ကေမ္ဗာဇတိုင်းကို နှံ့ခဲ့ြပန်ေတာ့ ဒီတခါ မွန်တို့ရဲ့ ဟံသာဝတီတိုင်း ကို ေြခဆန့်ြကပါဦးစို့။ ရာမည လို့ ေြပာတဲ့ ေမာ်လြမိုင် သထံု မုဒံု ကျိုက်ထို ဝန်းကျင်ကို ေြပာတာမဟုတ်ပါဘူး။ ဟိုးတုန်းကေတာ့ မွန်တို့ဌာေနဟာ ေအာက်ြမန်မာနိုင်ငံြကီး တခုလံုးေလာက်နီးပါး ြကီးမား ကျယ်ြပန့်ခဲ့တာေပါ့။ သမိုင်းပညာရှင်ေတွကေတာ့ ဘယ်လို ခွဲြခမ်းစိတ်ြဖာြကသလဲ မသိဘူး။
မဟာဂီတ သီချင်းများအရေတာ့ ေလးမွန်တိ မွန်စ လို့ဆိုေတာ့ မွန်တိုင်းြကီး ေလးတိုင်းရှိသတဲ့။ “တွံေတး ေကျးြမို့ရွာ လွန်ေဝး ေဝးလို့ကွာ။ ပညာယဉ်ရာ နည်းမျိုးစံုစွာ တီးသည်ကသာ။ ယဉ်ေကျးေအာင်သာ ြပည်ဟံသာတိုင်းြကီး အလယ်၊ ပဲခူး ဒလ မုတ္တမ ရယ်နှင့် နာမငယ်သညာ သညာ အို ေအာက်ေြပတပိုင်းမှာလ တို့တလိုင်းတို့ရွာ..” တဲ့။ အေနာ်ရထာ ပုဂံတည်ကတည်းက မဏိစန္ဒာရဲ့ဇာတိ ပဲခူးဆိုတာ ရှိခဲ့တာပဲ။ မနူဟာမင်းရဲ့ သထံုြပည်လည်း ရှိခဲ့တာပဲေလ။ အရင်တုန်းကေတာ့ မုတ္တမမှာ စိုးစံေနရာက ရာဇာဓိရာဇ် ရဲ့ ခမည်းေတာ် ဗညားဦး လက်ထက်ကစလို့ ပဲခူးမှာ ဟံသာဝတီ ေနြပည်ေတာ်တည်ြပီး စိုးစံခဲ့ြကတယ်။
သူ့သားေတာ် ရာဇာဓိရာဇ် လက်ထက်မှာေတာ့ အင်းဝေနြပည်ေတာ်နဲ့ ထီးြပိုင် နန်းြပိုင် ြဖစ်ခဲ့ြပီး ြမန်မာရာဇဝင်မှာ အရှည်ြကာဆံုး နှစ်ေလးဆယ်စစ်ပွဲြကီးကို အင်းဝဘုရင်မင်းေခါင်နဲ့ အသက်ထက်ဆံုး နွှဲခဲ့တာေပါ့။
အေနာ်ရထာမင်း လက်ထက်မှာ ဒိဋ္ဌိအယူဝါဒတို့ကို သန့်စင်လို့ ဗုဒ္ဓသာသနာေတာ်ကို ြပန့်ပွားေစခဲ့သလို မွန်ဘုရင်မင်းဆက်များဟာလည်း ယစ်ပူေဇာ်ြခင်း နတ်အယူဝါဒတို့ကို စွန့်ပယ်ေစြပီး ဗုဒ္ဓသာသနာေတာ်ြကီး စည်ပင်ထွန်းကားေစခဲ့တယ်။ အေနာ်ရထာမင်းရဲ့ ပိဋကတ်ေတာ်ေတွကလည်း သထံုြပည် မနူဟာမင်းဆီက ပင့်ေဆာင်ရတာေလ။ ပုဂံမှာ လှည်းဝင်ရိုးသံတညံညံ ပုဂံဘုရားေပါင်း ရှိခဲ့သလို ပဲခူးမှာလည်း ေရှးေဟာင်းဘုရားေတွ လည်ပတ်လို့မကုန်ေအာင် ရှိေနတာပါပဲ။
ထီးေြကာင်းနန်းေြကာင်းေတွကေတာ့ ရာဇဝင် အေစာင်ေစာင်မှာ ပါခဲ့ြပီးသားမို့ ဆီဆမ်းနှမ်းြဖူး ဟုတ်ပါေပသည် မလုပ်ချင်ေတာ့ပါဘူး။ ရာဇာဓိရာဇ်အေရးေတာ်ပံုေလာက် ဖတ်လို့ေကာင်းတဲ့ သမိုင်းစာအုပ်လည်း မြမင်ဖူးေသးလို့ ကိုယ်တိုင်သာ ဖတ်ြကည့်လိုက်ြကပါ။ မယံုရင် ပံုြပင်မှတ်။ ဇာတ်ေကာင်ေတွကေတာ့ တကယ်ရှိခဲ့ြကတာ။ ဝူခုန်းတို့ ပါကျဲတို့လို ဒဏ္ဍာရီမဟုတ်။ အခုေြပာမှာကေတာ့ စင်ြပိုင်ယဉ်ေကျးမှုေတွအေြကာင်း ။ တတ်သေလာက် မှတ်သေလာက်လို့ေတာ့ မဆိုနိုင်ပါဘူး။ တတ်မှ မတတ်ပဲနဲ့။ ေတွးမိသေလာက်လို့ ေြပာမှ မှန်တာ။
ြမန်မာ့မဟာဂီတေတွထဲမှာ မွန်သီချင်းများ ဆိုြပီး အခန်းတခန်းနဲ့ သတ်သတ် သင်ြကားေလ့လာ သီဆိုတီမှုတ်စရာ သီချင်းကေလးေတွ ေတာ်ေတာ်များများရှိပါတယ်။ သူတို့ဟာသူတို့ မွန်ြပည်မှာ မွန်ဓေလ့နဲ့သီဆိုရင် မွန်ဘာသာနဲ့သာ သီဆိ်ုြကမှာြဖစ်လို့ ဒီသီချင်းေတွဟာ မွန်လူမျိုးတို့ထံက ြမန်မာများ အတုယူေရးစပ်သီဆိုြကတဲ့ အသံများလို့ အဓိပ္ပါယ်ေကာက်လိုက်ပါတယ်။ ြမန်မာသီချင်း ပတ်ပျိုး