• “ဗိုလ် သခင် ဆရာ”

    အဖိုး​တို့​ အဖွား​တို့​ေခတ်တုန်း​က ရပ်ထဲရွာထဲ လူပံုအလယ်မှာ ဗိုလ်တို့​ သခင်တို့​ ဆရာတို့​ဆိုတာ အသက်ြကီး​ငယ်မဟူ ရို​ေသ​ေလး​စား​ အ​ေလး​ထား​အပ်​ေသာသူ​ေတွလို့​ အလိုလိုနား​လည်ထား​ြကြပီး​သား​ ြဖစ်ပါတယ်။ အ​ေရး​အ​ေြကာင်း​ဆို သူတို့​ပဲ အား​ကိုး​စရာရှိတယ် လို့​လည်း​ ​ေအာင့်​ေမ့​ြကတာ​ေပါ့​။ တခါတခါ​ေတာ့​လည်း​ ​ေတာ်​ေတာ်ြမင်ြပင်း​ကပ်စရာ ​ေကာင်း​လို့​ထင်ပါရဲ့​။ ဆရာြကီး​တစ်​ေယာက်က သူ့​ကိုယ်သူ ဗိုလ်သခင်ဆရာ လို့​ နံမယ်တပ်ြပီး​ သ​ေရာ်စာ​ေတွ ​ေရး​ခဲ့​ေသး​တယ်။ မှတ်က​ေရာ။

    ဘယ်သူက မ​ေလး​မစား​ ဆက်ဆံချင်​ေသး​သတုန်း​။ သူ့​လိုမျိုး​ ဗိုလ်လည်း​ဗိုလ် သခင်လည်း​သခင် ဆရာလည်း​ဆရာကျတဲ့​သူ​ေတွ မရှိမဟုတ်။ ရှိ​ေတာ့​ ရှိပါတယ်။ အခုလည်း​ ရှိတာပဲ။ သား​ေယာကင်္ျား​ေလး​ေမွး​ထား​ရင် စကား​ေြပာတတ်၊​ ​ေမး​ြမန်း​စပ်စုတတ်တဲ့​ အရွယ်​ေရာက်လာတိုင်း​ လူြကီး​ေတွ ​ေမး​ေလ့​ရှိတဲ့​ စကား​တစ်ခွန်း​ရှိသဗျ။ “သား​သား​ြကီး​ရင် ဘာလုပ်မယ်” ဆိုတာ​ေလ။ က​ေလး​တိုင်း​ေြဖတတ်တာက​ေတာ့​ “စစ်ဗိုလ်ြကီး​လုပ်မယ်။” “ဆရာဝန်ြကီး​လုပ်မယ်။” ​ေပါ့​။ လူရည်လည်ြပီး​ ​ေလာဘြကီး​တဲ့​က​ေလး​ေတွက​ေတာ့​ သား​ေရွှအိုး​ထမ်း​သလို ​ေြဖြကတယ်။ “စစ်ဗိုလ်ဆရာဝန်ြကီး​ လုပ်မယ်” တဲ့​။ ဟုတ်တာ​ေပါ့​။

    စစ်ဗိုလ်ဆရာဝန်ဆိုတာ ဆရာဝန်​ေတွလို ဩဇာလည်း​ရှိ၊​ စစ်ဗိုလ်​ေတွလို အာဏာလည်း​ရှိတယ် မဟုတ်ဘူး​လား​။ က​ေလး​အ​ေတွး​ေတွပါကွယ်။ ဟုတ်လည်း​ဟုတ်ပဲနဲ့​ဆိုြပီး​ ြပံုး​တမဲ့​မဲ့​ ြဖစ်မကုန်ပါနဲ့​ဦး​။ လူြကီး​ေတွ​ေရာ သည်လို မ​ေတွး​ဘူး​ထင်လို့​လား​။ စစ်သူနာြပုဆရာမ​ေလး​ေတွကို ချိုး​ချိုး​နှိမ်နှိမ် ​ေြပာတဲ့​သူ​ေတွက “သူတို့​က စစ်ဗိုလ်ကိုမှန်း​ချင်မှန်း​၊​ ဆရာဝန်ကို မှန်း​ချင်မှန်း​၊​ ြဖစ်နိုင်ရင် စစ်ဗိုလ်ဆရာဝန်ကိုမှ မှန်း​ြကတာ။ ​ေမာင်ရင်တို့​လို အရစ်မရှိ၊​ အ​ေစ့​မရှိ​ေတွကို ဘယ်လူရာဘယ်သွင်း​ပါ့​မလဲ” လို့​ ​ေြမှာက်​ေပး​သလိုလိုနဲ့​ ဗလာချီြကီး​ ဝင်ကစ်သွား​တတ်​ေသး​တာ။

