နန်းေတာ်ေရှ့ဆရာတင်ေရးြပီး ေလပါတီမြမရင်ဆိုခဲ့တဲ့ ကေမ္ဗာဇ သီချင်း ကေလးကို ရှမ်းြပည်ြကီးကို လွမ်းတဲ့ စိတ်နဲ့ တင်ေပးလိုက်ပါတယ်။ ရှမ်းြပည်နယ်ဟာ ြပည်ေထာင်စုြမန်မာနိူင်ငံေတာ်ြကီးရဲ့ အြကီးဆံုးြပည်နယ်ြကီးြဖစ်ပါတယ်။ သာယာေအးချမ်းတဲ့ ေတာင်ေပါ်ေဒသြဖစ်ြပီး ြမန်မာ့သမိုင်း စခဲ့ကတည်းက အတူတကွ ပါဝင်လာခဲ့တဲ့ တိုင်းရင်းသားညီအကိုေတွထဲမှာ သူက အြကီးဆံုးညီကေလးလို့ ေြပာရင် ရတာေပါ့။ ရခိုင်ဘုရင်မင်းဆက်များလို အေနာက်ရိုးမေတာင်တန်းြကီး တံတိုင်းကာလို့ သီးြခားမေနခဲ့တဲ့ ရှမ်းေစာ်ဘွား ပေဒသရာဇ်များဟာ ြမန်မာ့သမိုင်းအဆက်ဆက် ေထွးေရာယှက်တင် ပါဝင်ခဲ့ြကလို့ ြမန်မာေတွနဲ့ ေတာ်ေတာ် မစိမ်းတဲ့ တိုင်းရင်းသားမျိုးနွယ်ပါ။ စစ်ကိုင်းမင်းဆက်နဲ့ ေဇယျာေရွှေြမကိုတည်သွားခဲ့တဲ့ အသခင်္ယာေစာယွန်းဟာလည်း ရှမ်းညီေနာင်သံုးဦးက ဆင်းသက်လာတာြဖစ်ြပီး အဲဒီမတိုင်ခင်ကတည်းက အေနာ်ရထာမင်းရဲ့ မိဖုရား ေစာမွန်လှဟာလည်း ရှမ်းမင်းသမီးကေလးတစ်ပါးပါ။
တခါတခါမှာ ညီအကိုချင်းမို့ အခန့်မသင့်တာေလးေတွ ရှိေသာ်ြငား အေရးြကီးရင် ေသွးနီးခဲ့တဲ့ ေမာင်နှမေတွထဲမှာ ရှမ်းက ထိပ်ဆံုးက ပါပါတယ်။ ဒီကေန့ အချိန်အခါမှာေတာ့ ရှမ်း ကချင် မွန် ရခိုင် ကရင် စတဲ့ တိုင်းရင်းသားအားလံုးမှာ ေအာင့်လံုးေလးေတွ ကိုယ်စီရှိေနြကေပမယ့် ဒါဟာြဖင့် ငါတို့ကို လူမျိုးေရးအရ နှိမ်ထားတာပဲ၊ အနိုင်ကျင့်တာပဲလို့ မြမင်ြကပဲ သူတို့နည်းတူ အကိုဗမာြကီးမှာလည်း လိမ့်ေနေအာင် ခံထားရတာေတွ ရှိပါတယ် လို့ လူမျိုးေရးနဲ့မြမင်ပဲ နိုင်ငံေရးနဲ့ သံုးသပ်ေစချင်ပါတယ်။ မတရားမှုကို မတရားမှုအေနနဲ့ ဓမ္မဒိဋ္ဌာန်ကျကျ ရှုြမင်ြပီး အရင်လို စည်းစည်းလံုးလံုးနဲ့ အတူလက်တွဲ တိုက်ဖျက်ြကတာေပါ့။ ဒီချိန်ြကီး ပင်လံုတရားေဟာရင် အြမင်ကပ်ပုဒ်မ နဲ့ ြငိေနမစိုးလို့ ကိုယ့်ကိုြကီးေတွက ညီေလးေတွကို ချစ်ပါတယ် ဆိုတာ သိရင် ေတာ်ပါြပီကွယ်။
ေလပါတီမြမရင်ကလည်း ရှမ်းြပည်ြကီးကို ချစ်ပါတယ်။ သူ့ခမျာ ငှက်ဖျားေတာင် အဲဒီကရခဲ့သတဲ့။ သူ့အကိုြကီး ဆရာတင်ကလည်း နှမကေလးလို ရှမ်းမကေလးများလို ပုဝါကေလးသိုင်း ပလိုင်းကေလးလွယ်လို့ ဆင်ြကည့်ေသးတာ။ ေတာသူရှမ်းမ အပျိုစင်ကေလးေတွဟာ သေဘာြဖူအူစင်းလို့ နဂိုယဉ်ကေလးေတွမှန်း ေနာက်ေတာ့လည်း သိလာပါလိမ့်မယ် တဲ့။ ရှမ်းမကေလးေတွ ေချာတာကေတာ့ အစဉ်အဆက် ချွင်းချက်မရှိလက်ခံလာတဲ့ အချက်ပါ။ မိဖုရားေစာမွန်လှဟာ စွယ်ေတာ်နားေဋာင်းေြကာင့် ပါးမှာ အေရာင်ေတွ ကွန့်ြမူးတယ်ဆိုတာ အမှန်ေတာ့ ရှမ်းမကေလးမို့ ပါးအို့ကေလး ပန်းေသွးနီနီထင်ေနတာ ြဖစ်ပါလိမ့်မယ်။ ေတာင်ေပါ်သူဆိုေတာ့ ပင်ကိုယ်အသားကလည်း ေဖွးဥေနမှာေပါ့။ ေဒါ်ေမရှင်ြကီးေတာင် ေကျာင်းပိတ်ရက်သီချင်းထဲမှာ ရှမ်းမေလးေတွ အေချာရယ်ေပါတယ် လို့ ရှမ်းပျိုြဖူေတွထဲမှာ အေချာအလှေပါေြကာင်း ဆိုခဲ့ပါတယ်။ ဆရာေရွှတိုင်ညွန့်ကလည်း မေအးမိရဲ့ ကိုကိုဟာ အုတ်အေရာေရာ ေကျာက်အေရာေရာ ေနရာတကာ ေရာလွန်လွန်းလို့ သိန္နီ သီေပါ အရပ်က ေယာအတတ်များ သင်ခဲ့ ေလေရာ့သလားတဲ့။ မျက်စိလယ်သွားတာက ထီးလင်း ကန့်ေကာ ဆိုတဲ့ ေယာအရပ် နဲ့ ေရာသွားတယ်။ တကယ်ေတာ့ သူေြပာတဲ့ ေယာအတတ်ဆိုတာ ေဆးဝါး မန္တာန် အင်းအိုင်ခလှဲ့ လက်ဖွဲ့များနဲ့ ေဆးကုတဲ့အတတ်ကို ေြပာတာပါ။ သူ့ကျွန်မခံြပီထဲမှာ ေစာရှင်ဦး ေဆးလိမ်းေပးလိုက်တာ ယူပစ်လိုက်သလို ေပျာက်သွားပါေရာလား။ ရှမ်းေတွမှာ သူတို့ရိုးရာနဲ့ အတတ်ပညာေတွ သီးသန့်ရှိခဲ့တာေလ။
