• “​​ေကာင်း​​ြကီး​​သခင်္ါ / မာမာ​​ေအး​​”

    က​​ေမ္ဗာဇတိုင်း​​ကို နှံ့​​ခဲ့​​ြပန်​​ေတာ့​​ ဒီတခါ မွန်တို့​​ရဲ့​​ ဟံသာဝတီတိုင်း​​ ကို ​​ေြခဆန့​်​ြကပါဦး​​စို့​​။ ရာမည လို့​​ ​​ေြပာတဲ့​​ ​​ေမာ်လြမိုင် သထံု မုဒံု ကျိုက်ထို ဝန်း​​ကျင်ကို ​​ေြပာတာမဟုတ်ပါဘူး​​။ ဟိုး​​တုန်း​​က​​ေတာ့​​ မွန်တို့​​ဌာ​​ေနဟာ ​​ေအာက်ြမန်မာနိုင်ငံြကီး​​ တခုလံုး​​​ေလာက်နီး​​ပါး​​ ြကီး​​မား​​ ကျယ်ြပန့​်​ခဲ့​​တာ​​ေပါ့​​။ သမိုင်း​​ပညာရှင်​​ေတွက​​ေတာ့​​ ဘယ်လို ခွဲြခမ်း​​စိတ်ြဖာြကသလဲ မသိဘူး​​။

    မဟာဂီတ သီချင်း​​များ​​အရ​​ေတာ့​​ ​​ေလး​​မွန်တိ မွန်စ လို့​​ဆို​​ေတာ့​​ မွန်တိုင်း​​ြကီး​​ ​​ေလး​​တိုင်း​​ရှိသတဲ့​​။ “တွံ​​ေတး​​ ​​ေကျး​​ြမို့​​ရွာ လွန်​​ေဝး​​ ​​ေဝး​​လို့​​ကွာ။ ပညာယဉ်ရာ နည်း​​မျိုး​​စံုစွာ တီး​​သည်ကသာ။ ယဉ်​​ေကျး​​​ေအာင်သာ ြပည်ဟံသာတိုင်း​​ြကီး​​ အလယ်၊​ ပဲခူး​​ ဒလ မုတ္တမ ရယ်နှင့​်​ နာမငယ်သညာ သညာ အို ​​ေအာက်​​ေြပတပိုင်း​​မှာလ တို့​​တလိုင်း​​တို့​​ရွာ..” တဲ့​​။ အ​​ေနာ်ရထာ ပုဂံတည်ကတည်း​​က မဏိစန္ဒာရဲ့​​ဇာတိ ပဲခူး​​ဆိုတာ ရှိခဲ့​​တာပဲ။ မနူဟာမင်း​​ရဲ့​​ သထံုြပည်လည်း​​ ရှိခဲ့​​တာပဲ​​ေလ။ အရင်တုန်း​​က​​ေတာ့​​ မုတ္တမမှာ စိုး​​စံ​​ေနရာက ရာဇာဓိရာဇ် ရဲ့​​ ခမည်း​​​ေတာ် ဗညား​​ဦး​​ လက်ထက်ကစလို့​​ ပဲခူး​​မှာ ဟံသာဝတီ ​​ေနြပည်​​ေတာ်တည်ြပီး​​ စိုး​​စံခဲ့​​ြကတယ်။

    သူ့​​သား​​​ေတာ် ရာဇာဓိရာဇ် လက်ထက်မှာ​​ေတာ့​​ အင်း​​ဝ​​ေနြပည်​​ေတာ်နဲ့​​ ထီး​​ြပိုင် နန်း​​ြပိုင် ြဖစ်ခဲ့​​ြပီး​​ ြမန်မာရာဇဝင်မှာ အရှည်ြကာဆံုး​​ နှစ်​​ေလး​​ဆယ်စစ်ပွဲြကီး​​ကို အင်း​​ဝဘုရင်မင်း​​​ေခါင်နဲ့​​ အသက်ထက်ဆံုး​​ နွှဲခဲ့​​တာ​​ေပါ့​​။