    သွား​ပုပ်​ေလလွင့်​စကား​ေတွကို ကိုး​ကား​စရာလား​ ဆို​ေပမယ့်​ ဆိုလိုရင်း​အချက်က စစ်ဗိုလ်ဆရာဝန်ဆိုတာ ဆရာဝန်​ေတွထက်​ေရာ၊​ စစ်ဗိုလ်​ေတွထက်ပါ တပန်း​သာတယ် လို့​ ​ေြပာချင်တာပါ။ ဆရာဝန်အတတ်ပညာအြပင်မှာ ​ေရရာတဲ့​ေရှ့​ေရး​က​ေလး​ကလည်း​ တို့​များ​ထက်​ေတာ့​ သာတယ် မဟုတ်ဘူး​လား​။ အနည်း​ဆံုး​ လခသာတာက​ေတာ့​ ြငင်း​မရဘူး​ေပါ့​။ သို့​ေသာ်လည်း​ ြမို့​ေပါ်ကဆရာဝန်​ေတွလို ကုတ်အြဖူက​ေလး​ဝတ် နား​ြကပ်က​ေလး​ ပုခံုး​ေပါ်တင်ြပီး​ စတိုင်ကျကျ ဘိုင်ကျကျ အလုပ်လုပ်​ေနရတာ မဟုတ်ဘူး​။ “ြမင်​ေစချင်စမ်း​လှသည်။ ​ေတာင်တန်း​ြပာ စစ်စခန်း​က ​ေကျာပိုး​အိပ်ကို လွယ်ကာ …” ဆိုတဲ့​ အစား​မျိုး​ပါ။ လွယ်မယ်ထင်ရင် တစ်လ​ေလာက် လာလုပ်ြကည့်​ပါလား​။

    ဟဲ ဟဲ။ အရင်တစ်ပတ်တုန်း​က လက်​ေရှာင်ပါတယ်ဆိုြပီး​ေတာ့​မှ သည်တခါ ပယ်ပယ်နယ်နယ်ြကီး​ နွှာ​ေတာ့​မ​ေပါ့​ေလ လို့​ မထင်ပါနဲ့​။ တချို့​လူ​ေတွက ဘာ​ေြပာသွား​မှန်း​မသိဘူး​ဆိုလို့​ သည်တခါ​ေတာ့​ အရိပ်မြပ​ေတာ့​ပဲ အ​ေကာင်လိုက်က​ေလး​ သရုပ်​ေဖာ်မယ်​ေလ။ စိတ်ဝင်စား​စရာ​ေကာင်း​ပါတယ်ဗျ။ မျက်မြမင်ပုဏ္ဏား​ေြခာက်​ေယာက် ဆင်စမ်း​သလို​ေပါ့​။ ကိုယ်ကိုယ်တိုင် ထဲထဲဝင်ဝင် မလုပ်ခဲ့​ဖူး​ေသာ်ြငား​ သိြမင်ခံစား​မိသမျှ​ေလး​ေတွကို “ဆင် ဆိုသည်မှာ” စာဖွဲ့​ရတဲ့​အခါ ယပ်​ေတာင်ြကီး​ပါ။ တိုင်လံုး​ြကီး​ပါ လို့​ေတာ့​ တစ်​ေယာက်တစ်​ေပါက် မ​ေြပာလိုပါဘူး​။ ​ေကာ​ေဏ္ဍညပုဏ္ဏား​က​ေလး​လို တစ်​ေချာင်း​တည်း​ေသာ လက်ညှိုး​ေထာင်လို့​ တစ်ခွန်း​တည်း​ေသာ စကား​ဆိုပါ့​မယ်။ ဆင်​ေြပာင်ဘယ်​ေလာက်ြကီး​ြကီး​ အြမီး​က​ေတာ့​ ရှူး​လှပါသဗျို့​။ (ခုမှပဲ မရမ်း​တလင်း​ထွက်မှန်း​ လူသိကုန်​ေတာ့​တယ်။ ဧကံသ​ေအာက်ကြမင့်​ လို့​ နံမယ်​ေပး​ရ​ေကာင်း​မလား​ မသိဘူး​။ ​ေရှ့​က​ေပါက်တာ​ေတာ့​ ြကွား​စရာလား​)။

