• “ညချမ်း​​သဘင် / ြမတ်ဝတ်ရည်”

    သြကင်္န်မိုး​​ ရုပ်ရှင်ကား​​ထဲမှာ ဇာတ်လမ်း​​နဲ့​​ မသက်ဆိုင်ပဲ သီဆိုသူရဲ့​​ အသံက​​ေလး​​​ေြကာင့​်​ နား​​ထဲမှာ စွဲသွား​​တဲ့​​ ြမို့​​မဧည့​်​ခံ​​ေတး​​က​​ေလး​​တပုဒ် ရှိပါတယ်။ ြမတ်ဝတ်ရည် ဆိုထား​​တဲ့​​ ညချမ်း​​သဘင် ဆိုတဲ့​​ ​​ေတး​​က​​ေလး​​ပါ။ ကိုယ်က မန္တ​​ေလး​​ကမဟုတ်​​ေတာ့​​ ြမို့​​မအဆို​​ေတာ်​​ေတွကို သိပ်မသိပါဘူး​​။

    သူကလည်း​​ အရင်က ဒီနံမည်နဲ့​​ဆိုတာ မဟုတ်ဘူး​​တဲ့​​။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ ဒီသီချင်း​​က​​ေလး​​နဲ့​​ သူ့​​ကို မှတ်မိသွား​​ခဲ့​​ပါတယ်။ ထန်း​​ရွက်ပုတီး​​ တို့​​ က​​ေမ္ဗာဇ တို့​​ ဆိုြပန်​​ေတာ့​​လည်း​​ ြကိုက်တာပဲ။ ဒီတခါ​​ေတာ့​​ ညချမ်း​​သဘင် က​​ေလး​​အ​​ေြကာင်း​​ ​​ေြပာြကည့​်​ြကရ​​ေအာင်​​ေနာ်။ ြမို့​​မ​​ေတး​​သံစံုအဖွဲ့​​ြကီး​​နဲ့​​ ညချမ်း​​ချိန်ခါမှာ သီဆိုတီး​​မှုတ်​​ေနရတာဟာ ြကယ်တာရာအ​​ေပါင်း​​ ြခံရံလို့​​ ရွှန်း​​ရွှန်း​​ပပ တင့​်​တယ်​​ေနတဲ့​​ ​​ေငွလဝန်း​​ြကီး​​လိုပါပဲတဲ့​​။ ​​ေရှး​​​ေဟာင်း​​အနုပညာအ​​ေမွ အဆီအနှစ်တို့​​ ​​ေပါင်း​​စု အသံုး​​​ေတာ်ခံရာလည်း​​ ြဖစ်ပါသတဲ့​​။ တီး​​ြကမှုတ်ြကတဲ့​​ အဖွဲ့​​သား​​​ေတွကလည်း​​ ကိုယ့​်​​ေဆွလိုမျိုး​​လို ​​ေနလာြကတဲ့​​ ဝါသနာသန် ​​ေစတနာမှန်တဲ့​​သူ​​ေတွ ဆို​​ေတာ့​​ ညီရင်း​​အကိုပမာ ချစ်ချစ်ခင်ခင်ပါပဲတဲ့​​။ အလွန် ြကက်သ​​ေရမဂင်္လာ ရှိပါ​​ေပတယ်။ သူ​​ေြပာတဲ့​​ ​​ေကာင်း​​ကင်က စန္ဒာ​​ေငွဝန်း​​ြကီး​​ နက္ခတ်စံုလင်စွာနဲ့​​ ညချမ်း​​သဘင်ဆင်ယင်​​ေနပံု ကို အတိုင်း​​သား​​ ြမင်​​ေယာင်ခံစား​​နိုင်ပါတယ်။

