• “မန်း​​​ေနြပည် / ခင်ယု​​ေမ”

    ဒီသီချင်း​​က​​ေလး​​ရဲ့​​ နံမည်ကို တချို့​​ကလည်း​​ မင်း​​​ေနြပည် လို့​​ ​​ေြပာြကတယ်။ ကိုယ်ကပဲ အမှတ်မှား​​လို့​​လား​​ မ​​ေြပာတတ်ပါဘူး​​။ စာသား​​​ေတွလည်း​​ နည်း​​နည်း​​ မူကွဲတာ​​ေတွ ရှိတယ်။ နဂိုက ြကား​​ဖူး​​ထား​​တာက ​​ေရှ့​​က `စန်း​​သ​​ေရ´ ဆိုတာ​​ေလး​​ ပါတယ်။ အခု ဒီမှာ မပါဘူး​​။ `မင်း​​တုန်း​​မင်း​​ြကီး​​သား​​​ေတာ် စံ​​ေပျာ် သီ​​ေပါဘုရင်မှာ တန်ခိုး​​အာဏာ မိုး​​ဆံုး​​​ေအာင် ရိုက်ချုန်း​​သည်။´ ဆိုတာ​​ေလး​​လည်း​​ ဘယ်နား​​ကျန်ခဲ့​​သလဲ မသိဘူး​​။ `အ​​ေရှ့​​ဘက်ရှုလိုက်​​ေတာ့​​ ရန်ကင်း​​​ေတာင်နဲ့​​ ​​ေသလာမဟီ၊​ အ​​ေနာက်ဘက်ရှုလိုက်​​ေတာ့​​ အမှန်သတင်း​​​ေြပာင်တဲ့​​ ဧရာဝတီ၊​ ​​ေတာင်ဘက်ရှုလိုက်​​ေတာ့​​ ကန်သင်း​​​ေဘာင်နဲ့​​​ေရဇလာနဒီတို့​​၊​ ​​ေြမာက်ဘက်ရှုလိုက်​​ေတာ့​​ အလျှံဝင်း​​​ေြပာင်တဲ့​​ ​​ေြမပဒဗျာအညီ´တို့​​ ဆိုတာ​​ေတွလည်း​​ မပါလာဘူး​​။

    ကိုယ်​​ေတွကလည်း​​ ငယ်ငယ်တုန်း​​က ြကား​​ဖူး​​တဲ့​​သီချင်း​​ကို အစြပန်​​ေဖာ်ရတာဆို​​ေတာ့​​ ဘာမှ ​​ေရ​​ေရရာရာ မရှိ။ အအ အိပ်မက်မက်သလို ြပန်​​ေြပာချင်ပါလျက်နဲ့​​ မ​​ေြပာတတ်။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ အခုဟာက အံတီခင်ယု​​ေမရဲ့​​ အဆိုနဲ့​​ဆို​​ေတာ့​​ မူရင်း​​ြဖစ်ဖို့​​များ​​ပါတယ်။ လက်ရာက​​ေတာ့​​ ဆရာ​​ေရွှြပည်​​ေအး​​ရဲ့​​ လက်ရာနဲ့​​ သိပ်တူတာပဲ။ မှား​​တယ်ဆိုရင်လည်း​​ ြပန်ြပင်​​ေပး​​ြကပါဦး​​။ ြမန်မာ့​​ရုပ်ြမင်သံြကား​​မှာ​​ေတာ့​​ ​​ေဒလီြမင့​်​ဆိုထား​​တဲ့​​ ဓါတ်ြပား​​​ေလး​​လည်း​​ ြကည့​်​ဖူး​​ပါတယ်။

    မျက်ရည်က​​ေလး​​တဝဲဝဲနဲ့​​ ဆိုသွား​​တာ ရင်ထဲကို နင့​်​​ေန​​ေအာင် ​​ေကာင်း​​တယ် လို့​​ ​​ေြပာရရင် မလွန်ပါဘူး​​။ ဆိုတဲ့​​လူရဲ့​​ မုဒ်နဲ့​​ နား​​​ေထာင်တဲ့​​သူရဲ့​​ မုဒ် တိုက်ဆိုင်သွား​​တဲ့​​အခါ သီချင်း​​က​​ေလး​​​ေတွဟာ ရင်ထဲကို ြမား​​တစ်စင်း​​လိုပဲ စိုက်ဝင်သွား​​တတ်တာ ြကံုဖူး​​ရင်​​ေတာ့​​ သိပါလိမ့​်​မယ်။ ​​ေရှး​​မီ​​ေနှာင်း​​မီ မန္တ​​ေလး​​သား​​စစ်စစ်ြကီး​​​ေတွက​​ေတာ့​​ ဒီသီချင်း​​က​​ေလး​​ကို မြကိုက်မရှိဘူး​​ ထင်တယ်ဗျ။

