• “မုန့်ဆီေြကာ် နဲ့ နှုတ်ခမ်းနာ”

    အိ်မ်သာလို့ ဧည့်လာတယ်​ထင်ပါရဲ့။ ဟိုအရင်တုန်း​ကဆို နိုင်ငံြခား​သတင်း​စာထဲမှာပဲ ြမင်ခွင့်ရတဲ့ ကမာ္ဘ့ထိပ်သီး​​ေခါင်း​​ေဆာင်ြကီး​​ေတွကို အခု​ေတာ့ ကိုယ့်ရပ်ကိုယ့်ရွာမှာ အရှင်လတ်လတ် မတ်တတ်ကယ်မှထင်ရှား​ စကား​စြမည်​ေတွ ​ေြပာဆိုမိန့်ြကား​သွား​ြကတာကို နား​နဲ့ဆတ်ဆတ် ြကား​နာမှတ်သား​ခွင့်​ေတွ ရလာခဲ့တာ မယုံနိုင်​ေလာက်​ေအာင်ပါပဲ။ ကမာ္ဘြကီး​ဟာ ရွာြကီး​တစ်ရွာဆိုရင် သူက​ေတာ့ သူြကီး​ဘစီပါပဲလို့ ကတွတ်ပီကို မိတ်ဆက်​ေပး​ရမယ့် မစ္စတာဘား​ရက်အိုဘား​မား​ြကီး​လည်း​ သား​သား​တို့ ဘွဲ့နှင်း​သဘင်ကျင်း​ပရာ တက္ကသီလာ စင်ြမင့်ထက်က​ေန မှာ​ေြခွစကား​ ​ေြပာြကား​ခဲ့ဖူး​ြပီ။ ​ေဟာ သူ့အရင်နှစ်ဆက်​ေလာက်က သူြကီး​တက်လုပ်သွား​သူ ဘီလ်ကလင်တန်ြကီး​ကလည်း​ ြမန်မာပိစ်စင်တာမှာ ဩဝါဒစကား​ မိန့်ြကား​သွား​​ေလတယ်။

    ချိန်း​များ​လာြက​ေလသလား​ မဆိုနိုင်။ သူြပီး​​ေနာက်တစ်​ေန့မှာ ြဗိတိသှျနန်း​ရင်း​ဝန်လုပ်ခဲ့ဖူး​သူ (အခု​ေတာ့ ဝန်ြကီး​ချုပ် လို့ ​ေြပာင်း​​ေခါ်တယ်ဆိုလား​) ဘြကီး​တိုနီဘလဲက ဆက်လက်၍ မိန့်ခွန်း​​ေချွလာြပန်​ေတာ့ ကိုယ့်အသား​​ေတာင် ကိုယ်ြပန်ဆိတ်မိတယ်။ ငါ​ေရာက်​ေနတာ မဒမ်တူး​​ေဆာ့​ေတာ့ ဟုတ်​ေလာက်ပါဘူး​​ေလ​ေပါ့။ ကမာ္ဘ့ထိပ်သီး​​ေခါင်း​​ေဆာင်ြကီး​များ​ရဲ့စကား​ဆိုတာ ကျုပ်တို့အရပ်ထဲက
    “အနှိပ်သည်ငတိုး​​ေြပာ ​ေသာတာမဟုတ်ဘူး​​ေနာ်”
     ဆိုတာ​ေတွနဲ့ ဘာမှမဆိုင်​ေလာက်​ေအာင် နာယူမှတ်သား​စရာ​ေတွ အြပည့်နဲ့ပါ။