စာေပနဲ့ ယဉ်ေကျးမှုလည်း သီးြခားထွန်းကားခဲ့တာပဲ။ ဘာသာစကားမှာလည်း ယိုးဒယားစကားနဲ့ ရှမ်းစကားဟာ ေတာ်ေတာ် တူတယ်လို့ ေြပာြကတယ််။ တာချီလိတ် ဝန်းကျင်က ရှမ်းေတွက တရုတ်လို ယိုးဒယားလို မွှတ်ေနေအာင်ေြပာတတ်ြပီး တရုတ်စကားမတတ်တဲ့ ရှမ်းဆိုတာ အင်မတန်ရှားပါတယ်။ ကျွန်ေတာ်ေတွ့ဖူးတဲ့ ရှမ်းတချို့ဟာ တရုတ်ြပည်တြပည်လံုး လည်လည်ပတ်ပတ် သွားတတ်တယ်။ ယိုးဒယားမှာ ေကျာင်းတက်ခဲ့ဖူးတယ်။ ြမန်မာြပည်မကိုလည်း နှံ့တာပဲ။ သို့ေသာ် ဘယ်မှာေနေန ရှမ်းဓေလ့ ရှမ်းစရိုက်။ စီးပွားေရးအရ နိုင်ငံေရးအရ တရုတ်ေတွ ကျွံဝင်လာတဲ့နယ်စပ်မှာ ရှမ်းေတွဟာ သူတို့ ယဉ်ေကျးမှု ဓေလ့ထံုးစံ လူမျိုးမေပျာက်ေအာင် တင်းခံထားတာ။ ရှမ်းဟာ ြမန်မာနဲ့လည်း ေပါင်းလို့ရတယ်။ တရုတ်နဲ့လည်း ေပါင်းလို့ရတယ်။ ယိုးဒယားနဲ့လည်း ေပါင်းလို့ရတယ်။ ဒါေပမယ့် ရှမ်းဟာရှမ်းပဲ။ ေပျာက်မသွားဘူး။ ရှမ်းတရုတ် ဆိုတာေတွက တရုတ်ေတွက ရှမ်းေယာင်ေဆာင်ြပီး ဝင်လာလို့။ ဟိုးတရုတ်ြပည် အတွင်းပိုင်းက စစ်ေဆာင်ပါးနားလို့ေခါ်တဲ့ အရပ်မှာေတာင် ရှမ်းစကားပဲေြပာြကတာမို့ သူတို့က တရုတ်ြပည်က ကျူးေကျာ်သိမ်းပိုက်ထားတဲ့ ရှမ်းြပည်လို့ ေြပာေလ့ရှိြကပါတယ်။
ေလာက်ကိုင်မှာေနတုန်းက ကိုးကန့်ေဒသမို့ ြမန်မာေငွ ြမန်မာစကား သံုးမရဘူးဆိုေပမယ့် အဲဒီမှာ ရှမ်းေတွလည်း အများအြပားရှိြကပါတယ်။ အဲဒီအချိန်က ကိုးကန့်ေခါင်းေဆာင် ဦးဖုန်ကျားရှင်ရဲ့ဇနီးက ရှမ်းအမျိုးသမီးပါ။ ေလာက်ကိုင်ြမို့နဲ့ မိနစ်နှစ်ဆယ်ေလာက်အကွာမှာ စီေအာ လို့ေခါ်တဲ့ ရှမ်းရွာတရွာတည်ြပီး သူတို့မိသားစုေဆွမျိုးေတွက အဲဒီမှာေနြကပါတယ်။ ရွာကေန ေကျာေပးထားတဲ့ ေတာင်နံရံမှာေတာ့ တရုတ်ဘာသာနဲ့ လံုထံုး၊ ြမန်မာဘာသာနဲ့ နဂါးဂူလို့ေခါ်တဲ့ ပိတ်ချင်းေြမာင် တို့ ပင်းတယတို့လို ထံုးေကျာက်လိုဏ်ဂူြကီးတစ်ခုရှိပါတယ်။ အဲဒီဂူမှာ တရားထိုင်ြပီး ဘုရားရုပ်ပွားေတာ်ေတွကို ကိုယ်တိုင်ထုဆစ်ေနတဲ့ ရှမ်းဘုန်းြကီးေလး တစ်ပါးနဲ့ ေတာ်ေတာ်ခင်ခဲ့ေသးသဗျ။ ဘာသာမရှိတဲ့ ကိုးကန့်ေတွြကားမှာ ဗုဒ္ဓသာသနာနဲ့ ရှမ်းစာေပ ယဉ်ေကျးမှုတို့ ြပန့်ပွားဖို့ ေတာ်ေတာ်ေလး ထိထိေရာက်ေရာက် လုပ်ေနသူပါ။ ရှမ်းဘာသာနဲ့ေတာ့ သူ့ကို စေဖာ် လို့ပဲ အားလံုးေခါ်ြကတာေပါ့။
ပဲခူးက ေရွှသာေလျာင်းေလာက်နီးနီးရှိတဲ့ ေလျာင်းေတာ်မူရုပ်ပွားြကီးတစ်ဆူကို စံရာတန်ေဆာင်းနှင့်တကွ ကိုယ်တိုင်ထုလုပ်ပူေဇာ်ထားပါတယ်။ စေန တနဂင်္ေနွပိတ်ရက်ေတွမှာ သူ့ေကျာင်းကို သွားကူရင် သူကိုယ်တိုင် အုတ်စီမှန်ကပ်လုပ်ရင်း အေချာကိုင်ေနတဲ့ သိမ်အသစ်ြကီးကို ကိုယ့်လုပ်အားနဲ့ ဝင်ကူြပီး ကုသိုလ်ယူလို့ရပါတယ်။ သူ့ေကျာင်းမှာ ရှမ်းကိုရင်ဦးဇင်းေတွ နှစ်ဆယ် သံုးဆယ် အြမဲရှိြပီး သူတို့လုပ်အားနဲ့ အဲဒီဆင်းတုေတွကို အဂင်္ေတနဲ့ ထုလုပ်ပါတယ်။
