• “ြပူ​​ေစာထီး​​ / မြကည်​​ေအာင်”

    နန်း​​​ေတာ်​​ေရှ့​​ဆရာတင်​​ေရး​​ြပီး​​ မြကည်​​ေအာင်ဆိုခဲ့​​တဲ့​​ ြပူ​​ေစာထီး​​ သီချင်း​​က​​ေလး​​ဟာ စစ်ြကို​​ေခတ်ကတည်း​​က ​​ေရး​​ခဲ့​​ရိုး​​မှန်ရင်​​ေတာ့​​ နယ်ချဲ့​​ဆန့​်​ကျင်​​ေရး​​ အမျိုး​​သား​​သီချင်း​​ တစ်ပုဒ်ြဖစ်ြပီး​​ ဖဆပလ​​ေခတ်​​ေရာက်မှ ​​ေရး​​ခဲ့​​တာဆိုရင်​​ေတာ့​​ ဝါဒြဖန့​်​​ေပါ်လစီသီချင်း​​ပဲ ြဖစ်ပါလိမ့​်​မယ်။ သီချင်း​​​ေကာင်း​​တာချင်း​​တူ​​ေပမယ့​်​ ​​ေရး​​သား​​တဲ့​​ ​​ေစတနာအနှစ်သာရချင်း​​က တြခား​​စီကိုး​​။ ပထမဟာပဲ ြဖစ်ပါလိမ့​်​မယ်လို့​​ ​​ေတွး​​လိုက်ြကရ​​ေအာင်ပါ။ ဒါမှ နား​​​ေထာင်လို့​​ အရသာရှိမှာ​​ေလ။ သူသူကိုယ်ကိုယ် ​​ေရချိုး​​ခန်း​​ထဲ သီချင်း​​ညည်း​​ရင် “တာဝန်ဝတ္တရား​​ အသိစိတ်ဓါတ်နဲ့​​ ​​ေစတနာ​​ေတွညီ လူတိုင်း​​လူတိုင်း​​ စွမ်း​​အား​​ြပလို့​​ ​​ေပျာ်ရွင်မဆံုး​​ြပီ။ ​​ေရသာမခိုတမ်း​​ ဇွဲလံု့​​လနဲ့​​ အြပိုင်နွှဲမည်။ ြမန်မာ့​​နည်း​​ြမန်မာ့​​ဟန် လမ်း​​စဉ်​​ေအာင်ရမည်” ဆိုတဲ့​​သီချင်း​​မျိုး​​​ေတာ့​​ သွား​​​ေလသူဥက္ကဋ္ဌြကီး​​​ေတာင် ညည်း​​မယ်မထင်ပါဘူး​​။

    ကိုယ်တိုင် မယံုြကည် မခံစား​​ရပဲနဲ့​​ သူတပါး​​ကို လှည့​်​စား​​အသံုး​​ချဖို့​​ အနုပညာကို အသံုး​​ချရင် ဘယ်အနုပညာ ဟုတ်ပါ​​ေတာ့​​မလဲ။ အခုသီချင်း​​က​​ေတာ့​​ ပုဂံရာဇဝင်မှာ ထင်ရှား​​ခဲ့​​တဲ့​​ ြမန်မာဘုရင် ြပူ​​ေစာထီး​​အ​​ေြကာင်း​​ကို စပ်ဆိုထား​​ပါတယ်။ ငှက်ပစ်​​ေတာင်သမိုင်း​​တို့​​ ြမား​​ကျ​​ေစတီတို့​​၊​ ဗူး​​ဘုရား​​တို့​​ကအစ ဝက်​​ေသကန်က​​ေန ဝက်ထီး​​ကန်ြဖစ်လာတယ်ဆိုတဲ့​​ ပါး​​စပ်ရာဇဝင်​​ေတွအထိ မယံုရင် ပံုြပင်မှတ်လို့​​ အစဉ်အဆက် ​​ေြပာလာခဲ့​​ြကတာ​​ေလး​​​ေတွကို သက်ြကီး​​စကား​​ သက်ငယ်ြကား​​​ေစဖို့​​ ဇာတ်​​ေြကာင်း​​က​​ေလး​​ အရင်လှန်လိုက်ရ​​ေအာင်​​ေနာ်။ ကိုယ့​်​အလှည့​်​ ​​ေရာက်လာမှကိုး​​။

