ပုဂံေရာက်ရင် စွယ်ေတာ်ေလးဆူ ေန့ချင်းြပီး မွန်းမတိမ်းခင် စံုေအာင်ဖူးမယ်ဆိုတာက သမီးစိတ်ကူးပါ။ သူ့ကို အဲသလိုဖူးရင် ဆုေတာင်းြပည့်တယ်လို့ တစ်ေယာက်ေယာက်က ေြပာထားပံုရပါတယ်။ ဒါေပမယ့် မနက်မထနိုင်တတ်တာမို့ တကယ်သွားချင်မှ သွားြဖစ်မှာပါေလလို့ ထင်ထားတာ။
သူ့ြကည့်ရတာ တကယ်ဖူးချင်ေနလို့ ထင်ပါရဲ့။ အိပ်မှုန်စုန်မွှားေတာင် မြဖစ်ပဲ တပ်ဦးကချီေလရဲ့။ ေရွှစည်းခံုက ြပန်စ၊ တုရင်ေတာင်တက်၊ ေလာကနန္ဒာြပန်ဖူး၊ ြပီးမှ ဗူးဘုရားကေန အေနာက်ဘက်ကမ်းကူးြပီး တန့်ြကည့်ေတာင်ကို ဆက်ပါတယ်။ ကိုယ်ေတာင် ပုဂံကို အခါခါ ေရာက်ဖူးေသာ်ြငား အဲသလိုေတာ့ မဖူးဖူးပါဘူး။ ဒါေြကာင့် ဒီခရီးကေတာ့ ကိုယ်ကသူ့ကို ဘုရားဖူးေခါ်တာမဟုတ်ပဲ သူကကိုယ့်ကို ဘုရားဖူးပို့ေပးသလို ြဖစ်တာေပါ့။
သို့ေသာ်လည်း ဒုက္ခတစ်ခုက စွယ်ေတာ်ေစတီေတွ ေရာက်ေလတိုင်း ဘုရားမဖူးမီ ဘုရားဖူးြပီး ေရအိမ်ေြပးေြပးေနရတယ်။ အရင်ေန့က ြမန်မာဘူေဖးဆိုင်က မန်ကျည်းရွက်သုပ်ကေလးက အရမ်းစားလို့ေကာင်းတာနဲ့ တစ်ေယာက်တည်း တစ်ပန်းကန်လံုးကုန်ေအာင် စားပလိုက်တာကိုး။ ဝက်သားနီချက်ကေလးကလည်း နူးအိေနတာပဲ။ ညဘက်စားတဲ့ဆိုင်က ြပည်ပလာတာ ပဲဟင်းရည်ကေလးကလည်း တစ်စက်မှ ချန်မထားနိုင်ေအာင် ေကာင်းတာေလ။
အားလံုးေပါင်းေတာ့ ပန်းေဝသီေပါ့ကွယ်။ သို့ေသာ်လည်း တန်ပါတယ်။ ပန်းေနလျက်သားေတာင် ထပ်စားချင်ေသးတာ။ သမီးကေတာ့ ြမန်မာဆိုင်ေတွ ညစ်ပတ်တယ်။ ေနာက်မစားေတာ့ဘူးတဲ့။ ဟုတ်ေသးပါဘူး။ ေလျှာတာချင်းအတူတူ ြမန်မာလိုစားြပီး ေလျှာရတာက အဝင်ေရာအထွက်ပါ ထိထိမိမိ မရှိေပဘူးလား။ ဘယ်လိုပဲြဖစ်ြဖစ် ဝမ်းပျက်ဝမ်းေလျှာ လူနာြကီးက ဆွမ်းေတာ်တင်ရင် မသန့်မရှင်းြဖစ်ေနမှာစိုးလို့ သူများေတွလို ဆွမ်းပွဲေတွေတာ့ လိုက်မတင်ြဖစ်ေတာ့ဘူး။
မေရာက်ဖူးေသးလို့ ထူးထူးြခားြခား ခံစားမိတာကေတာ့ တုရင်ေတာင် တန့်ြကည့်ေတာင်ေတွရဲ့ ေြမလတ်ေဒသ ေတာင်ေပါ်ရှုခင်းပါပဲ။ ြမကန်သာ ေတာင်ကျေချာင်းေတး အစချီတဲ့ ေရှးဦးြမန်မာကဗျာထဲမှာ ေရးထားခဲ့တဲ့ ြမကန်ဆိုတာ ဒီေနရာပါလားလို့လည်း သိလိုက်ရတယ်။ ပုဂံြမို့ြကီးကိုလည်း ြမစ်အေနာက်ဘက်ကမ်းကေန အေဝးြကည့်ြကည့်လို့ရတယ်။ `ေတာင်ယံြမင့်ေမာင်း အေနာက်စူးစူး၊ တိမ်ညိုေတွရယ် ေရွှလိေမ္မာ်ကို ဆွတ်ကာခူး.. တမာတန်းနဲ့ ထေနာင်းပင်ပျိုမှာ ချိုေတးသံသာ တကူကူး.. ြကားရနိုင်တယ်ချစ်ဦး..´ ဆိုတဲ့ အညာပုဂံဘုရားဖူးထဲက ေနရာကိုလည်း ေရာက်ဖူးသွားပါတယ်။
ငယ်ငယ်တုန်းက ခံစားရသလိုမျိုး ြမစ်အေနာက်ဘက်ကိုေရာက်မှ အညာဆိုတာမျိုးလည်း ြပန်ခံစားလိုက်ရတယ်။ ဖုန်တလံုးလံုး ကားလမ်းကေလးရယ်၊ အတင်းြမို့ရုပ်ဆင်ထားတဲ့ ရွာကေလးေတွရယ်။ လျှပ်စစ်မီး ရမရေတာ့ မစပ်စုခဲ့မိဘူး။ (ေတာ်ေလာက်ြပီ။ ဒါမပါရင် စကားမေြပာတတ်ရာကျေတာ့မယ်)။
စွယ်ေတာ်ေလးဆူ စံုေအာင်ဖူးြပီး `ဘာဆုေတာင်းမလို့ပါလိမ့်´ လို့ သမီးကို ေမးရင်း `အေဖကေတာ့ သမီးေလး လိမ္မာပါေစ ဆုေတာင်းတယ်´ လို့ ခနဲ့မိေတာ့ ဘမျိုးဘိုးတူ ဗီဇနဲ့သမီးက `ေနာက်ဘဝကျရင် ဒီလို အလုပ်မက်တဲ့ အေဖမျိုး မရေအာင် ဆုေတာင်းတာေပါ့´ လို့ ေငါ့ေတာ့ေတာ့ေလး ြပန်ကျီစယ်ပါတယ်။ အမှန်ကေတာ့ ကိုယ်တိုင်လည်း အဲလိုဆုမေတာင်းြဖစ်ပါဘူး။ မိဘကို သိတတ်လိမ္မာတာဟာ သူ့စိတ်သေဘာဆန္ဒကို ချုပ်တည်းချိုးနှိမ်ထားရတာမျိုးဆိုရင် ဘာလုပ်ဖို့လဲ။ ေစာေစာတုန်းက ဝမ်းေလျှာသလို ကိုယ်စားချင်တာေလး စိတ်ရှိသေလာက်စားြပီး ပန်းရေတာ့ စိတ်အာသာမေြပပါလား။
သူကိုယ်တိုင် အလုပ်လုပ်လာတဲ့ တေန့မှာေတာ့ သူ့အေဖ အလုပ်မက်ြကီးဟာ အလုပ်ထဲမှာ ပိုက်ဆံေတွ အများြကီးရေအာင် ရှာချင်လို့၊ ရာထူးြကီးြကီးနဲ့ အခွင့်အေရးေတွ လိုချင်လို့၊ ဘာြကီးညာြကီး ဟိုဟာြကီး ဒီဟာြကီး ြဖစ်ချင်လို့ မဟုတ်မှန်း သေဘာေပါက်လာနိုင်ပါ့မလား။ (အနူလက်နဲ့ ေရွှခွက်နှိုက်ချင်လို့ ဘယ်ရမလဲ။ ကိုယ့်အေြကာင်းကိုယ် သိမှေပါ့။ ဟုတ်ဘူးလား)