    သီချင်း​​အစနဲ့​​အဆံုး​​က ညည်း​​သံက​​ေလး​​က​​ေတာ့​​ မာရီလင်မွန်ရိုး​​ ရဲ့​​ `ြပန်လမ်း​​မြကံု ြမစ်ယမံု´ သီချင်း​​ထဲက ညည်း​​ချင်း​​နဲ့​​ အတူတူပဲ။ ဘိုသံြကီး​​နဲ့​​ ပီပီသသ ချီြပီး​​​ေတာ့​​မှ ​​ေနာင် ဒိုင်း​​ ​​ေတွ​​ေရာ ဗိန်​​ေနာင်ပတ်​​ေတွ​​ေရာ ြမန်မာလို ြမိုင်ြမိုင်ဆိုင်ဆိုင်ြကီး​​ တီး​​သွား​​လိုက်တာ ​​ေသာက်ကျိုး​​နည်း​​ ​​ေကာင်း​​လိုက်တာကွယ် လို့​​ ​​ေြပာရမလိုပဲ။ အခု​​ေခတ် ကို​​ေကျာက်စိမ်း​​တို့​​ ဦး​​မွတ္တား​​ြကီး​​တို့​​များ​​ ြပန်တီး​​လိုက်ရင် ဘာ​​ေြပာ​​ေကာင်း​​မလဲ​​ေနာ်။ (ဟိုမ​​ေရာက် သည်မ​​ေရာက် က​​ေလး​​မက​​ေလး​​​ေတာ့​​ ြပန်မဆို​​ေစနဲ့​​​ေပါ့​​။) ြမန်မာဆန်ဆန် ကျက်သ​​ေရရှိရှိ နား​​​ေထာင်ရတဲ့​​အြပင် ဇာတိမာန်ကို နှိုး​​​ေဆာ်​​ေပး​​ခဲ့​​တဲ့​​ သီချင်း​​က​​ေလး​​​ေတွထဲမှာလည်း​​ ပါခဲ့​​မှာ အမှန်ပါပဲ။ ြမန်မာ​​ေတွ ​​ေရွှဘံု​​ေရွှနန်း​​နဲ့​​ စိုး​​စံလာခဲ့​​စဉ်က အရှင်မင်း​​တရား​​ြကီး​​ထွက်​​ေတာ်မူတဲ့​​အခါ တိုင်း​​သား​​ြပည်သူတို့​​က အုတ်အုတ်သည်း​​သည်း​​ ဖူး​​ြက​​ေြမှာ်ြကခဲ့​​ပံု​​ေတွကို နန်း​​ြမို့​​ရိုး​​ြကီး​​ြကည့​်​ြပီး​​ ြမင်​​ေယာင်ရင်း​​က​​ေန ဧရာဝတီကမ်း​​စပ်က စစ်ကိုင်း​​ အင်း​​ဝ​​ေနြပည်​​ေတာ်​​ေတွဆီဘက် ကို ဆည်း​​ဆာ​​ေလညှင်း​​ခံရင်း​​ ​​ေလှက​​ေလး​​နဲ့​​ ကူး​​သွား​​လိုက်​​ေသး​​တာ။ ​​ေသ​​ေသချာချာ နား​​​ေထာင်ြပီး​​ အရသာခံြကည့​်​လိုက်စမ်း​​ပါ​​ေလ။ ရှင်ဘုရင်ကို လွမ်း​​ဖို့​​ မဟုတ်ပါဘူး​​။

