• “ရထား​ပန်း​ယိုင်”

    “ကံုရာသီ တပို့​တွဲ ရထား​ပွဲလား​ကတ်​ေမ။ သူငယ်ရှန်း​ ​ေယာင်း​မရို့​နန့်​ ​ေဖာ်ချင်း​ညှိကတ်​ေတ။ ရွှီလ ပ​ေရာင်ပ​ေရာင် အာကာ​ေဘာင် ကရယ်​ေရာင်နက္ခတ် မာဃ​ေလ၊​ ထိန်ထိန်ပလို့​ သာစွ​ေလ။ အသူလှ​ေရ ငါလှ​ေရ။ ဆင်ကာယန်ကာ လိုက်ကလိုက်ပျန်လို့​ တပို့​တွဲ ရထား​ပွဲ​ေရာက်​ေအာင်​ေလ။”


     မနှစ်က ဒီလိုအချိန်ဆိုရင် အမ်း​ေဆး​ရံု​ေရှ့​မှာ အဲ့​ဒီသီချင်း​ေလး​ ဖွင့်​ြပီး​ ​ေကွး​ေန​ေအာင် ကြကြပီ​ေပါ့​။ ထမင်း​စား​လို့​ကလည်း​ ​ေကာင်း​ချက်။ ြကက်သား​အာပူချက်က​ေလး​နဲ့​။ ဝက်​ေခါင်း​ကို နူး​ေန​ေအာင်ြပုတ်ြပီး​ ငရုပ်​ေကာင်း​ေစ့​ေလး​ မညက်တညက်​ေထာင်း​လို့​ ရခိုင်သုတ်သုတ်ထား​ေသး​။ တစ်​ေဆး​ရံုလံုး​ စုစု​ေဝး​ေဝး​ စား​ေသာက်ဆိုက​ေနြက​ေတာ့​ ​ေနမ​ေကာင်း​တဲ့​လူနာ​ေတွ​ေတာင် အ​ေပျာ်​ေတွကူး​သလား​ မ​ေြပာတတ်ပါဘူး​။ ဘယ်သူကမှ နား​ညည်း​ရန်​ေကာ့​ လို့​ မြငူစူဘူး​။ ​ေဆး​ထိုး​စရာရှိတဲ့​သူ​ေတွက အ​ေဆာင်ထဲဝင် ​ေဆး​ထိုး​လိုက် (ရခိုင်မှာဆို​ေတာ့​ ယခင်ဖိုင်​ေတွလှန်လှန်ြပီး​ ​ေဆး​ထိုး​ရတာပ​ေလ)၊​ အလုပ်ြပီး​ေတာ့​ ြပန်ထွက်လာြပီး​ မီရာအရပ်က လိုက်​ေပျာ်လိုက်၊​ ဆရာဝန်​ေရာ ဆရာမ​ေရာ၊​ အလုပ်သမား​ေတွပါ အတူတူ သီချင်း​ေတွဆိုလို့​။

     ရခိုင်သီချင်း​ေတွရယ်လို့​ အထင်မ​ေသး​လိုက်နဲ့​ဦး​ေနာ်။ အဲဒီရိုး​ရာသီချင်း​ကို ဒီ​ေဂျပွတ်ြပီး​ Remix လုပ်ထား​တာ ကိုယ်တို့​ဆီက သား​စိုး​တို့​ ဗီဗာဟိန်း​တို့​နဲ့​ ဘာမှမဆိုင်ဘူး​။ ရခိုင်မှာလည်း​ ရက်ပ်သီချင်း​ေတွ အများ​ြကီး​ ရှိသဗျ။ နား​ေထာင်လို့​က ​ေကာင်း​သနဲ့​။ စစ်​ေတွမှာ ပွဲက​ေလး​လမ်း​က​ေလး​ ရှိတဲ့​အခါတိုင်း​ ကိုယ့်​အိမ်ဝကိုယ် ​ေဆာင်း​ေဘာက်ြကီး​ေတွ ဟီး​ေန​ေအာင်ဆင်ြပီး​ ရန်ကုန်သြကင်္န်မဏ္ဍပ်ရှံုး​ေအာင် သီချင်း​ေတွဖွင့်​ြပီး​ ကြကတယ်။ အိမ်မှာ​ေနရာကျယ်ကျယ် မရှိရင် လမ်း​ထိပ်လမ်း​ဝမှာ ရခိုင်သူငယ်က​ေလး​ေတွက ကွန်ြပူတာတစ်လံုး​နဲ့​ သီချင်း​ေပါင်း​စံု ဒီ​ေဂျပွတ်​ေတာ့​တာ။ ကား​ြကီး​ေတွ​ေပါ် ​ေဆာင်း​ေဘာက်​ေတွ တင်ြပီး​ လှည့်​တဲ့​သူကလည်း​ လှည့်​တာပဲ။
