ဒီသီချင်းကေလးရဲ့ နံမည်ကို တချို့ကလည်း မင်းေနြပည် လို့ ေြပာြကတယ်။ ကိုယ်ကပဲ အမှတ်မှားလို့လား မေြပာတတ်ပါဘူး။ စာသားေတွလည်း နည်းနည်း မူကွဲတာေတွ ရှိတယ်။ နဂိုက ြကားဖူးထားတာက ေရှ့က `စန်းသေရ´ ဆိုတာေလး ပါတယ်။ အခု ဒီမှာ မပါဘူး။ `မင်းတုန်းမင်းြကီးသားေတာ် စံေပျာ် သီေပါဘုရင်မှာ တန်ခိုးအာဏာ မိုးဆံုးေအာင် ရိုက်ချုန်းသည်။´ ဆိုတာေလးလည်း ဘယ်နားကျန်ခဲ့သလဲ မသိဘူး။ `အေရှ့ဘက်ရှုလိုက်ေတာ့ ရန်ကင်းေတာင်နဲ့ ေသလာမဟီ၊ အေနာက်ဘက်ရှုလိုက်ေတာ့ အမှန်သတင်းေြပာင်တဲ့ ဧရာဝတီ၊ ေတာင်ဘက်ရှုလိုက်ေတာ့ ကန်သင်းေဘာင်နဲ့ေရဇလာနဒီတို့၊ ေြမာက်ဘက်ရှုလိုက်ေတာ့ အလျှံဝင်းေြပာင်တဲ့ ေြမပဒဗျာအညီ´တို့ ဆိုတာေတွလည်း မပါလာဘူး။
ကိုယ်ေတွကလည်း ငယ်ငယ်တုန်းက ြကားဖူးတဲ့သီချင်းကို အစြပန်ေဖာ်ရတာဆိုေတာ့ ဘာမှ ေရေရရာရာ မရှိ။ အအ အိပ်မက်မက်သလို ြပန်ေြပာချင်ပါလျက်နဲ့ မေြပာတတ်။ ဒါေပမယ့် အခုဟာက အံတီခင်ယုေမရဲ့ အဆိုနဲ့ဆိုေတာ့ မူရင်းြဖစ်ဖို့များပါတယ်။ လက်ရာကေတာ့ ဆရာေရွှြပည်ေအးရဲ့ လက်ရာနဲ့ သိပ်တူတာပဲ။ မှားတယ်ဆိုရင်လည်း ြပန်ြပင်ေပးြကပါဦး။ ြမန်မာ့ရုပ်ြမင်သံြကားမှာေတာ့ ေဒလီြမင့်ဆိုထားတဲ့ ဓါတ်ြပားေလးလည်း ြကည့်ဖူးပါတယ်။
မျက်ရည်ကေလးတဝဲဝဲနဲ့ ဆိုသွားတာ ရင်ထဲကို နင့်ေနေအာင် ေကာင်းတယ် လို့ ေြပာရရင် မလွန်ပါဘူး။ ဆိုတဲ့လူရဲ့ မုဒ်နဲ့ နားေထာင်တဲ့သူရဲ့ မုဒ် တိုက်ဆိုင်သွားတဲ့အခါ သီချင်းကေလးေတွဟာ ရင်ထဲကို ြမားတစ်စင်းလိုပဲ စိုက်ဝင်သွားတတ်တာ ြကံုဖူးရင်ေတာ့ သိပါလိမ့်မယ်။ ေရှးမီေနှာင်းမီ မန္တေလးသားစစ်စစ်ြကီးေတွကေတာ့ ဒီသီချင်းကေလးကို မြကိုက်မရှိဘူး ထင်တယ်ဗျ။
သီချင်းအစနဲ့အဆံုးက ညည်းသံကေလးကေတာ့ မာရီလင်မွန်ရိုး ရဲ့ `ြပန်လမ်းမြကံု ြမစ်ယမံု´ သီချင်းထဲက ညည်းချင်းနဲ့ အတူတူပဲ။ ဘိုသံြကီးနဲ့ ပီပီသသ ချီြပီးေတာ့မှ ေနာင် ဒိုင်း ေတွေရာ ဗိန်ေနာင်ပတ်ေတွေရာ ြမန်မာလို ြမိုင်ြမိုင်ဆိုင်ဆိုင်ြကီး တီးသွားလိုက်တာ ေသာက်ကျိုးနည်း ေကာင်းလိုက်တာကွယ် လို့ ေြပာရမလိုပဲ။ အခုေခတ် ကိုေကျာက်စိမ်းတို့ ဦးမွတ္တားြကီးတို့များ ြပန်တီးလိုက်ရင် ဘာေြပာေကာင်းမလဲေနာ်။ (ဟိုမေရာက် သည်မေရာက် ကေလးမကေလးေတာ့ ြပန်မဆိုေစနဲ့ေပါ့။) ြမန်မာဆန်ဆန် ကျက်သေရရှိရှိ နားေထာင်ရတဲ့အြပင် ဇာတိမာန်ကို နှိုးေဆာ်ေပးခဲ့တဲ့ သီချင်းကေလးေတွထဲမှာလည်း ပါခဲ့မှာ အမှန်ပါပဲ။ ြမန်မာေတွ ေရွှဘံုေရွှနန်းနဲ့ စိုးစံလာခဲ့စဉ်က အရှင်မင်းတရားြကီးထွက်ေတာ်မူတဲ့အခါ တိုင်းသားြပည်သူတို့က အုတ်အုတ်သည်းသည်း ဖူးြကေြမှာ်ြကခဲ့ပံုေတွကို နန်းြမို့ရိုးြကီးြကည့်ြပီး ြမင်ေယာင်ရင်းကေန ဧရာဝတီကမ်းစပ်က စစ်ကိုင်း အင်းဝေနြပည်ေတာ်ေတွဆီဘက် ကို ဆည်းဆာေလညှင်းခံရင်း ေလှကေလးနဲ့ ကူးသွားလိုက်ေသးတာ။ ေသေသချာချာ နားေထာင်ြပီး အရသာခံြကည့်လိုက်စမ်းပါေလ။ ရှင်ဘုရင်ကို လွမ်းဖို့ မဟုတ်ပါဘူး။
