• “ချစ်၍​ေခါ်မည်”

    အန်တီချိုြပံုး​ြကီး​ရဲ့​
    “ဘဝတိုင်း​ဆံု​ေတွ့​ပါရ​ေစ” 
    ဆိုတဲ့​သီချင်း​က​ေလး​အ​ေြကာင်း​ ​ေရး​ခဲ့​တုန်း​က အဲဒီသီချင်း​က​ေလး​ဟာ ကိုယ်တို့​ရွာဆီမယ် ဘယ်သူ့​ပါး​စပ်ဖျား​ကမဆို ြကား​ရလွယ်တဲ့​အ​ေြကာင်း​ ​ေြပာခဲ့​ဖူး​တယ်။ ကိုယ်တို့​ရွာကလူ​ေတွဟာ တကယ်ပဲ အဲသည်ဆုကို​ေတာင်း​ခဲ့​ြကသလား​ မသိပါဘူး​။ ​ေရစက်လည်း​ေပါင်း​တယ်။ အ​ေြကာင်း​လည်း​ဆံုတယ်။

    ဟိုဘက်သည်ဘက် ​ေမာင်လည်နှမလည်​ေတွ လှည့်​ပတ်ြပီး​ အမျိုး​ေတွ ြပန်ြပန်​ေတာ်လိုက်ြကတာ တရွာလံုး​ အမျိုး​ကင်း​တဲ့​သူ ခပ်ရှား​ရှား​ပါ။ သည်ဘက်​ေခတ်ကလူ​ေတွလို မှတ်ပံုတင်ြပပါ၊​ သန်း​ေခါင်စာရင်း​ြပပါ စစ်စရာမလိုဘူး​။

    ရွာဘယ်ဘက်အပိုင်း​က ဘယ်သူဘယ်ဝါ့​သား​သမီး​လို့​ဆိုလိုက်ရင် ငယ်နံမည်နှင့်​တကွ ငယ်ကျိုး​ငယ်နာ အကုန်ဇာတ်​ေြကာင်း​လှန် ​ေြပာနိုင်တယ်။ လူမှုကွန်ယက်​ေတွဘာ​ေတွ မ​ေပါ်​ေသး​ခင်ကတည်း​က တို့​ရွာက လူြကီး​သူမများ​ဟာ ဘယ်သူက​ေမွး​တဲ့​ ဘယ်သား​သမီး​က​ေတာ့​ြဖင့်​ ဘယ်​ေနရာမှာ ဘာအလုပ်လုပ်ြပီး​ ဘယ်အ​ေြခအ​ေနရှိ​ေနပါ​ေပါ့​ ဆိုတာကို ရွာကတစ်ဖဝါး​မှ မခွာပဲ အပ်တူဒိတ်ြဖစ်​ေနတာ ဘယ်​ေလာက် အံ့​ဩစရာ​ေကာင်း​သလဲ။

     ​ေတာဓ​ေလ့​ေတာစရိုက် စပ်စုတတ်တဲ့​ အတင်း​ေြပာတတ်တဲ့​ သဘာဝမျိုး​ေြကာင့်​ မဟုတ်ပဲ ​ေဆွရယ်မျိုး​ရယ်လို့​ ဝမ်း​သာဂုဏ်ယူတတ်တဲ့​ သ​ေဘာသက်သက်ပါ။ ဘယ်သူ ဘယ်​ေနရာ​ေရာက်​ေရာက် ကိုယ့်​ရှိမှကိုယ်စား​ရတာ သူတို့​မသိပဲ ​ေနမလား​။ ဒါ​ေပသိ ကိုယ့်​ေသွး​ကိုယ့်​သား​များ​ မာ​ေြကာင်း​သာ​ေြကာင်း​ အဆင်​ေြပ​ေြကာင်း​ ြကား​ရတဲ့​အခါ သူတို့​လည်း​ မစား​ရ ဝခမန်း​ ပီတိ​ေတွ ဇမ်း​တက်လာတာ​ေပါ့​။ ​

    ေလာကတံထွာ ဓမ္မတာ၊​ ပုထုဇဉ်လူသား​ေတွဆိုတာ ကိုယ့်​ထက်သာ မနာလိုစိတ်နဲ့​ မကင်း​ဘူး​လို့​ ​ေြပာြက​ေပမယ့်​လည်း​ ကိုယ်တို့​ရွာသား​ေတွက​ေတာ့​ မယံုနိုင်​ေလာက်​ေအာင် မုဒိတာပွား​နိုင်ြကပါတယ်။ ကိုယ့်​ရွာသူကိုယ့်​ရွာသား​အ​ေြကာင်း​ ဘယ်အိမ်တက်​ေမး​ေမး​ ​ေကာင်း​သတင်း​သာဆိုတယ်။ အတင်း​အြဖင်း​စကား​ေတာ့​ ြကား​ရလိမ့်​မယ် မထင်နဲ့​။

    သူတို့​ေရှ့​ ကိုယ့်​ရွာသား​မ​ေကာင်း​ေြကာင်း​လာ​ေြပာရင်​ေတာ့​ လက်သည်း​ဆိတ် လက်ထိပ်ကနာသလို နာတတ်ြကတယ်ဗျ။ ကမ္ဘာရွာြကီး​ြဖစ်လို့​ တို့​ရွာသား​ေတွအား​လံုး​ ဓူဝံအင်ဗာတာနဲ့​သံုး​ရင်း​ ကမ္ဘာပတ်လည် ရပ်ရှစ်ဆယ်​ေရာက်ကုန်ြကတဲ့​အခါကျမှ ကိုယ့်​ဓ​ေလ့​ကိုယ့်​စရိုက်က​ေလး​ေတွ ပျက်ကုန်မှာကို နှ​ေြမာမိပါတယ်။

