• “​​ေလှာင် / သု​​ေမာင်”

    ဒီသီချင်း​​က​​ေလး​​ကို ြမို့​​မစိန်ရတုတုန်း​​က ကိုသု​​ေမာင်ြကီး​​ နဲ့​​ ြမို့​​မအဖွဲ့​​​ေတာ်သား​​များ​​ ြပန်လည် ​​ေဖာ်ထုတ်ခဲ့​​ရာမှာ အ​​ေတာ်များ​​များ​​ နှစ်ြခိုက်ြကလို့​​ မဂ္ဂဇင်း​​ စာ​​ေစာင်​​ေတွထဲမှာ ​​ေရး​​ခဲ့​​ြကတာ ဖတ်လိုက်ရပါတယ်။ သူတို့​​​ေကျး​​ဇူး​​​ေြကာင့​်​ ​​ေရှး​​ကသီချင်း​​​ေဟာင်း​​​ေလး​​​ေတွ နား​​​ေထာင်ခွင့​်​ရလိုက်တာကိုလည်း​​ ​​ေကျး​​ဇူး​​တင်မိပါတယ်။ နဂိုကတည်း​​က ြမို့​​မမှာ ဦး​​ဖူး​​အံ့​​ြကီး​​ ြပန်ဆို​​ေနြကလို့​​ ​​ေြပာြကတယ်။ မူရင်း​​ဆိုခဲ့​​တာက​​ေတာ့​​ လူရွှင်​​ေတာ်ြကီး​​ ဦး​​ချစ်ဖွယ်ပါ။ ြမို့​​​ေတာ်ချစ်ဖွယ် မဟုတ်ပါဘူး​​။ မန္တ​​ေလး​​ ပထမအြငိမ့​်​သဘင်​​ေခတ်ကို စတင် တည်​​ေထာင်ခဲ့​​တဲ့​​ ဦး​​ချစ်ဖွယ် ​​ေဒါ်စိန်သုန် ​​ေမာင်နှံပါ။ သူတို့​​မတိုင်ခင်က ြမန်မာအြငိမ့​်​သဘင်ဟာ ထိုင်ဆိုအ​​ေနနဲ့​​သာ ရှိခဲ့​​ရာက ​​ေဒါ်စိန်သုန်ြကီး​​လက်ထက်မှာ စြပီး​​ အား​​ရပါး​​ရ ကိုယ်တိုင်ထကြပီး​​ ဒီက​​ေန့​​ြမင်ရတဲ့​​ အြငိမ့​်​ပွဲမျိုး​​ ြဖစ်လာခဲ့​​တယ်လို့​​ ဆိုပါတယ်။

