• “နှမမုန့်ေထာင်း ေမာင်မုန့်ေရာင်း”

    ငယ်ငယ်တုန်းက နားေထာင်ဖူးတဲ့ ြမန်မာပုံြပင်ေတွထဲမှာ မိေထွးကစွန့်ပစ်ခိုင်းလို့ ေတာထဲမှာကျန်ခဲ့ြပီး ကိုယ့်ဝမ်းကိုယ်ေကျာင်းရတဲ့ ေမာင်နှမနှစ်ေယာက်အေြကာင်းဟာ ဟိုနားေလး သည်နားေလး အစာသွပ်ထားပုံချင်းသာ နည်းနည်းကွာမယ်။

    အားကိုးစရာ မိဘမရှိတဲ့ေနာက် သည်ေမာင်ရင်းနှမ ချစ်ချစ်ခင်ခင် နဲ့ တစ်ေယာက်ကိုတစ်ေယာက် ေစာင့်ေရှာက်ြကတဲ့ စိတ်ထားကေလးကိုေတာ့ ကေလးေတွရင်ထဲ စွဲစွဲထင်ထင် ကျန်ရစ်ေစခဲ့တယ်။ ကိုယ်တို့ြမန်မာေတွရဲ့ မိသားစုဘဝထဲက ေမာင်နှမချင်းဆက်နွယ်မှုဟာ တြခားနိုင်ငံေတွထက်စာရင်ေတာ့ ပိုြပီးနီးနီးစပ်စပ် ရှိသား။

    အထူးသြဖင့်ေတာ့ ဆင်းဆင်းရဲရဲြကီးြပင်းရတဲ့ ေမာင်နှမေတွဟာ တစ်ေယာက်ကိုတစ်ေယာက် ငဲ့ညှာရတာ အနစ်နာခံရတာေတွက ထူးဆန်းတဲ့ အြဖစ်အပျက် မဟုတ်ဘူး။ ချမ်းသာတဲ့ေမာင်နှမေတွသာ မိဘေသလို့ အေမွမှုတရားဆိုင်ချင်ဆိုင်ရမယ်။ မရှိအတူ ရှိအတူ ေမာင်နှမေတွမှာေတာ့ ရှိတာေလး မှျတေဝြခမ်းေပးဖို့ နှေြမာတွန့်တိုရိုး ထုံးစံမရှိသေလာက်ပဲ။ တစ်ေယာက်ေကာင်းစားရင် တစ်ေယာက်မေမ့စတမ်းဆိုတာကေတာ့ ေမာင်နှမချင်းအြကားမှာ စကားထဲထည့်ေြပာေနရေလာက်တဲ့ ကတိကဝတ် ကိစ္စမဟုတ်ဘူး။

    ဝတ္တရားရှိတယ်လို့့ကို ယူဆထားြကတာ။ ကိုယ်တိုင် ြကီးပွားချမ်းသာေနပါလျက် ကိုယ့်ေမွးချင်းေတွ နွမ်းပါးနိမ့်ကျေနဆဲပဲဆိုရင် အဲသည်ေမွးချင်းေတွက ရှက်ရမှာ မဟုတ်ဘူး။ ေသွးသားချင်း ြပန်မေစာင့်ေရှာက်သူကသာ ရှက်စရာေကာင်းတာ လို့ သူသူကိုယ်ကိုယ် အဲသည်အတိုင်းပဲ ြမင်ြကတယ်။

              သည်ဓေလ့ သည်အေတွးဟာ ကိုယ်နဲ့ေရေြမချင်းဆက်ေနတဲ့ ယိုးဒယားမှာလည်း အတူတူပဲလို့ ထင်ပါတယ်။ ဒါေပမယ့်လည်း အင်မတန်မှ ရှုပ်ေထွးေပွလီလှတဲ့ နိုင်ငံေရးအခင်းအကျင်းထဲေရာက်သွားေတာ့ ေမာင်ြကီးနှမ ကျားကိုက်ရစီရဲ့ရှင် လို့ေတာင် ကျိန်ေြပာရဲစရာ မရှိေတာ့ဘူး။ ေမာင်ြကီးသက်ရဲ့ ရန်သူေတွက နှမေလးမယ်ယဉ်ကို ေကျာတစ်ရာရင်တစ်ရာခပ်လို့ ြမုိင်ရပ်နှင်လိုပါသတဲ့။

