• “တက္ကသိုလ်​​ေကျာင်း​​က​​ေငွလမင်း​​ / စန္ဒယား​​ချစ်​​ေဆွ”

    အံတီချိုြပံုး​​ရဲ့​​ ​​ေဟာဒီသီချင်း​​က​​ေလး​​ကို မြကား​​ဖူး​​ နား​​မ​​ေထာင်ဖူး​​တဲ့​​သူ ​​ေတာ်​​ေတာ်ရှား​​လိမ့​်​မယ်ထင်ပါတယ်။ တက္ကသိုလ်နယ်​​ေြမမှာ ​​ေြခချခဲ့​​ဖူး​​သူတိုင်း​​ ဒီသီချင်း​​သံက​​ေလး​​ကို ြကား​​ရင် ကိုယ့​်​အတိတ်​​ေဟာင်း​​က​​ေလး​​​ေတွ ရှိရာ ​​ေကျာင်း​​​ေတာ်ြကီး​​ကို လွမ်း​​ဆွတ် သတိရလာတတ်ပါရဲ့​​။ ဆရာ​​ေမာင်​​ေဆွနွယ်ရဲ့​​ ဂန္တဝင်လက်ရာ​​ေကာင်း​​က​​ေလး​​ကို အခု ဦး​​ချစ်​​ေဆွအဆိုနဲ့​​ တင်ထား​​​ေပး​​နှင့​်​ပါတယ်။

    အမျိုး​​သမီး​​ပရိသတ်က​​ေတာ့​​ မချိုအသံနဲ့​​မှ မုဒ်ဝင်တာဆိုရင်ြဖင့​်​ မူရင်း​​ရှာလို့​​ရရင် ထပ်တင်​​ေပး​​ပါ့​​မယ်။ သီချင်း​​အရဆိုရင်​​ေတာ့​​ သူလွမ်း​​မိတာ ​​ေကျာင်း​​​ေတာ်ြကီး​​ မဟုတ်ပဲ ချစ်ရ​​ေလ​​ေသာသူကိုပါတဲ့​​။ ပညာ​​ေရး​​ကို ဦး​​စား​​​ေပး​​ြကပံုများ​​နှယ်။ ြကံုြကိုက်လို့​​ တကိုယ်တည်း​​ ြပန်​​ေရာက်လာမိတဲ့​​အခါ တချိန်တုန်း​​က ဆံုဆည်း​​ခဲ့​​တဲ့​​သူတ​​ေယာက် ဘယ်ကိုများ​​ ​​ေရာက်​​ေနပါလိမ့​်​။ ဟိုတုန်း​​က ကိုယ့​်​ရင်ထဲမှာ သာခဲ့​​တဲ့​​ ​​ေငွလမင်း​​ြကီး​​ဟာ ခုချိန်မှာ ဘယ်ကမ္ဘာမှာများ​​ သာ​​ေနမှာပါလိမ့​်​လို့​​ ​​ေအာင့​်​​ေမ့​​​ေနမိြကမှာ​​ေပါ့​​။ အချိန်တန်လို့​​ ​​ေရာက်မလာနိုင်တဲ့​​ ​​ေငွလမင်း​​က​​ေလး​​​ေြကာင့​်​ စိုး​​​ေနှာင့​်​ဗျာ​​ေပွ​​ေနရ​​ေြကာင်း​​ကို ရင်တွင်း​​ခံစား​​ချက်နဲ့​​ ​​ေရး​​ဖွဲ့​​ဆိုတီး​​ထား​​​ေလတဲ့​​ ဆရာကိုချစ်​​ေဆွရဲ့​​ အနုပညာကို နား​​ဆင်ရင်း​​ ကိုယ့​်​ရင်ထဲက လမင်း​​က​​ေလး​​ကို ပ​​ေလး​​ဘက်နဲ့​​ လွမ်း​​ြကတာ​​ေပါ့​​​ေနာ်။

    ြမကျွန်း​​ညိုညိုတက္ကသိုလ် သီချင်း​​မှာတုန်း​​က ​​ေကျာင်း​​သား​​ဘဝ ကျင်လည်ရာ အမိတက္ကသိုလ်ြကီး​​​ေတွဆီ လိပ်ြပာ​​ေစ အလည်​​ေရာက်ြပီး​​တဲ့​​​ေနာက်မှာ ဒီတခါမှာ​​ေတာ့​​ ဆရာဘဝနဲ့​​​ေရာက်ခဲ့​​တဲ့​​ ချစ်စရာတက္ကသိုလ်နယ်​​ေြမြကီး​​တစ်ခုကို လွမ်း​​စာစီလိုက်ရပါဦး​​မယ်။ ခုထိ အဆက်အသွယ် မြပတ်​​ေသး​​တဲ့​​ တပည့​်​သူငယ်ချင်း​​များ​​လည်း​​ အတူ လွမ်း​​ရစ်​​ေစသတည်း​​​ေပါ့​​။ အလုပ်စဝင်တုန်း​​က သင်ြကား​​​ေရး​​ဝါသနာပါလို့​​ ​​ေဆး​​တက္ကသိုလ်တခုခုမှာ နည်း​​ြပဆရာအြဖစ် လုပ်ချင်ပါတယ်လို့​​ အင်တာဗျူး​​မှာ ​​ေြပာတဲ့​​အခါ လုပ်သက်နှစ်နှစ်ြပည့​်​ရင် ​​ေလျှာက်လွှာတင်လိုက်ပါလို့​​ဆိုတာနဲ့​​ သူ​​ေြပာသလိုပဲ ​​ေလျှာက်လိုက်ပါတယ်။ ကံ​​ေကာင်း​​လွန်း​​လို့​​လား​​ ​​ေရစက်ပါလို့​​လား​​မသိပါဘူး​​။