    ြမန်မာ့​​ဦး​​စွန်း​​က​​ေလး​​ ထည်ထည်ဝါဝါ ရှိခဲ့​​ပံုက​​ေလး​​ကို အထည်ြကီး​​ပျက် ဂုဏ်​​ေဖာ်သလို စား​​ြမံုြပန်ြကည့​်​တဲ့​​သ​​ေဘာပါ။ သူ​​ေရာကိုယ်ပါ ြမင်ဖူး​​ြကတဲ့​​ ​​ေဒဝါဝင်း​​ ရာဇာဝင်း​​​ေတွနဲ့​​ ဘာမှမဆိုင်တဲ့​​ ြမန်မာ့​​ထီး​​မူနန်း​​ဟန် အနုပညာ​​ေတွကိုလည်း​​ သီချင်း​​ထဲက​​ေန ခွက်ကပ်နဲ့​​ မူး​​လို့​​ ရှူလို့​​ရနိုင်တယ်​​ေလ။ ရှင်ဘုရင်​​ေတွ မရှိ​​ေတာ့​​လို့​​လည်း​​ ဝမ်း​​မနည်း​​လှပါဘူး​​။ နန်း​​​ေတာ်ြကီး​​ မကျန်ခဲ့​​​ေတာ့​​လို့​​လည်း​​ မ​​ေြကာင့​်​ြကပါဘူး​​။ ြမန်မာ့​​အနုပညာ လက်ရာက​​ေလး​​​ေတွ ကွယ်​​ေပျာက်ကုန်မှာ​​ေတာ့​​ နှ​​ေြမာလှသကွယ်။ သီချင်း​​က​​ေလး​​​ေတွဆို ​​ေတာ်​​ေတာ်များ​​များ​​ ​​ေပျာက်ကုန်ြပီ မဟုတ်လား​​။ ြမနန်း​​စံ​​ေကျာ်ြကီး​​ထဲဝင်ြပီး​​ လင်း​​နို့​​​ေချး​​​ေတွ ရှူလိုက်၊​ မဟာအတုလ​​ေဝယံ​​ေကျာင်း​​​ေတာ်ြကီး​​က ​​ေြကွြပား​​အသစ်ြကီး​​​ေတွကို သံတိုင်​​ေတွြကား​​ကြကည့​်​လိုက်၊​ ​​ေရွှတဝင်း​​ဝင်း​​နဲ့​​ ​​ေကာင်း​​မှု​​ေတာ်ဘုရား​​ြကီး​​ဖူး​​လိုက် လုပ်​​ေနြကတဲ့​​ မန္တ​​ေလး​​ဧည့​်​သည်​​ေတွကို သနား​​လိုက်ပါဘိ​​ေတာ့​​တယ်။ အြမစ်ရှည်ရင် ​​ေရများ​​များ​​​ေလာင်း​​ရမယ်ဆိုလို့​​ ​​ေရမ​​ေလာင်း​​ခင် နှုတ်နှုတ်ြပီး​​ြကည့​်​တဲ့​​ ​​ေမျာက်​​ေတွလက်ထဲ ဥယျာဉ်ြကီး​​အပ်ထား​​ခဲ့​​တဲ့​​ ပံုြပင်ကို သတိရမိတယ် လို့​​​ေြပာရင် ဆင်ဆာလွတ်မယ် မထင်ဘူး​​​ေနာ်။ (ဘာ အခုမှ ​​ေြကာက်ပါြပီလဲ)

    ဒီသီချင်း​​က​​ေလး​​ကို တခုတ်တရ ​​ေရး​​ရတဲ့​​အ​​ေြကာင်း​​က​​ေတာ့​​ ​​ေဖ့​​စ်ဘုတ်​​ေပါ်က​​ေန မိတ်​​ေဆွြဖစ်သွား​​တဲ့​​ ကိုစိုင်း​​မျိုး​​တို့​​၊​ ကိုသူရိန်တို့​​၊​ ကိုသခင်ြကီး​​တို့​​၊​ ကိုထင်လင်း​​​ေမာင်လှတို့​​ မန္တ​​ေလး​​သား​​​ေတွဆီ သွား​​လည်တဲ့​​အခါ အြပန်မှာ ဦး​​ဆူး​​ငှက်လက်ရာ မန္တ​​ေလး​​ နှစ်တစ်ရာ့​​ငါး​​ဆယ်ြပည့​်​ ပ​​ေဒသာကပွဲြကီး​​အ​​ေခွ​​ေတွကို လက်​​ေဆာင်​​ေပး​​လိုက်တာနဲု့​​ အား​​ရပါး​​ရ ​​ေအး​​​ေအး​​​ေဆး​​​ေဆး​​ ြကည့​်​လိုက်ရလို့​​ပါ။ ´ြကာ´၊​ `အကင်္ျီပါး​​´ နဲ့​​ `လှည်း​​ြပင်´ တို့​​လို ရှား​​ရှား​​ပါး​​ပါး​​ သီချင်း​​က​​ေလး​​​ေတွ နား​​​ေထာင်ခွင့​်​ရလိုက်လို့​​ ​​ေကျး​​ဇူး​​လည်း​​တင်ပါတယ်။ ကွယ်​​ေပျာက်လုလုြဖစ်​​ေနတဲ့​​ မန်း​​ဓ​​ေလ့​​၊​ မန်း​​အနုပညာက​​ေလး​​​ေတွကိုလည်း​​ နှစ်နှစ်ြခိုက်ြခိုက် ခံစား​​လိုက်ရပါတယ်။

    ကိုယ်လည်း​​ပဲ မန္တ​​ေလး​​သား​​ မဟုတ်​​ေသာ်ြငား​​ ြမန်မာ့​​မူ ြမန်မာ့​​ဟန်က​​ေလး​​​ေတွမို့​​ မက်မက်စက်စက် ရှိလှတာ​​ေြကာင့​်​ လူငယ်က​​ေလး​​​ေတွဆီ မျှ​​ေဝလိုက်ရပါတယ်။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ ဒီသီချင်း​​က​​ေတာ့​​ အဲဒီပ​​ေဒသာကပွဲထဲမှာ မပါပါဘူး​​။ မန်း​​ရာြပည့​်​ပွဲြကီး​​တုန်း​​က မစိမ်း​​စိမ်း​​ဆိုတဲ့​​ `​​ေရွှမန်း​​ဆီသို့​​´ လိုမျိုး​​ တစ်ပုဒ်​​ေလာက်​​ေတာ့​​ တင်ကျန်ရစ်ခဲ့​​​ေစချင်တာ။ သီချင်း​​​ေတွအများ​​ြကီး​​နဲ့​​ နား​​လျှံမသွား​​ပဲ တစ်ပုဒ်ဆို တစ်ပုဒ် ထိထိမိမိ မှတ်မိသွား​​​ေအာင် ဒီသီချင်း​​က​​ေလး​​နဲ့​​ မန္တ​​ေလး​​ လွမ်း​​ခန်း​​က​​ေလး​​ ဖွင့​်​လိုက်ြကရ​​ေအာင် ​​ေနာ်။

