• ´အြပန့​်​အြပန့​်​အြပန့​်​လား​​ကွဲ့​​ အြပား​​အြပား​​အြပား​​ပါဗျို့​​´

    ​​ေရွှ​​ေငွ​​ေကျာက်သံပတ္တြမား​​စတဲ့​​ တွင်း​​ထွက်သယံဇာတ၊​ ဆန်ဂျံုပဲ​​ေြပာင်း​​စတဲ့​​ လယ်ယာထွက်ကုန်သယံဇာတ၊​ ​​ေရနံသဘာဝဓါတ်​​ေငွ့​​စတဲ့​​ ကုန်း​​တွင်း​​ကမ်း​​လွန် ​​ေြမ​​ေအာက်သယံဇာတ​​ေတွအြပင် ြပည်ပထွက်ကုန်အြဖစ် အဆက်မြပတ်ထွက်ရှိ​​ေနတဲ့​​ ြမန်မာ့​​သယံဇာတတစ်ခုက​​ေတာ့​​ လူစွမ်း​​အား​​အရင်း​​အြမစ်သယံဇာတပဲ ြဖစ်ပါတယ်။ ရံုး​​ဖွင့​်​ရက် ပန်း​​ဆိုး​​တန်း​​လမ်း​​မမှာရှိတဲ့​​ ြမန်မာနိုင်ငံကူး​​လက်မှတ်ထုတ်​​ေပး​​တဲ့​​ဌာနမှာ ​​ေန့​​စဉ်နဲ့​​အမျှ ြကိတ်ြကိတ်တိုး​​စည်ကား​​​ေနတဲ့​​ ြမန်မာလူငယ်က​​ေလး​​​ေတွကို ြကည့​်​ရင် တစ်နှစ်အထွက်နှုန်း​​၊​ ဆယ်စုနှစ်အထွက်နှုန်း​​​ေတွကို ခန့​်​မှန်း​​ြကည့​်​လို့​​ ရနိုင်ပါလိမ့​်​မယ်။

    အခုလို ဆယ်စုနှစ် နှစ်ခု သံုး​​ခု​​ေလာက််စွန်း​​လာတဲ့​​အခါမှာ​​ေတာ့​​ သူတို့​​ထဲက အ​​ေတာ်များ​​များ​​ဟာ နိုင်ငံရပ်ြခား​​မှာ အ​​ေြခမကျ​​ေသး​​​ေတာင်မှ အ​​ေနြကာ အသား​​ကျလို့​​ အိမ်က မိသား​​စု​​ေတွကို ဟိုကို​​ေခါ်လို့​​ ရလာြကြပီ​​ေပါ့​​။ ဒီအခါမှာ သူတို့​​ရဲ့​​ ရင်​​ေသွး​​က​​ေလး​​ငယ်များ​​ ​​ေန့​​စဉ်ရင်ဆိုင်ြကီး​​ြပင်း​​ရတဲ့​​ ပတ်ဝန်း​​ကျင် အသိုင်း​​အဝိုင်း​​ဟာ မိဘများ​​ငယ်စဉ်က ြကီး​​ြပင်း​​ခဲ့​​ရတဲ့​​ ြမန်မာလူမှုအသိုင်း​​အဝိုင်း​​နဲ့​​ ဘာဆိုဘာမှ မဆိုင်​​ေတာ့​​တာ အ​​ေသအချာပါပဲ။ ဘာသာတရား​​ အဆံုး​​အမဆိုတာကလည်း​​ ဘုန်း​​ြကီး​​ကန်​​ေတာ့​​ချင်ရင်​​ေတာင် ြမန်မာဘုန်း​​​ေတာ်ြကီး​​​ေကျာင်း​​ကို တကူး​​တက သွား​​သွား​​ဖူး​​ရတဲ့​​​ေနရာဆို​​ေတာ့​​ ကိုယ်​​ေတွငယ်ငယ်တုန်း​​ကလို ​​ေကျာင်း​​ကန်အလယ်မှာ လူလား​​​ေြမာက်ြပီး​​ ဘုရား​​သား​​​ေတာ်များ​​နဲ့​​ အကျွမ်း​​တဝင်မရှိြက​​ေတာ့​​ဘူး​​​ေပါ့​​။ အရှင်ဘုရား​​၊​ တပည့​်​​ေတာ်၊​ တင်ပါ့​​ မှန်ပါ့​​ ဆိုတာ​​ေတွလည်း​​ အိုး​​နင်း​​ခွက်နင်း​​ြဖစ်ကုန်​​ေရာ။

