ေခါင်းစဉ်ြကည့်ြပီး နှာေခါင်းြကီး ရှံု့မသွားပါနဲ့ဦးဗျာ။ ြမန်မာမှန်ရင် နားေထာင်ဖူးသင့်တဲ့ သီချင်းကေလးပါ။ သီချင်းြကီးေတာ့ သီချင်းြကီး ဒါေပမယ့် နိုင်ငံတကာအဆင့်မီ ကလပ်စစ် တီးလံုးကေလးေတွနဲ့ မိတ်ဆက်ေပးပါရေစ။ ြကားေနကျ သီချင်းြကီးတီးကွက်ေတွ မဟုတ်ပဲ အင်မတန် ေြခာက်ေြခာက်ြခားြခား လက်စွမ်းြပတီးထားတဲ့ ဂန္ဓဝင်တီးကွက်လက်သံပါဗျာ။
ေဒါ်တင်တင်ြမ အဆိုကို ဒယ်ဒီဦးကိုကိုက လက်ကုန်ဖွင့်တီးထားြပီး ြမန်မာစန္ဒယား ေလာကသား အားလံုးက ကွက်ေပျာက်တီးလံုးရယ်လို့ မှတ်သား ေလ့လာေနြကဆဲ။ ဒါမျိုးဘယ်သူမှ လိုက်မတီးနိုင်ေသးတဲ့ ဂီတလုလင်ဦးကိုကို ရဲ့ ဂီတမှတ်တိုင်တစ်ခု ြဖစ်ပါတယ်။ အရင်က ကျွန်ေတာ်ေြပာခဲ့တဲ့ ယဉ်ေကျးမှု အေမွအနှစ်ေတွကို ြပန်လည် ေဖာ်ထုတ်တဲ့အခါမှာ ေရာသမေမွှ မလုပ်သင့်ဘူး၊ အရိုးေပါ်အရွက်မဖံုးသင့်ဘူးလို့ ဆိုေပမယ့် အခုလိုမျိုး ြမန်မာမူဟန်မေပျာက်ပဲ အေပျာက်အမွှန်းနဲ့ တန်ဆာဆင်တဲ့အခါ ဝဇီရစိန်ကို ဇမ္ဗူရာဇ်ေရွှစင်နဲ့ ကွပ်သလို ြကွားြကွားရွားရွား ထင်ေပါ်လာတာ သိသာပါတယ်။
ြမန်မာ့ရိုးရာ ဂီတနယ်ပယ်မှာ မင်းေနြပည်ြဖစ်ခဲ့တဲ့ မန္တေလးကမူနဲ့ အစိုးရရံုးစိုက်တဲ့ ရန်ကုန်ြမို့ေတာ်ြကီးရဲ့မူေတွဟာ အေန္တဝါသိက ြပုရာ ဆရာြကီးများကိုလိုက်လို့ သူ့မူနဲ့သူ သတ်သတ်စီရှိခဲ့ြကြပီး ပညာသည်ချင်းေတာ့ တီးကွက် ဆိုေပါက်ကို နားေထာင်မိရင် ဇာတိကို အကဲခတ်နိုင်ြကပါတယ်။ အများအားြဖင့် မန္တလာက ဆရာြကီးများက အေမမှာ မှာတဲ့အတိုင်း နဂိုမူကို မတို့မထိ အတိမ်းအေစာင်းမခံပဲ တီးေလ့ဆိုေလ့ရှိြကပါသတဲ့။ ရန်ကုန်ကလူေတွကေတာ့ နိုင်ငံတကာဂီတပိုင်းနဲ့ မစိမ်းလှပဲ အကွန့်အညွန့်ကေလးများ ဉာဏ်သွားသလို ကစားေလ့ရှိပါတယ်။ ပညာဝမ်းစာြပည့်ေအာင် တန်းကုန်ေအာင် လိုက်စားြကြပီးတဲ့ အခါမှာေတာ့ ကိုယ်ပိုင်မူ ကိုယ်ပိုင်ဟန်ေလးေတွနဲ့ ဒီလက်သံဟာြဖင့် ဘယ်သူ့လက်ရာလို့ မှတ်မိနိုင်ေလာက်ေအာင် ထင်ေပါ်လာြကပါေရာ။
ဂီတလုလင်ဦးကိုကို ကို ကိုဝင်းဦးရဲ့ မှုန်ေရွှရည် ဇာတ်ကားကစလို့ သူ့ရင်ေသွးများပါမကျန်် တိုင်းြပည်က သတိထားမိလာခဲ့ြပီး အဲဒီဇာတ်ကား တကားလံုးရဲ့ ေတးဂီတေတွကို ဖန်တီးခဲ့သူ ဂီတမှူးြကီး အြဖစ် ြမန်မာပရိသတ်များအားလံုး အသည်းစွဲခဲ့ြကပါတယ်။ ပန်းြမိုင်လယ်ကို အခုလို တမျိုးတဘာသာ ဆန်းသစ်တီးခတ်လိုက်တဲ့အခါ ဘယ်သူကမှ ထွင်ရန်ေကာ ကွန့်ရန်ေကာလို့ မေြပာနိုင်ပဲ အံဩချီးကျူးြကရတယ်။ နဂိုဇာတ်ေြကာင်းေနာက်ခံနဲ့ သီချင်းကို အေနာက်တိုင်းက ဘဲေလးကဇာတ်များပမာ တီးကွက်တီးလံုးနဲ့ ဇာတ်ရှိန် တင်ပို အနိမ့်အြမင့်ကိုေရာ၊ ဇာတ်ေဆာင်များရဲ့ ရင်တွင်းခံစားချက်များကိုပါ သရုပ်ေပါ်ေအာင် တီးခတ်ထားတာေပါ့။ ဆိုတဲ့ ေဒါ်တင်တင်ြမကလည်း သူ့ရဲ့ ထူးြခားလှတဲ့ ပင်ကိုယ်သံအြပင် ြမန်မာသီချင်းြကီး ဆိုဟန်ဆိုေပါက်အတိုင်း မှည့်ေနေအာင်ဆိုသွားတာမို့ သူတို့နှစ်ေယာက်ရဲ့ လက်ရာ ဒီသီချင်းကေလးဟာ သမိုင်းဝင်ခဲ့တယ်လို့ ေြပာစမှတ်တွင်ခဲ့ေလရဲ့။ အဲဒါေြကာင့် နားေထာင်ြကည့်ေစချင်တာပါ။
ပန်းြမိုင်လယ် သီချင်း ဟာ မဟာဂီတထဲမှာ ယိုးဒယားသီချင်းအမျိုးအစားြဖစ်ြပီး ဖရင်းချားြကီး လို့ ေခါ်ပါတယ်။ တချို့ကလည်း ဖိန်းချားြကီးတဲ့။ ဒီသီချင်းနဲ့ ေတးသွားအလိုက် တေသွမတိမ်းတူတဲ့ ေနာက်သီချင်းတစ်ပုဒ်ကေတာ့ ပန်းမှုန်ြကွယ် လို့ေခါ်ပါတယ်။ ဘဘဦးဘသန်းတီးြပီး အံတီြမင့်ြမင့်စိန် ဆိုတဲ့ဓါတ်ြပား ရှိပါတယ်။ ြမန်မာ့ရုပ်သံမှာေတာ့ ေဒါ်ရီသန့် ြပန်ဆိုြပီး မန္တေလးသိန်းေဇာ် တင့်တင့်ထွန်းတို့ သရုပ်ေဆာင်ထားပါတယ်။ ေဝဿန္တရာဇာတ်ေြကာင်းေနာက်ခံနဲ့ပါ။ ပန်းြမိုင်လယ်ကေတာ့ ရာမဇာတ်ထွက် ယိုးဒယားေပါ့။ ရာမာရဏ ဇာတ်ေတာ်ကေတာ့ ြမန်မာအားလံုး သိြကြပီးသား ထင်ပါတယ်။ ေဆးပညာဘွဲ့လွန်တက်ဖို့ အင်တာဗျူး ေြဖရတဲ့အခါ သူငယ်ချင်းတေယာက်ကို ေမးတဲ့ေမးခွန်းက ရာမာရဏဇာတ်ေတာ်ြကီးကို သိသလား တဲ့။ အဲဒီဇာတ်ေတာ်ြကီးကို ြကည့်ြခင်းအားြဖင့် ဘယ်လို သင်ခန်းစာရသလဲတဲ့။ မေြဖနိုင်ဘူးတဲ့ဗျာ။
မဟုတ်ကဟုတ်က ရွတ်တတ်တဲ့ကိုယ်က မေနနိုင်လို့ “အို ဒါေလးများ။ သင်ခန်းစာတစ် အိမ်ကမိန်းမ ပူဆာတိုင်း အလိုလိုက်ရင် ဘီလူးတိုင်းြပည်နဲ့ စစ်တိုက်ရလိမ့်မယ်။ သင်ခန်းစာနှစ် ပဋိပက္ခနဲ့ ြပဿနာမှန်သမျှဟာ မိန်းမေတွက ြမစ်ဖျားခံတယ်။ တူေတွမနိုင်တဲ့ နှမက လာေြမှာက်ေပးရင်လည်း ချင့်ယံု။ သင်ခန်းစာသံုး ညီအကိုချင်းရန်ြဖစ်ရင် သုကျိတ်တို့ ဘိဘိသနတို့လို ြပည်ပအားကိုး ပုဆိန်ရိုးမလုပ်နဲ့” ဆိုရင် ေပါ်လစီကိုက်လို့ ဂုဏ်ထူးေတာင် ထွက်ဦးမှာ။ ကိုယ့်အလှည့်ကျေတာ့ အဲဒါမေမးပဲ ရုရှားသမ္မတနံမည်ေမးေတာ့ ေသေရာပဲ။ ပူတင်းလို့ေြဖလိုက်တယ်။ မှတ်ပလား။ ြမန်မာြပည်မှာ အင်တာဗျူး ေြဖမယ့်သူေတွ ရာမဇာတ်ေတာ်သိေအာင် ပန်းြမိုင်လယ်ကေလးေတာ့ နားေထာင်ထားသင့်တာေပါ့ေနာ်။
ဒီသီချင်းကို ဘူတန်ေရာက်မှ ခနခနြပန်သတိရေနတာကေတာ့ “ညီေနာင်မူယာ သူသာြမင် သည်တွင် ေရွှဘဝင် လွန်လှိုက်လှဲ” ဆိုတဲ့ သုကျိတ်ေမျာက်မင်းရဲ့ အလွမ်းကေလးပါ။ ေနာင်ေတာ်ရာမ နဲ့ ညီေတာ်လက္ခဏတို့ ြကို့ပင်ေအာက်မှာနားေနတုန်း ေနာင်ေတာ်ဘုရားက ညီေတာ့်ေပါင်ေပါ် ေခါင်းအံုးလို့ အိပ်တဲ့အခိုက်မှာ ေနာင်ဘုရားနိုးမစိုးလို့ မှက်ြခင်ကိ်ုက်တာေတာင် အံကျိတ်ခံြပီး