• “ြမန်မာ့​​ဂုဏ်ရည် / ြမတ်ဝတ်ရည်”

    ြမန်မာြပည်က​​ေန အြပင်ကို ထွက်လိုက်တာနဲ့​​ သူများ​​နိုင်ငံအဝင် အ​​ေပါက်​​ေစာင့​်​ စစ်​​ေဆး​​တဲ့​​သူများ​​က ကိုယ့​်​မှတ်တမ်း​​စာအုပ်ြကည့​်​ြပီး​​ သူခိုး​​ြကမ်း​​ပိုး​​ ပုလိပ်ြကည့​်​တဲ့​​ မျက်လံုး​​နဲ့​​ မျက်ခွံက​​ေလး​​လှန်လို့​​ ြကည့​်​ြကတာ ထူး​​ဆန်း​​တဲ့​​ အြဖစ်​​ေတာ့​​ မဟုတ်​​ေတာ့​​ပါဘူး​​။ ဒီအခါမျိုး​​ကျရင် ​​ေခါင်း​​ကို​​ေမာ့​​ မျက်ခံုး​​​ေလး​​ပင့​်​ြပီး​​ ချီထား​​တဲ့​​ မျက်နှာထား​​နဲ့​​ ကိုယ့​်​အလုပ်သာ ကိုယ်တာဝန်​​ေကျ​​ေအာင် လုပ်စမ်း​​ပါ​​ေလ လို့​​ အ​​ေပါ်စီး​​က​​ေနြကည့​်​ြပီး​​ စမ်း​​ချင်တဲ့​​ဘက်က စမ်း​​လကွယ်ဆိုတဲ့​​ပံုမျိုး​​ ​​ေန​​ေလ့​​ရှိပါတယ်။

    ဖဲစကား​​နဲ့​​ ​​ေြပာရရင် ကိုယ့​်​​ေအာက်ဖဲက အစစ်ဆို​​ေတာ့​​ ​​ေခါ်အား​​ရှိသ​​ေပါ့​​​ေလ။ အဲဒါ သူများ​​နိုင်ငံက အဝင်စစ်တဲ့​​သူ​​ေတွကို ​​ေြပာတာ​​ေနာ်။ ကိုယ့​်​နိုင်ငံမှာ​​ေတာ့​​ သွား​​မစမ်း​​​ေလနဲ့​​ သိြကား​​မင်း​​အစစ်ြကီး​​ စာအုပ်အစစ်နဲ့​​ ထွက်ရင်​​ေတာင် စိတ်မထင် ​​ေလယာဉ်​​ေပါ်​​ေပး​​မတက်ပဲ ​​ေနြပည်​​ေတာ်ြပန် ​​ေထာက်ခံစာ ယူခိူင်း​​လိုက်လို့​​ ဟုတ်​​ေပ့​​ြဖစ်သွား​​မယ်။ သူများ​​နဲ့​​ကျမှ ​​ေအာက်ဖဲစစ်ရင် ​​ေဟာက်လို့​​ရတာ။ ဒါ​​ေတာင်မှ ဟိုလိုဒီလို ရစ်တာထစ်တာ တ​​ေကွ့​​မဟုတ်တ​​ေကွ့​​​ေတာ့​​ ြကံုရတတ်ပါတယ်။

    လည်လည်ပတ်ပတ် ရှင်း​​နိုင်လင်း​​နိုင်ရင်​​ေတာ့​​ ဘာြပသနာမှ မရှိပါဘူး​​။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ စိတ်ထဲမှာ “​​ေအာင်မယ် ဒင်း​​တို့​​ကများ​​ ငါတို့​​ကို ဘာ​​ေအာင့​်​​ေမ့​​​ေနြကတယ် မသိဘူး​​” လို့​​ မြကာခန ြဖစ်​​ေလ့​​ရှိပါတယ်။ ဘာြဖစ်လို့​​ဆို​​ေတာ့​​ သူတို့​​​ေတွက ြမန်မာဆိုတာနဲ့​​ အထင်​​ေသး​​တာက အရင်​​ေလ။ တကယ်တမ်း​​ ဆက်ဆံလုပ်ကိုင် ​​ေရာ​​ေနှာြကည့​်​တဲ့​​အခါ သူတို့​​​ေတွကသာ ြမန်မာ​​ေတွထက်ပိုြပီး​​ ချာတူး​​လန်တာ၊​ လူစွမ်း​​လူစနည်း​​တာ၊​ ထက်ထက်ြမက်ြမက်မရှိတာ ကိုယ်​​ေတွ့​​။

    ​​ေနာက်က အ​​ေဖအား​​ကိုး​​နဲ့​​သာ လူစွာလုပ်ရဲြကတာ။ စိတ်ြကီး​​ဝင် ​​ေသွး​​နထင်​​ေရာက်ြပီး​​ အ​​ေြခာက်တိုက် ဘဝင်ြမင့​်​​ေနတဲ့​​ စိတ်နဲ့​​ ​​ေြပာတာ မဟုတ်ပါဘူး​​။ ဆရာဝန်တပိုင်း​​ ​​ေကျာင်း​​ဆရာတပိုင်း​​ဘဝမှာ နှစ် အ​​ေတာ်ြကာြကာ တပည့​်​​ေတွကို စာသင်ရံုတင်မဟုတ်ဘူး​​။ သူငယ်ချင်း​​​ေပါင်း​​​ေပါင်း​​လာခဲ့​​လို့​​ ြမန်မာလူငယ်အများ​​စုရဲ့​​ ဉာဏ်ရည်၊​ လုပ်ရည်ကိုင်ရည်ကို တီး​​မိ​​ေခါက်မိပါတယ်။