    အင်တာဗျူး​​​ေတာင်မ​​ေခါ်ပဲ ခန့​်​စာရလိုက်တာ တကယ်လား​​ အိမ်မက်လား​​​ေတာင် ​​ေဝခွဲမရဘူး​​။ ဘယ်သူ့​​ဆီမှလည်း​​ အပူမကပ်လိုက်ရဘူး​​။ ဝမ်း​​သာမိတာက ဘယ်ဘာသာရပ်ကို လိုချင်ပါတယ်လို့​​ မ​​ေရး​​လိုက်​​ေပမယ့​်​ ကိုယ်အလိုချင်ဆံုး​​ ဘာသာရပ်သင်ြကား​​​ေရး​​မှာ ရတာရယ်။ သူများ​​​ေတွ ရန်ကုန်က​​ေန ​​ေဝး​​တကာ့​​ အ​​ေဝး​​ဆံုး​​နယ်​​ေတွ တန်း​​စီထွက်ချိန်မှာ ကိုယ်က အိုး​​မကွာအိမ်မကွာ ရန်ကုန်မှာပဲ ဆက်​​ေနရတာရယ်​​ေြကာင့​်​ သား​​​ေရွှအိုး​​ထမ်း​​တဲ့​​ ဆု​​ေတာင်း​​ြပည့​်​သလိုပါပဲ။ တခုပဲ ​​ေဆး​​တက္ကသိုလ်(၂)မှာဆို​​ေတာ့​​ တ​​ေန့​​တ​​ေန့​​ အသွား​​တနာရီ အြပန်တနာရီ ကား​​စီး​​ရင်း​​ အချိန်ကုန်​​ေတာ့​​မှာ​​ေပါ့​​လို့​​ ​​ေတွး​​မိတယ်။

    အရင်တုန်း​​က ကိုယ်အလည်သွား​​ဖူး​​တဲ့​​ ​​ေဆး​​(၂)က မဂင်္လာဒံုမှာပါ။ အခု ကိုယ်အလုပ်လုပ်ရ​​ေတာ့​​မည့​်​အချိန်မှာ ​​ေြမာက်ဥက္ကလာ​​ေရွှ့​​သွား​​တာ မြကာ​​ေသး​​ဘူး​​ဆို​​ေတာ့​​ ထံုး​​စံအတိုင်း​​ ရန်ကုန်သား​​လူလည်ြကီး​​က ဟို​​ေမး​​ဒီ​​ေမး​​နဲ့​​ ​​ေရာက်သွား​​ပါ​​ေလ​​ေရာ။ ကမ္ဘာ​​ေပါ်မှာ အဆိုး​​ဆံုး​​လို့​​ထင်ရတဲ့​​ ချိုင့​်​ခွက်ြကီး​​​ေတွ အြပည့​်​နဲ့​​လမ်း​​ချိုး​​က​​ေလး​​ထဲကို ​​ေတာ်​​ေတာ်​​ေလး​​ ဝင်သွား​​မိတဲ့​​အခါ ကန်စွန်း​​ခင်း​​ ြမက်ခင်း​​ြပင်တို့​​ရဲ့​​အလယ်မှာ အသစ်​​ေဆာက်ြပီး​​ကာစ ​​ေကျာင်း​​​ေတာ်ြကီး​​ကို ဘွား​​ကနဲ​​ေတွ့​​လိုက်​​ေတာ့​​ ​​ေတာ်​​ေတာ် ​​ေပျာ်သွား​​ပါတယ်။ ၉၈ အ​​ေရး​​အခင်း​​နဲ့​​ ​​ေကျာင်း​​​ေတွပိတ်ထား​​တဲ့​​ တက္ကသိုလ်ြကီး​​ဟာ လူသူအရိပ်အ​​ေရာင် မရှိတာ​​ေတာင်မှ ခန့​်​ခန့​်​ထည်ထည်ြကီး​​။ ​​ေကျာင်း​​​ေတွြပန်မဖွင့​်​ခင် သင်ြကား​​​ေရး​​အ​​ေလ့​​အထ​​ေတွ ​​ေပျာက်မသွား​​​ေအာင် အဂင်္လိပ်စာဋ္ဌာနက ဆရာမ​​ေလး​​​ေတွက အဂင်္လိပ်စကား​​​ေြပာသင်၊​ ကွန်ြပူတာဋ္ဌာနက ကွန်ြပူတာအ​​ေြခခံသင် နဲ့​​ ဆရာအချင်း​​ချင်း​​ ဆရာလုပ်လိုက်ြကတာ ဒီက​​ေန့​​ ​​ေရး​​နိုင်ရိုက်နိုင် ​​ေမွှနိုင်​​ေနှာက်နိုင်​​ေနတာ ​​ေမာင်မင်း​​ြကီး​​သား​​ မယ်မင်း​​ြကီး​​မများ​​ ​​ေကျး​​ဇူး​​​ေတာ်ပါပဲ။

