• “ကိုသာဇံ နှင့်​ ​ေတွ့​ဆံုြခင်း​ (၂)”

    ဂျပန်ြပည်က မီး​သတ်​ေတွဟာ ကိုယ်တို့​ဆီမှာလို ဥဩ​ေအာ်ြမည် မီး​ေလာင်ြပီဆို​ေတာ့​မှ ​ေမာင်း​ကိုထုပါ လူစုပါ​ေဟ့​ လုပ်ြပီး​ ဦး​ထုပ်ရှာ ဘိနပ်ရှာ၊​
    “အာစိ​ေရ ဓါတ်ဆီဖိုး​ေလး​ မှတ်ထား​ပါဦး​။ ဟို​ေရာက်​ေတာ့​ ကျွန်​ေတာ် ြပန်​ေတာင်း​ေပး​ပါ့​မယ်”
     စသည်ြဖင့်​ အ​ေြပး​အလွှား​ မီး​သတ်ရံုသက်သက် မဟုတ်ပါဘူး​။ လုပ်ငန်း​သ​ေဘာ တာဝန်ဝတ္တရား​ေတွ ပိုင်း​ြခား​သတ်မှတ်စဉ်ကတည်း​က (၁) မီး​သတ်ရန်၊​ (၂) အသက်ကယ်ရန်၊​ (၃) ဒုက္ခသည်များ​အား​ ​ေဘး​လွတ်ရာသို့​ ပို့​ေဆာင်ရန် ဆိုတဲ့​ သူတို့​တာဝန် အ​ေရး​ြကီး​ (၃)ပါး​ကို ဦး​ထိပ်ထား​ရပါတယ်။

    စာရွက်​ေပါ်​ေရး​ြပီး​ နံရံမှာ ကပ်ထား​ရံုသက်သက် မဟုတ်ပဲ အဲသည်အချက်သံုး​ချက်နဲ့​ မြပည့်​စံုရင် ဝတ္တရား​ပျက်ကွက်တယ်လို့​ သတ်မှတ်ပါသတဲ့​။ သို့​ေသာ်လည်း​ ကိုသာဇံတို့​အလုပ်က မီး​ေလာင်ရာတွင်သူစွန့်​စား​တစ်ခုတည်း​ မဟုတ်ပါဘူး​။ ​ေရနစ်ြပီဆိုလည်း​မီး​သတ်၊​ ကား​တိုက်ြပီဆိုလည်း​ မီး​သတ်၊​ ​ေတာင်ြပို​ေလတိုက်၊​ ဓါတ်လိုက်တာပါမကျန် လူ​ေတွက ၁၁၉ နှိပ်ြပီး​ မီး​သတ်ကို အ​ေခါ်ခံရတာပါ။

     အိုဆာကာြမို့​ေတာ်ြကီး​ရဲ့​ မီး​သတ်ဌာနကို အ​ေရး​ေပါ်ဖုန်း​ဆက်​ေခါ်တဲ့​ အြကိမ်​ေပါင်း​က ​ေန့​စဉ် ၁၅၀၀ ပတ်ဝန်း​ကျင်မှာ ရှိတယ်ဆို​ေတာ့​ ဟနုမာန်ြကီး​ သိန်း​ဃိုယ်ြပည်မီး​ရှို့​တာထက်​ေတာင် ဂျပန်မှာ​ေလာင်တာ များ​မ​ေနဘူး​လား​။ ဒါ​ေတာင်အိုဆာကာက တိုကျိုနဲ့​ယှဉ်လိုက်ရင် ​ေတာသာသာပဲ ရှိတာ။ မယံုနိုင်စရာမို့​လို့​ ယံုရခက်ခက် ြဖစ်​ေနတာဟာ သင်ခန်း​စာအြပီး​ မီး​သတ်ထိန်း​ချုပ်အခန်း​ကို ​ေရာက်သွား​ေတာ့​မှ ကိုယ်​ေတွ့​မျက်ြမင် အံ့​ဩမိပါတယ်။ ဘာြဖစ်လို့​ဆို​ေတာ့​ သူတို့​ဆီမှာ မီး​သတ်ကား​ကို မီး​ေလာင်မှ​ေခါ်တာ မဟုတ်ပဲ အ​ေရး​ေပါ်အ​ေြခအ​ေနတိုင်း​မှာ အား​ကိုး​တြကီး​ အကူအညီ​ေတာင်း​ြကတာကိုး​။
    “လုပ်ြကပါဦး​။ အိမ်ကလူြကီး​အရက်​ေတွမူး​ြပီး​ြပန်လာတာ ​ေခါ်လို့​လည်း​ မရ​ေတာ့​ဘူး​။”
     ဆိုလည်း​ မီး​သတ်၊​
    “မီး​မီး​ရဲ့​ေြကာင်​ေလး​ သစ်ပင်​ေပါ်တက်သွား​တာ ြပန်မဆင်း​တတ်​ေတာ့​ဘူး​။ ြဗဲ….။” 
    ဆိုလည်း​ မီး​သတ်၊​ ြမို့​လံုး​ပတ်လည်က
    “ကယ်ြကပါဦး​ရှင်”​
    ေတွမှန်သမျှ အကုန် မီး​သတ်အလုပ်ချည့်​ပဲ လို့​ သတ်မှတ်ထား​ပံုရတယ်။