    အ​​ေနာ်ရထာမင်း​​ လက်ထက်မှာ ဒိဋ္ဌိအယူဝါဒတို့​​ကို သန့​်​စင်လို့​​ ဗုဒ္ဓသာသနာ​​ေတာ်ကို ြပန့​်​ပွား​​​ေစခဲ့​​သလို မွန်ဘုရင်မင်း​​ဆက်များ​​ဟာလည်း​​ ယစ်ပူ​​ေဇာ်ြခင်း​​ နတ်အယူဝါဒတို့​​ကို စွန့​်​ပယ်​​ေစြပီး​​ ဗုဒ္ဓသာသနာ​​ေတာ်ြကီး​​ စည်ပင်ထွန်း​​ကား​​​ေစခဲ့​​တယ်။ အ​​ေနာ်ရထာမင်း​​ရဲ့​​ ပိဋကတ်​​ေတာ်​​ေတွကလည်း​​ သထံုြပည် မနူဟာမင်း​​ဆီက ပင့​်​​ေဆာင်ရတာ​​ေလ။ ပုဂံမှာ လှည်း​​ဝင်ရိုး​​သံတညံညံ ပုဂံဘုရား​​​ေပါင်း​​ ရှိခဲ့​​သလို ပဲခူး​​မှာလည်း​​ ​​ေရှး​​​ေဟာင်း​​ဘုရား​​​ေတွ လည်ပတ်လို့​​မကုန်​​ေအာင် ရှိ​​ေနတာပါပဲ။

    ထီး​​​ေြကာင်း​​နန်း​​​ေြကာင်း​​​ေတွက​​ေတာ့​​ ရာဇဝင် အ​​ေစာင်​​ေစာင်မှာ ပါခဲ့​​ြပီး​​သား​​မို့​​ ဆီဆမ်း​​နှမ်း​​ြဖူး​​ ဟုတ်ပါ​​ေပသည် မလုပ်ချင်​​ေတာ့​​ပါဘူး​​။ ရာဇာဓိရာဇ်အ​​ေရး​​​ေတာ်ပံု​​ေလာက် ဖတ်လို့​​​ေကာင်း​​တဲ့​​ သမိုင်း​​စာအုပ်လည်း​​ မြမင်ဖူး​​​ေသး​​လို့​​ ကိုယ်တိုင်သာ ဖတ်ြကည့​်​လိုက်ြကပါ။ မယံုရင် ပံုြပင်မှတ်။ ဇာတ်​​ေကာင်​​ေတွက​​ေတာ့​​ တကယ်ရှိခဲ့​​ြကတာ။ ဝူခုန်း​​တို့​​ ပါကျဲတို့​​လို ဒဏ္ဍာရီမဟုတ်။ အခု​​ေြပာမှာက​​ေတာ့​​ စင်ြပိုင်ယဉ်​​ေကျး​​မှု​​ေတွအ​​ေြကာင်း​​ ။ တတ်သ​​ေလာက် မှတ်သ​​ေလာက်လို့​​​ေတာ့​​ မဆိုနိုင်ပါဘူး​​။ တတ်မှ မတတ်ပဲနဲ့​​။ ​​ေတွး​​မိသ​​ေလာက်လို့​​ ​​ေြပာမှ မှန်တာ။

    ြမန်မာ့​​မဟာဂီတ​​ေတွထဲမှာ မွန်သီချင်း​​များ​​ ဆိုြပီး​​ အခန်း​​တခန်း​​နဲ့​​ သတ်သတ် သင်ြကား​​​ေလ့​​လာ သီဆိုတီမှုတ်စရာ သီချင်း​​က​​ေလး​​​ေတွ ​​ေတာ်​​ေတာ်များ​​များ​​ရှိပါတယ်။ သူတို့​​ဟာသူတို့​​ မွန်ြပည်မှာ မွန်ဓ​​ေလ့​​နဲ့​​သီဆိုရင် မွန်ဘာသာနဲ့​​သာ သီဆိ်ုြကမှာြဖစ်လို့​​ ဒီသီချင်း​​​ေတွဟာ မွန်လူမျိုး​​တို့​​ထံက ြမန်မာများ​​ အတုယူ​​ေရး​​စပ်သီဆိုြကတဲ့​​ အသံများ​​လို့​​ အဓိပ္ပါယ်​​ေကာက်လိုက်ပါတယ်။ ြမန်မာသီချင်း​​ ပတ်ပျိုး​​ ယိုး​​ဒယား​​ ြကိုး​​ ဘွဲ့​​များ​​ နဲ့​​မတူတဲ့​​ အသံဝဲဝဲက​​ေလး​​​ေတွ ြကား​​ရပါလိ့​်​မယ်။ အား​​လံုး​​ထဲမှာ လူ​​ေတာ်​​ေတာ်များ​​များ​​ ရင်း​​နှီး​​​ေနြကမှာက​​ေတာ့​​ ဒီ ​​ေကာင်း​​ြကီး​​သခင်္ါ ဆိုတဲ့​​ မွန်သီချင်း​​က​​ေလး​​ပါ။ မန္တ​​ေလး​​သား​​​ေတွက​​ေတာ့​​ ပိုရင်း​​နှီး​​ြကတာ​​ေပါ့​​။ မဂင်္လာ​​ေဆာင်ဘိသိက်​​ေတွမှာ အြမဲဆို​​ေလ့​​တီး​​​ေလ့​​ရှိတာကိုး​​။ ရန်ကုန်ကလူ​​ေတွ မဂင်္လာပွဲထုတ်တဲ့​​ ​​ေအာင်​​ေဇယျတု အစချိ မဂင်္လာဩဘာဘွဲ့​​ထက် ပိုနား​​​ေထာင်​​ေကာင်း​​ပါတယ်။