     ဒီအခါမှာ သတိရသွား​​တဲ့​​ ​​ေနာက်သီချင်း​​က​​ေလး​​ တပုဒ်က​​ေတာ့​​ ကိုစိုင်း​​ထီး​​ဆိုင်ရဲ့​​ “ရန်ကုန်မှာ သာတဲ့​​လ” ပါ။ “​​ေမာင့​်​လြပည့​်​ဝန်း​​”ကို မ​​ေြပာ​​ေသး​​ဘူး​​။ အရှိန်အဝါ​​ေတွြကီး​​တဲ့​​ လျှပ်စစ်မီး​​များ​​​ေအာက်မှာ ​​ေနလာသူမို့​​ ​​ေကာင်း​​ကင်ကို ​​ေမာ့​​မြကည့​်​အား​​​ေပမယ့​်​ လမင်း​​ြကီး​​က​​ေတာ့​​ ရန်ကုန်မှာလည်း​​ သာ​​ေနဆဲပါတဲ့​​။ သူ့​​​ေခတ်တုန်း​​က​​ေတာ့​​ ဟုတ်မှာပါ​​ေလ။ ရန်ကုန်ြမို့​​ြကီး​​ဆိုတာ ဟိုဘက်ကမ်း​​က မီး​​ထိန်ထိန် မဟုတ်လား​​။ ခု​​ေတာ့​​ ရွာငယ်ဇနပုဒ် မီး​​က​​ေလး​​ မှိတ်တုတ်ဘဝကို ခနခန ​​ေရာက်ရရှာတာ ြကာလှ​​ေပါ့​​။ ဒါ​​ေပမယ့​်​လည်း​​ ရန်ကုန်က အ​​ေမှာင်ည​​ေတွကို လ​​ေရာင်က မထိုး​​​ေဖာက်နိုင်ဘူး​​။ တိုက်ြကိုတိုက်ြကား​​ ကျိုး​​တို့​​ကျား​​တား​​​ေလး​​ြမင်ရရင် ကံ​​ေကာင်း​​။ ရန်ကုန်က စိန်ြခူး​​ြကာ​​ေညာင် လ​​ေရာင်လင်း​​ရင် မှန်​​ေရွှြပူတင်း​​ဝမှာ ​​ေပါ်ချင်မှ​​ေပါ်လာတာ။ ဒီ​​ေတာ့​​ ဘယ်လိုနည်း​​နဲ့​​မှ ​​ေလဝယ်​​ေြပး​​ကစား​​ ​​ေငွြကယ်က​​ေလး​​များ​​ကို မြမင်နိုင်ဘူး​​​ေပါ့​​။ ညချမ်း​​သဘင်ကို ရှုစား​​ချင်ရင်​​ေတာ့​​ အညာကိုြပန်မှ ရလိမ့​်​မယ်ကွယ်။

     အညာမှာသာတဲ့​​လက​​ေတာ့​​ ငါတို့​​ဆီ လျှပ်စစ်မီး​​လည်း​​ မရှိပါလား​​ လို့​​​ေတာင် သတိမထား​​မိ​​ေအာင်ပါပဲ။ အိမ်ထရံ​​ေပါက်က​​ေလး​​​ေတွက​​ေတာင် အလင်း​​​ေရာင်တန်း​​က​​ေလး​​​ေတွ ဝင်လာတာြမင်ရတယ်။ ငယ်ငယ်က စကား​​ထာဝှက်ရင် “နတ်သမီး​​တံ​​ေတွး​​​ေပါက် ြကက်မ​​ေကာက်နိုင်” ဆိုတာ ထရံ​​ေပါက်က ကျတဲ့​​လ​​ေရာင်ကို ​​ေြပာတာ​​ေလ။ ရွာက အမယ်ြကီး​​ အဘြကီး​​များ​​ဟာ နာရီ ြပက္ခဒိန်မလိုဘူး​​။ လ​​ေရာင်ြကယ်ရိပ်ြကည့​်​ြပီး​​ သိြကတယ်။ စကား​​​ေြပာလည်း​​ လဆန်း​​ပက္ခ လဆုတ်ပက္ခနဲ့​​​ေြပာတာ။ ြမန်မာြပက္ခဒိန်ကိုက လကိုအ​​ေြခခံထား​​တာကိုး​​။ လ ကိုစာဖွဲ့​​လွန်း​​လို့​​ “စာဆိုခံလလံုး​​” လို့​​ဆိုတဲ့​​ သီချင်း​​က​​ေလး​​ကို ဆရာြမို့​​မြငိမ်း​​ ​​ေရး​​သွား​​တာလည်း​​ တင်ထား​​ြပီး​​ပါြပီ။

