• “ပန်း​​ြမိုင်လယ် / တင်တင်ြမ”

    ​​ေခါင်း​​စဉ်ြကည့​်​ြပီး​​ နှာ​​ေခါင်း​​ြကီး​​ ရှံု့​​မသွား​​ပါနဲ့​​ဦး​​ဗျာ။ ြမန်မာမှန်ရင် နား​​​ေထာင်ဖူး​​သင့​်​တဲ့​​ သီချင်း​​က​​ေလး​​ပါ။ သီချင်း​​ြကီး​​​ေတာ့​​ သီချင်း​​ြကီး​​ ဒါ​​ေပမယ့​်​ နိုင်ငံတကာအဆင့​်​မီ ကလပ်စစ် တီး​​လံုး​​က​​ေလး​​​ေတွနဲ့​​ မိတ်ဆက်​​ေပး​​ပါရ​​ေစ။ ြကား​​​ေနကျ သီချင်း​​ြကီး​​တီး​​ကွက်​​ေတွ မဟုတ်ပဲ အင်မတန် ​​ေြခာက်​​ေြခာက်ြခား​​ြခား​​ လက်စွမ်း​​ြပတီး​​ထား​​တဲ့​​ ဂန္ဓဝင်တီး​​ကွက်လက်သံပါဗျာ။ ​

    ​ေဒါ်တင်တင်ြမ အဆိုကို ဒယ်ဒီဦး​​ကိုကိုက လက်ကုန်ဖွင့​်​တီး​​ထား​​ြပီး​​ ြမန်မာစန္ဒယား​​ ​​ေလာကသား​​ အား​​လံုး​​က ကွက်​​ေပျာက်တီး​​လံုး​​ရယ်လို့​​ မှတ်သား​​ ​​ေလ့​​လာ​​ေနြကဆဲ။ ဒါမျိုး​​ဘယ်သူမှ လိုက်မတီး​​နိုင်​​ေသး​​တဲ့​​ ဂီတလုလင်ဦး​​ကိုကို ရဲ့​​ ဂီတမှတ်တိုင်တစ်ခု ြဖစ်ပါတယ်။ အရင်က ကျွန်​​ေတာ်​​ေြပာခဲ့​​တဲ့​​ ယဉ်​​ေကျး​​မှု အ​​ေမွအနှစ်​​ေတွကို ြပန်လည် ​​ေဖာ်ထုတ်တဲ့​​အခါမှာ ​​ေရာသမ​​ေမွှ မလုပ်သင့​်​ဘူး​​၊​ အရိုး​​​ေပါ်အရွက်မဖံုး​​သင့​်​ဘူး​​လို့​​ ဆို​​ေပမယ့​်​ အခုလိုမျိုး​​ ြမန်မာမူဟန်မ​​ေပျာက်ပဲ အ​​ေပျာက်အမွှန်း​​နဲ့​​ တန်ဆာဆင်တဲ့​​အခါ ဝဇီရစိန်ကို ဇမ္ဗူရာဇ်​​ေရွှစင်နဲ့​​ ကွပ်သလို ြကွား​​ြကွား​​ရွား​​ရွား​​ ထင်​​ေပါ်လာတာ သိသာပါတယ်။

