• “​ဝိ​ဇ္ဖာ​ေဇာ်​ဂျီ ​ေပါ​သည့်​ြမိုင်​လယ် ​ထူး​ဆန်း​အံ့​ဩ​ဖွယ်”

    ​က​မာ္ဘ​ေပါ်​မှာ ​အ​လှ​ဆုံး​အ​မျိုး​သ​မီး​လို့ ​ေြမှာက်​စား​ြက​တဲ့ ​ေဟာ​လီး​ဝုဒ်​က ​အယ်​လစ်​ဇ​ဘက်​ေတ​လာ​ြကီး​ဟာ ​သူ့​တစ်​သက်​မှာ ၁၂ ​ခါ​တိ​တိ ​လင်​ယူ​ဖူး​သ​တဲ့။ ​အဲ​သည်​ထဲ​မှာ ​နှစ်​ခါ​ြပန်​ေပါင်း​တာ ​ရစ်​ချတ်​ဘာ​တန်​ြကီး​တစ်​ေယာက်​ပဲ ​ရှိ​တယ်။ ​ကျန်​တာ​ေတွ​က ​ဟင် ​ဆို ​လှည့်​မ​ြကည့်​ေတာ့​ဘူး။ ​

    ကိုယ်​တို့​ဆီ​က ​ဝိ​ဇ္ဖာ ​နဲ့ ​သိ​ပၸံ​ဆို​တာ​က​ေတာ့ ​ေတာ်​ြကာ​ေပါင်း​လိုက် ​ြပန်​ကွဲ​သွား​လိုက်၊ ​ေနာက် ​ြပန်​ေပါင်း​လိုက်​နဲ့ ​ရှုံ​ချည်​နှပ်​ချည်​လုပ်​ေန​တာ ၁၂ ​ခါ​ေတာင် ​မ​က​ေတာ့​ဘူး။ ​

    ကိုယ်​ေတွ ၁၀​တန်း​ေအာင်​တဲ့​ေခတ်​တုန်း​က​ေတာ့ ​အဲ့​နှစ်​ခု​က ​ေပါင်း​လျက်​သား​က​ေလး။ ​ဒါ​ေြကာင့်​မို့​လို့ ​ဤ​ေဖ​စ​ကို​ြကီး​ဟာ ​သ​မိုင်း​ဆို​လည်း ​မိုင်း​လိုက်​တာ​ပဲ။ ​ပ​ထ​ဝီ​ဆို​လည်း ​ဝီ​လိုက်​တာ​ပဲ။ ​ေဘာ​ဂ​ဆို​လည်း ​လိုက်​ဂ​လို့​ရ​တယ်။ ​ဒါ​ေပ​သိ ​ဇီ၀​တို့ ​ရု​က္ခ​တို့​ကျ​ေတာ့ ​ေဆး​ေကျာင်း​ေရာက်​မှ ​က​ြကီး​ေရ​က​ခဲ့​ရ​တယ်။ ​ေနာက်​လူ​ငယ်​ေတွ ​ကိုး​တန်း​ေရာက်​တာ​နဲ့ ​အ​ဂင်္လိပ်​လို ​ကျက်​ရ​မှတ်​ရ​တဲ့ ​အဲ​သည်​ဘာ​သာ​ေတွ​ကို ​ကိုယ်​ေတွ​မ​ေတာ့ ​ေဆး​ေကျာင်း​သား​ြကီး​လုပ်​ြပီး ​မယ်​ရ​စ္စ​တမ်၊ ​ဇိုင်​လမ်၊ ​ဖ​လို​ဝမ် ​နဲ့ ​ြမန််​မာ​လို ​ကျိတ်​ေန​ရ​တာ။ ​

    ဒု​တိ​ယ​နှစ်​ေရာက်​ေတာ့​မှ ​ဖတ်​စာ​အုပ်​အ​ထူ​ြကီး​ေတွ​ကို ​ြမန်​မာ​လို​တစ်​ခွန်း​မှ ​မ​ေြပာ​ပဲ ​သင်​ရ​တဲ့​အ​ခါ ​ဂျွမ်း​ကို​ပစ်​ေန​တာ​ပဲ။ ​ဖတ်​တတ်​ဘူး။ ​အဲ့​ဒါ​မျိုး​ြကီး​ေတွ။ ​ဆ​ရာ​ေတွ ​စာ​ေခါ်​ေပး​ထား​တဲ့ ​အ​ပုဒ်​လိုက် ​အ​ပုဒ်​လိုက်​က​ေလး​ေတွ​ပဲ ​ဖတ်​တတ်​တာ။ ​ဝူး​သ​ရင်း​ဟိုက်​တို့​ဘာ​တို့​များ​ြဖင့် ​ထွက်​ကို ​ေြပး​မှာ။ ​ပုံ​ြပင်​ေတာင် ​မ​ဖတ်​ဖူး​ပဲ​နဲ့ ​ဘယ့်​နှယ် ၀​တ္ထု​စာ​အုပ်​ြကီး ​အ​ဂင်္လိပ်​လို​သင်​မယ်​ဆို​ေတာ့ ​ေသ​ရ​ချည်​ရဲ့​ဗျာ။