    မိဘများ​​ ခွင့​်​ရလို့​​ ြမန်မာြပည်ြပန်ရင်​​ေတာင် သူတို့​​ခမျာ နိုင်ငံြခား​​သား​​ဧည့​်​သည်​​ေလး​​များ​​လို ​​ေနရထိုင်ရစိမ်း​​ြပိး​​ မ​​ေပျာ်နိုင်ြက​​ေတာ့​​ဘူး​​။ တစ်ရွာမ​​ေြပာင်း​​ သူ​​ေကာင်း​​မြဖစ်လို့​​သာ တရပ်တ​​ေကျး​​မှာ ရုန်း​​ကန်ရှင်သန်​​ေနြကရတဲ့​​ မိဘများ​​ခမျာ ကိုယ့​်​ရင်​​ေသွး​​က​​ေလး​​က တရပ်တရွာ​​ေသွး​​​ေတွဝင်ြပီး​​ ကိုယ့​်​အမျိုး​​မဟုတ်​​ေတာ့​​သလို ြခား​​နား​​လာတဲ့​​အခါမှာ​​ေတာ့​​ ​​ေသွး​​ကစကား​​​ေြပာရံုနဲ့​​ မလံု​​ေလာက်​​ေတာ့​​ဘူး​​ဆိုတာ သ​​ေဘာ​​ေပါက်သင့​်​ပါြပီ။

    ဇွန်လထုတ် ြပည်သူ့​​​ေခတ်ဂျာနယ်ထဲက သီဟပူရဒိုင်ယာရီဆိုတဲ့​​ အခန်း​​ဆက်​​ေဆာင်း​​ပါး​​ထဲမှာ ြပည်ပ​​ေရာက် ြမန်မာမိသား​​စုတစ်စုရဲ့​​ အြဖစ်အပျက်က​​ေလး​​တစ်ခု ဖတ်လိုက်မိပါတယ်။ မိခင်ြဖစ်သူက သား​​ကို ဒါဏ်​​ေြက​​ေဆး​​လိမ်း​​​ေပး​​မယ်ြပင်တဲ့​​အခါ သား​​က အဲဒါ ဆရာဝန်ညွှန်ြကား​​ချက်ထဲမှာ မပါတဲ့​​​ေဆး​​မို့​​ မလူး​​နိုင်ပါဘူး​​တဲ့​​။ မ​​ေအက ဆွဲဆွဲလွဲလွဲ လူး​​​ေပး​​​ေတာ့​​ ဆန္ဒမပါပဲ အတင်း​​အကျပ်ကုသမှု​​ေပး​​တယ်ဆိုြပိး​​ ရဲနဲ့​​တိုင်ပါသတဲ့​​။ အရပ်ရပ်​​ေနြပည်​​ေတာ် ြကား​​လို့​​မှ မ​​ေတာ်ကွယ်။ `မ​​ေကာင်း​​ြမစ်တာ ​​ေကာငိး​​ရာညွှန်လတ်..´ အစရှိတဲ့​​ မိဘဝတ္တရား​​​ေတွကို ဒီက​​ေလး​​အ​​ေနနဲ့​​ နား​​မလည်နိုင်တာ သူ့​​အြပစ်လို့​​​ေတာ့​​ ​​ေြပာလို့​​မရပါဘူး​​။

