• “​ေြခ/ဥ ြပင်​ေရး​ မြပင်​ေရး​”

    ဟိုး​ေရှး​ေရှး​တုန်း​က တွဲ​ေရး​တို့​ ခွဲ​ေရး​တို့​ အြငင်း​ပွား​ခဲ့​သလိုပဲ သည်က​ေန့​ ကိုယ်တို့​ေခတ် ကိုယ်တို့​အခါမှာ အြငင်း​ပွား​စရာ ြဖစ်လာတာက​ေတာ့​ နာဂစ်​ေြခ/ဥ လို့​ ​ေခါ်ြကတဲ့​ ၂၀၀၈ ခုနှစ် ဖွဲ့​စည်း​အုပ်ချုပ်ပံုအ​ေြခခံဥပ​ေဒ ကို ြပန်လည်ြပင်ဆင်​ေရး​ဆွဲမှာလား​ ဆိုတဲ့​ ြပဿနာပဲ ြဖစ်ပါတယ်။ သိပ်မြကာခင်မှာ ၂၀၁၅ ​ေရွး​ေကာက်ပွဲြကီး​ကလည်း​ လာ​ေတာ့​မှာဆို​ေတာ့​ ၂၀၁၀ မတိုင်ခင်က လက်​ေတွ့​ကျင့်​သံုး​မြကည့်​ပဲ ဘယ်သူ​ေသ​ေသ င​ေတမာြပီး​ေရာ အတည်ြပုခဲ့​တဲ့​ဟာြကီး​ကို ​ေလှနံဓါး​ထစ် ဆက်သံုး​ရင် လက်​ေတွ့​မှာ မှား​ြပီး​သား​အမှား​ေတွ ထပ်ခါထပ်ခါ
    ြပန်​ေကျာ့​ေန​ေတာ့​မှာ​ေပါ့​။ ြပင်စရာရှိတာ​ေလး​ေတွ ညှိညှိနှိုင်း​နှိုင်း​ ြပင်ြပင်ဆင်ဆင်က​ေလး​ လုပ်ြကရင် မ​ေကာင်း​ဘူး​လား​။ ​ေတာ်ြပီ။ လံု​ေလာက်ြပီ။ ထပ်မ​ေြပာနဲ့​ေတာ့​။ အဲသ​ေလာက် ပါး​စပ်ဟလိုက်ရင် အူဘယ်နှစ်​ေခွ မင့်​ဝမ်း​ထဲရှိသလဲ တို့​သိြပီ။ မင်း​လည်း​ ဟိုပုတ်ထဲက ဟိုပဲပဲလို့​ တံဆိပ်မကပ်ခင် ြမင်သမျှ​ေတွး​သမျှက​ေလး​ေတွ လက္ကား​ေပး​လိုက်ပါရ​ေစ။ ​ေနာက်မှ မဟုတ်ဘူး​ မယံုဘူး​ဆိုလည်း​ လွှင့်​သာပစ်ခဲ့​။

     တကယ်တမ်း​ကျ အဲသည်ဟာြကီး​ကို ဘယ်သူကမှ စိတ်ဝင်တစား​ ​ေဆွး​ေနွး​ြငင်း​ခုန် ​ေနတာလည်း​ မဟုတ်ပါဘူး​။ ကိုယ့်​အာရံုနဲ့​ကိုယ်ပါ။ မ​ေနနိုင်မထိုင်နိုင် မီး​ခဲကိုင်ထား​ြပီး​ ​ေနာက်နှစ်ခါ တန်​ေဆာင်မုန်း​ ပွဲြကည့်​လိုက်ဦး​မလို့​ အား​ခဲထား​သူ​ေတွသာ စံပယ်​ေခွ ပန်​ေချဦး​မ​ေလ၊​ တဘက်ြပာြခံုလိုက်ဦး​မ​ေလ လုပ်​ေနတာ။ အရင်တခါ ဆန္ဒခံယူတုန်း​က ြကည့်​ပါလား​။ ကိုယ့်​အိမ်မယ် ကမ္ဘာပျက်တဲ့​သူပျက်​ေနြပီ။ ကိုယ့်​အမျိုး​သား​ချင်း​ေတွ ကယ်ပါယူပါ ဒုက္ခပင်လယ်​ေဝ​ေနြပီ။ ဘာမှမြဖစ်တဲ့​ ရန်ကုန်မှာ​ေတာင် ​ေရဒုက္ခ၊​ မီး​ဒုက္ခ၊​ သွား​ေရး​လာ​ေရး​ဒုက္ခ​ေတွ​ေြကာင့်​ ​ေတာင်မင်း​ေြမာက်မင်း​ မကယ်နိုင်ဘူး​။ ဒီလိုအချိန်ြကီး​ အင်း​လိုက်ပါ အင်း​လိုက်ပါ လာလာ​ေအာ်​ေနတာ နား​ညီး​မခံနိုင်လို့​ကို ြပီး​ြပီး​ေရာ အင်း​ပလိုက်တာ။ ကိုယ်မအင်း​လည်း​ သူ့​ဘာသူ အင်း​ယူတာပဲ မဟုတ်လား​။ ဘာထူး​လို့​လဲ။ ြမန်မာတြပည်လံုး​ အံုး​အံုး​ြကွက်ြကွက် ​ေထာက်ခံထား​တာဆိုတာ အဲသည်စကား​ေြပာ​ေနတဲ့​သူြကီး​ကိုယ်တိုင် ယံုသလား​။ ကိုယ့်​ဘာသာ ကိုယ့်​ဘုရား​ေရှ့​ကိုယ်ထိုင်ြပီး​ ြပန်​ေမး​ြကည့်​။