     ဒါ​ေြကာင့်​ သူတို့​ဆီမှာ မီး​သတ်ကို အနီ၊​ အြဖူ နဲ့​ အြပာ ဆိုြပီး​ အ​ေရာင်သံုး​မျိုး​ခွဲထား​တယ်။ အနီက မီး​သတ်ဖို့​ (Fire fighting)၊​ အြဖူက ​ေဆး​ရံုပို့​ဖို့​(Paramedics) နဲ့​ အြပာက အသက်ကယ်ထုတ်ဖို့​ (Rescue) တဲ့​။ လူဦး​ေရ ၂၆သိန်း​ေလာက်ရှိတဲ့​ အိုဆာကာြမို့​ေတာ်မှာ ဝန်ထမ်း​အင်အား​ ၆၀၀ ​ေလာက်သာရှိတဲ့​ မီး​သတ်သမား​ေတွကို အဲသ​ေလာက်ြကီး​ နှိပ်စက်​ေနမှြဖင့်​ ​ေသရချည့်​ရဲ့​ေနာ်။ ဒါ​ေြကာင့်​ သူတို့​မီး​သတ်​ေတွဟာလည်း​ ​ေခါ်တိုင်း​လိုက်တဲ့​အစား​ မဟုတ်ပဲ။

    ဘယ်သူ​ေခါ်တာလဲ၊​ ဘာြဖစ်လို့​ေခါ်တာလဲ၊​ ဘယ်နား​မှာြဖစ်တာလဲ၊​ ​ေရ​ေရရာရာ စံုစမ်း​ြပီး​မှ ​ေခါ်​ေနတဲ့​ဖုန်း​ကို GPS ြကီး​နဲ့​ ြကည့်​။ အနီး​ဆံုး​ မီး​သတ်အဖွဲ့​က ဘယ်နား​မှာရှိတယ်။ ဘယ်သူကမအား​ေသး​ဘူး​။ အလုပ်တန်း​လန်း​ြကီး​၊​ ဘယ်သူ့​ကို​ေခါ်ရင်ရတယ် အကုန်လံုး​ ကွန်ြပူတာထဲမှာ စိစစ်ြပီး​မှ ကား​လွှတ်ပါတယ်။

     အဲဒီထိန်း​ချုပ်​ေရး​စခန်း​က တယ်လီဖုန်း​ေြဖဆိုသူ ဝန်ထမ်း​တိုင်း​ရဲ့​ေရှ့​မှာ ကွန်ြပူတာစကရင်ြကီး​ သံုး​ချပ်ရှိတယ်။ တစ်လံုး​က သတင်း​အချက်အလက် Data base ​ေတွကိုရှာဖို့​၊​ တစ်လံုး​က Ambulance ကား​ ဘယ်နှစ်စီး​ ဘယ်နား​ေရာက်​ေနြပီ။ ဘာ​ေတွလုပ်​ေနတယ်။ ဘယ်ကား​က အား​တယ်ဆိုတာ ြပထား​တာ၊​ ​ေနာက်တစ်လံုး​က​ေတာ့​ GPS နဲ့​ ​ေြမပံုြကီး​ေဖာ်ြပီး​ ဖုန်း​ေခါ်တဲ့​လူရဲ့​ေနရာ၊​ သွား​လို့​ရမယ့်​ အနီး​ဆံုး​လမ်း​၊​ ယာဉ်​ေြကာရှင်း​မရှင်း​ အ​ေြခအ​ေန​ေတွကို ြကည့်​ဖို့​တဲ့​။ သိပ်​ေကာင်း​တဲ့​ ​ေရွှဘက်ထွီပဲ​ေနာ်။