ြမန်မာ့ဦးစွန်းကေလး ထည်ထည်ဝါဝါ ရှိခဲ့ပံုကေလးကို အထည်ြကီးပျက် ဂုဏ်ေဖာ်သလို စားြမံုြပန်ြကည့်တဲ့သေဘာပါ။ သူေရာကိုယ်ပါ ြမင်ဖူးြကတဲ့ ေဒဝါဝင်း ရာဇာဝင်းေတွနဲ့ ဘာမှမဆိုင်တဲ့ ြမန်မာ့ထီးမူနန်းဟန် အနုပညာေတွကိုလည်း သီချင်းထဲကေန ခွက်ကပ်နဲ့ မူးလို့ ရှူလို့ရနိုင်တယ်ေလ။ ရှင်ဘုရင်ေတွ မရှိေတာ့လို့လည်း ဝမ်းမနည်းလှပါဘူး။ နန်းေတာ်ြကီး မကျန်ခဲ့ေတာ့လို့လည်း မေြကာင့်ြကပါဘူး။ ြမန်မာ့အနုပညာ လက်ရာကေလးေတွ ကွယ်ေပျာက်ကုန်မှာေတာ့ နှေြမာလှသကွယ်။ သီချင်းကေလးေတွဆို ေတာ်ေတာ်များများ ေပျာက်ကုန်ြပီ မဟုတ်လား။ ြမနန်းစံေကျာ်ြကီးထဲဝင်ြပီး လင်းနို့ေချးေတွ ရှူလိုက်၊ မဟာအတုလေဝယံေကျာင်းေတာ်ြကီးက ေြကွြပားအသစ်ြကီးေတွကို သံတိုင်ေတွြကားကြကည့်လိုက်၊ ေရွှတဝင်းဝင်းနဲ့ ေကာင်းမှုေတာ်ဘုရားြကီးဖူးလိုက် လုပ်ေနြကတဲ့ မန္တေလးဧည့်သည်ေတွကို သနားလိုက်ပါဘိေတာ့တယ်။ အြမစ်ရှည်ရင် ေရများများေလာင်းရမယ်ဆိုလို့ ေရမေလာင်းခင် နှုတ်နှုတ်ြပီးြကည့်တဲ့ ေမျာက်ေတွလက်ထဲ ဥယျာဉ်ြကီးအပ်ထားခဲ့တဲ့ ပံုြပင်ကို သတိရမိတယ် လို့ေြပာရင် ဆင်ဆာလွတ်မယ် မထင်ဘူးေနာ်။ (ဘာ အခုမှ ေြကာက်ပါြပီလဲ)
ဒီသီချင်းကေလးကို တခုတ်တရ ေရးရတဲ့အေြကာင်းကေတာ့ ေဖ့စ်ဘုတ်ေပါ်ကေန မိတ်ေဆွြဖစ်သွားတဲ့ ကိုစိုင်းမျိုးတို့၊ ကိုသူရိန်တို့၊ ကိုသခင်ြကီးတို့၊ ကိုထင်လင်းေမာင်လှတို့ မန္တေလးသားေတွဆီ သွားလည်တဲ့အခါ အြပန်မှာ ဦးဆူးငှက်လက်ရာ မန္တေလး နှစ်တစ်ရာ့ငါးဆယ်ြပည့် ပေဒသာကပွဲြကီးအေခွေတွကို လက်ေဆာင်ေပးလိုက်တာနဲု့ အားရပါးရ ေအးေအးေဆးေဆး ြကည့်လိုက်ရလို့ပါ။ ´ြကာ´၊ `အကင်္ျီပါး´ နဲ့ `လှည်းြပင်´ တို့လို ရှားရှားပါးပါး သီချင်းကေလးေတွ နားေထာင်ခွင့်ရလိုက်လို့ ေကျးဇူးလည်းတင်ပါတယ်။ ကွယ်ေပျာက်လုလုြဖစ်ေနတဲ့ မန်းဓေလ့၊ မန်းအနုပညာကေလးေတွကိုလည်း နှစ်နှစ်ြခိုက်ြခိုက် ခံစားလိုက်ရပါတယ်။
ကိုယ်လည်းပဲ မန္တေလးသား မဟုတ်ေသာ်ြငား ြမန်မာ့မူ ြမန်မာ့ဟန်ကေလးေတွမို့ မက်မက်စက်စက် ရှိလှတာေြကာင့် လူငယ်ကေလးေတွဆီ မျှေဝလိုက်ရပါတယ်။ ဒါေပမယ့် ဒီသီချင်းကေတာ့ အဲဒီပေဒသာကပွဲထဲမှာ မပါပါဘူး။ မန်းရာြပည့်ပွဲြကီးတုန်းက မစိမ်းစိမ်းဆိုတဲ့ `ေရွှမန်းဆီသို့´ လိုမျိုး တစ်ပုဒ်ေလာက်ေတာ့ တင်ကျန်ရစ်ခဲ့ေစချင်တာ။ သီချင်းေတွအများြကီးနဲ့ နားလျှံမသွားပဲ တစ်ပုဒ်ဆို တစ်ပုဒ် ထိထိမိမိ မှတ်မိသွားေအာင် ဒီသီချင်းကေလးနဲ့ မန္တေလး လွမ်းခန်းကေလး ဖွင့်လိုက်ြကရေအာင် ေနာ်။
မန္တေလးကလူေတွဟာ ထီးစိုက်နန်းတည် မင်းေနြပည်အရပ်မှာ ြကီးြပင်းြကတာမို့ ယဉ်ေကျးတဲ့ နန်းဆန်တဲ့ေနရာမှာေတာ့ သူတို့ကို မီဖို့ ဘယ်လွယ်လိမ့်မလဲ။ ရှင်ဘုရင် ပုဆိုး ပိုးချည့်ပဲထွက်တဲ့အရပ်မို့လို့ သူတို့ဆီက အနုလက်ရာများဟာလည်း ေတာ်သံုးနန်းသံုးသာ များေပလိမ့်မယ်။ ေတာလက်သမားလက်ရာ၊ ေတာယက္ကန်းအဆင်မျိုးနဲ့ေတာ့ ဘယ်တိုးလို့ရမှာတုန်း။ အရပ်အေခါ်အေဝါ်များကစလို့ ချမ်းြမသာစည်တဲ့။ ေအာင်ေြမသာစံတဲ့။ ပုလဲေငွေရာင်တဲ့။ ချစ်စရာေလးေတွ။ ခုေခတ်မှာလို ေဇယျ၊ သီရိ၊ ဇမ္ဗူ၊ သိဒ္ဓိ ပတ်လည်ရိုက်လို့ဘယ်ရပ်ကွက်မှ နံမည်မမှတ်မိေတာ့တဲ့ မင်းေနြပည်မျိုး မဟုတ်ဘူး။ ဘုန်းြကီးေကျာင်းများေတာင်မှ ဆင်ဝန်တိုက်၊ ြမင်းဝန်တိုက်၊ ြမေတာင်ေကျာင်း နဲ့ အကုန်လံုး ဗီအိုင်ပီေတွချည့်ပဲ။ နန်းေတာ်ရာအေဟာင်းဖျက်တဲ့ တိုင်လံုးရိုးတံနဲ့ေတာင် တံတားြကီးတစ်စီး ခန့်ခန့်ထိုးလို့ရတယ်။ နှစ်တစ်ရာ့ငါးဆယ်ြပည့်ေတာ့မယ်။
မနက်ဖွင့်ပွဲလုပ် ညေနကျိုးကျတာမျိုး မဟုတ်ဘူး။ ဒါေတာင် အင်မတန် လာဘ်စားပါတယ်ဆိုတဲ့ ကုလားြမို့ဝန် ေဆာက်သွားတာတဲ့။ (ေြပာပံုဆိုပံုကေတာ့ ေတာ်ေတာ် လူမုန်းများမယ့် သူငယ်ကွဲ့)