     ဒီ့​ထက်ပိုြပီး​ တိတိကျကျ​ေတာင် ​ေြပာြပနိုင်​ေသး​တယ်။ ​ေထာက်ခံမဲရဖို့​ ဘာ​ေတွဘယ်လိုလုပ်ခဲ့​ရတယ်ဆိုတာ။ ယုတ္တိမရှိမှာစိုး​လို့​ ၁၀၀% ​ေတာ့​ မလုပ်ပါနဲ့​ ၉၈% ​ေလာက်ဆို ​ေတာ်​ေရာ​ေပါ့​လို့​ လုပ်ခဲ့​မိတာ​ေတာင် အထုအ​ေထာင်း​မလွတ်ဘူး​။ ဘာလို့​ဆို​ေတာ့​ ယုတ္တိရှိချင်ရှိ မရှိချင်​ေန။ ငါတို့​နယ်က ၁၀၀% ကွာ လို့​ မျက်နှာ​ေြပာင်​ေြပာင် တင်တဲ့​မဲရံု​ေတွကိုသာ ဆု​ေတာ်လာဘ်​ေတာ်များ​ ​ေပး​သနား​တာ။ ဘယ်လိုပဲြဖစ်ြဖစ်​ေလ။ အဲသဟာြကီး​မြပီး​ရင် မြပီး​မချင်း​ ထိုင်ဆွဲ​ေနဦး​မှာဆို​ေတာ့​ မ​ေတာ် ​ေလး​သ​ေခင်္ျနဲ့​ ကမ္ဘာတစ်သိန်း​တိုင်သွား​ေတာ့​ ဘယ့်​နှယ်လုပ်မတုန်း​။ ကမ္ဘာ​ေပါ်မှာ ကိုယ့်​ထက်ြကာ​ေအာင် ဆွဲနိုင်တဲ့​သူ​ေတာင် မရှိဘူး​။

     အဲသ​ေလာက်ြကီး​ကို လိုချင်သမျှ စိတ်တိုင်း​ကျ​ေအာင် ဆွဲထား​မင့်​ဟာ ဘာြပင်စရာလိုလို့​တုန်း​ဆိုရင် အဲသည်စကား​ကို တြခား​အတိုက်အခံ​ေတွ တစ်​ေယာက်မှ ထည့်​မတွက်ပဲ မဲအများ​ဆံုး​နဲ့​ အစိုး​ရအဖွဲ့​ဖွဲ့​ထား​တဲ့​ ြကံဖွံ့​ပါတီြကီး​တစ်ခုတည်း​ အတွက်ပဲ စဉ်း​စား​ပါ။ ဟုတ်လို့​လား​။ တကယ် စိတ်တိုင်း​ကျြပီလား​။ လူြကီး​မင်း​များ​ တိုင်း​ြပည်အုပ်ချုပ် မင်း​လုပ်​ေတာ်မူရတာ အံကျစံကိုက် နှစ်ြခိုက်​ေတာ် မူပါရဲ့​လား​။ တြခား​မစဉ်း​စား​ပါနဲ့​။ ပါတီဥက္ကဋ္ဌအသစ် ​ေရွး​ထား​လို့​လား​။ သမ္မတြကီး​ နတ်သက်​ေြကွလို့​ ြပန်လာ​ေတာ့​ ဥက္ကဋ္ဌ​ေနရာ ြပန်​ေပး​မှာလား​။ ​ေနာက်ကဝင်ြပီး​ တန်း​စီ အလှည့်​ေစာင့်​ရမလား​။ သမ္မတြကီး​ရယ် လွှတ်​ေတာ်ဥက္ကဋ္ဌြကီး​ေတွရယ် အတူတူထိုင်​ေနရင် ဘယ်သူ့​ကိုအရင် လက်ဘက်အစ်ချမှာလဲ။ ဘုရား​သံုး​ဆူ ဆွမ်း​ေတာ်ကပ်သလို ဘယ်သူ့​ကိုမှ မပိုမလို တန်း​တူက​ေလး​ ဦး​ေတာ်တင်နိုင်လို့​လား​။ ဒါဆိုရင် ကာချုပ်ြကီး​လာ​ေတာ့​ ဘယ်​ေနရာမှာ ထား​မလဲ။ သူက​ေတာ့​ သွား​ေလသူကာချုပ်ြကီး​ လမ်း​ညွှန်ချက်အတိုင်း​ပဲ သွား​မှာဆို။ သမ္မတြကီး​လမ်း​ညွှန်ချက်က ဘယ်နား​သွား​ထား​လို့​ပါလိမ့်​။
    အဲသည်အရာအား​လံုး​ကို အာဏာခွဲ​ေဝသတ်မှတ်မှု လို့​ ​ေခါ်ပါတယ်။ အဲသည်အာဏာ​ေတွကို အ​ေြခခံဥပ​ေဒအရ သတ်မှတ်ခွဲ​ေဝထား​ပါတယ်။ ၂၀၀၈ အ​ေြခခံဥပ​ေဒမှာ အဲ့​ဒါ​ေတွအား​လံုး​ အ​ေသး​စိတ်​ေရး​ဆွဲ အတည်ြပုထား​ပါတယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ အဲသည်အ​ေြခခံဥပ​ေဒြကီး​ လှုပ်ရှား​သက်ဝင်လာတာက ၂၀၁၀ ​ေရွး​ေကာက်ပွဲနဲ့​ တက်လာတဲ့​ အစိုး​ရနဲ့​ လွှတ်​ေတာ်လက်ထက်ကျမှ အ​ေကာင်အထည်​ေပါ်လာတာပါ။
