• “​​ေရွှပုပ္ပား​​ / သု​​ေမာင်”

    ြမန်မာြပည်အလယ်ပိုင်း​​ ပူြပင်း​​​ေြခာက်​​ေသွ့​​လှပါတယ် ဆိုတဲ့​​ အရပ်မှာ အို​​ေအစစ်က​​ေလး​​လို စိမ်း​​စို​​ေအး​​ချမ်း​​တဲ့​​ ​​ေဒသက​​ေလး​​တစ်ခု ရှိပါတယ်။ အဲဒါက​​ေတာ့​​ ပုပ္ပား​​အရပ်ပါ။ ြမန်မာနိုင်ငံရဲ့​​ ြကီး​​ြကီး​​မား​​မား​​ မီး​​​ေတာင်မို့​​လို့​​ တချို့​​ကလည်း​​ ဂျပန်က ဖူဂျီယာမမီး​​​ေတာင်ြကီး​​ နဲ့​​ ခိုင်း​​နှိုင်း​​ြပီး​​ ပုပ္ပား​​ဖူဂျီ ဆိုတဲ့​​ သီချင်း​​က​​ေလး​​​ေတာင် ​​ေရး​​ခဲ့​​ပါ​​ေသး​​တယ်။

    အံတီထား​​ ဆိုထား​​တာ​​ေပါ့​​။ ြမန်မာ​​ေတွအတွက် ကံ​​ေကာင်း​​တာက​​ေတာ့​​ အဲဒီမီး​​​ေတာင်ြကီး​​ဟာ ကာရာကာတိုး​​ဝါး​​ရုပ်ရှင်ထဲကလို ​​ေချာ်ရည်​​ေတွ မီး​​လျှံ​​ေတွနဲ့​​ ဘယ်​​ေတာ့​​​ေပါက်ကွဲမလဲလို့​​ ထိတ်လန့​်​​ေနစရာမလိုတဲ့​​ မီး​​ြငိမ်း​​​ေတာင်ြကီး​​ ြဖစ်ပါတယ်။ မိုး​​​ေခါင်​​ေရရှား​​အရပ်မှာ ​​ေတာရိပ်​​ေတာင်ရိပ်နဲ့​​ စိမ်း​​စိမ်း​​စိုစိုြဖစ်​​ေန​​ေစတာမို့​​ ြမန်မာ​​ေတွ ချစ်ြကတဲ့​​ ​​ေတာင်ြကီး​​ပါ။ ​​ေတာင်မြကီး​​နဲ့​​ ​​ေတာင်ကလပ် ရယ်လို့​​ နှစ်ပိုင်း​​ရှိြပီး​​ ထူထပ်တဲ့​​ ​​ေတာ​​ေတာင်နဲ့​​လိုက်ဖက်စွာ ဒဏ္ဍာရီဇာတ်လမ်း​​က​​ေလး​​​ေတွလည်း​​ရှိခဲ့​​တာမို့​​ ပုပ္ပား​​​ေတာင်ဟာ ြမန်မာ​​ေတွအတွက် ဂရိနတ်ဘုရား​​များ​​စံရာ အိုလံပပ်စ်​​ေတာင်​​ေတာ်နဲ့​​ မြခား​​ပါဘူး​​။ ​​ေရွှနတ်​​ေတာင်လို့​​လည်း​​​ေခါ်ြကြပီး​​ ဝိဇ္ဇာ ​​ေဇာ်ဂျီ တပသီနဲ့​​ ထွက်ရပ်စံ​​ေြပာင်း​​ ဘိုး​​​ေတာ်အ​​ေပါင်း​​တို့​​ရဲ့​​ နယ်​​ေြမလည်း​​ြဖစ်ပါသတဲ့​​။ ြမန်မာစာ​​ေပ​​ေပါ်စဦး​​ကာလကတည်း​​က စာဆိုတို့​​ကို ဖမ်း​​စား​​နိုင်တဲ့​​ ပုပ္ပား​​​ေတာင်ြကီး​​ အ​​ေြကာင်း​​ကို ဟိုး​​​ေရှး​​​ေရှး​​ ပုဂံ​​ေခတ်​​ေလာက်က​​ေရး​​ခဲ့​​တဲ့​​ “သိုး​​က​​ေလ..” အစချီ ​​ေရွှနှင့​်​ယိုး​​မှား​​ ပန်း​​စကား​​ ကဗျာက​​ေလး​​ထဲမှာ ဖတ်ြကည့​်​နိုင်ပါတယ်။

    ​​ေဒါ်ရီသန့​်​ဆိုခဲ့​​တဲ့​​ စကား​​ဝါ​​ေြမ သီချင်း​​က​​ေလး​​ထဲမှာဆိုလည်း​​ ပုပ္ပား​​ရဲ့​​ သာယာပံု​​ေတွက လွမ်း​​စရာ​​ေကာင်း​​လိုက်​​ေလ။ ြမူး​​ြကွသွက်လက်လွန်း​​လို့​​ နတ်ပွဲမှန် အဲဒီသီချင်း​​နဲ့​​ မကင်း​​ဘူး​​။ အခုသီချင်း​​က​​ေလး​​က​​ေတာ့​​ ​​ေရွှညာ​​ေမာင်​​ေရး​​ြပီး​​ ဦး​​ချင်း​​စိန်ဆိုထား​​တာလို့​​ ထင်ပါတယ်။ သူက အချက်အလက် ပိုြပည့​်​စံုတယ်။ ပုပ္ပား​​ လွမ်း​​​ေြကာင်း​​ရှိတဲ့​​သူ​​ေတွက ​​ေတာင်း​​ဆိုြကလို့​​ ကိုသု​​ေမာင် အဆိုနဲ့​​တင်​​ေပး​​လိုက်ပါတယ်။