    မဂင်္လာကျက်သ​​ေရ ရှိလွန်လွန်း​​လို့​​ ဘိသိက်သဘင်​​ေတွမှာ တီး​​ြကဆိုြကတာ​​ေပါ့​​။ သီချင်း​​စာသား​​မှာကိုက ပါြပီး​​သား​​ ဩဘာ​​ေတာ်သာ ကျူး​​ရင့​်​​ေြကွး​​​ေြကာ်ြငာ တဲ့​​။ ရှင်ဘုရင် ဘုန်း​​​ေတာ်ဘွဲ့​​ ကို အား​​ရပါး​​ရ မွှန်း​​ထား​​လိုက်တာ ြဖည့​်​​ေြပာစရာ စကား​​လံုး​​​ေတာင် မကျန်​​ေအာင်ပါပဲ။ စာသား​​​ေတွ လံုး​​​ေစ့​​ပါဋ်္ဌ​​ေစ့​​ နား​​မလည်ရင်​​ေတာင် ​​ေတး​​သွား​​က​​ေလး​​ကို နား​​​ေထာင်ြကည့​်​လိုက်ပါ။ ​​ေစာင်း​​နဲ့​​ အဆိုတ​​ေကျာ့​​ ဆိုင်း​​အတီး​​ကတ​​ေကျာ့​​ နဲ့​​ ​​ေကာင်း​​လွန်လွန်း​​လို့​​။
    ြမန်မာဘုရင်​​ေတွ နဲ့​​ မွန်ဘုရင်​​ေတွဟာ နှစ်​​ေလး​​ဆယ်​​ေကျာ်ြကာ​​ေအာင် စစ်တိုက်အား​​ြပိုင် ​​ေနခဲ့​​ြကတယ် ဆို​​ေသာ်ြငား​​ သမီး​​​ေပး​​နှမယူ ​​ေသွး​​ချင်း​​လည်း​​ဖလှယ်လို့​​ ယဉ်​​ေကျး​​မှုချင်း​​လည်း​​ ​​ေထွး​​ယှက်ကူး​​လူး​​ခဲ့​​ြကပါတယ်။ ရာဇာဓိရာဇ်ရဲ့​​ သမီး​​​ေတာ် ရှင်​​ေစာပု​​ေတာင် အင်း​​ဝမှာ မင်း​​ဆက်​​ေလး​​ဆက်တိုင်​​ေအာင် ​​ေနသွား​​ခဲ့​​တာကိုး​​။ သူနဲ့​​အတူ ဟံသာဝတီ​​ေနြပည်​​ေတာ်က ယဉ်​​ေကျး​​မှုများ​​လည်း​​ အင်း​​ဝမှာ ပျံ့​​နှံ့​​ခဲ့​​မှာ မလွဲပါဘူး​​။ မွန်တို့​​ရဲ့​​​ေတး​​သံများ​​ဟာ ထူး​​ြခား​​သလို အ​​ေြကာင်း​​အရာပိုင်း​​မှာလည်း​​ အရပ်သား​​ပိုဆန်ပါတယ်။

