• "အ​ေမွ"

     ပညာရှိြကီး​ဦး​ေပါ်ဦး​ ကွယ်လွန်တဲ့​အခါ သူ့​လက်ဖဝါး​နှစ်ဘက်ကို ​ေခါင်း​အြပင်ဘက်မှာ ထုတ်ထား​ရမယ် လို့​ အမှာစကား​ရှိခဲ့​ပါသတဲ့​။ ဘာကို​ေြပာချင်တာပါလိမ့်​လို့​ အမျိုး​မျိုး​ေတွး​ယူစရာ​ေပါ့​။ အသက်ရှိစဉ်ကတည်း​က ရှင်ဘုရင်ကို​ေတာင် lesson အမျိုး​မျိုး​ ​ေပး​လာခဲ့​သူဆို​ေတာ့​ ​ေနာက်ဆံုး​ခရီး​မှာ အသုဘရှုြကွလာသူ​ေတွကို သင်ခန်း​စာတစ်ခုခု​ေတာ့​ ​ေပး​ချင်ရှာလို့​ ​ေန​ေပလိမ့်​မယ်။ ကိုယ်​ေတွ ဉာဏ်မီသ​ေလာက်​ေတွး​ြကည့်​မိတာ​ေတာ့​ လူဆိုတာ ဘယ်​ေလာက်ပဲ ပညာဂုဏ်သတင်း​ ​ေကျာ်​ေဇာ​ေနပ​ေစ။ ဥစ္စာပစ္စည်း​ ြကွယ်ဝ​ေနပ​ေစ။ ​ေသရင်​ေတာ့​ လက်ချည့်​ပလာ ြပန်ရ​ေလတယ် လို့​ ​ေြပာချင်တာ ​ေနပါလိမ့်​မယ်။ ဟိုး​ေရှး​ေရှး​ ဖာရိုဘုရင်ြကီး​များ​ အီဂျစ်မှာ ပိရမစ်​ေတွ တည်သွား​တဲ့​ေခတ်က​ေတာ့​ ​ေသရင်ကိုယ့်​ေနာက်ပါတယ်မှတ်လို့​ ​ေရွှ​ေငွရတနာများ​တင်မကဘူး​။ မိဖုရား​ ​ေမာင်း​မမိဿံများ​ပါ ဂူထဲအတူ ထည့်​ြမှုပ်​ေပး​ြကတယ် မဟုတ်လား​။ တရုတ်ြပည်က ပထမဧကရာဇ်ြကီး​ရဲ့​ သခင်္ျိုင်း​ေတာ်မှာကျ​ေတာ့​ စတိအြဖစ် စဉ့်​ရုပ်စစ်သည်အ​ေြမာက်အများ​ ထည့်​သြဂင်္ိုလ်ခဲ့​လို့​ သည်က​ေန့​ ကမ္ဘာ့​အံ့​ဖွယ်​ေတွထဲမှာ ဖတ်ရမှတ်ရတယ်​ေလ။ ဒါကိုြကည့်​ရင်လည်း​ သူယူမသွား​နိုင်ပဲကိုး​ လို့​ သံ​ေဝဂရနိုင်ပါလိမ့်​မယ်။ အဲသလိုမျိုး​ လူတစ်​ေယာက်​ေသလို့​ ​ေနာက်ဘဝကို သယ်မသွား​နိုင်ပဲ ကျန်​ေနရစ်ခဲ့​တဲ့​အရာများ​ကို အ​ေမွလို့​ ​ေခါ်ပါတယ်။ ​ေကာင်း​တာ​ေတွ ကျန်ခဲ့​ရင်​ေတာ့​ ​ေကာင်း​ေမွ​ေပါ့​။ မ​ေကာင်း​တာ​ေတွ ကျန်ခဲ့​ရင်လည်း​ ဆိုး​ေမွလို့​ ​ေခါ်တယ်။ ကမ္ဘာဦး​ကတည်း​က ​ေသမျိုး​ြဖစ်တဲ့​အတွက် လူ​ေတွဟာ ကိုယ်​ေသသွား​တိုင်း​ ကျန်ရစ်သူ​ေတွအတွက် အ​ေမွ​ေတွ ချန်ချန်သွား​ရစ်ြကတယ်။

