• “ကရဝိက်သယ်ြမူး​​ဇစ် / ထူး​​အိမ်သင်”

    တံတျာ​​ေတရှင် နဲ့​​ သီချင်း​​ြကီး​​​ေတွဘက် လှည့​်​သွား​​လို့​​ စိတ်​​ေလကုန်ြကြပီ မှတ်ပါရဲ့​​။ အသက်ြကီး​​လာ​​ေတာ့​​ အလိုက်ကမ်း​​ဆိုး​​မသိ ​​ေြပာချင်တာ​​ေတွ စွတ်ရွတ် ​​ေြပာ​​ေတာ့​​တာပဲ​​ေနာ်။ လူငယ်ဆိုတာ ဆန်း​​တာ ညွန့​်​တာ သစ်တာကိုသာ နား​​​ေထာင်ချင်ြကတာကလား​​။ ဒါနဲ့​​ပဲ ​​ေခတ်လူငယ်​​ေတွ အြကိုက် ဆရာကိုငှက်ြကီး​​ဘက် ကို လှည့​်​လိုက်ရပါတယ်။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ သီချင်း​​က​​ေတာ့​​ ​​ေဟာင်း​​သလား​​မ​​ေမး​​ပါနဲ့​​။ ဆရာြမို့​​မြငိမ်း​​လက်ရာဗျ။ သူလည်း​​ တံ တျာ ​​ေတ ​​ေတျာ တင်မကဘူး​​ ဒလု ထံု ဒျန့​်​​ေတာင် ပါ​​ေသး​​။

    ကိုငှက်ြကီး​​ ​​ေခတ်​​ေဟာင်း​​သီချင်း​​ဆိုတာ ဒီတစ်ပုဒ်တည်း​​ရှိခဲ့​​တာမို့​​ အား​​​ေပး​​လိုက်ပါဦး​​ဗျာ။ ြမန်မာ့​​ဂီတ​​ေလာကမှာ ြပိုင်စံမ​​ေပါ်တဲ့​​ နိုင်ငံ​​ေကျာ်ြကီး​​ နှစ်ဦး​​ရဲ့​​ လက်ရာမွန်က​​ေလး​​မို့​​ အသိ​​ေတာင် ​​ေနာက်ကျတယ်လို့​​ ​​ေအာင့​်​​ေမ့​​ြကမှာပါ။ ​​ေခတ်ကာလ အချိန်အခါချင်း​​မတူ​​ေပမယ့​်​ သူတို့​​ နှစ်​​ေယာက်စလံုး​​ အတူတူ မက်ခဲ့​​ြကတဲ့​​ အိပ်မက်တစ်ခုရှိခဲ့​​ပါတယ်။ ြမန်မာ့​​တူရိယာများ​​ပါဝင်တဲ့​​ ကမ္ဘာ့​​အဆင့​်​မီ ဆင်ဖိုနီ ​​ေအာ်ခက်စတျာ တီး​​ဝိုင်း​​ြကီး​​နဲ့​​ ြမန်မာ​​ေတး​​သံသာများ​​ ​​ေရး​​ဖွဲ့​​သီဆိုတီး​​မှုတ်နိုင်ဖို့​​ပါပဲ။ “​​ေနာက်ထုတ်မည့​်​ စီး​​ရီး​​​ေလး​​ကိုလည်း​​ ဆက်အား​​​ေပး​​ြကဦး​​​ေနာ်” တို့​​။ “နယ်ရှိုး​​ပွဲဆိုရင် ဒီ​​ေလာက်ပိုက်ဆံ​​ေလး​​နဲ့​​ မဆိုနိုင်ဘူး​​” တို့​​။ “မီး​​က​​ေတာ့​​ ဂရမ်မီဆုြကီး​​ရဖို့​​ မှန်း​​တာပဲ။ အဟစ် အဟစ်” တို့​​။ “သား​​သား​​ကို ချစ်ရင် ခိုး​​ကူး​​အ​​ေခွ မဝယ်နဲ့​​​ေနာ်။ ​​ေအာ်က ကွာလတီ ပို​​ေကာင်း​​တယ်။ ကိုယ်တိုင် လက်မှတ်ထိုး​​ြပီး​​​ေရာင်း​​တာ။ အာဘွား​​။ အာဘွား​​။” တို့​​ စတဲ့​​ မြကာခနြကား​​​ေနကျ ​​ေခတ်သစ် ဂီတပညာသည်က​​ေလး​​များ​​နဲ့​​ ​​ေတာ်​​ေတာ် ကွာြခား​​တဲ့​​ စိတ်ကူး​​ပါ။