သူ့ေကျာင်းက ကထိန်ခင်းလို့ရှိရင် နီးနားဝန်းကျင် ရှိသမျှရှမ်းေတွနဲ့ အလွန်စည်။ ရှမ်းအိုးစည်သံ တထိန်ထိန်နဲ့။ လာသမျှ မီးခိုးတိတ် ေန့ေရာညပါ မစဲေအာင်ေကျွးနိုင်ပါတယ်။ ကိုရင်ေလးေတွကိုယ်တိုင် ရှမ်းကိန္နရာကတာ လှလိုက်တာ။ ရွာကရှမ်းမကေလးေတွကိုလည်း ယိမ်းအကေတွ သင်ထားေပးြပီး ရှမ်းအက ရှမ်းသီချင်း နဲ့ ကိုးကန့်တရုတ်ေတွ ပါးစပ်အေဟာင်းသား ေငးကုန်ေအာင် ေဖျာ်ေြဖသဗျ။ သူတို့ ရှမ်းဘုရားပွဲထံုးစံက ပွဲေတာ်ေန့ဆို ရွာေတွကေန ဆွမ်းေတာ် ကွမ်းေတာ်ေတွ ြပင်ဆင် အိုးစည်အဖွဲ့ေတွနဲ့ တသုတ်ြပီးတသုတ် ဘုရားကန်ေတာ့ ဘုန်းြကီးကန်ေတာ့ လှူတန်းကခုန် စားေသာက်ြပီး ြပန်ြကတာကိုး။ အရမ်းေပျာ်စရာေကာင်းပါတယ်။ ရှမ်းေဘာင်းဘီေလးဝတ်ြပီး ရှမ်းပဲပုပ်ကေလးတို့ မူဆယ်ေဈးက ေခါက်ဆွဲေလးတို့ ဟစ်လို့ရတယ်။ ကီးဘုတ်ေတွ ဂီတာေတွနဲ့ အဟုတ်။ ြပီးရင် ရှမ်းမေလးေတွက အိမ်အလည်ေခါ်ြကေရာ။ သူတို့အိမ်မှာ ရှမ်းရိုးရာမုန့်ေတွ လုပ်ထားြကတယ်ေလ။ ေလာက်ကိုင်မှာ စားခဲ့ဖူးတဲ့ တို့ဟူးေနွးေလာက်ေကာင်းတာ ဘယ်မှာမှ မရှိ။ ဝက်သားချဉ်ေလးကလည်း ေကာင်းမှေကာင်း။ သူတို့သင်ေပးတာနဲ့ မုန်ညင်းေစာ ေတာင် ေကာင်းေကာင်း ချက်တတ်သွားတယ်။ ဝက်ရိုးနဲ့မုန်ညင်းကို မန်ကျည်းမှည့်ေလး ခရမ်းချည်သီးေလးနဲ့ ငရုတ်သီးစိမ်း နံနံပင်ေလးအုပ်လိုက်ရင် ေမွှးေနတာပဲ။ လက်ဖက်ရည်ြကမ်းကေတာ့ ကိုးကန့်လက်ဖက်ေြခာက်ဟာ နံမည်ြကီး ေဈးကလည်း အြကီးဆံုး။
ေလာက်ကိုင်နဲ့ အသွားအြပန် တေထာက်နားရတဲ့ လားရှိုးမှာေတာ့ ဘာေြပာေကာင်းမလဲေနာ်။ ြကာြကာေတာင်မေနရဲဘူး။ ဖက်တီးပုပ်ြကီး ြဖစ်မှာေြကာက်လို့။ အမဲလံုးေခါက်ဆွဲေလးလည်း ရန်ကုန်ကဟာေတွနဲ့ ဘာမှမဆိုင်။ ငါးထမင်း၊ မာလာဟင်း မေကာင်းတဲ့ဆိုင်ေတာင်မရှိဘူး။ ြကက်ကင်ဆိုင်လည်းေကာင်း ပွင့်သစ်ေအးလည်းေကာင်း၊ ခုနစ်လွှာေပါက်စီ နဲ့ အလင်းဆိုင်ကေလး လည်းေကာင်းဗျား။ လားရှိုးသူကေလးေတွ ကလည်း သေဘာေကာင်း။ သူတို့မှ မဟုတ်ပါဘူး။ ရှမ်းမကေလးေတွအားလံုး သေဘာေကာင်းြကပါတယ်။ သူငယ်ချင်းေတွ ရှိရင် သိမှာေပါ့။ သူတို့က ြမန်မာမကေလးေတွထက် ပိုြပီး အလုပ်လုပ်နိုင်ြကတယ်ဗျ။ အတီးအတ နည်းတယ်။ လည်လည်ဝယ်ဝယ် သွက်သွက်လက်လက်ချည့်ပဲ။ တရုတ်ြပည်နဲ့ ကူးသန်းေရာင်းဝယ်ေရး လမ်းမြကီးေပါ်မှာ လူြဖစ်လာြကတာဆိုေတာ့ စီးပွားေရး အြမင်လည်း ကျယ်တယ်။ ေတာင်ြကီး အင်းေလး ပင်းတယဘက်က ရှမ်းမကေလးေတွနဲ့ေတာင် မတူဘူး။ ေတာင်ပိုင်းက ရှမ်းမေလးေတွကျေတာ့ နိုင်ငံြခားသားဧည့်သည် လာတဲ့ ေနရာေတွကဆိုေတာ့ ပိုြပီးေဖာ်ေရွတယ်။ စီးပွားေရးထက် ပညာေရးကို ပို အာရံုစိုက်ြကတယ်။ ပင်းတယသူကေလးေတွကေတာ့ ရိုးရိုးသားသားနဲ့ ချစ်စရာေကာင်းတယ်။ တာချီလိတ် ကျိုင်းတံုဘက်ေတာ့ ဘယ်လိုေနမယ်မသိဘူး။ ြပန်လာမှ အဲဒီဘက် တာဝန်ချလွှတ်လိုက်ရင်ေတာ့ အေကာင်းသား။