     အား​လံုး​ရဲ့​အ​ေရှ့​က နံရံြကီး​ေပါ်မှာ​ေတာ့​ ​ေစာ​ေစာက​ေြပာတဲ့​ဟာ​ေတွအြပင် ြမို့​ထဲမှာအြမင့်​ဆံုး​ ​ေမျှာ်စင်ြကီး​ေတွ​ေပါ်က စီစီတီဗီခင်မာလာြကီး​ေတွက ြမင်ရသမျှကို လှမ်း​ြကည့်​လို့​ရတယ်။ ဇွန်း​က​ေလး​များ​တပ်ဆွဲလိုက်ရင် ​ေဟာဟိုး​ြမို့​စွန် တိုက်ခန်း​ဝရံတာ​ေနာက်က ငှက်​ေပျာသီး​စား​ေနတဲ့​ သူငယ်မ​ေလး​ မျက်စိမှိတ်ြပတာ​ေတာင် ြမင်ရဦး​မတဲ့​။ ြကွား​တယ်​ေဟ့​။ ဂယ်ဘဲ ဂယ်ဘဲ။ ဒါမျိုး​ေတွ ဓါတ်ရှင်ထဲ ြမင်ဖူး​တာ ြကာ​ေပါ့​။ အြပင်မှာ တကယ်ရှိလိမ့်​မယ် မထင်ခဲ့​ေပါင်။ ငါတို့​ြမန်မာြပည်ကိုလည်း​ ြဂိုလ်တုက​ေန အလွတ်မ​ေပး​ဖူး​နဲ့​တူပါတယ်။

     ​ေရွှဝါ​ေရာင်တုန်း​က ဂျပန်သတင်း​ေထာက်က​ေလး​ လှံစွပ်နဲ့​အထိုး​ခံရတာကို ဓါတ်ပံုနဲ့​တကွ အ​ေထာက်အထား​ြပ​ေတာ့​ ဒီဘက်မှာ ြငင်း​လို့​ကို မရ​ေတာ့​ဘူး​။ ငါ့​နှယ် ခရီး​သွား​ရင်း​ လမ်း​ေဘး​ ရှူရှူး​ေပါက်ရမှာ​ေတာင် ခပ်လန့်​လန့်​။ အဲဒါြကီး​နဲ့​ဆို​ေတာ့​ မီး​သတ်ကား​ေတွထွက်သွား​ြပီး​ရင် တို့​ဆီမှာလို
    “လဒမှလင်း​ယုန်၊​ လဒမှလင်း​ယုန်၊​ ြကား​လား​ ြကား​လား​၊​ ြကား​ရင်အ​ေြကာင်း​ြပန် ဒါပဲ။” 
    ဆိုတာ​ေတွ မလာ​ေတာ့​ဘူး​။ ​ေြမပံုနဲ့​ ​ေြမြပင်ကို ြခား​နား​ချက်မရှိ ညှိလို့​ရတယ်။