    ြမန်မာ့​​ဂီတပညာဟာ ရှည်လျား​​တဲ့​​ သမိုင်း​​​ေြကာင်း​​ရှိသ​​ေလာက် အဆင့​်​ဆင့​်​ တိုး​​တက်ဖွံ့​​ြဖိုး​​လာခဲ့​​တဲ့​​ ယဉ်​​ေကျး​​မှုအ​​ေမွအနှစ်စစ်စစ်မို့​​ ဘယ်လူမျိုး​​ရဲ့​​ ဂီတနဲ့​​ယှဉ်ယှဉ် ​​ေအာက်ကျ​​ေနာက်ကျမရှိပါဘူး​​။ ရှင်း​​လင်း​​​ေအာင် ဥပမာတခု​​ေြပာြပပါ့​​မယ်။ ကျွန်​​ေတာ်အခု​​ေရာက်​​ေနတဲ့​​ ဘူတန်နိုင်ငံဟာ မင်း​​ဆက် ငါး​​ဆက်ရှိလာခဲ့​​ြပီး​​ နန်း​​သက် နှစ်တရာစွန်း​​ရံုက​​ေလး​​ရှိတဲ့​​ ပ​​ေဒသရာဇ် နိုင်ငံငယ်က​​ေလး​​တစ်ခုပါ။ သူတို့​​ ယဉ်​​ေကျး​​မှုဓ​​ေလ့​​ထံုး​​စံများ​​ကို ​​ေလး​​​ေလး​​စား​​စား​​ လိုက်နာထိမ်း​​သိမ်း​​ြကရင်း​​ သဘင်ပွဲလမ်း​​များ​​ ကျင်း​​ပတဲ့​​အခါတိုင်း​​ ရိုး​​ရာအဆိုအကများ​​နဲ့​​ လူတိုင်း​​ပါဝင် ဆင်နွှဲ​​ေစပါတယ်။ မူလတန်း​​ အလယ်တန်း​​​ေလာက်က စလို့​​ ရိုး​​ရာသီချင်း​​များ​​ အကများ​​ကို ​​ေကျာင်း​​မှာ ဆရာဆရာမများ​​က သင်​​ေပး​​ြကြပီး​​ ရပ်ထဲရွာထဲမှာ အဆိုအကကျွမ်း​​ကျင်တဲ့​​ လှပျိုြဖူများ​​ကို လစာ​​ေပး​​ခန့​်​ထား​​ြပီး​​ လူြကီး​​လာတိုင်း​​ ​​ေဖျာ်​​ေြဖြကရပါတယ်။ အဲသလို အခမ်း​​အနား​​တက်ရတိုင်း​​ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​မှာ ထမင်း​​မ​​ေကျွး​​မချင်း​​ ဗိုက်ဆာဆာနဲ့​​ ပိန်လိန်ြပီး​​ သူတို့​​ အနုပညာ​​ေတွကို အား​​​ေပး​​ရပါတယ်။ သူတို့​​အဆို​​ေတွအက​​ေတွ ြမင်​​ေစချင်တယ်ဗျ။ ​​ေြခက​​ေလး​​​ေြမှာက်လိုက် လက်က​​ေလး​​​ေြမှာက်လိုက် ဟိုဘက်ရမ်း​​လိုက် ဒီဘက်ရမ်း​​လိုက်။ ဒါအကုန်ပဲ။