အစားအေသာက်နဲ့ လှပျိုြဖူကေလးေတွ အြပင် ရှမ်းေတွ နဲ့ ပတ်သက်ြပီး ြကီးြကီးမားမား ေြပာစရာရှိေသးတာကေတာ့ အနုပညာပါ။ ရှမ်းြပည်ေဈးကွက်မှာ ြဖန့်တဲ့ ရှမ်းရုပ်ရှင်ဗီဒီယို ေတးစီးရီးေတွ အြပင် ြမန်မာြပည်မြကီးထဲအထိ ထိုးေဖာက်လာတဲ့ နိုင်ငံေကျာ်ရှမ်းအနုပညာသည် အေြမာက်အြမားရှိပါတယ်။ စိုင်းထီးဆိုင်၊ စိုင်းခမ်းလိတ်၊ စိုင်းဆိုင်ေမာဝ် က စလို့ ေလးြဖူ အငဲ ဟန်ထွန်း စိုင်းစိုင်းခမ်းလှိုင်အဆံုး။ ေရှးတုန်းကဆို လားရှိုးသိန်းေအာင် ေတာင် ပါလိုက်ေသး။ ေတာ်ရိေလျာ်ရိတေယာက်မှ မပါပါဘူး။ ရှမ်းသံေလးေတွ ဝဲတဲ့လူလည်းဝဲ ပီတဲ့လူလည်းပီ ဆိုသွားခဲ့ြကတာကေတာ့ ြမန်မာသီချင်းကေလးေတွဆိုေတာ့ နိုင်ငံတကာနဲ့ဆိုရင် ဒါ ငါတို့ ြမန်မာအနုပညာသည်ေတွကွဲ့လို့ ဂုဏ်ယူေလာက်ပါတယ်။ ရိုးရာယဉ်ေကျးမှု ဓေလ့ထံုးစံချင်း မတူေပမယ့် ေရေြမချင်းတူတယ်ေလ။ ေြပာြပီးြပီေလ။
ဟိုးေရှးေရှး ြမန်မာေတွ သမိုင်းအစ ကနဦးကတည်းက ရှမ်းေတွနဲ့ ဒိုးတူေဘာင်ဘက် ေနထိုင်လာြကတာလို့။ ြမန်မာေတွ အစဉ်တစိုက် ကိုးကွယ်ြကတဲ့ ၃၇ မင်းနတ်ေတွထဲက ကိုးြမို့ရှင်တို့ ပုလဲယဉ်တို့ဆိုတာေတာင် ရှမ်းေတွ မဟုတ်လား။ လွတ်လပ်ေရး ရြပီး ပထမဦးဆံုး နိုင်ငံေတာ်သမ္မတဟာလည်း ရှမ်းေစာ်ဘွားြကီး စဝ်ေရွှသိုက်ပဲ။ ကရင်ြပည်နယ်က မန်းဝင်းေမာင်လည်း ပါခဲ့ေသးတာေပါ့။ ညီအကိုေတွပဲလို့ စိတ်ထဲမှာထားတာေပါ့ေနာ်။ လွတ်လပ်စွာ အတူယှဉ်တွဲ ေနြကပါစို့ကွယ်။ ခွဲေတာ့ မထွက်လိုက်ပါနဲ့။ လွမ်းလို့ကျန်ရစ်ခဲ့မှာကို အားနာပါေလ။
စမ်း စမ်း ြကည်ြကည်လင် ေတာြကိုထဲေတာြကားက စီးကျပါတဲ့ေရသွင််သွင် သနားစရာ့ တေနဝင် ေရသွင်သွင်။ ရှမ်းမကေလး ပန်းအားေြဖ စိတ်အေတွးယဉ်ယဉ် မြမရင် တမ်းတသရှင် သည်သို့ပံုသွင် ဪ ဪ ဪ ဪ ေမျှာ် ေမျှာ် ေမျှာ် ေမျှာ် ပုဝါကေလးသိုင်းလို့ ပလိုင်းကိုတဲ့ လွယ်ေစချင် နန်းေရှ့ကိုြကီးတင်က ခင်နှမ ေလပါတီကိုဆင်။ (သိန္နီနယ် လားရှိုးက ရွာြဖိုးအံုဆင် ခါမိုးဟုတ်မထင် ရွာြဖိုးအံုဆင်) ၂ ။ ကေမ္ဗာဇ ကုန်းြမတ်မဟီ ဒုဋ္ဌဝတီ ေရသီတာယဉ်ယဉ်။
ေြမာင်ဖီလာ ကန္တာစံုေြခလမ်း ေတာထဲကပန်းကို အကို မနမ်းေကာင်းဘူးလားရှင် မာလာအိုင်တွင် ဘယ်သူကမှ မြပုမြပင် ြကာညိုပန်းလို အကို ရိုးရိုးေလးနဲ့ယဉ် (သဒ္ဒါြကည်လင် ပါတီရင် ေတာထဲမှာေတာ့ ေတာေပျာ်ပါရှင်) ၂ ။ (ေတာစကားကို ေတာေရာက်ရင် ေတာေပျာက်သတဲ့ရှင်) ၂ ။ ေကာင်းပါြပီ ရှင် ရှင် ေမာင့်ပါတီရင်ရင် ကိုကိုနဲ့ေတွ့တယ် ဘိုေကနဲ့ေတွ့တယ် မေြပာပါဘူးရှင် ြမပါတီရင် လှတာြကည်လင် ကျွန်မကေတာ့ ြကည့်တိုင်းအင်မတန်ယဉ် သေဘာြဖူနဂိုယဉ် ေတာသူအပျိုစင် ေနာက်ေတာ့လည်း သိေကာင်းပါရဲ့ ရှင်။
ဪ ဪ ဪ ဪ ေမျှာ် ေမျှာ် ေမျှာ် ေမျှာ် ပုဝါကေလးသိုင်းလို့ ပလိုင်းကိုတဲ့ လွယ်ေစချင် နန်းေရှ့ကိုြကီးတင်က ခင်နှမေလပါတီကိုဆင်။ (သိန္နီနယ် လားရှိုးက ရွာြဖိုးအံုဆင် ခါမိုးဟုတ်မထင် ရွာြဖိုးအံုဆင်) ၂ ။ ကေမ္ဗာဇ ကုန်းြမတ်မဟီ ဒုဋ္ဌဝတီ ေရသီတာယဉ်ယဉ်။
(စီမံထူးြခား ေတာသူပီပီ ေတာေြခတွင်) ၂ ။ ေတာစခန်း ေတာလမ်း ေတာပန်း ဆင်းရနံ့ သင်းပျံ့ပျံ့ ခင်းကျန့်ကျန့် ေခါင်ဘုရင် ေမာင်ေမာင်ရှင် ေတာင်သဇင်ပန်းကို ေရှာင်တခင်လှမ်းလို့ လက်လှမ်းယူေစချင် ြမပါတီရင် လှတာြကည်လင် ကျွန်မကေတာ့ ြကည့်တိုင်း အင်မတန်ယဉ် သေဘာြဖူနဂိုယဉ် ေတာသူအပျိုစင် ေနာက်ေတာ့လည်း သိေကာင်းပါရဲ့ ရှင်။
