• “နိုင်​ေရခဲ နဲ့​ မိ​ေရွှဖဲ”

    ြမန်မာြပည်မှာ မွန်လူမျိုး​ေတွဟာ သိန်း​ဂဏန်း​ အနည်း​ငယ်ပဲကျန်​ေတာ့​တယ် လို့​ ​ေရး​လာ​ေြပာလာြကတဲ့​အခါ
    “ဟုတ်မှဟုတ်ပါ့​မလား​။”
     နဲ့​ ယံုရခက်ခက် ြဖစ်ရပါတယ်။ မျိုး​တုန်း​ေပျာက်ကွယ်ရန် အန္တရာယ်ရှိ​ေသာ သတ္တဝါမျိုး​စိတ်များ​ကို အ​ေရး​ေပါ်အ​ေြခအ​ေန ​ေြကြငာြပီး​ ကာကွယ်သလိုမျိုး​များ​ ကာကွယ်​ေနရဦး​မှာလား​လို့​ေတာင် ​ေအာင့်​ေမ့​မိ​ေသး​တယ်။ တကယ်​ေတာ့​ မွန်လူမျိုး​ေတွဆိုတာ သမိုင်း​စဉ်တ​ေလျှာက်လံုး​ ဗမာ​ေတွနဲ့​ ထီး​ြပိုင်နန်း​ြပိုင် စံစိုး​တန်ခိုး​ထွား​ခဲ့​တဲ့​ ​ေအာက်သူ​ေအာက်သား​ေတွ မဟုတ်လား​။

    ကိုယ့်​သက်တမ်း​က​ေလး​ေရာက်​ေတာ့​မှ ​ေမာ်လြမိုင်၊​ သထံု၊​ ကျိုက်ထိုတဝိုက်ကို ကွက်ကွက်က​ေလး​ေရာက်သွား​ေပမယ့်​ ​ေရှး​ေရှး​တုန်း​က မွန်တို့​ဌာနီ ရာမညဆိုတာ ​ေလး​မွန်တိမွန်စဆိုြပီး​ ပဲခူး​၊​ ဒလ၊​ မုတ္တမ၊​ တွံ​ေတး​ကို ဗဟိုြပုခဲ့​တယ်။ ဟိုမှာဘက်က သုဝဏ္ဏဘုမ္မိဆိုတဲ့​ ​ေရွှ​ေြမသထံုြပည်ကလည်း​ မွန်ဘုရင်​ေတွပဲ စိုး​စံခဲ့​တာပဲ။ (မနူဟာမင်း​ြကီး​ကို ​ေြပာတာ​ေနာ်) ​ေအာက်ြမန်မာြပည်က တန်ခိုး​ြကီး​ ဘုရား​ပုထိုး​ေတွရဲ့​ ဘွဲ့​ေတာ်​ေတွဟာ မွန်ဘာသာနဲ့​
    “ကျိုက်”
     လို့​ အစချီထား​တာကို ြကည့်​ရင် ဗုဒ္ဒသာသနာ​ေတာ်ြကီး​ ​ေနလိုလလို ထွန်း​ကား​ေအာင် ချီး​ေြမှာက်ခဲ့​တယ်ဆိုတာလည်း​ ြငင်း​စရာ မရှိပါဘူး​။ သမိုင်း​တင်ကတည်း​က ြမန်မာဘုရင်​ေတွနဲ့​ အရှည်ြကာဆံုး​တိုက်ပွဲြဖစ်တဲ့​ နှစ်​ေလး​ဆယ်စစ်ပွဲဆိုတာ မွန်ဘုရင်​ေတွနဲ့​ တိုက်ရတဲ့​ပွဲပါ။ ဒါနဲ့​ေတာင် သည်က​ေန့​ေခတ်​ေရာက်မှ မွန်လူမျိုး​ေတွ မျိုး​တုန်း​ေတာ့​မယ် ဆိုတာကို ရာဇဝင်ရိုင်း​ရ​ေချရဲ့​။

    မွန်က​ေလး​ေတွ မွန်မက​ေလး​ေတွက ဘယ်ကို​ေရာက်ကုန်လို့​ ရှာမှရှား​ ြဖစ်ကုန်ရပါလိမ့်​။ ဘယ်သွား​ေနလဲ ​ေမာင်​ေရခဲတို့​။ ဘယ်သွား​ေနလဲ မ​ေရွှဖဲတို့​။

