“ြမင်ေစသတည်း” (Now You See Me)ဆိုတဲ့ ရုပ်ရှင်ထဲမှာ ဇာတ်သိမ်းခန်းေရာက်ေတာ့ မင်းသမီးက သူ့ရဲ့လျှို့ဝှက်ချက်ေတွကို အြပီးအပိုင် ေသာ့ခတ်လို့ သိမ်းထားလိုက်ပါသတဲ့။ တံတားေဘာင် သံဇကာကွက်ေတွမှာ ေသာ့ခေလာက်တစ်လံုးခပ်ြပီး ေသာ့တံကေလးကို ဟိုးေဝးေဝး ြမစ်ထဲကို လွှင့်ပစ်လိုက်တယ်။ တို့ဆီက နတ်ေရကန်ထဲ အေြကွေစ့ကေလးေတွ ပစ်တာကျေနတာပဲ။
သူတို့အရပ်ကလူေတွမလည်း လျှို့ဝှက်ချက်ေတွ ဘယ်ေလာက်များတယ် မများတယ်။ တံတားအြပည့် ေသာ့အြပည့် သံဇကာအေပါက်နဲ့အေစ့ပဲ။ ဟိုးအရင်က ြကည့်ဖူးတဲ့
“တူေပျာ်ေပျာ်” (Happy Together)ဇာတ်ကားထဲမှာလည်း ခံစားချက်ေတွ မွန်းြကပ်ြပီး မေထွးနိုင်မအံနိုင် ြဖစ်လာတဲ့အခါ ကက်ဆက်ေခွကေလးထဲမှာ ဖွင့်အံြပီး ကမ္ဘာြကီးရဲ့ အဆံုးတစ်ေနရာလို့ သူတို့သိြကတဲ့ ေတာင်အေမရိကတိုက် အငူထိပ်စွန်း မီးြပတိုက်ကေလးေပါ်ကေန ေဝးနိုင်သမျှ ေဝးေဝးေရာက်ေအာင် လွှင့်ပစ်ေလ့ရှိြကသတဲ့။ မယံုေသာ်လည်း ကိုယ့်အဖို့ရာ စိတ်ေြပတယ်ဆိုတဲ့ တို့ဆီက ဘုရားမှာ စေနေထာင့်ပန်းလှူမယ် ကိစ္စမျိုးေတွ ထင်ပါတယ်။ ဓဇဂ္ဂသုတ်ထဲက စကားနဲ့ ေြပာရရင် အဲသလိုလုပ်လိုက်လို့ စိတ်ထဲခံစားေနရတာေတွ ေပျာက်ချင်လည်း ေပျာက်သွားမယ်။
ေပျာက်ချင်မှလည်း ေပျာက်မယ်ေပါ့။ သို့ေသာ်လည်း မေပျာက်ေသာ်ရှိ ေပျာက်ေသာ်ရှိ၊ ဒါေလးလုပ်လိုက်ရတာ ဘာမှလည်း အပန်းြကီးတဲ့ ကိစ္စလည်း မဟုတ်။ ေလာေလာဆယ်မှာ ကိုယ့်ဘာသာကိုယ် စိတ်နဲ့လူနဲ့ ကပ်မှမကပ်တာ။ ဒီလိုပဲ လုပ်မိလုပ်ရာ အမှုမဲ့ အမှတ်မဲ့ လုပ်လိုက်လို့ ဘယ်သူ့မှလည်း ထိခိုက်စရာ မရှိဘူးေလ။ စိတ်ပညာဆရာေတွက ဘယ်လို မှတ်ချက်ေပးမလဲ မေြပာတတ်ေပမယ့် ဆန္ဒြပင်းြပေနတဲ့သူေတွအတွက်ေတာ့ အာသာေြပလိုေြပြငားေပါ့ေလ။
ေလာကြကီးမှာ လူရယ်လို့ြဖစ်လာရင် ဘယ်သူတစ်ဦးတစ်ေယာက်မှ ၂၄ / ၇ အြမဲတမ်း စိတ်ချမ်းသာေနရတယ်ဆိုတာ မရှိဘူး။ စိတ်ညစ်တယ်ဆိုတာ အနည်းနဲ့အများပဲ ကွာမယ်။ လူတိုင်း ြကံုဖူးတယ်။ မတူတာကေတာ့ ဘယ်လိုရင်ဆိုင်သလဲဆိုတာပဲ ကွာမယ်။ တို့ငယ်ငယ်တုန်းကေတာ့ ေမဆွိကေတာင် ေြပာတယ်။
“ကိုကိုထင်ရာမလုပ်နဲ့။ စိုးရိမ်လို့ေြပာမယ်။ စိတ်ညစ်ရင် ဂီတာတီးပါလား ကိုကိုရယ်”တဲ့။
“စိတ်ညစ်လို့ အရက်ကိုေသာက်တယ်။ အရက်ေသာက်ေတာ့ စိတ်ပိုညစ်တယ်။ အေြကာင်းရှာေတာ့ ေခါင်းမှာ ချာချာလည်”ဆိုတဲ့ ဘဘဦးသုခရဲ့