    မန္တ​​ေလး​​ကလူ​​ေတွဟာ ထီး​​စိုက်နန်း​​တည် မင်း​​​ေနြပည်အရပ်မှာ ြကီး​​ြပင်း​​ြကတာမို့​​ ယဉ်​​ေကျး​​တဲ့​​ နန်း​​ဆန်တဲ့​​​ေနရာမှာ​​ေတာ့​​ သူတို့​​ကို မီဖို့​​ ဘယ်လွယ်လိမ့​်​မလဲ။ ရှင်ဘုရင် ပုဆိုး​​ ပိုး​​ချည့​်​ပဲထွက်တဲ့​​အရပ်မို့​​လို့​​ သူတို့​​ဆီက အနုလက်ရာများ​​ဟာလည်း​​ ​​ေတာ်သံုး​​နန်း​​သံုး​​သာ များ​​​ေပလိမ့​်​မယ်။ ​​ေတာလက်သမား​​လက်ရာ၊​ ​​ေတာယက္ကန်း​​အဆင်မျိုး​​နဲ့​​​ေတာ့​​ ဘယ်တိုး​​လို့​​ရမှာတုန်း​​။ အရပ်အ​​ေခါ်အ​​ေဝါ်များ​​ကစလို့​​ ချမ်း​​ြမသာစည်တဲ့​​။ ​​ေအာင်​​ေြမသာစံတဲ့​​။ ပုလဲ​​ေငွ​​ေရာင်တဲ့​​။ ချစ်စရာ​​ေလး​​​ေတွ။ ခု​​ေခတ်မှာလို ​​ေဇယျ၊​ သီရိ၊​ ဇမ္ဗူ၊​ သိဒ္ဓိ ပတ်လည်ရိုက်လို့​​ဘယ်ရပ်ကွက်မှ နံမည်မမှတ်မိ​​ေတာ့​​တဲ့​​ မင်း​​​ေနြပည်မျိုး​​ မဟုတ်ဘူး​​။ ဘုန်း​​ြကီး​​​ေကျာင်း​​များ​​​ေတာင်မှ ဆင်ဝန်တိုက်၊​ ြမင်း​​ဝန်တိုက်၊​ ြမ​​ေတာင်​​ေကျာင်း​​ နဲ့​​ အကုန်လံုး​​ ဗီအိုင်ပီ​​ေတွချည့​်​ပဲ။ နန်း​​​ေတာ်ရာအ​​ေဟာင်း​​ဖျက်တဲ့​​ တိုင်လံုး​​ရိုး​​တံနဲ့​​​ေတာင် တံတား​​ြကီး​​တစ်စီး​​ ခန့​်​ခန့​်​ထိုး​​လို့​​ရတယ်။ နှစ်တစ်ရာ့​​ငါး​​ဆယ်ြပည့​်​​ေတာ့​​မယ်။

    မနက်ဖွင့​်​ပွဲလုပ် ည​​ေနကျိုး​​ကျတာမျိုး​​ မဟုတ်ဘူး​​။ ဒါ​​ေတာင် အင်မတန် လာဘ်စား​​ပါတယ်ဆိုတဲ့​​ ကုလား​​ြမို့​​ဝန် ​​ေဆာက်သွား​​တာတဲ့​​။ (​​ေြပာပံုဆိုပံုက​​ေတာ့​​ ​​ေတာ်​​ေတာ် လူမုန်း​​များ​​မယ့​်​ သူငယ်ကွဲ့​​)
    ြမို့​​အ​​ေရှ့​​ဘက်ကို ထွက်လိုက်ရင် အရင်က​​ေတာ့​​ ကိုြကီး​​တင်ကို ​​ေကာက်စိုက်သမက​​ေလး​​​ေတွက ပတ်​​ေဗတိုး​​ဗို နဲ့​​ သီချင်း​​သံြပိုင်ဆိုရင်း​​ ​​ေမျှာ်ြကတဲ့​​ ​​ေအာင်ပင်လယ် အရပ်​​ေပါ့​​။ ြမ​​ေြခကျင်း​​မ​​ေငွြမိုင်ကို ​​ေအာင်ပင်လယ်က ြကာအိုင်ြကီး​​ထဲမှာ ြကာ​​ေတွ ချိုး​​ထား​​ပါတယ်။

