• “မိုး​​​ေဒဝါ / မလှ​​ေရွှ”

    ရှာရင်း​​​ေဖွရင်း​​နဲ့​​ အမှတ်မထင် အင်မတိအင်မတန်​​ေကာင်း​​တဲ့​​ ြမန်မာသီချင်း​​က​​ေလး​​ကို ​​ေတွ့​​လိုက်ရလို့​​ ဝမ်း​​သာအား​​ရ ​​ေရး​​လိုက်ရပါတယ်။ ဒီသီချင်း​​ဟာ ြမန်မာ့​​မဟာဂီတလို့​​​ေခါ်တဲ့​​ ​​ေရွှနန်း​​​ေတာ်ထွက် သီချင်း​​များ​​ထဲမှာ မပါပါဘူး​​။ အဂင်္လိပ်လက်​​ေအာက်ကို ​​ေရာက်ြပီး​​မှ ြမန်မာဂီတပညာရှင်တို့​​ သီ​​ေပါ​​ေဟာ်နန်း​​မှာ စု​​ေဝး​​မိလို့​​ ြမန်မာပ​​ေဒသရာဇ် အ​​ေငွ့​​အသက်က​​ေလး​​​ေတွ နန်း​​တွင်း​​က အနုပညာ​​ေတွကို ြပန်လည်စုစည်း​​ ဆိုတီး​​လိုက်စား​​ ပညာဖလှယ်ြကတဲ့​​ အချိန်မှာ ​​ေစာ်ဘွား​​က​​ေတာ် ​​ေဒါ်​​ေစာြမ​​ေအး​​ြကည် က ​​ေရး​​ဖွဲ့​​ခဲ့​​ပါတယ်။ အ​​ေသး​​စိတ်ကို​​ေတာ့​​ စာအုပ်အြဖစ် ​​ေရး​​သား​​ထုတ်​​ေဝြပီး​​ ဒီက​​ေန့​​အထိ ကိုး​​ကား​​​ေလ့​​လာ​​ေနြကဆဲပါ။

    မသိမမီ မဖတ်ရ​​ေသး​​တဲ့​​သူ​​ေတွအတွက် အြကမ်း​​ြဖင်း​​ မိတ်ဆက်​​ေပး​​ရမယ် ဆိုရင်ြဖင့​်​ အ​​ေမ​​ေဒါ်​​ေစာြမ​​ေအး​​ြကည် ဆိုတာ ဒီက​​ေန့​​ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​အား​​လံုး​​ ​​ေလ့​​လာ​​ေနရတဲ့​​ မဟာဂီတ​​ေတွကို အ​​ေမွ​​ေပး​​ခဲ့​​တဲ့​​ မိခင်ြကီး​​လို့​​ ​​ေြပာလို့​​ရပါတယ်။ သီ​​ေပါ​​ေဟာ်နန်း​​ ​​ေခတ်ကုန်တဲ့​​အခါမှာ ​​ေနာက်အိမ်​​ေထာင်ြဖစ်တဲ့​​ ရကန်ဦး​​တင်နဲ့​​ မန္တ​​ေလး​​ကို ဆင်း​​လာခဲ့​​ြပီး​​ ရွာစား​​​ေကျာ် စိန်​​ေဗဒါအပါအဝင် မန္တ​​ေလး​​မှာရှိတဲ့​​ အနုပညာရှင်ြကီး​​များ​​နဲ့​​ ပညာချင်း​​ ဖလှယ်ြဖန့​်​​ေဝြကရင်း​​ ​​ေရွှနန်း​​သံုး​​မဟာဂီတများ​​ကို လက်ဆင့​်​ကမ်း​​​ေပး​​ခဲ့​​ပါတယ်။ ရန်ကုန် မန္တ​​ေလး​​မှာ ပန်တျာ​​ေကျာင်း​​ရယ်လို့​​ဖွင့​်​ြပီး​​ ြမန်မာ့​​သုခုမပညာ​​ေတွကို သင်ြကား​​​ေပး​​လာတဲ့​​အခါမှာလည်း​​ သူတတ်တဲ့​​ပညာများ​​ကို ​​ေနာင်လာ​​ေနာက်သား​​ များ​​အတွက် ပို့​​ချ​​ေပး​​ရင်း​​ ဂီတ​​ေလာကသား​​အား​​လံုး​​ရဲ့​​ အ​​ေမ​​ေနရာမှာ ရပ်တည်ခဲ့​​ပါတယ်။ ြမန်မာ့​​မဟာဂီတ လိုက်စား​​တဲ့​​သူ​​ေတွအဖို့​​ အ​​ေမ​​ေဒါ်​​ေစာြမ​​ေအး​​ြကည်တို့​​ အ​​ေမ ​​ေဒါ်​​ေအာင်ြကည် တို့​​ရဲ့​​ အ​​ေငွ့​​အသက်နဲ့​​ကင်း​​တဲ့​​သူ မရှိပါဘူး​​။ ဂီတပညာကို တဘက်ကမ်း​​ခတ်တဲ့​​ ​​ေရှး​​​ေခတ်ပညာရှင်ြကီး​​​ေတွရယ်လို့​​ လူတိုင်း​​က ချွင်း​​ချက်မရှိလက်ခံရတဲ့​​သူ​​ေတွထဲမှာ ပါဝင်ပါတယ်။ တခါတရံ ြမန်မာ့​​အသံက​​ေန ​​ေရှး​​​ေခတ်ဂီတပညာရှင်ြကီး​​များ​​ရဲ့​​ လက်ရာမွန်များ​​ဆို လွှင့​်​တဲ့​​အခါ သူ့​​သီချင်း​​တချို့​​ကို နား​​​ေထာင်ဖူး​​ပါတယ်။ သူမတူ​​ေအာင် ​​ေကာင်း​​တယ် လို့​​ပဲ​​ေြပာပါရ​​ေစ။