     ကိုယ်တိုင်စစ်တမ်း​ေကာက် လိုက်​ေရတွက်နိုင်တဲ့​ ကိစ္စမဟုတ်လို့​ သူများ​တကာ ​ေလ့​လာ​ေတွ့​ရှိချက်​ေတွကို သံသယထား​ရတာ ဘယ်တရား​ပါ့​မလဲ​ေလ။ ဒါ​ေပမယ့်​ ဟုတ်​ေလာက်မှန်​ေလာက်တဲ့​ အ​ေြကာင်း​ရင်း​ခံ​ေတွကို ဆင်ြခင်မိတဲ့​အခါမှာ သူတို့​လိုပဲ ဘုရား​တမိတာ​ေပါ့​။ ​

    ေြမအကျယ်အဝန်း​အား​ြဖင့်​ ​ေအာက်​ေြပအ​ေြကတ​ေြကာကို အုပ်စိုး​ခဲ့​ရာက အခုမွန်ြပည်နယ်​ေနရာ ကွက်ကွက်က​ေလး​ကို ပိုင်း​ေပး​လိုက်​ေတာ့​ နဂိုက မွန်ဇာတ်ရှိခဲ့​သူ​ေတွလည်း​ ဗမာဇာတ်သွင်း​စရာမလိုပဲ အချိန်​ေတွြကာ မျိုး​ဆက်သစ်​ေတွ ​ေပါက်ဖွား​လာတာနဲ့​အမျှ သူတို့​ကိုယ်သူတို့​ေတာင် ဗမာလို့​ပဲ ဆက်ခံသတ်မှတ်လိုက်ြက​ေတာ့​မှာ​ေပါ့​။

    နတ်ကိုး​ကွယ်တဲ့​ ရိုး​ရာရှိသူတချို့​တ​ေလသာ အ​ေမနံကရိုင်း​ရဲ့​ အဆက်အနွယ်အြဖစ် တလိုင်း​မယ်​ေတာ်ြကီး​ရဲ့​ သား​ေတာ် သမီး​ေတာ် ​ေြမး​ေတာ်များ​ အြဖစ် ကျန်ရစ်ြကတယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ မွန်စကား​ေတာ့​ မ​ေြပာသ​ေလာက်ပဲ။

    ဘာသာ စာ​ေပ နဲ့​ ယဉ်​ေကျး​မှုကို သပ်သပ်ခတ်ခတ် ထိန်း​သိမ်း​မထား​နိုင်ရင် လူမျိုး​ဆိုတာ အချိန်နဲ့​အမျှ တိုက်စား​ခံရြပီး​ ​ေပျာက်ကွယ်သွား​တတ်ပါကလား​ လို့​ အခုမှပဲ ​ေသ​ေသချာချာ ​ေတွး​မိပါ​ေတာ့​တယ်။ ​ေအာက်ြမန်မာြပည်က မွန်​ေတွဟာ ကျိုက်မ​ေရာ၊​ မုဒံု၊​ သထံု၊​ ကျိုက်ထိုကလူ​ေတွလို
    “​ေကာက်​ေပွမွန်”
     လို့​ မွန်ဘာသာနဲ့​ မ​ေြပာတတ်ြက​ေတာ့​ပဲ နဂိုက မွန်သံဝဲ​ေနရင်​ေတာင် ဗမာ​ေတွလို အသံထွက်ပီ​ေအာင် လိုက်တု​ေြပာ​ေနြက​ေတာ့​ သူများ​ေတွက မွန်​ေတွရယ်လို့​ မသိ​ေတာ့​ဘူး​။ သူတို့​ကိုယ်သူတို့​လည်း​ မွန်​ေတွမှန်း​ မမှတ်မိြက​ေတာ့​ဘူး​။ ဒါ​ေြကာင့်​ မွန်လူမျိုး​ အ​ေရအတွက် နည်း​သွား​တယ်ဆိုတာဟာ ဟိုး​အ​ေနာက်နိုင်ငံ​ေတွမှာလို လူမျိုး​တုန်း​သတ်ြဖတ် ညှင်း​ပန်း​ခံရလို့​ မဟုတ်ပဲ ြမန်မာ​ေတွအြဖစ်ကို ကူး​ေြပာင်း​ဆက်ခံသွား​လို့​ ​ေလျာ့​ကုန်တာသာ ြဖစ်ပါလိမ့်​မယ်။