“ဂုဏ်”သီချင်းလည်း ရှိတယ်။ သူ့စိတ်နဲ့သူ ညစ်တာပဲ။ ဂီတာတီးချင်တီး၊ အရက်ေသာက်ချင်ေသာက်။ ြပဿနာ မရှိပါဘူး။ ဒါေပမယ့် တချို့ကျေတာ့ စိတ်ညစ်တယ်ဆိုြပီး ေသြခင်းရဲ့တံခါးများကို ကိုယ်တိုင်ဆွဲဆွဲဖွင့်သွားတာကျေတာ့ တို့လည်းပဲ စိတ်ညစ်ညစ်နဲ့ စာတစ်ပုဒ်ေရးဖို့ အေြကာင်းဖန်လာတယ်။
မြကာေသးခင်က တပည့်တပန်းအေတာ်များများရှိတဲ့ ဆရာသမားနှစ်ေယာက် ေရှ့ဆင့်ေနာက်ဆင့်
ေရှာဘရားသားြပကုန်ေတာ့ ဒီကိစ္စမျိုးေတွ နည်းေတာ့ မနည်းေတာ့ဘူးေနာ် လို့ သတိထားမိလာတယ်။ (တစ်ဌာနတည်းမို့ အထက်အရာရှိ နှိပ်စက်တာလား ဆိုြပီး လာမယိုးနဲ့ေနာ်။ ြဖစ်ချင်းြဖစ် ေကျာင်းသားေတွ နှိပ်စက်တာပဲ ြဖစ်ရမယ်။ ကျုပ်ေတာင် စာေမးပွဲစစ်ြပီးတိုင်း ငါေသချင်တယ် ငါေသချင်တယ် ြဖစ်လာတာ။) အရပ်တကာနယ်တကာ လှည့်လာတုန်းကလည်း ဒါမျိုးေတွ ခဏခဏေတွ့ခဲ့ရပါတယ်။ စိတ်ချမ်းသာလှပါတယ်ဆိုတဲ့ ဘူတန်မှာေတာင် ေလးငါးေြခာက်ေယာက် မျက်စိေအာက်တင် ေြပးမလွတ်ပဲ ြမင်ခဲ့တာ။
အမ်းမှာဆိုရင် မှုခင်းဆရာဝန်မရှိေတာ့ ဒီအမှုမျိုးလာရင် ကိုယ့်ဆီပဲ ရထားလာလာဆိုက်လို့ သက်ေသေတွလည်း လိုက်ဖူးေပါင်းများြပီ။ ဘဝအေြကာင်းက ပါလာလို့ပဲ လို့ အြမဲတမ်းေကာက်ချက်ချေနကျေပမယ့် အဲ့ဒါြကီးက ကာကွယ်လို့ေရာ မရနိုင်ဘူးလား ဆိုတာက ကိုယ်နဲ့ဆိုင်တဲ့ဘက်ကမို့လို့ အဲသည်ဘက်ကို ေစာင်းေပးြပီးေတွးပါတယ်။ ဘာသာေရး အဆံုးအမအားြဖင့်
“ဒါမျိုးမလုပ်ရဘူး။ ဒါမျိုးလုပ်ရင် ပထန် ၅၀၀ နဲ့ ၅ ကမ္ဘာခံရလိမ့်မယ်”လို့ ေြခာက်လှန့်ထားတာေတာင် မေြကာက်မရွံ့ ေနာက်မတွန့်သူေတွချည့်ပဲ။ သူတို့ ဘာေတွများ အဲ့ေလာက်ေတာင် စိတ်ညစ်ေနြကပါလိမ့်။ အေပါ်မှာ ေြပာခဲ့တဲ့နည်းေတွ စမ်းမြကည့်ြကဘူးလား။ စမ်းြကည့်ေပမယ့် မသက်သာလို့လား။ စိတ်ညစ်တဲ့အေြကာင်းရင်းခံက တစ်ေယာက်နဲ့တစ်ေယာက် မတူေပမယ့် သူတို့အားလံုး တူတာတစ်ခုေတာ့ ရှိတယ်။ ေသချင်တဲ့စိတ်ေလ။ မေတာ်တဆလည်း မဟုတ်ဘူး။ သူများပေယာဂလည်း မပါဘူး။ သူတို့စိတ်ထဲမှာကိုက ေသြခင်းတရားကို လိုလိုလားလား ရှိေနြကတာ။