မလှုပ်မယှက်ေနပါသတဲ့။ ြကို့ပင်ေပါ်က သုကျိတ်ကြမင်ေတာ့ သူတို့ ညီအကိုများ ချစ်လိုက်ြကတာ ဆိုြပီး ကိုယ့်အြဖစ်ကိုယ် ရင်နာလွန်းလို့ မျက်ရည်ေပါက်ြကီး ဘူးသီးလံုးေလာက် ကျပါသတဲ့။ သူ့မှာေတာ့ အကိုဗာလီက မယားပါသိမ်းြပီး နှင်ထုတ်လိုက်လို့ ဒုက္ခသည်ဗီဇာနဲ့ ေနေနရသကိုး။ အစက တယ်ပလီတဲ့ေမျာက်လို့ ထင်ခဲ့တာဗျ။ ဘူတန်ေရာက်ေတာ့မှ ေမျာက်ချင်းစာ အဲေလ ကိုယ်ချင်းစာမိတယ်။ သူတို့အစိုးရက တိုင်းသူြပည်သားအေပါ် ဂရုစိုက်တာ၊ သူတို့နိုင်ငံသားေတွ လူလူသူသူ ေအးေအးချမ်းချမ်း ေနနိုင်တာေတွ ြမင်ရေတာ့ ကိုယ့်ဘဝကိုယ် ရင်ထုမနာ ြဖစ်ရပါတယ်ဗျာ။
သီချင်းနားေထာင်တဲ့အခါ ေဒါ်တင်ြမဆိုတဲ့စာသားနဲ့ ေအာက်မှာ ကျွန်ေတာ်တင်ထားတဲ့ စာသားချင်း မတူနိုင်ပါဘူး။ အပိုဒ်ြပန်ေြကာ့ပံုချင်းလည်း မတူပါဘူး။ ကျွန်ေတာ်တင်ထားတာ မဟာဂီတ နိုင်ငံေတာ်မူ စာအုပ်ထဲကအတိုင်းြဖစ်ြပီး သူဆိုထားတာ တြခားမူတမျိုးပါ။ ဂီတဝိေသာဓိနီကမူြဖစ်မယ် ထင်ပါတယ်။ အနည်းငယ်ကွဲလွဲပါတယ်။ ဦးကိုကိုရဲ့အတီးလည်း ဒီလိုပါပဲ။ အေမေဒါ်ေအာင်ြကည် ရဲ့ မူြဖစ်လိမ့်မယ် ထင်ပါတယ်။ ဒီသီချင်းကိုပဲ ေရှးရိုးမူမပျက် ကျကျနနဆိုတီးထားတဲ့ ဓါတ်ြပားတစ်ပုဒ် ရှိပါေသးတယ်။ ေဒါ်ရီသန့်ဆိုြပီး မန္တေလးက ဦးအုန်းေမာင် ပတ္တလားနဲ့ တီးထားတာပါ။ ပညာသည်ေတွက အဲဒါကို ပိုြကိုက်ြကပါတယ်။ စံအေနနဲ့လည်း အဲဒီအေခွကိုပဲ စံေခွအြဖစ် သတ်မှတ် ထားြကပါတယ်။ ဒါေပမယ့် အဖိအေဖာ့ အလှိမ့်အေြပးနဲ့ လက်ဖျားခါေလာက်ေအာင် တီးထားတဲ့ တီးကွက်ေတွေြကာင့် အတီးသမားေလာကမှာေတာ့ ဦးကိုကိုတီးတဲ့ ပန်းြမိုင်လယ်ကွက်ေပျာက် လို့ေြပာရင် မသိတဲ့သူ မရှိပါဘူး။ ြကားဖူးတယ်ရှိေအာင် နားေထာင်ြကည့်လိုက်ပါေနာ်။
(ပန်းြမိုင်လယ် သာနယ်ေဘွ ေမျှာ်ေလတိုင်း ြပာေြခဆိုင်း ေဝမှိုင်း ြမူေမှာင်ြခယ် အိုဘယ်ဝယ် ေတာင်စွယ် ေမှာရံုေြကာ လွန်သာေမာဖွယ့် ေတာစံုယံမှာ ေရွှလျှံဝင်းမှည့် ထံုမှုန်ေြခွ ရီေဝြပာြပာ လွမ်းဖွယ်ေစ။ ေလေြပေဆာ်လှာ ေဟမာတွင်း ထံုဆီမာလာ ဂန္ဓာသင်းဝှန် ယာဉ်ေရခင်းငယ် ဆင်းြကည်သွန်၊ သီလာေဘွကွန့် ညာေြမစွန် ြမေရာင်ြဖာဆင့် ကန်သာမွန်) ၂ ။
ေမျှာ် ေဆွးမှုဖန်ရွယ် ေရးခုြကံရွယ်ညွှန် ပင်တိုင်ညာနန်းစံ ေဆွးဟန်ငယ်သာ ဖန်လာြမင်ေတာ် ဣန္တာ။ သီတာ မူယာပူဗျာလှယ်လို့ ခုဝယ် ြကံုေတာ့ ဘယ်ေရွှကံ။ အို ေလး ဆိုေယာင် ငိုေယာင် ြကီးငယ်နှင့်သာ ညီးမိဖန်ခါခါ။