ဪ ဪ ဪ ဪ ေမျှာ် ေမျှာ် ေမျှာ် ေမျှာ် ပုဝါကေလးသိုင်းလို့ ပလိုင်းကိုတဲ့ လွယ်ေစချင် နန်းေရှ့ကိုြကီးတင်က ခင်နှမေလပါတီကိုဆင်။ (သိန္နီနယ် လားရှိုးက ရွာြဖိုးအံုဆင် ခါမိုးဟုတ်မထင် ရွာြဖိုးအံုဆင်) ၂ ။ ကေမ္ဗာဇ ကုန်းြမတ်မဟီ ဒုဋ္ဌဝတီ ေရသီတာယဉ်ယဉ်။
တခါတခါမှာ ညီအကိုချင်းမို့ အခန့်မသင့်တာေလးေတွ ရှိေသာ်ြငား အေရးြကီးရင် ေသွးနီးခဲ့တဲ့ ေမာင်နှမေတွထဲမှာ ရှမ်းက ထိပ်ဆံုးက ပါပါတယ်။ ဒီကေန့ အချိန်အခါမှာေတာ့ ရှမ်း ကချင် မွန် ရခိုင် ကရင် စတဲ့ တိုင်းရင်းသားအားလံုးမှာ ေအာင့်လံုးေလးေတွ ကိုယ်စီရှိေနြကေပမယ့် ဒါဟာြဖင့် ငါတို့ကို လူမျိုးေရးအရ နှိမ်ထားတာပဲ၊ အနိုင်ကျင့်တာပဲလို့ မြမင်ြကပဲ သူတို့နည်းတူ အကိုဗမာြကီးမှာလည်း လိမ့်ေနေအာင် ခံထားရတာေတွ ရှိပါတယ် လို့ လူမျိုးေရးနဲ့မြမင်ပဲ နိုင်ငံေရးနဲ့ သံုးသပ်ေစချင်ပါတယ်။ မတရားမှုကို မတရားမှုအေနနဲ့ ဓမ္မဒိဋ္ဌာန်ကျကျ ရှုြမင်ြပီး အရင်လို စည်းစည်းလံုးလံုးနဲ့ အတူလက်တွဲ တိုက်ဖျက်ြကတာေပါ့။ ဒီချိန်ြကီး ပင်လံုတရားေဟာရင် အြမင်ကပ်ပုဒ်မ နဲ့ ြငိေနမစိုးလို့ ကိုယ့်ကိုြကီးေတွက ညီေလးေတွကို ချစ်ပါတယ် ဆိုတာ သိရင် ေတာ်ပါြပီကွယ်။
ေလပါတီမြမရင်ကလည်း ရှမ်းြပည်ြကီးကို ချစ်ပါတယ်။ သူ့ခမျာ ငှက်ဖျားေတာင် အဲဒီကရခဲ့သတဲ့။ သူ့အကိုြကီး ဆရာတင်ကလည်း နှမကေလးလို ရှမ်းမကေလးများလို ပုဝါကေလးသိုင်း ပလိုင်းကေလးလွယ်လို့ ဆင်ြကည့်ေသးတာ။ ေတာသူရှမ်းမ အပျိုစင်ကေလးေတွဟာ သေဘာြဖူအူစင်းလို့ နဂိုယဉ်ကေလးေတွမှန်း ေနာက်ေတာ့လည်း သိလာပါလိမ့်မယ် တဲ့။ ရှမ်းမကေလးေတွ ေချာတာကေတာ့ အစဉ်အဆက် ချွင်းချက်မရှိလက်ခံလာတဲ့ အချက်ပါ။ မိဖုရားေစာမွန်လှဟာ စွယ်ေတာ်နားေဋာင်းေြကာင့် ပါးမှာ အေရာင်ေတွ ကွန့်ြမူးတယ်ဆိုတာ အမှန်ေတာ့ ရှမ်းမကေလးမို့ ပါးအို့ကေလး ပန်းေသွးနီနီထင်ေနတာ ြဖစ်ပါလိမ့်မယ်။ ေတာင်ေပါ်သူဆိုေတာ့ ပင်ကိုယ်အသားကလည်း ေဖွးဥေနမှာေပါ့။ ေဒါ်ေမရှင်ြကီးေတာင် ေကျာင်းပိတ်ရက်သီချင်းထဲမှာ ရှမ်းမေလးေတွ အေချာရယ်ေပါတယ် လို့ ရှမ်းပျိုြဖူေတွထဲမှာ အေချာအလှေပါေြကာင်း ဆိုခဲ့ပါတယ်။ ဆရာေရွှတိုင်ညွန့်ကလည်း မေအးမိရဲ့ ကိုကိုဟာ အုတ်အေရာေရာ ေကျာက်အေရာေရာ ေနရာတကာ ေရာလွန်လွန်းလို့ သိန္နီ သီေပါ အရပ်က ေယာအတတ်များ သင်ခဲ့ ေလေရာ့သလားတဲ့။ မျက်စိလယ်သွားတာက ထီးလင်း ကန့်ေကာ ဆိုတဲ့ ေယာအရပ် နဲ့ ေရာသွားတယ်။ တကယ်ေတာ့ သူေြပာတဲ့ ေယာအတတ်ဆိုတာ ေဆးဝါး မန္တာန် အင်းအိုင်ခလှဲ့ လက်ဖွဲ့များနဲ့ ေဆးကုတဲ့အတတ်ကို ေြပာတာပါ။ သူ့ကျွန်မခံြပီထဲမှာ ေစာရှင်ဦး ေဆးလိမ်းေပးလိုက်တာ ယူပစ်လိုက်သလို ေပျာက်သွားပါေရာလား။ ရှမ်းေတွမှာ သူတို့ရိုးရာနဲ့ အတတ်ပညာေတွ သီးသန့်ရှိခဲ့တာေလ။