အများအားြဖင့် ထင်ထားြကတာက ကိုယ့်ကိုယ်ကိုယ် သတ်ေသတဲ့အလုပ်ဆိုတာ သာမာန်စိတ်အေြခအေနနဲ့လူေတွ လုပ်ေလ့မရှိဘူး။ စိတ်ကျေရာဂါေဝဒနာခံစားေနရတဲ့သူေတွသာ လုပ်ေလ့ရှိတာ လို့ ေယဘုယျအားြဖင့် အဲသလိုပဲ ယံုြကည်ြကတယ်။ ကိုယ်လည်းပဲ ဆရာဝန်ပီပီ အဲသလိုပဲ ြမင်တယ်။ ဒါေပမယ့် ေသချာေတွးြကည့်ေတာ့ မဟုတ်ေသးဘူး။ စိတ်ကျေရာဂါေဝဒနာသည်ေတွဟာ လူပံုအလယ်မှာ တင့်တယ်စွာ ဝတ်စားသွားလာ လုပ်ကိုင်ေနပါ့မလား။
တချို့ဆို လျှမ်းလျှမ်းေတာက် ေအာင်ြမင်ေနတဲ့အချိန်၊ အလှေသွးြကွယ်တုန်းမှာ ပေဟဠိဆန်စွာ နှုတ်ဆက်သွားတာ။ (ဥပမာ မာရီလင်မွန်ရိုး ) အဲဒီလူေတွ စိတ်ကျေရာဂါရှိပါတယ်လို့ လာေြပာရင် သူတို့ကိုကုတဲ့ဆရာဝန််ေတာင် ယံုမှာ မဟုတ်ဘူး။ ဟိုးေအာက်ေြခမှာ စားဝတ်ေနေရးကို ပင်ပန်းြကီးစွာ ရုန်းကန်ရှင်သန်ေနရတဲ့သူေတွမှ အားမနာ။ တရားမရှိလိုက်တာ လို့ ေြပာရင်လည်းရတယ်။ ဒါေပမယ့် အဲဒါလည်း ဟုတ်ေသးဘူး။
သူတို့က ကိုယ့်ထက် ပိုတရားရှိလို့လည်း ြဖစ်ချင်ြဖစ်မှာေလ။ မြမဲတဲ့တရား၊ ြဖစ်ြပီးရင် ပျက်တတ်တဲ့သေဘာကို ကိုယ့်ထက် ပိုြပီးနားလည်ထားြပီးသား။
ေကာ်ေဇာနီေပါ်ေရာက်ေအာင် ေရွှဇွန်းကိုက်ေမွးလာခဲ့သူေတွ မဟုတ်ဘူး။ ေြခမဲ့လက်မဲ့ဘဝကေန ကိုယ့်ကိုယ်ကိုယ် ေကာင်းမွန််စွာ စီမံခန့်ခွဲနိုင်လို့ သည်ဘဝသည်အေြခအေနေရာက်လာတာ။ အတက်လမ်းကို အဲ့ေလာက် ြပင်ဆင်လာခဲ့ရတဲ့သူေတွဟာ အဆင်းလမ်းကိုလည်း မြပင်ပဲ မေနဘူး။ ကံြကမ္မာက ပစ်ချလိုက်တဲ့အတိုင်း လူအို စန်းကျ၊ ရှိသမျှ ထုတ်ေရာင်း၊ အေပါင်းအသင်းေတွ စွန့်ခွာ၊ လူတကာက သနားြကည့်ြကည့်မယ့် ဒဏ်ေတွကို သူတို့မာနက လက်မခံနိုင်ဘူး။
အဲ့ဒီဇာတ်သိမ်းခန်းြကီးက ထည့်မရိုက်ရင် မရဘူးလားလို့ ကိုယ့်ဘာသာကိုယ် ဇာတ်ညွှန်းြပန်ဆွဲြကည့်။ ခုေနချိန်မှာ အနိုင်နဲ့ပိုင်းလိုက်ရင် ငါ့ကိုနှစ်ေပါင်းများစွာ တသသြဖစ်ေနြကမှာ မလွဲဘူးလို့ ေတွးမိလိမ့်မယ်။
ေသရမှာ မေြကာက်ဘူးလားဆိုေတာ့ သူတို့ေနရာေရာက်လာဖို့ ေသတာထက်ဆိုးတဲ့ ခါးသီးမှုေတွကို ထံုေနေအာင် ခံစားဖူးြပီးသား၊ ေသေလာက်ေအာင် ေကာင်းတဲ့ ချိုြမိန်မှုေတွကိုလည်း ြမိန်ေရယှက်ေရ သံုးေဆာင်ြပီးသား။ သူတို့ဘဝြကီးကို မေကျနပ်လို့ ေသချင်တာ မဟုတ်။ ေကျနပ်လွန်းလို့။ ေတာ်ြပီ။ ရြပီ။ ေနာက်လာမှာေတွက သည့်ထက်လည်း ထူးေကာင်းစရာမရှိ။ ခံစားရဖို့သက်သက်သာ ရှိေတာ့တယ်။
