• “​​ေဆာင်း​​ရယ်နှင်း​​ရယ်ချစ်သူရယ် / စန္ဒယား​​လှထွတ် ၊​ တွံ​​ေတး​​သိန်း​​တန်

    ​​ေဆာင်း​​တွင်း​​ြကီး​​ မိုး​​​ေတွရွာြပီး​​တဲ့​​​ေနာက်ပိုင်း​​ သိသိသာသာ ​​ေအး​​လာတယ်လို့​​ ​​ေရး​​ြက​​ေြပာြကတာ ဖတ်ရတဲ့​​အခါ ရက်ရက်စက်စက်​​ေအး​​တဲ့​​ ​​ေတာင်​​ေပါ်​​ေဆာင်း​​က​​ေန ကိုယ့​်​အရပ်က အ​​ေနွး​​ထည်လှလှ​​ေလး​​​ေတွနဲ့​​ ရှိုး​​ထုတ်လို့​​​ေကာင်း​​ရံု ​​ေဆာင်း​​က​​ေလး​​ နှင်း​​က​​ေလး​​ ချစ်တဲ့​​သူက​​ေလး​​ကို သတိရမိတာနဲ့​​ ဆရာကိုလှထွတ် အကူအညီနဲ့​​ လွမ်း​​လိုက်ပါတယ်။ တြပည်သူမ​​ေရွှထား​​နဲ့​​ လွမ်း​​မရပါဘူး​​ဆိုတဲ့​​သူ​​ေတွ ကို ချိန်ြပီး​​ ပစ်ထည့​်​လိုက်မယ်။ လာ​​ေလ့​​။ မူရင်း​​ တွံ​​ေတး​​သိန်း​​တန်ဆိုခဲ့​​ြပီး​​ ဦး​​လှထွတ်အဆိုကလည်း​​ ရှား​​ရှား​​ပါး​​ပါး​​မို့​​ တင်​​ေပး​​လိုက်တာပါ။ နှစ်​​ေယာက်စလံုး​​ရဲ့​​အဆိုဟာ တ​​ေယာက်တမျိုး​​စီ ​​ေကာင်း​​တာမို့​​ နှစ်သက်ရာ နား​​​ေထာင်ြကည့​်​လိုက်ပါ။

    ဦး​​လှထွတ်​​ေရး​​တာ ြဖစ်ပါလိမ့​်​မယ်။ အမျိုး​​သား​​အဆိုနှစ်​​ေယာက်လံုး​​ သီချင်း​​တစ်ပုဒ်ထဲကို ဆိုသွား​​တာ မူဟန်ချင်း​​ မတူတာကို သတိထား​​မိပါလိမ့​်​မယ်။ ဂီတဆိုတာ ​​ေလှနံဓါး​​ထစ် မဟုတ်ပဲကိုး​​။ အဆို​​ေတာ် တ​​ေယာက်တည်း​​​ေတာင် မုဒ်ဝင်တာနဲ့​​ မဝင်တာနဲ့​​ ဘယ်လိုကွာသလဲလို့​​ အံတီထား​​ြကီး​​ရဲ့​​ နက်ြဖန်သို့​​မဟုတ်ဘယ်​​ေသာအခါ နဲ့​​ ဥပမာ​​ေပး​​ခဲ့​​ဖူး​​ပါတယ်။ နား​​​ေထာင်တဲ့​​သူဘက်ကလည်း​​ ဓါတ်ခံနဲ့​​ ရာသီနဲ့​​ ကိုက်မှ ပိုခံစား​​လို့​​​ေကာင်း​​တာမို့​​ အချိန်ကိုက်က​​ေလး​​ပါပဲ။ မိုး​​တုန်း​​က မိုး​​သီချင်း​​က​​ေလး​​​ေတွ အ​​ေြကာင်း​​ခံစား​​ြပီး​​ ​​ေရး​​ခဲ့​​သလို အခု ​​ေဆာင်း​​ကျ​​ေတာ့​​လည်း​​ ​​ေဆာင်း​​သီချင်း​​က​​ေလး​​​ေတွ​​ေပါ့​​။ “နိုဝင်ဘာမှာလာမလား​​ ဒီဇင်ဘာမှာလာမလား​​” “တက္ကသိုလ်မှာ ​​ေဝတဲ့​​နှင်း​​” “သည်​​ေဆာင်း​​​ေဟမန်” ြကိုက်နှစ်သက်ရာ သီချင်း​​က​​ေလး​​​ေတွ​​ေရွး​​လို့​​ ​​ေဆာင်း​​လရာသီ ​​ေမာင်တပါး​​ဆီ ပျို​​ေလး​​မှန်း​​​ေမျှာ်ရည် နိုင်ြက​​ေစသား​​​ေပါ့​​​ေနာ်။