    တကယ်တမ်း​ လက်​ေတွ့​လုပ်ကိုင်ြကည့်​တဲ့​အခါ နည်း​နည်း​ေလး​မှ ြပုစရာြပင်စရာမရှိ​ေတာ့​ဘူး​လား​။ အလံုး​စံု စင်း​လံုး​ေချာ​ေသာ အ​ေြခခံဥပ​ေဒြကီး​ဆိုတာ ကမ္ဘာ​ေပါ်မှာ ရှိလို့​လား​။ သူများ​ေတွလည်း​ သည်လိုပဲ ြပင်ယူရတာပဲ။ ထပ်ခါထပ်ခါ မြပင်တာသာရှိတာ။ သူငယ်တန်း​က​ေလး​ေတွ အား​လံုး​ကို ခဲဖျက်တပ်​ေပး​တယ်။ ကိုယ်တို့​ဆီမှာ အခုမှအစိုး​ရတစ်ဆက်ပဲ ဒါြကီး​နဲ့​ အလုပ်လုပ်ဖူး​တာ။ ခဲဖျက်မသံုး​ရင် စာရွက်​ေတွ ြပဲကုန်လိမ့်​မယ်။

     ဒုတိယအဆင့်​အ​ေနနဲ့​ စဉ်း​စား​ရမယ်ဆိုရင်​ေတာ့​ ြပည်​ေထာင်စုအစိုး​ရနဲ့​ ြပည်နယ်/တိုင်း​ေဒသြကီး​အစိုး​ရ အြကား​က အာဏာခွဲ​ေဝမှု၊​ အုပ်ချုပ်မှု၊​ စီမံခန့်​ခွဲမှု များ​ ြဖစ်ပါတယ်။ ​ေတာ်​ေတာ်ကိုရှုပ်​ေထွး​ပါတယ်။ ကိုယ်​ေတွ့​ဥပမာတစ်ခု ​ေပး​ပါ့​မယ်။ ရခိုင်ြပည်နယ် အမ်း​ေဆး​ရံုမှာ အလုပ်လုပ်​ေနတုန်း​က ​ေဆး​ရံုကိုလာတဲ့​ ဗီအိုင်ပီဆိုတာ ြပည်​ေထာင်စုဝန်ြကီး​ေတွကိုပဲ ​ေခါ်တာ။ သူတို့​ြပီး​ရင် တိုင်း​မှူး​ကို ​ေခါ်မယ်။ သူတို့​ချင်း​ ဘယ်သူက ဘယ်သူ့​ကို လာ​ေတွ့​ရမှာဆိုတဲ့​အထာ​ေတွ​ေတာင် ရှိ​ေသး​။ ြပည်နယ်အဆင့်​ ဝန်ြကီး​မင်း​များ​ကျ​ေတာ့​ စစ်​ေတွက ဝန်ြကီး​ရံုး​က တိုက်ရိုက်အုပ်ချုပ်တဲ့​ ြပည်နယ်မှူး​ေလာက်​ေတာင် ပါဝါမရှိဘူး​။ သွား​ရင်း​လာရင်း​ ​ေတွ့​ေတာင်
    “ေန​ေကာင်း​တယ်​ေနာ်။ ထမင်း​စား​ြပီး​ပလား​”
    ​ေလာက်ဆို ဝတ်​ေကျဝတ်ကုန်ြပီ။ အကျိုး​လိုလို့​ သူတို့​ဆီ​ေညာင်​ေရ​ေလာင်း​ရင် ဆု​ေတာင်း​ မြပည့်​တတ်ဘူး​ မဟုတ်လား​။ လူဆိုတာ ဘုရား​ချင်း​တူတူ​ေတာင် ဆု​ေတာင်း​ြပည့်​ ြမတ်စွာဘုရား​သခင် လို့​ ကမ္ဗည်း​တင်မှ ဆွမ်း​ကွမ်း​မညှိုး​တာ။ သူများ​ကို သ​ေရာ်​ေမာ်ကား​ ​ေြပာတာ မဟုတ်ရ​ေပါင်။ အဲသည်အပိုင်း​က​ေလး​ေတွမှာ အ​ေဖြကီး​အဘြကီး​တို့​ အဆင်​ေြပ​ေအာင် ဒူး​ေနရာ​ေတာ်​ေနရာ ခွဲြခား​ထား​မှ ​ေကျး​ေတာ်မျိုး​ ကျွန်​ေတာ်မျိုး​များ​ ​ေြပာမှား​ဆိုမှား​ အမိုက်မဲနည်း​ပါလိမ့်​မယ်။ ြပင်စရာ​ေတွ မရှိဘူး​ဆိုလည်း​ ြပီး​တာပါပဲ။