    ​​ေကျာင်း​​​ေတွြပန်ဖွင့​်​လို့​​ ​​ေကျာင်း​​သား​​​ေတွနဲ့​​ စည်ကား​​လာတဲ့​​အခါမှာ​​ေတာ့​​ တက္ကသိုလ်ရဲ့​​ အသက်ဆိုတာ ရှင်သန်လှုပ်ရှား​​လာပါ​​ေတာ့​​တယ်။ ​​ေရာဂါ​​ေဗဒဌာနမှာ အလုပ်ရတာ ​​ေတာ်​​ေတာ် ကံ​​ေကာင်း​​​ေလစွလို့​​ ​​ေတွး​​မိပါတယ်။ ဘာြဖစ်လို့​​ဆို​​ေတာ့​​ ​​ေဆး​​လက်​​ေတွ့​​မဟုတ်တဲ့​​ ဘာသာရပ်​​ေတွထဲမှာ အတန်း​​နှစ်တန်း​​ဆက်သင်ရတာ သူတစ်ခုတည်း​​ရှိတာ။ ဘယ်​​ေကျာင်း​​သား​​မဆို ဒီဘာသာကို နှစ်နှစ်​​ေတာ့​​ သင်ရမှာ။ ဆရာကလည်း​​ ဘယ်စာသင်နှစ်မှာမဆို အတန်း​​နှစ်တန်း​​​ေတာ့​​ သင်ရမှာ။ အလုပ်နှစ်ဆများ​​မှာ​​ေပါ့​​လို့​​ မ​​ေအာင့​်​​ေမ့​​ပါဘူး​​။ ​​ေကျာင်း​​သား​​​ေတွနဲ့​​​ေပါင်း​​ရတာ တယ်​​ေပျာ်စရာ​​ေကာင်း​​တာဗျ။ ပို​​ေပျာ်စရာ​​ေကာင်း​​တာက သူတို့​​ကမှ စာ​​ေမး​​ပွဲ​​ေြဖဖို့​​ စာကျက်ရ​​ေသး​​တယ်။ ကိုယ်က ​​ေြဖစရာမလို။ သူတို့​​က​​ေအာင်သွား​​ရင်​​ေတာ့​​ ကိုယ်က ကျကျန်​​ေနခဲ့​​သလို ​​ေနာက်တက်လာတဲ့​​ ​​ေကျာင်း​​သား​​နဲ့​​ အသစ်​​ေပါင်း​​ရတယ်။ တခု​​ေတာ့​​ သတိထား​​ရတယ်။ အြပင်မှာြပန်​​ေတွ့​​တဲ့​​အခါ လူတိုင်း​​ကို ငါ့​​တပည့​်​ရယ်လို့​​ အထက်စီး​​က ဆက်ဆံချင်လို့​​ မရဘူး​​။ တချို့​​က ဆရာ့​​ကို ြမင်ဖူး​​တယ်​​ေနာ် လို့​​ နှုတ်ဆက်တာ။ လူအမျိုး​​မျိုး​​ရှိတယ်​​ေလ။

    သင်ြကား​​​ေရး​​မှာ​​ေပျာ်ခဲ့​​တာက ဒီအချိန် ငါ့​​အတန်း​​ရှိတယ်။ ဘာအ​​ေြကာင်း​​သင်၊​ ဘာ​​ေတွြပ​​ေပး​​ရမယ် ဆိုတာထက် ဒီအတန်း​​မှာ​​ေကျာင်း​​သား​​ ဘယ်နှစ်​​ေယာက်ရှိတယ်။ ဘယ်​​ေကျာင်း​​သား​​က ဘယ်လို ဘာစရိုက်ထူး​​ြခား​​တယ်ဆိုတာက ပိုစိတ်ဝင်စား​​ဖို့​​ ​​ေကာင်း​​တယ်။ စာသင်နှစ်အစမှာ ကိုယ်​​ေရး​​ရာဇဝင်​​ေတွ ြဖည့​်​ခိုင်း​​ြပီး​​ရင် အဲဒီ​​ေဒတာ​​ေတွကို ​​ေဖ့​​စ်ဘုတ်တို့​​ တဂ်တို့​​မ​​ေပါ်ခင်ကတည်း​​က ဘ​​ေရာင့​်​ဇ်လုပ်တတ်သွား​​တယ်။ ဌာနမှူး​​ဆရာမြကီး​​က အ​​ေရး​​အ​​ေြကာင်း​​ကိစ္စရှိလို့​​ သိချင်ရင်ဝယ်မဖတ်နဲ့​​ ဆရာ​​ေလး​​ကို​​ေမး​​၊​ အြကမ်း​​ဖျင်း​​​ေလာက်​​ေတာ့​​ ​​ေဟာနိုင်တယ်။ အထူး​​သြဖင့​်​ ​​ေကျာင်း​​သူ​​ေချာ​​ေချာ​​ေလး​​​ေတွနဲ့​​ ​​ေကျာင်း​​သား​​ဆိုး​​ဆိုး​​​ေတွအ​​ေြကာင်း​​ ​​ေနာ​​ေကျ​​ေနရတယ်။ လိုအပ်ချက်အြပင် ဝါသနာအ​​ေလျာက်ပါ ပါသွား​​သကိုး​​။ ဒါမျိုး​​ ​​ေကျာင်း​​သား​​ဘဝတုန်း​​က ​​ေစာ်ကွန်း​​ထိန်း​​ဆီမှာ သွား​​သွား​​​ေမး​​ရတာ။ ​​ေကျာင်း​​သား​​တ​​ေယာက် စာ​​ေမး​​ပွဲကျရင်၊​ ​​ေကျာင်း​​တက်မမှန်ပဲ ြပသနာ​​ေတွြဖစ်​​ေနရင် ဘာ​​ေြကာင့​်​ ဘယ်လိုဆိုတာ ကာယကံရှင်ကိုယ်တိုင် သိချင်မှသိမယ်။