ယိုးဒယား ြကိုး ဘွဲ့များ နဲ့မတူတဲ့ အသံဝဲဝဲကေလးေတွ ြကားရပါလိ့်မယ်။ အားလံုးထဲမှာ လူေတာ်ေတာ်များများ ရင်းနှီးေနြကမှာကေတာ့ ဒီ ေကာင်းြကီးသခင်္ါ ဆိုတဲ့ မွန်သီချင်းကေလးပါ။ မန္တေလးသားေတွကေတာ့ ပိုရင်းနှီးြကတာေပါ့။ မဂင်္လာေဆာင်ဘိသိက်ေတွမှာ အြမဲဆိုေလ့တီးေလ့ရှိတာကိုး။ ရန်ကုန်ကလူေတွ မဂင်္လာပွဲထုတ်တဲ့ ေအာင်ေဇယျတု အစချိ မဂင်္လာဩဘာဘွဲ့ထက် ပိုနားေထာင်ေကာင်းပါတယ်။
မဂင်္လာကျက်သေရ ရှိလွန်လွန်းလို့ ဘိသိက်သဘင်ေတွမှာ တီးြကဆိုြကတာေပါ့။ သီချင်းစာသားမှာကိုက ပါြပီးသား ဩဘာေတာ်သာ ကျူးရင့်ေြကွးေြကာ်ြငာ တဲ့။ ရှင်ဘုရင် ဘုန်းေတာ်ဘွဲ့ ကို အားရပါးရ မွှန်းထားလိုက်တာ ြဖည့်ေြပာစရာ စကားလံုးေတာင် မကျန်ေအာင်ပါပဲ။ စာသားေတွ လံုးေစ့ပါဋ်္ဌေစ့ နားမလည်ရင်ေတာင် ေတးသွားကေလးကို နားေထာင်ြကည့်လိုက်ပါ။ ေစာင်းနဲ့ အဆိုတေကျာ့ ဆိုင်းအတီးကတေကျာ့ နဲ့ ေကာင်းလွန်လွန်းလို့။
ြမန်မာဘုရင်ေတွ နဲ့ မွန်ဘုရင်ေတွဟာ နှစ်ေလးဆယ်ေကျာ်ြကာေအာင် စစ်တိုက်အားြပိုင် ေနခဲ့ြကတယ် ဆိုေသာ်ြငား သမီးေပးနှမယူ ေသွးချင်းလည်းဖလှယ်လို့ ယဉ်ေကျးမှုချင်းလည်း ေထွးယှက်ကူးလူးခဲ့ြကပါတယ်။ ရာဇာဓိရာဇ်ရဲ့ သမီးေတာ် ရှင်ေစာပုေတာင် အင်းဝမှာ မင်းဆက်ေလးဆက်တိုင်ေအာင် ေနသွားခဲ့တာကိုး။ သူနဲ့အတူ ဟံသာဝတီေနြပည်ေတာ်က ယဉ်ေကျးမှုများလည်း အင်းဝမှာ ပျံ့နှံ့ခဲ့မှာ မလွဲပါဘူး။ မွန်တို့ရဲ့ေတးသံများဟာ ထူးြခားသလို အေြကာင်းအရာပိုင်းမှာလည်း အရပ်သားပိုဆန်ပါတယ်။
ဒီသီချင်းေတာင် အဆံုးပိုင်းေရာက်ေတာ့ ြမန်မာဘုရင် ဘုန်းေတာ်ကေန ေအာက်ြပည်ေအာက်ရွာက ငှက်ကေလးေတွအသံေြကာင့် လွမ်းမိပါတယ်လို့ ြဖစ်သွားေသးတာ။ “ေစာမယ်ေမာင် ေရညို သီတာ ရင်ေဘာင် ေရွှသဲြဖူေငွေသာင်” တဲ့။ ဟံသာဝတီကလူေတွက အင်းဝေရာက်သွားလို့ သူတို့မွန်သီချင်းေတွကို ဆိုြကတီးြကတဲ့အခါ အညာသားေတွနားဝင်ေအာင် ြမန်မာဘာသာနဲ့ ေရးသားဆိုကြကပါသတဲ့။ ြမန်မာဘုရင်များ အင်းဝကေန ဟံသာဝတီကို ေရေြကာင်းနဲ့ စစ်ချီတဲ့အခါ ေရးခဲ့တဲ့ စိန်ြမရံြခယ် နဲ့ စိန်ြခယ်ညီးလင်း မွန်သီချင်းနှစ်ပုဒ်ကိုဆို စုန်ေတာ်မူ နဲ့ ဆန်ေတာ်မူလို့ ေခါ်ပါသတဲ့။ အင်းဝက သီချင်းေတွနဲ့စာရင် မွန်သီချင်းေတွကို စိတ်ဝင်စားြကတာက မွန်သဘင်သည်တို့ဟာ ကတ်သီးကတ်သတ် တို့ကနန်းဆိတ်ကနန်း သီချင်းေတွလည်း ဆိုြကတီးြကလို့ပါ။ “အို အဘိုးအို ကျွန်မကို ြကိုက်ပါေလး ေငွေပးပါ့မယ်” ဆိုတာမျိုး၊ “ဆံြမိတ်ကေလးရယ် တိုရှည် တိုရှည် အပျိုေလလားလို့ မိရယ်။ ေရွှရင်ကိုစမ်းကာမှ အိုမှန်းေလး ေမာင်သိတယ်” ဆိုတာမျိုးေပါ့။ သုခုမသဘင်အတတ်မှာ သူတို့ကသာတယ်လို့ သူတို့ဘာသာသူတို့ ေအာင့်ေမ့ေနြကတာပဲ။
