သြကင်္န်မိုး ရုပ်ရှင်ကားထဲမှာ ဇာတ်လမ်းနဲ့ မသက်ဆိုင်ပဲ သီဆိုသူရဲ့ အသံကေလးေြကာင့် နားထဲမှာ စွဲသွားတဲ့ ြမို့မဧည့်ခံေတးကေလးတပုဒ် ရှိပါတယ်။ ြမတ်ဝတ်ရည် ဆိုထားတဲ့ ညချမ်းသဘင် ဆိုတဲ့ ေတးကေလးပါ။ ကိုယ်က မန္တေလးကမဟုတ်ေတာ့ ြမို့မအဆိုေတာ်ေတွကို သိပ်မသိပါဘူး။
သူကလည်း အရင်က ဒီနံမည်နဲ့ဆိုတာ မဟုတ်ဘူးတဲ့။ ဒါေပမယ့် ဒီသီချင်းကေလးနဲ့ သူ့ကို မှတ်မိသွားခဲ့ပါတယ်။ ထန်းရွက်ပုတီး တို့ ကေမ္ဗာဇ တို့ ဆိုြပန်ေတာ့လည်း ြကိုက်တာပဲ။ ဒီတခါေတာ့ ညချမ်းသဘင် ကေလးအေြကာင်း ေြပာြကည့်ြကရေအာင်ေနာ်။ ြမို့မေတးသံစံုအဖွဲ့ြကီးနဲ့ ညချမ်းချိန်ခါမှာ သီဆိုတီးမှုတ်ေနရတာဟာ ြကယ်တာရာအေပါင်း ြခံရံလို့ ရွှန်းရွှန်းပပ တင့်တယ်ေနတဲ့ ေငွလဝန်းြကီးလိုပါပဲတဲ့။ ေရှးေဟာင်းအနုပညာအေမွ အဆီအနှစ်တို့ ေပါင်းစု အသံုးေတာ်ခံရာလည်း ြဖစ်ပါသတဲ့။ တီးြကမှုတ်ြကတဲ့ အဖွဲ့သားေတွကလည်း ကိုယ့်ေဆွလိုမျိုးလို ေနလာြကတဲ့ ဝါသနာသန် ေစတနာမှန်တဲ့သူေတွ ဆိုေတာ့ ညီရင်းအကိုပမာ ချစ်ချစ်ခင်ခင်ပါပဲတဲ့။ အလွန် ြကက်သေရမဂင်္လာ ရှိပါေပတယ်။ သူေြပာတဲ့ ေကာင်းကင်က စန္ဒာေငွဝန်းြကီး နက္ခတ်စံုလင်စွာနဲ့ ညချမ်းသဘင်ဆင်ယင်ေနပံု ကို အတိုင်းသား ြမင်ေယာင်ခံစားနိုင်ပါတယ်။
ဒီအခါမှာ သတိရသွားတဲ့ ေနာက်သီချင်းကေလး တပုဒ်ကေတာ့ ကိုစိုင်းထီးဆိုင်ရဲ့ “ရန်ကုန်မှာ သာတဲ့လ” ပါ။ “ေမာင့်လြပည့်ဝန်း”ကို မေြပာေသးဘူး။ အရှိန်အဝါေတွြကီးတဲ့ လျှပ်စစ်မီးများေအာက်မှာ ေနလာသူမို့ ေကာင်းကင်ကို ေမာ့မြကည့်အားေပမယ့် လမင်းြကီးကေတာ့ ရန်ကုန်မှာလည်း သာေနဆဲပါတဲ့။ သူ့ေခတ်တုန်းကေတာ့ ဟုတ်မှာပါေလ။ ရန်ကုန်ြမို့ြကီးဆိုတာ ဟိုဘက်ကမ်းက မီးထိန်ထိန် မဟုတ်လား။ ခုေတာ့ ရွာငယ်ဇနပုဒ် မီးကေလး မှိတ်တုတ်ဘဝကို ခနခန ေရာက်ရရှာတာ ြကာလှေပါ့။ ဒါေပမယ့်လည်း ရန်ကုန်က အေမှာင်ညေတွကို လေရာင်က မထိုးေဖာက်နိုင်ဘူး။ တိုက်ြကိုတိုက်ြကား ကျိုးတို့ကျားတားေလးြမင်ရရင် ကံေကာင်း။ ရန်ကုန်က စိန်ြခူးြကာေညာင် လေရာင်လင်းရင် မှန်ေရွှြပူတင်းဝမှာ ေပါ်ချင်မှေပါ်လာတာ။ ဒီေတာ့ ဘယ်လိုနည်းနဲ့မှ ေလဝယ်ေြပးကစား ေငွြကယ်ကေလးများကို မြမင်နိုင်ဘူးေပါ့။ ညချမ်းသဘင်ကို ရှုစားချင်ရင်ေတာ့ အညာကိုြပန်မှ ရလိမ့်မယ်ကွယ်။
အညာမှာသာတဲ့လကေတာ့ ငါတို့ဆီ လျှပ်စစ်မီးလည်း မရှိပါလား လို့ေတာင် သတိမထားမိေအာင်ပါပဲ။ အိမ်ထရံေပါက်ကေလးေတွကေတာင် အလင်းေရာင်တန်းကေလးေတွ ဝင်လာတာြမင်ရတယ်။ ငယ်ငယ်က စကားထာဝှက်ရင် “နတ်သမီးတံေတွးေပါက် ြကက်မေကာက်နိုင်” ဆိုတာ ထရံေပါက်က ကျတဲ့လေရာင်ကို ေြပာတာေလ။ ရွာက အမယ်ြကီး အဘြကီးများဟာ နာရီ ြပက္ခဒိန်မလိုဘူး။ လေရာင်ြကယ်ရိပ်ြကည့်ြပီး သိြကတယ်။ စကားေြပာလည်း လဆန်းပက္ခ လဆုတ်ပက္ခနဲ့ေြပာတာ။ ြမန်မာြပက္ခဒိန်ကိုက လကိုအေြခခံထားတာကိုး။ လ ကိုစာဖွဲ့လွန်းလို့ “စာဆိုခံလလံုး” လို့ဆိုတဲ့ သီချင်းကေလးကို ဆရာြမို့မြငိမ်း ေရးသွားတာလည်း တင်ထားြပီးပါြပီ။