    ကိုယ်​ေတွ​ေခတ်တုန်း​က​ေတာ့​ စစ်ဗိုလ်ဆရာဝန်ဆိုတာ ​ေဆး​ေကျာင်း​သား​ဘဝမှာကတည်း​က ဗိုလ်​ေရွး​အဖွဲ့​မှာ ဗိုလ်​ေလာင်း​စာ​ေမး​ပွဲ​ေြဖ၊​ လူ​ေတွ့​စစ်​ေဆး​ြပီး​မှ ​ေခါင်း​ေခါက်​ေရွး​ထား​တာပါ။ ဒုတိယနှစ်ကတည်း​က ​ေထာက်ပံ​ေြကး​ေခါ်မလား​ လစာ​ေခါ်မလား​မသိ၊​ ချီး​ြမှင့်​ေငွခံစား​နိုင်ြကြပီး​ သူများ​ေတွလို စာ​ေမး​ပွဲြပီး​လို့​ ​ေကျာင်း​ပိတ်တဲ့​အခါ ရပ်ရွာမြပန်နိုင်ပဲ စစ်ပညာ​ေတွ သင်ရ​ေသး​တယ်လို့​ မှတ်ပါတယ်။ မဆလအစိုး​ရလက်ထက်ဆို​ေတာ့​ တပ်မ​ေတာ်သား​ေတွရဲ့​ ဇာတာစန်း​လဂ်ဟာ ​ေပါ့​ေသး​ေသး​ေတာ့​ မဟုတ်ခဲ့​ဘူး​ဗျ။ (သည်​ေန့​ကျမှ ​ေလး​ြကီး​ြကီး​ မဟုတ်​ေတာ့​တာလို့​ေတာ့​ မဆိုလို​ေြကာင်း​ပါ) မဂင်္လာဒံုစစ်​ေဆး​ရံုဝန်း​ကျင်​ေတွဟာ ​ေဆး​ဗိုလ်​ေလာင်း​က​ေလး​ေတွ ကျင်လည် ကျက်စား​ခဲ့​ရာ ​ေနရာ​ေတွ​ေပါ့​။ အစ​ေဖာ်​ေပး​လိုက်လို့​ လွမ်း​မျက်ရည် သီသီ​ေဝ့​တဲ့​သူ​ေတွ ​ေဝ့​ကုန်ပါဦး​မယ်။ ​ေဆး​ရံုဝင်း​ထဲမှာကိုက စစ်ပံုမကျ မဝင်ရလို့​ စာကပ်ထား​တာမို့​ ယူနီ​ေဖာင်း​ဝတ် ဆရာဝန် လှတပတ ြကွတရွတ​ေလး​ေတွ ပျား​ပန်း​ခပ်​ေနြကတာ ြမင်ရမှာ မလွဲဘူး​။

    ကိုယ့်​အတန်း​ထဲက ဖလန်း​ဖလန်း​ထခဲ့​တဲ့​သူ​ေတွက​ေတာ့​ အခုချိန်မှာ အဘြဖစ်တဲ့​သူြဖစ်၊​ မမြဖစ်တဲ့​သူြဖစ်ကုန်​ေပါ့​။ လူပံုြကီး​ေတွကလည်း​ စဉ့်​အိုး​ြကီး​ေလာက် ရှိ​ေပလိမ့်​မယ်။ စည်ပိုင်း​ြကီး​ေလာက် ရှိ​ေပလိမ့်​မယ်။ (ဟီး​ ချစ်လို့​စတာ စိတ်ဆိုး​နဲ့​ေနာ်)။ ငယ်​ေပါင်း​သူငယ်ချင်း​ေတွမို့​ မ​ေတာ်တဆ ြပန်ဆံုြကတဲ့​အခါ “မ​ေရာက်တာြကာြပီ။ မ​ေတွ့​တာြကာြပီ။ သတိရလိုက်တာ စာအုရာ” လုပ်မိ​ေလ​ေတာ့​ သူတို့​ကလည်း​ အြမဲြခံုလွှမ်း​ထား​ရရှာတဲ့​ ဇာတိ ပုည ဂုဏ်မာန​ေတွ ခနချွတ်လို့​ ခို​ေကာင်​ေရကိုး​ရာအား​နဲ့​ ညည်း​ြပြကပါတယ်။ (အဲဒါ​ေပါ့​ ခိုကိုး​ရာမဲ့​တယ် ဆိုတာ။ ကိုယ်​ေတာင် မ​ေနနိုင် မထိုင်နိုင် မဲ့​ကာရွဲ့​ကာ ​ေရး​မိပါ​ေပါ့​။) ဆိုလိုရင်း​က​ေတာ့​ အား​မကျချင်စမ်း​ပါနဲ့​။