    လူရွှင်​​ေတာ်များ​​ မင်း​​သမီး​​နဲ့​​ အချီအချ ြပက်လံုး​​​ေတွထုတ်ခဲ့​​တာလည်း​​ အဲဒီက စပါသတဲ့​​။ ဘယ်သူြပက်ခဲ့​​မှန်း​​​ေတာင် မသိ​​ေတာ့​​ပါဘူး​​။ ဦး​​ချစ်ဖွယ် ြပက်လံုး​​ရယ်လို့​​ မှတ်မိ​​ေနတာ တခုရှိပါတယ်။ “​​ေဟ့​​.. မယ်ြကည် ပျိုကညာ။ ​​ေပး​​စမ်း​​ပါ ဟိုဥစ္စာ” “ဘာလဲရှင့​်​” “တို့​​ပတ်ပုဝါ” “ဘယ်သွား​​သွား​​ သွား​​​ေလရာ ခါး​​ြကား​​မှာ ကိုယ်နဲ့​​မကွာ ပျို​​ေပး​​မယ့​်​ဟာ” “တို့​​ပတ်ပုဝါ” တဲ့​​။ ဦး​​​ေပါစံြကီး​​ ြပက်ခဲ့​​တယ် မှတ်တာပဲ။ ဦး​​ချစ်ဖွယ်ြကီး​​ အသက်ြကီး​​တဲ့​​အခါ ြမို့​​မအဖွဲ့​​ြကီး​​နဲ့​​ ဟိုပွဲဒီပွဲ​​ေတွမှာ ဆက်ဆို​​ေနရင်း​​မှာ သူ့​​ကို အဘိုး​​ြကီး​​ရယ်လို့​​ လူငယ်​​ေတွက ​​ေလှာင်တာကို မခံချင်တာနဲ့​​ ဒီသီချင်း​​က​​ေလး​​ကို ဆိုတယ်လို့​​ ြကား​​ဖူး​​ပါတယ်။ နွား​​ပျိုသန်လှ နွား​​အို​​ေပါင်ကျိုး​​ဆိုတာ အမှန်ပါပဲ။ တသက်လံုး​​ဆိုကလာတဲ့​​ သမ္ဘာ နဲ့​​ ပညာကို ​​ေနာက်လူ​​ေတွ ဘယ်ယိုး​​စွဲလိုက်နိုင်ပါ့​​မလဲ။ မူရင်း​​နား​​မ​​ေထာင်ဖူး​​​ေပမယ့​်​ ကိုသု​​ေမာင်ြကီး​​​ေတာင် မီ​​ေအာင်မဆိုနိုင်ဘူး​​မှတ်တယ်။ တချို့​​ ဆိုရခက်တဲ့​​ ​​ေနရာ​​ေတွမှာ အသံမ​​ေရာက်ဘူး​​။ ​​ေနာင်များ​​ဆိုရင်​​ေတာ့​​ ဘာ​​ေြပာ​​ေကာင်း​​မလဲ။ ​​ေရှး​​ကလူရွှင်​​ေတာ်​​ေတွဟာ ဂီတဘက်မှာ ​​ေခ​​ေသာသူမဟုတ်ြကဘူး​​ဗျ။ “တို့​​​ေတာင်ယာ​​ေတာ” သီချင်း​​ကို ​​ေရး​​ခဲ့​​ဆိုခဲ့​​တဲ့​​ ကိုညီထွဋ်တို့​​ ဘိုး​​​ေတာ်ြကီး​​ ဦး​​ြကင်ခဲ ဆိုတာလည်း​​ လူရွှင်​​ေတာ်ပဲ။ ဒါ​​ေြကာင့​်​ ရဲ​​ေလး​​တို့​​ မိုး​​မိုး​​တို့​​ ထွန်း​​ထွန်း​​တို့​​ လူရွှင်​​ေတာ်လိုင်း​​​ေြပာင်း​​ြပီး​​ အြငိမ့​်​ဝင်ကြကတယ် ထင်ပါရဲ့​​။

    ခမျာများ​​လည်း​​ ငါ​​ေထာင်း​​မယ့​်​​ေန့​​မှ ကျည်​​ေပွ့​​လူချွတ်သ​​ေလ။ ခု​​ေတာ့​​ ဘယ့​်​နှယ်ရှိစ။ အရင်က ဝင်ရိုက်​​ေပး​​ထား​​တဲ့​​ ​​ေပါ်လစီကား​​​ေတွ​​ေတာင် မကယ်နိုင်​​ေတာ့​​ဘူး​​ မဟုတ်လား​​။

    များ​​​ေသာအား​​ြဖင့​်​ အဆိုအကနဲ့​​ အသက်​​ေမွး​​တဲ့​​ ပညာရှင်ြကီး​​များ​​ဟာ အသက်အရွယ်ရလာတဲ့​​အခါ ဝါသနာကိုစွန့​်​လို့​​ ဘုရား​​တရား​​နဲ့​​ အိမ်ဦး​​ခန်း​​ြကွြကရပါတယ်။ ဘာသာတရား​​အရလည်း​​ နိစ္စ ဂီတ ဝါဒိတဆိုတာ​​ေတွဟာ လူအများ​​ကို ကိ​​ေလသာစိတ်​​ေတွ ပွား​​များ​​​ေစလို့​​ ဘုရား​​တရား​​​ေမ့​​​ေလျာ့​​​ေစလို့​​ အနုစား​​ အကုသိုလ်အလုပ်ထဲမှာ စာရင်း​​သွင်း​​ထား​​တာကိုး​​။ သူတို့​​အချင်း​​ချင်း​​​ေတွ့​​ရင် ဒီအရွယ်ြကီး​​ထိ ဒီအလုပ်​​ေတွ မ​​ေလျှာ့​​​ေသး​​ဘူး​​လား​​လို့​​ ခနဲ့​​ြကသတဲ့​​။ တချို့​​ကျ​​ေတာ့​​လည်း​​ တက်သစ်လူငယ်များ​​ကို သင်ြကား​​ညွှန်ြပလို့​​ ဝါဂီနစ်သံ​​ေယာဇဉ်ကို အမျှင်တန်း​​ထား​​ြကပါတယ်။ သက်ြကီး​​ဝါြကီး​​ အဆိုပညာရှင်များ​​ထဲက ဦး​​ချစ်ဖွယ်လိုပဲ နင်လား​​ငါလား​​ ဆိုနိုင်တဲ့​​ ဆရာြကီး​​တ​​ေယာက်ကို အထူး​​ပဲ သတိရမိလာလို့​​ လွမ်း​​စာ​​ေလး​​ ​​ေရး​​လိုက်ပါရ​​ေစ။