              ကိုယ်​ေတွမှ မယုံနိုင်​ေလာက်​ေအာင် ြဖစ်ရတာ မဟုတ်ပါဘူး​။ ကာယကံရှင် ​ေမာင်မင်း​ြကီး​သား​များ​ကိုယ်တိုင်လည်း​
    “ဒီလိုအြဖစ်အပျက်မျုိး​ ြကုံရလိမ့်မယ်လို့ ဘယ်တုန်း​ကမှ ​ေမှျာ်လင့်မထား​ဖူး​ပါဘူး​”
     တဲ့။ တစ်​ေယာက်က သမ္မတ။ တစ်​ေယာက်က ဝန်ြကီး​ချုပ်ဘ၀မှာ သူတို့နှစ်ဦး​ ြကိမ်ဖန်များ​စွာ ​ေတွ့ဆုံ​ေဆွး​​ေနွး​ခဲ့ဖူး​ပါသတဲ့။ ဒါ​ေပမယ့် အခုလို ြမန်မာြပည်မှာ အတူလာဆုံြပီး​ ညစာစား​ြကရလိမ့်မယ်လို့ တစ်ခါမှ မ​ေတွး​မိပါဘူး​ လို့ဆိုတယ်။ ​ေြပာချင်တာက​ေတာ့ ​ေလာကြကီး​မှာ မြဖစ်နိုင်ဘူး​ဆိုတာ ဘာမှ မရှိဘူး​​ေပါ့​ေလ။

    အဲဒီစကား​ပလ္လင်က​ေလး​ကိုခံြပီး​မှ သူ​ေြပာချင်တဲ့အ​ေြကာင်း​အရာက ကိုယ်တို့ြမန်မာြပည်မှာ ြဖစ်​ေပါ်​ေနတဲ့ ဘာသာ​ေရး​၊ လူမျုိး​​ေရး​၊ တိုင်း​ရင်း​သား​အ​ေရး​ ပဋိပက္ခ​ေတွမှာလည်း​ ြငိမ်း​ချမ်း​​ေရး​အတွက် ညှိနှုိင်း​​ေဆွး​​ေနွး​ဖို့ မြဖစ်နိုင်ပါဘူး​လို့ ဘယ်​ေသာအခါမှ အား​မ​ေလျာ့ပါနဲ့တဲ့။ သူဝန်ြကီး​ချုပ်လုပ်​ေနတုန်း​ကဆိုရင် သူ့နိုင်ငံက အိုင်ယာလန်​ေြမာက်ပိုင်း​ ြပဿနာဟာ ဘယ်​ေတာ့မှ ​ေြပလည်စရာမရှိတဲ့ အ​ေြကာင်း​တရား​တစ်ရပ်ြဖစ်ပါသတဲ့။ ​ေတွ့ဆုံ​ေဆွး​​ေနွး​ဖို့ ​ေန​ေနသာသာ တစ်စား​ပွဲတည်း​​ေတာင် ဘယ်​ေတာ့မှအတူမထိုင်၊ တစ်မိုး​​ေအာက်တစ်ကာ​ေအာက်မှာ​ေတာင် အတူမရှိချင်ြကတဲ့အထိ သ​ေဘာထား​ြပင်း​ထန်လှတဲ့သူ​ေတွ ြဖစ်ပါသတဲ့။

    ဒါ​ေပမယ့် အဲဒီြပဿနာ​ေတွဟာ သူ့လက်ထက်မှာပဲ မယုံနိုင်စရာ​ေကာင်း​​ေလာက်​ေအာင် ​ေြပလည်ြငိမ်း​ချမ်း​သွား​ခဲ့ပါသတဲ့။ လွှတ်​ေြပာတတ်တဲ့ လူြကီး​ပဲကွယ်။ သူများ​လည်း​ အား​​ေပး​ရာ​ေရာက်၊ ကိုယ့်အမှတ်က​ေလး​လည်း​ ကိုယ်ယူဖို့မ​ေမ့။ မိမိ၊ သူတပါး​၊ နာြကား​ရသူအား​လုံး​အတွက် ဟုတ်မှန်အကျုိး​ရှိတဲ့စကား​ မဟုတ်ပါလား​။ အများ​ြကီး​ မှတ်သား​အတုယူထိုက်ပါ​ေပတယ်။