ြမို့အေရှ့ဘက်ကို ထွက်လိုက်ရင် အရင်ကေတာ့ ကိုြကီးတင်ကို ေကာက်စိုက်သမကေလးေတွက ပတ်ေဗတိုးဗို နဲ့ သီချင်းသံြပိုင်ဆိုရင်း ေမျှာ်ြကတဲ့ ေအာင်ပင်လယ် အရပ်ေပါ့။ ြမေြခကျင်းမေငွြမိုင်ကို ေအာင်ပင်လယ်က ြကာအိုင်ြကီးထဲမှာ ြကာေတွ ချိုးထားပါတယ်။
လက်ဦးအရင် ပန်ချင်ရင်ေတာ့ ြမန်ြမန်သာလာခဲ့ပါေတာ့ လို့ေခါ်တဲ့အရပ်၊ ငှက်ေရွှဟသင်္ာ ေရှးေရှးတုန်းအခါက ဟိုပျံသည်ပျံ စီစီညံညံ ဆိုတဲ့အရပ်ေပါ့။ အခုေတာ့ လားရှိုး မူဆယ် တက်မယ့်ကားေတွ ဓါတ်ဆီ ဒီဇယ် ဝင်ြဖည့်တဲ့ အရပ်ပါ။ အဲဒီကဆက်သွားမှ ထန်းရွက်ပုတီးသီချင်းထဲက `အေဖာ်ေတွ ေပျာ်ေပျာ်ပါးပါး ေမာ်ေတာ်ကားနဲ့ရယ်´ ဆိုတဲ့ ေရွှစာရံ ကို ေရာက်တာ။ အခုေတာ့ မန္တေလး၊ ၂၁ မိုင် နဲ့ ြပင်ဦးလွင်ဆိုတာ ဆက်များဆက်ေတာ့မှာလား ေအာင့်ေမ့ရတယ်။ ေအာင်ပင်လယ်က ြကည့်ရင် ငါးရံ့မင်းေတာင်ဆိုတာလည်း အဲဒီဘက်ယွန်းယွန်းမှာ ရှိသတဲ့။ မိုးရိပ်ေလရိပ်မြမင်ရင် လွန်ဆွဲပွဲေတွလုပ်ြပီး ြမို့လံုးပတ်လည် အလှူခံထွက်ြကတယ်ဆိုပဲ။ မန်းေလးသားေတွအတွက်ကေတာ့ မိေကျာင်းမင်း ေရကင်းြပသလိုေနမှာပဲ။ ကိုယ်ကသာ ကိုယ့်လို မေရာက်ဖူးေသးတဲ့ ဧည့်သည်ေတွအတွက် ြကားဖူးနားဝနဲ့ ဂိုက်လုပ်ေနရတာ။ ခင်ဗျားတို့တ ေရာက်သာ ေရာက်ဖူးမှာပါဗျာ။ ကျုပ်လိုေတာ့ သီချင်းေတွ မြကားဖူးဘူး မဟုတ်လား။ ဪ.. ဟိုသီချင်းထဲက ေြပာထားတာ ဒီေနရာကိုးလို့ သတိတရ လည်ရပတ်ရတာ ဘယ်ေလာက် အရသာရှိတယ် မှတ်သလဲ။
`အသက်ကေလးရယ် ရှည်ေစလို ြမနန္ဒာ ေရညိုသန်း လမ်းေလျှာက်ကာဆို ရင်ရင်ြမ ကိုကို´ ဆိုတဲ့ စိမ်းေရာင်စို သီချင်းထဲက မန္တေလးေတာင်ေတာ်ြကီးလည်း မတက်လိုက်ရလို့ ဘယ်ြဖစ်မလဲ။ အဲဒီကလှမ်းြကည့်ေတာ့မှ ပန်းဒဏ္ဍာရီထဲက သခင်မေတာင်ေတာ်ကို ြမင်ရမှာ။ `ညို့ညို့ဆိုင်းဆိုင်း မှိုင်းြပာရီေမှာင်သန်းြပန်ေတာ့ တိမ်ခိုးေလးေတွ ေဘးကယှက်လို့ ေတာင်တန်း တဘက်တချက် ဝန်းကာရံကာပင် လွမ်းစရာ့ စံရာတခွင်´ လို့ ေလပါတီဆိုခဲ့တဲ့ မယ်ဥေတာင်ေပါ့။ ကုသိုလ်ေတာ်နဲ့ ေကျာက်ေတာ်ြကီးဘုရားလည်း ဖူးရဦးမှာ။ သူ့ဟိုဘက်ကိုသွားရင် `အို .. ေတာင်ြပံုးေခါ် ပွဲေတာ်ြကီး နီးလာြပီ။ လာ ကိုြမို့မအဖွဲ့နဲ့ တွဲသွားပါရစီ´ ဆိုတဲ့ ေတာင်ြပံုးေလ။ အေနာက်ဘက်မှာ ေဂါဝိန်နဲ့ မင်းကွန်းဗျ။ ဓါတ်ပံုဆရာတို့ အသည်းစွဲေပါ့။ ဒီသီချင်းထဲမှာပါတဲ့ တသွင်သွင်စီး ြမစ်ြကီးဧရာဝတီ ဆိုတာ အဲဒီမှာ ေတွ့ရမှာ။ စစ်ကိုင်း အင်းဝကေတာ့ ေတာင်ြမို့က ြဖတ်သွားမယ်ေလ။
`ြကိုးြကီးချိတ်မှ နိပ်သကို နိပ်သကို´ ဆိုရင်လည်း ေရွးစမ်းပါေလ့။ ဟိုဘက်မကူးခင် `ပုဆိုးကစို မိုးကည်ုသနဲ့ သစ်ပင်ေအာက်မှာ ဝင်ကာခို ဦးပိန်တံတားကို ေရာက်ခဲ့ြပန်´ဆိုတဲ့ ေတာင်သမန်အင်း၊၊ မယ်ဇယ်ပင်တန်းနဲ့ အေြကာ်ဆိုင်ကေလးေတွ။ ေရွှြကက်ယက်တို့ ေရွှြကက်ကျတို့လည်း ဖူးရေအာင်။ စစ်ကိုင်းတံတားကို သွားတဲ့လမ်းက လိုဏ်ေခါင်းေပါက်ြကီးနှစ်ခုကိုေတာ့ မန်းေလးကလူေတွက နှာေပါက်လို့ ေခါ်ြကသဗျ။ တူေတာ့ အတူသား။ တံတားကမကူးပဲ ေလှကေလးနဲ့ ကူးရင်ေတာ့ အင်းဝက အီးတစ်ေပါက်ေတာင် မြကာဘူး။ ေရှးေရှးကလို ေရချမ်းစင် သုဓမ္မာဇရပ်နဲ့ ကုသိုလ် မယူေတာ့တဲ့ မန်းေလးသားများဟာ အရိပ်ေကာင်းေကာင်း ေလေြကာင်းသာသာ ရှုခင်းရှုရာေလး သင့်တဲ့အရပ်ေတွမှာ ပက်လက်ကုလားထိုင်ကေလးေတွ ချြပီး အချိန်နဲ့ ငှားစားြကပံုရပါတယ်။ အဲဒီကြပန်ရင်ေတာ့ ဘုရားြကီးဖူးြပီး ေဈးချိုပတ်ဖို့ပဲ ကျန်ေတာ့တယ်။ ေဈးဝယ်ဖို့သက်သက် မပတ်ပါနဲ့။ မန္တေလးကိုြကည့်ဖို့ ပတ်ရမှာပါ။