    ဘူတန်​​ေဆာင်း​​ ​​ေလာက်ကိုင်​​ေဆာင်း​​ ဘယ်​​ေလာက်​​ေအး​​တယ်လို့​​ ​​ေြပာဖူး​​ြပီး​​သား​​ဆို​​ေတာ့​​ ဒီတခါ ယဉ်ယဉ်က​​ေလး​​ပဲ​​ေအး​​တဲ့​​ အညာ​​ေဆာင်း​​တွင်း​​ကို သွား​​ြကရ​​ေအာင်။ အညာက​​ေဆာင်း​​ကလည်း​​ ​​ေအး​​ပါတယ်။ ဒါ​​ေပသိ အဂင်္လန် ြပင်သစ်မှာလို နှင်း​​ထုများ​​ထူထပ်လွန်း​​လို့​​ ပျို့​​ဦး​​ရင် အြပန်ခက်​​ေလာက်​​ေအာင်​​ေတာ့​​ မဆိုး​​ဘူး​​​ေပါ့​​။ စတာလင်ြကီး​​​ေကျး​​ဇူး​​နဲ့​​ ဆိုက်​​ေဘး​​ရီး​​ယား​​ ​​ေဆာင်း​​က​​ေလး​​ ​​ေလ့​​လာ​​ေရး​​ သွား​​ရသ​​ေလာက်၊​ နပိုလီယံြကီး​​ဦး​​​ေဆာင်မှုနဲ့​​ ​​ေမာ်စကို အြပန်​​ေဆာင်း​​က​​ေလး​​ ြဖတ်သန်း​​ရသ​​ေလာက်​​ေတာ့​​ ဘယ်ရှိပါ့​​မလဲ။ ြမန်မာြပည်က​​ေဆာင်း​​ဟာ အလွန်ဆံုး​​ရှိမှ မဲဇာ​​ေတာင်​​ေြခ စီး​​​ေတွ​​ေတွတည့​်​ ​​ေခါင်ရည်မူး​​လည် ြမိုင်​​ေတာဆီက ​​ေသရည်ကိုသာ တ ရှာ​​ေတာ့​​မိ မိုး​​ရှိရှိလျှင် ဆိုသ​​ေလာက်က​​ေလး​​။ နှင်း​​ဆိုတာ ​​ေဝယံုက​​ေလး​​။ ဖံုး​​​ေန​​ေအာင်ကျတာမဟုတ်ဘူး​​။ ​​ေန​​ေြပာက်က​​ေလး​​လာရင် ကွဲသွား​​​ေရာ။ ​​ေဆာင်း​​မနက်ခင်း​​ ​​ေနစာလှံုရတာ ြကက်သီး​​​ေနွး​​​ေလး​​ထ​​ေန​​ေအာင် ဇိမ်ရှိတာ။ ပါး​​စပ်က​​ေလး​​ဟြပီး​​ ဟား​​လို့​​ လုပ်လိုက်ရင် အ​​ေငွ့​​​ေနွး​​​ေနွး​​က​​ေလး​​​ေတွ ြမင်ရတာ သ​​ေဘာကျလို့​​ ငယ်ငယ်က ခနခန လုပ်​​ေလ့​​ရှိတာ​​ေပါ့​​။ ​​ေကာက်ညှင်း​​​ေပါင်း​​ပူပူက​​ေလး​​ နဲ့​​ ​​ေရ​​ေနွး​​ြကမ်း​​က​​ေလး​​ ​​ေသာက်လို့​​လည်း​​ အရမ်း​​​ေကာင်း​​။

    ဟိုတုန်း​​က ရန်ကုန်မှာဆိုရင်​​ေတာ့​​ သမဆိုင်​​ေရှ့​​မှာလူစုြပီး​​ ဒီဇင်ဘာအား​​ကစား​​လ လုပ်ြကတာ​​ေပါ့​​။ သူတို့​​က အာရုဏ်မတက်ခင်ကတည်း​​က အသံချဲ့​​စက်ြကီး​​နဲ့​​ လူစု​​ေတာ့​​ အိပ်​​ေရး​​ပျက်တာ သိပ်မနိပ်လှပါဘူး​​။ ြပန်လာတဲ့​​အချိန်​​ေလာက်မှ ​​ေကာင်း​​တာ။ မုန့​်​ဟင်း​​ခါး​​ပူပူ​​ေလး​​၊​ အ​​ေြကာ်စံုပူပူ​​ေလး​​​ေတွ နဲ့​​ ပိုစား​​လို့​​​ေကာင်း​​တယ်။

    ​​ေန့​​ဘက်​​ေရာက်သွား​​ရင်​​ေတာ့​​ ​​ေဆာင်း​​ကုန်သွား​​ြပီပဲ။ အ​​ေနွး​​ထည်​​ေတွ လက်​​ေခါက်။ ြပန်​​ေတာင် အိုက်လာ​​ေသး​​တာ။ ​​ေကာင်း​​တာက​​ေတာ့​​ ​​ေနွဘက်လို ဖုန်လည်း​​မထ၊​ မိုး​​တွင်း​​လို ဗွက်လည်း​​မ​​ေပါက် ​​ေြခာက်​​ေြခာက်​​ေသွ့​​​ေသွ့​​ သန့​်​သန့​်​ရှင်း​​ရှင်း​​။ ​​ေြခခင်း​​လက်ခင်း​​ သာတယ်​​ေလ။ အညာမှာ​​ေြပာတာပါ။ ရန်ကုန်မှာ ​​ေဆာင်း​​မရှိ​​ေတာ့​​တာြကာြပီ။ မနက်ခင်း​​အလုပ်မသွား​​ခင် ​​ေရချိုး​​လို့​​ရတယ်။ ညဘက် မီး​​လာရင် အဲယား​​ကွန်း​​ ဖွင့​်​အိပ်ရတယ်။ အဲဒါ ဒီဇင်ဘာ။ အ​​ေနွး​​ထည်​​ေတွ မှိုတက်တယ်။ ​​ေချွး​​​ေတွသံ​​ေတွ မထွက်​​ေတာ့​​တာ​​ေတာ့​​ သိပ်​​ေကာင်း​​။ ​​ေနလို့​​​ေကာင်း​​ရံုက​​ေလး​​ပဲ ရှိတဲ့​​ ချစ်ဖို့​​​ေကာင်း​​တဲ့​​ ြမန်မာ့​​​ေဆာင်း​​​ေနာ်။