    “အား​… ရခိုင်အား​..။”
    တို့​၊​
    “ရခိုင်သား​ေဟ့​ ငါရို့​ရခိုင်​ေြမ”
    တို့​ က မပါလို့​ မရဘူး​။ ရခိုင်မက​ေလး​ေတွက
    “အိုး​ အခန် အိုး​ အခန်”
    လို့​ ​ေအာ်လိုက်ရင် ဘသား​ေချာ​ေတွ ထွန့်​ထွန့်​ကို လူး​ေနကုန်​ေရာ။

     ခုလိုအချိန်က တပို့​တွဲရာသီဆို​ေတာ့​ ​ေစာ​ေစာက​ေြပာတဲ့​
    “ရထား​ပန်း​ယိုင်”
    သီချင်း​ေလး​ လာရင် သီလယူထား​ပါတယ်ဆိုတဲ့​ ဆရာမအပျိုြကီး​ေတွ​ေတာင် ဥပုသ်ြကီး​နဲ့​ကို ​ေမ့​သ​ေယာင် ​ေယာင်သ​ေယာင် မိုက်ခွက်လက်ကမ်း​တတ်ြကတယ်။ ရွာ​ေတွမှာဆိုရင်​ေတာ့​ ဆွဲစရာရထား​ မရှိ​ေတာ့​ေပမယ့်​ လွန်ဆွဲြကတာ​ေပါ့​ေလ။ မိန်း​မ​ေတွချည့်​ ဆွဲြကတာ။ ​ေယာကင်္ျား​သည်​ေတွက ကျင်ကိုင်သတဲ့​။ နိုင်တဲ့​အဖွဲ့​က အဆိုအတီး​ေတွနဲ့​ အိမ်​ေပါက်​ေစ့​ မုန့်​ဖိုး​ေတာင်း​ြပီး​ ညဘက်ြကီး​ ထမင်း​ချက်စား​ြကတယ်။ သူတို့​ရိုး​ရာထဲမှာ အ​ေသာက်အစား​ေလး​လည်း​ ပါသ​ေပါ့​ေလ။ အမ်း​ေဆး​ရံုမှာက ​ေခါင်ရည်တည်တတ်တဲ့​ ချင်း​အလုပ်သမား​ေတွလည်း​ ရှိြက​ေတာ့​ ​ေမာင်​ေရှနဲ့​ ​ေခါင်​ေရနဲ့​ ​ေတွ့​ြက​ေလသတည်း​ေပါ့​။ စား​လို့​ေသာက်လို့​ ဝလည်း​ဝ မူး​လည်း​မူး​တဲ့​အခါ ​ေယာကင်္ျား​ေလး​ေတွပီပီ ကိုယ်စီကိုယ်စီဖွန်ြကတဲ့​ ရခိုင်မ​ေလး​ေတွ အိမ်​ေရှ့​ သံ​ေသး​သံ​ေြကာင် ​ေညာင်သံ​ေပး​ရ​ေအာင် ဆိုင်ကယ်​ေတွတဝူး​ဝူး​နဲ့​ ထွက်ြကြပန်​ေရာ။ ​ေဆး​ရံုကအဖွဲ့​မှန်း​သိလို့​ လူနာ​ေတွတင် ဘယ်ကမလည်း​ အရပ်ကလည်း​ သည်း​ခံြကရတာပဲ။ အမ်း​မှာ​ေနတဲ့​အခိုက်မှာ အြကီး​ရယ် အငယ်ရယ် သ​ေဘာမထား​ပါဘူး​။ လက်​ေထာက်ဆရာဝန်​ေလး​ေတွနဲ့​ေရာ၊​ အလုပ်သမား​က​ေလး​ေတွနဲ့​ပါ သူငယ်ချင်း​ေပါင်း​ေပါင်း​လို့​ လံုး​လံုး​ေထွး​ေထွး​ေနတယ်။ သွား​စရာလာစရာရှိလည်း​ သူတို့​ပဲ အ​ေဖာ်​ေခါ်သွား​တာ။ ဒါ​ေြကာင့်​ ​ေပျာ်စရာ အလွန်​ေကာင်း​တယ် လို့​ ​ေြပာရင် မယံုမရှိနဲ့​။