    ပုပ္ပား​​ကို စကား​​ဝါ​​ေြမလို့​​ ​​ေခါ်ြကရတဲ့​​အ​​ေြကာင်း​​က ​​ေတာင်မြကီး​​ ​​ေတာင်ကလပ် ပတ်ပတ်လည်မှာ စကား​​စိမ်း​​စကား​​ဝါပန်း​​က​​ေလး​​​ေတွ ​​ေဝ​​ေန​​ေအာင် ပွင့​်​ြကလို့​​ပါ။ စကား​​ပွင့​်​က​​ေလး​​​ေတွကို ဖန်ပုလင်း​​​ေလး​​​ေတွထဲမှာ ထည့​်​ြပီး​​ ပုပ္ပား​​ြပန် အမှတ်တရ ဘုရား​​တင်စရာအ​​ေနနဲ့​​ ​​ေရာင်း​​ြကပါတယ်။ အညာအိမ်က ဘုရား​​စင်တိုင်း​​မှာ ​​ေတွ့​​ရတတ်ြပီး​​ ညှိုး​​မသွား​​တတ်ပါဘူး​​။ ​​ေအာက်အရပ်မှာ တရုတ်စကား​​လို့​​​ေခါ်တဲ့​​ ပန်း​​ကိုကျ သူတို့​​က အ​​ေကျာ် လို့​​​ေခါ်တယ် ထင်တယ်။ ြမို့​​​ေတာ် ​​ေမာင်ယဉ်​​ေအာင်ရဲ့​​ ပန်း​​ဒဏ္ဍာရီ ထဲက သခင်မ မမဥရဲ့​​ သရဖီပန်း​​ ဇာတ်​​ေြကာင်း​​က​​ေလး​​လိုပဲ ပုပ္ပား​​မှာလည်း​​ ​​ေမာင်တင့​်​တယ်၊​ ​​ေဒွး​​ြဖူ ြမတ်လှ တို့​​ရဲ့​​ စကား​​စိမ်း​​ပန်း​​ ဒဏ္ဍာရီရှိခဲ့​​ပါတယ်။ ဒါ​​ေြကာင့​်​ အိမ်တွင်း​​မင်း​​မဟာဂီရိ မိသား​​စုရဲ့​​ နတ်နန်း​​ြကီး​​ဟာ ပုပ္ပား​​ရဲ့​​ အထင်ကရ၊​ ြမန်မာြပည်တနံတလျား​​က နတ်ယံုြကည်သူ​​ေတွ ဦး​​ခိုက်ရာကွန်း​​​ေဆာင်ြကီး​​ြဖစ်ပါတယ်။ တကယ်​​ေတာ့​​ ပုပ္ပား​​မှာနန်း​​တည်​​ေပမယ့​်​ သူတို့​​ဇာတိက တ​​ေကာင်း​​ကလာတာပါ။ ​

    ​ေမာင်တင့​်​တယ်ဟာ နှမ​​ေချာက​​ေလး​​ နှစ်​​ေယာက်ရှိရာမှာ နှစ်​​ေယာက်စလံုး​​ ရခိုင်ဘုရင် တ​​ေကာင်း​​ဘုရင်​​ေတွက အသီး​​သီး​​ ​​ေတာ်​​ေကာက်​​ေြမှာက်စား​​ခဲ့​​ြက​​ေပမယ့​်​ အကိုြကီး​​ခမျာ လူစွမ်း​​​ေကာင်း​​ရယ်လို့​​ တိုင်း​​ရပ်ြပည်​​ေပါ် နံမည်​​ေကျာ်ြပီး​​ လူထု​​ေမတ္တာကို ရှင်ဘုရင်ထက်ပိုရ​​ေလ​​ေတာ့​​ နန်း​​ရပ်ထီး​​ြဖူ လုယူလိမ့​်​နိုး​​ ယိုး​​စွပ်ခံရြပီး​​ ​​ေတာပုန်း​​ြကီး​​ဘဝ ​​ေရာက်ရရှာတယ်။ သို့​​​ေသာ်လည်း​​ ဒီလို​​ေတာခိုသူပုန်​​ေလာက်​​ေတာ့​​ ရှင်ဘုရင်က ဘယ်မှုလိမ့​်​မလဲကွယ်။ မင်း​​တို့​​ပရိယာယ် ​​ေရွှဉာဏ်ြခယ်တဲ့​​။ နှမက​​ေလး​​က​​ေနတဆင့​်​ လက်နက်နဲ့​​ ြငိမ်း​​ချမ်း​​​ေရး​​လဲရ​​ေအာင် တဘက်လှည့​်​နဲ့​​ နား​​ချခိုင်း​​​ေတာ့​​ နဂိုကမှ အိမ်ကိုလွမ်း​​​ေနတဲ့​​ အကိုြကီး​​ဟာ ​​ေဒါ်​​ေမလှြမိုင်ရဲ့​​ “​​ေရှာင်မ​​ေြပး​​ပါနဲ့​​ ​​ေမာင်​​ေလး​​ရယ်” ဆိုတဲ့​​သီချင်း​​ကို နား​​​ေယာင်ြပီး​​ အလင်း​​ဝင်လာပါသတဲ့​​။ အလင်း​​ဝင်တဲ့​​သူမို့​​ အလင်း​​နဲ့​​ပဲ ဆီး​​ြကိုလိုက်ပါတယ်။ စကား​​စိမ်း​​ပင်ြကီး​​​ေအာက်မှာ မီး​​ပံုြကီး​​ဖိုလို့​​ ကွပ်မျက်လိုက်သတဲ့​​။ မြကည့​်​ရက်တဲ့​​ နှမက​​ေလး​​ကလည်း​​ မီး​​ပံုထဲခုန်ဆင်း​​လို့​​ အတူ​​ေသပွဲဝင်ရှာပါ​​ေလ​​ေရာ။

