• "​ေသြခင်း​ရဲ့​တံခါး​များ​"

    “ြမင်​ေစသတည်း​” (Now You See Me) 
    ဆိုတဲ့​ ရုပ်ရှင်ထဲမှာ ဇာတ်သိမ်း​ခန်း​ေရာက်​ေတာ့​ မင်း​သမီး​က သူ့​ရဲ့​လျှို့​ဝှက်ချက်​ေတွကို အြပီး​အပိုင် ​ေသာ့​ခတ်လို့​ သိမ်း​ထား​လိုက်ပါသတဲ့​။ တံတား​ေဘာင် သံဇကာကွက်​ေတွမှာ ​ေသာ့​ခ​ေလာက်တစ်လံုး​ခပ်ြပီး​ ​ေသာ့​တံက​ေလး​ကို ဟိုး​ေဝး​ေဝး​ ြမစ်ထဲကို လွှင့်​ပစ်လိုက်တယ်။ တို့​ဆီက နတ်​ေရကန်ထဲ အ​ေြကွ​ေစ့​က​ေလး​ေတွ ပစ်တာကျ​ေနတာပဲ။

    သူတို့​အရပ်ကလူ​ေတွမလည်း​ လျှို့​ဝှက်ချက်​ေတွ ဘယ်​ေလာက်များ​တယ် မများ​တယ်။ တံတား​အြပည့်​ ​ေသာ့​အြပည့်​ သံဇကာအ​ေပါက်နဲ့​အ​ေစ့​ပဲ။ ဟိုး​အရင်က ြကည့်​ဖူး​တဲ့​
    “တူ​ေပျာ်​ေပျာ်” (Happy Together)
     ဇာတ်ကား​ထဲမှာလည်း​ ခံစား​ချက်​ေတွ မွန်း​ြကပ်ြပီး​ မ​ေထွး​နိုင်မအံနိုင် ြဖစ်လာတဲ့​အခါ ကက်ဆက်​ေခွက​ေလး​ထဲမှာ ဖွင့်​အံြပီး​ ကမ္ဘာြကီး​ရဲ့​ အဆံုး​တစ်​ေနရာလို့​ သူတို့​သိြကတဲ့​ ​ေတာင်အ​ေမရိကတိုက် အငူထိပ်စွန်း​ မီး​ြပတိုက်က​ေလး​ေပါ်က​ေန ​ေဝး​နိုင်သမျှ ​ေဝး​ေဝး​ေရာက်​ေအာင် လွှင့်​ပစ်​ေလ့​ရှိြကသတဲ့​။ မယံု​ေသာ်လည်း​ ကိုယ့်​အဖို့​ရာ စိတ်​ေြပတယ်ဆိုတဲ့​ တို့​ဆီက ဘုရား​မှာ စ​ေန​ေထာင့်​ပန်း​လှူမယ် ကိစ္စမျိုး​ေတွ ထင်ပါတယ်။ ဓဇဂ္ဂသုတ်ထဲက စကား​နဲ့​ ​ေြပာရရင် အဲသလိုလုပ်လိုက်လို့​ စိတ်ထဲခံစား​ေနရတာ​ေတွ ​ေပျာက်ချင်လည်း​ ​ေပျာက်သွား​မယ်။ ​

    ေပျာက်ချင်မှလည်း​ ​ေပျာက်မယ်​ေပါ့​။ သို့​ေသာ်လည်း​ မ​ေပျာက်​ေသာ်ရှိ ​ေပျာက်​ေသာ်ရှိ၊​ ဒါ​ေလး​လုပ်လိုက်ရတာ ဘာမှလည်း​ အပန်း​ြကီး​တဲ့​ ကိစ္စလည်း​ မဟုတ်။ ​ေလာ​ေလာဆယ်မှာ ကိုယ့်​ဘာသာကိုယ် စိတ်နဲ့​လူနဲ့​ ကပ်မှမကပ်တာ။ ဒီလိုပဲ လုပ်မိလုပ်ရာ အမှုမဲ့​ အမှတ်မဲ့​ လုပ်လိုက်လို့​ ဘယ်သူ့​မှလည်း​ ထိခိုက်စရာ မရှိဘူး​ေလ။ စိတ်ပညာဆရာ​ေတွက ဘယ်လို မှတ်ချက်​ေပး​မလဲ မ​ေြပာတတ်​ေပမယ့်​ ဆန္ဒြပင်း​ြပ​ေနတဲ့​သူ​ေတွအတွက်​ေတာ့​ အာသာ​ေြပလို​ေြပြငား​ေပါ့​ေလ။

    ​ေလာကြကီး​မှာ လူရယ်လို့​ြဖစ်လာရင် ဘယ်သူတစ်ဦး​တစ်​ေယာက်မှ ၂၄ / ၇ အြမဲတမ်း​ စိတ်ချမ်း​သာ​ေနရတယ်ဆိုတာ မရှိဘူး​။ စိတ်ညစ်တယ်ဆိုတာ အနည်း​နဲ့​အများ​ပဲ ကွာမယ်။ လူတိုင်း​ ြကံုဖူး​တယ်။ မတူတာက​ေတာ့​ ဘယ်လိုရင်ဆိုင်သလဲဆိုတာပဲ ကွာမယ်။ တို့​ငယ်ငယ်တုန်း​က​ေတာ့​ ​ေမဆွိက​ေတာင် ​ေြပာတယ်။
    “ကိုကိုထင်ရာမလုပ်နဲ့​။ စိုး​ရိမ်လို့​ေြပာမယ်။ စိတ်ညစ်ရင် ဂီတာတီး​ပါလား​ ကိုကိုရယ်”
     တဲ့​။
    “စိတ်ညစ်လို့​ အရက်ကို​ေသာက်တယ်။ အရက်​ေသာက်​ေတာ့​ စိတ်ပိုညစ်တယ်။ အ​ေြကာင်း​ရှာ​ေတာ့​ ​ေခါင်း​မှာ ချာချာလည်”
     ဆိုတဲ့​ ဘဘဦး​သုခရဲ့​
    “ဂုဏ်”
     သီချင်း​လည်း​ ရှိတယ်။ သူ့​စိတ်နဲ့​သူ ညစ်တာပဲ။ ဂီတာတီး​ချင်တီး​၊​ အရက်​ေသာက်ချင်​ေသာက်။ ြပဿနာ မရှိပါဘူး​။ ဒါ​ေပမယ့်​ တချို့​ကျ​ေတာ့​ စိတ်ညစ်တယ်ဆိုြပီး​ ​ေသြခင်း​ရဲ့​တံခါး​များ​ကို ကိုယ်တိုင်ဆွဲဆွဲဖွင့်​သွား​တာကျ​ေတာ့​ တို့​လည်း​ပဲ စိတ်ညစ်ညစ်နဲ့​ စာတစ်ပုဒ်​ေရး​ဖို့​ အ​ေြကာင်း​ဖန်လာတယ်။