    ​​ေဒါ်ရီသန့​်​ဆိုတဲ့​​ “​​ေဆာင်း​​တွင်း​​ပန်း​​တို့​​ ပွင့​်​လန်း​​​ေဝစီ ပွင့​်​လန်း​​​ေဝစီ မ​​ေြကွ​​ေစချင်ပါသည်။ အို​​ေလး​​ လှပံုထူး​​ပါလို့​​ သင်း​​ပျံ့​​ဆင်း​​ရနံ့​​ြကည် ​​ေတာင်လံုး​​ ြမိုင်လံုး​​ ြကိုင်မဆံုး​​ ​​ေဝဆာသည်..” ဆိုတာလည်း​​ အမှန်ပဲ။ အိမ်မှာတင်တဲ့​​ ဘုရား​​ပန်း​​​ေတာင် ​​ေဆာင်း​​တွင်း​​ဆို အြကာြကီး​​ခံတယ်။ လူ​​ေတွလည်း​​ လန်း​​လန်း​​ဆန်း​​ဆန်း​​ရှိတာ မဆန်း​​ပါဘူး​​။ မိုး​​တွင်း​​လို အြပင်မထွက်ပဲ အိပ်ယာထဲ​​ေခွမ​​ေနနိုင်ပဲ သူသူကိုယ်ကိုယ် ​​ေပတရာဆီ ​​ေလျှာက်ပါလို့​​ ြမင်သ​​ေလာက် ြပလိုက်ချင်ပါသည် လုပ်ချင်ြကတာမို့​​ ပွဲလမ်း​​သဘင်များ​​လည်း​​ စည်ပါတယ်။

    ​​ေဆာင်း​​တွင်း​​မှာ ​​ေသ​​ေသချာချာ ​​ေအး​​တာက​​ေတာ့​​ ညဘက်​​ေတွမှာပါ။ ငယ်ထိပ်​​ေလဟပ်တဲ့​​သူ ​​ေတာ်​​ေတာ်များ​​များ​​ နှာ​​ေစး​​ြကတဲ့​​အခါ​​ေပါ့​​။ အညာမှာ​​ေတာ့​​ မီး​​လှံုရင်း​​ ထန်း​​ပင်ြမစ်​​ေတွ ကန်စွန်း​​ဥ​​ေတွ မီး​​ဖုတ်စား​​ရတာ တယ်အရသာရှိဗျာ။ “မပူ​​ေပါင် ​​ေနာက်ဆီကချမ်း​​​ေရာ့​​ထင့​်​ အြဖူ​​ေစာင် ​​ေခါက်ထည်ြကမ်း​​ကိုလ လွှမ်း​​ကာတဲ့​​ လွှား​​ကာြခံု ပါး​​မှာငံုပါတဲ့​​ နု​​ေရွှကွမ်း​​” ဆိုတာ အညာ​​ေဆာင်း​​ကို ​​ေြပာတယ်မှတ်တာ။ “ကရင်အို ယာြပင်ြကီး​​မှာ မီး​​ထည့​်​လို့​​လှံု”ဆိုလို့​​ ဇ​​ေဝဇဝါြဖစ်သွား​​တယ်။ ဘား​​အံ​​ေဆာင်း​​ကလည်း​​ ​​ေအး​​တာပဲကိုး​​။ အညာကလူ​​ေတွက​​ေတာ့​​ အ​​ေနွး​​ထည်ဝတ်တာထက် ​​ေစာင်ြခံုြကတာပိုများ​​တယ်။