    မိဘ​​ေတွက သွန်သင်ရမယ်ဆိုတာကျြပန်​​ေတာ့​​လည်း​​ နိုင်ငံရပ်ြခား​​မှာ လူတန်း​​​ေစ့​​​ေအာင် ရုန်း​​ကန်ရင်ဆိုင်ရတဲ့​​ အခက်အခဲ​​ေတွကို ကိုယ်တိုင်ြကံုဖူး​​သူ​​ေတွသာ သိြကမှာပါ။ စာ​​ေရး​​သူက​​ေတာ့​​ ကိုယ့​်​ဆီမှာ ြကီး​​ြပင်း​​လာြကတဲ့​​ တရုတ်သား​​သမီး​​ ကုလား​​သား​​သမီး​​​ေလး​​​ေတွကို နမူနာြပြပီး​​ ကိုယ့​်​ရင်​​ေသွး​​ငယ်​​ေတွကို ြမန်မာ့​​ယဉ်​​ေကျး​​မှု ဓ​​ေလ့​​ထံုး​​စံများ​​နဲ့​​ သိပ်ြပီး​​စိမ်း​​​ေန​​ေအာင် ပစ်မထား​​သင့​်​ဘူး​​လို့​​ သံုး​​သပ်ပါတယ်။ မှန်လိုက်​​ေလ။

    ကိုယ်တိုင်လည်း​​ ဒီလိုပဲ ​​ေတွး​​မိတာ​​ေပါ့​​။ `​​ေခွး​​​ေတာက်ြမစ်ယှက် စိုက်​​ေရာဖက်က သရက်ပင်မင်း​​ သိး​​ချိုကင်း​​၏´ ဆိုတဲ့​​ အြဖစ်မျိုး​​မ​​ေရာက်ရ​​ေလ​​ေအာင် ယဉ်​​ေကျး​​မှုချင်း​​ ​​ေဒွး​​​ေရာယှက်တင်ြဖစ်လာတဲ့​​ ဒီက​​ေန့​​​ေခတ်အခါမှာ ကိုယ်ပိုင်အ​​ေမွအနှစ်အစစ်က ဘာလဲဆိုတာ ကွဲကွဲြပား​​ြပား​​သိြပိး​​ ခွဲခွဲြခား​​ြခား​​ ထိန်း​​သိမ်း​​ထား​​နိုင်မှ ယဉ်​​ေကျး​​မှုတိုက်စား​​တဲ့​​ဒဏ်ကို ခံနိုင်ပါလိမ့​်​မယ်။ ဒါက ြမန်မာတစ်​​ေယာက်အ​​ေနနဲ့​​ ြမန်မာလိုြမင်မိတဲ့​​အြမင်ပါ။ ဒီအြမင်က မှန်ချင်မှန်ပါလိမ့​်​မယ်။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ အစွဲနှစ်ခုပါတယ်။ ြမန်မာဆိုတဲ့​​ လူမျိုး​​စွဲကတစ်ခု၊​ တို့​​ငယ်ငယ်တုန်း​​ကများ​​ဆိုရင်ဆိုတဲ့​​ ​​ေရှး​​ရိုး​​စွဲကတစ်ခု။ ဒီအစွဲနှစ်ခုကို နည်း​​နည်း​​စီ​​ေလျှာ့​​ြပီး​​ ြပန်သံုး​​သပ်ြကည့​်​လိုက်ပါဦး​​။ ​​ေခတ်မီမီ ကမ္ဘာြကည့​်​ြကည့​်​ြမင်ြကရ​​ေအာင်​​ေလ။

    က​​ေလး​​ရဲ့​​အြဖစ်က ဆရာကာြပန် အာ​​ေခါင်လှံစူး​​ဆိုတာမျိုး​​ထက် ဆိုး​​ပါတယ်။ မိဘအဆံုး​​အမကို မနာခံတာ၊​ အရိုအ​​ေသတန်တာ၊​ တပ်ချင်ရာပုဒ်မ အကုန်တပ်၊​ ဘယ်ဟာမှ ​​ေကာင်း​​ဖို့​​မရှိဘူး​​။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ ဒီက​​ေလး​​ဆီမှာ ချိုး​​နှိမ်မပစ်လိုက်ပဲ ရှင်သန်​​ေအာင်ပျိုး​​​ေထာင်​​ေပး​​ရမယ့​်​ အမှန်တရား​​တစ်ခုရှိ​​ေနပါတယ်။ အဲဒါက သူ့​​စိတ်ထဲမှာ မှန်တယ်လို့​​ထင်တာတစ်ခုကို အမှန်အတိုင်း​​ြမင်လာ​​ေအာင် မြပင်​​ေပး​​ပဲနဲ့​​ ဘယ်လိုဖိအား​​​ေပး​​မှုမျိုး​​နဲ့​​မှ ​​ေြပာင်း​​လဲမပစ်လိုက်ပဲ စိတ်ထဲရှိတဲ့​​အတိုင်း​​ ဆန္ဒကို ထုတ်​​ေဖာ်ရဲတဲ့​​ သတ္တိပါပဲ။ ကျွန်​​ေတာ့​်​မှာ မရှိခဲ့​​ပါဘူး​​။ ခင်ဗျား​​မှာလည်း​​ ရှိမ​​ေနပါဘူး​​။ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​မိဘ​​ေတွဆီမှာလည်း​​ မ​​ေတွ့​​ခဲ့​​ရပါဘူး​​။ ဒါ​​ေြကာင့​်​မို့​​ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​အား​​လံုး​​ ဒီက​​ေန့​​ ဒီဘူတာဆိုက်လာရြခင်း​​ြဖစ်ပါတယ်။