    ကျွန်​​ေတာ် ဖတ်ဖူး​​တဲ့​​စာထဲမ​​ေတာ့​​ ရွာစား​​​ေကျာ် စိန်​​ေဗဒါဟာ ဆိုင်း​​​ေလာကမှာ ​​ေတာ်လွန်း​​အား​​ြကီး​​လို့​​ ဆိုင်း​​ဗု​​ေဒ္ဓာ လို့​​​ေတာင် ဆိုင်း​​ဆရာ​​ေတွက တင်စား​​​ေခါ်ြကပါသတဲ့​​။ သူနဲ့​​ ​​ေဒါ်​​ေစာြမ​​ေအး​​ြကည်နဲ့​​ စ​​ေတွ့​​ြကတဲ့​​အခါ ဟိုကလည်း​​မဆိုပါဘူး​​တဲ့​​။ ဒီကလည်း​​ မတီး​​ဘူး​​​ေပါ့​​။ ​​ေနာက်ဆံုး​​​ေတာ့​​ ငါဆိုသမျှ မင်း​​တီး​​နိုင်မလား​​ မင်း​​တီး​​သမျှ ငါဆိုနိုင်မလား​​ဆို သူနိုင်ကိုယ်နိုင် အြပိုင် ဆိုြကတီး​​ြကတာ ​​ေနာက်ဆံုး​​မ​​ေတာ့​​ တ​​ေယာက်တ​​ေယာက် အလွန်​​ေတာ်ပါ​​ေပတယ် လို့​​ ချီး​​ကျူး​​ြပီး​​မိုး​​လင်း​​ရသတဲ့​​။ ြကား​​ထဲမှာတ​​ေယာက်နဲ့​​တ​​ေယာက် ပညာစမ်း​​ြကတဲ့​​ အကွက်​​ေတွကို​​ေတာ့​​ ပညာသည်ချင်း​​မှ သ​​ေဘာ​​ေပါက်မှာမို့​​ ရှင်း​​ြပလို့​​ မရပါဘူး​​။