    သူ့​​နံမည်က ပန်တျာဦး​​​ေကျာ်ညွန့​်​ လို့​​​ေခါ်ပါတယ်။ ဇာတ်မင်း​​သား​​ မဟုတ်ပါဘူး​​။ အရပ်သား​​ အဆို​​ေတာ်ပါ။ ရန်ကုန် ပန်တျာ​​ေကျာင်း​​မှာ အဆိုနည်း​​ြပ အြဖစ်နဲ့​​ နှစ်​​ေပါင်း​​များ​​စွာ တပည့​်​​ေတွ အများ​​ြကီး​​ ​​ေမွး​​ထုတ်​​ေပး​​ခဲ့​​ပါတယ်။ သူ့​​ဆရာက​​ေတာ့​​ အ​​ေမ​​ေဒါ်​​ေအာင်ြကည် နဲ့​​ ​​ေဒါ်​​ေစာြမ​​ေအး​​ြကည် ပါတဲ့​​။ မကွယ်လွန်မီအထိ ြမန်မာ့​​အသံ သီချင်း​​ြကီး​​ဘုတ်အဖွဲ့​​မှာ ပါခဲ့​​​ေသး​​တယ်ဗျ။ ြမန်မာ့​​မဟာဂီတသီချင်း​​ြကီး​​များ​​ကို ထံုး​​လို​​ေချ ​​ေရလို​​ေနှာက်ြပီး​​ ဆိုနိုင်တဲ့​​ အဆို​​ေတာ်ြကီး​​တစ်ဦး​​ပါ။ သိမီတတ်ကျွမ်း​​တာ​​ေတွ များ​​လွန်း​​လို့​​ ဒွိဟြဖစ်ဖွယ်ရှိရင်၊​ မခိုင်လံုဘူး​​ထင်ရင် သူ့​​ဆီမှာ အတည်ြပုယူရတဲ့​​ ဂုရုြကီး​​တစ်ဆူလည်း​​ ြဖစ်ပါတယ်။ “ဟင် ​​ေြပာမယ့​်​သာ ​​ေြပာ​​ေနတာ။ တို့​​ြဖင့​်​ တခါမှလည်း​​ ြကား​​ဖူး​​​ေပါင်” လို့​​ ဆိုြကမယ် ထင်ပါတယ်။ ဟုတ်ကဲ့​​ ။ ကျွန်​​ေတာ်လည်း​​ တခါမျှ မြကား​​ဖူး​​ခဲ့​​ပါဘူး​​။ ကိုယ်ကမှ သီချင်း​​ြကီး​​ နား​​မ​​ေထာင်တာ။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ သူ့​​အ​​ေြကာင်း​​ကို သိလာတဲ့​​အခါ အံ့​​ဩလွန်း​​လို့​​ ဒီလိုလူမျိုး​​​ေတွလည်း​​ ရှိြက​​ေလရဲ့​​ လို့​​ သိ​​ေအာင် မိတ်ဆက်​​ေပး​​လိုက်ပါရ​​ေစ။

    အလုပ်သင်ဆရာဝန်ြပီး​​လို့​​ အစိုး​​ရအလုပ် မ​​ေခါ်​​ေသး​​ခင်အချိန်မှာ သူငယ်ချင်း​​တ​​ေယာက်ရဲ့​​ ပွဲရံုကို သွား​​လည်ရင်း​​ အဲဒီကို ည​​ေနည​​ေန လာြပီး​​ ဆိုတီး​​စား​​ြပန်လုပ်ြကတဲ့​​ ​​ေစာင်း​​ဆရာများ​​နဲ့​​ သိကျွမ်း​​မိပါတယ်။ ယဉ်​​ေကျး​​မှုက ဦး​​ြမသန်း​​နဲ့​​ ြဖူး​​​ေမာင်ရဲနိုင် တဲ့​​။ သူတို့​​နဲ့​​​ေတွ့​​မှ ြမန်မာ့​​​ေစာင်း​​သံကို ​​ေသချာနား​​​ေထာင်ဖူး​​တာပါ။ အသံသာလွန်း​​လို့​​ သ​​ေဘာကျတာနဲ့​​ ​​ေစာင်း​​တီး​​သင်ြဖစ်သွား​​​ေရာ။ လက်ကတီး​​တဲ့​​ တီး​​ကွက်ထက် သီချင်း​​အရြမန်တာကို သတိထား​​မိတဲ့​​ ဆရာက ဆိုက​​ေရး​​တီး​​ဝင်ြပိုင်ခိုင်း​​ြပီး​​ သူ့​​ဆရာနဲ့​​ အပ်​​ေပး​​မယ်ဆို ​​ေဝဠုဝန်တိုက်ခန်း​​တခုကို ​​ေခါ်သွား​​ပါတယ်။ အဲဒီမှာ အသား​​ြဖူြဖူ အသက်​​ေြခာက်ဆယ်​​ေကျာ်အရွယ်ရှိတဲ့​​ ဆရာဦး​​​ေကျာ်ညွန့​်​ကို စြမင်ဖူး​​တာ​​ေပါ့​​။