    ငယ်ငယ်ကဖတ်ခဲ့​​ဖူး​​တဲ့​​ ငတက်ြပား​​ကာတွန်း​​ရုပ်ြပထဲမှာ​​ေတာ့​​ ​​ေပါက္ကံြပည်မှာ မင်း​​မူ​​ေနတဲ့​​ ကျား​​ြကီး​​ ရှူး​​ပျံြကီး​​ ငှက်ြကီး​​ နဲ့​​ ဝက်ြကီး​​တို့​​ကို လူဇာတ်​​ေကာင်​​ေတွနဲ့​​ သ​​ေရာ်ထား​​တာ မှတ်မိပါတယ်။ သမိန်​​ေပါသွပ် မ​​ေပါ်ခင်က​​ေပါ့​​။ ဒီသီချင်း​​ထဲမ​​ေတာ့​​ နန်း​​​ေတာ်ထဲ တိရိစ္ဆာန်​​ေတွ မင်း​​မူ​​ေနတာ စိတ်မ​​ေအး​​စရာပါလို့​​ ဆိုထား​​​ေတာ့​​ အဂင်္လိပ်​​ေခတ်က ​​ေရး​​တာဆိုရင် ဘယ်​​ေလာက်များ​​ သတ္တိ​​ေြပာင်လိုက်သလဲ​​ေနာ်။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ ြပူ​​ေစာထီး​​နံမည်ဟာ ဖဆပလ​​ေခတ်မှာ အခု​​ေခတ် စွမ်း​​အား​​ရှင်များ​​၊​ ဒီပဲယင်း​​သား​​များ​​လို လူငှား​​နဲ့​​ရိုက်ရမိုက်ရရှာလို့​​ ြပည်သူလူထုက မသဒီ​​ေအာ့​​နှလံုး​​နာရတာနဲ့​​ အသံ​​ေတာင် မြကား​​ချင်ဘူး​​ ဆိုတဲ့​​ဘဝကို ​​ေရာက်ခဲ့​​ရပါတယ်။

    သမိုင်း​​မှာ နံမည်ဆိုး​​တွင်မိရင် သား​​စဉ်​​ေြမး​​ဆက်အရှက်ရတတ်တာကို ပညာမတတ် ဦး​​​ေနှာက်မြပည့​်​​ေတာ့​​ မသိြကဘူး​​ထင်ပါရဲ့​​။ ဗန္ဓုလ​​ေမွး​​တဲ့​​အရပ်က ဒီလိုအစား​​မျိုး​​​ေတွထွက်လာတာ အခုဆို ​​ေခါင်း​​​ေတာင်မ​​ေဖာ်ဝံ့​​​ေအင် ရှက်စရာပါပဲ။ ကိုယ့​်​ဘိုး​​​ေဘး​​လက်ထက်က ဘုန်း​​ြကီး​​တဲ့​​ ဘုရင်နံမည်ကို မ​​ေတာ်တ​​ေရာ်ယူသံုး​​တာလည်း​​ ဘုန်း​​ပိလို့​​ ခန​​ေလး​​နဲ့​​ အစတံုး​​ကုန်ြကတယ်။ ြပူ​​ေစာထီး​​ဘုရင်ြကီး​​က​​ေတာ့​​ သိြကား​​မင်း​​ဆက်သတဲ့​​ ​​ေလး​​စြကာြကီး​​နဲ့​​ တိုင်း​​ြပည်ရန်စွယ်​​ေတွကို နှိမ်နှင်း​​ခဲ့​​တာ ခုနက တိရစ္ဆာန်​​ေတွအြပင် ပုဂံြပည်တဝှမ်း​​လံုး​​ ပိတ်ဖံုး​​​ေနတဲ့​​ ဗူး​​ခါး​​မျိုး​​ပါမကျန်​​ေအာင် ကင်း​​စင်​​ေစခဲ့​​သတဲ့​​။ ​​ေတာ်ပါ​​ေသး​​ရဲ့​​။