    တဘက် ​​ေခါင်း​​​ေပါင်း​​ြကတယ်။ ပို​​ေနွး​​တယ်​​ေလ။ ပိုက်ဆံကုန်လည်း​​ သက်သာတယ်။ ရှမ်း​​ြပည်ကလူ​​ေတွလို ဆွယ်တာလှလှ​​ေလး​​​ေတွ၊​ ဂျာကင်ထူထူ​​ေလး​​​ေတွ မဝတ်နိုင်ဘူး​​ဗျ။ အညာ​​ေဆာင်း​​ည​​ေတွမှာ ရွာနီး​​ချုပ်စပ် ပွဲရှိရင် အဲသလို ​​ေစာင်ြကီး​​ြခံုြပီး​​ မ​​ေရာက်​​ေရာက်​​ေအာင် သွား​​ြကည့​်​ြကတာ။ လသာရင် ဓါတ်မီး​​​ေတာင် မလိုဘူး​​။ ပွဲခင်း​​ထဲ​​ေရာက်ရင် မုန့​်​​ေလ​​ေပွဝယ်စား​​ ​​ေြပာင်း​​ဖူး​​ဖုတ်ဝယ်စား​​ြပိး​​ အသည်ဆီမှာ လက်က​​ေလး​​​ေတွ မီး​​ကင်လိုက်ရင် အချမ်း​​​ေြပသွား​​​ေရာ။ အညာကရက်တဲ့​​ ချည်ြကမ်း​​လံုချည်​​ေတွဟာ ​​ေဆာင်း​​နဲ့​​​ေတာ့​​ အကိုက်ပဲ။ ခါး​​မှာတထည်စည်း​​ြပီး​​ ​​ေခါင်း​​မှာ တထည်ြခံုလိုက်ရင်လည်း​​ ​​ေနွး​​တာပဲ။ မိန်း​​က​​ေလး​​​ေတွကသာ စံပယ်​​ေခွပန်​​ေချဦး​​မ​​ေလ။ တဘက်ြပာြခံုလိုက်ဦး​​မ​​ေလ လုပ်ြကတာ။ ​​ေယာကင်္ျား​​​ေလး​​များ​​ ပုဆိုး​​ြခံုရင်း​​ ​​ေထွး​​ညိုတကျိုက်​​ေလာက်ဆို လံု​​ေလာက်သွား​​​ေရာ။

    အညာကဒီချိန်ဆို ​​ေဆာင်း​​သီး​​နှံများ​​လည်း​​ လုပ်ြကကိုင်ြကတဲ့​​ အချိန်မို့​​ အလုပ်နဲ့​​လက်နဲ့​​​ေတာ့​​ မြပတ်ြကပါဘူး​​။ မြကာခင် ပဲ​​ေပါ် နှမ်း​​​ေပါ်​​ေပါ်​​ေတာ့​​မယ်​​ေလ။ ငယ်ငယ်က ဆီဆံု​​ေမာင်း​​တဲ့​​ နွား​​စီး​​ရင်း​​ ပဲဖတ်နှမ်း​​ဖတ် ပူပူ​​ေနွး​​​ေနွး​​ အိအိ​​ေမွှး​​​ေမွှး​​​ေလး​​​ေတွ စား​​တာလည်း​​ ​​ေကာင်း​​တာပဲ။ ရန်ကုန်မှာ လာလာ​​ေရာင်း​​တဲ့​​ ဆံုဆီဆိုတာ ရယ်စရာြကီး​​။ အဖွား​​ဆို အညာက​​ေန နှမ်း​​ဖတ်ချဉ်မှာမှာစား​​တာ။ ဆီက​​ေတာ့​​ မ​​ေြပာနဲ့​​။

    ရန်ကုန်က ဝယ်တဲ့​​ဟာဆို ဆီကိုမမှတ်ဘူး​​။ လက်ဖက်သား​​​ေလး​​ ဆီစိမ်ြပီး​​ နှမ်း​​​ေလး​​ ြကက်သွန်​​ေြကာ်​​ေလး​​နဲ့​​ ြမံု့​​တယ်။ ဆီပါရင် လွှစာ​​ေတာင် ​​ေကာင်း​​သတဲ့​​။ အိုင်​​ေန​​ေအာင် မစား​​​ေပမယ့​်​ ပဲဆီ နှမ်း​​ဆီ စစ်စစ်မှစား​​တယ်။ ​​ေချး​​များ​​ရန်​​ေကာလို့​​ မှတ်တာ။ ​​ေလာက်ကိုင်​​ေရာက်​​ေတာ့​​ သ​​ေဘာ​​ေပါက်သွား​​တယ်။ တရုတ်ဆီ​​ေတွအား​​လံုး​​ ဘာတံဆိပ်ြဖစ်ြဖစ် မနက်ဆို တူနဲ့​​ဒယ်အိုး​​ထဲ က​​ေလာ်ချရတယ်။ အညာကလာတဲ့​​ဆီက ဘယ်​​ေတာ့​​မှ မခဲဘူး​​။ ​​ေလာက်ကိုင်မှာ ဝယ်လို့​​မရဘူး​​။ လူနာကန်​​ေတာ့​​မှ စား​​ရတယ်။ ဟိုမှာလည်း​​ အညာသူအညာသား​​​ေတွ ရှိသ​​ေလ။