     ြပန်ရှာဖတ်ြကည့​်​လိုက်ပါ။ ဒီတခါ​​ေတာ့​​ မတူတဲ့​​ ရှု​​ေထာင့​်​က​​ေန ြကည့​်​ြမင်ြကရ​​ေအာင်။ “လွမ်း​​ဓ​​ေလ့​​ ​​ေမျှာ်၍ငယ်စဉ်ပင် မိုး​​ယံဝဝယ် လကိုြမင်” တဲ့​​။ ြမဝတီမင်း​​ြကီး​​ဦး​​စ ​​ေရး​​သွား​​တာ။ အဲဒီလမင်း​​ြကီး​​ဟာ ြပည့​်​လာလိုက် ဆုတ်သွား​​လိုက်နဲ့​​သာ ​​ေြပာင်း​​လဲ​​ေနတာမဟုတ်ပါဘူး​​။ ​​ေကာင်း​​ကင်ယံတခွင်မှာ သူ့​​အခါရာသီကိုလိုက်လို့​​ အရွယ်အစား​​ သွား​​လာ​​ေနထိုင်ပံုနဲ့​​ ဝင်ချိန်ထွက်ချိန်​​ေတွ မတူပါဘူး​​။ တ​​ေပါင်း​​လြပည့​်​​ေငွလဝန်း​​နဲ့​​ တန်​​ေဆာင်မုန်း​​လြပည့​်​​ေငွလဝန်း​​​ေတာင် မတူပါဘူး​​။ ​​ေရှး​​ကလူ​​ေတွက​​ေတာ့​​ မှတ်မှတ်သား​​သား​​ရှိသမို့​​ သိြကပါတယ်။ လူ​​ေတွက လဆိုတာ ညအခါမှာသာထွက်တယ်လို့​​ထင်ထား​​တာလည်း​​ အြမဲမမှန်ြပန်ဘူး​​။ တချို့​​လ​​ေတွမှာ ​​ေန့​​ဘက်လည်း​​ ခပ်​​ေရး​​​ေရး​​သာ​​ေနတဲ့​​ လ ကို ြမင်နိုင်တယ်။ မိဂဒါဝုန်မှာ တရား​​ဦး​​​ေဟာ​​ေတာ့​​ ​​ေနတြခမ်း​​ဝင် လတြခမ်း​​ထွက်တဲ့​​အခါမှာ​​ေလ။