    မြကာ​ေသး​ခင်က တပည့်​တပန်း​အ​ေတာ်များ​များ​ရှိတဲ့​ ဆရာသမား​နှစ်​ေယာက် ​ေရှ့​ဆင့်​ေနာက်ဆင့်​
    ​ေရှာဘရား​သား​ြပကုန်​ေတာ့​ ဒီကိစ္စမျိုး​ေတွ နည်း​ေတာ့​ မနည်း​ေတာ့​ဘူး​ေနာ် လို့​ သတိထား​မိလာတယ်။ (တစ်ဌာနတည်း​မို့​ အထက်အရာရှိ နှိပ်စက်တာလား​ ဆိုြပီး​ လာမယိုး​နဲ့​ေနာ်။ ြဖစ်ချင်း​ြဖစ် ​ေကျာင်း​သား​ေတွ နှိပ်စက်တာပဲ ြဖစ်ရမယ်။ ကျုပ်​ေတာင် စာ​ေမး​ပွဲစစ်ြပီး​တိုင်း​ ငါ​ေသချင်တယ် ငါ​ေသချင်တယ် ြဖစ်လာတာ။) အရပ်တကာနယ်တကာ လှည့်​လာတုန်း​ကလည်း​ ဒါမျိုး​ေတွ ခဏခဏ​ေတွ့​ခဲ့​ရပါတယ်။ စိတ်ချမ်း​သာလှပါတယ်ဆိုတဲ့​ ဘူတန်မှာ​ေတာင် ​ေလး​ငါး​ေြခာက်​ေယာက် မျက်စိ​ေအာက်တင် ​ေြပး​မလွတ်ပဲ ြမင်ခဲ့​တာ။
    အမ်း​မှာဆိုရင် မှုခင်း​ဆရာဝန်မရှိ​ေတာ့​ ဒီအမှုမျိုး​လာရင် ကိုယ့်​ဆီပဲ ရထား​လာလာဆိုက်လို့​ သက်​ေသ​ေတွလည်း​ လိုက်ဖူး​ေပါင်း​များ​ြပီ။ ဘဝအ​ေြကာင်း​က ပါလာလို့​ပဲ လို့​ အြမဲတမ်း​ေကာက်ချက်ချ​ေနကျ​ေပမယ့်​ အဲ့​ဒါြကီး​က ကာကွယ်လို့​ေရာ မရနိုင်ဘူး​လား​ ဆိုတာက ကိုယ်နဲ့​ဆိုင်တဲ့​ဘက်ကမို့​လို့​ အဲသည်ဘက်ကို ​ေစာင်း​ေပး​ြပီး​ေတွး​ပါတယ်။ ဘာသာ​ေရး​ အဆံုး​အမအား​ြဖင့်​
    “ဒါမျိုး​မလုပ်ရဘူး​။ ဒါမျိုး​လုပ်ရင် ပထန် ၅၀၀ နဲ့​ ၅ ကမ္ဘာခံရလိမ့်​မယ်”
     လို့​ ​ေြခာက်လှန့်​ထား​တာ​ေတာင် မ​ေြကာက်မရွံ့​ ​ေနာက်မတွန့်​သူ​ေတွချည့်​ပဲ။ သူတို့​ ဘာ​ေတွများ​ အဲ့​ေလာက်​ေတာင် စိတ်ညစ်​ေနြကပါလိမ့်​။ အ​ေပါ်မှာ ​ေြပာခဲ့​တဲ့​နည်း​ေတွ စမ်း​မြကည့်​ြကဘူး​လား​။ စမ်း​ြကည့်​ေပမယ့်​ မသက်သာလို့​လား​။ စိတ်ညစ်တဲ့​အ​ေြကာင်း​ရင်း​ခံက တစ်​ေယာက်နဲ့​တစ်​ေယာက် မတူ​ေပမယ့်​ သူတို့​အား​လံုး​ တူတာတစ်ခု​ေတာ့​ ရှိတယ်။ ​ေသချင်တဲ့​စိတ်​ေလ။ မ​ေတာ်တဆလည်း​ မဟုတ်ဘူး​။ သူများ​ပ​ေယာဂလည်း​ မပါဘူး​။ သူတို့​စိတ်ထဲမှာကိုက ​ေသြခင်း​တရား​ကို လိုလိုလား​လား​ ရှိ​ေနြကတာ။

