• "​ပျိုး​ခင်း ​နဲ့ ​ေပါင်း​ပင်"

    ဂျ​ပန်​ကို​ေရာက်​ခဲ့​တုန်း​က ​ဘယ်​ေန​ရာ​ဟာ ​အ​လှ​ဆုံး​လဲ​လို့ ​ြပန်​ေတွး​ြကည့်​ရင်​ရှီ​ဇူ​အို​ကာ​ြမို့​နယ်၊ ​နာ​ဂါ​အိ​ဆာ​ကီ ​လို့​ေခါ်​တဲ့ ​ြမို့​ငယ်​က​ေလး​က ​အ​လှ​ဆုံး​ပဲ ​လို့ ​ေြပာ​ရ​ပါ​မယ်။ ​ပ​ေစာက်​ပုံ ​ပင်​လယ်​ေကွ့​အ​ဝန််း​က​ေလး​ရဲ့ ​အ​စွန်း​တစ်​ဘက်​မှာ ​ဖူ​ဂျီ​ယာ​မား​ေတာင်​ြကီး​ကို ​ဘွား​က​နဲ​ေတွ့​နိုင်​တဲ့ ​ေန​ရာ​က​ေလး​မှာ​ရှိ​တယ်။ ​ပင်​လယ်​ကို​ဆိုင်​ထား​တဲ့ ​ေြမ​ြပန့်​ြပန့်​က​ေလး​ရဲ့​ေနာက်​ေကျာ​မှာ ​ေတာင်​ကုန်း​ြမင့်​ြမင့်​က​ေလး​ေတွ ​အ​စီ​အ​ရီ​ေတွ့​ရ​ပါ​လိမ့်​မယ်။ ​

    တို​ကျို​တို့ ​အို​ဆာ​ကာ​တို့​လို ​မက်​ထ​ရို​ပို​လီ​တန်​ြမို့​ေတာ်​ြကီး​ေတွ ​မ​ဟုတ်​ပဲ ​ဇ​န​ပုဒ်​သာ​သာ ​သ​ဘာ၀ ​ေရ​ေြမ​ေတာ​ေတာင်​ေတွ​အ​လယ်​မှာ​မို့ ​ကိုယ့်​အ​ဖို့​က​ေတာ့ ​အ​နှစ်​သက်​မိ​ဆုံး​ေန​ရာ​လို့ ​ေြပာ​ရင် ​မ​မှား​ပါ​ဘူး။ ​သူ​တို့​ဆီ​မှာ​ေတာ့ ​ဘယ်​ေလာက်​ပဲ ​ေဝး​လံ​ေခါင်​သီ​ေန​ပ​ေစ၊ ​လူ​ေန​အိမ်​ေြခ​ရှိ​တဲ့​အ​ရပ်​ဆို ​အ​သက်​ေသွး​ေြကာ ​လို့​ေခါ်​တဲ့ ​ေရ၊ ​မီး၊ ​ဖုန်း၊ ​ဂက်စ်၊ ​အင်​တာ​နက် ​လိုင်း​ေတွ ​အိမ်​တိုင်​ယာ​ေရာက် ​သွယ်​မ​ထား​တဲ့ ​အ​ရပ်​ရယ်​လို့ ​မ​ရှိ​ပါ​ဘူး​တဲ့။ Life line ​လို့ ​ေတာင် ​ေခါ်​ြက​တယ်။ ​အဲ့​ဒါ​မ​ပါ​ရင် ​အ​သက်​မ​ရှင်​နိုင်​သ​လို​ေပါ့​ေလ။ ​ဒါ​ေြကာင့် ​ဂျ​ပန််​မှာ ​သူ​ေဌး​ေတွ​က ​ြမို့​တက်​မ​ေန​ဘူး။ ​ေတာ​မှာ​ေန​ြက​တာ။ ​သာ​သာ​ယာ​ယာ ​ကျယ်​ကျယ်​ဝန်း​ဝန်း​လည်း ​ရှိ​တယ်။ ​ကျပ်​ကျပ်​သိပ်​သိပ် ​တန်း​စီ​ေစာင့်​ဆိုင်း​ေန​ရ​တာ​လည်း ​မ​ရှိ​ဘူး။

                 ​ဒါ​ေပ​မယ့် ​သည်​ရွာ​က​ေလး (​အ​မှန်​ေတာ့ ​ြမို့​ပါ) ​မှာ ​ဘယ်​သူ​မှ ​မ​ေန​ေစ​ချင်​လို့ ​ဇွတ်​အ​တင်း ​ေြပာင်း​ပါ​ေရွှ့​ပါ ​တိုက်​တွန်း​ေန​တာ ​ြကာ​လှ​ြပီ။ ​ဘာ​ြဖစ်​လို့​ဆို​ေတာ့ ​ဆူ​နာ​မီ​လာ​ရင် ​လုံး၀​စိတ်​မ​ချ​ရ​တဲ့ ​ေြမ​နိမ့်​ပိုင်း​အ​ရပ်​မှာ ​ရှိ​ေန​လို့​ေလ။ ​လာ​လည်း ​လာ​ခဲ့​ဖူး​တယ်။ ​ေနာက်​လည်း ​ဘယ်​ေတာ့​ထပ်​လာ​ဦး​မ​လဲ ​မ​ေြပာ​တတ်​ဘူး။ ​ြဖစ်​နိုင်​ရင်​ေတာ့ ​သည်​လို​ေန​ရာ​မှာ ​မ​ေန​တာ ​အ​ေကာင်း​ဆုံး​ပဲ​တဲ့။ ​ဟိုး​ေရှး​ေရှး​ပ​ေဝ​သ​ဏီ​က​တည်း​က
    “​ဤ​အ​ရပ်​ထက်​နိမ့်​ေသာ​ေန​ရာ​တွင် ​အိမ်​ေဆာက်​၍ ​မ​ေန​ပါ​နှင့်”
     ​လို့  ​နတ်​လမ်း​ညွှန် ​ေကျာက်​စာ​တိုင်​က​ေလး​က​လည်း ​သည်​အ​တိုင်း​ပဲ ​ေြပာ​တယ်။ ​ဒါ​ေပ​မယ့် ​ေြပာ​မ​ရ​ဆို​မ​ရ ​ဘယ်​သူ့​စ​ကား​မှ ​နား​မ​ေထာင်​ပဲ ​သည်​ေသာင်​ယံ​က ​မ​ခွာ​ရက်​နိုင်​တယ် ​ြဖစ်​ေန​ြက​တာ​လည်း ​အဲ​သည် ​ေရှး​ေရှး​ပ​ေဝ​သ​ဏီ​က​တည်း​က​ပဲ ​ဆို​ပါ​ေတာ့။

