
သမီးေလးဖတ်ဖို့ စာအုပ်ဆိုင်လှန်ေလှာရှာေဖွရင်းနဲ့မှ ကိုယ်ကိုယ်တိုင် တစ်ခါမှ မဖတ်ဖူးေသးတဲ့ စာအုပ်ေတွကလည်း အနတဂ္ဂမပါလား လို့ သိလိုက်ရေတာ့ စာအုပ်ဆိုင်တစ်ခါတစ်ခါ ဝင်လည်ရင် ဟိုဟာကေလးလည်းလိုချင်၊ သည်ဟာကေလးလည်းဖတ်ချင်နဲ့ ကိုယ့်အမေတွ စေကာ့ေဈးပတ်သေလာက် ြကာတာေပါ့။
ငယ်ငယ်တုန်းက စာအုပ်အငှားဆိုင်မှာ တစ်အုပ်ငှားရင် နှစ်အုပ်ေလာက် ဆိုင်မှာတင် ြပီးေအာင်ဖတ်ခဲ့တဲ့ အကျင့်ကလည်း သည်အရွယ်ြကီးကျမှ လုပ်လို့ မေကာင်းေတာ့ဘူး။ ခုေခတ် စာအုပ်အငှားဆိုင်ေတွကလည်း ေပါ်ပင်ေတွတင်တာမို့ တစ်ရွက်နှစ်ရွက် လှန်ြကည့်ချင်စရာေတာင် မေကာင်း။ လူငယ်လူရွယ်ေတွ အားလုံးကို စာေကာင်းေပေကာင်းေတွနဲ့ အဆက်ြဖတ်ထားသလိုြဖစ်ေတာ့ သူတို့အေတွးအေခါ် အြပုအမူေတွကလည်း သည်ေလာက်ပဲရှိတာ ဘာဆန်းသလဲ။ ြကက်ဆူပင်ပျိုးထားြပီး ေအးရိပ်သာတဲ့ ပင်ေညာင်ညိုမှာ ကွန််းခိုရနိုးနိုး။
ေတာ်ပါေသးတယ်ေလ။ သည်ဘက်ေခတ်မှာ အင်တာနက်ကေလးေပါ်လာေတာ့ စာဖတ်ချင်တဲ့ကေလးေတွ အဲသည်အထဲမှာ လိုချင်ရာ ရှာေဖွဖတ်ရှုနိုင်ေတာ့ ြပတ်ကျန်ခဲ့တဲ့ မျိုးဆက်အေမွေတွကို အဲသည်ထဲကပဲ မိတ်ဆက်ေပးရတယ်။ ကိုယ့်စာေတွကို ဖတ်ပါ ေကာင်းတယ် မဆွယ်ပါဘူးေနာ်။ ကိုယ်ဖတ်မိတဲ့စာေတွထဲက ေကာင်းတာေလးေတွ၊ ဘဝင်ကျတာေလးေတွ ရှာေဖွ လက်တို့တာပါ။ အစဉ်တစိုက်ဖတ်တဲ့သူဆိုရင်ေတာ့ နှပ်ေြကာင်းေပးတဲ့၊ အယုံသွင်းတဲ့၊ ငါ့စကားနွားရေြပာတဲ့ စာေတွ မေရးဖူးေြကာင်း သိပါလိမ့်မယ်။ သည်တစ်ခါ မိတ်ဆက်ေပးချင်တာက ဆရာြကီး သိပၸံေမာင်၀ ေရးခဲ့တဲ့
“ေခတ်စမ်းရာဇဝင်ေရးများ”ဆိုတဲ့ စာအုပ်ပါ။ အဲသည်ထဲကမှ တိုက်တိုက်ဆိုင်ဆိုင် ငါတို့ေခတ်များ ေစာင်းေရးေလသလားလို့ ထင်မိတဲ့ စာကေလးတစ်ပုဒ် အြမည်းေပးမယ်။
“ေဒါက်တာဘေမာ်”တဲ့။
ဆရာြကီးရဲ့ စာေတွဖတ်ဖူးသေလာက်ေတာ့ သူြဖတ်သန်းခဲ့တဲ့ေခတ်ထဲက သူ့အေတွးသူ့အြမင်ေတွကို ေရးတာများပါတယ်။ အခုလိုမျိုး သူများတစ်ေယာက်ေယာက်အေြကာင်း ပုံေဖာ်ေရးသားတာ တစ်ခါမှ မဖတ်မိခဲ့ဖူးဘူး။ ေရးြပီဆိုေတာ့လည်း ခုေခတ်ကာလ ကေလာင်ရှင်များ ေြခဖျားေလာက်မှ ကပ်မမီေအာင် အဂတိကင်းကင်း ေဘးကထွက်ထိုင်ြပီး ြပတ်ြပတ်သားသားေရးတယ်။ ဘယ်သူမှ မေြပာခင် သူ့ဘာသူပဲ နိဂုံးမှာ ေြပာစရာရှိတာ စကားကုန်ေအာင် ေြပာသွားတယ်။
သူက ေဒါက်တာဘေမာ်နဲ့ ဘယ်လိုမှ မပတ်သက်၊ ေလာ်ဘီလုပ်စရာလည်း အေြကာင်းမရှိ၊ သူ့စာက ေဒါက်တာဘေမာ်အေပါ် တစုံတရာ အကျိုးအြပစ် သက်ေရာက်ေစရန် ရည်ရွယ်ြပီး ေရးတာ မဟုတ်။ ြမန်မာ့နိုင်ငံေရးသမိုင်းမှာ ေဒါက်တာဘေမာ် ဘာေတွလုပ်သွားသလဲဆိုတာ ေနာင်လာေနာက်သားေတွ ဟုတ်တိုင်းမှန်ရာ မသိေတာ့မှာစိုးတဲ့အတွက် ရာဇဝင်အတွက်ရည်ရွယ်ကာ ေရးတဲ့ေဆာင်းပါး ြဖစ်ပါသတဲ့။ မှန်လွန်းေတာ့လည်း သူ့စာကို ေဒါက်တာဘေမာ်ြကီးေတာင် ြကိုက်လိမ့်မယ် မထင်ပါဘူး။ လူဆိုတာ ကိုယ့်မေကာင်းကွက်ကေလးေတွကျေတာ့ ဖုံးကာဖိကာ ထားချင်ေသးတာပ။
ကိုယ်နဲ့ေကျာင်းေနဘက် သူငယ်ချင်းထဲမှာ ေဒါက်တာဘေမာ်နဲ့ ေသွးသားေတာ်စပ်ြပီး နိုင်ငံေရးေလာကထဲ ေြခချဖို့ ြကိုးစားေနသူေတွေတာင် ရှိေနေတာ့ သူ့ကိုလည်း မင့်တို့အဘ မင့်တို့အဘိုးက ေခေသာသူေတာ့ မဟုတ်၊ ဟုတ်လှချည့်လည်း မဟုတ်။ သူလုပ်သွားကိုင်သွားတဲ့ ပုံကေလးေတွ အတုယူစရာ သင်ခန်းစာယူစရာ ဖတ်ြကည့်လှည့်ပါလား လို့ လက်တို့ချင်တာေပါ့။ သူတို့လည်း ြကိုက်ချင်မှေတာ့ ြကိုက်လိမ့်မယ် ထင်တာပဲ။