                ဒါဆိုရင် တို့လည်း​ပဲ သူ့လိုမျုိး​အမှတ်ယူစရာ ရှာြကည့်​ေတာ့ ဟုတ်​ေပသား​ပဲ။ ကိုယ်တို့ဘဘဦး​စိန်​ေအာင်မင်း​လည်း​ တိုင်း​ရင်း​သား​​ေတွနဲ့ ြငိမ်း​ချမ်း​​ေရး​​ေတွ့ဆုံ​ေဆွး​​ေနွး​ပွဲ​ေတွ လုပ်​ေနတာ ​ေတာ်​ေတာ် ခရီး​​ေရာက်​ေနြပီ မဟုတ်ပါလား​။ တ​ေလာက​ေတာင် အန်ကယ်ဂွမ်ြကီး​တစ်​ေယာက် ရန်ကုန်မှာ လား​လား​လား​လား​ နဲ့ ​ေတွ့လိုက်မိ​ေသး​။ ​ေရွှ​ေသွး​​ေတွ ​ေတဇ​ေတွ​ေတာင် ဝယ်ဖတ်မလို့ဆိုလား​ ြကား​လိုက်မိတယ်။ သည်အတိုင်း​ဆိုရင်​ေတာ့ လိုင်ဆာက က​ေလး​​ေလး​​ေတွ အိမ်ကိုြပန်​ေရာက်ဖို့ မ​ေဝး​​ေတာ့ဘူး​ထင်ပါရဲ့ လို့ ​ေမှျာ်လင့်ချက်က​ေလး​ ဆက်ထား​မိတယ်။ ဟုတ်တယ်။ ဘဘဦး​တိုနီ ​ေြပာသလိုပဲ ​ေမှျာ်လင့်ြခင်း​​ေတွ ရင်မှာ ြပန်ရှင်သန်လာ​ေပါ့။ ဒါ​ေပမယ့်လည်း​ ဦး​ရယ်။ လူဆိုတာဟာ ခက်တယ်။

    စာရွက်​ေပါ် လက်မှတ်ထိုး​ြပီး​ယုံနဲ့ ြငိမ်း​ချမ်း​ဘုံလယ် သိန်း​သန်း​အပုံြကွယ်ဖို့ဆိုတာ လက်​ေတွ့မှာ ရင်ဆိုင်ရမယ့် အခက်အခဲ​ေတွကို ြကိုတင်ြပင်ဆင် မထား​လို့မရဘူး​။ နို့မို့ရင် ရာဇဝင်ထဲက သတိုး​အရူး​ အ​ေခါ်ခံရတာ နည်း​​ေတာင်နည်း​ဦး​မယ်။ (မြကား​ဖူး​တဲ့သူ​ေတွအတွက် အနက်ြပန်ပါရစီ။ အင်း​၀နဲ့ ဟံသာ၀တီ ြငိမ်း​ချမ်း​​ေရး​သစ္စာြပု​ေတာ့ မိုး​ညှင်း​သတိုး​က မသကင်္ာတာနဲ့ မွန်ဘက်က လဂွန်း​အိမ်ကို
    “အကိုတို့သစ္စာ ယုံရပါ့မလား​” 
    လို့​ေမး​တယ်။ လဂွန်း​အိမ်က
    “ဟယ် သတိုး​အရူး​ စစ်အတွင်း​ြပု​ေသာသစ္စာကို အတည်ယူရအံ့​ေလာ။” 
    လို့ ​ေြဖပါသတဲ့။ အဲသလို နှစ်ဦး​နှစ်ဘက် ကတိပျက် သစ္စာပျက် မြဖစ်ရ​ေလ​ေအာင် ​ေရရှည်တည်တံ့ခိုင်ြမဲမယ့် ြငိမ်း​ချမ်း​​ေရး​ (Sustainable Peace) အတွက် ​ေရှ့ဆက်ရင်ဆိုင်ရမယ့် အခက်အခဲြပဿနာများ​ကို ြကုိတင်ကာကွယ်ထား​ဖို့ လိုပါလိမ့်မယ်။ အမှန်ပါပဲ။ မုန့်ဆီ​ေြကာ်က​ေတာ့ ဘယ်ဆီ​ေနမှန်း​မသိ​ေသး​ပါဘူး​။ ဒါ​ေပသိ နှုတ်ခမ်း​နာကို​ေတာ့ အရင်ကုြကတာ​ေပါ့ ခင်ဗျာ။