     ကိုယ်တို့​ ြမန်မာ့​လူမှုအသိုင်း​အဝိုင်း​ထဲမ​ေတာ့​ အ​ေမွဆိုတာ ​ေတာ်​ေတာ်​ေလး​ ​ေမွှတတ်တဲ့​သ​ေဘာ ရှိပါတယ်။ များ​များ​ရှိ​ေလ များ​များ​ေပွ​ေလ​ေပါ့​။ ဘာမှမရှိတဲ့​သူ​ေတွ​ေတာင် အိုး​တစ်လံုး​ ဖျာတစ်ချပ်နဲ့​ လူသတ်​ေတာ့​မလို အြငင်း​ပွား​ရန်​ေတွြဖစ်ရတာ​ေတာင် ရှိ​ေသး​။ တခါက ညီအမနှစ်​ေယာက်ရှိတဲ့​အိ်မ်ကို လူပျိုလာလှည့်​တဲ့​ ဧည့်​သည်မှာ ​ေခွး​ေလး​တစ်​ေကာင်ပါလာသတဲ့​။ အြကီး​လိုလို အငယ်လိုလိုနဲ့​ သ​ေကာင့်​သား​က နှစ်လံုး​ထိုး​ ထိရာဒိုး​လုပ်ြပီး​ ြပန်သွား​ေတာ့​ သူထိုင်သွား​တဲ့​ဖျာ​ေပါ်မှာ ​ေခွး​ေချး​တံုး​က​ေလး​ ကျန််ခဲ့​သတဲ့​။ နဂိုကမှ မြပတ်မသား​ ဝါး​တား​တား​ြကီး​လုပ်သွား​လို့​ ဖီလင်​ေတွ​ေအာက်​ေနတဲ့​ ညီအမနှစ်​ေယာက်က
    “မမဆီလာတာ မမဧည့်​သည်ပါလာတာ မမ ကျံုး​။”
    “ဟင့်​အင်း​ ဟင့်​အင်း​။ ညီမ​ေလး​ဆီလာတာ၊​ ည​ေလး​ဟာ ည​ေလး​ ကျံုး​။”
    ဆို တွက်ကပ်​ေနြကသတဲ့​။ ​ေနာက်ဆံုး​ေတာ့​ ဖ​ေအလုပ်တဲ့​သူက စိတ်မရှည်ပဲ ဓါး​မြကီး​နဲ့​ ထက်ပိုင်း​ပိုင်း​ပလိုက်ြပီး​
    “ အြကီး​မတစ်ပိုင်း​၊​ အငယ်မတစ်ပိုင်း​၊​ အမယ်ြကီး​ဖျာ​ေဆး​၊​ ငါ ဓါး​ေဆး​မယ်။”
    လို့​ မျှမျှတတ သမဝါယမ လုပ်​ေပး​လိုက်သတဲ့​။ အဲသလို မန်ကျည်း​ေစ့​ထက်ြခမ်း​ြခမ်း​ အ​ေမွခွဲ​ေပး​လိုက်ရတဲ့​ အြဖစ်​ေတွလည်း​ မနည်း​လှဘူး​ဗျ။

     ဒါ​ေြကာင့်​ ကိုယ်တို့​ြမန််မာ​ေတွမှာ အ​ေမွကိစ္စနဲ့​ ပတ်သက်လာရင် ခုရှုပ်မှ​ေနာင်ရှင်း​ဆို အချင်း​မများ​ေအာင် ​ေဆာင်ရွက်ထား​ပါမှ တရား​တ​ေပါင် ရင်ဆိုင်​ေြဖရှင်း​ြပီး​ ဝမ်း​ပျဉ်း​သား​ကို ​ေြမ​ေခွး​မင်း​က တရား​စီရင်ခယူတဲ့​အြဖစ် မ​ေရာက်မှာ လို့​ အ​ေမျှာ်အြမင်ြကီး​ြကီး​ ထား​သူ​ေတွက ထား​ြကပါတယ်။ ခက်တာက ြမန်မာ့​ရိုး​ရာထံုး​တမ်း​စဉ်လာ​ေတွမှာ ​ေသတမ်း​စာ​ေရး​တဲ့​ ဓ​ေလ့​မရှိတာ​ေြကာင့်​ တစ်ခါတုန်း​က မင်း​သား​ြကီး​တစ်​ေယာက် သူရည်ရွယ်သူဆီ အ​ေမွ​ေပး​နိုင်​ေအာင်လို့​ ​ေသခါနီး​ကျမှ ဘာသာ​ေြပာင်း​ ကိုး​ကွယ်ယူရတဲ့​ အြဖစ်မျိုး​လည်း​ ရှိခဲ့​ဖူး​တယ်။
    “ြမတ်စွာဘုရား​ ပွင့်​ေတာ်မူစဉ်က..”