ြပန်ရှာဖတ်ြကည့်လိုက်ပါ။ ဒီတခါေတာ့ မတူတဲ့ ရှုေထာင့်ကေန ြကည့်ြမင်ြကရေအာင်။ “လွမ်းဓေလ့ ေမျှာ်၍ငယ်စဉ်ပင် မိုးယံဝဝယ် လကိုြမင်” တဲ့။ ြမဝတီမင်းြကီးဦးစ ေရးသွားတာ။ အဲဒီလမင်းြကီးဟာ ြပည့်လာလိုက် ဆုတ်သွားလိုက်နဲ့သာ ေြပာင်းလဲေနတာမဟုတ်ပါဘူး။ ေကာင်းကင်ယံတခွင်မှာ သူ့အခါရာသီကိုလိုက်လို့ အရွယ်အစား သွားလာေနထိုင်ပံုနဲ့ ဝင်ချိန်ထွက်ချိန်ေတွ မတူပါဘူး။ တေပါင်းလြပည့်ေငွလဝန်းနဲ့ တန်ေဆာင်မုန်းလြပည့်ေငွလဝန်းေတာင် မတူပါဘူး။ ေရှးကလူေတွကေတာ့ မှတ်မှတ်သားသားရှိသမို့ သိြကပါတယ်။ လူေတွက လဆိုတာ ညအခါမှာသာထွက်တယ်လို့ထင်ထားတာလည်း အြမဲမမှန်ြပန်ဘူး။ တချို့လေတွမှာ ေန့ဘက်လည်း ခပ်ေရးေရးသာေနတဲ့ လ ကို ြမင်နိုင်တယ်။ မိဂဒါဝုန်မှာ တရားဦးေဟာေတာ့ ေနတြခမ်းဝင် လတြခမ်းထွက်တဲ့အခါမှာေလ။
ြမန်မာေတွထံုးစံအရ ေလာကီမဂင်္လာ ၁၂ပါးထဲမှာ ရဝိန္တုတဿန လို့ေခါ်တဲ့ ေန လ ြပြခင်း မဂင်္လာဟာ လူ့ဘဝရဲ့ အစအဦးဆံုးမဂင်္လာပါ။ အဲဒီက စကားေြပာတတ် လာတဲ့အခါကျေတာ့ “ဖိုးလမင်းြကီးေရ ထမင်းဆီဆမ်း ေရွှလင်ပန်းနဲ့ေပးပါ ဝါ ဝါ ဝါ” ဆိုတာ အခုကေလးေတွေတာ့ မသိေလာက်ေတာ့ဘူး ထင်ပါရဲ့။ ပံုြပင်နားေထာင်တတ်တဲ့ အရွယ်မှာေတာ့ “ေရွှလမှာ ယံုဝပ်လို့ ဆန်ဖွပ်တဲ့အဖိုးအို” ဆိုတာ သိလာရြပန်တယ်။ ြမန်မာေတွ လ ကို ြကည့်ရင် လလယ်မှာ ယုန်ကေလးတေကာင် ဝပ်ေနတာကိုြမင်သတဲ့။ အဲဒီလေပါ်က ယုန်ရုပ်ကေလးဟာ ကမ္ဘာတည်သေရွ့ မပျက်မစီးတည်ေနမှာဆိုတဲ့ ကပ္ပဌီတရားေလးပါးထဲမှာ ပါတယ်။ “ထံုးမတိမ် ငံုး အိမ် ကျူ လ နှင့် တူမျှနှယ်နှိုင်း” တဲ့။ ဘုရားေလာင်း ငံုးမင်းဘဝက သစ္စာဆိုခဲ့တဲ့ေနရာဟာ ကမ္ဘာတည်သေရွ့ မီးကွင်းသတဲ့။ အိုးထိမ်းသည်ဘဝက အိုးဖုတ်ခဲ့တဲ့ေနရာဟာလည်း ကမ္ဘာတည်သေရွ့ ေရမလွှမ်းဘူးတဲ့။ ေမျာက်မင်းဘဝက ဘီလူးေစာင့်တဲ့ ေရအိုင်မှာ အဓိဋ္ဌာန်နဲ့ေသာက်ခဲ့တဲ့ ကျူရိုးေတွဟာလည်း ကမ္ဘာတည်သေရွ့ အဆစ်မရှိဘူးတဲ့။ ယုန်မင်းဘဝက မီးပံုထဲကို အဓိဋ္ဌာန်နဲ့တိုးဝင်ခဲ့လို့ သိြကားမင်းက လေပါ်မှာ တင်ထားတဲ့ ယုန်ရုပ်ကေလးဟာလည်း ကမ္ဘာတည်သေရွ့ မပျက်နိုင်ပါဘူးတဲ့။
ဒါကို ေရှးေရှးက ဘိုးဘိုးြကူတို့က ကပ္ပဌီငါးသွယ်ဆိုြပီး တခုထပ်ြဖည့်မလို့တဲ့။ ချစ်သူေလးရဲ့ အလှဟာ သူ့မျက်စိထဲမှာ ကမ္ဘာတည်သေရွ့ မယိုယွင်းပါဘူးတဲ့။ ပလီချက်နှယ်။ အမယ် ဘွားဘွားြကူတို့ကလည်း အားကျမခံ။ “ချစ်ြခင်းငယ်ြပိုင် ြမစ်မင်းပိုင် အဏ္ဏဝါက ြပန်တရာကဲ ။ ယွင်းေစဝသုန် ေငွဝန်းေသာ်တာယုန်သို့ ကမ္ဘာကုန်ကျယ်သေရွ့ငယ်မှ ဘယ်ေမ့လိမ့်လဲ” တဲ့။ ေခတ်ကာလ ြကူြကူစိန်ေတွ ပွားတာေလာက်များကေတာ့ သနားေသးသေမာင်။