    အဲဒီ စကား​​စိမ်း​​ပင်ြကီး​​ဟာ လာလာသမျှ လူသူကျွဲနွား​​တို့​​ကို ဖမ်း​​စား​​​ေြခာက်လှန့​်​တာမို့​​ တ​​ေကာင်း​​ဘုရင်လည်း​​ ​​ေြကာက်​​ေြကာက်နဲ့​​ တပင်လံုး​​မီး​​ရှို့​​ြပီး​​ မီး​​​ေလာင်သစ်ငုတ်ြကီး​​ကို ဧရာဝတီြမစ်ထဲ​​ေမျှာလိုက်တာ ပုပ္ပား​​မှာ လာ​​ေသာင်တင်သတဲ့​​။ ဒီအခါကျမှ အနီး​​အနား​​က ပုဂံရှင်ဘုရင်ဆီ အိမ်မက်နဲ့​​ ဗီဇာ​​ေလျှာက်​​ေတာ့​​ နတ်ရုပ်ထုလုပ်ပူ​​ေဇာ်ြပီး​​ နတ်နန်း​​နယ်ပယ်နဲ့​​ အပိုင်စား​​​ေပး​​လိုက်သတဲ့​​။ သူ့​​အ​​ေြကာင်း​​ြကား​​တဲ့​​ ရခိုင်ကနှမက​​ေလး​​​ေရာ တူမက​​ေလး​​ ရှင်နှဲမိပါ မှီခိုသူ ဗီဇာ​​ေတွရကုန်ြပီး​​ အိမ်တွင်း​​နတ်ခုနစ်​​ေဖာ် ြဖစ်လာြကသတဲ့​​။ စကား​​စိမ်း​​ပန်း​​ အလွန်မုန်း​​ြပီး​​ မီး​​အလင်း​​​ေရာင် မြကည့​်​ချင်လို့​​ အိမ်​​ေတွမှာ လိုက်ကာအနီက​​ေလး​​ ကာထား​​ြကရတာတဲ့​​။ ခု​​ေခတ်​​ေတာင် သူ့​​ကို ပသတဲ့​​အ​​ေနနဲ့​​ ရန်ကုန်မှာ မြကာခန အ​​ေမှာင်ချထား​​​ေလ့​​ရှိတယ်ဆိုပဲ။ ကိုး​​ကန့​်​က ဖုန်ြကား​​ရှင်ြကီး​​ြကား​​ရင် ​​ေလာက်ကိုင်နား​​မှာ တရုတ်စတိုင် နတ်နန်း​​ြကီး​​များ​​ ​​ေဆာက်ြပီး​​ ပူ​​ေဇာ်ထား​​ဦး​​မလား​​မသိ။ ​​ေငါနဲ့​​ အာြဖစ်ရှင်း​​ တူပါ​​ေပလယ် ဆိုြပီး​​​ေတာ့​​။

    နတ်​​ေတွက​​ေတာ့​​ အပိုင်စား​​နယ်ပယ်ချင်း​​ တူတာ​​ေတာင် လူ​​ေတွလို စား​​ကျက်မလုပါဘူး​​။ ကိုယ့​်​ပရိသတ်နဲ့​​ကိုယ် ကိုယ့​်​​ေဖာက်သည်နဲ့​​ကိုယ်။ သမုဒ္ဒရာ​​ေရ တ​​ေယာက်တည်း​​ အကုန်မ​​ေသာက်နိုင်ပါဘူး​​လို့​​ သ​​ေဘာထား​​ြကထင်ပါရဲ့​​။ ပုပ္ပား​​မှာ ​​ေနာက်ထပ် ပီအာရ်ကျထား​​တဲ့​​ နတ်မိသား​​စု တစ်စုကျန်ပါ​​ေသး​​တယ်။ မစ္စတာဗျတ္တ မစ္စက်ဝဏ္ဏဗျတ္တ နဲ့​​ သား​​နှစ်ပါး​​ ​​ေရွှဖျဉ်း​​စီနီယာ ဂျူနီယာ​​ေလ။ ြမန်မာဘုရင်​​ေတွဆီမှာ စစ်မှုထမ်း​​ြကတဲ့​​ ​​ေပါ်တူဂီစစ်သည်​​ေတွ မတိုင်ခင်ကတည်း​​က ဗျတ်ဝိ နဲ့​​ ဗျတ္တညီအကိုဟာ ပုဂံြပည့​်​ရှင် အ​​ေနာ်ရထာမင်း​​ထံမှာ မင်း​​မှုထမ်း​​အြဖစ် ခစား​​ြကသတဲ့​​။ ငယ်ငယ်က ပုပ္ပား​​မှာ ဘုန်း​​ြကီး​​​ေကျာင်း​​သား​​လုပ်တုန်း​​က ​​ေဇာ်ဂျီဘာဘီကျူး​​စား​​ထား​​မိ​​ေတာ့​​ အင်မတန် သန်စွမ်း​​တယ်လို့​​ နံမည်​​ေကျာ်ပါတယ်။ အ​​ေနာ်ရထာမင်း​​ သထံုကိုတိုက်​​ေတာ့​​ သူတို့​​အစွမ်း​​နဲ့​​ ြမို့​​ရိုး​​ကိုဝင်စီး​​နိုင်တာ လို့​​ဆိုတယ်။ သို့​​​ေသာ် အကိုလုပ်တဲ့​​ ဗျတ်ဝိက​​ေတာ့​​ ချစ်သူမအိုဇာရဲ့​​ ကွမ်း​​တယာနဲ့​​​ေရတမှုတ် ​​ေသာက်လိုက်တာ ဗမာ​​ေဆး​​​ေတွမူး​​ြပီး​​ ကွပ်မျက်ခံလိုက်ရတယ်။ ​

    ​ေအာင်ပွဲနဲ့​​အတူြပန်လာတဲ့​​ ဗျတ္တဟာ ခု​​ေခတ် တပ်မ​​ေတာ်သား​​​ေတွလို ပန်း​​ကံုး​​စွပ်လို့​​ အြကိုဆိုခံရမည့​်​အစား​​ သူကတဖန် ပုဂံသူမယ်မယ်ဖျား​​တို့​​ ပန်ဖို့​​ရာ ပန်း​​စံု​​ေပါတဲ့​​ ပုပ္ပား​​က​​ေန ​​ေန့​​စဉ်ပန်း​​ဆက်တဲ့​​ ရာထူး​​ရသွား​​ရှာတယ်။ ဖူး​​စာ​​ေြကာင့​်​ထင်ပါရဲ့​​။ ပုပ္ပား​​သူ​​ေလး​​ မယ်ဝဏ္ဏနဲ့​​ ဆံုပါ​​ေလ​​ေရာ။ ြမန်မာ​​ေတွက သူ့​​ကို ဘီလူး​​မပါလို့​​ဆိုတယ်။ ကိုး​​ကွယ်တဲ့​​သူ​​ေတွက​​ေတာ့​​ ချစ်စနိုး​​နဲ့​​ ဘီလူး​​​ေပမယ့​်​ လူသား​​စား​​ဘီလူး​​မဟုတ်ပါဘူး​​။ ပန်း​​ဝတ်မှုန်​​ေတွကိုသာစား​​တဲ့​​ ပန်း​​စား​​ဘီလူး​​ပါလို့​​ဆိုတယ်။ တချို့​​မာမီ​​ေတွ ကွန့​်​ချက်များ​​ မနူဟာမင်း​​ရဲ့​​ နှမအရင်း​​၊​ ​​ေတာမှီဥပုသ်ြပုရာမှာ သူများ​​မ​​ေနှာက်ယှက်နိုင်​​ေအာင် ဖူး​​စာရှင်မှတပါး​​ ဘီလူး​​အသွင် ြမင်​​ေစသတည်း​​လို့​​ အဓိဋ္ဌာန်ထား​​တာပါတဲ့​​။ ဖူး​​စာရှင်က​​ေတာ့​​ ချွင်း​​ချက်​​ေပါ့​​​ေနာ်။ ရိုမန်း​​တစ်ဥပုသ်ပဲ။