     ကိုယ်​ေတွဆီကနဲ့​ယှဉ်လိုက်ရင် သူ့​ထက်​ေကာင်း​တာ​ေတာင် သူ့​ေလာက်မ​ေကာင်း​နိုင်တဲ့​ အချက်က​ေတာ့​ ​ေသ​ေရး​ရှင်​ေရး​ အ​ေြခအ​ေန​ေတွမှာ ရထား​ြဖစ်၊​ ရထား​ြဖစ် ြပန််လည်တင်ြပြပီး​မှ ဆက်လုပ်ခွင့်​ြပုသည်ကို ​ေစာင့်​စရာ မလိုဘူး​။ အထက်အမိန့်​ေစာင့်​ရင်း​ သူများ​အသက်​ေသသွား​တာကမှ ဝတ္တရား​ပျက်ကွက်တာ လို့​ ​ေခါ်တယ်။ အမိန့်​နာခံမှုဆိုတာ အသက်​ေလာက် အ​ေရး​မြကီး​ဘူး​လို့​ဆိုချင်ပံုပဲ။ (တို့​လည်း​ သူများ​အသက်မို့​ပါကွယ်။ ကိုယ့်​အသက်ဆိုရင်​ေတာ့​ ဘယ်သူက ခွင့်​ြပုမိန့်​ေစာင့်​မှာလဲ။ ​ေနာက်ကျတဲ့​ေြခ​ေထာက် သစ္စာ​ေဖာက်​ေပါ့​။)

     ဝီလိုဝီလို လုပ်ငန်း​သ​ေဘာသဘာဝရှိတာ​ေြကာင့်​ ဂျပန်ြပည်မှာ မီး​သတ်ဆိုတာ ဗျတ်ဝိဗျတ္တလို လူစွမ်း​ေကာင်း​ ကယ်တင်ရှင် လူငယ်လူရွယ်​ေတွရဲ့​ ဟီး​ရိုး​ေနရာမှာ ဂုဏ်ရှိရှိ ရပ်တည်ြကတယ်။ လူတိုင်း​ြဖစ်ချင်တိုင်း​ ြဖစ်ခွင့်​ ရှိတာ မဟုတ်ဘူး​။ ဂျပန်​ေကျာင်း​သား​က​ေလး​ေတွကို သွား​ေမး​ြကည့်​။ ကိုယ့်​ဆီမှာလို ဆရာဝန်ြဖစ်ဖို့​ ကျွန်​ေတာ်ြကိုး​စား​မည် လို့​ ​ေြဖမှာ မဟုတ်ဘူး​။ ကစား​ရင်​ေတာင် မီး​သတ်ကား​အရုပ်က​ေလး​ေတွနဲ့​ပဲ ကစား​တာ။

     မီး​သတ်သမား​တစ်​ေယာက်ြဖစ်ချင်ရင် အ​ေြခခံအား​ြဖင့်​ အား​ေကာင်း​ေမာင်း​သန် ကျန်း​မာြကံ့​ခိုင်မှုကို အဓိကဦး​စား​ေပး​တယ်။ အရပ်အ​ေမာင်း​ ၁၆၀ စင်တီမီတာထက်မနည်း​၊​ ကိုယ်အ​ေလး​ချိန် ၅၀ ကီလိုထက်မ​ေလျာ့​၊​ ရင်အုပ်ကဘယ်​ေလာက်၊​ လက်​ေမာင်း​ကဘယ့်​နှယ်ဆိုတာ​ေတွက မီး​သတ်လုပ်ဖို့​လား​ ​ေမာင်ဂျပန်​ေရွး​ဖို့​လား​ မသိပါဘူး​။ ဒိုက်ထိုး​၊​ ထိုင်ထ၊​ အိပ်ထမတင်၊​ ဖား​ခုန်၊​ တာ​ေဝး​ေြပး​ အား​လံုး​စီစစ်ြပီး​မှ ​ေဒါင်​ေဒါင်ြမည်တဲ့​အိုး​ေတွကို ​ေရွး​သတဲ့​။ တို့​ဆီက ဗိုလ်​ေရွး​အဖွဲ့​ကျ​ေနတာပဲ။ အ​ေရး​ေပါ် အထူး​မီး​သတ်တပ်ဖွဲ့​ ဆိုတာ​ေတွထွက်လာရင် ရမ်ဘိုတို့​ အာနိုး​တို့​လို အယ်စတံုဂွမ်ြကီး​ေတွချည့်​ပဲတဲ့​။