    သူတို့​​​ေခတ်တုန်း​​က​​ေတာ့​​ ြကက်ဆူနဲ့​​ အစား​​ထိုး​​စိုက်တာ မ​​ေပါ်​​ေသး​​ဘူး​​။ သူ့​​​ေခတ်က တိရိစ္ဆာန်​​ေလး​​​ေကာင်ထဲမှာ ထူး​​ြခား​​တာက ထီး​​လှိုင်စံငှက်ြကီး​​ပါပဲ။ မင်း​​မျိုး​​မင်း​​နွယ် အပျိုစင်က​​ေလး​​​ေတွကိုမှ စား​​ပါသတဲ့​​။ ြမန်မာမ​​ေလး​​​ေတွ အပျိုစင်ဂုဏ်ရည်ကို တန်ဖိုး​​ထား​​ခဲ့​​ြကတာ အဲဒီပုဂံ​​ေခတ်ဦး​​ ကာလကတည်း​​ကလို့​​ ဆိုရမှာ​​ေပါ့​​။ လူမ​​ေြပာနဲ့​​ ငှက်​​ေတာင်မှ အပျိုမဟုတ်ရင် မစား​​ဘူး​​တဲ့​​။ ငှက်လိုပဲ အပျိုြကိုက်တတ်တာက​​ေတာ့​​ အရည်း​​ြကီး​​များ​​ဆိုပဲ။ အ​​ေထာက်အထား​​ မခိုင်လံုဘူး​​ မဟုတ်ကဟုတ်က​​ေတွလို့​​ ဆိုသူကဆို​​ေပမယ့​်​လည်း​​ ဘူတန်ကို ​​ေရာက်တဲ့​​အခါမှာ အဲဒီအ​​ေလ့​​အထကို ဆက်ခံထိမ်း​​သိမ်း​​ထား​​တဲ့​​ ဂုရုြကီး​​ရဲ့​​ သာသနာမျိုး​​ဆက်တစ်စုကို ​​ေတွ့​​မိပါတယ်။ ြမန်မာြပည်မှာ သား​​ဆုပန်သလိုပဲ ဒီမှာလည်း​​ သူတို့​​ဆရာ​​ေတာ်သခင်ကို ကာမဒါနြပုြပီး​​ သား​​​ေကာင်း​​သမီး​​​ေကာင်း​​ရ​​ေစ​​ေြကာင်း​​ အိမ်​​ေထာင်​​ေရး​​ သာယာချမ်း​​​ေြမ့​​​ေစ​​ေြကာင်း​​ ဆုမွန်​​ေတာင်း​​ြကသတဲ့​​။ တကာမပရိသတ်က ကိုယ်​​ေတာ့​်​စွမ်း​​ရည်ထက် အဆမတန် ​​ေကျာ်လွန်​​ေန​​ေလ​​ေတာ့​​ စတိအြဖစ်နဲ့​​ သစ်သား​​တန်ဆာထုလုပ် ကိုယ်​​ေငွ့​​​ေတာ်လှံု​​ေစြပီး​​မှ ​​ေရာ့​​ အင့​်​ နင်တတို့​​ ငါတတို့​​နဲ့​​ ထိ​​ေတာ်မူရရှာသတဲ့​​။ အိမ်​​ေထာင်ြပုြပီး​​ သား​​သမီး​​မရ​​ေသး​​တဲ့​​ ​​ေမာင်နှံစံုတို့​​လည်း​​ ဆရာဝန်နဲ့​​​ေဆွး​​​ေနွး​​ဖို့​​ထက် အဲဒီ​​ေကျာင်း​​ကို ​​ေြပး​​ဆု​​ေတာင်း​​ဖို့​​ပဲ အား​​သန်ြကတယ်ဗျား​​။ ရုက္ခစိုး​​မင်း​​ထက်​​ေတာ့​​ ​​ေသချာသ​​ေပါ့​​​ေနာ်။ အဲဒီအဂင်္ါ​​ေတာ် တံဆိပ်ြကီး​​ကိုလည်း​​ အိမ်ဦး​​​ေခါင်ဖျား​​ တ​​ေလး​​တစား​​ ​​ေရး​​ဆွဲထုလုပ် ကိုး​​ကွယ်ြကတာ ဒီမှာ အထူး​​အဆန်း​​​ေတာ့​​ မဟုတ်​​ေတာ့​​ပါဘူး​​။

    ဒီက​​ေန့​​​ေခတ်မှာ​​ေတာင် အဲဒီအယူဝါဒရှိ​​ေန​​ေသး​​ရင် ပုဂံ​​ေခတ်က အရည်း​​ြကီး​​​ေတွဆီမှာ မရှိပါဘူး​​လို့​​ ဘယ်​​ေြပာနိုင်မလဲ။ သို့​​​ေသာ်ြငား​​လည်း​​ ​​ေခတ်သမီး​​ပျိုတို့​​က ဂုရုဘိုး​​ဘိုး​​တို့​​​ေလာက်​​ေတာ့​​ သနား​​​ေသး​​သ​​ေမာင်။ အား​​လံုး​​က အပျိုစင်က​​ေလး​​​ေတွချည့​်​ပဲ။ မယံု မင်း​​သမီး​​​ေလး​​​ေတွ အင်တာဗျူး​​ြကည့​်​ပါလား​​။ စကား​​တစ်ခွန်း​​​ေတာ့​​ မှတ်မိသလိုပင် လို့​​ ဆိုရမလား​​ပဲ။ တက်သစ်စ ​​ေမာ်ဒယ်မ​​ေလး​​ဆီက မှတ်သား​​ထား​​မိတာ။ “…. လည်း​​ စား​​ြပီး​​သွား​​ြပီ။ ….. လည်း​​ စား​​ြပီး​​သွား​​ြပီ။ အဲတ​​ေယာက်လား​​.. ဟက် ဟက် .. စား​​လို့​​မရဘူး​​​ေလ။ ညီအမချင်း​​ချင်း​​​ေတွ။ သူက မီး​​တို့​​စား​​တဲ့​​ဟာပဲ စား​​ချင်တာ။” တဲ့​​။ ဘုရား​​ ဘုရား​​။ မင်း​​သား​​လူပျိုများ​​​ေတာင် သူ့​​ဆီပန်း​​ဦး​​မဆက်မိရင် အ​​ေြပာခံရမှာ ​​ေြကာက်စရာ လန့​်​စရာ။ (နံမည်​​ေတွ​​ေတာ့​​ အတိအကျ လာမ​​ေမး​​နဲ့​​​ေနာ်။ မ​​ေြပာြပဘူး​​။ သတ်ရင်သတ်) ြပူ​​ေစာထီး​​ရာဇဝင်က​​ေန ဟို​​ေရာက်ဒီ​​ေရာက်နဲ့​​။ သန်ရာသန်ရာလို့​​ ​​ေြပာ​​ေနဦး​​မယ်။ ​​ေရှ့​​ဆက်ြကစို့​​။