ဒါေြကာင့် ကိုယ့်ဘဝကိုယ် သည်ေလာက်နဲ့ရပ်လိုက်ဖို့ ဆံုးြဖတ်တာ။ ေသတယ်ဆိုတာက အခုမေသလည်း ေနာင် ေသကိုေသရဦးမှာ။ သူ့ဘာသူ ကံအေြကာင်းအတိုင်း ရှင်ြပုတုန်းက ေရွှထီးေဆာင်းတာကေလးေတွကို တသသနဲ့ စားြမံု့ြပန်ြပီး အိုေသနာေသ ေသရမှာထက်စာရင် လှလှပပ ေကျာ့ေကျာ့ေမာ့ေမာ့ စိတ်တိုင်းကျ ြပင်ဆင်နှုတ်ဆက်ြပီး ေသပန်းပွင့်ချင်တာ။ …. ။
အဲသလိုမျိုး ေတွးြကမယ် ထင်ပါတယ်။ ကလီယိုပါထရာ ေြမွဖမ်းတာ စိတ်ကျေရာဂါေြကာင့်ေတာ့ ဘယ်ဟုတ်မလဲေနာ့။ ဒါေြကာင့် ဒီလိုလူမျိုးေတွအတွက် အန်တီဒီပရက်ဆန့်ေတွက သိပ်ေတာ့ အလုပ်ြဖစ်လိမ့်မယ် မထင်ပါဘူး။
ေနာက်အမျိုးအစားတစ်ခုကေတာ့ အဲဒါနဲ့ ခပ်ဆင်ဆင်ပါပဲ။ ဒါေပမယ့် မတူဘူး။ အမှတ်မထင်ြကံုရတဲ့ စိတ်ဖိစီးမှုဒဏ် ကို ြပင်းြပင်းထန်ထန် တုန့်ြပန်သွားတာ။
“Acute Severe Stress Reaction”တဲ့။ အရင်တုန်းကေတာ့ အဲဒီေရာဂါလက္ခဏာကို မူလကျီသွန်နီလုပ်တယ် လို့ထင်ြကတယ်။ စိတ်ပူပန်ြခင်းများလို့ ေဂါက်သွားတာေပါ့။
“Anxiety Neurosis”လို့လည်း ေခါ်တယ်။ ငိုရင်းယိုရင်း တက်ချက်သွားတာတို့၊ ဗိုင်းကနဲလဲြပီး သတိလစ်သွားတာတို့ေပါ့။ အလှူလုပ်ရင်း လူလည်ေခါင် အဘကဆူလိုက်လို့ နှာနှပ်ြပီး ေဆးရံုတင်ထားရတဲ့ ေယာကင်္ျားရင့်မြကီးတစ်ေယာက်ေတာင် ေတွ့ဖူးတယ်။ အဲလိုြဖစ်ေနရင် လူေတွ ေဘးကေန ဝိုင်းေြပာြကတယ်ေလ။ ြကားဖူးလား။
“ငိုချလိုက်။ ငိုချလိုက်။ ကျိတ်မထားနဲ့။ အားရပါးရ ဖွင့်ထုတ်ပလိုက်။”တဲ့။ စိတ်ထွက်ေပါက် တစ်ခုခု ေပးလိုက်ရင် သက်သာသွားတတ်တယ်။
“များစိတ်ကို သိတယ် မှတ်လား။ များက စိတ်တိုလာြပီဆို သများကို တစ်ခုခု လုပ်ရင်လုပ်ရ၊ မလုပ်ရရင် ကွကိုယ် လုပ်ပလိုက်ရမှ ေကျနပ်တာ။”ဆိုြပီး ကိုယ့်ေခါင်းကို စံုကိုင်ထုေနတဲ့ ေအသင်ချိုေဆွြကီးေတွလည်း ြမင်ဖူးမှာပါ။
လူေတွမှာ တခါတေလေတာ့ စိတ်ဆင်းရဲမှုေတွ၊ စိတ်ဖိစီးမှုေတွ မလှုပ်သာမလှည့်သာေအာင် ဘက်ေပါင်းစံုက စုြပံုတိုက်ခိုက်လို့ ေချာင်ပိတ်မိေနသလို ခံစားရတဲ့အခါလည်း ရှိတတ်တယ်။ ဒီလိုေနရာမှာ တချို့လူေတွက ေသြခင်းရဲ့တံခါးများကို ထွက်ေပါက်အြဖစ် ဆွဲဖွင့်သွားတယ်။ သူေသသွားခဲ့ရင် တစ်စံုတစ်ေယာက်ေသာသူအတွက် ေသာကပရိေဒဝေတွ ြပင်းြပင်းထန်ထန် ခံစားရစ်ေစလိုတဲ့ ေစတနာလည်း ပါေကာင်းပါမယ်။ ေဆးတစ်ခုခု သံုးစွဲထားခဲ့မယ် ဆိုရင် ပိုဆိုးတာေပါ့။ သူ့စိတ်ခံစားမှုေတွက အတိုင်းအဆမဲ့ ြပင်းထန်ေနတယ်။