    သူက မင်း​​ဘာ​​ေတွ တတ်ထား​​သလဲ။ ဘာသီချင်း​​​ေတွ ရသလဲ လို့​​ ​​ေမး​​ြပီး​​။ အကုန်လံုး​​ကို ​​ေမ့​​ပစ်လိုက်​​ေတာ့​​လို့​​ ​​ေြပာတယ်ဗျ။ ​​ေနာက်​​ေန့​​ကျ မှတ်စုစာအုပ်အလွတ်တအုပ်ရယ် စည်း​​နဲ့​​ဝါး​​ရယ် နဲ့​​စြပီး​​ သူက ကုတ်တံတ​​ေချာင်း​​နဲ့​​ တံတျာ​​ေတရှင်က စပါတယ်။ ကိုယ်က အဲဒီအချိန်တုန်း​​က ြကိုး​​သီချင်း​​သင်ရိုး​​​ေတွ အကုန်ကျွတ်ြပီး​​သား​​မို့​​ ​​ေတာ်​​ေတာ် ပျင်း​​သွား​​ပါတယ်။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ မရဘူး​​ဗျ။ သူက အသစ်ကစြပီး​​ စံနစ်ချတာကိုး​​။ စြပီး​​သတိထား​​မိသွား​​တာက​​ေတာ့​​ ကျွန်​​ေတာ် ​​ေစာင်း​​နဲ့​​တီး​​ရင် ထွက်တဲ့​​အသံ​​ေတွကို သူ့​​ပါး​​စပ်နဲ့​​ တ​​ေသွမတိမ်း​​ အသံမှန်​​ေအာင် ထွက်လို့​​ ရသဗျ။ ကျွန်​​ေတာ့​်​ဆရာ​​ေတွ ​​ေစာင်း​​ြကိုး​​ညှိရင် ဘာဂျာလိုအသံစမ်း​​တဲ့​​ ကိရိယာ​​ေလး​​နဲ့​​ ချိန်ြပီး​​ညှိရတာကို သူက ပါး​​စပ်က​​ေန စီသံြဖင့​်​စီသံ၊​ အက်ဖ်သံြဖင့​်​ အက်ဖ်သံ လိုချင်တဲ့​​အသံ​​ေြပာလိုက် မှန်​​ေအာင် ကိုက်​​ေအာင် ထွက်လို့​​ရတယ်။ နား​​​ေစာင့​်​​ေကာင်း​​ပံုများ​​ သူဆို​​ေနရင်း​​ ပတ္တလား​​ဆရာတီး​​​ေနတဲ့​​ ပတ္တလား​​အရွက် ဘယ်အလံုး​​က အသံ​​ေြကာင်​​ေနတယ်၊​ တက်​​ေနတယ် တန်း​​​ေြပာနိုင်တယ်။ သူတက်​​ေပး​​တဲ့​​ သင်ရိုး​​သီချင်း​​ ဆယ့​်​သံုး​​ပုဒ်က ဘာအတီး​​မှမပါပဲ စည်း​​ဝါး​​သက်သက်နဲ့​​ တက်​​ေပး​​တာပါ။ လက်ကသွား​​​ေနတဲ့​​ စည်း​​ဝါး​​ြမန်သွား​​​ေနှး​​သွား​​ရင် ပါး​​စပ်ကဆို​​ေနတဲ့​​အသံ ယိုင်သွား​​ လွဲသွား​​ရင် ​​ေဒါက်ကနဲ ကုတ်တံက​​ေလး​​နဲ့​​ လှမ်း​​​ေခါက်တာ။

