• “က​​ေမ္ဗာဇ / ြမတ်ဝတ်ရည်”

    နန်း​​​ေတာ်​​ေရှ့​​ဆရာတင်​​ေရး​​ြပီး​​ ​​ေလပါတီမြမရင်ဆိုခဲ့​​တဲ့​​ က​​ေမ္ဗာဇ သီချင်း​​ က​​ေလး​​ကို ရှမ်း​​ြပည်ြကီး​​ကို လွမ်း​​တဲ့​​ စိတ်နဲ့​​ တင်​​ေပး​​လိုက်ပါတယ်။ ရှမ်း​​ြပည်နယ်ဟာ ြပည်​​ေထာင်စုြမန်မာနိူင်ငံ​​ေတာ်ြကီး​​ရဲ့​​ အြကီး​​ဆံုး​​ြပည်နယ်ြကီး​​ြဖစ်ပါတယ်။ သာယာ​​ေအး​​ချမ်း​​တဲ့​​ ​​ေတာင်​​ေပါ်​​ေဒသြဖစ်ြပီး​​ ြမန်မာ့​​သမိုင်း​​ စခဲ့​​ကတည်း​​က အတူတကွ ပါဝင်လာခဲ့​​တဲ့​​ တိုင်း​​ရင်း​​သား​​ညီအကို​​ေတွထဲမှာ သူက အြကီး​​ဆံုး​​ညီက​​ေလး​​လို့​​ ​​ေြပာရင် ရတာ​​ေပါ့​​။ ရခိုင်ဘုရင်မင်း​​ဆက်များ​​လို အ​​ေနာက်ရိုး​​မ​​ေတာင်တန်း​​ြကီး​​ တံတိုင်း​​ကာလို့​​ သီး​​ြခား​​မ​​ေနခဲ့​​တဲ့​​ ရှမ်း​​​ေစာ်ဘွား​​ ပ​​ေဒသရာဇ်များ​​ဟာ ြမန်မာ့​​သမိုင်း​​အဆက်ဆက် ​​ေထွး​​​ေရာယှက်တင် ပါဝင်ခဲ့​​ြကလို့​​ ြမန်မာ​​ေတွနဲ့​​ ​​ေတာ်​​ေတာ် မစိမ်း​​တဲ့​​ တိုင်း​​ရင်း​​သား​​မျိုး​​နွယ်ပါ။ စစ်ကိုင်း​​မင်း​​ဆက်နဲ့​​ ​​ေဇယျာ​​ေရွှ​​ေြမကိုတည်သွား​​ခဲ့​​တဲ့​​ အသခင်္ယာ​​ေစာယွန်း​​ဟာလည်း​​ ရှမ်း​​ညီ​​ေနာင်သံုး​​ဦး​​က ဆင်း​​သက်လာတာြဖစ်ြပီး​​ အဲဒီမတိုင်ခင်ကတည်း​​က အ​​ေနာ်ရထာမင်း​​ရဲ့​​ မိဖုရား​​ ​​ေစာမွန်လှဟာလည်း​​ ရှမ်း​​မင်း​​သမီး​​က​​ေလး​​တစ်ပါး​​ပါ။

    တခါတခါမှာ ညီအကိုချင်း​​မို့​​ အခန့​်​မသင့​်​တာ​​ေလး​​​ေတွ ရှိ​​ေသာ်ြငား​​ အ​​ေရး​​ြကီး​​ရင် ​​ေသွး​​နီး​​ခဲ့​​တဲ့​​ ​​ေမာင်နှမ​​ေတွထဲမှာ ရှမ်း​​က ထိပ်ဆံုး​​က ပါပါတယ်။ ဒီက​​ေန့​​ အချိန်အခါမှာ​​ေတာ့​​ ရှမ်း​​ ကချင် မွန် ရခိုင် ကရင် စတဲ့​​ တိုင်း​​ရင်း​​သား​​အား​​လံုး​​မှာ ​​ေအာင့​်​လံုး​​​ေလး​​​ေတွ ကိုယ်စီရှိ​​ေနြက​​ေပမယ့​်​ ဒါဟာြဖင့​်​ ငါတို့​​ကို လူမျိုး​​​ေရး​​အရ နှိမ်ထား​​တာပဲ၊​ အနိုင်ကျင့​်​တာပဲလို့​​ မြမင်ြကပဲ သူတို့​​နည်း​​တူ အကိုဗမာြကီး​​မှာလည်း​​ လိမ့​်​​ေန​​ေအာင် ခံထား​​ရတာ​​ေတွ ရှိပါတယ် လို့​​ လူမျိုး​​​ေရး​​နဲ့​​မြမင်ပဲ နိုင်ငံ​​ေရး​​နဲ့​​ သံုး​​သပ်​​ေစချင်ပါတယ်။ မတရား​​မှုကို မတရား​​မှုအ​​ေနနဲ့​​ ဓမ္မဒိဋ္ဌာန်ကျကျ ရှုြမင်ြပီး​​ အရင်လို စည်း​​စည်း​​လံုး​​လံုး​​နဲ့​​ အတူလက်တွဲ တိုက်ဖျက်ြကတာ​​ေပါ့​​။ ဒီချိန်ြကီး​​ ပင်လံုတရား​​​ေဟာရင် အြမင်ကပ်ပုဒ်မ နဲ့​​ ြငိ​​ေနမစိုး​​လို့​​ ကိုယ့​်​ကိုြကီး​​​ေတွက ညီ​​ေလး​​​ေတွကို ချစ်ပါတယ် ဆိုတာ သိရင် ​​ေတာ်ပါြပီကွယ်။

    ​​ေလပါတီမြမရင်ကလည်း​​ ရှမ်း​​ြပည်ြကီး​​ကို ချစ်ပါတယ်။ သူ့​​ခမျာ ငှက်ဖျား​​​ေတာင် အဲဒီကရခဲ့​​သတဲ့​​။ သူ့​​အကိုြကီး​​ ဆရာတင်ကလည်း​​ နှမက​​ေလး​​လို ရှမ်း​​မက​​ေလး​​များ​​လို ပုဝါက​​ေလး​​သိုင်း​​ ပလိုင်း​​က​​ေလး​​လွယ်လို့​​ ဆင်ြကည့​်​​ေသး​​တာ။ ​​ေတာသူရှမ်း​​မ အပျိုစင်က​​ေလး​​​ေတွဟာ သ​​ေဘာြဖူအူစင်း​​လို့​​ နဂိုယဉ်က​​ေလး​​​ေတွမှန်း​​ ​​ေနာက်​​ေတာ့​​လည်း​​ သိလာပါလိမ့​်​မယ် တဲ့​​။ ရှမ်း​​မက​​ေလး​​​ေတွ ​​ေချာတာက​​ေတာ့​​ အစဉ်အဆက် ချွင်း​​ချက်မရှိလက်ခံလာတဲ့​​ အချက်ပါ။ မိဖုရား​​​ေစာမွန်လှဟာ စွယ်​​ေတာ်နား​​​ေဋာင်း​​​ေြကာင့​်​ ပါး​​မှာ အ​​ေရာင်​​ေတွ ကွန့​်​ြမူး​​တယ်ဆိုတာ အမှန်​​ေတာ့​​ ရှမ်း​​မက​​ေလး​​မို့​​ ပါး​​အို့​​က​​ေလး​​ ပန်း​​​ေသွး​​နီနီထင်​​ေနတာ ြဖစ်ပါလိမ့​်​မယ်။ ​​ေတာင်​​ေပါ်သူဆို​​ေတာ့​​ ပင်ကိုယ်အသား​​ကလည်း​​ ​​ေဖွး​​ဥ​​ေနမှာ​​ေပါ့​​။ ​​ေဒါ်​​ေမရှင်ြကီး​​​ေတာင် ​​ေကျာင်း​​ပိတ်ရက်သီချင်း​​ထဲမှာ ရှမ်း​​မ​​ေလး​​​ေတွ အ​​ေချာရယ်​​ေပါတယ် လို့​​ ရှမ်း​​ပျိုြဖူ​​ေတွထဲမှာ အ​​ေချာအလှ​​ေပါ​​ေြကာင်း​​ ဆိုခဲ့​​ပါတယ်။ ဆရာ​​ေရွှတိုင်ညွန့​်​ကလည်း​​ မ​​ေအး​​မိရဲ့​​ ကိုကိုဟာ အုတ်အ​​ေရာ​​ေရာ ​​ေကျာက်အ​​ေရာ​​ေရာ ​​ေနရာတကာ ​​ေရာလွန်လွန်း​​လို့​​ သိန္နီ သီ​​ေပါ အရပ်က ​​ေယာအတတ်များ​​ သင်ခဲ့​​ ​​ေလ​​ေရာ့​​သလား​​တဲ့​​။ မျက်စိလယ်သွား​​တာက ထီး​​လင်း​​ ကန့​်​​ေကာ ဆိုတဲ့​​ ​​ေယာအရပ် နဲ့​​ ​​ေရာသွား​​တယ်။ တကယ်​​ေတာ့​​ သူ​​ေြပာတဲ့​​ ​​ေယာအတတ်ဆိုတာ ​​ေဆး​​ဝါး​​ မန္တာန် အင်း​​အိုင်ခလှဲ့​​ လက်ဖွဲ့​​များ​​နဲ့​​ ​​ေဆး​​ကုတဲ့​​အတတ်ကို ​​ေြပာတာပါ။ သူ့​​ကျွန်မခံြပီထဲမှာ ​​ေစာရှင်ဦး​​ ​​ေဆး​​လိမ်း​​​ေပး​​လိုက်တာ ယူပစ်လိုက်သလို ​​ေပျာက်သွား​​ပါ​​ေရာလား​​။ ရှမ်း​​​ေတွမှာ သူတို့​​ရိုး​​ရာနဲ့​​ အတတ်ပညာ​​ေတွ သီး​​သန့​်​ရှိခဲ့​​တာ​​ေလ။

    စာ​​ေပနဲ့​​ ယဉ်​​ေကျး​​မှုလည်း​​ သီး​​ြခား​​ထွန်း​​ကား​​ခဲ့​​တာပဲ။ ဘာသာစကား​​မှာလည်း​​ ယိုး​​ဒယား​​စကား​​နဲ့​​ ရှမ်း​​စကား​​ဟာ ​​ေတာ်​​ေတာ် တူတယ်လို့​​ ​​ေြပာြကတယ််။ တာချီလိတ် ဝန်း​​ကျင်က ရှမ်း​​​ေတွက တရုတ်လို ယိုး​​ဒယား​​လို မွှတ်​​ေန​​ေအာင်​​ေြပာတတ်ြပီး​​ တရုတ်စကား​​မတတ်တဲ့​​ ရှမ်း​​ဆိုတာ အင်မတန်ရှား​​ပါတယ်။ ကျွန်​​ေတာ်​​ေတွ့​​ဖူး​​တဲ့​​ ရှမ်း​​တချို့​​ဟာ တရုတ်ြပည်တြပည်လံုး​​ လည်လည်ပတ်ပတ် သွား​​တတ်တယ်။ ယိုး​​ဒယား​​မှာ ​​ေကျာင်း​​တက်ခဲ့​​ဖူး​​တယ်။ ြမန်မာြပည်မကိုလည်း​​ နှံ့​​တာပဲ။ သို့​​​ေသာ် ဘယ်မှာ​​ေန​​ေန ရှမ်း​​ဓ​​ေလ့​​ ရှမ်း​​စရိုက်။ စီး​​ပွား​​​ေရး​​အရ နိုင်ငံ​​ေရး​​အရ တရုတ်​​ေတွ ကျွံဝင်လာတဲ့​​နယ်စပ်မှာ ရှမ်း​​​ေတွဟာ သူတို့​​ ယဉ်​​ေကျး​​မှု ဓ​​ေလ့​​ထံုး​​စံ လူမျိုး​​မ​​ေပျာက်​​ေအာင် တင်း​​ခံထား​​တာ။ ရှမ်း​​ဟာ ြမန်မာနဲ့​​လည်း​​ ​​ေပါင်း​​လို့​​ရတယ်။ တရုတ်နဲ့​​လည်း​​ ​​ေပါင်း​​လို့​​ရတယ်။ ယိုး​​ဒယား​​နဲ့​​လည်း​​ ​​ေပါင်း​​လို့​​ရတယ်။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ ရှမ်း​​ဟာရှမ်း​​ပဲ။ ​​ေပျာက်မသွား​​ဘူး​​။ ရှမ်း​​တရုတ် ဆိုတာ​​ေတွက တရုတ်​​ေတွက ရှမ်း​​​ေယာင်​​ေဆာင်ြပီး​​ ဝင်လာလို့​​။ ဟိုး​​တရုတ်ြပည် အတွင်း​​ပိုင်း​​က စစ်​​ေဆာင်ပါး​​နား​​လို့​​​ေခါ်တဲ့​​ အရပ်မှာ​​ေတာင် ရှမ်း​​စကား​​ပဲ​​ေြပာြကတာမို့​​ သူတို့​​က တရုတ်ြပည်က ကျူး​​​ေကျာ်သိမ်း​​ပိုက်ထား​​တဲ့​​ ရှမ်း​​ြပည်လို့​​ ​​ေြပာ​​ေလ့​​ရှိြကပါတယ်။