    ဒီသီချင်း​​​ေတာင် အဆံုး​​ပိုင်း​​​ေရာက်​​ေတာ့​​ ြမန်မာဘုရင် ဘုန်း​​​ေတာ်က​​ေန ​​ေအာက်ြပည်​​ေအာက်ရွာက ငှက်က​​ေလး​​​ေတွအသံ​​ေြကာင့​်​ လွမ်း​​မိပါတယ်လို့​​ ြဖစ်သွား​​​ေသး​​တာ။ “​​ေစာမယ်​​ေမာင် ​​ေရညို သီတာ ရင်​​ေဘာင် ​​ေရွှသဲြဖူ​​ေငွ​​ေသာင်” တဲ့​​။ ဟံသာဝတီကလူ​​ေတွက အင်း​​ဝ​​ေရာက်သွား​​လို့​​ သူတို့​​မွန်သီချင်း​​​ေတွကို ဆိုြကတီး​​ြကတဲ့​​အခါ အညာသား​​​ေတွနား​​ဝင်​​ေအာင် ြမန်မာဘာသာနဲ့​​ ​​ေရး​​သား​​ဆိုကြကပါသတဲ့​​။ ြမန်မာဘုရင်များ​​ အင်း​​ဝက​​ေန ဟံသာဝတီကို ​​ေရ​​ေြကာင်း​​နဲ့​​ စစ်ချီတဲ့​​အခါ ​​ေရး​​ခဲ့​​တဲ့​​ စိန်ြမရံြခယ် နဲ့​​ စိန်ြခယ်ညီး​​လင်း​​ မွန်သီချင်း​​နှစ်ပုဒ်ကိုဆို စုန်​​ေတာ်မူ နဲ့​​ ဆန်​​ေတာ်မူလို့​​ ​​ေခါ်ပါသတဲ့​​။ အင်း​​ဝက သီချင်း​​​ေတွနဲ့​​စာရင် မွန်သီချင်း​​​ေတွကို စိတ်ဝင်စား​​ြကတာက မွန်သဘင်သည်တို့​​ဟာ ကတ်သီး​​ကတ်သတ် တို့​​ကနန်း​​ဆိတ်ကနန်း​​ သီချင်း​​​ေတွလည်း​​ ဆိုြကတီး​​ြကလို့​​ပါ။ “အို အဘိုး​​အို ကျွန်မကို ြကိုက်ပါ​​ေလး​​ ​​ေငွ​​ေပး​​ပါ့​​မယ်” ဆိုတာမျိုး​​၊​ “ဆံြမိတ်က​​ေလး​​ရယ် တိုရှည် တိုရှည် အပျို​​ေလလား​​လို့​​ မိရယ်။ ​​ေရွှရင်ကိုစမ်း​​ကာမှ အိုမှန်း​​​ေလး​​ ​​ေမာင်သိတယ်” ဆိုတာမျိုး​​​ေပါ့​​။ သုခုမသဘင်အတတ်မှာ သူတို့​​ကသာတယ်လို့​​ သူတို့​​ဘာသာသူတို့​​ ​​ေအာင့​်​​ေမ့​​​ေနြကတာပဲ။

    မွန်ရာဇဝင်ထဲက သင်ခန်း​​စာယူစရာက​​ေလး​​ နည်း​​နည်း​​​ေလာက် တို့​​လိုက်ထိလိုက် ပါဦး​​မယ်။ ရာဇာဓိရာဇ် ြဖစ်လာမည့​်​ အပသုန်ငယ်က အရီး​​​ေတာ် မဟာ​​ေဒဝီ နဲ့​​ သမိန်မရူး​​ကို မယံုလို့​​ သူ့​​ခမည်း​​ကို ပုန်စား​​တဲ့​​အခါ ငယ်မယား​​ နှမဝမ်း​​ကွဲ တလ​​ေမ​​ေဒါ ကို ​​ေခါ်မသွား​​ပါဘူး​​။ ဘုရား​​​ေစာင်း​​တန်း​​မှာ ပန်း​​​ေရာင်း​​တဲ့​​ ​​ေမွမနိတ် ဆိုတဲ့​​ အသစ်က​​ေလး​​နဲ့​​​ေတွ့​​ြပီး​​ ​​ေနာင်ဘိသိက်ခံတဲ့​​အခါကျမှ ပီယရာဇာ​​ေဒဝီဘွဲ့​​နဲ့​​ အြကီး​​အကျယ်ချီး​​​ေြမှာက်သတဲ့​​။ ငယ်က​​ေပါင်း​​ အ​​ေြကာင်း​​သိချင်း​​လည်း​​ြဖစ် မင်း​​​ေသွး​​ချင်း​​လည်း​​ြဖစ်တဲ့​​ တလ​​ေမ​​ေဒါခမျာ ဘယ်​​ေလာက်ြဖတ်ြဖတ်လူး​​ြဖစ်ြပီး​​ ပွဲ​​ေတွ ြကမ်း​​လိုက်သလဲမသိပါဘူး​​။ ဟိုက ရှင်ဘုရင်ဆို​​ေတာ့​​ ဒါမျိုး​​လာလုပ်လို့​​ ရ​​ေကာင်း​​လား​​ဆိုြပီး​​ အိမ်နိမ့​်​ချရံုတင်မဟုတ်ဘူး​​။