     ကိုယ့်​ရွာသူကိုယ့်​ရွာသား​ေတွ တရပ်တ​ေကျး​မှာ အ​ေြခကျအသား​ေသလာတဲ့​အခါ ရွာမှာကျန်ရစ်ခဲ့​သူများ​က ပူပူပင်ပင် တ​ေြကာင့်​တြကရှိြကတာက​ေတာ့​ ငါတို့​ရွာကိုများ​ ​ေမ့​သွား​ြပီလား​။ မ​ေတာ်တဆများ​ လမ်း​မှာ​ေတွ့​ြကရင်​ေကာ မှတ်မိနိုင်ပါဦး​မလား​ ဆိုတာပါ။ ဒါ​ေြကာင့်​ မ​ေမ့​မ​ေလျာ့​ အလည်အပတ် အလှူအတန်း​ေလး​များ​လုပ်ဖို့​ ရွာကို ြပန်ြဖစ်တဲ့​အခါ ကိုယ့်​မျက်နှာက​ေလး​ ြမင်ချင်ြကလွန်း​လို့​။

    သူတို့​မျက်နှာက​ေလး​ ြပချင်ြကလွန်း​လို့​၊​ သူတို့​အိမ်သူတို့​ရွာဆီ လက်ဘက်ရည်​ေသာက် ထမင်း​စား​က​ေလး​မှ မဖိတ်လိုက်ရရင် ဘယ်လိုမှ စိတ်မ​ေကာင်း​နိုင်ြကဘူး​။ နှစ်​ေတွြကာလာလို့​ ငယ်သူ​ေတွ အရွယ်​ေရာက်လာြပီး​ တစ်​ေယာက်နဲ့​တစ်​ေယာက် မသိြကရင် ဘယ်လိုလုပ်ြပီး​ ကိုယ်​ေဆွကိုယ်မျိုး​ရယ်လို့​ စည်း​လံုး​နိုင်ပါ့​မလဲလို့​ ​ေတွး​ပူတတ်ြကတယ်။

     ဆရာဝန်ြဖစ်လာြပီး​တဲ့​ေနာက် အရပ်တပါး​က တစိမ်း​ေတွရဲ့​အလယ်မှာ လိုက်​ေလျာညီ​ေထွ ခံုမင်စွာ​ေနထိုင်ရင်း​ မြကာခဏ စိတ်ထဲက​ေရာက်ြဖစ်တဲ့​ေနရာက​ေတာ့​ ကိုယ့်​ဇာတိကိုယ့်​ရပ်ရွာပါပဲ။ လူကိုယ်တိုင်​ေတာ့​ြဖင့်​ မ​ေရာက်နိုင်တာ ဆယ်နှစ် အနှစ်နှစ်ဆယ် မက​ေတာ့​သ​ေလာက် ရှိြပီ။ သူတို့​တ​ေတွ​ေရာ ဘယ်လိုဘယ်ပံု ​ေဆး​ကု​ေနြကပါလိမ့်​။ ကိုယ်ငယ်ငယ်က​ေတာ့​ ဆရာဝန် မ​ေြပာနဲ့​။ ​ေကျာက်ထိုး​ဆရာ အပ်ပုန်း​ေတာင် ကိုယ့်​ရွာမှာရှိတာ မဟုတ်ဘူး​။

    ကုန်း​ေဇာင်း​သွား​ပင့်​ရတာ။ ရွာကလူ​ေတွမှာ ​ေြမွကိုက်လည်း​ေသ၊​ ​ေခွး​ရူး​ကိုက်လည်း​ေသ၊​ ​ေကျာက်​ေပါက်လည်း​ေသ၊​ မီး​တွင်း​ြကီး​ေသွး​တက်လို့​ေသ၊​ ​ေသချင်သလို​ေသ။ ​ေမာင်ဘယ်သူ့​ကိုမှ အြပစ်လည်း​ မတင်လို​ေပချည့်​ပဲ။ တခါတ​ေလများ​ဆို ​ေသလို့​သာ​ေသလိုက်ရ ဘာ​ေြကာင့်​ေသမှန်း​မသိတာနဲ့​ အသက်ထွက်လို့​ေသတာ လို့​ ကိုယ့်​ဘာသာ ​ေတာ်သလို မှတ်သား​ထား​လိုက်ြကတာ။ အခု​ေတာ့​ ​ေခတ်မီလာြပီ​ေလ။ အနည်း​ဆံုး​ေတာ့​
    “ကင်ဆာနဲ့​ေသတာ​ေလ။ ကုမရ​ေတာ့​ဘူး​။ ဆရာဝန်လက်​ေလျာ့​လိုက်လို့​ ရွာြပန််​ေခါ်လာတာ​ေပါ့​။”
     လို့​ ပညာရှိစကား​ေလး​ေတွ ဘာရယ်မဟုတ် ​ေြပာလို့​ရလာတယ်။