ကိုယ်ကေတာ့ ြကိုက်မိပါသေလ။ လူဆိုတာ ေြခာက်ြပစ်ကင်း သဲလဲစင် စင်းလုံးေချာြကီး ြမင်ေနရရင် တစ်ခုခုေတာ့ ဖုံးဖိထားတာ အမှန်ပဲ လို့ သံသယဝင်မိတယ်။ ေဒါက်တာဘေမာ်ြကီးလည်း မမှားေသာေရှ့ေန တစ်ေယာက် မဟုတ်ပါဘူး။ သူမှားတဲ့အခါ မှားတတ်ပုံကေလးကို သိလိုက်ရင် စာဖတ်တဲ့သူေတွမှာ သင်ခန်းစာရတယ်လို့ ေခါ်တယ်။ သူ့အေြကာင်းေြပာရင်းနဲ့မှ ပိုစိတ်ဝင်စားစရာေကာင်းတာက သူ့ေခတ်သူ့အခါ ၁၃၀၀ ြပည့် အေရးေတာ်ပုံြဖစ်ေနတဲ့ သမိုင်းေနာက်ခံပန်းချီကားချပ်က ကိုယ်ေတွသည်ကေန့ လက်ေတွ့ြဖစ်ပျက်ေနတဲ့ နိုင်ငံေရးဇာတ်ခုံေပါ်က ဆန်းြပားစုံလင် ကကွက်တပုံတပင်ဟာ ေဖာ်ြမူလာမချိန်းေသးဘူး။ သည်အတိုင်းသာဆက်ထိုး။ တည့်ဝင်ဦးမှာ မလွဲလို့ ခန့်မှန်းမိတဲ့အတွက် အိမ်ေပါင် ကားေရာင်း ေအာလိုသူများအတွက် ေဗဒင်မေမးနဲ့ ဆန်ကုန်တယ်။ ေဟာသမှာသာ ဖတ်ြကည့်ေပေတာ့ လို့ အလကားမတ်တင်း သတင်းေကာင်းပါးလိုက်ရပါတယ်။
နိုင်ငံေရးလုပ်ချင်တဲ့သူမှာ အေြခခံအကျဆုံး လိုအပ်ချက်ကေတာ့ အေရထူရပါတယ်။ သူများေတွ ဘာေြပာေြပာ ေနရာတကာ လိုက်ဂရုစိုက်ေနလို့မရဘူး။ ကိုယ်တို့ေဖ့စ်ဘုတ်အထာနဲ့ေြပာရရင် like ေတွကိုချည့် သာယာေနလို့မရဘူး။ Comment ထဲ ကိုယ်နဲ့သေဘာမေတွ့တာေတွ လာေရးတဲ့သူ၊ မဆီမဆိုင် ဝင်ဆဲသွားတဲ့သူေတွလည်း ရှိမှာပဲ။ အဲ့ဒါေတွ လိုက်တုန့်ြပန်ြပီး Block လုပ်ေနရင် Screenshot နဲ့ ညားလိမ့်မယ်။ ဥပမာကေတာ့
“when the tree is high…”ေပါ့ သားတို့သမီးတို့ရယ်။ မသိ ကွကို လက်တို့ေမးြက။ (ဖွချက်နှယ်) ကိုယ်တို့ဇာတ်လိုက်ေကျာ်ြကီးေမာ်ကေတာ့ အဲသည်ဘက်မှာ သူမတူေအာင်ထူးချွန်မှန်း ရန်ကုန်ေကာလိပ်မှာ အဂင်္လိပ်စာကထိကလုပ်ေနကတည်းက သတိထားမိပါသတဲ့။ သူများနဲ့မတူေအာင် အိုဗာတင်းေသာက်ထားေသာ ေလယူေလသိမ်းအြပင် ေခါင်းေပါင်းစကေလး ေဘးချထားပုံကအစ ဘယ်သူနဲ့မှ မတူလို့ ြမင်သူတကာ လက်တို့ေမးေငါ့ြပီး ြပုံးစစလုပ်ြကတာေတာင် သူကေတာ့ ဖုတ်ေလသည့်ငပိ ရှိတယ်ေတာင် မမှတ်ဘူးတဲ့။ ေနာင်ေတာ့လည်း သူ့ေခါင်းေပါင်းေပါင်းပုံကေလးကို လူတကာကပဲ အတုခိုးလို့ လိုက်ေပါင်းရတာပဲ မဟုတ်လား။
ဒါကအေပါ်ယံ အြပင်ပန်းပဲ ရှိေသးတာ။ အနှစ်မရှိ အဆံေချာင်လို့ေတာ့ မထင်လိုက်နဲ့။ ပညာတတ်တို့ရဲ့ ဘိုးေအြကီးပါေနာ်။ ေကာလိပ်ေကျာင်းေတွ သပိတ်ေမှာက်ြပီး ဗရုတ်ဗယက်ြဖစ်ကာနီးမှာ အလုပ်ထွက်ြပီး အဂင်္လန် ကိန်းဘရစ်ကတစ်ဘွဲ့၊ ြပင်သစ်ြပည် ေဘာ့ဒိုးကတစ်ဘွဲ့၊၊ ဥပေဒပညာ ပါရဂူဘွဲ့ြကီးေတွ ယူလာခဲ့သတဲ့။ သူ့ေခတ်သူ့အခါ ြမန်မာြပည်ပညာတတ်ထဲမေတာ့ သူ့ကိုယှဉ်နိုင်တဲ့သူ ေတာ်ေတာ်ရှားေပလိမ့်မယ်။ ဘိလပ်ြပန် ဝတ်လုံေတာ်ရမင်းဆိုေတာ့ ကိုယ်တို့ဆီမယ် သူ့ထက် ဖတ်စကလပ်စ် ြဖစ်တာ ရှိဦးမလား။ လျှမ်းလျှမ်းကိုေတာက်လို့။ သည်ေလာက်များေတာ့ြဖင့် ေဒါက်တာေမာ်တို့က ပျင်းေတာင်ပျင်းေသးတယ်။ သူလိုချင်တာ သည်ေနရာ မဟုတ်ဘူး။ ဘယ်ေနရာလဲ သူ့ဟာသူ သိတယ်။ မေရာက်ေရာက်ေအာင်လည်း သူ့ဟာသူ သွားတယ်။ သူသွားပုံ သူ့အတွက်အချက်ကေလးကလည်း အတုယူစရာဗျ။
အဲသည်အချိန်က ြမန်မာြပည်နိုင်ငံေရးေလာကမှာ သူ့ထက်အရင် ထမင်းစားခဲ့တဲ့ ဘိလပ်ြပန်ဆရာသမားြကီးေတွ ပုံေနြပီ။ ဦးဘေဖ၊ ဦးပု၊ ဦးချစ်လှိုင်၊ ဦးသိန်းေမာင်၊ ဦးေပါ်ထွန်း တဲ့။ ေနာက်ပိုင်းကျ ဆာဘွဲ့ေတွ ရတဲ့သူက ရလို့။ အကွဲအြပဲ အတိုက်အခိုက်ေတွ ြကားမှာ ကိုယ့်စင်ကိုယ် ခိုင်ေအာင်ေဆာက်ြပီး ကေနနှင့်ြပီ။
“ေတာင်ကျေရ နွားနှစ်ေကာင် မ၀သလိုပ၊ ေမာင်ဘေဖ ငါးေထာင်ရတာေြကာင့်…”ဆိုတာ ြကားဖူးတယ်ဟုတ်။ သည်ဆရာြကီးေတွြကားထဲမှာ သူက ေနာက်မှေပါက်တဲ့ ေရွှြကာပင်သွားလုပ်ရင် စီနီယာေစာင့်ရင်း အသက်ြကီးသွားလိမ့်မယ်။ သူက အိုြကီးအိုမကျမှ ဇာတာစန်းလဂ်တက်ချင်တာ မဟုတ်ဘူး။ အခုကို ြဖစ်ချင်တာ။ ေနာက်လိုက်က တန််းစီေနလို့ အချိန်မရှိဘူး။ တစ်ခါတည်းတန်းြပီး ေခါင်းေဆာင်ြဖစ်မှ ရမယ်။ ဒါဆိုရင်ေတာ့ သည်အတိုင်းမရဘူး။ တစ်ခုခုကိုေတာ့ ခုကိုခုမှ ြဖစ်ေတာ့မယ်။
အဲသလို ခုတုံးလုပ်စရာကလည်း သိပ်ရှာစရာမှ မလိုတာ။ အေပါ်ကလူြကီးေတွ ယက်ကလယ်လိုက်လာတဲ့ အရှုပ်ထုပ်ြကီးရှိတယ်။ ခွဲေရး နဲ့ တွဲေရးတဲ့။ ကိုယ်တို့ြမန်မာြပည်ကို အဂင်္လိပ်အင်ပါယာေအာက်က အိန္ဒိယနိုင်ငံရဲ့ ြပည်နယ်တစ်ခုအြဖစ်နဲ့ တွဲြပီးထားမှာလား။ သီးြခားအုပ်ချုပ်မှုနဲ့ ခွဲေနမှာလားဆိုြပီး အဂင်္လိပ်က သပ်လျှိုထားတာ။ ကိုယ်ေတွြဖင့် ဝက်ဝက်ကိုကွဲလို့။ နဂိုကမှ မတတ်သာလို့ အဂင်္လိပ်ကျွန်ခံထားတာ။ အခု ကုလားေအာက်တွဲထားဦးမယ်ဆိုေတာ့ ေနစရာလား။ ခွဲဟ ခွဲဟဆိုြပီး ဘုန်းြကီးရဟန်းများပါမကျန် တုတ်ထမ်းဓါးထမ်းခွဲချင်ေနြကတဲ့အချိန်မှာ ြဆာေမာ်ကေတာ့ ြမို့ေကျာ်ကေလးသက်သက်ြဖစ်ေနတဲ့ သူ့နံမယ်ကို လှည်းေနေလှေအာင် ြမင်းေဇာင်းမကျန် သိေစဖို့
“တွဲေရး”ဆိုြပီး တစ်စင်ေထာင်ပလိုက်ပါတယ်။ ဘာေြပာေကာင်းမလဲ။ နစ်ကီတို့၊ ဇွန်ဇွန်တို့ေလာက်ေတာ့ သနားတယ်။ ဆဲချင်တဲ့သူဆဲ၊ ေြပာချင်တာေြပာ၊ သူ့နံမယ်ကို မြကားဖူးတဲ့သူဆိုတာ ြမန်မာတစ်ြပည်လုံး ရှိကို မရှိေတာ့ဘူး။
တကယ်ေတာ့ သူကိုယ်တိုင် တွဲေရးကသာ တိုင်းြပည်အတွက် အကျိုးရှိလိမ့်မယ် လို့ မမှိတ်မသုန် ယုံြကည်တာ ဟုတ်ချင်မှ ဟုတ်မယ်။ ဒါေပမယ့် ခွဲေရးမှာ ေနာက်လိုက်မလုပ်ပဲ တွဲေရးမှာ ေခါင်းေဆာင်ထွက်လုပ်လိုက်မှ သူ့ကို လူြမင်သူြမင်ရှိလိမ့်မယ် လို့ အကွက်ြမင်တာ ြဖစ်ပါလိမ့်မယ်။ သူ့အတွက်က လူရည်လူေသွး ဘယ်ေနရာမှ နိမ့်တာ မဟုတ်ဘူး။ လူြမင်လို့ အထင်ေသးစရာ တစ်ကွက်မှ မရှိဘူး။ အနည်းဆုံးေတာ့ အဘိုးြကီးအိုေတွြကားမှာ ြကည့်စမ်းပါဦး။ ငယ်ငယ်ကေလးပဲ ရှိေသးတယ်။ ရုပ်ရည်ကေလးက ဘယ့်နှယ်၊ ေခါင်းေပါင်းေပါင်းပုံကေလးက ဘယ်လိုနဲ့ လူေတွက မျက်စိမလွှဲသလို ပါးစပ်ဖျားကလည်းမချေတာ့ဘူး။
သူတို့ြငင်းခုံေနြကတဲ့ တွဲေရးေတွ ခွဲေရးေတွဆိုတာ သူတို့ဘာသာပဲ သိြကတာေလ။ ကိုယ်ေတွက ေရေရရာရာသိတာ မှ မဟုတ်ပဲ။ တွဲတွဲ ခွဲခွဲ ကိုယ့်ထမင်းကိုယ်ရှာစားေနရတာ။ အဲသည် မသိနားမလည်တဲ့ ေတာြကိုအုံြကားက ဆင်းရဲသားေတွ နားလည်ေအာင် ရှင်းြပဖို့ကေတာ့ ေမာ့်တာဝန်ထားပါေလ။ သူများတကာ အဘိုးြကီးအိုေတွလို ခါးပိုက်ေဆာင်ထဲက သတင်းစာေတွနဲ့ ကိုယ်ေရးချင်တာေရးေနတာ မဟုတ်ဘူး။ သတင်းစာမေရာက်တဲ့ ေတာအေရာက် ရွာအေရာက် ရုပ်အြမင် သံအြကား ကိုယ်တိုင်သွားြပီး စည်းရုံးေဆွးေနွးတယ်။
သည်ေနရာမှာလည်း ေကျးလက်လူထုကို စည်းရုံးချင်ရင် ဘယ်သူကအခရာဆိုတာ ဘယ်သူမှ သူ့လို အကွက်မြမင်ခဲ့ဘူး။ ရွာဦးကဆရာေတာ်ဆီ ဘိလပ်ြပန်တကာေမာ် ဖူးေမျှာ်လို့ ကန်ေတာ့ပါ၏ လို့ ဆိုလိုက်ရင် ဘုန်းြကီးလည်းသေဘာေခွ့၊ လူေတွလည်းြပည့်။ ဤနည်းအားြဖင့် ကိုယ့်ဆရာြကီးလည်း ေန့ချင်းညချင်း ထိပ်သီးေခါင်းေဆာင်ပိုင်းကို တက်လှမ်းနိုင်ပါေတာ့တယ်။