    ဗုဒ္ဒဘာသာပိပီ ဘုရား​​​ေဟာနဲ့​​အညီ ´ စကား​​​ေြခာက်ခွန်း​​ လူ၌ထွန်း​​လည်း​​..´ ဆိုတဲ့​​ အဆံုး​​အမ​​ေအာက်မှာ အသား​​​ေသလာခဲ့​​တဲ့​​ဘဝ၊​ ​​ေကျး​​သား​​ညီ​​ေနာင် ဇာတ်​​ေတာ်ထဲက ပု​​ေဏ္ဏး​​မြကီး​​ ​​ေနာက်မီး​​လင်း​​တာကို အမှန်အတိုင်း​​ဖွင့​်​​ေြပာလိုက်မယ််တကဲကဲလုပ်လို့​​ လည်လိမ်ခံလိုက်ရတာကို သင်ခန်း​​စာယူရတဲ့​​ဘဝမို့​​ ဘယ်​​ေလာက်ပဲ မှန်ပါ​​ေစ ကိုယ့​်​အတွက် အကျိုး​​ယုတ်မယ့​်​ စကား​​မျိုး​​ကို ြကမ်း​​ြကား​​​ေလြကား​​​ေတာင် မ​​ေြပာြကနဲ့​​။ မင်း​​နား​​တစ်​​ေထာင် မင်း​​​ေြမာင်တစ်သိန်း​​မို့​​ မလိုသူ​​ေတွ တို့​​လိုက်ရင် အသံ​​ေြကာင့​်​ဖား​​​ေသမယ်လို့​​​ေတွး​​ြပီး​​ ​​ေရငံုနှုတ်ပိတ်​​ေနခဲ့​​ြကတာ ဘယ်​​ေလာက်​​ေတာင်ြကာသွား​​ြပိလဲမသိပါဘူး​​။ `ဟုတ်မှန်​​ေသာ်လည်း​​ အကျိုး​​မရှိ´ ဆိုတဲ့​​စကား​​ကို ကိုယ်လိုသလို ဆွဲ​​ေတွး​​လိုက်တာကိုး​​။ ပိုြပိး​​တိကျ​​ေအာင်ြဖည့​်​​ေြပာရရင် `မိမိ သူတပါး​​ အကျိုး​​မရှိ´ လို့​​ဆိုရမှာ​​ေပါ့​​။ ​​ေြပာတဲ့​​သူ​​ေရာ နား​​​ေထာင်တဲ့​​သူပါ အကျိုး​​မရှိမှ​​ေတာ့​​ မ​​ေြပာပဲ​​ေနတာ အ​​ေကာင်း​​ဆံုး​​​ေပါ့​​​ေနာ်။ ဒါ​​ေြကာင့​်​မို့​​လို့​​ ပညာရှိြကိး​​ပိပီ လူလိမ္မာြကီး​​ပိပီ၊​ မှန်တာကို မှန်တယ်လို့​​ သိ​​ေသာ်ြငား​​ စကား​​အဖတ်တင် အမုန်း​​မခံ ​​ေလကုန်မခံပဲ ကိုယ့​်​အလုပ်ကိုယ် ဆက်လုပ်​​ေနြကတာ​​ေပါ့​​။