               တကယ်​ေတာ့ ကမာ္ဘ​ေပါ်မှာ ြပည်တွင်း​စစ်​ေတွြဖစ်​ေနလို့ ြငိမ်း​ချမ်း​​ေရး​မရပဲ ဖွံ့ြဖုိး​တိုး​တက်မှု​ေတွ ​ေနာက်ကျကျန်ခဲ့တဲ့ နိုင်ငံ​ေတွ အများ​ြကီး​ ရှိပါတယ်။ ပုံလို့ ပုံလို့။ အဲဒီအထဲမှာ ကိုယ်တို့​ေရွှြပည်ြကီး​က စစ်သက်အရှည်ြကာဆုံး​ တိုင်း​ြပည်ထဲမှာ ပါသတဲ့။ ဂုဏ်ယူချင် ြကံဖန်ဂုဏ်ယူလိုက်ပါဦး​​ေလ။ သူများ​​ေတွြဖင့် ကိုယ့်​ေနာက်မှစစ်ြဖစ်ြပီး​ ကိုယ့်အရင် ြငိမ်း​ချမ်း​​ေရး​ရကုန်ြပီ။ သူတို့တ​ေတွ ဘယ်လိုလုပ်​ေနြကသလဲ။ ဘာ​ေတွရင်ဆိုင်​ေနြကရသလဲ။ နည်း​နည်း​ပါး​ပါး​​ေတာ့ တီး​​ေခါက်​ေလ့လာြကည့်ဖို့ ​ေကာင်း​တာ​ေပါ့​ေနာ်။ အဲဒါနဲ့ပတ်သက်ြပီး​ အ​ေနာက်နိုင်ငံက တက္ကသိုလ်အသီး​သီး​မှာ စာတမ်း​​ေတွြပုစု၊ ​ေဒါက်တာဘွဲ့​ေတွ ယူထား​ခဲ့တဲ့သူ​ေတွဆိုတာလည်း​ နိုင်ငံြခား​သား​​ေတွချည့်မမှတ်နဲ့။ ကိုယ်တို့ြမန်မာ​ေတွ​ေတာင် ပါတယ်။ ကိုယ်မသိမကျွမ်း​တဲ့ ဘာသာရပ်မို့လို့ သူတို့​ေဝမှျ​ေဆွး​​ေနွး​ထား​သမှျကို ​ေလ့လာနာယူရတာ​ေပါ့။

