`ရုပ်ေချာသလား ြကွခဲ့ပါခင်ဗျာ။ အသွက်ဆံုးရုပ် အဟုတ်ကို မှန်လျှင် အာရံုေတာ်မှာ ဆင်ြဖူေတာ်ဝန် နှစ်ေယာက်ေလာက်လိုတယ်။ ကိုယ့်ကိုယ်ကိုပင် မှန်ထဲြကည့်ြပီး ရုပ်လှသလားလို့ ဟန်မယ် မဟန်မယ် ထင်တလံုးနဲ့ ထူးတဲ့ရုပ်ြဖူးယဉ်´တဲ့။
ဆရာြငိမ်းရဲ့ သီချင်းအတိုင်းဆိုရင်ေတာ့ ဝန်ြကီးြဖစ်ဖို့ဆိုတာ ဥပဓိရုပ်ကေလးကလည်း ခန့်ညားဦးမှ ြဖစ်မှာေပါ့ေနာ်။ ဟိုးအရင်တုန်းက မန္တေလးမှာ အာရံုေတာ်ဝတ်အသင်းက ဆွမ်းခံလှည့်တဲ့အခါ ဆင်ြဖူေတာ်ရုပ်ြကီးနဲ့အတူ ဆင်ဝန်မင်း ခန့်ခန့်ေချာေချာြကီးေတွကို ြမင်ရတာ ကျက်သေရရှိလွန်းလို့ လူေတွ ြကိတ်ြကိတ်တိုးေတာင် ေစာင့်ြကည့်ယူရသတဲ့။ ဒီကေန့ေခတ်မှာေတာ့ တကယ့်ဝန်အစစ်ြကီးေတွ မဂင်္လာရှိရှိ ကျိုင်းနဲ့ ဝိုင်းနဲ့ သိုင်းဖွဲ့လို့ လွှတ်သဘင်ဆင်ယင်ေနြကတာေတွ မျက်ဝါးထင်ထင် ြကည့်လို့ရေနြပီဗျို့။
အရင်တုန်းကလို `ေမာ်ဖူးချင်ရင် သံေတာ်ဦးတင်လှည့်။အမိန့်ေတာ်ချမှ အခွင့်ရကာ ြကည်ြဖူ´ ဆိုတာမျိုး မဟုတ်ေတာ့ဘူး။ တိုင်းေရးြပည်ေရးေတွေဆွးေနွးေနတာကိုလည်း ခေရေစ့တွင်းကျ နားဆင်လို့ရေနြပီ။ တစ်ေန့နားမေထာင်မိလိုက်ရင် တစ်ေန့စာ ေခတ်နဲ့ မျက်ေြခြပတ်သွားမယ်။ ေနာက်မှ နတ်ကေတာ်ြကီးေတွလို `ဝါး … ဘာေြပာသွားေသးတုန်း ဟင်´ လို့ လာလာမေမးနဲ့။ ြဖူြဖူေကျာ်သိန်းအသံနဲ့ `စကားေြပာတုန်းမှာ အိပ်အိပ် မသွားနဲ့ေလ..´ လို့ ြပန်ေြဖလိုက်မှာ။ ေဒါက်တာဘေမာ်ြကီးတုန်းက ဘယ်လိုခန့်တာ။ စဝ်ေရွှသိုက်ြကီးနဲ့ မဟာေဒဝီက ဘယ်လိုကျက်သေရရှိတာနဲ့ သတင်းစာထဲက ဓါတ်ပံုေလာက်ြကည့်ြပီး မစားရ ဝခမန်း ချီးမွှန်းခန်းဖွင့်တတ်တဲ့ တို့ဘိုးတို့ဘွားများ ြမင်ေစချင်လိုက်တာကွယ်။ ေြမးတို့ေခတ်မှာလည်း ညံ့ပါဘူးဗျာ လို့။ အဆင်းထယ်သလို အချင်းဘယ်လိုရှိေလမလဲဆိုတာေတာ့ ပိတ်ကားေပါ်မှာပဲ ကိုယ်တိုင် ရှုစားြကေတာ့ေနာ်။ အနှိပ်သည်ငတိုးေြပာရင် ေသာတာမှတ်ေနဦးမယ်။