    ဒီအခါမှာ အမှား​​ကျူး​​လွန်သူ​​ေတွကလည်း​​ အား​​ကျမခံ မှား​​မှန်း​​သိသိြကိး​​နဲ့​​ကို ငါတို့​​ကမှ အမှန် ကျန်တာ​​ေတွ မုသာဝါဒချည့​်​သာလို့​​ ​​ေြပာင်​​ေြပာင်တင်း​​တင်း​​ ဆက်မှား​​ြက​​ေတာ့​​တာ​​ေပါ့​​။ နှစ်​​ေတွြကာလာ​​ေလ​​ေလ၊​ အမှန်နဲ့​​အမှား​​ ပညတ်ချက်​​ေတွဟာလည်း​​ တရား​​ကင်း​​ကွာလာ​​ေလ​​ေလ ြဖစ်လာပါတယ်။ လက်​​ေတွ့​​သာဓကြပရမယ်ဆိုရင် `ထမင်း​​နပ်မှန်ဖို့​​ခက်တဲ့​​ဘဝမှာ ဘယ်အစိုး​​ရတက်တက် ဘာမှ မထူး​​ဘူး​​ ´ လို့​​ဆိုသူ​​ေတွအတွက် ဘာမှ မထူး​​တဲ့​​အစိုး​​ရကိုပဲ ရလိုက်တာဟာ ဘာမှမထူး​​ဆန်း​​ဘူး​​လို့​​ဆိုရင် ​​ေသချာ​​ေပါက် ​​ေထာင်နန်း​​စံရပါလိမ့​်​မယ်။

    တကယ်တမ်း​​​ေတာ့​​ ြမန်မာ​​ေတွဟာ သူတို့​​အ​​ေနာက်နိုင်ငံ​​ေတွမှာ ထီး​​စိုက်နန်း​​တည်လုပ်​​ေနကတည်း​​က ကိုယ့​်​မင်း​​ကိုယ့​်​ချင်း​​နဲ့​​ အုပ်ချုပ်လာခဲ့​​ြကတာချင်း​​ အတူတူပါပဲ။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ ​​ေလး​​ကျွန်း​​တြမင့​်​မိုရ် ​​ေမယုဗဟိုရ် ယုဂန္ဓိုရ်​​ေတွနဲ့​​ ကမ္ဘာြကီး​​ကို အြပား​​အတိုင်း​​မှတ်​​ေနခဲ့​​ချိန်မှာ သူတို့​​ဆီမှာ​​ေတာ့​​ ကမ္ဘာြကီး​​ကို အလံုး​​မှန်း​​ သက်​​ေသြပခဲ့​​တာ ​​ေတာ်​​ေတာ်​​ေတာင်ြကာသွား​​ပါြပီ။ အဲဒါ လွယ်လွယ်နဲ့​​ ြဖစ်လာတယ်​​ေတာ့​​ မမှတ်​​ေလနဲ့​​။ ခရစ်ယာန်​​ေကျာင်း​​​ေတာ်​​ေတွမှာ ကမ္ဘာမြပား​​ဘူး​​ဆိုရင် ​​ေခါင်း​​ြဖတ်မီး​​ရှို့​​သတ်ခဲ့​​တာ နည်း​​မှ မနည်း​​တာ။ လံုး​​လံုး​​ြပား​​ြပား​​ ကိုယ့​်​ရှိမှ ကိုယ်စား​​ရတာ။ သူတို့​​မို့​​ အား​​အား​​ယား​​ယား​​ ြငင်း​​ပ​​ေလတယ်​​ေနာ်။