    ဆရာက​​ေတာ့​​ သိ​​ေအာင်ကျိုး​​စား​​ရတယ်။ သူတို့​​ဘက်ကြမင်တာ “ဟင် ဒါ​​ေလး​​​ေတာင် အ​​ေအာင်မ​​ေပး​​ဘူး​​” လို့​​ြမင်တာ။ ဆရာဘက်က အ​​ေအာင်​​ေပး​​လို့​​ရတဲ့​​ နည်း​​မျိုး​​စံု ကုန်သွား​​လို့​​ အကျထား​​လိုက်ရတာ။ လူမှု​​ေရး​​အချစ်​​ေရး​​ြပသနာ ​​ေငွ​​ေရး​​​ေြကး​​​ေရး​​ြပသနာ​​ေတွအထိ မသိမသာ​​ေရာ သိသိသာသာပါ စပ်စပ်စုစု ​​ေကျာင်း​​သား​​နဲ့​​ ရင်း​​နှီး​​​ေအာင်​​ေပါင်း​​ြပီး​​ရင် ဆရာ​​ေတွြကား​​မှာ စိတ်ဝင်တစား​​တိုင်ပင် အ​​ေြဖရှာတယ်။ သစ်ပင်တစ်ပင်ချင်း​​ ြမင်တတ်ရသလို သစ်​​ေတာ တစ်​​ေတာလံုး​​လည်း​​ ြခံုြကည့​်​တတ်ရတယ်။ အဲဒါ​​ေြကာင့​်​ ​​ေကျာင်း​​မှာစာသင်ရတာ စိတ်ဝင်စား​​စရာ​​ေကာင်း​​တာ။ ဘာသာရပ်ချည့​်​ပဲဆို နှစ်နှစ်​​ေလာက်သင်ြပိး​​ရင် ​​ေတာ်​​ေတာ် ပျင်း​​ဖို့​​​ေကာင်း​​သွား​​ြပီ။
    ​​ေကျာင်း​​သား​​နဲ့​​ ​​ေပါင်း​​ရတာကလည်း​​ သူ့​​အထာနဲ့​​သူပါပဲ။ ငါကဆရာဆိုတဲ့​​စိတ် မရှိမှ ​​ေပါင်း​​လို့​​သင်း​​လို့​​ ​​ေကာင်း​​တယ်။ သူတို့​​က အရိုအ​​ေသတန်လို့​​ မဟုတ်ပါဘူး​​။ နား​​လည်မှု၊​ ယံုြကည်မှုကိုလိုချင်ရင် တသား​​တည်း​​​ေနမှရတာကိုး​​။ ကိုယ်ကသူတို့​​ကို ​​ေဆး​​ပညာ သင်​​ေပး​​​ေန​​ေပမယ့​်​ သူတို့​​ဆီက ​​ေခတ်ကိုြပန်သင်ရပါတယ်။