ဒီအချိန်ကျမှေတာ့ ယုန်ကေလး နှာေစးြပေနလို့လည်း မထူးေတာ့ပါဘူး။ သို့ေသာ်လည်း “အသက်ဉာဏ်ေစာင့်၊ ဥစ္စာကံေစာင့်၊ ေြမေဈးေကာင်းေတာ့ မီးကင်းေစာင့်” ဆိုသလို လွန်ေလြပီးေသာ အတိတ်ကာလက ြခေသင့်္ြကီးေတွရဲ့ ခံတွင်းရနံ့အေြကာင်းပဲ ေြပာြကရေအာင်ေလ။ အန္တရယ်ကင်း၊ ေဘးရှင်း၊ ြဂိုလ်ေြပနံေြပ။ ထံုးစံအတိုင်း သင်ခန်းစာယူစရာ အတုယူစရာ ပံုပမာကေလးေတွလည်း ခိုင်းနှိုင်းရင်းေပါ့။
ြမန်မာရာဇဝင်ေတွ ြပန်ဖတ်လိုက်ရင် ေရွှဘုန်းေတာ် ေနနှုန်းေလျှာ်က အစချီလို့ ဘဝရှင်မင်းတရားြကီးေတွ အဆက်ဆက် တိုင်းကားြပည်ရွာ သာယာဝေြပာေစဖို့၊ ဘာသာ၊ သာသနာ ေရာင်ဝါထွန်းလင်းေစဖို့ ြကိုးပန်းခဲ့ြကြပီး မေအာင်ြမင် ကျရှံုးသူတိုင်းကေတာ့ တိုင်းြပည်ရန်ေညှာင့် အဖျက်အေမှာက်ေတွ အြဖစ် မှတ်တမ်းတင်ထားတာ ေတွ့ရမှာပါ။ နိုင်သူေရးစတမ်းမို့ ထင်ပါရဲ့။ ဆရာြကီးနိုင်ပန်းလှရဲ့ ရာဇာဓိရာဇ်အေရးေတာ်ပံုကျမ်းထဲက မွန်ရာဇဝင်မှာေတာ့ အသည်သား၊ အရပ်သား၊ စစ်သည်ရဲမက်များပါမကျန် ဇာတ်ေကာင်စရိုက်စံုစံုလင်လင်နဲ့ဖတ်ရလို့ ကိုရီးယားနန်းတွင်း ရာဇဝင်ကားြကီးေတွထက်ေတာင် စိတ်ဝင်စားဖို့ေကာင်းပါတယ်။
အဲဒါ စာေရးြခင်း အနုပညာ သက်သက်ေြကာင့်မဟုတ်ပဲ မူးြကီးမတ်ရာ၊ ေသနာပတိ၊ မင်းညီမင်းသားများသာမက တိုင်းသူြပည်သား ရဟန်းရှင်လူများရဲ့စရိုက်ကိုပါ အေရးအရာေပးြပီး မှတ်တမ်းတင်ထားလို့ ြဖစ်ပါတယ်။ ဒါေြကာင့် နိုင်ငံတည်ေထာင်တဲ့အခါမှာ ဘုန်းလက်ရံုး တန်ခိုးထွားတဲ့ ဘုရင်မင်းတရားြကီးရဲ့ ဦးေဆာင်မှုအရည်အချင်းက မရှိမြဖစ်လိုအပ်သလို စည်ပင်ဖွံြဖိုးဖို့ရာကေတာ့ မူးြကီးမတ်ရာ ဝန်ေတာ်လွှတ်ေတာ်တို့ရဲ့ အခန်းကဏ္ဍက အေရးပါလာပါတယ်။ တိုင်းြပည်ဥေသျှာင်ြဖစ်တဲ့ မင်းတရားြကီးနဲ့ တိုင်းြပည်ဦးေနှာက်ြဖစ်တဲ့ ဝန်မင်း အမတ်မင်းများဟာ မနှီးေနှာလို့ မရပါဘူး။