ဘာကိုမှ မဆင်ြခင်နိုင်ေတာ့ဘူး။ Overwhelm ြဖစ်ေနတယ် ေခါ်မှာေပါ့။ အချိန်တစ်ခုေပးလိုက်ရင်ေတာ့ အဲဒီခံစားချက်ေတွက ေသွးေအးသွားြပီး ေသချင်တဲ့စိတ်လည်း ရှိေတာ့မှာ မဟုတ်ဘူး။ မူးလို့ေြပာတာ ဘွာေတး ဘွာေတး ြဖစ်သွားမှာ။ ဒါေပမယ့် မွှန်ထူေနတုန်းအချိန် ေြခလွန်လက်လွန်ြဖစ်သွားရင်ေတာ့ ကိုယ့်ေဒါသနဲ့ကိုယ်မို့ မတတ်နိုင်ဘူးေလ။ ဒါမျိုးကျေတာ့ Acidental suicide လို့ ေခါ်ရမလား မသိပါဘူး။
ေဆးပညာေလာကမှာ အြငင်းပွားဖွယ်ြဖစ်ေနတဲ့ ယူသနီးဆယားဆိုတာလည်း တကယ်ေတာ့ ဆူဆိုက်တစ်မျိုးပဲ။ ဒါေပမယ့် သူက ဆရာဝန်ေတွ ဆရာမေတွ အကူအညီယူြပီး အမှုတွဲထဲ ဆွဲထည့်သွားတယ်။ ေမျှာ်လင့်ချက်ကင်းမဲ့လို့ ကုသေပျာက်ကင်းဖွယ် မရှိေတာ့တဲ့ ေရာဂါေဝဒနာသည်ေတွဟာ ေရှ့ဆက်ရမယ့် ခါးသည်းတဲ့ ေဝဒနာရက်ေတွကို ဆက်မခံစားချင်ေတာ့ဘူး။ ေသွးရူးေသွးတမ်း ကေယာင်ကတမ်းနဲ့ ပင်ပန်းြကီးစွာ ေဝဒနာနှိပ်စက်လို့ အသက်ထွက်ရရင် အာရံုနှလံုးသွင်း မေကာင်းလို့ ဘဝကူးလည်း မေကာင်းနိုင်ဘူး။
ဒါေြကာင့်မို့ သူတို့ရဲ့ ေနာက်ဆံုးထွက်သက်ကို သူတို့ဆန္ဒအရ ညင်ညင်သာသာနဲ့ အဆံုးသတ်နိုင်ေအာင် ဆရာဝန်က ကူညီေပးရတယ်။ တစ်ခါတစ်ခါ အသက်ငင်ေနတဲ့လူနာကို ဆရာဝန်ေတွက အေသအလဲ အသက်လုနှိပ်နယ်ေနရင်ေတာင် လူနာရှင်ေတွက မြကည့်ရက်ေတာ့ပဲ
“ညင်ညင်သာသာ အသက်ထွက်တဲ့ ေဆးကေလးသာ ထိုးေပးပါဆရာ”လို့ ေတာင်းပန်သလိုေပါ့။ (အိမ်ြပန်ေခါ်သွားမလို့ နှစ်နာရီခံေဆး ထိုးေပးပါ ဆရာ ထက်စာရင် ေတာ်ေသးတာေပါ့)
ေနာက်တစ်မျိုးကေတာ့ ေတာ်ေတာ် အံ့ဩဖို့ေကာင်းတယ်။ လူဆိုတာ ကိုယ့်ဘာသာကိုယ် ေသချင်ေသေလ။ ကိုယ့်အသက်ကိုယ်ပိုင်တယ် လို့ ထင်ရင်ေပါ့။ ဒါေပမယ့် သူများအသက်ေတွကိုလည်း မင်းတို့သတ်ေသလိုက်ပါလား လို့ ခိုင်းလာရင် ေသမယ့်သူ မရှိဘူး မထင်ပါနဲ့။ ေပါမှေပါဗျာ။ စပိုင်ရုပ်ရှင်ထဲကလို မင်းကို ရန်သူဘက်ကမိသွားရင် လည်ပင်းမှာဆွဲထားတဲ့ အဆိပ်ပုလင်းေလး ေဖာက်ေသာက်လိုက် လို့ ခိုင်းတာတို့၊ ကိုရီးယားကားေတွထဲကလို မေြပာြပဘူး။ သတ်ရင်သတ် ဆို ကိုယ့်လျှာကိုယ်ကိုက်ြပီး သတ်ေသခိုင်းတာတို့ မဟုတ်ဘူးဗျ။
သူတို့အေနာက်နိုင်ငံေတွမှာ လူေတွ ရာနဲ့ချီြပီးေတာ့ အစုလိုက်အြပံုလိုက် သတ်ေသသဘင်ြကီးေတွ ဆင်ယင်ကျင်းပြကတယ်။ အထူးသြဖင့်ေတာ့ Secte လို့ေခါ်တဲ့ အစွန်းေရာက် ဘာသာေရး အသင်းအဖွဲ့ေတွမှာေပါ့။ အဲဒီအမှုေတွြပီးကတည်းက ရှိြပီးသား ဘာသာြကီးေတွအြပင် ဘယ်ဘာသာအသစ်ကိုမှ တရားဝင်ခွင့်မြပုေတာ့ဘူး။ ကိုယ်တို့ဗုဒ္ဓဘာသာေတွက ကံ ကံ၏အကျိုးကို ယံုသလိုပဲ။ သူတို့ဘာသာေတွကလည်း ထာဝရဘုရားသခင်ကို ယံုြကည်သူေတွဆိုေတာ့