    အချိန်ကာလ ယဉ်​​ေကျး​​မှုချင်း​​ ဆင့​်​ကဲ​​ေြပာင်း​​လဲ​​ေနတာမို့​​ အမီလိုက်မသင်နိုင်ရင် ကိုယ်ကကျန်ခဲ့​​ပါတယ်။ အဝတ်အစား​​အ​​ေြပာအဆိုကို မဆိုလိုပါဘူး​​။ စိတ်ကူး​​။ အ​​ေတွး​​အြမင်နဲ့​​ အမူအကျင့​်​ပါ။ ​​ေကျာင်း​​မှာတုန်း​​က ဆရာမအြကီး​​​ေတွက ​​ေကျာင်း​​သား​​​ေတွနဲ့​​ ​​ေရာလွန်း​​တဲ့​​ ကျွန်​​ေတာ့​်​ကို သိပ်သ​​ေဘာမကျတဲ့​​အခါလည်း​​ ရှိပါတယ်။ ကိုယ်ကလည်း​​ကိုယ်ပါပဲ။ အ​​ေဆာင်မှာ သူတို့​​နဲ့​​ ဖဲအတူရိုက်တဲ့​​အခါ ရိုက်တယ်။ အိမ်မှာ အရက်ဝိုင်း​​ဖွဲ့​​တဲ့​​အခါ ဖွဲ့​​တယ်။ ကွင်း​​ဆင်း​​ ​​ေလ့​​လာ​​ေရး​​ခရီး​​​ေတွမှာ အုပ်ထိမ်း​​သူအ​​ေနနဲ့​​ လိုက်တဲ့​​အခါလည်း​​လိုက်ရတယ်။ ကျွန်​​ေတာ့​်​ဘက်က သတိထား​​​ေနရတာ တစ်ခုပဲရှိပါတယ်။ စာ​​ေမး​​ပွဲမှာ ကိုယ်နဲ့​​ခင်တဲ့​​​ေကျာင်း​​သား​​မို့​​ မျက်နှာမလိုက်ပဲ​​ေနဖို့​​။ အလွယ်ဆံုး​​​ေြဖရှင်း​​နည်း​​နဲ့​​ ​​ေြဖရှင်း​​လိုက်ပါတယ်။ ဘယ်​​ေကျာင်း​​သား​​မဆို စာ​​ေမး​​ပွဲမှာ ြပာ​​ေနြပီ။ ပျား​​တုပ်​​ေနြပီဆို ြဖစ်တဲ့​​နည်း​​နဲ့​​ဝင်ကူ။ ဒါပဲ။ ဆရာြကီး​​ဦး​​​ေမာင်​​ေမာင်ဝင့​်​ဆီက မှတ်သား​​မိတဲ့​​ စကား​​တစ်ခွန်း​​ရှိပါတယ်။ ​​ေကျာင်း​​သား​​သံုး​​မျိုး​​ရှိသတဲ့​​။ ဘယ်လို​​ေန​​ေန ​​ေအာင်မယ့​်​သူ။ ဘယ်လို​​ေန​​ေန ကျမယ့​်​သူ၊​ သူ့​​ဟာသူမ​​ေအာင်လို့​​ ကိုယ်ကတွန်း​​တင်​​ေပး​​မှ ​​ေအာင်မယ့​်​သူ၊​ ငါတို့​​လုပ်​​ေနတာ တတိယ​​ေကျာင်း​​သား​​အတွက်တဲ့​​။ ​​ေတာ်ပါ​​ေသး​​ရဲ့​​။ သူ့​​ဟာသူ ​​ေအာင်ြပီး​​သား​​ကို ကိုယ်ကယ်လိုက်မှ ကျသွား​​တဲ့​​ ဆရာမျိုး​​တပည့​်​မျိုး​​ ြမန်မာြပည်မှာ မ​​ေပါ်​​ေသး​​လို့​​။

    ​​ေဆး​​(၂)မှာ ကျွန်​​ေတာ် အလုပ်လုပ်ခဲ့​​တာ ​​ေလး​​နှစ်လံုး​​လံုး​​ ဆရာမြကီး​​ ​​ေဒါ်​​ေအး​​​ေအး​​ြမင့​်​ လက်​​ေအာက်မှာပါ။ တသက်စာ သင်ခန်း​​စာ​​ေတွ ရခဲ့​​ပါတယ်။ ပညာတတ်ဆိုတာ ဘယ်လို​​ေနထိုင်ကျင့​်​ြကံရသလဲ။ ပညာတတ်တ​​ေယာက်ရဲ့​​သိက္ခာ နဲ့​​ နံမည်ဟာ ​​ေငွ​​ေြကး​​၊​ အခွင့​်​အ​​ေရး​​တို့​​နဲ့​​ ပတ်သက်လာရင် ​​ေစာင့​်​ထိန်း​​နိုင်မှ စင်ြကယ်မယ်ဆိုတာကို စကား​​တတွတ်တွတ် သွန်သင်တာမျိုး​​မဟုတ်ပဲ သူကိုယ်တိုင် ကင်း​​​ေအာင်​​ေနြပရင်း​​ မကင်း​​ရင်ြဖစ်​​ေလ့​​ရှိတတ်တဲ့​​ သ​​ေဘာ​​ေတွကို သင်ခန်း​​စာ ယူတတ်​​ေအာင် သင်​​ေပး​​ပါတယ်။ အဲဒါ​​ေတွကို သူသင်တုန်း​​က တခါတည်း​​ တတ်လာတာ မဟုတ်ပါဘူး​​။ သူ့​​ဆီက​​ေန ​​ေနာက်ထပ်ဆရာြကီး​​ ဆရာမြကီး​​များ​​စွာထံမှာ ဆက်လက်ဆည်း​​ပူး​​ရင်း​​နဲ့​​မှ ကိုယ်​​ေတွ့​​သိြမင်သ​​ေဘာ​​ေပါက်လာတာပါ။ ပညာကို ပိုက်ဆံနဲ့​​ဝယ်ြပီး​​ သင်ယူလို့​​ရတဲ့​​ ​​ေခတ်ြကီး​​ထဲမှာ၊​ ပိုက်ဆံနဲ့​​ဝယ်မရတဲ့​​ ပညာရှင်အစစ်ကို ​​ေတွ့​​ခွင့​်​ြကံုခဲ့​​ပါတယ်။ ​​ေဆး​​​ေကျာင်း​​မှာ ကျူရှင်​​ေရာဂါသည်း​​​ေနတဲ့​​​ေခတ်မှာ ​​ေကျာင်း​​သား​​​ေတွနဲ့​​ လည်ပင်း​​ဖက်​​ေပါင်း​​ခဲ့​​​ေပမယ့​်​ ကျွန်​​ေတာ် ကျူရှင်မသင်ခဲ့​​ဖူး​​ပါဘူး​​။