    တရုတ်သိုင်း​​ဝတ္ထုများ​​လို မည်သို့​​လုပ်လိုက်သည်မသိ ဆို ​​ေကျာ်ချလိုက်တာ​​ေပါ့​​။ နား​​လည်​​ေအာင်​​ေြပာရရင် ဒီက​​ေန့​​အခါမှာ ြကား​​ရသမျှဆိုင်း​​လက်သံ​​ေတွဟာ စိန်​​ေဗဒါြကီး​​ရဲ့​​ ​​ေြခဖဝါး​​က ြမူမှုန့​်​ပမာဏ​​ေလာက်ရှိြပီး​​ အဆိုပညာ​​ေတွဟာလည်း​​ ထိုနည်း​​လည်း​​​ေကာင်း​​​ေပါ့​​။ အဲဒါကျွန်​​ေတာ် ပို​​ေြပာတာမဟုတ်ရ​​ေပါင်။ နား​​လည်တတ်ကျွမ်း​​တဲ့​​ ပညာရှင်များ​​ကို​​ေမး​​ြကည့​်​။ ဒီအတိုင်း​​ပဲ ​​ေြပာြကမှာ။ ဘာလို့​​ဆို​​ေတာ့​​ လူတိုင်း​​မှာ ဆရာဆိုတာရှိသ​​ေလ။ သူတို့​​က ဆရာ့​​ဆရာ ဆရာ့​​ဆရာြကီး​​​ေတွ အဆင့​်​ကိုး​​ဗျ။ ဆရာနဲ့​​ ပညာြပိုင်တယ်ဆိုတာ ြမန်မာမှာမရှိဘူး​​။ ဒုဿီလ​​ေစာင်း​​သမား​​ဆိုတာ အိန္ဒိယ က ​​ေနမှာ။

    ဒီသီချင်း​​ကို ဆိုခဲ့​​တဲ့​​ မလှ​​ေရွှဆိုတာ အရာရှိသမီး​​ တက္ကသိုလ်​​ေကျာင်း​​သူ အင်း​​လျား​​​ေဆာင်ကပါတဲ့​​။ တီး​​တာက​​ေတာ့​​ သူ့​​အမ မသန်း​​ြမင့​်​ တဲ့​​။ အဂင်္လိပ်လက်​​ေအာက်မှာ ြမန်မာလူမျိုး​​​ေတွဟာ အရာရှိအသိုင်း​​အဝိုင်း​​ တက္ကသိုလ်ပညာတတ် အသိုင်း​​အဝိုင်း​​က​​ေပမယ့​်​ ဘိုစိတ်​​ေပါက်မ​​ေနပဲ ြမန်မာမှုအနုပညာ​​ေတွကို တ​​ေလး​​တစား​​ သင်ယူတာ အံဩချီး​​ကျူး​​မိပါတယ်။ ဒီသီချင်း​​ကို ဓါတ်ြပား​​သွင်း​​ြပီး​​တဲ့​​အခါ ကုမ္ပဏီပိုင်ရှင်က အဆို​​ေတာ်ကို ဘာလိုချင်သလဲ ြကိုက်တာ​​ေြပာလို့​​ဆို​​ေတာ့​​ သူက အဲဒီ​​ေခတ်တုန်း​​က အင်မတန်ရှား​​တဲ့​​ ​​ေရဒီယိုဓါတ်စက်အြကီး​​ြကီး​​တလံုး​​ လိုချင်တယ်လို့​​ ​​ေြပာတယ်ဆိုပဲ။ အဲဒါြကီး​​က သူ့​​အတွက် မဟုတ်ပါဘူး​​။ အဲဒီတုန်း​​က သူ​​ေနတဲ့​​ အင်း​​လျား​​​ေဆာင် ဧည့​်​ခန်း​​အတွက်။ ​​ေကျာင်း​​သူ​​ေတွ သီချင်း​​ နား​​​ေထာင်ရ​​ေအာင်လို့​​တဲ့​​။ ​​ေလး​​စား​​ပါရဲ့​​ဗျာ။ သာဓု​​ေခါ်ပါရဲ့​​။ သီချင်း​​ထဲမှာ ​​ေသချာ နား​​​ေထာင်ြကည့​်​လိုက်ရင် သူဘယ်​​ေလာက်အဆိုပညာ ြပည့​်​ဝတယ်ဆိုတာ သိရပါလိမ့​်​မယ်။