                ​ဒါ​ေပ​မယ့် ​ကိုယ့်​ထက်​အ​ငယ်​ေတွ ​အဲ​သ​ဟာ​ြကီး​နဲ့ ​ဆယ်​တန်း​ေအာင်​လာ​ြက​ေတာ့​လည်း ​သူ့​ဟာ​နဲ့​သူ ​ြဖစ်​သွား​တာ​ပါ​ပဲ။ ​ေဆး​ေကျာင်း​ေရာက်​ေတာ့ ​သိပ်​အ​ခက်​အ​ခဲ​မ​ရှိ​ေတာ့​ဘူး။ ​ဒါ​ေလး​များ ​ြဖစ်​သွား​တယ်။ ​လူ​ြကီး​ေတွ​က ​ေကာင်း​တယ်​ထင်​လို့ ​စီ​မံ​တာ​ပဲ။ ​ဆ​ရာ့​ဆ​ရာ​ေတွ​ပါ​ဆို​မှ ​ပ​ညာ​ေရး​စံ​နစ်​နဲ့ ​ပတ်​သက်​ရင် ​သူ​တို့​ေလာက်​တတ်​တာ ​ရှိ​ကို​မ​ရှိ​ဘူး။ ​ဒီ​လို​လုပ်​တာ ​ပ​ညာ​ေရး​ကို ​အ​ဆင့်​ြမှင့်​တာ​ပါ​လား​လို့ ​သ​ေဘာ​ေပါက်​လာ​တယ်။ ​ဝိ​ဇ္ဖာ ​နဲ့ ​သိ​ပၸံ​ဘာ​သာ​ရပ်​ေတွ​က ​သပ်​သပ်​စီ​ဆို​ေတာ့ ​က​ေလး​ေတွ​မှာ ​ကိုယ်​သန်​ရာ​သန်​ရာ​ဘက်​မှာ ​စိတ်​ဝင်​တ​စား ​ထဲ​ထဲ​ဝင်​ဝင် ​သင်​ြကား​တတ်​ေြမာက်​ခွင့်​ရ​နိုင်​တာ​ေပါ့။ ​ဒါ​က​ေတာ့ ​လူ​ြကီး​ေတွ​ဘက်​က ​သ​ေဘာ​ထား​ေပါ့။

                ​က​ေလး​ေတွ​ဘက်​က​ေတာ့ ​ေထွ​ေထွ​ထူး​ထူး ​စဉ်း​စား​မ​ေန​ပါ​ဘူး။ ​သိ​ချင်​လို့​လည်း ​မ​ဟုတ်​ဘူး။ ​တတ်​ချင်​လို့​လည်း ​မ​ဟုတ်​ဘူး။ ​စာ​ေမး​ပွဲ​ကျ​ေတာ့ ​အ​မှတ်​များ​နိုင်​သ​မျှ ​များ​များ​ရ​ဖို့​အ​တွက်​က ​သိ​ပၸံ​တွဲ​ေတွ​က​မှ ​စိတ်​ချ​ရ​တယ်။ ​တစ်​ခု​မှန် ​တစ်​မှတ်၊ ​နှစ်​ခု​မှန် ​နှစ်​မှတ်၊ ​အ​ကုန်​မှန်​ရင် ​အ​မှတ်​ြပည့်​ရ​မှာ။ ​ဝိ​ဇ္ဖာ​တွဲ​ေတွ​က ​အဲ​သ​လို​မှ ​မ​ဟုတ်​ပဲ​နဲ့။ ​ဘယ်​နှစ်​ခု​မှန်​မှန် ​အ​မှတ်​က ​သူ့​ဟာ​သူ​သင့်​ရုံ​ေပး​တာ။ ​တ​က္က​သိုလ်​ပ​ညာ​ေရး​ကို ​အ​မှတ်​နဲ့​ဆုံး​ြဖတ်​တဲ့​အ​ခါ ​ဝိ​ဇ္ဇာ​ဘာ​သာ​ရပ်​ေတွ​က ​နည်း​နည်း​ေလး​မှ ​အား​မ​ကိုး​ေလာက်​ဘူး။ ​ဆ​ရာ​ဝန်၊ ​အင်​ဂျင်​နီ​ယာ၊ ​ေရ​ေြကာင်း​သိ​ပၸံ၊ ​အဲ​ဒါ​ေတွ ​သွား​ချင်​ရင်​လည်း ​သိ​ပၸံ​တွဲ​နဲ့​မှ ​ြဖစ်​မှာ။ ​

    ဒါ​ေြကာင့်​မို့​လို့ ​ဝိ​ဇ္ဇာ​တွဲ ​ဘာ​သာ​ရပ်​ေတွ​ဟာ ​သိ​ပၸံ​တွဲ​ေတွ​နဲ့ ​ယှဉ်​ရင် ​သိပ်​မျက်​နှာ​ငယ်​ရ​တယ်။ ​အ​မှန်​ေတာ့ ​နှိုင်း​ယှဉ်​စ​ရာ ​မ​ဟုတ်​တဲ့ ​နှစ်​ခု​ကို ​အ​မှတ်​နဲ့​တိုက်​ြပီး ​ကိုယ်​လို​ရာ​ဆွဲ​အ​ကဲ​ြဖတ်​ေန​လို့ ​အဲ​သ​လို​ြဖစ်​ကုန်​တာ​ပါ။ ​ပ​ညာ​ရပ်​ရဲ့​သ​ဘာ၀​ကို ​အ​မှတ်​က​ကွယ်​ထား​လို့ ​အ​မှန်​ကို ​မ​ြမင်​နိုင်​ြက​တာ။ ​တ​ကယ်​တမ်း​စဉ်း​စား​ြကည့်​ေတာ့ ​ပ​ညာ​သင်​တယ်​ဆို​တာ ​စာ​ေမး​ပွဲ​မှာ ​အ​မှတ်​များ​များ​ရ​ဖို့​သက်​သက် ​မ​ဟုတ်​ဘူး။