    ​​ေလာက်ကိုင်မှာ​​ေနတုန်း​​က ကိုး​​ကန့​်​​ေဒသမို့​​ ြမန်မာ​​ေငွ ြမန်မာစကား​​ သံုး​​မရဘူး​​ဆို​​ေပမယ့​်​ အဲဒီမှာ ရှမ်း​​​ေတွလည်း​​ အများ​​အြပား​​ရှိြကပါတယ်။ အဲဒီအချိန်က ကိုး​​ကန့​်​​ေခါင်း​​​ေဆာင် ဦး​​ဖုန်ကျား​​ရှင်ရဲ့​​ဇနီး​​က ရှမ်း​​အမျိုး​​သမီး​​ပါ။ ​​ေလာက်ကိုင်ြမို့​​နဲ့​​ မိနစ်နှစ်ဆယ်​​ေလာက်အကွာမှာ စီ​​ေအာ လို့​​​ေခါ်တဲ့​​ ရှမ်း​​ရွာတရွာတည်ြပီး​​ သူတို့​​မိသား​​စု​​ေဆွမျိုး​​​ေတွက အဲဒီမှာ​​ေနြကပါတယ်။ ရွာက​​ေန ​​ေကျာ​​ေပး​​ထား​​တဲ့​​ ​​ေတာင်နံရံမှာ​​ေတာ့​​ တရုတ်ဘာသာနဲ့​​ လံုထံုး​​၊​ ြမန်မာဘာသာနဲ့​​ နဂါး​​ဂူလို့​​​ေခါ်တဲ့​​ ပိတ်ချင်း​​​ေြမာင် တို့​​ ပင်း​​တယတို့​​လို ထံုး​​​ေကျာက်လိုဏ်ဂူြကီး​​တစ်ခုရှိပါတယ်။ အဲဒီဂူမှာ တရား​​ထိုင်ြပီး​​ ဘုရား​​ရုပ်ပွား​​​ေတာ်​​ေတွကို ကိုယ်တိုင်ထုဆစ်​​ေနတဲ့​​ ရှမ်း​​ဘုန်း​​ြကီး​​​ေလး​​ တစ်ပါး​​နဲ့​​ ​​ေတာ်​​ေတာ်ခင်ခဲ့​​​ေသး​​သဗျ။ ဘာသာမရှိတဲ့​​ ကိုး​​ကန့​်​​ေတွြကား​​မှာ ဗုဒ္ဓသာသနာနဲ့​​ ရှမ်း​​စာ​​ေပ ယဉ်​​ေကျး​​မှုတို့​​ ြပန့​်​ပွား​​ဖို့​​ ​​ေတာ်​​ေတာ်​​ေလး​​ ထိထိ​​ေရာက်​​ေရာက် လုပ်​​ေနသူပါ။ ရှမ်း​​ဘာသာနဲ့​​​ေတာ့​​ သူ့​​ကို စ​​ေဖာ် လို့​​ပဲ အား​​လံုး​​​ေခါ်ြကတာ​​ေပါ့​​။

    ပဲခူး​​က ​​ေရွှသာ​​ေလျာင်း​​​ေလာက်နီး​​နီး​​ရှိတဲ့​​ ​​ေလျာင်း​​​ေတာ်မူရုပ်ပွား​​ြကီး​​တစ်ဆူကို စံရာတန်​​ေဆာင်း​​နှင့​်​တကွ ကိုယ်တိုင်ထုလုပ်ပူ​​ေဇာ်ထား​​ပါတယ်။ စ​​ေန တနဂင်္​​ေနွပိတ်ရက်​​ေတွမှာ သူ့​​​ေကျာင်း​​ကို သွား​​ကူရင် သူကိုယ်တိုင် အုတ်စီမှန်ကပ်လုပ်ရင်း​​ အ​​ေချာကိုင်​​ေနတဲ့​​ သိမ်အသစ်ြကီး​​ကို ကိုယ့​်​လုပ်အား​​နဲ့​​ ဝင်ကူြပီး​​ ကုသိုလ်ယူလို့​​ရပါတယ်။ သူ့​​​ေကျာင်း​​မှာ ရှမ်း​​ကိုရင်ဦး​​ဇင်း​​​ေတွ နှစ်ဆယ် သံုး​​ဆယ် အြမဲရှိြပီး​​ သူတို့​​လုပ်အား​​နဲ့​​ အဲဒီဆင်း​​တု​​ေတွကို အဂင်္​​ေတနဲ့​​ ထုလုပ်ပါတယ်။

