• “​ရာ​ဇ​ဝင်​အူ​ေပါက်”

    ​သ​မီး​ကို ​ြမန်​မာ​ဆန်​ေစ​ချင်​လွန်း​တဲ့​သူ့​အ​ေဖ​ဟာ ​စ​ကား​စ​က​ေလး​ေတွ​ရှာ​ြပီး ​အ​ခု​ေခတ်​မှာ ​မ​ြမင်​နိုင်​မ​ေတွ့​နိုင်​ေတာ့​တဲ့ ​ြမန်​မာ့​မူ​ဟန် ​ဓ​ေလ့​ထုံး​စံ​က​ေလး​ေတွ​ကို ​သိုင်း​ကာ​ဝိုင်း​ကာ ​ရှင်း​ြပ​နိုင်​ဖို့ ​ပု​ဂံ​ကို​သွား​လိုက်၊ ​ပဲ​ခူး​ကို​သွား​လိုက် ​လိုက်​ပို့​ခဲ့​ပါ​တယ်။ ​

    ဒါ​နဲ့​ေတာ့ ​ဘယ်​ရ​မ​လဲ။ ​တ​ကယ်​ေတာ့ ​ြမန်​မာ​လူ​မျိုး​တစ်​ေယာက်​အ​ေန​နဲ့ ​မ​န္တ​လး​ေရွှ​ြမို့​ေတာ်​ြကီး​ကို​မှ ​မ​ေရာက်​ဖူး​ေသး​ရင် ​ြမန်​မာ​ြဖစ်​ရ​တာ ​ဘယ်​ေတာ့​မှ ​ြပည့်​စုံ​မှာ ​မ​ဟုတ်​ဘူး။ ​အီ​ဂျစ် ​နဲ့ ​အ​ဂင်္လန် ​နိုင်​ငံ​ြခား​ကို ​ေမာင်​သွား​လို့ ​မ​ထား​နိုင်​ေသး​ခင် ​ေရွှ​မန်း​ေတာင်​ေတာ်​ရိပ်​ခို ​ေတာင်​ရိပ်​ခို​ဖို့ ​ခ​ရီး​ထွက်​ခဲ့​ြက​ြပန်​ပါ​တယ်။ ​မန်း​ေလး​မှာ ​ဘာ​ေတွ​ရှိ​သ​လဲ​လို့ ​ေမး​ရင်​ေတာ့ ​သ​မိုင်း​ေတွ ​ရာ​ဇ​ဝင်​ေတွ ​ရှိ​တယ်​လို့ ​ေြပာ​ရ​မှာ​ပဲ။

     ​ေနာင်​နှစ်​ခါ ​ကိုး​တန်း​ေရာက်​လို့ ​သိ​ပၸံ​ဘာ​သာ​ရပ်​ေတွ​ပဲ ​သင်​ရ​ေတာ့​မယ်​ဆို​ရင် ​တစ်​သက်​လုံး ​အိုး​စား​ကွဲ​သွား​မယ့် ​ြမန်​မာ့​သ​မိုင်း​ထဲ​က ​ကုန်း​ေဘာင်​မင်း​ဆက်​ရဲ့ ​အ​ေထာက်​အ​ထား​ေတွ ​တ​ပုံ​ြကီး​ရှိ​တယ်။ ​လက်​ညှိုး​ထိုး​ထိုး​ြပီး ​ေြပာ​မ​ကုန်​နိုင်​ေအာင်​ကို ​ရှိ​တယ်။ ​မ​န္တ​ေလး​ဟာ ​အ​ညာ​ေဒ​သ​က ​တ​ြခား​ြမို့​များ​နဲ့​မ​တူ ​တ​မူ​ထူး​ြခား​တာ​က​ေတာ့ ​အင်​မ​တန်​ကို​နန်း​ဆန်​တဲ့​ြမို့၊ ​ယဉ်​ေကျး​တဲ့​ြမို့၊ ​ခု​ေတာ့​ပါး​စပ်​ရာ​ဇ​ဝင်​ေလး ​ြဖစ်​ခဲ့​ြပီ​လို့ ​ငို​ချင်း​ချ​ရ​မယ့်​ြမို့ ​ြဖစ်​ေန​တာ​ေြကာင့်​ပါ။

             ​မ​န္တ​ေလး​ကို ​ြမို့​အ​ြဖစ်​တည်​ြပီး ​ရ​တ​နာ​ပုံ​ေန​ြပည်​ေတာ် ​လို့ ​အ​မည်​ေပး​သွား​တာ​က​ေတာ့ ​မင်း​တုန်း​မင်း​တ​ရား​ြကီး​ဆို​တာ​ကို ​ြမန်​မာ​တစ်​ေယာက်​အ​ေန​နဲ့ ​မှတ်​မိ​ဖို့​သင့်​ပါ​တယ်။ ​အဲ့​ဒီ​တုန်း​က ​မီးး​မှ​မ​ေမွး​ေသး​တာ​ေလ ​လို့ ​ဆင်​ေြခ​မ​ေပး​နဲ့​ေနာ်။ ​ေဒါ်​ခင်​ြကည့်​နံ​မယ်​ေတာင် ​မ​မှတ်​မိ​တဲ့​က​ေလး​ေတွ ​ြဖစ်​ကုန်​မှာ​စိုး​လို့ ​ကိုယ့်​သ​မီး​ကို​ေတာ့ ​ြကို​ြကို​တင်​တင် ​ကုန်း​ေဘာင်​ေန​မျိုး ​သ​တိုး​ရာ​ဇာ​တို့​အ​ေြကာင်း​ကို ​ဟို​ဘု​ရား​က​သည်​ဘု​ရား ​လှည့်​ပတ်​ဖူး​ရင်း​နဲ့ ​မိတ်​ဆက်​ေပး​ထား​ရ​ပါ​တယ်။ ​မင်း​တုန်း​မင်း​ြကီး​ကို ​ပ​ဉ္စ​မ​သ​ဂင်္ါ​ယ​နာ​တင် ​မင်း​တ​ရား​ြကီး ​လို့​လည်း​ေခါ်​တယ်။ ​ကဲ ​အ​လုပ်​ေတာ့ ​ရှုပ်​ကုန်​ပါ​ြပီ။ ​သ​ဂင်္ါ​ယ​နာ​တင်​တယ်​ဆို​တာ​က ​စ​ြပီး​ရှင်း​ရ​ေတာ့​မှာ​ပဲ။ ​ခု​ေခတ်​အ​ခါ​မှာ ​ပုံ​နှိပ်​စာ​မျက်​နှာ​ေတွ​ေပါ်​အ​ထိ ​သံ​ဃာ​ရ​တ​နာ​တင်​တယ်။

    သိ​ဂင်္ါ​ရ​တ​နာ​တင်​တယ်၊ ​စ​သည်​ြဖင့် ​မ​ေထာ်​မ​နှမ်း​ေတွ ​ေရး​ြက​ေြပာ​ြက​လွန်း​လို့ ​တစ်​ခါ​တည်း ​အ​မှန်​ြပင်​ေပး​ခဲ့​ပါ​ဦး​မယ်။ ​တ​ကယ်​ေတာ့ ​သ​ဂင်္ါ​ယ​နာ​တင်​တယ်​ဆို​တာ ​ဘု​ရား​ရှင်​မ​ရှိ​ေတာ့​တဲ့​ေနာက် ​ေဟာ​ြကား​ေတာ်​မူ​ခဲ့​ေသာ ​တ​ရား​ေဒ​သ​နာ​များ​ကို ​အ​မှား​အ​ယွင်း ​အ​ကျ​အ​ေပျာက် ​ဝိ​ဝါ​ဒ​ကွဲ​ြပား​မှု​ေတွ ​မ​ရှိ​ရ​ေလ​ေအာင် ​ရ​ဟန်း​သံ​ဃာ​အ​ေပါင်း​တို့​က ​စု​ေဝး​ေမး​ြမန်း​ေဆွး​ေနွး​လျက် ​မူ​မှန်​စံ​မှန် ​ဌာန်​က​ရိုဏ်း​ကျ​ကျ ​မှတ်​တမ်း​တင်​ထား​ရှိ​တာ​ကို ​ေခါ်​သ​တဲ့။ ​ြမတ်​စွာ​ဘု​ရား​ရှင် ​ပ​ရိ​နိ​ဗ္ဗာန်​ြပု​ြပီး​တဲ့​ေနာက် ​သာ​သ​နာ​ေတာ်​တွင်း​မှာ ​အဲ​သ​လို​မျိုး ​တ​ရား​ေတာ်​ေတွ​ကို ​သန့်​စင်​ေဖာ်​ထုတ်​ခဲ့​တာ ​အား​လုံး​ေပါင်း ၆ ​ြကိမ်​တိ​တိ ​ရှိ​တဲ့​အ​နက် ​ေနာက်​ဆုံး​နှစ်​ေခါက်​က​ေတာ့ ​ြမန်​မာ​နိုင်​ငံ​မှာ ​လုပ်​ခဲ့​တာ။ ​ငါး​ေခါက်​ေြမာက်​လုပ်​တဲ့ ​ေကျာက်​စာ​ေတွ​က ​ကု​သိုလ်​ေတာ်​ဘု​ရား​ထဲ​မှာ ​ဓ​မ္မ​ေစ​တီ​က​ေလး​ေတွ​အ​ေန​နဲ့ ​ထား​တာ​ေပါ့။