စာေပနဲ့ ယဉ်ေကျးမှုလည်း သီးြခားထွန်းကားခဲ့တာပဲ။ ဘာသာစကားမှာလည်း ယိုးဒယားစကားနဲ့ ရှမ်းစကားဟာ ေတာ်ေတာ် တူတယ်လို့ ေြပာြကတယ််။ တာချီလိတ် ဝန်းကျင်က ရှမ်းေတွက တရုတ်လို ယိုးဒယားလို မွှတ်ေနေအာင်ေြပာတတ်ြပီး တရုတ်စကားမတတ်တဲ့ ရှမ်းဆိုတာ အင်မတန်ရှားပါတယ်။ ကျွန်ေတာ်ေတွ့ဖူးတဲ့ ရှမ်းတချို့ဟာ တရုတ်ြပည်တြပည်လံုး လည်လည်ပတ်ပတ် သွားတတ်တယ်။ ယိုးဒယားမှာ ေကျာင်းတက်ခဲ့ဖူးတယ်။ ြမန်မာြပည်မကိုလည်း နှံ့တာပဲ။ သို့ေသာ် ဘယ်မှာေနေန ရှမ်းဓေလ့ ရှမ်းစရိုက်။ စီးပွားေရးအရ နိုင်ငံေရးအရ တရုတ်ေတွ ကျွံဝင်လာတဲ့နယ်စပ်မှာ ရှမ်းေတွဟာ သူတို့ ယဉ်ေကျးမှု ဓေလ့ထံုးစံ လူမျိုးမေပျာက်ေအာင် တင်းခံထားတာ။ ရှမ်းဟာ ြမန်မာနဲ့လည်း ေပါင်းလို့ရတယ်။ တရုတ်နဲ့လည်း ေပါင်းလို့ရတယ်။ ယိုးဒယားနဲ့လည်း ေပါင်းလို့ရတယ်။ ဒါေပမယ့် ရှမ်းဟာရှမ်းပဲ။ ေပျာက်မသွားဘူး။ ရှမ်းတရုတ် ဆိုတာေတွက တရုတ်ေတွက ရှမ်းေယာင်ေဆာင်ြပီး ဝင်လာလို့။ ဟိုးတရုတ်ြပည် အတွင်းပိုင်းက စစ်ေဆာင်ပါးနားလို့ေခါ်တဲ့ အရပ်မှာေတာင် ရှမ်းစကားပဲေြပာြကတာမို့ သူတို့က တရုတ်ြပည်က ကျူးေကျာ်သိမ်းပိုက်ထားတဲ့ ရှမ်းြပည်လို့ ေြပာေလ့ရှိြကပါတယ်။
ေလာက်ကိုင်မှာေနတုန်းက ကိုးကန့်ေဒသမို့ ြမန်မာေငွ ြမန်မာစကား သံုးမရဘူးဆိုေပမယ့် အဲဒီမှာ ရှမ်းေတွလည်း အများအြပားရှိြကပါတယ်။ အဲဒီအချိန်က ကိုးကန့်ေခါင်းေဆာင် ဦးဖုန်ကျားရှင်ရဲ့ဇနီးက ရှမ်းအမျိုးသမီးပါ။ ေလာက်ကိုင်ြမို့နဲ့ မိနစ်နှစ်ဆယ်ေလာက်အကွာမှာ စီေအာ လို့ေခါ်တဲ့ ရှမ်းရွာတရွာတည်ြပီး သူတို့မိသားစုေဆွမျိုးေတွက အဲဒီမှာေနြကပါတယ်။ ရွာကေန ေကျာေပးထားတဲ့ ေတာင်နံရံမှာေတာ့ တရုတ်ဘာသာနဲ့ လံုထံုး၊ ြမန်မာဘာသာနဲ့ နဂါးဂူလို့ေခါ်တဲ့ ပိတ်ချင်းေြမာင် တို့ ပင်းတယတို့လို ထံုးေကျာက်လိုဏ်ဂူြကီးတစ်ခုရှိပါတယ်။ အဲဒီဂူမှာ တရားထိုင်ြပီး ဘုရားရုပ်ပွားေတာ်ေတွကို ကိုယ်တိုင်ထုဆစ်ေနတဲ့ ရှမ်းဘုန်းြကီးေလး တစ်ပါးနဲ့ ေတာ်ေတာ်ခင်ခဲ့ေသးသဗျ။ ဘာသာမရှိတဲ့ ကိုးကန့်ေတွြကားမှာ ဗုဒ္ဓသာသနာနဲ့ ရှမ်းစာေပ ယဉ်ေကျးမှုတို့ ြပန့်ပွားဖို့ ေတာ်ေတာ်ေလး ထိထိေရာက်ေရာက် လုပ်ေနသူပါ။ ရှမ်းဘာသာနဲ့ေတာ့ သူ့ကို စေဖာ် လို့ပဲ အားလံုးေခါ်ြကတာေပါ့။
ပဲခူးက ေရွှသာေလျာင်းေလာက်နီးနီးရှိတဲ့ ေလျာင်းေတာ်မူရုပ်ပွားြကီးတစ်ဆူကို စံရာတန်ေဆာင်းနှင့်တကွ ကိုယ်တိုင်ထုလုပ်ပူေဇာ်ထားပါတယ်။ စေန တနဂင်္ေနွပိတ်ရက်ေတွမှာ သူ့ေကျာင်းကို သွားကူရင် သူကိုယ်တိုင် အုတ်စီမှန်ကပ်လုပ်ရင်း အေချာကိုင်ေနတဲ့ သိမ်အသစ်ြကီးကို ကိုယ့်လုပ်အားနဲ့ ဝင်ကူြပီး ကုသိုလ်ယူလို့ရပါတယ်။ သူ့ေကျာင်းမှာ ရှမ်းကိုရင်ဦးဇင်းေတွ နှစ်ဆယ် သံုးဆယ် အြမဲရှိြပီး သူတို့လုပ်အားနဲ့ အဲဒီဆင်းတုေတွကို အဂင်္ေတနဲ့ ထုလုပ်ပါတယ်။
