• “​​ေထာင်တန်တဲ့​​စကား​​ (၂)”


    အရင်စာမှာ မျှမျှတတ​​ေရး​​ဖို့​​ တို့​​ြပီး​​ြပန်​​ေတာ့​​ ဒီတခါ မျှမျှတတ​​ေတွး​​ဖို့​​ ဆိတ်ခွင့​်​ြပုပါ။ အထူး​​​ေမတ္တာပို့​​သလိုသူများ​​က​​ေတာ့​​ နာဂစ်စာဆိုရှင် မိတ်​​ေဆွများ​​ြဖစ်ပါတယ်။ သာဓုပါဗျာ။ ​​ေလး​​လည်း​​​ေလး​​စား​​ပါတယ်။ ဒီလိုစ လိုက်လို့​​ ​​ေနာက် ဘယ်အချီတွယ်မလဲ မထင်လိုက်ပါနဲ့​​။ လုပ်စရာလား​​ဗျာ။ နှမ်း​​လည်း​​မြဖူး​​နိုင်ပါဘူး​​။ ြဖူး​​​ေလာက်​​ေအာင်မှ ကိုယ့​်​ ရှိပဲနဲ့​​။ ​​ေဝဒနာကို ​​ေြဖသာပါ​​ေစ​​ေတာ့​​ရယ်လို့​​ ​​ေြပရာ​​ေြပ​​ေြကာင်း​​ ​​ေလ​​ေြပထိုး​​မလို့​​ပါ။ ဆရာတို့​​ရဲ့​​ က​​ေလာင်ကလည်း​​ထက်၊​ အ​​ေြကာင်း​​အရာကလည်း​​ တကယ့​်​အြဖစ်အပျက်၊​ ရင်ဘတ်ြကီး​​နဲ့​​​ေရး​​ထား​​တာဆို​​ေတာ့​​ ဖတ်ရတာ နင့​်​နင့​်​နဲနဲြကီး​​ကို ခံစား​​ရပါတယ်။ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ ဗမာလူမျိုး​​ဆိုတာ ဝါဝါဝင်း​​​ေရွှကား​​ြကည့​်​ြပီး​​ မျက်ရည်ကျတဲ့​​အမျိုး​​ဗျ။ ခု နှစ်ခါ​​ေတာင်လည်​​ေပါ့​​။ မ​​ေန့​​တ​​ေန့​​ကလိုပဲ။ ဒီအ​​ေြကာင်း​​​ေတွကို အစမှ မဆံုး​​​ေသး​​တဲ့​​ အခုတိုင် ကိုယ်တိုင်လုပ်​​ေနတဲ့​​ ဆရာတို့​​​ေလာက် ခ​​ေရ​​ေစ့​​တွင်း​​ကျ မသိနိုင်ပါဘူး​​၊​ ဆရာတို့​​နဲ့​​တကွ ဒုက္ခသည်အ​​ေပါင်း​​ရဲ့​​ မချိတင်ကဲ ခံစား​​ချက်​​ေတွကိုလည်း​​စာနာမိပါရဲ့​​။ တရား​​နဲ့​​​ေြဖြကတာ​​ေပါ့​​ ခင်ဗျာ။ သဘာဝ​​ေဘး​​ ​​ေြပး​​မလွတ်တာက​​ေတာ့​​ ဝဋ်လို့​​မှတ်လိုက်ပါစို့​​။ ကယ်မယ့​်​သူ အချိန်မီ မ​​ေရာက်တာက​​ေတာ့​​ ကံ လို့​​​ေြပာရမယ်။ အသစ်ြပု​​ေနြကတာ​​ေပါ့​​။ တစ်ဘဝလံုး​​ဆံုး​​လို့​​ အသက်​​ေတာင်​​ေသမင့​်​ဟာ ဘာြပုလို့​​​ေဒါသ​​ေတွချန်ထား​​ဦး​​မတုန်း​​။ ခွင့​်​လွှတ်ြပီး​​​ေမ့​​ပစ်လိုက်ြကရ​​ေအာင်။ မ​​ေသလို့​​​ေတွ့​​ရ ​​ေရှ့​​ဆက်ရဦး​​မှာပ။ ဒါဆို ထိုထို​​ေသာ ပုဂ္ဂိုလ်၊​သတ္တဝါများ​​ကို ဘယ်လို နှလံုး​​သွင်း​​ြကမတုန်း​​၊​ နား​​လည်​​ေပး​​လိုက်ြကရ​​ေအာင်​​ေလ။ နို့​​မို့​​ ဆရာတို့​​ ​​ေကာင်း​​မှု​​ေတွ ​​ေန့​​စဉ် လုပ်​​ေနလျက်နဲ့​​ ကုသိုလ်မရဘူး​​ခင်ဗျ။ ​​ေဒါသဆိုတာ အကုသိုလ်စိတ်​​ေလ။ အဘိဓမ္မာမှာ စိတ်နှစ်ခု တြပိုင်နက် မြဖစ်ဘူး​​ခင်ဗျ။ ပီတိနဲ့​​​ေနပါဗျာ။ အကုသိုလ်ြကား​​မကပ်ပါ​​ေစနဲ့​​။ ြမစ်ြကီး​​နား​​အဆန်ရထား​​နဲ့​​ ရန်ကုန်အစုန်ရတား​​ မန္တ​​ေလး​​ဘူတာမှာ ခဏ ဆံုြကတုန်း​​ ြပံုး​​ြပီး​​နှုတ်ဆက်ခဲ့​​ပါ။ ကိုယ့​်​လမ်း​​ကိုယ် ဆက်​​ေလျှာက်ြကတာ​​ေပါ့​​။

    ဗုဒ္ဒဘာသာပီပီ၊​ အရာရာ ကံအ​​ေြကာင်း​​တရား​​ လို့​​လက်ခံရမှာပါ။ ဗမာလူမျိုး​​ဆိုတာ အ​​ေရး​​ြကီး​​ရင် ​​ေသွး​​နီး​​ြကစြမဲပါ။ ဒီလိုအချိန်မှာ ​​ေတာင်မင်း​​ကို ​​ေြမာက်မင်း​​ြကီး​​အကယ်ဖင့​်​ရြခင်း​​မှာလည်း​​ သူ့​​အ​​ေြကာင်း​​နဲ့​​သူရှိသ​​ေပါ့​​ဗျာ။ ခင်ဗျား​​တို့​​ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​က အရပ်ထဲ “မီး​​​ေဟ့​​” လို့​​ဆိုရင် ​​ေရပံုး​​ဆွဲထွက်လို့​​ ရ​​ေပမယ့​်​ သူတို့​​က အဲလို စိတ်​​ေနာက် ကိုယ်ပါ လုပ်လို့​​မရဘူး​​ဗျ။ သူတို့​​ဘဝက ​​ေလလည်ချင်ရင်​​ေတာင် “တင်ြပပါသည်” “​​ေထာက်ခံ၍ဆက်လက်တင်ြပပါသည်” “အန္တရယ်ရှိလား​​​ေဟ့​​” “မရှိ” “ခွင့​်​ြပုလိုက်” ဆိုမှ “ဘူ”ရတဲ့​​ အြဖစ်ဗျ။ အဖွဲ့​​အစည်း​​နဲ့​​လုပ်တာ​​ေလ။ ခု​​ေခတ်မှာ ​​ေဘာလံုး​​ပွဲတင် မဟုတ်ဘူး​​။ ဘန်​​ေကာက်ြပည် မီး​​ရှို့​​ခန်း​​တို့​​၊​ အ​​ေမရိကန်​​ေမျှာ်စင်ညီ​​ေနာင် ​​ေလယာဉ်ခခန်း​​တို့​​ ကို လိုက်ဖ်ရှိုး​​ြကည့​်​နိုင်​​ေသာ်ြငား​​လည်း​​ သူတို့​​မှာက ​​ေအာ်​​ေခါ်ရင်ြကား​​တဲ့​​ အကွာအ​​ေဝး​​မှာ လက်ကိုင်ဖုန်း​​ ၁ဝလံုး​​​ေလာက် ဆင့​်​ြပီး​​ “ြကား​​လား​​၊​ ြကား​​လား​​၊​ ြကား​​ရင် အ​​ေြကာင်း​​ြပန်” နဲ့​​ စ လိုက်တာ “ရထား​​ြဖစ်တယ်၊​ ရထား​​ြဖစ်တယ်”နဲ့​​ဆံုး​​မှ ​​ေနာက်တစ်လံုး​​ ကူး​​ရတာ​​ေလ။ ဒီ​​ေတာ့​​လည်း​​ ရှင်ဘုရင်တစ်ခါထွက် ပဲြကီး​​တစ်ကွန်တိန်နာချက် ​​ေလာက်​​ေတာ့​​ ြကာ​​ေပမ​​ေပါ့​​ဗျာ။ ဒါ​​ေတာင် အ​​ေရး​​ြကီး​​ရင်ြကီး​​သလို မင်း​​တို့​​ထွက် ရက်ရာဇာ တို့​​၊​ ​​ေသာြကာ​​ေရ​​ေြကာင်း​​ မသွား​​​ေကာင်း​​ တို့​​ ချင့​်​ချိန်ရ​​ေသး​​တယ်။ အသွား​​မ​​ေတာ်တစ်လှမ်း​​ မဟုတ်လား​​။ ခင်ဗျား​​တို့​​ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ လူသာမန်​​ေတွ မသိနိုင်တဲ့​​ ကိစ္စ​​ေတွက အများ​​သား​​ဗျ။ သ​​ေဘာ​​ေပါက်ြပီလား​​။ သူ့​​အ​​ေြကာင်း​​နဲ့​​သူပါဆို။ ​​ေြပာရင်း​​ဆိုရင်း​​ နံြပန်ြပီ​​ေထာင်​​ေစာ်။

    သူတို့​​လည်း​​ အခါမ​​ေနှာင်း​​ခင် အလာ​​ေကာင်း​​ြကပါတယ်။ နိုင်ငံတကာက အ​​ေထာက်အပံ့​​​ေတွလာတာနဲ့​​ ဘယ်​​ေလာက်ထက်သန်လိုက်သလဲ။ ​​ေဝြခမ်း​​​ေရး​​​ေတွမှာ။ ဟယ်လီ​​ေကာ်ပတာြကီး​​​ေတွ၊​ လင်ခရုဆာြကီး​​​ေတွနဲ့​​ သက်စွန့​်​ဆံဖျား​​ လာြကတာပါ။ ဘုန်း​​ကံနည်း​​ရှာလို့​​ ဒုက္ခပင်လယ်​​ေဝရရှာတဲ့​​ ကိုယ့​်​လူမျိုး​​​ေတွ ဘယ်ပစ်ထား​​ ရက်ပါ့​​မလဲ။ ြကား​​ဘူး​​တယ်မဟုတ်လား​​။ အတိတ်ဘဝက မစ္ဆရိယစိတ်များ​​တဲ့​​ ရဟန္တာမ​​ေထရ်​​ေလာင်း​​ဟာ သူဘုဉ်း​​​ေပး​​မယ့​်​ဆွမ်း​​လုပ်​​ေတွ ​​ေပျာက်​​ေပျာက်သွား​​လို့​​ သျှင်သာရိပုတ္တရာကိုယ်​​ေတာ်ြကီး​​ လက်​​ေတာ်နဲ့​​ သပိတ်ကိုင်ထား​​ရတယ် ဆိုတာ။ အဲလို​​ေပါ့​​ဗျာ။ သူတို့​​လက်​​ေတာ်နဲ့​​ ​​ေဝတာ​​ေတာင် ကျွန်​​ေတာ်တို့​​လူမျိုး​​ ဝဋ်​​ေကျွး​​က မကုန်​​ေတာ့​​ ​​ေပျာက်​​ေပျာက်သွား​​ရ​​ေသး​​တာ။ အ​​ေတာ်ြကီး​​တဲ့​​ အကုသိုလ်မို့​​​ေပါ့​​ဗျာ။ ဒါ​​ေတွကို ဒီဘဝ ဒီမျှနဲ့​​ ြဖတ်ြကစို့​​ရဲ့​​။ သံသရာတ​​ေလျှာက် သယ်လိုသူများ​​ကို သနား​​​ေပး​​လိုက်ပါ။ ​​ေထာင်း​​လ​​ေမာင်း​​​ေြက​​ေနတဲ့​​ ကံမွဲ​​ေလး​​​ေတွကို စိတ်သစ်လူသစ် အား​​အင်သစ်​​ေတွ​​ေပး​​ြကရ​​ေအာင်​​ေလ။ တစ်နာ​​ေပါ် နှစ်နာမဆင့​်​ပါနဲ့​​​ေတာ့​​။ မျက်ရည်​​ေတွသုတ်ြပီး​​ ြပံုး​​လိုက်ြကရ​​ေအာင်။ ​​ေြပာမယ့​်​သာ​​ေြပာ​​ေနတာ။ ဒီစကား​​​ေတာင်မှ ဒိတ်အ​​ေတာ် ​​ေအာက်​​ေနြပီဗျ။ သူ့​​​ေနာက်​​ေတာင် ​​ေရြပတ်၊​ မီး​​ြပတ်၊​ အငတ်၊​ မီး​​​ေလာင် ကပ်​​ေဘး​​​ေတွက ဆက်လိုက်လာတာ ြမင်တယ်ဟုတ်။ အား​​​ေမွး​​ထား​​စမ်း​​ပါ။ “​​ေမာင်ရင်တို့​​ အလုပ်နဲ့​​လက်နဲ့​​ မြပတ်​​ေတာ့​​ဘူး​​​ေပါ့​​” လို့​​ ဂျာနယ်လစ်ြကီး​​​ေတွက ​​ေမွှလာ ဝုန်း​​လာ ရင်လည်း​​ “ဟုတ်ကဲ့​​၊​ အန်ကယ်တို့​​လည်း​​​ေရး​​စား​​စရာ ကုန်ြကမ်း​​ရြပန်တာ​​ေပါ့​​” လို့​​ ြပံုး​​ြပီး​​​ေြပာလိုက်။

    “​​ေြပာြပန်ရင်လည်း​​ ​​ေအာင်မင်း​​လွန်ရာြကမယ်..” လို့​​​ေတာင်ဟဲရမလိုပဲ။ စကား​​​ေနာက် တရား​​ပါနဲ့​​။ တီး​​မိြပန်ြပီ တိန်တိန်ြမည်။ အ​​ေတာ်လူမုန်း​​များ​​မယ့​်​ သူငယ်​​ေနာ်။ ကိုယ့​်​​ေရှ့​​က​​ေြပာသွား​​တဲ့​​ သူ​​ေတွ​​ေတာင် ြမစ်ြကီး​​နား​​မှာ ​​ေနမ​​ေကာင်း​​ဘူး​​ဆိုလား​​။ ြကာနီကန်ဆရာ​​ေတာ် တရား​​သိမ်း​​သလို ​​ေမတ္တာပို့​​​ေလး​​နဲ့​​ သိမ်း​​လိုက်ြကရ​​ေအာင်​​ေလ။
    “တစ်ကမ္ဘာလံုး​​မျာ များ​​သတ္တာ..ချမ်း​​သာကိုယ်စိတ်ြမဲပါ​​ေစ”

    စာြကွင်း​​ ။ ။ ကျွန်​​ေတာ်ရည်ညွှန်း​​​ေသာ နာဂစ်စာဆိုများ​​တွင် ြကံ့​​ဖွံ့​​ဇာတ်လိုက် ဖန်တီး​​ရှင်များ​​ မပါပါ။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.