    ဆိုတဲ့​ သူ့​အသံြကီး​ နား​ထဲကမထွက်တဲ့​ ကိုယ်တို့​အဖို့​ေတာ့​
    “မ​ေန့​က​ေတာ့​ေသျှာင် ပိန္နဲပင်​ေထာင်ကာမှ ​ေခါင်း​ေြပာင်ရသ​ေလး​။”
    လို့​ ငိုချင်း​ချရမလိုပဲ။ အ​ေမွဆိုတာ တစ်သက်လံုး​ အိမ်ဦး​ခန်း​စံပယ်လာတဲ့​ ဘုရား​သခင်ကိုယ်စား​ေတာ်ကို​ေတာင် စ​ေတး​ေရှာင်ဖို့​ အ​ေြကာင်း​ဖန်ချင် ဖန်လာတတ်တယ်။ လူ​ေတွ​ေတာထဲမ​ေတာ့​ မ​ေြပာပါနဲ့​ေတာ့​။

     ကိုယ်တို့​မိဘများ​အ​ေနနဲ့​က​ေတာ့​ သား​သမီး​ေတွကို ပညာအ​ေမွပဲ ​ေပး​စရာရှိတယ်ဆိုြပီး​ အကုန်လံုး​ ပညာတတ်​ေအာင် အား​ခဲသင်​ေပး​ခဲ့​ရလို့​ အ​ေမွရယ်လို့​ ထုပ်ထုပ်ထည်ထည် ြပစရာမရှိ​ေပါင်။ အဲလိုဆို​ေတာ့​လည်း​ ကိုယ်တို့​သား​ချင်း​ေဆွမျိုး​ေတွအြကား​ အ​ေမွကိစ္စနဲ့​ မ​ေခါ်မ​ေြပာြဖစ်တဲ့​သူလည်း​ ဘယ်ရှိမလဲ။ အား​လံုး​တည့်​။ ချစ်လိုက်ြကတဲ့​ြဖစ်ြခင်း​။ ဘယ်အိမ်တက်လည်လည် ထမင်း​ေကာင်း​ ဟင်း​ေကာင်း​ ဖွယ်ဖွယ်ရာရာ ​ေကျွး​နိုင်တယ်။ စိန်​ေကာင်း​ေကျာက်​ေကာင်း​ ယူပါဆင်ပါသာ မ​ေပး​နိုင်တာ။ ပစ်တိုင်း​ေထာင်ရုပ်​ေတွဆို​ေတာ့​ ြကိုး​မရှုပ်သာဘူး​။ ​ေကာင်း​မှ​ေကာင်း​။ ​ေဆွြကီး​မျိုး​ြကီး​မဟုတ်တာကိုပဲ ​ေကျး​ဇူး​တင်မိ​ေသး​ေတာ့​။ အမျိုး​ထဲမှာြဖင့်​ ဘယ်သူက​ေတာ့​ ဘယ်သူ့​ကို အ​ေမွ​ေတွ လက်ဝါး​ြကီး​အုပ်ြပီး​ အနိုင်ကျင့်​နှင်ချလိုက်တယ်ဆိုတာ မြကား​ဖူး​ဘူး​။ သူ့​ဆီကဟာ​ေလး​ ငါယူလိုက်ရင် ခမျာများ​ အ​ေြခပျက်သွား​ရှာမယ်ဆိုြပီး​ ြကည်ြကည်ြဖူြဖူ အသက်ရှည်ရှည် ခင်ခင်မင်မင် ဆက်ဆံြကတယ်။

     အဲဒါ မရှိြခင်း​က အကျိုး​ြပုတဲ့​ နတ္ထိ ပစ္စ​ေယာလို့​ ​ေခါ်မှာ​ေပါ့​ေနာ်။ ရှိရင် ရှိသလို ြပဿနာြကီး​လွန်း​လို့​ တချို့​များ​ဆို ြမင်မ​ေကာင်း​ ြကား​မ​ေကာင်း​။ ကိုယ်​ေတွ့​ဖူး​သ​ေလာက်​ေတာ့​ ရန်ကုန်ြမို့​ သမ္မတအိမ်​ေတာ်ြကီး​နဲ့​ မလှမ်း​မကမ်း​မှာ ြခံြကီး​ဝင်း​ြကီး​ အိမ်ြကီး​ရခိုင်နဲ့​ ​ေနတဲ့​ မိသား​တစ်စုရှိတယ်။ မိဘများ​ ကွယ်လွန်သွား​တဲ့​အခါ အဲသည်ဟာြကီး​က အမှုြဖစ်ပါ​ေလ​ေရာ။ အမှုက တရား​မမှုြဖစ်​ေလ​ေတာ့​ သား​သမီး​ေတွ ကွယ်လွန်ခါနီး​မှ အမှုြပီး​ေလတယ်။ တရား​သူြကီး​ေတွ အချိန််ဆွဲထား​လို့​ မဟုတ်ပါဘူး​။ ဘယ်တရား​သူြကီး​က ဘယ်လို ဆံုး​ြဖတ်ဆံုး​ြဖတ် ​ေကျနပ်တယ်လို့​ မရှိပဲ အယူခံဝင်လိုက်ြက၊​ တရား​ြပန်ဆိုင်လိုက်ြကနဲ့​၊​ ရှိတဲ့​ေမာင်နှမ​ေတွလည်း​ တ​ေဇာင်း​ေစး​ နဲ့​ မျက်​ေချး​ြဖစ်ကုန်တယ်။ မရှိဆင်း​ရဲ ပညာမတတ်တဲ့​သူ တစ်​ေယာက်မှ မပါ​ေပမယ့်​ အ​ေလျှာ့​ေပး​မယ့်​သူလည်း​ တစ်​ေယာက်မှ မပါဘူး​။ အဲ​ေလာက် သိန်း​ေသာင်း​သ​ေခင်္ျ တန်​ေြကး​ြကီး​နဲ့​ဟာကို ကိုယ်ဆိုရင်​ေကာ နှမလက်​ေလျှာ့​ ​ေန​ေလ​ေတာ့​ လုပ်နိုင်ပါ့​မလား​။ အသီး​သီး​ အသီး​သီး​ ကိုယ်ပိုင်အိမ်ြခံ​ေြမ​ေတွ ရှိပါလျက်နဲ့​ ​ေမာင်နှမ​ေတွအား​လံုး​ အိမ်အိုြကီး​ထဲမှာ သည်​ေသာင်ယံက မခွာရက်နိုင်တယ် ဇာတ်ကြကတယ်။ ြပီး​ တည့်​တာလည်း​ မဟုတ်ဘူး​။ အိမ်​ေရှ့​ပိုင်တဲ့​သူ ​ေနာက်​ေဖး​မလာရ။ ငါ့​အိမ်သာ လာမတက်နဲ့​။ ဒါ ငါ့​ေရချိုး​ခန်း​ဆို ြဖစ်ကုန်​ေတာ့​ ကိုယ့်​အိမ်မှာကိုယ် ​ေြကွကန်ြကီး​နဲ့​ ​ေရ​ေနွး​စိမ်နိုင်တဲ့​သူ​ေတွက ြခံဝင်း​ထဲ စည်ပိုင်း​က​ေလး​ထဲ ပံုး​နဲ့​ဆွဲထည့်​ြပီး​ ရင်လျား​ြကီး​နဲ့​ ​ေရချိုး​ရသတဲ့​။ တမလွန်က မိဘများ​သိရင် ဘယ်​ေလာက်ရင်နာလိုက်မလဲ မသိဘူး​။ သူတို့​အ​ေမွ​ေတွဟာ သား​သမီး​ေတွအ​ေပါ်မှာ အဆိပ်သင့်​ကုန်တာကိုး​။

     သူများ​အတင်း​တုပ်ချင်တဲ့​ စိတ်နဲ့​ ​ေြပာတာ မဟုတ်ပါဘူး​။ အြဖစ်အပျက် တရား​သ​ေဘာကိုပဲ ဆင်ြခင်​ေတာ်မူြကပါ။ သည်မိသား​စုနဲ့​ ယှဉ်ြပဖို့​ ​ေနာက် မိသား​စုတစ်စုကို မိတ်ဆက်​ေပး​ပါဦး​မယ်။ ချမ်း​ေတာင့်​ချမ်း​သာထဲက မဟုတ်ပါဘူး​။ အဂင်္လိပ်​ေခတ် ပညာတတ်လို့​ စာ​ေရး​စာချီ ရံုး​လုပ်ငန်း​များ​ နား​လည်တဲ့​ မိသား​စုတစ်စုပါ။ ​ေရှး​ေခတ်ထံုး​စံ ဖ​ေအတစ်​ေယာက် လုပ်စာ တစ်မိသား​စုလံုး​ထိုင်စား​နိုင်တဲ့​အြပင် ဟိုး​တုန်း​က ဆင်​ေြခဖံုး​အရပ်ြဖစ်တဲ့​ ​ေကျာက်​ေြမာင်း​ထဲမှာ