    လက်ဦး​​အရင် ပန်ချင်ရင်​​ေတာ့​​ ြမန်ြမန်သာလာခဲ့​​ပါ​​ေတာ့​​ လို့​​​ေခါ်တဲ့​​အရပ်၊​ ငှက်​​ေရွှဟသင်္ာ ​​ေရှး​​​ေရှး​​တုန်း​​အခါက ဟိုပျံသည်ပျံ စီစီညံညံ ဆိုတဲ့​​အရပ်​​ေပါ့​​။ အခု​​ေတာ့​​ လား​​ရှိုး​​ မူဆယ် တက်မယ့​်​ကား​​​ေတွ ဓါတ်ဆီ ဒီဇယ် ဝင်ြဖည့​်​တဲ့​​ အရပ်ပါ။ အဲဒီကဆက်သွား​​မှ ထန်း​​ရွက်ပုတီး​​သီချင်း​​ထဲက `အ​​ေဖာ်​​ေတွ ​​ေပျာ်​​ေပျာ်ပါး​​ပါး​​ ​​ေမာ်​​ေတာ်ကား​​နဲ့​​ရယ်´ ဆိုတဲ့​​ ​​ေရွှစာရံ ကို ​​ေရာက်တာ။ အခု​​ေတာ့​​ မန္တ​​ေလး​​၊​ ၂၁ မိုင် နဲ့​​ ြပင်ဦး​​လွင်ဆိုတာ ဆက်များ​​ဆက်​​ေတာ့​​မှာလား​​ ​​ေအာင့​်​​ေမ့​​ရတယ်။ ​​ေအာင်ပင်လယ်က ြကည့​်​ရင် ငါး​​ရံ့​​မင်း​​​ေတာင်ဆိုတာလည်း​​ အဲဒီဘက်ယွန်း​​ယွန်း​​မှာ ရှိသတဲ့​​။ မိုး​​ရိပ်​​ေလရိပ်မြမင်ရင် လွန်ဆွဲပွဲ​​ေတွလုပ်ြပီး​​ ြမို့​​လံုး​​ပတ်လည် အလှူခံထွက်ြကတယ်ဆိုပဲ။ မန်း​​​ေလး​​သား​​​ေတွအတွက်က​​ေတာ့​​ မိ​​ေကျာင်း​​မင်း​​ ​​ေရကင်း​​ြပသလို​​ေနမှာပဲ။ ကိုယ်ကသာ ကိုယ့​်​လို မ​​ေရာက်ဖူး​​​ေသး​​တဲ့​​ ဧည့​်​သည်​​ေတွအတွက် ြကား​​ဖူး​​နား​​ဝနဲ့​​ ဂိုက်လုပ်​​ေနရတာ။ ခင်ဗျား​​တို့​​တ ​​ေရာက်သာ ​​ေရာက်ဖူး​​မှာပါဗျာ။ ကျုပ်လို​​ေတာ့​​ သီချင်း​​​ေတွ မြကား​​ဖူး​​ဘူး​​ မဟုတ်လား​​။ ဪ.. ဟိုသီချင်း​​ထဲက ​​ေြပာထား​​တာ ဒီ​​ေနရာကိုး​​လို့​​ သတိတရ လည်ရပတ်ရတာ ဘယ်​​ေလာက် အရသာရှိတယ် မှတ်သလဲ။

    `အသက်က​​ေလး​​ရယ် ရှည်​​ေစလို ြမနန္ဒာ ​​ေရညိုသန်း​​ လမ်း​​​ေလျှာက်ကာဆို ရင်ရင်ြမ ကိုကို´ ဆိုတဲ့​​ စိမ်း​​​ေရာင်စို သီချင်း​​ထဲက မန္တ​​ေလး​​​ေတာင်​​ေတာ်ြကီး​​လည်း​​ မတက်လိုက်ရလို့​​ ဘယ်ြဖစ်မလဲ။ အဲဒီကလှမ်း​​ြကည့​်​​ေတာ့​​မှ ပန်း​​ဒဏ္ဍာရီထဲက သခင်မ​​ေတာင်​​ေတာ်ကို ြမင်ရမှာ။ `ညို့​​ညို့​​ဆိုင်း​​ဆိုင်း​​ မှိုင်း​​ြပာရီ​​ေမှာင်သန်း​​ြပန်​​ေတာ့​​ တိမ်ခိုး​​​ေလး​​​ေတွ ​​ေဘး​​ကယှက်လို့​​ ​​ေတာင်တန်း​​ တဘက်တချက် ဝန်း​​ကာရံကာပင် လွမ်း​​စရာ့​​ စံရာတခွင်´ လို့​​ ​​ေလပါတီဆိုခဲ့​​တဲ့​​ မယ်ဥ​​ေတာင်​​ေပါ့​​။ ကုသိုလ်​​ေတာ်နဲ့​​ ​​ေကျာက်​​ေတာ်ြကီး​​ဘုရား​​လည်း​​ ဖူး​​ရဦး​​မှာ။ သူ့​​ဟိုဘက်ကိုသွား​​ရင် `အို .. ​​ေတာင်ြပံုး​​​ေခါ် ပွဲ​​ေတာ်ြကီး​​ နီး​​လာြပီ။ လာ ကိုြမို့​​မအဖွဲ့​​နဲ့​​ တွဲသွား​​ပါရစီ´ ဆိုတဲ့​​ ​​ေတာင်ြပံုး​​​ေလ။ အ​​ေနာက်ဘက်မှာ ​​ေဂါဝိန်နဲ့​​ မင်း​​ကွန်း​​ဗျ။ ဓါတ်ပံုဆရာတို့​​ အသည်း​​စွဲ​​ေပါ့​​။ ဒီသီချင်း​​ထဲမှာပါတဲ့​​ တသွင်သွင်စီး​​ ြမစ်ြကီး​​ဧရာဝတီ ဆိုတာ အဲဒီမှာ ​​ေတွ့​​ရမှာ။ စစ်ကိုင်း​​ အင်း​​ဝက​​ေတာ့​​ ​​ေတာင်ြမို့​​က ြဖတ်သွား​​မယ်​​ေလ။