    မိဘလက်ထက်က ဆင်ြမန်း​​ထား​​တဲ့​​ လက်ဝတ်ရတနာများ​​ပါ ​​ေနာက်မယား​​ကို​​ေပး​​​ေစတယ်။ ြပုသမျှခံရမည့​်​ဘဝမို့​​ တလ​​ေမ​​ေဒါလည်း​​ သူ့​​အ​​ေမဆင်တဲ့​​ လက်ဝတ်​​ေတာ်ခုနှစ်ကွင်း​​ကို ဆံထံုး​​ထဲဝှက်လို့​​ ကျန်တာအကုန်ဆက်လိုက်ရတယ်။ ရှင်ဘုရင်တို့​​ ယုတ်ရင် ကမ်း​​ကုန်တယ်။ အဲဒီလက်ဝတ်​​ေတာ်​​ေတွ မပါ​​ေသး​​ဘူး​​။ ြပန်ယူ​​ေချဆို အမတ်ဒိန်ကို လွှတ်​​ေတာ့​​ တလ​​ေမ​​ေဒါဟာ ရှက်စိတ်နာနဲ့​​ စိန်စား​​ြပီး​​​ေသသတဲ့​​။

    ဇာတ်လမ်း​​ကမဆံုး​​​ေသး​​ဘူး​​။ တလ​​ေမ​​ေဒါက​​ေမွး​​တဲ့​​ မင်း​​သား​​​ေလး​​ ​​ေဘာ​​ေလာကျန်း​​​ေဒါ ဟာ မင်း​​သား​​တို့​​ဘာဝ စစ်​​ေရး​​စစ်ရာ​​ေတွ သင်ယူတဲ့​​အခါမှာလည်း​​ သုသျှင်ဟာ သူြပုတဲ့​​ အကုသိုလ်က ​​ေြခာက်လှန့​်​လို့​​ ကိုယ့​်​သား​​အရင်း​​​ေတာင် ကိုယ် မယံုနိုင်​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ဖမ်း​​ဆီး​​ကွပ်မျက်​​ေစတယ်။ ဒီအခါမှာ မင်း​​သား​​​ေလး​​က သူသည် သူ့​​ခမည်း​​အ​​ေပါ်မှာ သစ္စာမပျက်ရိုး​​မှန်ပါလျှင် ​​ေနာင်ဘဝ၌ ခမည်း​​​ေတာ်နှင့​်​တကွ မွန်​​ေလး​​ရပ်တို့​​ကို ​​ေြခာက်ြခား​​ဖျက်ဆီး​​နိုင်​​ေသာ မင်း​​​ေယာကင်္ျား​​ြဖစ်ရပါလို၏ လို့​​ ဆုပန်ရင်း​​ မင်း​​သား​​ဝတ်အဆင်တန်ဆာတို့​​ကို ​​ေရွှ​​ေမာ်​​ေဓာဘုရား​​ကို လှူပါသတဲ့​​။ အဲဒါ အင်း​​ဝက ဘုရင် မင်း​​​ေခါင်ထံမှာ မင်း​​ရဲ​​ေကျာ်စွာအြဖစ် ဝင်စား​​တယ် ဆိုပါ​​ေရာလား​​။ အင်း​​ဝမှာ သုသျှင်​​ေြကာက်တာ သူတ​​ေယာက်ပဲ ရှိတယ်တဲ့​​။ အမှန်​​ေတာ့​​ ပဲခူး​​ပျက်ရတာ သူတပါး​​ဝင်တိုက်လို့​​ထက် သူ့​​သား​​​ေတွ ​​ေြမး​​​ေတွ တူ​​ေတွ ရှင်ဘုရင်လုပ်ချင် ရှင်ဘုရင်သတ်ရတယ် ဆိုတဲ့​​ ​​ေရာဂါရသွား​​လို့​​ပါ။ သူတို့​​ချင်း​​အာဏာလုရင်း​​ စစ်​​ေတွခင်း​​ရင်း​​နဲ့​​ ြပည်သူလည်း​​ ဖွတ်ဖွတ်ညက်ညက်​​ေြက​​ေရာ။ ​​ေနာက်ဆံုး​​​ေတာ့​​ မင်း​​ဆက်ြပုတ်ြပီး​​ အသက်​​ေြခာက်ဆယ်​​ေကျာ် ရှင်​​ေစာပုြကီး​​ကို ဘုရင်မြကီး​​အြဖစ် နန်း​​တင်လိုက်မှပဲ တိုင်း​​ြပည်​​ေအး​​ချမ်း​​သွား​​​ေတာ့​​သတဲ့​​ကွယ်။ ဘုရား​​စူး​​ရ​​ေစရဲ့​​။ သမိုင်း​​ထဲမှာပါတဲ့​​ အတိုင်း​​​ေြပာတာပါ။