    သူ့​​​ေကျာင်း​​က ကထိန်ခင်း​​လို့​​ရှိရင် နီး​​နား​​ဝန်း​​ကျင် ရှိသမျှရှမ်း​​​ေတွနဲ့​​ အလွန်စည်။ ရှမ်း​​အိုး​​စည်သံ တထိန်ထိန်နဲ့​​။ လာသမျှ မီး​​ခိုး​​တိတ် ​​ေန့​​​ေရာညပါ မစဲ​​ေအာင်​​ေကျွး​​နိုင်ပါတယ်။ ကိုရင်​​ေလး​​​ေတွကိုယ်တိုင် ရှမ်း​​ကိန္နရာကတာ လှလိုက်တာ။ ရွာကရှမ်း​​မက​​ေလး​​​ေတွကိုလည်း​​ ယိမ်း​​အက​​ေတွ သင်ထား​​​ေပး​​ြပီး​​ ရှမ်း​​အက ရှမ်း​​သီချင်း​​ နဲ့​​ ကိုး​​ကန့​်​တရုတ်​​ေတွ ပါး​​စပ်အ​​ေဟာင်း​​သား​​ ​​ေငး​​ကုန်​​ေအာင် ​​ေဖျာ်​​ေြဖသဗျ။ သူတို့​​ ရှမ်း​​ဘုရား​​ပွဲထံုး​​စံက ပွဲ​​ေတာ်​​ေန့​​ဆို ရွာ​​ေတွက​​ေန ဆွမ်း​​​ေတာ် ကွမ်း​​​ေတာ်​​ေတွ ြပင်ဆင် အိုး​​စည်အဖွဲ့​​​ေတွနဲ့​​ တသုတ်ြပီး​​တသုတ် ဘုရား​​ကန်​​ေတာ့​​ ဘုန်း​​ြကီး​​ကန်​​ေတာ့​​ လှူတန်း​​ကခုန် စား​​​ေသာက်ြပီး​​ ြပန်ြကတာကိုး​​။ အရမ်း​​​ေပျာ်စရာ​​ေကာင်း​​ပါတယ်။ ရှမ်း​​​ေဘာင်း​​ဘီ​​ေလး​​ဝတ်ြပီး​​ ရှမ်း​​ပဲပုပ်က​​ေလး​​တို့​​ မူဆယ်​​ေဈး​​က ​​ေခါက်ဆွဲ​​ေလး​​တို့​​ ဟစ်လို့​​ရတယ်။ ကီး​​ဘုတ်​​ေတွ ဂီတာ​​ေတွနဲ့​​ အဟုတ်။ ြပီး​​ရင် ရှမ်း​​မ​​ေလး​​​ေတွက အိမ်အလည်​​ေခါ်ြက​​ေရာ။ သူတို့​​အိမ်မှာ ရှမ်း​​ရိုး​​ရာမုန့​်​​ေတွ လုပ်ထား​​ြကတယ်​​ေလ။ ​​ေလာက်ကိုင်မှာ စား​​ခဲ့​​ဖူး​​တဲ့​​ တို့​​ဟူး​​​ေနွး​​​ေလာက်​​ေကာင်း​​တာ ဘယ်မှာမှ မရှိ။ ဝက်သား​​ချဉ်​​ေလး​​ကလည်း​​ ​​ေကာင်း​​မှ​​ေကာင်း​​။ သူတို့​​သင်​​ေပး​​တာနဲ့​​ မုန်ညင်း​​​ေစာ ​​ေတာင် ​​ေကာင်း​​​ေကာင်း​​ ချက်တတ်သွား​​တယ်။ ဝက်ရိုး​​နဲ့​​မုန်ညင်း​​ကို မန်ကျည်း​​မှည့​်​​ေလး​​ ခရမ်း​​ချည်သီး​​​ေလး​​နဲ့​​ ငရုတ်သီး​​စိမ်း​​ နံနံပင်​​ေလး​​အုပ်လိုက်ရင် ​​ေမွှး​​​ေနတာပဲ။ လက်ဖက်ရည်ြကမ်း​​က​​ေတာ့​​ ကိုး​​ကန့​်​လက်ဖက်​​ေြခာက်ဟာ နံမည်ြကီး​​ ​​ေဈး​​ကလည်း​​ အြကီး​​ဆံုး​​။