    သီချင်း​​အ​​ေြကာင်း​​ဆက်​​ေြပာရရင်​​ေတာ့​​ မိုး​​ရာသီဘွဲ့​​ အလွမ်း​​အ​​ေဆွး​​ပတ်ပျိုး​​တစ်ပုဒ် လို့​​ ဆိုရမှာ​​ေပါ့​​။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ ဒီသီချင်း​​ကို မှုတ်စု​​ေရး​​ရတဲ့​​ ရည်ရွယ်ချက်က​​ေတာ့​​ သီချင်း​​ြကီး​​ နား​​မ​​ေထာင်ဖူး​​​ေသး​​တဲ့​​ လူငယ်​​ေတွကို ြမန်မာသီချင်း​​ြကီး​​တစ်ပုဒ်နဲ့​​ နား​​ယဉ်​​ေအာင် မိတ်ဆက်​​ေပး​​ချင်လို့​​ပါ။ အင်မတန် ပျင်း​​စရာ​​ေကာင်း​​တယ်။ အိပ်ချင်စရာ​​ေကာင်း​​တယ်။ အဆွဲအငင်​​ေတွ များ​​လွန်း​​တယ်လို့​​ ကျွန်​​ေတာ်ကိုယ်တိုင်လည်း​​ အစက ထင်ခဲ့​​ဖူး​​ပါတယ်။ သူများ​​ဖွင့​်​သံြကား​​ရင်​​ေတာင် “​​ေတာ်ြပီ ​​ေတာ်ြပီ။ ဒါ​​ေလာက်ဆို လံု​​ေလာက်ြပီ” လို့​​ ​​ေြပာရင်း​​ ပိတ်ခိုင်း​​ခဲ့​​ဖူး​​ပါတယ်။ အဲဒါ ဘာနဲ့​​တူသလဲဆို​​ေတာ့​​ ငပိမစား​​ဖူး​​တဲ့​​သူ၊​ ငါး​​ပုပ်​​ေြခာက် မစား​​ဖူး​​တဲ့​​သူများ​​က ပုပ်​​ေစာ်နံလိုက်တာလို့​​ ​​ေြပာတာနဲ့​​တူပါတယ်။ စား​​တတ် အရသာခံတတ်လာတဲ့​​အခါ ဘာနဲ့​​မှ မတူတာ ကိုယ်တိုင်သိလာပါလိမ့​်​မယ်။

    ဒီတခါ​​ေတာ့​​ ြမန်မာသီချင်း​​ြကီး​​တစ်ပုဒ်ကို အြမည်း​​​ေကျွး​​တဲ့​​သ​​ေဘာ​​ေပါ့​​။ နား​​​ေထာင်တတ်သွား​​​ေအာင် တပိုဒ်ချင်း​​ ရှင်း​​ြပသွား​​ပါ့​​မယ်။ စာဖတ်ရင်း​​ တ​​ေခါက်ထပ် နား​​​ေထာင်ြကည့​်​​ေစချင်ပါတယ်။ မဟာဂီတမှာ ြကိုး​​၊​ ဘွဲ့​​၊​ သီချင်း​​ခန့​်​၊​ ပတ်ပျိုး​​၊​ ယိုး​​ဒယား​​ စသည်ြဖင့​်​ မူတည်သံကိုလိုက်လို့​​ အမျိုး​​အစား​​​ေတွ ခွဲထား​​ရာမှာ ဒီသီချင်း​​က ပတ်ပျိုး​​သီချင်း​​ အမျိုး​​အစား​​ထဲမှာ ပါပါတယ်။
    သိချင်း​​အစ ​​ေြခဆင်း​​မှာ အို .. မိုး​​​ေဒဝါ ဆိုတဲ့​​ စာလံုး​​သံုလံုး​​နဲ့​​တင် ဆိုြကည့​်​ရင် ဘယ်​​ေလာက်ခက်မှန်း​​သိမှာပါ။ အာ့​​ဟာဟာ ဆိုတဲ့​​အသံ​​ေလာက် ဆိုရခက်တာ မရှိဘူး​​​ေလ။ ဆွဲရ ရစ်ရတဲ့​​​ေနရာ​​ေတွ အား​​လံုး​​မှာ မလှ​​ေရွှဆိုထား​​တာ အသံကုန်​​ေအာင်ယူတယ် ​​ေခါ်ပါတယ်။