     ရခိုင်​ေရွှြပည်ြကီး​ဆိုတာလည်း​ အင်မတန်​ေပျာ်စရာ​ေတွ ​ေပါတယ်ထင်ပါရဲ့​ေနာ်။ ပင်လယ်ြကီး​ကို မျက်နှာြပုြပီး​ ရိုး​မ​ေတာင်တန်း​ြကီး​ကို ​ေနာက်​ေကျာ​ေပး​ထား​တယ်။ ​ေရထွက်ပစ္စည်း​အမျိုး​စံုက လုပ်အား​က​ေလး​ပဲ အရင်း​စိုက်လိုက်ရင် လျှံ​ေအာင်လန်​ေအာင် ရနိုင်တာမျိုး​။ ဒါ​ေပမယ့်​လည်း​ ရခိုင်သူရခိုင်သား​ေလး​ေတွ မ​ေပျာ်နိုင်တာ​ေတာ့​ ​ေတာ်​ေတာ်ကို ြကာ​ေနပါြပီ။ သူတို့​နဲ့​အတူ​ေနမှ သူတို့​ဒုက္ခ​ေတွ စာနာမိြပီး​ ြမင်သမျှ​ေတွ့​သမျှက​ေလး​ေတွ ​ေရး​ခဲ့​တာ ဘယ်နည်း​လို့​လဲ။ လူမုန်း​တာသာ အဖတ်တင်တယ်။ ခုထက်ထိလည်း​ ထူး​မလာ​ေပါင်။ (မ​ေလး​သွား​ရင် ကိုယ့်​လည်း​ ​ေသနတ်နဲ့​ ပစ်ြကမလား​ မသိ) ​ေနာက်ပိတ်ဆံုး​မှာ အဲဒါနဲ့​ ပတ်သက်ရင် မြမင်သလို မြကား​သလို ပါး​စပ်က​ေလး​ ပိတ်​ေနြကည့်​ဖို့​ ြကိုး​စား​တယ်။ နို့​မို့​ အလကား​ေနရင်း​ နံမယ်အတုနဲ့​ေကာင်​ေတွ မဟုတ်တမ်း​တရား​ လာလာ​ေရး​ေနတာ ကျက်သ​ေရယုတ်လွန်း​လို့​။ သူယုတ်မာများ​နဲ့​ အတူယှဉ်တွဲ​ေနထိုင်ရြခင်း​ဟာ မဂင်္လာတစ်ပါး​ မဟုတ်တဲ့​အ​ေြကာင်း​ ဘုရား​ေဟာစစ်စစ်ြကီး​ပဲဥစ္စာ။ မလွှဲသာလို့​ ြမင်​ေနြကား​ေနရရင် ြမင်ကာြကား​ကာမတ္တနဲ့​ စိတ်ကြဖတ်ြပီး​ ကိုယ့်​စိတ်ကိုယ် အကုသိုလ်တက်မခံ​ေတာ့​ဘူး​။ ဒါ​ေြကာင့်​ အဲသည်အ​ေြကာင်း​ သူများ​ေတွက ​ေရး​ြကရှဲြကလည်း​ မဖတ်မိ​ေအာင် ​ေနတယ်။ ကိုယ်တို့​ေမ​ေမြကီး​လည်း​ အဲသည်​ေပါ်လစီပဲ ကျင့်​သံုး​ေနတယ် မှတ်တာပဲဗျာ။ ဒီစကား​စလိုက်ရင် ဘယ်လိုနည်း​နဲ့​မှ အဆဲလွတ်ဖွယ် မရှိဘူး​။ ဘာအ​ေြကာင်း​ ​ေြပာချင်​ေနမှန်း​ မသိပါဘူး​။ ​ေဝ့​ကာဝိုက်ကာနဲ့​ ​ေပရှည်ရန်​ေကာ့​ေနာ။ ကဲ ဒဲ့​ပဲ ​ေဟာလိုက်ြကပါစို့​ ြတား​နာပိတ်သတ်ရယ်။ သည်က​ေန့​ ​ေဟာမယ့်​ြတား​က​ေတာ့​