    ကိုယ့်​ဝမ်း​နာ ကိုယ်သာသိတယ် ဆိုပါ​ေတာ့​။ အလို​ေလး​ကွယ်။ ဘွဲ့​လွန်​ေတွလည်း​ အစီအရီ။ နိင်ငံြခား​ဆိုလည်း​ သွား​လိုက်ြပန််လိုက်၊​ ​ေန​ေရး​ထိုင်​ေရး​ စား​ေရး​ေသာက်​ေရး​ကလည်း​ တင့်​ေတာင့်​တင့်​တယ်နဲ့​ဟာ “မျက်ထား​ညို ဘာအလိုများ​မကျ၊​ စကား​မဆိုဝံ့​ေအာင်ကွယ် အိုဘယ့်​ သက်လှယ်” လို့​သာ ​ေမး​လိုက်ချင်​ေတာ့​တယ်။ ဒါနဲ့​များ​ေတာင် “အိမ်မှာပဲ​ေနချင်တယ် ​ေမ​ေမ” လို့​ ဆိုလာ​ေတာ့​ ကိုယ်ကလည်း​ ​ေြကာ်ြငာထဲကအတိုင်း​ “အ​ေြကာင်း​တစ်ခုခု​ေတာ့​ ရှိရမယ်။” လို့​ ဆက်​ေတွး​မိြပန်​ေရာ။

    ကိုယ်ကိုယ်တိုင်က​ေရာ အဲသည်​ေလာက်​ေကာင်း​တဲ့​အလုပ်ကို ဘာြဖစ်လို့​များ​ ဝင်မလုပ်ခဲ့​မိတာပါလိမ့်​။ ​ေရှ့​တန်း​လိုက်သွား​ရရင် “ခရာဆူး​ြခံု ဟိုအထဲက ​ေမျှာ့​နက်မည်း​ြကီး​ တွယ်တတ်တယ်” ဆိုြပီး​ ရွှံစင်မှာ ​ေြကာက်တဲ့​အစား​ထဲက​ေတာ့​ မဟုတ်ပါဘူး​။ အလုပ်မဝင်ခင်မှာ ဘဘအြကီး​ြကီး​တစ်​ေယာက်က “စစ်ထဲဝင်ပါလား​။ ဘာမှ မပူနဲ့​။ သူ့​တာဝန်ထား​။” လို့​ ​ေြမ​ေတာင်​ေြမှာက်​ေပး​ချင်တာ​ေြကာင့်​ အခွင့်​အလမ်း​က​ေလး​များ​ ​ေပး​သနား​ဖူး​ပါတယ်။ သူ့​ကို​ေတာ့​ မယံုနိုင်စရာ ဘာအ​ေြကာင်း​မှ မရှိပါဘူး​။ ဒါ​ေပမယ့်​ ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ် မယံုလို့​ ​ေရထဲက ဆွဲတင်မယ့်​လက်ကို ဘူး​ခါခဲ့​ရတယ်။ (သူက လက်​ေပး​ လက်​ေပး​ လို့​ ​ေြပာတာကိုး​။ ငါ့​လက်ကိုယူလိုက်လို့​မှ မ​ေြပာပဲနဲ့​။) လူကိုက ကပ်သီး​ကပ်ဖဲ့​ဗျ။ ​ေကာင်း​ေကာင်း​ဆိုး​ဆိုး​ ကိုယ့်​ြကမ္မာကို ကိုယ့်​ဘာသာပဲ ဖန်တီး​ချင်တယ်။ သူများ​ဖန်တီး​ေပး​ထား​တဲ့​ဘဝြကီး​ကို ​ေစွ့​ကနဲတက်မထိုင်ချင်ဘူး​။

    ​ေပကပ်ကပ်နဲ့​ စွာကျယ်ဆိုတဲ့​အစား​မျိုး​။ ​ေစတနာနဲ့​ မတန်ဘူး​လို့​ ​ေြပာချင်​ေြပာ။ အဲသည်အထဲကို မဝင်ချင်ဘူး​။ ​ေြကာက်တယ် ဆိုတာ ​ေရှ့​တန်း​ထွက်ရလို့​။ အ​ေနအစား​ဆင်း​ရဲမှာစိုး​လို့​ မဟုတ်ဘူး​။ အရှင်​ေမွး​ေတာ့​ ​ေန့​ချင်း​ြကီး​နိုင်မှန်း​ သိ​ေပမယ့်​ ဘုန်း​ြကီး​ေကျာင်း​သား​များ​လို အရှင့်​ေနာက်ပါး​ တဖဝါး​မခွာ မခစား​ချင်ဘူး​။ ​ေဗာင်း​ေတာ်ညိတ်လည်း​ စိတ်​ေတာ်မသိချင်ဘူး​။ ကိုယ့်​စိတ်နဲ့​ ကိုယ့်​ကိုယ်ပဲ​ေနချင်တယ်။ တစ်စံုတစ်​ေယာက်ကို ​ေြကာက်ရွံ့​စွာနဲ့​ ပျပ်ဝပ်ကျိုး​နွံ မြပုချင်ဘူး​။ သည်လို​ေြပာ​ေတာ့​ အထဲကလူ​ေတွကို အဲလို​ေန​ေနရတယ် လို့​ မဆိုလိုပါဘူး​။ ကိုယ့်​စိတ်နဲ့​ ဘယ်လိုမှ မြဖစ်နိုင်ဘူး​လို့​ ​ေတွး​မိတာ။ အရပ်ဘက်မှာ အထက်လူြကီး​ေြကာက်ရတယ်ဆို​ေပမယ့်​ အိမ်ကမိန်း​မ​ေတွ က​ေလး​ေတွ ကိုယ်နဲ့​လိုက်ြပီး​ ခစား​ဝန်း​ရံ သစ္စာခံစရာမှ မလိုတာ။ သည်က​ေန့​ အလုပ်မလုပ်ချင်​ေတာ့​ရင် ​ေသချာ​ေအာင် ဆံုး​ြဖတ်။ ​ေနာက်​ေန့​ အလုပ်မသွား​ပဲ ​ေနလိုက်ရံု​ေပါ့​။ ​ေနရင်း​ထိုင်ရင်း​ တပ်​ေြပး​ တရား​ခံ​ေြပး​ မြဖစ်ဘူး​။