    တပို့​​တွဲလ​​ေရာက်ရင်​​ေတာ့​​ ထမင်း​​နဲ​​ေတွ အိမ်တိုင်း​​ထိုး​​ြကတယ်။ ထပ်​​ေနမှာစိုး​​ရင် ထိုး​​မုန့​်​၊​ မုန့​်​ဆီ​​ေြကာ်လုပ်ြကတယ်။ ရန်ကုန်မှာ ​​ေရာင်း​​တဲ့​​ ြကက်ဥ​​ေြကာ်အရွယ် မုန့​်​ဆီ​​ေြကာ်က​​ေလး​​​ေတွ မဟုတ်ဘူး​​။ အချပ်လိုက်ြကီး​​​ေတွ။ အဲဒါြကီး​​​ေတွကမှ နှုတ်ခမ်း​​နာနဲ့​​ဆို ပါး​​စပ်အကျယ်ြကီး​​ဟမရလို့​​ မတည့​်​မှာစိုး​​ရတာ။ ြမန်မာအစား​​အစာထဲမှာ တမင်း​​နဲ​​ေလာက် ပညာပါတာ မရှိပါဘူး​​။ ​​ေကာင်ညှင်း​​ဆန် ဆီ ​​ေြမပဲ နှမ်း​​ အုန်း​​သီး​​ ချင်း​​ အမည်ချင်း​​ အတူတူ​​ေပမယ့​်​ ဆယ်အိမ်ကပို့​​တဲ့​​ ထမင်း​​နဲ ဟာ အရသာ ဆယ်မျိုး​​ကွဲတယ်။ အ​​ေြပာ့​​ အမာ အနပ် အနှဲ အနံ့​​ တမျိုး​​စီ။ အခါရာသီနဲ့​​ အင်မတန်လိုက်တာဗျား​​။ အား​​​ေကာင်း​​​ေမာင်း​​သန် ​​ေယာကင်္ျား​​ြကီး​​​ေတွ ​​ေဆာင်း​​တွင်း​​ြကီး​​ ​​ေချွး​​ြပိုက်ြပိုက်ကျ​​ေအာင်ထိုး​​​ေနရင် အိုး​​သူြကီး​​က ငုတ်တုတ်ထိုင်ြပီး​​ သံ​​ေယာင်း​​မ​​ေလး​​တ​​ေချာင်း​​နဲ့​​ ​​ေရ ဆား​​ အဆာပလာ သင့​်​​ေအာင်​​ေမွှ​​ေပး​​ရတယ်။ တမင်း​​နဲ​​ေကာင်း​​လို့​​က​​ေတာ့​​ ​​ေစး​​အိ​​ေနတာ။ အိုး​​ကပ် ဇွန်း​​ကပ် မကပ်ဘူး​​။ ဆိုင်က ​​ေအာ်ဒါမှာစား​​ရတာ​​ေတွက ထမင်း​​နဲ​​ေတာ့​​ ထမင်း​​နဲ ။ ဘာလို​​ေနမှန်း​​ မသိပါဘူး​​။ မိုး​​ြဗဲဒယ်​​ေဘး​​ထိုင် မီး​​လှံုတဲ့​​အရသာ မပါတာြဖစ်မယ်။

    ြပန်စဉ်း​​စား​​ြကည့​်​ရင် ြမန်မာ​​ေဆာင်း​​ဟာ ​​ေန​​ေကာင်း​​ ထိုင်​​ေကာင်း​​ အိပ်​​ေကာင်း​​ စား​​​ေကာင်း​​ယံုက​​ေလး​​ပဲ။ မိုး​​မင်း​​လွန်ကဲ အံုဖွဲ​​ေစွရွာ လို့​​လည်း​​ စိတ်မညစ်ရဘူး​​။ ​​ေနသူရိန် ပူရှိန်ြပင်း​​ရန်​​ေကာ့​​ လို့​​လည်း​​ ​​ေနမထိ ထိုင်မသာမြဖစ်ရဘူး​​။ ဥတုသံုး​​ပါး​​ထဲမ​​ေတာ့​​ အြကိုက်ဆံုး​​ပဲ။ သူများ​​နိုင်ငံ​​ေတွမှာ ​​ေဆာင်း​​ြကမ်း​​ြကီး​​​ေြကာင့​်​ ငှက်က​​ေလး​​များ​​လို ​​ေရွှ့​​​ေြပာင်း​​​ေနထိုင်ြကရတာ​​ေတွ၊​ ပူး​​က​​ေလး​​များ​​လို အိမ်တွင်း​​​ေအာင်း​​​ေနြကရတာ​​ေတွ မြကား​​မိပါဘူး​​။ ဘူတန်မှာ အခုတာဝန်ကျ​​ေနတဲ့​​ အ​​ေရှ့​​ပိုင်း​​​ေတာင်တန်း​​​ေတွ​​ေပါ်မှာ တိုင်း​​ရင်း​​သား​​ လူမျိုး​​စု တစ်စုရှိတယ်။ သူတို့​​အ​​ေခါ် မီး​​ရတ် လူမျိုး​​တဲ့​​။ ယာ့​​ခ် လို့​​​ေခါ်တဲ့​​ အ​​ေမွှး​​ရှည် နွား​​​ေနာက်မျိုး​​ကို ​​ေမွး​​ြမူြကြပီး​​ အလွန်ြမင့​်​မား​​တဲ့​​ ​​ေတာင်​​ေတွ​​ေပါ်မှာ ​​ေနြကတယ်။ ရွက်ဖျင်တဲြကီး​​​ေတွ ထိုး​​​ေန​​ေလ့​​ရှိြကသတဲ့​​။ သူတို့​​ကို ​​ေတာင်​​ေပါ်ဂျစ်ပစီ လို့​​လည်း​​​ေခါ်တယ်။ ြမန်မာြပည်က ဆလံုလူမျိုး​​​ေတွကို ပင်လယ်ဂျစ်ပစီ​​ေခါ်သလို​​ေပါ့​​။ ဘာြဖစ်လို့​​ဆို​​ေတာ့​​ အခုလို ​​ေဆာင်း​​အခါဆိုရင် ​​ေအး​​လွန်း​​လို့​​ ​​ေတာင်​​ေပါ်မှာ မ​​ေနနိုင်ြက​​ေတာ့​​ဘူး​​။