    အများ​အား​ြဖင့်​ ထင်ထား​ြကတာက ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ် သတ်​ေသတဲ့​အလုပ်ဆိုတာ သာမာန်စိတ်အ​ေြခအ​ေနနဲ့​လူ​ေတွ လုပ်​ေလ့​မရှိဘူး​။ စိတ်ကျ​ေရာဂါ​ေဝဒနာခံစား​ေနရတဲ့​သူ​ေတွသာ လုပ်​ေလ့​ရှိတာ လို့​ ​ေယဘုယျအား​ြဖင့်​ အဲသလိုပဲ ယံုြကည်ြကတယ်။ ကိုယ်လည်း​ပဲ ဆရာဝန်ပီပီ အဲသလိုပဲ ြမင်တယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ ​ေသချာ​ေတွး​ြကည့်​ေတာ့​ မဟုတ်​ေသး​ဘူး​။ စိတ်ကျ​ေရာဂါ​ေဝဒနာသည်​ေတွဟာ လူပံုအလယ်မှာ တင့်​တယ်စွာ ဝတ်စား​သွား​လာ လုပ်ကိုင်​ေနပါ့​မလား​။

    တချို့​ဆို လျှမ်း​လျှမ်း​ေတာက် ​ေအာင်ြမင်​ေနတဲ့​အချိန်၊​ အလှ​ေသွး​ြကွယ်တုန်း​မှာ ပ​ေဟဠိဆန်စွာ နှုတ်ဆက်သွား​တာ။ (ဥပမာ မာရီလင်မွန်ရိုး​ ) အဲဒီလူ​ေတွ စိတ်ကျ​ေရာဂါရှိပါတယ်လို့​ လာ​ေြပာရင် သူတို့​ကိုကုတဲ့​ဆရာဝန််​ေတာင် ယံုမှာ မဟုတ်ဘူး​။ ဟိုး​ေအာက်​ေြခမှာ စား​ဝတ်​ေန​ေရး​ကို ပင်ပန်း​ြကီး​စွာ ရုန်း​ကန်ရှင်သန်​ေနရတဲ့​သူ​ေတွမှ အား​မနာ။ တရား​မရှိလိုက်တာ လို့​ ​ေြပာရင်လည်း​ရတယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ အဲဒါလည်း​ ဟုတ်​ေသး​ဘူး​။

    သူတို့​က ကိုယ့်​ထက် ပိုတရား​ရှိလို့​လည်း​ ြဖစ်ချင်ြဖစ်မှာ​ေလ။ မြမဲတဲ့​တရား​၊​ ြဖစ်ြပီး​ရင် ပျက်တတ်တဲ့​သ​ေဘာကို ကိုယ့်​ထက် ပိုြပီး​နား​လည်ထား​ြပီး​သား​။

    ​ေကာ်​ေဇာနီ​ေပါ်​ေရာက်​ေအာင် ​ေရွှဇွန်း​ကိုက်​ေမွး​လာခဲ့​သူ​ေတွ မဟုတ်ဘူး​။ ​ေြခမဲ့​လက်မဲ့​ဘဝက​ေန ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ် ​ေကာင်း​မွန််စွာ စီမံခန့်​ခွဲနိုင်လို့​ သည်ဘဝသည်အ​ေြခအ​ေန​ေရာက်လာတာ။ အတက်လမ်း​ကို အဲ့​ေလာက် ြပင်ဆင်လာခဲ့​ရတဲ့​သူ​ေတွဟာ အဆင်း​လမ်း​ကိုလည်း​ မြပင်ပဲ မ​ေနဘူး​။ ကံြကမ္မာက ပစ်ချလိုက်တဲ့​အတိုင်း​ လူအို စန်း​ကျ၊​ ရှိသမျှ ထုတ်​ေရာင်း​၊​ အ​ေပါင်း​အသင်း​ေတွ စွန့်​ခွာ၊​ လူတကာက သနား​ြကည့်​ြကည့်​မယ့်​ ဒဏ်​ေတွကို သူတို့​မာနက လက်မခံနိုင်ဘူး​။

     အဲ့​ဒီဇာတ်သိမ်း​ခန်း​ြကီး​က ထည့်​မရိုက်ရင် မရဘူး​လား​လို့​ ကိုယ့်​ဘာသာကိုယ် ဇာတ်ညွှန်း​ြပန်ဆွဲြကည့်​။ ခု​ေနချိန်မှာ အနိုင်နဲ့​ပိုင်း​လိုက်ရင် ငါ့​ကိုနှစ်​ေပါင်း​များ​စွာ တသသြဖစ်​ေနြကမှာ မလွဲဘူး​လို့​ ​ေတွး​မိလိမ့်​မယ်။

    ​ေသရမှာ မ​ေြကာက်ဘူး​လား​ဆို​ေတာ့​ သူတို့​ေနရာ​ေရာက်လာဖို့​ ​ေသတာထက်ဆိုး​တဲ့​ ခါး​သီး​မှု​ေတွကို ထံု​ေန​ေအာင် ခံစား​ဖူး​ြပီး​သား​၊​ ​ေသ​ေလာက်​ေအာင် ​ေကာင်း​တဲ့​ ချိုြမိန်မှု​ေတွကိုလည်း​ ြမိန်​ေရယှက်​ေရ သံုး​ေဆာင်ြပီး​သား​။ သူတို့​ဘဝြကီး​ကို မ​ေကျနပ်လို့​ ​ေသချင်တာ မဟုတ်။ ​ေကျနပ်လွန်း​လို့​။ ​ေတာ်ြပီ။ ရြပီ။ ​ေနာက်လာမှာ​ေတွက သည့်​ထက်လည်း​ ထူး​ေကာင်း​စရာမရှိ။ ခံစား​ရဖို့​သက်သက်သာ ရှိ​ေတာ့​တယ်။