               သီအိုရီပိုင်း​အရ​ေတာ့ ြငိမ်း​ချမ်း​​ေရး​ရဖို့အတွက် အပစ်အခတ်ရပ်စဲ​ေရး​က စရသတဲ့။ အဲဒီ​ေနာက် တစ်လှမ်း​တက်ရတာက နိုင်ငံ​ေရး​​ေတွ့ဆုံ​ေဆွး​​ေနွး​ပွဲ​ေတွ လုပ်ရမတဲ့။ ဟုတ်သပ အရီး​​ေရ။ မှန်သပ ြကီး​​ေဒါ်​ေရ။ အခုလည်း​ အဲသည်အတိုင်း​ လုပ်​ေနတာပဲ မဟုတ်လား​။ တစ်နိုင်ငံလုံး​အတိုင်း​အတာနဲ့ အပစ်အခတ်ရပ်စဲ​ေရး​ဆိုတာြကီး​ကို မြဖစ်ြဖစ်တဲ့နည်း​နဲ့ အား​သွန်ခွန်စိုက် ြကိုး​ပန်း​ရတာ​ေပါ့။ ​ေတာ်​ေတာ်​ေတာင် နီး​စပ်​ေနပလား​ မသိ​ေပါင်။ ဘွာ​ေတး​ခပ်ြပီး​ အ​ေမာ​ေြပ​ေတာ့ ြပန်စိန်မ​ေခါ်ြကဖို့ပဲ လို​ေတာ့တယ်။ ဇာတ်သမား​​ေတွ​ေြပာတဲ့ ဟိုစကား​​ေလး​ ြကား​ဖူး​တယ် မဟုတ်လား​။ ဆံပင် ဆံပင် အြမင်လွယ်သ​ေလာက် တကယ်နှုတ်​ေတာ့ အဟုတ်ခက် ဆိုလား​။

                လက်​ေတွ့မှာ လက်နက်ကိုင်အဖွဲ့အစည်း​နှစ်ခုြကား​မှာ ြငိမ်း​ချမ်း​​ေရး​တည်​ေဆာက်ချင်ရင် အဆင့်အား​ြဖင့် သုံး​ဆင့်​ေကျာ်ြဖတ်ရပါမယ်တဲ့။ အဲဒါက​ေတာ့ သူတို့အဂင်္လိပ်လို အတို​ေကာက် D D R လို့​ေခါ်တယ်။ Disarmament, Demobilization and Re-integration တဲ့။ ြမန်မာလိုြပန်​ေတာ့ လက်နက်ဖျက်သိမ်း​​ေရး​၊ အင်အား​ထိန်း​ချုပ်​ေရး​ နဲ့ ြပန်လည်​ေပါင်း​စည်း​​ေရး​ လို့ ​ေခါ်ပါသတဲ့။ အဲဒါ ကိုယ့်ဟာကိုယ် ထွင်​ေြပာတဲ့စကား​ မဟုတ်ရ​ေပါင်။ ကုလသမဂ္ဂက အ​ေထွ​ေထွအတွင်း​​ေရး​မှူး​ြကီး​က ​ေြပာတဲ့စကား​ပါ။ အရှည်သိချင် ​ေဟာသမှာ ဖတ်​ေတာ်မူ။

                “A process that contributes the security and stability in a post conflict recovery context by removing weapons from the hands of combatants, taking the combatants out of the military structure and helping them to integrate socially and economically into Society by finding civilian livelihoods.”

                  ဖျား​ ဖျား​။ ကျား​ြမီး​​ေတာ့ ဆွဲမိြပီ။
    “လွယ်သလား​ ခက်သလား​ ရာမ။ ​ေြပာစမ်း​ လွယ်သလား​ ခက်သလား​။”
     ဆိုြပီး​ တိုင်နဲ့​ေခါင်း​နဲ့သာ ​ေြပး​​ေြပး​​ေဆာင့်ချင်​ေတာ့တယ်။ က​ေလး​တို့နား​လည်​ေအာင် ရှင်း​ြပရမယ်ဆိုရင်ြဖင့် လက်နက်ကိုင်တပ်ဖွဲ့​ေတွဆီက လက်နက်​ေတွကို သိမ်း​ယူ၊ သူတို့ရဲ့ စစ်ဘက်ဆိုင်ရာ ဖွဲ့စည်း​မှု​ေတွကိုဖျက်သိမ်း​ြပီး​ အရပ်သား​လူ့အဖွဲ့အစည်း​အတွင်း​မှာ လူမှု​ေရး​၊ စီး​ပွား​​ေရး​အရ ​ေပါင်း​စည်း​​ေနထိုင်နိုင်​ေအာင် ကူညီ​ေဖး​မ​ေပး​ရမတဲ့။ မျက်နှာချင်း​ဆိုင်များ​ အဲသည်စကား​ ပါး​စပ်ကထွက်မိရင် ဒိုင်း​​ေညာင့်ဆို ဗိုင်း​​ေတာင့်ြဖစ်ြပီး​သား​ပဲ။ အဲဒါ ရာဇဝတ်အိုး​ တုတ်နဲ့ထိုး​တဲ့စကား​ မဟုတ်လို့ ဘာလဲ။ သူတို့က ြပန်​ေြပာမှာ​ေပါ့။
    “ငါတို့က သူပုန်​ေလ။ သူပုန်။ အရူး​​ေတွမှ မဟုတ်တာ။”
     လို့။