    အြပစ်ကေတာ့ လူသာဓုေခါ်နတ်သာဓုေခါ် အလုပ်တစ်ခုြဖစ်တဲ့ အေထွေထွလွတ်ြငိမ်းချမ်းသာခွင့်ကို အဆိုတင်သွင်းတာဟာ ယဉ်ယဉ့် ကိုကိုြကီးကို ြပည်ေတာ်ဝင်ခွင့်ေပးဖို့အတွက် သည်ယုံြမင်လို့ သည်ြခုံထွင်တာပါ လို့ စွပ်စွဲေြပာဆိုရာကေန တေြဖးတေြဖး ေတာင်းဆိုချက်ေတွြမင့်မားလာြပီး နှမေလးခမျာလည်း လူလုံးမလှ အပူလုံးြကွေနရြပီ။ ခါတိုင်းလို လန်းလန်းဆန်းဆန်း အြပုံးပန်းကေလးတစ်ပွင့်ေတာင် မေတွ့ရ။ ဗျာပါေရးငယ်နှင့် မြကံပါနိုင်၊ နွမ်းေခွကာယိုင် ြဖစ်ေနရှာတယ်။ သူ့အြပစ် ဘာရှိလို့လဲကွယ်။ အဲသည်ဥပေဒ မြကိုက်ဘူးဆိုလည်း လက်မခံနဲ့။ ေတာ်ြပီေပါ့။

    မယ်ယဉ်လည်း ေနာက် သူများမြကိုက်တာ မေြပာနဲ့။ ညီးေမာင်ြကီးေအာ့ေြကာလန် အရပ်က လက်မခံေသးဘူး။ အဲသေလာက် ြဖန်ေြဖေပးလိုက်ရင် ပွဲြပီးမီးေသသွားရမယ့်အေရးဟာ အခုေတာ့ြဖင့် မြပီးနိုင်မစီးနိုင် ဟိုအရင်တခါတုန်းကလို သိန်းဃိုလ်ြပည်ြကီး မီးဟုန်းဟုန်းေတာက်လုနီး အေြခအေနေရာက်လာတယ်။

               ဟိုးအရင်တခါတုန်းကလည်း အင်တာနက်ေပါ်မှာ ြကည့်ခဲ့ရဖူးတယ်။ အင်မတန်စည်ကားခမ်းနားတဲ့ ြမုိ့ေတာ်ြကီးမှာ ေလာင်မီးကျ၊ ေသွးေြမကျ၊ ပစ်ြကခတ်ြက၊ ေြပးြကလွှားြကနဲ့။ ေလဆိပ်ြကီးေတာင် ပိတ်ထားရတယ်ေလ။ အစိုးရဘက်ကလည်း နှိမ်နှင်းလိုက်သမှေတာ့ အတိုက်အခံဆိုတဲ့သူေတွကို စနိုက်ပါနဲ့ေတာင် ငှားပစ်သတဲ့။ ဟယ် ေလာကြကီး ငါတို့ ေရွှနိုင်ငံေလာက် နိုင်ငံေရးဗယုတ်သုက္ခများတာ မရှိေတာ့ဘူးထင်ေနတာ။

    သူတို့ကို ေမးြကည့်ေတာ့မှ ထိုင်းမှာ စစ်တပ်က အာဏာသိမ်းတာ ၁ရ ြကိမ်ေတာင် ရှိြပီဆိုပဲ။ ဖယား ဖယား။ ရှူး တိုးတိုး။ ဘယ်သူ့မှ ေလှျာက်မေြပာနဲ့ေနာ်။ ြကားသွားလို့ အတုခိုးမယ့်သူရှိရင် အကျုိးနည်းရချည်ရဲ့။ အခုေတာ့ သူများအတုမခိုးခင် ကိုယ်ကဦးေအာင် ခိုးလိုက်ဦးမယ်။ အဲသလိုမျုိး နိုင်ငံေရးေတွ မတည်မြငိမ်မြဖစ်ရေလေအာင် ဘာေတွေဆာင်လို့ ဘာေတွေရှာင်ရမလဲ။ ဓါတ်ရိုက်ဓါတ်ဆင် ေဗဒင်ယြတာကေတာ့ ကိုယ်လုပ်ေပးစရာ မလိုပါဘူး ဘိုးေတာ်ဘေတာ်အားလုံး ဓူဝံအင်ဗတ်တာပဲ သုံးတာ သိြပီးသား။ ကိုယ့်ထက်တတ်တယ်။ ေလာေလာဆယ် ထိုင်းမင်းသမီးေလး ေလပါတီမယဉ်လက် ကေနရတဲ့ ဒါန်းစီးေမာင်နှမဇာတ်ထုပ်ကေလး သုံးသပ်နှီးေနှာြကည့်ြကဦးစို့။

                ယိုးဒယားဇာတ်ထုပ်ေတွဟာ ကိုယ်တို့ြမန်မာေနာက်ပိုင်းဇာတ်ေတွလို ေမာင်ြကီးနှမ ရယ်ကာေမာကာတလှည့် ငိုြကီးချက်မတလှည့် နှစ်ေယာက်တည်း မိုးလင်းေအာင် သယ်သွားလို့ မရဘူး။ သူတို့ဆီမှာက ပင်မဇာတ်ေကာင်နှစ်ေကာင်ကို အသက်ဝင်လာေအာင် ပို့ေပးြကမ်းေပးနိုင်တဲ့ ဇာတ်ပို့ဇာတ်ရံေတွ ကန့်လန့်ကာေနာက်ကေန ေဟာတစ်ရုပ် ေဟာတစ်ရုပ် ထုတ်နိုင်တယ်။ ဆိုလိုတာက ဇာတ်စီးေနာက်ကို တစ်ဇာတ်လုံးလိုက်ကရတဲ့ ထုံးစံမရှိဘူး။ ဇာတ်စီးကသာ မီးစင်ြကည့်ကရတာ။