     ြမန်မာ​​ေတွထံုး​​စံအရ ​​ေလာကီမဂင်္လာ ၁၂ပါး​​ထဲမှာ ရဝိန္တုတဿန လို့​​​ေခါ်တဲ့​​ ​​ေန လ ြပြခင်း​​ မဂင်္လာဟာ လူ့​​ဘဝရဲ့​​ အစအဦး​​ဆံုး​​မဂင်္လာပါ။ အဲဒီက စကား​​​ေြပာတတ် လာတဲ့​​အခါကျ​​ေတာ့​​ “ဖိုး​​လမင်း​​ြကီး​​​ေရ ထမင်း​​ဆီဆမ်း​​ ​​ေရွှလင်ပန်း​​နဲ့​​​ေပး​​ပါ ဝါ ဝါ ဝါ” ဆိုတာ အခုက​​ေလး​​​ေတွ​​ေတာ့​​ မသိ​​ေလာက်​​ေတာ့​​ဘူး​​ ထင်ပါရဲ့​​။ ပံုြပင်နား​​​ေထာင်တတ်တဲ့​​ အရွယ်မှာ​​ေတာ့​​ “​​ေရွှလမှာ ယံုဝပ်လို့​​ ဆန်ဖွပ်တဲ့​​အဖိုး​​အို” ဆိုတာ သိလာရြပန်တယ်။ ြမန်မာ​​ေတွ လ ကို ြကည့​်​ရင် လလယ်မှာ ယုန်က​​ေလး​​တ​​ေကာင် ဝပ်​​ေနတာကိုြမင်သတဲ့​​။ အဲဒီလ​​ေပါ်က ယုန်ရုပ်က​​ေလး​​ဟာ ကမ္ဘာတည်သ​​ေရွ့​​ မပျက်မစီး​​တည်​​ေနမှာဆိုတဲ့​​ ကပ္ပဌီတရား​​​ေလး​​ပါး​​ထဲမှာ ပါတယ်။ “ထံုး​​မတိမ် ငံုး​​ အိမ် ကျူ လ နှင့​်​ တူမျှနှယ်နှိုင်း​​” တဲ့​​။ ဘုရား​​​ေလာင်း​​ ငံုး​​မင်း​​ဘဝက သစ္စာဆိုခဲ့​​တဲ့​​​ေနရာဟာ ကမ္ဘာတည်သ​​ေရွ့​​ မီး​​ကွင်း​​သတဲ့​​။ အိုး​​ထိမ်း​​သည်ဘဝက အိုး​​ဖုတ်ခဲ့​​တဲ့​​​ေနရာဟာလည်း​​ ကမ္ဘာတည်သ​​ေရွ့​​ ​​ေရမလွှမ်း​​ဘူး​​တဲ့​​။ ​​ေမျာက်မင်း​​ဘဝက ဘီလူး​​​ေစာင့​်​တဲ့​​ ​​ေရအိုင်မှာ အဓိဋ္ဌာန်နဲ့​​​ေသာက်ခဲ့​​တဲ့​​ ကျူရိုး​​​ေတွဟာလည်း​​ ကမ္ဘာတည်သ​​ေရွ့​​ အဆစ်မရှိဘူး​​တဲ့​​။ ယုန်မင်း​​ဘဝက မီး​​ပံုထဲကို အဓိဋ္ဌာန်နဲ့​​တိုး​​ဝင်ခဲ့​​လို့​​ သိြကား​​မင်း​​က လ​​ေပါ်မှာ တင်ထား​​တဲ့​​ ယုန်ရုပ်က​​ေလး​​ဟာလည်း​​ ကမ္ဘာတည်သ​​ေရွ့​​ မပျက်နိုင်ပါဘူး​​တဲ့​​။

    ဒါကို ​​ေရှး​​​ေရှး​​က ဘိုး​​ဘိုး​​ြကူတို့​​က ကပ္ပဌီငါး​​သွယ်ဆိုြပီး​​ တခုထပ်ြဖည့​်​မလို့​​တဲ့​​။ ချစ်သူ​​ေလး​​ရဲ့​​ အလှဟာ သူ့​​မျက်စိထဲမှာ ကမ္ဘာတည်သ​​ေရွ့​​ မယိုယွင်း​​ပါဘူး​​တဲ့​​။ ပလီချက်နှယ်။ အမယ် ဘွား​​ဘွား​​ြကူတို့​​ကလည်း​​ အား​​ကျမခံ။ “ချစ်ြခင်း​​ငယ်ြပိုင် ြမစ်မင်း​​ပိုင် အဏ္ဏဝါက ြပန်တရာကဲ ။ ယွင်း​​​ေစဝသုန် ​​ေငွဝန်း​​​ေသာ်တာယုန်သို့​​ ကမ္ဘာကုန်ကျယ်သ​​ေရွ့​​ငယ်မှ ဘယ်​​ေမ့​​လိမ့​်​လဲ” တဲ့​​။ ​​ေခတ်ကာလ ြကူြကူစိန်​​ေတွ ပွား​​တာ​​ေလာက်များ​​က​​ေတာ့​​ သနား​​​ေသး​​သ​​ေမာင်။

     ညချမ်း​​သဘင်ဆိုလိုက်​​ေတာ့​​ လမင်း​​ြကီး​​က သူတ​​ေယာက်တည်း​​ စံပါယ်​​ေမွ့​​​ေလျာ်လို့​​​ေတာ့​​ မရဘူး​​​ေပါ့​​။ ြကယ်တာရာက​​ေလး​​​ေတွလည်း​​ ပါမှ ြဖစ်မှာ။ ကဲဗျာ။ ညီငယ် ညီမငယ်တို့​​ ြကယ်တာရာဆိုတာ​​ေတွကို နံမယ်​​ေလး​​​ေတွ ဘယ့​်​နှယ်များ​​​ေခါ်သတုန်း​​လို့​​ ​​ေမး​​စမ်း​​ပရစီ တိုး​​တိုး​​တိတ်တိတ်ရယ်။ ဆယ်လံုး​​မှ ြပည့​်​ြကပါ့​​မလား​​​ေနာ်။ ရှိတာ​​ေတာ့​​ မ​​ေရမတွက်နိုင်​​ေအာင်ကွဲ့​​​ေနာ်။ မသိမြဖစ် ​​ေခါင်သူြကီး​​က​​ေန စြကတာ​​ေပါ့​​။