    အကျိုး​​ဆက်က​​ေတာ့​​ ကျုပ်တို့​​ြမန်မာ​​ေတွ ဧရာဝတီနဲ့​​ ကမ်း​​ရိုး​​တန်း​​က​​ေလျှာက်​​ေလာက်ကို ​​ေရ​​ေြကာင်း​​သွား​​လာ ရွက်နာဝါ လို့​​ ဖွဲ့​​​ေနချိန်မှာ သူများ​​တကာက ကမ္ဘာပတ်လို့​​ မဆလာလာဝယ်ရင်း​​ ကိုယ့​်​ကို ကျွန်ြပုသွား​​တာ ခံလိုက်ရတာ​​ေပါ့​​။ ဒါ​​ေြကာင့​်​မို့​​ အများ​​ညီရင် ဤကိုကျွဲလုပ်ဖတ်တဲ့​​ အကျင့​်​က​​ေလး​​ကို ြပင်လိုက်ြပီး​​ ဤကိုဤ ကျွဲကိုကျွဲ ကွဲကွဲြပား​​ြပား​​သိ​​ေအာင် အမှန်နဲ့​​အမှား​​ကို ခွဲြခား​​ထုတ်​​ေဖာ်တတ်တဲ့​​သတ္တိက​​ေလး​​ကို ပျိုး​​​ေထာင်​​ေစချင်ပါတယ်။

    နီကိုး​​ကစ်ဒ်မင်း​​ရဲ့​​ အြခား​​သူများ​​ဆိုတဲ့​​ သရဲရုပ်ရှင်ကား​​ြကည့​်​လိုက်ရတုန်း​​က အဲဒီထဲမှာ မိခင်ြဖစ်သူက သမီး​​​ေလး​​ကို ကျမ်း​​စာသင်​​ေပး​​တဲ့​​ အခန်း​​တစ်ခန်း​​ပါပါတယ်။ ဒိဌိ​​ေတွ အုပ်ချုပ်​​ေနချိန်မှာ ဘုရား​​သခင်ကို ယံုြကည်တယ်​​ေြပာရင် ​​ေခါင်း​​ြဖတ်အသတ်ခံရတယ်ဆို​​ေတာ့​​ က​​ေလး​​မက​​ေလး​​က ရယ်ပါတယ်။ ´ အ လိုက်တာ´ တဲ့​​. ´ မယံုြကည်ပါဘူး​​ ​​ေြပာြပိး​​ စိတ်ထဲက ကိုယ့​်​ဘာသာ ကျိတ်ယံု​​ေနရင်လည်း​​ ရလျက်သား​​နဲ့​​´ တဲ့​​။ က​​ေလး​​အ​​ေတွး​​​ေပမယ့​်​ အဲဒိအခိုက်အတန့​်​အတွက်​​ေတာ့​​ မှန်ကန်တဲ့​​အ​​ေတွး​​လို့​​ ​​ေြပာရမှာ​​ေပါ့​​။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ ​​ေနာင်ကျရင် ကိုယ်ကိုယ်တိုင် နှုတ်ကဖွင့​်​ဟ မယံုြကည်ရဲတဲ့​​ ဘုရား​​သခင်ကို ကိုယ့​်​က​​ေလး​​​ေတွ ယံုြကည်လာ​​ေအာင် ဘယ်လိုဆွဲ​​ေဆာင်ရပါ့​​မလဲ။

    အ​​ေြခအ​​ေနအရပ်ရပ်​​ေြကာင့​်​ ြမိုသိပ်ထား​​လိုက်ရတဲ့​​ အမှန်တရား​​တစ်ခုကို သား​​​ေြမး​​များ​​လက်ထက်အထိ ​​ေရငံု​​ေနြပီး​​ သွန်သင်မ​​ေပး​​ဘူး​​ဆိုရင် သူတို့​​​ေတွမှာ ဘယ်ဟာအမှန်ဆိုတာ​​ေတာင် သိနိုင်​​ေတာ့​​မှာ မဟုတ်ပါဘူး​​။ ဒါ​​ေြကာင့​်​မို့​​လို့​​ ကိုယ်ယံုြကည်တဲ့​​အမှန်တရား​​တစ်ခုကို အသက်စည်း​​စိမ်အန္တရာယ်​​ေြကာင့​်​ ပညာရှိအ​​ေတွး​​နဲ့​​ ဖွင့​်​မ​​ေြပာပဲ ​​ေနချင်​​ေနပါ။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ အဲဒီအမှန်တရား​​​ေလး​​ ​​ေပျာက်ကွယ်မသွား​​ပဲ ြပန့​်​ပွား​​လာ​​ေအာင်​​ေတာ့​​ တဘက်တလမ်း​​က ြကိုး​​ပန်း​​သင့​်​ပါတယ်။ အ​​ေနြကာလာရင် ကိုယ်ကိုယ်တိုင်က အဲဒိအမှား​​ကို လက်ခံလာမယ့​်​ အန္တရာယ်ကလည်း​​ ရှိ​​ေသး​​တာ​​ေပါ့​​။

    ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ြမန်မာ​​ေတွမှာ ​​ေခတ်မမီ​​ေတာ့​​တဲ့​​ စွန့​်​ပစ်သင့​်​တဲ့​​ အစွဲတစ်ခုလည်း​​ ရှိ​​ေနပါ​​ေသး​​တယ်။ ကိုယ့​်​အခွင့​်​အ​​ေရး​​ကို ကိုယ့​်​ဘာသာမယူပဲ ဘယ်သူလာြပီး​​ ယူ​​ေပး​​ပါ့​​မလဲ လို့​​ ကယ်တင်ရှင်​​ေစာင့​်​​ေနတတ်တဲ့​​ အကျင့​်​ပါ။ လူ့​​အခွင့​်​အ​​ေရး​​တို့​​ ဒိမိုက​​ေရစိတို့​​ဆိုတာ ကိုယ့​်​မှာ ရှိြပီး​​သား​​ အခွင့​်​အ​​ေရး​​တစ်ခု၊​ တြခား​​သူတစ်​​ေယာက်​​ေယာက်က ထိပါး​​​ေနှာက်ရှက်လာရင် ကိုယ့​်​ဘာသာ ကာကွယ်ယူရမယ့​်​၊​ ပိတ်ပင်ထား​​ရင် ကိုယ့​်​ဘာသာ​​ေတာင်း​​ဆိုယူရမယ့​်​ အရာတစ်ခုသာြဖစ်ပါတယ်။ အခု​​ေတာ့​​ သူများ​​ကို​​ေြကာက်လို့​​ ကိုယ့​်​ဘာသာ ပိတ်ပင်ထား​​ရတယ်ဆိုရင် ဘယ်​​ေကာင်း​​ပါ့​​မလဲ။

    ဒါကိုရဖို့​​ ​​ေသွး​​​ေချာင်း​​စီး​​​ေအာင် ​​ေတာ်လှန်​​ေရး​​ြကီး​​ဆင်နွှဲမှ၊​ နိုင်ငံတကာကဖိအား​​​ေတွ​​ေပး​​မှ၊​ စြကာကိုယ်​​ေတာ်​​ေလး​​ နန်း​​တက်မှ ဆိုတာမျိုး​​မဟုတ်ပါဘူး​​။ ​​ေစာ​​ေစာတုန်း​​က ​​ေြပာခဲ့​​တဲ့​​ က​​ေလး​​​ေလး​​လို ကိုယ်မှန်တယ်ထင်တာကို စိတ်ထဲရှိတဲ့​​အတိုင်း​​ မှန်ပါတယ်လို့​​ ထုတ်​​ေဖာ်​​ေြပာရဲတဲ့​​ သတ္တိပဲ လိုပါတယ်။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ ​​ေြပာတိုင်း​​လည်း​​ အမှန် မဟုတ်​​ေသး​​ဘူး​​​ေနာ်။ အ​​ေြပာအဆင့​်​က​​ေန လက်​​ေတွ့​​ကျင့​်​သံုး​​မှုအထိ အဆင့​်​​ေတွ အများ​​ြကီး​​ ကျန်​​ေသး​​တယ်။ `မှန်တယ်ထင်တာ​​ေတွ ဒီအချိန်မှာ အကုန်မှား​​​ေတာ့​​ ရင်ထဲထိချက်က ြပင်း​​လွန်း​​´ ဆိုတဲ့​​သီချင်း​​ ြကား​​ဖူး​​တယ်မဟုတ်လား​​။ အခုဟာက ​​ေြပာတဲ့​​အဆင့​်​မှာကို တက်မလာလို့​​ ​​ေတွး​​တဲ့​​အဆင့​်​ကို​​ေရာက်​​ေအာင် ​​ေရး​​ြပရတာ။ ကိုယ့​်​စိတ်ထဲက ယံုြကည်တဲ့​​အတိုင်း​​ ထုတ်​​ေဖာ်​​ေြပာြပိး​​ရင် ကိုယ်​​ေြပာတဲ့​​စကား​​ကို ကိုယ်တာဝန်ယူရတယ်ဆိုတာလည်း​​ ကပ်ပါလာ​​ေသး​​တယ်။ အခွင့​်​အ​​ေရး​​တိုင်း​​မှာ တာဝန်ယူမှု တစ်ခုခု ရှိရစြမဲပဲ။ ဒိလိုစာမျိုး​​​ေရး​​ြပိး​​ရင် ြဖစ်လာတဲ့​​အကျိုး​​ဆက်ကိုလည်း​​ တာဝန်ယူရဲရမှာ​​ေပါ့​​။ ဒါမှ လွတ်လပ်စွာ​​ေြပာဆို​​ေရး​​သား​​ခွင့​်​နဲ့​​ ထိုက်တန်တဲ့​​သူတစ်​​ေယာက်ြဖစ်မယ်။ ဒီ​​ေလာက်နဲ့​​လည်း​​ မြပိး​​​ေသး​​ြပန်ဘူး​​။