     ခု​ေတာ့​ သူတို့​ရွာသား​ထဲမှာ ဆရာဝန်​ေတွလည်း​ ထွန်း​ေပါက်ကုန်ြကြပီ။ ရွာကိုလည်း​ ြပန်မလာြကဘူး​ လို့​ေတာ့​ မထင်ပါနဲ့​။ ကိုယ့်​ရွာလိုပဲ ​ေရာက်တဲ့​အရပ်မှာ ​ေရစက်ြကံုရာလူကို ကိုယ်​ေဆွကိုယ်မျိုး​လို သ​ေဘာထား​ြပီး​ ကု​ေနရပါတယ်။ သည်လိုဆိုရင် ကိုယ့်​ရွာမှာလည်း​ ​ေရာက်တဲ့​ဆရာဝန်​ေတွက သူတို့​ေဆွမျိုး​ေသွး​သား​ေတွလို သ​ေဘာထား​ြပီး​ ကုသ​ေပး​ေနမယ်လို့​ ​ေမျှာ်လင့်​ထား​ပါတယ်။ ဆရာဝန်တိုင်း​ဆရာဝန်တိုင်း​သာ ကိုယ့်​မျက်စိ​ေရှ့​မှာရှိ​ေနတဲ့​လူနာ​ေတွကို ကိုယ်ချင်း​စာစိတ်က​ေလး​ထား​ြပီး​ ​ေဆး​ကု​ေပး​နိုင်မယ်ဆိုရင် ြမန်မာြပည်​ေဆး​ေလာကြကီး​လည်း​ ဘယ်သူြပိုင်လို့​ လှပါ​ေတာ့​နိုင် ြဖစ်ရ​ေချ​ေသး​ရဲ့​။ ​ေရာဂါမ​ေပျာက်​ေတာင် ​ေဝဒနာ​ေတာ့​ သက်သာမယ် မဟုတ်လား​။ အစိုး​ရကြပန်လွှတ်မှ ကိုယ့်​နယ်ကိုယ်ြပန်​ေရာက်ရမယ်ဆိုရင် မုဆိုး​ဖို က​ေလး​ေချာ့​သလို
    “မင့်​ေမ​ေမ ​ေရနံ​ေချာင်း​ကို မုန့်​ေပါင်း​သွား​ဝယ်​ေလရဲ့​ကွယ်။ ည​ေနခါ ြပန်လာမှ စား​ြကပါစို့​ရယ်။”
     ြဖစ်​ေနပါဦး​မယ်။ အဲဒါ​ေြကာင့်​ သည်တစ်နှစ်​ေတာ့​ ဘယ်သူ​ေတွလွှတ်လွှတ် မလွှတ်လွှတ် ရွာကို တစ်​ေခါက်တစ်ကျင်း​ ြပန်ချင်တဲ့​အ​ေြကာင်း​က​ေလး​ စာဖွဲ့​လိုက်ရပါတယ်။

     ရွာြပန်ချင်ရင် မြဖစ်မ​ေန အခွင့်​ေတာင်း​ခံရမယ့်​ အထက်အရာရှိ ​ေဘာစိြကီး​က နှစ်​ေယာက်​ေတာင် ရှိပါတယ်။ တစ်​ေယာက်က ဝန်ြကီး​ဌာနြဖစ်ြပီး​ ​ေနာက်တစ်​ေယာက်က သမီး​ေတာ်ဖျား​ဆီမှာ အခွင့်​ေတာင်း​ခံရမှာ​ေပါ့​။ အဓိကက သူ့​ကို ရွာအလည်​ေခါ်ြပီး​ ​ေဆွြပမျိုး​ြပ လိပ်ြပာအပ်ရမှာဆို​ေတာ့​ သူမပါလို့​ ဘယ်ြဖစ်မလဲ။ ခက်တာက သူပါမှာမို့​ ​ေနရာ​ေတာ်ခင်း​ ​ေြခဆင်း​က​ေလး​ပျိုး​ထား​ဖို့​က မလွယ်လှပါဘူး​။
     “လှည်း​လမ်း​ေြကာင်း​တ​ေလျှာက် ဖုန်လံုး​ြကီး​ေတွ တလိမ့်​လိမ့်​တက်တာ ြမင်​ေယာင်​ေသး​ေတာ့​သည်” 
    ဆိုတာ အ​ေဝး​ြကီး​က လှမ်း​ြမင်ရမှ ​ေကာင်း​တာဗျ။ အဲသည်ဖုန်လံုး​ြကီး​ေတွအလယ်မှာ ဆံပင်​ေတွ ​ေဖွး​ေဖွး​လှုပ်၊​ မျက်လံုး​မျက်​ေတာင် ပန်း​နု​ေရာင်သန်း​လာ​ေအာင် ဖုန်​ေပါင်ဒါြခယ်ကာသပါလို့​ ြဖစ်လာရင် အိမ်ြပန်ပို့​ဖို့​ ငို​ေြပာလာမှာ ​ေသချာပါတယ်။ ကျင်း​ထဲမှာ အ​ေကာင်​ေတွတဖွား​ဖွား​နဲ့​ အိမ်သာ​ေတွတက်ရရင်လည်း​ လန့်​ြပီး​ ဆီး​ေတွဝမ်း​ေတွ ချုပ်ကုန်ဦး​မှာပဲ။

    ဘာလို့​ဆို​ေတာ့​ ဒါ​ေတွ ကိုယ်ငယ်ငယ်က စခဲ့​တဲ့​ ဇာတ်လမ်း​ေတွ မဟုတ်လား​။ ကိုယ့်​တုန်း​ကလို ငယ်ငယ်က စ​ေပး​မထား​လို့​ ခုချိန်ကျမှ ​ေဖတို့​ရွာ သာစခန်း​ လာလည်စမ်း​ပါ ​ေခါ်လို့​ ဘယ်လိုက်ပါ့​မလဲ။