မွန်ရာဇဝင်ထဲက သင်ခန်းစာယူစရာကေလး နည်းနည်းေလာက် တို့လိုက်ထိလိုက် ပါဦးမယ်။ ရာဇာဓိရာဇ် ြဖစ်လာမည့် အပသုန်ငယ်က အရီးေတာ် မဟာေဒဝီ နဲ့ သမိန်မရူးကို မယံုလို့ သူ့ခမည်းကို ပုန်စားတဲ့အခါ ငယ်မယား နှမဝမ်းကွဲ တလေမေဒါ ကို ေခါ်မသွားပါဘူး။ ဘုရားေစာင်းတန်းမှာ ပန်းေရာင်းတဲ့ ေမွမနိတ် ဆိုတဲ့ အသစ်ကေလးနဲ့ေတွ့ြပီး ေနာင်ဘိသိက်ခံတဲ့အခါကျမှ ပီယရာဇာေဒဝီဘွဲ့နဲ့ အြကီးအကျယ်ချီးေြမှာက်သတဲ့။ ငယ်ကေပါင်း အေြကာင်းသိချင်းလည်းြဖစ် မင်းေသွးချင်းလည်းြဖစ်တဲ့ တလေမေဒါခမျာ ဘယ်ေလာက်ြဖတ်ြဖတ်လူးြဖစ်ြပီး ပွဲေတွ ြကမ်းလိုက်သလဲမသိပါဘူး။ ဟိုက ရှင်ဘုရင်ဆိုေတာ့ ဒါမျိုးလာလုပ်လို့ ရေကာင်းလားဆိုြပီး အိမ်နိမ့်ချရံုတင်မဟုတ်ဘူး။
မိဘလက်ထက်က ဆင်ြမန်းထားတဲ့ လက်ဝတ်ရတနာများပါ ေနာက်မယားကိုေပးေစတယ်။ ြပုသမျှခံရမည့်ဘဝမို့ တလေမေဒါလည်း သူ့အေမဆင်တဲ့ လက်ဝတ်ေတာ်ခုနှစ်ကွင်းကို ဆံထံုးထဲဝှက်လို့ ကျန်တာအကုန်ဆက်လိုက်ရတယ်။ ရှင်ဘုရင်တို့ ယုတ်ရင် ကမ်းကုန်တယ်။ အဲဒီလက်ဝတ်ေတာ်ေတွ မပါေသးဘူး။ ြပန်ယူေချဆို အမတ်ဒိန်ကို လွှတ်ေတာ့ တလေမေဒါဟာ ရှက်စိတ်နာနဲ့ စိန်စားြပီးေသသတဲ့။
ဇာတ်လမ်းကမဆံုးေသးဘူး။ တလေမေဒါကေမွးတဲ့ မင်းသားေလး ေဘာေလာကျန်းေဒါ ဟာ မင်းသားတို့ဘာဝ စစ်ေရးစစ်ရာေတွ သင်ယူတဲ့အခါမှာလည်း သုသျှင်ဟာ သူြပုတဲ့ အကုသိုလ်က ေြခာက်လှန့်လို့ ကိုယ့်သားအရင်းေတာင် ကိုယ် မယံုနိုင်ေတာ့ဘူး။ ဖမ်းဆီးကွပ်မျက်ေစတယ်။ ဒီအခါမှာ မင်းသားေလးက သူသည် သူ့ခမည်းအေပါ်မှာ သစ္စာမပျက်ရိုးမှန်ပါလျှင် ေနာင်ဘဝ၌ ခမည်းေတာ်နှင့်တကွ မွန်ေလးရပ်တို့ကို ေြခာက်ြခားဖျက်ဆီးနိုင်ေသာ မင်းေယာကင်္ျားြဖစ်ရပါလို၏ လို့ ဆုပန်ရင်း မင်းသားဝတ်အဆင်တန်ဆာတို့ကို ေရွှေမာ်ေဓာဘုရားကို လှူပါသတဲ့။ အဲဒါ အင်းဝက ဘုရင် မင်းေခါင်ထံမှာ မင်းရဲေကျာ်စွာအြဖစ် ဝင်စားတယ် ဆိုပါေရာလား။ အင်းဝမှာ သုသျှင်ေြကာက်တာ သူတေယာက်ပဲ ရှိတယ်တဲ့။ အမှန်ေတာ့ ပဲခူးပျက်ရတာ သူတပါးဝင်တိုက်လို့ထက် သူ့သားေတွ ေြမးေတွ တူေတွ ရှင်ဘုရင်လုပ်ချင် ရှင်ဘုရင်သတ်ရတယ် ဆိုတဲ့ ေရာဂါရသွားလို့ပါ။ သူတို့ချင်းအာဏာလုရင်း စစ်ေတွခင်းရင်းနဲ့ ြပည်သူလည်း ဖွတ်ဖွတ်ညက်ညက်ေြကေရာ။ ေနာက်ဆံုးေတာ့ မင်းဆက်ြပုတ်ြပီး အသက်ေြခာက်ဆယ်ေကျာ် ရှင်ေစာပုြကီးကို ဘုရင်မြကီးအြဖစ် နန်းတင်လိုက်မှပဲ တိုင်းြပည်ေအးချမ်းသွားေတာ့သတဲ့ကွယ်။ ဘုရားစူးရေစရဲ့။ သမိုင်းထဲမှာပါတဲ့ အတိုင်းေြပာတာပါ။
မွန်ေတွအေြကာင်းကို ဘာလို့ ဒီေလာက်ေတာင် ညွှန်းေနရသလဲဆိုရင် ရန်ကုန် ဒလ တွံေတး သန်လျင် စတဲ့ ကိုယ့်ပတ်ဝန်းကျင်ေနရာအားလံုးဟာ ဟံသာဝတီ ေနြပည်ေတာ်ြကီးရဲ့ လက်ေအာက်ခံ ြမို့ေကျးအငယ်စားေလးေတွ ြဖစ်ခဲ့တာမို့ ကိုယ်လည်း လက်ဦးကေတာ့ ေပါင်မှာေနတယ်လို့ ေမတ္တာြကီးအသံနဲ့ မေြပာေပမယ့် မွန်စာရင်းထဲ ထည့်ထားလိုက်လို့ပါ။ အခုဖူးေနရတဲ့ တိဂံုဆံေတာ်ရှင်ဟာလည်း ဘုရင်မြကီး ရှင်ေစာပု နဲ့ သမက်ေတာ် ဓမ္မေစတီမင်းတို့ရဲ့ ေကာင်းမှုေတွ အများြကီးပါခဲ့တာဆိုပဲ။