ြကာ နန်းမယ် မှန်းရွယ် ပန်းတယ်ပူဗျာဝှန် ေြဖညွှန်ေခွယိမ်းေြပာင်း ေသာင်းေြမြပန့်ရံု ေဝယံ သိဂင်္ါေရွှဘံု။ (ေတာင်ယံလယ်ေြကာ့ ြမိုင်နယ်စံု ခိုင်ေရွှညှာနွဲ့ မာလာမှုန်) ၂ ။ ညှင်းေလေသွးငယ် သွင်းေြခွေအးတယ် ဆင်းေရွှေသွးလှယ် ေမွှးြကိုင်ထံု။ သင်းပျံ့ြကူ ခိုင်ပန်းေရွှမဥ္ဇူ နွဲ့မူယာ ကန္တာေလှာ်ဆံမှုန်။ ေဟဝန်ြမိုင်သီလာ စီကာေြမာင်ေကွ့ ရင်ေဘာင်လှယ်ေဝှ့ြခယ်ရံု လွမ်းဖို့ဖန်လာြကံု။
ဘံုေရွှနန်းငယ် သည်ဝယ် ကွာနယ်ေဆွးရန် ြကံမှိုင်ေတွးြပန်။ ပူဝှန်ပန်းဖွယ့် သည်မယ်ညှိုးတယ် ဝဋ်ဖန် ဆိုေယာင်မှားကံ။ ေဝး ေဝးသူ့ရပ်နယ်ေြမ စြကာစံုေရွှြမန်း ရှိန်ြဖာ ကိန္နာြပည်တိုင်းခန်း ြကို့ညိုသစ်ဘံု စံကွန်းနန်း ြဖန့်ြမန်းညီေနာင်ေလး စွန်ေတာင်ကိုင်ေရွှေလး ရိပ်ဝင်ငယ်ေလ ခိုေြကာင်းေရး ေပျာ်ေယာင်သာစက်ေမှး ေဆွးဖွယ်ကိုပင် သုကျိတ်ေမျှာ်ရှုဆင်ြခင်။
(ညီေနာင်မူယာ သူသာြမင် သည်တွင် ေရွှဘဝင် လွန်လှိုက်လှဲ) ၂ ။ ပူေလာင်ြကည်ကွဲ (ငိုေယာင်ဆည်လည်း သည်သည်း ေြပပဲေအာင်သာ သွယ်ကာေငွနှင်း မျက်ရည်ြဖာဆင်း ရင်တွင်းဝယ်သာ ရာမင်းငယ်မှာ စက်ကာေပျာ်ပဲနိုး) ၂ ။ ေမျှာ်ေတာ်ြမင်ေသာ် ညွှန်လက်ညှိုး ဝပ်လျှိုး ေမျာက်မွန် ေြကာက်ဝှန်ြကက်သီးမိုး။
စံုဆယ်ြဖာ ပန်ထွာဦးတင် ဖူးြမင်သက်လွှတ်ေြကာင်း ထံေတာ်ေပါင်း ေသာင်းေြမပိုင် ရာမင်းဦးကိုင် ဘုန်း ဘုန်းညွန့်လှိုင် ြပည်ကိန္နာနန်းြမိုင်ဆီမှာ ဗာလီသူမင်းမူ ပူဗျာဘယ်မြငိမ်း သိမ်းယူငယ်သာ ေဖာ်ကွာမယ်သုဘဒ္ဒာ။
(သည်မှာေတာင်သာ ခိုမှီရာ ေသလာြမိုင်ချာ ြကို့ညိုနန်း) ၂ ။ စံြမန်းခုဝယ် (ေနနှယ် ေရွှဘုန်းလက်ရံုး ြပိုင်နှုန်းေတဇာ စြကာေတာ်ရင်း ဆက်လှာခွန်သွင်း သက်နှင်းပန်ထွာ ေြကာင်းလျာငယ် ကုန်စင်ရှိဦးထား) ၂ ။ (ေရွှနားဆင်ပါ တင်ကာပန်ေလျှာက်ြကား) ၂ ။
ညာနန်းနတ်ကယ်သွင် ေလယာဉ်ပျံ တိမ်ယံေတာင်စွယ် မိုးလယ်ေဝယံဖျား။ ြမသားစံုြမိုင်ညို သိန်းဃိုလ်ရှင် တင်ယူေဆာင်လာ ေမျှာ်ကာြမင်မိြငား တ ဆိုငို သားငယ်ခုပင် ြကားြမင်ကာဖန်ဖန် ဪကံ ေရွှဖူးစာငယ်နှယ် ြကံုတယ် ဘယ်ေရှးဝဋ်တံု့လှယ် ခုသည်ဝယ် ဆည်ဖွယ်ြကံရွယ် ပူနှယ်ပိုအင် သက်ခင်ေြကွလုသည်း။ ြမင်ေတာ်လာပဲငယ်နှင့်သာ ကွဲေြကပူဗျာပံု ေမှာ်ရံုဂူနန်းစံေတာ်ရာ ေမျှာ်ကာြမင်ေသး ဆိုေယာင်သားငယ် ဘယ်မှာ ဆည်နိုင်ေအာင်ကို လွမ်းဝှန်ထပ်ပို ေဆွးညွှတ်ြပို။ (ြမေရညို ပင်လယ် သီဟို ေလနန်းေဝယံ ဗိပ္မာန်ေတာင်စွယ်ခို အာကာဘံုလယ်ေဝမို ေငွနှင်းသွယ်ယို ြကည်ကွဲရန်ကကို) ၂ ။ အို ဘုန်း ြမင်ေတာ်မူလှည့်ဦး ေြကာ့ယဉ််ဆံုးငယ် ေရွှေကရှင် ေသာ်တာလနန်း ေငွတိမ်စင် ေြကးမံုြပင် သွင်ြမသား။