                 ​ကိုယ်​ဆို​လည်း ​ဆူ​နာ​မီ​လာ​မှ ​ထွက်​ေြပး​တာ​ေပါ့​ေလ။ ​ေလာ​ေလာ​ဆယ်​ေတာ့ ​ေန​ပါ​ရ​ေစ​ဦး ​လို့ ​ေဈး​ဆစ်​ထား​ဦး​မှာ။ ​လှ​က​လှ​သ​နဲ့။ ​သား၊ ​ငါး၊ ​ပု​ဇွန်​လည်း​ေပါ။ ​လိ​ေမ္မာ်​ြခံ​ေတွ​က​လည်း ​ပင်​လုံး​ညွှတ်​လို့။ ​အ​ခင်း​ရှင်​ေတွ​ကိုယ်​တိုင် ​ဂို​ေဒါင်​ေရှ့​ပုံ​ထား​တဲ့​ဆီ ​သွား​ဝယ်​စား​ြဖစ်​တယ်။ ​အ​သီး​လည်း​ချို ​ေဈး​လည်း​ချို။ ​ေဒ​သ​ခံ​ေတွ​က​လည်း ​ရိုး​ရိုး​ေအး​ေအး​ေတွ​ပါ။ ​ငါး​ြမား​တံ​ေလး​တစ်​ေချာင်း​စီ​နဲ့ ​ကမ်း​စပ်​ထိုင်​ေန​ြက​တယ်။ ​ပိုက်​ဆံ​ရှိ​တဲ့​သူ​ေတွ​က ​အ​ေပျာ်​စီး​ရွက်​ေလှ​ေတွ ​အ​ြပိုင်​အ​ဆိုင် ​စီး​ြက​တယ်။ ​လူ​ဦး​ေရ​က​လည်း ​သိပ်​မ​များ​ေတာ့ ​အ​ေန​ေရာ​အ​စား​ေရာ ​ေချာင်​တယ်​ေလ။ ​

    ဒါ​ေြကာင့် ​မိုး​ြပို​မှာ ​မ​ေြကာက်​တတ်​သူ​ေတွ​အား​လုံး​အ​တွက် ​သူ​တို့​အ​စိုး​ရ​က​ပဲ ​ပူ​ပူ​ပင်​ပင် ​ေရ​ကာ​တာ​ေတွ၊ ​ေရ​ထိန်း​ေရ​လွှဲ​တံ​ခါး​ြကီး​ေတွ ​ေဆာက်​ေပး​ထား​ရ​တယ်။ ​ေရ​တက်​လာ​ရင် ​တက်​ေြပး​စ​ရာ ​ခို​လှုံ​စ​ရာ ​ဆူ​နာ​မီ​အ​ေရး​ေပါ်​ကယ်​ဆယ်​ေရး​စ​ခန်း​ေတွ ​ေဆာက်​ေပး​ထား​တယ်။ ​ထွက်​ေြပး​ရ​မယ့် ​လမ်း​ေတွ​ေဖာက်​ထား​တယ်။ ​ေရ​လွတ်​ရာ​ကုန်း​ေပါ်​ေရာက်​ရင် ​ေန​ေရး​ထိုင်​ေရး​အ​တွက် ​ယာ​ယီ​စ​ခန်း​ချ​လို့​ရ​ေအာင် ​ရွက်​ဖျင်​တဲ​က​ေလး​ေတွ​နဲ့ ​ေစာင်၊ ​ြခင်​ေထာင်၊ ​စား​နပ်​ရိ​က္ခါ​ေတွ ​အ​သင့် ​သို​မှီး​ထား​ေပး​တယ်။

                  ​ကမ်း​ေြခ​မှာ ​မူ​ြကို​ေကျာင်း​က​ေလး​တစ်​ေကျာင်း ​ရှိ​ေတာ့ ​အဲ​ဒီ​မူ​ြကို​က ​က​ေလး​ေလး​ေတွ​ဟာ ​မ​နက်​တစ်​ခါ ​ည​ေန​တစ်​ခါ၊
    “​ဆူ​နာ​မီ​လာ​ြပီ။ ​ေြပး​ြက ​ေြပး​ြက။”
     ​ဆို​ြပီး ​ကား​လမ်း​တစ်​ဘက်​မှာ​ရှိ​တဲ့ ​ေလှ​ကား​ထစ်​က​ေလး​ေတွ​က​ေန ​ေဘး​လွတ်​ရာ​ေတာင်​ေပါ်​ကို ​ေရာက်​ေအာင် ​ေြပး​တဲ့ ​ေလ့​ကျင့်​ခန်း ​ေန့​တိုင်း​လုပ်​ရ​တယ်။ ​မ​ယုံ​ရင် ​သူ​တို့ ​ေြခ​သ​လုံး​က​ေလး​ေတွ ​ကိုင်​ြကည့်။ ​ကျစ်​လစ်​ေတာင့်​တင်း​ေန​တာ​ပဲ။ ​ကိုယ်​ေတွ​လို ​မ​ေမာ​မ​ပန်း ​သက်​လုံ​ေကာင်း​ေကာင်း ​ေြပး​တက်​နိုင်​တယ်။ ​