    “ကုလား​မနိုင် ရခိုင်မဲ”
    တဲ့​။ ပရိသတ်ြကီး​ ြပန်​ေြပာလိုက်စမ်း​ပါ့​ ဘာတဲ့​တုန်း​။

     သဂင်္ဇာဆရာ​ေတာ်ဘုရား​ြကီး​ ရှိစဉ်အခါတုန်း​က တကာ​ေတွက ဆွမ်း​ကပ်တဲ့​အခါ အင်မတန်စပ်တဲ့​ ငရုပ်သီး​ေတာင့်​ေတွပါသတဲ့​။ ဘုန်း​ြကီး​လည်း​ လျှာ​ေတွအာ​ေတွ ပွင့်​ထွက်ကုန်ြပီး​ ရှူး​ကနဲရှဲကနဲ ြဖစ်ကုန်လို့​
    “ဟဲ့​ တကာတို့​ အဲ့​ဒါ ဘာငရုပ်တုန်း​။”
    လို့​ ​ေမး​တဲ့​အခါ ဟိုက
    “မှန်ပါ။ ရွှတ်ရှတ်ငရုပ် ​ေခါ်ပါသဖျား​။”
    လို့​ ​ေလျှာက်သတဲ့​။ သည်အခါမှာ ဆရာ​ေတာ်ဘုရား​က ပံုြပင်က​ေလး​တစ်ပုဒ် ​ေဟာြပတယ်။ တခါက င​ေရွှထူး​ဆိုတဲ့​သူငယ်ဟာ သူ့​ြကီး​ေတာ်က ပါး​စပ်ဖျား​ကမချ​ေအာင် နံမယ်​ေခါ်​ေခါ်ြပီး​ ခိုင်း​လွန်လွန်း​လို့​ ​ေအာက်လမ်း​ဆရာတစ်​ေယာက်ဆီသွား​ြပီး​ သူ့​နံမယ်တစ်ခါ​ေခါ်တိုင်း​ ဖွတ်ကနဲထွက်မယ့်​ ​ေဆး​ကို​ေတာင်း​သတဲ့​။ ​ေဆး​ဘယ်​ေလာက်စွမ်း​တယ် မစွမ်း​တယ်။ ြကီး​ေတာ်ြကီး​ခမျာ င​ေရွှ​ေတာင် မတဝံ့​ေတာ့​ပဲ အိပ်ယာထဲမှာ ​ေမျာ့​ေမျာ့​သာကျန်သတဲ့​။ ပံုြပင်ဆံုး​ေတာ့​မှ ဆရာ​ေတာ်ဘုရား​ တရား​သိမ်း​လိုက်ပံုက
    “မင်း​တို့​ ငရုပ်သီး​ရွှတ်ရှတ်က လွှတ်စပ်ပံု အဟုတ်ဆန်း​တာ​ေြကာင့်​ နှုတ်ခမ်း​မှာ သွား​ရည်ြမူး​ြပီး​ င​ေရွှထူး​ ဝမ်း​သွား​သလို နံမယ်​ေတာင် မ​ေခါ်ဝံ့​ေတာ့​ေပါင်ကွယ်။”
    လို့​ မိန့်​သတဲ့​။ ​ေအး​ေလ။ အဲ့​ဒါနဲ့​ ရခိုင် နဲ့​ ဘာဆိုင်သတုန်း​ဆို ဆိုင်ပါ​ေသာ်​ေကာဗျာ။ ခများ​တို့​ ရခိုင်အ​ေရး​မှာလည်း​ ကျုပ်တို့​ေမ​ေမ င​ေရွှတစ်ခွန်း​ထွက်လိုက်တာနဲ့​ ဖွတ်ကနဲထွက်ကုန်ြပီး​ ​ေမျာ့​ေမျာ့​သာကျန်မယ့်​အ​ေရး​ေြကာင့်​ သူလည်း​ အသံမထွက်ပဲ ​ေနတာ ​ေနပါလိမ့်​မယ်။