တိုင်းြပည်မှာ အဲသေလာက် ဝိဝါဒကွဲြပားလာတဲ့အခါ အဂင်္လိပ်အစိုးရကလည်း လန်ဒန်ေရွှြမို့ေတာ်ြကီးကို ဖိတ်ေခါ်လို့ သေဘာထားများ ေမးြမန်းေဆွးေနွးရပါေတာ့မယ်။ သည်အခါ ခွဲေရးတစ်ဘက်တည်း ဖိတ်လို့မှ မရတာ။ တွဲေရးလှုပ်ရှားတဲ့ ေခါင်းေဆာင်ေတွြဖစ်တဲ့ ေဒါက်တာဘေမာ်ြကီးလည်း မဖိတ်ချင်ဘူး ချန်ထားလို့ေတာင် မရေတာ့ဘူး။ သူပဲရှိတယ်။ တစ်ခါတည်းကို သူ့ဘိုးေအြကီးေတွနဲ့ သူနဲ့ တစ်တန်းတစ်စားတည်းထိုင် စင်ြပိုင်အတိုက်အခံဘ၀ကို ပိုင်ပိုင်ြကီး ေရာက်သွားပါေတာ့တယ်။ အဘိုးြကီးေတွကေတာ့ နွားပျိုသန်လှ နွားအိုေပါင်ကျိုး သေဘာထားြပီး ြမန်မာြပည်ြပန်ေရာက်လို့ ြပည်သူ့သေဘာထားခံယူလိုက်ရင် သည်သူငယ်ေတာ့ ဒလိမ့်ေခါက်ေကွး ေခွးကျကျေတာ့မှာ ဧကန် လို့ ကိုယ်တို့ဆရာေလးကို ေလျှာ့တွက်လိုက်ပါတယ်။
တကယ်လည်း ခွဲေရးက အားသာတာ မှန်ပါတယ်။ တွဲေရးဘက်က ေထာက်ခံတဲ့သူေတွဟာ အိန္ဒိယေအာက်မှာ တွဲြပီးေနချင်တာထက် ေဒါက်တာဘေမာ်ကို ြကည်ညိုေထာက်ခံြပီး သူနဲ့သာေြပာ သူ့သေဘာ လုပ်ထားတဲ့သူေတွပါ။ အဲသည်လူေတွက တဘက်က ဆရာြကီးများထင်ေနသေလာက် မနည်းပါဘူး။ ေရွးေကာက်ြပီးလို့ အမတ်စာရင်းထွက်လာတဲ့အခါမှသာ တွဲေရးအမတ်ေတွက သူတို့ထင်သေလာက် မနည်းမှန်း တအံ့တဩသိလိုက်ရချိန်အထိ ခွဲေရးဆရာြကီးေတွက သူတို့ကို ေြမွေပါက်မှန်း မသိြကေသးပါဘူး။
ေရွးေကာက်ပွဲြပီးလို့ မင်းတိုင်ပင်အမတ် ခန့်တဲ့အခါလည်းေရာက်ေရာ ကိုယ်တို့ ြမန်မာအမတ်ေတွဟာ ကိုယ့်ဘာသာကိုယ်ေတာင် တွဲခဲ့သလား ခွဲခဲ့သလား မမှတ်မိပဲ ရူးချင်ေယာင်ေဆာင်ြကြပီး အာဏာရေရးအတွက် စင်အကူးအေြပာင်းေတွ ဝက်ဝက်ကွဲလုပ်ကုန်ြကသတဲ့။ (မထူးဆန်းပါဘူးေနာ်။) အဲသည်အချိန်တုန်းက အြမင့်ဆုံးရာထူးက ဝန်ြကီးချုပ်ဆိုေတာ့ အဲသည်ဝန်ြကီးချုပ်ေနရာရဖို့အေရး မဟာဒုက် သပိတ်လုတဲ့သူေတွလို သူ့နင်းငါခွ၊ အေကျာ်ဇယားခင်းကုန်ြကပါတယ်။ ေနာက်ဆုံးေတာ့ နှစ်ေနရာတည်းရှိတဲ့ ပညာေရး နဲ့ သစ်ေတာေရးရာဝန်ြကီး ေနရာမှာ ေဒါက်တာဘေမာ်က ပညာေရးဝန်ြကီးချုပ် (စာအုပ်ထဲပါ အသုံးအနှုန်းအတိုင်း သုံးပါသည်) ြဖစ်လာပါသတဲ့။
ေနရာဆိုတာ ယူြပီးရင်ေတာ့ အလုပ်လုပ်ရပါတယ်။ ေဒါက်တာဘေမာ် ပညာေရးဝန််ြကီးြဖစ်လာတဲ့အခါ သူလည်းပဲ ကျရာတာဝန်ကို ထမ်းခဲ့၊ ေတွ့တဲ့အခက်အခဲကို ေြဖရှင်းခဲ့ရတာပါပဲ။ သူ့လက်ထက်မှာ သခင်ေအာင်ဆန်းတို့ သခင်နုတို့ကို ေကျာင်းထုတ်လို့ ေကျာင်းသားသပိတ်ေမှာက်တာကို ညှိနှိုင်းေြဖရှင်းေပးခဲ့တယ်။ ကင်းဘဲလ် ပညာေရးေကာ်မတီဖွဲ့စည်းြပီး ြမန်မာြပည်ပညာေရးအတွက် ြပုြပင်ေြပာင်းလဲမှုေတွ လုပ်ခဲ့တယ်တဲ့။
ေနာက်လူေတွ ဘယ်သူမှ သူ့လို မလုပ်နိုင်ဘူး လို့ ေြပာတယ်။ အာဏာလိုချင်ယုံသက်သက်နဲ့ စင်ေပါ်တက်လာသူေတာ့ ဟုတ်ဟန်မတူပါဘူး။ ေြပာရရင်ေတာ့ သူဟာ သူနဲ့တန််တဲ့ေနရာကို သူ့ဟာသူေရာက်ေအာင်သွားတတ်တယ် လို့ပဲ ဆိုချင်ပါတယ်။ ဒါေပမယ့် သူေမျှာ်မှန်းထားတဲ့ သူနဲ့တန်တဲ့ေနရာဆိုတာ ပညာေရးဝန်ြကီး ေနရာေလာက်ကို ေြပာတာ မဟုတ်ပါဘူး။ တကယ်ကိုပဲ ြမင့်ြမင့်ြကံတဲ့သူပါ။ ရိုးရိုးမကျင့်တာတစ်ခုပဲ ေြပာစရာရှိတယ်။