    ထွက်​ေြပး​ေလာက်​ေအာင် ​အ​ချိန်​မ​ရ​ဘူး​ဆို​ရင်​လည်း ​ေကျာင်း​ထဲ​မှာ​တင် ​ဆူ​နာ​မီ​ေမျှာ်​စင်​ြကီး​ေဆာက်​ထား​တယ်။ ​အဲ​သည်​အ​ေပါ်​တက်​ေြပး။ ​က​ေလး​ဘ၀​က​တည်း​က ​သူ​တို့​ကို ​ေလ့​ကျင့်​ေပး​ထား​တာ​ဟာ
    “​အ​ေရး​ြကုံ​လာ​ရင် ​ကိုယ့်​အ​သက်​ကိုယ် ​ကိုယ်​တိုင်​ကာ​ကွယ်​ရ​မယ်။ ​ကိုယ့်​အ​သက်​လုံ​ြခုံ​ရင် ​ကိုယ့်​နီး​စပ်​ရာ ​လူ​ေတွ​ရဲ့ ​အ​သက်​ကို ​ကယ်​တင်​နိုင်​ေအာင် ​ြကိုး​စား​ရ​မယ်။ ​ကိုယ်​လွတ်​မ​ရုန်း​ရ​ဘူး။” 
    ​ဆို​တဲ့ ​အ​သိ​ကို ​ေခါင်း​ထဲ ​ရိုက်​သွင်း​ေပး​ထား​တယ်။

                ​မူ​ြကို​က​ေလး​ေတွ​ကို ​ေဘး​ကင်း​ရာ ​လွတ်​ေအာင် ​ေြပး​ဖို့ ​ေလ့​ကျင့်​ေပး​ထား​သ​လို ​မူ​လ​တန်း၊ ​အ​လယ်​တန်း​က​ေလး​ေတွ​က ​ကိုယ့်​ထက်​အ​ငယ်​ေတွ၊ ​သက်​ြကီး​ရွယ်​အို​ေတွ​ကို ​ဘယ်​လို​ေဖး​မ​ကူ​ညီ​ရ​မယ်​ဆို​တာ​ကို ​ေလ့​ကျင့်​ေပး​ထား​တယ်။ ​ေြပာ​ရင်​ယုံ​မှာ ​မ​ဟုတ်​ဘူး​ေနာ်။ ​ကိုယ်​တိုင်​လည်း ​လက်​ေတွ့​ေရာက်​ခဲ့​လို့​သာ ​ယုံ​သွား​တာ။ ​နာ​ဂါ​အိ​ဆာ​ကီ​က ​အ​လယ်​တန်း​ေကျာင်း​က​ေလး​ကို​လည်း ​ေရာက်​ခဲ့​ပါ​ေသး​တယ်။ ​အ​မှန်​တ​ကယ်​ကို ​မ​ယုံ​နိုင်​စ​ရာ​ပါ​ပဲ။ ​သူ​တို့​ေတွ ​အဲ​သ​ေလာက်​အ​ထိ​ေတာင် ​ေလ့​ကျင့်​ြပင်​ဆင်​ထား​ြက​တယ်​ေနာ်။ ​အား​လုံး​ထဲ​မှာ ​သည့်​ထက်​ပို​ြပီး ​အံ့​အား​သင့်​လို့ ​မ​ယုံ​နိုင်​စ​ရာ ​ြဖစ်​ရပ်​တစ်​ခု ​ထပ်​ြကုံ​ရ​ြပန်​ပါ​တယ်။

                ​သည်​ခ​ရီး​မ​လာ​ခင်​က ​ခ​ရီး​စဉ်​ဆွဲ​ထား​တဲ့ ​ဆ​ရာ​ြကီး​ခိုင်​ဆန်း​ေဆး​က
    “​မင်း​တို့ ​အဲ​သည်​ေကျာင်း​ေရာက်​ရင် ​သီ​ချင်း​ေကာင်း​ေကာင်း ​နား​ေထာင်​ရ​လိမ့်​မယ်။ ​အဲ​သည်​ေကျာင်း​က ​ဆ​ရာ​ေလး​က ​သီ​ချင်း​ဆို​တာ ​ဝါ​သ​နာ​ပါ​တယ်။”
     ​လို့ ​ေြပာ​တဲ့​အ​ခါ ​ြမန်​မာ​ြပည်​က ​ကို​မိုက်​ခဲ​ြကီး​က ​မ​ြပုံး​တုံ့​ြပုံး​တုံ့​က​ေလး ​လုပ်​မိ​ေသး​တယ်။ ​သူ​တို့​နဲ့ ​ကာ​ရာ​အို​ေက​သွား​တုန်း​က ​ကို​ဝင်း​ဦး​ရဲ့
    “​အ​လှ​သ​စ္စာ​တ​ရား”
     ​ကို ​သူ​တို့​က​ဂျ​ပန်​လို​တစ်​လှည့် ​ကိုယ်​က​ြမန်​မာ​လို​တစ်​လှည့် ​ဆို​ြပ​ခဲ့​ေသး​တယ်​ေလ။
    “My Way”
     ​ကို ​ဆို​တဲ့​အ​ခါ ​သူ​တို့​အ​ချင်း​ချင်း ​ဂျ​ပန်​လို​မှတ်​ချက်​ေပး​တာ​က
    “​သည်​လို​ဆို​နိုင်​ဖို့ ​ဘယ်​ေလာက်​ေတာင် ​ရင်း​နှီး​ထား​ေလ​တယ် ​မ​သိ။”
     ​တဲ့။ ​ဟွန့် ​လူ​များ ​ကာ​ရာ​အို​ေက​သွား​မှ ​သီ​ချင်း​ဆို​တတ်​တယ် ​မှတ်​ေန။ ​ဒါ​မျိုး​ေလာက်​နဲ့ ​ရွာ​ရိုး​လာ​မ​ေလျှာက်​နဲ့။
    “​အူ​ေအ​အို ​မူး​အိ​ေတ”
     ​တစ်​ပုဒ်​ေလာက်​ေတာ့ ​ကိုယ်​လည်း ​အ​လွတ်​ဟဲ​နိုင်​ပါ​ေသာ်​ေကာ။