    သီချင်း​​​ေြပာင်း​​သွား​​ လူ​​ေြပာင်း​​သွား​​။ တညလံုး​​ ဒီအတိုင်း​​ ကြကတာ။ ဆိုတဲ့​​သီချင်း​​ ဆိုလည်း​​ မုဆိုး​​မ ကွမ်း​​ဝါး​​ရင်း​​ သား​​​ေချာ့​​​ေနသလိုပဲ။ ဘာတီး​​လံုး​​မှ မပါဘူး​​။ အာဖရိက က ဗူဗူဇီလာ မှုတ်တဲ့​​​ေကာင်​​ေတွ လန်ကွတ်တီနဲ့​​ ခုန်​​ေပါက်​​ေနတာကမှ ြမူး​​ဦး​​မှာ။ အမယ်။ ဘူတန်​​ေတွ မကတတ်ဘူး​​လို့​​​ေတာ့​​ မထင်လိုက်​​ေလနဲ့​​​ေနာ်။ လွှင့​်​သမျှတီဗီ အကုန်လိုလို ကုလား​​လိုင်း​​ချည့​်​ပဲ။ ​​ေဘာလိဝုဒ်က ထွက်သမျှအက အကုန် ကတတ်ြကတယ်။ အဲဒါ ပါတီမှာ ကတာ။ အခမ်း​​အနား​​မှာ ရိုး​​ရာမှ ရိုး​​ရာပဲ။ သူတို့​​ အဆိုအက​​ေတွြမင်​​ေတာ့​​ ကျုပ်တို့​​ ြမန်မာ့​​သုခုမက တယ်လည်း​​ခမ်း​​နား​​ ဝင့​်​ြကွား​​​ေပသကိုး​​လို့​​ ​​ေအာင့​်​​ေမ့​​မိတယ်။ သူတို့​​ ထီး​​ဘုရား​​က​​ေလး​​ ဆင်ြမန်း​​တဲ့​​ မင်း​​ဝတ်တန်း​​ဆာများ​​ဟာ ကျုပ်တို့​​ဆီက ဖိုး​​ချစ်က​​ေလး​​ ပွဲကတဲ့​​ ပုဆိုး​​​ေလာက်​​ေတာင် ​​ေကာင်း​​​ေကာင်း​​မွန် မရှိရှာဘူး​​ဗျ။ နှစ်တရာစာ ယဉ်​​ေကျး​​မှုနဲ့​​ နှစ်တ​​ေထာင်​​ေကျာ် ယဉ်​​ေကျး​​မှုက အဲသ​​ေလာက်ကွာပါတယ်။ (ဒါနဲ့​​​ေတာင် သူတို့​​ဆီ လာခစား​​ရတာ အသည်း​​နာသကွယ်)

    ဥ​​ေရာပက ယဉ်​​ေကျး​​မှု​​ေတွနဲ့​​​ေရာ ယှဉ်ြကည့​်​ဦး​​မလား​​ဗျာ။ ကျုပ်တို့​​အ​​ေရှ့​​တိုင်း​​မှာ ပိုး​​ဖဲကတ္တီပါ ​​ေရွှနဂါး​​ြခံုစရာလုပ်​​ေနတဲ့​​အချိန်မှာ သူတို့​​ဆီမရှိလို့​​ ပိုး​​လမ်း​​မြကီး​​က​​ေန လာဝယ်ြကရတာ။ ကိုမာရဲ့​​ အဘိုး​​ မာကိုပိုလို ဆိုလား​​ပဲ။ ပုဂံက မင်း​​​ေခွး​​​ေချး​​ ဟင်း​​ခွက်သံုး​​ရာအုပ်​​ေနတုန်း​​ သူတို့​​ဆီ မဆလာ​​ေတာင် မ​​ေပါ်​​ေသး​​ဘူး​​။ ​​ေနာင်နှစ်အ​​ေတာ်ြကာမှ ဘတ်စကိုဒကာမြကီး​​က အ​​ေရှ့​​အိန္ဒိယကျွန်း​​စုဆိုတာ ဘယ်နား​​တုန်း​​ သက်စွန့​်​ဆံဖျား​​ လိုက်ရှာယူခဲ့​​ရတာ။ အ​​ေမရိကန်ရုပ်ရှင်​​ေတွထဲမှာြပတဲ့​​ လူရိုင်း​​​ေတွလို အူး​​လူး​​လူး​​ အား​​လား​​လား​​ လုပ်ြပီး​​ ငှက်​​ေတာင်​​ေဆာင်း​​ ​​ေကျာက်ခဲနဲ့​​ မီး​​ပွတ်​​ေနတဲ့​​ လူမျိုး​​စု​​ေတွထဲမှာ ကျုပ်တို့​​ြမန်မာ ဘယ်တုန်း​​ကမှ မပါခဲ့​​ပါဘူး​​။ သူတို့​​ဆီမှာ ဘုရင်မင်း​​ြမတ််​​ေတွ ဘုရင်မြကီး​​​ေတွ ရှိခဲ့​​သလိုပဲ ကျုပ်တို့​​ဆီလည်း​​ ရှိခဲ့​​တာပဲ။ ဘယ်​​ေခတ်မှာမှ ​​ေခတ်​​ေနာက်မကျပဲ ​​ေခတ်ြပိုင်ယဉ်​​ေကျး​​မှု​​ေတွ ကျုပ်တို့​​ဆီမှာ ထွန်း​​ကား​​ခဲ့​​ပါတယ်။ ကွာသွား​​တာက​​ေတာ့​​ အဲဒီယဉ်​​ေကျး​​မှု​​ေတွကို တ​​ေလး​​တစား​​ ဆက်ခံထိမ်း​​သိမ်း​​မည့​်​လူ ​​ေလာက်​​ေလာက်လား​​လား​​ မရှိတာပါ။