    `ြကိုး​​ြကီး​​ချိတ်မှ နိပ်သကို နိပ်သကို´ ဆိုရင်လည်း​​ ​​ေရွး​​စမ်း​​ပါ​​ေလ့​​။ ဟိုဘက်မကူး​​ခင် `ပုဆိုး​​ကစို မိုး​​ကည်ုသနဲ့​​ သစ်ပင်​​ေအာက်မှာ ဝင်ကာခို ဦး​​ပိန်တံတား​​ကို ​​ေရာက်ခဲ့​​ြပန်´ဆိုတဲ့​​ ​​ေတာင်သမန်အင်း​​၊​၊​ မယ်ဇယ်ပင်တန်း​​နဲ့​​ အ​​ေြကာ်ဆိုင်က​​ေလး​​​ေတွ။ ​​ေရွှြကက်ယက်တို့​​ ​​ေရွှြကက်ကျတို့​​လည်း​​ ဖူး​​ရ​​ေအာင်။ စစ်ကိုင်း​​တံတား​​ကို သွား​​တဲ့​​လမ်း​​က လိုဏ်​​ေခါင်း​​​ေပါက်ြကီး​​နှစ်ခုကို​​ေတာ့​​ မန်း​​​ေလး​​ကလူ​​ေတွက နှာ​​ေပါက်လို့​​ ​​ေခါ်ြကသဗျ။ တူ​​ေတာ့​​ အတူသား​​။ တံတား​​ကမကူး​​ပဲ ​​ေလှက​​ေလး​​နဲ့​​ ကူး​​ရင်​​ေတာ့​​ အင်း​​ဝက အီး​​တစ်​​ေပါက်​​ေတာင် မြကာဘူး​​။ ​​ေရှး​​​ေရှး​​ကလို ​​ေရချမ်း​​စင် သုဓမ္မာဇရပ်နဲ့​​ ကုသိုလ် မယူ​​ေတာ့​​တဲ့​​ မန်း​​​ေလး​​သား​​များ​​ဟာ အရိပ်​​ေကာင်း​​​ေကာင်း​​ ​​ေလ​​ေြကာင်း​​သာသာ ရှုခင်း​​ရှုရာ​​ေလး​​ သင့​်​တဲ့​​အရပ်​​ေတွမှာ ပက်လက်ကုလား​​ထိုင်က​​ေလး​​​ေတွ ချြပီး​​ အချိန်နဲ့​​ ငှား​​စား​​ြကပံုရပါတယ်။ အဲဒီကြပန်ရင်​​ေတာ့​​ ဘုရား​​ြကီး​​ဖူး​​ြပီး​​ ​​ေဈး​​ချိုပတ်ဖို့​​ပဲ ကျန်​​ေတာ့​​တယ်။ ​​ေဈး​​ဝယ်ဖို့​​သက်သက် မပတ်ပါနဲ့​​။ မန္တ​​ေလး​​ကိုြကည့​်​ဖို့​​ ပတ်ရမှာပါ။