    ဒီသီချင်း​​က​​ေလး​​ကို နား​​ထဲမှာ ထပ်ကာ ထပ်ကာ ြကား​​​ေယာင်လာတဲ့​​အချိန်က​​ေတာ့​​ ထိုင်း​​မှာ ရှပ်နီ​​ေတွကို နှိမ်နှင်း​​တုန်း​​ကပါ။ “တိုင်း​​ြပည်မြငိမ် ြမို့​​ရွာဆူချိန် ​​ေြကာက်ဖွယ်အမှန်ပင် တနည်း​​ဟာမို့​​ ဝက်ြကီး​​ရန်ကို တွန်း​​လှန်ြဖိုကာ မရရှာလျှင် သမုဒရာဇ် ရာဇာဘုရင် လက်​​ေလျှာ့​​ကာ ​​ေငး​​မှိုင်ကာပင်..” တဲ့​​။ ရင်သပ်ရှု​​ေမာ ခန်း​​နား​​လွန်း​​တဲ့​​ ​​ေရှာ့​​ပင်း​​စင်တာြကီး​​​ေတွ မီး​​ဟုန်း​​ဟုန်း​​​ေတာက်လို့​​ ြကက်ပျံမကျ စည်ကား​​ခဲ့​​တဲ့​​​ေနရာ​​ေတွ ကျီး​​နဲ့​​ဖုတ်ဖုတ် ြဖစ်သွား​​တာ​​ေတွ့​​ရတဲ့​​အခါ သူတို့​​ဘုရင်များ​​ ​​ေနနိုင်ရန်​​ေကာ လို့​​ ​​ေအာင့​်​​ေမ့​​ြပီး​​ ြကား​​ထဲက နှ​​ေြမာ​​ေနမိပါတယ်။ ြမန်မာ​​ေတွနဲ့​​မတူတာက​​ေတာ့​​ ​​ေတာမီး​​​ေလာင်​​ေပမယ့​်​ လုမည့​်​ယက်မည့​်​ ​​ေဖာက်မည့​်​သယ်မည့​်​ ​​ေတာ​​ေြကာင်​​ေတွ မ​​ေတွ့​​ရတာပါ။ ​

    ​ေနာက်ရက်​​ေတွမှာ​​ေတာ့​​ တူလာပါ​​ေလ​​ေရာ။ ပစ်တာခတ်တာ နှိမ်နှင်း​​တာ​​ေတွ​​ေလ။ အထင်ြကီး​​ထား​​သမျှ​​ေတွ ကုန်သွား​​တာက​​ေတာ့​​ ရှပ်နီ​​ေခါင်း​​​ေဆာင်ကို လက်​​ေြဖာင့​်​တပ်သား​​က ပစ်တဲ့​​အခါမှာပါ။ ဒီလိုနည်း​​နဲ့​​ ​​ေြဖရှင်း​​လိုက်လို့​​ ြငိမ်သွား​​တာမှန်​​ေပမယ့​်​ တို့​​ဆီကလူ​​ေတွများ​​ အတုြမင် အတတ်သင်လုပ်ကုန်ြကရင် ခက်ရ​​ေချရဲ့​​လို့​​ ပူပင်မိပါတယ်။ တကယ်​​ေတာ့​​ သူတို့​​ကသာ ကိုယ့​်​ဆီကအတုခိုး​​ခဲ့​​တာ ​​ေနမှာပါ။