    ြမန်မာသီချင်း​​ြကီး​​အဆိုမှာ အဆိုနယ် အတီး​​နယ်ရယ်လို့​​ ရှိပါတယ်။ တချို့​​​ေနရာ​​ေတွမှာ အဆိုက အတီး​​​ေနာက်ကို အကုန်မလိုက်ပဲ ရပ်ြပီး​​ အတီး​​ချည့​်​သက်သက် လွှတ်​​ေပး​​လိုက်တဲ့​​အခါရှိသလို တချို့​​​ေနရာကျ​​ေတာ့​​ အတီး​​ြပန်လည်လာတဲ့​​အထိ တ​​ေနရာက​​ေစာင့​်​​ေနရပါတယ်။ ဥပမာ ရှစ်တိုင်း​​ မှိုင်း​​ဆင်ကာအြပီး​​မှာ အတီး​​ကွက်လွှတ်​​ေပး​​လိုက်သလိုပါ။ ခိုး​​လဲ့​​မှုန်ြပာအြပီး​​မှာကျ​​ေတာ့​​ ြပား​​ ဟား​​ဟား​​ ဆိုြပီး​​ အတီး​​​ေနာက်လိုက်သွား​​ရပါတယ်။ ရွာသင့​်​မှရွာ ​​ေနရာမှာ​​ေတာ့​​ ​​ေနာက်က တီး​​လံုး​​ပါလာတဲ့​​အထိ ​​ေစာင့​်​ဆိုရပါတယ်။ အဲဒီအဝင်အထွက် တိုင်ပင်အား​​လံုး​​ရဲ့​​ အခရာဟာ စည်း​​ဝါး​​ြဖစ်ပါတယ်။ အတီး​​သမား​​တီး​​ချင်သလိုတီး​​ ဒီသီချင်း​​ပိုဒ်ဟာ ဘယ်နှစ်ဝါး​​ရှိတယ် သူ့​​ဘာသာကိုက်​​ေအာင် ြပန်လာခဲ့​​။ ဆိုတဲ့​​သူ အသံကို ယူချင်သ​​ေလာက်ယူ အဲဒီဝါး​​ထက် ​​ေကျာ်ယူလို့​​မရ။ အဲဒါ​​ေြကာင့​်​ ြမန်မာသီချင်း​​ြကီး​​သင်ရင် စည်း​​နဲ့​​ဝါး​​က စလို့​​သင်ရတာပါ။ စည်း​​ဝါး​​ကသာ အ​​ေြခခံမို့​​ စည်း​​ဝါး​​နား​​မလည်ပဲ ဆရာသမား​​နဲ့​​ သင်ြကား​​မယူပဲနဲ့​​ ြမန်မာသီချင်း​​ြကီး​​ကို ဘယ်သူမှ စာအုပ်ြကည့​်​ အ​​ေခွနား​​​ေထာင်ဆိုလို့​​မရပါဘူး​​။

    ​​ေြခဆင်း​​အြပီး​​မှာလာတဲ့​​ အိုြကံုရ..မယ့​်​ဗျာပါ က​​ေတာ့​​ သီချင်း​​သား​​ပါ။ ဒီ​​ေနရာမှာ​​ေတာ့​​ ​​ေနာက်က စန္ဒယား​​လက်သံကို အာရံုစိုက် နား​​​ေထာင်​​ေစချင်ပါတယ်။ လွမ်း​​​ေလအင် ​​ေရွှဘဝင်ကျွမ်း​​​ေနရာမှာ ဆိုသွား​​တဲ့​​အသံ​​ေလး​​လည်း​​ ​​ေတာ်​​ေတာ်လှပါတယ်။ ​​ေနာက်တပိုဒ်က ရွာတန်သင့​်​ပါငဲ့​​ ရွာတန်သင့​်​ပါငဲ့​​ လို့​​ အသံနှစ်ထပ်ယူပံုကိုလည်း​​ ​​ေသချာနား​​​ေထာင်ြကည့​်​ပါ။ ဒီအပိုဒ်​​ေတွအား​​လံုး​​ဟာ ​​ေကျာ့​​​ေကျာ့​​ြပီး​​ဆိုရတဲ့​​ ပတ်ပျိုး​​အဆိုပါ။ ပတ်ပျိုး​​သီချင်း​​များ​​အား​​လံုး​​ဟာ အဲသလိုပဲ ​​ေကျာ့​​​ေကျာ့​​ဆိုရပါတယ်။ ​​ေငွနှင်း​​မှုန်ြပာြပာအပိုဒ်က​​ေတာ့​​ အ​​ေတာ်ဆိုရခက်ပါတယ်။ ​​ေလညှင်း​​​ေသွး​​​ေရာက်​​ေတာ့​​ ပတ်ပျိုး​​ပိုဒ်ကို အစသတ်ြပီး​​ ထက်​​ေကျး​​အာကာပိုဒ်နဲ့​​ အသံကို တွဲ့​​ ြပီး​​ချပါတယ်။ ြပီး​​​ေတာ့​​ သီချင်း​​ကို အဆံုး​​မသတ်​​ေသး​​ပဲ မိုး​​လံုး​​ဆင်ြပင် ကို ဆက်ပါတယ်။ သိချင်း​​တစ်ပုဒ်လံုး​​မှာ ကျွန်​​ေတာ် အြကိုက်ဆံုး​​က​​ေတာ့​​ နှင်း​​ြမူ​​ေြခဆိုင်း​​ သိုင်း​​ဟန်နွဲ့​​ချီ က​​ေန ​​ေမျှာ်​​ေလတိုင်း​​မှိုင်း​​ဆင်ခဲ့​​ြပီ ကို ​​ေကျာ့​​တဲ့​​ အပိုဒ်မှာပါ။ ​​ေလး​​​ေခါက်ဆိုသွား​​တာ တ​​ေခါက်နဲ့​​တ​​ေခါက် အသံမတူ​​ေအာင် ခွဲဆိုသွား​​ပါတယ်။