    ြမန်မာ့​​ရိုး​​ရာ ဂီတနယ်ပယ်မှာ မင်း​​​ေနြပည်ြဖစ်ခဲ့​​တဲ့​​ မန္တ​​ေလး​​ကမူနဲ့​​ အစိုး​​ရရံုး​​စိုက်တဲ့​​ ရန်ကုန်ြမို့​​​ေတာ်ြကီး​​ရဲ့​​မူ​​ေတွဟာ အ​​ေန္တဝါသိက ြပုရာ ဆရာြကီး​​များ​​ကိုလိုက်လို့​​ သူ့​​မူနဲ့​​သူ သတ်သတ်စီရှိခဲ့​​ြကြပီး​​ ပညာသည်ချင်း​​​ေတာ့​​ တီး​​ကွက် ဆို​​ေပါက်ကို နား​​​ေထာင်မိရင် ဇာတိကို အကဲခတ်နိုင်ြကပါတယ်။ အများ​​အား​​ြဖင့​်​ မန္တလာက ဆရာြကီး​​များ​​က အ​​ေမမှာ မှာတဲ့​​အတိုင်း​​ နဂိုမူကို မတို့​​မထိ အတိမ်း​​အ​​ေစာင်း​​မခံပဲ တီး​​​ေလ့​​ဆို​​ေလ့​​ရှိြကပါသတဲ့​​။ ရန်ကုန်ကလူ​​ေတွက​​ေတာ့​​ နိုင်ငံတကာဂီတပိုင်း​​နဲ့​​ မစိမ်း​​လှပဲ အကွန့​်​အညွန့​်​က​​ေလး​​များ​​ ဉာဏ်သွား​​သလို ကစား​​​ေလ့​​ရှိပါတယ်။ ပညာဝမ်း​​စာြပည့​်​​ေအာင် တန်း​​ကုန်​​ေအာင် လိုက်စား​​ြကြပီး​​တဲ့​​ အခါမှာ​​ေတာ့​​ ကိုယ်ပိုင်မူ ကိုယ်ပိုင်ဟန်​​ေလး​​​ေတွနဲ့​​ ဒီလက်သံဟာြဖင့​်​ ဘယ်သူ့​​လက်ရာလို့​​ မှတ်မိနိုင်​​ေလာက်​​ေအာင် ထင်​​ေပါ်လာြကပါ​​ေရာ။

    ဂီတလုလင်ဦး​​ကိုကို ကို ကိုဝင်း​​ဦး​​ရဲ့​​ မှုန်​​ေရွှရည် ဇာတ်ကား​​ကစလို့​​ သူ့​​ရင်​​ေသွး​​များ​​ပါမကျန်် တိုင်း​​ြပည်က သတိထား​​မိလာခဲ့​​ြပီး​​ အဲဒီဇာတ်ကား​​ တကား​​လံုး​​ရဲ့​​ ​​ေတး​​ဂီတ​​ေတွကို ဖန်တီး​​ခဲ့​​သူ ဂီတမှူး​​ြကီး​​ အြဖစ် ြမန်မာပရိသတ်များ​​အား​​လံုး​​ အသည်း​​စွဲခဲ့​​ြကပါတယ်။ ပန်း​​ြမိုင်လယ်ကို အခုလို တမျိုး​​တဘာသာ ဆန်း​​သစ်တီး​​ခတ်လိုက်တဲ့​​အခါ ဘယ်သူကမှ ထွင်ရန်​​ေကာ ကွန့​်​ရန်​​ေကာလို့​​ မ​​ေြပာနိုင်ပဲ အံဩချီး​​ကျူး​​ြကရတယ်။ နဂိုဇာတ်​​ေြကာင်း​​​ေနာက်ခံနဲ့​​ သီချင်း​​ကို အ​​ေနာက်တိုင်း​​က ဘဲ​​ေလး​​ကဇာတ်များ​​ပမာ တီး​​ကွက်တီး​​လံုး​​နဲ့​​ ဇာတ်ရှိန် တင်ပို အနိမ့​်​အြမင့​်​ကို​​ေရာ၊​ ဇာတ်​​ေဆာင်များ​​ရဲ့​​ ရင်တွင်း​​ခံစား​​ချက်များ​​ကိုပါ သရုပ်​​ေပါ်​​ေအာင် တီး​​ခတ်ထား​​တာ​​ေပါ့​​။ ဆိုတဲ့​​ ​​ေဒါ်တင်တင်ြမကလည်း​​ သူ့​​ရဲ့​​ ထူး​​ြခား​​လှတဲ့​​ ပင်ကိုယ်သံအြပင် ြမန်မာသီချင်း​​ြကီး​​ ဆိုဟန်ဆို​​ေပါက်အတိုင်း​​ မှည့​်​​ေန​​ေအာင်ဆိုသွား​​တာမို့​​ သူတို့​​နှစ်​​ေယာက်ရဲ့​​ လက်ရာ ဒီသီချင်း​​က​​ေလး​​ဟာ သမိုင်း​​ဝင်ခဲ့​​တယ်လို့​​ ​​ေြပာစမှတ်တွင်ခဲ့​​​ေလရဲ့​​။ အဲဒါ​​ေြကာင့​်​ နား​​​ေထာင်ြကည့​်​​ေစချင်တာပါ။