     ဘယ်နည်း​နဲ့​မှ လာမထိနဲ့​။ မီး​ပွင့်​သွား​မယ်ဆိုတဲ့​ ​ေနရာ တစ်​ေနရာ ရှိပါ​ေသး​တယ်။ အဲဒါက​ေတာ့​ တစ်မတ်သား​ တစ်မတ်သား​လို့​ ​ေြပာ​ေြပာ​ေနြကတဲ့​ တပ်မ​ေတာ်သား​ ကိုယ်စား​လှယ်​ေတာ်များ​ ကိစ္စပါ။ သူတို့​ခမျာ ဝင်ဆိုဝင်ရတယ်။ ထွက်ဆိုထွက်ရတယ်။ ဘာမှလည်း​ ကိုယ့်​သ​ေဘာနဲ့​ကိုယ် ဝင်​ေြပာခွင့်​ မရှိဘူး​။ ​ေြပာဆိုတဲ့​ဟာသာ ​ေြပာရတယ်။ အ​ေရး​အြကီး​ဆံုး​ေနရာက ဆန္ဒမဲ​ေပး​တဲ့​ေနရာပဲ။ သူတို့​စိတ် သူတို့​သ​ေဘာမှ မဟုတ်ပဲ။ ကာချုပ်ြကီး​ အ​ေြမှာက် ၂၅ ြဖစ်ဖို့​ အလကား​သက်သက် ငုတ်တုတ်လာထိုင်ရတယ်။ သည်ြကား​ထဲ မ​ေတာ် ငိုက်မိရင် ဂျာနယ်​ေပါ် ​ေရာက်​ေရာက်သွား​ေသး​တာ။ အရင်တစ်ခါလို ြကိုတင်မဲမရခဲ့​ေသာ် ကာချုပ်မဲနဲ့​ အစိုး​ရဖွဲ့​လို့​ရ​ေအာင် စီမံထား​တာ။
    ဒါြကီး​ေြကာင့်​ ြကံ့​ဖွံ့​က ၃၆% ရရင်ကို အစိုး​ရဖွဲ့​နိုင်ြပီ။ ဒါနဲ့​လည်း​ အား​မရ​ေသး​ဘူး​။ ဒုသမ္မတ နှစ်​ေယာက်မှာ တစ်​ေယာက်က တပ်ဘက်က တင်ရမှာ။ ကမ္ဘာတည်သ​ေရွ့​ စစ်တပ်က အာဏာရှိ​ေန​ေအာင် လုပ်ထား​တာ။ အဲဒါြကီး​အတွက် ကျုပ်တို့​က ပူရမယ့်​အစား​ သူတို့​ကပဲ စီစဉ်သလို မြဖစ်မှာစိုး​လို့​ အိပ်မ​ေပျာ်စား​မဝင် ြဖစ်​ေနတာ။ စဉ်း​စား​ြကည့်​စမ်း​ပါ။
    အခုလက်ရှိအစိုး​ရကို တကယ်ပဲ အရပ်သား​အစိုး​ရလို့​ ​ေြပာလို့​ရလား​။ မစစ်တစစ်အစိုး​ရလို့​ေတာင် မ​ေြပာနိုင်ဘူး​။ စစ်စစ်စစ်စစ် နဲ့​ကို ြမည်​ေနတဲ့​အစိုး​ရ။ သမ္မတြကီး​က အရပ်သား​လား​။ ဥက္ကဋ္ဌြကီး​ေတွက အရပ်သား​လား​။ ဘယ်ကလာြကပါလိမ့်​။ အစိုး​ရအဖွဲ့​ထဲ တပ်က မလာတဲ့​သူ လက်ချိုး​ေရရင်​ေတာင် ဘယ်က​ေနညာကို မကူး​ဘူး​။ ဌာနဆိုင်ရာဘက် ဆင်း​လိုက်ပါဦး​ေလ။
    ညွှန်မှူး​နှင့်​အထက်မှာ အကုန် ​ေဘာင်း​ဘီချွတ်​ေတွချည့်​ပဲ။ အမယ်ြကီး​အို နန်း​တက်ရင်​ေတာင် တပ်မပါပဲ ဘယ်လိုမှ အုပ်ချုပ်လို့​ မရနိုင်ဘူး​။ ဘာမှပူမ​ေနနဲ့​။ သည့်​ထက်စိတ်ချရတာ​ေတာင်မှ သည့်​ေလာက်စိတ်မချရတာ ရှိ​ေသး​တယ်။ ကာလံု ၁၁ မဲမှာ သမ္မတက ခန့်​ထား​တဲ့​သူ သူပါနဲ့​မှ သံုး​မဲ ပဲရှိတယ်။ ကာချုပ်ဖက်မှာ ကာချုပ်၊​ ဒုကာချုပ်၊​ တပ်ဘက်လာ ဒုသမ္မတ၊​ ကာကွယ်​ေရး​ဝန်ြကီး​၊​ ြပည်ထဲ​ေရး​ဝန်ြကီး​၊​ နယ်စပ်​ေရး​ရာဝန်ြကီး​ အား​လံုး​ တပ်ကချည့်​ ၆ မဲ ရှိသတဲ့​။ ဘယ်သူက ဘယ်သူ့​စကား​ နား​ေထာင်ရမှာတုန်း​ ​ေြပာစမ်း​ပါဦး​။ အား​လံုး​ရဲ့​အထက်မှာ ဘယ်သူရှိသလဲ ရှင်း​ေနတာြကီး​။

     တချို့​က ​ေြပာြကတာက​ေတာ့​ အဲသည် ၂၀၀၈ အ​ေြခခံဥပ​ေဒဆိုတာ အြငိမ်း​စား​စစ်ဘုရင်ြကီး​က ​ေနာက်ကွယ်က​ေန ထိမ်း​ချုပ်ြကိုး​ကိုင်နိုင်​ေအာင် ​ေရး​ဆွဲထား​တာ ြဖစ်ပါသတဲ့​။ ဟုတ်သည် မဟုတ်သည် မဆိုလိုပါဘူး​။ ဟုတ်​ေနရင်​ေတာင် အဲသည် အြငိမ်း​စား​ စစ်ဘုရင်ြကီး​က နတ်ရွာမလား​နိုင်တဲ့​ အမတြကီး​မှ မဟုတ်တာ။ သူမရှိ​ေတာ့​တဲ့​အခါ တတိုင်း​တြပည်လံုး​ အဲဒါြကီး​နဲ့​ ငုတ်တုတ်​ေမ့​ကျန်ခဲ့​မှာစိုး​လို့​ ြပင်ဖို့​လိုတယ် လို့​ ​ေြပာတာ​ေပါ့​။ သူက စစ်ဆုတ်တဲ့​ဗျူဟာဆိုရင် အချိန်တန် တပ်​ေတွ ရုတ်ရမှာ​ေပါ့​။ တခါက သူြကီး​င​ေပဟာ လူမုန်း​များ​လွန်း​လို့​ တစ်ရွာလံုး​က ​ေအာ့​ေြကာလန်သတဲ့​။
    ​ေသခါနီး​ေတာ့​ ရွာကလူ​ေတွ အကုန်​ေခါ် ​ေတာင်း​ပန်ြပီး​ သူ​ေသရင် တစ်ပိုင်း​စီ ြမှုတ်​ေပး​ပါ လို့​ အ​ေပျာ့​ဆွဲက​ေလး​ဆွဲသတဲ့​။ ​ေသြပီဆိုမှ​ေတာ့​ ခွင့်​လွှတ်ရတာ​ေပါ့​။ သူတစ်ပိုင်း​ ငါတစ်ပိုင်း​ပိုင်း​ြပီး​ သခင်္ျိုင်း​ကုန်း​ပို့​တဲ့​အခါ ဟိုမှာ​ေစာင့်​ေနတဲ့​ ရဲက အ​ေလာင်း​ေဖျာက်ဖျက်မှုနဲ့​ တစ်ရွာလံုး​ ဆွဲစိ​ေရာ။ င​ေပတို့​များ​ ​ေသတာ​ေတာင် ဒုက္ခ​ေပး​သွား​ေသး​သဟဲ့​လို့​ ရွာက ကျိန်ဆဲြကြပန်သတဲ့​။ သွား​ေလသူြကီး​က​ေတာ့​ အဲသ​ေလာက် ယုတ်မာမယ် မထင်ပါဘူး​ေလ။ ​ေလာ​ေလာဆယ်မှာ ဦး​သိန်း​စိန်၊​ ဦး​ေရွှမန်း​၊​ ​ေဒါ်စု၊​ မင်း​ေအာင်လှိုင်ဆိုြပီး​ မင်း​ေလး​ပါး​ ဖိုခ​ေနာက်ဆိုင်တည်​ေန​ေပမယ့်​ သူတို့​လုပ်နိုင်လှ ​ေနာက် ၁၀ နှစ်​ေပါ့​။ ကာချုပ်ကလွဲရင် ​ေြခာက်ဆယ်​ေအာက် တစ်​ေယာက်မှ မပါဘူး​။ ြပင်တယ်ဆိုတာ သူတို့​အတွက် ဘယ်ဟုတ်ပါ့​မလဲ။ ​ေနာင်လာ​ေနာက်သား​ေတွအတွက်၊​ တိုင်း​ြပည်အတွက် ြပင်ရမှာ။

     သည်လိုဆိုရင် ​ေနာင်လာ​ေနာက်သား​များ​အတွက် တိုင်း​ြပည်အတွက် ၅၉ (စ) ြကီး​ကိုလည်း​ ဘယ်ြပင်လို့​ ြဖစ်ပါ့​မလဲဆိုြပီး​ ဝမ်း​သာအား​ရ ​ေခါင်း​ေထာင်လာတဲ့​သူ​ေတွ ြမင်​ေနရြပီ။ သိပ်​ေြကာက်သွား​သလား​ ကို​ေအာင်ဒင်ရယ်။ ြမက မိန်း​မသား​ပါ။ သူသမ္မတ ြဖစ်လာမှာ သည်​ေလာက်ထိလည်း​ ​ေြကာက်မ​ေနပါနဲ့​။ ြဖစ်လာ​ေတာင် ဘာမှ လုပ်လို့​မရပါဘူး​။ တိုင်း​ြပည်အတွက်ပဲ လုပ်ရမှာ။ တကယ်တမ်း​ေတာ့​ နိုင်ငံ​ေရး​မှာ မိတ်​ေဆွရယ် ရန်သူရယ် မရှိပါဘူး​။ ကိုယ့်​တာဝန်ကိုယ် ​ေကျ​ေအာင်လုပ်၊​ တိုင်း​ြပည်အတွက်ဆို ဘယ်သူနဲ့​မဆို အလုပ်တွဲလုပ်နိုင်ရမယ်။ ကိ်ုယ်နဲ့​ ချစ်တဲ့​သူ၊​ ပုလဲနံပသင့်​တဲ့​သူ​ေတွချည့်​ပဲ အရည်အချင်း​ရှိရှိ မရှိရှိ၊​ လက်တွဲလုပ်ချင်သလား​။