               ​ြမ​နန်း​စံ​ေကျာ် ​ေရွှ​နန်း​ေတာ်​ြကီး​ကို​ေရာက်​တဲ့​အ​ခါ ​အဲ့​ဒါ​ြကီး​ကို ​အဲ့​ဒီ​ေန​ရာ​မှာ ​တည်​ေဆာက်​စံ​ြမန်း​သွား​ခဲ့​တာ ​မင်း​တုန်း​မင်း​ြကီး ​ြဖစ်​တယ်​လို့ ​သိ​ေစ​အပ်​တယ်။ ​ေနာက်​ကို
    “​မန်း​ေလး​ြမို့​ြကီး ​ဘယ်​သူ​တည်”
     ​လို့ ​အ​ေမး​ခံ​ရ​ရင်
    “​တ​ရုတ်​ကံ​ထ​ရိုက်​ေတွ ​ေန​မှာ​ေပါ့”
     ​လို့ ​မ​ေြပာ​ေြကး​ေနာ်။ ​ဘယ်​တုန်း​က​တည်​သွား​တာ​တုန်း​လို့ ​သိ​ချင်​ရင် ​အုတ်​ကျစ်​ေကျာ်​ေအး ​မ​န္တ​ေလး​တဲ့။ ​ြမန်​မာ​သ​က္က​ရာဇ် ၁၂၂၁​ခု​က ​တည်​တာ။ ​ကိုယ်​ငယ်​ငယ်​တုန်း​က​ေတာ့ ​ဒါ​ေတွ​တ​ခုတ်​တ​ရ ​ေြပာ​ေန​ရ​ရင် ​အင်​မ​တန်​ရှက်​စ​ရာ​ေကာင်း​တယ်။ ​

    လူ​တိုင်း​သိ​ြပီး ​ကိုယ်​မ​သိ​ရာ​ေရာက်​လို့။ ​အ​ခု​ေတာ့ ​ေြပာ​ရ​တာ​လည်း ​အာ​ေပါက်​ေတာ့​မယ်။ ​ဘယ်​သူ​မှ​လည်း ​အ​ေရး​တ​ယူ ​အ​မှတ်​အ​သား ​မ​ရှိ​ြက​ေတာ့​ဘူး။ ​ကဲ​ပါ​ေလ။ ​သိ​ြပီး​သား​လူ​ေတွ​လည်း ​သည်း​ခံ​ြပီး​ဖတ်​လိုက်​ြက​ပါ။ ​ြမန််​မာ​ယ​နာ​တင်​တယ်​လို့ ​သ​ေဘာ​ထား။ ​နို့​မို့ ​ဒါ​ေတွ ​ေပျာက်​ကုန်​လိမ့်​မယ်။

               ​အဲ​ဒီ​မ​တိုင်​ခင်​တုန်း​က ​မင်း​ေန​ြပည်​က ​အ​မ​ရ​ပူ​ရ​မှာ ​ရှိ​ခဲ့​တာ။ ​အ​မ​ရ​ပူ​ရ​ဆို​တာ ​အ​ခု​ေတာင်​ြမို့​လို့ ​ေခါ်​တဲ့​ေန​ရာ။ ​မ​န္တ​ေလး​နဲ့ ​ဆက်​သွား​တဲ့​ေန​ရာ။ ​မ​ဟာ​ြမတ်​မု​နိ ​ရှိ​တဲ့​ေန​ရာ။ ​ချိတ်​လုံ​ချည်​ေတွ ​ထွက်​တဲ့​ေန​ရာ။ ​အဲ​ဒီ​ေန​ရာ​ကို ​ြမို့​တည်​သွား​တာ​က ​ဘိုး​ေတာ် ​ပ​ဒုံ​မင်း​တဲ့။ ​ဘိုး​ေတာ်​ဘု​ရား ​လို့ ​ြမန််​မာ​ေတွ ​အ​လွယ်​ေခါ်​တဲ့ ​ရှင်​ဘု​ရင်။ ​အဲ​ဒီ​ေတာင်​ဘက်​ပတ်​ပတ်​လည်​က ​ဘု​ရား​ေတွ​က ​သူ့​ေကာင်း​မှု​ေတွ​ချည့်​ပဲ။ ​

    မဲ​ဇာ​ေတာင်​ေြခ​ပတ်​ပျိုး​ထဲ​မှာ​ပါ​တဲ့
    “​ဇ​မ္ဗူ​ဆီ​မီး ​ေြခာက်​ေရာင်​ရှင်၊ ​ဂူ​ြကီး​ြမတ်​ထွဋ်​တင်၊ ​ေရွှ​လင်း​ပင်၊ ​ြခ​ေသင့်္​ဖျား ​ေထွ​ေထွ ​လျှပ်​နှယ်​သား။”
     ​ဆို​တာ ​အ​မ​ရ​ပူ​ရ​ပတ်​ဝန်း​ကျင်​က ​ဘု​ရား​ေစ​တီ​ေတွ​ရဲ့ ​ဘွဲ့​ေတာ်​အ​မည်​ေတွ ​ကို ​ေြပာ​တာ။ ​ေတာင်​သ​မန်​အင်း​ေပါ်​က ​ဦး​ပိန်​တံ​တား​က​ေန​ြကည့်​ရင် ​အ​ကုန်​ြမင်​ရ​တယ်။ ​အဲ​ဒီ​ဦး​ပိန်​တံ​တား​ဆို​တာ ​ဘာ​ြဖစ်​လို့ ​ဦး​ပိန်​ေခါ်​သ​လဲ​ဆို​ေတာ့ ​တံ​တား​ေဆာက်​တဲ့ ​ကံ​ထ​ရိုက်​က ​ြမို့​ဝန်​ေမာင်​ပိန်​တဲ့။

     ​တံ​တား​မှာ​ြမင်​ေန​ရ​တဲ့ ​သစ်​လုံး​ေတွ​အား​လုံး​ဟာ ​အ​မ​ရ​ပူ​ရ​က ​နန်း​ေတာ်​ရာ​အ​ေဟာင်း​ကို​ဖျက်​ရာ​က ​ထွက်​လာ​သ​မျှ ​ကျွန်း​တိုင်​လုံး​ြကီး​ေတွ​ကို ​ယူ​လာ​တာ​တဲ့။ ​အ​ေကာင်း​ဆုံး ​ေခါင်​သစ်​လုံး​တိုင်​ြကီး​ေတွ​နဲ့​ေဆာက်​တာ​မို့ ​ယ​ေန့​ထက်​တိုင်​သာ​မ​ေသွ ​ြဖစ်​ေန​တာ။ ​နန်း​ေတာ်​ြကီး​ဘယ်​ေလာက်​ြကီး​သ​လဲ ​သိ​ချင် ​သူ့​ဆီ​က​ထွက်​လာ​တဲ့ ​တိုင်​လုံး​အ​ေရ​အ​တွက်​ကို ​မှန်း​ြကည့်​ရုံ​နဲ့ ​သိ​သာ​တယ်။ ​ဦး​ပိန် ​ကို​သိ​ရင် ​သူ​နဲ့​တွဲ​ဘက် ​ဘိုင်​ဆပ်​ကို​လည်း ​သိ​ရ​မယ်။ ​သူ​တို့​တ​တွဲ​ဟာ ​ြမန်​မာ​ရာ​ဇ​ဝင်​မှာ ​နံ​မယ်​ဆိုး​နဲ့​ေကျာ်​ြကား​တဲ့​သူ​ေတွ​ေပါ့။ ​