                 ဟုတ်ပါတယ်။ သူပုန်ပဲြဖစ်ြဖစ် စစ်တပ်ပဲြဖစ်ြဖစ်၊ မြဖစ်လို့သာ တိုက်​ေနရတယ်။ သူတို့ထက်ပိုြပီး​ ြငိမ်း​ချမ်း​​ေရး​ကိုလိုချင်တဲ့သူ ရှိကိုမရှိဘူး​။ ​ေတာထဲ​ေတာင်ထဲ အငတ်ငတ်အြပတ်ြပတ် စွန့်စွန့်စား​စား​ ကိုယ့်အသက်ကိုယ် အပ်ဖျား​​ေပါ်က မုန်ညင်း​​ေစ့လို တင်ထား​ရတဲ့ ဘ၀ထက်စာရင် အိုး​မကွာ အိမ်မကွာ၊ သား​တွဲလဲ မယား​တွဲလဲနဲ့ ထမင်း​ြကမ်း​ယပ်ခပ်စား​ချင်မှာပဲ။ ဒါ​ေပမယ့် သူတို့ဆန္ဒပါသည်ြဖစ်​ေစ၊ မပါသည်ြဖစ်​ေစ၊ စစ်သား​​ေတွြဖစ်တဲ့အတွက် အထက်က ပစ်ဆို ပစ်​ေနရတယ်။ အထက်က ရပ်ဆို ရပ်လိုက်ရမယ်။ ဒါ​ေြကာင့် အပစ်အခတ် ရပ်စဲ​ေရး​ဆိုတာ အထက်က ​ေခါင်း​​ေဆာင်ပိုင်း​အချင်း​ချင်း​မှာ နိုင်ငံ​ေရး​ အ​ေြခခံအ​ေြကာင်း​တရား​နဲ့ပတ်သက်ြပီး​ ညှိနှုိင်း​​ေဆွး​​ေနွး​မှု မြပုပဲနဲ့ ရကိုမရဘူး​။ သူတို့ကို ကိုယ့်ဘက်က အစိုး​ရကိုဆန့်ကျင်​ေတာ်လှန်သူမို့ သူပုန်လို့​ေခါ်လို့ရချင်ရမယ်။

    သူတို့ဘက်ကြကည့်ရင်​ေတာ့ သူတို့ဟာ ​ေတာ်လှန်​ေရး​သမား​ပဲ။ သူတို့စိတ်ထဲမှာ ရည်မှန်း​ထား​တဲ့ နိုင်ငံ​ေရး​သ​ေဘာတရား​အရ ​ေတာ်လှန်​ေရး​ြကီး​ ြပီး​ြပည့်စုံသွား​ြပီဆိုတဲ့ ခံစား​ချက် မရသ​ေရွ့ လက်နက်ကိုင်လမ်း​စဥ်ကို စွန့်လွှတ်မှာ မဟုတ်ဘူး​။ မတတ်သာတဲ့ အ​ေြကာင်း​တရား​တစ်ခုခု​ေြကာင့် လက်နက်နဲ့ ြငိမ်း​ချမ်း​​ေရး​ ဖလှယ်ထား​တဲ့သူ​ေတွကို​ေတာင် သူတို့ဘက်ကြကည့်ရင် ဒီလူ​ေတွဟာ လက်နက်စွဲကိုင်​ေန​ေသာ်လည်း​ စစ်​ေရး​၊ နိုင်ငံ​ေရး​အရ လက်နက်ချ အရှုံး​​ေပး​လိုက်ရသူ​ေတွ အြဖစ်ပဲ ြမင်နိုင်လိမ့်မယ်။