     ရခိုင်ြပည်နယ်မှာ အ​ေနာက်တံခါး​ ကျိုး​ေပါက်ရြခင်း​အ​ေြကာင်း​ဟာ တို့​ေမြကီး​နဲ့​ ဘာမှမဆိုင်​ေပမယ့်​ အဲဒါနဲ့​ ပတ်သက်လာရင် သူချည့်​ပဲ အ​ေြပာအဆိုခံ​ေနရတာ။ မဲလိုချင်လို့​ ဝှိုက်ကဒ်​ေတွ ထုတ်​ေပး​ခဲ့​တဲ့​သူ​ေတွကို​ေတာ့​ နံမယ်​ေတာင် တပ်မ​ေြပာရဲြကပဲ အလကား​ေနရင်း​ မဟုတ်ကဟုတ်က အပုတ်ချချင်ရင် သူ့​အ​ေဖကို​ေတာင်မှ အား​မနာလျှာမကျိုး​ လက်ညှိုး​တထိုး​ထိုး​ ရှိလှတယ်။ ​ေြပာရ​ေြကး​ဆို သူ့​အ​ေဖတုန်း​က​ေတာင် ရခိုင်ြပည်နယ်မှာ မလိုလား​သူ​ေတွ ရှိခဲ့​ပါသတဲ့​။ ဘံု​ေပါက်သာ​ေကျာ်တို့​၊​ ဦး​စိန္တာတို့​က ခါး​ခါး​သီး​သီး​ မုန်း​သတဲ့​။ သူ့​သမီး​ေခတ်​ေရာက်​ေတာ့​လည်း​ NLD ဟာ ရခိုင်မှာ​ေတာ့​ မတိုး​နိုင်ရှာဘူး​လို့​ ​ေြပာြကတယ်။ ရခိုင်မှာ ရခိုင်ပါတီကလွဲရင် ြကံ့​ဖွံ့​ကပဲ မဲနိုင်ခဲ့​တယ်။ အခု ၂၀၁၅ အတွက်ဆိုရင် ပိုလို့​ေတာင် စည်း​ရံုး​လာြကြပီ။ ၂၀၁ဝမှာ သံုး​ဖွဲ့​ကွဲ​ေနတဲ့​ ရခိုင်ပါတီ​ေတွက ညီညွတ်ြက​ေတာ့​မတဲ့​။ ​ေကာင်း​ပါ​ေလ့​ဗျာ။ သတင်း​ေကာင်း​ပါ။ အဲသလိုပဲ ြဖစ်ရမှာ​ေပါ့​။ ဒါ​ေပမယ့်​ ရခိုင်အကိုြကီး​တို့​ေရ။ ခများ​တို့​ လည်တယ်ဆိုတာ သူများ​ေတွ အိပ်​ေနသ​ေလာက်ရှိတယ်ဗျား​။

     ဆိုြကပါစို့​ဗျာ။ ြပီး​ခဲ့​တဲ့​ ၂၀၁၀ မှာတုန်း​က​ေရာ ရခိုင်မှာ ရခိုင်ပါတီ​ေတွ မနိုင်ခဲ့​လို့​လား​။ နိုင်ပါတယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ ပါတီ​ေတွကွဲြပီး​ မစုစည်း​နိုင်ခဲ့​လို့​ အစိုး​ရအဖွဲ့​ဖွဲ့​ေတာ့​ ထင်သာထင် မဝင်ဘူး​ ​ေကျာင်း​အမ​ေရ ြဖစ်ခဲ့​တယ်။ ​ေနာက်ပိတ်ဆံုး​ ရခိုင်အမတ်​ေတွ လွှတ်​ေတာ်ထဲလည်း​ ​ေရာက်ပါတယ်။ ြပည်နယ်ဝန်ြကီး​ချုပ်​ေတွလည်း​ ြဖစ်ပါတယ်။ ​ေြပာ​ေရး​ဆိုခွင့်​ လုပ်ပိုင်ခွင့်​ေတွမှာ ချည်ြပီး​တုပ်ြပီး​ လုပ်ထား​လို့​ လှုပ်​ေတာင် မလှုပ်နိုင်။ (ဒါ​ေြကာင့်​ ​ေြခ/ဥ ြပင်ပါ ြပင်ပါ​ေြပာ​ေနတာ။ သ​ေဘာ​ေပါက်) ကိုယ့်​အသံလူြကား​ေစချင် ြပည်ပအသံလွှင့်​ဌာနကိုပဲ အား​ကိုး​ရ​ေတာ့​မတတ် ရှိတယ်။ ဒါ​ေတာင် သူတို့​က ပါး​စပ်ြကီး​ပိတ်ြပီး​ ငုတ်တုတ်ထိုင်​ေနတာ မဟုတ်ဘူး​ေနာ်။ ​ေြပာချင်လွန်း​လို့​။ မိုက်က​ေလး​များ​ ​ေယာင်မကမ်း​လိုက်နဲ့​။ ြပီး​ကို မြပီး​ေတာ့​ဘူး​။ လက်ခတ်ြကီး​နဲ့​ ဒံုး​ကနဲ တား​ယူရ​ေလာက်​ေအာင် ​ေြပာမှာ။ ​ေြပာရံုနဲ့​ေတာ့​ မြပီး​ေသး​ဘူး​ဗျ။ သူတို့​ ​ေြပာစကား​ကို အ​ေရး​အရာလုပ်မယ့်​သူ အ​ေလး​ဂရုြပုမယ့်​သူကလည်း​ ရှိဦး​မှ။ နို့​မို့​ တ​ေန့​တ​ေန့​ င​ေြပာသီး​ေတွချည့်​မိြပီး​ အစာမ​ေြကြဖစ်ကုန်မယ်။

     တကယ်​ေတာ့​ ရခိုင်-ဘဂင်္ါလီကိစ္စကို ရခိုင်​ေတွ သခွပ်ပင်က မီး​တကျည်ကျည်ထွက်​ေအာင်ကို
    ​ေြပာ​ေနတာ။ ​ေြပာသာ​ေြပာတယ် ခုထက်ထိ အမုန်း​ကမ္ဘာမ​ေကျ ြဖစ်​ေနတုန်း​။ လက်ခတ်သံ သီချင်း​ထဲကလို ဘယ်သူဘယ်သူဝင်ကာမှ ချည်ခင်​ေထွး​ ရှင်း​နိုင်ပါ့​မ​ေလး​ ြဖစ်​ေနတယ်။ ဘယ်နိုင်ငံရဲ့​နယ်စပ်မှာမဆို လဝကဦး​စီး​ေလာက် အ​ေလး​ဂရုြပုရမယ့်​သူ မရှိဘူး​။ ကိုယ့်​ြပည်နယ်စပ်ကျမှပဲ လံုြခံု​ေရး​စိတ်မချရလို့​ လဝကြပန်​ေြပး​ရတဲ့​အြဖစ်ဟာ သိပ်ရှက်စရာ​ေကာင်း​တာပဲ။ ရဲများ​ဆို အ​ေလာင်း​ေတာင် ရှာမရြဖစ်ရသတဲ့​။ လူြကား​မ​ေကာင်း​ သူြကား​မ​ေကာင်း​။ အဲ့​ဒီြဖစ်ရပ်​ေတွကိုမှ တရား​ဥပ​ေဒမစိုး​မိုး​ဘူး​လို့​ မ​ေခါ်ရင် တြခား​ေခါ်စရာရှိမှာ မဟုတ်​ေတာ့​ဘူး​။ ဒါ​ေြကာင့်​ ရခိုင်​ေတွက နယ်ြခား​ေစာင့်​တပ်​ေတွ ဖွဲ့​ချင်ပါတယ်တဲ့​။ သူတို့​ေြမကို သူတို့​ဘာသာသူတို့​ ကာကွယ်ပါ့​မယ်တဲ့​။