     ဓူဝံြကယ် တဲ့​​။ ​​ေြမာက်အရပ်မှာ အြမဲ​​ေနတာ။ သူများ​​​ေတွလို လှည့​်​လည်သွား​​လာ ​​ေနတဲ့​​ ​​ေြခသလံုး​​အိမ်တိုင်မဟုတ်ဘူး​​။ ြကယ်​​ေတွထဲမှာ အြကီး​​ဆံုး​​​ေပါ့​​။ ညြကီး​​မင်း​​ြကီး​​ လမ်း​​​ေပျာက်​​ေနရင် သူ့​​ကိုရှာရတာ။ ခက်တာက သူ့​​ကို ရှာတတ်ဖို့​​ကလည်း​​ ခုနစ်စဉ်ြကယ်ကို သိဦး​​မှ။ ခု​​ေတာ့​​ တရုတ်သိုင်း​​စာအုပ်​​ေတွ ​​ေကျး​​ဇူး​​နဲ့​​ သူလည်း​​ နည်း​​နည်း​​ လူသိလာပါြပီ။ ​​ေရှာင်လင်​​ေကျာင်း​​က ဆရာ​​ေတာ်ြကီး​​များ​​ရဲ့​​ အင်မတန်အား​​ထား​​ရတဲ့​​ တိုက်ကွက် ဆိုပဲ။ အရွယ်ညီြကယ်စင်ခုနစ်လံုး​​ရဲ့​​ ​​ေရှ့​​ဆံုး​​ နှစ်လံုး​​ကို မျဉ်း​​​ေြဖာင့​်​ဆွဲလိုက်ရင် ဓူဝံြကယ်ြကီး​​ဆီ ​​ေရာက်သွား​​​ေရာ။ သူ့​​ကိုြကည့​်​ရင် အချိန်နာရီလည်း​​ သိနိုင်သကွဲ့​​။

    သန်း​​​ေကာင်ချိန်ကို “ခုနစ်စင်ြကယ်​​ေြပာင် အြမီး​​​ေထာင် လူပျို​​ေမာင်​​ေမာင် လာတဲ့​​ချိန်ပဲ” လို့​​ ဆိုြကတယ်။ သူ့​​လိုပဲ အရွယ်​​ေတာ်​​ေတာ်ြကီး​​တာ ​​ေနာက်တလံုး​​က​​ေတာ့​​ ​​ေသာြကာြကယ်လို့​​​ေခါ်သကွဲ့​​။ သို့​​​ေသာ် အမှန်က ​​ေသာြကာြဂိုလ်သာြဖစ်ပါတယ်။ ြကယ်အစစ်မဟုတ်ဘူး​​။ ​​ေနဝင်စ အ​​ေနာက်အရပ်မှာ​​ေတွ့​​နိုင်တယ်။ ကမ္ဘာနဲ့​​နီး​​လို့​​ အြကီး​​ြကီး​​ြမင်ရတာ။ ြကည့​်​တတ်ရင် ြကယ်တင်မဟုတ်ဘူး​​ ြဂိုလ်ြကီး​​ရှစ်လံုး​​ပါ ြမင်နိုင်တာ​​ေပါ့​​ကွယ်။ မစန္ဒာ ဝတ္ထုထဲက ြဂိုလ်ြကီး​​ရှစ်​​ေသာင်း​​က​​ေတာ့​​ ြမန်မာြပည်မှာမှ ြမင်ရတာ။ (သိချင် ဝယ်ဖတ် တအုပ်တကျပ်ကွဲ့​​။ ဤကား​​​ေြကာ်ြငာ) ကျန်တဲ့​​ြကယ်​​ေတွက တသီး​​ပုဂ္ဂလမဟုတ်ပဲ အစုအ​​ေဝး​​က​​ေလး​​​ေတွနဲ့​​​ေနြကြပီး​​ ြကည့​်​လိုက်ရင် ရုပ်ပံုကား​​ချပ်က​​ေလး​​များ​​နှယ်ြမင်ရပါတယ်။