မေဟာ်သထာသုခမိန်ရှိတဲ့ မိတ္ထီလာြပည်ဟာ ေကးဝဋ်ပုဏ္ဏားရှိတဲ့ စူဠနီြဗဟ္မဒတ်မင်းြကီးရဲ့ တစ်ရာေသာ ထီးေဆာင်းမင်းတို့ကို ြကံ့ြကံ့ခံနိုင်တာ အနုြမူလက်နက်ြကီးရှိလို့၊ တရုတ်က ဗီတိုအာဏာနဲ့ ကာကွယ်ေပးထားလို့မဟုတ်ပါဘူး။ သုခမိန်တစ်ဦးရဲ့ ဉာဏ်ပညာ အေြမှာ်အြမင် သက်သက်ေြကာင့်သာ ြဖစ်ပါတယ်။ (ဒါေြကာင့်မို့ တို့လည်း အေြမှာ်အြမင်ရှိရှိ ေြမေအာက်ဥမင်ြကီးေတွ တူးေနတာေပါ့ကွာ။ ဒီအကွက်ေတွက ဘုန်းြကီးေကျာင်းမှာ သင်ပုန်းြကီးကုန်ကတည်းက တတ်ြပီးသား) ရုပ်ေသးပွဲကလို့ တိုင်းေတာ်ြပည်ေတာ်တည်ရင်ေတာင် ဝန်ေလးပါးက အရင်စထွက်ရတာမို့ ဘယ်မင်းလက်ထက်မှာပဲြဖစ်ြဖစ် ဝန်မပါပဲ ြပည်တည်လို့ ဘယ်ရလိမ့်မလဲ။ (အခုေတာ့ ြပည်ေတာင် မှည့်ေလာက်ြပီ) ဒါေြကာင့် ြကံုတုန်းြကံုခိုက် ြမန်မာရာဇဝင်ထဲက အင်မတန်ထင်ရှားတဲ့ သုခမိန်ြကီးနှစ်ဦးအေြကာင်းကို ေြပာြပချင်ပါတယ်။ ကုန်းေဘာင်ဆက်ထဲမှာ ဝန်ြကီးေတွအေြကာင်း သိပ်မြကားဖူးဘူးဆိုရင်ေတာင် အဲဒီနှစ်ေယာက်ကိုေတာ့ သိကိုသိရမှာပါ။ ကင်းဝန်မင်းြကီးဦးေကာင်း နဲ့ ေယာအတွင်းဝန်ဦးဘိုးလှိုင်ပါတဲ့။
ေယာမင်းြကီးဦးဘိုးလှိုင်ကေတာ့ မျိုးရိုးကိုက မူးရိုးမတ်ရိုး ြပည်ေစာင့်ြပည်စိုး ဘမျိုးဘိုးတူ အနွယ်ထဲက ြဖစ်ပါတယ်။ အဘိုးြဖစ်သူ ေရွှြပည်ဝန်ဦးေတာဟာ ဘိုးေတာ်ဘုရားရဲ့ လက်ဝဲဝင်းမှူး ြဖစ်ပါသတဲ့။ အေဖြဖစ်သူ ယင်းေတာမင်းြကီးဦးတုတ်ကေတာ့ ဘြကီးေတာ်မင်းတရားရဲ့ စစ်သူြကီးြဖစ်ြပီး သာယာဝတီမင်းနဲ့အတူ ထီးနန်းအရိုက်အရာကို ြကိုးပမ်းေပးခဲ့သူြဖစ်ပါတယ်။ သူလည်းပဲ ေရွှြပည်ဝန်ြဖစ်ခဲ့သလို ေနာက်ဆံုး ေြမးြဖစ်သူဦးဘိုးလှိုင်လက်ထက်အထိ ေရွှြပည်ဝန်ြကီးရာထူးနဲ့ ဆက်ခံေြမှာက်စားခဲ့ြကပါတယ်။ ဒီလို သားစဉ်ေြမးဆက်ေကာင်းစားတာများ ဘာဆန်းသလဲ။ လူြကီးသားသမီးေတွ ေကာင်းစားတာ ထံုးစံပဲဟာ လို့ ထင်ရင်ေတာ့ တက်တက်စင်ေအာင် မှားပါလိမ့်မယ်။ ဘိုးေတာ်လက်ထက်က ဝန်ြကီးသားဟာ ဘြကီးေတာ်လက်ထက်မှာ စစ်သူြကီးြဖစ်ခဲ့တာေတာ့ မှန်ပါရဲ့။