                ​တ​ကယ်​တမ်း​ကျ​ေတာ့ ​ကိုယ့်​ပါး​စပ်​က ​သီ​ချင်း​သံ​ညည်း​ြပ​ဖို့​ေတာင် ​ရှက်​လာ​တယ်။ ​သူ​တို့​ဆို​သွား​တာ ​ဘယ်​လို​ေကာင်း​မှန်း​မ​သိ​ဘူး။ ​နား​ေထာင်​ရင်း ​ြကက်​သီး​တ​ြဖန်း​ြဖန်း​ထ​ေအာင်​ကို ​ေကာင်း​တယ်။ ​အ​တီး​က ​စ​န္ဒ​ယား​ေလး​တစ်​လုံး​ပဲ ​ပါ​တယ်။ ​ေကျာင်း​သား​ေတွ​အား​လုံး​ရဲ့ ​ပါး​စပ်​က​ေန ​သံ​စုံ​တီး​ဝိုင်း​ြကီး ​တစ်​ဝိုင်း​စာ ​အ​သံ​ထွက်​လာ​တယ်။ ​ကိုယ်​ေတွ​လို ​တစ်​ေယာက်​ချင်း ​ဆို​လို ​ဆို​တီး​မ​ဟုတ်​ဘူး။ ​

    ေကျာင်း​သား​ေတွ​အား​လုံး ​ကိုယ့်​အ​သံ​နဲ့ ​ကိုယ်​တည်​ထား​ြပီး ​သံ​စဉ်​က​ေလး​ေတွ ​က​စား​သွား​တာ ​သူ့​အ​သံ​က​လည်း ​ကိုယ့်​ဘက်​လွန်​မ​လာ​ဘူး။ ​ကိုယ့်​အ​သံ​က​လည်း ​သူ့​ဘက်​ေကျာ်​မ​သွား​ဘူး။ ​အ​ေနာက်​တိုင်း​က ​က​မာ္ဘ့​ဂ​န္တ​ဝင်​ဂီ​တ​ေတွ ​တီး​မှုတ်​ေန​သ​လို ​နား​ေထာင်​ရ​တယ်။ ​အဲ့​ဒါ ​အ​လယ်​တန်း​ေကျာင်း​တဲ့​ဗျာ။ ​ပ​ေရာ်​ဖက်​ရှင်​နယ်​လည်း ​တစ်​ေယာက်​မှ ​ပါ​တာ ​မ​ဟုတ်​ဘူး။ ​က​ေရာ်​က​မယ်​ဆို​သွား​တဲ့​သူ​လည်း ​တစ်​ေယာက်​မှ ​မ​ပါ​ဘူး။

                  ​သည်​က​ေလး​ေတွ​ထဲ​က ​က​မာ္ဘ​ေကျာ် ​ဂီ​တ​ပ​ညာ​ရှင်​ေတွ ​ထွက်​လာ​သ​တဲ့​လို့ ​ေြပာ​ရင် ​အံ့​ဩ​စ​ရာ ​မ​ေကာင်း​ဘူး။ ​ဘာ​မှ ​ြဖစ်​မ​လာ​ဘူး​ဆို​ရင်​ေတာင် ​သူ​တို့​ေလး​ေတွ​နား​ထဲ​မှာ ​ဂီ​တ​ဆို​တာ ​ဘယ်​လို ​အ​ရ​သာ​ခံ​ရ​တယ်။ ​အ​သံ​ေတွ​ကို ​ဘယ်​လို​ဖန်​တီး​ရ​တယ်​ဆို​တဲ့ ​နား​ရည်​က​ေလး​ေတွ ၀​သွား​တာ ​ကိုယ်​ေတွ​နဲ့ ​နှိုင်း​ယှဉ်​လို့​ေတာင် ​မ​ရ​ဘူး။ ​ကိုယ့်​ဆီ​မယ် ​ယဉ်​ေကျး​မှု​တ​က္က​သိုလ်​က​ဆင်း​ြပီး ​ကျွဲ​ပါး​ေစာင်း​တီး ​ြဖစ်​ေန​တာ​ေတွ ​တ​ပုံ​ြကီး ​မ​ဟုတ်​လား။ ​

    တ​ကယ်​တမ်း​ေတာ့ ​အဲ​သည်​ေကျာင်း​ဟာ ​ဂီ​တ​သင်​တဲ့ ​ေကျာင်း​တစ်​ေကျာင်း​ေတာင် ​မ​ဟုတ်​ဘူး။ ​နယ်​ဘက်​က ​အ​လယ်​တန်း​ေကျာင်း​က​ေလး ​တစ်​ေကျာင်း။ ​သူ​တို့​ဆ​ရာ ​သူ့​ဘာ​သူ ​ဝါ​သ​နာ​ပါ​လို့ ​သူ့​က​ေလး​ေတွ ​ဂီ​တ​နဲ့ ​မ​စိမ်း​ေအာင် ​သင်​ြပ​ေပး​ြပီး ​ေကျာင်း​သား​ြပိုင်​ပွဲ​က​ေလး​ေတွ ​ဝင်​ဝင်​ြပိုင်​ေန​တာ။ (​ဆု​ရ​ေန​ကျ​မို့ ​နံ​မယ်​ြကီး​တဲ့ ​ေကျာင်း​တစ်​ေကျာင်း​ေတာ့ ​ဟုတ်​တယ်) ​စိတ်​ထဲ​မှာ ​ဘယ်​လို​ြကီး​ြဖစ်​ေန​မှန််း​ေတာင် ​မ​ေြပာ​ြပ​တတ်​ဘူး။ ​တို့​ဆီ​မှာ​လည်း ​အဲ​သ​လို ​သင်​ေပး​တဲ့ ​ေကျာင်း​တစ်​ေကျာင်း​ေလာက်​ရှိ​ရင် ​ဘယ်​ေလာက်​ေကာင်း​မ​လဲ။ ​စာ​ေတွ​ချည့် ​ကျက်​ေန​ရ​တာ ​မ​ဟုတ်။ ​ကိုယ်​ဝါ​သ​နာ​ပါ​တာ​က​ေလး​ေတွ​လည်း ​ေြမ​ေတာင်​ေြမှာက်​ေပး​မယ့် ​ေကျာင်း​တစ်​ေကျာင်း​ေလ။