                 အစွယ်ရှိတဲ့ သတ္တဝါက အစွယ်ကို အား​ကိုး​တယ်ဆိုရင်၊ အဆိပ်ရှိတဲ့သတ္တဝါက အဆိပ်ကို အား​ကိုး​တယ်ဆိုရင်၊ သူတို့လည်း​ပဲ လက်နက်ကိုင်အဖွဲ့အစည်း​ ြဖစ်တဲ့အတွက် လက်နက်ကို အား​ကိုး​မှာ အမှန်ပဲ။ ကိုယ့်ဘက်က ခိုင်လုံတဲ့ ညှိနှုိင်း​​ေဆွး​​ေနွး​မှု မ​ေပး​ပဲနဲ့
    “ညီ​ေလး​က လိမ်မာတယ်​ေနာ်။ ​ေပး​ ​ေပး​။ အဲ့​ေသနတ်ြကီး​ ကိုြကီး​ကို​ေပး​ထား​။ ​ေရာ့ ​ေရာ့။ တစ်မတ်၊ ငါး​မူး​ ယူြပီး​ မုန့်သွား​ဝယ်စား​​ေချ။”
     လို့ လုပ်လို့ရတဲ့ အရွယ်​ေတွမှ မဟုတ်တာ။ ဒါြဖင့်ရင် သူ​ေရာကိုယ်​ေရာ ​ေသနတ်ြကီး​​ေတွ ကိုယ်စီထမ်း​ြပီး​
    “ြငိမ်း​ချမ်း​ြခင်း​အတွက် သီချင်း​တစ်ပုဒ်ရှိ​ေနမယ်။” 
    လို့ လည်ပင်း​ဖက်ြပီး​ ထက​ေနရင်​ေကာ ယုံရ​ေတာ့မှာလား​။ ဘယ်လိုပဲြဖစ်ြဖစ် လက်နက် နဲ့ ြငိမ်း​ချမ်း​​ေရး​ ဆိုတာ အတူယှဥ်တွဲြပီး​ ရှိ​ေနစ​ေကာင်း​တဲ့ အရာ​ေတွ မဟုတ်တဲ့အတွက် တစ်ခုလိုချင် တစ်ခုက​ေတာ့ စွန့်ကိုစွန့်ရလိမ့်မယ်။ အဲသလို စွန့်လွှတ်နိုင်ဖို့ ဘာ​ေတွလိုမလဲဆိုရင် ​ေစာ​ေစာက ​ေြပာတဲ့ နိုင်ငံ​ေရး​သ​ေဘာတူညီမှုက အရင် လိုမယ်။ အဲသည်​ေနာက် လုံြခုံ​ေရး​အတွက် စီမံခန့်ခွဲမှု တစ်ရပ် လိုလိမ့်မယ်။ အဲဒါြပီး​ရင် သ​ေဘာတူညီချက်အ​ေပါ်မှာ ခိုင်လုံတဲ့ အာမခံချက်တစ်ခု လိုအပ်တယ်။