    အဲဒီစာလံုး​​​ေလး​​ရှစ်လံုး​​အတွက် အဆိုကို ​​ေလး​​ငါး​​ရက် တက်ယူရတယ်လို့​​ ြကား​​ဖူး​​ပါတယ်။ စန္ဒယား​​လက်သံက​​ေလး​​ကိုလည်း​​ အဲဒီအပိုဒ်မှာ အရသာခံ နား​​​ေထာင်​​ေစချင်ပါတယ်။ ဘယ်လို​​ေကာင်း​​မှန်း​​မသိပါဘူး​​။ သူ့​​​ေနာက်ကလာတဲ့​​ ြမူဝန်း​​လို့​​ချီ နဲ့​​ ​​ေဖာ်​​ေဝး​​သူမှာ နှစ်ပိုဒ်ကို သြဖန်ပိုဒ် လို့​​​ေခါ်ပါတယ်။ ပတ်ပျိုး​​သီချင်း​​မှန်ရင် ​​ေနာက်ဆံုး​​မှာ သြဖန်နဲ့​​ ပိတ်ရတယ်။ သြဖန်မှာ ထံုး​​စံ အသွား​​ပိုဒ် နဲ့​​ အြပန်ပိုဒ် နှစ်ပိုဒ်ရှိရြပီး​​ ြကား​​ထဲမှာ အတီး​​သွား​​တစ်ပိုဒ်ပါပါတယ်။ အတီး​​သမား​​​ေတွ လက်စွမ်း​​ြပ​​ေလ့​​ရှိတဲ့​​ ​​ေနရာ​​ေပါ့​​။ သီချင်း​​ဆံုး​​သွား​​ရင် အစက​​ေန တ​​ေခါက်​​ေလာက် ြပန်နား​​​ေထာင် ြကည့​်​လိုက်ပါဦး​​။ နား​​စွဲသွား​​ရင် ြမန်မာသီချင်း​​ြကီး​​​ေတွ အရသာခံလို့​​ ရလာပါလိမ့​်​မယ်။ ဆိုရတာခက်လွန်း​​လို့​​ ဆိုက​​ေရး​​တီး​​ြပိုင်ပွဲမှာ​​ေတာ့​​ ပညာရှင်အဆင့​်​သီချင်း​​အ​​ေနနဲ့​​ ထား​​ပါတယ်။ သို့​​​ေသာ်ြငား​​ အဆီအ​​ေငါ်မတည့​်​တာက အမျိုး​​သား​​ပညာရှင်​​ေတွ ဆိုတဲ့​​အခါ အိုြကံုရ မယ့​်​ဗျာပါ နဲ့​​ကျ​​ေတာ့​​ လံုး​​ရာကြပား​​ရလို့​​ နား​​​ေထာင်မ​​ေကာင်း​​ပါဘူး​​။ ​​ေမ့​​အချစ်ြမား​​စူး​​ တို့​​ ​​ေမာင့​်​ကွက်ကိုရှာ တို့​​လို ြပင်ဆိုလို့​​လည်း​​မရ​​ေတာ့​​ အခက်။