    ပန်း​​ြမိုင်လယ် သီချင်း​​ ဟာ မဟာဂီတထဲမှာ ယိုး​​ဒယား​​သီချင်း​​အမျိုး​​အစား​​ြဖစ်ြပီး​​ ဖရင်း​​ချား​​ြကီး​​ လို့​​ ​​ေခါ်ပါတယ်။ တချို့​​ကလည်း​​ ဖိန်း​​ချား​​ြကီး​​တဲ့​​။ ဒီသီချင်း​​နဲ့​​ ​​ေတး​​သွား​​အလိုက် တ​​ေသွမတိမ်း​​တူတဲ့​​ ​​ေနာက်သီချင်း​​တစ်ပုဒ်က​​ေတာ့​​ ပန်း​​မှုန်ြကွယ် လို့​​​ေခါ်ပါတယ်။ ဘဘဦး​​ဘသန်း​​တီး​​ြပီး​​ အံတီြမင့​်​ြမင့​်​စိန် ဆိုတဲ့​​ဓါတ်ြပား​​ ရှိပါတယ်။ ြမန်မာ့​​ရုပ်သံမှာ​​ေတာ့​​ ​​ေဒါ်ရီသန့​်​ ြပန်ဆိုြပီး​​ မန္တ​​ေလး​​သိန်း​​​ေဇာ် တင့​်​တင့​်​ထွန်း​​တို့​​ သရုပ်​​ေဆာင်ထား​​ပါတယ်။ ​​ေဝဿန္တရာဇာတ်​​ေြကာင်း​​​ေနာက်ခံနဲ့​​ပါ။ ပန်း​​ြမိုင်လယ်က​​ေတာ့​​ ရာမဇာတ်ထွက် ယိုး​​ဒယား​​​ေပါ့​​။ ရာမာရဏ ဇာတ်​​ေတာ်က​​ေတာ့​​ ြမန်မာအား​​လံုး​​ သိြကြပီး​​သား​​ ထင်ပါတယ်။ ​​ေဆး​​ပညာဘွဲ့​​လွန်တက်ဖို့​​ အင်တာဗျူး​​ ​​ေြဖရတဲ့​​အခါ သူငယ်ချင်း​​တ​​ေယာက်ကို ​​ေမး​​တဲ့​​​ေမး​​ခွန်း​​က ရာမာရဏဇာတ်​​ေတာ်ြကီး​​ကို သိသလား​​ တဲ့​​။ အဲဒီဇာတ်​​ေတာ်ြကီး​​ကို ြကည့​်​ြခင်း​​အား​​ြဖင့​်​ ဘယ်လို သင်ခန်း​​စာရသလဲတဲ့​​။ မ​​ေြဖနိုင်ဘူး​​တဲ့​​ဗျာ။

    မဟုတ်ကဟုတ်က ရွတ်တတ်တဲ့​​ကိုယ်က မ​​ေနနိုင်လို့​​ “အို ဒါ​​ေလး​​များ​​။ သင်ခန်း​​စာတစ် အိမ်ကမိန်း​​မ ပူဆာတိုင်း​​ အလိုလိုက်ရင် ဘီလူး​​တိုင်း​​ြပည်နဲ့​​ စစ်တိုက်ရလိမ့​်​မယ်။ သင်ခန်း​​စာနှစ် ပဋိပက္ခနဲ့​​ ြပဿနာမှန်သမျှဟာ မိန်း​​မ​​ေတွက ြမစ်ဖျား​​ခံတယ်။ တူ​​ေတွမနိုင်တဲ့​​ နှမက လာ​​ေြမှာက်​​ေပး​​ရင်လည်း​​ ချင့​်​ယံု။ သင်ခန်း​​စာသံုး​​ ညီအကိုချင်း​​ရန်ြဖစ်ရင် သုကျိတ်တို့​​ ဘိဘိသနတို့​​လို ြပည်ပအား​​ကိုး​​ ပုဆိန်ရိုး​​မလုပ်နဲ့​​” ဆိုရင် ​​ေပါ်လစီကိုက်လို့​​ ဂုဏ်ထူး​​​ေတာင် ထွက်ဦး​​မှာ။ ကိုယ့​်​အလှည့​်​ကျ​​ေတာ့​​ အဲဒါမ​​ေမး​​ပဲ ရုရှား​​သမ္မတနံမည်​​ေမး​​​ေတာ့​​ ​​ေသ​​ေရာပဲ။ ပူတင်း​​လို့​​​ေြဖလိုက်တယ်။ မှတ်ပလား​​။ ြမန်မာြပည်မှာ အင်တာဗျူး​​ ​​ေြဖမယ့​်​သူ​​ေတွ ရာမဇာတ်​​ေတာ်သိ​​ေအာင် ပန်း​​ြမိုင်လယ်က​​ေလး​​​ေတာ့​​ နား​​​ေထာင်ထား​​သင့​်​တာ​​ေပါ့​​​ေနာ်။