     အဲဒါေြကာင့် ေသတ္တာေမှာက်ကတတ်ဖို့လိုတယ်။ မယုံရင် ယဉ်ယဉ့်ကိုပဲြကည့်။ မိန်းမတန်မဲ့ စစ်ေရးစစ်ရာပါ ကျွမ်းတယ်။ နိုင်ငံတကာအဆင့် ပညာအရည်အချင်းလည်း ရှိတယ်။ ဝတ်စားဆင်ြပင် ဖက်ရှင်သေဘာကလည်း မင်းသမီးရှုံး။ သံခင်းတမန်ခင်းများဆို အင်နိုးဆင့်ရုပ်ခံကေလးနဲ့ မျက်လုံးေလး ေပကလပ်ေပကလပ်လုပ်ြပီး ြပုံးြပလိုက်ရင် တဝက်ေလာက်က ရက်စ်။ သူေတာင်မှ ဘဝဇာတ်ဆရာဆိုသမှျ အလိုကျ ငိုကရ ကျမဘဝပါရှင် ြဖစ်ေနြပီ။

                အြဖစ်ရဲ့အစ ဘဝကငယ်ငယ်မှာတုန်းက ေမာင်ြကီးကိုသက်ဆင် ဝန်ြကီးချုပ်လုပ်စဉ်အချိန်ကို ြပန်ေကာက်ရမှာပဲ။ သူလုပ်သမှျအေကာင်းအဆိုးကေတာ့ ထိုင်းြပည်သူေတွက ကိုယ့်ထက်အများြကီး ပိုသိပါလိမ့်မယ်။ ကိုယ့်အေနနဲ့ သေဘာကျမိတာကေတာ့ ထိုင်းမှာ ဘတ်သုံးဆယ်ေဆးေပးခန်းေတွကို သူက စသွားတာတဲ့။ ဆင်းရဲချမ်းသာ ကျားမမေရွး ဘတ်သုံးဆယ်ထည့်ဝင်ေငွနဲ့ အထိုက်အေလျာက် ြပည့်စုံေသာ ကျန်းမာေရးေစာင့်ေရှာက်မှုရနိုင်တယ်ဆိုတဲ့ စံနစ်ဟာ ဆင်းရဲသားေတွအတွက်ေတာ့ ေတာ်ေတာ်ကို ေကျးဇူးတင်ထိုက်ေသာ အစီအမံပါ။

    ဒါေြကာင့်ထိုင်းမှာ သူက ဆင်းရဲသားေကျာမွဲလူတန်းစားရဲ့ ေထာက်ခံမှု အများဆုံး ရရှိခဲ့သူြဖစ်တယ် လို့ဆိုတယ်။ ချမ်းသာတဲ့လူေတွကျေတာ့ သူ့ကို မေထာက်ခံြကဘူးလား လို့ ေတွးစရာရှိတယ်။ အဟုတ်ပဲ။ ချမ်းသာတဲ့သူေတွကေတာ့ သူ့ကို ေြမွေြမွချင်းမို့ ေြခြမင်ပါသတဲ့။ အကျင့်ပျက်ြခစားမှုေတွနဲ့ သက်ဆင်ြကီး ဘယ်ေလာက်ထိချမ်းသာသွားသလဲဆိုတာ သူတို့အသိဆုံး ြဖစ်ပါသတဲ့။

                ဟုတ်ချင်လည်း ဟုတ်မယ်။ ဟုတ်ချင်မှလည်း ဟုတ်မယ်။ ကိုယ်ေတွ့ဖူးြကုံဖူးသလို ကိုယ့်အြမင်နဲ့ကိုယ် ယုံချင်သလို ယုံလိုက်ြကတာေပါ့။ ကိုယ်တို့ဆီမှာလည်း အချိန်မေရွး အစစ်ခံဝံ့တယ်လို့ ေြကွးေြကာ်ေနတဲ့ ကျိကျိတက်ဘုိးေတာ်ြကီးေတွရှိသလို၊ လာဘ်စားဖို့မေြပာနဲ့ နိုင်ငံြခားက လက်ေဆာင်ေပးတဲ့ လက်ပတ်နာရီကေလးကအစ စာရင်းနဲ့အင်းနဲ့ မချွင်းမချန် ြပန်အပ်ခဲ့တာ မင့်အဘေတွ အသိဆုံးပါဆိုတဲ့ အေမရိကန်သမ္မတစီးတဲ့ကားေတွ ယာဉ်တန်းနဲ့စီးနိုင်သူ အင်းစိန်ြပန်အကိုြကီးေတွလည်း ရှိတာပဲ။