    အရွယ်ညီ အကွာအ​​ေဝး​​တူ ြကယ်က​​ေလး​​ သံုး​​လံုး​​ကို အနား​​က ြကယ်မှုန်​​ေလး​​​ေတွနဲ့​​ ြဖည့​်​ြကည့​်​လိုက်ရင် မဂ္ဂဇင်း​​ထဲက ​​ေရွှဆိုင်​​ေြကာ်ြငာမှာ ​​ေကျာက်စိမ်း​​ဆွဲသီး​​​ေလး​​ နှစ်လံုး​​ထမ်း​​လာတဲ့​​ လူရုပ်က​​ေလး​​လို ြမင်ရလို့​​ ​​ေမာင်ရင်ဆိုင်း​​ထမ်း​​ တဲ့​​။ ​​ေကာင်မ​​ေလး​​​ေတွရဲ့​​ မျက်ဝန်း​​​ေတာက်​​ေတာက်က​​ေလး​​လို ဝင်း​​လက်​​ေနတဲ့​​ ြကယ်က​​ေလး​​တစံုကို​​ေတာ့​​ ​​ေသာက်ရှူး​​ြကယ်တဲ့​​။ ကျမ်း​​ကိုး​​ယူြပီး​​ အုန်း​​ကျွန်း​​လုပ်ရင် ဟထိုး​​​ေတာ့​​ မကျန်ခဲ့​​​ေစနဲ့​​ဆရာ။

     အဲဒီြကယ်တာရာ​​ေတွအား​​လံုး​​မှာ စြကာဝဠာြကီး​​ကို လွှမ်း​​မိုး​​​ေြပာင်း​​လဲနိုင်စွမ်း​​ ရှိတယ်လို့​​ နက္ခတ်ပညာရှင်​​ေတွ နဲ့​​ လူ​​ေတွကို အရမ်း​​အရမ်း​​ လွှမ်း​​မိုး​​အုပ်ချုပ် လိုသူများ​​က​​ေတာ့​​ လွှတ်ယံုြကည်ြကတာ​​ေပါ့​​ကွယ်။ ဘာ​​ေလး​​လုပ်လုပ် နက္ခတ်နဲ့​​ ယှဉ်ြပီး​​မှလုပ်တာ။

    “​​ေရာဟနီနက္ခတ်က​​ေလး​​နဲ့​​ ​​ေရာြပီး​​ ​​ေလလည်လိုက်မဟဲ့​​ ဖွတ်” ဆိုတာမျိုး​​​ေပါ့​​။ တို့​​လည်း​​ထူး​​ပါဘူး​​ တနှစ်တခါ စံဇာဏီဘို ဝယ်ဖတ်တယ်။ စာ​​ေမး​​ပွဲနီး​​ရင် ​​ေဗဒင်ဆရာဆီ​​ေြပး​​တယ်။ သူတို့​​​ေြပာတဲ့​​ နက္ခတ်​​ေတွ​​ေတာ့​​ ြမင်ဖူး​​​ေပါင်။ ဂဏန်း​​ပံု​​ေလး​​။ ချိန်ခွင်ပံု​​ေလး​​၊​ ကင်း​​ြမီး​​​ေကာက်ပံု​​ေလး​​၊​ ကညာစင်ပံု​​ေလး​​​ေတွ။ သူတို့​​​ေတာင် ​​ေဟာမယ့​်​သာ ​​ေဟာ​​ေနတာ ြမင်ဖူး​​မယ် မထင်။ အဲဒီရာသီခွင် နက္ခတ်​​ေတွအြပင်မှာ ထူး​​ထူး​​ရှယ် နက္ခတ်နိမိတ်​​ေတွလည်း​​ရှိ​​ေသး​​တယ်ဗျ။ ဥပမာ တန်​​ေဆာင်မုန်း​​လမှာ ြကိတ္တိကာနက္ခတ်နဲ့​​ ယှဉ်ြပီး​​ ​​ေဆး​​​ေပါင်း​​ခလို့​​ မယ်ဇလီဖူး​​သုတ်စား​​ရတယ်ဆိုတာမျိုး​​။