                   ​ေသ​ေသ​ချာ​ချာ ​ြပန်​စဉ်း​စား​ြကည့်​ေတာ့ ​ရှိ​ပါ​တယ်။ ​ကိုယ့်​ဆီ​မှာ​လည်း ​အဲ​သ​လို​ေကျာင်း​ေတွ ​ရှိ​ခဲ့​တာ​ေပါ့။ ​ကိုယ့်​လက်​ထက်​မှာ ​ေပျာက်​ပျက်​ကုန်​လို့​သာ။ ​ဦး​ေန​ဝင်း​ြကီး​လက်​ထက်​မှာ​ေတာင် ​တိမ်​ေကာ​မ​သွား​ေသး​ဘူး။ ​ပန်​တျာ​ေကျာင်း ​လို့ ​ေခါ်​တယ်။ ​ရန်​ကုန်​မှာ ​တစ်​ေကျာင်း၊ ​မ​န္တ​ေလး​မှာ ​တစ်​ေကျာင်း ​ရှိ​ခဲ့​တယ်။ ​အ​ေမ​ေဒါ်​ေအာင်​ြကည်​တို့၊ ​ေဒါ်​ေစာ​ြမ​ေအး​ြကည်၊ ​ေဒါ်​ဩ​ဘာ​ေသာင်း၊ ​ေဒါ်​လှ​ေလး​စိန်​တို့ ​ကိုယ်​တိုင် ​သူ​တို့​တစ်​သက်​လုံး ​တတ်​ကျွမ်း​ထား​သ​မျှ ​ပ​ညာ​ေတွ​အ​ကုန် ​ဆ​ရာ​စား​မ​ချန် ​အိပ်​သွန်​ဖာ​ေမှာက် ​သင်​ြကား​ေပး​ခဲ့​တယ်။  ​

    ဆ​ရာ​ေကာင်း​တ​ပည့်​ေတွ​လည်း ​ပန်း​ေကာင်း​ပန်​ခဲ့​တာ​ပဲ။ ​ပန်​တျာ​ြကည်​လင်၊ ​ပန်​တျာ​တင်​တင်​ြမင့်၊ ​နွဲ့​နွဲ့​စန်း၊ ​အ​မာ​စိန်၊ ​ေစာင်း​သိန်း​ေဖ၊ ​သူ​တို့​အား​လုံး ​ပန်​တျာ​ေကျာင်း​က​ထွက်​တယ်။ ​အ​ဆို​အ​က ​ဝါ​သ​နာ​ပါ​တဲ့​က​ေလး​ေတွ​ကို ​ရှစ်​တန်း​ေအာင်​ရင် ​နိုင်​ငံ​ေတာ်​က ​ပ​ညာ​သင်​ေထာက်​ပံ့​ေြကး​ေပး​ြပီး ​ေန​စ​ရာ​အ​ေဆာင်​ပါ​ေပး​လို့ ​စိတ်​ေအး​လက်​ေအး ​ပ​ညာ​ဆည်း​ပူး​နိုင်​ေအာင် ​စီ​စဉ်​ေပး​တယ်။ ​သိ​မှီ​တတ်​ကျွမ်း​သူ ​ဆ​ရာ​ြကီး​ဆ​ရာ​မ​ြကီး​များ​ဆီ​က ​ပ​ညာ​များ​ကို ​မူ​မှန်​စံ​မှန် ​နည်း​မှန်​လမ်း​မှန်​နဲ့ ​သင်​ရိုး​ညွှန်း​တမ်း​များ​ပါ ​ြပု​စု​ထိမ်း​သိမ်း​ေပး​တယ်။ ​တ​နည်း​အား​ြဖင့် ​စား​ဝတ်​ေန​ေရး​ခက်​ခဲ​ေသာ ​ပ​ညာ​ရှင်​ြကီး​များ​ကို ​တ​ဘက်​တ​လမ်း​မှ ​ေထာက်​ပံ့​ရာ​လည်း ​ေရာက်​တယ်။ ​တိမ်​ေကာ​သွား​တဲ့ ​ပ​ညာ​ေတွ​ကို​လည်း ​အ​ဖတ်​ဆည်​ြပီး​သား ​ြဖစ်​သွား​တာ​ေပါ့။