ညချမ်းသဘင်ဆိုလိုက်ေတာ့ လမင်းြကီးက သူတေယာက်တည်း စံပါယ်ေမွ့ေလျာ်လို့ေတာ့ မရဘူးေပါ့။ ြကယ်တာရာကေလးေတွလည်း ပါမှ ြဖစ်မှာ။ ကဲဗျာ။ ညီငယ် ညီမငယ်တို့ ြကယ်တာရာဆိုတာေတွကို နံမယ်ေလးေတွ ဘယ့်နှယ်များေခါ်သတုန်းလို့ ေမးစမ်းပရစီ တိုးတိုးတိတ်တိတ်ရယ်။ ဆယ်လံုးမှ ြပည့်ြကပါ့မလားေနာ်။ ရှိတာေတာ့ မေရမတွက်နိုင်ေအာင်ကွဲ့ေနာ်။ မသိမြဖစ် ေခါင်သူြကီးကေန စြကတာေပါ့။
ဓူဝံြကယ် တဲ့။ ေြမာက်အရပ်မှာ အြမဲေနတာ။ သူများေတွလို လှည့်လည်သွားလာ ေနတဲ့ ေြခသလံုးအိမ်တိုင်မဟုတ်ဘူး။ ြကယ်ေတွထဲမှာ အြကီးဆံုးေပါ့။ ညြကီးမင်းြကီး လမ်းေပျာက်ေနရင် သူ့ကိုရှာရတာ။ ခက်တာက သူ့ကို ရှာတတ်ဖို့ကလည်း ခုနစ်စဉ်ြကယ်ကို သိဦးမှ။ ခုေတာ့ တရုတ်သိုင်းစာအုပ်ေတွ ေကျးဇူးနဲ့ သူလည်း နည်းနည်း လူသိလာပါြပီ။ ေရှာင်လင်ေကျာင်းက ဆရာေတာ်ြကီးများရဲ့ အင်မတန်အားထားရတဲ့ တိုက်ကွက် ဆိုပဲ။ အရွယ်ညီြကယ်စင်ခုနစ်လံုးရဲ့ ေရှ့ဆံုး နှစ်လံုးကို မျဉ်းေြဖာင့်ဆွဲလိုက်ရင် ဓူဝံြကယ်ြကီးဆီ ေရာက်သွားေရာ။ သူ့ကိုြကည့်ရင် အချိန်နာရီလည်း သိနိုင်သကွဲ့။
သန်းေကာင်ချိန်ကို “ခုနစ်စင်ြကယ်ေြပာင် အြမီးေထာင် လူပျိုေမာင်ေမာင် လာတဲ့ချိန်ပဲ” လို့ ဆိုြကတယ်။ သူ့လိုပဲ အရွယ်ေတာ်ေတာ်ြကီးတာ ေနာက်တလံုးကေတာ့ ေသာြကာြကယ်လို့ေခါ်သကွဲ့။ သို့ေသာ် အမှန်က ေသာြကာြဂိုလ်သာြဖစ်ပါတယ်။ ြကယ်အစစ်မဟုတ်ဘူး။ ေနဝင်စ အေနာက်အရပ်မှာေတွ့နိုင်တယ်။ ကမ္ဘာနဲ့နီးလို့ အြကီးြကီးြမင်ရတာ။ ြကည့်တတ်ရင် ြကယ်တင်မဟုတ်ဘူး ြဂိုလ်ြကီးရှစ်လံုးပါ ြမင်နိုင်တာေပါ့ကွယ်။ မစန္ဒာ ဝတ္ထုထဲက ြဂိုလ်ြကီးရှစ်ေသာင်းကေတာ့ ြမန်မာြပည်မှာမှ ြမင်ရတာ။ (သိချင် ဝယ်ဖတ် တအုပ်တကျပ်ကွဲ့။ ဤကားေြကာ်ြငာ) ကျန်တဲ့ြကယ်ေတွက တသီးပုဂ္ဂလမဟုတ်ပဲ အစုအေဝးကေလးေတွနဲ့ေနြကြပီး ြကည့်လိုက်ရင် ရုပ်ပံုကားချပ်ကေလးများနှယ်ြမင်ရပါတယ်။
အရွယ်ညီ အကွာအေဝးတူ ြကယ်ကေလး သံုးလံုးကို အနားက ြကယ်မှုန်ေလးေတွနဲ့ ြဖည့်ြကည့်လိုက်ရင် မဂ္ဂဇင်းထဲက ေရွှဆိုင်ေြကာ်ြငာမှာ ေကျာက်စိမ်းဆွဲသီးေလး နှစ်လံုးထမ်းလာတဲ့ လူရုပ်ကေလးလို ြမင်ရလို့ ေမာင်ရင်ဆိုင်းထမ်း တဲ့။ ေကာင်မေလးေတွရဲ့ မျက်ဝန်းေတာက်ေတာက်ကေလးလို ဝင်းလက်ေနတဲ့ ြကယ်ကေလးတစံုကိုေတာ့ ေသာက်ရှူးြကယ်တဲ့။ ကျမ်းကိုးယူြပီး အုန်းကျွန်းလုပ်ရင် ဟထိုးေတာ့ မကျန်ခဲ့ေစနဲ့ဆရာ။
အဲဒီြကယ်တာရာေတွအားလံုးမှာ စြကာဝဠာြကီးကို လွှမ်းမိုးေြပာင်းလဲနိုင်စွမ်း ရှိတယ်လို့ နက္ခတ်ပညာရှင်ေတွ နဲ့ လူေတွကို အရမ်းအရမ်း လွှမ်းမိုးအုပ်ချုပ် လိုသူများကေတာ့ လွှတ်ယံုြကည်ြကတာေပါ့ကွယ်။ ဘာေလးလုပ်လုပ် နက္ခတ်နဲ့ ယှဉ်ြပီးမှလုပ်တာ။
“ေရာဟနီနက္ခတ်ကေလးနဲ့ ေရာြပီး ေလလည်လိုက်မဟဲ့ ဖွတ်” ဆိုတာမျိုးေပါ့။ တို့လည်းထူးပါဘူး တနှစ်တခါ စံဇာဏီဘို ဝယ်ဖတ်တယ်။ စာေမးပွဲနီးရင် ေဗဒင်ဆရာဆီေြပးတယ်။ သူတို့ေြပာတဲ့ နက္ခတ်ေတွေတာ့ ြမင်ဖူးေပါင်။ ဂဏန်းပံုေလး။ ချိန်ခွင်ပံုေလး၊ ကင်းြမီးေကာက်ပံုေလး၊ ကညာစင်ပံုေလးေတွ။ သူတို့ေတာင် ေဟာမယ့်သာ ေဟာေနတာ ြမင်ဖူးမယ် မထင်။ အဲဒီရာသီခွင် နက္ခတ်ေတွအြပင်မှာ ထူးထူးရှယ် နက္ခတ်နိမိတ်ေတွလည်းရှိေသးတယ်ဗျ။ ဥပမာ တန်ေဆာင်မုန်းလမှာ ြကိတ္တိကာနက္ခတ်နဲ့ ယှဉ်ြပီး ေဆးေပါင်းခလို့ မယ်ဇလီဖူးသုတ်စားရတယ်ဆိုတာမျိုး။