၁၉၃၆ ေရာက်လို့ ဟုမ္မရူးေပးတဲ့အခါမှာေတာ့ ေဒါက်တာဘေမာ်တစ်ေယာက် ထင်ေပါ်သေလာက် စင်ေတာ်ကေကာက်ခဲ့ြပန်ပါတယ်။ သူ့ဘက်က ကံကူပုံကေတာ့ သူနဲ့ြပိုင်တဲ့ ဂျီစီဘီေအဆိုတာြကီးက မုန့်ေလေပွဆင်နင်းသလို ြမင်မေကာင်းေအာင် ပဲ့ကာရွဲ့ကာ ကွဲထွက်ေလေတာ့ ေနာက်ဆုံးမှာ ဇာတ်ေခါင်းကွဲလူလိုက်စုသလို ရသေလာက်ကေလး ြပန်စုြပီး ငါးပွင့်ဆိုင်ဆိုတာြကီးနဲ့ ပွဲထုတ်လာပါတယ်။ ကိုယ့်ဆရာေမာ်ကေတာ့ နံမယ်ြကားရုံမျှနဲ့ ပစ်ခတ်ြပီး မဲေပးချင်စရာ။
“ဆင်းရဲသားဝါဒ”တဲ့။ ကိုယ်တို့ြမန်မာြပည် အနီေရာင်ဘက်သန်းချင်လာတာ သူ့လက်ထက်ကတည်းကပဲ စ ေလသလားမသိ။ ဒါေပမယ့်လည်း ေလာကတံထွာ ဓမ္မတာအရ ဆင်းရဲသားဆိုတာ သူေဌးကို ြပိုင်နိုင်နိုင်ရိုးလား။ ငါးပွင့်ဆိုင်က နိုင်ေတာ့တာေပါ့။ ဟ ဟ။ နံမယ်ကို ငါးပွင့်ဆိုင် တဲ့။ စကတည်းက တေစာင်းေစး နဲ့ မျက်ေချး ငါးပွင့်ြပည့်ေအာင် မနည်းစုဆိုင်ထားရတာ။ ကုလားထိုင် ေနရာလည်းခင်းေရာ သူတို့ချင်း ထသတ်ေနတာနဲ့တင် အစိုးရအဖွဲ့ မဖွဲ့နိုင် ြဖစ်ေနသတဲ့။ ဘုရင်ခံက ဖွဲ့ပါ ဖွဲ့ပါ ေြပာေနလည်း သူတို့က သတ်ေကာင်းတုန်းဆိုေတာ့
“ကဲကွယ်။ သည်ေလာက်ေတာင်ရှိမှြဖင့် အမတ်အေရအတွက် ဒုတိယအများဆုံးရှိတဲ့ ေမာင်ဘေမာ်လူကေလးကပဲ အစိုးရဖွဲ့လိုက်ပါေတာ့”လို့ ဆိုလာတဲ့အခါ ကိုယ်တို့ဆရာသမားက တမဟုတ်ချင်းကို ညွန့်ေပါင်းအစိုးရဆိုြပီး ဖွဲ့ပလိုက်တာ ဘယ်နှစ်ရက်မှ မြကာဘူးတဲ့။ ငုတ်တုတ်ကို ေမ့ေရာ။ သူဖွဲ့တဲ့အစိုးရ သူမှ ဝန်ြကီးချုပ် မြဖစ်လို့ ဘယ်သူြဖစ်ဦးမတုန်း။ အဲသည်အချိန်က အဲသည်ရာထူးကို ဘယ်လို နံမယ်တပ်ရမှန်းမသိလို့ ဆရာသမားက လန်ဒန်အထိစာေရးြပီး နန်းရင်းဝန်ဟု ေခါ်ဆိုပါရန်လို့ ကင်ပွန််းတပ်လိုက်လို့ Prime Minister ဆိုတာ ကို ေခတ်အဆက်ဆက် နန်းရင်းဝန် လို့သာ ြမန်မာလို ဘာသာြပန်ေတာ့တယ်။ သူများေကာက်တင်လိုက်လို့ ပလ္လင်ေပါ်ေြကာင်တက်တက်ကေလး ေရာက်လာြပီး ဘာေြပာရမှန်းမသိတဲ့သူေတွနဲ့များ ကွာချက်။
အစိုးရလုပ်တယ်ဆိုတာ လူေတွက ရှင်ဘုရင်လုပ်သလို သား၀ မယား၀ ေဆွ၀ မျိုး၀ ြဖစ်ေနတာေတွပဲ ြမင်ြကတယ်။ ငါးတကာ ယိုသမျှေချး ပုဇွန်ဆိတ်ေခါင်းေပါ် စုပုံကျြပီး ြဖစ်သမျှ ြပဿနာေတွ ဒိုင်ခံေြဖရှင်းရတာကိုေတာ့ ေမ့ေနြကတယ်။ ေဒါက်တာဘေမာ်ဟာ ညွန့်ေပါင်းအစိုးရနဲ့ တက်လာခဲ့ြပီးတဲ့ေနာက် သွက်သွက်လည်ေအာင် ချာလပတ်ရမ်းေတာ့တယ်။ သူလုပ်သမျှထဲက ေကာင်းတာေလးေတွ အရင်ေရွးေြပာရရင်ြဖင့် ဆင်းရဲသားေတွကို ကတိေပးထားတဲ့အတိုင်း လူခွန်၊ သဿေမဓအခွန်ေတွကို တစတစေလျှာ့ြပီး ငါးနှစ်အတွင်း ဖျက်သိမ်းပလိုက်တယ်။
အဲဒီဝန်ထုပ်ြကီးက နည်းတာ မဟုတ်ဘူး။ လယ်သမားေတွ ငတ်ြပီး ဆရာစံ သူပုန်ထတာ အဲသည် အခွန်ေတွေြကာင့်တဲ့။ ကိုယ့်တိုင်းြပည်ကိုယ် စစီမံခွင့်ရတဲ့အချိန်ဆိုေတာ့ ဘဏ္ဍာေရး၊ လယ်ယာေြမအုပ်ချုပ်ေရး၊ အခွန်ေကာက်ခံေရးေတွမှာ ချို့ယွင်းချက်မှန်သမျှ အရင်းအြမစ်က ြပုြပင်ဖို့ စုံစမ်းေရးေကာ်မတီေတွ ဖွဲ့ပါသတဲ့။ (ေကာ်မရှင်လို့ မေခါ်တတ်ေသးပဲကိုး) ဘယ်သူကမှ အေကာင်အထည်ေဖာ်တယ်လို့ေတာ့ မြကားမိပါဘူး။ အေကာင်အထည်မေဖာ်နိုင်ေသးခင် တာ့တာြပသွားလို့လည်း ြဖစ်ချင်ြဖစ်မှာေပါ့။ ဘာပဲေြပာေြပာ ေကာ်မရှင်ရှိတယ် အဲေလ ေကာ်မီတီရှိတယ် လို့ေတာ့ ေြပာစရာရတယ် မဟုတ်လား။