    အခုတ​​ေခါက် ထိုင်း​​ကို ြပန်​​ေရာက်တဲ့​​အခါ အဲဒီတုန်း​​ကြဖစ်ခဲ့​​တဲ့​​ အပျက်အစီး​​ အစအန​​ေတာင် ရှာမရ​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ဖူး​​ကက်ကို​​ေရာက်​​ေတာ့​​လည်း​​ လမ်း​​ြပက​​ေလး​​က ဒီ​​ေနရာ​​ေတွဟာ ဆူနာမီဝင်သွား​​တုန်း​​က ပျက်စီး​​သွား​​ခဲ့​​လို့​​ အသစ်ြပန်​​ေဆာက်ထား​​တာ​​ေတွပါ ဆို​​ေတာ့​​လည်း​​ အံဩစရာ။ ြပန်လည်ထူ​​ေထာင်​​ေရး​​မှာ​​ေတာ့​​ စနစ်လည်း​​ကျသလို ြမန်လည်း​​ြမန်ဆန်ပါ​​ေပတယ်။ ဒါမျိုး​​များ​​ တို့​​ဆီမှာလည်း​​ရှိတယ်​​ေလ လို့​​ ဗိုလ်​​ေလး​​​ေတွက ​​ေြပာလာရင်​​ေတာ့​​ ဘာမှမ​​ေြပာ​​ေတာ့​​ဘူး​​​ေနာ်။ ​​ေြပာစရာကို မလို​​ေတာ့​​လို့​​။ မရှိတာထက် မသိတာထက် မ​​ေတွး​​တာက ပိုခက်တယ်ဆိုတာ တ​​ေန့​​ကိုယ်ပိုင်ဦး​​​ေနှာက်နဲ့​​ ​​ေတွး​​​ေခါ်တတ်လာရင်​​ေတာ့​​ သိလာပါလိမ့​်​မယ်။ ဘဝ​​ေပါင်း​​များ​​စွာ ကျွတ်ခွင့​်​မပါရင်​​ေတာ့​​ မ​​ေြပာတတ်ဘူး​​။

    ဒီတခါမျှ​​ေဝချင်တဲ့​​ အ​​ေတွး​​အ​​ေခါ်က​​ေလး​​က​​ေတာ့​​ ပီတိဆိုတဲ့​​အရသာ အ​​ေြကာင်း​​ပါ။ အိမ်ြပန်​​ေရာက်ရင် ဘယ်မှ ထွက်လို့​​မရ​​ေတာ့​​တာ ​​ေသချာ​​ေနလို့​​ ​​ေရာက်တုန်း​​​ေရာက်ခိုက် တတ်စွမ်း​​သမျှ လည်ပတ်​​ေနမိပါတယ်။ တသိန်း​​တန်ထမင်း​​ပွဲစား​​ဖို့​​ သံုး​​နှစ်သံုး​​မိုး​​ ကျွန်ခံလာရတဲ့​​သူလို အခုချိန်မှာ​​ေတာ့​​ ထမင်း​​စား​​ရ​​ေတာ့​​မယ့​်​ အခါကိုး​​ဗျ။ ကမ်း​​​ေြခဟိုတယ်က အြဖူ​​ေတွြကား​​မှာ ​​ေနဆာလှံုရင်း​​ ​​ေကာ့​​​ေတး​​​ေလး​​​ေသာက်လို့​​ စား​​ပွဲထိုး​​ အြဖူမ​​ေလး​​ကို “ြပန်မအမ်း​​နဲ့​​ က​​ေလး​​​ေရ” လို့​​ တင်တင်စီး​​စီး​​​ေြပာရတာ၊​ ​​ေရကန်နံ​​ေဘး​​က အလျှံပယ်ထမင်း​​ဝိုင်း​​ြကီး​​မှာ စား​​​ေကာင်း​​​ေသာက်ဖွယ်​​ေတွ ကို မျက်နှာက​​ေလး​​ဝင့​်​ြပီး​​ အ​​ေနာက်တိုင်း​​ ရုပ်ရှင်ကား​​ထဲကအတိုင်း​​ စား​​​ေနရတဲ့​​အခါ စိတ်ထဲမှာ ဘာလို​​ေနမှန်း​​ မသိပါဘူး​​။ ​​ေကာင်း​​​ေတာ့​​ ​​ေကာင်း​​တယ်။ အရသာမရှိဘူး​​ဗျ။ ဘူတန်မှာ ​​ေခါက်ဆွဲြပုတ် စား​​​ေနရ​​ေပမယ့​်​ ခွဲလူနာကို ချုပ်ရိုး​​​ေြဖ​​ေပး​​လိုက်လို့​​ အရာ​​ေရး​​​ေရး​​​ေလး​​ပဲ ​​ေပါ်တဲ့​​ ဗိုက်​​ေပါ်ကအမာရွတ်က​​ေလး​​ကို ြမင်ရတဲ့​​အခါ ြပန်​​ေတွး​​မိရင်​​ေတာင် စိတ်ချမ်း​​သာတယ်။