    မ​ဟုတ်​တာ ​အ​ကုန်​လုပ်​တယ်။ ​ဘယ်​သူ့​ကို​မှ ​ဂ​ရု​စိုက်​စ​ရာ​မ​လို​ဘူး။ ​ဘယ်​လို​မ​လဲ။ ​ရှင်​ဘု​ရင်​ကို ​အိပ်​ထဲ​ထည့်​ထား​တာ​ကိုး။ ​အ​ရက်​ြကိုက်၊ ​ြကက်​တိုက်​တဲ့ ​ပု​ဂံ​မင်း​ကို ​မင်း​လို​လိုက် ​မင်း​ြကိုက်​ခ​စား​ြပီး ​ပွဲ​သိမ်း​ထား​နိုင်​တာ ​ခု​ကာ​လ ​ခ​ရို​နီ​များ​ြဖင့် ​သ​နား​ေတာင် ​သ​နား​ဦး​မယ်။ ​ဇာတ်​သိမ်း​မ​ေကာင်း​တာ​က​ေတာ့ ​တို့​က​ေနာင်​လာ​ေနာက်​သား​မို့​သိ​တာ။ ​သူ​တို့​ဘာ​သူ​တို့​ေတာ့ ​ြကို​မ​သိ​ခဲ့​လို့ ​အ​ဟုတ်​မှတ်​ြပီး ​ထင်​တိုင်း​ြကဲ​ခဲ့​တာ ​ေြဗာင်း​ကို​ဆန်​ေရာ။

                ​မင်း​တုန်း​မင်း​ြကီး​လည်း ​သိ​ြပီ။ ​ဘိုး​ေတာ်​ဘု​ရား​လည်း ​သိ​ြပီ။ ​အ​ခု ​ေတာင်​သ​မန်​ေရာက်​ေတာ့ ​ပု​ဂံ​မင်း​ကို​လည်း ​သိ​သွား​ြပီ။ ​ြကား​ထဲ​မှာ ​ေဆွ​မျိုး​စပ်​ဖို့ ​ကွင်း​ဆက်​က​ေလး​ေတွ ​ကျန်​ေသး​တယ်။ ​ဘိုး​ေတာ်​ဘု​ရား​နတ်​ရွာ​စံ​ေတာ့ ​သူ့​သား​ေတာ် ​အိမ်​ေရှ့​မင်း​သား​က ​မ​ရှိ​ေတာ့​ဘူး။ ​သူ​က​အ​ရင် ​နတ်​ရွာ​စံ​နှင့်​တယ်။ ​ရ​ခိုင်​ကို​သိမ်း​ြပီး ​မ​ဟာ​ြမန်​မု​နိ​ကို ​မ​န္တ​ေလး​အ​ေရာက်​ပင့်​လာ​တာ ​သူ​ေပါ့။ ​ဘိုး​ေတာ်​က ​ကုန်း​ေဘာင်​ဆက်​ထဲ​မှာ ​နန်း​သက်​အ​ရှည်​ဆုံး​မင်း​ပဲ။

    ၃၈ ​နှစ် ​နန်း​စံ​တယ်။ ​ဒါ​ေတာင် ​အိမ်​နိမ့်​မှာ ​အ​ြကာ​ြကီး​ေန​ခဲ့​ရ​ေသး​လို့။ ​ဘာ​ြဖစ်​လို့ ​အိမ်​နိမ့်​စံ​ရ​သ​လဲ​ဆို​တဲ့​အ​ေြကာင်း​က​ေတာ့ ​သူ့​ခ​မည်း​ေတာ် ​အ​ေလာင်း​ဘု​ရား​ြကီး ​လက်​ချက်​မ​ကင်း​ဘူး။ ​မု​ဆိုး​ဘို​ရွာ​သူ​ြကီး​ဘ၀​က ​ရှင်​ဘု​ရင်​ြဖစ်​လာ​တဲ့ ​ဦး​ေအာင်​ေဇ​ယျ​ဟာ ​ထီး​ဓ​ေလ့​နန်း​ဓ​ေလ့​ေတွ​ကို ​အ​ရပ်​သား​စ​ရိုက်​နဲ့ ​ေရာ​ပစ်​တယ်။ ​သူ​ေသ​တဲ့​အ​ခါ ​သူ့​သား​ေြခာက်​ေယာက်​ကို ​ြကီး​စဉ်​ငယ်​လိုက် ​အ​လှည့်​ကျ​နန်း​တက်​ေစ ​လို့ ​မှာ​သွား​သ​တဲ့။ ​အိမ်​မှာ​ရှိ​တဲ့ ​လယ်​တစ်​ပွဲ ​နွား​တစ်​ရှဉ်း​ကို ​အ​ေမွ​ခွဲ​ေပး​တာ​ကျ​ေန​တာ​ပဲ။ ​လက်​ေတွ့​ကျ​ေတာ့ ​ထီး​နန်း​ဆို​တာ ​အ​ေဖ​လွန်​ရင် ​သား​က​ပဲ ​ဆက်​ခံ​ချင်​ြက​တယ်။ ​ညီ​အ​ကို​ဆို​တာ ​သား​အ​ဖ​ေလာက် ​ေသွး​မ​နီး​ဘူး။ ​ထီး​နန်း​စည်း​စိမ်​နဲ့ ​ပတ်​သက်​လာ​ရင် ​ရန်​သူ​ေတာင်​ြဖစ်​နိုင်​ေသး​တယ်။

                ​ဒါ​ေြကာင့် ​အ​ေလာင်း​ဘု​ရား​နတ်​ရွာ​စံ​ေတာ့ ​သူ​နဲ့​အ​တူ ​အ​ယု​ဒ္ဓ​ယ​ပါ​သွား​တဲ့ ​သား​ေတာ် ​ေြမ​ဒူး​မင်း​သား​က ​မ​သာ​ေတာ်​ေရှ့​ထား​ြပီး ​မူး​မတ်​စစ်​သည်​ေတွ​ကို ​သ​စ္စာ​ေပး​သ​တဲ့။ ​သူ့​ကို ​သ​စ္စာ​ခံ​ရ​မယ်​ေပါ့​ေလ။ ​ဒါ​ေပ​မယ့် ​ဦး​ေအာင်​ေဇ​ယျ ​ထန်း​လုံး​တပ်​တည်​က​တည်း​က ​ရို​ကျိုး​ခို​လှုံ​လာ​တဲ့ ​ြမင်း​ရည်​တက်​ေတွ​ထဲ​က ​စစ်​သူ​ြကီး​တစ်​ေယာက်​က ​သူ့​အ​ရှင်​ကို ​သ​စ္စာ​မ​ေဖာက်​နိုင်​ဘူး။ ​ဒါ​ေြကာင့် ​ေနာက်​ချန်​ေန​ရစ်​တယ်။ ​အ​ေရး​ေတာ်​ပုံ​ေပါက်​ြကား​ရင် ​ဒု​က္ခ​များ​သွား​မယ့်​အ​ေရး​ကို​သိ​လို့ ​ေြမ​ဒူး​မင်း​သား​က ​ေရွှ​ဘို​ကို ​လက်​ဦး​ေအာင် ​ြပန်​ြပီး ​ချွန်​တွန်း​လုပ်​နှင့်​တယ်။ ​