    အ​​ေတာ​​ေနရာ​​ေရာက်သွား​​ရင် အဲဒီအ​​ေတာ ဘယ်နှစ်ဝါး​​ရှိတယ်။ လိုက်ထား​​ဆိုြပီး​​ ပါး​​စပ်ဆိုင်း​​က​​ေလး​​နဲ့​​ြပတယ်။ သူြပတာ​​ေတွက ​​ေကာင်း​​လွန်း​​လို့​​ မှိုင်း​​မှုန်ြပာညို ဆို အတီး​​ဆရာက သူဆိုသလို ဗိန်​​ေနာင်ပတ် ထည့​်​မ​​ေပး​​ရင် ဆိုရတာ အား​​မရဘူး​​။ သင်ရိုး​​ကျွတ်မှ ပတ္တလား​​ဆရာ ကိုဖိုး​​ဆိတ်(ြမစတင်း​​)ကို​​ေခါ်ြပီး​​ ဆိုစမ်း​​ဆို လွှတ်​​ေပး​​တာ။ တခါမှ တိုက််စရာမလိုဘူး​​။ ဂွပ်ကနဲဆို ကွက်တိ။ အံကျ။ တယ်ဟုတ်တဲ့​​ ကုတ်တံကွဲ့​​ ​​ေနာ်။

    သူ့​​ဆီမှာ သီချင်း​​တက်​​ေနတာ ကျွန်​​ေတာ်အြပင် ယဉ်​​ေကျး​​မှုတက္ကသိုလ်က မခင်နွဲ့​​​ေအာင်ရယ်။ ြမန်မာ့​​အသံက ထက်ြမက်စိုး​​ရယ်ပါ။ သူ့​​ကို ကျွန်​​ေတာ်တို့​​က ဉာဏ်ပူ​​ေဇာ်ခရယ်လို့​​ မြဖစ်စ​​ေလာက်က​​ေလး​​ ကန်​​ေတာ့​​ြက​​ေပမယ့​်​ သူ့​​ဆီ သီချင်း​​သွား​​တက်ရင် သူဧည့​်​ခံတဲ့​​ မုန့​်​ဖိုး​​​ေလာက်ပဲ ရှိမှာပါ။ ဝါ​​ေခါင်လကျရင်​​ေတာ့​​ သင်တန်း​​နား​​တယ်ဗျ။ သူက ​​ေတာင်ြပံုး​​မှာ နန်း​​ြကီး​​အဆို​​ေတာ် တဲ့​​၊​ နှစ်တိုင်း​​ မပျက်မကွက် တက်ရသတဲ့​​။ မျိုး​​ရိုး​​နဲ့​​ကို အခစား​​ဝင်ရတာဆိုပဲ။ ြပန်လာရင် တပည့​်​​ေတွအတွက် ပုဆိုး​​​ေတွ ပုဝါ​​ေတွက ပါ​​ေသး​​တာ။ စိတ်ချမ်း​​သာစရာ​​ေကာင်း​​တာက သူကလည်း​​ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​တပည့​်​​ေတွကို သူ့​​ပညာ​​ေတွ ရသ​​ေလာက်​​ေပး​​ခဲ့​​ချင်တယ်။ ဘာမှ မ​​ေမျှာ်မှန်း​​ဘူး​​။

    ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ တပည့​်​​ေတွကလည်း​​ သီချင်း​​​ေလး​​​ေတွ နား​​​ေထာင်ရတာ ဆိုရတာ အရသာရှိလွန်း​​လို့​​ သိချင်တတ်ချင်တဲ့​​စိတ် တစ်ခုတည်း​​နဲ့​​ သင်တယ်။ ဘယ်သူမှ အဆို​​ေတာ်လုပ်စား​​ သီချင်း​​ဆိုစား​​မှာ မပါဘူး​​။ တနှစ်တခါ ဆိုက​​ေရး​​တီး​​ချိန်ဆို သူ့​​အိမ်မှာ ဧည့​်​သည်ဒင်း​​ကျမ်း​​၊​ ခါ​​ေတာ်မီ သီချင်း​​လာတက်ြကတာ။ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​က အဲဒီအချိန်ဆို ​​ေပျာ်တယ်။ သူများ​​တက်သမျှသီချင်း​​ အကုန်လိုက်တက်တာ။ သင်သာသင်​​ေနတာပါ။ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ြဖင့​်​ သူ့​​​ေြခဖျား​​​ေတာင် လား​​လား​​မှ မကပ်နိုင်ပါဘူး​​။ သူသီချင်း​​ဆို​​ေနရင်​​ေလ ဆိုင်း​​နဲ့​​ဆိုဆို ပတ္တလား​​နဲ့​​ဆိုဆို ​​ေစာင်း​​နဲ့​​ဆိုဆို အတီး​​သမား​​​ေတွကို ြကွက်က​​ေလး​​ကို ​​ေြကာင်က ကစား​​သလို ကစား​​ြပီး​​ဆိုသွား​​တာ။ သီချင်း​​ကို ြကွ​​ေန​​ေအာင်ဆိုတယ်ဆိုတာ သူဆိုတာကျမှ ြမင်ဖူး​​ ြကား​​ဖူး​​တာပါဗျား​​။