    ယုံချင်ယုံ မယုံချင်ေန။ ဘယ်သူကမှေတာ့ ကျွန်ေတာ် မတရားသြဖင့် အကျင့်ပျက်ြခစားထားလို့ သည်၍သည်မှျချမ်းသာလာပါတယ်လို့ ေြပာမယ့်သူ ကမာ္ဘေပါ်မှာ ဘယ်တုန်းကမှ မရှိခဲ့ဘူး။ ဒါေပမယ့် အဲသည်အထဲမှာ Conspiracy Theory လို့ေခါ်တဲ့ နိုင်ငံေရး လုပ်ြကံမှု လက်စလက်နေတွ အများြကီးပါတယ်။

     အသံေြကာင့် ဖားေသသွားတဲ့အထဲမှာ တို့ကိုြကီးသက်လည်း မလွတ်ခဲ့ဘူး။

                ကမာ္ဘေကျာ် ေဘာလုံးအသင်းြကီးတစ်သင်းလုံးကိုေတာင် အပိုင်ဝယ်ပစ်လိုက်လို့ သတင်းေတွ ြကီးလာတဲ့အခါ ဝမ်းသာဂုဏ်ယူမယ့်သူေတွအစား မျက်စိစပါးေမွှးစူးမယ့်သူေတွသာ တေန့တြခား ပွားပွားလာတယ်။ သည်လိုနဲ့ တိုင်းြပည်မှာ တစ်ခုခုအဆင်မေြပြဖစ်လာတဲ့အခါတိုင်း ဆိုင်ဆိုင်မဆိုင်ဆိုင် ဒင်းေြကာင့် ဒင်းေြကာင့်နဲ့ လက်ညှုိးထိုးခံရစရာ ြဖစ်လာတယ်။ ကိုယ်ကျုိးနည်းရပုံကေတာ့ ၂ဝဝ၆ မှာ နိုင်ငံြခားကိုခရီးသွားေနတုန်း စစ်တပ်က အာဏာသိမ်းပလိုက်လို့ သူ့ခမျာ ြပည်ေတာ်မြပန်နိုင်တဲ့ မင်းခိုက်စိုးစံ အဲေလ ဟုတ်ေပါင် မင်းခေယာကျင်္ား ြဖစ်သွားတယ်။ (ဒီအေရေတွြမင်လို့ တို့အဘေတွ အြပင်ထွက်ရင် ေနာက်ေြကာင်းေအးေအာင် အြမဲစီစဉ်ရတာ)

                  အစကတည်းက လူလည်းတတ်၊ လက်ဘက်ထုပ်လည်းတတ်လို့ နတ်ြဖစ်လာခဲ့ရတဲ့ တို့ကိုြကီးေကျာ်က သူ့ကို နိုင်ငံေရးအရ လုပ်ြကံတာပါ။ မဟုတ်ပါဘူး။ မရှုပ်ပါဘူး။ မင်းထင်သလို မယုတ်မာဘူး။ ဆိုတဲ့အေြကာင်းကို ေလာ်ဘီေတွ လှုိင်လှုိင်သုံးလို့ ြပည်တွင်းမှာသတင်းြဖန့်သလို ကျယ်ြပန့်တဲ့ သူ့ရဲ့ြပည်ပကွန်ယက်ေတွကေနြပီးေတာ့လည်း နားလည်ေပးပါ ပရိသတ်ြကီးရယ် ကျွန်ေတာ် ဂေလာက်ထိ ချစ်တဲ့ဟာကို လုပ်နိုင်ခဲ့တယ်။ သို့ေသာ်လည်း ထိုင်းနိုင်ငံတရားရုံးေတာ်မှာေတာ့ ကိုြကီးသက်ဆင်ဟာ ဘတ်သန်းေပါင်း ၄၆သန်းေကျာ် အဂတိလိုက်စားမှုနဲ့ ြပစ်မှုထင်ရှား တရားစီရင်ြခင်း ခံရပါတယ်။

    တကယ်လို့များ သူက မရှုမလှအေရးနိမ့်သွားတယ်။ ြပည်သူ့ချဉ်ဖတ်ြကီးြဖစ်ြပီး ထိုင်းကလူေတွ ဘယ်သူကမှ သူ့ကို လက်မခံနိုင်ေတာ့ဘူး ဆိုရင်လည်း ခုေလာက်ထိ အကျယ်အကျယ် မြငိမ်းဖွယ်ေတွ ြဖစ်ေနေတာ့မှာ မဟုတ်ဘူး။ ခုေတာ့ ေထာက်ခံတဲ့သူေတွကလည်း နင်းေထာက်ခံ၊ ကန့်ကွက်တဲ့သူေတွကလည်း ေတွ့ရာသခင်္ျုိင်း ဓါးမဆိုင်းဆိုတဲ့အခါမှာ အဲသည်မှာတင် ဒုက္ခနဲ့ လှလှနဲ့ ခနခန ေတွ့ြကရေတာ့တာပဲ။