နန်းမေတာ်မယ်နုနဲ့ စလင်းစားေမာင်အိုတို့ နန်းတွင်းမှာ ေမွှေနှာက်ခေလာက်ဆန်လာတဲ့အခါမှာ သာယာဝတီမင်းသားနဲ့အတူ ပုန်စားြခားနားတဲ့အထဲမှာ သူ့အသက်ကို ဖက်နဲ့ထုပ်ခဲ့ရပါတယ်။ ေနာက်ေတာ့ သူဖက်နဲ့ထုပ်ြပီး ထီးနန်းယူေပးတဲ့ သာယာဝတီမင်းကပဲ သူ့အသက်ကို လှံနဲ့ထိုးလို့ နှုတ်ယူသွားတာကေတာ့ ကျပင်းမိဖုရားက သူ့သားေတာ် ပုဂံမင်းသားကို နန်းတက်ေစချင်တာေြကာင့် ကျူပင်ေတွ လိုက်လိုက်ခုတ်ရာမှာ စြကာမင်းသား၊ ြပည်မင်းသား၊ အေနာက်နန်းမေတာ် မြမကေလးတို့နဲ့အတူ မျက်စိစပါးေမွှးစူးသွားလို့ပါတဲ့။
အဲဒီအချိန်က ေမာင်ဘိုးလှိုင်ကေလးေတာင် မဲထီးဆရာေတာ်က ဝှက်ထားေပးြပိး ကိုရင်ဝတ်ေပးလိုက်လို့ အသက်ချမ်းသာရာရရှာပါသတဲ့။ အင်မတန်ဆိုးတဲ့ရာဇဝင်ြကီးကို ေအာ်ဂလီဆန်စွာ ေနာက်ေြကာင်းလှန်ရတဲ့ အေြကာင်းကေတာ့ အေဖဝန်ြကီးမို့လို့ သားကဆက်ခံလိုက်တာမဟုတ်ဘူး။ ေြခမဲ့လက်မဲ့ ခိုကိုးရာမဲ့ဘဝကေန ကိုယ့်ပညာ ကိုယ့်အရည်အချင်းနဲ့ မိေမွဘေမွကို ဆက်ခံနိုင်ေအာင် ြကိုးစားခဲ့တဲ့ ပညာရှိ၊ သူေတာ်ေကာင်း၊ အမျိုးေကာင်းသားစစ်စစ် ြဖစ်တယ်ဆိုတာကို ထင်ရှားေစချင်လို့ပါ။
ကင်းဝန်မင်းြကီးဦးေကာင်းကေတာ့ ချင်းတွင်းအေနာက်ဘက် ဗန့်ကျီနယ်က ြဖစ်ပါသတဲ့။ မျိုးရိုးအမည်အရည် ထင်ရှားတဲ့အထဲကမဟုတ်ပဲ ပုဂံမင်းလက်ထက်က ဗားကရာဆရာေတာ်ထံမှာ စာသင်လာတဲ့ ကိုရင်တစ်ပါးသာြဖစ်ပါသတဲ့။ မင်းတုန်းမင်းသား အထွဋ်အထိပ်ေရာက််တဲ့အခါ ငယ်ဆရာကို လူြပန်ေတာ်ြဖစ်ေစြပီး ပခန်းမင်းြကီးခန့်အပ်ခဲ့သလို ဆရာေတာ်ရဲ့ တပည့် ရှင်အာသဘကိုပါ အိမ်ေတာ်ဘဏ္ဍာစာေရးအြဖစ်ကစလို့ တစတစ ေြမှာက်စားလာခဲ့ပါသတဲ့။ စာေပကျမ်းဂန် အေြမှာ်အြမင်နဲ့ ဂုဏ်သတင်းေကျာ်ေစာမှုချင်းမှာ မတိမ်းမယိမ်းရှိေကာင်းရှိနိုင်ေပမယ့် ဝန်မင်းနှစ်ပါးမှာ ေြဖာင့်ေြဖာင့်ြကီးဆန့်ကျင်ေနတဲ့ အချက်ကိုလည်း သွားေတွ့မိပါတယ်။ ဆက်ြပီး ေဆွးေနွးြကည့်ရေအာင်ေနာ်။