    ဒီလို​​ေနရင်း​​ တ​​ေန့​​မှာ​​ေတာ့​​ ဆရာက သူဆီး​​သွား​​တဲ့​​အခါ ​​ေသွး​​​ေတွ ပါတယ်လို့​​​ေြပာတာနဲ့​​ ကျွန်​​ေတာ်လည်း​​ အဲဒီအချိန်က ဆီး​​နဲ့​​​ေကျာက်ကပ်အ​​ေဆာင်မှာ ကျ​​ေနတာဆို​​ေတာ့​​ ​​ေဆး​​ရံုကို ​​ေခါ်ြပီး​​ ဆရာြကီး​​ဦး​​သန်း​​​ေအး​​နဲ့​​ ြပ​​ေပး​​ပါတယ်။ မှန်​​ေြပာင်း​​ြကည့​်​​ေတာ့​​ ဆီး​​အိမ်ကင်ဆာ​​ေရာဂါမှန်း​​သိြပီး​​ လိုအပ်တဲ့​​ခွဲစိတ်မှု​​ေတွ ​​ေဆး​​သွင်း​​ကုသမှု​​ေတွ လုပ်ရတာ​​ေပါ့​်​။ ​​ေဆး​​ရံုကဆင်း​​ြပီး​​ အိမ်မှာ ​​ေဆး​​သွင်း​​ကုရမယ်ဆို​​ေတာ့​​လည်း​​ လိုအပ်တဲ့​​​ေဆး​​​ေတွဝယ် သူ့​​အချိန်​​ေရာက်ရင် ညွှန်ြကား​​ချက်အတိုင်း​​ သွင်း​​​ေပး​​တဲ့​​အခါ ဆရာ​​ေရာ သူ့​​မိသား​​စုပါ အား​​လည်း​​ကိုး​​ ​​ေကျလည်း​​​ေကျနပ်ြကပါတယ်။ ဆရာ့​​​ေရာဂါကုမရမှန်း​​ ကာယကံရှင်၊​ မိသား​​စု နဲ့​​ ကျွန်​​ေတာ်ကိုယ်တိုင် သိြပီး​​သား​​ပါ။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ လူတိုင်း​​​ေလျှာက်ရမယ့​်​လမ်း​​ကို လုပ်စရာရှိသမျှ အစွမ်း​​ကုန်လုပ်ရင်း​​ လူနာ၊​ ဆရာဝန်၊​ ကျန်ရစ်သူ အား​​လံုး​​ စိတ်​​ေကျနပ်​​ေအာင် ဘယ်သူမှ စိတ်အ​​ေနှာက်အယှက်ြဖစ်ြပီး​​ မကျန်ခဲ့​​ရ​​ေလ​​ေအာင် ​​ေအး​​​ေအး​​​ေဆး​​​ေဆး​​ ရင်ဆိုင်နိုင်ခဲ့​​တာ စိတ်ချမ်း​​သာစရာပါ။