    အဓိကက​ေတာ့​ ကိုယ်ဟာ အမိန့်​မနာခံတတ်တဲ့​သူမှန်း​ ကိုယ့်​ဘာသာ သိတယ်။ တပ်ထဲမှာ အဲဒါမပါရင် ဘာမှ လုပ်လို့​ မရဘူး​။ အဲဒါနဲ့​ အဓိကဖွဲ့​စည်း​ထား​ရတာ။ လက်နက်ကိုင်အဖွဲ့​အစည်း​ြကီး​ကို အဲဒါနဲ့​မှ မအုပ်ချုပ်ရင် ဘာနဲ့​သွား​အုပ်ချုပ်မှာလဲ။ ဒါ​ေြကာင့်​ အ​ေတာင်ပါတဲ့​ ငှက်​ေတွကို ​ေရထဲကငါး​က ဖား​တု ခရုခုန် မလုပ်ဘူး​။

    ဘွဲ့​လွန်ဝင်ခွင့်​အင်တာဗျူး​ေြဖ​ေတာ့​ ဆရာြကီး​ဦး​သာလှ​ေရွှက “ခွဲစိတ်ရတာချင်း​အတူတူ၊​ မီး​ယပ်သား​ဖွား​ကျ​ေတာ့​ ဘာလို့​ မ​ေြဖတာလဲ” တဲ့​။ “ကျွန်​ေတာ်က မိန်း​မ​ေတွြကား​ထဲမှာချည့်​ပဲ မ​ေနတတ်လို့​ပါ။” လို့​ ​ေြဖလိုက်တယ်။ ဆရာြကီး​က “ဪ ဆရာ​ေလး​က လူပျိုမို့​လား​။” လို့​ ​ေမး​ေရာ။ အခုလည်း​ အဲသလို ​ေမး​ရမယ့်​ပံု​ေပါက်​ေနြပီ။ အရပ်ဘက်မှာ​ေတာ့​ စည်း​နဲ့​ကမ်း​နဲ့​ အထက်လူြကီး​စကား​ နား​မ​ေထာင်ပဲ​ေနရတာမို့​လား​ လို့​ ​ေမး​ချင်စရာ။ အာဏာစက်ချင်း​ေတာ့​ မတူတာ အမှန်ဗျ။ ကျိုက်ထီး​ရိုး​က ဝယ်လာတဲ့​ စက်​ေသနတ်​ေတွလို “ြပန်မချစ်ရင် ပစ်သတ်မယ်” ဆိုတာမျိုး​ေတာ့​ လုပ်လို့​ မရဘူး​ မဟုတ်လား​။ ဒါ​ေပမယ့်​ တပ်ထဲကျရင် အဘအိမ်က ကား​ဆရာ​ေနမ​ေကာင်း​တာလည်း​ပဲ ဗီအိုင်ပီလူနာထဲပါတယ်ဗျ။ ကျား​လည်း​ေြကာက်ရတယ်။