    ဒါ​ေြကာင့်​ ကိုယ့်​ဘဝကိုယ် သည်​ေလာက်နဲ့​ရပ်လိုက်ဖို့​ ဆံုး​ြဖတ်တာ။ ​ေသတယ်ဆိုတာက အခုမ​ေသလည်း​ ​ေနာင် ​ေသကို​ေသရဦး​မှာ။ သူ့​ဘာသူ ကံအ​ေြကာင်း​အတိုင်း​ ရှင်ြပုတုန်း​က ​ေရွှထီး​ေဆာင်း​တာက​ေလး​ေတွကို တသသနဲ့​ စား​ြမံု့​ြပန်ြပီး​ အို​ေသနာ​ေသ ​ေသရမှာထက်စာရင် လှလှပပ ​ေကျာ့​ေကျာ့​ေမာ့​ေမာ့​ စိတ်တိုင်း​ကျ ြပင်ဆင်နှုတ်ဆက်ြပီး​ ​ေသပန်း​ပွင့်​ချင်တာ။ …. ။

    အဲသလိုမျိုး​ ​ေတွး​ြကမယ် ထင်ပါတယ်။ ကလီယိုပါထရာ ​ေြမွဖမ်း​တာ စိတ်ကျ​ေရာဂါ​ေြကာင့်​ေတာ့​ ဘယ်ဟုတ်မလဲ​ေနာ့​။ ဒါ​ေြကာင့်​ ဒီလိုလူမျိုး​ေတွအတွက် အန်တီဒီပရက်ဆန့်​ေတွက သိပ်​ေတာ့​ အလုပ်ြဖစ်လိမ့်​မယ် မထင်ပါဘူး​။

    ​ေနာက်အမျိုး​အစား​တစ်ခုက​ေတာ့​ အဲဒါနဲ့​ ခပ်ဆင်ဆင်ပါပဲ။ ဒါ​ေပမယ့်​ မတူဘူး​။ အမှတ်မထင်ြကံုရတဲ့​ စိတ်ဖိစီး​မှုဒဏ် ကို ြပင်း​ြပင်း​ထန်ထန် တုန့်​ြပန်သွား​တာ။
    “Acute Severe Stress Reaction”
     တဲ့​။ အရင်တုန်း​က​ေတာ့​ အဲဒီ​ေရာဂါလက္ခဏာကို မူလကျီသွန်နီလုပ်တယ် လို့​ထင်ြကတယ်။ စိတ်ပူပန်ြခင်း​များ​လို့​ ​ေဂါက်သွား​တာ​ေပါ့​။
     “Anxiety Neurosis” 
    လို့​လည်း​ ​ေခါ်တယ်။ ငိုရင်း​ယိုရင်း​ တက်ချက်သွား​တာတို့​၊​ ဗိုင်း​ကနဲလဲြပီး​ သတိလစ်သွား​တာတို့​ေပါ့​။ အလှူလုပ်ရင်း​ လူလည်​ေခါင် အဘကဆူလိုက်လို့​ နှာနှပ်ြပီး​ ​ေဆး​ရံုတင်ထား​ရတဲ့​ ​ေယာကင်္ျား​ရင့်​မြကီး​တစ်​ေယာက်​ေတာင် ​ေတွ့​ဖူး​တယ်။ အဲလိုြဖစ်​ေနရင် လူ​ေတွ ​ေဘး​က​ေန ဝိုင်း​ေြပာြကတယ်​ေလ။ ြကား​ဖူး​လား​။
    “ငိုချလိုက်။ ငိုချလိုက်။ ကျိတ်မထား​နဲ့​။ အား​ရပါး​ရ ဖွင့်​ထုတ်ပလိုက်။” 
    တဲ့​။ စိတ်ထွက်​ေပါက် တစ်ခုခု ​ေပး​လိုက်ရင် သက်သာသွား​တတ်တယ်။
    “များ​စိတ်ကို သိတယ် မှတ်လား​။ များ​က စိတ်တိုလာြပီဆို သများ​ကို တစ်ခုခု လုပ်ရင်လုပ်ရ၊​ မလုပ်ရရင် ကွကိုယ် လုပ်ပလိုက်ရမှ ​ေကျနပ်တာ။” 
    ဆိုြပီး​ ကိုယ့်​ေခါင်း​ကို စံုကိုင်ထု​ေနတဲ့​ ​ေအသင်ချို​ေဆွြကီး​ေတွလည်း​ ြမင်ဖူး​မှာပါ။

    လူ​ေတွမှာ တခါတ​ေလ​ေတာ့​ စိတ်ဆင်း​ရဲမှု​ေတွ၊​ စိတ်ဖိစီး​မှု​ေတွ မလှုပ်သာမလှည့်​သာ​ေအာင် ဘက်​ေပါင်း​စံုက စုြပံုတိုက်ခိုက်လို့​ ​ေချာင်ပိတ်မိ​ေနသလို ခံစား​ရတဲ့​အခါလည်း​ ရှိတတ်တယ်။ ဒီလို​ေနရာမှာ တချို့​လူ​ေတွက ​ေသြခင်း​ရဲ့​တံခါး​များ​ကို ထွက်​ေပါက်အြဖစ် ဆွဲဖွင့်​သွား​တယ်။ သူ​ေသသွား​ခဲ့​ရင် တစ်စံုတစ်​ေယာက်​ေသာသူအတွက် ​ေသာကပရိ​ေဒဝ​ေတွ ြပင်း​ြပင်း​ထန်ထန် ခံစား​ရစ်​ေစလိုတဲ့​ ​ေစတနာလည်း​ ပါ​ေကာင်း​ပါမယ်။ ​ေဆး​တစ်ခုခု သံုး​စွဲထား​ခဲ့​မယ် ဆိုရင် ပိုဆိုး​တာ​ေပါ့​။ သူ့​စိတ်ခံစား​မှု​ေတွက အတိုင်း​အဆမဲ့​ ြပင်း​ထန်​ေနတယ်။