ကျီးမနိုးပွဲည မနက်လင်းအားြကီးမှာ ေစာရနက္ခတ်ယှဉ်လို့ ရိုးရာမပျက် ခိုးဝှက်ေပးရတယ် ဆိုတာမျိုးေပါ့။ တပင်ေရွှထီးတို့ ဘုရင့်ေနာင်တို့ ေမွးတုန်းကဆို ဥပါပျံေတွ ြကယ်တံခွန်ေတွထွန်းြပီး ငလျင်ေတာ်လည်းတယ်လို့ ဖတ်ခဲ့ရတယ်။ “ေသာြကာြကယ်ြကီး လနှင့်နီး ြပည်ြကီးပျက်လတ္တံ့” တို့ “လကိုြကယ်ေဖာက် ဂျပန်ေရာက် ေရာက်သည့်ဂျပန် သံုးနှစ်ခံ” တို့ဆိုတာလည်း ဟုတ်ေလလား မဟုတ်ေလလားေတာ့ မသိဘူး။ စိတ်ဝင်စားစရာေတာ့ေကာင်းသား။
ခုေခတ်လူငယ်ေတွဟာ ြကယ်တံခွန်ဆိုတာရယ်၊ ြကယ်ေြကွတယ်ဆိုတာရယ်။ ြဂိုလ်တုရယ်။ ဥပါပျံရယ် မကွဲေတာ့ဘူးထင်ပါတယ်။ ပန်းကန်ြပားပျံတို့ စတားဝါးတို့ အာဗာတာတို့ေတာ့ သိတာေပါ့။ လူြကီးေတွလည်းမထူးပါဘူး။ လဆန်းလဆုပ် ဥပုသ်အဖိတ် ဘာတခုမှ မသိြကေတာ့ဘူး။ လသာတုန်းဗိုင်းငင်တဲ့ေခတ် မဟုတ်ေတာ့ဘူး။ မီးလာတုန်းေရတင်ရတဲ့ေခတ် ေြပာင်းသွားြပီ။
သဘာဝပတ်ဝန်းကျင်ဆိုတာကို အရသာခံဖို့ အချိန်မေပးနိုင်ြကေတာ့ဘူး။ ဖိအားေတွ တစတစများလာတဲ့ လူမှုဘဝမှာ ပိြပားေနတာ အသားကျသွားြပီ။ ဆန္ဒေနာက်ကို တေကာက်ေကာက်လိုက်ရင်း ဘဝရဲ့အရသာဆိုတာကို ေမ့ကုန်ြကြပီ။ စိတ်ထဲမှာ တင်းကျပ်လာတာေတွ များလာေတာ့မှ တနည်းနည်းနဲ့ ေဖာက်ခွဲထုတ်ပလိုက် ခနေန အရင်အတိုင်း လမ်းေဟာင်းြပန်ေလျှာက် နဲ့ သံသရာလည်ေနေရာ။ ေဆာင်းတွင်းမနက်ခင်း ေနြခည်ေလးမှာ အရသာရှိတာ၊ ေနွဦးေလြပည်ကေလးမှာ ရနံ့ရှိတာ၊ ညချမ်းလေရာင်ကေလး ေအးြမတာေတွကို မေမွ့ေလျာ်နိုင်ေတာ့ဘူး။
ေဈးြကီးတဲ့ အတုအေယာင်ေတွြကားမှာ အလကားရတဲ့ အစစ်ေတွ ေနရာမရ ြဖစ်ေနရတယ်။ ဒါနဲ့ပဲ ထူးအိမ်သင်ကို သတိရမိြပန်ေရာ။ ဟန်ေဆာင်ြကင်နာမှုများအလယ် ေပျာ်ရွှင်မိုက်မဲ အိမ်မက်ေနဆဲ တဲ့။ အိမ်မက်ေတွေနာက် လိုက်ရင်းေမာလာရင်ေတာ့ ေနရာေဟာင်းေလးကိုသာ ြပန်ခဲ့ပါေနာ်။ ညချမ်းသဘင်ြကီးက မေြပာင်းလဲပဲရှိေနဦးမှာပါ။
ေြကးြကိုးသေရနဲ့ ညှင်းတွဲ့တွဲ့ခရာေလ ြကည်နူးဖွယ် လက်ခုပ်တီးေပ ဝိုင်းဖွဲ့လို့ညီေစ ေတးနွဲ့နွဲ့သီေပ သုခုမအဆီေတွ အနုပညာ ေတးဂီတရဲ့ ယဉ်ေကျးတဲ့ ေရှးေဟာင်းလက်သံုးေပ။
ဝါသနာသန်သူေတွ သွင်တူြမို့မေလ ညီလိုအကိုလိုေပ ခင်မင်ကိုယ်ေသွးေန ချစ်ြကည်ကာ ေလးစားပါလို့ တီးမှုတ်ခဲ့သေလ။ စိတ်ြကည်နူးလို့ သာယာေပ ေတးဂီတနဲ့ အသံစံုေတွ ညှင်းေလေအးကေဆာင်ယူေန ဝဲလို့ေန အာကာယံေဘွ ြမို့မေတးသံ ဂီတေတွ။
ေငွစန္ဒာ ေသာ်တာဝန်းအေဆွ ြကည်လင်ကာ ေရာင်နီထွန်းေပ ြကယ်တာရာ စိန်မှုန်ြဖူးသလို ြကည်နူးဖွယ့် ထက်ေကာင်းကင်ေဘွ။ ချိုသာသာ ြကည်လင်ေအးေစ ေလြပည်ချီ ေဆာင်ယူခဲ့ေပ သံသာသာ ြကည်သာလွန်းေန ဆိုေတးနွဲ့ ဂီတသံေတွ။ ေငွဝန်းနဲ့ အေပါင်းြကယ်ေတွ ညှင်းေလေြပေသွးေတာ့ ချိုနွဲ့နွဲ့ေတးသံေတွ ြမူးယှက်လို့ ေဝေဝ။ အာကာယံ ေဝဟင်တွင်းမေလ ြကယ်တာရာ ေဖာ်တသင်းေပ ေငွစန္ဒာ ေသာ်တာဝန်းေဆွ ညချမ်းသဘင် ဆင်နွှဲကာေန။