    ကပ္ပိလဝတ်ြပည်ကို ြပန်ဖို့​ ဘုရား​ရှင် စိတ်လည်လာ​ေအာင် ကာဠုဒါယီရဟန္တာ မ​ေထရ်က ဂါထာ​ေပါင်း​များ​စွာဖွဲ့​လို့​ ​ေမွး​ရပ်​ေြမစာစီကံုး​သလိုပဲ ကိုယ့်​သမီး​ေလး​ ကိုယ့်​ရွာကို အလည်လိုက်ချင်လာ​ေအာင် ဘယ်စာ​ေတွ ဘယ်နှစ်ဝါ ​ေမာင်သီကံုး​ရဦး​မယ် မသိပါဘူး​။

     သည်အချိန်သည်အခါ ကိုယ့်​နယ်မှာ ြမန်မာြပည်တနံတလျား​က ဘုရား​ဖူး​လာ​ေနြကတဲ့​ အထင်ကရ​ေနရာ​ေတွလည်း​ နည်း​ေတာ့​ မနည်း​ဘူး​ဗျ။ သူငယ်တန်း​ဖတ်စာထဲမှာ မ​ေရွှဖဲက​ေလး​သွား​လည်တဲ့​ မ​ေကွး​ြမို့​စွန် ြမသလွန်ဆိုတာ ရှိတယ်။ ြမတ်စွာဘုရား​ရှင်် သက်​ေတာ်ထင်ရှား​ရှိစဉ်ကတည်း​က သည်အရပ်သည်​ေဒသကို ​ေဒသစာရီြကွချီလာရံုတင် မဟုတ်ဘူး​။

    ညအိပ်ညဉ့်​ေန စက်ကျိန်း​ေတာ်မူသွား​တဲ့​အတွက် သလွန်​ေတာ်ကို ဌာပနာထား​ြပီး​ ​ေစတီတစ်ဆူ၊​ အ​ေနာက်ဘက်ကမ်း​က စက်ကျိန်း​ရာမှာ ​ေစတီတစ်ဆူ (စက္ကိန်း​တဲ​ေစတီ)၊​ မန်း​ေချာင်း​နံ​ေဘး​မှာ မုဆိုး​ဘဝက ကျွတ်တမ်း​ဝင်သွား​သူ သစ္စာဒီပကရ​ေသ့​ြကီး​ေတာင်း​ပန်ထား​ခဲ့​တဲ့​ စက်​ေတာ်ရာနှစ်ဆူ၊​ စူဠပုဏ္ဏ မဟာပုဏ္ဏ ညီ​ေနာင်နှစ်ပါး​တို့​ တည်​ေတာ်မူတဲ့​ စန္ဒကူး​နံ့​သာ ​ေကျာင်း​ေတာ်ရာ​ေစတီ၊​ အဲ့​ဒါ​ေတွအား​လံုး​ကို ပတ်ဖူး​လိုက်ရင် ကိုယ်တို့​ရပ်ကိုယ်တို့​ရွာဟာ နှစ်သက်​ေထာင်​ေကျာ် ​ေရှး​ကျတယ်လို့​ သ​ေဘာ​ေပါက်နိုင်ပါလိမ့်​မယ်။

    ဒါ​ေပမယ့်​လည်း​ ဘုရား​ရှင်က ဤ​ေနရာဤ​ေဒသ၌ ြမို့​ြကီး​တည်၍ စည်ပင်ဝ​ေြပာလတ္တံ့​ လို့​ ဗျာဒိတ်​ေပး​ေတာ်မမူသွား​လို့​ထင်ပါရဲ့​။ ဘုရား​လက်ထက်က​ေန ယခုထိတိုင် အင်း​အိုင်ဝိုက်လည် ြမို့​ြကီး​တည်ခဲ့​တယ် လို့​ မြကား​ဖူး​ဘူး​။ သည်လိုဆို​ေတာ့​ ကိုယ်တို့​ရွာက​ေလး​ဟာ ငယ်စဉ်​ေတာင်​ေကျး​ က​ေလး​ဘဝက ​ေရာက်ခဲ့​စဉ်နဲ့​ လက်ရှိမျက်​ေမှာက် ​ေရာက်သွား​တာနဲ့​ တစ်ဆံြခည်မယွင်း​ ​ေြပာင်း​လဲြခင်း​ မရှိဘူး​ လို့​ သံုး​သပ်မိတာဟာ အ​ေြပာ​ေစာတယ် လို့​ ​ေြပာရမှာပဲ။

     အင်း​ဝ​ေခတ် စာဆိုမ​ေထရ်ြကီး​ေတွ ​ေရး​ဖွဲ့​သွား​တဲ့​ “​ေမျာက်ကြကိုး​ေခွ ​ေဒါင်း​အိုး​ေဝ” တို့​၊​
    “ဘီလူး​သွား​ြကီး​ လြဖဲတည်း​။” 
    တို့​နဲ့​စာရင် ဘယ်​ေလာက် ရပ်​ေကျး​ြမို့​ြပဆန်လာသလဲ​ေနာ့​။
    “မုန်း​ေချာင်း​ကို ​ေကျာ်တဲ့​အခါ ​ေရာက်ပါ​ေတာ့​မယ် ကျွန်မတို့​ ကုန်း​ေစာင်း​ရွာ။”
     ဆိုတဲ့​ သီချင်း​က​ေလး​ေတာင် ​ေခတ်​ေနာက်ကျသွား​ြပီ။ အခု ကုန်း​ေစာင်း​က ရွာမဟုတ်​ေတာ့​ဘူး​။ ြမို့​ြဖစ်​ေနြပီ။ ဇာတ်ြကီး​ဆယ်ဘွဲ့​ေရး​တဲ့​ ဆရာ​ေတာ် မင်း​ပူး​ဦး​ဩဘာသ ရဲ့​ မင်း​ဘူး​ြမို့​က​ေလး​ေတာင် ခရိုင်ြမို့​ြဖစ်လာြပီ။ တရုတ်​ေကျး​ဇူး​ ြမင့်​မိုရ်ဦး​ေြကာင့်​ တို့​ရွာသား​ေတွအား​လံုး​ ​ေပါက်​ေဖာ်ဆိုင်ကယ်ကိုပဲ သံုး​တတ်လာြကြပီ။