“လူတစ်ေယာက်အဖို့ ေမွးဖွားြခင်းနဲ့ ေသဆံုးြခင်းဟာ ဘုရားသခင်က ြပဌာန်းရမယ့် အရာသာ ြဖစ်တယ်။ ဘယ်သူတစ်ဦးတစ်ေယာက်ကမှ ဘုရားသခင်ကိုယ်စား အဲဒီတာဝန်ကို ဝင်ေဆာင်ရွက်ခွင့် မရှိဘူး။”လို့ ယံုြကည်ြကတယ်။
ဒါေပမယ့်
“ကိုယ့်ကိုယ်ကိုယ် အေသခံြပီး သာသနာေတာ်ြကီးအကျိုးကို သည်ပိုးြကကုန်ေလာ့။”ဆိုတဲ့ ဘာသာတစ်ခုက ဆံုးမသင်ြပထားတယ် ဆိုတာကိုေတာ့ မယံုြကည်ပါဘူး။ ထာဝရဘုရားသခင်ပါဆိုမှ လူေတွကအသက်စွန့်ြပီး မကာကွယ်ရင် သူ့သာသနာ ေပျာက်ကွယ်သွားစရာလား။ ေြပာင်းြပန်ြကီးေတွ ြဖစ်ကုန်ြပီ။ ဒီလူေတွဟာ ေစာေစာက Secte အဖွဲ့ကလူေတွလို ကိုယ့်ကိုယ်ကိုယ် ဘုရားသခင် တရားဝင်တပ်မရတာေြကာင့် ရှိြပီးသား ဘုရားသခင်အရိပ်ခိုြပီး သာသနာညစ်နွမ်းရာ ညစ်နွမ်းေြကာင်း ြပုမယ့် ဓမ္မန္တရာယ်ေတွ မဟုတ်ရင် ဘာလဲ။ ဒါေပမယ့် သူတို့အန္တရာယ်ဟာ ေပါ့ေသးေသးေတာ့ မဟုတ်ပါဘူး။
၉ / ၁၁ တိုက်ကွက်နဲ့ အေမရိကန်ြကီးေတာင် ငုတ်တုတ်ေမ့သွားေစတယ်။ အိန္ဒိယမှာဆို အဲဒီေကာင်ေတွရှို့တာနဲ့တင် သခွပ်ပင်က မီးတကျီကျီ။ ဝန််ြကီးချုပ်ေတွ မျိုးြပုတ်မတတ် ကုန်ြပီ။ မျိုးဆက်နဲ့ပျိုးေထာင်ထားရတဲ့ နိုင်ငံ့ေခါင်းေဆာင်ေတွကို ေသဖို့ကလွဲရင် ဘာမှ သံုးစားမရသူေတွနဲ့ တစ်သက် တစ်သက်ချင်း ဘူးသီးနဲ့ ဝက်သားကို လဲစားသလို စားချင်ေနေတာ့ အဆံုးသတ်ရင် တိုင်းြပည်နစ်နာတာပဲ အဖတ်တင်မယ်။
သူများအသက်ေတွကို ကျားစီးဖားစီး အများြကီးေသေအာင်သတ်ြပီး ငါနဲ့အတူေခါ်သွားမယ်ဆိုတဲ့သူေတွရဲ့ စိတ်ထဲမှာ ရှိေနတာ စိတ်ကျေရာဂါ မဟုတ်တာေတာ့ ေသချာပါတယ်။
ဒီလူေတွမှာ ြဖစ်ေနတဲ့ ြပဿနာကေတာ့ တစ်ဦးချင်းတစ်ေယာက်ချင်းစီရဲ့ ေရာဂါမဟုတ်ပါဘူး။ တိုင်းြပည် လူမျိုးစုလိုက် နိုင်ငံေရးထွက်ေပါက်ပိတ်ေနတဲ့ ေရာဂါပဲ လို့ ြမင်ပါတယ်။ အရင်းကိုစစ်ြပီး အြမစ်ကိုမလှန်နိုင်ရင် လက်တုန့်ြပန်သံသရာမှာ အေြဖရှာလို့လည်း ရနိုင်မှာ မဟုတ်ပါဘူး။ လူေတွမှာ ေသေသာ်မှတည့် ဪေကာင်း၏ ခံစားချက်ေတွ ြပင်းထန်လာတာနဲ့အမျှ အသက်ကိုရင်းလိုက်ရင် ဘာေတွ အေလျာ်အစားရနိုင်သလဲဆိုတဲ့ အေတွးေတွ ဆက်လာမှာပဲ။