(တ ေယာင် ဘုန်းေမာင်ေရွှကိုယ်သား ေဟဝန်ဖျား ြမိုင်သီလာ ေတာင် ေတာင်ယံေတာစွယ် သာေမာဖွယ်ေစ ယာဉ်ေရသွယ်သွယ်ြဖာ ကန်သာ သီတာစီကာသန်း ေရွှကိုယ်သည်ဝယ် ပူနှယ် ပန်းေအာင်မယ်ေမာင် ဗျာဝှန်ပိုမို ဆိုငိုမှိုင်ေယာင် သည်းေခါင်ေြကွလုပန်း) ၂ ။
ေဒါ်တင်တင်ြမ အဆိုကို ဒယ်ဒီဦးကိုကိုက လက်ကုန်ဖွင့်တီးထားြပီး ြမန်မာစန္ဒယား ေလာကသား အားလံုးက ကွက်ေပျာက်တီးလံုးရယ်လို့ မှတ်သား ေလ့လာေနြကဆဲ။ ဒါမျိုးဘယ်သူမှ လိုက်မတီးနိုင်ေသးတဲ့ ဂီတလုလင်ဦးကိုကို ရဲ့ ဂီတမှတ်တိုင်တစ်ခု ြဖစ်ပါတယ်။ အရင်က ကျွန်ေတာ်ေြပာခဲ့တဲ့ ယဉ်ေကျးမှု အေမွအနှစ်ေတွကို ြပန်လည် ေဖာ်ထုတ်တဲ့အခါမှာ ေရာသမေမွှ မလုပ်သင့်ဘူး၊ အရိုးေပါ်အရွက်မဖံုးသင့်ဘူးလို့ ဆိုေပမယ့် အခုလိုမျိုး ြမန်မာမူဟန်မေပျာက်ပဲ အေပျာက်အမွှန်းနဲ့ တန်ဆာဆင်တဲ့အခါ ဝဇီရစိန်ကို ဇမ္ဗူရာဇ်ေရွှစင်နဲ့ ကွပ်သလို ြကွားြကွားရွားရွား ထင်ေပါ်လာတာ သိသာပါတယ်။
ြမန်မာ့ရိုးရာ ဂီတနယ်ပယ်မှာ မင်းေနြပည်ြဖစ်ခဲ့တဲ့ မန္တေလးကမူနဲ့ အစိုးရရံုးစိုက်တဲ့ ရန်ကုန်ြမို့ေတာ်ြကီးရဲ့မူေတွဟာ အေန္တဝါသိက ြပုရာ ဆရာြကီးများကိုလိုက်လို့ သူ့မူနဲ့သူ သတ်သတ်စီရှိခဲ့ြကြပီး ပညာသည်ချင်းေတာ့ တီးကွက် ဆိုေပါက်ကို နားေထာင်မိရင် ဇာတိကို အကဲခတ်နိုင်ြကပါတယ်။ အများအားြဖင့် မန္တလာက ဆရာြကီးများက အေမမှာ မှာတဲ့အတိုင်း နဂိုမူကို မတို့မထိ အတိမ်းအေစာင်းမခံပဲ တီးေလ့ဆိုေလ့ရှိြကပါသတဲ့။ ရန်ကုန်ကလူေတွကေတာ့ နိုင်ငံတကာဂီတပိုင်းနဲ့ မစိမ်းလှပဲ အကွန့်အညွန့်ကေလးများ ဉာဏ်သွားသလို ကစားေလ့ရှိပါတယ်။ ပညာဝမ်းစာြပည့်ေအာင် တန်းကုန်ေအာင် လိုက်စားြကြပီးတဲ့ အခါမှာေတာ့ ကိုယ်ပိုင်မူ ကိုယ်ပိုင်ဟန်ေလးေတွနဲ့ ဒီလက်သံဟာြဖင့် ဘယ်သူ့လက်ရာလို့ မှတ်မိနိုင်ေလာက်ေအာင် ထင်ေပါ်လာြကပါေရာ။
ဂီတလုလင်ဦးကိုကို ကို ကိုဝင်းဦးရဲ့ မှုန်ေရွှရည် ဇာတ်ကားကစလို့ သူ့ရင်ေသွးများပါမကျန်် တိုင်းြပည်က သတိထားမိလာခဲ့ြပီး အဲဒီဇာတ်ကား တကားလံုးရဲ့ ေတးဂီတေတွကို ဖန်တီးခဲ့သူ ဂီတမှူးြကီး အြဖစ် ြမန်မာပရိသတ်များအားလံုး အသည်းစွဲခဲ့ြကပါတယ်။ ပန်းြမိုင်လယ်ကို အခုလို တမျိုးတဘာသာ ဆန်းသစ်တီးခတ်လိုက်တဲ့အခါ ဘယ်သူကမှ ထွင်ရန်ေကာ ကွန့်ရန်ေကာလို့ မေြပာနိုင်ပဲ အံဩချီးကျူးြကရတယ်။ နဂိုဇာတ်ေြကာင်းေနာက်ခံနဲ့ သီချင်းကို အေနာက်တိုင်းက ဘဲေလးကဇာတ်များပမာ တီးကွက်တီးလံုးနဲ့ ဇာတ်ရှိန် တင်ပို အနိမ့်အြမင့်ကိုေရာ၊ ဇာတ်ေဆာင်များရဲ့ ရင်တွင်းခံစားချက်များကိုပါ သရုပ်ေပါ်ေအာင် တီးခတ်ထားတာေပါ့။ ဆိုတဲ့ ေဒါ်တင်တင်ြမကလည်း သူ့ရဲ့ ထူးြခားလှတဲ့ ပင်ကိုယ်သံအြပင် ြမန်မာသီချင်းြကီး ဆိုဟန်ဆိုေပါက်အတိုင်း မှည့်ေနေအာင်ဆိုသွားတာမို့ သူတို့နှစ်ေယာက်ရဲ့ လက်ရာ ဒီသီချင်းကေလးဟာ သမိုင်းဝင်ခဲ့တယ်လို့ ေြပာစမှတ်တွင်ခဲ့ေလရဲ့။ အဲဒါေြကာင့် နားေထာင်ြကည့်ေစချင်တာပါ။