ေဒါက်တာဘေမာ်ြကီး ေခါင်းနဲ့ဝင်ေဆာင့်ရတာကေတာ့ ကိုယ်တို့ြမန်မာ့သမိုင်းက ၁၃၀၀ ြပည့် အေရးေတာ်ပုံြကီးပါပဲ။ ြဗိတိသျှတို့ကိုဆန့်ကျင်တာမို့လို့ သူ့ေနရာမှာ သူမှ မဟုတ်ဘူး။ သိြကားမင်းြကီး ဦးမာဃ ရှိေနလည်း ေခါင်းနဲ့ဆင်းေပးရမှာ အမှန်။ ကိုယ့်ဆရာြကီးဟာ အတက်လမ်းမှာ ဟာကွက်မရှိေအာင် စီမံနိုင်ခဲ့သေလာက် အဆင်းလမ်းကို ရင်မဆိုင်ပဲ ြဖစ်တဲ့နည်းနဲ့ ေရှာင်ကွင်းဖို့ အားထုတ်ခဲ့တယ်။ (စာဖတ်ေနသူြကီးက သူ့ထက်လည်တယ်လို့ ဆိုရမှာေပါ့ေနာ်။) ေရနံေြမသပိတ်ြကီးကို အခါခါ ညှိနှိုင်းလို့ မေအာင်ြမင်ပဲ တအုံေနွးေနွးြဖစ်ေနချိန်မှာ လူေတွရဲ့အာရုံက လွန်ခဲ့တဲ့ ၇ နှစ်ကတည်းက ထုတ်ေဝထားတဲ့ ေမာ်လဝီ နဲ့ ေယာဂီဆိုတဲ့ ဘက်ကို စက်ကျလာတယ်။
တကယ်ဆိုရင် အဲသည်စာအုပ်ထွက်ေနတာ ဘယ်သူမှ မသိပဲ ေတာ်ေတာ်ြကီးြကာေနြပီးမှ တစ်ေယာက်ေယာက်က တမင်တကာ အစဆွဲထုတ်လာြပီး မီးရိှု့လိုက်တာ သိသာပါတယ်။ ေလာင်တာမှ ေတာ်ေတာ်ြကီးကို ေလာင်သွားတဲ့မီးပါ။ ကုလား ဗမာ အဓိကရိုဏ်းြဖစ်လာြပီး လူေတွေရာ ဘုန်းြကီးေတွပါ ေသေြကပျက်စီးြကတာေတာင် အေတာမသတ်နိုင်ဘူးတဲ့။ အခုေခတ်မှာလိုပါပဲ။ လွှတ်ေတာ်လိုမျိုး မင်းတိုင်ပင်အစည်းအေဝးေတွမှာ ေနာက်ကွယ်က ြကိုးကိုင်စီမံေနသူကို ရေအာင် မရှာနိုင်ပဲ တစ်ေယာက်တစ်ေယာက် အြပန်အလှန်စွပ်စွဲရင်း ေအးမလိုြဖစ်လိုက် ြပန််ပူလာလိုက်နဲ့ တိုင်းြပည်အလုံး ြကိမ်မီးအုံးြကသတဲ့။ ေရနံေြမသပိတ်၊ ေကျာင်းသားသပိတ်၊ လယ်သမားတပ်၊ ရဟန်းပျိုသမဂ္ဂ နဲ့ တစ်မှုြပီးတစ်မှုေပွလာလိုက်တာ အဂင်္လိပ်ေတွေတာင် ဆင်းေြပးရမေလာက် ြဖစ်လာတာေြကာင့် ညွန့်ေပါင်းအစိုးရကို ထိုးေကျွးလိုက်ပါေတာ့တယ်။
စပ်မိလို့ ဇာတ်ရည်လည်သွားတာေလးတစ်ခုက ရဟန်းပျိုေတွဟာ ေဈးချိုက မူဆလင်ဆိုင်ေတွကို မဝယ်ြဖစ်ေအာင် ပိတ်ြပီး ေဈးေစာင့်ြကေတာ့ အစိုးရက ပုဒ်မ (၇) နဲ့ တားပါသတဲ့။ သည်အခါမှာ ဘုန်းြကီးေတွက သပိတ်ေမှာက်ခိုင်းလို့ ေဈးချိုသူေတွဟာ အိမ်ေတာ်ရာဘုရားဝင်းမှာ ေဈးတန််းခင်းြပီး ေရာင်းြကသတဲ့။
“ြပုံးမေယာင် မျက်နှာေလးက မရယ့်တရယ် ဘာဝယ်မလဲရှင့်။ ေဈးသည်ပီပီ ေမးတတ်ရှာသည်။”ဆိုတဲ့ အိမ်ေတာ်ရာ ဘုရားေဈးသီချင်းဟာ သည်အေြကာင်းကို ေရးထားတာပဲ။ သီချင်းအဆုံးက
“ဘုန်းဘုန်းကို ေလျှာက်လိုက်ရင် အေြခာက်တိုက်ပင် အရိုက်ခံရလိမ့်မည်။”ဆိုတာလည်း အခုမှပဲ နားလည်ေတာ့တယ်။ ေတာ်ေသးတာေပါ့။ ကိုယ်တို့ဆီ ၉၆၉ ေဈးေတွေတာ့ မေပါ်ေသးဘူး။ ဆိုင်ေတွမှာပဲ စတစ်ကာကပ်ြကတာ။
ေဒါက်တာဘေမာ်ြကီးဟာ နိုင်ငံေရးမှာ ဘုန်းြကီးေတွကို အသုံးချတယ် အသုံးမချတယ်ကေတာ့ သူ့ဘာသာသူပဲ သိလိမ့်မယ်။ သူအသုံးချချ မချချ တစ်စုံတစ်ေယာက်ေသာသူကေတာ့ ကျကျနနြကီး အသုံးချအြမတ်ထုတ်သွားတာ ဧကန်ပဲ။ သည်ကိစ္စေတွမှာ မေတာ်တဆ တိုက်တိုက်ဆိုင်ဆိုင် မဟုတ်တဲ့ ေြခစလက်စေတွကို အရင်ကလည်းေတွ့တယ်။ အခုေခတ်မှာလည်း မျက်ဝါးထင်ထင် ေတွ့ေနရဆဲပဲ။ ရဲကို ြပုံးြပနှုတ်ဆက်ြပီး ကားေပါ်တက်သွားတဲ့ အြကမ်းဖက်သမားေတွ၊ ဘုန်းြကီးအချင်းချင်းမှာေတာင် မေြပာပါဘူး။ ေြပာပါတယ်။ အသံဖိုင်နဲ့ ရှင်းယူရတဲ့အြဖစ်ေတွ၊ ေဈးချိုသူေတွလို
“ေမာင်ြကီးနှမ ကျားကိုက်ရစီရဲ့ရှင်။”လို့ ကျိန်သလိုမျိုး
“သက်ေသြပနိုင်ရင် လူထွက်ပလိုက်မယ်။”လို့ ကျိန်တွယ်ေနရတာေတွ၊ အခုေပွတဲ့ ပေယာဂက အတွင်းပေယာဂတင် မကဘူး။ အြပင်ကေမွှတဲ့ ပေယာဂပါ မေသးတဲ့ အေြခအေနေတွ၊ ြမင်လာရတဲ့အခါမှာ ေဒါက်တာဘေမာ်ြကီး ရင်ဆိုင်ခဲ့ရတဲ့ ဆုပ်လည်းစူး စားလည်းရူး ပဒိုင်းသီးဖီလင်ြကီးက ငါတို့ဆီမှာ တစ်ပတ်လည်လာြပန်ပါြပီေကာ လို့ သံေဝဂရမိပါတယ်။