     ၂ဝဝ၉ ခုနှစ်တုန်းကြဖစ်တဲ့အေရးအခင်းမှာ သက်ဆင်ဟာ ဝိဇ္ဇာဇီဝအစိုးရကို ဆန့်ကျင်သူေတွအတွက် ဘတ်ေငွသန်းတစ်ရာေကျာ်ေထာက်ပံ့ခဲ့တယ်လို့ သတင်းေတွထွက်လာြပန်ပါတယ်။ လက်စလက်န အေထာက်အထားေတွအရလည်း အဲသည်နိုင်ငံေရးမတည်ြငိမ်မှုေနာက်ကွယ်မှာ သူရှိေနတာကို ဘွားဘွားြကီးေတွ့ေနရပါတယ်။

               နှမေလး မယ်ယဉ်လက် အေရွးခံခဲ့စဉ်တုန်းက သူ့အတွက် ေြဖရှင်းရအခက်ဆုံး စွပ်စွဲချက်ကေတာ့ ေမာင်ြကီးသက်ဆင်နဲ့ ဘယ်လိုပတ်သက်ြကမှာတုန်း ဆိုတဲ့အေရးပါပဲ။ အမှန်တကယ် ပတ်သက်သည်ြဖစ်ေစ၊ စိတ်နာစိမ်းကား စကားစပ်လို့ေတာင် မေခါ်နိုင်မေြပာနိုင်သည်ြဖစ်ေစ၊ အမှန်တရားဆိုတာက သူ့ကိစ္စသပ်သပ်ြဖစ်ြပီး နိုင်ငံေရးအရမှာေတာ့ သည်မိန်းမဟာ သူ့အကိုနဲ့ တစ်ကျိတ်တည်းတစ်ဉာဏ်တည်း၊ ဒါမှမဟုတ်လည်း သူ့အကိုြကိုးဆွဲရာ ကေနရတဲ့သူ၊ မယုံရင်ြကည့်ေန။ သူတက်လာရင် ကျားေသကို ြပန်အသက်သွင်းဦးမှာ လို့ တွင်တွင်ြကီး စွပ်စွဲနိုင်မှ အတုိက်အခံေတွအေနနဲ့ ြပုိင်ဘက်ကို အလဲထိုးနိုင်ပါလိမ့်မယ်။ နိုင်ငံေရးတင်းနစ်မှာ ကိုယ်ကမှန်လည်း အမှတ်ရတယ်။

    သူများကမှားလည်း အမှတ်ရတယ် မဟုတ်လား။ မမှားလည်း မှားေအာင်ပို့ေပးတန်ပို့ေပး၊ လူစုလူေဝးနဲ့
    “ဟာ ဟိုမှာ မှားေနြပီ။ မြမင်ဘူးလား။” 
    လို့ ထေအာ်တန်ေအာ်ရသတဲ့။ ယိုးဒယားသားလားလားမှ မဟုတ်တဲ့ကိုယ့်အတွက် သက်ဆင်တို့ေမာင်နှမဘက်ကေရာ၊ တြခားအတိုက်အခံေတွဘက်ကပါ ပင်းြပီး လိုက်ေရးလိုက်ေတွးေနစရာ အေြကာင်းမရှိပါဘူး။ ေဘးလူတစ်ေယာက်သက်သက်အေနနဲ့ပဲ အြဖစ်အပျက်ကို ထိုင်ြကည့်ေနရင်း ကိုယ့်ဆီမှာဆို ဘယ်လိုလုပ်မလဲ လို့ ေတွးြကည့်တာသက်သက်ပါ။

                 ငယ်ငယ်ကြကည့်ခဲ့ဖူးတဲ့ ေကာင်းဘွုိင်ကားေတွထဲမှာ ြမင်းစီးကျွမ်းကျင်တဲ့မင်းသားက ရာနဲ့ချီတဲ့နွားအုပ်ြကီးကို ဟိုဘက်နားကတွန်းေပးလိုက်၊ သည်ဘက်နားက ေြခာက်ေပးလိုက်နဲ့ သူလိုချင်တဲ့ တင်းကုပ်ထဲကို အေရာက်ေမာင်းသွင်းတာ ြမင်ဖူးတယ် မဟုတ်လား။ နွားဆိုတာ စားကျက်စိမ်းစိမ်းမို့ အိမ်မြပန်ချင်ပါဘူး ြငင်းနုိင်တဲ့အစားလား။ သူများေတွ ဟိုဘက်ဆို ဟိုဘက် သည်ဘက်ဆိုသည်ဘက် ကျန်ေနမစိုးလို့ တိုးကာေဝှ့ကာလိုက်ရတဲ့ ထုံးစံပဲ ရှိတယ်။ နွားေြကာနပ်တဲ့ ေကာင်းဘွုိင်ဆရာမှန်ရင် ကိုယ့်နွားအုပ်ထဲမှာ နွားနီဘယ်ေြခလှမ်းလို့ နွားြပာဘယ်ြခုံတိုးမလဲ ြကိုသိြပီးသား။ ြကာပွတ်ကေလးတစ်ေချာင်း နှင်တံကေလးတစ်တို့နဲ့ ေငါက်ကာငမ်းကာ ထိန်းလိုက်ရင် ေစလိုရာေစပဲ။