    အဲဒါ ဦး​ေနဝင်း​ြကီး​လက်ထက်က လူ​ေကာင်း​လူ​ေတာ်ဆိုတဲ့​ ​ေဖာ်ြမူလာြကီး​။ ငါ့​စကား​နား​ေထာင်ြပီး​ေရာ။ မတတ်သင်​ေပး​မယ်ဆိုတာကို လူြကား​ေကာင်း​ေအာင် ​ေြပာတာ။ အဲသည်နည်း​က ဘာမှ မြကာဘူး​။ ​ေပါင်း​စား​ပင်း​စား​၊​ ​ေဝစား​မျှစား​၊​ အုပ်စုဖွဲ့​၊​ ဂိုဏ်း​ဂဏဝါဒ​ေတွ ြကီး​စိုး​လာ​ေရာ။ အမှန်တရား​နဲ့​လည်း​ ​ေဝး​သထက်​ေဝး​လာ​ေစတယ်။ ​ေမာ်စီတံုး​ေရာ၊​ ဦး​ေနဝင်း​ေရာ အဲသည် Yes ​ေတွနဲ့​ အဆိပ်သင့်​သွား​တာ။ အစိုး​ရအဖွဲ့​ထဲ အတိုက်အခံပါ​ေနမှ လုပ်စရာရှိ ထိန်း​ထိန်း​သိမ်း​သိမ်း​၊​ ​ေဝစား​မျှစား​မလုပ်သာပဲ နင်လည်း​မမှား​ေစနဲ့​။ ငါလည်း​ မမှား​ေစရဘူး​ဆိုြပီး​ ကိုယ့်​အလုပ်ကိုယ်လုပ်တာ။ အြပန်အလှန် ​ေလး​စား​သမှု ရှိဖို့​ပဲလိုတယ်။ အခု တို့​ေမြကီး​ လွှတ်​ေတာ်ထဲ​ေရာက်လာ​ေတာ့​ အင်မတန်် နံမယ်​ေကျာ်​ေသာဘဘြကီး​ေတွလည်း​ မ​ေကာင်း​လို့​မရ။ အနည်း​ဆံုး​ေတာ့​ ​ေကာင်း​ချင်​ေယာင်​ေဆာင်ြပရ​ေတာ့​မယ် မဟုတ်လား​။ ဟိုတုန်း​ကလို စိန်စကား​ေရွှစကား​ေတာင် မြကား​ရ​ေတာ့​ဘူး​။ အြပိုင်အဆိုင် ဆင်း​ရဲြပ​ေနလိုက်တာ။
    “ဤ​ေဖ​ေဖသည် သား​က​ေလး​၏ ​ေမတ္တာရိပ်​ေအာက်တွင် ရှိပါ​ေသာ​ေြကာင့်​ ြကွ​ေရာက်လာသူအား​လံုး​ ချမ်း​သာြကပါသည်။”
    လို့​ ​ေလသံ​ေြပာင်း​သွား​တယ်။ သူ့​ကိုလည်း​ပဲ ဘဘြကီး​တို့​ ​ေရွှဘုန်း​ေတာ်တိုး​ဖို့​ မရှိမြဖစ် လိုအပ်တယ် လို့​ သိ​ေစချင်တာပါ။

     တကယ်တမ်း​ စဉ်း​စား​ြကည့်​ရင် သည်အသက်သည်အရွယ်ရှိ​ေနတဲ့​ အမျိုး​သမီး​ြကီး​ဟာ တစ်သက်လံုး​ သူ့​ဘဝ၊​ သူ့​သား​သမီး​ဘဝနဲ့​ ရင်း​လာခဲ့​တဲ့​ ဂုဏ်သိက္ခာ၊​ နိုင်ငံတကာ အသိအမှတ်ြပုထား​တဲ့​ ပံုရိပ်​ေတွကိုမှ မ​ေထာက်မညှာ ြမန်မာြပည်ြကီး​ကို ဒုက္ခ​ေပး​လိမ့်​မယ် လို့​ ဘယ်လိုရှု​ေထာင့်​က ​ေတွး​နိုင်သလဲ။ သူ​ေသသွား​ခဲ့​ရင် သူဟာ ြမန်မာြပည်အတွက် သည်​ေရွ့​သည်မျှ ြကိုး​စား​ခဲ့​တယ် ဆိုတာကလွဲလို့​ သူ့​အတွက် ဘယ်အရာကမှ မက်​ေလာက်စရာ မရှိဘူး​။ ကိုယ့်​ထမင်း​ကိုယ်စား​ြပီး​ အအိပ်အစား​ေတာင်မမှန်နိုင်​ေအာင် ပင်ပင်ပန်း​ပန်း​ ဘာအကျိုး​မှ မ​ေမျှာ်ကိုး​ပဲ အလုပ်လုပ်မယ့်​သူ၊​ အာဏာ နဲ့​ လုပ်ပိုင်ခွင့်​ေတွကို ကိုယ်ကျိုး​ မသံုး​မယ့်​သူ ဘတို့​ထဲ ဘယ်နှစ်​ေယာက်များ​ ရှိပါလိမ့်​။ ​