                 ​နိုင်​ငံ​ေတာ်​ဘက်​က ​ပံ့​ပိုး​ခဲ့​ေပ​မယ့် ​ြပည်​သူ​ဘက်​က ​ေြမှာက်​စား​မှု​ပိုင်း​က​ေတာ့ ​အား​နည်း​ခဲ့​ပါ​တယ်။ ​ြမန်​မာ​သံ​ယဉ်​တဲ့​နား​ရှိ​ေအာင် ​ဘယ်​ြမန်​မာ​ေကျာင်း​က​မှ ​သင်​မ​ေပး​ဘူး။ ​ဒါ​ေြကာင့် ​ြမန်​မာ​သီ​ချင်း ​အ​ေဟာင်း​အ​ြမင်း ​အ​ေဆွး​အ​ေြမ့​ေတွ​ကို ​ဘယ်​လူ​ငယ်​လူ​ရွယ်​က​မှ ​နား​အ​ရ​သာ​မ​ခံ​တတ်​ဘူး။ ​ြကား​ရင် ​ချက်​ြခင်း​ထ​ပိတ်​ပစ်​တယ်။ ​ဒါ​ေြကာင့် ​သည်​ပ​ညာ​ရပ်​ေတွ​က ​ထ​မင်း​ငတ်​ေစ​တတ်​ေသာ၊ ​ခက်​ခက်​ခဲ​ခဲ ​သင်​ြကား​ေလ့​ကျင့်​ရ​သ​ေလာက် ​ဘယ်​ေန​ရာ​မှာ​မှ ​သုံး​စား​၍​မ​ရ​ေသာ၊ ​လူ​ငယ်​လူ​ရွယ်​ေတွ​ြကား​မှာ​ဆို​ရင် ​အ​မှတ်​တ​မဲ့ ​ဆို​ညည်း​မိ​လျှင် ​အူ​ေြကာင်​ေြကာင် ​အ​ြကည့်​ခံ​ရ​ေသာ ​ေတး​ဂီ​တ​အ​မျိုး​အ​စား​ထဲ​မှာ ​ပါ​သွား​ပါ​တယ်။ ​

    သည်​ဘက်​ပိုင်း​ေခတ်​မှာ​ေတာ့ ​ပန်​တျာ​ေကျာင်း​ဆို​တာ ​မ​ြဖစ်​စ​ေလာက် ​စ​တိုင်​ပင်​က​ေလး​နဲ့​မို့ ​မွဲ​ချင်​တဲ့​ေခွး​ေတွ ​ြပာ​ပုံ​တိုး​စ​ရာ​လို့ ​သ​ေဘာ​ထား​သ​လား ​မ​ေြပာ​တတ်​ဘူး။ ​ဘယ်​သူ​မှ​တက်​မယ့်​လူ ​မ​ရှိ​ေတာ့​ဘူး။ ​မိ​ဘ​ဘိုး​ဘွား ​သ​ဘင်​ဆက်​က ​ေပါက်​ဖွား​လာ​သူ​ေတွ​ေတာင် ​သ​ဘင်​အ​လုပ်​ကို ​ဟုတ်​ဟုတ်​ြငား​ြငား ​တတ်​ေအာင် ​သင်​မ​ထား​ြဖစ်​ေတာ့​ဘူး။ ​အ​ြငိမ့်​ြကည့်၊ ​ဇာတ်​ြကည့်​တဲ့ ​ပွဲ​ြကိုက်​ခင်​ေတွ​ဆို​တာ ​သိပ်​ေတာ​ကျ​တာ​ပဲ​လို့ ​အ​ထင်​ေသး​ခံ​ရ​မ​ေလာက် ​ြဖစ်​လာ​တာ​ကိုး။ ​သည်​လို​နဲ့ ​ြမန်​မာ့​ရိုး​ရာ​ဂီ​တ​ေတွ​က ​မျိုး​ဆက်​ြပတ်​သ​ေလာက် ​ြဖစ်​လာ​ခဲ့​တယ်။ ​အ​လှူ​ခံ​မ​ဏ္ဍပ်​က ​ဖွင့်​လို့​သာ ​ြကား​ေန​ရ​တာ။ ​နား​ညည်း​လိုက်​တာ ​လို့ ​ေအာင့်​ေမ့​တယ်။

                ​ဆို ​က ​ေရး ​တီး ​ြပိုင်​ပွဲ​ဆို​တာ​ြကီး​ေပါ်​လာ​တာ​ေတာ့ ​ေတာ်​ေသး​တယ်​လို့ ​ေြပာ​ရ​မယ်။ ​ဆု​ရ​တာ ​မ​ရ​တာ၊ ​ြပိုင်​တာ ​မ​ြပိုင်​တာ​ေတွ ​အ​သာ​ထား။ ​သီ​ချင်း​က​ေလး​ေတွ​ကို ​က​ေလး​ေတွ ​နား​ေထာင်​ဖူး ​ကျက်​မှတ်​ဖူး။ ​သင်​ယူ​ဖူး​သွား​တယ်။ ​စိုး​စ​န္ဒါ​ထွန်း၊ ​ရ​တ​နာ​ဦး၊ ​ဂျင်း​နီ​တို့ ​အဲ​သည်​က​ေန ​တက်​လာ​ခဲ့​တယ်။ ​ဆို​စား ​တီး​စား ​က​စား​မယ့်​သူ​ေတွ ​ထွက်​မ​လာ​ဦး​ေတာ့ ​နား​ေထာင်​ရ​ေကာင်း​မှန်း​သိ​တဲ့​က​ေလး​ေတွ ​အ​များ​ြကီး​ထွက်​လာ​တာ ​ေကျး​ဇူး​တင်​ရ​မယ်။

     ​ေနာက်​ေတာ့ ​ယဉ်​ေကျး​မှု​တ​က္က​သိုလ်​ဆို​တာ​ြကီး ​ေပါ်​လာ​တယ်။ ​အ​နု​ပ​ညာ​ရှင်​ဆို​တာ ​ပ​ညာ​တတ်​ေတွ​က​လည်း ​ေမွး​ထုတ်​လို့​ရ​သား​ပဲ။ ​ဓီ​အာ​မိုရ်​ြကီး​ဆို ​အဲ​သည်​က ​လာ​တယ်​ေလ။ ​တ​ြခား​ရွက်​ပုန်း​သီး​ေတွ​လည်း ​အ​များ​ြကီး​ပဲ။ ​ေကျာင်း​ြပီး​တဲ့​အ​ခါ ​စား​ဝတ်​ေန​ေရး၊ ​ဘ၀​အ​ေရး​ေတွ​ေြကာင့် ​အ​ြခား​အ​ြခား​ေသာ ​လုပ်​ငန်း​ခွင်​ေတွ​မှာ ​ကျင်​လည်​ကုန်​ြက​ေပ​မယ့် ​သူ​တို့​နား​ထဲ​က ​သီ​ချင်း​သံ​က​ေလး​ေတွ​ေတာ့ ​ေပျာက်​သွား​လိမ့်​မယ် ​မ​ထင်​ပါ​ဘူး။