    ေနာင်​ေတာ်​ြကီး​မင်း​သား​က ​သူ့​ညီ​ရဲ့ ​အ​ြကံ​အ​စည်​ကို ​သိ​ေပ​မယ့်​လည်း ​အ​ြကီး​ပီ​ပီ​ခွင့်​လွှတ်​လို့ ​အုပ်​စည်း​မ​ပျက်​ရှိ​ေစ​ေပ​မယ့် ​သ​စ္စာ​အ​ထား​ေကာင်း​တဲ့ ​စစ်​သူ​ြကီး​က​ေတာ့ ​ြကား​ညပ်​သွား​တယ်။ ​သုံး​နှစ်​အ​ြကာ​မှာ ​ေနာင်​ေတာ်​ြကီး​နတ်​ရွာ​စံ​ြပီး ​ေြမ​ဒူး​မင်း​သား​က ​ဆင်​ြဖူ​ရှင်​ဘွဲ့​နဲ့ ​နန်း​တက်​လာ​တယ်။ ​ဘိုး​ေတာ်၊ ​ေနာင်​ေတာ်​ြကီး၊ ​ဘ​ြကီး​ေတာ် ​အ​စ​ရှိ​တဲ့ ​အ​သုံး​အ​နှုံး​ေတွ​ဟာ ​ေနာက်​တက်​တဲ့​ဘု​ရင်​က ​သူ့​အ​ရင်​က​ဘု​ရင်​ကို ​ဘာ​ေတာ်​သ​လဲ​ဆို​တာ​ကို ​အ​မှီ​ြပု​ြပီး ​မှတ်​သား​သွား​ြက​တဲ့ ​အ​မည်​ေတွ​ပါ။ ​သူ​တို့​နံ​မယ်​ြကီး​ေတွ​က ​ရှည်​လျား​ေထွ​ြပား​ြပီး ​ကိုယ့်​ဘာ​သာ​ကိုယ်​ေတာင် ​မှတ်​မိ​ြက​မှာ ​မ​ဟုတ်​ဘူး။

                ​ဆင်​ြဖူ​ရှင်​ဟာ ​သူ့​အ​ေဖ​စ​ကား​ကို ​အ​စ​က​တည်း​က ​နား​ေထာင်​ချင်​တာ ​မ​ဟုတ်​ေတာ့ ​သူ့​ကို​ဆက်​ခံ​မယ့် ​နန်း​လျာ​ေရွး​တဲ့​အ​ခါ ​ကိုယ့်​သား​ေတာ်​ကိုယ်​ပဲ ​လွှဲ​ဖို့ ​ဆ​န္ဒ​ရှိ​တာ ​မ​ဆန်း​ဘူး။ ​အဲ​သ​လို ​အ​ရိုက်​အ​ရာ​လွှဲ​ဖို့​အ​တွက် ​အ​ြကီး​ဆုံး​ဆူး​ေညှာင့်​ခ​လုတ်​က​ေတာ့ ​သူ​နဲ့ ​တစ်​ဖ​ေအ​တည်း ​တစ်​မ​ေအ​တည်း ​ေမွး​တဲ့ ​ညီ​အ​ငယ် ​မင်း​သား​ေလး​ပါး​ပါ​ပဲ။ ​စိတ်​ရှိ​တိုင်း​လုပ်​ရ​ရင်​ေတာ့ ​အ​ကုန်​သတ်​ပစ်​ချင်​ေပ​လိမ့်​မယ်။ ​သို့​ေသာ်​လည်း ​ရ​မယ်​ရှာ​မ​ရ​လို့ ​အ​ကုန်​လုံး​ကို ​မင်း​သား​အ​ေဆာင်​အ​ေယာင်​ေတွ ​နှုတ်​သိမ်း​ြပီး ​အိမ်​နိမ့်​စံ​ေစ​ခဲ့​တာ​ေြကာင့် ​ဘိုး​ေတာ်​ဘု​ရား ​ြဖစ်​လာ​မယ့် ​မင်း​သား​ထိပ်​တင်​ဝိုင်း​ဟာ ​ေတာ​ြပန်​လယ်​လုပ်​စား​ရ​သ​တဲ့။ ​သူ့​ယူ​မိ​တဲ့ ​မိ​ဖု​ရား​ဆို ​ဆန််​ဖွပ်​ေမာင်း​ေထာင်း​လို့​ေတာင် ​ေကျွး​ရ​သ​တဲ့။

    ​ဒါ​ေပ​မယ့်​လည်း ​သူ့​မှာ ​လူ​မ​တတ်​ေပ​မယ့် ​လက်​ဘက်​ထုပ်​က​ေလး​ေတွ ​တတ်​ပုံ​ရ​ပါ​တယ်။ ​သူ့​ေနာက်​က ​တ​ေကာက်​ေကာက်​ပါ​တဲ့ ​အိမ်​ေတာ်​ပါ ​ငယ်​ကျွန်​ထဲ​က ​ေပါ်​ဦး​တို့ ​ြမတ်​စံ​တို့ ​ဆို​တာ ​ေနာင် ​သူ​ေကာင်း​စား​တဲ့​အ​ခါ ​ြမန်​မာ​ရာ​ဇ​ဝင်​မှာ ​အင်​မ​တန်​ေကျာ်​ြကား​တဲ့ ​ပ​ညာ​ရှိ​ြကီး​ေတွ ​ြဖစ်​လာ​ခဲ့​တယ်။ ​တိုင်း​ြပည်​အ​တွက် ​အ​ြကံ​ေကာင်း​ဉာဏ်​ေကာင်း​ေတွ ​မ​ေြကာက်​မ​ရွံ့ ​ေပး​နိုင်​ခဲ့​သ​လို ​ရှင်​ဘု​ရင်​က​လည်း ​ဘယ်​တုန်း​က​မှ ​ေဗွ​ယူ​စိတ်​ဆိုး​တယ် ​မ​ရှိ​ခဲ့​ဘူး။ ​သူ​နန််း​သက်​ရှည်​တာ ​ဒါ့​ေြကာင့်​လည်း​ပါ​မယ်။ (​တို့​ဘ​လည်း ​အ​ြကံ​ေပး​ေတွ ​တစ်​ကျိပ်​ေလာက်​ထား​တာ ​ခု​မှ​ပဲ ​သ​ေဘာ​ေပါက်​တယ်)

                ​ဆင်​ြဖူ​ရှင်​လွန်​ေတာ့ ​သား​ေတာ်​စဉ့်​ကူး​မင်း ​နန်း​တက်​လာ​တယ်။ ​ေရွှ​တိ​ဂုံ​ဘု​ရား​ကို ​ေခါင်း​ေလာင်း​ေတာ်​ြကီး ​လှူ​တဲ့​မင်း​ေပါ့။ ​သူ့​ခ​မျာ ​ငါး​နှစ်​ေလာက်​ပဲ ​နန်း​စံ​လိုက်​ရ​ပါ​တယ်။ ​ေနာင်​ေတာ်​ြကီး​ရဲ့ ​သား​ေတာ် ​ေဖာင်း​ကား​စား​ေမာင်​ေမာင် ​လုပ်​ြကံ​လို့ ​နတ်​ရွာ​စံ​သွား​တယ်။ ​ဖ​ေအ​ေသ​လို့ ​သား​နန်း​တက်​ေြကး​ဆို ​သူ​လည်း​ပဲ ​ရှင်​ဘု​ရင်​လုပ်​ချင်​ပါ​သ​တဲ့။ ​အဲ​သည်​ပု​ဂ္ဂိုလ်​က​ေလး​အ​ြဖစ်​က​လည်း ​သ​နား​စ​ရာ။ ​သူ့​က ​ရှင်​ဘု​ရင်​သတ်​ရင် ​ရှင်​ဘု​ရင်​ြဖစ်​တယ်​ဆို​တာ​ပဲ ​သိ​ထား​တာ။ ​ရှင်​ဘု​ရင်​ြဖစ်​ရင် ​ဘယ်​လို​ရှင်​ဘု​ရင်​လုပ်​ရ​တယ်​ဆို​တာ ​သူ​မ​သိ​ဘူး။ ​