    သူများ​အသက်ကို ကယ်ရမယ့်​သူဆိုတာ နှစ်သက်စာြကံ့​ခိုင်မှ ြဖစ်မှာကိုး​။ အသက်ကယ်အဖွဲ့​ြဖစ်ြပီး​ ကယ်ြကပါဦး​ရှင် ြပန်​ေအာ်​ေနရရင် ရှက်ဖို့​ေကာင်း​တယ်​ေလ။ အသက် ၂၀ ဝန်း​ကျင် အထက်တန်း​ေအာင်ြပီး​ ​ေကာလိပ်​ေကျာင်း​သား​ အရွယ်က​ေလး​ေတွ ဝင်ခွင့်​ေြဖြပီး​ အ​ေရွး​ခံရတာနဲ့​ အစိုး​ရလခစား​အြဖစ် မီး​သတ်သင်တန်း​ေကျာင်း​တက်ခွင့်​ရတယ်။ လူတစ်ရာ​ေြဖရင် ဆယ်​ေယာက်ပဲ ​ေအာင်သတဲ့​။

     သင်တန်း​ေကျာင်း​အ​ေဆာင်က​ေလး​ေတွ လိုက်ြကည့်​တဲ့​အခါ ​ေတာ်​ေတာ်​ေလး​ကို သပ်သပ်ရပ်ရပ်၊​ အဆင့်​အတန်း​ြမင့်​ြမင့်​ ထား​တာပါ။ ကိုယ်တို့​ဆီ ​ေဖာင်ြကီး​သင်တန်း​က လူ​ေတွကို လိုက်ြပချင်လိုက်တာ။ လူဆိုတာ ဘယ်လိုထား​ရသလဲ သိ​ေစချင်လို့​။ ​ေမြမို့​ဗိုလ်သင်တန်း​ေကျာင်း​မှာ​ေရာ ဘယ်လိုထား​ေလသလဲ ကိုယ်ကမ​ေရာက်ဖူး​ေတာ့​ မသိပါဘူး​။ ဒီကမီး​သတ်​ေတွက​ေတာ့​ ရှယ်ပဲ ရှယ်ပဲ။ အိပ်​ေဆာင်က​ေလး​ေတွက စာြကည့်​စား​ပွဲ​ေလး​ေဘး​မှာ ​ေလှကား​က​ေလး​ေထာင်တက်လိုက်ရင် အိပ်စင်​ေပါ်​ေရာက်သွား​ေရာ။

    သင်တန်း​ကာလအတွင်း​ ဟန်း​ဖုန်း​ေတာင် ​ေပး​မ​ေြပာဘူး​။ တီဗီလည်း​ မြကည့်​ရဘူး​။ ​ေရကူး​သင်ရတယ်။ Gym ​ေဆာ့​ရတယ်။ ​ေရချိုး​တာကျ​ေတာ့​ အိုဖူး​ေဒါ့​လို ဘံုစိမ်ကန်ြကီး​ပဲ ရှိတယ်။ အစား​အ​ေသာက်ကို ကိုယ့်​လိုအပ်ချက်နဲ့​ကိုယ် ကယ်လိုရီ တွက်ချက်ြပီး​ေကျွး​တယ်။ တ​ေန့​တ​ေန့​ တံုး​ခုန် ဇယ်ခုပ် ​ေရငုပ် မီး​လှံု​ေတွ လုပ်ခိုင်း​တာ အရည်း​ြကီး​ဆရာ​ေတွရဲ့​ ပွဲ​ေကျာင်း​လား​မှတ်ရတယ်။ ​ေလ့​ကျင့်​ေရး​ကွင်း​ထဲမှာ ရထား​၊​ ​ေလယာဉ်၊​ ​ေြခလျင်​ေတာင်တက် အကုန်ရှိတယ်။ ထမင်း​လခ မ​ေပး​ရတိုင်း​ အလကား​စား​ေနရတယ် မထင်နဲ့​။

    ဂျပန်ထမင်း​ေလာက် ပင်ပန်း​ြကီး​စွာ စား​ယူရတာ ဂျပန်ထမင်း​ပဲ ရှိမယ်။ သင်တန်း​ကာလ ​ေြခာက်လြပည့်​ေတာ့​မှ အထူး​ြပုဘာသာရပ်​ေတွ ကွဲသွား​ြပီး​ ​ေစာ​ေစာက ​ေြပာတဲ့​ ​ေမဂျာသံုး​ခုစီအတွက် သပ်သပ်ထရိန်နင်​ေပး​တယ်။