    ဘာကိုမှ မဆင်ြခင်နိုင်​ေတာ့​ဘူး​။ Overwhelm ြဖစ်​ေနတယ် ​ေခါ်မှာ​ေပါ့​။ အချိန်တစ်ခု​ေပး​လိုက်ရင်​ေတာ့​ အဲဒီခံစား​ချက်​ေတွက ​ေသွး​ေအး​သွား​ြပီး​ ​ေသချင်တဲ့​စိတ်လည်း​ ရှိ​ေတာ့​မှာ မဟုတ်ဘူး​။ မူး​လို့​ေြပာတာ ဘွာ​ေတး​ ဘွာ​ေတး​ ြဖစ်သွား​မှာ။ ဒါ​ေပမယ့်​ မွှန်ထူ​ေနတုန်း​အချိန် ​ေြခလွန်လက်လွန်ြဖစ်သွား​ရင်​ေတာ့​ ကိုယ့်​ေဒါသနဲ့​ကိုယ်မို့​ မတတ်နိုင်ဘူး​ေလ။ ဒါမျိုး​ကျ​ေတာ့​ Acidental suicide လို့​ ​ေခါ်ရမလား​ မသိပါဘူး​။

    ​ေဆး​ပညာ​ေလာကမှာ အြငင်း​ပွား​ဖွယ်ြဖစ်​ေနတဲ့​ ယူသနီး​ဆယား​ဆိုတာလည်း​ တကယ်​ေတာ့​ ဆူဆိုက်တစ်မျိုး​ပဲ။ ဒါ​ေပမယ့်​ သူက ဆရာဝန်​ေတွ ဆရာမ​ေတွ အကူအညီယူြပီး​ အမှုတွဲထဲ ဆွဲထည့်​သွား​တယ်။ ​ေမျှာ်လင့်​ချက်ကင်း​မဲ့​လို့​ ကုသ​ေပျာက်ကင်း​ဖွယ် မရှိ​ေတာ့​တဲ့​ ​ေရာဂါ​ေဝဒနာသည်​ေတွဟာ ​ေရှ့​ဆက်ရမယ့်​ ခါး​သည်း​တဲ့​ ​ေဝဒနာရက်​ေတွကို ဆက်မခံစား​ချင်​ေတာ့​ဘူး​။ ​ေသွး​ရူး​ေသွး​တမ်း​ က​ေယာင်ကတမ်း​နဲ့​ ပင်ပန်း​ြကီး​စွာ ​ေဝဒနာနှိပ်စက်လို့​ အသက်ထွက်ရရင် အာရံုနှလံုး​သွင်း​ မ​ေကာင်း​လို့​ ဘဝကူး​လည်း​ မ​ေကာင်း​နိုင်ဘူး​။

    ဒါ​ေြကာင့်​မို့​ သူတို့​ရဲ့​ ​ေနာက်ဆံုး​ထွက်သက်ကို သူတို့​ဆန္ဒအရ ညင်ညင်သာသာနဲ့​ အဆံုး​သတ်နိုင်​ေအာင် ဆရာဝန်က ကူညီ​ေပး​ရတယ်။ တစ်ခါတစ်ခါ အသက်ငင်​ေနတဲ့​လူနာကို ဆရာဝန်​ေတွက အ​ေသအလဲ အသက်လုနှိပ်နယ်​ေနရင်​ေတာင် လူနာရှင်​ေတွက မြကည့်​ရက်​ေတာ့​ပဲ
    “ညင်ညင်သာသာ အသက်ထွက်တဲ့​ ​ေဆး​က​ေလး​သာ ထိုး​ေပး​ပါဆရာ” 
    လို့​ ​ေတာင်း​ပန်သလို​ေပါ့​။ (အိမ်ြပန်​ေခါ်သွား​မလို့​ နှစ်နာရီခံ​ေဆး​ ထိုး​ေပး​ပါ ဆရာ ထက်စာရင် ​ေတာ်​ေသး​တာ​ေပါ့​)

    ​ေနာက်တစ်မျိုး​က​ေတာ့​ ​ေတာ်​ေတာ် အံ့​ဩဖို့​ေကာင်း​တယ်။ လူဆိုတာ ကိုယ့်​ဘာသာကိုယ် ​ေသချင်​ေသ​ေလ။ ကိုယ့်​အသက်ကိုယ်ပိုင်တယ် လို့​ ထင်ရင်​ေပါ့​။ ဒါ​ေပမယ့်​ သူများ​အသက်​ေတွကိုလည်း​ မင်း​တို့​သတ်​ေသလိုက်ပါလား​ လို့​ ခိုင်း​လာရင် ​ေသမယ့်​သူ မရှိဘူး​ မထင်ပါနဲ့​။ ​ေပါမှ​ေပါဗျာ။ စပိုင်ရုပ်ရှင်ထဲကလို မင်း​ကို ရန်သူဘက်ကမိသွား​ရင် လည်ပင်း​မှာဆွဲထား​တဲ့​ အဆိပ်ပုလင်း​ေလး​ ​ေဖာက်​ေသာက်လိုက် လို့​ ခိုင်း​တာတို့​၊​ ကိုရီး​ယား​ကား​ေတွထဲကလို မ​ေြပာြပဘူး​။ သတ်ရင်သတ် ဆို ကိုယ့်​လျှာကိုယ်ကိုက်ြပီး​ သတ်​ေသခိုင်း​တာတို့​ မဟုတ်ဘူး​ဗျ။