    ကျူရှင်​​ေပး​​တဲ့​​ဆရာ စာ​​ေမး​​ပွဲဝင်စစ်ရင် ဘာ​​ေတွြဖစ်တတ်သလဲဆိုတာ ကိုယ်​​ေတွ့​​မျက်ြမင်ြကံုရလို့​​ပါ။ တပည့​်​​ေဟာင်း​​​ေတွ ကိုယ့​်​ကိုလမ်း​​မှာ မမှတ်မိလို့​​ ဘယ့​်​နှယ်မှမ​​ေနဘူး​​။ စာ​​ေမး​​ပွဲမှာ ကိုယ့​်​​ေကျာင်း​​သား​​မို့​​ မရအရဇိကုပ်ြပီး​​ ​​ေအာင်​​ေအာင် ဆွဲတင်ရမှာ​​ေနာ်လို့​​ ဆရာ့​​ဆီက ဝန်​​ေဆာင်မှု​​ေတာင်း​​တဲ့​​ ​​ေကျာင်း​​သား​​မျိုး​​ကို ကျွန်​​ေတာ် သည်း​​မခံနိုင်ပါဘူး​​။ ​​ေကျာင်း​​သား​​တိုင်း​​ကို လုပ်​​ေပး​​​ေနတာ။ ​​ေကျာင်း​​သား​​ တ​​ေယာက်​​ေယာက်ကို တတ်နိုင်သ​​ေလာက် သွား​​ကူတဲ့​​အခါ “ကူမှာ​​ေပါ့​​။ သူ့​​ဆီကျူရှင်ယူထား​​တာကိုး​​” ဆိုတာမျိုး​​ လံုး​​ဝအထင်မခံချင်ပါဘူး​​။ ​​ေရှ့​​က ​​ေပါင်း​​လာသမျှအား​​လံုး​​ ​​ေရစုန်​​ေမျာ​​ေတာ့​​မှာ​​ေလ။

    ​​ေဆး​​​ေကျာင်း​​မှာ ​​ေပျာ်စရာလည်း​​​ေကာင်း​​၊​ ဖွတ်ဖွတ်ညက်ညက် ​​ေြက​​ေအာင်လည်း​​ ပင်ပန်း​​တဲ့​​အခါက​​ေတာ့​​ ​​ေကျာင်း​​သား​​​ေတွကို လက်​​ေတွ့​​စာ​​ေမး​​ပွဲစစ်ချိန်ပါပဲ။ သူတို့​​​ေတွ​​ေတာင် သိမယ်မထင်ပါဘူး​​။ အဲဒီရက်ဆို ြပင်ပစာစစ်​​ေတွဖိတ်ထား​​ရတာမို့​​ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​မှာ မနက်​​ေစာ​​ေစာကတည်း​​က တာဝန်​​ေတွခွဲလို့​​ ြကိုရမယ့​်​အိမ်၊​ ဝယ်ရမည့​်​စား​​စရာ၊​ လမ်း​​သင့​်​ရာစီစဉ်ထား​​ရသလို ဌာနမှာတင် ချက်​​ေရး​​ြပုတ်​​ေရး​​ ဝယ်​​ေရး​​ြခမ်း​​​ေရး​​တာဝန်​​ေတွ လူ​​ေစ့​​မနား​​ရပါဘူး​​။ အား​​လံုး​​ကို ဌာနပိုက်ဆံနဲ့​​ စိုက်ထုတ်တာ စာ​​ေမး​​ပွဲတိုင်း​​ပါ။ ​​ေရာက်​​ေရာက်ချင်း​​ မနက်ခင်း​​စာ၊​ စာစစ်ြပီး​​​ေန့​​လည်စာ အြပင် ​​ေန့​​ခင်း​​မှာ ဂုဏ်ထူး​​စစ်တက်မည့​်​ ​​ေကျာင်း​​သား​​ပါရင် စာစစ်ကို အာရံု​​ေြပာင်း​​သွား​​​ေလာက်​​ေအာင် ​​ေန့​​ခင်း​​စာ စား​​​ေကာင်း​​​ေသာက်ဖွယ်​​ေတွ စီစဉ်လို့​​​ေပး​​ရပါတယ်။