    ​​ေမွး​​ထား​​တဲ့​​ သတ္တဝါ​​ေတွနဲ့​​အတူ အနိမ့​်​ပိုင်း​​ကို​​ေရွှ့​​လာြကတယ်။ အဲဒီသူတို့​​အတွက် အနိမ့​်​ပိုင်း​​ဆိုတာ ကိုယ်​​ေနတဲ့​​ ​​ေတာင်​​ေပါ်ြမို့​​ထက် ြမင့​်​​ေသး​​တယ်။ ​​ေလတဟူး​​ဟူး​​တိုက်​​ေနတဲ့​​ ​​ေတာင်​​ေပါ်မှာ လူ​​ေရာနွား​​​ေရာ သိုး​​နဲ့​​ဆိတ်ပါ ​​ေပွ့​​လို့​​ဖက်လို့​​ အတူ​​ေနြကပါသဗျား​​။ သူတို့​​အဝတ်အစား​​က တို့​​ဆီက ဂံုနီ​​ေကာ်​​ေဇာလို အ​​ေမွှး​​ထူထူြကမ်း​​ြကမ်း​​ကို ကရင်သင်တိုင်း​​လို ​​ေြခဆံုး​​​ေခါင်း​​ဆံုး​​ဝတ်တယ်။ ​​ေယာကင်္ျား​​​ေတွက နွား​​သား​​​ေရချပ်ြကီး​​​ေတွကို အြပင်က တထပ်ဝတ်​​ေလ့​​ရှိတယ်။ သူတို့​​ အနီး​​စပ်ဆံုး​​လာတဲ့​​ ြမို့​​ြပဟာ ကိုယ်ရှိ​​ေနတဲ့​​ ြမို့​​ပဲ။ ကုန်သွယ်မှုမရှိဘူး​​။ ပိုက်ဆံ​​ေငွ​​ေြကး​​ သိပ်မသံုး​​ဘူး​​။ ပစ္စည်း​​ချင်း​​ဖလှယ်တဲ့​​ စနစ်ကို က​​ေန့​​ထိ သံုး​​​ေနြကတုန်း​​။ ​​ေဆး​​ရံုကို သူတို့​​လာြပရင် ​​ေကျာ​​ေပး​​ထား​​ဦး​​ လူမြမင်ခင် အနံ့​​ြကိုရတယ်။ နွား​​​ေနာက်နံ့​​။ ရိုး​​တာက​​ေတာ့​​ လွှတ်ရိုး​​ြကတယ်။ လိပ်​​ေခါင်း​​ရှိတဲ့​​သူက ဆရာဝန်မြပဘူး​​။ ယား​​​ေတာ့​​ အယား​​​ေြပ​​ေအာင် ​​ေကျာက်ခဲရဲ​​ေန​​ေအာင်မီး​​ဖုတ် ​​ေရ​​ေနွး​​ထဲထည့​်​ြပီး​​မှ ဖင်​​ေရ​​ေနွး​​စိမ်တယ်။ အသား​​နီလန်မှ ဆရာဝန်ဆီ​​ေရာက်တယ်။