    ဘာပဲ​​ေြပာ​​ေြပာ သုနာပရန္တလို့​​​ေခါ်တဲ့​​ ြမစ်အ​​ေနာက်ဘက်ကမ်း​​က ​​ေရွှစက်​​ေတာ် စက္ကိန်း​​တဲ ဘုရား​​သမိုင်း​​​ေတွမှာ၊​ တမ္ပဒီပလို့​​​ေခါ်တဲ့​​ ြမစ်အ​​ေရှ့​​ဘက်က ြမသလွန်၊​ မန္တ​​ေလး​​​ေတာင် ဘုရား​​သမိုင်း​​​ေတွမှာ၊​ သ​​ေရ​​ေခတ္တရာ လို့​​​ေခါ်တဲ့​​ ​​ေတာင်တွင်း​​ြကီး​​ဝန်း​​ကျင် ပျူနိုင်ငံသမိုင်း​​​ေြကာင်း​​ ဒဏ္ဍာရီ​​ေတွမှာပါ ဘီလူး​​ဇာတ်​​ေကာင်​​ေတွ ​​ေတာ်​​ေတာ်များ​​များ​​ ပါ​​ေနခဲ့​​တာမို့​​ အခါအခွင့​်​သင့​်​တုန်း​​ နည်း​​နည်း​​ လိပ်ပတ်လည်​​ေအာင် ရှင်း​​ြပပါ့​​မယ်။ တ​​ေကာင်း​​ဘုရင်က စူဠာသမ္ပဝ မဟာသမ္ပဝလို့​​​ေခါ်တဲ့​​ စတီဗီဝမ်း​​ဒါး​​ ညီအကိုကို​​ေမွး​​တဲ့​​အခါ ဒုက္ခိတ​​ေမွး​​ရပမလား​​ဆိုြပီး​​ အရွယ်မ​​ေရာက်တ​​ေရာက်မှာ ​​ေဖာင်​​ေပါ်စား​​​ေရရိက္ခာ အြပည့​်​အစံုတင်လို့​​ ဧရာဝတီြမစ်ထဲ ​​ေမျှာလိုက်ြပန်သတဲ့​​။ ​​ေမျှာသလား​​​ေတာ့​​ မ​​ေမး​​နဲ့​​​ေနာ်။ ြမစ်လယ်မှာ​​ေဖာင်​​ေတာ်နဲ့​​ ညီ​​ေနာင်နှစ်ပါး​​ ပွဲ​​ေတာ်တည်ရာကို ဘယ်သူမှ မြမင်ြကဘူး​​ဟဲ့​​လို့​​ လာအလစ်သုတ် ကျီစား​​တာက​​ေတာ့​​ စန္ဒမူခိ လို့​​​ေခါ်တဲ့​​ ဘီလူး​​မက​​ေလး​​​ေပါ့​​။ သူ့​​ခမျာ ငတ်ြကီး​​ကျလို့​​ လာခိုး​​စား​​တာ​​ေတာ့​​ ဟုတ်ဟန်မတူပါဘူး​​။

    မင်း​​သား​​​ေချာက​​ေလး​​​ေတွ ကိုယ့​်​ကို မြမင်ရှာဘူး​​ဆိုြပီး​​ အပျိုြကီး​​တို့​​ဘာဝ သူမသိငါပိုး​​ လာလုပ်ဟန်တူပါတယ်။ ဒါလည်း​​ဖူး​​စာလို့​​ ​​ေြပာရမှာပဲ။ မျက်မြမင်ဟင်း​​ခွက်​​ေတာင် လူမိ​​ေအာင်နှိုက်ြပီး​​ ​​ေလျှာ်​​ေြကး​​​ေတာင်း​​​ေတာ့​​မှ ပညာ​​ေတွထုတ်သံုး​​ြပီး​​ ​​ေဆး​​ကု​​ေပး​​လိုက်တာ ြမင်​​ေစသတည်း​​ ြဖစ်သွား​​​ေရာတဲ့​​။ စကုတဲ့​​​ေနရာကို စကု လို့​​​ေခါ်ြပီး​​ စလင်း​​တဲ့​​​ေနရာကို​​ေတာ့​​ စလင်း​​ လို့​​​ေခါ်သတဲ့​​။ ြမစ်အ​​ေြကအညာနဲ့​​​ေတာ့​​ ြပန်မြကည့​်​နဲ့​​​ေနာ်။ မယံုရင် ပံုြပင်လို့​​သာ မှတ်လိုက်။ ဒီမိန်း​​မဇာတ်လမ်း​​က ဆက်ရဦး​​မှာ။ အဲဒီ​​ေဖာင်​​ေအာက်စုန်သွား​​ရင် ​​ေရလာခပ်တဲ့​​ ​​ေဗဒါရီနဲ့​​ဆံုြပီး​​ သ​​ေရ​​ေခတ္တရာ တည်ရဦး​​မှာ။ ရွာစား​​​ေကျာ် စိန်​​ေဗဒါြကီး​​ ​​ေဗဒါ​​ေမာင်က​​ေလး​​ ြဖစ်လာတာ​​ေတာင် ဒီဇာတ်လမ်း​​က​​ေလး​​က မ​​ေဗဒါ ​​ေရခပ်ြပန်​​ေစာလို့​​ ဘရ​​ေသ့​​ြကီး​​က​​ေမး​​တဲ့​​ “​​ေဗဒါ ဟဲ့​​ ​​ေဗဒါ။ နင့​်​ဗူး​​ကို ဘယ်သူချဲ့​​ ​​ေြပာဟဲ့​​​ေဗဒါ မ​​ေဗဒါ” ဆိုတဲ့​​ သီချင်း​​က​​ေလး​​ အတီး​​​ေကာင်း​​လွန်း​​လို့​​ ​​ေမာင်က​​ေလး​​ အမည်​​ေပျာက်ြပီး​​ စိန်​​ေဗဒါ ရယ်လို့​​ ြဖစ်လာပါသတဲ့​​။