    ေဒါက်တာဘ​ေမာ်ြကီး​ ​ေငွ​ေနာက်မလိုက်ဘူး​ လို့​ သိပ္ပံ​ေမာင်ဝကိုယ်တိုင် ​ေရး​ခဲ့​တာ​ေတာင် ဘယ်သူမှ မယံုြကဘူး​ဗျာ။ မုန့်​ဟင်း​ခါး​အိုး​ေလး​ြပင်ရံု၊​ လမ်း​ေဘး​ဆိုင်​ေလး​ ထိုင်စား​ရံုနဲ့​ေတာ့​ ယံုရခက်သား​လား​။ (သူတို့​အချင်း​ချင်း​ထဲမှာဆိုရင်​ေတာ့​ အနူ​ေတာ လူ​ေချာ လို့​ ​ေြပာလို့​ရတာပ)

     ​ေြခ/ဥြပင်​ေရး​ ြပဿနာမှာ ​ေနာက်ထပ်အ​ေလး​ထား​စရာက​ေတာ့​ တိုင်း​ရင်း​သား​များ​အ​ေရး​ပါပဲ။ သူတို့​လည်း​ ဖက်ဒရယ်​ေတာင်း​လှြပီ။ အပစ်အခတ်​ေတွ ရပ်စဲသွား​ရင် သူတို့​နဲ့​ နိုင်ငံ​ေရး​ေဆွး​ေနွး​ရ​ေတာ့​မယ်။ (​ေဆာက်ြဖစ်ရင်​ေတာ့​ ​ေကျာင်း​ဒကာ​ေပါ့​ေနာ) အဲဒီအခါကျ သူတို့​ကလည်း​ သူတို့​ ြပည်နယ်​ေဒသနဲ့​ အံမဝင်တာ​ေလး​ေတွ အ​ေြပာင်း​အြပု ရှိမှာပဲ။ လက်နက်ကိုင်လမ်း​စဉ်ကို စွန့်​ရင် နိ်ုင်ငံ​ေရး​လမ်း​စဉ်ကို ဆက်လိုက်ရမယ် မဟုတ်ဘူး​လား​။ ဒါဆို သူတို့​လည်း​ လွှတ်​ေတာ်ထဲ ​ေရာက်လာမှာ​ေပါ့​။ အခု​ေတာင် ​ေြပာတဲ့​သူက ​ေြပာ​ေနြပီ။ နယ််ြခား​ေစာင့်​တပ်တို့​၊​ ြပည်သူ့​စစ်တို့​ဆိုတာ ကာချုပ်ရဲ့​ Command ​ေအာက်မှာ ထား​တယ် မဟုတ်ဘူး​လား​ တဲ့​။ ဒီလိုဆိုရင် သူတို့​ထဲက တချို့​တဝက်ကို အစိတ်သား​ထဲ ထည့်​ခွင့်​ြပုပါ တဲ့​။ ​ေဟ ​ေဟ။ တကယ်လို့​များ​ ၂၀၁၅မှာ အာဏာရ အတိုက်အခံ မဲချင်း​ သိပ်မကွာလှဘူး​ဆိုရင် အစိတ်သား​မဲလိုပဲ ​ေနာက်ထပ် ​ေမျှာ်လင့်​အား​ကိုး​ရမယ့်​မဲ​ေတွက တိုင်း​ရင်း​သား​မဲ​ေတွ ြဖစ်ပါတယ်။ ဒီ​ေတာ့​မှပဲ တို့​ေမြကီး​ ပင်ပန်း​တြကီး​ ခရီး​ထွက်​ေနတဲ့​အ​ေြကာင်း​ကို နား​လည်​ေတာ့​တယ်။ ​ေလာ​ေလာဆယ်​ေတာ့​ တိုင်း​ရင်း​သား​မဲ​ေတွ အကုန်နီး​ပါး​ (ရခိုင်အလွတ်) သူ့​ဆီပါကုန်ြပီ။
    ရခိုင်မဲ​ေတွ သူ့​ဆီ ​ေယာင်​ေတာင်​ေပါင်​ေတာင် ပါသွား​မစိုး​လို့​ ကုလား​ချင်း​မိုး​မွှန်​ေအာင် လှည့်​တိုက်ထား​တာလည်း​ သ​ေဘာ​ေပါက်လာတယ်။ ဒါလည်း​ ပူစရာ မရှိပါဘူး​။ ရခိုင်မှာ ရခိုင်အမတ်ကသာ မဲရမှာပါ။ ​ေဂါတမဘုရား​ရှင်​ေတာင် သူတို့​ဆီ ကိုယ်တိုင်ြကွရတဲ့​အမျိုး​၊​ ကိုယ်တို့​ ဗမာ​ေတွလို ကုန်သည်ညီ​ေနာင် မဇ္ဇိမအထိ လိုက်မဖူး​ဘူး​။ ရခိုင်မှာ ရခိုင်အမတ်နိုင်တာ၊​ ရှမ်း​မှာ ရှမ်း​အမတ်နိုင်တာ လက်မခံနိုင်စရာအ​ေြကာင်း​ ဘာမှမရှိ​ေပမယ့်​ သူတို့​တ​ေတွ လွှတ်​ေတာ်ထဲ​ေရာက်လာတဲ့​အခါ ဘယ်ဘက်မှာရှိမလဲဆိုတာလည်း​ စိတ်ဝင်စား​စရာ ​ေကာင်း​တာပဲ။