ဝယ်တာက ဘယ်မှာဝယ်ဝယ် အတူတူပဲ။ အဲဒီပစ္စည်းေတွအကုန် ကားဂိတ်မှာလည်း ဆိုင်ခွဲရှိတယ်။ ရန်ကုန်မှာလည်း ဝယ်လို့ရတယ်။ မန္တေလး ေဈးချိုသူကေလးေတွကို ြကည့်ဖို့ ေသေသချာချာ ပတ်ပါ။ `ကျိေကာ တိုးေဆာင်´ လို့ ေရာင်းတဲ့ဆိုင်ေတွထက် ဗမာဆိုင်ကေလးေတွဝင်ြပီး သူတို့ ေြပာပံုဆိုပံု၊ အမူအယာကေလးေတွကို ဂရုစိုက်ြကည့်ရင် တမူထူးြခားတာ ေတွ့ရပါလိမ့်မယ်။ `အခုေတာ့ သိပ်မထူးေတာ့တာ ြကာလှေပါ့´ ဆိုရင်ေတာ့ ေသွးပုချိပါကွယ်။ အစားအေသာက်အတွက် မှာချင်တာကေတာ့ အထမ်းြမီးရှည်ဆိုတာေလး ြမည်းြကည့်ခဲ့ပါ။ (ဆရာအတ္တေကျာ် လက်ရာေတာ့ မှီမယ်မထင်။ ဤကား ေြကာ်ြငာ)။ ေြမာက်ြပင်က မုန့်တီကေလး၊ မင်းသီဟက လက်ဘက်ရည်၊ ပန်းချီေကျာင်းထဲက ေကာ်ဖီဆိုင်ကေလး၊ ညဘက်ဆိုရင်ေတာ့ အကင်ဆိုင်ေတွ ေပါမှေပါ၊။ ဒါေြကာင့် ရန်ကုန်မှာေတာင် မန္တေလးသားကင်ဆိုင်ဆိုြပီး လာေရာင်းြကတာေနမှာ။ (ရွံစရာြကီးေနာ်) `ကျံုးေတာ်ပတ်လည် ြမြမို့ရိုး ြပအိုးပစ္စင် ကာရံကာအတည် ြမန်မာစံဌာနီ သာယာပါေပ့သည်´ ဆိုတာေတွကို မန္တေလးဘီယာေလးနဲ့ ခံစားချင်လည်း ရပါတယ်။ ဆိုင်သိမ်းတဲ့အခါကျမှ `ငါ မမူးေသးဘူး။ ငါ မမူးေသးဘူး။ မန္တေလးကျံုးေရ မခန်းသမျှေတာ့…´ ဆို ြပန်လာခဲ့။
ကျံုးပတ်ပတ်လည်က ဆိုင်ကယ်ဖာသည် ဆိုတဲ့ဆိုင်ေတွကိုေတာ့ စားချင်တယ် မပူဆာနဲ့ကွယ်။ ေတာသားမှန်း လူသိကုန်မယ်။ (ေနာက်ဆိုရင် လုန်းလီးပလန်းနက်ထဲမှာ ေရးေတာ့မယ်ကွ)
သားသားရဲ့ ရှီးေဖာြကီးေတွ ြဖစ်တဲ့ ဆရာြကီး ဦးေနာ်မန်လှ နဲ့ ရင်ေခါင်းခွဲစိတ်က ဆရာေလး ဦးခင်ေမာင်ေအးကေတာ့ `ဝန်ထမ်းဘဝမှာ တေခါက်တကျင်းေတာ့ မန္တေလး ေရွှြမို့ေတာ်ြကီးမှာ အလုပ်သွားလုပ်ဖူးဖို့ ေကာင်းပါတယ်´ လို့ ခွန်းမိန့်ေြခွဖူးပါသဗျ။ ြမန်မာဆန်တဲ့ မိသားစုဆန်တဲ့ လူမှုအသိုင်းအဝိုင်းရှိလို့ ေပျာ်စရာေကာင်းပါသတဲ့။ ေရာဂါေဗဒက မမနန်စီြကီးလည်း `များက ကိုးလပဲ ေနမှာေနာ်´ ဆိုြပီးသွားလိုက်တာ ဟိုမှာ ကိုးနှစ်ြကာခဲ့တယ် ဆိုသမဟုတ်လား။ ဟုတ်ပါရဲ့။ ေရာက်ေတာ့ အေရာက်ဖူးချင်သားပါေလ။ ဒါေပသိ အလုပ်ေကာင်းေကာင်း မလုပ်ပဲ အဆိုသမား အတီးသမားေတွနဲ့ အဖွဲ့ကျသွားမှြဖင့် ခွက်လက်ဆွဲကာ ေတာင်းစားပါလည်း နင်သာလူမိုက် ဒုစရိုက်ြဖစ်ေနဦးမယ်။ ဓါးတန်းဦးသန့်တို့ နဂါးေဒါ်ဦးတို့ေခတ်ကလည်း အေဝးြကီးမှာ ကျန်ခဲ့ေပါ့။
တုဿိတာက စုေတြပီး လူဝင်စားလာြဖစ်တာ ရတနာပံုဝက်ေပါ်တယ်က ကွန်နက်ရှင်ေြကာင့် အနှစ်တစ်ရာေလာက် ေနာက်ကျသွားသကွယ်။ ဘယ့်နှယ်လုပ်ြကမတုန်း။ ေဟာ။ ေြပာရင်းဆိုရင်း။ နားေထာင်ြကည့်စမ်းပ။ `စကားတစ်ခွန်းေတာ့ မှတ်မိသလိုပင်။ သူ တခါတေလ ေြပာဖူးတယ်။ ြမို့မရဲ့ အတီးနားေထာင်ချင်။ ဖွဲ့နွဲ့လို့ တီးသံြကားရင် ဆီးြကိုလှည့် ညိုနွဲ့ချိုြပံုးရွှင်´ တဲ့။
စန်းသေရ မန်းေရွှ ရတနာပံုြပည်၊ ေရွှထီးေရွှနန်း သိမ်းြမန်းပိုင်စိုး ရာဇာေနမျိုးစည်။ ေဝယံစံုညီ နန်းမသံုးေဆာင် ကုန်းေဘာင်ဆက်မင်း ထင်လင်း ထင်လင်း။ ေတဇာဂုဏ်ရည် လျှမ်းပ မဆံုးေအာင် ဘုန်းေရာင်ကလင်း ပဝင်း ပဝင်း။ ဘုန်း (သိမ်းကျံုးစံပါယ်စဉ် တိုင်းအလံုးက ရှိဦးချီ ) ၂ ။ ေငး လက်စံုဖူးပါလို့ ဖူးေမျှာ် ကန်ေတာ့ြကဖို့ရည်။ ရာဇဌာနီ မဟီ။ ေသာင်းတိုက်ေပါ်ဇမ္ဗူ ထွက်ေတာ်မူရာ ြမင်ေယာင်သည်။ အင်းဝေရွှြမို့ညို့တို့တို့နဲ့ မှိုင်းမှိုင်းရီ ေမျှာ်တိုင်းရှုတိုင်း တိမ်လှိုင်းပလီ သိုင်းြခယ်ဟန်ပန်းချီ။ ေရွှေြမဇမ္ဗူချာ ေဇယျာတိုင်း စစ်ကိုင်းဌာန သာစွအလီလီ။ တရားေရေအး အြမှိုက်ေဆး တိုက်ေကျွး၊ ဝဋ်ေဘးမသန်းေအာင် ကမ္မဋ္ဌာန်း တက်လှမ်းရည်။ တီးလိုက်တဲ့ ေရွှေြကးစည်။ တသွင်သွင်စီး ြမစ်ြကီးဧရာဝတီ။ ဝိုင်းကာြကည် မှိုင်းြပာရည် ညေနရီ ညေလေသွးသည်။ ဝဲယာဆီ ေလှကေလးက အေြပးနဲ့ေလှာ်မည်။