သူတို့ေခတ်တုန်းကေတာ့ ေနာက်တက်တဲ့မင်းေတွက မှတ်တမ်းကမ္ဗည်းေတွ ခွာမပစ်ြကပဲကိုး။ ြမစ်ဝကျွန်းေပါ်က ပုသိမ် ေြမာင်းြမေတာင် မွန်ြမို့စားေတွ အုပ်ချုပ်ေနတာဆိုေတာ့ ေအာက်ြပည်ေအာက်ရွာကလူေတွအားလံုး မွန်ကေနများ ဆင်းသက်လာြကသလားမသိပါဘူး။ ေရွှေမာ်ေဓာ ေရွှသာေလျာင်း ေရာက်ရင်ေတာ့ မေြပာပါနဲ့ေတာ့။ ငါတို့က လက်စသတ်ေတာ့ မွန်ေတွပါလားလို့ ခံစားမိတယ်။ ရှင်ဘုရင်ေခတ်ကို ြပန်တမ်းတေနတာမဟုတ်ပါဘူး။ သီချင်းနားေထာင်ရင်း သီချင်းေလးရှိတဲ့ေခတ်ကို မှန်းြကည့်တာေပါ့။ သူ့ေခတ်က ဇာတ်ေကာင်ေတွကိုသိရင် ပိုနားေထာင်လို့ ေကာင်းတယ်ေလ။ ေရွှေမာေဓာေရာက်ရင် တပင်ေရွှထီး နားထွင်းခဲ့တာ ဘယ်နားပါလိမ့် လိုက်ရှာသလိုေပါ့။
ဒီသီချင်းထဲမှာ အင်မတန် သေဘာကျမိတာကေတာ့ ေဒါ်မာမာေအးရဲ့ သီချင်းြကီးအဆိုပါ။ ဌာန်ကုန်ေအာင် မှည့်ေနေအာင် ဆိုထားလိုက်တာ ခါတိုင်းသူဆိုေနကျ ကာလေပါ်များနဲ့ တဘာသာစီြကားရပါတယ်။ ဒါေပမယ့် အေခွကြပတ်သွားတာလား၊ သူကဆံုးေအာင် ဆက်မဆိုတာလားေတာ့ မသိပါဘူး။ ေနာက်ဆံုးသီချင်းအချမှာချတဲ့ မွန်ချကေလး ပါမလာဘူး။ မွန်သီချင်းတိုင်းကို အဲသလို သံုးထပ်တွန့်ြပီး အတွဲ့နဲ့ ချရပါတယ်။ ဒါေတာင် သီချင်းက ရှည်လို့ နှစ်ပိုင်းခွဲြပီးတင်ေပးလိုက်ရတာ။ သီချင်းြကီး ြကိုက်သူများအတွက် ေဒါ်မာမာေအး ဆိုထားတဲ့ သီချင်းြကီးေလးေတွထဲက ေြကာက်ခမန်းလိလိေကာင်းတဲ့ သီချင်းေလးေတွ ညွှန်းေပးပါ့မယ်။ ရဝိန်ေဒါင်းယာဉ်ပျံ၊ အထူးထူးငယ်နှင့်၊ စိန်ြမရံြခယ် တို့ပါ။ သူ ကာလေပါ် အဆိုေကာင်းတယ်ဆိုတာ သီချင်းြကီးအဆို အိပ်ေနသေလာက်ပဲ ရှိပါတယ်။ ဘယ်သူနဲ့မှ မတူတဲ့ ဆိုဟန်ဆိုေပါက်ရှိပါတယ်။ ေနာင်တချိန်ကျ သီချင်းေလးေတွနဲ့အတူ လူေတွလည်း လွင့်ေပျာက်သွားရင် မြကားလိုက်ရ ရှိမစိုးလို့ ရှာလို့ေဖွလို့ ရတုန်း တင်ေပးလိုက်တာပါေနာ်။ သီချင်းြကီးမို့လို့ ပျင်းစရာေကာင်းရင် ဘဲရီးေဆာရီး ေတာြကီးြမိုင်လယ်ပါပဲ။
(ေကာင်းြကီးသခင်္ါ ေရွှေတဇာ ဘုန်းမိုးေစွကာ သွန်းြဖိုးေစရာ ဟသင်္ာေဘွ ေသာင်းေြမ ေရွှဘံုဦး ဩဘာေတာ်သာ ကျူးရင့်ေြကွးေြကာ်ြငာ) ၂ ။
[(ပိုင်စိုး ေသာင်းေြမနယ် ဒီပါ) ၂ ။ (သီတာ ဖီလာ ရံဝန်းသွယ် ပင်လယ်ေဝမို့ ေရလှိုင်းြပိုင်) ၂ ။ (ေလးဆိုင်) ၄ ။ ဆယ်ခိုင်စံုြကာ ရှိဦးခိုလှံုကာ ] ၂ ။
[(ြမန်ဇမ္ဗူချာလံုး စံမတူရာဘုန်း) ၂ ။ ေရေြမခွန်ယူ ြကံုးလိမ့်ေရွှေတဇာ ] ၂ ။
(ထီးရာြပည်ြပည်မင်း နှင်းပံုလာ များလွန်းစံုပဏ္ဏာ) ၄ ။
[ဘုန်းပန်း မဂင်္လာ မှန်ဣန္ဒာညွှန်း (ြမမန်း ဘံုရေဝ) ၂ ေငွစန်း ေချွသန်း ေနနန်းလင်းထွန်း] ၂။
(တိမ်ဆိုင်းေဝမေမှာင် ဝင်းရွှန်းဖန်တန်ေဆာင် အို သာေခါင် ြဖာေယာင် ေရွှေတာင်သိုက်ညွှန်း ေနရုဏ်ေဘွမဏ္ဍလာ) ၂ ။
(ေဝဆာြကိုင်လှိုင်လန်း ပန်းမာလာ ေမွှးပျံ့ ေရွှနန္ဒဝါ) ၄ ။
(သာမျိုးငယ်ကျူး ေလေြပ ေလညှင်းြမူး) ၂ ။
[ထူးထူးေထွေထွ ထူးထူးငယ်များေထွေထွ စံုေြခရဂံုေတာ ငှက်မွန်ငယ်ေလ ေဖာ်ချင်းေနှာ။ (ေစာမယ်ေမာင် ေရညို သီတာ ရင်ေဘာင် ေရွှသဲြဖူေငွေသာင်) ၂ ။
အို လွမ်းေအာင်ဖန်လာေရး သံသာသံကျူးေအး] ၂ ။
ေလးဒီပါ ကျွန်းကျွန်းပိုင်ယူ ြကံုး ေြကြငာဘုန်း ေရွှေတဇာ ထွန်းလင်း။
မန်းေြမ ေတာင်မျာ့ထီး ေရွှြပည်ြကီး တည်စံရာ ရွှန်းဝင်း။