    ကျီး​​မနိုး​​ပွဲည မနက်လင်း​​အား​​ြကီး​​မှာ ​​ေစာရနက္ခတ်ယှဉ်လို့​​ ရိုး​​ရာမပျက် ခိုး​​ဝှက်​​ေပး​​ရတယ် ဆိုတာမျိုး​​​ေပါ့​​။ တပင်​​ေရွှထီး​​တို့​​ ဘုရင့​်​​ေနာင်တို့​​ ​​ေမွး​​တုန်း​​ကဆို ဥပါပျံ​​ေတွ ြကယ်တံခွန်​​ေတွထွန်း​​ြပီး​​ ငလျင်​​ေတာ်လည်း​​တယ်လို့​​ ဖတ်ခဲ့​​ရတယ်။ “​​ေသာြကာြကယ်ြကီး​​ လနှင့​်​နီး​​ ြပည်ြကီး​​ပျက်လတ္တံ့​​” တို့​​ “လကိုြကယ်​​ေဖာက် ဂျပန်​​ေရာက် ​​ေရာက်သည့​်​ဂျပန် သံုး​​နှစ်ခံ” တို့​​ဆိုတာလည်း​​ ဟုတ်​​ေလလား​​ မဟုတ်​​ေလလား​​​ေတာ့​​ မသိဘူး​​။ စိတ်ဝင်စား​​စရာ​​ေတာ့​​​ေကာင်း​​သား​​။

     ခု​​ေခတ်လူငယ်​​ေတွဟာ ြကယ်တံခွန်ဆိုတာရယ်၊​ ြကယ်​​ေြကွတယ်ဆိုတာရယ်။ ြဂိုလ်တုရယ်။ ဥပါပျံရယ် မကွဲ​​ေတာ့​​ဘူး​​ထင်ပါတယ်။ ပန်း​​ကန်ြပား​​ပျံတို့​​ စတား​​ဝါး​​တို့​​ အာဗာတာတို့​​​ေတာ့​​ သိတာ​​ေပါ့​​။ လူြကီး​​​ေတွလည်း​​မထူး​​ပါဘူး​​။ လဆန်း​​လဆုပ် ဥပုသ်အဖိတ် ဘာတခုမှ မသိြက​​ေတာ့​​ဘူး​​။ လသာတုန်း​​ဗိုင်း​​ငင်တဲ့​​​ေခတ် မဟုတ်​​ေတာ့​​ဘူး​​။ မီး​​လာတုန်း​​​ေရတင်ရတဲ့​​​ေခတ် ​​ေြပာင်း​​သွား​​ြပီ။

    သဘာဝပတ်ဝန်း​​ကျင်ဆိုတာကို အရသာခံဖို့​​ အချိန်မ​​ေပး​​နိုင်ြက​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ဖိအား​​​ေတွ တစတစများ​​လာတဲ့​​ လူမှုဘဝမှာ ပိြပား​​​ေနတာ အသား​​ကျသွား​​ြပီ။ ဆန္ဒ​​ေနာက်ကို တ​​ေကာက်​​ေကာက်လိုက်ရင်း​​ ဘဝရဲ့​​အရသာဆိုတာကို ​​ေမ့​​ကုန်ြကြပီ။ စိတ်ထဲမှာ တင်း​​ကျပ်လာတာ​​ေတွ များ​​လာ​​ေတာ့​​မှ တနည်း​​နည်း​​နဲ့​​ ​​ေဖာက်ခွဲထုတ်ပလိုက် ခန​​ေန အရင်အတိုင်း​​ လမ်း​​​ေဟာင်း​​ြပန်​​ေလျှာက် နဲ့​​ သံသရာလည်​​ေန​​ေရာ။ ​​ေဆာင်း​​တွင်း​​မနက်ခင်း​​ ​​ေနြခည်​​ေလး​​မှာ အရသာရှိတာ၊​ ​​ေနွဦး​​​ေလြပည်က​​ေလး​​မှာ ရနံ့​​ရှိတာ၊​ ညချမ်း​​လ​​ေရာင်က​​ေလး​​ ​​ေအး​​ြမတာ​​ေတွကို မ​​ေမွ့​​​ေလျာ်နိုင်​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ​