    အသက်​​ေမွး​​ဝမ်း​​​ေကျာင်း​​တာက နွား​​​ေနာက်​​ေမွး​​တာ သိုး​​​ေမွး​​တာပဲ။ နွား​​​ေနာက်ကရတဲ့​​နို့​​ကို ဒိန်ခဲလုပ်တယ်။ အဲဒီဒိန်ခဲက ကွမ်း​​သီး​​ထက်မာတယ်။ အံသွား​​နဲ့​​ဝါး​​​ေတာင်မရဘူး​​။ ကပ်​​ေြကး​​နဲ့​​ြဖတ်လည်း​​ မြပတ်ဘူး​​။ ပါး​​​ေစာင်မှာ ငံုထား​​မှ တ​​ေြဖး​​​ေြဖး​​​ေပျာ်လာြပီး​​ နူး​​ပွလာတာ။ တတံုး​​ငံုထား​​လိုက် မဝါး​​ပဲ​​ေနရင် တ​​ေနကုန်​​ေတာင် ခံဦး​​မှာ။ နွား​​​ေနာက်သား​​​ေြခာက် တခါတ​​ေလရတယ်။ သူတို့​​အစား​​အစာက အ​​ေြခာက်အြခမ်း​​ပဲ စား​​တာ။ အသား​​စိမ်း​​ငါး​​စိမ်း​​ သိပ်မစား​​ဘူး​​။ တခါတ​​ေလမှ အသား​​စား​​ချင် သိုး​​က​​ေလး​​တ​​ေကာင်​​ေလာက်ကို ပါး​​စပ်နှာ​​ေခါင်း​​ အဝတ်နဲ့​​ ပိတ်ြပီး​​ ကပ္ပိတယ်။ အသား​​​ေတွကို ​​ေြခာက်လှမ်း​​ြပီး​​၊​ ကလီစာ​​ေတွကို အရင်စား​​ြကတယ်။ အူ​​ေတွကို ​​ေရစင်စင်​​ေဆး​​၊​ ထွက်တဲ့​​​ေသွး​​မှန်သမျှခံထား​​ြပီး​​ ငရုတ်​​ေကာင်း​​တို့​​ဆား​​တို့​​နဲ့​​ ဝက်အူ​​ေချာင်း​​ သွပ်သလိုသွပ်တယ်။ တဲထဲမှာ မီး​​က​​ေလး​​ဖိုြပီး​​​ေတာ့​​ မိသား​​စုလိုက် သူတကိုက် ငါတကိုက် နှိုက်စား​​ြကတာ​​ေပျာ်လို့​​။ သူတို့​​ဆီမှာက ​​ေဆာင်း​​တွင်း​​ဆို ​​ေရ​​ေတွခဲ​​ေတာ့​​ ြမစ်​​ေတွ​​ေချာင်း​​​ေတွ ​​ေရနည်း​​ကုန်တယ်။ ငါး​​က​​ေလး​​​ေတွက ကုန်း​​​ေပါ်မှာ ဘတ်လတ်ဘတ်လတ်နဲ့​​ ခုန်​​ေန​​ေရာ။ အဲဒီငါး​​​ေတွကို ဖမ်း​​ြပီး​​ရင် ​​ေရများ​​တဲ့​​ြမစ်ထဲ​​ေချာင်း​​ထဲ သွား​​ြပန်လွှတ်တယ်။ ကုန်သည်​​ေတွက ခုလို သူတို့​​ အနိမ့​်​ပိုင်း​​ဆင်း​​လာတဲ့​​အချိန် တက်သွား​​ြပီး​​ ဆား​​တို့​​ ဆန်တို့​​ကို သူတို့​​စုထား​​တဲ့​​ သိုး​​​ေမွှး​​၊​ ဒိန်ခဲ နွား​​​ေနာက်သား​​​ေြခာက်နဲ့​​ လဲြကတယ်။

    သနား​​စရာ​​ေကာင်း​​လိုက်​​ေလ လို့​​ မ​​ေအာင့​်​​ေမ့​​နဲ့​​ ။ သူတို့​​က ဘူတန်မှာ အ​​ေပျာ်ဆံုး​​လူမျိုး​​။ ဘာလို့​​ ​​ေပျာ်သလဲဆို​​ေတာ့​​ ဘာမှ မလိုချင်လို့​​ ​​ေပျာ်တာ။ ရှိတာနဲ့​​ ရှိသလို ​​ေရာင့​်​ရဲြပီး​​​ေနတယ်။ သူတို့​​ဆီမှာ မီး​​မရှိပါဘူး​​။ ​​ေကျာင်း​​မရှိပါဘူး​​။ ဘာမရှိပါဘူး​​။ ညာမရှိပါဘူး​​။ ဘယ်​​ေတာ့​​မှ မ​​ေြပာဘူး​​။ ဘာမှမရှိပဲ​​ေနတာ ပို​​ေကာင်း​​တယ်။ ပစ္စည်း​​​ေတွ အများ​​ြကီး​​ရှိရင် ​​ေရွှ့​​ရ​​ေြပာင်း​​ရ သယ်ရပိုး​​ရ အလုပ်ပိုတယ်။ ပညာတတ်ရင် ြမို့​​တက်ချင်လာမယ်။ ြမို့​​မှာဆို ဘာမဆို အကုန်လို​​ေနတာချည့​်​ပဲ။ ဘူတန်မှာ ဒီမိုက​​ေရစီရလည်း​​ သူတို့​​ဆီက အမတ်က​​ေန လွှတ်​​ေတာ်မှာ အ​​ေရး​​ဆိုမယ် ဘာမယ် မရှိပါဘူး​​။ တက်တဲ့​​အစိုး​​ရ သူတို့​​နဲ့​​​ေတွ့​​ချင် ​​ေတာင်​​ေပါ်လာခဲ့​​။ ရှိတာနဲ့​​ဧည့​်​ခံမယ်။ သူတို့​​အတွက် ဘာမှ မလိုပါဘူး​​။