ကိုယ်ေတွကလည်း ငယ်ငယ်တုန်းက ြကားဖူးတဲ့သီချင်းကို အစြပန်ေဖာ်ရတာဆိုေတာ့ ဘာမှ ေရေရရာရာ မရှိ။ အအ အိပ်မက်မက်သလို ြပန်ေြပာချင်ပါလျက်နဲ့ မေြပာတတ်။ ဒါေပမယ့် အခုဟာက အံတီခင်ယုေမရဲ့ အဆိုနဲ့ဆိုေတာ့ မူရင်းြဖစ်ဖို့များပါတယ်။ လက်ရာကေတာ့ ဆရာေရွှြပည်ေအးရဲ့ လက်ရာနဲ့ သိပ်တူတာပဲ။ မှားတယ်ဆိုရင်လည်း ြပန်ြပင်ေပးြကပါဦး။ ြမန်မာ့ရုပ်ြမင်သံြကားမှာေတာ့ ေဒလီြမင့်ဆိုထားတဲ့ ဓါတ်ြပားေလးလည်း ြကည့်ဖူးပါတယ်။
မျက်ရည်ကေလးတဝဲဝဲနဲ့ ဆိုသွားတာ ရင်ထဲကို နင့်ေနေအာင် ေကာင်းတယ် လို့ ေြပာရရင် မလွန်ပါဘူး။ ဆိုတဲ့လူရဲ့ မုဒ်နဲ့ နားေထာင်တဲ့သူရဲ့ မုဒ် တိုက်ဆိုင်သွားတဲ့အခါ သီချင်းကေလးေတွဟာ ရင်ထဲကို ြမားတစ်စင်းလိုပဲ စိုက်ဝင်သွားတတ်တာ ြကံုဖူးရင်ေတာ့ သိပါလိမ့်မယ်။ ေရှးမီေနှာင်းမီ မန္တေလးသားစစ်စစ်ြကီးေတွကေတာ့ ဒီသီချင်းကေလးကို မြကိုက်မရှိဘူး ထင်တယ်ဗျ။
သီချင်းအစနဲ့အဆံုးက ညည်းသံကေလးကေတာ့ မာရီလင်မွန်ရိုး ရဲ့ `ြပန်လမ်းမြကံု ြမစ်ယမံု´ သီချင်းထဲက ညည်းချင်းနဲ့ အတူတူပဲ။ ဘိုသံြကီးနဲ့ ပီပီသသ ချီြပီးေတာ့မှ ေနာင် ဒိုင်း ေတွေရာ ဗိန်ေနာင်ပတ်ေတွေရာ ြမန်မာလို ြမိုင်ြမိုင်ဆိုင်ဆိုင်ြကီး တီးသွားလိုက်တာ ေသာက်ကျိုးနည်း ေကာင်းလိုက်တာကွယ် လို့ ေြပာရမလိုပဲ။ အခုေခတ် ကိုေကျာက်စိမ်းတို့ ဦးမွတ္တားြကီးတို့များ ြပန်တီးလိုက်ရင် ဘာေြပာေကာင်းမလဲေနာ်။ (ဟိုမေရာက် သည်မေရာက် ကေလးမကေလးေတာ့ ြပန်မဆိုေစနဲ့ေပါ့။) ြမန်မာဆန်ဆန် ကျက်သေရရှိရှိ နားေထာင်ရတဲ့အြပင် ဇာတိမာန်ကို နှိုးေဆာ်ေပးခဲ့တဲ့ သီချင်းကေလးေတွထဲမှာလည်း ပါခဲ့မှာ အမှန်ပါပဲ။ ြမန်မာေတွ ေရွှဘံုေရွှနန်းနဲ့ စိုးစံလာခဲ့စဉ်က အရှင်မင်းတရားြကီးထွက်ေတာ်မူတဲ့အခါ တိုင်းသားြပည်သူတို့က အုတ်အုတ်သည်းသည်း ဖူးြကေြမှာ်ြကခဲ့ပံုေတွကို နန်းြမို့ရိုးြကီးြကည့်ြပီး ြမင်ေယာင်ရင်းကေန ဧရာဝတီကမ်းစပ်က စစ်ကိုင်း အင်းဝေနြပည်ေတာ်ေတွဆီဘက် ကို ဆည်းဆာေလညှင်းခံရင်း ေလှကေလးနဲ့ ကူးသွားလိုက်ေသးတာ။ ေသေသချာချာ နားေထာင်ြပီး အရသာခံြကည့်လိုက်စမ်းပါေလ။ ရှင်ဘုရင်ကို လွမ်းဖို့ မဟုတ်ပါဘူး။
ြမန်မာ့ဦးစွန်းကေလး ထည်ထည်ဝါဝါ ရှိခဲ့ပံုကေလးကို အထည်ြကီးပျက် ဂုဏ်ေဖာ်သလို စားြမံုြပန်ြကည့်တဲ့သေဘာပါ။ သူေရာကိုယ်ပါ ြမင်ဖူးြကတဲ့ ေဒဝါဝင်း ရာဇာဝင်းေတွနဲ့ ဘာမှမဆိုင်တဲ့ ြမန်မာ့ထီးမူနန်းဟန် အနုပညာေတွကိုလည်း သီချင်းထဲကေန ခွက်ကပ်နဲ့ မူးလို့ ရှူလို့ရနိုင်တယ်ေလ။ ရှင်ဘုရင်ေတွ မရှိေတာ့လို့လည်း ဝမ်းမနည်းလှပါဘူး။ နန်းေတာ်ြကီး မကျန်ခဲ့ေတာ့လို့လည်း မေြကာင့်ြကပါဘူး။ ြမန်မာ့အနုပညာ လက်ရာကေလးေတွ ကွယ်ေပျာက်ကုန်မှာေတာ့ နှေြမာလှသကွယ်။ သီချင်းကေလးေတွဆို ေတာ်ေတာ်များများ ေပျာက်ကုန်ြပီ မဟုတ်လား။ ြမနန်းစံေကျာ်ြကီးထဲဝင်ြပီး လင်းနို့ေချးေတွ ရှူလိုက်၊ မဟာအတုလေဝယံေကျာင်းေတာ်ြကီးက ေြကွြပားအသစ်ြကီးေတွကို သံတိုင်ေတွြကားကြကည့်လိုက်၊ ေရွှတဝင်းဝင်းနဲ့ ေကာင်းမှုေတာ်ဘုရားြကီးဖူးလိုက် လုပ်ေနြကတဲ့ မန္တေလးဧည့်သည်ေတွကို သနားလိုက်ပါဘိေတာ့တယ်။ အြမစ်ရှည်ရင် ေရများများေလာင်းရမယ်ဆိုလို့ ေရမေလာင်းခင် နှုတ်နှုတ်ြပီးြကည့်တဲ့ ေမျာက်ေတွလက်ထဲ ဥယျာဉ်ြကီးအပ်ထားခဲ့တဲ့ ပံုြပင်ကို သတိရမိတယ် လို့ေြပာရင် ဆင်ဆာလွတ်မယ် မထင်ဘူးေနာ်။ (ဘာ အခုမှ ေြကာက်ပါြပီလဲ)