               ​ကိုယ့်​ဘာ​သာ​ေတွး​ြကည့်​မိ​သ​ေလာက်​ေတာ့ ​ဆယ်​တန်း​အ​ထိ ​ဝိ​ဇ္ဇာ ​နဲ့ ​သိ​ပၸံ​ကို ​မ​ခွဲ​ပဲ ​နှစ်​ခု​စ​လုံး​သင်​ရ​တာ ​ပို​ေကာင်း​တယ်​လို့ ​ြမင်​ပါ​တယ်။ ​အဲ​သည်​အ​ေတွး​က ​ဘယ်​အ​ချိန်​ကျ​မှ ​ရ​သ​လဲ​ဆို​ေတာ့ ​သ​မီး​ကို ​ြပင်​ဦး​လွင်​က National Landmark Garden ​လို့​ေခါ်​တဲ့ ​အ​မျိုး​သား​ဥ​ယျာဉ်​ကို ​လိုက်​ပို့​ေတာ့​မှ ​စဉ်း​စား​မိ​တာ​ပါ။ ​ကား​ဆ​ရာ​ြကီး​က ​တိုင်း​ရင်း​သား​ေကျး​ရွာ​လို့ ​ေြပာ​ြပီး ​လိုက်​ပို့​ေတာ့ ​ကိုယ့်​စိတ်​ထဲ​မှာ ​သာ​ေက​တ​မှာ​ရှိ​တဲ့ ​တိုင်း​ရင်း​သား​ေကျး​ရွာ​နဲ့ ​အ​တူ​တူ​ပဲ ​လို့​ထင်​ခဲ့​တယ်။ ​ကိုယ့်​တိုင်း​ရင်း​သား​ေလး​ေတွ​ကို ​တိ​ရ​စာ္ဆန်​ဥ​ယျာဉ်​မှာ ​ရုံ​သွင်း​ြပ​သ​လို​မျိုး ​အိမ်​ေသး​ေသး​ေလး​ေတွ​ေဆာက်​ေန​ခိုင်း​ြပီး ​ြပ​စား​တာ​လို့ ​ထင်​မိ​တယ်။ ​တ​ကယ်​တမ်း​ကျ​ေတာ့ ​အဲ​သ​လို ​မ​ဟုတ်​ပါ​ဘူး။ ​

    သ​မီး​က ​မ​ထင်​မှတ်​ပဲ ​စိတ်​ဝင်​တ​စား ​စုံ​ေအာင်​လိုက်​ြကည့်​တဲ့​အ​ခါ​ကျ​မှ ​ဟုတ်​သား​ပဲ။ ​သည်​အ​ေြကာင်း​ေတွ ​သူ့​ကို ​တစ်​ခါ​မှ​လည်း ​ေြပာ​မ​ြပ​ဖူး​ေသး​ဘူး​လို့ ​သ​တိ​ထား​မိ​လာ​တယ်။ ​ြမန်​မာ​ြပည်​တ​နံ​တ​လျား​မှာ​ရှိ​တဲ့ ​ြပည်​နယ်​ေတွ ​တိုင်း​ေဒ​သ​ြကီး​ေတွ​မှာ ​လည်​စ​ရာ​ပတ်​စ​ရာ ​စိတ်​ဝင်​စား​စ​ရာ ​အ​ထင်​က​ရ​ေန​ရာ​ေတွ ​ဘာ​ရှိ​သ​လဲ​လို့ ​သူ့​ဘာ​သာ ​နှံ့​စပ်​ေအာင် ​လိုက်​ြကည့်​ေဖာ်​ရ​တာ​ေတာင် ​ေကျး​ဇူး​တင်​ေန​ရ​ေသး။ ​ေရး​ထား​တဲ့ ​ေြကး​ြပား​ဆိုင်း​ဘုတ်​က​ေလး​ေတွ ​မ​ေတွ့​ရင် ​အဲ​ဒါ​ဘာ​ြကီး​လဲ​လို့ ​ကိုယ့်​လာ​လာ​ေမး​တဲ့​အ​ခါ ​ကိုယ်​ေတာင်​မှ ​ဇ​ေဝ​ဇ​ဝါ​ရယ်။ ​ဒီ​နယ်​က​ဆို ​ဒါ​ေန​မှာ​ေပါ့။ ​ဟို​ြပည်​နယ်​သွား​ရင် ​ဟို​ေန​ရာ​ေတွ့​လိမ့်​မယ်။ ​အဲ​သ​လို ​ေမး​ရင်း​ေြဖ​ရင်း ​နဲ့​ကျ​မှ ​သ​မီး​ကို ​ကိုယ့်​နိုင်​ငံ​ရဲ့ ​ပ​ထ​ေဝီ​တွ​နဲ့ ​ရင်း​နှီး​ေအာင် ​တစ်​ခါ​မှ ​မိတ်​ဆက်​မ​ေပး​ဖူး​ေသး​တာ ​သ​တိ​ရ​လာ​တယ်။

                 ​တ​န​သင်္ာ​ရီ​တိုင်း​မှာ ​ကိုယ်​သိ​တာ ​ဘာ​မှ​မ​ရှိ​ဘူး။ ​ြမိတ်၊ ​ထား​ဝယ်၊ ​ေကာ့​ေသာင် ​သုံး​ခု​ပဲ ​ြကား​ဖူး​တယ်။ ​သူ​တို့​က ​ေြကး​ရုပ်​ြကီး​တစ်​ရုပ်​ြပ​ထား​ေတာ့ ​အဲ့​ဒါ ​ဘာ​ြကီး​ပါ​လိမ့် ​လို့ ​စဉ်း​စား​မ​ရ​ဘူး။ ​ဆိုင်း​ဘုတ်​လိုက်​ရှာ​ဖတ်​ေတာ့​မှ ​ေကာ့​ေသာင်​မှာ​ရှိ​တဲ့ ​ဘု​ရင့်​ေနာင်​အ​ငူ​က ​ေြကး​ရုပ်​တဲ့။ ​က​ချင်​ြပည်​နယ်​ကို ​ေြခ​တို​ေအာင်​လိုက်​ရှာ​ြပီး ​ေတာင်​ကုန်း​အ​ြကီး​ြကီး​ေတွ့​ေတာ့ ​ဘာ​ကို​ြပ​ချင်​ပါ​လိမ့်​ဆို ​တစ်​ပတ်​ြပီး​တစ်​ပတ် ​လိုက်​ရှာ​ြက​တယ်။ ​