    ဘူတန်မှာ သူတို့​​နဲ့​​ ရွယ်တူ တြခား​​​ေသာ အာရှနိုင်ငံများ​​က​​ေန ​​ေဆး​​ပညာသင်ြကား​​လာတဲ့​​ ဆရာဝန်က​​ေလး​​​ေတွနဲ့​​ ဆံုြဖစ်ပါတယ်။ သူတို့​​ကို အထင်မ​​ေသး​​ပါဘူး​​။ ကိုယ့​်​ဆရာြကီး​​ ဆရာမြကီး​​​ေတွကိုပဲ အြကိမ်ြကိမ် ထိုင်ရှိခိုး​​ချင်စိတ်​​ေပါက်ပါတယ်။ ဘာမှကို မဆိုင်တာဗျား​​။ ဥပမာြပရရင်​​ေတာ့​​ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​က လမ်း​​​ေဘး​​မှာ ​​ေဒါင်ကျကျ ြပား​​ကျကျ ကိုယ့​်​ဝမ်း​​ကိုယ်​​ေကျာင်း​​နိုင်တဲ့​​ မိဘမဲ့​​က​​ေလး​​များ​​နဲ့​​တူြပီး​​ သူတို့​​က​​ေတာ့​​ မိဘအရိပ်​​ေအာက်မှာ လူစွာလုပ်နိုင်တဲ့​​ လူ​​ေပျာ့​​လူညံ့​​က​​ေလး​​​ေတွနဲ့​​ တူပါတယ်။ သို့​​​ေသာ် မိဘအရှိန်အဝါချင်း​​က ကွာလွန်း​​တာမို့​​ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​မှာ အြမဲတန်း​​ ​​ေအာက်ကျ​​ေနာက်ကျ ြဖစ်​​ေနရပါတယ်။ ဒါ​​ေြကာင့​်​ ဒီတခါ ဒီသီချင်း​​က​​ေလး​​ကို တင်ရတာက​​ေတာ့​​ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ ြမန်မာ​​ေတွ လူစွမ်း​​လူစ မညံ့​​ဘူး​​ဆိုတာ သိ​​ေစချင်လို့​​ သိမ်ငယ်စိတ်​​ေတွ ​​ေပျာက်ဖို့​​၊​ အား​​သစ်မာန်သစ်​​ေတွ ြဖစ်လာ​​ေစချင်လို့​​ပါ။

    မူရင်း​​အဆိုက ​​ေလပါတီမြမရင် ြဖစ်ြပီး​​ နန်း​​​ေတာ်​​ေရှ့​​ဆရာတင်က ​​ေရး​​ခဲ့​​ပါတယ်။ သူတို့​​​ေခတ်တုန်း​​ကလည်း​​ တိုင်း​​တပါး​​သား​​လက်​​ေအာက်မှာ အနှိမ်ခံရလို့​​ မခံချင်စိတ်နဲ့​​များ​​ ​​ေရး​​ခဲ့​​​ေလသလား​​မသိပါဘူး​​။ ​​ေရး​​တဲ့​​သူ​​ေရာ ဆိုတဲ့​​လူပါ အား​​မာန်ပါပါ ကျက်သ​​ေရရှိရှိ ဝင့​်​ဝင့​်​ြကွား​​ြကွား​​ ရှိလိုက်ပံုများ​​။ ချက်နဲ့​​လက်နဲ့​​ မြငင်း​​နိုင်​​ေအာင်လည်း​​ ​​ေထာက်ြပထား​​ ြပန်ပါ​​ေသး​​တယ်။ မ​​ေန့​​တ​​ေန့​​ကမှ အဂင်္လိပ်ဆီသွား​​သင်လာတဲ့​​ အင်ဂျင်နီယာအတတ်​​ေတွ မ​​ေပါ်ခင်ကတည်း​​က ြမန်မာ့​​နည်း​​ ြမန်မာ့​​ဟန်​​ေတွက တိုင်း​​တပါး​​သား​​​ေတွ လက်မှိုင်ချ ​​ေလာက်ပါတယ် တဲ့​​။ မင်း​​ကွန်း​​​ေခါင်း​​​ေလာင်း​​ြကီး​​ကို ​​ေရာက်ချီခဲ့​​ပံုတင်မကပါဘူး​​။ ရန်ကုန်ြမစ်ထဲမှာ အဂင်္လိပ်တို့​​မဆယ်နိုင်တဲ့​​ စဉ့​်​ကူး​​မင်း​​ရဲ့​​ ​​ေခါင်း​​​ေလာင်း​​​ေတာ်ြကီး​​ကို ဘယ်နည်း​​ဘယ်ပံု ရ​​ေအာင်ဆယ်ယူြကသလဲ ဆိုတာလည်း​​ ြကား​​ဖူး​​ြကမယ် ထင်ပါတယ်။ စက်ပစ္စည်း​​ ကိရိယာ တိုင်း​​တပါး​​ အတတ်ပညာ အကူအညီမပါပဲ ြမန်မာ​​ေတွ စွမ်း​​​ေဆာင် နိုင်ခဲ့​​သမျှထဲက ခိုင်ခိုင်မာမာ ထင်ထင်ရှား​​ရှား​​ သက်​​ေသြပလို့​​ ြမန်မာလူမျိုး​​တို့​​ရဲ့​​ စွမ်း​​ပကား​​ကို ချီး​​မွှန်း​​ထား​​ပါတယ်။ အဲဒါ နမူနာပဲ ရှိပါ​​ေသး​​တယ်။ ဒီ့​​ြပင် တပံုြကီး​​ ​​ေြပာလို့​​​ေတာင် မဆံုး​​ပါဘူး​​တဲ့​​။