    ကျွန်​​ေတာ်က ဆရာဝန်​​ေပါက်စမို့​​ ကျွန်​​ေတာ်​​ေြပာတာ ဟုတ်မှဟုတ်ပါ့​​မလား​​။ သူ့​​ထက်​​ေတာ်တဲ့​​ ဆရာဝန်ြကီး​​​ေတွဆို ​​ေပျာက်​​ေအာင်ကုနိုင်မှာ​​ေပါ့​​ ဒီဆရာမ​​ေကာင်း​​ဘူး​​။ ​​ေနာက်တ​​ေယာက်​​ေြပာင်း​​မယ် ဆိုတာမျိုး​​ စိတ်ကူး​​ထဲ​​ေတာင်မထည့​်​ပါဘူး​​။ အသက်ကိုပံုြပီး​​ ယံုပါတယ်။ အခုသူ့​​ကို လိုက်ြပီး​​​ေဆး​​ကု​​ေပး​​​ေနတာ သူ့​​တပည့​်​​ေလ ဆိုြပီး​​ ြပံုး​​ြပံုး​​ြကီး​​ ​​ေကျ​​ေကျနပ်နပ် အကုခံပါတယ်။ နာကျင်ကိုက်ခဲ​​ေနလို့​​ ​​ေဆး​​ထိုး​​​ေပး​​တဲ့​​အခါ အပ်နှုတ်လိုက်ရံုနဲ့​​ အနာသက်သာြပပါတယ်။ သူ့​​မိသား​​စုခမျာမလည်း​​ ဘာလိုအပ်သလဲ။ လိုအပ်တာသာ​​ေြပာပါ။ ဘာမဆို မြဖစ်ြဖစ်​​ေအာင် စီစဉ်ပါ့​​မယ် လို့​​ အသင့​်​ရှိပါတယ်။ ကျွန်​​ေတာ့​်​ပညာနဲ့​​ ဆရာ့​​ကို ကယ်လည်း​​မကယ်နိုင် ကုလည်း​​ မကုနိုင်ပါဘူး​​။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ ကုထံုး​​အတွက် လိုအပ်တာမှန်သမျှကို အတတ်နိုင်ဆံုး​​ ြဖည့​်​ဆည်း​​ကူညီ​​ေပး​​နိုင်ခဲ့​​လို့​​ ဆရာနဲ့​​ပတ်သက်ရင် သူ့​​ကို ဆံုး​​ရှံုး​​လိုက်ရ​​ေသာ်ြငား​​ ကျွန်​​ေတာ် ​​ေကျ​​ေကျနပ်နပ်ြကီး​​ ​​ေြဖသာပါတယ်။ ဆရာ့​​ဆီက ကျွန်​​ေတာ် ​​ေနာက်ဆံုး​​နား​​လည်လိုက်တဲ့​​ သင်ခန်း​​စာဟာ အဲဒါပါပဲ။ ဆရာဝန်ဆိုတာ အစဉ်သြဖင့​်​ လူနာကိုမကယ်နိုင်ပါဘူး​​။ သို့​​​ေသာ်ြငား​​ ကုမရ​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ဆရာဝန် လက်​​ေလျှာ့​​လိုက်တယ်။ အိမ်ြပန်​​ေခါ်သွား​​။ စသည်ြဖင့​်​ မျက်နှာမလွှဲလိုက်ပဲ ​​ေသြခင်း​​တရား​​ကို တည်တည်ြငိမ်ြငိမ် ဣ​​ေြန္ဒရရ ရင်ဆိုင်နိုင်​​ေအာင် ကူညီသင့​်​တယ် လို့​​ ထင်တာပါပဲ။ ကျန်ရစ်တဲ့​​သူ​​ေတွလည်း​​ ​​ေြဖသာ​​ေအာင် နှစ်သိမ့​်​နိုင်ရင် ​​ေကျကွဲဖွယ်နိဂံုး​​ကို ​​ေကျနပ်စွာ အဆံုး​​သတ်နိုင်တာ​​ေပါ့​​။

    အခုဆို ဆရာဆံုး​​တာ နှစ်​​ေပါင်း​​မနည်း​​​ေတာ့​​ဘူး​​။ သူ​​ေပး​​လို့​​ ကျွန်​​ေတာ်ရလိုက်တဲ့​​ အ​​ေမွက​​ေတာ့​​ မဟာဂီတ သီချင်း​​ြကီး​​​ေတွကို အရသာရှိရှိ နား​​​ေထာင်တတ်သွား​​တဲ့​​ အ​​ေြခခံပါ။ လူတိုင်း​​က ပျင်း​​စရာ​​ေကာင်း​​လိုက်တာ၊​ အိပ်ချင်စရာ​​ေကာင်း​​လိုက်တာဆိုတဲ့​​ သီချင်း​​အ​​ေဟာင်း​​ြကီး​​​ေတွကို အရသာရှိရှိ နှစ်နှစ်ြခိုက်ြခိုက် ဟန်ကျပန်ကျ နား​​​ေထာင်တတ်လာတာဟာ ဆရာကျင့​်​​ေပး​​ခဲ့​​တဲ့​​ နား​​ရွက်နှစ်ဘက်​​ေြကာင့​်​ပါ။ တရုတ်သိုင်း​​ဝတ္ထု​​ေတွထဲကလို ​​ေြပာရရင်​​ေတာ့​​ တိမ်ြမုတ်​​ေနတဲ့​​ ဝူထန်ဂိုဏ်း​​က သိုင်း​​ကျမ်း​​ြကီး​​ကို လိမ့​်​ကျသွား​​တဲ့​​ ​​ေချာက်ကမ်း​​ပါး​​ထဲမှာ ​​ေလ့​​ကျင့​်​သင်ြကား​​ခဲ့​​ရင်း​​ ​​ေရခဲ​​ေတာင်ပန်း​​ြကာပွင့​်​ အတွင်း​​အား​​​ေြကာင့​်​ နား​​ထဲမှာ အမ်ပီသရီး​​ပ​​ေလယာ အင်စ​​ေတာလုပ်မိသွား​​တဲ့​​ အစဉ်သြဖင့​်​ ဂီတသံ​​ေတွကို ြကား​​​ေယာင်​​ေနသူ စိတ္တဇသိုင်း​​သမား​​​ေလး​​​ေပါ့​​​ေနာ်။ ​​ေန့​​တိုင်း​​ မင်း​​တို့​​ ကျုပ်ကို ​​ေလှာင် ​​ေလှာင် ​​ေလှာင်ြက​​ေလမလား​​ဗျာ။