    သူတို့​အ​ေနာက်နိုင်ငံ​ေတွမှာ လူ​ေတွ ရာနဲ့​ချီြပီး​ေတာ့​ အစုလိုက်အြပံုလိုက် သတ်​ေသသဘင်ြကီး​ေတွ ဆင်ယင်ကျင်း​ပြကတယ်။ အထူး​သြဖင့်​ေတာ့​ Secte လို့​ေခါ်တဲ့​ အစွန်း​ေရာက် ဘာသာ​ေရး​ အသင်း​အဖွဲ့​ေတွမှာ​ေပါ့​။ အဲဒီအမှု​ေတွြပီး​ကတည်း​က ရှိြပီး​သား​ ဘာသာြကီး​ေတွအြပင် ဘယ်ဘာသာအသစ်ကိုမှ တရား​ဝင်ခွင့်​မြပု​ေတာ့​ဘူး​။ ကိုယ်တို့​ဗုဒ္ဓဘာသာ​ေတွက ကံ ကံ၏အကျိုး​ကို ယံုသလိုပဲ။ သူတို့​ဘာသာ​ေတွကလည်း​ ထာဝရဘုရား​သခင်ကို ယံုြကည်သူ​ေတွဆို​ေတာ့​
    “လူတစ်​ေယာက်အဖို့​ ​ေမွး​ဖွား​ြခင်း​နဲ့​ ​ေသဆံုး​ြခင်း​ဟာ ဘုရား​သခင်က ြပဌာန်း​ရမယ့်​ အရာသာ ြဖစ်တယ်။ ဘယ်သူတစ်ဦး​တစ်​ေယာက်ကမှ ဘုရား​သခင်ကိုယ်စား​ အဲဒီတာဝန်ကို ဝင်​ေဆာင်ရွက်ခွင့်​ မရှိဘူး​။” 
    လို့​ ယံုြကည်ြကတယ်။

    ဒါ​ေပမယ့်​
    “ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ် အ​ေသခံြပီး​ သာသနာ​ေတာ်ြကီး​အကျိုး​ကို သည်ပိုး​ြကကုန်​ေလာ့​။”
     ဆိုတဲ့​ ဘာသာတစ်ခုက ဆံုး​မသင်ြပထား​တယ် ဆိုတာကို​ေတာ့​ မယံုြကည်ပါဘူး​။ ထာဝရဘုရား​သခင်ပါဆိုမှ လူ​ေတွကအသက်စွန့်​ြပီး​ မကာကွယ်ရင် သူ့​သာသနာ ​ေပျာက်ကွယ်သွား​စရာလား​။ ​ေြပာင်း​ြပန်ြကီး​ေတွ ြဖစ်ကုန်ြပီ။ ဒီလူ​ေတွဟာ ​ေစာ​ေစာက Secte အဖွဲ့​ကလူ​ေတွလို ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ် ဘုရား​သခင် တရား​ဝင်တပ်မရတာ​ေြကာင့်​ ရှိြပီး​သား​ ဘုရား​သခင်အရိပ်ခိုြပီး​ သာသနာညစ်နွမ်း​ရာ ညစ်နွမ်း​ေြကာင်း​ ြပုမယ့်​ ဓမ္မန္တရာယ်​ေတွ မဟုတ်ရင် ဘာလဲ။ ဒါ​ေပမယ့်​ သူတို့​အန္တရာယ်ဟာ ​ေပါ့​ေသး​ေသး​ေတာ့​ မဟုတ်ပါဘူး​။

    ၉ / ၁၁ တိုက်ကွက်နဲ့​ အ​ေမရိကန်ြကီး​ေတာင် ငုတ်တုတ်​ေမ့​သွား​ေစတယ်။ အိန္ဒိယမှာဆို အဲဒီ​ေကာင်​ေတွရှို့​တာနဲ့​တင် သခွပ်ပင်က မီး​တကျီကျီ။ ဝန််ြကီး​ချုပ်​ေတွ မျိုး​ြပုတ်မတတ် ကုန်ြပီ။ မျိုး​ဆက်နဲ့​ပျိုး​ေထာင်ထား​ရတဲ့​ နိုင်ငံ့​ေခါင်း​ေဆာင်​ေတွကို ​ေသဖို့​ကလွဲရင် ဘာမှ သံုး​စား​မရသူ​ေတွနဲ့​ တစ်သက် တစ်သက်ချင်း​ ဘူး​သီး​နဲ့​ ဝက်သား​ကို လဲစား​သလို စား​ချင်​ေန​ေတာ့​ အဆံုး​သတ်ရင် တိုင်း​ြပည်နစ်နာတာပဲ အဖတ်တင်မယ်။

    သူများ​အသက်​ေတွကို ကျား​စီး​ဖား​စီး​ အများ​ြကီး​ေသ​ေအာင်သတ်ြပီး​ ငါနဲ့​အတူ​ေခါ်သွား​မယ်ဆိုတဲ့​သူ​ေတွရဲ့​ စိတ်ထဲမှာ ရှိ​ေနတာ စိတ်ကျ​ေရာဂါ မဟုတ်တာ​ေတာ့​ ​ေသချာပါတယ်။

    ဒီလူ​ေတွမှာ ြဖစ်​ေနတဲ့​ ြပဿနာက​ေတာ့​ တစ်ဦး​ချင်း​တစ်​ေယာက်ချင်း​စီရဲ့​ ​ေရာဂါမဟုတ်ပါဘူး​။ တိုင်း​ြပည် လူမျိုး​စုလိုက် နိုင်ငံ​ေရး​ထွက်​ေပါက်ပိတ်​ေနတဲ့​ ​ေရာဂါပဲ လို့​ ြမင်ပါတယ်။ အရင်း​ကိုစစ်ြပီး​ အြမစ်ကိုမလှန်နိုင်ရင် လက်တုန့်​ြပန်သံသရာမှာ အ​ေြဖရှာလို့​လည်း​ ရနိုင်မှာ မဟုတ်ပါဘူး​။ လူ​ေတွမှာ ​ေသ​ေသာ်မှတည့်​ ဪ​ေကာင်း​၏ ခံစား​ချက်​ေတွ ြပင်း​ထန်လာတာနဲ့​အမျှ အသက်ကိုရင်း​လိုက်ရင် ဘာ​ေတွ အ​ေလျာ်အစား​ရနိုင်သလဲဆိုတဲ့​ အ​ေတွး​ေတွ ဆက်လာမှာပဲ။