သူကလည်း အရင်က ဒီနံမည်နဲ့ဆိုတာ မဟုတ်ဘူးတဲ့။ ဒါေပမယ့် ဒီသီချင်းကေလးနဲ့ သူ့ကို မှတ်မိသွားခဲ့ပါတယ်။ ထန်းရွက်ပုတီး တို့ ကေမ္ဗာဇ တို့ ဆိုြပန်ေတာ့လည်း ြကိုက်တာပဲ။ ဒီတခါေတာ့ ညချမ်းသဘင် ကေလးအေြကာင်း ေြပာြကည့်ြကရေအာင်ေနာ်။ ြမို့မေတးသံစံုအဖွဲ့ြကီးနဲ့ ညချမ်းချိန်ခါမှာ သီဆိုတီးမှုတ်ေနရတာဟာ ြကယ်တာရာအေပါင်း ြခံရံလို့ ရွှန်းရွှန်းပပ တင့်တယ်ေနတဲ့ ေငွလဝန်းြကီးလိုပါပဲတဲ့။ ေရှးေဟာင်းအနုပညာအေမွ အဆီအနှစ်တို့ ေပါင်းစု အသံုးေတာ်ခံရာလည်း ြဖစ်ပါသတဲ့။ တီးြကမှုတ်ြကတဲ့ အဖွဲ့သားေတွကလည်း ကိုယ့်ေဆွလိုမျိုးလို ေနလာြကတဲ့ ဝါသနာသန် ေစတနာမှန်တဲ့သူေတွ ဆိုေတာ့ ညီရင်းအကိုပမာ ချစ်ချစ်ခင်ခင်ပါပဲတဲ့။ အလွန် ြကက်သေရမဂင်္လာ ရှိပါေပတယ်။ သူေြပာတဲ့ ေကာင်းကင်က စန္ဒာေငွဝန်းြကီး နက္ခတ်စံုလင်စွာနဲ့ ညချမ်းသဘင်ဆင်ယင်ေနပံု ကို အတိုင်းသား ြမင်ေယာင်ခံစားနိုင်ပါတယ်။
ဒီအခါမှာ သတိရသွားတဲ့ ေနာက်သီချင်းကေလး တပုဒ်ကေတာ့ ကိုစိုင်းထီးဆိုင်ရဲ့ “ရန်ကုန်မှာ သာတဲ့လ” ပါ။ “ေမာင့်လြပည့်ဝန်း”ကို မေြပာေသးဘူး။ အရှိန်အဝါေတွြကီးတဲ့ လျှပ်စစ်မီးများေအာက်မှာ ေနလာသူမို့ ေကာင်းကင်ကို ေမာ့မြကည့်အားေပမယ့် လမင်းြကီးကေတာ့ ရန်ကုန်မှာလည်း သာေနဆဲပါတဲ့။ သူ့ေခတ်တုန်းကေတာ့ ဟုတ်မှာပါေလ။ ရန်ကုန်ြမို့ြကီးဆိုတာ ဟိုဘက်ကမ်းက မီးထိန်ထိန် မဟုတ်လား။ ခုေတာ့ ရွာငယ်ဇနပုဒ် မီးကေလး မှိတ်တုတ်ဘဝကို ခနခန ေရာက်ရရှာတာ ြကာလှေပါ့။ ဒါေပမယ့်လည်း ရန်ကုန်က အေမှာင်ညေတွကို လေရာင်က မထိုးေဖာက်နိုင်ဘူး။ တိုက်ြကိုတိုက်ြကား ကျိုးတို့ကျားတားေလးြမင်ရရင် ကံေကာင်း။ ရန်ကုန်က စိန်ြခူးြကာေညာင် လေရာင်လင်းရင် မှန်ေရွှြပူတင်းဝမှာ ေပါ်ချင်မှေပါ်လာတာ။ ဒီေတာ့ ဘယ်လိုနည်းနဲ့မှ ေလဝယ်ေြပးကစား ေငွြကယ်ကေလးများကို မြမင်နိုင်ဘူးေပါ့။ ညချမ်းသဘင်ကို ရှုစားချင်ရင်ေတာ့ အညာကိုြပန်မှ ရလိမ့်မယ်ကွယ်။
အညာမှာသာတဲ့လကေတာ့ ငါတို့ဆီ လျှပ်စစ်မီးလည်း မရှိပါလား လို့ေတာင် သတိမထားမိေအာင်ပါပဲ။ အိမ်ထရံေပါက်ကေလးေတွကေတာင် အလင်းေရာင်တန်းကေလးေတွ ဝင်လာတာြမင်ရတယ်။ ငယ်ငယ်က စကားထာဝှက်ရင် “နတ်သမီးတံေတွးေပါက် ြကက်မေကာက်နိုင်” ဆိုတာ ထရံေပါက်က ကျတဲ့လေရာင်ကို ေြပာတာေလ။ ရွာက အမယ်ြကီး အဘြကီးများဟာ နာရီ ြပက္ခဒိန်မလိုဘူး။ လေရာင်ြကယ်ရိပ်ြကည့်ြပီး သိြကတယ်။ စကားေြပာလည်း လဆန်းပက္ခ လဆုတ်ပက္ခနဲ့ေြပာတာ။ ြမန်မာြပက္ခဒိန်ကိုက လကိုအေြခခံထားတာကိုး။ လ ကိုစာဖွဲ့လွန်းလို့ “စာဆိုခံလလံုး” လို့ဆိုတဲ့ သီချင်းကေလးကို ဆရာြမို့မြငိမ်း ေရးသွားတာလည်း တင်ထားြပီးပါြပီ။