    မင်း​​သား​​ညီအကိုနဲ့​​ ကိုရီး​​ယား​​ကား​​ရိုက်​​ေနတဲ့​​ စန္ဒမုခိဟာ ြမတ်စွာဘုရား​​ရှင် သုနာပရန္တတိုင်း​​ကို ြကွလာတာကို မသိလိုက်ဘူး​​တဲ့​​။ ဟိုမှာြဖင့​်​ မန်း​​စက်​​ေတာ် ​​ေတာင်​​ေပါ်မှာ မုဆိုး​​ြကီး​​ လုဒ္ဒက က စက်​​ေတာ်ရာအစံုကိုလည်း​​ ဆုပန်ြပိး​​ြပီ။ သူ့​​အကို​​ေတွြဖစ်တဲ့​​ ​​ေဘာ​​ေသာနဲ့​​​ေဘာ​​ေကျာ် ဘီလူး​​ညီ​​ေနာင် (အဲဒီ​​ေခတ်ကတည်း​​က ြမန်မာ​​ေဘာလံုး​​အသင်း​​ ရှိခဲ့​​ဟန်တူရဲ့​​) ကလည်း​​ ဘုရား​​ရှင်ကျိန်း​​စက်ရန် ြမသား​​သလွန်​​ေတာ်ကို လှူဒါန်း​​ြပီး​​​ေနြပီး​​ ဆု​​ေတွပန်ြပီး​​​ေနြပီ။ ဒီ​​ေတာ့​​မှ သူ့​​ကို​​ေတာင် သတိမရြကရ​​ေကာင်း​​လား​​လို့​​ စိတ်​​ေကာက်ြပီး​​ ဘုရား​​ရှင် မန္တ​​ေလး​​​ေတာင်ြကွချီတဲ့​​ဆီ အူယား​​ဖား​​ယား​​ အမီလိုက်လို့​​ လှူစရာလည်း​​ ဘာမှ မပါတာနဲ့​​ ကိုယ့​်​ချမ်း​​သာတဲ့​​ပစ္စည်း​​ သား​​ြမတ်အစံုကို ြဖတ်လို့​​ လှူဒါန်း​​ရင်း​​ ​​ေယာကင်္ျား​​ဆု ပန်လိုက်တာ ဘုရား​​ရှင်က ​​ေနာင်အခါ ဤအရပ်၌ သာသနာကို ချီး​​​ေြမှာက်မည့​်​ မင်း​​​ေကာင်း​​တစ်ပါး​​ြဖစ်လတ္တံ့​​ လို့​​ လက်ညှိုး​​ြကီး​​ညွှန်ြပီး​​ ဗျာဒိတ်​​ေပး​​​ေတာ်မူသတဲ့​​ကွယ်။ မင်း​​တုန်း​​မင်း​​ြကီး​​ ​​ေြပာတာပဲ။ မယံု သူ့​​သာ လိုက်​​ေမး​​​ေချ​​ေတာ့​​။ အရက်သမား​​​ေတွ မ​​ေသာက်​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ဘုရား​​လှူလိုက်ြပီ ဆိုတာထက်​​ေတာင် ဆိုး​​​ေသး​​​ေနာ်။ လှူစရာ ရှား​​လို့​​။

    ခု​​ေတာ့​​ ဒီမိန်း​​မ ဆာဂျင်ြဖစ်​​ေနမလား​​ မဆိုနိုင်ဘူး​​။ ကမ္ဘာမှာ အ​​ေစာဆံုး​​ ရင်သား​​ြဖတ်​​ေတာက် ခွဲစိတ်မှုကို သူကစခဲ့​​တာရယ်။ မျက်ြကည်လွှာ အစား​​ထိုး​​တာကို ​​ေအာင်ြမင်စွာ ခွဲစိတ်တတ် ​​ေနတာရယ်​​ေြကာင့​်​​ေလ။ သူ့​​အကို ​​ေဘာညီ​​ေနာင်က​​ေတာ့​​ ဘုရား​​ရှင် ချန်ရစ်တဲ့​​ ြမသား​​သလွန်​​ေတာ်ကို ဘုရား​​တည်ဖို့​​ ြကိုး​​စား​​ရာမှာ ဘီလူး​​ဘဝနဲ့​​ဆိုရင် ဘုရား​​တကာပါမစ် မရလို့​​ ​​ေနာင်ဘဝကျကာမှ လူအြဖစ်နဲ့​​ သာထွန်း​​ြပန့​်​ကို ​​ေလျှာက်လွှာတင်ြပီး​​ ြမစ်အ​​ေရှ့​​ဘက်ကမ်း​​မှာ ြမသလွန်​​ေစတီ တည်ခွင့​်​ရြကသတဲ့​​ကွယ်။ မယ်ဝဏ္ဏက စလိုက်မိတာ ပုပ္ပား​​ကနယ်​​ေကျာ်ြပီး​​ ​​ေရွှစက်​​ေတာ် စက္ကိန်း​​တဲ ြမသလွန်​​ေတွ​​ေတာင် ​​ေရာက်ကုန်ြပီ။ ​​ေတာ်ပါ​​ေသး​​ရဲ့​​ ။ သ​​ေရ​​ေခတ္တရာမှာ ဘုရား​​မရှိ​​ေပလို့​​။ နို့​​မို့​​ ​​ေမာရဦး​​မယ်။