စြကာ ပိုင်စိုးြမန်း ဆယ်ြကာပန်း ဦးနှိမ်ကာ မင်းမင်း ငယ်ေလ စက်ဖဝါးေတာ်ရင်း။
ေဝယံသိဂင်္ါ မိုးညွန့်ခင်း ဆဒ္ဒန်ရုစာ နတ်သနင်း ဣန္ဒာ သည်မှာ နှုန်းရဘက် မယွင်း။
မဟာဂီတ သီချင်းများအရေတာ့ ေလးမွန်တိ မွန်စ လို့ဆိုေတာ့ မွန်တိုင်းြကီး ေလးတိုင်းရှိသတဲ့။ “တွံေတး ေကျးြမို့ရွာ လွန်ေဝး ေဝးလို့ကွာ။ ပညာယဉ်ရာ နည်းမျိုးစံုစွာ တီးသည်ကသာ။ ယဉ်ေကျးေအာင်သာ ြပည်ဟံသာတိုင်းြကီး အလယ်၊ ပဲခူး ဒလ မုတ္တမ ရယ်နှင့် နာမငယ်သညာ သညာ အို ေအာက်ေြပတပိုင်းမှာလ တို့တလိုင်းတို့ရွာ..” တဲ့။ အေနာ်ရထာ ပုဂံတည်ကတည်းက မဏိစန္ဒာရဲ့ဇာတိ ပဲခူးဆိုတာ ရှိခဲ့တာပဲ။ မနူဟာမင်းရဲ့ သထံုြပည်လည်း ရှိခဲ့တာပဲေလ။ အရင်တုန်းကေတာ့ မုတ္တမမှာ စိုးစံေနရာက ရာဇာဓိရာဇ် ရဲ့ ခမည်းေတာ် ဗညားဦး လက်ထက်ကစလို့ ပဲခူးမှာ ဟံသာဝတီ ေနြပည်ေတာ်တည်ြပီး စိုးစံခဲ့ြကတယ်။
သူ့သားေတာ် ရာဇာဓိရာဇ် လက်ထက်မှာေတာ့ အင်းဝေနြပည်ေတာ်နဲ့ ထီးြပိုင် နန်းြပိုင် ြဖစ်ခဲ့ြပီး ြမန်မာရာဇဝင်မှာ အရှည်ြကာဆံုး နှစ်ေလးဆယ်စစ်ပွဲြကီးကို အင်းဝဘုရင်မင်းေခါင်နဲ့ အသက်ထက်ဆံုး နွှဲခဲ့တာေပါ့။
အေနာ်ရထာမင်း လက်ထက်မှာ ဒိဋ္ဌိအယူဝါဒတို့ကို သန့်စင်လို့ ဗုဒ္ဓသာသနာေတာ်ကို ြပန့်ပွားေစခဲ့သလို မွန်ဘုရင်မင်းဆက်များဟာလည်း ယစ်ပူေဇာ်ြခင်း နတ်အယူဝါဒတို့ကို စွန့်ပယ်ေစြပီး ဗုဒ္ဓသာသနာေတာ်ြကီး စည်ပင်ထွန်းကားေစခဲ့တယ်။ အေနာ်ရထာမင်းရဲ့ ပိဋကတ်ေတာ်ေတွကလည်း သထံုြပည် မနူဟာမင်းဆီက ပင့်ေဆာင်ရတာေလ။ ပုဂံမှာ လှည်းဝင်ရိုးသံတညံညံ ပုဂံဘုရားေပါင်း ရှိခဲ့သလို ပဲခူးမှာလည်း ေရှးေဟာင်းဘုရားေတွ လည်ပတ်လို့မကုန်ေအာင် ရှိေနတာပါပဲ။
ထီးေြကာင်းနန်းေြကာင်းေတွကေတာ့ ရာဇဝင် အေစာင်ေစာင်မှာ ပါခဲ့ြပီးသားမို့ ဆီဆမ်းနှမ်းြဖူး ဟုတ်ပါေပသည် မလုပ်ချင်ေတာ့ပါဘူး။ ရာဇာဓိရာဇ်အေရးေတာ်ပံုေလာက် ဖတ်လို့ေကာင်းတဲ့ သမိုင်းစာအုပ်လည်း မြမင်ဖူးေသးလို့ ကိုယ်တိုင်သာ ဖတ်ြကည့်လိုက်ြကပါ။ မယံုရင် ပံုြပင်မှတ်။ ဇာတ်ေကာင်ေတွကေတာ့ တကယ်ရှိခဲ့ြကတာ။ ဝူခုန်းတို့ ပါကျဲတို့လို ဒဏ္ဍာရီမဟုတ်။ အခုေြပာမှာကေတာ့ စင်ြပိုင်ယဉ်ေကျးမှုေတွအေြကာင်း ။ တတ်သေလာက် မှတ်သေလာက်လို့ေတာ့ မဆိုနိုင်ပါဘူး။ တတ်မှ မတတ်ပဲနဲ့။ ေတွးမိသေလာက်လို့ ေြပာမှ မှန်တာ။
ြမန်မာ့မဟာဂီတေတွထဲမှာ မွန်သီချင်းများ ဆိုြပီး အခန်းတခန်းနဲ့ သတ်သတ် သင်ြကားေလ့လာ သီဆိုတီမှုတ်စရာ သီချင်းကေလးေတွ ေတာ်ေတာ်များများရှိပါတယ်။ သူတို့ဟာသူတို့ မွန်ြပည်မှာ မွန်ဓေလ့နဲ့သီဆိုရင် မွန်ဘာသာနဲ့သာ သီဆိ်ုြကမှာြဖစ်လို့ ဒီသီချင်းေတွဟာ မွန်လူမျိုးတို့ထံက ြမန်မာများ အတုယူေရးစပ်သီဆိုြကတဲ့ အသံများလို့ အဓိပ္ပါယ်ေကာက်လိုက်ပါတယ်။ ြမန်မာသီချင်း ပတ်ပျိုး ယိုးဒယား ြကိုး ဘွဲ့များ နဲ့မတူတဲ့ အသံဝဲဝဲကေလးေတွ ြကားရပါလိ့်မယ်။ အားလံုးထဲမှာ လူေတာ်ေတာ်များများ ရင်းနှီးေနြကမှာကေတာ့ ဒီ ေကာင်းြကီးသခင်္ါ ဆိုတဲ့ မွန်သီချင်းကေလးပါ။ မန္တေလးသားေတွကေတာ့ ပိုရင်းနှီးြကတာေပါ့။ မဂင်္လာေဆာင်ဘိသိက်ေတွမှာ အြမဲဆိုေလ့တီးေလ့ရှိတာကိုး။ ရန်ကုန်ကလူေတွ မဂင်္လာပွဲထုတ်တဲ့ ေအာင်ေဇယျတု အစချိ မဂင်္လာဩဘာဘွဲ့ထက် ပိုနားေထာင်ေကာင်းပါတယ်။