    မွန်​​ေတွအ​​ေြကာင်း​​ကို ဘာလို့​​ ဒီ​​ေလာက်​​ေတာင် ညွှန်း​​​ေနရသလဲဆိုရင် ရန်ကုန် ဒလ တွံ​​ေတး​​ သန်လျင် စတဲ့​​ ကိုယ့​်​ပတ်ဝန်း​​ကျင်​​ေနရာအား​​လံုး​​ဟာ ဟံသာဝတီ ​​ေနြပည်​​ေတာ်ြကီး​​ရဲ့​​ လက်​​ေအာက်ခံ ြမို့​​​ေကျး​​အငယ်စား​​​ေလး​​​ေတွ ြဖစ်ခဲ့​​တာမို့​​ ကိုယ်လည်း​​ လက်ဦး​​က​​ေတာ့​​ ​​ေပါင်မှာ​​ေနတယ်လို့​​ ​​ေမတ္တာြကီး​​အသံနဲ့​​ မ​​ေြပာ​​ေပမယ့​်​ မွန်စာရင်း​​ထဲ ထည့​်​ထား​​လိုက်လို့​​ပါ။ အခုဖူး​​​ေနရတဲ့​​ တိဂံုဆံ​​ေတာ်ရှင်ဟာလည်း​​ ဘုရင်မြကီး​​ ရှင်​​ေစာပု နဲ့​​ သမက်​​ေတာ် ဓမ္မ​​ေစတီမင်း​​တို့​​ရဲ့​​ ​​ေကာင်း​​မှု​​ေတွ အများ​​ြကီး​​ပါခဲ့​​တာဆိုပဲ။

    သူတို့​​​ေခတ်တုန်း​​က​​ေတာ့​​ ​​ေနာက်တက်တဲ့​​မင်း​​​ေတွက မှတ်တမ်း​​ကမ္ဗည်း​​​ေတွ ခွာမပစ်ြကပဲကိုး​​။ ြမစ်ဝကျွန်း​​​ေပါ်က ပုသိမ် ​​ေြမာင်း​​ြမ​​ေတာင် မွန်ြမို့​​စား​​​ေတွ အုပ်ချုပ်​​ေနတာဆို​​ေတာ့​​ ​​ေအာက်ြပည်​​ေအာက်ရွာကလူ​​ေတွအား​​လံုး​​ မွန်က​​ေနများ​​ ဆင်း​​သက်လာြကသလား​​မသိပါဘူး​​။ ​​ေရွှ​​ေမာ်​​ေဓာ ​​ေရွှသာ​​ေလျာင်း​​ ​​ေရာက်ရင်​​ေတာ့​​ မ​​ေြပာပါနဲ့​​​ေတာ့​​။ ငါတို့​​က လက်စသတ်​​ေတာ့​​ မွန်​​ေတွပါလား​​လို့​​ ခံစား​​မိတယ်။ ရှင်ဘုရင်​​ေခတ်ကို ြပန်တမ်း​​တ​​ေနတာမဟုတ်ပါဘူး​​။ သီချင်း​​နား​​​ေထာင်ရင်း​​ သီချင်း​​​ေလး​​ရှိတဲ့​​​ေခတ်ကို မှန်း​​ြကည့​်​တာ​​ေပါ့​​။ သူ့​​​ေခတ်က ဇာတ်​​ေကာင်​​ေတွကိုသိရင် ပိုနား​​​ေထာင်လို့​​ ​​ေကာင်း​​တယ်​​ေလ။ ​​ေရွှ​​ေမာ​​ေဓာ​​ေရာက်ရင် တပင်​​ေရွှထီး​​ နား​​ထွင်း​​ခဲ့​​တာ ဘယ်နား​​ပါလိမ့​်​ လိုက်ရှာသလို​​ေပါ့​​။