    ဒီသီချင်း​​ကို ဘူတန်​​ေရာက်မှ ခနခနြပန်သတိရ​​ေနတာက​​ေတာ့​​ “ညီ​​ေနာင်မူယာ သူသာြမင် သည်တွင် ​​ေရွှဘဝင် လွန်လှိုက်လှဲ” ဆိုတဲ့​​ သုကျိတ်​​ေမျာက်မင်း​​ရဲ့​​ အလွမ်း​​က​​ေလး​​ပါ။ ​​ေနာင်​​ေတာ်ရာမ နဲ့​​ ညီ​​ေတာ်လက္ခဏတို့​​ ြကို့​​ပင်​​ေအာက်မှာနား​​​ေနတုန်း​​ ​​ေနာင်​​ေတာ်ဘုရား​​က ညီ​​ေတာ့​်​​ေပါင်​​ေပါ် ​​ေခါင်း​​အံုး​​လို့​​ အိပ်တဲ့​​အခိုက်မှာ ​​ေနာင်ဘုရား​​နိုး​​မစိုး​​လို့​​ မှက်ြခင်ကိ်ုက်တာ​​ေတာင် အံကျိတ်ခံြပီး​​ မလှုပ်မယှက်​​ေနပါသတဲ့​​။ ြကို့​​ပင်​​ေပါ်က သုကျိတ်ကြမင်​​ေတာ့​​ သူတို့​​ ညီအကိုများ​​ ချစ်လိုက်ြကတာ ဆိုြပီး​​ ကိုယ့​်​အြဖစ်ကိုယ် ရင်နာလွန်း​​လို့​​ မျက်ရည်​​ေပါက်ြကီး​​ ဘူး​​သီး​​လံုး​​​ေလာက် ကျပါသတဲ့​​။ သူ့​​မှာ​​ေတာ့​​ အကိုဗာလီက မယား​​ပါသိမ်း​​ြပီး​​ နှင်ထုတ်လိုက်လို့​​ ဒုက္ခသည်ဗီဇာနဲ့​​ ​​ေန​​ေနရသကိုး​​။ အစက တယ်ပလီတဲ့​​​ေမျာက်လို့​​ ထင်ခဲ့​​တာဗျ။ ဘူတန်​​ေရာက်​​ေတာ့​​မှ ​​ေမျာက်ချင်း​​စာ အဲ​​ေလ ကိုယ်ချင်း​​စာမိတယ်။ သူတို့​​အစိုး​​ရက တိုင်း​​သူြပည်သား​​အ​​ေပါ် ဂရုစိုက်တာ၊​ သူတို့​​နိုင်ငံသား​​​ေတွ လူလူသူသူ ​​ေအး​​​ေအး​​ချမ်း​​ချမ်း​​ ​​ေနနိုင်တာ​​ေတွ ြမင်ရ​​ေတာ့​​ ကိုယ့​်​ဘဝကိုယ် ရင်ထုမနာ ြဖစ်ရပါတယ်ဗျာ။