မဂင်္လာကျက်သေရ ရှိလွန်လွန်းလို့ ဘိသိက်သဘင်ေတွမှာ တီးြကဆိုြကတာေပါ့။ သီချင်းစာသားမှာကိုက ပါြပီးသား ဩဘာေတာ်သာ ကျူးရင့်ေြကွးေြကာ်ြငာ တဲ့။ ရှင်ဘုရင် ဘုန်းေတာ်ဘွဲ့ ကို အားရပါးရ မွှန်းထားလိုက်တာ ြဖည့်ေြပာစရာ စကားလံုးေတာင် မကျန်ေအာင်ပါပဲ။ စာသားေတွ လံုးေစ့ပါဋ်္ဌေစ့ နားမလည်ရင်ေတာင် ေတးသွားကေလးကို နားေထာင်ြကည့်လိုက်ပါ။ ေစာင်းနဲ့ အဆိုတေကျာ့ ဆိုင်းအတီးကတေကျာ့ နဲ့ ေကာင်းလွန်လွန်းလို့။
ြမန်မာဘုရင်ေတွ နဲ့ မွန်ဘုရင်ေတွဟာ နှစ်ေလးဆယ်ေကျာ်ြကာေအာင် စစ်တိုက်အားြပိုင် ေနခဲ့ြကတယ် ဆိုေသာ်ြငား သမီးေပးနှမယူ ေသွးချင်းလည်းဖလှယ်လို့ ယဉ်ေကျးမှုချင်းလည်း ေထွးယှက်ကူးလူးခဲ့ြကပါတယ်။ ရာဇာဓိရာဇ်ရဲ့ သမီးေတာ် ရှင်ေစာပုေတာင် အင်းဝမှာ မင်းဆက်ေလးဆက်တိုင်ေအာင် ေနသွားခဲ့တာကိုး။ သူနဲ့အတူ ဟံသာဝတီေနြပည်ေတာ်က ယဉ်ေကျးမှုများလည်း အင်းဝမှာ ပျံ့နှံ့ခဲ့မှာ မလွဲပါဘူး။ မွန်တို့ရဲ့ေတးသံများဟာ ထူးြခားသလို အေြကာင်းအရာပိုင်းမှာလည်း အရပ်သားပိုဆန်ပါတယ်။
ဒီသီချင်းေတာင် အဆံုးပိုင်းေရာက်ေတာ့ ြမန်မာဘုရင် ဘုန်းေတာ်ကေန ေအာက်ြပည်ေအာက်ရွာက ငှက်ကေလးေတွအသံေြကာင့် လွမ်းမိပါတယ်လို့ ြဖစ်သွားေသးတာ။ “ေစာမယ်ေမာင် ေရညို သီတာ ရင်ေဘာင် ေရွှသဲြဖူေငွေသာင်” တဲ့။ ဟံသာဝတီကလူေတွက အင်းဝေရာက်သွားလို့ သူတို့မွန်သီချင်းေတွကို ဆိုြကတီးြကတဲ့အခါ အညာသားေတွနားဝင်ေအာင် ြမန်မာဘာသာနဲ့ ေရးသားဆိုကြကပါသတဲ့။ ြမန်မာဘုရင်များ အင်းဝကေန ဟံသာဝတီကို ေရေြကာင်းနဲ့ စစ်ချီတဲ့အခါ ေရးခဲ့တဲ့ စိန်ြမရံြခယ် နဲ့ စိန်ြခယ်ညီးလင်း မွန်သီချင်းနှစ်ပုဒ်ကိုဆို စုန်ေတာ်မူ နဲ့ ဆန်ေတာ်မူလို့ ေခါ်ပါသတဲ့။ အင်းဝက သီချင်းေတွနဲ့စာရင် မွန်သီချင်းေတွကို စိတ်ဝင်စားြကတာက မွန်သဘင်သည်တို့ဟာ ကတ်သီးကတ်သတ် တို့ကနန်းဆိတ်ကနန်း သီချင်းေတွလည်း ဆိုြကတီးြကလို့ပါ။ “အို အဘိုးအို ကျွန်မကို ြကိုက်ပါေလး ေငွေပးပါ့မယ်” ဆိုတာမျိုး၊ “ဆံြမိတ်ကေလးရယ် တိုရှည် တိုရှည် အပျိုေလလားလို့ မိရယ်။ ေရွှရင်ကိုစမ်းကာမှ အိုမှန်းေလး ေမာင်သိတယ်” ဆိုတာမျိုးေပါ့။ သုခုမသဘင်အတတ်မှာ သူတို့ကသာတယ်လို့ သူတို့ဘာသာသူတို့ ေအာင့်ေမ့ေနြကတာပဲ။
မွန်ရာဇဝင်ထဲက သင်ခန်းစာယူစရာကေလး နည်းနည်းေလာက် တို့လိုက်ထိလိုက် ပါဦးမယ်။ ရာဇာဓိရာဇ် ြဖစ်လာမည့် အပသုန်ငယ်က အရီးေတာ် မဟာေဒဝီ နဲ့ သမိန်မရူးကို မယံုလို့ သူ့ခမည်းကို ပုန်စားတဲ့အခါ ငယ်မယား နှမဝမ်းကွဲ တလေမေဒါ ကို ေခါ်မသွားပါဘူး။ ဘုရားေစာင်းတန်းမှာ ပန်းေရာင်းတဲ့ ေမွမနိတ် ဆိုတဲ့ အသစ်ကေလးနဲ့ေတွ့ြပီး ေနာင်ဘိသိက်ခံတဲ့အခါကျမှ ပီယရာဇာေဒဝီဘွဲ့နဲ့ အြကီးအကျယ်ချီးေြမှာက်သတဲ့။ ငယ်ကေပါင်း အေြကာင်းသိချင်းလည်းြဖစ် မင်းေသွးချင်းလည်းြဖစ်တဲ့ တလေမေဒါခမျာ ဘယ်ေလာက်ြဖတ်ြဖတ်လူးြဖစ်ြပီး ပွဲေတွ ြကမ်းလိုက်သလဲမသိပါဘူး။ ဟိုက ရှင်ဘုရင်ဆိုေတာ့ ဒါမျိုးလာလုပ်လို့ ရေကာင်းလားဆိုြပီး အိမ်နိမ့်ချရံုတင်မဟုတ်ဘူး။