    ြခံုြကည့​်​လိုက်ရင် အဲဒီ​​ေခတ်အခါက အဲဒီအရပ်​​ေဒသမှာ ​​ေနခဲ့​​ြကတဲ့​​ စရိုက်ြကမ်း​​ြကမ်း​​ အရုပ်ဆိုး​​ဆိုး​​ လူ​​ေတွကို သူတို့​​နဲ့​​ ဇာတ်မတူတဲ့​​သူ​​ေတွက ဘီလူး​​ရိုး​​ စုန်း​​ရိုး​​ ရိုး​​ြကဟန်တူပါရဲ့​​။ ကပ္ပလီများ​​လို​​ေနမှာ​​ေပါ့​​။ ခု​​ေတာ့​​လည်း​​ ​​ေသွး​​​ေတွ ​​ေနှာရင်း​​ ​​ေချာလာလိုက်ြကတာ။ မယံုရင် ပရိုဖိုင်း​​ပစ်ချာမှာသာ ြကည့​်​​ေပ​​ေတာ့​​။ (ဤကား​​​ေြကာ်ြငာ)။ အယူဝါဒ အစွဲအလန်း​​ကို မသိနား​​မလည်မှုနဲ့​​ ရှုြမင်တဲ့​​အခါ အဲသလိုပဲ အထင်မှား​​ အြမင်မှား​​​ေတွ ြဖစ်တတ်တယ်ဗျ။ ကိုယ်​​ေတွ့​​ဇာတ်လမ်း​​တစ်ပုဒ်​​ေြပာြပပါ့​​မယ်။ ကျွန်​​ေတာ့​်​အဖွား​​​ေလး​​ (အ​​ေဖ့​​အ​​ေဒါ်) ဟာ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ လူမှန်း​​သိစကတည်း​​က ရွာမှာ အိမ်ထဲတင် သီး​​သန့​်​အ​​ေဆာင်က​​ေလး​​နဲ့​​ အြပင်ထုတ်ြပီး​​ သီး​​ြခား​​ခွဲ​​ေနတယ်။ သူ့​​​ေယာကင်္ျား​​၊​ သား​​ရင်း​​ သမီး​​ရင်း​​များ​​နဲ့​​​ေတာင် တအိုး​​တည်း​​ တခွက်တည်း​​ မစား​​ဘူး​​။ ဘယ်သူနဲ့​​မှလည်း​​ အ​​ေခါ်အ​​ေြပာ အသွား​​အလာ မလုပ်ဘူး​​။

    ရွာကလူ​​ေတွကလည်း​​ သူ့​​အနား​​ ဘယ်သူမှ မကပ်ဘူး​​။ အငယ်ဆံုး​​က​​ေလး​​ ​​ေမွး​​​ေတာ့​​ မီး​​တွင်း​​ြကီး​​မှာ ငပိဆား​​ြပား​​ကိုင်လို့​​ ကိုယ်ပျက်ြပီး​​ နူသွား​​တာတဲ့​​။ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​သွား​​လည်း​​ အိမ်ထဲက​​ေန လှမ်း​​နှုတ်ဆက် စကား​​​ေြပာတယ်။ ​​ေခါင်း​​ြမီး​​ြခံုြပီး​​ ​​ေချာင်း​​ြကည့​်​တယ်။ သူ့​​ရုပ်ကို ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ ​​ေသ​​ေသချာချာ မြမင်ဖူး​​ဘူး​​။ ဆရာဝန်ြဖစ်ြပီး​​ အ​​ေတာ်ြကာမှ ရွာကို​​ေရာက်တဲ့​​အခါ ကိုယ်ကလည်း​​ ကျန်း​​မာ​​ေရး​​ဗဟုသုတ ရှိလာြပီဆို​​ေတာ့​​ ရဲရဲတင်း​​တင်း​​ ​​ေခါ်​​ေြပာနှုတ်ဆက် စကား​​​ေြပာြဖစ်တယ်။ စိတ်မ​​ေကာင်း​​လိုက်တာ။ သူ့​​​ေရာဂါ အနူ​​ေရာဂါမဟုတ်ဘူး​​ဗျ။ ရူမတွိုက်လို့​​​ေခါ်တဲ့​​ အဆစ်​​ေယာင်​​ေရာဂါ​​ေြကာင့​်​ အဆစ်က​​ေလး​​​ေတွ ​​ေယာင်ရွဲ့​​ ပံုပျက်ြပီး​​ ​​ေြခ​​ေချာင်း​​လက်​​ေချာင်း​​က​​ေလး​​​ေတွ တိုသလိုစား​​သလိုြဖစ်​​ေနတာ။ နာလွန်း​​​ေတာ့​​ အပူ​​ေတွ​​ေပး​​ရှာတယ် ထင်ပါရဲ့​​။ ​​ေလာင်ကျွမ်း​​ထား​​တဲ့​​ အနာရွတ်​​ေတွလည်း​​ ပွလို့​​။ အသက်ခုနစ်ဆယ်နား​​ ကပ်​​ေနြပီ။ ဒီအချိန်မှာ သူလွန်ခဲ့​​တဲ့​​ အချိန်​​ေတွလည်း​​ ြပန်မရနိုင်​​ေတာ့​​ဘူး​​။ တရွာလံုး​​ကလည်း​​ ရှင်း​​ြပရင် “ဟုတ်လား​​ တို့​​​ေတာ့​​ သိ​​ေပါင်” ဆိုတာထက်ပိုြပီး​​ ​​ေြပာင်း​​လဲလာမှာ မဟုတ်​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ဘီလူး​​ဆိုတာမျိုး​​ဟာလည်း​​ ဒီလိုပဲ ြဖစ်​​ေနမလား​​လို့​​ ​​ေတွး​​မိတယ်။ ပုပ္ပား​​ကို အလည်​​ေခါ်ကာမှပဲ ဘီလူး​​ကား​​ြပ​​ေနမိြပီ။