                ​သူ​များ​ဆီ​က ​အ​လယ်​တန်း​ေကျာင်း​က​ေလး​ကို ​အ​လည်​ေရာက်​သွား​ြပီး ​စိတ်​ထဲ​မှာ ​ြဖစ်​ေစ​ချင်​တဲ့​ဆ​န္ဒ​က ​ပန်​တျာ​ေကျာင်း၊ ​ယဉ်​ေကျး​မှု​တ​က္က​သိုလ်​တို့​လို ​အ​သက်​ေမွး​မှု ​ဂီ​တ​ပ​ညာ​သင်​ေကျာင်း​ြကီး​ေတွ ​ြဖစ်​လာ​ရင် ​ေကာင်း​မယ်​လို့ ​စိတ်​ကူး​မိ​တာ ​မ​ဟုတ်​ပါ​ဘူး။ ​ြမန််​မာ​လူ​ငယ်​က​ေလး​ေတွ ​က​ေလး​ဘ၀​က​တည်း​က ​ဂီ​တ​နဲ့ ​မ​စိမ်း​တဲ့ ​နား​ရည်​က​ေလး​ေတွ​ပဲ ​ရှိ​ေစ​ချင်​တာ​ပါ။ ​ကိုယ်​တို့​ဆီ​က ​ေကျာင်း​ေတွ​မှာ​လည်း ​ဘင်​ခ​ရာ​အ​သင်း​ေတွ ​ရှိ​ေန​သား​ပဲ။ ​အဲ​သည်​သင်​တန်း​က​ေလး​ေတွ​မှာ ​ဂီ​တ​အ​ေြခ​ခံ​ကို ​ကျ​ကျ​န​န​သင်​ေပး​နိုင်​ခဲ့​ရင် ​ဘယ်​ေလာက်​ေကာင်း​မ​လဲ။ ​အ​ခု​လည်း​သင်​ေတာ့ ​သင်​ေန​တာ​ပဲ။ ​

    ဒါ​ေပ​မယ့် ​အား​က​စား​ကွင်း​တစ်​ပတ် ​တီး​ြပ​စ​ရာ ​ြကား​ေန​ကျ ​သီ​ချင်း​ေလး ​တစ်​ပုဒ်​နှစ်​ပုဒ်​မှ ​အ​နိုင်​နိုင် ​တီး​ေန​ရ​တယ်။ ​တပ်​မ​ေတာ်​စစ်​တီး​ဝိုင်း​က ​ဆ​ရာ​ေတွ ​အ​လယ်​တန်း​ေကျာင်း​ေလာက်​အ​ထိ ​ဆင်း​ြပီး ​သင်​ေပး​နိုင်​ရင်​ေတာ့ ​အ​ေကာင်း​သား။ ​အဲ​သည်​မှာ​လည်း ​ဆ​ရာ​ြကီး​ေတွ ​ရှိ​ခဲ့​တယ်​ေလ။ ​ဖိုး​ဆို​ချင် ​ခင်​ေမာင်​ညွန့်​တို့၊ ​ရဲ​ေဘာ်​ခင်​ေမာင်​လှ​တို့။ ​သူ​တို့​လည်း ​နှစ်​ေယာက်​တည်း​နဲ့ ​ပွဲ​စည်​ေအာင် ​ဆို​တတ်​တယ်။

                  ​ေြပာ​ြပန်​ရင်​လည်း ​ဆ​ရာ​ေတွ​ကို ​ဆ​ရာ​ြပန်​လုပ်​တယ် ​ြဖစ်​ဦး​ေတာ့​မှာ​ပဲ။ ​ေကျာင်း​တက်​တယ်​ဆို​တာ ​စာ​သင်၊ ​စာ​ကျက်၊ ​စာ​ေြဖ၊ ​ကျူ​ရှင်​တက်​ဖို့​ချည်း​ပဲ ​သက်​သက် ​မ​ဟုတ်​တဲ့​အ​ေြကာင်း ​ေမ့​များ​ေန​ြက​သ​လား ​မ​ေြပာ​တတ်​ပါ​ဘူး။ ​ရှိ​သ​မျှ​က​ေလး​ေတွ​ဟာ ​အ​မှတ်​ေကာင်း​ရ​မယ်၊ ​ပိုက်​ဆံ​များ​များ​ရှာ​နိုင်​တဲ့ ​အ​သက်​ေမွး​မှု ​အ​တတ်​ပ​ညာ​သင် ​ေကျာင်း​တစ်​ေကျာင်း​ကို ​ဝင်​ခွင့်​ရ​ေအာင် ​ြကိုး​စား​မယ်၊  ​လို့​ပဲ ​ရည်​မှန်း​ချက်​ထား​ြက​တယ်။ ​ေတွး​တတ်​ေခါ်​တတ် ​ခံ​စား​တတ်၊ ​ဘ၀​ကို ​ေပျာ်​ရွှင်​စွာ ​ရှင်​သန်​တတ်​တဲ့ ​အ​မူ​အ​ကျင့်​က​ေလး​ေတွ​လည်း ​ပျိုး​ေထာင်​ေပး​ရ​မယ် ​မ​ဟုတ်​ဘူး​လား။ ​ခိုင်း​စ​ရာ​ရှိ​မှ ​တစ်​ပွဲ​တိုး ​လက်​ပူ​တိုက်​ြပီး ​တင်​ရမ်း​လက်​ြပ ​က​ကွက်​က​ေလး​ေတွ​နဲ့ ​ပွဲ​ထုတ်​မယ့်​အ​စား ​အ​ေြခ​ခံ​က​ေလး​ေတွ ​ေသ​ေသ​ချာ​ချာ ​သင်​ေပး​ထား​ေတာ့ ​ေကာင်း​တာ​ေပါ့။