    ကျား​ေချး​က ပို​ေြကာက်ရတယ်။ (နံတာကိုး​ဗျ)။ ကိုယ်က အရပ်ထဲသွား​ရင်သာ ဗိုလ် သခင် ဆရာ။ အလုပ်ထဲမှာ​ေတာ့​ ငယ်ကျွန် ​ေအာက်ဆွဲ တပည့်​ လက်သား​။ ရုတ်ရုတ်ရုတ်ရုတ် မလုပ်နဲ့​ ဂုတ်ဂုတ်ဂုတ်ဂုတ် ြဖစ်သွား​မယ်။ လူြကီး​အိမ် လူနာသွား​ြကည့်​ရတယ်ဆိုတာ ြခ​ေသင့်္​ မျက်စဉ်း​ခပ်ရသလိုပဲ။ မယံုရင် အခု​ေဆး​ရံုမှာ လူနာြကည့်​နည်း​နဲ့​ သွား​စမ်း​ြကည့်​ပါလား​။ ဒိုင်း​ေညာင့်​ အ​ေြမှာက်တစ်သိန်း​နဲ့​ ​ေလာက်​ေတာင်မ​ေလာက်ဘူး​။ အိမ်မှာဆင်ထား​တဲ့​ ပုခက်ြပုတ်ကျလို့​ စပွန်ဆာ​ေပး​တဲ့​ ကံထရိုက်​ေခါ်ြပီး​ နား​ထင် ​ေြခာက်လံုး​ြပူး​ြကီး​နဲ့​ ​ေတ့​တယ်ဆိုလား​ ြကား​ဖူး​ဖတ်ဖူး​လိုက်တယ်။

    အရပ်သား​ေတွ ​ေလျာ်​ေြကး​ေတာင်း​တာ ဘာဟုတ်​ေသး​တုန်း​။ ဘုရား​လက်ထက်က ဆရာဇီဝကြကီး​ေတာင် ဥ​ေတနမင်း​ကို​ေဆး​ကု​ေတာ့​ ဆင်​ေကာင်း​တစ်စီး​နဲ့​ အသြပာ​ေထာင်ထုပ်​ေတာင်း​တာဟာ သူ့​အတွက် ​ေြခြကွခမဟုတ်ပါဘူး​တဲ့​။ ​ေထာပတ်အနံ့​မခံနိုင်တဲ့​ ရှင်ဘုရင်ကို အနံ့​သတ်ထား​တဲ့​ေထာပတ်နဲ့​ ​ေဆး​ကုြပီး​ ​ေလချဉ်တက်လို့​ ​ေထာပတ်နံ့​ရတဲ့​အခါ လိုက်သတ်ခိုင်း​လိုက်တဲ့​လူ​ေတွလက်က လွတ်​ေအာင်​ေြပး​နိုင်ဖို့​ အတွက်ပါတဲ့​။

    ဆင်​ေပါ်က​ေန အသြပာ​ေတွ ကျဲြပီး​ ထွက်​ေြပး​ရတာဆိုပဲ။ အဲလိုလူနာမျိုး​ ​ေန့​တိုင်း​ကုရမယ်ဆိုရင် ​ေသရချည်ရဲ့​ဗျာ။ ဒါ​ေပသိ ဝါသနာပါတဲ့​သူ​ေတွက​ေတာ့​ အဘအိမ်က​ေခါ်တာကိုမှ ကံထရိုက်ဆွဲ ကုချင်တာလည်း​ ရှိသ​ေပါ့​။ ဘုန်း​ေတာ်ြကီး​ဘုရား​အတွက် စက်​ေတာ်ချင်း​တီး​ေပး​ရမှ စိန်ဆိုင်း​ြမဆိုင်း​ ြဖစ်တာကလား​။ နန်း​သံုး​ေတာ်ဝင် ​ေရွှသဇင်ဆရာဝန်ြကီး​ေတွကို နှယ်နှယ်ရရမှတ်လို့​။ လူနာ​ေဆာင်ထဲ​ေရာက်တာ​ေတာင် ရှင်ဘုရင့်​ဖင်နှိုက်ထား​တဲ့​ လက်က​ေလး​ ​ေရွှချထား​ေတာ့​မ​ေလာက် တသသ​ေထာင်ထား​တယ်။ ကိုယ်လိုငတံုး​ေတွသာ ​ေတာကရွှံ့​တပိဿာနဲ့​ ငမွဲ​ေတွကို ဆဲဆဲဆိုဆို ဆံထံုး​ထံုး​ဆီစိုက် ကုချင်တာ။ သူများ​ေတွြဖင့်​ ပီယဝါစာ​ေလး​နဲ့​ ​ေရွှလှည်း​စီး​ ​ေငွလှည်း​စီး​။ လိုက်ပါတယ်။ ြပာပံုနဲ့​။ ​ေနွး​မှ​ေနွး​။ ကိုယ့်​အ​ေြကာင်း​ ကိုယ်အသိဆံုး​။