    လမ်း​​မှာ လူနာ​​ေကာင်မ​​ေလး​​နဲ့​​​ေတွ့​​ရင် ြပံုး​​ြပြပီး​​ ချက်ြပုတ်​​ေဘာင်း​​ဘီမှာ မြမင်ရတဲ့​​ကိုယ့​်​လက်ရာ​​ေလး​​ကို (ခွဲစိတ်ထား​​တဲ့​​ အမာရွတ်ကို​​ေြပာတာ​​ေနာ်) လှမ်း​​ြကည့​်​ရတာလည်း​​ အရသာရှိတာပဲ။ ပိုက်ဆံနဲ့​​ ဝယ်လို့​​ရတဲ့​​ ပစ္စည်း​​​ေတွမှာ အဲဒီအရသာမပါဘူး​​ဗျ။ မျက်စိ နား​​ နှာ လျှာ ကိုယ် ဆိုတဲ့​​ အာရံုငါး​​ပါး​​ဟာ စိတ်ဆိုတဲ့​​မ​​ေနာဘဝင်က လွှမ်း​​မိုး​​ထား​​တာ။ ဘယ်​​ေလာက်ပဲ ​​ေကာင်း​​မွန်တဲ့​​ အဆင်း​​ အသံ အနံ့​​ အရသာ ြဖစ်ပါ​​ေစ။ မြကည်လင်တဲ့​​ စိတ်ဘဝင်မှာ သာယာမှု မြဖစ်နိုင်ဘူး​​။ ဦး​​​ေပါစံြကီး​​ ြပက်လံုး​​တစ်ခု သွား​​သတိရတယ်။ “အမာရယ်.. ကိုယ့​်​သမီး​​အရွယ်က​​ေလး​​ သား​​​ေြပာ မယား​​​ေြပာ ​​ေြပာဆိုြပီး​​ ကလို့​​ရတဲ့​​ ပိုက်ဆံနဲ့​​ ထန်း​​လျက်ဝယ်စား​​လို့​​​ေတာင် ချိုနိုင်စရာ အ​​ေြကာင်း​​မရှိဘူး​​” တဲ့​​။

    ဒီလိုဆိုရင် ကိုယ့​်​ြမန်မာတမျိုး​​သား​​လံုး​​ကို ကျွန်စုတ်ပစ်တဲ့​​ သရက်​​ေစ့​​​ေလာက်​​ေတာင် မ​​ေြပာင်​​ေယာင်​​ေအာင် နှိပ်ကွပ်ြပီး​​ ကမ္ဘာမှာကျိကျိတက် လူချမ်း​​သာစာရင်း​​ဝင်​​ေနသူတို့​​ စား​​​ေနတဲ့​​ ထန်း​​လျက်များ​​ဟာ ချိုမှချိုနိုင်ြကပါရဲ့​​လား​​။ “ြမိန်နိုင်​​ေပ့​​ သူတို့​​ကိုယ် ြမိုရက်​​ေပ့​​ သူ့​​ခံတွင်း​​” လို့​​ နွား​​​ေမတ္တာစာထဲကလို ​​ေမတ္တာပို့​​ြကရမ​​ေလာက်ပါပဲ။ အဲဒီစည်း​​စိမ်​​ေတွဟာ ​​ေသတဲ့​​အခါ သယ်သွား​​လို့​​မရသလို ကိုယ့​်​သား​​​ေြမး​​များ​​ဖို့​​ ချန်ရစ်ခဲ့​​တိုင်း​​လည်း​​ မကျန်တတ်ဘူး​​ဆိုတာ သွား​​​ေလသူြကီး​​များ​​ကို ကိုယ်ြပုခဲ့​​တဲ့​​ နမူနာ​​ေတွ ြပန်ြကည့​်​ရင်လည်း​​ သိနိုင်ပါတယ်။