ေသချာတာကေတာ့ သားအမိ သားအဖ သံုးေယာက်စလံုး သုေမဓာရှင်ရေသ့လို ဘုရားဆု၊ ပါရမီြဖည့်ဘက်ဆုေတွ မပန်ြကပါဘူး။ ပျူေစာထီး ရာဇဝင်ေလး လှန်ရေအာင် ငှက်ပစ်ေတာင် ဆက်သွားြကပါတယ်။ ဒါမှ ဗူးဘုရားရာဇဝင်နဲ့ ဆက်လို့ရမှာေလ။ ကားဆရာြကီးကေတာ့ ပုပ္ပားေတာင်ကို ေန့ချင်းသွားတက်လို့ မီေသးတယ် ဆိုေပမယ့် ပန်းသခင်ကလည်း တက်နိုင်မယ်မထင်။ သမီးကလည်း နာရီဝက်ေလာက်တက်ရမယ်ဆိုေတာ့ စိတ်မဝင်စားေတာ့ဘူး။
`အေဖငယ်ငယ်က အဖွားနဲ့ ေရာက်ဖူးတုန်းကေတာ့ ပန်းသည်မမေလးက ကုန်းပိုးေပးတယ်´ လို့ ေြပာေတာ့ `အဲဒါမျိုးဆို တက်မယ်´ တဲ့။ ဒါနဲ့ ပုဂံဘူတာြကီးြပြပီး ကေလးဘဝက ပထမဦးဆံုး ပုဂံဘုရားဖူးလာခဲ့ပံုကို ေြပာြပြဖစ်တယ်။ အဲဒီတုန်းက ေြမးအဘွားနှစ်ေယာက် အမျိုးေတွနဲ့ ေကျာက်ပန်းေတာင်းထိ ရထားစီးြပီးလာြကတာ။ ေကျာင်းမေနရေသးတဲ့အရွယ်။ ပုဂံငလျင် မလှုပ်ေသးတဲ့ အချိန်၊ နိုင်ငံြခားသားဧည့်သည် မြမင်ဖူးေသးတဲ့ေခတ်ကေပါ့။ ဘုရားြကီးေတွက အကုန် အေဟာင်းြကီးမှ အေဟာင်းြကီး၊ တချို့ဆို ြခံုေတွဖံုးလို့ အုတ်ပံုြကီးေတွ၊ အာနန္ဒာဘုရားကို ေကာင်းေကာင်းမှတ်မိတယ်။
အပါယ်ရတနာကိုလည်း မှတ်မိတယ်။ အဲဒီတုန်းက အပါယ်ရတနာဆိုတဲ့ ရုပ်ရှင်ရှိလို့။ စမ်းစမ်းေအး ကယ်ပါလုပ်တာ အရမ်းေကာင်းတာပဲဆိုြပီး အဲဒီဘုရားမှာ ကယ်ပါေတွ လိုက်ရှာြကည့်တာ။ အြပန်ကျေတာ့ ေကျာက်ပန်းေတာင်းဘူတာမှာ လူေတွကျိတ်ကျိတ်တိုးနဲ့ ရထားေပါ်လုတက်ရေတာ့ အထုပ်ေတွနဲ့ ကိုယ်ပဲ ရထားေပါ်ပါသွားြပီး အဘွားက ကျန်ရစ်ခဲ့ေရာ။ အိမ်လည်း မြပန်တတ်ဘူး။ ငါေတာ့ ကယ်ပါြဖစ်ပါြပီ ဆိုြပီး တစ်လမ်းလံုးငိုေနတာ။ ရထားေပါ်ပါလာတဲ့ သူေတွက မငိုပါနဲ့။ သူတို့နဲ့ လိုက်ခဲ့။ သူတို့ ေမွးစားမယ် ဆိုြပီး အေမသစ်အေဖသစ်ေတွ ရသွားတယ်။ ေနာက်တေန့မနက် ပဲခူးဘူတာဝင်ေတာ့မှ အဖွားခမျာ `ဖိုးချိုေရ .. ဖိုးချိုေရ..´ ဆိုြပီး ရထားအစအဆံုး ေခါက်တုန့်ေခါက်ြပန် လိုက်ေအာ်ရှာေနတာ အသံေတာင် ေပျာက်ေနြပီ။ သူ့ခမျာ တစ်ညလံုး ေတာ်ေတာ်စိတ်ပူရှာမှာပဲ။ လံုချည်ထဲေတာင် ဝမ်းေတွထွက်ကျသတဲ့။ သနားလိုက်တာ။
ပျူေစာထီးရာဇဝင်ထဲက ငှက်ြကီး၊ ဝက်ြကီး၊ ကျားြကီး၊ ရှူးပျံြကီးေတွကျေတာ့ ကာတွန်းငတက်ြပားစာအုပ်နဲ့ကျမှ ေသချာ မှတ်မိတယ်။ ေနာက်ေတာ့မှ ေဒါ်ြကည်ေအာင် သီချင်း နားေထာင်ဖူးတာ။ ငှက်ြကီးကေတာ့ ရှယ်ပဲ။ မင်းသမီးမှ စားသတဲ့။ ြပီးေတာ့ အပျိုစင်ေလးမှတဲ့။ ေချးများရန်ေကာ။ မင်းသမီးပါဆိုမှေတာ့ အားလံုး အပျိုစင်ေလးေတွချည့်ပဲ။ မယံု အင်တာဗျူးြကည့်ပါလား။ အြပန်မှာ စိုးမင်းြကီးအုတ်ေကျာင်းဆိုတာကို သမီးြကားဖူးတယ်ရှိေအာင် လက်ညှိုးညွှန်ြဖစ်တယ်။ သူ့အေဖလှူတာေတာ့ မဟုတ်ဘူးေပါ့။ သို့ေသာ်လည်း သူ့အေဖနံမည်ဟာ မာရဇ္ဇတို၊့ အနဂ္ဂတို့၊ အစ္စဏီတို့လို ပါဠိေတွ ဟိန္နူေတွ မပါေသာ်ြငား ဟိုးေရှးေရှး ပုဂံေခတ်ကတည်းက မှည့်တတ်တဲ့ ြမန်မာနံမည်စစ်စစ်ဆိုတာ သိရတာေပါ့။
ပျူေစာထီးရာဇဝင်ထဲမှာပါတဲ့ ဗူးဘုရားကိုေတာ့ ပုဂံငလျင်တုန်းက ြမစ်ထဲကို တဝက်ြပိုကျေနတဲ့ ဓါတ်ပံု သတင်းစာထဲမှာ ေတွ့ဖူးတယ်။ ပုဂံဘုရားေတွ ကုန်ပါြပီဆို စိတ်မေကာင်းတာနဲ့ ရံပံုေငွဂီတပေဒသာပွဲ သွားြကည့်ြဖစ်တယ်။ အဲဒီတုန်းက အန်တီချိုေဝလွင်တို့။ တက္ကသိုလ်လဲ့လဲ့တို့ ြမို့မြကည်ြကည်ေအးတို့ဆိုတာ စူပါစတားေတွ၊ လက်လက်လက်လက် အေရာင်ထွက်တဲ့ အဝတ်အစားေတွနဲ့ စင်ေပါ်မှာတက်ဆိုရင် နတ်သမီးေလးေတွလား ေအာင့်ေမ့ရတယ်။ အဲဒီေနာက်ပိုင်းမှာ ယူနက်စကိုကဆိုတဲ့ နိုင်ငံြခားသား ပညာရှင်ေတွ အဆက်မြပတ်ေရာက်လာြပီး ြပုြပင်ထိန်းသိမ်းေရးအတွက် နည်းပညာေတွ ပါလာတယ်။ ကိ်ုယ့်ဆီက ေရှးေဟာင်းပစ္စည်းေတွလည်း အြပင်ေရာက်ကုန်တာေပါ့။ အရင်တုန်းကေတာ့ ေရွှေငွရတနာပါမှသာ ေရာင်းစားလို့ ရတယ်ထင်ြကတာ။ ေနာက်ေတာ့ ဘုရားမဏိေတာ်အြပတ်ေတွ ေဈးေကာင်းရလို့ ထမင်းကို ငရဲနဲ့လဲစားြကပါေလေရာ။ သူတို့လူမျိုးေတွက ဘုရားဆင်းတုေတွကို ဘာလို့ ဒီေလာက်ြကိုက်ြကသလဲမသိပါဘူး။