                   ထိုင်းမှာ မြကီးယဉ်လက်တို့ေမာင်နှမကေနတဲ့ ဇာတ်ဟာလည်း ကိုယ့်အြမင်မှာေတာ့ နွားရိုင်းသွင်းချိန် လို့ပဲ ေြပာရမယ်။ ေသေသချာချာ ေရေရရာရာ မသိပဲ၊ သူများေယာင်ရင်လိုက်ေယာင်မယ့် လူအုပ်ြကီးကို ဟိုဘက်ကလှည့်နားချလိုက်၊ သည်ဘက်ကလှည့်နားချလိုက်နဲ့ ကိုယ်လိုချင်ရာ ပါလာေအာင် ေကျာင်းကာေမာင်းကာ အေရာက်ပို့ေနြကတာလို့ ထင်မိတယ်။ တစ်ေန့တစ်ေန့ လမ်းမေပါ်မှာ ေြကွးေြကာ်သံေတွ လက်သီးလက်ေမာင်းတန်းေနတဲ့ လူထုြကီးဟာ ကိုယ်တို့ဆီမှာ ဂဂ တုန်းက လမ်းေပါ်ေရာက်လာတဲ့ လူစုလူေဝးြကီးနဲ့ မတူဘူး။

    ကိုယ်တို့ဆီက အေထွေထွ မေကျနပ်ချက်ေတွ ေပါက်ကွဲပွင့်ထွက်လာရုံသာ ရှိခဲ့ြပီး နိုင်ငံေရးအရ ဦးစီးဦးေဆာင်လုပ်ေပးမယ့်သူ အစိုးရဘက်နဲ့ အေရးဆို ညှိနှုိင်းေပးမယ့်သူ မရှိဘူး။ သူတို့ဆီမှာေတာ့ ဘာကိုလိုချင်လို့ ဆန္ဒြပတယ်။ ဘာေတွလိုက်ေလျာေပးမယ်။ ဘယ်အထိလက်ခံနိုင်မယ် အစရှိသြဖင့် ေဆွးေနွးြကတယ်။ အတိုးအေလျာ့လုပ်ြကတယ်။ မေြကနပ်ေသးရင် ြပန်ဆန္ဒြပတယ်။ ပဋိပက္ခေတွ ြဖစ်ြကတယ်။ ေနာက်ပိတ်ဆုံးမှာ အဲသည်တဘက်ေခါင်းေဆာင်ကို ေသနတ်သမားနဲ့ လုပ်ြကံလိုက်တဲ့အခါ တစ်ခန်းရပ်သွားခဲ့ဖူးတယ်။

                ေသေသချာချာေတွးြကည့်ရင် လူထုသေဘာနဲ့ လမ်းေပါ်ေရာက်လာတာမှ ဟုတ်ပါ့မလား။ နိုင်ငံေရးေခါင်းေဆာင် တစ်ေယာက်ေယာက်ရဲ့ လမ်းညွှန်ေစခိုင်းမှုနဲ့များ ေသမှာမေြကာက်ပဲ ေပတစ်ရာေလှျာက်ေနြကေရာ့သလား သံသယဝင်စရာပ။ (သံသယဝင်တယ်ပဲ ေြပာတာေနာ်။ မစွပ်စွဲဘူး) အစကေတာ့ အဘခိုင်းလို့ လမ်းေပါ်တက်လာေပမယ့်လည်း တြခားဘက်ကလည်း အဘခိုင်းလို့ ရိုက်နှက်ပစ်ခတ် ဖမ်းဆီးတာေတွ ရှိလာေတာ့ ေဒါသ နဲ့ ရန်ညှုိးဆိုတာ ဘယ်သူမှ မကင်းေတာ့ဘူး။

    ဘတစ်ြပန်ကျားတစ်ြပန် ြဖစ်ကုန်တာေပါ့။ အဘတို့ကလည်း မျက်ြဖူဆိုက်ေလ ဆရာြကိုက်ေလေပါ့ဗျာ။ ဗိန်းေဗာင်းတန် ဗိန်းေဗာင်း၊ လွမ်းခန်းကျေတာ့ တေယာေလးခံေပးမှာ။