    ကိုယ့်​ဘာသာ မလုပ်ချင်တာနဲ့​ပဲ စပျစ်သီး​ချဉ်သ​ေလး​ ဘာ​ေလး​။ အ​ေကာင်ြကီး​ အြမီး​ရှူး​သ​ေလး​ဘာ​ေလး​။ ပုတ်ပုတ်ခတ်ခတ် ​ေြပာစရာလား​။ ​ေြပာရဲ​ေပါင်ဗျာ။ ဒါ​ေပသိ သယ်ရင်း​ြကီး​ေတွ ကိုယ့်​ဘာသာ အသိဆံုး​ြဖစ်​ေပလိမ့်​မယ်။ အခက်ြကီး​ အ​ေခွြကီး​ေတွ ​ေလး​လာတဲ့​အခါ ဘဝတက်လမ်း​ဆိုတာ ကိုယ်ရည်ကိုယ်​ေသွး​ ြကိုး​စား​အား​ထုတ်မှု​ေတွနဲ့​ ဘယ်လိုမှ မပတ်သက်​ေတာ့​ဘူး​ဗျ။ အိုလို့​ေသကာမှ​ေသ​ေရာ၊​ လုပ်သက်​ေတွ စွမ်း​ေဆာင်ရည်​ေတွကလည်း​ အသံုး​ဝင်လိမ့်​မယ် မဟုတ်ဘူး​။ စင်​ေတာ်မ​ေကာက်သ​ေရွ့​ ဖင်​ေပါ်​ေအာင် ​ေလျှာက်​ေစဦး​ ​ေလ​ေတာင် အသလပ်ခံရမယ် ထင်သလား​။ အရှင်​ေမွး​ေတာ့​ ​ေန့​ချင်း​ြကီး​သလို အရှင်​ေသ​ေတာ့​ ​ေန့​မကူး​ခင် ကိုယ်လည်း​လိုက်ရ​ေရာ။ ​ေဘာ်ဒါ​ေတွ တစ်ခွန်း​တည်း​နဲ့​ ဓါတ်သွား​ေအာင် ​ေြပာရရင် သည်​ေနရာမှာ ​ေအာက်ဖဲက စကား​ေြပာလာြပီဗျ။ လိမ်မာတယ်။ အဲ​ေလာက်ဆို ​ေပါက်​ေတာ့​ေနာ်။ တို့​များ​က ​ေသွး​ခွဲစကား​ေတွ မဆိုချင်ဘူး​။ သူများ​အတင်း​လည်း​ မ​ေြပာတတ်ပါ။ စပ်မိစပ်ရာ ကွိစိကွစ​ေလာက်က​ေလး​။

    အခု​ေခတ်ကာလ သား​သမီး​ေတွများ​ကျ​ေတာ့​ ကိုယ်က​ေတာင် လွှတ်အား​ကျဖို့​ ​ေကာင်း​ေနြပန်​ေရာ။ ​ေကျာင်း​ြပီး​ရံုနဲ့​ လုပ်သက်လည်း​မလို၊​ ဝင်ခွင့်​လည်း​ ​ေြဖစရာမလို၊​ ​ေအာ်တိုငုတ်တုတ် ဘွဲ့​လွန်တက်ခွင့်​ရ​ေလတယ်။ အချိုး​ေြပတဲ့​သူ​ေတွဆို ြပည်တွင်း​ဘွဲ့​လွန်​ေတွ​ေတာင်မဟုတ်။ ဆိုဗီယက်ြပန်နွဲ့​နွဲ့​စန်း​တို့​၊​ ယိုး​ဒယား​ြပန်အမာစိန်တို့​ ြဖစ်ကုန်တာ ြမန်မှြမန်။ ဗူး​ကလည်း​ေကာင်း​ စင်ကလည်း​ခံဆို​ေတာ့​ အညွန့်​တလူလူ​ေပါ့​ေနာ်။ တစ်ခု​ေတာ့​ရှိတယ်။

    ကိုယ်ဝါသနာပါရာ၊​ အား​သန်ရာ ဘာသာရပ်ကို ​ေရွး​ခွင့်​ရဖို့​က​ေတာ့​ ​ေအာက်ဖဲလိုြပန်​ေရာ။ ဇာတ်ဆရာအလိုကျ​ေတွ မကင်း​ေလဘူး​တဲ့​။ ခက်တာက ဗူး​မခါး​ေသာ်ြငား​ ဆူး​ြကား​မှာ သီး​ြကရတဲ့​အတွက် အ​ေနြကပ်တာက​ေတာ့​ အမှန်ပါ။ အြမီး​ေတွဘွဲ့​ေတွကို မ​ေရပဲ အ​ေစ့​ေတွအဆန်​ေတွ ​ေရတဲ့​အရပ်မို့​ “​ေပျာ်နိုင်မှာလား​။ ရှား​ဖဲ​ေလး​ တြခား​တစ်​ေယာက်ထဲပါတာ မသိလိုက်တဲ့​ဘဝ” ဆိုတဲ့​ ​ေမြမို့​ည​ေတွရဲ့​ ခါး​သီး​မှု​ေတွကို ခံနိုင်ရည်ရှိဖို့​လိုပါတယ်။ တကယ်ပညာတတ်လာလို့​ ပညာတတ်မာန်​ေတွဝင်လာတဲ့​အခါ ​ေြခသုတ်ပုဆိုး​ ​ေြမွစွယ်ကျိုး​ေနနိုင်ဖို့​ ခက်တာ​ေပါ့​။ နဂိုကမှ ြမင်း​ကို ချိုတပ်​ေပး​ထား​ြပီး​သား​ မဟုတ်လား​။