    ​​ေလာက်ကိုင်နဲ့​​ အသွား​​အြပန် တ​​ေထာက်နား​​ရတဲ့​​ လား​​ရှိုး​​မှာ​​ေတာ့​​ ဘာ​​ေြပာ​​ေကာင်း​​မလဲ​​ေနာ်။ ြကာြကာ​​ေတာင်မ​​ေနရဲဘူး​​။ ဖက်တီး​​ပုပ်ြကီး​​ ြဖစ်မှာ​​ေြကာက်လို့​​။ အမဲလံုး​​​ေခါက်ဆွဲ​​ေလး​​လည်း​​ ရန်ကုန်ကဟာ​​ေတွနဲ့​​ ဘာမှမဆိုင်။ ငါး​​ထမင်း​​၊​ မာလာဟင်း​​ မ​​ေကာင်း​​တဲ့​​ဆိုင်​​ေတာင်မရှိဘူး​​။ ြကက်ကင်ဆိုင်လည်း​​​ေကာင်း​​ ပွင့​်​သစ်​​ေအး​​လည်း​​​ေကာင်း​​၊​ ခုနစ်လွှာ​​ေပါက်စီ နဲ့​​ အလင်း​​ဆိုင်က​​ေလး​​ လည်း​​​ေကာင်း​​ဗျား​​။ လား​​ရှိုး​​သူက​​ေလး​​​ေတွ ကလည်း​​ သ​​ေဘာ​​ေကာင်း​​။ သူတို့​​မှ မဟုတ်ပါဘူး​​။ ရှမ်း​​မက​​ေလး​​​ေတွအား​​လံုး​​ သ​​ေဘာ​​ေကာင်း​​ြကပါတယ်။ သူငယ်ချင်း​​​ေတွ ရှိရင် သိမှာ​​ေပါ့​​။ သူတို့​​က ြမန်မာမက​​ေလး​​​ေတွထက် ပိုြပီး​​ အလုပ်လုပ်နိုင်ြကတယ်ဗျ။ အတီး​​အတ နည်း​​တယ်။ လည်လည်ဝယ်ဝယ် သွက်သွက်လက်လက်ချည့​်​ပဲ။ တရုတ်ြပည်နဲ့​​ ကူး​​သန်း​​​ေရာင်း​​ဝယ်​​ေရး​​ လမ်း​​မြကီး​​​ေပါ်မှာ လူြဖစ်လာြကတာဆို​​ေတာ့​​ စီး​​ပွား​​​ေရး​​ အြမင်လည်း​​ ကျယ်တယ်။ ​​ေတာင်ြကီး​​ အင်း​​​ေလး​​ ပင်း​​တယဘက်က ရှမ်း​​မက​​ေလး​​​ေတွနဲ့​​​ေတာင် မတူဘူး​​။ ​​ေတာင်ပိုင်း​​က ရှမ်း​​မ​​ေလး​​​ေတွကျ​​ေတာ့​​ နိုင်ငံြခား​​သား​​ဧည့​်​သည် လာတဲ့​​ ​​ေနရာ​​ေတွကဆို​​ေတာ့​​ ပိုြပီး​​​ေဖာ်​​ေရွတယ်။ စီး​​ပွား​​​ေရး​​ထက် ပညာ​​ေရး​​ကို ပို အာရံုစိုက်ြကတယ်။ ပင်း​​တယသူက​​ေလး​​​ေတွက​​ေတာ့​​ ရိုး​​ရိုး​​သား​​သား​​နဲ့​​ ချစ်စရာ​​ေကာင်း​​တယ်။ တာချီလိတ် ကျိုင်း​​တံုဘက်​​ေတာ့​​ ဘယ်လို​​ေနမယ်မသိဘူး​​။ ြပန်လာမှ အဲဒီဘက် တာဝန်ချလွှတ်လိုက်ရင်​​ေတာ့​​ အ​​ေကာင်း​​သား​​။

    အစား​​အ​​ေသာက်နဲ့​​ လှပျိုြဖူက​​ေလး​​​ေတွ အြပင် ရှမ်း​​​ေတွ နဲ့​​ ပတ်သက်ြပီး​​ ြကီး​​ြကီး​​မား​​မား​​ ​​ေြပာစရာရှိ​​ေသး​​တာက​​ေတာ့​​ အနုပညာပါ။ ရှမ်း​​ြပည်​​ေဈး​​ကွက်မှာ ြဖန့​်​တဲ့​​ ရှမ်း​​ရုပ်ရှင်ဗီဒီယို ​​ေတး​​စီး​​ရီး​​​ေတွ အြပင် ြမန်မာြပည်မြကီး​​ထဲအထိ ထိုး​​​ေဖာက်လာတဲ့​​ နိုင်ငံ​​ေကျာ်ရှမ်း​​အနုပညာသည် အ​​ေြမာက်အြမား​​ရှိပါတယ်။ စိုင်း​​ထီး​​ဆိုင်၊​ စိုင်း​​ခမ်း​​လိတ်၊​ စိုင်း​​ဆိုင်​​ေမာဝ် က စလို့​​ ​​ေလး​​ြဖူ အငဲ ဟန်ထွန်း​​ စိုင်း​​စိုင်း​​ခမ်း​​လှိုင်အဆံုး​​။ ​​ေရှး​​တုန်း​​ကဆို လား​​ရှိုး​​သိန်း​​​ေအာင် ​​ေတာင် ပါလိုက်​​ေသး​​။ ​​ေတာ်ရိ​​ေလျာ်ရိတ​​ေယာက်မှ မပါပါဘူး​​။ ရှမ်း​​သံ​​ေလး​​​ေတွ ဝဲတဲ့​​လူလည်း​​ဝဲ ပီတဲ့​​လူလည်း​​ပီ ဆိုသွား​​ခဲ့​​ြကတာက​​ေတာ့​​ ြမန်မာသီချင်း​​က​​ေလး​​​ေတွဆို​​ေတာ့​​ နိုင်ငံတကာနဲ့​​ဆိုရင် ဒါ ငါတို့​​ ြမန်မာအနုပညာသည်​​ေတွကွဲ့​​လို့​​ ဂုဏ်ယူ​​ေလာက်ပါတယ်။ ရိုး​​ရာယဉ်​​ေကျး​​မှု ဓ​​ေလ့​​ထံုး​​စံချင်း​​ မတူ​​ေပမယ့​်​ ​​ေရ​​ေြမချင်း​​တူတယ်​​ေလ။ ​​ေြပာြပီး​​ြပီ​​ေလ။

    ဟိုး​​​ေရှး​​​ေရှး​​ ြမန်မာ​​ေတွ သမိုင်း​​အစ ကနဦး​​ကတည်း​​က ရှမ်း​​​ေတွနဲ့​​ ဒိုး​​တူ​​ေဘာင်ဘက် ​​ေနထိုင်လာြကတာလို့​​။ ြမန်မာ​​ေတွ အစဉ်တစိုက် ကိုး​​ကွယ်ြကတဲ့​​ ၃၇ မင်း​​နတ်​​ေတွထဲက ကိုး​​ြမို့​​ရှင်တို့​​ ပုလဲယဉ်တို့​​ဆိုတာ​​ေတာင် ရှမ်း​​​ေတွ မဟုတ်လား​​။ လွတ်လပ်​​ေရး​​ ရြပီး​​ ပထမဦး​​ဆံုး​​ နိုင်ငံ​​ေတာ်သမ္မတဟာလည်း​​ ရှမ်း​​​ေစာ်ဘွား​​ြကီး​​ စဝ်​​ေရွှသိုက်ပဲ။ ကရင်ြပည်နယ်က မန်း​​ဝင်း​​​ေမာင်လည်း​​ ပါခဲ့​​​ေသး​​တာ​​ေပါ့​​။ ညီအကို​​ေတွပဲလို့​​ စိတ်ထဲမှာထား​​တာ​​ေပါ့​​​ေနာ်။ လွတ်လပ်စွာ အတူယှဉ်တွဲ ​​ေနြကပါစို့​​ကွယ်။ ခွဲ​​ေတာ့​​ မထွက်လိုက်ပါနဲ့​​။ လွမ်း​​လို့​​ကျန်ရစ်ခဲ့​​မှာကို အား​​နာပါ​​ေလ။

    စမ်း​​ စမ်း​​ ြကည်ြကည်လင် ​​ေတာြကိုထဲ​​ေတာြကား​​က စီး​​ကျပါတဲ့​​​ေရသွင််သွင် သနား​​စရာ့​​ တ​​ေနဝင် ​​ေရသွင်သွင်။ ရှမ်း​​မက​​ေလး​​ ပန်း​​အား​​​ေြဖ စိတ်အ​​ေတွး​​ယဉ်ယဉ် မြမရင် တမ်း​​တသရှင် သည်သို့​​ပံုသွင် ဪ ဪ ဪ ဪ ​​ေမျှာ် ​​ေမျှာ် ​​ေမျှာ် ​​ေမျှာ် ပုဝါက​​ေလး​​သိုင်း​​လို့​​ ပလိုင်း​​ကိုတဲ့​​ လွယ်​​ေစချင် နန်း​​​ေရှ့​​ကိုြကီး​​တင်က ခင်နှမ ​​ေလပါတီကိုဆင်။ (သိန္နီနယ် လား​​ရှိုး​​က ရွာြဖိုး​​အံုဆင် ခါမိုး​​ဟုတ်မထင် ရွာြဖိုး​​အံုဆင်) ၂ ။ က​​ေမ္ဗာဇ ကုန်း​​ြမတ်မဟီ ဒုဋ္ဌဝတီ ​​ေရသီတာယဉ်ယဉ်။