                ကိုယ်ေြပာတဲ့စကားသာ သူတို့နားလည်ရင် ေတာ်လှန်ေရးြကီးကို ေသးသိမ်ေအာင်ေစာ်ကားတဲ့ သစ္စာေဖာက်ဆိုြပီး ြဖုတ်ထုတ်သတ် လုပ်ြကလိမ့်မယ် ထင်ပါရဲ့။ ေတာ်ြကာ ဟိုသမိုင်းဆရာမြကီးထက် ဆိုးေနမှြဖင့် ဒုက္ခ။ ကိုယ့်ဘက်ကအေြကာင်းပဲ ကိုယ်ြပန်ေကာက်ြကတာေပါ့ေနာ်။ ဆန္ဒေဖာ်ထုတ်တာ၊ အစိုးရကို အတိုက်အခံလုပ်သမှျေတွဟာ ြပည်သူလူထုဆန္ဒ မပါပဲ ေသွးထိုးလှုံ့ေဆာ်သူေတွရှိလို့ ြဖစ်ရတယ် လို့ မဆိုလိုပါဘူး။ နိုင်ငံေရးသမားေတွ တရားလာေဟာရင် ချင့်ယုံတတ်ဖို့ လိုတယ်လို့ပဲ သတိေပးတာ။

    ဒီမိုကေရစီေခတ်ကိုေရာက်ရင် ြပည်သူလူထုရဲ့ နိုင်ငံေရးအေတွးအြမင် ေရချိန်ကိုလည်း လိုက်မညှိလို့ မရေတာ့ဘူး။ ေမှာ်ရုံေတာက အေြပာကျယ်ပါဘိသနဲ့။ ကိုယ့်ဘာသာကိုယ်ပဲ ြပန်စဉ်းစားြကည့်ြကပါ။ တကယ်ြကီး အဟုတ်ြကီးကို သူ့ကျွန်မခံြပီ စိတ်နဲ့ ေလှခွက်ချည့်ကျန် အလံမလှဲ တိုက်ပွဲေတွ ဝင်ချင်ေနရင်လည်း ဆက်လုပ်ေပါ့။ သူများေတွ နိုင်ငံေရးကျားကွက်ေရွှ့့ဖို့ နယ်ရုပ်ကေလးေတွေနရာက အသက်ေပးရသလို ြဖစ်ေနရင်ေတာ့
    “ရဲေသာ်မေသ ေသေသာ်ငရဲမလား”
     ဆိုတာ မှန်ချင်မှ မှန်လိမ့်မယ်။

                  နိုင်ငံေရးဆိုတဲ့သေဘာဟာ သိပ်ေကာက်ေကွ့တာပဲ။ သမိုင်းဆိုတာ အာဏာရသူကချည့် ေရးခဲ့ြကတာ မဟုတ်လား။  အဲသည်ေတာ့ အမှားအမှန် ေလကုန်ခံြပီး ြငင်းမေနနဲ့။ အာဏာသာရေအာင် ယူလိုက်။ အာဏာရရင် ကိုယ်အကုန်မှန်တယ်။ အေဖသတ်လည်း အဇာတသတ်ကလွဲလို့ ဘယ်သူမှနံမယ်မပျက်ဖူးဘူး။ ေရေြမ့ရှင်ြဖစ်သွားရင် သူ့ထက်ြကီးတဲ့ ဘုရားဒကာမှ မရှိတာ။

    သည်လိုဆိုရင် ြပည်သူလူထုဆိုတာြကီးက ကိုယ့်ေဆွမျုိးေတွ လွတ်ေအာင်ဖယ်ထုတ်နိုင်ရင် အကုန် သူစိမ်းေတွချည့်ပဲ မဟုတ်ဘူးလား။ ဘာေတွ ငဲ့ညှာေထာက်ထားေနရမှာလဲ။ အဲသလိုပဲ ေတွးြကလိမ့်မေပါ့။

               ခက်တာက အဲေလ ဟုတ်ေပါင် လွယ်တာက အဲသည် ြပည်သူလူထုဆိုတာြကီးက အင်မတန်ပိန်းပါသေလ။ ြကိုက်ေဆးေလးေကျွး။ နှပ်ေြကာင်းေလးေပးလိုက်လို့ကေတာ့ ေခါင်းေရာကိုယ်ေရာ တစ်ကိုယ်လုံး ထိုးဝင်လာြကေတာ့တာ။ အမျုိး ဘာသာ သာသနာအတွက်လို့ေအာ်လိုက်။ ကုလားသတ်လည်း ပါဏာတိပါတာကံ မေြမာက်ေတာ့ဘူး လို့ ထင်ေနြကတယ်။ သူတို့ေခါင်းထဲမှာ တဘက်ကလှည့်သွင်းထားတဲ့ အသိအြမင် အယူအဆတစ်ခုကလွဲရင် ကိုယ်ပိုင်အသိဉာဏ်နဲ့ ေဝဖန်ပိုင်းြခား သုံးသပ်ေတွးေတာထားတာ မရှိဘူး။ တစ်ယူသန််။ ဒါေြကာင့် အဲသည်လိုတစ်ယူသန်တဲ့ ြပည်သူလူထုအများစုထဲကို ကိုယ်ြဖစ်ေစချင်တဲ့ အယူအဆ ဝါဒမှုိင်းတစ်ခု တိုက််လိုက်တဲ့အခါမှာ ေစာေစာကေြပာခဲ့သလို (ခွက်ဒစ်တူ နင့်ဘ။ ဟိဟိ) နွားရိုင်းသွင်းချိန်ြကီး ေရာက်ေရာက်လာေရာ။