ြပန်ရှာဖတ်ြကည့်လိုက်ပါ။ ဒီတခါေတာ့ မတူတဲ့ ရှုေထာင့်ကေန ြကည့်ြမင်ြကရေအာင်။ “လွမ်းဓေလ့ ေမျှာ်၍ငယ်စဉ်ပင် မိုးယံဝဝယ် လကိုြမင်” တဲ့။ ြမဝတီမင်းြကီးဦးစ ေရးသွားတာ။ အဲဒီလမင်းြကီးဟာ ြပည့်လာလိုက် ဆုတ်သွားလိုက်နဲ့သာ ေြပာင်းလဲေနတာမဟုတ်ပါဘူး။ ေကာင်းကင်ယံတခွင်မှာ သူ့အခါရာသီကိုလိုက်လို့ အရွယ်အစား သွားလာေနထိုင်ပံုနဲ့ ဝင်ချိန်ထွက်ချိန်ေတွ မတူပါဘူး။ တေပါင်းလြပည့်ေငွလဝန်းနဲ့ တန်ေဆာင်မုန်းလြပည့်ေငွလဝန်းေတာင် မတူပါဘူး။ ေရှးကလူေတွကေတာ့ မှတ်မှတ်သားသားရှိသမို့ သိြကပါတယ်။ လူေတွက လဆိုတာ ညအခါမှာသာထွက်တယ်လို့ထင်ထားတာလည်း အြမဲမမှန်ြပန်ဘူး။ တချို့လေတွမှာ ေန့ဘက်လည်း ခပ်ေရးေရးသာေနတဲ့ လ ကို ြမင်နိုင်တယ်။ မိဂဒါဝုန်မှာ တရားဦးေဟာေတာ့ ေနတြခမ်းဝင် လတြခမ်းထွက်တဲ့အခါမှာေလ။
ြမန်မာေတွထံုးစံအရ ေလာကီမဂင်္လာ ၁၂ပါးထဲမှာ ရဝိန္တုတဿန လို့ေခါ်တဲ့ ေန လ ြပြခင်း မဂင်္လာဟာ လူ့ဘဝရဲ့ အစအဦးဆံုးမဂင်္လာပါ။ အဲဒီက စကားေြပာတတ် လာတဲ့အခါကျေတာ့ “ဖိုးလမင်းြကီးေရ ထမင်းဆီဆမ်း ေရွှလင်ပန်းနဲ့ေပးပါ ဝါ ဝါ ဝါ” ဆိုတာ အခုကေလးေတွေတာ့ မသိေလာက်ေတာ့ဘူး ထင်ပါရဲ့။ ပံုြပင်နားေထာင်တတ်တဲ့ အရွယ်မှာေတာ့ “ေရွှလမှာ ယံုဝပ်လို့ ဆန်ဖွပ်တဲ့အဖိုးအို” ဆိုတာ သိလာရြပန်တယ်။ ြမန်မာေတွ လ ကို ြကည့်ရင် လလယ်မှာ ယုန်ကေလးတေကာင် ဝပ်ေနတာကိုြမင်သတဲ့။ အဲဒီလေပါ်က ယုန်ရုပ်ကေလးဟာ ကမ္ဘာတည်သေရွ့ မပျက်မစီးတည်ေနမှာဆိုတဲ့ ကပ္ပဌီတရားေလးပါးထဲမှာ ပါတယ်။ “ထံုးမတိမ် ငံုး အိမ် ကျူ လ နှင့် တူမျှနှယ်နှိုင်း” တဲ့။ ဘုရားေလာင်း ငံုးမင်းဘဝက သစ္စာဆိုခဲ့တဲ့ေနရာဟာ ကမ္ဘာတည်သေရွ့ မီးကွင်းသတဲ့။ အိုးထိမ်းသည်ဘဝက အိုးဖုတ်ခဲ့တဲ့ေနရာဟာလည်း ကမ္ဘာတည်သေရွ့ ေရမလွှမ်းဘူးတဲ့။ ေမျာက်မင်းဘဝက ဘီလူးေစာင့်တဲ့ ေရအိုင်မှာ အဓိဋ္ဌာန်နဲ့ေသာက်ခဲ့တဲ့ ကျူရိုးေတွဟာလည်း ကမ္ဘာတည်သေရွ့ အဆစ်မရှိဘူးတဲ့။ ယုန်မင်းဘဝက မီးပံုထဲကို အဓိဋ္ဌာန်နဲ့တိုးဝင်ခဲ့လို့ သိြကားမင်းက လေပါ်မှာ တင်ထားတဲ့ ယုန်ရုပ်ကေလးဟာလည်း ကမ္ဘာတည်သေရွ့ မပျက်နိုင်ပါဘူးတဲ့။
ဒါကို ေရှးေရှးက ဘိုးဘိုးြကူတို့က ကပ္ပဌီငါးသွယ်ဆိုြပီး တခုထပ်ြဖည့်မလို့တဲ့။ ချစ်သူေလးရဲ့ အလှဟာ သူ့မျက်စိထဲမှာ ကမ္ဘာတည်သေရွ့ မယိုယွင်းပါဘူးတဲ့။ ပလီချက်နှယ်။ အမယ် ဘွားဘွားြကူတို့ကလည်း အားကျမခံ။ “ချစ်ြခင်းငယ်ြပိုင် ြမစ်မင်းပိုင် အဏ္ဏဝါက ြပန်တရာကဲ ။ ယွင်းေစဝသုန် ေငွဝန်းေသာ်တာယုန်သို့ ကမ္ဘာကုန်ကျယ်သေရွ့ငယ်မှ ဘယ်ေမ့လိမ့်လဲ” တဲ့။ ေခတ်ကာလ ြကူြကူစိန်ေတွ ပွားတာေလာက်များကေတာ့ သနားေသးသေမာင်။
ညချမ်းသဘင်ဆိုလိုက်ေတာ့ လမင်းြကီးက သူတေယာက်တည်း စံပါယ်ေမွ့ေလျာ်လို့ေတာ့ မရဘူးေပါ့။ ြကယ်တာရာကေလးေတွလည်း ပါမှ ြဖစ်မှာ။ ကဲဗျာ။ ညီငယ် ညီမငယ်တို့ ြကယ်တာရာဆိုတာေတွကို နံမယ်ေလးေတွ ဘယ့်နှယ်များေခါ်သတုန်းလို့ ေမးစမ်းပရစီ တိုးတိုးတိတ်တိတ်ရယ်။ ဆယ်လံုးမှ ြပည့်ြကပါ့မလားေနာ်။ ရှိတာေတာ့ မေရမတွက်နိုင်ေအာင်ကွဲ့ေနာ်။ မသိမြဖစ် ေခါင်သူြကီးကေန စြကတာေပါ့။