    သီချင်း​​နား​​​ေထာင်တဲ့​​အခါ ​​ေဒါ်တင်ြမဆိုတဲ့​​စာသား​​နဲ့​​ ​​ေအာက်မှာ ကျွန်​​ေတာ်တင်ထား​​တဲ့​​ စာသား​​ချင်း​​ မတူနိုင်ပါဘူး​​။ အပိုဒ်ြပန်​​ေြကာ့​​ပံုချင်း​​လည်း​​ မတူပါဘူး​​။ ကျွန်​​ေတာ်တင်ထား​​တာ မဟာဂီတ နိုင်ငံ​​ေတာ်မူ စာအုပ်ထဲကအတိုင်း​​ြဖစ်ြပီး​​ သူဆိုထား​​တာ တြခား​​မူတမျိုး​​ပါ။ ဂီတဝိ​​ေသာဓိနီကမူြဖစ်မယ် ထင်ပါတယ်။ အနည်း​​ငယ်ကွဲလွဲပါတယ်။ ဦး​​ကိုကိုရဲ့​​အတီး​​လည်း​​ ဒီလိုပါပဲ။ အ​​ေမ​​ေဒါ်​​ေအာင်ြကည် ရဲ့​​ မူြဖစ်လိမ့​်​မယ် ထင်ပါတယ်။ ဒီသီချင်း​​ကိုပဲ ​​ေရှး​​ရိုး​​မူမပျက် ကျကျနနဆိုတီး​​ထား​​တဲ့​​ ဓါတ်ြပား​​တစ်ပုဒ် ရှိပါ​​ေသး​​တယ်။ ​​ေဒါ်ရီသန့​်​ဆိုြပီး​​ မန္တ​​ေလး​​က ဦး​​အုန်း​​​ေမာင် ပတ္တလား​​နဲ့​​ တီး​​ထား​​တာပါ။ ပညာသည်​​ေတွက အဲဒါကို ပိုြကိုက်ြကပါတယ်။ စံအ​​ေနနဲ့​​လည်း​​ အဲဒီအ​​ေခွကိုပဲ စံ​​ေခွအြဖစ် သတ်မှတ် ထား​​ြကပါတယ်။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ အဖိအ​​ေဖာ့​​ အလှိမ့​်​အ​​ေြပး​​နဲ့​​ လက်ဖျား​​ခါ​​ေလာက်​​ေအာင် တီး​​ထား​​တဲ့​​ တီး​​ကွက်​​ေတွ​​ေြကာင့​်​ အတီး​​သမား​​​ေလာကမှာ​​ေတာ့​​ ဦး​​ကိုကိုတီး​​တဲ့​​ ပန်း​​ြမိုင်လယ်ကွက်​​ေပျာက် လို့​​​ေြပာရင် မသိတဲ့​​သူ မရှိပါဘူး​​။ ြကား​​ဖူး​​တယ်ရှိ​​ေအာင် နား​​​ေထာင်ြကည့​်​လိုက်ပါ​​ေနာ်။

    (ပန်း​​ြမိုင်လယ် သာနယ်​​ေဘွ ​​ေမျှာ်​​ေလတိုင်း​​ ြပာ​​ေြခဆိုင်း​​ ​​ေဝမှိုင်း​​ ြမူ​​ေမှာင်ြခယ် အိုဘယ်ဝယ် ​​ေတာင်စွယ် ​​ေမှာရံု​​ေြကာ လွန်သာ​​ေမာဖွယ့​်​ ​​ေတာစံုယံမှာ ​​ေရွှလျှံဝင်း​​မှည့​်​ ထံုမှုန်​​ေြခွ ရီ​​ေဝြပာြပာ လွမ်း​​ဖွယ်​​ေစ။ ​​ေလ​​ေြပ​​ေဆာ်လှာ ​​ေဟမာတွင်း​​ ထံုဆီမာလာ ဂန္ဓာသင်း​​ဝှန် ယာဉ်​​ေရခင်း​​ငယ် ဆင်း​​ြကည်သွန်၊​ သီလာ​​ေဘွကွန့​်​ ညာ​​ေြမစွန် ြမ​​ေရာင်ြဖာဆင့​်​ ကန်သာမွန်) ၂ ။

    ​​ေမျှာ် ​​ေဆွး​​မှုဖန်ရွယ် ​​ေရး​​ခုြကံရွယ်ညွှန် ပင်တိုင်ညာနန်း​​စံ ​​ေဆွး​​ဟန်ငယ်သာ ဖန်လာြမင်​​ေတာ် ဣန္တာ။ သီတာ မူယာပူဗျာလှယ်လို့​​ ခုဝယ် ြကံု​​ေတာ့​​ ဘယ်​​ေရွှကံ။ အို ​​ေလး​​ ဆို​​ေယာင် ငို​​ေယာင် ြကီး​​ငယ်နှင့​်​သာ ညီး​​မိဖန်ခါခါ။