    ဘာ​မှ​လည်း ​မ​ေတွ့​ဘူး။ ​ေထာင့်​နား​ေလး​က ​ေလ​ယာဉ်​ပျံ​ေသး​ေသး​ေလး​က ​ဦး​ေတ​ဇ​ြကီး ​ဟတ်​စ​ကီး​ပျက်​ကျ​တာ ​ြပ​ချင်​လို့​များ​လား​ေပါ့။ ​ကုန်း​ေပါ်​က​ြပန်​ဆင်း​ြပီး ​ေအာက်​ေရာက်​ေတာ့​မှ ​ဆိုင်း​ဘုတ်​ရှာ​ေတွ့​တယ်။ ​ခါ​ကာ​ဘို​ရာ​ဇီ​တဲ့။ ​တိန်။ ​ေနာက်​နှစ်​ကျ​ရင် ​သ​မီး​က ​အဲ​သည် ​ပ​ထ​ေဝီ​တွ ​သ​မိုင်း​ေတွ​နဲ့ ​တစ်​သက်​လုံး ​အိုး​စား​ကွဲ​ေတာ့​မှာ​လို ့ ​သိ​လာ​ေတာ့ ​မ​ြဖစ်​ေသး​ပါ​ဘူး။ ​ဒါ​ေတွ ​သူ​သိ​ဦး​မှ ​ြဖစ်​မှာ​ေပါ့ ​လို့ ​ေတွး​မိ​လာ​ပါ​တယ်။

                   ​ကိုယ့်​နိုင်​ငံ​က​ေြမ ​ကိုယ်​ပိုင်​တယ် ​လို့​သ​ေဘာ​ထား​လို့​မ​ရ​ေပ​မယ့်​လည်း (​တ​ချို့​က​ေတာ့ ​ရ​ြက​ပါ​သ​ေလ။ ​ကိုယ့်​အ​သက်​ေတာင် ​သူ​တို့​က ​ပိုင်​တယ်​ထင်​ထား​တာ) ​ြမန်​မာ​လူ​မျိုး​တစ်​ေယာက်​ရယ်​လို့ ​ြဖစ်​လာ​ရင် ​ကိုယ့်​တိုင်း​ြပည်​ရဲ့ ​ေရ​ေြမ​ေတာ​ေတာင် ​နယ်​နိ​မိတ်​ေတွ​ကို ​သိ​ထား​သင့်​တာ ​အ​ေရး​ြကီး​လို့​ေပါ့။ ​ကိုယ်​က​ဘယ်​ေန​ရာ ​ဘယ်​အ​ရပ်​ထိ ​ပိုင်​မှန်း​မ​သိ​ရင် ​သူ​များ​ေတွ ​ကျူး​ေကျာ်​ဝင်​လာ​တာ​နဲ့ ​ဘိုး​ဘွား​အ​ေမွ​ေတွ ​ကုန်​လိမ့်​မယ်။ ​

    ကိုယ့်​တိုင်း​ရင်း​သား​ေတွ​လည်း​ပဲ ​ဒီ​သ​ေဘာ​ပဲ။ ​က​ယန်း​တိုင်း​ရင်း​သား​ေတွ​ကို ​ကိုယ်​က ​အ​ေရး​မ​ေပး​လို့ ​ယိုး​ဒ​ယား​ဘက်​မှာ ​ရွာ​တည်​ြပီး ​သူ​တို့ ​မျိုး​နွယ်​ပါ​လို့ ​တံ​ဆိပ်​ကပ် ​က​မာ္ဘ​လှည့်​ခ​ရီး​သည်​ေတွ​ကို ​ြပ​စား​ေန​ြပီ။ ​အိ​န္ဒိ​ယ​မှာ​လည်း ​နာ​ဂ​ေြမ​ဆို​ြပီး ​ကိုယ့်​ဆီ​က ​နာ​ဂ​တိုင်း​ရင်း​သား​ေတွ​ကို ​လက်​ခံ​ေမွး​စား​ထား​ြက​ြပီ။

     ​ဘယ်​မှာ​လဲ။ ​လိုက်​ရှာ​ြက​ပါ​ဦး။ ​ငါ​တို့​လည်း ​ြပ​စား​ရ​ေအာင်​ေလ ​ဆို​တဲ့​သ​ေဘာ​ထား​နဲ့ ​ေတွ့​သ​မျှ​လိုက်​ေခါ်​ရ​မယ် ​လို့ ​မ​ဆို​လို​ပါ​ဘူး။ ​အဲ​သည်​တိုင်း​ရင်း​သား​ေတွ​ဟာ ​တ​ကယ်​ေတာ့ ​ကိုယ့်​ေြမ​ကိုယ့်​ေရ​ေပါ်​မှာ ​ေပါက်​ဖွား​တဲ့ ​ဌာ​ေန​တိုင်း​ရင်း​သား​ြဖစ်​တယ် ​လို့ ​ကိုယ့်​ဘာ​သာ​ေတာင် ​ေသ​ချာ​မ​သိ​ရင် ​ေနာင်​ေလး​ငါး​ဆယ်​နှစ်​ဆို ​ကိုယ့်​ဆီ​မှာ ​အ​မျိုး​တုန်း​သွား​လိမ့်​မယ်။

                    ​ကိုယ်​ငယ်​ငယ်​တုန်း​က​ေတာ့ ​ပ​ထ​ဝီ​ကို ​ဆယ်​တန်း​အ​ထိ​သင်​ရ​တဲ့​အ​တွက် ​ကိုယ့်​တိုင်း​ြပည် ​ေဒ​သ​န္တ​ရ​ဗ​ဟု​သု​တ​ေတာ့ ​အ​ထိုက်​အ​ေလျာက် ​ရှိ​ခဲ့​တယ်။ ​က​ယား​ြပည်​နယ်​လို့​ဆို​တာ​နဲ့ ​ေလာ​ပိ​တ ​နဲ့ ​မိုး​ြဗဲ​ဆည်၊ ​ဝိုင်း​ေမာ်​လို့ ​ြကား​လိုက်​ရင် ​ဝါ​ေရှာင်​ဆည်၊ ​န​မ္မ​တူ​မှာ ​ေဘာ်​တွင်း၊ ​ပျဉ်း​မ​နား​မှာ ​သ​ြကား​စက်၊ ​စစ်​ေတာင်း ​နဲ့ ​ေရ​နီ​မှာ ​စ​က္ကူ​စက်၊ ​ချင်း​ေတာင်​မှာ ​ဘာ​စက်​ရုံ​မှ ​မ​ရှိ​ဘူး။ ​ရိဒ်​ေရ​ကန်​ြကီး​ပဲ ​ရှိ​တယ်။ ​ဒါ​ေပ​မယ့် ​ေတာင်​တက်​သ​မား​ေတွ ​သည်း​ေြခ​ြကိုက်​တဲ့ ​နတ်​မ​ေတာင်​တို့ ​ဝိ​တို​ရိ​ယ​ေတာင်​တို့ ​ရှိ​တယ်။ ​က​ချင်​ြပည်​နယ်​မှာ ​ရှိ​တဲ့ ​ခါ​ကာ​ဘို​ရာ​ဇီ၊ ​ဂမ်​လမ်​ရာ​ဇီ​တို့​က ​ေပ​ေသာင်း​ကိုး​ေထာင်​ေကျာ်​ြမင့်​လို့ ​ေတာ်​ရုံ​လူ ​မ​တက်​နိုင်​ဘူး။ ​