ဓူဝံြကယ် တဲ့။ ေြမာက်အရပ်မှာ အြမဲေနတာ။ သူများေတွလို လှည့်လည်သွားလာ ေနတဲ့ ေြခသလံုးအိမ်တိုင်မဟုတ်ဘူး။ ြကယ်ေတွထဲမှာ အြကီးဆံုးေပါ့။ ညြကီးမင်းြကီး လမ်းေပျာက်ေနရင် သူ့ကိုရှာရတာ။ ခက်တာက သူ့ကို ရှာတတ်ဖို့ကလည်း ခုနစ်စဉ်ြကယ်ကို သိဦးမှ။ ခုေတာ့ တရုတ်သိုင်းစာအုပ်ေတွ ေကျးဇူးနဲ့ သူလည်း နည်းနည်း လူသိလာပါြပီ။ ေရှာင်လင်ေကျာင်းက ဆရာေတာ်ြကီးများရဲ့ အင်မတန်အားထားရတဲ့ တိုက်ကွက် ဆိုပဲ။ အရွယ်ညီြကယ်စင်ခုနစ်လံုးရဲ့ ေရှ့ဆံုး နှစ်လံုးကို မျဉ်းေြဖာင့်ဆွဲလိုက်ရင် ဓူဝံြကယ်ြကီးဆီ ေရာက်သွားေရာ။ သူ့ကိုြကည့်ရင် အချိန်နာရီလည်း သိနိုင်သကွဲ့။
သန်းေကာင်ချိန်ကို “ခုနစ်စင်ြကယ်ေြပာင် အြမီးေထာင် လူပျိုေမာင်ေမာင် လာတဲ့ချိန်ပဲ” လို့ ဆိုြကတယ်။ သူ့လိုပဲ အရွယ်ေတာ်ေတာ်ြကီးတာ ေနာက်တလံုးကေတာ့ ေသာြကာြကယ်လို့ေခါ်သကွဲ့။ သို့ေသာ် အမှန်က ေသာြကာြဂိုလ်သာြဖစ်ပါတယ်။ ြကယ်အစစ်မဟုတ်ဘူး။ ေနဝင်စ အေနာက်အရပ်မှာေတွ့နိုင်တယ်။ ကမ္ဘာနဲ့နီးလို့ အြကီးြကီးြမင်ရတာ။ ြကည့်တတ်ရင် ြကယ်တင်မဟုတ်ဘူး ြဂိုလ်ြကီးရှစ်လံုးပါ ြမင်နိုင်တာေပါ့ကွယ်။ မစန္ဒာ ဝတ္ထုထဲက ြဂိုလ်ြကီးရှစ်ေသာင်းကေတာ့ ြမန်မာြပည်မှာမှ ြမင်ရတာ။ (သိချင် ဝယ်ဖတ် တအုပ်တကျပ်ကွဲ့။ ဤကားေြကာ်ြငာ) ကျန်တဲ့ြကယ်ေတွက တသီးပုဂ္ဂလမဟုတ်ပဲ အစုအေဝးကေလးေတွနဲ့ေနြကြပီး ြကည့်လိုက်ရင် ရုပ်ပံုကားချပ်ကေလးများနှယ်ြမင်ရပါတယ်။
အရွယ်ညီ အကွာအေဝးတူ ြကယ်ကေလး သံုးလံုးကို အနားက ြကယ်မှုန်ေလးေတွနဲ့ ြဖည့်ြကည့်လိုက်ရင် မဂ္ဂဇင်းထဲက ေရွှဆိုင်ေြကာ်ြငာမှာ ေကျာက်စိမ်းဆွဲသီးေလး နှစ်လံုးထမ်းလာတဲ့ လူရုပ်ကေလးလို ြမင်ရလို့ ေမာင်ရင်ဆိုင်းထမ်း တဲ့။ ေကာင်မေလးေတွရဲ့ မျက်ဝန်းေတာက်ေတာက်ကေလးလို ဝင်းလက်ေနတဲ့ ြကယ်ကေလးတစံုကိုေတာ့ ေသာက်ရှူးြကယ်တဲ့။ ကျမ်းကိုးယူြပီး အုန်းကျွန်းလုပ်ရင် ဟထိုးေတာ့ မကျန်ခဲ့ေစနဲ့ဆရာ။
အဲဒီြကယ်တာရာေတွအားလံုးမှာ စြကာဝဠာြကီးကို လွှမ်းမိုးေြပာင်းလဲနိုင်စွမ်း ရှိတယ်လို့ နက္ခတ်ပညာရှင်ေတွ နဲ့ လူေတွကို အရမ်းအရမ်း လွှမ်းမိုးအုပ်ချုပ် လိုသူများကေတာ့ လွှတ်ယံုြကည်ြကတာေပါ့ကွယ်။ ဘာေလးလုပ်လုပ် နက္ခတ်နဲ့ ယှဉ်ြပီးမှလုပ်တာ။
“ေရာဟနီနက္ခတ်ကေလးနဲ့ ေရာြပီး ေလလည်လိုက်မဟဲ့ ဖွတ်” ဆိုတာမျိုးေပါ့။ တို့လည်းထူးပါဘူး တနှစ်တခါ စံဇာဏီဘို ဝယ်ဖတ်တယ်။ စာေမးပွဲနီးရင် ေဗဒင်ဆရာဆီေြပးတယ်။ သူတို့ေြပာတဲ့ နက္ခတ်ေတွေတာ့ ြမင်ဖူးေပါင်။ ဂဏန်းပံုေလး။ ချိန်ခွင်ပံုေလး၊ ကင်းြမီးေကာက်ပံုေလး၊ ကညာစင်ပံုေလးေတွ။ သူတို့ေတာင် ေဟာမယ့်သာ ေဟာေနတာ ြမင်ဖူးမယ် မထင်။ အဲဒီရာသီခွင် နက္ခတ်ေတွအြပင်မှာ ထူးထူးရှယ် နက္ခတ်နိမိတ်ေတွလည်းရှိေသးတယ်ဗျ။ ဥပမာ တန်ေဆာင်မုန်းလမှာ ြကိတ္တိကာနက္ခတ်နဲ့ ယှဉ်ြပီး ေဆးေပါင်းခလို့ မယ်ဇလီဖူးသုတ်စားရတယ်ဆိုတာမျိုး။