     ဒုတိယအချက်အ​ေနနဲ့​ မွန်လူမျိုး​ေတွ အထူး​သြဖင့်​ လူငယ်လူရွယ်​ေတွ နည်း​ပါး​သွား​ရတဲ့​ အ​ေြကာင်း​က​ေတာ့​ မိမိတို့​ေနရင်း​ဇာတိမှာ စီး​ပွား​ေရး​နဲ့​ အလုပ်အကိုင် အခွင့်​အလမ်း​ေတွ အဆင်မ​ေြပ​ေတာ့​လို့​ ​ေရြကည်ရာ ြမက်နုရာမှာ စား​ဝတ်​ေန​ေရး​၊​ ဘဝ​ေရှ့​ေရး​ ရုန်း​ကန်ရင်ဆိုင်ြကရင်း​ အရပ်တပါး​မှာ ​ေရွှ့​ေြပာင်း​လုပ်သား​ေတွ ြဖစ်ကုန်တာပါ။ ခုချိန်ဆိုရင် မွန်ရွာ​ေတွမှာ လုပ်နိုင်ကိုင်နိုင် ငယ်ငယ်ရွယ်ရွယ်​ေတွ ဘယ်သူမှ မကျန်​ေတာ့​ဘူး​။ ြမို့​တက်ရုန်း​ကန်ြက၊​ တဘက်နိုင်ငံမှာ အသက်​ေမွး​ဝမ်း​ေကျာင်း​ြကနဲ့​ဆို​ေတာ့​
    “စာအု​ေရ ရွာအ​ေရာက်ြပန်ခဲ့​ပါ”
     လို့​ေတာင် မမှာနိုင်ြက​ေတာ့​ဘူး​။
    “အ​ေမမလာရင်လည်း​ေန ​ေငွသာပို့​လိုက်ပါ​ေတာ့​” 
    လို့​ ဖုန်း​ဆက် ​ေတာင်း​ြကရတယ်။ ဟိုက​ေငွလာမှ ရွာမှာ ထမင်း​နပ်မှန်မယ့်​ဘဝဆို​ေတာ့​ သွား​သူ​ေရာ ကျန်သူပါ
    “ြပန်လာပါ​ေတာ့​”
     စကား​ကို ဘယ်သူမှ မစြက​ေတာ့​ဘူး​။ ြပန်လာရင်လည်း​ အိမ်ရှိတဲ့​တစ်​ေယာက်​ေယာက် ထပ်ထွက်ဖို့​သာ ြပင်ထား​ေတာ့​။ ​ေရာဂါရမှြပန််လာသူကို ​ေဆး​ကုဖို့​ ရွာမှာ ဘယ်လိုမှ ရှာမရနိုင်ဘူး​။ အဆင်​ေြပ အ​ေြခကျ​ေနသူများ​မှာ​ေတာ့​ ​ေနာက်လူ​ေတွ လိုက်သွား​စရာ အိမ်ခံအြဖစ် ဆက်​ေနရြပန်တယ်။ ဒါ​ေြကာင့်​ မွန်ရွာ​ေတွမှာ မွန်လူငယ်က​ေလး​ေတွ ​ေပျာက်​ေပျာက်သွား​တယ်ဆိုတာ ဘီလူး​ြကီး​ေတွ ဝင်ဝင်စား​လို့​ မဟုတ်ဘူး​။ ဟိုဘက်နိုင်ငံ​ေရာက်ကုန်တာ။

    ဒီလိုဘဝ​ေပး​အ​ေြခအ​ေနမို့​လို့​ မွန်လူမျိုး​ေတွအတွက် မွန်ဘာသာစာ​ေပ ​ေလ့​လာ​ေနလို့​ အကျိုး​မရှိဘူး​။ ယပက်လက်လို သွက်သွက်လက်လက် ​ေြပာနိုင်ဆိုနိုင်မှ ထမင်း​စား​လက်မှတ်ရလိမ့်​မယ် လို့​ နား​လည်ကုန်ြကတယ်။ ခုဆိုရင် မွန်သံဝဲတဲဝဲတဲနဲ့​ မပီကလာပီကလာ ​ေြပာ​ေြပာ​ေနတဲ့​သူဆိုလို့​ ဇာတ်ထဲက လူြပက်ြကီး​ေတွပဲ ရှိ​ေတာ့​တယ်။
    “ကျမကို ကလိုက်လို့​ ​ေအာက်နှိုက်လာ၊​ ကျမက မကလိုက်​ေတာ့​ ကလိန်နဲ့​ထိုး​၊​ အ​ေဖကနိုး​ေတာ့​ တုတ်နဲ့​လိုက်၊​ သူထွက်​ေြပး​ေတာ့​ ​ေခွး​လိုက်ကိုက်။”
     ဆိုတာမျိုး​ ြပက်လံုး​ထုတ်ြပလို့​ လူ​ေတွကနား​လည်ြပီး​ ဝိုင်း​ရယ်ြကရင် ​ေတာ်​ေတာ် ကံ​ေကာင်း​တယ် မှတ်ရမှာ။