ရှိခိုးတာလည်းမဟုတ်ပဲနဲ့။ ြပင်သစ်မှာဆို ဗုဒ္ဓဘား ဆိုြပီး နိဗ္ဗာန်ဆိုင်လိုလိုနဲ့ အရက်ဆိုင် ဖွင့်ထားတယ်။ အလည်ေရာက်ဖူးတဲ့ နိုင်ငံြခားသားအိမ်မှာဆိုလည်း ဘုရားအမှူးရှိေသာ ရဟန္တာမေထရ်ြမတ်ပံုေတာ်ေတွဟာ ဘိနပ်ချွတ်ကေန ေလှကားဦးအထိ အစဉ်လိုက် ြကွလာြကတယ်။ ေတာ်ပါေသးရဲ့။ မမနှဲကေလးဆို အိမ်သာကမုတ်ေပါ် စံေပျာ်ရရှာတာ။ ပုဂံမှာေတွ့ရတဲ့ အေဟာင်းေယာင်ေဆာင်ထားတဲ့ ဘုရားဆင်းတုေရာင်းသူေတွဟာ ကုသိုလ်ရလိမ့်မယ် မထင်ပါဘူး။ ဂဏှာနဲ့ဇာလီကို စူဇကာပုဏ္ဏားလက်ထည့်လိုက်တာကမှ ေတာ်ဦးမယ်။
အဲဒီေနာက်ပိုင်းမှာလည်း ပုဂံကို အေခါက်ေခါက် အခါခါ ေရာက်ြဖစ်ြပန်တာပါပဲ။ ထူးြခားတာက တခါထက်တခါ ပိုပိုြပီး သစ်သစ်လာတဲ့ပုဂံဟာ အခုတစ်ေခါက်မှာေလာက် သပ်သပ်ရပ်ရပ် ြပုြပုြပင်ြပင် လုပ်ထားတာ မရှိဖူးသေလာက်ပဲ။ ဝမ်းနည်းရမှာလား ဝမ်းသာရမှာလား မိသိန်းြကည်ရယ် လို့ေတာင် ညည်းလိုက်ချင်တယ်။ ဟိုတယ်ေတွကလည်း ပိုခမ်းနားလာတယ်။ ြမန်မာဘူေဖး ထမင်းဆိုင်ေတွကလည်း မှိုလိုေပါက်လို့။ အရင်ကဆို တိုးတိုးဝင်း တစ်ခုရယ်။ နိုင်ငံြခားသားဧည့်သည်ေတွကေတာ့ အုန်းအုန်းကိုထေနတာ။ ြမန်မာဘုရားဖူးေတွက သူတို့ကိုယ့်ကို တက်နင်းမသွားေအာင် ေရှာင်ေရှာင်ေနရတယ်။
ပုဂံသားေတွများ တစ်တန်းနှစ်တန်းေလာက်ဆို အဂင်္လိပ်လို ေဂျာင်းေဂျာင်းေြပးေရာ။ သစ်စ်အစ်စ် စတဲကျူးေအာ့ဖ် ဗူးဒ။ ဘစ်ဘိုင် ကင်းကျန်စစ်သားက စလိုက်ရင် ဘုရားတပတ်လံုး ေရပက်လို့မဝင်ေအာင် ေြပာနိုင်တယ်။ ြကားကသာ ေဖာက်မေမးနဲ့။ သူ့ခမျာ အစက ြပန်ရွတ်ေနရမှာ။ ပုဂံယွန်းထည်ကေလးေတွကလည်း ဆယ်ေခါက်ေရာက် ဆယ်ေခါက်လံုး မဝယ်ပဲ မေနနိုင်ဘူး။ တခါထက်တခါ လက်ရာေလးေတွက အနုစိတ်၊ အဆင်ကေလးေတွက ဆန်းလာတယ်။ ြပန်ေရာင်းဖို့ေတာင် မဟုတ်ပဲ၊ ေဒါ်လာေထာင်နဲ့ချီဝယ် သေဘင်္ာနဲ့ သယ်သွားတဲ့ ဘိုေတွအြမဲေတွ့ရတယ်။ ဂိုက်သူငယ်ချင်းေတွ အားြကီးေပျာ်ြကတာေပါ့။
စိတ်ထဲမှာေတာ့ ပုဂံဟာ `မိသားတစ်စု ဘုရားဖူး၏။ သာဓုေခါ်ပါ။´ဆိုတာမျိုးထက် သူများနိုင်ငံကလူေတွကို `ဟိုးေရှးေရှးက ပေဒသရာဇ်နိုင်ငံငယ်ကေလးဆီ လည်လည်သွားရေအာင် လိုက်မလား´ ဆိုတဲ့ ေရွှေြကးစည် ခရီးသွားေနရာကေလးြဖစ်ေနသလိုပါပဲ။ အခုတည်းြဖစ်တဲ့ ဟိုတယ်က ပုဂံြမိုသစ်မှာဆိုေပမယ့် ပတ်ဝန်းကျင် ကွင်းြပင်ပတ်လည်မှာ ဘုရားပုထိုးေလးေတွ မြပတ်ပါဘူး။ အဲဒီဘုရားြကို ဘုရားြကားက ကျွဲလူးအိုင်သာသာ ေရကူးကန်ကေလးမှာ ေနစာလှံုတဲ့ ဘိုမြကီးက ပလာစိန်လုပ်ြပီး လမ်းသလားေနတာ ဆရာဝန်ေတာင် မျက်နှာလွှဲယူရတယ်။ ငပလီ ေချာင်းသာဆို ထားေတာ့။
ဒါနဲ့ပဲ ဘုရားဖူးလာတဲ့ ရန်ကုန်သူကေလးကို သူများယဉ်ေကျးမှုနဲ့ ကိုယ့်ယဉ်ေကျးမှု ကွဲြပားြခားနားတာသိေစေလာက်ြပီး အဲဒီေန့ညေနစာအတွက် ြမစ်ကမ်းနဖူးမှာရှိတဲ့ စည်သူ ကို လာခဲ့ြကပါတယ်။ သမီးစိတ်ထဲမှာ သူ့အေဖကို ေတာ်ေတာ်ြမစ်ြကည့်ချင်တယ် ထင်ေနမလားပဲ။ ြမစ်မြကည့်ချင်လည်း ကိစ္စမရှိပါဘူး။ ေမှာင်လာတဲ့အခါ ဆိုင်က ြမန်မာ့ရိုးရာအဆိုအကများနဲ့ ေဖျာ်ေြဖမလို့တဲ့။ ဆိုင်းနဲ့ဝိုင်းနဲ့ တီးလို့မှုတ်လို့ ကလို့ခုန်လို့ဆိုေပမယ့် ပတ်လံုးနဲ့ေြကးေနာင်ေတာင် အသံကိုက်ေအာင် မညှိပဲ စထားတဲ့သီချင်း မဆံုးမချင်းတီးေပးမယ် နားေထာင်ဆိုတာမျိုးပါ။ ဘယ်သူသိတာလိုက်လို့လို့ ထင်သလားမဆိုနိုင်။ နစ္စ၊ ဂီတ၊ ဝါဒိတဆိုတဲ့ ကိစ္စဟာ ဘာသာစကားမလိုဘူးဆိုတာ ေမ့ေနပံုရပါတယ်။ ကိုယ့်ယဉ်ေကျးမှုကို တိုင်းတပါးသားေရှ့ ချြပတဲ့အခါ ေတာ်ရိေလျာ်ရိ ြဖစ်ကတတ်ဆန်းလုပ်ရင် ဟိုက `ဒါပဲလား´ လို့ ေအာင့်ေမ့သွားေတာ့ မခက်ပါလား။
သီချင်းတစ်ပုဒ်တည်း တီးတာချင်း အတူတူဆိုရင်ေတာင် အရင်ေန့က ေရွှစည်းခံုမှာ ဘယ်သူမှ နားမေထာင်တဲ့ ဆိုင်းဆရာနဲ့ လက်သံေတာ်ေတာ်ကွာမှန်းကို သိလိုက်ရေတာ့ ဆရာဝန်ပီပီ ကိုယ်နဲ့ဆိုင်တဲ့အပိုင်းကိုပဲ ေတွးြပီး သင်ခန်းစာယူလိုက်ပါတယ်။ ကိုယ်ေတွအဖို့မှာလည်း ဒီေရာဂါကို ဒီလိုမျိုးပဲ ခွဲစိတ်ကုသေပးရတယ် ဆိုေပမယ့် ြဖစ်ကတတ်ဆန်းလက်ရာ၊ ေတာ်ရိေလျာ်ရိ၊ ေသေသသပ်သပ်၊ ကျကျနန၊ ကျွမ်းကျွမ်းကျင်ကျင် စသည်ြဖင့် တန်းချင်း လက်ရည်ချင်း ကွာေပမေပါ့။ ဒါမျိုးက ကိုယ့်ကိုယ်ကိုယ်ေတာ့ ဟုတ်လှြပီ မှတ်ြကတာေလ။ မသိတဲ့သူကိုလည်း ဟိတ်ေတွ ဟန်ေတွနဲ့ ညာဝါးြဖီးြဖန်းလို့ရတယ်။
တကယ်တမ်း နားလည်တဲ့သူနဲ့ေတွ့လို့ ကိုယ့်ဘက်က စံမမီရင် ဘယ်ေလာက်ရှက်စရာေကာင်းလိုက်သလဲ။ ဒီလို အရည်အေသွးပိုင်းကိုေတာ့ စံမီေအာင် ေလ့ကျင့်မထားပဲ `ဒီေရာဂါမျိုး ရန်ကုန်မှာသွားခွဲရင် ဘယ်ေလာက်ကုန်သလဲ သိရဲ့လား´ လို့ ေြကးချင်းကိုပဲ ညှိချင်ြကတာ ရှက်စရာြကီးေနာ်။ အဲဒါမျိုးေတွ အတုခိုးမမှားြကပါနဲ့ကွယ်။ `အဲဒါေတွ ဘာမှမလိုပါဘူး။ ရိုက်တတ်ရင် ပိုက်ဆံရတာေပါ့။ မားကက်တင်းက အဓိက။´ ဆိုရင်လည်း ကဲရီးအွန်ဗျာ။ သားသားဝမ်းေလျှာတုန်းက `အာပါးပါး´ အထူးကုေဆးခန်းြကီးက `အာယိုးယိုး´ စက်ကိရိယာြကီးေတွနဲ့ အထူးကုဆရာဝန်ြကီး `ဟိုက်ရှားဘား´ ကိုယ်တိုင် ကိုယ်ဖိရင်ဖိ ကုသေပးခဲ့တဲ့အတွက် အရမ်းအရမ်းကို ေကျးဇူးတင်ရှိပါေြကာင်း ဆိုြပီး မျက်နှာြပည့်ေြကာ်ြငာ ထည့်ေပးမယ်ေလ။ သူလည်းလူသိ ကိုယ်လည်းလူသိ။ မေကာင်းဘူးလား။ (မေနနိုင်လို့ပါ အချစ်ရဲ့ ခနခန ေြပာမိတာ…)။
ဘာပဲေြပာေြပာ သမီးအဖို့ ပုဂံဆိုတာကိုေတာ့ ေရာက်ဖူးသွားြပီ။ သူ့အေဖေလျာက်ေြပာတဲ့ ဗလွတ်ရွှတ်တေတွလည်း နားေထာင်ခဲ့ြပီ။ သူ့ဘာသာ သိချင်ဆက်ဖတ်ဖို့ စာအုပ်ကေလးေတွလည်း ဝယ်ေပးြဖစ်ပါတယ်။ သူ့အရွယ်ကေလးေတွအတွက်ကေတာ့ ကာတွန်းသည်သာ အထိေရာက်ဆံုး ပညာေပးြဖစ်ပါလိမ့်မယ်။ ဆရာြကီး ဦးဘြကည်၊ ဆရာြကီး ဦးေဖသိန်း၊ ကာတွန်းဦးေအာင်ရှိန်၊ ဦးေငွြကည်တို့အားလံုးကို အထူးေကျးဇူးတင်မိပါတယ်။ သူတို့ေခတ်မှာ သူတို့ တာဝန်ေတွ ေကျြကပါေပတယ်။ ကေလးေတွရင်ထဲကို ြမန်မာမှု ြမန်မာ့ဓေလ့ေတွ မျိုးေစ့ချေပးခဲ့ြကတယ်။ အဲဒီထက် လူလားေြမာက်လာရင်ေတာ့ ဝတ္ထုေတွဘက်ကို လှည့်လာဦးမှာပါပဲ။ ကုန်လွန်သွားတဲ့ ေခတ်တစ်ေခတ်က စာေရးဆရာ ဆရာမြကီးများဟာ သူတို့ေနာက်ကလိုက်လာမယ့် မျိုးဆက်ေတွအတွက် မှတ်ဖွယ်မှတ်ရာ အသိအလိမ္မာေတွကို လက်ဆင့်ကမ်းေပးခဲ့နိုင်တယ်ဆိုရင် ပုဂံမှာ ဘုရားတည်ခဲ့တဲ့ ေရေြမ့ရှင်ြကီးေတွနဲ့မြခား ကုသိုလ်ေတွရေပလိမ့်မယ်ထင်ပါတယ်။
ပထမဦးဆံုးအြကိမ် ေဒါ်ခင်နှင်းယုနဲ့ အြပင်မှာေတွ့ဖူးတဲ့အခါ `အေမစုေရးတဲ့ စာေတွဖတ်ရလို့ လိမ်လိမ်မာမာ ြကီးြပင်းခဲ့ရတာမို့ ေကျးဇူးတင်ပါတယ်´ လို့ ေြပာြဖစ်ခဲ့တယ်။ ဆရာြကီး တက္ကသိုလ်ဘုန်းနိုင်တို့ အေမြကီးေဒါ်အမာတို့ကိုလည်း ေတွ့ရရင်လည်း အဲသလိုပဲ ေြပာြဖစ်ပါလိမ့်မယ်။ ကိုယ်ကလူလတ်ပိုင်းကို လွန်လာြပီြဖစ်တဲ့အခါ ကိုယ့်အထက်ကမျိုးဆက်ရဲ့ ေကာင်းကျိုးဆိုးြပစ်ေတွကို ေရေရရာရာ သေဘာေပါက် ခံစားလာခဲ့ရြပီေပါ့။ သိပ်မြကာခင်မှာ ကိုယ်ကချန်ထားခဲ့၊ ပျိုးေထာင်ခဲ့ရမယ့် အချိန်ေရာက်လာြပီ။ မိဘများချန်ထားရစ်ခဲ့လို့ ကိုယ်စံစားရတဲ့ အေြခအေနမျိုးလား။
သားစာသမီးစာ ေနာင်လာေနာက်သား အတွက်မချန်ပဲ သူတို့လက်ထက်မှ သီးလာပွင့်လာမယ့် အညွန့်အေညာက်ပါမကျန် ြကိုပွိုင့်နဲ့ေရာင်းြပီး အိပ်ထဲထည့်သွားမလား ဆိုတာကိုေတာ့ ဆိုခရိတ္တိြကီးစကားငှားသံုးရရင် `ဘုရားရှင်တစ်ပါးတည်းသာ သိေတာ်မူေပလိမ့်မည်´ ေပါ့။ ကိုယ်ေသသွားခဲ့ရင်ေကာ သမီးအတွက် ဘာေတွ ချန်ထားခဲ့နိုင်မလဲ။ နံမည် နဲ့ သိက္ခာဆိုတာ ထိန်းသိမ်းရခက်သေလာက် ေရာင်းစားရင်တစ်ြပားမှမရလို့ တန်ဖိုးမရှိဘူးလို့များ ထင်မလား။
အမှန်ေတာ့ အဲဒီဟာေတွက ကိုယ့်ဆီမှာ ရှိေနတုန်းသာ အဖိုးတန်တာ။ သူများကို ေရာင်းစားလိုက်ရင် တစ်ခုခုနဲ့လဲယူလိုက်ရင် တန်ဖိုးမရှိေတာ့ဘူးေလ။ သို့ေသာ်လည်းပဲ ကိုယ့်မိဘဘိုးဘွားရဲ့ ကိုယ်ကျင့်သိက္ခာအရိပ်ကေတာ့ ထံုကူးသလို သားသမီး ေြမးြမစ်အေပါ်မှာလည်း ဆက်ကူးသွားနိုင်ပါတယ်။ ဆက်လက်ဆက်ခံ ထိန်းသိမ်းထားသေရွ့ေပါ့။ ေရွှမြဖစ် ေရမြဖစ် ေလပဲပစ်တတ်တဲ့ အေဖပါကွယ်။
ဟုတ်တယ်မဟုတ်လား။ ကိုယ့်ဘဝရဲ့ ပထမဦးဆံုး အညာပုဂံဘုရားဖူးခရီးစဉ်မှာ အဘွားကို မေမ့သလိုမျိုး၊ သမီးေလး ေနာင်တချိန် ပုဂံကိုေရာက်လို့ သူ့အေဖကို သတိရမယ်ဆိုရင် ေတာ်ေလာက်ပါြပီ။