    အဲသလို​​ေြပာြပန်​​ေတာ့​​ အင်ဂျင်နီယာမင်း​​များ​​က ခင်ဗျား​​ကိုယ်တိုင်​​ေရာ ဘာလို့​​ အဂင်္လိပ်ဆရာဝန် လုပ်​​ေန​​ေသး​​လဲ။ ဓါတ်ဗိ​​ေန္ဓာအတတ်ပဲ သင်ပါ​​ေရာ့​​လား​​လို့​​ ဆို​​ေနပါဦး​​မယ်။ အဲဒါလည်း​​ ​​ေြပာရ​​ေသး​​တာပ​​ေလ။ တိုး​​တက်လာတဲ့​​ ​​ေခတ်​​ေနာက်ကို အမီလိုက်ြပီး​​ ခင်ဗျား​​တို့​​​ေြပာတဲ့​​ ​​ေလာကဓါတ် သိပ္ပံအတတ်ပညာတို့​​ကို သင်ြကား​​တာချင်း​​ အတူတူ​​ေတာင်မှ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ ြမန်မာလူမျိုး​​များ​​က တမိုက်ြပ တ​​ေတာင်ြမင်တဲ့​​အမျိုး​​၊​ ြကံရည်ဖန်ရည်သာတဲ့​​ အမျိုး​​ပါဗျာ။ ကမ္ဘာတလွှား​​ ြမန်မာဆရာဝန်မရှိတဲ့​​ နိုင်ငံများ​​ ြကား​​ဖူး​​ပါစ။ ြမန်မာြပည်ကယူလာတဲ့​​ ဘွဲ့​​လက်မှတ်ြကီး​​ကို သူတို့​​ အသိအမှတ်မြပုဘူး​​လို့​​သာ ြငင်း​​လို့​​ရမယ်။ ြမန်မာြပည်က သင်လာတဲ့​​ပညာနဲ့​​ သူတို့​​စာ​​ေမး​​ပွဲ​​ေတွ ​​ေအာင်လို့​​ အလုပ်လုပ်​​ေနြကတဲ့​​ သူ​​ေတွချည့​်​ပဲ။ ြမန်မာ​​ေတွရဲ့​​ ထူး​​ြခား​​ချက်က​​ေတာ့​​ မရှိရှိတာနဲ့​​ မြဖစ်ြဖစ်​​ေအာင် လုပ်နိုင်တဲ့​​အစွမ်း​​ပါ။

    တခါတခါ ခွဲစိတ်ဖို့​​လိုအပ်တဲ့​​ ပစ္စည်း​​ကိရိယာ မြပည့​်​စံုတဲ့​​အခါ ကျွန်​​ေတာ် အပါအဝင် ြမန်မာဆရာဝန်များ​​ဟာ ဖဲထီး​​သံ​​ေချာင်း​​၊​ စက်ဘီး​​စပုတ်တိုင်၊​ ဓါတ်ဆီပိုက်၊​ သံုး​​ထပ်သား​​ြပား​​၊​ ဘလိပ်ဒါး​​ထက်ပိုင်း​​ကျိူး​​တို့​​ကို သန့​်​စင်​​ေအာင် ပိုး​​သတ်ြပီး​​ လိုအပ်သလို သံုး​​တတ်ြကပါတယ်။ စက်​​ေတွနဲ့​​က​​ေတာ့​​ ပိုြပီး​​ြမန်တာ လွယ်တာ သပ်ရပ်တာ အမှန်ပါ။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ စက်မရှိရင် ပျက်သွား​​ရင် သူတို့​​က ငုတ်တုတ်ထိုင်​​ေနြက​​ေရာဗျ။ အဲဒီအခါမှာ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​က လက်နဲ့​​ ြဖစ်​​ေအာင် လုပ်ြပလိုက်ရင် သူတို့​​မှာ ဟဲ​​ေတာ် ဆိုြပီး​​ ရင်သပ်ရှု​​ေမာ။ ဟုတ်​​ေရာဟုတ်လို့​​လား​​ရယ်လို့​​ ​​ေစာင့​်​ြကည့​်​ရတာလည်း​​အ​​ေမာ။ မင့​်​ဘြကီး​​က ရယ်​​ေတာင်ရယ်ချင်​​ေသး​​။ ဒါမျိုး​​​ေတွ တို့​​ဆီ ဒီလိုပဲ လုပ်လာခဲ့​​တာ များ​​လှ​​ေပါ့​​။ ​​ေသွး​​တိတ်စက်ြကီး​​ မရှိတဲ့​​အရပ်မှာ ​​ေဈး​​ထဲက တရုတ်အပ်ချည်လံုး​​က​​ေလး​​​ေတွကို ပိုး​​​ေသ​​ေအာင်​​ေပါင်း​​ြပီး​​ ချည်​​ေတာ့​​လည်း​​ ​​ေသွး​​တိတ်တာချင်း​​​ေတာ့​​ အတူတူပဲ။ အဲဒီ​​ေတာ့​​ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ ြမန်မာ့​​ဂုဏ်ရည်ထဲမှာ ရှင်အနုရုဒ္ဓာလို မရှိစကား​​ မြကား​​ချင်​​ေယာင်​​ေဆာင်ြပီး​​ ဘာမှမရှိပဲ အကုန်ြဖစ်​​ေအာင် လုပ်တတ်တဲ့​​ အမျိုး​​လို့​​ ဆိုချင်ပါတယ်။ မရှိတာကို စကား​​ထဲ​​ေတာင် ထည့​်​​ေြပာစရာမလိုဘူး​​။ ဘယ်တုန်း​​က ရှိဖူး​​တာလိုက်လို့​​။ အဲဒါ နိုင်ငံ​​ေတာ်က ​​ေလ့​​ကျင့​်​​ေပး​​ထား​​တဲ့​​ အမျိုး​​သား​​​ေရး​​ လက္ခဏာလို့​​ မှတ်လိုက်ကွဲ့​​။