     ​ေနာက်တစ်ချက်က​ေတာ့​ လူြကီး​သူမများ​အ​ေနနဲ့​ မျိုး​ဆက်သစ်လူငယ်​ေတွကို ကိုယ့်​လူမျိုး​၊​ ကိုယ့်​ယဉ်​ေကျး​မှုမ​ေပျာက်​ေအာင် ြမတ်ြမတ်နိုး​နိုး​ ထိန်း​သိမ်း​ချင်စိတ်က​ေလး​ လက်ဆင့်​ကမ်း​ ပျိုး​ေထာင်​ေပး​ဖို့​ လိုတယ် လို့​ အသိရှိသင့်​တာပါ။ ဒါက​ေတာ့​ မွန်ဘာသာ စာ​ေပနဲ့​ ယဉ်​ေကျး​မှု အဖွဲ့​က တစိုက်မတ်မတ် အား​ထုတ်​ေဆာင်ရွက်​ေနြကရှာပါတယ်။ ခက်တာက အဲဒီအဖွဲ့​အစည်း​မျိုး​ကို အား​ေပး​ေထာက်ပံ့​အပ်​ေြကာင်း​ မွန်လူမျိုး​ေတွထဲမှာ​ေတာင် သိနား​လည်တဲ့​သူ အင်မတန်ရှား​တယ်။

    ပညာတတ်​ေတွရှိ​ေပမယ့်​လည်း​ တစ်နိုင်ငံလံုး​အတိုင်း​အတာနဲ့​ကို ပညာတတ်​ေတွ ​ေနရာမရတဲ့​ကာလမို့​လို့​ သူတို့​လည်း​ ဘွဲ့​ဓါတ်ပံုအိမ်ချိတ်ြပီး​ ​ေဈး​ေရာင်း​ကုန်ကူး​စား​ြကတာဆို​ေတာ့​ အတွက်အချက်သာ လျှင်ချင်လျှင်မယ်။ အ​ေတွး​အ​ေခါ်က​ေတာ့​ သံ​ေချး​တက်ကုန်တာ​ေပါ့​။ အများ​စုက မိသား​စုစား​ဝတ်​ေန​ေရး​အတွက် ပညာ​ေရး​ပန်း​တိုင်ဆိုတာ ​ေမ့​ပလိုက်ြကရသူ​ေတွချည့်​ပဲ။ ပညာမတတ်လို့​ လူမျိုး​တုန််း​တယ် လို့​ မဆိုနိုင်​ေပမယ့်​ ပညာမတတ်ရင် ကိုယ့်​လူမျိုး​ကိုယ် ကာကွယ်ရ​ေကာင်း​မှန်း​ မသိြကဘူး​။

    အသိဉာဏ်နံုနဲ့​ရင်​ေတာ့​ အမျိုး​သား​ေရး​၊​ လူမျိုး​ေရး​၊​ ဘာသာ​ေရး​ အ​ေရာင်ဆိုး​ြပီး​ သူများ​ကိုယ်ကျိုး​အတွက် အသံုး​ချခံရတတ်တယ်။ (ဒီ​ေနရာမ​ေတာ့​ မွန်​ေတွတင် မကဘူး​။ ဗမာ​ေတွက သာ​ေတာင် ြပိန်း​ေသး​)

     ​ေဒသဖွံ့​ြဖိုး​တိုး​တက်​ေရး​အတွက် လိုအပ်တဲ့​ အ​ေြခခံအ​ေဆာက်အဦ (Infrastructures) ​ေတွကို နိုင်ငံ​ေတာ်က ပံ့​ပိုး​မ​ေပး​နိုင်တဲ့​ အား​နည်း​ချက်ြကီး​ကိုလည်း​ မသိချင်​ေယာင်​ေဆာင်​ေနလို့​ မရပါဘူး​။ လမ်း​ပန်း​ဆက်သွယ်​ေရး​မှာ ြပည်နယ်နဲ့​ ြပည်မ ဘယ်​ေလာက်ကွာ​ေနသလဲဆိုတာ ထည့်​ေြပာစရာ လို​ေသး​သလား​။ ဘုန်း​ြကီး​ေတွသာ လမ်း​ေဖာက်မ​ေပး​ခဲ့​ရင် ကျိုက်ထီး​ရိုး​၊​ သာမည၊​ ြမိုင်ြကီး​ငူဆိုတာ အ​ေလာင်း​ေတာ်ကဿပသွား​သလို ဆင်စီး​ေတာင်တက်​ေနရဦး​မှာ။ မီး​လာဖို့​ေန​ေနသာသာ ​ေသာက်သံုး​ေရ အလံုအ​ေလာက် ရ​ေအာင်​ေတာင် ကိုယ့်​အား​ကိုယ်ကိုး​ နှစ်ကျပ်ဖိုး​နဲ့​ ဝါး​ပိုး​ြခမ်း​ေတွသွယ်ြပီး​ ခပ်ရသယ်ရတယ်။ ​