ေနာက်ဆုံးေတာ့ တစ်ချိန််က သူ့မျက်နှာ ြကည့်မ၀ပါဘူးဆိုြပီး အနားထိုင် ဘုရားထူးေနတဲ့လူေတွကပဲ လမ်းမေပါ်ထွက်
“ဘေမာ် ဘေမာ် အို့ အို့၊ မီးတုတ် မီးတုတ် ရှို့ရိှု့”လုပ်ြကြပန်ပါတယ်။ ဘေမာ်အေလာင်း ေခါင်းထဲထည့်ြပီး လမ်းမေတွေပါ် အသုဘ အခမ်းအနားကျင်းပတာကလည်း တရုတ်ြပည်က ဥက္ကဌြကီးေမာ် ကျဆုံးခန်းနဲ့ တေထရာတည်းပဲ။ ဘယ်သူက ဘယ်သူ့ဆီက ကူးချတယ်ဆိုတာကေတာ့ အရင်ေစာတဲ့သူက နည်းေပးလမ်းြပ ြဖစ်ေပလိမ့်မယ်။ ြမန််မာေတွကေတာ့ သူတို့တိုက်ပွဲဝင်လိုက်တာ ေဒါက်တာဘေမာ်ရဲ့ ညွန့််ေပါင်းအစိုးရြကီး ြပုတ်ကျသွားေလသတည်း လို့ ထင်ေကာင်းထင်လိမ့်မယ်။ တကယ်ေတာ့ ေဒါက်တာဘေမာ်တို့ကို ဖယ်ရှားလိုက်တာ အဂင်္လိပ်ေတွကိုယ်တိုင်က ေဒါက်တာဘေမာ်ကို မြကိုက်ေတာ့တာလည်း ပါပါသတဲ့။ လူထုက အုံြကွေနြပီ။ တရားခံတစ်ေယာက်ေယာက်ရှာြပီး အြပစ်ပုံချဖို့က မြဖစ်မေန လိုအပ်လာြပီ မဟုတ်လား။
ဒါေပမယ့်လည်း ြဖစ်သမျှပျက်သမျှအားလုံး ေဒါက်တာဘေမာ်တစ်ဦးတည်းမှာသာလျှင် တာဝန်ရှိတယ်ဆိုတာကေတာ့ ဘယ်ဟုတ်မလဲ။ အစိုးရဝန်ထမ်းေတွ ေဆာင်ရွက်ြကတဲ့ ကိစ္စအ၀၀မှာ ညွန့်ေပါင်းအစိုးရရဲ့ ပေယာဂ မကင်းသည်လည်းရှိမယ်။ သူ့ပေယာဂမပါပဲ ဝန်ထမ်းက ကိုယ့်သေဘာနဲ့ကိုယ် ေဆာင်ရွက်ခဲ့တာေတွလည်း ရှိမယ်တဲ့။ အဲဒီဝန်ထမ်းကေဆာင်ရွက်ခဲ့တာေတွဟာ တရားဥပေဒနဲ့ မညီရင်သာ ေဒါက်တာဘေမာ်အစိုးရက အေရးယူအြပစ်ေပးနိုင်တာ။ တရားဥပေဒအတိုင်း သူ့တာဝန်၀တ္တရားအတိုင်းေဆာင်ရွက်ေနတာြဖစ်ရင် သူဘယ့်နှယ့်မှ လုပ်ေပးလို့မရဘူး။ အဲသည်ဥပေဒကို ြပင်ရမှာ ြဖစ်သတဲ့။ ဒါေပမယ့် ြမန်မာေတွက အဲသည်သေဘာကိုလည်း နားမလည်ပါဘူး။ သူတို့သိတာ ေဒါက်တာဘေမာ် မေကာင်းဘူး။ ဒါေြကာင့် ကန့်ကွက်ဆန္ဒြပြကတယ်။ အခု ေဒါက်တာဘေမာ် မရှိေတာ့ဘူး။ သူတို့အေရးေတာ်ပုံ ေအာင်ြပီ။ သည်လိုပဲ သေဘာေပါက်ထားြကသတဲ့။
ကိုယ်ေတွေကျာင်းသားဘ၀က သင်ခဲ့ကျက်ခဲ့မှတ်ခဲ့ရတဲ့့ ြမန်မာ့သမိုင်းထဲမှာေတာ့ ေဒါက်တာဘေမာ်ဆိုတာ အဂင်္လိပ် အလိုေတာ်ရိ၊ အင်မတန် အာဏာမက်သူြကီး အြဖစ်သာ ပုံေဖာ်ြကပါတယ်။ ေနာက်ပိုင်း ဂျပန်ေခတ်ေရာက်ေတာ့လည်း သူပဲ ြပန်ေကာင်းစားေသးတာ ဆိုေတာ့ သာကူးြကီး အြဖစ်ေလာက်သာ ထင်ေနမိတယ်။ ဆရာြကီးသိပၸံေမာင်၀ကေတာ့ သူ့ေဆာင်းပါးထဲမှာ မေကာင်းတာေတွကိုချည့် နှိပ်ကွပ်ေရးသားထားတာ မဟုတ်သလို ေကာင်းတာေတွ ရှိရင်လည်း အရှိကိုအရှိတိုင်း မထိန်မချန်ေရးတယ်။ ေဒါက်တာဘေမာ်ဟာ နှုတ်မှုေရးရာမှာ တစ်ဦးချင်းေြပာရာမှာပဲြဖစ်ြဖစ်၊ ပရိသတ်ဗိုလ်ပုံအလယ် မိန့်ခွန်းစကားေြပာတာပဲြဖစ်ြဖစ် အစိမ်းအကျက်မေရွး သူတကာကျေအာင် ေြပာတတ်ဆိုတတ်ပါသတဲ့။ ဆဋ္ဌမေြမာက် ေဂျာ့ဘုရင်နန်းတက်ေတာ့ လန်ဒန်က ြမန်မာအသင်းထမင်းစားပွဲမှာေတာင် လူတကာ ဩဘာကျေအာင် စကားေြပာနိုင်ပါသတဲ့။
အတူတူ စကားေြပာတဲ့သူချင်းတူရင်ေတာင် သူေြပာတဲ့စကားက ထိထိမိမိ ေပါ်ေပါ်လွင်လွင် ရှိပါသတဲ့။ ေနာက်တစ်ခုက အဓိပတိြကီးအြဖစ် (ဒါလည်း သူ့ဘာသူ နံမယ်ေပးယူတာ) ထည်ထည်ဝါဝါ လွှားလွှားေတာက်ေတာက် ေနတဲ့အခါေနေပမယ့် ေတာဘက်သွားရင် ကားမစီးပဲ ေြခကျင်ေလျှာက်တာတို့၊ ဘုရားဝင်ဖူး၊ ဘုန်းြကီးဝင်ေလျှာက်လုပ်တာတို့ အပျက်မကွက် လုပ်သတဲ့။ ြကိုက်တဲ့သူကအေကာင်းေြပာ၊ မြကိုက်တဲ့သူက အတင်းေြပာ၊ ဘယ်လိုပဲ ေြပာေြပာ သူကေတာ့ ဂရုမစိုက်တတ်ပါဘူးတဲ့။ ဒါေပမယ့်လည်း မြကိုက်တဲ့သူများဘက်ကေတာင် ဆီလိုအေပါက်ရှာြပီး အြပစ်ေြပာစရာ မရှိတာက သူ့မှာ ေငွေရးေြကးေရး အရှုပ်အရှင်းလည်း မရှိခဲ့ဘူး။ ေငွမျက်နှာကိုလိုက်ြပီး ေဆာင်ရွက်ခဲ့တယ် ဆိုတာလည်း မရှိဘူးတဲ့။ (အံ့ဖွယ်သုတပါတကား။) ေြပာရေြကးဆိုရင် ဝန်ြကီးချုပ်လုပ်မိလို့ ပိုြပီးြကွယ်၀ချမ်းသာလာတယ် မရှိပဲ သူ့နဂိုရှိရင်းစွဲ အထုပ်အထည်ကေလးေတာင် လုံးပါးပါးသွားရှာသတဲ့။ (ဟင့်အင်း ဟင့်အင်း မျုံပူး မျုံပူး။ တို့မယုံဘူး)