    အင်း​ေတာ်​ြကီး​ကန်​ဆို​တာ ​ြမန်​မာ​ြပည်​မှာ ​အ​ြကီး​ဆုံး​ပဲ။ ​ဒါ​ေပ​မယ့် ​အ​ထဲ​မှာ ​ဘာ​မှ​မ​ရှိ​လို့ ​ဘယ်​သူ​မှ ​မ​သွား​ြက​ဘူး။ ​ဟူး​ေကာင်း​ေတာင်​ြကား၊ ​မ​ဏိ​ပူ​ရ ​အင်​ဖာ​လမ်း၊ ​ဘု​ရား​သုံး​ဆူ​ေတာင်​ြကား​လမ်း၊ ​အဲ​သ​လို ​တို့​ထိ​တို့​ထိ​က​ေလး​ေတွ​ကို ​တ​ခါ​မှ ​မ​ေရာက်​ဖူး​ပဲ​နဲ့ ​ြကား​ဖူး​နား၀ ​ရှိ​ေန​တယ်။ ​အ​လုပ်​ထဲ​ဝင်​လို့ ​နယ်​ကို​ထွက်​ရ​တဲ့​အ​ခါ​ကျ​မှ ​ကိုယ်​ေရာက်​ေန​တဲ့​ေန​ရာ​ကို ​ေြမ​ပုံ​ထဲ​ရှာ​ြပီး ​ဝန်း​ကျင်​တစ်​ခွင် ​ြပဲ​ြပဲ​စင်​ေအာင် ​ေလျှာက်​လည်​ရ​တယ်။ ​အ​ခု​ဆို ​ရှမ်း​ြပည်​သိ​သွား​ြပီ။ ​ရ​ခိုင်​ြပည် ​သိ​သွား​ြပီ။ ​ပ​ထ​ဝီ​ဆို​တာ ​အဲ့​သ​လို ​လိုက်​ဖတ်​ရ​ရင် ​သိပ်​စိတ်​ဝင်​စား​စ​ရာ ​ေကာင်း​သ​ကိုး။

                   ​ြပန်​စဉ်း​စား​ြကည့်​ရင် ​ပ​ထ​ဝီ​ထက် ​ပို​စိတ်​ဝင်​စား​စ​ရာ​က ​ေဘာ​ဂ​ေဗ​ဒ​ပဲ။ ​အဲ​သည်​နှစ်​ခု​ေပါင်း​မှ ​တစ်​ဘာ​သာ​ြဖစ်​တာ။ ​ေကျာင်း​သား​ဘ၀​တုန်း​က​ေတာ့ ​ငါး​ဆယ်​ဖိုး​စီ ​လို့​ပဲ ​ြမင်​ခဲ့​တယ်။ ​ဆယ်​တန်း​မှာ ​မုန်း​စ​ရာ​အ​ေကာင်း​ဆုံး ​ဘာ​သာ ​နှစ်​ခု ​လို့ ​သ​ေဘာ​ထား​ခဲ့​တယ်။ ​နား​မ​လည်​ပဲ ​အ​လွတ်​ကျက်​ေန​ရ​လို့။

     ​အ​ခု​မှ ​ဘာ​ကို ​စိတ်​ဝင်​စား​သ​လဲ​ဆို​ေတာ့ ​ကိုယ်​တို့​ကို ​ေဘာ​ဂ​ေဗ​ဒ (Economy) ​လို့ ​ေခါင်း​စဉ်​တပ်​ြပီး ​သင်​ြကား​ပို့​ချ​ေပး​လိုက်​တာ​ေတွ​က ​အ​ခု​ေခတ်​မှာ​လို ​စီး​ပွား​ေရး​ပ​ညာ​ရှင်​အ​ြဖစ် ​ြကီး​ပွား​ချမ်း​သာ​အံ့​ေသာ ​အ​ေတွး​အ​ြမင် ​ဗ​ဟု​သု​တ​များ ​မ​ပါ​ေလ​ေအာင် ​သန့်​စင်​ထား​တယ်။ ​ဆို​ရှယ်​လစ်​စံ​နစ်​ဆို​တာ ​ေဇာ​တိ​က ​ဇ​ဋိ​လ​တို့​ကို ​ေမွး​ထုတ်​စ​ရာ​ေြမ ​မ​ဟုတ်​ေလ​ဘူး။ ​အ​တိတ်​ကံ​အ​ရ ​ေရွှ​ေတာင်​ြကီး​ေပါက်​လာ​လည်း ​ြပည်​သူ​ပိုင် ​အ​သိမ်း​ခံ​ရ​လိမ့်​မယ်။ ​ဒါ​ေြကာင့် ​ေဘာ​ဂ​ေဗ​ဒ​ေပ​မယ့် ​ကိုယ်​တို့​သင်​ခဲ့​ရ​တာ ​ဆို​ရှယ်​လစ်​စီး​ပွား​ေရး ​ေဘာ​ဂ​ေဗ​ဒ။