    ေြပာရင်း​ေြပာရင်း​နဲ့​ စိတ်ကုန်လာလို့​ ​ေြပာ​ေတာင် မ​ေြပာချင်​ေတာ့​ဘူး​။ ဖမ်း​မှာြဖင့်​လည်း​ ြမန်ြမန်သာလာဖမ်း​ပါ​ေတာ့​။ ဘယ်​ေတာင်မှာ ဘာထွက်သလဲဆိုရင် သူတို့​ေလာက် သိတာ မရှိဘူး​။ အဲဒီက လူ​ေတွ ဘာမရှိဘူး​ ဘာလိုအပ်တယ်ြက​ေတာ့​ မသိချင်​ေယာင်​ေဆာင်​ေနတာ ထံုး​စံ။ အ​ေရး​အ​ေြကာင်း​ရှိလာရင် မွန်​ေတွကို အကာအကွယ်​ေပး​မယ့်​ မွန်နိုင်ငံ​ေရး​ပါတီ​ေတွဟာ လွှတ်​ေတာ်ထဲမှာ​ေတာင် မူး​လို့​ရှူစရာ မနည်း​ရှာရတာ။ ြငိမ်း​ချမ်း​ေရး​ မယူရ​ေသး​တဲ့​ လက်နက်ကိုင်အဖွဲ့​က​ေလး​ေတွကျ​ေတာ့​ မွစိကိုတက်လို့​။

    အစိုး​ရနဲ့​ ြငိမ်း​ချမ်း​ေရး​ မယူခင် သူတို့​ချင်း​ ြငိမ်း​ချမ်း​ေရး​ကို အရင်ညှိမရလို့​ ခက်​ေနသတဲ့​။ ဒီဘက်က​ေတာ့​ ​ေြပာ​ေကာင်း​တာ​ေပါ့​ေလ။ နယ်​ေြမဖွံ့​ြဖိုး​တိုး​တက်ဖို့​ဆိုတာ ​ေဒသတွင်း​ ြငိမ်း​ချမ်း​ေရး​ကို အရင်တည်​ေဆာက်ရတယ် လို့​ ​ေြပာလာရင် ​ေအာင့်​သက်သက်နဲ့​ ြပန်​ေချပစရာ စကား​မရှိဘူး​။ တကယ်​ေတာ့​ ြငိမ်း​ချမ်း​ေရး​ဆိုတာလည်း​ လက်ခုပ်လိုပဲ။ တစ်ဘက်တည်း​တီး​လို့​ ြမည်မယ့်​ကိစ္စလည်း​ မဟုတ်ပဲနဲ့​။

     မွန်လူမျိုး​ေတွ ​ေလျာ့​ပါး​ေပျာက်ကွယ်လုနီး​ြဖစ်လာတယ်ဆိုတာ အခုရက်ပိုင်း​ လူ​ေတာ်​ေတာ်များ​များ​က မီး​တုတ်တကိုင်ကိုင်နဲ့​ ကာကွယ်​ေနြကတဲ့​ လူကိုလူချင်း​ ဝါး​မျိုြခင်း​ကိစ္စတစ်ခုတည်း​ေြကာင့်​လို့​ မထင်​ေစချင်ပါဘူး​။ ဝံသာနုရက္ခိတလို့​ေခါ်တဲ့​ ကိုယ့်​အမျိုး​ကိုယ် ​ေစာင့်​ေရှာက်တဲ့​ကိစ္စဟာလည်း​ အိမ်​ေထာင်သား​ေမွး​၊​ မှတ်ပံုတင်သန်း​ေခါင်စာရင်း​ေပါ်တင် ကာကွယ်​ေနလို့​ မရ​ေသး​ဘူး​။ ကိုယ့်​လူမျိုး​ ကိုယ့်​ယဉ်​ေကျး​မှု​ေတွအ​ေပါ်မှာ ြမတ်နိုး​တဲ့​စိတ်က​ေလး​ကိုလည်း​ ကာကွယ်ရဦး​မှာ။ ခါး​ေအာက်ကိုချည့်​ ကာကွယ်ဖို့​ မဲမ​ေနနဲ့​။