သူ့ေကျာင်းက ကထိန်ခင်းလို့ရှိရင် နီးနားဝန်းကျင် ရှိသမျှရှမ်းေတွနဲ့ အလွန်စည်။ ရှမ်းအိုးစည်သံ တထိန်ထိန်နဲ့။ လာသမျှ မီးခိုးတိတ် ေန့ေရာညပါ မစဲေအာင်ေကျွးနိုင်ပါတယ်။ ကိုရင်ေလးေတွကိုယ်တိုင် ရှမ်းကိန္နရာကတာ လှလိုက်တာ။ ရွာကရှမ်းမကေလးေတွကိုလည်း ယိမ်းအကေတွ သင်ထားေပးြပီး ရှမ်းအက ရှမ်းသီချင်း နဲ့ ကိုးကန့်တရုတ်ေတွ ပါးစပ်အေဟာင်းသား ေငးကုန်ေအာင် ေဖျာ်ေြဖသဗျ။ သူတို့ ရှမ်းဘုရားပွဲထံုးစံက ပွဲေတာ်ေန့ဆို ရွာေတွကေန ဆွမ်းေတာ် ကွမ်းေတာ်ေတွ ြပင်ဆင် အိုးစည်အဖွဲ့ေတွနဲ့ တသုတ်ြပီးတသုတ် ဘုရားကန်ေတာ့ ဘုန်းြကီးကန်ေတာ့ လှူတန်းကခုန် စားေသာက်ြပီး ြပန်ြကတာကိုး။ အရမ်းေပျာ်စရာေကာင်းပါတယ်။ ရှမ်းေဘာင်းဘီေလးဝတ်ြပီး ရှမ်းပဲပုပ်ကေလးတို့ မူဆယ်ေဈးက ေခါက်ဆွဲေလးတို့ ဟစ်လို့ရတယ်။ ကီးဘုတ်ေတွ ဂီတာေတွနဲ့ အဟုတ်။ ြပီးရင် ရှမ်းမေလးေတွက အိမ်အလည်ေခါ်ြကေရာ။ သူတို့အိမ်မှာ ရှမ်းရိုးရာမုန့်ေတွ လုပ်ထားြကတယ်ေလ။ ေလာက်ကိုင်မှာ စားခဲ့ဖူးတဲ့ တို့ဟူးေနွးေလာက်ေကာင်းတာ ဘယ်မှာမှ မရှိ။ ဝက်သားချဉ်ေလးကလည်း ေကာင်းမှေကာင်း။ သူတို့သင်ေပးတာနဲ့ မုန်ညင်းေစာ ေတာင် ေကာင်းေကာင်း ချက်တတ်သွားတယ်။ ဝက်ရိုးနဲ့မုန်ညင်းကို မန်ကျည်းမှည့်ေလး ခရမ်းချည်သီးေလးနဲ့ ငရုတ်သီးစိမ်း နံနံပင်ေလးအုပ်လိုက်ရင် ေမွှးေနတာပဲ။ လက်ဖက်ရည်ြကမ်းကေတာ့ ကိုးကန့်လက်ဖက်ေြခာက်ဟာ နံမည်ြကီး ေဈးကလည်း အြကီးဆံုး။
ေလာက်ကိုင်နဲ့ အသွားအြပန် တေထာက်နားရတဲ့ လားရှိုးမှာေတာ့ ဘာေြပာေကာင်းမလဲေနာ်။ ြကာြကာေတာင်မေနရဲဘူး။ ဖက်တီးပုပ်ြကီး ြဖစ်မှာေြကာက်လို့။ အမဲလံုးေခါက်ဆွဲေလးလည်း ရန်ကုန်ကဟာေတွနဲ့ ဘာမှမဆိုင်။ ငါးထမင်း၊ မာလာဟင်း မေကာင်းတဲ့ဆိုင်ေတာင်မရှိဘူး။ ြကက်ကင်ဆိုင်လည်းေကာင်း ပွင့်သစ်ေအးလည်းေကာင်း၊ ခုနစ်လွှာေပါက်စီ နဲ့ အလင်းဆိုင်ကေလး လည်းေကာင်းဗျား။ လားရှိုးသူကေလးေတွ ကလည်း သေဘာေကာင်း။ သူတို့မှ မဟုတ်ပါဘူး။ ရှမ်းမကေလးေတွအားလံုး သေဘာေကာင်းြကပါတယ်။ သူငယ်ချင်းေတွ ရှိရင် သိမှာေပါ့။ သူတို့က ြမန်မာမကေလးေတွထက် ပိုြပီး အလုပ်လုပ်နိုင်ြကတယ်ဗျ။ အတီးအတ နည်းတယ်။ လည်လည်ဝယ်ဝယ် သွက်သွက်လက်လက်ချည့်ပဲ။ တရုတ်ြပည်နဲ့ ကူးသန်းေရာင်းဝယ်ေရး လမ်းမြကီးေပါ်မှာ လူြဖစ်လာြကတာဆိုေတာ့ စီးပွားေရး အြမင်လည်း ကျယ်တယ်။ ေတာင်ြကီး အင်းေလး ပင်းတယဘက်က ရှမ်းမကေလးေတွနဲ့ေတာင် မတူဘူး။ ေတာင်ပိုင်းက ရှမ်းမေလးေတွကျေတာ့ နိုင်ငံြခားသားဧည့်သည် လာတဲ့ ေနရာေတွကဆိုေတာ့ ပိုြပီးေဖာ်ေရွတယ်။ စီးပွားေရးထက် ပညာေရးကို ပို အာရံုစိုက်ြကတယ်။ ပင်းတယသူကေလးေတွကေတာ့ ရိုးရိုးသားသားနဲ့ ချစ်စရာေကာင်းတယ်။ တာချီလိတ် ကျိုင်းတံုဘက်ေတာ့ ဘယ်လိုေနမယ်မသိဘူး။ ြပန်လာမှ အဲဒီဘက် တာဝန်ချလွှတ်လိုက်ရင်ေတာ့ အေကာင်းသား။
အစားအေသာက်နဲ့ လှပျိုြဖူကေလးေတွ အြပင် ရှမ်းေတွ နဲ့ ပတ်သက်ြပီး ြကီးြကီးမားမား ေြပာစရာရှိေသးတာကေတာ့ အနုပညာပါ။ ရှမ်းြပည်ေဈးကွက်မှာ ြဖန့်တဲ့ ရှမ်းရုပ်ရှင်ဗီဒီယို ေတးစီးရီးေတွ အြပင် ြမန်မာြပည်မြကီးထဲအထိ ထိုးေဖာက်လာတဲ့ နိုင်ငံေကျာ်ရှမ်းအနုပညာသည် အေြမာက်အြမားရှိပါတယ်။ စိုင်းထီးဆိုင်၊ စိုင်းခမ်းလိတ်၊ စိုင်းဆိုင်ေမာဝ် က စလို့ ေလးြဖူ အငဲ ဟန်ထွန်း စိုင်းစိုင်းခမ်းလှိုင်အဆံုး။ ေရှးတုန်းကဆို လားရှိုးသိန်းေအာင် ေတာင် ပါလိုက်ေသး။ ေတာ်ရိေလျာ်ရိတေယာက်မှ မပါပါဘူး။ ရှမ်းသံေလးေတွ ဝဲတဲ့လူလည်းဝဲ ပီတဲ့လူလည်းပီ ဆိုသွားခဲ့ြကတာကေတာ့ ြမန်မာသီချင်းကေလးေတွဆိုေတာ့ နိုင်ငံတကာနဲ့ဆိုရင် ဒါ ငါတို့ ြမန်မာအနုပညာသည်ေတွကွဲ့လို့ ဂုဏ်ယူေလာက်ပါတယ်။ ရိုးရာယဉ်ေကျးမှု ဓေလ့ထံုးစံချင်း မတူေပမယ့် ေရေြမချင်းတူတယ်ေလ။ ေြပာြပီးြပီေလ။