ဦးဘိုးလှိုင်ဟာ မူးရိုးမတ်ရိုး ထီးထဲနန်းထဲမှာ လူြဖစ်လာရတာမို့ ထီးဓေလ့ နန်းဓေလ့ေတွဟာ သူ့အတွက် အထူးအဆန်းေတာ့ မဟုတ်ပါဘူး။ ေကာင်းတာေတွ အကုန်သိသလို ဆိုးတာေတွလည်း ဘဝနဲ့ရင်းလို့ နင့်ေနေအာင် သိြပီးသားြဖစ်ပါတယ်။ မင်းပါးခစား ကမ်းနားသစ်ပင်ဆိုတဲ့သေဘာကိုလည်း ေနာေကျေနေအာင် သိတာေပါ့။ ြကက်ဥအေရာင် တိမ်ေတာင်သဖွယ် မင်းေရးကျယ်တဲ့ သေဘာကိုလည်း ၁၆နှစ်သားဘဝက ြမဝတီမင်းြကီးဦးစနဲ့အတူ စြကာေဒဝီမိဖုရားြကီးအိမ်ေတာ်မှာ ခိုလှံုရစဉ်ကတည်းက သိခဲ့ြပီးသားေပါ့။ ကုန်းေဘာင်မင်းဆက်ရဲ့ နန်းတွင်းအရှုပ်အေထွးေတွကို သူ့ေလာက်အတွင်းကျကျ သိနိုင်မယ့်သူ ရှားပါတယ်။
ရာထူး၊ ဩဇာ၊ အာဏာဆိုတဲ့ သေဘာေတွကို လှစ်လျူရှုြပီး တိုင်းြပည်ေကာင်းစားဖို့ တစ်ခုတည်းကိုသာ စဉ်းစားေတွးေတာခဲ့ပါတယ်။ ဒီအတွက် အြကိမ်ြကိမ် အခါခါ ရာထူးကျခဲ့ြပီး အိမ်သူြဖစ်တဲ့ မင်းြကီးကေတာ်ကိုယ်တိုင် ေဈးေရာင်းေဈးဝယ်၊ ဗိုင်းငင် ဝါဖတ်၊ ယက္ကန်းခတ်ေစသလို သူကိုယ်တိုင်လည်း ဥယျာဉ်စိုက်စားတတ်ပါသတဲ့။ တကယ့်ပညာရှိအစစ်တို့ရဲ့ ပညာမာနဆိုတာ ဒါကိုမှ မေခါ်ရင် ဘာကိုသွားေခါ်ရမလဲဗျာ။ `မှန်နင်းကီးေြကာင်းပါဖရား´ ဆိူတဲ့ ပုဏ္ဏားေတာ်ေတွထဲမှာ မပါတာေတာ့ ေသချာပါတယ်။
ဦးေကာင်းကေတာ့ ဦးဝိသုဒ္ဓဆီမှာ ပညာသင်ဆဲ၊ မင်းတုန်းမင်းသားက စာတတ်သာမေဏတစ်ပါး လာပင့်ကတည်းက ြကီးပွားစရာ အမှီေကာင်းေတာ့ ရပဟဲ့လို့ နန်းေတာ်ထဲကို ဒိုင်ဗင်ပစ်ဝင်ခဲ့သူပါ။ ပညာပိုင်းမှာေတာ့ သူလည်းချို့တဲ့တယ်လို့ မြကားဖူးပါဘူး။ သို့ေသာ် ေဗာင်းေတာ်ညှိတ် စိတ်ေတာ်သိတဲ့ အရာမှာေတာ့ ေမာင်ဘိုးလှိုင်တို့ အများြကီးေနာက်ေကာက်ကျပါတယ်။ မင်းတုန်းမင်းက ဘုန်းြကီးလူထွက် လူပျိုသိုးဝန်ြကီးြဖစ်ေနတာ ြကည့်မရလို့ ကွယ်လွန်သွားတဲ့ သူ့တရားသူြကီးကေတာ် ဆင်ြကန်မယ်ဆိုတာနဲ့ ေနရာချေပးတဲ့အခါ အဲဒီအသက်ေြခာက်ဆယ်နီးနီး မုဆိုးမအဘွားြကီးကို တရိုတေသကို ေပါင်းပါသတဲ့။