    ​​ေနာက်တချက်က ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ ြမန်မာ​​ေတွဟာ သူများ​​တကာထက်စာရင် အပင်ပန်း​​ခံနိုင်ြပီး​​ လက်​​ေြကာတင်း​​ပါတယ်။ သူတို့​​ဆီမှာ အလုပ်လုပ်ရဖို့​​ ဆိုက်ကား​​နဲ့​​သမ္ဗာန်နဲ့​​ လာရတာမှမဟုတ်တာ။ ​​ေအာက်​​ေြခသိမ်း​​ လုပ်ဖို့​​လာရင်​​ေတာင် ​​ေလယာဉ်စရိတ် စာအုပ်စာတမ်း​​စရိတ်​​ေတွက ဒင်း​​တို့​​လစာ သံုး​​​ေလး​​လစာ​​ေလာက်ရှိြပီး​​ အိမ်ရှိပစ္စည်း​​ထုခွဲ​​ေချး​​ငှား​​လို့​​ လာရတာဆို​​ေတာ့​​ သူတို့​​ဆီမှာ ကျွန်ခံဖို့​​အ​​ေရး​​ကို လုပ်အား​​တခုတည်း​​ အတတ်ပညာတခုတည်း​​ ရင်း​​ြပီး​​လာရတာ မဟုတ်ပါဘူး​​။ ဘဝပါရင်း​​ြပီး​​ လာရပါတယ်။

    အခန့​်​မသင့​်​ရင် အဲဒါ မိသား​​စုရဲ့​​ဘဝပါ။ ဒီလူ​​ေတွဟာ သူတို့​​လို ​​ေပါ့​​​ေပါ့​​​ေန ​​ေပါ့​​​ေပါ့​​စား​​များ​​နဲ့​​ ကွာပါတယ်။ ရသင့​်​တဲ့​​ အခွင့​်​အ​​ေရး​​​ေတွ ကာကွယ်​​ေပး​​မယ့​်​သူမရှိလို့​​၊​ မတရား​​သြဖင့​်​ အနိုင်ကျင့​်​ခံရလို့​​သာ ြမန်မာ​​ေတွဘဝက သူများ​​နိုင်ငံ​​ေတွမှာ ဒုက္ခပင်လယ်​​ေဝ​​ေနြကရတာပါ။ အရည်အချင်း​​မြပည့​်​မီလို့​​ မဟုတ်ပါဘူး​​။ ဒီအခါမှာလည်း​​ ဘဝကို ဘယ်လိုရှင်သန်​​ေအာင် ​​ေနထိုင်ရမလဲ ဆိုတဲ့​​​ေနရာမှာ ြမန်မာ​​ေတွရဲ့​​ အရည်အချင်း​​ကို ​​ေတွ့​​ရြပန်ပါတယ်။ အဲဒိအ​​ေြကာင်း​​​ေတွကို​​ေတာ့​​ ယိုး​​ဒယား​​ စကင်္ာပူ မ​​ေလး​​ရှား​​က သူငယ်ချင်း​​များ​​က မှတ်ချက်ထဲမှာ ဆက်​​ေဆွး​​​ေနွး​​ြကမယ် ထင်ပါတယ်။
    ကမ္ဘာ​​ေပါ်မှာ ဘယ်သူမှ လိုက်လို့​​မမီတဲ့​​ ြမန်မာ့​​ဂုဏ်ရည်တခုက​​ေတာ့​​ မနိုင်၍ သည်း​​ခံရြခင်း​​ ဂုဏ်ရည်ပါပဲ။