    ​ေြမစိုက်ပျဉ်​ေထာင်အိမ်က​ေလး​တစ်လံုး​နဲ့​ ​ေချွ​ေချွတာတာ ​ေနထိုင်စား​ေသာက်ြကပါတယ်။ အဖိုး​ြကီး​ေသ​ေတာ့​ သား​သမီး​ေတွက အိမ်​ေထာင်ကွဲ​ေတွြဖစ်​ေပမယ့်​ ဘယ်သူကမှ မ​ေအဆီမှာ အ​ေမွမ​ေတာင်း​ဘူး​။ မရှိအတူ ရှိအတူ အဲသည်အိမ်မှာပဲ ဥမကွဲ သိုက်မပျက် ​ေနြကတယ်။ က​ေလး​ေတွ အရွယ်​ေရာက် သား​သမီး​ေတွ ပွား​စီး​လာ​ေတာ့​ အိမ်ကို ​ေရာင်း​လိုက်တာ ၃၂ သိန်း​ ရတယ်။ ထား​ပါ​ေတာ့​ သား​သမီး​ ၄ ​ေယာက်ရှိရင် တစ်​ေယာက် ၈ သိန််း​စီ ​ေပး​ပါအ​ေမရယ် လို့​ ပူဆာရင် မ​ေအကလည်း​ ြငင်း​သာမှာ မဟုတ်ဘူး​။ ​ေကျာက်​ေြမာင်း​ထက်ပိုကျယ်တဲ့​ သကင်္န်း​ကျွန်း​ဘက်မှာ တိုက်အိမ်တစ်လံုး​ဝယ်ြပီး​ အဲသည်မှာ သူတို့​အ​ေမတစ်သက် ဆက်အတူ​ေနြကြပန်တယ်။ အခုချိန်မှာ သူတို့​အိ်မ်ကို သိန်း​ ၃၂၀၀ ​ေလာက် လာ​ေပး​ဝယ်​ေနြပီ။ ၈ သိန်း​ကို အရင်း​အနှီး​ြပုြပီး​ ဘယ်စီး​ပွား​ေရး​လုပ်ရင် ဆယ့်​ငါး​နှစ် အနှစ်နှစ်ဆယ်အတွင်း​ အဆတစ််ရာပွား​လာနိုင်မှာလဲ။ ​ေခတ်ကာလက သူတို့​ကို အကျိုး​ေပး​တာထက် ကိုယ်ထင်တာ​ေတာ့​ ​ေစတနာက အကျိုး​ေပး​တယ်လို့​ ထင်တာပဲ။

     မိဘများ​ မျက်ကွယ်ြပုသွား​တဲ့​အခါမှာ ကျန်ရစ်သူ ​ေမာင်နှမများ​အ​ေနနဲ့​ ငါကပိုယူလိုက်မယ်ဆိုတဲ့​ စိတ်မထား​ပဲ ငါက အနစ်နာခံလိုက်မယ် လို့​ စိတ်ထား​နိုင်ရင် ​ေတာ်​ေတာ်များ​များ​ အဆင်​ေြပသွား​နိုင်ပါတယ်။ ​ေြပာ​ေတာ့​လွယ်တယ်။ လူဆိုတာ ​ေလာဘသား​ေလ။ ြဖစ်နိုင်ရင် ဘယ်သူ့​မှ မ​ေဝပဲ ကိုယ်ကချည့်​ အကုန်ယူချင်ြကတာ​ေပါ့​။ သည်​ေနရာမှာ ကိုယ်တို့​ အမျိုး​ေတွက​ေတာ့​ အ​ေမွဆိုတာ စား​ထိုက်မှ စား​ရတာလို့​ပဲ သ​ေဘာထား​ြကပါတယ်။ သူများ​ပစ္စည်း​ မတရား​သြဖင့်​ မယူချင်တဲ့​ စိတ်ရင်း​က​ေလး​လည်း​ ရှိြကတယ်။ ကိုယ့်​အဖိုး​ကိုယ့်​အဖွား​များ​ဟာ နှစ်​ေယာက်စလံုး​ မိဘလက်ငုတ် လယ်ပိုင်ယာပိုင်များ​ ရှိြကပါတယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ တိုင်း​ြပည်ပျက်လို့​ ြပန်လည်ထူ​ေထာင်တဲ့​အချိန်မှာ ကိုယ်တို့​အဖိုး​က နိုင်ငံ​ေရး​နား​လည်​ေတာ့​ ဆိုရှယ်လစ်ြဖစ်ရင် အဲသည်လယ်​ေတွ အသိမ်း​ခံရလိမ့်​မယ်လို့​ သိြပီး​ က​ေလး​နှစ်​ေယာက်နဲ့​ ကျံုမ​ေငး​က​ေန ရန်ကုန်ကိုတက်လာတယ်။ စာပံုနှိပ်စက်က​ေလး​ေထာင်စား​ေနရင်း​ အသက်က​ေလး​ ၄၀ မှာ အဆုတ်​ေရာဂါနဲ့​ ကွယ်လွန်ရှာ​ေတာ့​ သူထား​နိုင်ခဲ့​တဲ့​အ​ေမွဆိုတာ သား​လူမမယ်အတွက် မ​ေအကိုရှာ​ေကျွး​ဖို့​ အိမ်​ေထာင်တာဝန်​ေတွသာြဖစ်တယ်။

     သည်လိုနဲ့​ ရုန်း​ရင်း​ကန်ရင်း​ ကိုယ့်​အ​ေဖလည်း​ အသက် ၄၈ နှစ်မှာ ကွယ်လွန််ြပန်​ေတာ့​ လူလား​မ​ေြမာက်​ေသး​တဲ့​ ကိုယ်တို့​ေမာင်နှမ​ေြခာက်​ေယာက်ရဲ့​ တာဝန်ဟာ အ​ေမမုဆိုး​မ အဖွား​မုဆိုး​မြကီး​နှစ်​ေယာက် ပုခံုး​ေပါ်ြပန်​ေရာက်လာတယ်။ သူတို့​ခမျာ ​ေတာ်​ေတာ် ရုန်း​ရရှာတာ။ အဖွား​ဆံုး​ေတာ့​ ကိုယ်တို့​လည်း​ အဖွား​ဆီက အ​ေမွကို ြပန်ြပီး​ လက်ဆင့်​ကမ်း​ထမ်း​ြကရ​ေလတယ်။ အဲဒါက​ေတာ့​ စိန်​ေရွှအိမ်​ေြမ​ေတွ မဟုတ်ပါဘူး​။ ထမ်း​ရိုး​ထမ်း​စဉ် တာဝန်အ​ေမွ​ေတွပါပဲ။ အဖွား​ခမျာ ကိုယ်တို့​ ဘုစုခရု ​ေြခာက်​ေယာက် ပျိုး​ေထာင်​ေနရတာနဲ့​ သူကိုယ်တိုင်​ေမွး​ထား​တဲ့​ သမီး​ကို ကိုယ်တို့​အ​ေပါ်တာဝန်​ေတွ​ေကျသ​ေလာက် မ​ေကျနိုင်ခဲ့​ဘူး​။ ကိုယ့်​ရင်​ေသွး​မို့​ မချစ်ပဲ​ေတာ့​ ဘယ်​ေနမလဲ။ သူ့​မှာ ရှာ​ေကျွး​မယ့်​ ​ေယာကင်္ျား​ရှိသား​ပဲ လို့​ ​ေတွး​ေြဖပံုရတယ်။ အဖွား​ဆံုး​ေတာ့​ ကိုယ်တို့​စိတ်ထဲမှာ ဘာကိုမှ မမက်​ေတာ့​ဘူး​။ ငါတို့​ သည်ဘဝမှာ​ေတာ့​ သူ့​ကို ​ေကျး​ဇူး​မဆပ်နိုင်​ေတာ့​ဘူး​ လို့​ပဲ ယူကျံုး​မရ ြဖစ်ြကတယ်။ သည်အခါမှာ သူ့​အစား​ ကျန်​ေန​ေသး​တဲ့​ သူ့​သမီး​ကိုပဲ ြပုစု​ေစာင့်​ေရှာက်​ေပး​ရင် သူ့​ဘက်ကကျန်​ေနရစ်တဲ့​ တာဝန်အ​ေမွကို ဆက်ထမ်း​ရာ​ေရာက်တယ်လို့​ ​ေတွး​မိတယ်။ အဲသည်လို​ေတွး​မိကတည်း​က ကိုယ်တို့​ ဝမ်း​ကွဲသား​ချင်း​ မိသား​စုနှစ်စုအြကား​မှာ ဘာအဖုအထစ်မှ မရှိ​ေတာ့​ဘူး​။ ကိုယ့်​အ​ေဒါ်ကိုယ် ြမင်​ေနရတာကိုက ကိုယ့်​အဖွား​ကို ြမင်​ေနရသလိုပဲ။ အဖွား​က ငါမရှိရင် နင်တို့​ တည့်​ေအာင်​ေနြကလို့​ ဘယ်တုန်း​ကမှ မမှာဖူး​ေပမယ့်​ တစ်အိမ်သား​လံုး​ ​ေြမဝယ်မကျ နား​ေထာင်ြပီး​ စိတ်ချမ်း​သာလက်ချမ်း​သာ ​ေသွး​နီး​နီး​ေနရတာဟာ စိန်တစ်ဆင်စာ ကား​တစ်စီး​စီ အ​ေမွရလိုက်တာထက် ပိုတန်ဖိုး​ရှိတယ်လို့​ ခံစား​ရပါတယ်။

     ကိုင်း​။ ​ေဖာ်ြမူလာကိုက်သွား​ြပန်ြပီ။ အရင်ဆံုး​ သူများ​မ​ေကာင်း​ေြကာင်း​ေတွကို ြပစ်ြပစ်နှစ်နှစ် ​ေြပာမယ်။ ြပီး​ သူက​ေတာ့​ ​ေကာင်း​ပါတယ်ဆိုတာကို သာသာထိုး​ထိုး​က​ေလး​ အမွှန်း​တင်မယ်။ ဒီအကွက်မျိုး​က ရိုး​ကို မရိုး​နိုင်ပဲ စာ​ေရး​စား​ေနတယ် ထင်ြက​ေရာ့​မယ်​ေနာ်။ တကယ်​ေြပာချင်တဲ့​စကား​က အခုမှ လာမှာပါ။ လူ​ေတွက တစ်​ေယာက်​ေယာက် ​ေသသွား​ခဲ့​ရင် သူဘာ​ေတွကျန်ခဲ့​သလဲ။ ငါဘာ​ေတွ သူ့​ဆီက ရမလဲဆိုတာကို မ​ေမ့​မ​ေလျာ့​ သတိရတယ်။ အ​ေမွ လို့​ ​ေြပာလိုက်ရင် အဲသည်ဟာ​ေတွကိုပဲ ​ေတွး​တယ်။ တချို့​ဆို မ​ေသခင်ကတည်း​ကကို ြကိုပွိုင့်​နဲ့​ ရိက္ခာယူထား​တယ်။ တကယ်တမ်း​ကျ​ေတာ့​ ​ေသသွား​တဲ့​သူ မလုပ်နိုင်ပဲ ကျန်​ေနရစ်ခဲ့​တဲ့​ သူ့​တာဝန် ဝတ္တရား​ေတွကို​ေရာ လက်ဆင့်​ကမ်း​အ​ေမွအြဖစ်နဲ့​ လွှဲ​ေြပာင်း​ တာဝန်မယူချင်ဘူး​လား​။ ကိုယ်ချစ်တဲ့​ခင်တဲ့​သူတစ်​ေယာက် ဘဝတစ်ပါး​သို့​ ကူး​ေြပာင်း​သွား​ရှာြပီ။ သူဘာ​ေတွ ြဖစ်ချင်ခဲ့​သလဲ။ သူဘာ​ေတွ ြကိုး​စား​ခဲ့​သလဲ။ သူ့​ဆန္ဒက​ေလး​ေတွ ြဖည့်​မ​ေပး​ချင်ဘူး​လား​။ သူ​ေလျှာက်ခဲ့​တဲ့​လမ်း​ကို​ေရာ ကိုယ်က​ေရာက်​ေအာင် ဆက်မ​ေလျှာက်ချင်ဘူး​လား​။ ြကီး​ြကီး​ကျယ်ကျယ် ​ေြပာ​ေတာ့​ သမိုင်း​ေပး​တာဝန်လို့​ ​ေခါ်တာ​ေပါ့​ေလ။