    လူတိုင်း​လူတိုင်း​မှာ အသက်​ေမွး​မှုနယ်ပယ်တိုင်း​မှာ ​ေကာင်း​တာ​ေတွချည့်​ပဲလည်း​ မရှိဘူး​။ ဆိုး​တာ​ေတွချည့်​ပဲလည်း​ မရှိဘူး​။ အြပင်ကြမင်ရသ​ေလာက် ​ေရွှ​ေကျာင်း​ေြပာင်​ေြပာင်​ေတွမှာလည်း​ ဝမ်း​ေခါင်​ေခါင်​ေတွ သီတင်း​သံုး​ချင်သံုး​ေနတတ်တာပဲ။ ကိုယ့်​စိတ် ကိုယ့်​စရိုက်ကို ကိုယ့်​ဘာသာသိဖို့​ပဲ လိုတာ​ေပါ့​။ ကိုယ်တိုင် မကျင်လည်ဖူး​တဲ့​ သူတပါး​ရပ်ရွာကို ​ေကာင်း​သည်ဆိုး​သည်၊​ ချိုသည်ခါး​သည်၊​ ​ေဝဖန်စရာ အ​ေြကာင်း​ မရှိပါဘူး​။ (​ေအာင်မယ်​ေလး​ မ​ေဝဖန်​ေပလို့​သာ ​ေတာ်​ေတာ့​တယ်)။ တစ်ခု​ေတာ့​ သတိ​ေပး​ချင်ပါတယ်။ အစစအရာရာ ကိုယ့်​ေခါင်း​မသံုး​ပဲ သူများ​ဦး​ေနှာက်နဲ့​ ​ေစလိုရာ​ေစဘဝမှာ အသား​ေသလာမိရင် တ​ေန့​ကျ အလုပ်ကထွက်ြပီး​တဲ့​အခါမှာ​ေတာင် အ​ေတွး​အ​ေခါ်​ေတွက အညွန့်​တံုး​သွား​မှာ စိုး​ရပါတယ်။

    မုန့်​ဖိုး​ပဲဖိုး​ေလာက်နဲ့​ ထိုင်ဆိုထိုင် ထဆိုထ အကျင့်​ြကီး​ေတွ ပါ​ေနတဲ့​အခါ အဘတို့​က ခိုင်း​လို့​သာ လုပ်​ေနရတယ်။ ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ် ဘာ​ေတွလုပ်ြပီး​ ဘာ​ေကာင်ြဖစ်​ေနမှန်း​ နည်း​နည်း​ေလး​မှ မရိပ်မိ​ေလရှာသူ​ေတွ ြဖစ်ကုန်​ေတာ့​ မခက်ပါလား​ကွယ်။ စင်​ေပါ်ကယမင်း​ရုပ်က​ေလး​များ​ဟာ အသွင်လည်း​ တင့်​တယ်လှပါ​ေလရဲ့​။ ဆင်ြမန်း​ေပး​ထား​တာ​ေတွကလည်း​ ပိုး​ဖဲကတ္တီပါ၊​ ရတနာများ​ေတာင် ပါလိမ့်​ဦး​မယ်။ မီး​ေရာင်​ေအာက်မှာ ဗိုလ်ရှုခံစင်​ေတာ်မင်း​သမီး​ဘဝ​ေပမယ့်​ အရုပ်ဆိုး​ဆိုး​ အဖိုး​မထိုက်တဲ့​ သစ်သား​ရုပ်က​ေလး​ ပင်​ေနာ့​ချိုလို​ေတာ့​ ကိုယ်ပိုင်ဘဝမရှိ​ေလဘူး​ဗျ။ ကိုယ့်​ဘဝကို ကိုယ့်​အား​ကိုယ်ကိုး​ ကိုယ်ပိုင်အသိဉာဏ်နဲ့​ ကိုယ်တိုင်ထုဆစ်နိုင်သူ​ေတွ ြဖစ်နိုင်ြက​ေစသား​လို့​ ဆု​ေတာင်း​ေပး​လိုက်ပါတယ်။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.