    နိုင်​​ေလာက်မည့​်​လူ အချင်း​​ချင်း​​သာ လှည့​်​​ေခွ​​ေနြကတာ ကိုယ်ဘာမှ ြပန်မလုပ်နိုင်တဲ့​​သူ​​ေတွ လုပ်သမျှကို သည်း​​ညည်း​​ခံနိုင်စွမ်း​​မှာ​​ေတာ့​​ အ​​ေလာင်း​​​ေတာ်ြကီး​​များ​​ ခန္တီပါရမီ ကျင့​်​​ေတာ်မူခဲ့​​တဲ့​​အတိုင်း​​ပါပဲ။ ဘာ​​ေတွဘယ်​​ေလာက်များ​​ သည်း​​ခံ​​ေနြကရသလဲဆိုတာ ဖွင့​်​​ေြပာြပဖို့​​ လိုမယ်မထင်ပါဘူး​​။ ြပည်သူ​​ေတွဟာ သူတို့​​နဲ့​​ထိုက်တန်တဲ့​​ အစိုး​​ရကိုသာ ရရှိြကတယ်လို့​​ ဆိုသူများ​​ကို ​​ေထာက်ခံရမလိုပါပဲ။ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ဟာ သူမတူတဲ့​​ အစိုး​​ရကိုရရှိထား​​တဲ့​​ သူမတူ​​ေသာ ြပည်သူများ​​ ြဖစ်ြကပါတယ်ဆိုရင် ဘယ်သူြငင်း​​နိုင်မလဲဗျာ။ ​​ေလပါတီသီချင်း​​ထဲကလို “​​ေမာင့​်​ဆိုး​​မျိုး​​ ခံနိုင်သူကို ကျွန်မြဖင့​်​ ​​ေတွ့​​မြမင်ြပီ။ ရှာ​​ေလဦး​​​ေတာ့​​ ထမင်း​​ထုပ်ြကီး​​နဲ့​​ လူပါမသိုး​​ယံုြဖင့​်​ မှာလိုက်ချင်သည်။ ပထဝီ ဤ​​ေြမြကီး​​ လှန်​​ေလှာကာ ကုန်း​​၍ရှာ​​ေတာင် ​​ေတွ့​​လိမ့​်​နိုး​​နိုး​​ ထင်သည်။” ​​ေပါ့​​ ​​ေနာ်။ ြမန်မာမို့​​လို့​​ ဒါမျိုး​​လုပ်လို့​​ရတာ​​ေနာ်။ တိုင်း​​တပါး​​သား​​များ​​ အတုယူမယ်မြကံနဲ့​​။ ငါး​​ပါး​​​ေမှာက်သွား​​မယ်။

    မ​​ေြပာ​​ေတာ့​​ပါဘူး​​ ဆို​​ေနကာမှပဲ ​​ေဖာက်​​ေဖာက်လာတာ ခက်တာပဲ။ ​​ေတာ်ြပီ။ ​​ေတာ်ြပီ။ အံ့​​ဖွယ်သရဲ ြမန်မာ့​​ဂုဏ်ရည်က​​ေလး​​ ​​ေြပာြပီး​​ လက်စသတ်ရ​​ေအာင်။ ​​ေပါင်ချိန်တို့​​ ဂျူမုန်တို့​​ ချန်ဂင်တို့​​ ပိုး​​မင်း​​သား​​တို့​​ သိြကတယ်ဟုတ်။ အသည်း​​စွဲ​​ေတွ​​ေလ။ သူတို့​​ထက်သာတဲ့​​ ြမန်မာ​​ေတွ အ​​ေြကာင်း​​​ေြပာြပမယ်။ ချီပါသား​​ ပခန်း​​သား​​။ စကား​​​ေတာင်စား​​၊​ ခံု​​ေတာ်​​ေမာင်ကျဘမ်း​​နဲ့​​ သျှင်ဥတ္တမ​​ေကျာ်အ​​ေြကာင်း​​ ဖတ်ြကည့​်​လိုက်ပါ။ ဗန်း​​​ေမာ်ဆရာ​​ေတာ် နဲ့​​ သဂင်္ဇာဆရာ​​ေတာ်အ​​ေြကာင်း​​ ဖတ်ြကည့​်​လိုက်ပါ။ မဖတ်ဖူး​​​ေသး​​ သူများ​​အတွက် ညွှန်း​​ရတာပါ​​ေနာ်။ အဲဒီလူ​​ေတွအား​​လံုး​​ စိတ်ကူး​​ယဉ်ဇာတ်​​ေကာင်​​ေတွ မဟုတ်ပါဘူး​​။ မညွှန်း​​ပဲနဲ့​​ ကိုယ်တိုင်​​ေြပာြပမှာက​​ေတာ့​​ ြမန်မာ့​​သိုင်း​​ပညာ ဇာတ်​​ေြကာင်း​​က​​ေလး​​​ေလ။ ​​ေြမာက်ကျွန်း​​သိုင်း​​ဆရာြကီး​​နဲ့​​ ​​ေကာကျင့​်​တို့​​ ယံု​​ေအာ်တို့​​ ​​ေရှာင်လင်​​ေတွ ဝူထန်း​​​ေတွ ​​ေအာ်​​ေမ့​​​ေတွ မှတ်မိဦး​​မှာပါ။ ​​ေကာင်း​​လိုက်တဲ့​​ ဓါး​​သိုင်း​​​ေတွ ဝီ​​ေခါ်​​ေနတာပဲ​​ေနာ်။