ေကာင်းချစ်တဲ့မမြကီး အသက် ၇၀ ေကျာ်ေတာ့မှ ေြခဆုပ်လက်နယ်ြပုစုဖို့ လူလိုပါတယ်ဆိုြပီး အရွယ်ေတာ် သူငယ်မေလးတစ်ေယာက်ကို ေဆးေပးမီးယူ ထပ်ေပါင်းရှာသတဲ့။ ဒါမျိုးေတွက ဝန်ြဖစ်သွားရင် လူမတတ်လည်း လက်ဖက်ထုပ်ကတတ်သွားတာ အခုမှ မဟုတ်ဘူးေနာ်။
ရှင်ဘုရင်ေြပာသမျှ ဗျာဒိတ်ပန်းလို ဦးထိပ်ပန်ဆင်ြပီး ဘာတစ်ခုမှမေြပာရဲ မဆိုရဲနဲ့ ပျပ်ဝပ်ကျိုးနွံ ေနတာမျိုးေတာ့ မဟုတ်ပါဘူး။ တခါတခါေတာ့ အထွန့်တက်တတ်ပါတယ်။ တိန္တုကဇာတ်ေတာ်ပျို့ အေရးေကာင်းတာနဲ့ ပခန်းြကီးနယ် သေြပငါးရွာစားေပးတဲ့အခါ `အဲဒါမလိုချင်ပါဘူး။ ရွာသစ်ြကီးရွာစားပဲေပးပါ´ လို့ ေတာင်းမိတုန်းကတစ်ခါ၊ ဒဂံုြမို့ဝန်ဘဝတုန်းက သူလည်းပဲ ေရွှထီးေဆာင်းချင်ပါတယ်။ `အခွင့်ေပးသနားပါ´ လို့ ပူဆာတုန်းကတစ်ခါ၊ မုန်တိုင်ပင်ရွာက သူ့ေဆွမျိုးေတွ ေဝပံုကျ ေသနတ်စုအမှုထမ်းအြဖစ် ေချာဆွဲခံရတုန်းက `လွတ်ြငိမ်းခွင့်ေပးပါ´ လို့ ေလျှာက်တင်တုန်းကတစ်ခါ၊ အေငါက်အငမ်းခံရတာနဲ့ `မှားပါြပီဖျား။ ေနာက်မလုပ်ေတာ့ပါဖျား။ ချမ်းသာေပးေတာ်မူပါဖျား။´ နဲ့ ဒိုးဆလံ တင်းဆလံ သ ခဲ့ရပါသတဲ့။
ဒီအမှားမျိုးကေတာ့ မေထာင်းတာပါဘူး။ ေြပာမှားဆိုမှားေလာက်ရှိတာ။ သို့ေသာ်လည်း တခါမေတာ့ ရှင်ဘုရင်ကိုယ်တိုင်ေတာင် မေငါက်နိုင်မငမ်းနိုင်၊ ငိုင်ဆင်းသွားရတဲ့ ေသာက်ကျိုးနည်းအမှားြကီးတစ်ခုကိုလည်း ကျူးလွန်မိပါေသးတယ်။ ထံုးစံအတိုင်း နိုင်ငံြခားခရီးစဉ်တစ်ခုမှာေပါ့။ ဥေရာပတိုက်ကို ြမန်မာသံအဖွဲ့ေခါင်းေဆာင်အြဖစ်နဲ့ ေရာက်သွားတာဆိုေတာ့ မျက်စိေတွ နားေတွ ပွင့်သွားြပီး စီးပွားေရးအကွက်ေတွြမင်သွားေလေတာ့ အဂင်္လန်က ဘုရင်မြကီးနဲ့ မိုးကုတ်ေကျာက်တွင်း အေရာင်းအဝယ်စာချုပ် ချုပ်ခဲ့သတဲ့။ ရှင်ဘုရင်က `မင့် အဲဒီအာဏာ ငါအပ်နှင်းေတာ်မူလိုက်သလား။´ လို့ တစ်ခွန်းတည်းမိန့်ြပီး မိဖုရားြကီးငယ်ေတွ အကုန်ေခါ်၊ `ေဈးေတာင်းေခါင်းရွက်ဖို့ ြပင်ြကေတာ့ မမတို့´ လို့ ဆိုပါသတဲ့။ ေကျာက်တွင်းေလးတစ်တွင်းနဲ့များ ြဖစ်ေနလိုက်ြကတာေနာ်။
ကမ်းလွန်ေရနံေတွ၊ သဘာဝဓါတ်ေငွ့ေတွ၊ ေရအားလျှပ်စစ်ေတွဆိုရင် ငုတ်တုတ်များ နတ်ရွာစံသွားမလား မသိပါဘူး။ ဘာမှမပူပါနဲ့။ ဘာဘူဆိုတာ ကုလား၊ ဟစ်ေဟာ့ပ်မှာ စတား။ ကယ်မယ့်သူရှိပါတယ်။ အမရပူရမှာ အရာကျလို့ အကျယ်ချုပ်နဲ့ ြခံစိုက်စားေနတဲ့ ဦးဘိုးလှိုင်ကို `ကိုကိုကယ်ရင် လွတ်ေြမာက်ခွင့်ရမယ့် အချစ်ပါကွယ်´ ဆို ြပန်ေခါ်လိုက်တာေပါ့။
တကယ့်ပညာရှိအစစ်ဆိုတာ အကျယ်ပဲချုပ်ချုပ်၊ အကျဉ်းပဲချချ၊ ကွန့်ြမူးတတ်တဲ့ ဦးေနှာက်နဲ့ အသိဉာဏ်ကိုေတာ့ ချုပ်လို့ေနှာင်လို့ မရဘူးေလ။ အရာကျလို့လည်း သိမ်ငယ်မေနခဲ့ဘူး။ အေရးေတာ်ေပါ်လို့ ရာထူးြပန်ရေတာ့လည်း `ငါမပါ ဘယ်ဟာမှ မြဖစ်ပဲကိုး။ ခုေတာ့ ငါ့တန်ဖိုးသိြပီ မဟုတ်လား´ လို့လည်း ေဈးကိုင်ြပီး မာန်တက်မေနပါဘူး။ ဘယ်ေလာက်ြကည်ညိုစရာေကာင်းလိုက်သလဲ။ စာချုပ်ချုပ်ဖို့ ေရာက်လာတဲ့ ကိုယ်စားလှယ်ေတာ်ေတွကို နန်းစဉ်ပတ္တြမားေတွ တစ်လံုးြပီးတစ်လံုး ထုတ်ြပြပီး ေဈးြဖတ်ခိုင်းသတဲ့။ ေနာက်ဆံုးေတာ့ တန်ဖိုးမြဖတ်နိုင်တဲ့ သက်ေသကို ငေမာက်ပတ္တြမားြကီးနဲ့ အခိုင်အမာြပြပီးတဲ့ေနာက် `ဒီေကျာက်ကေလး ေလးငါးလံုးေလာက်ကိုေတာင် ေဈးမြဖတ်နိုင်ပဲနဲ့၊ ဒါမျိုးေကျာက်ေတွ ရာေထာင်ချီထွက်တဲ့ ေကျာက်တွင်းတစ်တွင်းလံုးက ဘာနဲ့ဝယ်ြကမှာတုန်း´ လို့ ပွဲသိမ်းလိုက်ပါသတဲ့။ အဂင်္လိပ်ေတွကပဲ အာရေက မေပးတတ်လို့လား။ ပွဲစားလုပ်မယ့် တရုတ်၊ကုလားေတွ မရှိလို့လားေတာ့ မသိပါဘူး။ အေရာင်းအဝယ်ြကီးကေတာ့ ေအာင်ြမင်စွာ ပျက်သွားေလသတည်းေပါ့။