ဒီသီချင်းကေလးကို တခုတ်တရ ေရးရတဲ့အေြကာင်းကေတာ့ ေဖ့စ်ဘုတ်ေပါ်ကေန မိတ်ေဆွြဖစ်သွားတဲ့ ကိုစိုင်းမျိုးတို့၊ ကိုသူရိန်တို့၊ ကိုသခင်ြကီးတို့၊ ကိုထင်လင်းေမာင်လှတို့ မန္တေလးသားေတွဆီ သွားလည်တဲ့အခါ အြပန်မှာ ဦးဆူးငှက်လက်ရာ မန္တေလး နှစ်တစ်ရာ့ငါးဆယ်ြပည့် ပေဒသာကပွဲြကီးအေခွေတွကို လက်ေဆာင်ေပးလိုက်တာနဲု့ အားရပါးရ ေအးေအးေဆးေဆး ြကည့်လိုက်ရလို့ပါ။ ´ြကာ´၊ `အကင်္ျီပါး´ နဲ့ `လှည်းြပင်´ တို့လို ရှားရှားပါးပါး သီချင်းကေလးေတွ နားေထာင်ခွင့်ရလိုက်လို့ ေကျးဇူးလည်းတင်ပါတယ်။ ကွယ်ေပျာက်လုလုြဖစ်ေနတဲ့ မန်းဓေလ့၊ မန်းအနုပညာကေလးေတွကိုလည်း နှစ်နှစ်ြခိုက်ြခိုက် ခံစားလိုက်ရပါတယ်။
ကိုယ်လည်းပဲ မန္တေလးသား မဟုတ်ေသာ်ြငား ြမန်မာ့မူ ြမန်မာ့ဟန်ကေလးေတွမို့ မက်မက်စက်စက် ရှိလှတာေြကာင့် လူငယ်ကေလးေတွဆီ မျှေဝလိုက်ရပါတယ်။ ဒါေပမယ့် ဒီသီချင်းကေတာ့ အဲဒီပေဒသာကပွဲထဲမှာ မပါပါဘူး။ မန်းရာြပည့်ပွဲြကီးတုန်းက မစိမ်းစိမ်းဆိုတဲ့ `ေရွှမန်းဆီသို့´ လိုမျိုး တစ်ပုဒ်ေလာက်ေတာ့ တင်ကျန်ရစ်ခဲ့ေစချင်တာ။ သီချင်းေတွအများြကီးနဲ့ နားလျှံမသွားပဲ တစ်ပုဒ်ဆို တစ်ပုဒ် ထိထိမိမိ မှတ်မိသွားေအာင် ဒီသီချင်းကေလးနဲ့ မန္တေလး လွမ်းခန်းကေလး ဖွင့်လိုက်ြကရေအာင် ေနာ်။
မန္တေလးကလူေတွဟာ ထီးစိုက်နန်းတည် မင်းေနြပည်အရပ်မှာ ြကီးြပင်းြကတာမို့ ယဉ်ေကျးတဲ့ နန်းဆန်တဲ့ေနရာမှာေတာ့ သူတို့ကို မီဖို့ ဘယ်လွယ်လိမ့်မလဲ။ ရှင်ဘုရင် ပုဆိုး ပိုးချည့်ပဲထွက်တဲ့အရပ်မို့လို့ သူတို့ဆီက အနုလက်ရာများဟာလည်း ေတာ်သံုးနန်းသံုးသာ များေပလိမ့်မယ်။ ေတာလက်သမားလက်ရာ၊ ေတာယက္ကန်းအဆင်မျိုးနဲ့ေတာ့ ဘယ်တိုးလို့ရမှာတုန်း။ အရပ်အေခါ်အေဝါ်များကစလို့ ချမ်းြမသာစည်တဲ့။ ေအာင်ေြမသာစံတဲ့။ ပုလဲေငွေရာင်တဲ့။ ချစ်စရာေလးေတွ။ ခုေခတ်မှာလို ေဇယျ၊ သီရိ၊ ဇမ္ဗူ၊ သိဒ္ဓိ ပတ်လည်ရိုက်လို့ဘယ်ရပ်ကွက်မှ နံမည်မမှတ်မိေတာ့တဲ့ မင်းေနြပည်မျိုး မဟုတ်ဘူး။ ဘုန်းြကီးေကျာင်းများေတာင်မှ ဆင်ဝန်တိုက်၊ ြမင်းဝန်တိုက်၊ ြမေတာင်ေကျာင်း နဲ့ အကုန်လံုး ဗီအိုင်ပီေတွချည့်ပဲ။ နန်းေတာ်ရာအေဟာင်းဖျက်တဲ့ တိုင်လံုးရိုးတံနဲ့ေတာင် တံတားြကီးတစ်စီး ခန့်ခန့်ထိုးလို့ရတယ်။ နှစ်တစ်ရာ့ငါးဆယ်ြပည့်ေတာ့မယ်။
မနက်ဖွင့်ပွဲလုပ် ညေနကျိုးကျတာမျိုး မဟုတ်ဘူး။ ဒါေတာင် အင်မတန် လာဘ်စားပါတယ်ဆိုတဲ့ ကုလားြမို့ဝန် ေဆာက်သွားတာတဲ့။ (ေြပာပံုဆိုပံုကေတာ့ ေတာ်ေတာ် လူမုန်းများမယ့် သူငယ်ကွဲ့)
ြမို့အေရှ့ဘက်ကို ထွက်လိုက်ရင် အရင်ကေတာ့ ကိုြကီးတင်ကို ေကာက်စိုက်သမကေလးေတွက ပတ်ေဗတိုးဗို နဲ့ သီချင်းသံြပိုင်ဆိုရင်း ေမျှာ်ြကတဲ့ ေအာင်ပင်လယ် အရပ်ေပါ့။ ြမေြခကျင်းမေငွြမိုင်ကို ေအာင်ပင်လယ်က ြကာအိုင်ြကီးထဲမှာ ြကာေတွ ချိုးထားပါတယ်။