    စာစစ်ရက်အတွင်း​​ ဧည့​်​ခံတဲ့​​အမျိုး​​အမည် မထပ်​​ေအာင်လည်း​​ စီစဉ်ရသလို မန္တ​​ေလး​​ကလာတဲ့​​ ဧည့​်​သည်ဆရာမြကီး​​များ​​အတွက် ဆန်း​​ဆန်း​​ြပား​​ြပား​​ ရန်ကုန်စာ​​ေလး​​များ​​လည်း​​ မကျန်​​ေစရပါဘူး​​။ ဧည့​်​ခံြကိုဆို​​ေရး​​ကို ဟန်အြပည့​်​ ရှိုး​​အြပည့​်​လုပ်ရင်း​​ လက်သိပ်ထိုး​​ အချင်း​​ချင်း​​ ​​ေခါင်း​​ချင်း​​ရိုက်ရတာက​​ေတာ့​​ ဒီက​​ေန့​​​ေြဖမည့​်​ထဲမှာ ဘယ်သူက အ​​ေြခအ​​ေန မ​​ေကာင်း​​၊​ ဘယ်သူက ဂရင်း​​ဗိုက်ဗာ အလား​​အလာရှိတယ်။ ဘယ်စာစစ်ခံုမှာြဖင့​်​ ဆရာြကီး​​က ရိုက်ချက်ြပင်း​​တတ်လွန်း​​လို့​​ မမဘယ်သူနဲ့​​ ထိန်း​​ရ​​ေအာင်တွဲ​​ေပး​​ထား​​ စသည်စသည် ​​ေလျှာ်ညီ​​ေအာင် ကျိတ်ြပီး​​ စီစဉ်ရတာ အနုပညာလို့​​​ေတာင် ​​ေြပာရမလား​​ပဲ။ အား​​လံုး​​စိတ်ထဲမှာ ရည်ရွယ်ချက်တစ်ခုတည်း​​ပါ။ တတ်နိုင်သ​​ေလာက် ​​ေအာင်သွား​​ဖို့​​။ အဲသ​​ေလာက် လိုက်လုပ်တာ​​ေတာင် မ​​ေအာင်လို့​​ ကျန်တာ​​ေတွက မနည်း​​လှြပန်ရင် ကျွန်​​ေတာ်မျိုး​​ြကီး​​သာ ​​ေသချင်ြပန်တာ​​ေလ။ ကိုယ့​်​​ေပါင်ကိုယ်လှန်မ​​ေထာင်း​​ချင်လို့​​ တပည့​်​​ေတွ စာ​​ေမး​​ပွဲမှာ အံ့​​ဖွယ်သုတ​​ေြဖဆိုချက်​​ေတွကို ​​ေနာက်​​ေြကာင်း​​မလှန်​​ေတာ့​​ပါဘူး​​။ ငိုအား​​ထက် ရယ်အား​​သန်​​ေတွ။

    ​​ေအာင်စာရင်း​​ထွက်တဲ့​​ညဆိုရင်​​ေတာ့​​ တပည့​်​​ေတွနဲ့​​​ေပျာ်ရတာ အ​​ေမာကို​​ေြပ​​ေရာ။ ကျတဲ့​​​ေကာင်ကလည်း​​ ကွဲသလား​​ မ​​ေမး​​နဲ့​​​ေပါ့​​​ေနာ်။ အ​​ေဆာင်​​ေကျာင်း​​သား​​ဘဝကို တပည့​်​​ေတွနဲ့​​မှ ြကံုဖူး​​​ေတာ့​​ ​​ေြပာရင်း​​နဲ့​​​ေတာင် လွမ်း​​လာတယ်။ သီတာ​​ေဆာင်​​ေဘး​​က ကုလား​​မ​​ေလး​​​ေတွ​​ေရာင်း​​တဲ့​​ အ​​ေအး​​ဆိုင်ကိုလည်း​​လွမ်း​​တယ်။ ​​ေဆး​​ရံု​​ေနာက်​​ေဖး​​က ခူး​​ြပီး​​​ေြကာ်ပါတယ်လို့​​ ဂျာနယ်ထဲပါတဲ့​​ ကန်စွန်း​​ပလိန်း​​​ေလး​​ကိုလည်း​​ လွမ်း​​တယ်။ အဝိုင်း​​ထိပ်က မဟာနွယ်။ ခန်း​​မထဲက ဘီယာဥယျာဉ်၊​ ​​ေဆး​​ရံုလမ်း​​ဆံုက မုန့​်​ဟင်း​​ခါး​​၊​ ဘယ်ဟာမှ ​​ေမ့​​လို့​​မရနိုင်ပါလား​​ကွယ်။ ချစ်တပည့​်​ြကီး​​များ​​က​​ေတာ့​​ များ​​လွန်လွန်း​​လို့​​ ဘယ်သူ့​​စ လွမ်း​​ရမှန်း​​​ေတာင် မသိ​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ဘယ်ကမ္ဘာသွား​​လို့​​ ဘယ်မှာများ​​ သာယာ​​ေနြကပါလိမ့​်​။