    အကုသိုလ်ကံ ဝဋ်​​ေြကွး​​​ေတွသာ အရိပ်လို ပါသွား​​တာလည်း​​ ကိုယ်​​ေတွ့​​ပါ။ သူများ​​သား​​သမီး​​​ေပါင်း​​များ​​စွာကို ပညာတပိုင်း​​တစနဲ့​​ ​​ေကျာင်း​​ဆက်မတက်နိုင်​​ေအာင် ြပုခဲ့​​သူြကီး​​က “​​ေြမး​​က​​ေလး​​​ေတွလည်း​​ ​​ေကျာင်း​​မတက်ရတာ ြကာြပီ” လို့​​ ​​ေြပာသံြကား​​တဲ့​​အခါ တရား​​ကျရမလား​​ သနား​​ရမလား​​​ေတာင် မ​​ေြပာတတ်​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ဒီအခါမှာ ငါ့​​အလှည့​်​ကျရင် ဒီလိုမြဖစ်ရ​​ေလ​​ေအာင်ဆိုြပီး​​ အမျိုး​​မျိုး​​ ြကံစည်​​ေတွး​​​ေတာ စီမံ​​ေနရတာ ပင်ပန်း​​လိုက်ပါဘိ။ ချိုသလား​​ဘိုး​​​ေတာ်။ ြမိန်သလား​​ဘိုး​​​ေတာ်။ အရသာရှိပါရဲ့​​လား​​ ဘိုး​​​ေတာ်။ သူတို့​​​ေနရာ​​ေရာက်ရင် ပီတိဆိုတာ ဘယ်လိုအခါမျိုး​​မှာ ခံစား​​ရမှာပါလိမ့​်​။ “ငါကွ” ကလွဲလို့​​ ဘာတစ်ခုမှ ပီတိြဖစ်စရာ ရှာမရပါဘူး​​။ ဘာြဖစ်လို့​​ဆို​​ေတာ့​​ ပီတိဆိုတာ ယူတဲ့​​အရသာ မဟုတ်ဘူး​​​ေလ။ ​​ေပး​​ရတဲ့​​ အရသာ။ ြမန်မာ့​​အလင်း​​ သတင်း​​စာြကီး​​ဖတ်ြပီး​​ ကိုယ့​်​ဘာသာကိုယ် ပီတိ​​ေတွြဖာ​​ေနရင်​​ေတာ့​​ မ​​ေြပာတတ်ဘူး​​ဗျာ။ ​​ေသတဲ့​​အခါ တရုတ်မသာများ​​မှာ စက္ကူပိုက်ဆံမီး​​ရှို့​​သလို သတင်း​​စာ​​ေတွ အထပ်လိုက် မီး​​ရှို့​​​ေပး​​မယ်။ ယမမင်း​​ြကီး​​ဆီ ​​ေရာက်ရင် ြပလိုက်။

    သာသနာသက္ကရာဇ်​​ေတာ် ၆၅၁ခုနှစ်အဝင် အရိမဒ္ဒန​​ေပါက္ကံြပည်တွင် ကျား​​၊​ ရှူး​​ပျံ၊​ ဝက်ထီး​​နဲ့​​ ငှက်ြကီး​​တို့​​ မင်း​​မူ​​ေလ​​ေတာ့​​လျှင်။

    တိုင်း​​ြပည်မြငိမ် ြမို့​​ရွာဆူချိန် ​​ေြကာက်ဖွယ်အမှန်ပင် တနည်း​​ဟာမို့​​ ဝက်ြကီး​​ရန်ကို တွန်း​​လှန်ြဖိုကာ မရရှာလျှင် ​​ေတာနယ်​​ေတာစွယ်တို့​​အြပင် သမုဒရာဇ်ရာဇာဘုရင် လက်​​ေလျှာ့​​ကာ ​​ေငး​​မှိုင်ကာပင် ပလ္လင်ရိပ်ခန်း​​ပျံ အမှန်အတွင်း​​တွင် တိရိစ္ဆန်သတ္တဝါ မင်း​​မူတာကို စိတ်မ​​ေအး​​သ​​ေနာ် အ​​ေရး​​​ေတာ်​​ေပါ်တာြမင်။

    ရန်သူကို မာန်မူမယ်လို့​​ပင် တအား​​ပဲ အတင်း​​ပနှင် ြမား​​နဲ့​​ပစ်ြကလျှင် ဘုန်း​​​ေတာ်ဒါဏ်​​ေြကာင့​်​ မခံသာ အ​​ေဝး​​နှင်။ ဧရာဝတီ ​​ေရသီတာြမစ်ြပင် ကူး​​ကာြဖတ်​​ေြပး​​ဝင် လူ့​​ရွာနဲ့​​​ေဝး​​လျှင် ဘုန်း​​​ေတာ်ဒါဏ်​​ေြကာင့​်​ အဖန်ဖန်​​ေအာ်လျှက်ပင်။ (ဆင့​်​ကာထပ်ကာ ြမတ်ရာဇာ​​ေရွှြမား​​​ေတာ်နှင့​်​ အင်မတန်ြကီး​​​ေသာ ဝက်ကိုပင် ​​ေအာင်ြမင်​​ေတာ်မူပါ​​ေသာ ထို​​ေန့​​တွင်) ၂ ။ (သတိုး​​မဟာ​​ေသွး​​တို့​​ စံနန်း​​ဘုရင် ြမို့​​ရွာ​​ေအး​​ဖို့​​ မှတ်တမ်း​​​ေတာ်တင်) ၂ ။ ​