    ဦး​ေနှာက်ကိုလည်း​ ကာကွယ်ဖို့​ စဉ်း​စား​ဦး​။ ယဉ်​ေကျး​မှုလို့​ဆိုကတည်း​က စဉ်း​စား​ြကည့်​ရင် အသစ်​ေတွထက် အ​ေဟာင်း​ေတွချည့်​ပဲ မဟုတ်လား​။ လူငယ်ဆိုတာက ကိုယ့်​ရှိတဲ့​ အ​ေဟာင်း​ေတွထက် သူများ​ဆီက အသစ်​ေတွကို မက်စက်ခံုမင်ြကတာ သဘာဝ။ မယံုရင် အသက် ၂ဝ​ေအာက် မွန်လူငယ်က​ေလး​ေတွကို ​ေမး​ြကည့်​။ အိုပါဂန်နန်း​စတိုင် ဆိုတတ်တယ်။ ဝက ဝက ​ေအ့​ေအ့​ နဲ့​ ကတတ်တယ်။
    “မွန်တို့​ဌာနီ ရာမည သာစွ​ေနြပည် သာစွ​ေနြပည်”
     လို့​ ဆိုြပရင် အဲဒီသီချင်း​ြကီး​ ပိတ်လိုက်ပါ​ေတာ့​ လို့​ ​ေြပာြကမှာ မလွဲဘူး​။ ြကား​ဖူး​ြကမယ်​ေတာင် မထင်။ သူတို့​တ​ေတွ ရုန်း​ကန်ြကီး​ြပင်း​ရာ အရပ်​ေဒသ​ေတွမှာ မွန်လူမျိုး​တို့​ရဲ့​ အ​ေငွ့​အသက်​ေတွ ​ေပျာက်​ေနတဲ့​အတွက် သူတို့​ရဲ့​ စိတ်နှလံုး​ဝိဉာဉ်မှာလည်း​ မွန်စိတ်မွန်​ေသွး​ေတွ ​ေအး​ကုန်တာ၊​ စိမ်း​ကုန်တာ ဆန်း​သလား​။

     “မွန်​ေတွ မ​ေပျာက်ပါဘူး​။ ဗမာ​ေတွ ြဖစ်ကုန်တာပါ။”
     လို့​ ​ေြပာလိုက်ရင်
    “​ေအာ် ဟုတ်လား​။ ​ေတာ်​ေသး​တာ​ေပါ့​။ ဒါဆိုရင်လည်း​ ြပီး​ေရာ​ေလ။”
     လို့​ စိတ်​ေအး​လက်​ေအး​ ြဖစ်သွား​ြပီး​ ​ေမာင်ပို​ေနြမဲ ကျား​ေနြမဲ
    “တို့​နှစ်​ေယာက် အတူဖူး​ခဲ့​တဲ့​ ကျိုက်ထီး​ရိုး​ဘုရား​ ဆံ​ေတာ်ရှင်” 
    ဆို ဗမာသီချင်း​ေတွ ​ေြပာင်း​ဆိုြက​ေတာ့​မလို့​လား​။ စဉ်း​စား​ပါဦး​ေလ။ ရာဇဝင်မှာ ပျူလူမျိုး​ေတွ​ေပျာက်ကုန်တာလည်း​ ဗမာ​ေတွ ြဖစ်ကုန်လို့​ မဟုတ်ဘူး​လား​။ အဲသလိုြဖစ်လာရင် ​ေရှ့​ဆက်​ေရာက်မယ့်​ ဘူတာတစ်ခုရှိ​ေသး​တယ်။ အဲဒါ ဩစ​ေြတး​လျကို ြကည့်​။ ခု​ေနချိန် လူ​ေတွပါး​စပ်ဖျား​က ​ေအာ်ဇီ လို့​ ​ေြပာလိုက်ရင် အြဖူ​ေကာင်နီစပ်စပ်​ေတွြပီး​ရင် သား​ပိုက်​ေကာင်​ေတွကိုပဲ ​ေြပး​ြမင်လိမ့်​မယ်။

     Aborigine လို့​ေခါ်တဲ့​ ဌာ​ေန​ေဒသခံတိုင်း​ရင်း​သား​ေတွဟာ 2nd Class Citizen ​ေနရာ​ေတာင် မရ​ေတာ့​ပဲ အနီး​ပါး​နား​က ကျွန်း​နိုင်ငံ​ေတွြဖစ်တဲ့​ ဖီဂျီ၊​ ​ေနာ်ရူး​၊​ ပါပူဝါနယူး​ဂီနီနိုင်ငံက​ေလး​ေတွမှာ အ​ေြခချြကရတယ်။ ဘယ်က​ေရာက်လာမှန်း​မသိတဲ့​ အ​ေလအလွင့်​ အ​ေပအ​ေတ​ေတွလို ဆက်ဆံခံရတယ်။ သူတို့​ကို ဩစ​ေြတး​လျတိုက်က အိမ်ရှင်တိုင်း​ရင်း​သား​ေတွ ြဖစ်တဲ့​အ​ေြကာင်း​ တကမ္ဘာလံုး​က ​ေမ့​ကုန်ြကြပီ။

    အဲဒါ ဘာမှ ြကာ​ေသး​တာ မဟုတ်ဘူး​။ နီကိုး​ကစ်မန်း​ြကီး​ရိုက်တဲ့​ ဩစ​ေြတး​လျဇာတ်ကား​မှာ​ေတာင် သူတို့​ကို​ေတွ့​ခဲ့​ရ​ေသး​တယ်။ ဂျပန်​ေတွ ပုလဲဆိပ်ကမ်း​ကို ဗံုး​ကျဲ​ေတာ့​ သူတို့​ရှိ​ေသး​တယ်။ ဒီ​ေန့​ဘယ်​ေရာက်ကုန်ပလဲ။ လိုက်ရှာြကည့်​ပါဦး​။ ဒီလိုပါပဲ။ အ​ေမရိကမှာရှိတဲ့​ ရက်အင်ဒီး​ယန်း​ေတွလည်း​ ပိုကာဟွန်း​တာ အြဖစ်နဲ့​ ဒဏ္ဍာရီထဲ​ေရာက်သွား​တာပဲ မဟုတ်လား​။ ​

    ေနာင်ကျရင် ဒီကလူ​ေတွလည်း​ မွန် လို့​ ​ေြပာလိုက်ရင် ရာဇာဓိရာဇ် နဲ့​ ရှင်​ေစာပု​ေလာက်မှ မသိ​ေတာ့​ဘူး​ဆို ဒုက္ခပါပဲ။

     ခု​ေနခါမှာ လူ​ေတွဟာ အကာကိုပဲ အရူး​အမူး​လိုက်ြခံုချင်ြကတယ်။ အနှစ်ကို​ေတာ့​ ဘယ်သူမှ သတိမရြကဘူး​။ မှတ်ပံုတင်ထဲမှာ ြမန်မာဗုဒ္ဓဘာသာ လို့​ အ​ေရး​ခံရဖို့​က ဘာမှ ခက်တာ မဟုတ်မှန်း​ လူရည်လည်တဲ့​ ြပည်တွင်း​ေန​ေစာ​ေဖတို့​က ​ေနာ​ေကျ​ေနြပီ။ ဒီအ​ေပါ်မှာ ြမန်မာလို တစ်လံုး​နှစ်လံုး​ ြပင်လိုက်ရံုနဲ့​ သူ့​ဘဝ၊​ သူ့​ဘာသာ၊​ သူ့​မျိုး​နွယ်​ေတွကို ​ေြပာင်း​လဲလို့​ရသလား​ ​ေြပာစမ်း​ပါ။ အဓိကက သူ့​စိတ်နှလံုး​၊​ သူ့​ဝိဉာဉ်မှာ ကိန်း​ေအာင်း​ေနတဲ့​ ယံုြကည်မှု သဒ္ဓါတရား​ေတွကို ဘယ်သူက ​ေြပာင်း​လို့​ရသလဲ။ ဒီလိုပါပဲ။

    ကိုယ့်​သား​သမီး​ ကိုယ့်​မျိုး​ဆက်​ေတွ အ​ေပါ်မှာ ကိုယ့်​ဘာသာ ကိုယ့်​ယဉ်​ေကျး​မှုကို အ​ေလး​ထား​ြမတ်နိုး​တတ်​ေအာင် သင်မ​ေပး​ပဲနဲ့​ နင်တို့​ြကီး​လာရင် လူမျိုး​ြခား​နဲ့​ မယူြကနဲ့​လို့​ ​ေြပာရတာ မိုး​ြကိုး​ပစ်ရာ ထန်း​လက်နဲ့​ကာသလိုသာ ရှိလိမ့်​မယ်။ ကိုယ့်​လူမျိုး​ ကိုယ့်​ဘိုး​ေဘး​ေတွရဲ့​ သမိုင်း​ေြကာင်း​ရာဇဝင်ကိုမှ ​ေရ​ေရရာရာ မ​ေြပာနိုင်၊​ ​ေရွှတိဂံုဆိုတာ ​ေနပူ​ေတာ်မှာလည်း​ ရှိတယ်​ေလ။ လား​ရှိုး​မှာလည်း​ ​ေသး​ေသး​ေလး​ တစ်ဆူရှိတယ်။ ​