    ဝယ်တာက ဘယ်မှာဝယ်ဝယ် အတူတူပဲ။ အဲဒီပစ္စည်း​​​ေတွအကုန် ကား​​ဂိတ်မှာလည်း​​ ဆိုင်ခွဲရှိတယ်။ ရန်ကုန်မှာလည်း​​ ဝယ်လို့​​ရတယ်။ မန္တ​​ေလး​​ ​​ေဈး​​ချိုသူက​​ေလး​​​ေတွကို ြကည့​်​ဖို့​​ ​​ေသ​​ေသချာချာ ပတ်ပါ။ `ကျိ​​ေကာ တိုး​​​ေဆာင်´ လို့​​ ​​ေရာင်း​​တဲ့​​ဆိုင်​​ေတွထက် ဗမာဆိုင်က​​ေလး​​​ေတွဝင်ြပီး​​ သူတို့​​ ​​ေြပာပံုဆိုပံု၊​ အမူအယာက​​ေလး​​​ေတွကို ဂရုစိုက်ြကည့​်​ရင် တမူထူး​​ြခား​​တာ ​​ေတွ့​​ရပါလိမ့​်​မယ်။ `အခု​​ေတာ့​​ သိပ်မထူး​​​ေတာ့​​တာ ြကာလှ​​ေပါ့​​´ ဆိုရင်​​ေတာ့​​ ​​ေသွး​​ပုချိပါကွယ်။ အစား​​အ​​ေသာက်အတွက် မှာချင်တာက​​ေတာ့​​ အထမ်း​​ြမီး​​ရှည်ဆိုတာ​​ေလး​​ ြမည်း​​ြကည့​်​ခဲ့​​ပါ။ (ဆရာအတ္တ​​ေကျာ် လက်ရာ​​ေတာ့​​ မှီမယ်မထင်။ ဤကား​​ ​​ေြကာ်ြငာ)။ ​​ေြမာက်ြပင်က မုန့​်​တီက​​ေလး​​၊​ မင်း​​သီဟက လက်ဘက်ရည်၊​ ပန်း​​ချီ​​ေကျာင်း​​ထဲက ​​ေကာ်ဖီဆိုင်က​​ေလး​​၊​ ညဘက်ဆိုရင်​​ေတာ့​​ အကင်ဆိုင်​​ေတွ ​​ေပါမှ​​ေပါ၊​။ ဒါ​​ေြကာင့​်​ ရန်ကုန်မှာ​​ေတာင် မန္တ​​ေလး​​သား​​ကင်ဆိုင်ဆိုြပီး​​ လာ​​ေရာင်း​​ြကတာ​​ေနမှာ။ (ရွံစရာြကီး​​​ေနာ်) `ကျံုး​​​ေတာ်ပတ်လည် ြမြမို့​​ရိုး​​ ြပအိုး​​ပစ္စင် ကာရံကာအတည် ြမန်မာစံဌာနီ သာယာပါ​​ေပ့​​သည်´ ဆိုတာ​​ေတွကို မန္တ​​ေလး​​ဘီယာ​​ေလး​​နဲ့​​ ခံစား​​ချင်လည်း​​ ရပါတယ်။ ဆိုင်သိမ်း​​တဲ့​​အခါကျမှ `ငါ မမူး​​​ေသး​​ဘူး​​။ ငါ မမူး​​​ေသး​​ဘူး​​။ မန္တ​​ေလး​​ကျံုး​​​ေရ မခန်း​​သမျှ​​ေတာ့​​…´ ဆို ြပန်လာခဲ့​​။

    ကျံုး​​ပတ်ပတ်လည်က ဆိုင်ကယ်ဖာသည် ဆိုတဲ့​​ဆိုင်​​ေတွကို​​ေတာ့​​ စား​​ချင်တယ် မပူဆာနဲ့​​ကွယ်။ ​​ေတာသား​​မှန်း​​ လူသိကုန်မယ်။ (​​ေနာက်ဆိုရင် လုန်း​​လီး​​ပလန်း​​နက်ထဲမှာ ​​ေရး​​​ေတာ့​​မယ်ကွ)

    သား​​သား​​ရဲ့​​ ရှီး​​​ေဖာြကီး​​​ေတွ ြဖစ်တဲ့​​ ဆရာြကီး​​ ဦး​​​ေနာ်မန်လှ နဲ့​​ ရင်​​ေခါင်း​​ခွဲစိတ်က ဆရာ​​ေလး​​ ဦး​​ခင်​​ေမာင်​​ေအး​​က​​ေတာ့​​ `ဝန်ထမ်း​​ဘဝမှာ တ​​ေခါက်တကျင်း​​​ေတာ့​​ မန္တ​​ေလး​​ ​​ေရွှြမို့​​​ေတာ်ြကီး​​မှာ အလုပ်သွား​​လုပ်ဖူး​​ဖို့​​ ​​ေကာင်း​​ပါတယ်´ လို့​​ ခွန်း​​မိန့​်​​ေြခွဖူး​​ပါသဗျ။ ြမန်မာဆန်တဲ့​​ မိသား​​စုဆန်တဲ့​​ လူမှုအသိုင်း​​အဝိုင်း​​ရှိလို့​​ ​​ေပျာ်စရာ​​ေကာင်း​​ပါသတဲ့​​။ ​​ေရာဂါ​​ေဗဒက မမနန်စီြကီး​​လည်း​​ `များ​​က ကိုး​​လပဲ ​​ေနမှာ​​ေနာ်´ ဆိုြပီး​​သွား​​လိုက်တာ ဟိုမှာ ကိုး​​နှစ်ြကာခဲ့​​တယ် ဆိုသမဟုတ်လား​​။ ဟုတ်ပါရဲ့​​။ ​​ေရာက်​​ေတာ့​​ အ​​ေရာက်ဖူး​​ချင်သား​​ပါ​​ေလ။ ဒါ​​ေပသိ အလုပ်​​ေကာင်း​​​ေကာင်း​​ မလုပ်ပဲ အဆိုသမား​​ အတီး​​သမား​​​ေတွနဲ့​​ အဖွဲ့​​ကျသွား​​မှြဖင့​်​ ခွက်လက်ဆွဲကာ ​​ေတာင်း​​စား​​ပါလည်း​​ နင်သာလူမိုက် ဒုစရိုက်ြဖစ်​​ေနဦး​​မယ်။ ဓါး​​တန်း​​ဦး​​သန့​်​တို့​​ နဂါး​​​ေဒါ်ဦး​​တို့​​​ေခတ်ကလည်း​​ အ​​ေဝး​​ြကီး​​မှာ ကျန်ခဲ့​​​ေပါ့​​။