     ကိုယ်တို့​ ​ေဆး​ကုတဲ့​ဘက်နဲ့​ဆိုင်တာဆိုရင် အ​ေရး​ေပါ်ကယ်ဆယ်​ေရး​သမား​ (Emergency Medical Technician) တဲ့​။ သင်တန်း​ဆင်း​ေအာင်လက်မှတ်ရတယ်။ အလုပ်လည်း​ခန့်​တယ်။ အဲဒါ Paramedics မဟုတ်​ေသး​ဘူး​။ Paramedics ြဖစ်ချင်ရင် လုပ်သက် ၅ နှစ်ြပည့်​ေအာင်​ေစာင့်​ြပီး​မှ ဝင်ခွင့်​စာ​ေမး​ပွဲ ထပ်​ေြဖရြပန်တယ်။ စာ​ေတွ့​ေရာလက်​ေတွ့​ေရာ Ambulance ကား​နဲ့​ ကိုယ်တိုင်လိုက် အသက်ကယ်ဖူး​တဲ့​ အ​ေတွ့​အြကံုရှိရသတဲ့​။ ဘွဲ့​ေပး​တယ်။

     နိုင်ငံြခား​သင်တန်း​လွှတ်တာ​ေတွလည်း​ ရှိတယ်။ အဲဒါြပီး​သွား​ရင် မီး​ေလာင်မလား​၊​ ​ေရနစ်မလား​၊​ ကား​ေမှာက်မလား​၊​ နှလံုး​ခုန်ရပ်သွား​မလား​၊​ အသက်ရှူရပ်သွား​မလား​၊​ ဆရာဝန်ဆီ အသက်နဲ့​ေရာက်သွား​ေအာင် နှာနှပ်တတ်သွား​တယ်။ သဘာဝ​ေဘး​အန္တရာယ်​ေတွ ြကံုလာရင်လည်း​ (Disaster Medical Assistance Team) အြဖစ်နဲ့​ ဆရာဝန်၊​ ဆရာမ​ေတွနဲ့​အတူ အ​ေရး​ေပါ်ကယ်ဆယ်​ေရး​အလုပ်​ေတွ လုပ်ရတယ်။ ြကက်​ေြခနီနဲ့​မတူဘူး​။ ြကက်​ေြခနီက ​ေရှး​ဦး​သူနာြပုစုနည်း​ပဲလုပ်တာ။ အသက်ကယ်တဲ့​အလုပ်က DMAT ​ေတွပဲ လုပ်နိုင်တယ်။

     ကျန်တဲ့​ Rescue နဲ့​ Fire fighter အဖွဲ့​ေတွဘက်မှာလည်း​ သူ့​နည်း​သူ့​ဟန်နဲ့​သူ ခက်ခဲြကမ်း​တမ်း​တဲ့​ ​ေလ့​ကျင့်​ခန်း​ေတွ၊​ လက်​ေတွ့​လုပ်​ေဆာင်မှု​ေတွ ရှိတယ်။ ဘာသာရပ်တစ်ခုစီ လုပ်ငန်း​သ​ေဘာတစ်ခုစီ ြဖစ်​ေပမယ့်​လည်း​ လက်​ေတွ့​ကျ​ေတာ့​ အား​လံုး​ပူး​ေပါင်း​ ​ေဆာင်ရွက်တတ်​ေအာင် အစကတည်း​က ​ေလ့​ကျင့်​ထား​တယ်။ တာဝန်​ေတွခွဲ​ေပး​ထား​တာက သူ့​ေနရာနဲ့​သူ ​ေထာင့်​ေစ့​ေန​ေအာင်လို့​။ ဒါ​ေြကာင့်​မို့​ ကိုသာဇံတို့​ခမျာလည်း​ ​ေမာင်စံဖား​က​ေလး​လို ဟိုကလာငှား​ ​ေန့​မအား​၊​ သည်ကလာငှား​ ညမအား​၊​ အရီး​စံပုရဲ့​သား​က​ေလး​ေတွ ြဖစ်ကုန်ြကတယ်။