ဟိုးေရှးေရှး ြမန်မာေတွ သမိုင်းအစ ကနဦးကတည်းက ရှမ်းေတွနဲ့ ဒိုးတူေဘာင်ဘက် ေနထိုင်လာြကတာလို့။ ြမန်မာေတွ အစဉ်တစိုက် ကိုးကွယ်ြကတဲ့ ၃၇ မင်းနတ်ေတွထဲက ကိုးြမို့ရှင်တို့ ပုလဲယဉ်တို့ဆိုတာေတာင် ရှမ်းေတွ မဟုတ်လား။ လွတ်လပ်ေရး ရြပီး ပထမဦးဆံုး နိုင်ငံေတာ်သမ္မတဟာလည်း ရှမ်းေစာ်ဘွားြကီး စဝ်ေရွှသိုက်ပဲ။ ကရင်ြပည်နယ်က မန်းဝင်းေမာင်လည်း ပါခဲ့ေသးတာေပါ့။ ညီအကိုေတွပဲလို့ စိတ်ထဲမှာထားတာေပါ့ေနာ်။ လွတ်လပ်စွာ အတူယှဉ်တွဲ ေနြကပါစို့ကွယ်။ ခွဲေတာ့ မထွက်လိုက်ပါနဲ့။ လွမ်းလို့ကျန်ရစ်ခဲ့မှာကို အားနာပါေလ။
စမ်း စမ်း ြကည်ြကည်လင် ေတာြကိုထဲေတာြကားက စီးကျပါတဲ့ေရသွင််သွင် သနားစရာ့ တေနဝင် ေရသွင်သွင်။ ရှမ်းမကေလး ပန်းအားေြဖ စိတ်အေတွးယဉ်ယဉ် မြမရင် တမ်းတသရှင် သည်သို့ပံုသွင် ဪ ဪ ဪ ဪ ေမျှာ် ေမျှာ် ေမျှာ် ေမျှာ် ပုဝါကေလးသိုင်းလို့ ပလိုင်းကိုတဲ့ လွယ်ေစချင် နန်းေရှ့ကိုြကီးတင်က ခင်နှမ ေလပါတီကိုဆင်။ (သိန္နီနယ် လားရှိုးက ရွာြဖိုးအံုဆင် ခါမိုးဟုတ်မထင် ရွာြဖိုးအံုဆင်) ၂ ။ ကေမ္ဗာဇ ကုန်းြမတ်မဟီ ဒုဋ္ဌဝတီ ေရသီတာယဉ်ယဉ်။
ေြမာင်ဖီလာ ကန္တာစံုေြခလမ်း ေတာထဲကပန်းကို အကို မနမ်းေကာင်းဘူးလားရှင် မာလာအိုင်တွင် ဘယ်သူကမှ မြပုမြပင် ြကာညိုပန်းလို အကို ရိုးရိုးေလးနဲ့ယဉ် (သဒ္ဒါြကည်လင် ပါတီရင် ေတာထဲမှာေတာ့ ေတာေပျာ်ပါရှင်) ၂ ။ (ေတာစကားကို ေတာေရာက်ရင် ေတာေပျာက်သတဲ့ရှင်) ၂ ။ ေကာင်းပါြပီ ရှင် ရှင် ေမာင့်ပါတီရင်ရင် ကိုကိုနဲ့ေတွ့တယ် ဘိုေကနဲ့ေတွ့တယ် မေြပာပါဘူးရှင် ြမပါတီရင် လှတာြကည်လင် ကျွန်မကေတာ့ ြကည့်တိုင်းအင်မတန်ယဉ် သေဘာြဖူနဂိုယဉ် ေတာသူအပျိုစင် ေနာက်ေတာ့လည်း သိေကာင်းပါရဲ့ ရှင်။
ဪ ဪ ဪ ဪ ေမျှာ် ေမျှာ် ေမျှာ် ေမျှာ် ပုဝါကေလးသိုင်းလို့ ပလိုင်းကိုတဲ့ လွယ်ေစချင် နန်းေရှ့ကိုြကီးတင်က ခင်နှမေလပါတီကိုဆင်။ (သိန္နီနယ် လားရှိုးက ရွာြဖိုးအံုဆင် ခါမိုးဟုတ်မထင် ရွာြဖိုးအံုဆင်) ၂ ။ ကေမ္ဗာဇ ကုန်းြမတ်မဟီ ဒုဋ္ဌဝတီ ေရသီတာယဉ်ယဉ်။
(စီမံထူးြခား ေတာသူပီပီ ေတာေြခတွင်) ၂ ။ ေတာစခန်း ေတာလမ်း ေတာပန်း ဆင်းရနံ့ သင်းပျံ့ပျံ့ ခင်းကျန့်ကျန့် ေခါင်ဘုရင် ေမာင်ေမာင်ရှင် ေတာင်သဇင်ပန်းကို ေရှာင်တခင်လှမ်းလို့ လက်လှမ်းယူေစချင် ြမပါတီရင် လှတာြကည်လင် ကျွန်မကေတာ့ ြကည့်တိုင်း အင်မတန်ယဉ် သေဘာြဖူနဂိုယဉ် ေတာသူအပျိုစင် ေနာက်ေတာ့လည်း သိေကာင်းပါရဲ့ ရှင်။
ဪ ဪ ဪ ဪ ေမျှာ် ေမျှာ် ေမျှာ် ေမျှာ် ပုဝါကေလးသိုင်းလို့ ပလိုင်းကိုတဲ့ လွယ်ေစချင် နန်းေရှ့ကိုြကီးတင်က ခင်နှမေလပါတီကိုဆင်။ (သိန္နီနယ် လားရှိုးက ရွာြဖိုးအံုဆင် ခါမိုးဟုတ်မထင် ရွာြဖိုးအံုဆင်) ၂ ။ ကေမ္ဗာဇ ကုန်းြမတ်မဟီ ဒုဋ္ဌဝတီ ေရသီတာယဉ်ယဉ်။
0 comments:
Post a Comment