                မယုံရင် မနက်ြဖန်မနက် ဂျာနယ်ေရာင်းတဲ့ လင်ပန်းြကီးေပါ်မှာ တင်ထားသမှျ ေပထက်အက္ခရာေတွ အကုန်လိုက်ဖတ်ြကည့်ပါေလ။ ေလာ်ဘီ နဲ့ ပရိုပါဂန်ဒါ မဟုတ်တာဆို ေြကာ်ြငာပဲ ရှိလိမ့်မယ်။ ဒါမှမဟုတ်လည်း ေဖ့စ်ဘုတ်ေပါ် တက်သမှျ ရှဲသမှျ အတန်းအစားခွဲလိုက်။ ငါ့ကို လာြကူသဟဲ့လို့ မခံစားရသေရွ့ အဲဒါ ဝါဒြဖန့်တာ လို့သာ မှတ်လိုက်။ (တို့ကေတာ့ ဖတ်သမှျလူ ြကူလိုက်မဟဲ့ပဲ စဉ်းစားေနတာ) သည်ေခတ်ြကီးကိုြဖင့် အိုင်တီေခတ်ြကီးလို့ေတာင် မေခါ်ချင်ေတာ့ပါဘူး။ ဆိုက်ဝါးေခတ်ြကီး လို့ ေြပာရေတာ့မယ်။ ေမာင်းတဲ့သူကလည်းေမာင်းလို့။ ေအာင်းတဲ့သူကလည်း ေအာင်းလို့။ ေကာင်းပါေလ့ ေကာင်းပါေလ့။

               ထုံးစံအတိုင်း ဘာရယ်လို့ေတာ့ ဟုတ်ပါဘူး။ လူရှိန်ေအာင် နိုင်ငံ့ေခါင်းေဆာင် အဆိုအမိန့်ြကီးသုံးလို့ ဖိန့်လိုက်ပါ့မယ်။ တိုနီဘလဲြကီးကို (လာြပန်ပဟ) ဂျာနယ်လစ်တစ်ေယာက်က ယုံြကည်မှုြခားနားသူအချင်းချင်း
    ေတွ့ဆုံေဆွးေနွးတဲ့အခါမှာ နိုင်ငံေခါင်းေဆာင်တစ်ေယာက်အေနနဲ့ ေရှာင်ရန် ေဆာင်ရန် (Dos and Don’ts) အချက်အလက်များကို မိန့်ြကားခဲ့ပါဦး လို့ဆိုေတာ့ ဟိုက တစ်ခွန်းတည်းပဲ ေြပာခဲ့ပါတယ်။
    “အဲဒါြကီးနဲ့ေတာ့ နိုင်ငံေရးမကစားပါနဲ့”
     တဲ့။
     “Do not play politics with it.”
     လို့ ဆိုတယ်။

               ဘာြဖစ်လို့ဆိုေတာ့ ကိုးကွယ်ယုံြကည်မှုဆိုတာမျုိးဟာ အစကတည်းက ယုံြကည်လို့ ဘုရားအြဖစ်၊ ကိုးကွယ်ရာအြဖစ် ကိုယ့်ဘာသာ ကိုးကွယ်ထားြပီးသား။ သူ့မှာလည်း သူ့ဘုရားနဲ့ သူ့တရားနဲ့။ ကိုယ့်မှာလည်း ကိုယ့်ဘုရားနဲ့ ကိုယ့်တရားနဲ့။ ကိုယ်ကမှန်တယ်။ သူကမှားတယ်ဆိုတာ မရှိဘူး။ ကိုယ့်ဘာသာနဲ့ကိုယ် မှန်တာချည့်ပဲ။ အဲသည်အယူဝါဒကွဲြပားမှုကို ပဋိပက္ခြဖစ်ေအာင် အသုံးချြပီး နိုင်ငံေရးအြမတ်ထွက်ေအာင် ြကံတယ်ဆိုတာ အြကံပက်စက် စေကာေလာက်မှ ေစာက်မနက်တဲ့ မလုပ်သင့်မလုပ်ထိုက်တဲ့ ေအာက်လမ်းနည်းြကီးြဖစ်ပါတယ် လို့ သက်ြကီးစကားသက်ငယ်ြကား မှတ်သားမိတာကေလး ေဖာက်သည်ချလိုက်တယ်ေနာ်။ ကဲ လာ။ သူများေတွ ေရှ့ေတာ်ေတာ်ေရာက်ကုန်ြပီ။

     ေနာက်ကလိုက်ြကရေအာင်။ တို့လူကေလးများ ဆိုသေလး…။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.