    ​​ေြကး​​ ြကိုး​​ သား​​​ေရ ​​ေလ လက်ခုပ် နဲ့​​ ဖွဲ့​​စည်း​​ထား​​တဲ့​​ ြမန်မာ့​​တူရိယာများ​​ဟာ နား​​ဝင်မှာ နှစ်ြခိုက်စွဲမက်​​ေစသလို ြမန်မာ့​​ ဂီတအနုပညာရှင်ြကီး​​များ​​ဟာလည်း​​ လွန်ခဲ့​​တဲ့​​ နှစ်​​ေပါင်း​​များ​​စွာ ကတည်း​​က နိုင်ငံတကာဂီတနဲ့​​ ရင်​​ေဘာင်တန်း​​လို့​​ အရည်အ​​ေသွး​​မီ ​​ေတး​​သံသာများ​​ ဖန်တီး​​နိုင်ခဲ့​​​ေြကာင်း​​ကို ဒီသီချင်း​​​ေလး​​ နား​​​ေထာင်ြကည့​်​ရင် သ​​ေဘာ​​ေပါက်နိုင်ပါလိမ့​်​မယ်။ ဒီသီချင်း​​ဟာ တြခား​​သီချင်း​​​ေတွလို စာသား​​မယ်မယ်ရရ မပါပဲ တီး​​ကွက်​​ေတး​​သွား​​က​​ေလး​​​ေတွက ြမန်မာသီချင်း​​ပါလို့​​ ကျိန်​​ေြပာ​​ေတာင် ယံုနိုင်စရာမရှိဘူး​​ လို့​​ ဆိုြကပါလိမ့​်​မယ်။ ဝကဝက ကို ငါအရင် ​​ေကာ်ပီလုပ်ထား​​တာပါလို့​​ သူများ​​​ေနာက်လိုက် မယ်ဦး​​လုပ်မည့​်​အစား​​ ကိုယ်ပိုင် ဆန်း​​သစ်တီထွင်​​ေဖာ်ထုတ်ထား​​တဲ့​​ ြမန်မာသီချင်း​​​ေတွကို ဂုဏ်ယူစွာ နား​​ဆင်သီဆို ဖန်တီး​​​ေစလိုပါတယ်။ ကိုယ့​်​ဟာကိုယ် ​​ေအာင်ဗလ လုပ်နိုင်လျက်သား​​နဲ့​​ ဒုတိယဖိုး​​စိန် မလုပ်​​ေစချင်ပါဘူး​​။ ​​ေခတ်နဲ့​​အညီ ရင်​​ေဘာင်တန်း​​ရမယ် ဆိုတာကို လက်ခံပါတယ်။ အား​​​ေပး​​ပါတယ်။ သို့​​​ေသာ် ​​ေခတ်​​ေနာက်ကို ​​ေကာက်​​ေကာက်ပါြပီး​​ ရိုး​​ရာ​​ေတွကို စွန့​်​ပယ်ပစ်ခဲ့​​ရင် ​​ေမွခံထိုက်​​ေစဆိုတဲ့​​ မျိုး​​ဆက်ထဲမှာ မပါနိုင်ပါဘူး​​။ အဓိကက​​ေတာ့​​ ကိုယ့​်​ယဉ်​​ေကျး​​မှု​​ေတွဟာ ​​ေတာ်ရိ​​ေရာ်ရိ သ​​ေဘာမထား​​ပဲ အတင်တြကီး​​ တ​​ေလး​​တစား​​ရှိ​​ေစချင်လို့​​ ​​ေြပာြပတာပါ။