     တအူတံုဆင်း​ ​ေမာင်နှမအရင်း​ြဖစ်​ေပမယ့်​ ဖ​ေအြဖစ်သူထား​ခဲ့​တဲ့​ တာဝန်အ​ေမွ​ေတွကို ဘယ်သူက​ေတာ့​ ဦး​ေဆွး​ဆံြမည့်​ထမ်း​ရွက်ထား​တယ်။ ဘယ်သူက​ေတာ့​ အိမ်အို​ေဟာင်း​ြကီး​ တရား​ဆိုင်​ေတာင်း​တယ်ဆိုတာလည်း​ ​ေညာင်ြမစ်ဆက်မတူး​ချင်​ေတာ့​ပါဘူး​။ ​ေြပာသား​ပဲ။ ဘယ်သူဘယ်ဝါလို့​ မ​ေဖာ်ပါနဲ့​။ ဘယ်လိုဘယ်ပံု ြဖစ်ပျက်တတ်တယ်လို့​ပဲ သံုး​သပ်ပါလို့​။ လူ​ေတွမှ ​ေသရင် အ​ေမွကျန်ခဲ့​ရတာ မဟုတ်ဘူး​။ ကိုယ်တို့​အစိုး​ရအဖွဲ့​ြကီး​လည်း​ သက်တမ်း​ေစ့​ေတာ့​ ​ေနာက်အစိုး​ရဆီမှာ အ​ေမွ​ေတွ ထား​ခဲ့​ရဦး​မှာ။ ဘာ​ေတွကျန်မလဲ လှန်မြကည့်​ပါနဲ့​။ အန်ထွက်ကုန်ဦး​မယ်။ သယံဇာတ၊​ ဘဏ္ဍာ​ေငွ​ေြကး​ေတွ သူတို့​ချည့်​ပဲ အကုန်သံုး​သွား​လို့​ ကုန်ပါြပီ​ေတာ် မုန့်​ဆီ​ေြကာ် ​ေအာ်ြကဦး​မလား​။ တရုတ်ဆပ်ရန်၊​ ဂျပန်ဆပ်ရန်၊​ ပတ်ဆံအ​ေြကွး​၊​ စာချုပ်အ​ေြကွး​ေတွကို ငယ်ငယ်က ဘီး​ေရာင်း​တမ်း​ကစား​တုန်း​ကလို
    “ဘီး​ဖိုး​ေပး​”
    “​ေနာက်လူ​ေတာင်း​”
    လို့​ လွှဲလွှဲချဦး​မှာလား​။
    “ကျုပ်နှမြကီး​ ပိုက်ဆံအ​ေချး​ေကာင်း​တယ်။ အ​ေြကွး​ေတွ ညီး​ပဲဆပ်လိုက်​ေတာ့​။ ​ေမာင်ြကီး​ အနုတ်မရှိ​ေသး​ဘူး​။ ချက်စာအုပ် ဘယ်နား​ထား​မိမှန်း​မသိဘူး​။”
    လို့​ ရူး​ချင်​ေယာင်​ေဆာင်ြကဦး​မလား​။
    “ဟ​ေရး​။ ကန်က​ေလး​။ နာ့​ကို ဝှိုက်ကဒ်​ေတွလုပ်ြပီး​ မဲထည့်​ခိုင်း​တွား​ဒယ်။ အခု မပုတင်လုပ်​ေပး​။”
    “ဝလို့​ ပိုင်လဲ့​ အီယာဝဒီ။ ​ေရာင်း​ြပီး​စလစ် လံပတ်တစ်။” “လူြကီး​မင်း​ေခါ်ဆို​ေသာ အူရဒူဖုန်း​မှာ စာချုပ်ချုပ်သွား​သူများ​ စား​ြပီး​နား​မလည်လုပ်သွား​ပါသြဖင့်​ ​ေခါ်ဆို၍ မရ​ေသး​ပါရှန်။”
    “ပါး​ရိုက်ပလိုက်မယ်။ ပါး​ရိုက်ပလိုက်မယ်။ ၁၆ နှစ်သား​ကတည်း​က လက်​ေထာက်စစ်သား​လုပ်လာတာ။”
    “ဗုဒ္ဓဘာသာ ရှင်လူများ​မှာ ​ေသွး​ေအး​လို့​ မ​ေနသင့်​ြပီ။ နှိုး​ေဆာ်ပါသည်။ နှိုး​ေဆာ်ပါသည်။”
    “​ေဆွအစံု ​ေတာင်ယံတဝိုက်မှာ ​ေနအရုဏ် ​ေအာင်လံစိုက်​ေတာ့​ ​ေဒါင်မ​ေရ မင်း​လွတ်​ေအာင်​ေြပး​။”
    ညတ်ချွာဖျား​။ နည်း​နည်း​ေနာ​ေနာ အ​ေမွ​ေတွ မဟုတ်ပါလား​ အရပ်ကတို့​ရယ်။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.