ဒီအချိန်မှာ လူ့အသက်ကို ဝယ်ြပီး သံုးချင်ရာသံုးလို့ရနိုင်သလား ဆိုတဲ့ အရသာဟာ အာဏာ၊ ပါဝါြကီးသေလာက် အတ္တကလွဲရင် အေမျှာ်အြမင်မရှိတဲ့ မသမာသူေတွအတွက် သည်းေြခြကိုက် ြဖစ်လာပါတယ်။ အရင်တုန်းကေတာ့ သည်စိတ်ခံစားချက်မျိုးကို အေရှ့အလယ်ပိုင်းနိုင်ငံေတွ၊ ရုရှား အေမရိကန် အားြပိုင်မှုအြကားက ေြမစာပင်နိုင်ငံေတွမှာသာ ေတွ့ရလိမ့်မယ် လို့ ထင်ခဲ့ေပမယ့် အခုေတာ့ ကိုယ့်ဆီမှာလည်း ေတာ်ေတာ်နီးနီးစပ်စပ် ခံစားလို့ရေနတာ နှစ်နဲ့ချီလာြပီ။
ပွဲစားနဲ့ အဆက်အသွယ်သာရရင် ြမန်မာြပည်ကလည်း အိတ်စပို့ကွာလတီ အေသခံဗံုးခွဲသမားေတွ ထွက်လာေတာ့မှာပဲ။ စိတ်နာကျည်းမုန်းတီးမှုေတွကို တွန်းကန်အားအြဖစ်သံုးြပီး လမ်းမှားကေန ထွက်ေပါက်ေပးတဲ့ တံခါးေပါက်တစ်ခုေပါ့။
အေြကာင်းရင်းေတွကို သိြပီဆိုရင် ကာကွယ်လို့ မရနိုင်ဘူးလား ဆိုတာလည်း ကိုယ့်ဘာသာကိုယ်ပဲ ဆက်ေတွးြကည့်ြကပါ။ တကယ်တမ်းစိတ်ကျေရာဂါ ခံစားေနရသလား။ တတ်ကျွမ်းတဲ့ ဆရာဝန်နဲ့ ကုသမှုယူေပါ့။ စိတ်ေဝဒနာကို ေဆးဝါးေတွက အထိုက်အေလျာက် သက်သာေစလိမ့်မယ်။ ဒါေပမယ့် ကာကွယ်မှုေတာ့ မေပးနိုင်ဘူး။ ကာကွယ်မှုဆိုတာက မိသားစု ပတ်ဝန်းကျင် အသိုင်းအဝိုင်းက ေပးရမှာ။ တစ်ေယာက်တည်းထားလို့ မရဘူး။
မျက်စိေအာက်မှာ ထားမှ။ စကားနည်းတဲ့ နှုတ်ဆိတ်တဲ့သူေတွဟာ သူ့စိတ်ထဲမှာေတာ့ အေတွးေတွနဲ့ အမျှင်မြပတ် တရစပ်ေြပာေနတာ။ သူဘာေတွေတွးေနသလဲ ကိုယ်မသိနိုင်ဘူး။ ကိုယ်နဲ့ စကားစြမည်ေြပာေနမှ သူ့စိတ်သူ့အေတွး အကဲခပ်လို့ ရမယ်။ သိထားဖို့က ဆူဆိုက်ဆိုတာ တစ်ေယာက်တည်းရှိေနမှ ေအာင် ြမင်တာ။
သတ္ထုချြကည့်လိုက်ရင် ကိုယ့်ကိုယ်ကိုယ် သတ်ေသဖို့ အဓိက အလိုအပ်ဆံုးအချက်က ေသချင်တဲ့စိတ် လို့ ဆိုခဲ့ေလေတာ့ အဲဒီစိတ်ကို ေပျာက်သွားေအာင် ထပ်ကာထပ်ကာ ေပါ်မလာေအာင် တားဆီးထားနိုင်တဲ့ နည်းေတွဟာ တေန့တြခား အေတွ့ရများလာတဲ့ မိမိကိုယ်ကိုယ် သတ်ေသြခင်းေတွအတွက် အထိေရာက်ဆံုး ကာကွယ်မှု ြဖစ်ပါလိမ့်မယ်။
စိတ်ခံစားမှုေတွကို ကုသတဲ့ေနရာမှာ