ကျီးမနိုးပွဲည မနက်လင်းအားြကီးမှာ ေစာရနက္ခတ်ယှဉ်လို့ ရိုးရာမပျက် ခိုးဝှက်ေပးရတယ် ဆိုတာမျိုးေပါ့။ တပင်ေရွှထီးတို့ ဘုရင့်ေနာင်တို့ ေမွးတုန်းကဆို ဥပါပျံေတွ ြကယ်တံခွန်ေတွထွန်းြပီး ငလျင်ေတာ်လည်းတယ်လို့ ဖတ်ခဲ့ရတယ်။ “ေသာြကာြကယ်ြကီး လနှင့်နီး ြပည်ြကီးပျက်လတ္တံ့” တို့ “လကိုြကယ်ေဖာက် ဂျပန်ေရာက် ေရာက်သည့်ဂျပန် သံုးနှစ်ခံ” တို့ဆိုတာလည်း ဟုတ်ေလလား မဟုတ်ေလလားေတာ့ မသိဘူး။ စိတ်ဝင်စားစရာေတာ့ေကာင်းသား။
ခုေခတ်လူငယ်ေတွဟာ ြကယ်တံခွန်ဆိုတာရယ်၊ ြကယ်ေြကွတယ်ဆိုတာရယ်။ ြဂိုလ်တုရယ်။ ဥပါပျံရယ် မကွဲေတာ့ဘူးထင်ပါတယ်။ ပန်းကန်ြပားပျံတို့ စတားဝါးတို့ အာဗာတာတို့ေတာ့ သိတာေပါ့။ လူြကီးေတွလည်းမထူးပါဘူး။ လဆန်းလဆုပ် ဥပုသ်အဖိတ် ဘာတခုမှ မသိြကေတာ့ဘူး။ လသာတုန်းဗိုင်းငင်တဲ့ေခတ် မဟုတ်ေတာ့ဘူး။ မီးလာတုန်းေရတင်ရတဲ့ေခတ် ေြပာင်းသွားြပီ။
သဘာဝပတ်ဝန်းကျင်ဆိုတာကို အရသာခံဖို့ အချိန်မေပးနိုင်ြကေတာ့ဘူး။ ဖိအားေတွ တစတစများလာတဲ့ လူမှုဘဝမှာ ပိြပားေနတာ အသားကျသွားြပီ။ ဆန္ဒေနာက်ကို တေကာက်ေကာက်လိုက်ရင်း ဘဝရဲ့အရသာဆိုတာကို ေမ့ကုန်ြကြပီ။ စိတ်ထဲမှာ တင်းကျပ်လာတာေတွ များလာေတာ့မှ တနည်းနည်းနဲ့ ေဖာက်ခွဲထုတ်ပလိုက် ခနေန အရင်အတိုင်း လမ်းေဟာင်းြပန်ေလျှာက် နဲ့ သံသရာလည်ေနေရာ။ ေဆာင်းတွင်းမနက်ခင်း ေနြခည်ေလးမှာ အရသာရှိတာ၊ ေနွဦးေလြပည်ကေလးမှာ ရနံ့ရှိတာ၊ ညချမ်းလေရာင်ကေလး ေအးြမတာေတွကို မေမွ့ေလျာ်နိုင်ေတာ့ဘူး။
ေဈးြကီးတဲ့ အတုအေယာင်ေတွြကားမှာ အလကားရတဲ့ အစစ်ေတွ ေနရာမရ ြဖစ်ေနရတယ်။ ဒါနဲ့ပဲ ထူးအိမ်သင်ကို သတိရမိြပန်ေရာ။ ဟန်ေဆာင်ြကင်နာမှုများအလယ် ေပျာ်ရွှင်မိုက်မဲ အိမ်မက်ေနဆဲ တဲ့။ အိမ်မက်ေတွေနာက် လိုက်ရင်းေမာလာရင်ေတာ့ ေနရာေဟာင်းေလးကိုသာ ြပန်ခဲ့ပါေနာ်။ ညချမ်းသဘင်ြကီးက မေြပာင်းလဲပဲရှိေနဦးမှာပါ။
ေြကးြကိုးသေရနဲ့ ညှင်းတွဲ့တွဲ့ခရာေလ ြကည်နူးဖွယ် လက်ခုပ်တီးေပ ဝိုင်းဖွဲ့လို့ညီေစ ေတးနွဲ့နွဲ့သီေပ သုခုမအဆီေတွ အနုပညာ ေတးဂီတရဲ့ ယဉ်ေကျးတဲ့ ေရှးေဟာင်းလက်သံုးေပ။
ဝါသနာသန်သူေတွ သွင်တူြမို့မေလ ညီလိုအကိုလိုေပ ခင်မင်ကိုယ်ေသွးေန ချစ်ြကည်ကာ ေလးစားပါလို့ တီးမှုတ်ခဲ့သေလ။ စိတ်ြကည်နူးလို့ သာယာေပ ေတးဂီတနဲ့ အသံစံုေတွ ညှင်းေလေအးကေဆာင်ယူေန ဝဲလို့ေန အာကာယံေဘွ ြမို့မေတးသံ ဂီတေတွ။
ေငွစန္ဒာ ေသာ်တာဝန်းအေဆွ ြကည်လင်ကာ ေရာင်နီထွန်းေပ ြကယ်တာရာ စိန်မှုန်ြဖူးသလို ြကည်နူးဖွယ့် ထက်ေကာင်းကင်ေဘွ။ ချိုသာသာ ြကည်လင်ေအးေစ ေလြပည်ချီ ေဆာင်ယူခဲ့ေပ သံသာသာ ြကည်သာလွန်းေန ဆိုေတးနွဲ့ ဂီတသံေတွ။ ေငွဝန်းနဲ့ အေပါင်းြကယ်ေတွ ညှင်းေလေြပေသွးေတာ့ ချိုနွဲ့နွဲ့ေတးသံေတွ ြမူးယှက်လို့ ေဝေဝ။ အာကာယံ ေဝဟင်တွင်းမေလ ြကယ်တာရာ ေဖာ်တသင်းေပ ေငွစန္ဒာ ေသာ်တာဝန်းေဆွ ညချမ်းသဘင် ဆင်နွှဲကာေန။
0 comments:
Post a Comment