သိပ်မြကာပါဘူး။ ေဒါက်တာဘေမာ်က သခင်ေတွနဲ့ေပါင်းြပီး ဗမာ့ထွက်ရပ်ဂိုဏ်း ဆိုတာြကီးကိုေထာင်ေတာ့ ေစာေစာက ဘေမာ်ဘေမာ် အု့ိ အို့ လုပ်တဲ့သူေတွပဲ မျက်နှာေြပာင်ြကီးနဲ့ ဒယ်ဒီ ဖားသား ေဖေဖ ြပန်ေြပးဖက်ြကြပန်ပါတယ်တဲ့။ (သူတို့ကို ဇာတ်ပို့ဆု ေပးသကွယ်) မန္တေလးမှာ လူထုစည်းေဝးပွဲြကီးလုပ်ေတာ့ ကို်ယ်တို့ တိုင်ေပါ်အလံစိုက်ချင်သူြကီးလည်း ေနာက်ထပ်နံမည်တစ်မျိုး အသစ်ထွင်ြပန်ပါတယ်။
“အာဏာရှင်”တဲ့။ သည်နံမယ်လည်း သူစသုံးြပီး ေနာက်မှသာ တို့ေတွ ပါးစပ်ဖျား မနားရေအာင် တွင်ကျယ်ေပေတာ့တယ်။ သိတဲ့အတိုင်း ြမန်မာြပည်မှာ နိုင်ငံေရးလုပ်ချင်ြပီဆိုရင် ေထာင်ဆားဗစ်ကေလးကလည်း မြဖစ်မေန ယူရဦးမှာ မဟုတ်လား။ တိုင်းြပည်ကိုဆူပူေအာင် လှုံေဆာ်မှုဆိုြပီး ပုဒ်မ ၃၈ နဲ့ ေထာင်ထဲဝင်သွားတဲ့အခါ ကိုယ်တို့ဆရာြကီး သိပၸံေမာင်၀က
“ဟုတ်၏ မဟုတ်၏ ေသချာ မေြပာနိုင်။ တိုင်းြပည်မဆူပူြခင်းကား အမှန်ပင် ြဖစ်ေတာ့သည်။” လို့ ေထာင့်ကန်ေဘာ ကစ်သွားသဗျ။ တကယ်ေတာ့ ကိုယ့်ဆရာြကီးခမျာ စစ်ေြပးရင်း ကံကုန်ရှာလို့သာ သူ့ဇာတ်လိုက်ေကျာ်ြကီး ဂျပန်ေခတ်မှာ ဗိုလ်ေအာင်ဒင် ြပန်လာြပီဆိုြပီး အထွဋ်အထိပ်ြပန်ေရာက်သွားေသးတာ မြမင်လိုက်ရရှာဘူး။ ကိုယ်ေတွးမိသေလာက် တစ်ထွာတစ်မိုက်နဲ့ ေြပာရရင် ဗိုလ်ချုပ်ေအာင်ဆန်းဟာ ဂျပန်ေတွနဲ့ အစိုးရဖွဲ့တဲ့အခါ ေဒါက်တာဘေမာ်ြကီးကို ထိပ်ကတင်တယ်ဆိုတာ သည်လူြကီး ြမန်မာြပည်ကို ဒုက္ခေပးလိမ့်မယ် လို့ သံသယရှိရင် စဉ်းစားမှာေတာင် မဟုတ်ဘူး။ တကယ်လို့များ သူ့ဆီက ေဒါက်တာဘေမာ် ကို ဘယ်လိုြမင်ပါသလဲလို့ ေမးခွင့်ရမယ်ဆိုရင် ကိုယ်တို့သမိုင်းထဲမှာ သင်ရသေလာက်ေတာ့ ဆိုးမယ် မထင်ဘူးေနာ်။
ကိုယ့်ဆရာြကီးဟာ ြမန်မာ့သမိုင်းမှာ ထူးြခားတဲ့လူတစ်ေယာက်အေြကာင်းကို သူြမင်တဲ့အတိုင်း မကွယ်မ၀ှက် မှတ်မှတ်သားသား ေရးထားရစ်ခဲ့တယ်။ သူခန့်မှန်းသလိုပါပဲ။ သည်ကေန့ေခတ်မှာ ေဒါက်တာဘေမာ်အေြကာင်း ဘယ်သူမှ ေရေရရာရာ မသိြကေတာ့ဘူး။ ကိုယ်ေတာင် သူ့စာမဖတ်ခင်က ေသချာမသိဘူး။ သူကလည်း တိတိကျကျကို ေြပာသွားတာပါ။ ဟုတ်တိုင်းမှန်ရာ တဲ့။ နိုင်ငံေရးဆိုတာ အင်မတန် မာယာပရိယာယ် ြကွယ်၀တယ်။ သမိုင်းေတွ ရာဇဝင်ေတွကိုလည်း ကိုယ်လိုချင်သလို အေရာင်ဆိုးတတ်ြကတယ်။ ဟုတ်တိုင်းမှန်ရာဆိုတာကေတာ့ အိပ်မက်မမက်မိဘူး။
သူေြပာ သူ့စကား ကိုယ်ေြပာကိုယ့်စကား။ ဖိုက်စတား ဖိုးစတား လာမြငင်းနဲ့။ ငါဝန်ြကီး ငါ့စတား။ ဆိုတဲ့ မှတ်သားဖွယ်ရာ ေနာင်လာေနာက်သားများအလယ်မှာ ေမာင်စံဖားကေလးလက်ထဲ သည်စာအုပ်ြကီးေရာက်လာေတာ့ ြမင်းထိန်းငတာ ခရာသံစုံ ကျူးေကျာ်ညံဟုန် မလုပ်ချင်ေတာ့ပါဘူး။ ကိုယ့်ညီ ကိုယ့်ညီမများ နားလည်နိုင်မယ့် စကားေလးေတွနဲ့ ေဝလိုက်မျှလိုက်ရပါတယ်။ သင်ခန်းစာယူစရာေတွကလည်း တပုံြကီး မဟုတ်လား။
0 comments:
Post a Comment