    ​ေအာင်သံ​​ေပး​​​ေသာ် ​​ေြကွး​​​ေြကာ်ပါရလျှင် ဝက်​​ေသကန် နာမကမ္ဗည်း​​​ေရး​​တင် ပုဂံြပည်အ​​ေြကာင်း​​ကို ​​ေကာင်း​​စွာသိ​​ေတာ်မူ​​ေစချင်။

    (ရန်သူများ​​ကို ရှင်း​​လင်း​​ြခင်း​​ြပု၍ပင် ကမ္ဘာ​​ေပါ်တွင် သိြကား​​မင်း​​​ေပး​​​ေသာ ​​ေလး​​ြမတ်ရှင် ြပူ​​ေစာထီး​​မင်း​​ဘုရင် ဘုန်း​​​ေတာ်ရှင် တို့​​သခင်) ၂ ။ ြမို့​​ရွာမှာပင် ​​ေအး​​​ေစရန် အမှန်စီစဉ် ​​ေယာကင်္ျား​​ထူး​​တစ်​​ေယာက်လို့​​ တင်​​ေြမှာက်ဖို့​​ပင် ရာဇဝင်။

    တိုင်း​​​ေတာ်ြပည်​​ေတာ်တွင် ငှက်ြကီး​​ရယ် မင်း​​မူ လူအများ​​ကို သူစား​​ဖို့​​ြပင် အံ့​​​ေလာက်စရာပင် သစ်ပင် တစ်ပင်တွင် အ​​ေတာင်နှစ်ဖက်ကိုြဖန့​်​ကာတင် ထီး​​လှိုင်စံ ငှက်ြကီး​​ဘုရင် အို ြကမ်း​​ြကုတ်စွာပင် တစ်လှမ်း​​ဆုတ်ပါလျှင် ​​ေြခ​​ေထာက်နှစ်ဖက်အကွာတွင် သံုး​​ဂါဝုတ်ကျယ်စွာပင် ​​ေတာင်ငယ်သို့​​ပင် ြကီး​​​ေသာ ငှက်ယုတ်ဘုရင် တစ်​​ေန့​​လျှင် တစ်​​ေယာက်ကျ မှန်မှန်ပင် ဆက်သအစာ​​ေတာ်ပင် စား​​ခဲ့​​သမျှ​​ေတွ အား​​လံုး​​တွက်ြပန်လျှင် ၄၃၂၀ မဟာနွယ်ဖွား​​တို့​​ပင်။

    (ရန်သူများ​​ကို ရှင်း​​လင်း​​ြခင်း​​ြပု၍ပင် ကမ္ဘာ​​ေပါ်တွင် သိြကား​​မင်း​​​ေပး​​​ေသာ ​​ေလး​​ြမတ်ရှင် ြပူ​​ေစာထီး​​မင်း​​ဘုရင် ဘုန်း​​​ေတာ်ရှင် တို့​​သခင်) ၂ ။ ြမို့​​ရွာမှာပင် ​​ေအး​​​ေစရန် အမှန်စီစဉ် ​​ေယာကင်္ျား​​ထူး​​တစ်​​ေယာက်လို့​​ တင်​​ေြမှာက်ဖို့​​ပင် ရာဇဝင်။

    (ငှက်အံ​​ေတာင် ငှက်​​ေပါက်တွင်း​​ရယ်လို့​​ အရိမဒ္ဒန​​ေပါက္ကံြပည်မှာ သမိုင်း​​ထိုး​​ကာ တမျိုး​​ြပုြပင် ယခုတိုင်​​ေအာင် ငှက်​​ေတာင်ြပင်​​ေခါ်တွင်) ၂ ။
    ြမို့​​တခွင် ြမို့​​တခွင် ပင်နွယ်ဘူး​​များ​​ မင်း​​မူလျှင် ရှူး​​ပျံနှင့​်​ ကျား​​ဗျဂ္ဃတို့​​ပင် တွန်း​​လှန်လျှင် တွန်း​​လှန်လျှင် ြပူ​​ေစာထီး​​မင်း​​ဘုရင် ဘုန်း​​လက္ခဏာ​​ေတဇာ​​ေတာ်ရှင် စစ်အင်ဂင်္ါ​​ေလး​​ြဖာဝင် ကန်​​ေတာ့​​ပန်း​​ကိုဆက်ရာတွင် (ဥပရာဇာမင်း​​ နှင်း​​အပ်​​ေတာ်မူသည့​်​ြပင်) ၂ ။

    သီရိစန္ဒာ သမီး​​တစ်ပါး​​နှင့​်​ ထိမ်း​​ြမန်း​​ကာ ​​ေအာင်ပွဲြကီး​​ကိုဆင် ​​ေပါက္ကံြပည် ဇာတ်​​ေတာ်တွင် ဆရာတင် နန်း​​​ေတာ်​​ေရှ့​​ကထွင်။


  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.