    ြကာ နန်း​​မယ် မှန်း​​ရွယ် ပန်း​​တယ်ပူဗျာဝှန် ​​ေြဖညွှန်​​ေခွယိမ်း​​​ေြပာင်း​​ ​​ေသာင်း​​​ေြမြပန့​်​ရံု ​​ေဝယံ သိဂင်္ါ​​ေရွှဘံု။ (​​ေတာင်ယံလယ်​​ေြကာ့​​ ြမိုင်နယ်စံု ခိုင်​​ေရွှညှာနွဲ့​​ မာလာမှုန်) ၂ ။ ညှင်း​​​ေလ​​ေသွး​​ငယ် သွင်း​​​ေြခွ​​ေအး​​တယ် ဆင်း​​​ေရွှ​​ေသွး​​လှယ် ​​ေမွှး​​ြကိုင်ထံု။ သင်း​​ပျံ့​​ြကူ ခိုင်ပန်း​​​ေရွှမဥ္ဇူ နွဲ့​​မူယာ ကန္တာ​​ေလှာ်ဆံမှုန်။ ​​ေဟဝန်ြမိုင်သီလာ စီကာ​​ေြမာင်​​ေကွ့​​ ရင်​​ေဘာင်လှယ်​​ေဝှ့​​ြခယ်ရံု လွမ်း​​ဖို့​​ဖန်လာြကံု။

    ဘံု​​ေရွှနန်း​​ငယ် သည်ဝယ် ကွာနယ်​​ေဆွး​​ရန် ြကံမှိုင်​​ေတွး​​ြပန်။ ပူဝှန်ပန်း​​ဖွယ့​်​ သည်မယ်ညှိုး​​တယ် ဝဋ်ဖန် ဆို​​ေယာင်မှား​​ကံ။ ​​ေဝး​​ ​​ေဝး​​သူ့​​ရပ်နယ်​​ေြမ စြကာစံု​​ေရွှြမန်း​​ ရှိန်ြဖာ ကိန္နာြပည်တိုင်း​​ခန်း​​ ြကို့​​ညိုသစ်ဘံု စံကွန်း​​နန်း​​ ြဖန့​်​ြမန်း​​ညီ​​ေနာင်​​ေလး​​ စွန်​​ေတာင်ကိုင်​​ေရွှ​​ေလး​​ ရိပ်ဝင်ငယ်​​ေလ ခို​​ေြကာင်း​​​ေရး​​ ​​ေပျာ်​​ေယာင်သာစက်​​ေမှး​​ ​​ေဆွး​​ဖွယ်ကိုပင် သုကျိတ်​​ေမျှာ်ရှုဆင်ြခင်။

    (ညီ​​ေနာင်မူယာ သူသာြမင် သည်တွင် ​​ေရွှဘဝင် လွန်လှိုက်လှဲ) ၂ ။ ပူ​​ေလာင်ြကည်ကွဲ (ငို​​ေယာင်ဆည်လည်း​​ သည်သည်း​​ ​​ေြပပဲ​​ေအာင်သာ သွယ်ကာ​​ေငွနှင်း​​ မျက်ရည်ြဖာဆင်း​​ ရင်တွင်း​​ဝယ်သာ ရာမင်း​​ငယ်မှာ စက်ကာ​​ေပျာ်ပဲနိုး​​) ၂ ။ ​​ေမျှာ်​​ေတာ်ြမင်​​ေသာ် ညွှန်လက်ညှိုး​​ ဝပ်လျှိုး​​ ​​ေမျာက်မွန် ​​ေြကာက်ဝှန်ြကက်သီး​​မိုး​​။