    တုဿိတာက စု​​ေတြပီး​​ လူဝင်စား​​လာြဖစ်တာ ရတနာပံုဝက်​​ေပါ်တယ်က ကွန်နက်ရှင်​​ေြကာင့​်​ အနှစ်တစ်ရာ​​ေလာက် ​​ေနာက်ကျသွား​​သကွယ်။ ဘယ့​်​နှယ်လုပ်ြကမတုန်း​​။ ​​ေဟာ။ ​​ေြပာရင်း​​ဆိုရင်း​​။ နား​​​ေထာင်ြကည့​်​စမ်း​​ပ။ `စကား​​တစ်ခွန်း​​​ေတာ့​​ မှတ်မိသလိုပင်။ သူ တခါတ​​ေလ ​​ေြပာဖူး​​တယ်။ ြမို့​​မရဲ့​​ အတီး​​နား​​​ေထာင်ချင်။ ဖွဲ့​​နွဲ့​​လို့​​ တီး​​သံြကား​​ရင် ဆီး​​ြကိုလှည့​်​ ညိုနွဲ့​​ချိုြပံုး​​ရွှင်´ တဲ့​​။

    စန်း​​သ​​ေရ မန်း​​​ေရွှ ရတနာပံုြပည်၊​ ​​ေရွှထီး​​​ေရွှနန်း​​ သိမ်း​​ြမန်း​​ပိုင်စိုး​​ ရာဇာ​​ေနမျိုး​​စည်။ ​​ေဝယံစံုညီ နန်း​​မသံုး​​​ေဆာင် ကုန်း​​​ေဘာင်ဆက်မင်း​​ ထင်လင်း​​ ထင်လင်း​​။ ​​ေတဇာဂုဏ်ရည် လျှမ်း​​ပ မဆံုး​​​ေအာင် ဘုန်း​​​ေရာင်ကလင်း​​ ပဝင်း​​ ပဝင်း​​။ ဘုန်း​​ (သိမ်း​​ကျံုး​​စံပါယ်စဉ် တိုင်း​​အလံုး​​က ရှိဦး​​ချီ ) ၂ ။ ​​ေငး​​ လက်စံုဖူး​​ပါလို့​​ ဖူး​​​ေမျှာ် ကန်​​ေတာ့​​ြကဖို့​​ရည်။ ရာဇဌာနီ မဟီ။ ​​ေသာင်း​​တိုက်​​ေပါ်ဇမ္ဗူ ထွက်​​ေတာ်မူရာ ြမင်​​ေယာင်သည်။ အင်း​​ဝ​​ေရွှြမို့​​ညို့​​တို့​​တို့​​နဲ့​​ မှိုင်း​​မှိုင်း​​ရီ ​​ေမျှာ်တိုင်း​​ရှုတိုင်း​​ တိမ်လှိုင်း​​ပလီ သိုင်း​​ြခယ်ဟန်ပန်း​​ချီ။ ​​ေရွှ​​ေြမဇမ္ဗူချာ ​​ေဇယျာတိုင်း​​ စစ်ကိုင်း​​ဌာန သာစွအလီလီ။ တရား​​​ေရ​​ေအး​​ အြမှိုက်​​ေဆး​​ တိုက်​​ေကျွး​​၊​ ဝဋ်​​ေဘး​​မသန်း​​​ေအာင် ကမ္မဋ္ဌာန်း​​ တက်လှမ်း​​ရည်။ တီး​​လိုက်တဲ့​​ ​​ေရွှ​​ေြကး​​စည်။ တသွင်သွင်စီး​​ ြမစ်ြကီး​​ဧရာဝတီ။ ဝိုင်း​​ကာြကည် မှိုင်း​​ြပာရည် ည​​ေနရီ ည​​ေလ​​ေသွး​​သည်။ ဝဲယာဆီ ​​ေလှက​​ေလး​​က အ​​ေြပး​​နဲ့​​​ေလှာ်မည်။


  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.