    (အလွန်တကယ် သ​​ေရာ်​​ေလှာင် အလွန်တကယ် သ​​ေရာ်​​ေလှာင် ရွံတယ် ကျွန်​​ေတာ်​​ေရှာင် ခုနစ်ဆယ်​​ေကျာ်​​ေတာင် ကိုြမို့​​မနဲ့​​ ​​ေဝး​​မယ်မထင်​​ေပါင် သား​​​ေတွက​​ေလှာင် သမီး​​​ေတွက​​ေလှာင် ပွဲတီး​​တဲ့​​အခါ မိန်း​​မက​​ေလှာင် ​​ေန့​​တိုင်း​​မင်း​​တို့​​ ကျုပ်ကို​​ေလှာင် ​​ေလှာင် ​​ေလှာင် ​​ေလှာင် ​​ေလှာင်ရက်​​ေပမယ့​်​ကွယ် ချစ်ဖွယ်ြကီး​​ တရား​​မချို့​​​ေပါင် သနား​​ဖို့​​အ​​ေကာင်) ၂ ။

    (ကျက်သ​​ေရဩဘာ လွန်စွာ​​ေဆာင် မဂင်္လာဩဘာ လွန်စွာ​​ေဆာင် ြမို့​​မချစ်ဖွယ်ပါမှ ​​ေကာင်း​​တယ်ထင်သ​​ေမာင် အဆင်​​ေြပ​​ေအာင် ​​ေရှး​​ကသီချင်း​​​ေတွ ခိုင်း​​​ေတာ့​​​ေတာင် မင်း​​တို့​​​ေတွက​​ေလှာင် ​​ေယာင်​​ေယာင်​​ေပါင်​​ေပါင် ​​ေအာင်​​ေစ​​ေသာလို့​​ ပါး​​စပ်​​ေြပာက​​ေလး​​နဲ့​​ ​​ေခါင်း​​​ေမွှး​​ြဖူတဲ့​​​ေအာင် ဆိုရသ​​ေမာင် ဒီအဆိုအလုပ်ကို ြဖုတ်ဖို့​​ ကွာ​​ေလ​​ေအာင်) ၂ ။

    (​​ေရှး​​အဆိုြကီး​​ပါ​​ေမာင် အရိုး​​ဆိုြကီး​​ပါ​​ေမာင် မင်း​​တို့​​တ​​ေတွက ​​ေလှာင်ြကတယ်​​ေမာင် ​​ေြပာင်ြကတယ်​​ေမာင်။ အဖိုး​​မယူ​​ေပါင် မိတ်​​ေဟာင်း​​ ​​ေဆွ​​ေဟာင်း​​ ခင်​​ေဟာင်း​​​ေတွ့​​ရင် ခိုင်း​​တာ​​ေတွကို မြငင်း​​ဝံ့​​​ေပါင် မြငင်း​​ဝံ့​​ပါဘူး​​​ေမာင် မြငင်း​​ဝံ့​​ပါဘူး​​​ေမာင်။ ​​ေကျး​​ဇူး​​သိတဲ့​​အ​​ေကာင်။ သီချင်း​​ဆိုတာ မ​​ေရွး​​ အား​​​ေပး​​သ​​ေမာင် ။ ြမို့​​နိုင်ငံ အကျိုး​​ အမျိုး​​မျိုး​​​ေဆာင်။ ဒါ​​ေတွကို ခိုင်း​​ြကလွန်း​​လို့​​ ဝိုင်း​​​ေတာ်သား​​​ေတွ ကျုပ်ကို​​ေန့​​တိုင်း​​​ေလှာင် ​​ေန့​​တိုင်း​​မင်း​​တို့​​ ကျုပ်ကို​​ေလှာင် ​​ေလှာင် ​​ေလှာင် ​​ေလှာင် ​​ေလှာင်ရက်​​ေပမယ့​်​ကွယ် ချစ်ဖွယ်ြကီး​​ တရား​​မချို့​​​ေပါင် သနား​​ဖို့​​ အ​​ေကာင်) ၂ ။


  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.