    ​ေနညိုချိန်တိမ်​ေတာက်တဲ့​အခါ ရွာလမ်း​နံ​ေဘး​မှာ စာအုနဲ့​ သူငယ်ချင်း​မ​ေတွ ​ေရစည်လှည်း​တိုက်လာကုန်ြပီ။ ကိုရင်ဩ ခတ္တ မ​ေလး​ရှား​ဆီကို ​ေထွး​ညိုကလည်း​ ဗိုက်ဘာနဲ့​ ဖုန်း​ေခါ်တတ်​ေနြပီ။ မတူ​ေတာ့​ဘူး​။ မတူ​ေတာ့​ဘူး​။ အရင်ကနဲ့​ ဘာမှ မတူ​ေတာ့​ဘူး​။

     ရွာကိုြပန်​ေရာက်သွား​ရင် အရင်ဆံုး​ေတွ့​ရမယ့်​ မတူတာ​ေတွက မရှိ​ေတာ့​တဲ့​သူ​ေတွ၊​ ဘယ်မှာမှ ြပန်ရှာလို့​ မရ​ေတာ့​တဲ့​သူ​ေတွ​ေပါ့​။ ကျန်ရစ်သူ​ေတွ တဖွဲ့​တနွဲ့​ ြပန်​ေြပာြပမယ့်​ ဇာတ်​ေြကာင်း​က​ေလး​ေတွကလွဲရင် ဘာမှ မကျန်​ေတာ့​ဘူး​။ အလာ​ေကာင်း​ေပမယ့်​ အခါ​ေနှာင်း​ရှာတယ်လို့​ တတြပီး​ မျက်ရည်ဝဲမည့်​သူ​ေတွလည်း​ ဝဲမှာပဲ။ အ​ေဟာင်း​ေတွ အသစ်ြဖစ်ရတာကိုး​။ ြပီး​တာနဲ့​ တခုတ်တရ လာလည်​ေဖာ်ရတဲ့​ ကိုယ့်​တူကိုယ့်​ေြမး​၊​ ကိုယ့်​သား​ချင်း​က​ေလး​ကို ဝမ်း​သာအယ်လဲ ဧည့်​ခံြပီး​ ​ေနာက်တက်လူငယ်က​ေလး​ေတွနဲ့​ မိတ်ဆက်အပ်နှံ​ေပး​ ​ေဝး​ေနတဲ့​ေသွး​ေတွကို ​ေနွး​ေထွး​ေစမှာ​ေပါ့​။

    သည်အလုပ်​ေတွကို လုပ်ချင်လို့​ သမီး​ကိုရွာအပါ​ေခါ်ချင်ရတာပါပဲ။ သည်ရပ်သည်ရွာမှာ သူ့​ေဆွသူ့​မျိုး​ေတွ ရှိတယ်။ သူ့​အ​ေဖက သူ့​ကို တစ်ဦး​တည်း​ေသာသမီး​အြဖစ် ​ေမွး​ထား​ေပမယ့်​ သမီး​မှာ ရွာတည်လို့​ရ​ေလာက်တဲ့​ ​ေဆွမျိုး​သား​ချင်း​ေတွ ရှိ​ေနတယ်လို့​ မိတ်ဆက်​ေပး​ချင်တာ။ ဒါ​ေြကာင့်​ သည်တစ်ခါ သမီး​ကို အလည်​ေခါ်သွား​မယ့်​ ခရီး​ဟာ ပထဝီလည်း​ မဟုတ်ဘူး​။ သမိုင်း​လည်း​ မဟုတ်ဘူး​။ ​ေသွး​စပ်သား​ေတာ်တဲ့​ ​ေဆွခရီး​မျိုး​ခရီး​လို့​ ​ေြပာရင် နည်း​နည်း​ ပိုစိတ်ဝင်စား​မလား​ မသိပါဘူး​။ ​ေလာ​ေလာဆယ် စိတ်မပါ​ေသး​ရင်​ေတာင် ​ေနာင်တစ်ချိန်ကျ သွား​ကိုသွား​ရဦး​မယ့်​ အရပ်လို့​ေတာ့​ သိထား​ေစချင်တာ​ေပါ့​ေလ။

     အမျိုး​ေတွနဲ့​ ​ေတွ့​မ​ေပး​ခင် သမီး​ကို မြဖစ်မ​ေန ရှင်း​ြပထား​ရမယ့်​ အချက်တစ်ချက်​ေတာ့​ ရှိပါတယ်။ အဲသလိုရှင်း​ြပမထား​ရင် သူ့​စိတ်ထဲ အထင်လွဲအြမင်လွဲ ြဖစ်ကုန်မှာ​ေတွ ရှိတာကိုး​။ အဲဒါက​ေတာ့​ သူ့​မျက်စိ​ေအာက်မှာ ြမင်​ေနရတဲ့​ ရွာငယ်ဇနပုဒ် မီး​က​ေလး​မှိတ်တုတ်မှာ​ေနြကတဲ့​ ဖုန်တ​ေသာ​ေသာ နွမ်း​နွမ်း​ဖတ်ဖတ် ​ေဆွ​ေတာ်မျိုး​ေတာ်များ​ဟာ ရန်ကုန်​ေရွှြမို့​ေတာ်ြကီး​မှာ ခွဲစိတ်ကုဆရာဝန်ြကီး​လုပ်​ေနတဲ့​ သူ့​အ​ေဖရဲ့​ ​ေကျး​ဇူး​ခံ​ေကျး​ဇူး​စား​များ​ ြဖစ်တယ် လို့​ ထင်သွား​မှာ စိုး​ပါတယ်။