    ဒီသီချင်း​​ြကီး​​​ေတွကို နား​​​ေထာင်လို့​​ အရသာခံတတ်လာတဲ့​​အခါကျ​​ေတာ့​​ ဘာအကျိုး​​ထူး​​မှာမို့​​လဲလို့​​ ​​ေမး​​စရာရှိပါတယ်။ နိုင်ငံြခား​​ရုပ်ရှင်​​ေတွထဲမှာ ပင်လယ်ြပင်မှာ ဘုတ်ြပား​​​ေလး​​နဲ့​​ လှိုင်း​​စီ​​ေနတာြမင်ဖူး​​တယ်ဟုတ်။ ဟိုး​​​ေဝး​​​ေဝး​​ကလာတဲ့​​ လှိုင်း​​​ေခါင်း​​ြဖူက​​ေလး​​​ေတွကို ထိပ်​​ေပါ်​​ေရာက်​​ေအာင်အသာတက် အ​​ေပါ်ကမှတခါ အသာက​​ေလး​​ လျှပ်တိုက်ြပီး​​ ြငိမ့​်​ကနဲ​​ေလျှာချလိုက်တဲ့​​ အရသာမျိုး​​ကို သီချင်း​​ြကီး​​မှာ ခံစား​​လို့​​ရတယ်။ ကိုယ့​်​အသံကို အတီး​​ကပို့​​သ​​ေလာက် ​​ေရာက်​​ေအာင် တင်လိုက်ြပီး​​ရင် အသံကုန်​​ေတာ့​​ အဆံုး​​မှာ ကန်ပစ်ခဲ့​​ြပီး​​ တီး​​လံုး​​နဲ့​​အတူ လှိမ့​်​ချလာလို့​​ရတယ်။ အဆို နဲ့​​အတီး​​နဲ့​​ အ​​ေပး​​အယူကိုက်ရင် ဆိုတဲ့​​လူ​​ေရာ တီး​​တဲ့​​လူပါ အင်မတန် အရသာရှိပါတယ်။

    တရုတ်သိုင်း​​ကား​​​ေတွထဲမှာ အသံနဲ့​​ အတွင်း​​အား​​ြပိုင်သလို​​ေပါ့​​။ နို့​​မဟုတ်ရင် ဘယ်သူမှ အထင်မြကီး​​တဲ့​​ လုပ်စား​​ကိုင်စား​​လို့​​ မရတဲ့​​ အ​​ေဟာင်း​​အ​​ေဆွး​​​ေတွကို အလကား​​သက်သက် အချိန်ကုန်ခံြပီး​​ သင်ြကား​​နား​​​ေထာင်​​ေနပါ့​​မလဲ။ ​​ေနာက်ဆံုး​​​ေြပာချင်တာက​​ေတာ့​​ ြမန်မာသီချင်း​​​ေကာင်း​​​ေလး​​​ေတွကို နား​​ယဉ်လာ​​ေအာင် စပ်မိစပ်ရာ သိုင်း​​ဝိုင်း​​ဖွဲ့​​နွဲ့​​လို့​​ ​​ေရး​​​ေနရတာဟာ တချိန်မှာ ဒီသီချင်း​​ြကီး​​များ​​ကိုပါ နား​​​ေထာင်တတ်လာ​​ေစချင်တဲ့​​ ​​ေစတနာပါ။ ဒီလိုမှ နား​​မ​​ေထာင်တတ်လို့​​ရှိရင် ​​ေနာင်ကျရင် ဘယ်မှာမှ လိုက်ရှာလို့​​ ရနိုင်​​ေတာ့​​မှာ မဟုတ်လို့​​ပါ။ နား​​​ေထာင်ြကည့​်​လို့​​ ြကိုက်တယ်ဆိုရင်ြဖင့​်​ ​​ေကျး​​ဇူး​​များ​​တင်ပါရဲ့​​ခင်ဗျာ။


    အို မိုး​​​ေဒဝါ ။ ရှစ်တိုင်း​​ မှိုင်း​​ဆင်လာ။

    ခိုး​​လဲ့​​မှုန်ြပာ ညှိုး​​ဖွဲ့​​ြကံုလှာ စာနာသင့​်​ပါငဲ့​​ ြငိုး​​မာန်​​ေတာ် မဝင့​်​ပါနဲ့​​ ရွာသင့​်​မှ ရွာ။