    တချို့​​​ေတာ့​​လည်း​​ ဆရာ​​ေတွဘာ​​ေတွ​​ေတာင် ြဖစ်ကုန်​​ေပါ့​​။ ​​ေကာင်း​​​ေလှာင့​်​​ေတး​​ ​​ေကာင်း​​​ေလှာင့​်​​ေတး​​။ တပည့​်​​ေတွက ဆရာြဖစ်လာတဲ့​​အခါ ကိုယ်က အလိုလို​​ေနရင်း​​ ဆရာ့​​ဆရာြကီး​​ြဖစ်ရတာ​​ေပါ့​​။ ချာတူး​​လန်တဲ့​​ တပည့​်​​ေတွနဲ့​​​ေတွ့​​ရင်လည်း​​ တမျိုး​​​ေကာင်း​​ြပန်တာပဲ။ ​​ေတာ်တဲ့​​လူ​​ေတွက နိုင်ငံြခား​​ထွက်် ကမ္ဘာပတ်ကုန်ြက၊​ ​​ေနာက်တက်လာတဲ့​​လူ​​ေတွက စက်နဲ့​​လှည့​်​ထုတ်ရင်း​​ တြဖည်း​​ြဖည်း​​ ချာတူး​​လန်လာ၊​ ကိုယ်က အလကား​​​ေန ဘာမှလုပ်စရာမလိုပဲ အသား​​လွတ်ြကီး​​ လူ​​ေတာ်ြဖစ်လာတာ​​ေပါ့​​။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ စိတ်ချပါ​​ေမာင်။ လမ်း​​မှာ​​ေတွ့​​တဲ့​​အခါ ဟိုမှာြမင်လား​​ အဲဒါ ငါ့​​တပည့​်​​ေပါ့​​လို့​​ ဘယ်​​ေသာအခါမှ မ​​ေြပာပါဘူး​​ကွယ်။ ​​ေအာ် အဲဒါလား​​။ ငါတို့​​ဆရာ​​ေလ လို့​​ ြပံုး​​ြပံုး​​ြကီး​​ ြကွား​​နိုင်​​ေလာက်တဲ့​​ ဆရာ​​ေလး​​ြဖစ်​​ေအာင် ြကိုး​​စား​​ရ​​ေသး​​တာပ။ ဒါမှ ဆရာ​​ေကာင်း​​တပည့​်​ ​​ေခါင်း​​ပန်း​​လှန်နိုင်မှာ​​ေနာ်။ သီချင်း​​နား​​မ​​ေထာင်ခင် စကား​​​ေလး​​တစ်ခွန်း​​​ေတာ့​​ ​​ေြပာလိုက်ချင်ပါတယ််။ အား​​လံုး​​ကို ​​ေသာက်ကျိုး​​နည်း​​ လွမ်း​​​ေနမိပါ​​ေြကာင်း​​။


    ​​ေရလှိုင်း​​ခတ်သံ သစ်ရွက်​​ေြကွသံ၊​ ​​ေကျး​​ငှက်ြမည်သံ။ ြကား​​ြပန်​​ေတာ့​​လည်း​​ သူ့​​ကိုပဲ သတိရ​​ေန။ ချိုစကား​​သံနွဲ့​​ ဆိုဖွဲ့​​​ေလသူ ဘဝ​​ေပး​​၍ ချစ်ရ​​ေလ​​ေသာသူ အသည်း​​​ေပး​​၍ ချစ်ရ​​ေလ​​ေသာသူ၊​ သက်လံုး​​ပံု၍ ချစ်ရ​​ေလ​​ေသာသူ။ ဘယ်မူနွဲ့​​ကစား​​၍ တိမ်း​​​ေရှာင် အမှု​​ေတွကဲ၊​ ဘယ်သူလှည့​်​ြဖား​​၍ စိမ်း​​​ေယာင်ြပု​​ေနသလဲ၊​ စိုး​​တထိတ်ထိတ် မ​​ေဝခွဲနိုင်​​ေပ။ ကံ့​​​ေကာ်ပွင့​်​ရာ ငုဝါပွင့​်​ရာ စိန်ပန်း​​ပွင့​်​ရာ တက္ကသိုလ်​​ေကျာင်း​​​ေတာ်မှာ​​ေလ ဗျာ​​ေပွလှိုက်လှဲ ကိုယ်တ​​ေယာက်တည်း​​ မ​​ေပျာ်နိုင်​​ေပ။

    (တ​​ေယာက်နဲ့​​တ​​ေယာက် တစ်ြမို့​​စီတစ်နယ်စီ ​​ေနြက​​ေသာ်လည်း​​​ေလ။ အလှရွှန်း​​စို သာ​​ေမာရာ ြမကျွန်း​​ညို ကဗျာ​​ေတာမှာ ခနကွန်း​​ခိုလာ​​ေသာအခါ တစ်ဦး​​နဲ့​​တစ်ဦး​​ မိတ်​​ေဆွအ​​ေပါင်း​​အသင်း​​ ြဖစ်သွား​​ြကတာ​​ေတွ စိတ်အ​​ေန​​ေြပာင်း​​ရင်း​​ ချစ်သွား​​ြကတာ​​ေတွ ဒါ​​ေတွ တကယ်​​ေတာ့​​ မဆန်း​​​ေပ။ ဒီလိုအြဖစ်မျိုး​​ထဲမှာ ချစ်ကျိုး​​နည်း​​ရမှာလား​​​ေလ။ တက္ကသိုလ်​​ေကျာင်း​​က ​​ေငွလမင်း​​​ေရ။ ဘယ်ကမ္ဘာသွား​​ကာ ဘယ်မှာများ​​ သာ​​ေနသလဲ​​ေလ။ အချိန်တန် သူမ​​ေရာက်ရင်​​ေတာ့​​ အပူ​​ေနှာက်ရြပီ ခင်​​ေရ။ ​​ေကာင်း​​ကင်က ​​ေငွလမင်း​​ပမာ ​​ေန့​​ဘက်မှာ ပုန်း​​သလိုများ​​ ​​ေမ့​​ကွက်ရှာ မုန်း​​​ေနြပီလား​​​ေလ) ၂ ။



    ချိုြပံုး​​ - တက္ကသိုလ်​​ေကျာင်း​​က​​ေငွလမင်း​​

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.