    မြကာ​ေသး​ခင်က ဂျပန်မီး​သတ်​ေန့​ကျင်း​ပ​ေတာ့​ သရုပ်ြပသွား​လိုက်ြကတာ ဝက်ဝက်ကိုကွဲ​ေရာဆိုပဲ။ ဟယ်လီ​ေကာ်ပတာ​ေတွ​ေတာင် ပါ​ေသး​။ မီး​သတ်ကား​ေတွဆိုတာက​ေတာ့​ ဘာ​ေြပာ​ေကာင်း​မတုန်း​။ စံုပလံု​ေစ့​ေန​ေတာ့​တာပဲ။ ဟိုတစ်ခါတုန်း​က ​ေြမ​ေအာက်ရထား​ဘူတာရံုမှာ ဆာရင်း​အဆိပ်ဓါတ်​ေငွ့​နဲ့​ လုပ်ြကံခံရ​ေတာ့​ ​ေနာင်မှာ ဒါမျိုး​ြဖစ်ရင် ပတ်ဝန်း​ကျင်​ေလထုထဲက အဆိပ်ဓါတ်​ေငွ့​ပိုး​မွှား​ေတွကို နမူနာယူလို့​ရတဲ့​ ​ေလဖိအား​သွင်း​ကား​ြကီး​ေတွလည်း​ ရှိတယ်။ ငလျင်လှုပ်လို့​တိုက်ြပိုကျခဲ့​ရင် ​ေအာက်ထဲမှာ လူမ​ေတွ့​မချင်း​ရှာဖို့​ လျှပ်စစ်သံလိုက်လှိုင်း​နဲ့​ ရှာတဲ့​ စက်လည်း​ ပါတယ်။

     ခု​ေလာက်ရှိရင်​ေတာ့​ ကိုယ်တို့​ဆီက မီး​သတ် နဲ့​ သူတို့​ဆီက မီး​သတ် ဘာ​ေတွကွာသလဲ သိကုန်​ေလာက်ပါြပီ။ အဲသ​ေလာက်ြကီး​ကို ြပင်ဆင်ထား​လို့​များ​ မိုး​နတ်မင်း​ြကီး​က မျက်မုန်း​ကျိုး​သလား​ မ​ေြပာတတ်ပါဘူး​။ တစ်ကမ္ဘာလံုး​ ငလျင်ငါး​ြကိမ်လှုပ်ရင် တစ်ြကိမ်က ဂျပန်မှာြဖစ်​ေနသတဲ့​။ ငလျင်တစ်ခါလှုပ်မိရင်လည်း​ မီး​ေလာင်တာက တွဲပါလာတာဆို​ေတာ့​ သူတို့​ခမျာလည်း​ ယား​လို့​ေတာင် ကုတ်အား​မှာ မဟုတ်ဘူး​ေနာ်။

    အရမ်း​ကို အဆင့်​ြမင့်​တဲ့​ မီး​သတ်​ေတွအတွက် အဆင့်​ြမင့်​အခက်အခဲ​ေတွ တစ်မျိုး​ြပီး​တစ်မျိုး​ မရိုး​နိုင်​ေအာင် ​ေပါ်​ေနတယ်။ ဒါနဲ့​ ကိုယ်လည်း​ပဲ အား​ကျမခံ အဆင့်​ြမင့်​သထက်ြမင့်​ေအာင် သည်စာကို ကျည်ဆန်ရထား​ေပါ်က ​ေရး​ခဲ့​တာ သိလား​။ ​ေဟာ… ​ေရှ့​မှာ ဘူတာ​ေတာင် ​ေရာက်လုြပီ။ ရထား​ဆရာြကီး​ေရ မှတ်တိုင်ပါတယ်။ ဟိုက်… ဟိုက်။

     ဂျပန်ကရှီး​ေဖာ နဲ့​အတူ လွန်ခဲ့​တဲ့​ နှစ် ၁၀၀ က မီး​သတ်ြမင်း​လှည်း​ြကီး​ အ​ေရှ့​မှာ

    Command Center
    မီး​သတ်ရဲ​ေမ​ေလး​

    ​ေလလံုမီး​သတ်ကား​

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.