                  ​အ​ရင်​တုန်း​က​ေတာ့ ​သူ​တို့​လို​ချင်​တဲ့ ​ေပါ်​လ​စီ​ေတွ​ကို ​ေကျာင်း​သား​ေတွ​ေခါင်း​ထဲ ​အ​တင်း​ရိုက်​သွင်း​ေန​တာ ​လို့ ​ြမင်​ခဲ့​တယ်။ ​တ​ကယ့်​တ​ကယ်​ကျ ​ရ​လာဒ်​က ​သူ​တို့​ေမျှာ်​မှန်း​သ​လို ​မ​ြဖစ်​ခဲ့​ပါ​ဘူး။ ​ကိုယ်​တို့​မျိုး​ဆက်​မှာ ​ေဒါင်​ေဒါင်​ြမည်​ေက​ဒါ​ပါ​လို့ ​သူ​တို့​ေမွး​ထုတ်​ထား​တဲ့​က​ေလး​ေတွ​ဟာ ​သည်​က​ေန့​ေခတ်​မှာ ​ဆို​ရှယ်​လစ်​စ​ကား ​ေလ​သံ​ေတာင် ​မ​ဟ​ြက​ပဲ ​လစ်​ဘ​ရယ်​လိုက်​ြက​သ​မှ ​ေယာ​ယိမ်း​လိုက် ​ဘ​သား​ယိမ်း​လိုက်​နဲ့​ေန​တာ။ ​

    ကိုယ်​ေတွ​သာ ​ကွမ်း​စား​ြပီး​ေထွး​မယ် ​မ​ြကံ​နဲ့ ​သည်​ေကာင်​အ​နီ ​သည်​ေကာင်​အ​နီ​နဲ့ ​လက်​ညှိုး​ထိုး​ခံ​ရ​ေရာ။ (​ခံ​ရ​ေပ​မ​ေပါ့ ​သူ​တို့​လို ​ဓ​န​ရှင်​မှ ​မ​ဟုတ်​တာ) ​ေနာက်​ေတာ့ ​သ​ေဘာ​ေပါက်​လာ​တယ်။ ​ြမန်​မာ​ြပည်​က ​ကွန်​ြမူ​နစ်​ဆို​တာ ​မာ့ခ်စ်​ဝါ​ဒ​ကို ​ယုံ​ြကည်​သူ​ြဖစ်​စ​ရာ​မ​လို​ဘူး။ ​

    အ​စိုး​ရ​နဲ့ ​က​ဏ္ဍ​ေကာ​စ​လုပ်​ြပီး ​အ​ဖျက်​အ​ေမှာက်​လုပ်​ငန်း​ေတွ ​လုပ်​ေဆာင်​ေန​သူ​ဆို​ရင် ​အ​လို​လို ​ကွန်​ြမူ​နစ်​တံ​ဆိပ် ​ကပ်​ပ​လိုက်​တယ်။ ​ဆို​ရှယ်​လစ်​ရဲ့​ရန်​သူ​ဟာ ​အ​ရင်း​ရှင်​လို့ ​မှတ်​ေန​တာ။ ​ကိုယ့်​ဆီ​မှာ​ေတာ့ ​ဘာ​လို့ ​ကွန်​ြမူ​နစ်​ြဖစ်​ေန​သ​လဲ ​မ​သိ​ဘူး။ ​အ​ခု​ဆို​ရင် ​က​မာ္ဘ​ေပါ်​မှာ ​လက်၀ဲ​အုပ်​စု​လို့ ​နံ​မယ်​တပ်​ထား​တဲ့ ​ဆို​ရှယ်​လစ်၊ ​ကွန်​ြမူ​နစ် ​ဆို​တာ ​ဘာ​မှ​ေတာင် ​သိပ်​မ​ကျန်​ေတာ့​ဘူး။ ​ြကီး​ြကီး​မား​မား​ဆို ​ရု​ရှား၊ ​တ​ရုတ်၊ ​ေြမာက်​ကို​ရီး​ယား​ပဲ ​ရှိ​ေတာ့​တယ်။ ​

    ကိုယ်​တို့ ​ြမန်​မာ​ြပည်​က ​ဟို​ဘက်​ကို​ေတာ်​ေတာ်​ြကီး​ယိမ်း​သွား​တာ ​အ​ေမ​ရိ​ကန်​ြကီး​ေတာင် ​ဝင်​ကာ​ထွက်​ကာ ​အ​ခါ​ခါ ​ရှိ​ခဲ့​ြပီ။ ​တ​ချိန်​တုန်း​က ​က​မာ္ဘ​ေပါ်​မှာ ​ပ​စ္စည်း​မဲ့​လူ​တန်း​စား​တစ်​ရပ်​လုံး​ကို ​သိမ်း​ကျုံး​စည်း​ရုံး​နိုင်​တဲ့ ​ကားလ်​မာ့ခ်စ် ​ရဲ့ ​အ​ရင်း​ကျမ်း​ြကီး​ဆို​တာ ​ကိုယ်​တို့ ​အ​ထက်​တန်း​ေကျာင်း​သား​ဘ၀​က ​ြမည်း​စမ်း​တီး​ေခါက်​လို့ ​ြကား​ဖူး​နား၀ ​ရှိ​ခဲ့​သား​ပဲ ​လို့ ​ေတွး​မိ​တဲ့​အ​ခါ ​အဲ​ဒီ​တုန်း​က ​သင်​ခဲ့​ရ​တဲ့ ​ေဘာ​ဂ​ေဗ​ဒ​ေတွ​ကို ​စိတ်​ဝင်​စား​ဖို့​ေကာင်း​လာ​တယ်​လို့ ​ေြပာ​တာ​ေပါ့။