    တို့​​ဗမာရာဇဝင်မှာ အဲသလို ဓါး​​စွမ်း​​ထက်တဲ့​​ သူရဲ​​ေကာင်း​​တစ်ဦး​​ ရှိခဲ့​​ပါတယ်ကွယ်။ သူ့​​နံမည်က မင်း​​ြကီး​​ရန်​​ေနာင် တဲ့​​။ သူ့​​ဓါး​​က​​ေတာ့​​ ယိမ်း​​နွဲ့​​ပါး​​ဓါး​​ ပါတဲ့​​။ အင်း​​ဝ​​ေနြပည်​​ေတာ်မှာ ခစား​​ရတဲ့​​ အမတ်သူရဲ​​ေကာင်း​​ြကီး​​တစ်ဦး​​ပါ။ အင်း​​ဝမင်း​​ဆက် ဘုန်း​​တန်ခိုး​​ညှိုး​​မှိန်တဲ့​​အခါ မိုး​​ညှင်း​​စလံုက အင်း​​ဝကို လုပ်ြကံြပီး​​ သား​​ြဖစ်သူ သိုဟန်ဘွား​​ကို နန်း​​တင်ခဲ့​​သတဲ့​​။ သိုဟန်ဘွား​​ဟာ မိစ္ဆာအယူဝါဒရှိတဲ့​​ မင်း​​ဆိုး​​မင်း​​ညစ်လို့​​ သမိုင်း​​မှာ​​ေကျာ်ြကား​​ပါတယ်။ သူ့​​လက်ထက်မှာ အင်း​​ဝ​​ေနြပည်​​ေတာ်တခုလံုး​​ဟာ သူနှိပ်စက်တဲ့​​ဒဏ်ကို မခံနိုင်လို့​​ ​​ေတာင်ငူကို ​​ေြပာင်း​​ြက​​ေရွှ့​​ြကရင်း​​ ​​ေတာင်ငူက စည်လာတယ် လို့​​ဆိုပါတယ်။

    မင်း​​ပါး​​ခစား​​ အမတ်စစ်သည်များ​​က​​ေတာ့​​ တက်လာတဲ့​​ဘုရင် သစ္စာခံရစြမဲမို့​​ ကိုယ်ချင်း​​စာလိုက်မိပါရဲ့​​​ေလ။ သို့​​​ေသာ်လည်း​​ သိုဟန်ဘွား​​ရဲ့​​ လက်ထက်မှာ ြပည်သူ့​​အသည်း​​ ကျွဲဝင်ခတ်တာထက်ဆိုး​​တဲ့​​ ြဖစ်ရပ်တခု​​ေပါ်​​ေပါက်လာပါတယ်။ အင်း​​ဝ​​ေနြပည်​​ေတာ်ြကီး​​မှာ ဗုဒ္ဓသာသနာစည်ပင်ထွန်း​​ကား​​တာ မရှုစိမ့​်​တဲ့​​ သိုဟန်ဘွား​​ဟာ ​​ေနြပည်​​ေတာ်တဝှမ်း​​လံုး​​က ရဟန်း​​သံဃာများ​​ကို ​​ေတာင်ဖလူအရပ်မှာ ဆွမ်း​​ပင့​်​ဖိတ်ြပီး​​တဲ့​​​ေနာက် ဆင်ြမင်း​​​ေြခလျင်စစ်သည်​​ေတွနဲ့​​ ပင့​်​သံဃာ​​ေတွကို ထိုး​​ခုတ်သတ်ြဖတ်​​ေစတာ သံဃာအပါး​​ ၇၀၀ ​​ေကျာ် ပျံလွန်​​ေတာ်မူပါသတဲ့​​ကွယ်။ ​​ေတွး​​​ေတာင် မ​​ေတွး​​ရဲ​​ေလာက်​​ေအာင်ပါပဲ​​ေနာ်။

    ဘယ်ြမန်မာဗုဒ္ဓဘာသာက ဒါမျိုး​​သည်း​​ခံနိုင်မှာလဲ။ တ​​ေန့​​​ေတာ့​​ မင်း​​ြကီး​​ရန်​​ေနာင်ဟာ စိတ်သ​​ေဘာတူသူ ြမန်မာအမတ်များ​​နဲ့​​ တိုင်ပင်လို့​​ သိုဟန်ဘွား​​ကို ဇာတာ​​ေတာ် မသန့​်​လို့​​ ယြကာ​​ေတာ်များ​​စီရင်မယ်လို့​​ ​​ေခါ်​​ေဆာင်ြပီး​​ အမတ်များ​​ကို ​​ေသာင်ြပင်​​ေအာက်မှာ လက်နက်တို့​​ ဝှက်ထား​​​ေစသတဲ့​​။ ြပီး​​မှ ရှင်ဘုရင်​​ေရှ့​​မှာ ြမန်မာမင်း​​အဆက်ဆက် လက်သံုး​​​ေတာ် ယိမ်း​​နွဲ့​​ပါး​​ဓါး​​ဟာ ဘယ်​​ေလာက်​​ေကာင်း​​သလဲဆိုတာကို စိတ်ဝင်စား​​ဖွယ်ြဖစ်​​ေအာင် ​​ေြပာြပပါသတဲ့​​။ ဓါး​​အရွက်ဟာ ​​ေပျာ့​​​ေြပာင်း​​ယိမ်း​​နွဲ့​​လွန်း​​လို့​​ ခါး​​မှာ ခါး​​ပတ်သဖွယ်​​ေတာင် ပတ်လို့​​ရနိုင်ပါသတဲ့​​။ ထက်လွန်လွန်း​​လို့​​ ြမင်း​​​ေပါ်ကလူကို ခုတ်ရင် လူ​​ေရာြမင်း​​ပါ ထက်ပိုင်း​​ြပတ်တယ်လို့​​ ​​ေြပာ​​ေတာ့​​ ရှင်ဘုရင်က မယံုပါဘူး​​တဲ့​​။ ဝါလွန်း​​သကွယ် လို့​​ ြပက်ရယ်​​ေတာ့​​ ကိုယ်​​ေတာ်တိုင် ရှုစား​​လိုက ြပနိုင်​​ေြကာင်း​​ပါလို့​​ ​​ေလျှာက်သတဲ့​​၊​ ရှင်ဘုရင်အနား​​ဆိုတာ ဓါး​​ လှံ လက်နက် ကိုင်​​ေဆာင်ခွင့​်​မှ မရှိတာ​​ေလ။ ရှင်ဘုရင်က ြပစမ်း​​ပါဦး​​ဆိုမှ ဓါး​​ကို ဓါး​​အိမ်ကချွတ်ြပြပီး​​ ​​ေဟာသလို ခုတ်ရပါသဖျား​​ ဆို ပိုင်း​​လိုက်တာ လူတင်မကဘူး​​။ ထိုင်​​ေနတဲ့​​​ေအာက်က သလွန်​​ေညာင်​​ေစာင်း​​ပါ ထက်ပိုင်း​​ြပတ်ကျ သွား​​ပါသတဲ့​​။ ရှင်ဘုရင်ကို သတ်ရင် ရှင်ဘုရင်လုပ်လို့​​ရတဲ့​​​ေခတ်ြကီး​​မှာ မင်း​​ြကီး​​ရန်​​ေနာင်ဟာ မင်း​​အြဖစ်ကို မယူပါဘူး​​။ တိုင်း​​ြပည်ရန်​​ေညှာင့​်​ကို ရှင်း​​လင်း​​တာသာ ြဖစ်တယ်လို့​​ဆိုြပီး​​ ရဟန်း​​ဝတ်သွား​​ပါသတဲ့​​။ အဲဒါြမန်မာ့​​ဂုဏ်ရည်ပါပဲ။