    ေရွှဒဂံုဖျား​ သွား​ရင် သား​ကိုလည်း​ ​ေခါ်​ေနာ်။ အာမဘ​ေန္တပါ အရှင်ဘုရား​ဆိုတာ အရှည်ြကီး​ပဲ။ အာမင် လို့​ ဆိုလို့​ မရဘူး​လား​ ဟင်။ အစရှိတဲ့​ ​ေနာင် မျိုး​ဆက်သစ်လူငယ်က​ေလး​များ​ကို ဘယ်လိုသွန်သင်ြကရမလဲ။

     မွန်လူမျိုး​ေတွရဲ့​ ဇစ်ြမစ်ရာဇဝင်ကို မနုဿ​ေဗဒပညာရှင်​ေတွက​ေတာ့​ ပိုသိြကပါလိမ့်​မယ်။ ြမန်မာရယ်လို့​ ဆင်း​သက်လာတဲ့​ အဓိကလူသား​မျိုး​နွယ်စုြကီး​နှစ်ခုက တိဘက်ြမန်မာ နဲ့​ မွန်ခမာတဲ့​။ သူတို့​အဆက်အနွယ်​ေတွဟာ ြမန်မာတင်မကဘူး​။ ​ေဟာသည် အင်ဒိုချိုင်း​နား​ ကျွန်း​ဆွယ်ြကီး​တ​ေလျှာက် အနှံ့​အြပား​ ကျက်စား​ေနထိုင်ြကတယ်။ အခု​ေတာ့​ အဲသည်မွန်လူမျိုး​ေတွဟာ မျိုး​တုန်း​ေပျာက်ကွယ်လုနီး​ပါး​ရှိ​ေနြပီ ဆိုတဲ့​အြဖစ်ဟာ ​ေပါ့​ေပါ့​တန်တန် သ​ေဘာထား​လို့​ မသင့်​ေတာ့​ဘူး​။

     အဲဒီတာဝန်က မွန်လူမျိုး​ေတွ ပုခံုး​ေပါ်မှာချည့်​ပဲ ရှိတဲ့​အလုပ် မဟုတ်ဘူး​။ ကိုယ်​ေတွနဲ့​လည်း​ ဆိုင်တယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ ဒီတိုင်း​ြပည် ​ေနလာတာ အိုလို့​ပဲ ​ေသ​ေတာ့​မယ်။ သိတာ​ေပါ့​။ ဘယ်သူကမှ စိတ်ဝင်တစား​ရှိြကမယ့်​အြဖစ် မဟုတ်ဘူး​။ အခု ကိုယ်​ေရး​တဲ့​စာ ဆံုး​ေအာင်ဖတ်ြပီး​ရင်​ေတာင် ​ေနာက်နှစ်ရက်​ေလာက်​ေန​ေတာ့​ ​ေမ့​သွား​ြကမှာ။ နိုင်​ေရခဲလည်း​ တာ့​တာ။ မိ​ေရွှဖဲလည်း​ တာ့​တာပါကွယ်။ မဟာဂီတထဲမှာပါတဲ့​ ​ေအာက်က မွန်သီချင်း​ေလး​ ြကား​ဖူး​ရင် မုန့်​ေကျွး​မယ်။

    “တလိုင်း​သံ နှိုင်း​စံပယ်ခွာ၊​ သဘင်မှာ ယဉ်ရာထွင်ကာ၊​ ​ေတး​ေလး​ေလ​ေလ့​ တံတျာ ​ေရး​သီြကရှာ။ ​ေတး​ေလး​ေလ​ေလ့​ တံတျာ ​ေရး​သီြကရှာ။ ပဲခူး​၊​ ဒလ၊​ မုတ္တမ။ ပဲခူး​၊​ ဒလ၊​ မုတ္တမရယ်နှင့်​ နာမငယ် သဉာ သဉာ။ အို ​ေအာက်ြပည်တပိုင်း​မှာ​ေတာ့​ တို့​တလိုင်း​တို့​ရွာ။ ….”

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.