    (အို ြကံုရ မယ့​်​ဗျာပါ ကိုယ်တည်း​​ ညည်း​​​ေယာင်မိကာ) ၂ ။ မှိုင်း​​ြပာြပာ ြမူခိုး​​ငယ် မိုး​​ပတ်လည်ဝိုင်း​​ အို တိုင်း​​နယ်ရှစ်ခွင် ​​ေရာ်ရမ်း​​ ဘယ်မြမင်။

    လွမ်း​​​ေလအင် ​​ေရွှဘဝင်ကျွမ်း​​ ရွာသွန်း​​ချဲ့​​ မိုး​​ပစ္စုန် ြခံု ြခံု​​ေထွး​​ ဘယ်မလံု ​​ေရွှသည်း​​ဆတ်ဆတ်ခုန်။

    ​​ေဖာ်မစံု ​​ေတာ်ရံုသာ (ရွာတန်သင့​်​ပါငဲ့​​) ၂။ အို သခင့​်​ မိုး​​နတ်​​ေဆွရယ် ြငိုး​​မာန်​​ေတာ် ​​ေပွပါနဲ့​​​ေတာ့​​ တိတ်ပါစမ်း​​ ​​ေအး​​တုန်လို့​​ ချမ်း​​။

    ရစ်သန်း​​နယ်ခွင် ြမူမင်း​​လွင်ဆိုင်း​​ပါလို့​​ ြခံုြခံုသင်တိုင်း​​ငယ်နှင့​်​ မှိုင်း​​အံုလို့​​ဆင် (ကိုး​​ရပ်နယ်ခွင်) ၂ ။ ြကံုအင်ကပ်​​ေအာင်​​ေလး​​ လွမ်း​​ထပ်သည့​်​အင်။

    [(​​ေြဖမရွှင်​​ေဆွး​​​ေစဖို့​​ အ​​ေရး​​​ေတာ်ြကံု) ၃ ။ ခုများ​​နှယ် ဟိုအမ္ဗုန်က မာန်ဟုန်​​ေတာ်ပျိုး​​ (မျက်မာန်​​ေတာ်ြငိုး​​ပါနဲ့​​ ခိုကိုး​​သူပါ) ၃ ။ (မိုး​​နတ်​​ေဒဝါ) ၂ ရွာ​​ေတာ်​​ေရး​​ကို​​ေလး​​ ​​ေတွး​​ချင့​်​လိုက်ပါ ] ၂ ။

    (​​ေငွနှင်း​​မှုန်ြပာြပာ) ၂ ။ ဘယ်ကိုမှာမှ သိနိုင်ပဲ။ မိုး​​မစဲ ရွာ​​ေစွ​​ေစွ ဟိုတိမ်​​ေြခကသာ ​​ေလညှင်း​​​ေသွး​​။

    ထက်​​ေကျး​​အာကာ မှိုင်း​​တမို့​​မို့​​ ရှုတိုင်း​​ြမင်ရာ ဆိုင်း​​အဆို့​​ဆို့​​။

    (မိုး​​လံုး​​ဆင်ြပင် ကိုး​​ခွင် ဝိုက်ကာြခံု ဟိုအမ္ဗုန်က မှုန်ရီမှိုင်း​​ နှင်း​​ြမူ​​ေြခဆိုင်း​​ သိုင်း​​ဟန်နွဲ့​​ချီ) ၂ ။

    (အို ​​ေမျှာ်​​ေလတိုင်း​​ မှိုင်း​​ဆင်ခဲ့​​ြပီ) ၄ ။

    (ြမူဝန်း​​လို့​​ချီ ​​ေြဖဆည်​​ေတာ့​​နိုင်​​ေရး​​) ၂ ။ သည်ရဂံု စံုြမိုင်ကျး​​ငယ်မှာ ဘုန်း​​ြကံုရ​​ေသး​​။

    (​​ေဖာ်​​ေဝး​​သူမှာ ပူပါဘိတ​​ေရး​​) ၂ ။ ြမနှင်း​​ရည် ​​ေလ​​ေြပဝိုင်း​​တယ် လွမ်း​​သူ့​​အ​​ေဆွး​​။


  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.