     အံ့​ဩဖို့​ေကာင်း​တာက ကိုယ်တို့​ြမန်မာြပည်မှာ ဒီမိုက​ေရစီ (ထား​ပါ​ေတာ့​ေလ။ သူတို့​ ​ေြပာသလို စည်း​ကမ်း​ြပည့်​ဝ၍ စစ်မှန်​ေသာ ဒီမိုက​ေရစီ) လိုအပ်​ေနတာ စစ်တပ်မှအပ ြဖစ်​ေသာ၊​ (ြကံဖွံ့​ကို စစ်တပ်ထဲ ထည့်​တွက်ပါ) လုပ်သား​ြပည်သူတစ်ရပ်လံုး​ချည့်​ကပဲ လိုအပ်​ေနတာ မဟုတ်ပါဘူး​။ အဲသည်စစ်တပ်ြကီး​တစ်ခုလံုး​ကလည်း​ လိုအပ်တာပဲ မဟုတ်လား​။ ​ေရှး​တုန်း​က ရှင်ဘုရင်​ေတွ နန်း​တက်သလို သူတက်လာရင် ငါ့​သတ်ရချည်ရဲ့​ လို့​ စိုး​ရိမ်စရာ မရှိပါဘူး​။ ဒီမိုက​ေရစီလိုချင်တယ်ဆိုတဲ့​သူ​ေတွဟာ စစ်တပ်ကို အမှုန့်​ေချမယ်လို့​ ဘယ်သူ​ေြပာတုန်း​။ ဘာမှမဆိုင်ဘူး​ေလ။ ဒီမိုက​ေရစီလိုချင်သူတိုင်း​ စစ်တပ်ရဲ့​ရန််သူ မဟုတ်ဘူး​။ စစ်တပ်ကိ်ုယ်တိုင်ကိုက ဒီမိုက​ေရစီ လိုအပ်တယ်။ မလိုအပ်ဘူး​ထင်ရင် ​ေအာက်​ေြခက စစ်သည်မိသား​စုက​ေလး​ေတွကို ​ေမး​ြကည့်​ေလ။ သူတို့​ေနရတဲ့​ဘဝဟာ ​ေကျး​ပိုင်ကျွန်ပိုင်​ေခတ်မှာလား​။ ​ေြမရှင်ပ​ေဒသရာဇ်​ေခတ်မှာလား​။ သက်ဦး​ဆံပိုင် ဘုရင်မင်း​ြတား​ြကီး​ရဲ့​ ​ေရွှဖဝါး​ေတာ်ြမတ်​ေအာက်မှာလား​။ ဘယ်လိုခံစား​ရပါသလဲ လို့​။ ရှင်ဘုရင်​ေခတ်က အ​ေတွး​အ​ေခါ်​ေတွ မကုန်​ေသး​ေတာ့​ ​ေနာက်မင်း​ေလာင်း​ဆိုတာ အခုရှင်ဘုရင်ရဲ့​ ရန်သူလို့​ ထင်​ေနြကတုန်း​ပဲ။
    “ဒါြဖင့်​ရင် လမ်း​ေပါ်က လက်နက်မဲ့​ြပည်သူ​ေတွကို ဘယ်​ေခွး​သ​ေတာင်း​စား​က ​ေသနတ်နဲ့​ ပစ်သတ်တာလဲ ​ေြပာ။”

    ဆို လည်း​ ​ေြပာပါ့​မယ်။ တည်ဆဲဥပ​ေဒအရ ခွင့်​မြပုနိုင်​ေသာ လုပ်ရပ်​ေတွကို တား​ဆီး​ပိတ်ပင်ဖို့​ အာဏာစက်သံုး​လာရင် မင်း​မဲ့​စရိုက်နဲ့​ တုန့်​ြပန်တာဟာ နည်း​လမ်း​မကျဘူး​။
    လက်နက်ကိုင်​ေတာ်လှန်မယ်ဆိုတာလည်း​ မ​ေအာင်ြမင်ဘူး​။ အခုဆို ၈၈ တုန်း​က ​ေတာခိုတဲ့​သူ​ေတွ​ေတာင် အြကံ​ေပး​အဖွဲ့​ထဲ​ေရာက်ကုန်ြပီ။ လွှတ်​ေတာ်အတွင်း​က ဆန္ဒမဲ​ေပး​ြပီး​ မတရား​တဲ့​ ​ေခတ်မမီ​ေတာ့​တဲ့​ ဥပ​ေဒ​ေတွကို ​ေလျှာ်ညီ​ေအာင် ြပုြပင်​ေြပာင်း​လဲယူတာသာ နည်း​မှန်လမ်း​မှန်ြဖစ်တယ်။ ဒါ​ေြကာင့်​ အ​ေြခခံဥပ​ေဒကို ြပုြပင်တယ်ဆိုတာ သပိတ်စံု သူပုန်ထဖို့​ နှပ်​ေြကာင်း​ေပး​တာ မဟုတ်ဘူး​။ မလိုလား​အပ်တဲ့​ နိုင်ငံ​ေရး​အြကပ်အတည်း​ေတွ ​ေပါ်မလာ​ေအာင် ညှိညှိနှိုင်း​နှိုင်း​နဲ့​ နိုင်ငံ​ေရး​နည်း​အရ ​ေြဖရှင်း​တာသာြဖစ်တယ်လို့​ အစိုး​ရိမ်လွန်​ေနသူ​ေတွကို နား​ချလိုက်ပါတယ်ဗျာ။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.