    သူ့​ကို​ေထာက်​ခံ​မယ့် (​အဲ​သည်​တုန်း​က​ေတာ့ ​သ​စ္စာ​ခံ​မယ့် ​လို့ ​ေြပာ​တာ​ေပါ့) ​ေနာက်​လိုက်​ေနာက်​ပါ ​မူး​မတ်​ဗိုလ်​ေြခ ​အ​လုံ​အ​ေလာက် ​စည်း​ရုံး​မ​ထား​ဘူး။ ​ဒါ​နဲ့​ပဲ ​သူ့​ခ​မျာ ​ခု​နစ်​ရက်​ပဲ ​နန်း​စံ​လိုက်​ရ​တယ်။ ​ဒန်​တန့်​ဒန်​သွား​ေရာ။ ​တိုင်း​ြပည်​ဆို​တာ ​ရှင်​ဘု​ရင် ​မ​ရှိ​လို့ ​မ​ြဖစ်​ဘူး။ ​ရှင်​ဘု​ရင်​ဆို​တာ​လည်း ​ထီး​ရိုး​နန်း​ဆက် ​မှန်​ရ​တယ်။ ​အဲ့​သည်​အ​ချိန်​မှာ ​ေရွး​စ​ရာ​ဆို​လို့ ​ဘိုး​ေတာ်​ဦး​ဝိုင်း​မှ​တ​ပါး ​အ​ြခား​မ​ရှိ​ဘူး။ ​သူ့​ေရှ့​က ​ေနာင်​ေတာ်​သုံး​ပါး​က ​အ​ေန​အ​ထိုင်​မ​တတ်​လို့ ​နတ်​ထီး​ေပျာ်​နှင့်​ြပီ။ ​ေနာက်​ဆုံး​ေတာ့ ​ဂ​န္တ​ဝင်​ေမာင်​ဝိုင်း​အ​တွက် ​ကုန်း​ေဘာင်​ထီး​နန်း​က ​မင်း​ဘယ်​ေြပး​မ​လဲ ​မိ​ချို​သဲ ​ြဖစ်​သွား​တယ်။

                 ​ဘိုး​ေတာ်​က ​ရှင်​ဘု​ရင် ​အ​ြကာ​ြကီး​လုပ်​သွား​တဲ့​သူ​ဆို​ေတာ့ ​ဘာ​ပဲ​လုပ်​လုပ် ​သူ​က​ချည့် ​အ​ြကီး​ဆုံး​ြဖစ်​ချင်​တယ်။ (​အ​ကိတ်​ြကိုက်​သူ​ြကီး​ေပါ့) ​အ​မ​ရ​ပူ​ရ​နန်း​ေတာ်​ြကီး​ကို ​ဟီး​ေန​ေအာင်​တည်​တယ်။ ​မင်း​ကွန်း​ဘက်​မှာ ​ပု​ထိုး​ေတာ်​ြကီး​ကို​တည်​တယ်။ ​ြခ​ေသင့်္​ရုပ်​ြကီး​နှစ်​ခု ​ထား​တယ်။ ​မင်း​ကွန်း​ေခါင်း​ေလာင်း​ြကီး​ကို ​သွန်း​လုပ်​တယ်။ ​ြကက်​ေထာင့်​ကန်​ြကီး​ကို​တူး​တယ်။ ​အား​လုံး ​ဧ​ရာ​မ ​မှ ​ဧ​ရာ​မ​ြကီး​ေတွ ​အ​ြဖစ် ​စံ​ချိန်​တင်​ထား​ဆဲ​ပဲ။ ​ဒါ​ေတာင် ​ပု​ထိုး​ေတာ်​ြကီး​က ​အုတ်​ဖိ​နပ် ​ပ​လ္လင်​ေတာ်​ပဲ ​ြပီး​ေသး​တာ။ ​အဲ့​ဒါ​ြကီး​ြပီး​ရင် ​သူ​နတ်​ရွာ​စံ​မယ်​လို့ ​တ​ေဘာင်​ေပါ်​တာ​နဲ့ ​ဆက်​မ​တည်​ေတာ့​ဘူး။ ​

    သူ့​ဟာ​ြကီး​ေတွ​က ​ြကီး​လွန်း​ေတာ့ ​သူ့​ေနာက်​နန်း​တက်​တဲ့ ​ဘ​ြကီး​ေတာ်​စစ်​ကိုင်း​မင်း​ေတာင် ​ြပီး​ေအာင် ​ဆက်​မ​တည်​နိုင်​ဘူး။ ​အဲ့​ဒါ​ြကီး​ေတွ​နံ​ေဘး​မှာ ​အ​ေန​ေတာ် ​အ​ေလာ​ေတာ် ​ဘု​ရား​တစ်​ဆူ​ထပ်​တည်​တယ်။ ​အဲ့​ဒါ ​ြမ​သိန်း​တန်​ေစ​တီ​ေပါ့။ ​သီ​တာ​ခု​နစ်​တန်၊ ​ေတာင်​စဉ်​ခု​နစ်​ထပ်​နဲ့​ရံ​ြပီး ​မင်း​လမ်း​နတ်​လမ်း​ကို ​ေစာင်း​တန်း​မ​ပါ​ပဲ ​ေလှ​ဆိပ်​က ​ြခ​ေသင့်္​ြကီး​နှစ်​ေကာင်​အ​ထိ ​တန်း​ေန​ေအာင် ​ေဖာက်​ထား​တယ်။ ​သူ့​ချည်း​ပဲ ​လာ​လာ​ဖူး​မယ်​လို့ ​သ​ေဘာ​ထား​သ​လား​မ​သိ။

                ​ဘ​ြကီး​ေတာ်​အ​ေြကာင်း​ေြပာ​ရင်​ေတာ့ ​မ​ပါ​မ​ြပီး ​သူ့​ထက်​ဘုန်း​ြကီး​တဲ့​သူ​တစ်​ေယာက်​အ​ေြကာင်း ​ထည့်​မ​ေြပာ​လို့ ​မ​ြဖစ်​ဘူး။ ​သူ​က​ေတာ့ ​နန်း​မ​ေတာ်​မယ်​နု​တဲ့။ ​တ​ချို့​က ​တံ​ငါ​သည်​သား​သ​မီး​လို့ ​ေြပာ​တယ်။ ​တ​ချို့​က​လည်း ​သူ​ြကီး​သ​မီး​လို့ ​ေြပာ​တယ်။ ​သ​မီး​မိ​ဖု​ရား​ြဖစ်​ရင် ​ဖ​ေအ ​သူ​ြကီး​ေလာက်​ြဖစ်​တာ ​မ​ဆန်း​ဘူး။ ​ေသ​ချာ​တာ​က​ေတာ့ ​နန်း​ေတာ်​ထဲ​က​လာ​တဲ့ ​က​ေလး​မ ​မ​ဟုတ်​ဘူး။ ​ပါး​စပ်​ရာ​ဇ​ဝင်​က​ေြပာ​တာ​ေတာ့ ​ြမစ်​ဆိပ်​ေသာင်​ြပင်​မှာ​လှန်း​ထား​တဲ့ ​သူ့​ထ​မီ​က ​နန်း​ေတာ်​ေခါင်​လာ​ချိတ်​လို့ ​ေကာင်း​စား​မယ့်​နိ​မိတ်​ရှင်​ကို ​ေတာ်​ေကာက်​ယူ​လိုက်​ရ​တယ်​လို့ ​ေြပာ​တယ်။