    ဒီသီချင်း​​ထဲမှာ အင်မတန် သ​​ေဘာကျမိတာက​​ေတာ့​​ ​​ေဒါ်မာမာ​​ေအး​​ရဲ့​​ သီချင်း​​ြကီး​​အဆိုပါ။ ဌာန်ကုန်​​ေအာင် မှည့​်​​ေန​​ေအာင် ဆိုထား​​လိုက်တာ ခါတိုင်း​​သူဆို​​ေနကျ ကာလ​​ေပါ်များ​​နဲ့​​ တဘာသာစီြကား​​ရပါတယ်။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ အ​​ေခွကြပတ်သွား​​တာလား​​၊​ သူကဆံုး​​​ေအာင် ဆက်မဆိုတာလား​​​ေတာ့​​ မသိပါဘူး​​။ ​​ေနာက်ဆံုး​​သီချင်း​​အချမှာချတဲ့​​ မွန်ချက​​ေလး​​ ပါမလာဘူး​​။ မွန်သီချင်း​​တိုင်း​​ကို အဲသလို သံုး​​ထပ်တွန့​်​ြပီး​​ အတွဲ့​​နဲ့​​ ချရပါတယ်။ ဒါ​​ေတာင် သီချင်း​​က ရှည်လို့​​ နှစ်ပိုင်း​​ခွဲြပီး​​တင်​​ေပး​​လိုက်ရတာ။ သီချင်း​​ြကီး​​ ြကိုက်သူများ​​အတွက် ​​ေဒါ်မာမာ​​ေအး​​ ဆိုထား​​တဲ့​​ သီချင်း​​ြကီး​​​ေလး​​​ေတွထဲက ​​ေြကာက်ခမန်း​​လိလိ​​ေကာင်း​​တဲ့​​ သီချင်း​​​ေလး​​​ေတွ ညွှန်း​​​ေပး​​ပါ့​​မယ်။ ရဝိန်​​ေဒါင်း​​ယာဉ်ပျံ၊​ အထူး​​ထူး​​ငယ်နှင့​်​၊​ စိန်ြမရံြခယ် တို့​​ပါ။ သူ ကာလ​​ေပါ် အဆို​​ေကာင်း​​တယ်ဆိုတာ သီချင်း​​ြကီး​​အဆို အိပ်​​ေနသ​​ေလာက်ပဲ ရှိပါတယ်။ ဘယ်သူနဲ့​​မှ မတူတဲ့​​ ဆိုဟန်ဆို​​ေပါက်ရှိပါတယ်။ ​​ေနာင်တချိန်ကျ သီချင်း​​​ေလး​​​ေတွနဲ့​​အတူ လူ​​ေတွလည်း​​ လွင့​်​​ေပျာက်သွား​​ရင် မြကား​​လိုက်ရ ရှိမစိုး​​လို့​​ ရှာလို့​​​ေဖွလို့​​ ရတုန်း​​ တင်​​ေပး​​လိုက်တာပါ​​ေနာ်။ သီချင်း​​ြကီး​​မို့​​လို့​​ ပျင်း​​စရာ​​ေကာင်း​​ရင် ဘဲရီး​​​ေဆာရီး​​ ​​ေတာြကီး​​ြမိုင်လယ်ပါပဲ။