    တကယ်​ေတာ့​ အဲဒီ​ေဆွ​ေတွမျိုး​ေတွရဲ့​ ​ေကျး​ဇူး​ကသာ သူ့​အ​ေဖအ​ေပါ်မှာ ပံု​ေန​ေအာင် ရှိတာပါ။ စား​ေကာင်း​ေသာက်​ေကာင်း​ ငါး​ေြခာက်​ေထာင်း​က​ေလး​က တစ်ဖတ်၊​ ​ေြပာရင်း​ဆိုရင်း​ ချည်ရည်ဟင်း​ေလး​ကတစ်ကျိုက်၊​ နှိုက်လည်း​နှိုက် စား​လည်း​စား​ လူြကား​ေကာင်း​ေအာင်လည်း​ တယ်​ေြပာတတ်သကိုး​ လို့​ ​ေြပာစရာ ြဖစ်​ေနပါဦး​မယ်။ တကယ်ကို အဟုတ်ကို ​ေကျး​ဇူး​ရှင်​ေတွ ြဖစ်တဲ့​အ​ေြကာင်း​ ဘယ်လို​ေြပာရပါ့​။

     ​ေဈး​ထဲမှာ ဘုရား​ပန်း​ကပ်ဖို့​ ဝယ်လာတဲ့​ ဂန္ဓမာပန်း​ ငွား​ငွား​စွင့်​စွင့်​ြကီး​ေတွ ြမင်ဖူး​ြကမယ် ထင်ပါတယ်။ အဲဒီဂန္ဓမာပန်း​စိုက်ခင်း​ထဲကို​ေတာ့​ ​ေရာက်ဖူး​ချင်မှ ​ေရာက်ဖူး​မယ်။ ပန်း​ခင်း​ထဲက ဂန္ဓမာပန်း​ဆိုတာ ကိုယ်​ေတွ ​ေဈး​ထဲမှာဝယ်တဲ့​ လက်ဖက်ရည်ပန်း​ကန်ြပား​အရွယ် ပန်း​ပွင့်​ကား​ကား​ြကီး​ တစ်ပွင့်​တည်း​ တစ်ခိုင်တည်း​ ပွင့်​လာတာ မဟုတ်ပါဘူး​။ အများ​ြကီး​ ပွင့်​လာတဲ့​ ပန်း​ဖူး​က​ေလး​ေတွအလယ်မှာ သန်သန်စွမ်း​စွမ်း​ြကီး​ တစ်ပွင့်​ြဖစ်ဖို့​ ကျန်တဲ့​ ပန်း​အဖူး​အငံုက​ေလး​ေတွကို ဆိတ်ကာဖဲ့​ကာ ဖယ်ပလိုက်မှ ကိုယ်လိုချင်တဲ့​ တစ်ပွင့်​ပန်း​က​ေလး​ လန်း​တက်လာတာ။ နို့​မို့​ဆိုရင် ​ေရာင်း​တမ်း​ဝင် ​ေခါင်ပွင့်​ြကီး​ မပွင့်​ေတာ့​ဘူး​။

     ပိန်ပိန်လိန််လိန် အရိုင်း​ပန်း​က​ေလး​ေတွ ြပွတ်ကာသိပ်ကာ ပွင့်​ကုန်​ေရာ။ ကိုယ်တို့​ေတာအရပ်က ပညာတတ် လူချွန်လူမွန်က​ေလး​ေတွ ြဖစ်လာဖို့​လည်း​ အလား​တူပါပဲ။ မိဘက လယ်ပိုင်ယာပိုင် အ​ေမွ​ေတွြကွယ်​ေန​ေအာင် ရင်း​နှီး​မ​ေပး​နိုင်ခဲ့​ရင် ကိုယ့်​ေမွး​ချင်း​ေမာင်နှမ​ေတွထဲက တစ်မိ​ေပါက် တစ်​ေယာက်ထွန်း​ဖို့​ ကျန်တဲ့​ေမာင်နှမ​ေတွက မျိုး​ဆက်တစ်ဆက်​ေလာက် ရင်း​ြပီး​ အား​လံုး​ ဝိုင်း​ အနစ်နာခံြကရပါတယ်။ ြမို့​မှာ​ေကျာင်း​သွား​ေနတဲ့​ ကိုယ့်​ေမာင် ကိုယ့်​သား​ ​ေကာင်း​စား​ဖို့​ ရွာမှာကျန်ခဲ့​ြကတဲ့​ အမိများ​ နှမများ​က သူများ​ထက်ပိုြပီး​ ချိုး​ြခံ​ေချွတာြကရတယ်။