သူ့ြကည့်ရတာ တကယ်ဖူးချင်ေနလို့ ထင်ပါရဲ့။ အိပ်မှုန်စုန်မွှားေတာင် မြဖစ်ပဲ တပ်ဦးကချီေလရဲ့။ ေရွှစည်းခံုက ြပန်စ၊ တုရင်ေတာင်တက်၊ ေလာကနန္ဒာြပန်ဖူး၊ ြပီးမှ ဗူးဘုရားကေန အေနာက်ဘက်ကမ်းကူးြပီး တန့်ြကည့်ေတာင်ကို ဆက်ပါတယ်။ ကိုယ်ေတာင် ပုဂံကို အခါခါ ေရာက်ဖူးေသာ်ြငား အဲသလိုေတာ့ မဖူးဖူးပါဘူး။ ဒါေြကာင့် ဒီခရီးကေတာ့ ကိုယ်ကသူ့ကို ဘုရားဖူးေခါ်တာမဟုတ်ပဲ သူကကိုယ့်ကို ဘုရားဖူးပို့ေပးသလို ြဖစ်တာေပါ့။
သို့ေသာ်လည်း ဒုက္ခတစ်ခုက စွယ်ေတာ်ေစတီေတွ ေရာက်ေလတိုင်း ဘုရားမဖူးမီ ဘုရားဖူးြပီး ေရအိမ်ေြပးေြပးေနရတယ်။ အရင်ေန့က ြမန်မာဘူေဖးဆိုင်က မန်ကျည်းရွက်သုပ်ကေလးက အရမ်းစားလို့ေကာင်းတာနဲ့ တစ်ေယာက်တည်း တစ်ပန်းကန်လံုးကုန်ေအာင် စားပလိုက်တာကိုး။ ဝက်သားနီချက်ကေလးကလည်း နူးအိေနတာပဲ။ ညဘက်စားတဲ့ဆိုင်က ြပည်ပလာတာ ပဲဟင်းရည်ကေလးကလည်း တစ်စက်မှ ချန်မထားနိုင်ေအာင် ေကာင်းတာေလ။
အားလံုးေပါင်းေတာ့ ပန်းေဝသီေပါ့ကွယ်။ သို့ေသာ်လည်း တန်ပါတယ်။ ပန်းေနလျက်သားေတာင် ထပ်စားချင်ေသးတာ။ သမီးကေတာ့ ြမန်မာဆိုင်ေတွ ညစ်ပတ်တယ်။ ေနာက်မစားေတာ့ဘူးတဲ့။ ဟုတ်ေသးပါဘူး။ ေလျှာတာချင်းအတူတူ ြမန်မာလိုစားြပီး ေလျှာရတာက အဝင်ေရာအထွက်ပါ ထိထိမိမိ မရှိေပဘူးလား။ ဘယ်လိုပဲြဖစ်ြဖစ် ဝမ်းပျက်ဝမ်းေလျှာ လူနာြကီးက ဆွမ်းေတာ်တင်ရင် မသန့်မရှင်းြဖစ်ေနမှာစိုးလို့ သူများေတွလို ဆွမ်းပွဲေတွေတာ့ လိုက်မတင်ြဖစ်ေတာ့ဘူး။
မေရာက်ဖူးေသးလို့ ထူးထူးြခားြခား ခံစားမိတာကေတာ့ တုရင်ေတာင် တန့်ြကည့်ေတာင်ေတွရဲ့ ေြမလတ်ေဒသ ေတာင်ေပါ်ရှုခင်းပါပဲ။ ြမကန်သာ ေတာင်ကျေချာင်းေတး အစချီတဲ့ ေရှးဦးြမန်မာကဗျာထဲမှာ ေရးထားခဲ့တဲ့ ြမကန်ဆိုတာ ဒီေနရာပါလားလို့လည်း သိလိုက်ရတယ်။ ပုဂံြမို့ြကီးကိုလည်း ြမစ်အေနာက်ဘက်ကမ်းကေန အေဝးြကည့်ြကည့်လို့ရတယ်။ `ေတာင်ယံြမင့်ေမာင်း အေနာက်စူးစူး၊ တိမ်ညိုေတွရယ် ေရွှလိေမ္မာ်ကို ဆွတ်ကာခူး.. တမာတန်းနဲ့ ထေနာင်းပင်ပျိုမှာ ချိုေတးသံသာ တကူကူး.. ြကားရနိုင်တယ်ချစ်ဦး..´ ဆိုတဲ့ အညာပုဂံဘုရားဖူးထဲက ေနရာကိုလည်း ေရာက်ဖူးသွားပါတယ်။
ငယ်ငယ်တုန်းက ခံစားရသလိုမျိုး ြမစ်အေနာက်ဘက်ကိုေရာက်မှ အညာဆိုတာမျိုးလည်း ြပန်ခံစားလိုက်ရတယ်။ ဖုန်တလံုးလံုး ကားလမ်းကေလးရယ်၊ အတင်းြမို့ရုပ်ဆင်ထားတဲ့ ရွာကေလးေတွရယ်။ လျှပ်စစ်မီး ရမရေတာ့ မစပ်စုခဲ့မိဘူး။ (ေတာ်ေလာက်ြပီ။ ဒါမပါရင် စကားမေြပာတတ်ရာကျေတာ့မယ်)။
စွယ်ေတာ်ေလးဆူ စံုေအာင်ဖူးြပီး `ဘာဆုေတာင်းမလို့ပါလိမ့်´ လို့ သမီးကို ေမးရင်း `အေဖကေတာ့ သမီးေလး လိမ္မာပါေစ ဆုေတာင်းတယ်´ လို့ ခနဲ့မိေတာ့ ဘမျိုးဘိုးတူ ဗီဇနဲ့သမီးက `ေနာက်ဘဝကျရင် ဒီလို အလုပ်မက်တဲ့ အေဖမျိုး မရေအာင် ဆုေတာင်းတာေပါ့´ လို့ ေငါ့ေတာ့ေတာ့ေလး ြပန်ကျီစယ်ပါတယ်။ အမှန်ကေတာ့ ကိုယ်တိုင်လည်း အဲလိုဆုမေတာင်းြဖစ်ပါဘူး။ မိဘကို သိတတ်လိမ္မာတာဟာ သူ့စိတ်သေဘာဆန္ဒကို ချုပ်တည်းချိုးနှိမ်ထားရတာမျိုးဆိုရင် ဘာလုပ်ဖို့လဲ။ ေစာေစာတုန်းက ဝမ်းေလျှာသလို ကိုယ်စားချင်တာေလး စိတ်ရှိသေလာက်စားြပီး ပန်းရေတာ့ စိတ်အာသာမေြပပါလား။
သူကိုယ်တိုင် အလုပ်လုပ်လာတဲ့ တေန့မှာေတာ့ သူ့အေဖ အလုပ်မက်ြကီးဟာ အလုပ်ထဲမှာ ပိုက်ဆံေတွ အများြကီးရေအာင် ရှာချင်လို့၊ ရာထူးြကီးြကီးနဲ့ အခွင့်အေရးေတွ လိုချင်လို့၊ ဘာြကီးညာြကီး ဟိုဟာြကီး ဒီဟာြကီး ြဖစ်ချင်လို့ မဟုတ်မှန်း သေဘာေပါက်လာနိုင်ပါ့မလား။ (အနူလက်နဲ့ ေရွှခွက်နှိုက်ချင်လို့ ဘယ်ရမလဲ။ ကိုယ့်အေြကာင်းကိုယ် သိမှေပါ့။ ဟုတ်ဘူးလား)
ေသချာတာကေတာ့ သားအမိ သားအဖ သံုးေယာက်စလံုး သုေမဓာရှင်ရေသ့လို ဘုရားဆု၊ ပါရမီြဖည့်ဘက်ဆုေတွ မပန်ြကပါဘူး။ ပျူေစာထီး ရာဇဝင်ေလး လှန်ရေအာင် ငှက်ပစ်ေတာင် ဆက်သွားြကပါတယ်။ ဒါမှ ဗူးဘုရားရာဇဝင်နဲ့ ဆက်လို့ရမှာေလ။ ကားဆရာြကီးကေတာ့ ပုပ္ပားေတာင်ကို ေန့ချင်းသွားတက်လို့ မီေသးတယ် ဆိုေပမယ့် ပန်းသခင်ကလည်း တက်နိုင်မယ်မထင်။ သမီးကလည်း နာရီဝက်ေလာက်တက်ရမယ်ဆိုေတာ့ စိတ်မဝင်စားေတာ့ဘူး။