    ဒီတခါ မယ်ဝဏ္ဏက​​ေလး​​ကို ြမင်​​ေစချင်တာက ဘီလူး​​မအ​​ေနနဲ့​​ မဟုတ်ပဲ စစ်သား​​မယား​​၊​ စစ်သား​​အ​​ေမ အ​​ေနနဲ့​​ ြမင်ြကည့​်​ရ​​ေအာင်။ ​​ေယာကင်္ျား​​က သထံုက ပိဋကပ်ပင့​်​​ေတာ့​​ စွမ်း​​ခဲ့​​သလို သား​​​ေတွကလည်း​​ တရုတ်က စွယ်​​ေတာ်ပင့​်​​ေတာ့​​ ​​ေကျာ်ခဲ့​​တာပဲ။ အရွယ်နဲ့​​မလိုက်​​ေအာင်ကို စွမ်း​​ပါသတဲ့​​။ သို့​​ပါ​​ေသာ်ြငား​​ မင်း​​ပါး​​ခစား​​ ​​ေယာက်ျား​​​ေကာင်း​​တို့​​မည်သည် နန်း​​စည်း​​စိမ်ရဲ့​​ ရန်သတ္တရုြပုအံ့​​​ေသာငှာ မသကင်္ာ၍ ​​ေသာ်လည်း​​​ေကာင်း​​၊​ မလိုသူ ​​ေထာက်လှမ်း​​​ေရး​​တို့​​က ဝိကီလိခ်မှာ ပါပါတယ်လို့​​ တွန်း​​ြကထိုး​​ြကရင် ​​ေသာ်လည်း​​​ေကာင်း​​ ​​ေရှး​​ကြပုဖူး​​ ကုသိုလ်ထူး​​တို့​​က မကယ်နိုင်ပါဘူး​​ တဲ့​​ကွယ်။ ကိုယ်ကသူတို့​​အတွက် အသက်​​ေပး​​လို့​​ အမှု​​ေတာ်ထမ်း​​ရသလိုပဲ သူတို့​​ကလည်း​​ နန်း​​စည်း​​စိမ်ကို အသက်နဲ့​​လဲလို့​​ ကာကွယ်ရတာ​​ေပါ့​​ကွယ်။ ဘာမလဲစရာရှိမလဲ။ ကိုယ့​်​အသက်မှ မဟုတ်တာ။ လင်​​ေသ သား​​​ေသနဲ့​​ကံဆိုး​​မြကီး​​ခမျာ ဘီလူး​​ဘဝက​​ေန နတ်စိမ်း​​ဘဝကိုလည်း​​ ​​ေြပာင်း​​ရြပန်တာပဲ။ ပရိုမိုး​​ရှင်း​​လား​​။ ဒိမိုး​​ရှင်း​​လား​​​ေတာင် မသိ​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ထရန်စဖာ​​ေတာ့​​ မဟုတ်ဘူး​​။ ​​ေနရာတင် ငုတ်တုတ်။

    ခု​​ေလာက်ဆို ပုပ္ပား​​ကို ဘာလို့​​ အိုလံပပ်စ်​​ေတာင်​​ေတာ် နဲ့​​ နှိုင်း​​သလဲ သ​​ေဘာ​​ေပါက် ​​ေလာက်​​ေရာ​​ေပါ့​​။ အဲဒါက နတ်ပဲရှိ​​ေသး​​တာ။ ကျန်​​ေသး​​တယ်။ ပုပ္ပား​​သား​​​ေတွ တပံုြကီး​​။ ဝိဇ္ဇာရှစ်​​ေသာင်း​​ ဆရာအ​​ေပါင်း​​နဲ့​​ ထွက်ရပ်​​ေပါက် ဘိုး​​​ေတာ်များ​​ တဲ့​​၊​ မြမင်အပ်​​ေသာ ပုဂ္ဂိုလ်များ​​မို့​​သာ ​​ေတာ်​​ေတာ့​​တယ်။ နို့​​မို့​​ဆို သူတို့​​​ေတွနဲ့​​ ပုပ္ပား​​​ေြမ ​​ေြခချစရာ​​ေတာင် ရှိမှာမဟုတ်။ ဦး​​ပရမဝဏ္ဏသိဒ္ဓိ​​ေကျာင်း​​က​​ေတာ့​​ အထင်ကရ​​ေပါ့​​ဗျာ။ ဘိုး​​ဘိုး​​​ေအာင် နဲ့​​ ဘိုး​​မင်း​​​ေခါင်တို့​​ကလည်း​​ ဓါတ်ကျရင်ကျသလို ြကွြကွလာ​​ေလ့​​ရှိသတဲ့​​။ ပုဂံက ရှင်အဇ္ဇ​​ေဂါဏလည်း​​ပါဆိုပဲ။ သူ့​​ကိုလည်း​​ ြမန်မာ​​ေတွ ကမ္ဘာမှာ ထရန်စ်ပလန့​်​စခဲ့​​တာလို့​​ ဂုဏ်ယူချင် ရ​​ေသး​​တယ်ဗျား​​။ အမည်မ​​ေဖာ်လိုသူ ​​ေဖ​​ေဇာ်ဂျီတို့​​ကလည်း​​ ​​ေဆး​​လာလာ ကျိတ်​​ေသး​​သတဲ့​​။ ခု​​ေတာ့​​ ကျန်း​​မာ​​ေရး​​ဝန်ြကီး​​ဋ္ဌာနက ဓါတု​​ေဗဒစစ်​​ေဆး​​​ေရး​​၊​ အစား​​အစာနှင့​်​​ေဆး​​ဝါး​​များ​​ မှတ်ပံုတင်​​ေရး​​တို့​​အတွက် ​​ေလာင်း​​စရာ​​ေရမရှိလို့​​ ​​ေဆး​​ဒါန်း​​ြမင်း​​သီလာ​​ေကျာက်ဖျာြကီး​​ပစ်ြပီး​​ ဟိမဝန္တာြပန်ကုန်ြပီ။