                 ဆိုြကပါစို့။ မုန့်ဆီ​ေြကာ်ြကီး​က ​ေရာက်လာလို့ လက်နက်ကိုင်အဖွဲ့အစည်း​​ေတွက လက်နက်​ေတွကို စွန့်လွှတ်လိုက်ပါြပီတဲ့။ အဲဒီလက်နက်​ေတွကို ဘယ်လိုဆက်လက် ထိန်း​ချုပ်ထား​ြကမှာတုန်း​။ အြပင်ကို ​ေမှာင်ခိုနဲ့မထွက်ဘူး​ဆိုတာ ​ေသချာလို့လား​။ ကိုယ်​ေတွ့ြကုံသူ​ေတွ ​ေြပာစကား​အရ​ေတာ့ ထိုင်း​ြမန်မာနယ်စပ်က လက်နက်​ေတွဟာ က​ေမ္ဗာဒီး​ယား​မှာ ြငိမ်း​ချမ်း​​ေရး​ရသွား​ြပီး​တဲ့​ေနာက် အဲသည်က လာပါသတဲ့။ ဒါဆို ကိုယ်တို့ဆီမှာ ြငိမ်း​ချမ်း​​ေရး​ ရသွား​ရင်​ေကာ အဲ့ဒါြကီး​​ေတွက ဘယ်ကို ဆက်​ေရာက်သွား​ဦး​မှာလဲ။

    အဲသည်လက်နက်​ေတွကို စံနစ်တကျ မထိန်း​ချုပ်ပဲ ​ေရာက်ချင်တဲ့​ေနရာ ​ေရာက်ပ​ေလ့​ေစ။ ငါ့လက်ထဲရတာ ငါ့ပစ္စည်း​ လို့ သ​ေဘာထား​ရင် တရား​မဝင်လက်နက်​ေတွ ပလူပျံြပီး​ တရား​ဥပ​ေဒစိုး​မိုး​ဖို့ မြဖစ်နိုင်​ေတာ့ဘူး​။ ငယ်ငယ်က သိုင်း​၀တ္ထု​ေတွဖတ်တဲ့အခါ နဂါး​နိုင်ဓါး​၊ တိမ်လွှာဓါး​ဆိုတာြကီး​​ေတွက ထုတ်လိုက်ြပီး​ရင် လူ့​ေသွး​မ​ေသာက်ရပဲ ြပန်သိမ်း​လို့မရဘူး​ဆို​ေတာ့ ယုံရခက်ခက် ြဖစ်မိတယ်။ အခု​ေတာ့ နည်း​နည်း​သ​ေဘာ​ေပါက်လာြပီ။
    “လက်နက်ဆိုတာ တပ်ဆင်ရတာလွယ်သ​ေလာက် ြဖုတ်သိမ်း​ရတာ အင်မတန် ခက်ပါတယ်။”
      လို့ ​ေြပာသွား​တာ မှတ်သား​မိတယ်။ တကယ်လို့များ​ ညှိနှုိင်း​​ေဆွး​​ေနွး​မှု​ေတွ ​ေြပလည်သွား​လို့ လက်နက်နဲ့ ြငိမ်း​ချမ်း​​ေရး​ လဲမယ့် အချိန်​ေရာက်လာရင် ကိုယ့်လက်ထဲ​ေရာက်လာမယ့်၊ ကိုယ့်လက်ထဲကို မ​ေရာက်ပဲ တြခား​ကို လွင့်စင်သွား​မယ့် ြကီး​ြကီး​ငယ်ငယ် အသွယ်သွယ်​ေသာ လက်နက်​ေတွကို ဘယ်လိုကိုင်တွယ်စီမံ သွား​ြကမလဲ ဆိုတာ ​ေရ​ေရရာရာ ​ေတွး​မထား​လို့ ြဖစ်ပါ့မလား​ဗျာ။ မုန့်ဆီ​ေြကာ်က​ေတာ့ ဘယ်​ေနမှန်း​ မသိဘူး​​ေပါ့။ နှုတ်ခမ်း​နာြကီး​နဲ့​ေတာ့ ြဖစ်​ေသး​ဘူး​ ထင်ပါတယ်​ေလ။
    (ဆက်ဦး​မှာ​ေနာ့)

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.