                  ​အ​ခု​ေခတ်​မှာ ​ပ​ညာ​ေရး​စံ​နစ်​ြကီး ​အား​ေကာင်း​လာ​ေတာ့ ​နိုင်​ငံ​တ​ကာ​အ​ဆင့်​မီ ​အင်​တာ​ေန​ရှင်​နယ်​စ​ကူး​ြကီး​ေတွ ​ပု​ဝါ​တစ်​ကမ်း​လက်​တစ်​ကမ်း​ကို ​အ​သင့်​ေရာက်​ေန​ပါ​ြပီ။ ​သည်​မှာ​တက်​ချင်​သ​လား။ ​ဟို​မှာ​သွား​တက်​ချင်​သ​လား။ ​ြကိုက်​တာ​ေရွး။ ​ေဒါင်​ေဒါင်​ြမည် ​ဒိတ်​ဒိတ်​ြကဲ​ေတွ​ချည့်​ပဲ။ ​က​ေလး​ေလး​ေတွ ​ဘို​လို​မှုတ်​ရင်​ေတာင် ​ကိုယ်​လို ​င​ပိ​သံ​ြကီး​ေတွ​လို့ ​ကဲ့​ရဲ့​မ​ခံ​ရ​ေတာ့​ဘူး။ ​စ​ေကာ့​တစ်​ရှ်​သံ၊ ​အိုင်း​ရစ်​ရှ်​သံ​ခွဲ​ြပီး ​နင်​တက်​တဲ့​ေကျာင်း​က ​ငါ့​ေလာက်​လည်း ​မ​ေကာင်း​ဘူး​လို့ ​အ​ေြပာ​ခံ​ရ​မှာ။ ​

    ကိုယ့်​သ​ေဘာ​က​ေတာ့ ​ေကာင်း​တာ​ပဲ​ြဖစ်​ြဖစ်၊ ​ဆိုး​တာ​ပဲ​ြဖစ်​ြဖစ် ​ြမန်​မာ​က​ေလး​ေလး​တစ်​ေယာက်​အ​ေန​နဲ့ ​ကိုယ့်​ြမန်​မာ​ပ​ညာ​ေရး​နဲ့ ​ြကီး​ြပင်း​လာ​ရ​တာ​သာ ​အ​ေကာင်း​ဆုံး​လို့ ​ြမင်​မိ​ပါ​တယ်။ ​ေကာင်း​ေစ​ချင်​လို့ ​အ​ဂင်္လန်​ပို့​ေကျာင်း​ထား​မယ်၊ ​စ​ကင်္ာ​ပူ​လွှတ် ​စာ​သင်​မယ်​ဆို​တာ ​ပ​ညာ​ရပ်​ေတွ​မှာ​ေတာ့ ​ေခတ်​မီ​တိုး​တက် ​အ​ြမင်​ကျယ်​လာ​မှာ​ေပါ့။ ​ကိုယ့်​တိုင်း​ြပည်​ရဲ့ ​ေရ​ေြမ​သ​ဘာ၀ ​အ​ေငွ့​အ​သက်​ေတွ​ေတာ့ ​ဘယ်​ပါ​မ​လဲ။ ​ကိုယ်​မ​ကျင်​လည်​ရ​တဲ့​ဝန်း​ကျင်​ကို ​အ​တင်း​ြကီး​ချစ်​ခိုင်း​လို့​လည်း ​မ​ြဖစ်​နိုင်​ေတာ့​ဘူး။ ​အ​ေန​ေဝး​ြပီး ​စိမ်း​ကား​သွား​ဖို့​သာ ​ရှိ​တယ်။ ​ေနာက်​မျိုး​ဆက်​ေရာက်​လို့​ရှိ​ရင် ​အဲ​သည်​ပ​ညာ​တတ်​က​ေလး​ေတွ​ဟာ ​အ​ေစ့​ကျ​ရာ​မှာ ​အ​ပင်​ေပါက်​ဖို့​ပဲ ​ြကိုး​စား​ြက​လိမ့်​မယ်။ ​ဘယ်​သူ​က​မှ ​ကိုယ့်​ေြမ​ကိုယ့်​ေရ​ကို ​ြပန်​မ​လာ​ြက​ေတာ့​ဘူး။