`အေဖငယ်ငယ်က အဖွားနဲ့ ေရာက်ဖူးတုန်းကေတာ့ ပန်းသည်မမေလးက ကုန်းပိုးေပးတယ်´ လို့ ေြပာေတာ့ `အဲဒါမျိုးဆို တက်မယ်´ တဲ့။ ဒါနဲ့ ပုဂံဘူတာြကီးြပြပီး ကေလးဘဝက ပထမဦးဆံုး ပုဂံဘုရားဖူးလာခဲ့ပံုကို ေြပာြပြဖစ်တယ်။ အဲဒီတုန်းက ေြမးအဘွားနှစ်ေယာက် အမျိုးေတွနဲ့ ေကျာက်ပန်းေတာင်းထိ ရထားစီးြပီးလာြကတာ။ ေကျာင်းမေနရေသးတဲ့အရွယ်။ ပုဂံငလျင် မလှုပ်ေသးတဲ့ အချိန်၊ နိုင်ငံြခားသားဧည့်သည် မြမင်ဖူးေသးတဲ့ေခတ်ကေပါ့။ ဘုရားြကီးေတွက အကုန် အေဟာင်းြကီးမှ အေဟာင်းြကီး၊ တချို့ဆို ြခံုေတွဖံုးလို့ အုတ်ပံုြကီးေတွ၊ အာနန္ဒာဘုရားကို ေကာင်းေကာင်းမှတ်မိတယ်။
အပါယ်ရတနာကိုလည်း မှတ်မိတယ်။ အဲဒီတုန်းက အပါယ်ရတနာဆိုတဲ့ ရုပ်ရှင်ရှိလို့။ စမ်းစမ်းေအး ကယ်ပါလုပ်တာ အရမ်းေကာင်းတာပဲဆိုြပီး အဲဒီဘုရားမှာ ကယ်ပါေတွ လိုက်ရှာြကည့်တာ။ အြပန်ကျေတာ့ ေကျာက်ပန်းေတာင်းဘူတာမှာ လူေတွကျိတ်ကျိတ်တိုးနဲ့ ရထားေပါ်လုတက်ရေတာ့ အထုပ်ေတွနဲ့ ကိုယ်ပဲ ရထားေပါ်ပါသွားြပီး အဘွားက ကျန်ရစ်ခဲ့ေရာ။ အိမ်လည်း မြပန်တတ်ဘူး။ ငါေတာ့ ကယ်ပါြဖစ်ပါြပီ ဆိုြပီး တစ်လမ်းလံုးငိုေနတာ။ ရထားေပါ်ပါလာတဲ့ သူေတွက မငိုပါနဲ့။ သူတို့နဲ့ လိုက်ခဲ့။ သူတို့ ေမွးစားမယ် ဆိုြပီး အေမသစ်အေဖသစ်ေတွ ရသွားတယ်။ ေနာက်တေန့မနက် ပဲခူးဘူတာဝင်ေတာ့မှ အဖွားခမျာ `ဖိုးချိုေရ .. ဖိုးချိုေရ..´ ဆိုြပီး ရထားအစအဆံုး ေခါက်တုန့်ေခါက်ြပန် လိုက်ေအာ်ရှာေနတာ အသံေတာင် ေပျာက်ေနြပီ။ သူ့ခမျာ တစ်ညလံုး ေတာ်ေတာ်စိတ်ပူရှာမှာပဲ။ လံုချည်ထဲေတာင် ဝမ်းေတွထွက်ကျသတဲ့။ သနားလိုက်တာ။
ပျူေစာထီးရာဇဝင်ထဲက ငှက်ြကီး၊ ဝက်ြကီး၊ ကျားြကီး၊ ရှူးပျံြကီးေတွကျေတာ့ ကာတွန်းငတက်ြပားစာအုပ်နဲ့ကျမှ ေသချာ မှတ်မိတယ်။ ေနာက်ေတာ့မှ ေဒါ်ြကည်ေအာင် သီချင်း နားေထာင်ဖူးတာ။ ငှက်ြကီးကေတာ့ ရှယ်ပဲ။ မင်းသမီးမှ စားသတဲ့။ ြပီးေတာ့ အပျိုစင်ေလးမှတဲ့။ ေချးများရန်ေကာ။ မင်းသမီးပါဆိုမှေတာ့ အားလံုး အပျိုစင်ေလးေတွချည့်ပဲ။ မယံု အင်တာဗျူးြကည့်ပါလား။ အြပန်မှာ စိုးမင်းြကီးအုတ်ေကျာင်းဆိုတာကို သမီးြကားဖူးတယ်ရှိေအာင် လက်ညှိုးညွှန်ြဖစ်တယ်။ သူ့အေဖလှူတာေတာ့ မဟုတ်ဘူးေပါ့။ သို့ေသာ်လည်း သူ့အေဖနံမည်ဟာ မာရဇ္ဇတို၊့ အနဂ္ဂတို့၊ အစ္စဏီတို့လို ပါဠိေတွ ဟိန္နူေတွ မပါေသာ်ြငား ဟိုးေရှးေရှး ပုဂံေခတ်ကတည်းက မှည့်တတ်တဲ့ ြမန်မာနံမည်စစ်စစ်ဆိုတာ သိရတာေပါ့။
ပျူေစာထီးရာဇဝင်ထဲမှာပါတဲ့ ဗူးဘုရားကိုေတာ့ ပုဂံငလျင်တုန်းက ြမစ်ထဲကို တဝက်ြပိုကျေနတဲ့ ဓါတ်ပံု သတင်းစာထဲမှာ ေတွ့ဖူးတယ်။ ပုဂံဘုရားေတွ ကုန်ပါြပီဆို စိတ်မေကာင်းတာနဲ့ ရံပံုေငွဂီတပေဒသာပွဲ သွားြကည့်ြဖစ်တယ်။ အဲဒီတုန်းက အန်တီချိုေဝလွင်တို့။ တက္ကသိုလ်လဲ့လဲ့တို့ ြမို့မြကည်ြကည်ေအးတို့ဆိုတာ စူပါစတားေတွ၊ လက်လက်လက်လက် အေရာင်ထွက်တဲ့ အဝတ်အစားေတွနဲ့ စင်ေပါ်မှာတက်ဆိုရင် နတ်သမီးေလးေတွလား ေအာင့်ေမ့ရတယ်။ အဲဒီေနာက်ပိုင်းမှာ ယူနက်စကိုကဆိုတဲ့ နိုင်ငံြခားသား ပညာရှင်ေတွ အဆက်မြပတ်ေရာက်လာြပီး ြပုြပင်ထိန်းသိမ်းေရးအတွက် နည်းပညာေတွ ပါလာတယ်။ ကိ်ုယ့်ဆီက ေရှးေဟာင်းပစ္စည်းေတွလည်း အြပင်ေရာက်ကုန်တာေပါ့။ အရင်တုန်းကေတာ့ ေရွှေငွရတနာပါမှသာ ေရာင်းစားလို့ ရတယ်ထင်ြကတာ။ ေနာက်ေတာ့ ဘုရားမဏိေတာ်အြပတ်ေတွ ေဈးေကာင်းရလို့ ထမင်းကို ငရဲနဲ့လဲစားြကပါေလေရာ။ သူတို့လူမျိုးေတွက ဘုရားဆင်းတုေတွကို ဘာလို့ ဒီေလာက်ြကိုက်ြကသလဲမသိပါဘူး။
ရှိခိုးတာလည်းမဟုတ်ပဲနဲ့။ ြပင်သစ်မှာဆို ဗုဒ္ဓဘား ဆိုြပီး နိဗ္ဗာန်ဆိုင်လိုလိုနဲ့ အရက်ဆိုင် ဖွင့်ထားတယ်။ အလည်ေရာက်ဖူးတဲ့ နိုင်ငံြခားသားအိမ်မှာဆိုလည်း ဘုရားအမှူးရှိေသာ ရဟန္တာမေထရ်ြမတ်ပံုေတာ်ေတွဟာ ဘိနပ်ချွတ်ကေန ေလှကားဦးအထိ အစဉ်လိုက် ြကွလာြကတယ်။ ေတာ်ပါေသးရဲ့။ မမနှဲကေလးဆို အိမ်သာကမုတ်ေပါ် စံေပျာ်ရရှာတာ။ ပုဂံမှာေတွ့ရတဲ့ အေဟာင်းေယာင်ေဆာင်ထားတဲ့ ဘုရားဆင်းတုေရာင်းသူေတွဟာ ကုသိုလ်ရလိမ့်မယ် မထင်ပါဘူး။ ဂဏှာနဲ့ဇာလီကို စူဇကာပုဏ္ဏားလက်ထည့်လိုက်တာကမှ ေတာ်ဦးမယ်။