“အချိန်”ေလာက်ေတာ်တဲ့ သမားေတာ်ြကီး မရှိခဲ့ဖူးဘူး။ (ေတွ့ေအာင်ရှာကုမလို့ ေဆးခန်းလိပ်စာ လာေတာင်းေနမှ ဒုက္ခ) စိတ်ဆိုတဲ့သေဘာကိုက ေြပာင်းလဲတတ်ေလေတာ့ အချိန်ေတွြကာလာတာနဲ့အမျှ ေသချင်စိတ်အစား ရှင်သန်လိုစိတ်ေတွ ေြပာင်းလဲြဖစ်ေပါ်လာလိမ့်မယ်။ ဒီအေတာအတွင်းမှာေတာ့ အချိန်မတိုင်ေသးဘူးဆိုရင် အေဖာ်ကို တစ်ခါ အားကိုးရြပန်တာေပါ့။ ကိုယ့်ကို မေသေသချင်ေအာင် အသက်ရှင်ချင်စိတ်ေတွ ကုန်ခမ်းသွားေအာင် အနီးကပ် ေညှာ်ေပးရှို့ေပးမယ့် Facilitator ေတာ့ မြဖစ်ေစနဲ့ေပါ့။ အားေပးေဖးကူ တိုင်ပင်နှစ်သိမ့်ေပးမယ့်သူကိုေြပာတာ။ (ဒါေြကာင့် အိမ်ကဟာမြကီးကို ပစ်ပစ်ြပီး မီးငယ်တို့ အသီးဝယ်ဖို့ဆိုြပီး အချစ်ရိပ်ေအာက်ဝယ် လုပ်ြကတာေနလိမ့်မယ်) စိတ်မှာြဖစ်တဲ့ အညစ်အေြကးကို စိတ်ကသာလျှင် စင်ြကယ်ေအာင် ေဆးေြကာေပးနိုင်တယ်တဲ့။
ဆိုလိုတာက စိတ်ညစ်ရင် စိတ်ကို စိတ်နဲ့ပဲ သန့်စင်ေပးရတယ်။ တည်ြငိမ်ေအာင် ထားရတယ်။ စိတ်မြငိမ်ပဲ တရားထိုင် ရိပ်သာဝင် သွားမလုပ်နဲ့။ ပိုဆိုးတယ်။ စိတ်ဆိုတာ ြငိမ်ခိုင်းေလ ေြပးေလ။ ချုပ်ေလ။ လွတ်ေလ။ စိတ်အလိုလိုက်တာ မေကာင်းေပမယ့် ကိုယ့်စိတ်ကေလးကိုယ် အာရံုတစ်ခုခုနဲ့ ေချာ့ြပီး ြငိမ်ေအာင် ထားရတယ်။ ေကာင်းမှုရယ် မေကာင်းမှုရယ် မဟုတ်ဘူး။ ကိုယ့်စိတ်က ေမွ့ေလျာ်တဲ့အလုပ်ကေလးနဲ့ စိတ်ကိုအရင် အနယ်ထိုင်ခိုင်းြပီးမှ ေကာင်းရာေကာင်းေြကာင်းဘက်ကို ပါလာေအာင် အသိဉာဏ်ကေလးနဲ့ ြပန်မျှားေခါ်ရတယ်။
ဆင်ရိုင်းများ ကျံုးသွင်းသလိုေပါ့။ ယဉ်လာြပီ ြငိမ်လာြပီဆိုမှ တရားထိုင်။ တရားထူးရတာ မရတာ အသာထား ကိုယ့်ဘာသာထိမ်းမနိုင်သိမ်းမရြဖစ်ေနတဲ့ စိတ်ကို တည်တည်ြငိမ်ြငိမ် ထိမ်းြပီး အြဖစ်အပျက်ေတွရဲ့သေဘာကို အြပင်ထွက်ြပီး ြကည့်တတ်လာလိမ့်မယ်။ တရားဘက်ေတာ့ အသက်ရှည်သတဲ့။ သက်တမ်းအတိုင်း ေနရတာချင်းတူရင်ေတာင် တရားသေဘာနားလည်ြပီးေနရတာက အနှစ်သာရရှိတာေပါ့။ အလွယ်တကူ နားလည်ေအာင် ေြပာရရင်ေတာ့ ဘုရားကုကုတယ် ဆိုပါေတာ့ေလ။ အလုပ်ြဖစ်ပါတယ်။ မယံုရင် တို့ဆီက မင်းသမီးေတွ ထွက်ေပါက်ပိတ်လာရင် သီလရှင်ေြပးေြပးဝတ်တာ ြကည့်ပါလား။ ကဲ ဒီနှစ် ြမန်မာအမျိုးသမီးေန့ ဖက်ရှင်ြပပွဲကျရင် ြဖူြဖူေကျာ်သိန်းကို သီလရှင် ဝတ်ခိုင်းြပီး Cat Walk ေလျှာက်ခိုင်းလိုက်မယ်ေနာ်။ မျက်စိထဲ ြမင်ေယာင်ြပီး လိုက်ဆိုြက။
“သနပ်ခါးမပါ နံသာမလူး။ ကတံုးေလးပါတံုး။ ြမန်မာရင်ဖံုးကေလးနဲ့ လိုက်ပါတယ်။
ေြဖဖဝါးမှာ ပံုေတာ်ဘိနပ် ပန်းနုေရာင်ေလး။ ကန်ေတာ့ဆွမ်းပါ မယ်ဆရာေလးရယ်။”
0 comments:
Post a Comment