ပန်းြမိုင်လယ် သီချင်း ဟာ မဟာဂီတထဲမှာ ယိုးဒယားသီချင်းအမျိုးအစားြဖစ်ြပီး ဖရင်းချားြကီး လို့ ေခါ်ပါတယ်။ တချို့ကလည်း ဖိန်းချားြကီးတဲ့။ ဒီသီချင်းနဲ့ ေတးသွားအလိုက် တေသွမတိမ်းတူတဲ့ ေနာက်သီချင်းတစ်ပုဒ်ကေတာ့ ပန်းမှုန်ြကွယ် လို့ေခါ်ပါတယ်။ ဘဘဦးဘသန်းတီးြပီး အံတီြမင့်ြမင့်စိန် ဆိုတဲ့ဓါတ်ြပား ရှိပါတယ်။ ြမန်မာ့ရုပ်သံမှာေတာ့ ေဒါ်ရီသန့် ြပန်ဆိုြပီး မန္တေလးသိန်းေဇာ် တင့်တင့်ထွန်းတို့ သရုပ်ေဆာင်ထားပါတယ်။ ေဝဿန္တရာဇာတ်ေြကာင်းေနာက်ခံနဲ့ပါ။ ပန်းြမိုင်လယ်ကေတာ့ ရာမဇာတ်ထွက် ယိုးဒယားေပါ့။ ရာမာရဏ ဇာတ်ေတာ်ကေတာ့ ြမန်မာအားလံုး သိြကြပီးသား ထင်ပါတယ်။ ေဆးပညာဘွဲ့လွန်တက်ဖို့ အင်တာဗျူး ေြဖရတဲ့အခါ သူငယ်ချင်းတေယာက်ကို ေမးတဲ့ေမးခွန်းက ရာမာရဏဇာတ်ေတာ်ြကီးကို သိသလား တဲ့။ အဲဒီဇာတ်ေတာ်ြကီးကို ြကည့်ြခင်းအားြဖင့် ဘယ်လို သင်ခန်းစာရသလဲတဲ့။ မေြဖနိုင်ဘူးတဲ့ဗျာ။
မဟုတ်ကဟုတ်က ရွတ်တတ်တဲ့ကိုယ်က မေနနိုင်လို့ “အို ဒါေလးများ။ သင်ခန်းစာတစ် အိမ်ကမိန်းမ ပူဆာတိုင်း အလိုလိုက်ရင် ဘီလူးတိုင်းြပည်နဲ့ စစ်တိုက်ရလိမ့်မယ်။ သင်ခန်းစာနှစ် ပဋိပက္ခနဲ့ ြပဿနာမှန်သမျှဟာ မိန်းမေတွက ြမစ်ဖျားခံတယ်။ တူေတွမနိုင်တဲ့ နှမက လာေြမှာက်ေပးရင်လည်း ချင့်ယံု။ သင်ခန်းစာသံုး ညီအကိုချင်းရန်ြဖစ်ရင် သုကျိတ်တို့ ဘိဘိသနတို့လို ြပည်ပအားကိုး ပုဆိန်ရိုးမလုပ်နဲ့” ဆိုရင် ေပါ်လစီကိုက်လို့ ဂုဏ်ထူးေတာင် ထွက်ဦးမှာ။ ကိုယ့်အလှည့်ကျေတာ့ အဲဒါမေမးပဲ ရုရှားသမ္မတနံမည်ေမးေတာ့ ေသေရာပဲ။ ပူတင်းလို့ေြဖလိုက်တယ်။ မှတ်ပလား။ ြမန်မာြပည်မှာ အင်တာဗျူး ေြဖမယ့်သူေတွ ရာမဇာတ်ေတာ်သိေအာင် ပန်းြမိုင်လယ်ကေလးေတာ့ နားေထာင်ထားသင့်တာေပါ့ေနာ်။
ဒီသီချင်းကို ဘူတန်ေရာက်မှ ခနခနြပန်သတိရေနတာကေတာ့ “ညီေနာင်မူယာ သူသာြမင် သည်တွင် ေရွှဘဝင် လွန်လှိုက်လှဲ” ဆိုတဲ့ သုကျိတ်ေမျာက်မင်းရဲ့ အလွမ်းကေလးပါ။ ေနာင်ေတာ်ရာမ နဲ့ ညီေတာ်လက္ခဏတို့ ြကို့ပင်ေအာက်မှာနားေနတုန်း ေနာင်ေတာ်ဘုရားက ညီေတာ့်ေပါင်ေပါ် ေခါင်းအံုးလို့ အိပ်တဲ့အခိုက်မှာ ေနာင်ဘုရားနိုးမစိုးလို့ မှက်ြခင်ကိ်ုက်တာေတာင် အံကျိတ်ခံြပီး မလှုပ်မယှက်ေနပါသတဲ့။ ြကို့ပင်ေပါ်က သုကျိတ်ကြမင်ေတာ့ သူတို့ ညီအကိုများ ချစ်လိုက်ြကတာ ဆိုြပီး ကိုယ့်အြဖစ်ကိုယ် ရင်နာလွန်းလို့ မျက်ရည်ေပါက်ြကီး