    ဒီ​​ေနရာမှာ နည်း​​နည်း​​​ေလာက်​​ေတာ့​​ နား​​​ေထာင်ြကည့​်​ပါ ဟစ်​​ေဟာ့​​သီချင်း​​ လို့​​ ​​ေစာင်း​​​ေစာင်း​​ခါး​​လိမ် အသံနဲ့​​ ​​ေြပာစရာတစ်ခုရှိလာပါတယ်။ ြမန်မာ့​​ရိုး​​ရာ​​ေတွကို ​​ေရာသမ​​ေမွှလို့​​ ြပန်လည်​​ေဖာ်ထုတ်​​ေပး​​​ေနတာကိုပါ။ ဟုတ်ကဲ့​​ ​​ေကျး​​ဇူး​​တင်ပါတယ်။ ​​ေနာက်မလုပ်ပါနဲ့​​လို့​​ ​​ေြပာချင်တာပါပဲ။ ပုဂံဘုရား​​​ေတွက နံရံ​​ေဆး​​​ေရး​​​ေတွ မှိန်ကုန်လို့​​ ထံုး​​သကင်္န်း​​အသစ် ြပန်ကပ်​​ေပး​​တဲ့​​ ဘုရား​​တကာများ​​ကို ​​ေြပး​​ြမင်မိတယ်ဗျ။ သြကင်္န်မိုး​​ထဲမှာ ခင်သန်း​​နု ကို သူ့​​အ​​ေမလိုက်​​ေခါ်တဲ့​​ အတုမရှိ​​ေကျာင်း​​ မီး​​​ေလာင်ြပင်ြကီး​​ကို ြမင်ဖူး​​ြကမှာပါ။ မန္တ​​ေလး​​​ေရာက်တိုင်း​​ သူငယ်ချင်း​​​ေတွနဲ့​​ ဓါတ်ပံုသွား​​ရိုက်​​ေလ့​​ရှိပါတယ်။ အခု အသစ်ြပန်​​ေဆာက်ထား​​တဲ့​​ သံတိုင်​​ေတွ ြကား​​က ဖိတ်ဖိတ်​​ေတာက် ​​ေကျာင်း​​အသစ်ြကီး​​နဲ့​​ ဘယ်ဟာကို ပိုတန်ဖိုး​​ထား​​ြကမလဲ။ တီဗီထဲမှာ​​ေတာ့​​ လှချက်​​ေနာ်။ ဘယ်သူမှ သွား​​လည်တာ​​ေတာ့​​ မ​​ေတွ့​​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ြမနန်း​​စံ​​ေကျာ်တို့​​ က​​ေမ္ဗာဇသာဒီတို့​​ကို လင်း​​နို့​​နဲ့​​ခို​​ေတွကသာ သင်း​​ဖွဲ့​​​ေပျာ်ပါး​​ အား​​​ေပး​​ြကတာ။ နိုင်ငံြခား​​သား​​ဧည့​်​သည် ဘယ်သူက စိတ်ဝင်တစား​​ ရှိြကလို့​​လဲ။ အ​​ေဟာင်း​​ကို ြပုြပင်ထိမ်း​​သိမ်း​​တယ်ဆိုတာ ဖျက်ြပီး​​ အသစ်ြပန်လုပ်တာ မဟုတ်ပါဘူး​​။