                  ​ဒါ​ေြကာင့် ​ပ​ညာ​ေရး​ကို ​အ​ဆင့်​ြမှ​င့်​ချင်​တယ်​ဆို​ရင် ​အ​ေြခ​ခံ​ပ​ညာ​က​ေလး​ကို ​ေလာက်​ေလာက်​လား​လား ​ခိုင်​ခိုင်​မာ​မာ ​ြဖစ်​ေအာင် ​ြမှင့်​တင်​ေပး​ေစ​ချင်​တာ​ပါ​ပဲ။ ​ကိုယ့်​တိုင်း​ြပည်​အ​နာ​ဂတ်​က ​အဲ​သ​မှာ​ပဲ ​ရှိ​တာ ​မ​ဟုတ်​လား။ ​သည်​က​ေန့​သည်​အ​ချိန်​မှာ ​ကိုယ်​ေရး​သား​ေတွး​ေတာ​ေန​သ​မျှ ​စိတ်​ကူး​စိတ်​သန်း ​အ​ေတွး​အ​ေခါ်​မှန်​သ​မျှ​ဟာ ​လွန်​ခဲ့​တဲ့ ​အ​နှစ်​သုံး​ဆယ်​ေကျာ် ​စိန်​ေပါ​ေကျာင်း​က ​ဆ​ရာ/​ဆ​ရာ​မ​များ ​သင်​ြကား​ပို့​ချ​ေပး​လိုက်​တဲ့ ​အ​သီး​အ​ပွင့်​ေတွ​ချည့်​ပဲ။ ​တ​ချို့​မျိုး​ေစ့​ေလး​ေတွ​က ​သည်​အ​ချိန်​ကျ​မှ ​အ​ပင်​ေပါက်​လာ​တာ​ပဲ ​ရှိ​မယ်။ ​ေန​ရာ​တ​ကာ ​မှတ်​မိ​နိုင်​ရန်​ေကာ​လို့ ​မ​ထင်​နဲ့။ ​မှတ်​မိ​ေအာင်​ကို ​သင်​ထား​ခံ​ရ​တာ။ ​ခု​နစ်​တန်း​တုန်း​က ​သ​မိုင်း​ဆ​ရာ​မ​က ​ကုန်း​ေဘာင်​မင်း​ဆက်​ကို ​ေတး​ထပ်​က​ေလး​နဲ့​သင်​တယ်။
    “​တစ်​သုံး​ေထွ ​ေလး​စ​တု၊ ​ေဒွး​နှစ်​ခု ​မှတ်​ပါ။ (၁၁၁၄ - ၁၁၂၂ ​လို့ ​ေြပာ​တာ) ​ေလာင်း​မင်း​ြမတ်​ရာ​ဇာ၊ ​နတ်​ြဗ​ဟ္မာ​ဘုံ​ြကွ။ ​ေနာင်​ေတာ်​ြကီး ​ဘုန်း​နိမ့်​ြဖာ​သည်၊ ​သုံး​နှစ်​သာ ​စိုး​အုပ်​ပိုင်​ရ။ ​ဆင်​ြဖူ​ဖျား ​တက်​ဘုန်း​ေဝ​သည်။ ​ဆယ့်​သုံး​ေထွ ​စံ​ရ၊ ​စဉ့်​ကူး​မှာ ​နှစ်​ပ​ဉ္စ၊ ​ရက်​သ​တ္တ​ေမာင်​ေမာင်၊ ​ဘိုး​ေတာ်​မှာ ​ဆုံး​ဖွဲ့​လှစ်၊ ​သုံး​ဆယ့်​ရှစ် ​အုပ်​စိုး​ြပည်​ေဘာင်၊ ​ဘ​ြကီး​ေတာ် ​အ​မည်​ေဆာင်​သည်၊ ၀​သီ​ေဘာင် ​ဆယ့်​ရှစ်​ထား​ပါ​လို့ ​တက်​သစ်​စ​အ​လား ​သာ​ယာ၀​တီ ​ကိုး​နှစ်​စံ​သည်…….။”
     ​တဲ့။ ​အဲ့​ဒါ​ေတွ​က ​ခု​လို​နှစ်​ေတွ​ြကာ​ေညာင်း​သွား​လည်း ​ြပန်​စဉ်း​စား​ြပီး​အ​စ​ေဖာ်​လိုက်​ေတာ့ ​စာ​အုပ်​အ​ေဟာင်း​က​ေလး ​ဖုန်​သုတ်​ြပီး​ြပန်​ဖတ်​သ​လို ​ဖတ်​လို့​ရ​ေန​ေသး​တယ်။ ​မှတ်​မိ​ေအာင်​သင်​နိုင်​တာ၊ ​အ​လွတ်​ရ​ေအာင် ​သင်​နိုင်​တာ၊ ​အ​မှတ်​ေတွ​အ​များ​ြကီး​ရ​ေအာင် ​သင်​နိုင်​တာ​ေတွ​က ​အံ့​ဩ​စ​ရာ ​မ​ေကာင်း​ပါ​ဘူး။ ​

    အဲ​သည်​ေကျာင်း​သင်​ခန်း​စာ​ေတွ​ရဲ့ ​အ​ြပင်​မှာ ​ြမန်​မာ​စိတ်​က​ေလး ​သ​ေန္ဓ​တည်​သွား​ေအာင် ​သင်​နိုင်​ခဲ့​တာ၊ ​ေတွး​တတ်​ေခါ်​တတ် ​စဉ်း​စား​တတ်​ေအာင် ​သင်​ေပး​ခဲ့​တာ​က​ေတာ့ ​ပ​ဉ္စ​လက်​အ​တတ်​ေတွ​များ​လား ​ေအာင့်​ေမ့​ရ​တယ်​ေနာ့။ ​မည်​သို့​လုပ်​လိုက်​သည် ​မ​သိ။ ​ကိုယ်​ေတာ့ ​အဲ​သ​လို​လို​ြကီး​ြဖစ်​လာ​တယ်။ ​အဲ့​ဒါ ​သူ​တို့​လက်​ရာ။ ​ခု ​ကိုယ့်​သ​မီး​ေလး​ကို ​ေကျာင်း​အပ်​ချင်​တယ်။ ​ဘယ်​လို​ဆ​ရာ​ေတွ ​လက်​ထဲ​အပ်​ချင်​သ​လဲ​ဆို​ရင် ​ကိုယ်​ငယ်​ငယ်​က​သင်​ြကား​လာ​ခဲ့​ရ​တဲ့ ​ဆ​ရာ​ေတွ​လက်​ထဲ​ကို​ပဲ ၀​ကွက်​အပ်​ချင်​ပါ​တယ်။ ​ရှိ​မှ​ရှိ​ြက​ပါ​ေလ​ဦး​မ​လား။

    “​ေကျာင်း​တုန်း​က ​သင်​ြကား​ခဲ့​ရ​တဲ့ ​နိုင်​ငံ့​သ​မိုင်း​ရယ် ​သိ​ပၸံ၊ ​ဝိ​ဇ္ဖာ၊ ​ပ​ထ​ဝီ၊ ​သ​ချင်္ာ၊ ​ြမန်​မာ​စာ ​မ​သင်​ချင်​ေပါင်။ ​ဪ ​အ​ဆို​ေတာ်​ရူး​လို့ ​အ​များ​က​ေတာ့ ​ေခါ်​ြက​ေပ​တယ်။ ​ရာ​ဇ​ဝင်​တွင် ​စာ​မ​သင်​ချင်၊ ​ထာ၀​စဉ်​ပင် ​သီ​ချင်း​ဆို​ြပ​ချင်​တယ်။

    ​အ​ဆို​ေတာ် ​လုပ်​ရန် ​ြကံ​ရွယ်။ ​ရန်​ကုန်​သွား​ဖို့ ​ရ​ထား​လက်​မှတ်​ဝယ်။ ​ဘူ​တာ​ြကီး​မှာ ​ေလး​ဘီး​ကား ​ငှား​ြပီး​ေတာ့ ​ဒ​ရိုင်​ဘာ​ကို ​ေရှ့​ေဆာင်​ကာ​သာ​ရယ်။ ​နိုင်​ြမန်​မာ​ကို ​ေတွ့​ေအာင်​ရှာ​မယ်။ ​နံ​မယ်​ြကီး​မယ့် ​သီ​ချင်း​ေလး​တစ်​ပုဒ်​ေတာ့ ​ေရး​ေပး​ပါ​ဆ​ရာ​ရယ်။”

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.