အဲဒီေနာက်ပိုင်းမှာလည်း ပုဂံကို အေခါက်ေခါက် အခါခါ ေရာက်ြဖစ်ြပန်တာပါပဲ။ ထူးြခားတာက တခါထက်တခါ ပိုပိုြပီး သစ်သစ်လာတဲ့ပုဂံဟာ အခုတစ်ေခါက်မှာေလာက် သပ်သပ်ရပ်ရပ် ြပုြပုြပင်ြပင် လုပ်ထားတာ မရှိဖူးသေလာက်ပဲ။ ဝမ်းနည်းရမှာလား ဝမ်းသာရမှာလား မိသိန်းြကည်ရယ် လို့ေတာင် ညည်းလိုက်ချင်တယ်။ ဟိုတယ်ေတွကလည်း ပိုခမ်းနားလာတယ်။ ြမန်မာဘူေဖး ထမင်းဆိုင်ေတွကလည်း မှိုလိုေပါက်လို့။ အရင်ကဆို တိုးတိုးဝင်း တစ်ခုရယ်။ နိုင်ငံြခားသားဧည့်သည်ေတွကေတာ့ အုန်းအုန်းကိုထေနတာ။ ြမန်မာဘုရားဖူးေတွက သူတို့ကိုယ့်ကို တက်နင်းမသွားေအာင် ေရှာင်ေရှာင်ေနရတယ်။
ပုဂံသားေတွများ တစ်တန်းနှစ်တန်းေလာက်ဆို အဂင်္လိပ်လို ေဂျာင်းေဂျာင်းေြပးေရာ။ သစ်စ်အစ်စ် စတဲကျူးေအာ့ဖ် ဗူးဒ။ ဘစ်ဘိုင် ကင်းကျန်စစ်သားက စလိုက်ရင် ဘုရားတပတ်လံုး ေရပက်လို့မဝင်ေအာင် ေြပာနိုင်တယ်။ ြကားကသာ ေဖာက်မေမးနဲ့။ သူ့ခမျာ အစက ြပန်ရွတ်ေနရမှာ။ ပုဂံယွန်းထည်ကေလးေတွကလည်း ဆယ်ေခါက်ေရာက် ဆယ်ေခါက်လံုး မဝယ်ပဲ မေနနိုင်ဘူး။ တခါထက်တခါ လက်ရာေလးေတွက အနုစိတ်၊ အဆင်ကေလးေတွက ဆန်းလာတယ်။ ြပန်ေရာင်းဖို့ေတာင် မဟုတ်ပဲ၊ ေဒါ်လာေထာင်နဲ့ချီဝယ် သေဘင်္ာနဲ့ သယ်သွားတဲ့ ဘိုေတွအြမဲေတွ့ရတယ်။ ဂိုက်သူငယ်ချင်းေတွ အားြကီးေပျာ်ြကတာေပါ့။
စိတ်ထဲမှာေတာ့ ပုဂံဟာ `မိသားတစ်စု ဘုရားဖူး၏။ သာဓုေခါ်ပါ။´ဆိုတာမျိုးထက် သူများနိုင်ငံကလူေတွကို `ဟိုးေရှးေရှးက ပေဒသရာဇ်နိုင်ငံငယ်ကေလးဆီ လည်လည်သွားရေအာင် လိုက်မလား´ ဆိုတဲ့ ေရွှေြကးစည် ခရီးသွားေနရာကေလးြဖစ်ေနသလိုပါပဲ။ အခုတည်းြဖစ်တဲ့ ဟိုတယ်က ပုဂံြမိုသစ်မှာဆိုေပမယ့် ပတ်ဝန်းကျင် ကွင်းြပင်ပတ်လည်မှာ ဘုရားပုထိုးေလးေတွ မြပတ်ပါဘူး။ အဲဒီဘုရားြကို ဘုရားြကားက ကျွဲလူးအိုင်သာသာ ေရကူးကန်ကေလးမှာ ေနစာလှံုတဲ့ ဘိုမြကီးက ပလာစိန်လုပ်ြပီး လမ်းသလားေနတာ ဆရာဝန်ေတာင် မျက်နှာလွှဲယူရတယ်။ ငပလီ ေချာင်းသာဆို ထားေတာ့။
ဒါနဲ့ပဲ ဘုရားဖူးလာတဲ့ ရန်ကုန်သူကေလးကို သူများယဉ်ေကျးမှုနဲ့ ကိုယ့်ယဉ်ေကျးမှု ကွဲြပားြခားနားတာသိေစေလာက်ြပီး အဲဒီေန့ညေနစာအတွက် ြမစ်ကမ်းနဖူးမှာရှိတဲ့ စည်သူ ကို လာခဲ့ြကပါတယ်။ သမီးစိတ်ထဲမှာ သူ့အေဖကို ေတာ်ေတာ်ြမစ်ြကည့်ချင်တယ် ထင်ေနမလားပဲ။ ြမစ်မြကည့်ချင်လည်း ကိစ္စမရှိပါဘူး။ ေမှာင်လာတဲ့အခါ ဆိုင်က ြမန်မာ့ရိုးရာအဆိုအကများနဲ့ ေဖျာ်ေြဖမလို့တဲ့။ ဆိုင်းနဲ့ဝိုင်းနဲ့ တီးလို့မှုတ်လို့ ကလို့ခုန်လို့ဆိုေပမယ့် ပတ်လံုးနဲ့ေြကးေနာင်ေတာင် အသံကိုက်ေအာင် မညှိပဲ စထားတဲ့သီချင်း မဆံုးမချင်းတီးေပးမယ် နားေထာင်ဆိုတာမျိုးပါ။ ဘယ်သူသိတာလိုက်လို့လို့ ထင်သလားမဆိုနိုင်။ နစ္စ၊ ဂီတ၊ ဝါဒိတဆိုတဲ့ ကိစ္စဟာ ဘာသာစကားမလိုဘူးဆိုတာ ေမ့ေနပံုရပါတယ်။ ကိုယ့်ယဉ်ေကျးမှုကို တိုင်းတပါးသားေရှ့ ချြပတဲ့အခါ ေတာ်ရိေလျာ်ရိ ြဖစ်ကတတ်ဆန်းလုပ်ရင် ဟိုက `ဒါပဲလား´ လို့ ေအာင့်ေမ့သွားေတာ့ မခက်ပါလား။
သီချင်းတစ်ပုဒ်တည်း တီးတာချင်း အတူတူဆိုရင်ေတာင် အရင်ေန့က ေရွှစည်းခံုမှာ ဘယ်သူမှ နားမေထာင်တဲ့ ဆိုင်းဆရာနဲ့ လက်သံေတာ်ေတာ်ကွာမှန်းကို သိလိုက်ရေတာ့ ဆရာဝန်ပီပီ ကိုယ်နဲ့ဆိုင်တဲ့အပိုင်းကိုပဲ ေတွးြပီး သင်ခန်းစာယူလိုက်ပါတယ်။ ကိုယ်ေတွအဖို့မှာလည်း ဒီေရာဂါကို ဒီလိုမျိုးပဲ ခွဲစိတ်ကုသေပးရတယ် ဆိုေပမယ့် ြဖစ်ကတတ်ဆန်းလက်ရာ၊ ေတာ်ရိေလျာ်ရိ၊ ေသေသသပ်သပ်၊ ကျကျနန၊ ကျွမ်းကျွမ်းကျင်ကျင် စသည်ြဖင့် တန်းချင်း လက်ရည်ချင်း ကွာေပမေပါ့။ ဒါမျိုးက ကိုယ့်ကိုယ်ကိုယ်ေတာ့ ဟုတ်လှြပီ မှတ်ြကတာေလ။ မသိတဲ့သူကိုလည်း ဟိတ်ေတွ ဟန်ေတွနဲ့ ညာဝါးြဖီးြဖန်းလို့ရတယ်။