    အငတ်ခံ အဆင်း​ရဲခံြကရတယ်။ ရွာမှာ​ေနြပီး​ ဝါး​လံုး​ေခါင်း​ထဲလသာမယ့်​အစား​ေတာ့​ ြမို့​ေပါ်မှာ လူြမင်သူြမင်​ေနတဲ့​ ကိုယ့်​သား​ချင်း​က​ေလး​ မျက်နှာမငယ်ရ​ေအာင် ကိုယ်စား​မယ့်​ထမင်း​လုပ်ကဖဲ့​ြပီး​ ကိုယ်ဝတ်မယ့်​အထည်က ချန်ြပီး​ ဘာက​ေလး​ရရ သမီး​မယ်​ေထွး​ေဈး​တင်ဖို့​ လုပ်ြကရပါတယ်။ သည်လိုလုပ်တာဟာ ကိုယ့်​တူကိုယ့်​သား​ ြကီး​ပွား​ရင် တလှည့်​ြပန်ြပီး​ အြငိမ်း​စား​ရ​ေချ​ေသး​ရဲ့​လို့​ ဘယ်သူကမှ မ​ေတွး​ပါဘူး​။ ကိုယ့်​ေသွး​ရင်း​သား​ရင်း​ထဲက ထွန်း​ေပါက်ရင် သူတို့​မှာြဖစ်တဲ့​ ပီတိနဲ့​တင် စား​လို့​မကုန်ဘူး​။ ငါတို့​ဟာ ​ေတာမှာ​ေန ​ေတာမှာြကီး​ေပမယ့်​ ​ေတာနဲ့​မတန်တဲ့​ က​ေလး​တစ်​ေယာက် ပျိုး​ေထာင်နိုင်ခဲ့​တယ် လို့​ ရင်​ေကာ့​ေခါင်း​ေမာ့​ထား​ြကတယ်။

     ရွာကအဖွား​ဟာလည်း​ ရန်ကုန်ကအဖွား​နည်း​တူ အသက်က​ေလး​ ​ေလး​ဆယ်မြပည့်​ေသး​ခင် က​ေလး​ေလး​ေယာက်နဲ့​ မုဆိုး​မဘဝကို​ေရာက်ပါတယ်။ ​ေမွး​ထား​တဲ့​ သမီး​ေလး​ေယာက်စလံုး​ ပညာတတ်​ေအာင် သင်​ေပး​ဖို့​ သူ့​အတွက် မနိုင်ဝန်ြဖစ်​ေနပါြပီ။ ပညာထူး​ချွန်တဲ့​ သမီး​ေတွကို ဘွဲ့​ရတဲ့​အထိ​ေကျာင်း​ထား​နိုင်ဖို့​ အလုပ်လုပ်နိုင်တဲ့​ သမီး​ေတွက ​ေကျာင်း​ထွက် အနစ်နာခံရတာ​ေပါ့​။ အကုန်​ေကျာင်း​တက်​ေနရင် အိမ်မှာ လယ်လုပ်မယ့်​သူ မရှိလို့​မှ မြဖစ်ပဲကိုး​။ အဲဒီ​ေခတ် အဲဒီအခါက ရွာကမိသား​စု​ေတွရဲ့​ ပညာ​ေရး​ကို အဲသလိုနည်း​နဲ့​ပဲ ​ေြဖရှင်း​လာြကတာချည့်​ပါပဲ။

    ကိုယ်တို့​အမျိုး​ထဲက ​ေတာ်တဲ့​ ထက်တဲ့​ ထူး​ချွန်တဲ့​ ပညာတတ် လူရည်ချွန်တိုင်း​မှာ ​ေနာက်ကွယ်က အနစ်နာခံ ပံ့​ပိုး​သူ ​ေမာင်နှမသား​ချင်း​များ​ ရှိြကပါတယ်။ ​ေရွး​လို့​ရမယ်ဆိုရင်​ေတာ့​ လူဆိုတာ ြမို့​မှာ​ေန အရိပ်ထဲ ကုလား​ထိုင်တစ်လံုး​နဲ့​ အလုပ်လုပ်ရတာကိုပဲ ​ေရွး​ြကမှာ​ေပါ့​။ ​ေနပူစပ်ခါး​ ဖင်ထဲရွှံ့​တစ်ပိဿာ​ေလာက် ဝင်​ေအာင် ဘယ်သူကမှ နွား​နဲ့​ဖက်မရုန်း​ချင်ြကဘူး​ေပါ့​။ ဒါ​ေပမယ့်​ ကိုယ့်​ေမွး​ချင်း​က​ေလး​ ​ေကာင်း​စား​ဖို့​အ​ေရး​ဆို​ေတာ့​
    “အ​ေမ့​ကို စိတ်နာတယ် သိလား​”
     လို့​ ပါး​စပ်က ြမည်တွန်​ေတာက်တီး​ရင်း​ လက်​ေတွ့​က​ေတာ့​ လယ်ထဲဆင်း​ြကတာပါပဲ။

     ရွာမှာ ​ေကာက်စိုက်သမ​ေလး​ေတွ ဆိုြကတဲ့​ သီချင်း​က​ေလး​ ရှိ​ေသး​တယ်။
    “ဟို​ေရှ့​က ကိုကိုရယ်။ ရုပ်အဆင်း​က​ေချာလှတယ်။ ​ေတာအရပ်မှာ မ​ေနနဲ့​ကွယ်။ ြမို့​ကိုသာ ြပန်ပါကွယ်။” 
    တဲ့​။ ထူး​ချွန်ထက်ြမက်တဲ့​ ပညာတတ်ြမို့​ေရလည်ြကီး​ ြဖစ်သွား​ရင်လည်း​ သူတို့​တူသူတို့​သား​ကို ကိုယ်လို ​ေတာကဗိုက်ရွှံ့​နဲ့​သူ​ေတွနဲ့​ တူတယ်တန်တယ် မထင်​ေတာ့​ြပန်ဘူး​။ ​ေတာြပန်လာမှာ​ေတာင် စိုး​ေနြပီး​ ြမို့​မှာပဲ အ​ေြခကျ​ေစချင်​ေတာ့​တယ်။ တကယ်တမ်း​ ြမို့​သူနဲ့​ အိမ်​ေထာင်ကျမယ်ဆို​ေတာ့​ ရူး​မတတ် ပူြကရြပန်တာက သူတို့​လို ​ေတာကလူ​ေတွကို ဟိုက မတူမတန်သလိုများ​ ဆက်ဆံ​ေလမလား​တဲ့​။