လက်ဦးအရင် ပန်ချင်ရင်ေတာ့ ြမန်ြမန်သာလာခဲ့ပါေတာ့ လို့ေခါ်တဲ့အရပ်၊ ငှက်ေရွှဟသင်္ာ ေရှးေရှးတုန်းအခါက ဟိုပျံသည်ပျံ စီစီညံညံ ဆိုတဲ့အရပ်ေပါ့။ အခုေတာ့ လားရှိုး မူဆယ် တက်မယ့်ကားေတွ ဓါတ်ဆီ ဒီဇယ် ဝင်ြဖည့်တဲ့ အရပ်ပါ။ အဲဒီကဆက်သွားမှ ထန်းရွက်ပုတီးသီချင်းထဲက `အေဖာ်ေတွ ေပျာ်ေပျာ်ပါးပါး ေမာ်ေတာ်ကားနဲ့ရယ်´ ဆိုတဲ့ ေရွှစာရံ ကို ေရာက်တာ။ အခုေတာ့ မန္တေလး၊ ၂၁ မိုင် နဲ့ ြပင်ဦးလွင်ဆိုတာ ဆက်များဆက်ေတာ့မှာလား ေအာင့်ေမ့ရတယ်။ ေအာင်ပင်လယ်က ြကည့်ရင် ငါးရံ့မင်းေတာင်ဆိုတာလည်း အဲဒီဘက်ယွန်းယွန်းမှာ ရှိသတဲ့။ မိုးရိပ်ေလရိပ်မြမင်ရင် လွန်ဆွဲပွဲေတွလုပ်ြပီး ြမို့လံုးပတ်လည် အလှူခံထွက်ြကတယ်ဆိုပဲ။ မန်းေလးသားေတွအတွက်ကေတာ့ မိေကျာင်းမင်း ေရကင်းြပသလိုေနမှာပဲ။ ကိုယ်ကသာ ကိုယ့်လို မေရာက်ဖူးေသးတဲ့ ဧည့်သည်ေတွအတွက် ြကားဖူးနားဝနဲ့ ဂိုက်လုပ်ေနရတာ။ ခင်ဗျားတို့တ ေရာက်သာ ေရာက်ဖူးမှာပါဗျာ။ ကျုပ်လိုေတာ့ သီချင်းေတွ မြကားဖူးဘူး မဟုတ်လား။ ဪ.. ဟိုသီချင်းထဲက ေြပာထားတာ ဒီေနရာကိုးလို့ သတိတရ လည်ရပတ်ရတာ ဘယ်ေလာက် အရသာရှိတယ် မှတ်သလဲ။
`အသက်ကေလးရယ် ရှည်ေစလို ြမနန္ဒာ ေရညိုသန်း လမ်းေလျှာက်ကာဆို ရင်ရင်ြမ ကိုကို´ ဆိုတဲ့ စိမ်းေရာင်စို သီချင်းထဲက မန္တေလးေတာင်ေတာ်ြကီးလည်း မတက်လိုက်ရလို့ ဘယ်ြဖစ်မလဲ။ အဲဒီကလှမ်းြကည့်ေတာ့မှ ပန်းဒဏ္ဍာရီထဲက သခင်မေတာင်ေတာ်ကို ြမင်ရမှာ။ `ညို့ညို့ဆိုင်းဆိုင်း မှိုင်းြပာရီေမှာင်သန်းြပန်ေတာ့ တိမ်ခိုးေလးေတွ ေဘးကယှက်လို့ ေတာင်တန်း တဘက်တချက် ဝန်းကာရံကာပင် လွမ်းစရာ့ စံရာတခွင်´ လို့ ေလပါတီဆိုခဲ့တဲ့ မယ်ဥေတာင်ေပါ့။ ကုသိုလ်ေတာ်နဲ့ ေကျာက်ေတာ်ြကီးဘုရားလည်း ဖူးရဦးမှာ။ သူ့ဟိုဘက်ကိုသွားရင် `အို .. ေတာင်ြပံုးေခါ် ပွဲေတာ်ြကီး နီးလာြပီ။ လာ ကိုြမို့မအဖွဲ့နဲ့ တွဲသွားပါရစီ´ ဆိုတဲ့ ေတာင်ြပံုးေလ။ အေနာက်ဘက်မှာ ေဂါဝိန်နဲ့ မင်းကွန်းဗျ။ ဓါတ်ပံုဆရာတို့ အသည်းစွဲေပါ့။ ဒီသီချင်းထဲမှာပါတဲ့ တသွင်သွင်စီး ြမစ်ြကီးဧရာဝတီ ဆိုတာ အဲဒီမှာ ေတွ့ရမှာ။ စစ်ကိုင်း အင်းဝကေတာ့ ေတာင်ြမို့က ြဖတ်သွားမယ်ေလ။
`ြကိုးြကီးချိတ်မှ နိပ်သကို နိပ်သကို´ ဆိုရင်လည်း ေရွးစမ်းပါေလ့။ ဟိုဘက်မကူးခင် `ပုဆိုးကစို မိုးကည်ုသနဲ့ သစ်ပင်ေအာက်မှာ ဝင်ကာခို ဦးပိန်တံတားကို ေရာက်ခဲ့ြပန်´ဆိုတဲ့ ေတာင်သမန်အင်း၊၊ မယ်ဇယ်ပင်တန်းနဲ့ အေြကာ်ဆိုင်ကေလးေတွ။ ေရွှြကက်ယက်တို့ ေရွှြကက်ကျတို့လည်း ဖူးရေအာင်။ စစ်ကိုင်းတံတားကို သွားတဲ့လမ်းက လိုဏ်ေခါင်းေပါက်ြကီးနှစ်ခုကိုေတာ့ မန်းေလးကလူေတွက နှာေပါက်လို့ ေခါ်ြကသဗျ။ တူေတာ့ အတူသား။ တံတားကမကူးပဲ ေလှကေလးနဲ့ ကူးရင်ေတာ့ အင်းဝက အီးတစ်ေပါက်ေတာင် မြကာဘူး။ ေရှးေရှးကလို ေရချမ်းစင် သုဓမ္မာဇရပ်နဲ့ ကုသိုလ် မယူေတာ့တဲ့ မန်းေလးသားများဟာ အရိပ်ေကာင်းေကာင်း ေလေြကာင်းသာသာ ရှုခင်းရှုရာေလး သင့်တဲ့အရပ်ေတွမှာ ပက်လက်ကုလားထိုင်ကေလးေတွ ချြပီး အချိန်နဲ့ ငှားစားြကပံုရပါတယ်။ အဲဒီကြပန်ရင်ေတာ့ ဘုရားြကီးဖူးြပီး ေဈးချိုပတ်ဖို့ပဲ ကျန်ေတာ့တယ်။ ေဈးဝယ်ဖို့သက်သက် မပတ်ပါနဲ့။ မန္တေလးကိုြကည့်ဖို့ ပတ်ရမှာပါ။