     ​ေကျး​ေတာ​သူ​ြဖစ်​ေပ​မယ့်​လည်း ​အ​ချာ​ဘင်​ေတာ့ ​မ​ဟုတ်​ေလ​ဘူး။ ​အာ​ဂ ​မှ ​အာ​ဂ။ ​သူ့​အ​ရင် ​ေြမှာက်​ထား​တဲ့​မိ​ဖု​ရား​ေတွ​က ​ေတာင်​နန်း၊ ​ေြမာက်​နန်း၊ ​အ​လယ်​နန်း၊ ​အ​ေနာက်​နန်း၊ ​ဘယ်​ဟာ​မှ ​အ​လွတ်​မ​ရှိ​တာ​ေြကာင့် ​အဲ​သည်​ဟာ​မ​ေလး ​ပိ​စိ​ေကွး​ကို ​နန်း​မ​တစ်​ေဆာင် ​သပ်​သပ်​ေဆာက်​ြပီး ​နန်း​မ​ေတာ်​မယ်​နု​လို့ ​ထိပ်​ေပါ်​တင်​ထား​ရ​တယ်။ ​သူ့​နံ​မယ်​နု​ပါ​လို့ ​အ​ရပ်​သုံး​စ​ကား​ေတွ​အ​ကုန် ​နု​မ​ထည့်​ရ​ေတာ့​ဘူး။ ​မန်​ကျည်း​ရွက်​ေတာင် ​ထွဋ်​ထွဋ်​က​ေလး ​လို့ ​ေြပာင်း​ေခါ်​ရ​သ​တဲ့။ ​ဘုန်း​ြကီး​ေတွ​ေတာင် ​ယ​ဿာ​နု​ဘာ​ေဝ​တာ ​ရွတ်​ရင် ​အ​သံ​ေလး​တိမ်​တိမ်​သွား​ြက​သ​တဲ့။ ​သူ့​ရ​ြပီး​က​တည်း​က ​ရှင်​ဘု​ရင်​ဆို​တာ ​ကျန််​တဲ့​မိ​ဖု​ရား​ေတွ ​ဖွဲ​နဲ့​ဆန်​ကွဲ​ြဖစ်​သွား​သ​တဲ့။ ​

    သူ့​ေကာင်း​မှု​ေတွ​က​ေတာ့ ​အင်း၀​မှာ ​ရှိ​တာ​ဗျ။ ​မယ်​နု​အုတ်​ေကျာင်း​တဲ့။ ​တန်​ခိုး​ြကီး​တဲ့ ​မိ​ဖု​ရား​ပီ​ပီ ​အ​လှူ​ြကီး​အ​တန်း​ြကီး ​ေကျာင်း​ြကီး​ဇ​ရပ်​ြကီး ​ေဆာက်​လှူ​ေပ​မယ့်​လည်း ​သူ​ြပု​ခဲ့​တဲ့ ​အ​ကု​သိုလ်​ကံ​ေြကွး​ကို​ေတာ့ ​သူ​ကိုယ်​တိုင် ​ေပး​ဆပ်​ရ​ပါ​တယ်။ ​ဘ​ြကီး​ေတာ် ​စိတ်​ေနာက်​သွား​ြပီး ​သာ​ယာ၀​တီ​မင်း​သား ​ပုန်​ကန်​နန်း​တက်​ေတာ့ ​မယ်​နု​ေရာ ​သူ့​ေမာင် ​မင်း​သား​ြကီး​ေမာင်​အို​ပါ ​ကွပ်​မျက်​ခံ​ရ​တယ်။ ​အ​သက်​လွတ်​ရာ​လွတ်​ေြကာင်း ​ဆ​ရာ​ေတာ်​ဦး​ဗုဓ်​ဆီ​ဝင်​ဖူး​တဲ့​အ​ခါ ​ဆ​ရာ​ေတာ်​က ​ဇာ​တာ​စစ်​ေဆး​ြကည့်​ြပီး ​သ​မိုင်း​ထဲ​မှာ ​ပဲ့​တင်​ထပ်​ကျန်​ခဲ့​တဲ့ ​စ​ကား​တစ်​ခွန်း​ကို ​မိန့်​တယ်။
    “​ဟဲ့ ​မယ်​နု။ ​သူ့​ေြကွး​ရှိ​က ​ဆပ်​ရ​သည်​သာ။”
     ​တဲ့။

                   ​မယ်​နု​မ​ရှိ​လို့ ​တိုင်း​ြပည်​ြကီး​ေအး​ချမ်း​သွား​ေလ​သည် ​လို့​ေတာ့ ​မ​ထင်​ပါ​နဲ့။ ​သာ​ယာ၀​တီ​မင်း​လက်​ထက်​မှာ​လည်း ​တိုင်း​ေရး​ြပည်​ေရး ​အ​ရှုပ်​ေတာ်​ပုံ​ေတွ ​ပို​လို့​သာ​ဆိုး​ေတာ့​တယ်။ ​ရှင်​ဘု​ရင့်​သား​မှန်​ရင် ​ေရွး​စ​ရာ​လမ်း​က ​နှစ်​ခု​ပဲ​ရှိ​တယ်။ ​သတ်​မ​လား။ ​ေသ​မ​လား။ ​ညီ​အ​ကို​ချင်း​ေပ​မယ့် ​ဘယ်​ေတာ့​မှ ​စိတ်​မ​ချ​ရ​ေတာ့​ဘူး။ ​တစ်​ေယာက်​ေသ​ရင် ​ကိုယ်​နဲ့​ြပိုင်​မယ့်​သူ ​တစ်​ေယာက်​ေလျာ့​တာ။ ​အဲ​သည်​မှာ​တင် ​ဘိုး​ေတာ်​ဘု​ရား​အ​သည်း​စွဲ ​စ​ြကာ​ကိုယ်​ေတာ်​ေလး​တို့ ​ြပည်​မင်း​တို့ ​တန်း​စီ​ြပီး ​ေရ​ချ​ကွပ်​မျက်​ခံ​ရ​တယ်။ ​အ​လို​တူ​အ​လို​ပါ​ဆို ​အ​ေနာက်​နန်း​မ​ေတာ်​မ​ြမ​က​ေလး​လည်း ​ပါ​သွား​တယ်။ ​ြမ၀​တီ​မင်း​ြကီး​ဦး​စ​ဆို ​ေထာင်​ထဲ​က​ေန ​ဘုန်း​ေတာ်​ဘွဲ့​ေရး​ြပီး​ထွက်​ရ​တယ်။ (​ဆယ်​လီ​ဗျစ်​တီ​ေတွ ​အ၀ှာ​ြပု​ရင် ​ေပါ်​လ​စီ​ကား​ရိုက်​ေပး​ရ​သ​လို​ေပါ့​ကွယ်) ​သည်​အ​ေြခ​အ​ေန​ေတွ​က ​ပု​ဂံ​မင်း​ကို ​မ​ြဖစ်​မ​ေန ​ပုန်​ကန်​ဖို့ ​တွန်း​ပို့​လာ​တယ်။ ​

    ေသ​ေြမ​ြကီး ​ရှင်​ေရွှ​ထီး​မို့ ​မ​ေသ​တဲ့​အ​ခါ ​သူ​လည်း​နန်း​တက်​ခွင့်​ြကုံ​လာ​တာ​ေပါ့။ ​ရှင်​ဘု​ရင်​ြဖစ်​ေတာ့ ​ရှင်​ဘု​ရင်​ြဖစ်​တဲ့​စည်း​စိမ်​ကို ​အ​ြပည့်​အ၀​ခံ​စား​တာ​ေပါ့။ ​သူ​ေကာင်း​စား​ေတာ့ ​သူ့​ေဘာ်​ဒါ​ေဘာ်​ချက်​ေတွ ​အ​ကုန် ​နန်း​ထဲ​ေရာက်​လာ​တာ။ ​ြကက်​ကိုင်​တဲ့​ဘိုင်​ဆပ်​က ​ြမို့​ဝန်​ြဖစ်​လာ​တာ​သာ ​ြကည့်​ေတာ့။ ​ဘ​ြကီး​ေတာ်​လက်​ထက်​က ​ပ​ထ​မ ​အ​ဂင်္လိပ်-​ြမန်​မာ​စစ်​ဟာ ​သည်း​သည်း​မ​ခံ​တတ်​တဲ့ ​ပု​ဂံ​မင်း​လက်​ထက်​မှာ ​ဒု​တိ​ယ​အ​ြကိမ်​ထပ်​ြဖစ်​လာ​တယ်။ ​စစ်​ြပိး​ေအာင် ​မ​တိုက်​ရ​ေသး​ခင်​မှာ​ပဲ ​ညီ​ေတာ်​နှစ်​ပါး ​ပုန်​စား​လို့ ​စစ်​က​အ​လို​လို​ရပ်​သွား​တယ်။ ​ြမ​မန်း​ဂီ​ရိ​ယိုး​ဒ​ယား​ထဲ​က ​ေနာင်​ညီ​အ​ကို ​ေရွှ​ဘို​နွယ်​ေတာ်​ရင်း​ဆို​တဲ့ ​မင်း​တုန်း​မင်း​သား​နဲ့ ​က​ေနာင်​မင်း​သား​တို့ ​လက်​ထက်​ေရာက်​လာ​ပါ​ေလ​ေရာ။