    (​​ေကာင်း​​ြကီး​​သခင်္ါ ​​ေရွှ​​ေတဇာ ဘုန်း​​မိုး​​​ေစွကာ သွန်း​​ြဖိုး​​​ေစရာ ဟသင်္ာ​​ေဘွ ​​ေသာင်း​​​ေြမ ​​ေရွှဘံုဦး​​ ဩဘာ​​ေတာ်သာ ကျူး​​ရင့​်​​ေြကွး​​​ေြကာ်ြငာ) ၂ ။

    [(ပိုင်စိုး​​ ​​ေသာင်း​​​ေြမနယ် ဒီပါ) ၂ ။ (သီတာ ဖီလာ ရံဝန်း​​သွယ် ပင်လယ်​​ေဝမို့​​ ​​ေရလှိုင်း​​ြပိုင်) ၂ ။ (​​ေလး​​ဆိုင်) ၄ ။ ဆယ်ခိုင်စံုြကာ ရှိဦး​​ခိုလှံုကာ ] ၂ ။

    [(ြမန်ဇမ္ဗူချာလံုး​​ စံမတူရာဘုန်း​​) ၂ ။ ​​ေရ​​ေြမခွန်ယူ ြကံုး​​လိမ့​်​​ေရွှ​​ေတဇာ ] ၂ ။

    (ထီး​​ရာြပည်ြပည်မင်း​​ နှင်း​​ပံုလာ များ​​လွန်း​​စံုပဏ္ဏာ) ၄ ။

    [ဘုန်း​​ပန်း​​ မဂင်္လာ မှန်ဣန္ဒာညွှန်း​​ (ြမမန်း​​ ဘံုရ​​ေဝ) ၂ ​​ေငွစန်း​​ ​​ေချွသန်း​​ ​​ေနနန်း​​လင်း​​ထွန်း​​] ၂။

    (တိမ်ဆိုင်း​​​ေဝမ​​ေမှာင် ဝင်း​​ရွှန်း​​ဖန်တန်​​ေဆာင် အို သာ​​ေခါင် ြဖာ​​ေယာင် ​​ေရွှ​​ေတာင်သိုက်ညွှန်း​​ ​​ေနရုဏ်​​ေဘွမဏ္ဍလာ) ၂ ။

    (​​ေဝဆာြကိုင်လှိုင်လန်း​​ ပန်း​​မာလာ ​​ေမွှး​​ပျံ့​​ ​​ေရွှနန္ဒဝါ) ၄ ။

    (သာမျိုး​​ငယ်ကျူး​​ ​​ေလ​​ေြပ ​​ေလညှင်း​​ြမူး​​) ၂ ။

    [ထူး​​ထူး​​​ေထွ​​ေထွ ထူး​​ထူး​​ငယ်များ​​​ေထွ​​ေထွ စံု​​ေြခရဂံု​​ေတာ ငှက်မွန်ငယ်​​ေလ ​​ေဖာ်ချင်း​​​ေနှာ။ (​​ေစာမယ်​​ေမာင် ​​ေရညို သီတာ ရင်​​ေဘာင် ​​ေရွှသဲြဖူ​​ေငွ​​ေသာင်) ၂ ။

    အို လွမ်း​​​ေအာင်ဖန်လာ​​ေရး​​ သံသာသံကျူး​​​ေအး​​] ၂ ။

    ​​ေလး​​ဒီပါ ကျွန်း​​ကျွန်း​​ပိုင်ယူ ြကံုး​​ ​​ေြကြငာဘုန်း​​ ​​ေရွှ​​ေတဇာ ထွန်း​​လင်း​​။

    မန်း​​​ေြမ ​​ေတာင်မျာ့​​ထီး​​ ​​ေရွှြပည်ြကီး​​ တည်စံရာ ရွှန်း​​ဝင်း​​။

    စြကာ ပိုင်စိုး​​ြမန်း​​ ဆယ်ြကာပန်း​​ ဦး​​နှိမ်ကာ မင်း​​မင်း​​ ငယ်​​ေလ စက်ဖဝါး​​​ေတာ်ရင်း​​။

    ​​ေဝယံသိဂင်္ါ မိုး​​ညွန့​်​ခင်း​​ ဆဒ္ဒန်ရုစာ နတ်သနင်း​​ ဣန္ဒာ သည်မှာ နှုန်း​​ရဘက် မယွင်း​​။








  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.