မိဘလက်ထက်က ဆင်ြမန်းထားတဲ့ လက်ဝတ်ရတနာများပါ ေနာက်မယားကိုေပးေစတယ်။ ြပုသမျှခံရမည့်ဘဝမို့ တလေမေဒါလည်း သူ့အေမဆင်တဲ့ လက်ဝတ်ေတာ်ခုနှစ်ကွင်းကို ဆံထံုးထဲဝှက်လို့ ကျန်တာအကုန်ဆက်လိုက်ရတယ်။ ရှင်ဘုရင်တို့ ယုတ်ရင် ကမ်းကုန်တယ်။ အဲဒီလက်ဝတ်ေတာ်ေတွ မပါေသးဘူး။ ြပန်ယူေချဆို အမတ်ဒိန်ကို လွှတ်ေတာ့ တလေမေဒါဟာ ရှက်စိတ်နာနဲ့ စိန်စားြပီးေသသတဲ့။
ဇာတ်လမ်းကမဆံုးေသးဘူး။ တလေမေဒါကေမွးတဲ့ မင်းသားေလး ေဘာေလာကျန်းေဒါ ဟာ မင်းသားတို့ဘာဝ စစ်ေရးစစ်ရာေတွ သင်ယူတဲ့အခါမှာလည်း သုသျှင်ဟာ သူြပုတဲ့ အကုသိုလ်က ေြခာက်လှန့်လို့ ကိုယ့်သားအရင်းေတာင် ကိုယ် မယံုနိုင်ေတာ့ဘူး။ ဖမ်းဆီးကွပ်မျက်ေစတယ်။ ဒီအခါမှာ မင်းသားေလးက သူသည် သူ့ခမည်းအေပါ်မှာ သစ္စာမပျက်ရိုးမှန်ပါလျှင် ေနာင်ဘဝ၌ ခမည်းေတာ်နှင့်တကွ မွန်ေလးရပ်တို့ကို ေြခာက်ြခားဖျက်ဆီးနိုင်ေသာ မင်းေယာကင်္ျားြဖစ်ရပါလို၏ လို့ ဆုပန်ရင်း မင်းသားဝတ်အဆင်တန်ဆာတို့ကို ေရွှေမာ်ေဓာဘုရားကို လှူပါသတဲ့။ အဲဒါ အင်းဝက ဘုရင် မင်းေခါင်ထံမှာ မင်းရဲေကျာ်စွာအြဖစ် ဝင်စားတယ် ဆိုပါေရာလား။ အင်းဝမှာ သုသျှင်ေြကာက်တာ သူတေယာက်ပဲ ရှိတယ်တဲ့။ အမှန်ေတာ့ ပဲခူးပျက်ရတာ သူတပါးဝင်တိုက်လို့ထက် သူ့သားေတွ ေြမးေတွ တူေတွ ရှင်ဘုရင်လုပ်ချင် ရှင်ဘုရင်သတ်ရတယ် ဆိုတဲ့ ေရာဂါရသွားလို့ပါ။ သူတို့ချင်းအာဏာလုရင်း စစ်ေတွခင်းရင်းနဲ့ ြပည်သူလည်း ဖွတ်ဖွတ်ညက်ညက်ေြကေရာ။ ေနာက်ဆံုးေတာ့ မင်းဆက်ြပုတ်ြပီး အသက်ေြခာက်ဆယ်ေကျာ် ရှင်ေစာပုြကီးကို ဘုရင်မြကီးအြဖစ် နန်းတင်လိုက်မှပဲ တိုင်းြပည်ေအးချမ်းသွားေတာ့သတဲ့ကွယ်။ ဘုရားစူးရေစရဲ့။ သမိုင်းထဲမှာပါတဲ့ အတိုင်းေြပာတာပါ။
မွန်ေတွအေြကာင်းကို ဘာလို့ ဒီေလာက်ေတာင် ညွှန်းေနရသလဲဆိုရင် ရန်ကုန် ဒလ တွံေတး သန်လျင် စတဲ့ ကိုယ့်ပတ်ဝန်းကျင်ေနရာအားလံုးဟာ ဟံသာဝတီ ေနြပည်ေတာ်ြကီးရဲ့ လက်ေအာက်ခံ ြမို့ေကျးအငယ်စားေလးေတွ ြဖစ်ခဲ့တာမို့ ကိုယ်လည်း လက်ဦးကေတာ့ ေပါင်မှာေနတယ်လို့ ေမတ္တာြကီးအသံနဲ့ မေြပာေပမယ့် မွန်စာရင်းထဲ ထည့်ထားလိုက်လို့ပါ။ အခုဖူးေနရတဲ့ တိဂံုဆံေတာ်ရှင်ဟာလည်း ဘုရင်မြကီး ရှင်ေစာပု နဲ့ သမက်ေတာ် ဓမ္မေစတီမင်းတို့ရဲ့ ေကာင်းမှုေတွ အများြကီးပါခဲ့တာဆိုပဲ။
သူတို့ေခတ်တုန်းကေတာ့ ေနာက်တက်တဲ့မင်းေတွက မှတ်တမ်းကမ္ဗည်းေတွ ခွာမပစ်ြကပဲကိုး။ ြမစ်ဝကျွန်းေပါ်က ပုသိမ် ေြမာင်းြမေတာင် မွန်ြမို့စားေတွ အုပ်ချုပ်ေနတာဆိုေတာ့ ေအာက်ြပည်ေအာက်ရွာကလူေတွအားလံုး မွန်ကေနများ ဆင်းသက်လာြကသလားမသိပါဘူး။ ေရွှေမာ်ေဓာ ေရွှသာေလျာင်း ေရာက်ရင်ေတာ့ မေြပာပါနဲ့ေတာ့။ ငါတို့က လက်စသတ်ေတာ့ မွန်ေတွပါလားလို့ ခံစားမိတယ်။ ရှင်ဘုရင်ေခတ်ကို ြပန်တမ်းတေနတာမဟုတ်ပါဘူး။ သီချင်းနားေထာင်ရင်း သီချင်းေလးရှိတဲ့ေခတ်ကို မှန်းြကည့်တာေပါ့။ သူ့ေခတ်က ဇာတ်ေကာင်ေတွကိုသိရင် ပိုနားေထာင်လို့ ေကာင်းတယ်ေလ။ ေရွှေမာေဓာေရာက်ရင် တပင်ေရွှထီး နားထွင်းခဲ့တာ ဘယ်နားပါလိမ့် လိုက်ရှာသလိုေပါ့။