                  ​မင်း​တုန်း​မင်း​ြကီး​ဟာ ​ကုန်း​ေဘာင်​မင်း​ဆက်​ထဲ​မှာ ​ပ​ရို​ပါ​ဂန်​ဒါ​ကို ​ေကာင်း​ေကာင်း​နား​လည်​တဲ့​ပုံ​ရ​တယ်။ ​သူ​နန်း​တက်​တာ​ကို ​ဘု​ရား​ရှင်​က​ေတာင် ​ြကို​တင်​သိ​ေတာ်​မူ​လို့ ​ဗျာ​ဒိတ်​ေပး​ထား​ခဲ့​သ​ေယာင် ​ေြပာ​တယ်။ ​ေဂါ​တ​မ​ဘု​ရား​ရှင်​ဟာ ​မ​န္တ​ေလး​ေတာင်​ြကီး​ကို ​ြကွ​ချီ​ေတာ်​မူ​လာ​ြပီး ​စ​န္ဒ​မု​ခိ​ဘီ​လူး​မ​ဆီ​က ​ဝတ်​ပန်း​အ​စုံ (​နို့​နှစ်​လုံး​လို့ ​ေြပာ​တာ​တဲ့။ ​ဘာ​လုပ်​ဖို့​မှန်း​လည်း ​မ​သိ)
    “​ေနာင်​ေသာ​အ​ခါ ​ဤ​အ​ရပ်​၌ ​မင်း​ေယာ​ကျင်္ား​အ​ြဖစ် ​သာ​သ​နာ​ေတာ် ​စည်​ပင်​ပွား​များ​ေစ​အံ့။”
     ​လို့ ​မ​န္တ​ေလး​ြမို့​ဘက် ​လက်​ညှိုး​ေတာ်​ညွှန်​ြပီး ​မိန့်​ြကား​သွား​သ​တဲ့။ ​မန်း​ေလး​ေတာင်​ေပါ်​က ​ဗျာ​ဒိတ်​ေပး​ဘု​ရား​ြကီး​ရယ်၊ ​ကု​သိုလ်​ေတာ်​ဘု​ရား​က ​ဘီ​လူး​မ​ရုပ်​ထု​ရယ်​က ​အဲ​ဒီ​ဇာတ်​ကို ​အ​ထုပ်​ေြဖ​ြပ​တာ။

    ​ြပည်​သူ​ကို​ေတာ့ ​စည်း​ရုံး​တဲ့​ေန​ရာ​မှာ ​ေအာင်​ြမင်​တယ်​လို့ ​ေြပာ​ရ​မှာ​ပဲ။ ​မ​ဟာ​ဂီ​တ​ထဲ​က ​သီ​ချင်း​ြကီး​ေတာ်​ေတာ်​များ​များ​ဟာ ​သူ့​ဘုန်း​ေတာ်​ဘွဲ့​ေတွ​ချည့်​ပဲ။ ​မန်း​ေတာင်​လ​ကင်္ျာ​တို့၊ ​ေအာင်​မ​ဂင်္လာ​တို့၊ ​ေဝ​ဇ​ယ​န္တာ​တို့​လို ​ေကာင်း​ေပ့​ဆို​တာ​ေတွ​မှန်​သ​မျှ ​သူ့​အ​ေြကာင်း။ ​ဒါ​ေပ​သိ ​သူ့​သား​သ​မီး​ေတွ​ေတာ့ ​သူ ​မ​စည်း​ရုံး​နိုင်​ပါ​ဘူး။ ​ဘယ်​စည်း​ရုံး​နိုင်​မ​လဲ။ ​ေမွး​ထား​တာ ​ရာ​ချီ​လို့။ ​သူ့​ဘာ​သူ​ေတာင် ​မှတ်​မိ​နိုင်​စ​ရာ ​မ​ရှိ။

    သည်​အ​ခါ​မှာ​လည်း ​ညီ​ကို​နန်း​လျာ​ထား​လို့ ​သား​ေတွ​က​မ​ေကျ​နပ်​တာ​ေြကာင့် ​ြမင်​ကွန်း​ြမင်း​ခုံ​တိုင်​အ​ေရး​နဲ့ ​က​ေနာင်​အိမ်​ေရှ့​စံ ​နတ်​ရွာ​လား​ပါ​တယ်။ ​အဲ​သည်​အ​ေရး​မှာ ​အ​ခါ​ေပး​ေကာင်း​လို့ (​ေဗ​ဒင်​တွက်​ြပီး ​အ​ချိန်​ေကာင်း​ေရွး​ေပး​တာ​ကို​ေြပာ​တာ) ​ဦး​ပု​ည​ြကီး ​ကိ​စ္စ​တုံး​သွား​တာ။ ​သို့​ေသာ် ​ေနာက်​ကွယ်​က ​သည်​မီး​ကို ​ရှို့​သူ​တစ်​ဦး​ေတာ့ ​ကျန်​ေန​ပါ​သ​တဲ့။ ​အဲ​ဒါ ​ဆင်​ြဖူ​မ​ရှင်​ပါ။

                     ​ကဲ ​သူ့​လည်း ​မိတ်​ဆက်​ေပး​ရ​ပါ​ဦး​မယ်။ ​ေစာ​ေစာ​က ​နန်း​မ​ေတာ်​မယ်​နု ​ကွပ်​မျက်​ခံ​ရ​ေတာ့ ​သူ့​မှာ ​သ​မီး​ငယ်​က​ေလး​ကျန်​ရစ်​တယ်။ ​မင်း​တုန်း​မင်း​သား​ရဲ့​အ​မ​ေတာ် ​စ​ြကာ​ေဒ​ဝီ​မင်း​သ​မီး​က ​အ​သက်​လွှတ်​မိန့်​နဲ့ ​သူ့​အိမ်​ေတာ်​မှာ ​ေမွး​စား​ထား​ြပီး ​ဆုံး​မ​သွန်​သင်​ေပး​တယ်။ ​အ​ေနာက်​နန်း​မ​ေတာ်​မ​ြမ​က​ေလး​က​ေမွး​တဲ့ ​လှိုင်​ထိပ်​ေခါင်​တင်​လည်း ​အ​တူ​တူ​ပဲ။ ​အဲ​သည်​မင်း​သ​မီး​ညီ​အ​မ​ကို ​ဟို​မင်း​သား​ညီ​ေနာင်​နှစ်​ပါး​က ​ေကာက်​ယူ​ေြမှာက်​စား​တာ​ချင်း​တူ​ေပ​မယ့် ​သူ​တို့​နှစ်​ေယာက်​မှာ ​ပါ​လာ​တဲ့ ​ဗီ​ဇ​ေသွး​ချင်း​မ​တူ​လို့ ​ေရာက်​ရာ​လား​ရာ​ချင်း ​ဖိီ​လာ​ဆန့်​ကျင်​ြဖစ်​သွား​တယ်။ ​ချစ်​သ​မျှ​ကို ​အ​ေရး​ေကာင်း​တဲ့ ​မ​ြမ​က​ေလး​က​ေမွး​တဲ့ ​လှိုင်​ထိပ်​ထား​ဟာ ​သူ့​လက်​ထက်​မှာ​လည်း ​စိန်​ြခူး​ြကာ​ေညာင်​ကို ​ေရး​ခဲ့​တာ ​သည်​က​ေန့​ေခတ်​အ​ထိ ​လူ​ေတွ​သိ​ေန​ေသး​တယ်။ ​