    လူတစ်​​ေယာက်ရဲ့​​လွတ်လပ်ခွင့​်​ဆိုတာ တြခား​​လူတစ်​​ေယာက်ရဲ့​​လွတ်လပ်ခွင့​်​ကို သွား​​ြပိး​​ မထိခိက်​​ေစရဘူး​​ဆိုတဲ့​​ ကန့​်​သတ်ချက်တစ်ခုလည်း​​ မရှိမြဖစ်လိုပါတယ်။ ကိုယ့​်​ဘက်က ြခံစည်း​​ရိုး​​အဆံုး​​မှာ သူ့​​ဘက်ကြခံစည်း​​ရိုး​​ စတယ်​​ေလ။ ဆိုလိုတာက ကိုယ်ယူလိုက်တဲ့​​ လွတ်လပ်ခွင့​်​​ေြကာင့​်​ တြခား​​သူကိုသွား​​ြပိး​​ ထိခိုက်နစ်နာမှု မရှိ​​ေစရဘူး​​တဲ့​​။ ဒါ​​ေတွဟာ သူများ​​နိုင်ငံသား​​​ေတွ ​​ေကျ​​ေကျညက်ညက် သ​​ေဘာ​​ေပါက်နား​​လည်ထား​​ပါလျက် ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ ြမန်မာ​​ေတွမှာ​​ေတာ့​​ ဘူး​​လံုး​​နား​​မထွင်း​​ြဖစ်​​ေနဆဲပါပဲ။

    ` မင်း​​ဘာမင်း​​ ​​ေထာင်မ​​ေြကာက် တန်း​​မ​​ေြကာက်လို့​​ ​​ေရး​​ချင်ရာ​​ေရး​​ပါ ​​ေမာင်ရာ။ ငရို့​​​ေတာ့​​ ဆွဲမထည့​်​ပါနဲ့​​။ တို့​​မှာ သား​​နဲ့​​ မယား​​နဲ့​​´ဆိုရင်လည်း​​ နား​​လည်နိုင်ပါတယ်ဗျာ။ အဲဒီသား​​​ေတွ မယား​​​ေတွ အရွယ်​​ေရာက်တဲ့​​အခါမှာသာ ဘယ်ဟာအမှန် ဘယ်ဟာအမှား​​ ကွဲကွဲြပား​​ြပား​​သိသွား​​​ေအာင် သွန်သင်ခဲ့​​ြကပါ။ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​လို ကမ္ဘာမြပား​​လို့​​ ​​ေခါင်း​​ြပား​​သွား​​တဲ့​​သူ​​ေတွအ​​ေပါ်မှာလည်း​​ သူ​​ေြပာတာ ဟုတ်​​ေတာ့​​ ဟုတ်သား​​ပဲလို့​​ တိတ်တိတ်က​​ေလး​​ နား​​လည်​​ေပး​​လိုက်ြကပါဗျို့​​။ (ြပီး​​ကျမှ အလံုး​​လား​​ အြပား​​လား​​ သတ်သတ်​​ေခါ်​​ေမး​​လာရင် မ​​ေြပာြပ​​ေတာ့​​ဘူး​​။ သတ်ရင်သတ်။)

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.