                  ​တ​ကယ်​ေတာ့ ​က​ေလး​ေတွ​ရဲ့​စာ​သင်​ချိန် ​အ​ချိန်​ဇ​ယား​ထဲ​မှာ ​ဖွံ့​ြဖိုး​ေရး​ဆို​တဲ့​အ​ချိန်​ေတွ ​ပါ​ပါ​တယ်။ ​ဒါ​ေပ​မယ့် ​အဲ​သည်​အ​ချိန်​ေတွ​ကို ​ကိုယ်​ေတွ​က​တည်း​က ​သ​ေဘာ​ေပါက်​ထား​တာ ​သင်​မယ့်​ဆ​ရာ​မ​လာ​လို့ ​ကိုယ်​လုပ်​ချင်​တာ​ကိုယ်​လုပ်​ြက​ဆို​တဲ့ Elective ​အ​ချိန််​ေတွ​လို့​ပဲ ​အား​လုံး​နား​လည်​ထား​တယ်။ ​နီ​တိ​က​ေလး​ေလာက်​မှ ​သင်​ေဖာ်​မ​ရ​ေတာ့​ဘူး။ ​အ​ြပစ်​မ​တင်​ပါ​ဘူး။ ​ပ​ညာ​ရှိ​ေတွ ​သ​တိ​ြဖစ်​ခဲ​ေန​လို့ ​ကိုယ်​ေတွး​မိ​ြမင်​မိ​တာ​က​ေလး ​ေထာက်​ြပ​တာ​ပါ။ ​အဲ​ဒါ​ေတွ ​သင်​ေတာ့​တတ်​ေတာ့​ေရာ။ ​ဘာ​လုပ်​လို့​ရ​သ​လဲ။ ​ဘာ​မှ ​လုပ်​လို့​မ​ရ​ပါ​ဘူး။ ​ဒါ​ေပ​မယ့် ​ေလာ​က​ြကီး ​အ​သက်​ရှင်​ရ​တာ ​အ​ရ​သာ​ေတာ့ ​ပို​ရှိ​တာ ​အ​မှန်​ပဲ။

                  ​ပျိုး​ခင်း​ထဲ​ဝင်​တဲ့​အ​ခါ​မှာ ​ကိုယ်​မ​လို​ချင်​ပဲ ​သူ့​ဟာ​သူ​လာ​ေပါက်​ေန​တဲ့ ​အ​ပင်​ငယ်​က​ေလး​ေတွ​ဆို​ရင်​ေပါင်း​ပင်​လို့​သ​ေဘာ​ထား​ြပီး ​နှုတ်​ပစ်​ရ​သ​တဲ့။ ​က​ေလး​ေတွ ​စာ​သင်​တဲ့​ေန​ရာ​မှာ​လည်း ​မ​လို​အပ်​ပဲ ​သူ​တို့​စာ​သင်​တာ​ကို ​အ​ေနှာက်​အ​ယှက်​ြဖစ်​ေစ​တဲ့ ​အ​ေလ​န​ေတာ​အ​လုပ်​ေတွ​ကို ​ေပါင်း​သင်​သ​လို ​နှုတ်​ပယ်​ရှင်း​လင်း​ပစ်​သင့်​တယ် ​လို့​များ ​ထင်​သ​လား ​မ​ေြပာ​တတ်​ေပါင်​ကွယ်။ ​ေကျာင်း​က​က​ေလး​ေတွ​အား​လုံး​ဟာ ​ပ​ညာ​ထူး​ခွန်​ြပီး ​ဆ​ရာ​ဝန် ​အင်​ဂျင်​နီ​ယာ​ေတွ​ချည့်​ပဲ ​ြဖစ်​ကုန်​မှာ ​မ​ဟုတ်​ပါ​ဘူး။ ​

    ေသ​ချာ​ေပါက်​က​ေတာ့ ​ဘ၀​ပင်​လယ်​ခ​ရီး​ကို ​ကိုယ်​သန်​သ​လို​ြဖတ်​ကူး​ြက​မယ့်​သူ​ေတွ​ချည့်​ပါ​ပဲ။ ​အဲ​သည်​အ​ခါ​မှာ ​ေစာ​ေစာ​က ​မ​လို​အပ်​ဘူး​လို့​ထင်​တဲ့ ​ေပါင်း​ပင်​က​ေလး​ေတွ​က​လည်း ​သူ့​အ​တွက် ​နွယ်​ြမက်​သစ်​ပင် ​ေဆး​ဘက်​ဝင်​နိုင်​တာ​ပ။ ​စာ​သင်​စာ​ကျက်​ပဲ ​လုပ်​တတ်​ြပီး ​ဘာ​ဝါ​သ​နာ​မှ ​မ​ပါ​ဘူး​ဆို​တဲ့ ​ကိုယ့်​သ​မီး​ကို ​ကိုယ်​သ​နား​မိ​တဲ့​အ​ခါ ​သား​သ​မီး​ချင်း​စာ​နာ​ြပီး ​သူ​နဲ့​ရွယ်​တူ​က​ေလး​ေလး​ေတွ​အား​လုံး ​ေကျာင်း​ေန​ေပျာ်​ြပီး ​စာ​ေတာ်​ေစ​ချင်​တဲ့ ​ေစ​တ​နာ​သာ ​ြဖစ်​ပါ​တယ်​ေနာ့။


  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.