    မင်း​​ြကီး​​ရန်​​ေနာင်အ​​ေြကာင်း​​နဲ့​​ ပတ်သက်ြပီး​​ ဘ​​ေလာက်​​ေတွမှာ တ​​ေလာဆီက ပွက်ပွက်ထ​​ေန​​ေအာင် ြငင်း​​ြကတာကိုလည်း​​ ဖတ်လိုက်မိပါတယ်။ မင်း​​ခ​​ေယာကင်္ျား​​ဆိုတာ ရှင်ဘုရင်ကို သစ္စာခံထား​​ြပီး​​သား​​မို့​​ ဒီလုပ်ရပ်မျိုး​​ဟာ မချီး​​ကျူး​​ထိုက်ပါဘူး​​တဲ့​​။ သတ္တိရှိရိုး​​ မှန်ရင် မျက်နှာချင်း​​ဆိုင် စီး​​ချင်း​​ထိုး​​သင့​်​တာ​​ေပါ့​​။ ​​ေြပာင်ကျကျ ​​ေထာင်ထား​​ြခား​​နား​​ သင့​်​တာ​​ေပါ့​​တဲ့​​။ ဒါြဖင့​်​ရင် ​​ေတာင်ဖလူလယ်ြပင်မှာ မင်း​​မိန့​်​နဲ့​​ ရဟန်း​​​ေတွကို ခုတ်ထစ် သတ်ြဖတ်တဲ့​​သူ​​ေတွကမှ သစ္စာရှိတဲ့​​ မင်း​​မှုထမ်း​​​ေတွလို့​​ ဆိုချင်သလား​​မသိပါဘူး​​။ ကျွန်​​ေတာ့​်​အယူအဆက​​ေတာ့​​ နိုင်ငံဝန်ထမ်း​​​ေတွ ထား​​ရှိအပ်တဲ့​​ သစ္စာဆိုတာ တစံုတ​​ေယာက်​​ေသာသူ ဒါမှမဟုတ် လက်ရှိအုပ်ချုပ်မင်း​​လုပ်​​ေန​​ေသာသူ တစ်ဦး​​အ​​ေပါ်မှာ ထား​​ရှိရမှာလို့​​ မြမင်ပါဘူး​​။ နိုင်ငံ နဲ့​​ လူမျိုး​​အ​​ေပါ်၊​ တိုင်း​​သူြပည်သား​​အ​​ေပါ်မှာသာ သစ္စာရှိရမယ်လို့​​ ြမင်ပါတယ်။ ဗုဒ္ဓဘာသာလို့​​​ေြပာဖို့​​ သရဏဂံုသံုး​​ပါး​​တည်ရပါတယ်။ သံဃာဟာ သရဏဂံုထဲမှာ ပါပါတယ်။