    ​​ေတာင်စဉ်​​ေရမရ ​​ေြပာ​​ေနသမျှ​​ေတွကို ​​ေဒါက်တာသန်း​​ထွန်း​​​ေပတံြကီး​​နဲ့​​​ေတာ့​​ လာမတိုင်း​​နဲ့​​​ေနာ်။ ဧဝံ​​ေမသုတံပါ။ သက်​​ေသရယ်လို့​​လိုချင်ရင် ဘုရား​​​ေတွ ​​ေကျာင်း​​​ေတွ နတ်နန်း​​​ေတွ ​​ေကျာက်ဖျာ​​ေကျာက်ချပ်​​ေတွပဲ ြပစရာရှိတယ်။ ဟုတ်ဟုတ် မဟုတ်ဟုတ် ပံုြပင်က​​ေလး​​နဲ့​​ လည်ရပတ်ရ​​ေတာ့​​ စိတ်ဝင်စား​​စရာ​​ေကာင်း​​တာ​​ေပါ့​​။ ယံုတဲ့​​လူ​​ေတွက​​ေတာ့​​ ယံုလွန်း​​လို့​​ ဗိုလ်တ​​ေထာင်ဘုရား​​က ြမနန်း​​နွယ်​​ေတာင် အိမ်မက်အ​​ေပး​​​ေကာင်း​​တာနဲ့​​ ညည စတီး​​လက်​​ေကာက် လာလာအဆက်ခံရတယ် ဆိုပဲ။ အိမ်မက်လှလှ မက်ပါ​​ေစကွယ် လို့​​ ရီရီခင် သီချင်း​​​ေလး​​နဲ့​​ ဆု​​ေတာင်း​​​ေပး​​လိုက်ပါကွယ်။ အယူသည်း​​တာ ယုတ္တိမရှိတာ​​ေတွ နား​​မ​​ေထာင်ချင်ပါဘူး​​။ လက်​​ေတွ့​​ကိုမှ ြကိုက်သပဆိုရင်​​ေတာ့​​ ​​ေတာင်မြကီး​​​ေပါ်မှာ ဖွင့​်​ထား​​တဲ့​​ ပုပ္ပား​​​ေမာင်တိန်ရီ​​ေဆာ့​​မှာတည်း​​ ြပာလဲ့​​လဲ့​​ ​​ေရကုး​​ကန်က​​ေလး​​မှာ စိမ်ြပီး​​ ရှမ်ပိန်က​​ေလး​​ ဘီယာက​​ေလး​​နဲ့​​ ြငိမ့​်​​ေချဗျာ။ ကျုပ်လည်း​​ ဓါတ်ပံုထဲ​​ေတာ့​​ ြမင်ဖူး​​တယ်။ ​​ေဈး​​ြကီး​​လွန်း​​လို့​​ အနား​​မကပ်နိုင်ဘူး​​။ ြမန်မာပီပီ ကိုယ်နဲ့​​တန်ရာတန်ရာ ဒဏ္ဍာရီပုပ္ပား​​ပဲ ​​ေြပာတတ်တယ်။ ကျန်တာ​​ေတာ့​​ ကိုသု​​ေမာင်​​ေြပာတာ ဆက်နား​​​ေထာင်ြကည့​်​။


    တို့​​တိုင်း​​ဌာနီ တို့​​ြမန်မာြပည်ဝယ် ​​ေပ​​ေလး​​​ေထာင်​​ေကျာ် ြမင့​်​​ေခါင် ​​ေတာင်​​ေတာ် ​​ေရွှပုပ္ပား​​ရယ်။

    [(ြကည်နူး​​ဖွယ် ​​ေရွှရည်တိမ် ​​ေတာင်​​ေတာ်ပုပ္ပား​​ စိမ်း​​နုြပာညို ရွှန်း​​ရွှန်း​​စိုတယ်) ၂ ။ (ဂန္ဓမာ​​ေတာင် ပံု​​ေဆာင်နိုင်ဖွယ်) ၂ ။ သံုး​​လံုး​​​ေတာင်ထွဋ် ယှဉ်ြပိုင်ကာရယ် ဖိုခ​​ေနာက်ဆိုင် တည်​​ေနပါတယ်။ (ဖူး​​ညွန့​်​စိမ်း​​လန်း​​ နွယ်ပန်း​​ဆန်း​​ြကယ်) ၂ ။ အံ့​​မခန်း​​​ေလာက်ဖွယ် အသွယ်သွယ် ​​ေရွှပုပ္ပား​​ ပုပ္ပား​​​ေတာင်ြမတ်ဝယ်] ၂ ။

    (ပန်း​​ပဲ​​ေမာင်တင့​်​တယ် နတ်​​ေမာင်နှမရယ် ​​ေပျာ်စံြမန်း​​တဲ့​​ နတ်နန်း​​ြကီး​​လည်း​​ ရှိရာဌာနတကယ်) ၂ ။ ​​ေပါက္ကံြပည်ကို ပန်း​​​ေတာ်ဆက်တဲ့​​ ကိုဗျတ္တနဲ့​​ မယ်ဝဏ္ဏတို့​​ တူစံု​​ေမာင်မယ် ချစ်ြကိုး​​သွယ်​​ေနှာင် ​​ေရွှဖျဉ်း​​ညီ​​ေနာင် ဖွား​​ရာ​​ေဒသဝယ်။
    (ပုပ္ပား​​ ပုပ္ပား​​ ​​ေတာင်​​ေတာ် ​​ေရွှပုပ္ပား​​) ၂ ။ ပုပ္ပား​​ရယ်သာ လာချင်ပါရဲ့​​​ေလး​​။

    [(စကား​​ပွင့​်​ ဂမုန်း​​ရယ် အများ​​ြဖင့​်​သံုး​​တယ်။ ပုပ္ပား​​​ေတာင်ြမတ်​​ေတာင်ကလပ်ဝယ် ဝိဇ္ဇာတပသီ ​​ေဇာ်ဂျီ​​ေတွ ​​ေဆး​​ကျိတ်ပါတယ်) ၂ ။ စိမ့​်​စမ်း​​​ေရတံခွန် ခိုစဲကွန်း​​နဲ့​​ ​​ေကျာက်နွား​​သိုး​​ကိုး​​​ေကာင်ရှိပါတယ်] ၂ ။

    (ပန်း​​ပဲ​​ေမာင်တင့​်​တယ် နတ်​​ေမာင်နှမရယ် ​​ေပျာ်စံြမန်း​​တဲ့​​ နတ်နန်း​​ြကီး​​လည်း​​ ရှိရာဌာနတကယ်) ၂ ။ ​​ေပါက္ကံြပည်ကို ပန်း​​​ေတာ်ဆက်တဲ့​​ ကိုဗျတ္တနဲ့​​ မယ်ဝဏ္ဏတို့​​ တူစံု​​ေမာင်မယ် ချစ်ြကိုး​​သွယ်​​ေနှာင် ​​ေရွှဖျဉ်း​​ညီ​​ေနာင် ဖွား​​ရာ​​ေဒသဝယ်။


  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.