    ကိုယ်တို့​ရွာမှာ ပထမဦး​ဆံုး​ ဘွဲ့​ရပညာတတ် အရာရှိြကီး​ြဖစ်သွား​တဲ့​သူက ြမို့​သူနဲ့​ အိမ်​ေထာင်ကျတဲ့​အခါ မိန်း​က​ေလး​ရှင်ဘက်က
    “ြကာလိုချင်လို့​ နွံထဲက ချိုး​ပန်တာ။ ရွှံ့​ေတာ့​ အ​ေပမခံနိုင်​ေပါင်။” 
    လို့​ ​ေြပာလို့​ အသည်း​ေတွနာြပီး​ ​ေဆွြပတ်မျိုး​ြပတ် ြဖစ်ကုန်တယ်။ တကယ်တမ်း​ကျ​ေတာ့​ ဘယ်သူကမှ ငါတို့​ေကျး​ဇူး​ေတွ ​ေကျ​ေအာင်ဆပ်သွား​ဦး​လို့​ ဂုဏ်​ေဖာ်​ေတွး​ေတာ​ေနတာ​ေတာင် မရှိပါဘူး​။
    “​ေမာင် ​ေကာင်း​စား​ေတာ့​ နှမမီး​ဖို​ေချာင်”
     ဆိုတာ လူတိုင်း​ သ​ေဘာ​ေပါက်ြကတယ်။ သူတို့​လိုချင်တာ တ​ေလး​တစား​ အသိအမှတ်ြပု ဆက်ဆံခံရရံုက​ေလး​တင်။ သိပ်များ​ ပင်ပန်း​ြကီး​သလား​ မ​ေြပာတတ်ဘူး​။

     ကိုယ်တို့​ေမာင်နှမ​ေြခာက်​ေယာက်ထဲမှာလည်း​ အနစ်နာခံတဲ့​သူ​ေတွက ခံရတာပဲ။ အြကီး​ဆံုး​ြဖစ်တဲ့​ကိုယ်က ဦး​ဦး​ဖျား​ဖျား​ ​ေဆး​ေကျာင်း​တက်​ေနတဲ့​အချိန်မှာ အိမ်ကထွက်သမျှ အဆီအဖူး​ အ​ေကာင်း​အညွန့်​ေတွ အကုန်လံုး​ ကိုယ်ကချည့်​ သံုး​စွဲသွား​လို့​ အငယ်​ေတွမှာ အြကီး​ကိုြပန်ြပီး​ နို့​ညှာြဖစ်ကုန်တယ်။ ​ေမာင်နှမသား​ချင်း​ အချင်း​ချင်း​ တစ်​ေယာက်တစ်​ေယာက် အဲ့​လို အနစ်နာခံတာက​ေလး​ေတွ ​ေတွး​မိမှ ​ေနာင်ကျ စိတ်ဝမ်း​အခန့်​မသင့်​တဲ့​အခါ ရှိလာရင် ငဲ့​ညှာ​ေထာက်ထား​ ခွင့်​လွှတ်နိုင်သွား​တာ။

    တစ်ဦး​တည်း​ေသာသမီး​က​ေလး​မို့​ ကိုယ်ကချည့်​ အနိုင်လိုချင်တတ်တဲ့​ သမီး​က​ေလး​ နား​လည်​ေအာင် ဘယ်လို​ေြပာြပရပါ့​မလဲ​ေနာ်။ ရွာမှာ ကိုယ်တို့​ေမာင်နှမ​ေတွ အြပိုင်း​အယိုင်း​ ထွား​ြကိုင်း​လာ​ေစဖို့​ အနစ်နာခံ​ေပး​ခဲ့​တဲ့​ ​ေဆွမျိုး​သား​ချင်း​ေတွ ရှိတယ်။ သူတို့​တ​ေတွက ကိုယ်က​ေန ​ေမွး​ဖွား​ဆင်း​သက်လာတဲ့​ သမီး​ေချာက​ေလး​ကို သိပ်ြပီး​ ြမင်ချင်​ေတွ့​ချင်​ေနြကတယ်။ ြမင်တဲ့​သူတိုင်း​ကလည်း​
    “ဖိုး​ချိုသမီး​ေလး​က ဖိုး​ချိုငယ်ငယ်ကနဲ့​ တရုပ်တည်း​ပဲ​ေဟ့​။”
     လို့​ တညီတညွတ်တည်း​ ​ေြပာြကလိမ့်​မယ်။ တကယ်တူတာ မတူတာထက် သူတို့​မျက်စိထဲမှာ ကိုယ့်​ငယ်ဘဝပံုရိပ်က​ေလး​က ​ေမ့​ေဖျာက်လို့​မှ မရ​ေသး​တာကိုး​။ ​ေနာက်ြပီး​ရင်​ေတာ့​ သည်သမီး​ေလး​ ြကီး​ြပင်း​လာတဲ့​အခါမှာ​ေတာ့​ သူတို့​လို ရွာကအမျိုး​ေတွကို ​ေသွး​ေဝး​စိမ်း​ကား​သွား​မှာပါ​ေလ လို့​ ရင်ကွဲပက်လက်ြကီး​လည်း​ ​ေတွး​ြကလိမ့်​ဦး​မယ် ထင်ပါရဲ့​ေလ။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.