    ​​ေြမာင်ဖီလာ ကန္တာစံု​​ေြခလမ်း​​ ​​ေတာထဲကပန်း​​ကို အကို မနမ်း​​​ေကာင်း​​ဘူး​​လား​​ရှင် မာလာအိုင်တွင် ဘယ်သူကမှ မြပုမြပင် ြကာညိုပန်း​​လို အကို ရိုး​​ရိုး​​​ေလး​​နဲ့​​ယဉ် (သဒ္ဒါြကည်လင် ပါတီရင် ​​ေတာထဲမှာ​​ေတာ့​​ ​​ေတာ​​ေပျာ်ပါရှင်) ၂ ။ (​​ေတာစကား​​ကို ​​ေတာ​​ေရာက်ရင် ​​ေတာ​​ေပျာက်သတဲ့​​ရှင်) ၂ ။ ​​ေကာင်း​​ပါြပီ ရှင် ရှင် ​​ေမာင့​်​ပါတီရင်ရင် ကိုကိုနဲ့​​​ေတွ့​​တယ် ဘို​​ေကနဲ့​​​ေတွ့​​တယ် မ​​ေြပာပါဘူး​​ရှင် ြမပါတီရင် လှတာြကည်လင် ကျွန်မက​​ေတာ့​​ ြကည့​်​တိုင်း​​အင်မတန်ယဉ် သ​​ေဘာြဖူနဂိုယဉ် ​​ေတာသူအပျိုစင် ​​ေနာက်​​ေတာ့​​လည်း​​ သိ​​ေကာင်း​​ပါရဲ့​​ ရှင်။
    ဪ ဪ ဪ ဪ ​​ေမျှာ် ​​ေမျှာ် ​​ေမျှာ် ​​ေမျှာ် ပုဝါက​​ေလး​​သိုင်း​​လို့​​ ပလိုင်း​​ကိုတဲ့​​ လွယ်​​ေစချင် နန်း​​​ေရှ့​​ကိုြကီး​​တင်က ခင်နှမ​​ေလပါတီကိုဆင်။ (သိန္နီနယ် လား​​ရှိုး​​က ရွာြဖိုး​​အံုဆင် ခါမိုး​​ဟုတ်မထင် ရွာြဖိုး​​အံုဆင်) ၂ ။ က​​ေမ္ဗာဇ ကုန်း​​ြမတ်မဟီ ဒုဋ္ဌဝတီ ​​ေရသီတာယဉ်ယဉ်။

    (စီမံထူး​​ြခား​​ ​​ေတာသူပီပီ ​​ေတာ​​ေြခတွင်) ၂ ။ ​​ေတာစခန်း​​ ​​ေတာလမ်း​​ ​​ေတာပန်း​​ ဆင်း​​ရနံ့​​ သင်း​​ပျံ့​​ပျံ့​​ ခင်း​​ကျန့​်​ကျန့​်​ ​​ေခါင်ဘုရင် ​​ေမာင်​​ေမာင်ရှင် ​​ေတာင်သဇင်ပန်း​​ကို ​​ေရှာင်တခင်လှမ်း​​လို့​​ လက်လှမ်း​​ယူ​​ေစချင် ြမပါတီရင် လှတာြကည်လင် ကျွန်မက​​ေတာ့​​ ြကည့​်​တိုင်း​​ အင်မတန်ယဉ် သ​​ေဘာြဖူနဂိုယဉ် ​​ေတာသူအပျိုစင် ​​ေနာက်​​ေတာ့​​လည်း​​ သိ​​ေကာင်း​​ပါရဲ့​​ ရှင်။

    ဪ ဪ ဪ ဪ ​​ေမျှာ် ​​ေမျှာ် ​​ေမျှာ် ​​ေမျှာ် ပုဝါက​​ေလး​​သိုင်း​​လို့​​ ပလိုင်း​​ကိုတဲ့​​ လွယ်​​ေစချင် နန်း​​​ေရှ့​​ကိုြကီး​​တင်က ခင်နှမ​​ေလပါတီကိုဆင်။ (သိန္နီနယ် လား​​ရှိုး​​က ရွာြဖိုး​​အံုဆင် ခါမိုး​​ဟုတ်မထင် ရွာြဖိုး​​အံုဆင်) ၂ ။ က​​ေမ္ဗာဇ ကုန်း​​ြမတ်မဟီ ဒုဋ္ဌဝတီ ​​ေရသီတာယဉ်ယဉ်။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.