    ဒီအချိန်မှာ လူ့​အသက်ကို ဝယ်ြပီး​ သံုး​ချင်ရာသံုး​လို့​ရနိုင်သလား​ ဆိုတဲ့​ အရသာဟာ အာဏာ၊​ ပါဝါြကီး​သ​ေလာက် အတ္တကလွဲရင် အ​ေမျှာ်အြမင်မရှိတဲ့​ မသမာသူ​ေတွအတွက် သည်း​ေြခြကိုက် ြဖစ်လာပါတယ်။ အရင်တုန်း​က​ေတာ့​ သည်စိတ်ခံစား​ချက်မျိုး​ကို အ​ေရှ့​အလယ်ပိုင်း​နိုင်ငံ​ေတွ၊​ ရုရှား​ အ​ေမရိကန် အား​ြပိုင်မှုအြကား​က ​ေြမစာပင်နိုင်ငံ​ေတွမှာသာ ​ေတွ့​ရလိမ့်​မယ် လို့​ ထင်ခဲ့​ေပမယ့်​ အခု​ေတာ့​ ကိုယ့်​ဆီမှာလည်း​ ​ေတာ်​ေတာ်နီး​နီး​စပ်စပ် ခံစား​လို့​ရ​ေနတာ နှစ်နဲ့​ချီလာြပီ။

    ပွဲစား​နဲ့​ အဆက်အသွယ်သာရရင် ြမန်မာြပည်ကလည်း​ အိတ်စပို့​ကွာလတီ အ​ေသခံဗံုး​ခွဲသမား​ေတွ ထွက်လာ​ေတာ့​မှာပဲ။ စိတ်နာကျည်း​မုန်း​တီး​မှု​ေတွကို တွန်း​ကန်အား​အြဖစ်သံုး​ြပီး​ လမ်း​မှား​က​ေန ထွက်​ေပါက်​ေပး​တဲ့​ တံခါး​ေပါက်တစ်ခု​ေပါ့​။

    အ​ေြကာင်း​ရင်း​ေတွကို သိြပီဆိုရင် ကာကွယ်လို့​ မရနိုင်ဘူး​လား​ ဆိုတာလည်း​ ကိုယ့်​ဘာသာကိုယ်ပဲ ဆက်​ေတွး​ြကည့်​ြကပါ။ တကယ်တမ်း​စိတ်ကျ​ေရာဂါ ခံစား​ေနရသလား​။ တတ်ကျွမ်း​တဲ့​ ဆရာဝန်နဲ့​ ကုသမှုယူ​ေပါ့​။ စိတ်​ေဝဒနာကို ​ေဆး​ဝါး​ေတွက အထိုက်အ​ေလျာက် သက်သာ​ေစလိမ့်​မယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ ကာကွယ်မှု​ေတာ့​ မ​ေပး​နိုင်ဘူး​။ ကာကွယ်မှုဆိုတာက မိသား​စု ပတ်ဝန်း​ကျင် အသိုင်း​အဝိုင်း​က ​ေပး​ရမှာ။ တစ်​ေယာက်တည်း​ထား​လို့​ မရဘူး​။

    မျက်စိ​ေအာက်မှာ ထား​မှ။ စကား​နည်း​တဲ့​ နှုတ်ဆိတ်တဲ့​သူ​ေတွဟာ သူ့​စိတ်ထဲမှာ​ေတာ့​ အ​ေတွး​ေတွနဲ့​ အမျှင်မြပတ် တရစပ်​ေြပာ​ေနတာ။ သူဘာ​ေတွ​ေတွး​ေနသလဲ ကိုယ်မသိနိုင်ဘူး​။ ကိုယ်နဲ့​ စကား​စြမည်​ေြပာ​ေနမှ သူ့​စိတ်သူ့​အ​ေတွး​ အကဲခပ်လို့​ ရမယ်။ သိထား​ဖို့​က ဆူဆိုက်ဆိုတာ တစ်​ေယာက်တည်း​ရှိ​ေနမှ ​ေအာင် ြမင်တာ။

    သတ္ထုချြကည့်​လိုက်ရင် ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ် သတ်​ေသဖို့​ အဓိက အလိုအပ်ဆံုး​အချက်က ​ေသချင်တဲ့​စိတ် လို့​ ဆိုခဲ့​ေလ​ေတာ့​ အဲဒီစိတ်ကို ​ေပျာက်သွား​ေအာင် ထပ်ကာထပ်ကာ ​ေပါ်မလာ​ေအာင် တား​ဆီး​ထား​နိုင်တဲ့​ နည်း​ေတွဟာ တ​ေန့​တြခား​ အ​ေတွ့​ရများ​လာတဲ့​ မိမိကိုယ်ကိုယ် သတ်​ေသြခင်း​ေတွအတွက် အထိ​ေရာက်ဆံုး​ ကာကွယ်မှု ြဖစ်ပါလိမ့်​မယ်။