    စံုဆယ်ြဖာ ပန်ထွာဦး​​တင် ဖူး​​ြမင်သက်လွှတ်​​ေြကာင်း​​ ထံ​​ေတာ်​​ေပါင်း​​ ​​ေသာင်း​​​ေြမပိုင် ရာမင်း​​ဦး​​ကိုင် ဘုန်း​​ ဘုန်း​​ညွန့​်​လှိုင် ြပည်ကိန္နာနန်း​​ြမိုင်ဆီမှာ ဗာလီသူမင်း​​မူ ပူဗျာဘယ်မြငိမ်း​​ သိမ်း​​ယူငယ်သာ ​​ေဖာ်ကွာမယ်သုဘဒ္ဒာ။

    (သည်မှာ​​ေတာင်သာ ခိုမှီရာ ​​ေသလာြမိုင်ချာ ြကို့​​ညိုနန်း​​) ၂ ။ စံြမန်း​​ခုဝယ် (​​ေနနှယ် ​​ေရွှဘုန်း​​လက်ရံုး​​ ြပိုင်နှုန်း​​​ေတဇာ စြကာ​​ေတာ်ရင်း​​ ဆက်လှာခွန်သွင်း​​ သက်နှင်း​​ပန်ထွာ ​​ေြကာင်း​​လျာငယ် ကုန်စင်ရှိဦး​​ထား​​) ၂ ။ (​​ေရွှနား​​ဆင်ပါ တင်ကာပန်​​ေလျှာက်ြကား​​) ၂ ။

    ညာနန်း​​နတ်ကယ်သွင် ​​ေလယာဉ်ပျံ တိမ်ယံ​​ေတာင်စွယ် မိုး​​လယ်​​ေဝယံဖျား​​။ ြမသား​​စံုြမိုင်ညို သိန်း​​ဃိုလ်ရှင် တင်ယူ​​ေဆာင်လာ ​​ေမျှာ်ကာြမင်မိြငား​​ တ ဆိုငို သား​​ငယ်ခုပင် ြကား​​ြမင်ကာဖန်ဖန် ဪကံ ​​ေရွှဖူး​​စာငယ်နှယ် ြကံုတယ် ဘယ်​​ေရှး​​ဝဋ်တံု့​​လှယ် ခုသည်ဝယ် ဆည်ဖွယ်ြကံရွယ် ပူနှယ်ပိုအင် သက်ခင်​​ေြကွလုသည်း​​။ ြမင်​​ေတာ်လာပဲငယ်နှင့​်​သာ ကွဲ​​ေြကပူဗျာပံု ​​ေမှာ်ရံုဂူနန်း​​စံ​​ေတာ်ရာ ​​ေမျှာ်ကာြမင်​​ေသး​​ ဆို​​ေယာင်သား​​ငယ် ဘယ်မှာ ဆည်နိုင်​​ေအာင်ကို လွမ်း​​ဝှန်ထပ်ပို ​​ေဆွး​​ညွှတ်ြပို။ (ြမ​​ေရညို ပင်လယ် သီဟို ​​ေလနန်း​​​ေဝယံ ဗိပ္မာန်​​ေတာင်စွယ်ခို အာကာဘံုလယ်​​ေဝမို ​​ေငွနှင်း​​သွယ်ယို ြကည်ကွဲရန်ကကို) ၂ ။ အို ဘုန်း​​ ြမင်​​ေတာ်မူလှည့​်​ဦး​​ ​​ေြကာ့​​ယဉ််ဆံုး​​ငယ် ​​ေရွှ​​ေကရှင် ​​ေသာ်တာလနန်း​​ ​​ေငွတိမ်စင် ​​ေြကး​​မံုြပင် သွင်ြမသား​​။

    (တ ​​ေယာင် ဘုန်း​​​ေမာင်​​ေရွှကိုယ်သား​​ ​​ေဟဝန်ဖျား​​ ြမိုင်သီလာ ​​ေတာင် ​​ေတာင်ယံ​​ေတာစွယ် သာ​​ေမာဖွယ်​​ေစ ယာဉ်​​ေရသွယ်သွယ်ြဖာ ကန်သာ သီတာစီကာသန်း​​ ​​ေရွှကိုယ်သည်ဝယ် ပူနှယ် ပန်း​​​ေအာင်မယ်​​ေမာင် ဗျာဝှန်ပိုမို ဆိုငိုမှိုင်​​ေယာင် သည်း​​​ေခါင်​​ေြကွလုပန်း​​) ၂ ။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.