     ဒါလည်း​ အ ြပန်တာပဲ ရခိုအကိုင်ြကီး​ေတွရဲ့​။ အခုအချိန်မှာ ​ေဘာင်း​ဘီချွတ် စစ်အစိုး​ရက ကာကွယ်​ေပး​ေနတာ​ေတာင်မှ နိုင်ငံတကာစာမျက်နှာမှာ လူမျိုး​တုန်း​ သတ်ြဖတ်ပါတယ်ဆိုြပီး​ ငဖယ်က​ေြပာင်း​ြပန်ြဖစ်ကုန်တာ။ ရခိုင်စစ်တပ်က ကာကွယ်လို့​က​ေတာ့​ ဘာ​ေြပာ​ေကာင်း​မတုန်း​။ သည်စစ်မျက်နှာက စစ်​ေရး​တစ်ခုတည်း​နဲ့​ တိုက်လို့​မရဘူး​။ သံခင်း​တမန်ခင်း​ေရာ၊​ မီဒီယာစစ်မျက်နှာပါပါတယ်။ သည်ကိစ္စနဲ့​ ပတ်သက်လာရင် ကုလသမဂ္ဂကလူ​ေတွကို​ေတာင် မယံုရဘူး​ မဟုတ်လား​။ ဒါဆိုကိုယ့်​ဘက်မှာလည်း​ နိုင်ငံတကာက ယံုြကည်လက်ခံနိုင်​ေလာက်​ေသာ ပံုရိပ်မရှိတဲ့​သူကို ဘယ်သူကမှ ယံုမှာ မဟုတ်ဘူး​။ ဒါ​ေြကာင့်​ ခများ​တို့​ဘာသာ ရှင်း​လို့​မရနိုင်ဘူး​။ ြကား​လူက ရှင်း​မှရမှာ။

    “ကုလား​ေတွ ရှိသမျှ အကုန်သတ်ပလိုက်။ ဒင်း​တို့​မရှိမှ ​ေအး​မယ်”
    ဆိုတာ က​ေလး​ေြပာ​ေြပာတာဗျ။ အစိုး​ရလုပ်ချင်ရင် သည့်​ထက်ပို ရင့်​ကျက်တဲ့​အ​ေတွး​အ​ေခါ်ရှိမှ ရမယ်။ ဟိုဘက်က​ေြပာတာ ရှင်း​ရှင်း​ေလ။ သူတို့​လည်း​ ကမ္ဘာ​ေြမြပင်​ေပါ်က လူသား​ေတွသာ ြဖစ်တယ်။ အဂင်္ါြဂိုလ်​ေပါ်က ​ေရာက်လာတာ မဟုတ်ဘူး​။ ​ေြမြကီး​ေပါ်မှာ တကယ်မရှိပဲ စိတ်မှန်း​နဲ့​ ဆွဲထား​တဲ့​ နယ်နိမိတ်မျဉ်း​ေတွအ​ေပါ်မှာ သူတို့​ရဲ့​ေသ​ေရး​ရှင်​ေရး​ကို ဆံုး​ြဖတ်တာဟာ မတရား​ဘူး​။ အဲသလို လာမှာ။ သူတို့​က လူ့​အခွင့်​အ​ေရး​ကို လက်နက်သဖွယ် အသံုး​ချ​ေနတာကို ကိုယ့်​ဘက်က နိုင်ငံ​ေတာ်လံုြခံု​ေရး​နဲ့​ ြပန်ကာကွယ်​ေနရတာ။ တခါတ​ေလမှာ ကိုယ်ကခံရတဲ့​ဘက်ကချည့်​ ရှိ​ေနတဲ့​အတွက် စစ်ပွဲရဲ့​အ​ေြခအ​ေနကို ​ေဘး​ကြကည့်​ေနရသူ​ေလာက် ြခံုငံုြပီး​ မြမင်နိုင်ဘူး​။ စိတ်ခံစား​မှု​ေတွ​ေြကာင့်​ ​ေသွး​ဆူ​ေနရင် ဆံုး​ြဖတ်ချက်မှား​တတ်တယ်။ အခုကိစ္စက ြပည်တွင်း​ြပည်ပက အ​ေမှာင့်​ပ​ေယာဂ​ေတွ ​ေြခချင်း​လိမ်​ေနတာ။