ဘူးသီးလံုးေလာက် ကျပါသတဲ့။ သူ့မှာေတာ့ အကိုဗာလီက မယားပါသိမ်းြပီး နှင်ထုတ်လိုက်လို့ ဒုက္ခသည်ဗီဇာနဲ့ ေနေနရသကိုး။ အစက တယ်ပလီတဲ့ေမျာက်လို့ ထင်ခဲ့တာဗျ။ ဘူတန်ေရာက်ေတာ့မှ ေမျာက်ချင်းစာ အဲေလ ကိုယ်ချင်းစာမိတယ်။ သူတို့အစိုးရက တိုင်းသူြပည်သားအေပါ် ဂရုစိုက်တာ၊ သူတို့နိုင်ငံသားေတွ လူလူသူသူ ေအးေအးချမ်းချမ်း ေနနိုင်တာေတွ ြမင်ရေတာ့ ကိုယ့်ဘဝကိုယ် ရင်ထုမနာ ြဖစ်ရပါတယ်ဗျာ။
သီချင်းနားေထာင်တဲ့အခါ ေဒါ်တင်ြမဆိုတဲ့စာသားနဲ့ ေအာက်မှာ ကျွန်ေတာ်တင်ထားတဲ့ စာသားချင်း မတူနိုင်ပါဘူး။ အပိုဒ်ြပန်ေြကာ့ပံုချင်းလည်း မတူပါဘူး။ ကျွန်ေတာ်တင်ထားတာ မဟာဂီတ နိုင်ငံေတာ်မူ စာအုပ်ထဲကအတိုင်းြဖစ်ြပီး သူဆိုထားတာ တြခားမူတမျိုးပါ။ ဂီတဝိေသာဓိနီကမူြဖစ်မယ် ထင်ပါတယ်။ အနည်းငယ်ကွဲလွဲပါတယ်။ ဦးကိုကိုရဲ့အတီးလည်း ဒီလိုပါပဲ။ အေမေဒါ်ေအာင်ြကည် ရဲ့ မူြဖစ်လိမ့်မယ် ထင်ပါတယ်။ ဒီသီချင်းကိုပဲ ေရှးရိုးမူမပျက် ကျကျနနဆိုတီးထားတဲ့ ဓါတ်ြပားတစ်ပုဒ် ရှိပါေသးတယ်။ ေဒါ်ရီသန့်ဆိုြပီး မန္တေလးက ဦးအုန်းေမာင် ပတ္တလားနဲ့ တီးထားတာပါ။ ပညာသည်ေတွက အဲဒါကို ပိုြကိုက်ြကပါတယ်။ စံအေနနဲ့လည်း အဲဒီအေခွကိုပဲ စံေခွအြဖစ် သတ်မှတ် ထားြကပါတယ်။ ဒါေပမယ့် အဖိအေဖာ့ အလှိမ့်အေြပးနဲ့ လက်ဖျားခါေလာက်ေအာင် တီးထားတဲ့ တီးကွက်ေတွေြကာင့် အတီးသမားေလာကမှာေတာ့ ဦးကိုကိုတီးတဲ့ ပန်းြမိုင်လယ်ကွက်ေပျာက် လို့ေြပာရင် မသိတဲ့သူ မရှိပါဘူး။ ြကားဖူးတယ်ရှိေအာင် နားေထာင်ြကည့်လိုက်ပါေနာ်။
(ပန်းြမိုင်လယ် သာနယ်ေဘွ ေမျှာ်ေလတိုင်း ြပာေြခဆိုင်း ေဝမှိုင်း ြမူေမှာင်ြခယ် အိုဘယ်ဝယ် ေတာင်စွယ် ေမှာရံုေြကာ လွန်သာေမာဖွယ့် ေတာစံုယံမှာ ေရွှလျှံဝင်းမှည့် ထံုမှုန်ေြခွ ရီေဝြပာြပာ လွမ်းဖွယ်ေစ။ ေလေြပေဆာ်လှာ ေဟမာတွင်း ထံုဆီမာလာ ဂန္ဓာသင်းဝှန် ယာဉ်ေရခင်းငယ် ဆင်းြကည်သွန်၊ သီလာေဘွကွန့် ညာေြမစွန် ြမေရာင်ြဖာဆင့် ကန်သာမွန်) ၂ ။
ေမျှာ် ေဆွးမှုဖန်ရွယ် ေရးခုြကံရွယ်ညွှန် ပင်တိုင်ညာနန်းစံ ေဆွးဟန်ငယ်သာ ဖန်လာြမင်ေတာ် ဣန္တာ။ သီတာ မူယာပူဗျာလှယ်လို့ ခုဝယ် ြကံုေတာ့ ဘယ်ေရွှကံ။ အို ေလး ဆိုေယာင် ငိုေယာင် ြကီးငယ်နှင့်သာ ညီးမိဖန်ခါခါ။
ြကာ နန်းမယ် မှန်းရွယ် ပန်းတယ်ပူဗျာဝှန် ေြဖညွှန်ေခွယိမ်းေြပာင်း ေသာင်းေြမြပန့်ရံု ေဝယံ သိဂင်္ါေရွှဘံု။ (ေတာင်ယံလယ်ေြကာ့ ြမိုင်နယ်စံု ခိုင်ေရွှညှာနွဲ့ မာလာမှုန်) ၂ ။ ညှင်းေလေသွးငယ် သွင်းေြခွေအးတယ် ဆင်းေရွှေသွးလှယ် ေမွှးြကိုင်ထံု။ သင်းပျံ့ြကူ ခိုင်ပန်းေရွှမဥ္ဇူ နွဲ့မူယာ ကန္တာေလှာ်ဆံမှုန်။ ေဟဝန်ြမိုင်သီလာ စီကာေြမာင်ေကွ့ ရင်ေဘာင်လှယ်ေဝှ့ြခယ်ရံု လွမ်းဖို့ဖန်လာြကံု။