    ြပည့​်​စံုတယ်။ ဒါ​​ေြကာင့​်​သူတို့​​အစိုး​​ရကလည်း​​ သူတို့​​ကို ချစ်တယ်။ မနှစ်က အမျိုး​​သား​​​ေန့​​ညစာစား​​ပွဲမှာ သူတို့​​ ဝန်ြကီး​​ချုပ်က​​ေတာ်က သူတို့​​ဝတ်စံုဝတ်ြပီး​​ သူတို့​​ ရိုး​​ရာအကကို ကိုယ်တိုင်ဝင်ကတယ်။ နိုင်ငံြခား​​သား​​ဧည့​်​သည်​​ေတွက ဒီလူမျိုး​​​ေတွကို ြကည့​်​ချင်လို့​​ ြမို့​​​ေတာ်က​​ေန ကား​​နှစ်ရက်စီး​​ြပီး​​ ဘူတန်အ​​ေရှ့​​ပိုင်း​​ကို တကူး​​တက လာြကရတာ။ ပ​​ေဒါင်​​ေတွလို လည်ပင်း​​ရှည်ြကီး​​​ေတွနဲ့​​ ထူး​​ြခား​​လို့​​မဟုတ်ပါဘူး​​။ အ​​ေနအထိုင် ​​ေအး​​ချမ်း​​လွန်း​​လို့​​။ ြပန်သွား​​ရင် သူတို့​​အား​​လံုး​​ဆီပါသွား​​တာ ​​ေအး​​ချမ်း​​တဲ့​​ အြပံုး​​လှလှနဲ့​​ ဓါတ်ပံုက​​ေလး​​​ေတွ။ တို့​​ဆီ တချို့​​အရပ်က တိုင်း​​ရင်း​​သား​​အဖွား​​ြကီး​​​ေတွလို ရင်ဘတ်ြကီး​​လှန်ြပြပီး​​ ဖိုတို ဖိုတို ​​ေဒါ်လာ ​​ေဒါ်လာ မလုပ်ြကဘူး​​။ သူတပါး​​ရဲ့​​ ယဉ်​​ေကျး​​မှု စိတ်ထား​​စရိုက်​​ေပမယ့​်​ ​​ေလး​​စား​​အတုယူမိပါတယ်။ သူတို့​​လိုပဲ မြပည့​်​စံုရှာတဲ့​​ ကိုယ့​်​အမျိုး​​သား​​​ေတွလည်း​​ ​​ေရွှြပည်​​ေတာ် ​​ေမျှာ်တိုင်း​​​ေဝး​​ကို အိမ်မက်​​ေနမည့​်​အစား​​ လက်ရှိဘဝမှာ တင်း​​တိမ်​​ေရာင့​်​ရဲြခင်း​​နဲ့​​ ြပည့​်​စံုချမ်း​​သာတဲ့​​ ဘဝကိုယ်စီရြကပါ​​ေစလို့​​ ဆု​​ေတာင်း​​​ေပး​​လိုက်ပါတယ်။


    ​​ေဆာင်း​​မှာ​​ေမွး​​၍ နှင်း​​မှာသ​​ေန္ဓတည်၊​ ကိုယ်ချစ်​​ေသာ ​​ေဆာင်း​​မင်း​​သမီး​​ရယ် ကွယ်။ ​​ေဆာင်း​​ရယ် နှင်း​​ရယ် ချစ်သူရယ် အတူတူပါပဲကွယ်။

    [(​​ေဆာင်း​​ရယ် နှင်း​​ရယ် ကိုယ့​်​ချစ်သူရယ်။ အတူတူပါပဲ အသည်း​​မှာအြမဲ တင်စား​​ ကမ္ဗည်း​​ြခယ်။

    ​​ေဆာင်း​​ဆိုသည်က ​​ေအး​​ြမြခင်း​​ကို သရုပ်​​ေဆာင်တယ်။ ​​ေငွနှင်း​​ြဖူက သန့​်​စင်တယ်လို့​​ အဓိပ္ပါယ် ကိုယ်ယူမယ်။ ချစ်သူကကွယ် ​​ေဆာင်း​​နှယ်​​ေအး​​၍ နှင်း​​လိုြဖူတယ်။ ​​ေဆာင်း​​ရယ် နှင်း​​ရယ် ကိုယ့​်​ချစ်သူရယ် အတူတူပါပဲကွယ်) ၂ ။

    နှင်း​​ြမူနှယ် အဆင်း​​ြဖူတယ် ယမင်း​​နွယ် အချစ်ရဲ့​​ အသည်း​​နှလံုး​​က နှင်း​​လိုြဖူစင်တယ်။ ပုလဲလိုကွယ် အြမဲကိုယ်တကယ် အသည်း​​ဝယ် ယုယချစ်မယ်။ ချစ်သူရယ် လှစ်ြကူတယ် စကား​​ရယ် ​​ေဆာင်း​​၌​​ေသွး​​ ညှင်း​​​ေလ​​ေြပနှယ် ကိုယ့​်​​ေရွှဘဝင် အသည်း​​မှာကွယ် အြမဲတကယ် ​​ေအး​​ြမလှတယ်။

    ​​ေဆာင်း​​ဆိုသည်က ​​ေအး​​ြမြခင်း​​ကို သရုပ်​​ေဆာင်တယ်။ ​​ေငွနှင်း​​ြဖူက သန့​်​စင်တယ်လို့​​ အဓိပ္ပါယ် ကိုယ်ယူမယ်။ ချစ်သူကကွယ် ​​ေဆာင်း​​နှယ်​​ေအး​​၍ နှင်း​​လိုြဖူတယ်။ ​​ေဆာင်း​​ရယ် နှင်း​​ရယ် ကိုယ့​်​ချစ်သူရယ် အတူတူပါပဲကွယ်] ၂ ။


    စန္ဒယား​​လှထွတ်

    တွံ​​ေတး​​သိန်း​​တန်




    ပိုး​​အိစံ

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.