ဒီသီချင်းထဲမှာ အင်မတန် သေဘာကျမိတာကေတာ့ ေဒါ်မာမာေအးရဲ့ သီချင်းြကီးအဆိုပါ။ ဌာန်ကုန်ေအာင် မှည့်ေနေအာင် ဆိုထားလိုက်တာ ခါတိုင်းသူဆိုေနကျ ကာလေပါ်များနဲ့ တဘာသာစီြကားရပါတယ်။ ဒါေပမယ့် အေခွကြပတ်သွားတာလား၊ သူကဆံုးေအာင် ဆက်မဆိုတာလားေတာ့ မသိပါဘူး။ ေနာက်ဆံုးသီချင်းအချမှာချတဲ့ မွန်ချကေလး ပါမလာဘူး။ မွန်သီချင်းတိုင်းကို အဲသလို သံုးထပ်တွန့်ြပီး အတွဲ့နဲ့ ချရပါတယ်။ ဒါေတာင် သီချင်းက ရှည်လို့ နှစ်ပိုင်းခွဲြပီးတင်ေပးလိုက်ရတာ။ သီချင်းြကီး ြကိုက်သူများအတွက် ေဒါ်မာမာေအး ဆိုထားတဲ့ သီချင်းြကီးေလးေတွထဲက ေြကာက်ခမန်းလိလိေကာင်းတဲ့ သီချင်းေလးေတွ ညွှန်းေပးပါ့မယ်။ ရဝိန်ေဒါင်းယာဉ်ပျံ၊ အထူးထူးငယ်နှင့်၊ စိန်ြမရံြခယ် တို့ပါ။ သူ ကာလေပါ် အဆိုေကာင်းတယ်ဆိုတာ သီချင်းြကီးအဆို အိပ်ေနသေလာက်ပဲ ရှိပါတယ်။ ဘယ်သူနဲ့မှ မတူတဲ့ ဆိုဟန်ဆိုေပါက်ရှိပါတယ်။ ေနာင်တချိန်ကျ သီချင်းေလးေတွနဲ့အတူ လူေတွလည်း လွင့်ေပျာက်သွားရင် မြကားလိုက်ရ ရှိမစိုးလို့ ရှာလို့ေဖွလို့ ရတုန်း တင်ေပးလိုက်တာပါေနာ်။ သီချင်းြကီးမို့လို့ ပျင်းစရာေကာင်းရင် ဘဲရီးေဆာရီး ေတာြကီးြမိုင်လယ်ပါပဲ။
(ေကာင်းြကီးသခင်္ါ ေရွှေတဇာ ဘုန်းမိုးေစွကာ သွန်းြဖိုးေစရာ ဟသင်္ာေဘွ ေသာင်းေြမ ေရွှဘံုဦး ဩဘာေတာ်သာ ကျူးရင့်ေြကွးေြကာ်ြငာ) ၂ ။
[(ပိုင်စိုး ေသာင်းေြမနယ် ဒီပါ) ၂ ။ (သီတာ ဖီလာ ရံဝန်းသွယ် ပင်လယ်ေဝမို့ ေရလှိုင်းြပိုင်) ၂ ။ (ေလးဆိုင်) ၄ ။ ဆယ်ခိုင်စံုြကာ ရှိဦးခိုလှံုကာ ] ၂ ။
[(ြမန်ဇမ္ဗူချာလံုး စံမတူရာဘုန်း) ၂ ။ ေရေြမခွန်ယူ ြကံုးလိမ့်ေရွှေတဇာ ] ၂ ။
(ထီးရာြပည်ြပည်မင်း နှင်းပံုလာ များလွန်းစံုပဏ္ဏာ) ၄ ။
[ဘုန်းပန်း မဂင်္လာ မှန်ဣန္ဒာညွှန်း (ြမမန်း ဘံုရေဝ) ၂ ေငွစန်း ေချွသန်း ေနနန်းလင်းထွန်း] ၂။
(တိမ်ဆိုင်းေဝမေမှာင် ဝင်းရွှန်းဖန်တန်ေဆာင် အို သာေခါင် ြဖာေယာင် ေရွှေတာင်သိုက်ညွှန်း ေနရုဏ်ေဘွမဏ္ဍလာ) ၂ ။
(ေဝဆာြကိုင်လှိုင်လန်း ပန်းမာလာ ေမွှးပျံ့ ေရွှနန္ဒဝါ) ၄ ။
(သာမျိုးငယ်ကျူး ေလေြပ ေလညှင်းြမူး) ၂ ။
[ထူးထူးေထွေထွ ထူးထူးငယ်များေထွေထွ စံုေြခရဂံုေတာ ငှက်မွန်ငယ်ေလ ေဖာ်ချင်းေနှာ။ (ေစာမယ်ေမာင် ေရညို သီတာ ရင်ေဘာင် ေရွှသဲြဖူေငွေသာင်) ၂ ။
အို လွမ်းေအာင်ဖန်လာေရး သံသာသံကျူးေအး] ၂ ။
ေလးဒီပါ ကျွန်းကျွန်းပိုင်ယူ ြကံုး ေြကြငာဘုန်း ေရွှေတဇာ ထွန်းလင်း။
မန်းေြမ ေတာင်မျာ့ထီး ေရွှြပည်ြကီး တည်စံရာ ရွှန်းဝင်း။
စြကာ ပိုင်စိုးြမန်း ဆယ်ြကာပန်း ဦးနှိမ်ကာ မင်းမင်း ငယ်ေလ စက်ဖဝါးေတာ်ရင်း။
ေဝယံသိဂင်္ါ မိုးညွန့်ခင်း ဆဒ္ဒန်ရုစာ နတ်သနင်း ဣန္ဒာ သည်မှာ နှုန်းရဘက် မယွင်း။
0 comments:
Post a Comment