    အခုသီချင်း​​က​​ေလး​​ကို ကိုထူး​​အိမ်သင် ြပန်ဆိုထား​​တာမှာ ဘာနဲ့​​မှ ​​ေရာလည်း​​မ​​ေရာ သမလည်း​​ မသမထား​​ပါဘူး​​။ နဂိုမူအတိုင်း​​ပဲ ပီပီြပင်ြပင်ဆိုထား​​ပါတယ်။ ​​ေယး​​ ​​ေယး​​ ခမွန်း​​ ခမွန်း​​လည်း​​ ြဖည့​်​​ေအာ်ထား​​တာ မြကား​​ရဘူး​​။ သူ့​​အရင် ကို​​ေဇာ်ဝမ်း​​ြကီး​​ ြပန်ဆိုတုန်း​​ကလည်း​​ ဒီအတိုင်း​​ပဲ။ အတီး​​ပိုင်း​​မှာလည်း​​ ြမို့​​မ​​ေမာင်​​ေတွက ဒီ​​ေဂျပွတ်မထား​​ပါဘူး​​။ တူရိယာ​​ေပါင်း​​ ​​ေြမာက်များ​​စွာဟာ အဆင်​​ေြပ ညီညွတ်စွာ သာယာတဲ့​​ ဂီတသံတစ်ခုအြဖစ် ​​ေပါင်း​​စပ် ဖွဲ့​​စည်း​​ထား​​တာကို အရသာခံ နား​​​ေထာင်နိုင်ပါတယ်။ ဂုဏ်ယူ​​ေလာက်တဲ့​​ ြမန်မာမှု အနုပညာအစစ်လည်း​​ြဖစ်ပါတယ်။ ကဲ ကျုပ်တို့​​ ကရဝိက်သယ်ြမူး​​ဇစ်ြကီး​​ တီး​​ရပါ​​ေတာ့​​မယ်။ ​​ေစတနာ စိတ်​​ေကာင်း​​နဲ့​​ ြဖစ်ြခင်း​​​ေြကာင့​်​ ခွင့​်​​ေပး​​လိုက်ြကပါစို့​​။


    ကျုပ်တို့​​ ကရဝိက်သယ် ြမူး​​ဇစ် တီး​​ရပါ​​ေတာ့​​မယ် ခင်ဗျာ။ ​​ေစတနာ စိတ်​​ေကာင်း​​နဲ့​​ ြဖစ်ြခင်း​​​ေြကာင့​်​ ခွင့​်​​ေပး​​ြက​​ေစလိုပါတယ်။ ဝမ်း​​ တူး​​ သရီး​​ ဖိုး​​ ။

    (ကျုပ်တို့​​ ကရဝိက်သယ် ြမူး​​ဇစ် တီး​​ရပါ​​ေတာ့​​မယ် ခင်ဗျာ။ ​​ေစတနာ စိတ်​​ေကာင်း​​နဲ့​​ ြဖစ်ြခင်း​​​ေြကာင့​်​ ခွင့​်​​ေပး​​ြက​​ေစလို။ ​​ေသာတနား​​ချို​​ေစ။ တံ တျာ ​​ေတ ဒလု ဒလု ​​ေတျာ ထံု ထံု ထံု ထံု ဒျန့​်​ ထံု ထံု ဒျန့​်​ ထံု ထံု ဒျန့​်​။ မာပါ​​ေစ သာပါ​​ေစသား​​ ​​ေသာတရှငိ​​ေတွ စိန်​​ေတွဝင် ​​ေရွှ​​ေတွဝင်​​ေစ ရာ​​ေကျာ် သက်​​ေကာင်း​​ရှည်) ၂ ။

    ကျုပ်တို့​​ကရဝိက် သယ်ြမူး​​ဇစ် တီး​​ရပါ​​ေတာ့​​မယ် ခင်ဗျာ။ ထံု ဒျန့​်​ ထံု ဒျန့​်​ ထံု ထံု ထံု ထံု ဒျန့​်​ဒျန့​်​ ထံု ။ ထံု ဒျန့​်​ ထံု။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.