    လင်​ထိန်း​ေတာ်​တဲ့ ​ရှင်​မင်း​နု​ရဲ့​သ​မီး ​ဆင်​ြဖူ​မ​ရှင် ​လက်​ဝါး​ေစာင်း​ထက်​ပုံ​က ​သူ့​အ​ေမ​ထက်​မ​သာ​ေသာ်​လည်း ​မ​ေလျာ့​ဘူး။ ​နန်း​ေတာ်​ထဲ​မှာ ​အင်​မ​တန်​မီး​ေသ​တယ်။ ​က​ေနာင်​မင်း​သား​ကို​ရှင်း​တာ ​သူ့​ပ​ေယာ​ဂ​ပါ​တယ်​လို့ ​တပ်​အပ်​စွပ်​စွဲ​တဲ့​သူ​ေတွ​ရှိ​တယ်။ ​မင်း​တုန်း​မင်း​ြကီး​အ​နာ​ေတာ်​သည်း​တဲ့​အ​ခါ ​သူ​လည်း​သူ့​အ​သက်​သူ ​ဖက်​နဲ့​မ​ထုပ်​ပဲ ​ဓါး​နဲ့​အုပ်​ဖို့​ြကံ​ရ​ြပန်​တယ်။ ​မ​ြကံ​လို့​မ​ရ​ဘူး။ ​နန်း​ေတာ်​ထဲ​မှာ ​လက်​မ​ဦး​ရင် ​ဇက်​ြပုတ်​တတ်​မှန်း ​သူ​က​ေလး​ဘ၀​က​တည်း​က ​သိ​တယ်။ ​သူ့​မှာ ​သား​လည်း​ရှိ​တာ​မ​ဟုတ်။ ​လူ​မုန်း​က​လည်း ​များ​ပါ​ဘိ​သ​နဲ့။ ​

    မု​ဆိုး​မ​မိ​ဖု​ရား​ထက်​စာ​ရင် ​ရှင်​ဘု​ရင့်​ေယာ​က္ခ​မ​ြဖစ်​မှ ​စိတ်​ချ​ရ​မယ်​လို့​တွက်​ေတာ့ ​သီ​ေပါ​မင်း​သား​ေကာင်း​စား​ဖို့ ​မင်း​ညီ​မင်း​သား​ေြခာက်​ဆယ်​ေကျာ် ​ေရ​တိမ်​နစ်​ြက​ရ​ြပန်​တယ်။ ​အ​ရာ​ရာ​ဟာ ​ဆင်​ြဖူ​မ​ရှင် ​ဆင်​တဲ့​အ​တိုင်း ​ကွက်​တိ​တိုး​ခဲ့​ေပ​မယ့် ​သူ​ြကိုး​ဆွဲ​လို့​မ​ရ​တာ ​တစ်​ေယာက်​ပဲ ​ရှိ​တယ်။ ​အဲ​ဒါ ​သူ​ေမွး​ထား​တဲ့ ​သူ့​သ​မီး​ကိုယ်​တိုင်​ပါ​ပဲ။ ​သူ့​မှာ​ေရာ ​သူ့​ေသွး​ေတွ ​မ​ပါ​ပဲ​ေန​မှာ​မို့​လား။ ​သ​မီး​အ​ြကီး​နဲ့ ​ဘိ​သိက်​ေြမှာက်​လို့​ေတာင် ​မ​ရ​ဘူး။ ​အ​လယ်​ေကာင်​က ​ဝင်​ထိုင်​သွား​တာ ​သူ့​အ​ေမ​တုန်း​က​လို​ပဲ။ ​သူ​ေတာင် ​မင်း​တုန်း​မင်း​ြကီး ​မိ​ဖု​ရား​ရာ​ချီ​ေန​တာ ​ဘာ​မှ​မ​တတ်​နိုင်​ဘူး။ ​သူ့​သ​မီး​က​ေတာ့ ​က​ေလး​ေမွး​တုန်း ​တစ်​ေယာက်​က​ေလး​ခိုး​စား​တာ​မိ​လို့ ​သူ့​လင်​ရှင်​ဘု​ရင်​ကို ​သူ​ကိုယ်​တိုင် ​ဓါး​နဲ့​လိုက်​သ​တဲ့။ ​ကျန်​တဲ့​ေန​ရာ ​ဘယ်​ေလာက်​မီး​ေသ​မ​လဲ ​စဉ်း​စား​သာ​ြကည့်​ေတာ့။

                 ​ေယာ​ကျင်္ား​ဘ​သား ​အား​ေကာင်း​ေမာင်း​သန် ​သား​ေြခာက်​ေယာက်၊ ​ြမင်း​ရည်​တက် ​ေြခာက်​ကျိပ်​သုံး​ေယာက်​နဲ့ ​တည်​ေထာင်​လာ​ခဲ့​တဲ့ ​ဦး​ေအာင်​ေဇ​ယျ​ရဲ့ ​ကုန်း​ေဘာင်​မင်း​ဆက်​ြကီး​ဟာ ​အား​နွဲ့​တဲ့ ​မိန်း​မ​သား​သုံး​ဆက်​ရဲ့​ေအာက်​မှာ ​မ​လှုပ်​သာ​မ​လွန့်​သာ ​ဩ​ဇာ​ခံ​ြဖစ်​ခဲ့​ရ​တယ်​ဆို​တာ ​ေတာ်​ေတာ်​ြငင်း​ဖို့​ခက်​ပါ​တယ်။ ​ေရှး​ေရှး​က ​မင်း​ငါး​ဆက်​တိုင်​ေအာင် ​ေကာင်း​စား​ခဲ့​တယ်​ဆို​တဲ့ ​မိ​ဖု​ရား​ဖွား​ေစာ​တို့ ​ရှင်​ဘို့​မယ်​တို့​ဆို​တာ ​သူ့​သ​မီး​ဘယ်​သူ​ဘယ်​ဝါ​မှန်း ​မ​သိ​ရ​ဘူး။ ​ဒီ​သား​အ​မိ ​ေြမး​အ​ဖွား ​သုံး​ေယာက်​က​ေတာ့ ​ကုန်း​ေဘာင်​ရာ​ဇ​ဝင်​ကို ​သူ​တို့​မ​ပါ​ပဲ ​ေြပာ​လို့​မ​ရ​ဘူး။ ​

    အ​ထက်​က​ေြပာ​ခဲ့​တဲ့ ​အ​ေြကာင်း​အ​ရာ​ေတွ​အား​လုံး​ဟာ ​သ​မိုင်း​အ​စစ် ​ရာ​ဇ​ဝင်​အ​မှန်​ပါ​လို့ ​ကျမ်း​ဂန်​အ​ရပ်​ရပ်​ကို ​ကိုး​ကား ​မ​ေြပာ​လို​ပါ​ဘူး။ ​မ​ေရ​ရာ​တာ​ေတွ၊ ​ထင်​ေြကး​ေတွ၊ ​ေကာ​လာ​ဟ​လ​ေတွ ​အ​မှတ်​မှား​တာ​ေတွ ​ပါ​ချင်​ပါ​မှာ​ေပါ့။ ​ကိုယ်​လည်း​သ​မိုင်း​ဆို​တာ ​ဆယ်​တန်း​အ​ထိ​ပဲ ​သင်​ခဲ့​ဖူး​တာ။ ​ဒါ​ေပ​မယ့် ​မ​န္တ​ေလး​ေရာက်​တဲ့​အ​ခါ ​ဟို​ေန​ရာ​ေလး​က​ေြပာ​ြပ​လိုက် ​သည်​ေန​ရာ​ေလး​က​ေြပာ​ြပ​လိုက်​နဲ့ ​ငယ်​ငယ်​က ​သင်​ဖူး​တဲ့​သ​မိုင်း​က​ေလး​ေတွ ​နား​ထဲ​ြပန်​ေရာက်​လာ​တုန်း ​ကိုယ့်​သ​မီး​ကို ​ြပန်​ေြပာ​ြပ​တဲ့ ​ပါး​စပ်​ရာ​ဇ​ဝင်​က​ေလး​လို့​သာ ​မှတ်​လိုက်​ပါ။ ​

    ေန​ရာ​ေတွ​က​လည်း ​တ​ေန့​တ​ြခား ​ေပျာက်​ေပျာက်​သွား​တာ။ ​ရာ​ဇ​ဝင်​ေတွ​က​လည်း ​တ​ေန့​တ​ြခား ​ေဟာင်း​ေဟာင်း​သွား​တာ။ ​သည်​လို​သာ ​ပုံ​ြပင်​ေလး​နဲ့ ​ေြပာ​မ​ြပ​ရင် ​ေနာင်​ကျ​ဘာ​မှ ​ြပ​စ​ရာ​ကျန်​ေတာ့​မယ် ​မ​ဟုတ်​ဘူး။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.