တကယ်တမ်း နားလည်တဲ့သူနဲ့ေတွ့လို့ ကိုယ့်ဘက်က စံမမီရင် ဘယ်ေလာက်ရှက်စရာေကာင်းလိုက်သလဲ။ ဒီလို အရည်အေသွးပိုင်းကိုေတာ့ စံမီေအာင် ေလ့ကျင့်မထားပဲ `ဒီေရာဂါမျိုး ရန်ကုန်မှာသွားခွဲရင် ဘယ်ေလာက်ကုန်သလဲ သိရဲ့လား´ လို့ ေြကးချင်းကိုပဲ ညှိချင်ြကတာ ရှက်စရာြကီးေနာ်။ အဲဒါမျိုးေတွ အတုခိုးမမှားြကပါနဲ့ကွယ်။ `အဲဒါေတွ ဘာမှမလိုပါဘူး။ ရိုက်တတ်ရင် ပိုက်ဆံရတာေပါ့။ မားကက်တင်းက အဓိက။´ ဆိုရင်လည်း ကဲရီးအွန်ဗျာ။ သားသားဝမ်းေလျှာတုန်းက `အာပါးပါး´ အထူးကုေဆးခန်းြကီးက `အာယိုးယိုး´ စက်ကိရိယာြကီးေတွနဲ့ အထူးကုဆရာဝန်ြကီး `ဟိုက်ရှားဘား´ ကိုယ်တိုင် ကိုယ်ဖိရင်ဖိ ကုသေပးခဲ့တဲ့အတွက် အရမ်းအရမ်းကို ေကျးဇူးတင်ရှိပါေြကာင်း ဆိုြပီး မျက်နှာြပည့်ေြကာ်ြငာ ထည့်ေပးမယ်ေလ။ သူလည်းလူသိ ကိုယ်လည်းလူသိ။ မေကာင်းဘူးလား။ (မေနနိုင်လို့ပါ အချစ်ရဲ့ ခနခန ေြပာမိတာ…)။
ဘာပဲေြပာေြပာ သမီးအဖို့ ပုဂံဆိုတာကိုေတာ့ ေရာက်ဖူးသွားြပီ။ သူ့အေဖေလျာက်ေြပာတဲ့ ဗလွတ်ရွှတ်တေတွလည်း နားေထာင်ခဲ့ြပီ။ သူ့ဘာသာ သိချင်ဆက်ဖတ်ဖို့ စာအုပ်ကေလးေတွလည်း ဝယ်ေပးြဖစ်ပါတယ်။ သူ့အရွယ်ကေလးေတွအတွက်ကေတာ့ ကာတွန်းသည်သာ အထိေရာက်ဆံုး ပညာေပးြဖစ်ပါလိမ့်မယ်။ ဆရာြကီး ဦးဘြကည်၊ ဆရာြကီး ဦးေဖသိန်း၊ ကာတွန်းဦးေအာင်ရှိန်၊ ဦးေငွြကည်တို့အားလံုးကို အထူးေကျးဇူးတင်မိပါတယ်။ သူတို့ေခတ်မှာ သူတို့ တာဝန်ေတွ ေကျြကပါေပတယ်။ ကေလးေတွရင်ထဲကို ြမန်မာမှု ြမန်မာ့ဓေလ့ေတွ မျိုးေစ့ချေပးခဲ့ြကတယ်။ အဲဒီထက် လူလားေြမာက်လာရင်ေတာ့ ဝတ္ထုေတွဘက်ကို လှည့်လာဦးမှာပါပဲ။ ကုန်လွန်သွားတဲ့ ေခတ်တစ်ေခတ်က စာေရးဆရာ ဆရာမြကီးများဟာ သူတို့ေနာက်ကလိုက်လာမယ့် မျိုးဆက်ေတွအတွက် မှတ်ဖွယ်မှတ်ရာ အသိအလိမ္မာေတွကို လက်ဆင့်ကမ်းေပးခဲ့နိုင်တယ်ဆိုရင် ပုဂံမှာ ဘုရားတည်ခဲ့တဲ့ ေရေြမ့ရှင်ြကီးေတွနဲ့မြခား ကုသိုလ်ေတွရေပလိမ့်မယ်ထင်ပါတယ်။
ပထမဦးဆံုးအြကိမ် ေဒါ်ခင်နှင်းယုနဲ့ အြပင်မှာေတွ့ဖူးတဲ့အခါ `အေမစုေရးတဲ့ စာေတွဖတ်ရလို့ လိမ်လိမ်မာမာ ြကီးြပင်းခဲ့ရတာမို့ ေကျးဇူးတင်ပါတယ်´ လို့ ေြပာြဖစ်ခဲ့တယ်။ ဆရာြကီး တက္ကသိုလ်ဘုန်းနိုင်တို့ အေမြကီးေဒါ်အမာတို့ကိုလည်း ေတွ့ရရင်လည်း အဲသလိုပဲ ေြပာြဖစ်ပါလိမ့်မယ်။ ကိုယ်ကလူလတ်ပိုင်းကို လွန်လာြပီြဖစ်တဲ့အခါ ကိုယ့်အထက်ကမျိုးဆက်ရဲ့ ေကာင်းကျိုးဆိုးြပစ်ေတွကို ေရေရရာရာ သေဘာေပါက် ခံစားလာခဲ့ရြပီေပါ့။ သိပ်မြကာခင်မှာ ကိုယ်ကချန်ထားခဲ့၊ ပျိုးေထာင်ခဲ့ရမယ့် အချိန်ေရာက်လာြပီ။ မိဘများချန်ထားရစ်ခဲ့လို့ ကိုယ်စံစားရတဲ့ အေြခအေနမျိုးလား။
သားစာသမီးစာ ေနာင်လာေနာက်သား အတွက်မချန်ပဲ သူတို့လက်ထက်မှ သီးလာပွင့်လာမယ့် အညွန့်အေညာက်ပါမကျန် ြကိုပွိုင့်နဲ့ေရာင်းြပီး အိပ်ထဲထည့်သွားမလား ဆိုတာကိုေတာ့ ဆိုခရိတ္တိြကီးစကားငှားသံုးရရင် `ဘုရားရှင်တစ်ပါးတည်းသာ သိေတာ်မူေပလိမ့်မည်´ ေပါ့။ ကိုယ်ေသသွားခဲ့ရင်ေကာ သမီးအတွက် ဘာေတွ ချန်ထားခဲ့နိုင်မလဲ။ နံမည် နဲ့ သိက္ခာဆိုတာ ထိန်းသိမ်းရခက်သေလာက် ေရာင်းစားရင်တစ်ြပားမှမရလို့ တန်ဖိုးမရှိဘူးလို့များ ထင်မလား။
အမှန်ေတာ့ အဲဒီဟာေတွက ကိုယ့်ဆီမှာ ရှိေနတုန်းသာ အဖိုးတန်တာ။ သူများကို ေရာင်းစားလိုက်ရင် တစ်ခုခုနဲ့လဲယူလိုက်ရင် တန်ဖိုးမရှိေတာ့ဘူးေလ။ သို့ေသာ်လည်းပဲ ကိုယ့်မိဘဘိုးဘွားရဲ့ ကိုယ်ကျင့်သိက္ခာအရိပ်ကေတာ့ ထံုကူးသလို သားသမီး ေြမးြမစ်အေပါ်မှာလည်း ဆက်ကူးသွားနိုင်ပါတယ်။ ဆက်လက်ဆက်ခံ ထိန်းသိမ်းထားသေရွ့ေပါ့။ ေရွှမြဖစ် ေရမြဖစ် ေလပဲပစ်တတ်တဲ့ အေဖပါကွယ်။
ဟုတ်တယ်မဟုတ်လား။ ကိုယ့်ဘဝရဲ့ ပထမဦးဆံုး အညာပုဂံဘုရားဖူးခရီးစဉ်မှာ အဘွားကို မေမ့သလိုမျိုး၊ သမီးေလး ေနာင်တချိန် ပုဂံကိုေရာက်လို့ သူ့အေဖကို သတိရမယ်ဆိုရင် ေတာ်ေလာက်ပါြပီ။
(ဤခရီးစဉ် ြဖစ်ေြမာက်ေရးအတွက် တမဟုတ်ချဉ်း အဆင်ေြပေအာင် ေဆာင်ရွက်ေပးခဲ့ေသာ `ကိန္နရီ ခရီးသွားလုပ်ငန်း´ မှ မစန္ဒာြမင့်အား လှိုက်လှဲစွာ ေကျးဖူးတင်ရှိပါသည်။)
0 comments:
Post a Comment