    ရှင်ဘုရင်က သတ်ဟဲ့​​လို့​​ဆိုတိုင်း​​ သစ္စာရှိရှိ အမိန့​်​နာခံတတ်တဲ့​​ လူစွမ်း​​​ေကာင်း​​​ေတွ ြမန်မာြပည်မှာ အင်း​​ဝ​​ေခတ်ကတည်း​​က ရှိ​​ေနခဲ့​​တာ အမှန်ပါ။ ကျွန်​​ေတာ်စာ​​ေရး​​တိုင်း​​ တိုက်တွန်း​​မိတဲ့​​အချက်က ဒါပါပဲ။ ​​ေတာ်လှန်​​ေရး​​ြကီး​​ လုပ်ရ​​ေအာင်၊​ ဘယ်လိုဆန့​်​ကျင်ရ​​ေအာင်၊​ ဘယ်သူ့​​အကူအညီ​​ေတာင်း​​ရ​​ေအာင် ဘယ်​​ေသာအခါမှ မတိုက်တွန်း​​ပါဘူး​​။ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ လုပ်သည်ြဖစ် မလုပ်သည်ြဖစ်​​ေစ။ ကံ ကံ၏အကျိုး​​က လွတ်​​ေြမာက်တယ်ဆိုတာ ရဟန္တာမှ ြဖစ်နိုင်ပါတယ်။ သူတို့​​မှာ ြကိယာစိတ်သက်သက်ပဲ ရှိလို့​​ပါတဲ့​​။ ​​ေခတ်ကို​​ေြပာင်း​​ဖို့​​ ဆိုရင်​​ေတာ့​​ ​​ေနာက်တက်လာမည့​်​ လူငယ်​​ေတွမှာ အ​​ေတွး​​အြမင်​​ေတွ ​​ေြပာင်း​​မှ ရပါလိမ့​်​မယ်။ ကိုယ်ပိုင်ဦး​​​ေနှာက်နဲ့​​ မစဉ်း​​စား​​ပဲ အမိန့​်​နာခံမှုတခုတည်း​​နဲ့​​ ရှင်ဘုရင်ြဖစ်လာခဲ့​​ရင်​​ေတာင် ရုပ်​​ေသး​​ရှင်ဘုရင်ပဲ ြဖစ်မှာ​​ေပါ့​​။ ကျွန်​​ေတာ့​်​စာ​​ေတွ ဖတ်တဲ့​​အထဲက တစံုတ​​ေယာက်ဟာ တ​​ေန့​​မှာ အလား​​တူအြဖစ်မျိုး​​ ြကံု​​ေတွ့​​လာရလို့​​ သတိက​​ေလး​​တချက်​​ေလာက် ကပ်ြပီး​​ လုပ်သင့​်​တာနဲ့​​ မလုပ်သင့​်​တာကို ခွဲြခား​​​ေတွး​​​ေခါ်တတ်မယ်ဆိုရင် ​​ေရး​​ရကျိုး​​ ဖတ်ရကျိုး​​နပ်ပါ​​ေပါ့​​။


    [​​ေဇယျာသံကျူး​​ ညှင်း​​လို့​​လို့​​ မဟာပထဝီ​​ေြမအတွင်း​​က ခရုသင်း​​မှုတ်လိုက်​​ေတာ့​​သည်။ ြမန်မာဂုဏ်ရည် မျိုး​​ြမန်မာဂုဏ်ရည်ပါရှင်။ ​​ေလပါတီဆို​​ေသာ တ​​ေဘာင်သီချင်း​​ကို​​ေတာ့​​ မဟာပထဝီ​​ေြမအတွင်း​​က ခရုသင်း​​မှုတ်လိုက်​​ေတာ့​​သည်။ ြမန်မာဂုဏ်ရည် ကျွန်မတို့​​ မျိုး​​ြမန်မာဂုဏ်ရည်ပါရှင်။

    (ြမတ်မုနိဘဂဝါသခင် ဗုဒ္ဓြမတ်အရှင်သည်) ၂။ အင်ဂျင်နီယာ ဝန်ချီစက်တို့​​ မ​​ေပါ်​​ေသး​​မီ ဆွဲလို့​​ တင်ပံု​​ေတွ အံ့​​​ေလာက်ပါ​​ေပသည်် ရာဇဝင်များ​​မှာ ထင်ရှား​​ြမန်မာ့​​ဂုဏ်ရည်] ၂ ။

    (မင်း​​ကွန်း​​​ေခါင်း​​​ေလာင်း​​ြကီး​​ကို ​​ေရာက်​​ေအာင် ဘယ်လိုတည် ​​ေခွး​​တိုး​​စက်ကဘယ်မှာရနိုင်မည်။ ြကိုး​​နဲ့​​လက်နဲ့​​ဆွဲကာ ြမဲရရှာသည်) ၂ ။ ရ​​ေသ့​​ ရှင်ခန္တီ မန္တ​​ေလး​​​ေတာင်​​ေတာ်မဟီ အင်ဂျင်နီယာကို မ​​ေခါ် ရ​​ေသ့​​ကိုယ်တိုင် ြကံစည်ပါသည်။ ရာဇဝင်များ​​မှာ ထင်ရှား​​ ြမန်မာ့​​ဂုဏ်ရည်။

    [ြမန်မာစစ်သား​​တို့​​ တိုင်း​​တပါး​​က အ​​ေြမာက်ကို နန်း​​​ေတာ်အ​​ေနာက်သို့​​ ဘယ့​်​နှယ့​်​လုပ်၍ ​​ေရာက်ရရှာ​​ေလသည်။ ဘုရား​​ြကီး​​က ​​ေြကး​​ရုပ်ြကီး​​များ​​ကို လွယ်လွယ်ကူကူ အြပီး​​တိုင်ြကံကာယူ။ (​​ေကျာက်​​ေတာ်ြကီး​​ဘုရား​​က​​ေတာ့​​ အံ့​​​ေလာက်​​ေပသည်) ၂ ။ စန်း​​ကျတဲ့​​ ​​ေရယာဉ် ​​ေရွှကျင်စခန်း​​က ရတနာပံု ြမန်း​​ြကွတဲ့​​ ပုဏ္ဏမီ။ ဆရာတင်​​ေခါ် နန်း​​​ေတာ်​​ေရှ့​​​ေရး​​ အပံုကျန်ပါ​​ေသး​​သည် ​​ေရွှ​​ေသွး​​ြမန်မာ့​​ဂုဏ်ရည်] ၂ ။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.