ဘံုေရွှနန်းငယ် သည်ဝယ် ကွာနယ်ေဆွးရန် ြကံမှိုင်ေတွးြပန်။ ပူဝှန်ပန်းဖွယ့် သည်မယ်ညှိုးတယ် ဝဋ်ဖန် ဆိုေယာင်မှားကံ။ ေဝး ေဝးသူ့ရပ်နယ်ေြမ စြကာစံုေရွှြမန်း ရှိန်ြဖာ ကိန္နာြပည်တိုင်းခန်း ြကို့ညိုသစ်ဘံု စံကွန်းနန်း ြဖန့်ြမန်းညီေနာင်ေလး စွန်ေတာင်ကိုင်ေရွှေလး ရိပ်ဝင်ငယ်ေလ ခိုေြကာင်းေရး ေပျာ်ေယာင်သာစက်ေမှး ေဆွးဖွယ်ကိုပင် သုကျိတ်ေမျှာ်ရှုဆင်ြခင်။
(ညီေနာင်မူယာ သူသာြမင် သည်တွင် ေရွှဘဝင် လွန်လှိုက်လှဲ) ၂ ။ ပူေလာင်ြကည်ကွဲ (ငိုေယာင်ဆည်လည်း သည်သည်း ေြပပဲေအာင်သာ သွယ်ကာေငွနှင်း မျက်ရည်ြဖာဆင်း ရင်တွင်းဝယ်သာ ရာမင်းငယ်မှာ စက်ကာေပျာ်ပဲနိုး) ၂ ။ ေမျှာ်ေတာ်ြမင်ေသာ် ညွှန်လက်ညှိုး ဝပ်လျှိုး ေမျာက်မွန် ေြကာက်ဝှန်ြကက်သီးမိုး။
စံုဆယ်ြဖာ ပန်ထွာဦးတင် ဖူးြမင်သက်လွှတ်ေြကာင်း ထံေတာ်ေပါင်း ေသာင်းေြမပိုင် ရာမင်းဦးကိုင် ဘုန်း ဘုန်းညွန့်လှိုင် ြပည်ကိန္နာနန်းြမိုင်ဆီမှာ ဗာလီသူမင်းမူ ပူဗျာဘယ်မြငိမ်း သိမ်းယူငယ်သာ ေဖာ်ကွာမယ်သုဘဒ္ဒာ။
(သည်မှာေတာင်သာ ခိုမှီရာ ေသလာြမိုင်ချာ ြကို့ညိုနန်း) ၂ ။ စံြမန်းခုဝယ် (ေနနှယ် ေရွှဘုန်းလက်ရံုး ြပိုင်နှုန်းေတဇာ စြကာေတာ်ရင်း ဆက်လှာခွန်သွင်း သက်နှင်းပန်ထွာ ေြကာင်းလျာငယ် ကုန်စင်ရှိဦးထား) ၂ ။ (ေရွှနားဆင်ပါ တင်ကာပန်ေလျှာက်ြကား) ၂ ။
ညာနန်းနတ်ကယ်သွင် ေလယာဉ်ပျံ တိမ်ယံေတာင်စွယ် မိုးလယ်ေဝယံဖျား။ ြမသားစံုြမိုင်ညို သိန်းဃိုလ်ရှင် တင်ယူေဆာင်လာ ေမျှာ်ကာြမင်မိြငား တ ဆိုငို သားငယ်ခုပင် ြကားြမင်ကာဖန်ဖန် ဪကံ ေရွှဖူးစာငယ်နှယ် ြကံုတယ် ဘယ်ေရှးဝဋ်တံု့လှယ် ခုသည်ဝယ် ဆည်ဖွယ်ြကံရွယ် ပူနှယ်ပိုအင် သက်ခင်ေြကွလုသည်း။ ြမင်ေတာ်လာပဲငယ်နှင့်သာ ကွဲေြကပူဗျာပံု ေမှာ်ရံုဂူနန်းစံေတာ်ရာ ေမျှာ်ကာြမင်ေသး ဆိုေယာင်သားငယ် ဘယ်မှာ ဆည်နိုင်ေအာင်ကို လွမ်းဝှန်ထပ်ပို ေဆွးညွှတ်ြပို။ (ြမေရညို ပင်လယ် သီဟို ေလနန်းေဝယံ ဗိပ္မာန်ေတာင်စွယ်ခို အာကာဘံုလယ်ေဝမို ေငွနှင်းသွယ်ယို ြကည်ကွဲရန်ကကို) ၂ ။ အို ဘုန်း ြမင်ေတာ်မူလှည့်ဦး ေြကာ့ယဉ််ဆံုးငယ် ေရွှေကရှင် ေသာ်တာလနန်း ေငွတိမ်စင် ေြကးမံုြပင် သွင်ြမသား။
(တ ေယာင် ဘုန်းေမာင်ေရွှကိုယ်သား ေဟဝန်ဖျား ြမိုင်သီလာ ေတာင် ေတာင်ယံေတာစွယ် သာေမာဖွယ်ေစ ယာဉ်ေရသွယ်သွယ်ြဖာ ကန်သာ သီတာစီကာသန်း ေရွှကိုယ်သည်ဝယ် ပူနှယ် ပန်းေအာင်မယ်ေမာင် ဗျာဝှန်ပိုမို ဆိုငိုမှိုင်ေယာင် သည်းေခါင်ေြကွလုပန်း) ၂ ။
0 comments:
Post a Comment