ဝယ်တာက ဘယ်မှာဝယ်ဝယ် အတူတူပဲ။ အဲဒီပစ္စည်းေတွအကုန် ကားဂိတ်မှာလည်း ဆိုင်ခွဲရှိတယ်။ ရန်ကုန်မှာလည်း ဝယ်လို့ရတယ်။ မန္တေလး ေဈးချိုသူကေလးေတွကို ြကည့်ဖို့ ေသေသချာချာ ပတ်ပါ။ `ကျိေကာ တိုးေဆာင်´ လို့ ေရာင်းတဲ့ဆိုင်ေတွထက် ဗမာဆိုင်ကေလးေတွဝင်ြပီး သူတို့ ေြပာပံုဆိုပံု၊ အမူအယာကေလးေတွကို ဂရုစိုက်ြကည့်ရင် တမူထူးြခားတာ ေတွ့ရပါလိမ့်မယ်။ `အခုေတာ့ သိပ်မထူးေတာ့တာ ြကာလှေပါ့´ ဆိုရင်ေတာ့ ေသွးပုချိပါကွယ်။ အစားအေသာက်အတွက် မှာချင်တာကေတာ့ အထမ်းြမီးရှည်ဆိုတာေလး ြမည်းြကည့်ခဲ့ပါ။ (ဆရာအတ္တေကျာ် လက်ရာေတာ့ မှီမယ်မထင်။ ဤကား ေြကာ်ြငာ)။ ေြမာက်ြပင်က မုန့်တီကေလး၊ မင်းသီဟက လက်ဘက်ရည်၊ ပန်းချီေကျာင်းထဲက ေကာ်ဖီဆိုင်ကေလး၊ ညဘက်ဆိုရင်ေတာ့ အကင်ဆိုင်ေတွ ေပါမှေပါ၊။ ဒါေြကာင့် ရန်ကုန်မှာေတာင် မန္တေလးသားကင်ဆိုင်ဆိုြပီး လာေရာင်းြကတာေနမှာ။ (ရွံစရာြကီးေနာ်) `ကျံုးေတာ်ပတ်လည် ြမြမို့ရိုး ြပအိုးပစ္စင် ကာရံကာအတည် ြမန်မာစံဌာနီ သာယာပါေပ့သည်´ ဆိုတာေတွကို မန္တေလးဘီယာေလးနဲ့ ခံစားချင်လည်း ရပါတယ်။ ဆိုင်သိမ်းတဲ့အခါကျမှ `ငါ မမူးေသးဘူး။ ငါ မမူးေသးဘူး။ မန္တေလးကျံုးေရ မခန်းသမျှေတာ့…´ ဆို ြပန်လာခဲ့။
ကျံုးပတ်ပတ်လည်က ဆိုင်ကယ်ဖာသည် ဆိုတဲ့ဆိုင်ေတွကိုေတာ့ စားချင်တယ် မပူဆာနဲ့ကွယ်။ ေတာသားမှန်း လူသိကုန်မယ်။ (ေနာက်ဆိုရင် လုန်းလီးပလန်းနက်ထဲမှာ ေရးေတာ့မယ်ကွ)
သားသားရဲ့ ရှီးေဖာြကီးေတွ ြဖစ်တဲ့ ဆရာြကီး ဦးေနာ်မန်လှ နဲ့ ရင်ေခါင်းခွဲစိတ်က ဆရာေလး ဦးခင်ေမာင်ေအးကေတာ့ `ဝန်ထမ်းဘဝမှာ တေခါက်တကျင်းေတာ့ မန္တေလး ေရွှြမို့ေတာ်ြကီးမှာ အလုပ်သွားလုပ်ဖူးဖို့ ေကာင်းပါတယ်´ လို့ ခွန်းမိန့်ေြခွဖူးပါသဗျ။ ြမန်မာဆန်တဲ့ မိသားစုဆန်တဲ့ လူမှုအသိုင်းအဝိုင်းရှိလို့ ေပျာ်စရာေကာင်းပါသတဲ့။ ေရာဂါေဗဒက မမနန်စီြကီးလည်း `များက ကိုးလပဲ ေနမှာေနာ်´ ဆိုြပီးသွားလိုက်တာ ဟိုမှာ ကိုးနှစ်ြကာခဲ့တယ် ဆိုသမဟုတ်လား။ ဟုတ်ပါရဲ့။ ေရာက်ေတာ့ အေရာက်ဖူးချင်သားပါေလ။ ဒါေပသိ အလုပ်ေကာင်းေကာင်း မလုပ်ပဲ အဆိုသမား အတီးသမားေတွနဲ့ အဖွဲ့ကျသွားမှြဖင့် ခွက်လက်ဆွဲကာ ေတာင်းစားပါလည်း နင်သာလူမိုက် ဒုစရိုက်ြဖစ်ေနဦးမယ်။ ဓါးတန်းဦးသန့်တို့ နဂါးေဒါ်ဦးတို့ေခတ်ကလည်း အေဝးြကီးမှာ ကျန်ခဲ့ေပါ့။
တုဿိတာက စုေတြပီး လူဝင်စားလာြဖစ်တာ ရတနာပံုဝက်ေပါ်တယ်က ကွန်နက်ရှင်ေြကာင့် အနှစ်တစ်ရာေလာက် ေနာက်ကျသွားသကွယ်။ ဘယ့်နှယ်လုပ်ြကမတုန်း။ ေဟာ။ ေြပာရင်းဆိုရင်း။ နားေထာင်ြကည့်စမ်းပ။ `စကားတစ်ခွန်းေတာ့ မှတ်မိသလိုပင်။ သူ တခါတေလ ေြပာဖူးတယ်။ ြမို့မရဲ့ အတီးနားေထာင်ချင်။ ဖွဲ့နွဲ့လို့ တီးသံြကားရင် ဆီးြကိုလှည့် ညိုနွဲ့ချိုြပံုးရွှင်´ တဲ့။
စန်းသေရ မန်းေရွှ ရတနာပံုြပည်၊ ေရွှထီးေရွှနန်း သိမ်းြမန်းပိုင်စိုး ရာဇာေနမျိုးစည်။ ေဝယံစံုညီ နန်းမသံုးေဆာင် ကုန်းေဘာင်ဆက်မင်း ထင်လင်း ထင်လင်း။ ေတဇာဂုဏ်ရည် လျှမ်းပ မဆံုးေအာင် ဘုန်းေရာင်ကလင်း ပဝင်း ပဝင်း။ ဘုန်း (သိမ်းကျံုးစံပါယ်စဉ် တိုင်းအလံုးက ရှိဦးချီ ) ၂ ။ ေငး လက်စံုဖူးပါလို့ ဖူးေမျှာ် ကန်ေတာ့ြကဖို့ရည်။ ရာဇဌာနီ မဟီ။ ေသာင်းတိုက်ေပါ်ဇမ္ဗူ ထွက်ေတာ်မူရာ ြမင်ေယာင်သည်။ အင်းဝေရွှြမို့ညို့တို့တို့နဲ့ မှိုင်းမှိုင်းရီ ေမျှာ်တိုင်းရှုတိုင်း တိမ်လှိုင်းပလီ သိုင်းြခယ်ဟန်ပန်းချီ။ ေရွှေြမဇမ္ဗူချာ ေဇယျာတိုင်း စစ်ကိုင်းဌာန သာစွအလီလီ။ တရားေရေအး အြမှိုက်ေဆး တိုက်ေကျွး၊ ဝဋ်ေဘးမသန်းေအာင် ကမ္မဋ္ဌာန်း တက်လှမ်းရည်။ တီးလိုက်တဲ့ ေရွှေြကးစည်။ တသွင်သွင်စီး ြမစ်ြကီးဧရာဝတီ။ ဝိုင်းကာြကည် မှိုင်းြပာရည် ညေနရီ ညေလေသွးသည်။ ဝဲယာဆီ ေလှကေလးက အေြပးနဲ့ေလှာ်မည်။
0 comments:
Post a Comment