    စိတ်ခံစား​မှု​ေတွကို ကုသတဲ့​ေနရာမှာ
    “အချိန်” 
    ​ေလာက်​ေတာ်တဲ့​ သမား​ေတာ်ြကီး​ မရှိခဲ့​ဖူး​ဘူး​။ (​ေတွ့​ေအာင်ရှာကုမလို့​ ​ေဆး​ခန်း​လိပ်စာ လာ​ေတာင်း​ေနမှ ဒုက္ခ) စိတ်ဆိုတဲ့​သ​ေဘာကိုက ​ေြပာင်း​လဲတတ်​ေလ​ေတာ့​ အချိန်​ေတွြကာလာတာနဲ့​အမျှ ​ေသချင်စိတ်အစား​ ရှင်သန်လိုစိတ်​ေတွ ​ေြပာင်း​လဲြဖစ်​ေပါ်လာလိမ့်​မယ်။ ဒီအ​ေတာအတွင်း​မှာ​ေတာ့​ အချိန်မတိုင်​ေသး​ဘူး​ဆိုရင် အ​ေဖာ်ကို တစ်ခါ အား​ကိုး​ရြပန်တာ​ေပါ့​။ ကိုယ့်​ကို မ​ေသ​ေသချင်​ေအာင် အသက်ရှင်ချင်စိတ်​ေတွ ကုန်ခမ်း​သွား​ေအာင် အနီး​ကပ် ​ေညှာ်​ေပး​ရှို့​ေပး​မယ့်​ Facilitator ​ေတာ့​ မြဖစ်​ေစနဲ့​ေပါ့​။ အား​ေပး​ေဖး​ကူ တိုင်ပင်နှစ်သိမ့်​ေပး​မယ့်​သူကို​ေြပာတာ။ (ဒါ​ေြကာင့်​ အိမ်ကဟာမြကီး​ကို ပစ်ပစ်ြပီး​ မီး​ငယ်တို့​ အသီး​ဝယ်ဖို့​ဆိုြပီး​ အချစ်ရိပ်​ေအာက်ဝယ် လုပ်ြကတာ​ေနလိမ့်​မယ်) စိတ်မှာြဖစ်တဲ့​ အညစ်အ​ေြကး​ကို စိတ်ကသာလျှင် စင်ြကယ်​ေအာင် ​ေဆး​ေြကာ​ေပး​နိုင်တယ်တဲ့​။

    ဆိုလိုတာက စိတ်ညစ်ရင် စိတ်ကို စိတ်နဲ့​ပဲ သန့်​စင်​ေပး​ရတယ်။ တည်ြငိမ်​ေအာင် ထား​ရတယ်။ စိတ်မြငိမ်ပဲ တရား​ထိုင် ရိပ်သာဝင် သွား​မလုပ်နဲ့​။ ပိုဆိုး​တယ်။ စိတ်ဆိုတာ ြငိမ်ခိုင်း​ေလ ​ေြပး​ေလ။ ချုပ်​ေလ။ လွတ်​ေလ။ စိတ်အလိုလိုက်တာ မ​ေကာင်း​ေပမယ့်​ ကိုယ့်​စိတ်က​ေလး​ကိုယ် အာရံုတစ်ခုခုနဲ့​ ​ေချာ့​ြပီး​ ြငိမ်​ေအာင် ထား​ရတယ်။ ​ေကာင်း​မှုရယ် မ​ေကာင်း​မှုရယ် မဟုတ်ဘူး​။ ကိုယ့်​စိတ်က ​ေမွ့​ေလျာ်တဲ့​အလုပ်က​ေလး​နဲ့​ စိတ်ကိုအရင် အနယ်ထိုင်ခိုင်း​ြပီး​မှ ​ေကာင်း​ရာ​ေကာင်း​ေြကာင်း​ဘက်ကို ပါလာ​ေအာင် အသိဉာဏ်က​ေလး​နဲ့​ ြပန်မျှား​ေခါ်ရတယ်။

    ဆင်ရိုင်း​များ​ ကျံုး​သွင်း​သလို​ေပါ့​။ ယဉ်လာြပီ ြငိမ်လာြပီဆိုမှ တရား​ထိုင်။ တရား​ထူး​ရတာ မရတာ အသာထား​ ကိုယ့်​ဘာသာထိမ်း​မနိုင်သိမ်း​မရြဖစ်​ေနတဲ့​ စိတ်ကို တည်တည်ြငိမ်ြငိမ် ထိမ်း​ြပီး​ အြဖစ်အပျက်​ေတွရဲ့​သ​ေဘာကို အြပင်ထွက်ြပီး​ ြကည့်​တတ်လာလိမ့်​မယ်။ တရား​ဘက်​ေတာ့​ အသက်ရှည်သတဲ့​။ သက်တမ်း​အတိုင်း​ ​ေနရတာချင်း​တူရင်​ေတာင် တရား​သ​ေဘာနား​လည်ြပီး​ေနရတာက အနှစ်သာရရှိတာ​ေပါ့​။ အလွယ်တကူ နား​လည်​ေအာင် ​ေြပာရရင်​ေတာ့​ ဘုရား​ကုကုတယ် ဆိုပါ​ေတာ့​ေလ။ အလုပ်ြဖစ်ပါတယ်။ မယံုရင် တို့​ဆီက မင်း​သမီး​ေတွ ထွက်​ေပါက်ပိတ်လာရင် သီလရှင်​ေြပး​ေြပး​ဝတ်တာ ြကည့်​ပါလား​။ ကဲ ဒီနှစ် ြမန်မာအမျိုး​သမီး​ေန့​ ဖက်ရှင်ြပပွဲကျရင် ြဖူြဖူ​ေကျာ်သိန်း​ကို သီလရှင် ဝတ်ခိုင်း​ြပီး​ Cat Walk ​ေလျှာက်ခိုင်း​လိုက်မယ်​ေနာ်။ မျက်စိထဲ ြမင်​ေယာင်ြပီး​ လိုက်ဆိုြက။

    “သနပ်ခါး​မပါ နံသာမလူး​။ ကတံုး​ေလး​ပါတံုး​။ ြမန်မာရင်ဖံုး​က​ေလး​နဲ့​ လိုက်ပါတယ်။
    ​ေြဖဖဝါး​မှာ ပံု​ေတာ်ဘိနပ် ပန်း​နု​ေရာင်​ေလး​။ ကန်​ေတာ့​ဆွမ်း​ပါ မယ်ဆရာ​ေလး​ရယ်။”

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.