    ​ေဈး​​ြကီး​​တဲ့​​ အတုအ​​ေယာင်​​ေတွြကား​​မှာ အလကား​​ရတဲ့​​ အစစ်​​ေတွ ​​ေနရာမရ ြဖစ်​​ေနရတယ်။ ဒါနဲ့​​ပဲ ထူး​​အိမ်သင်ကို သတိရမိြပန်​​ေရာ။ ဟန်​​ေဆာင်ြကင်နာမှုများ​​အလယ် ​​ေပျာ်ရွှင်မိုက်မဲ အိမ်မက်​​ေနဆဲ တဲ့​​။ အိမ်မက်​​ေတွ​​ေနာက် လိုက်ရင်း​​​ေမာလာရင်​​ေတာ့​​ ​​ေနရာ​​ေဟာင်း​​​ေလး​​ကိုသာ ြပန်ခဲ့​​ပါ​​ေနာ်။ ညချမ်း​​သဘင်ြကီး​​က မ​​ေြပာင်း​​လဲပဲရှိ​​ေနဦး​​မှာပါ။

    ​​ေြကး​​ြကိုး​​သ​​ေရနဲ့​​ ညှင်း​​တွဲ့​​တွဲ့​​ခရာ​​ေလ ြကည်နူး​​ဖွယ် လက်ခုပ်တီး​​​ေပ ဝိုင်း​​ဖွဲ့​​လို့​​ညီ​​ေစ ​​ေတး​​နွဲ့​​နွဲ့​​သီ​​ေပ သုခုမအဆီ​​ေတွ အနုပညာ ​​ေတး​​ဂီတရဲ့​​ ယဉ်​​ေကျး​​တဲ့​​ ​​ေရှး​​​ေဟာင်း​​လက်သံုး​​​ေပ။

    ဝါသနာသန်သူ​​ေတွ သွင်တူြမို့​​မ​​ေလ ညီလိုအကိုလို​​ေပ ခင်မင်ကိုယ်​​ေသွး​​​ေန ချစ်ြကည်ကာ ​​ေလး​​စား​​ပါလို့​​ တီး​​မှုတ်ခဲ့​​သ​​ေလ။ စိတ်ြကည်နူး​​လို့​​ သာယာ​​ေပ ​​ေတး​​ဂီတနဲ့​​ အသံစံု​​ေတွ ညှင်း​​​ေလ​​ေအး​​က​​ေဆာင်ယူ​​ေန ဝဲလို့​​​ေန အာကာယံ​​ေဘွ ြမို့​​မ​​ေတး​​သံ ဂီတ​​ေတွ။

    ​​ေငွစန္ဒာ ​​ေသာ်တာဝန်း​​အ​​ေဆွ ြကည်လင်ကာ ​​ေရာင်နီထွန်း​​​ေပ ြကယ်တာရာ စိန်မှုန်ြဖူး​​သလို ြကည်နူး​​ဖွယ့​်​ ထက်​​ေကာင်း​​ကင်​​ေဘွ။ ချိုသာသာ ြကည်လင်​​ေအး​​​ေစ ​​ေလြပည်ချီ ​​ေဆာင်ယူခဲ့​​​ေပ သံသာသာ ြကည်သာလွန်း​​​ေန ဆို​​ေတး​​နွဲ့​​ ဂီတသံ​​ေတွ။ ​​ေငွဝန်း​​နဲ့​​ အ​​ေပါင်း​​ြကယ်​​ေတွ ညှင်း​​​ေလ​​ေြပ​​ေသွး​​​ေတာ့​​ ချိုနွဲ့​​နွဲ့​​​ေတး​​သံ​​ေတွ ြမူး​​ယှက်လို့​​ ​​ေဝ​​ေဝ။ အာကာယံ ​​ေဝဟင်တွင်း​​မ​​ေလ ြကယ်တာရာ ​​ေဖာ်တသင်း​​​ေပ ​​ေငွစန္ဒာ ​​ေသာ်တာဝန်း​​​ေဆွ ညချမ်း​​သဘင် ဆင်နွှဲကာ​​ေန။


  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.