     ဒါ​ေြကာင့်​ ရခိုင်​ေတွ ကုလား​ကိုမနိုင်ဘူး​ဆိုရင် ၂၀၁၅ မှာ ရခိုင်ကမဲ​ေတွကို မကွဲ​ေအာင် စုြကရပါလိမ့်​မယ်ဗျို့​။ ကုလား​မနိုင် ရခိုင်မဲဆိုတာ အဲ့​ဒါကို​ေြပာချင်တာ။ ​ေကာင်း​ြပီ။ အဲဒီရခိုင်မဲ​ေတွ အား​လံုး​ တစုတစည်း​တည်း​ ရှိသွား​ေတာ့​ ဘာလုပ်ရမတုန်း​။ အခုလိုပဲ အသက်မဝင့်​တဝင် ရခိုင်ဝန်၊​ ရခိုင်အမတ်က​ေလး​ေတွလုပ်ြပီး​ ငုတ်တုတ်ဆက်ထိုင်​ေနြကမလား​။ ကိုယ့်​ဖင်ကိုယ်ြကား​ ကိုယ့်​စကား​ဆိုြပီး​ ​ေလထဲမှာ ​ေပျာက်သွား​မယ့်​ ဇာတိမာန်​ေတး​သွား​ေတွ ဆက်ဆို​ေနဦး​မှာလား​။ ကိုယ့်​ဘာသာကိုယ်ပဲ စဉ်း​စား​ြကပါဗျာ။ ြကား​က နှပ်​ေြကာင်း​ မ​ေပး​ချင်ပါဘူး​။ ြပည်နယ်အစိုး​ရဆိုတာ ြပည်​ေထာင်စုအစိုး​ရရဲ့​ ​ေအာက်မှာပါ။ (စာအုပ်ြကီး​အတိုင်း​ဆိုရင် တန်း​တူ​ေတာင် ြဖစ်ရဦး​မတဲ့​) ြပည်​ေထာင်စုအစိုး​ရထဲမှာ ရခိုင်ြပည်နယ်အတွက် ဘယ်သူ့​ကို စိတ်ချလက်ချ အား​ကိုး​မှာလဲ။ မသိတဲ့​သူ တစ်​ေယာက်မှ ပါတာ မဟုတ်ဘူး​ေနာ်။ ရှင်ြကီး​ဝမ်း​ေရာ ရှင်ငယ်ဝမ်း​ေရာ ဝင်ခဲ့​ဖူး​ြပီး​သား​။ ချစ်တာကိုလည်း​ အ​ေြခခံ မစဉ်း​စား​ပါနဲ့​။ မုန်း​တာကိုလည်း​ အ​ေြခခံ မစဉ်း​စား​ပါနဲ့​။ မိမိရဲ့​ ပုဂ္ဂလိက စိတ်ခံစား​ချက်ထက် ရခိုင်ြပည်နယ်ြကီး​ရဲ့​အကျိုး​စီး​ပွား​က ပိုအ​ေရး​ြကီး​ပါတယ်။ အသက်တမျှကို အ​ေရး​ြကီး​တယ်။ နိုင်ငံတကာမျက်နှာစာမှာ ရခိုင်​ေတွဘက်က ရဲရဲဝံ့​ဝံ့​ ရပ်တည်​ေပး​မယ့်​၊​ ရခိုင်သား​ေတွရဲ့​ ​ေြမ​ေပါ်မှာ တရား​ဥပ​ေဒ ခိုင်ခိုင်မာမာ စိုး​မိုး​ေစမယ့်​ သူတစ်​ေယာက်​ေယာက်ကိုမှ မျက်စိထဲ မြမင်မိ​ေသး​ဘူး​ဆိုရင် အ ြပီး​ရင်း​ အ ​ေနြပန်ပါ​ေသး​ေရာဗျာ။
    “၂၀၁၅ ကျရင် ရခိုင်ဘက်ကမဲ​ေတွကို ခင်ဗျား​ရ​ေစ့​မယ်။ ခင်ဗျား​အလှည့်​ကျရင်လည်း​ ရခိုင်ြပည်နယ်ြကီး​ကို ကာကွယ်​ေစာင့်​ေရှာက်​ေပး​ပါ။”
    ဆိုတဲ့​ ရိုး​စင်း​လံုြခံု​ေသာ ကတိကဝတ်တစ်ခုခုကို အချိန်မီ ြပင်ဆင်ညှိနှိုင်း​ထား​နိုင်​ေစ​ေြကာင်း​ အကျိုး​ေမျှာ်၍ နှိုး​ေဆာ်လိုက်ရပါတယ်။ ကိုင်း​ သီချင်း​ေလး​ ဆံုး​ေအာင် နား​ေထာင်​ေချဦး​ဗျား​။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.