သူတို့နှစ်ေယာက်အေြကာင်းယှဉ်ြပီးေရးေနလို့ ဦးဘိုးလှိုင်ကိုေတာ့ ေြမှာက်ပင့်ထားလိုက်တာ၊ ဦးေကာင်းကျေတာ့ ဘယ်လိုနှိပ်ကွပ်ထားတာ လို့ေတာ့ မြမင်ေစချင်ပါဘူး။ အဲဒီဦးေကာင်းကိုေရာ ဦးဘိုးလှိုင်ကိုပါ လွန်ြပီး ပညာရှိတို့ရဲ့ ဂုဏ်ရည်ဆိုတာကို ြမင်ေအာင်ေတွးြကည့်လိုက်ပါ။ ဘယ်ဘုရင် ဘယ်မင်းလက်ထက်မှာပဲြဖစ်ြဖစ် ပညာရှိစစ်စစ်၊ သူေတာ်ေကာင်းစစ်စစ်၊ အမျိုးေကာင်းသားစစ်စစ်ဆိုတာ ဘယ်လိုေနရထိုင်ရ၊ ရပ်တည်ကျင့်သံုးရသလဲဆိုတာကို သင်ခန်းစာယူြကည့်ရေအာင်လား။
သူ့နည်းသူ့ဟန်နဲ့ ကိုယ်စီကိုယ်စီ အစွမ်းအစရှိရှိ ြကိုးစားခဲ့ြကတဲ့ ြမန်မာပညာရှိြကီးနှစ်ေယာက်ဆီမှာ တူညီတဲ့ ရည်ရွယ်ချက်တစ်ရပ်လည်း ရှိပါေသးတယ်။ ြမန်မာြပည်ြကီး တိုးတက်ေကာင်းစားဖို့ပါ။ သို့ေသာ် ြကိုးပန်းြကတဲ့ လမ်းစဉ်ချင်းကေတာ့ ေြဖာင့်ေြဖာင့်ြကီး ဆန့်ကျင်ေနေလရဲ့။ ဦးဘိုးလှိုင်က ရှင်ဘုရင့်မျက်ေစာင်း အေြကာင်းသံုးပါးမေရွးမှန်း ေကာင်းေကာင်းသိထားသူမို့ အရာကျဖို့ အကျဉ်းကျတာခံနိုင်ဖို့ အြမဲြပင်ဆင်ထားြပီး မှန်ကန်တဲ့ဘက်က အြမဲရပ်တည်ခဲ့ပါတယ်။ အထုပ်အထည်စုေဆာင်း၊ စပွန်ဆာေကာင်းရှာေဖွ၊ ထွက်ေြပးစရာ ဂယ်ေပါက်ရှာြပီး ြပင်ဆင်တာမဟုတ်ဘူးေနာ်။ သားမယားများကိုယ်တိုင် ေဈးေတာင်းေခါင်းရွက်လို့ ကိုယ်တိုင်လည်း ဓါးမဦးချ စိုက်ပျိုးလုပ်ကိုင်စားတာ။ ြခေသင့်္မှန်ရင် ြမက်မစားဘူးဆိုတာ သူတစ်ေယာက်ပဲ ေတွ့ဖူးေသးတယ်။ အဲဒီလိုေနရင်းကမှ ေနာင်လာေနာက်သား ေလ့လာမှတ်သားစရာ ကျမ်းအေစာင်ေစာင်ကို ေရးသားြပုစုခဲ့ပါတယ်။
ဥတုေဘာဇနေဆးကျမ်း၊ ရာဇဓမ္မသဂင်္ဟကျမ်း၊ လီပိဒီပိကာေခါ် ြမန်မာဘာသာြဖင့် ေြကးနန်းရိုက်နည်းကျမ်း စတာေတွ အြပင် မန္တေလးြမို့မှာ အထင်ကရြမင်နိုင်တဲ့ မဟာအတုလေဝယန် ေခါ် အတုမရှိေရွှေကျာင်းေတာ်ြကီးကို တာဝန်ယူေဆာက်လုပ်ခဲ့တဲ့ ပိသုကာအေကျာ်ြကီးလည်း ြဖစ်ပါသတဲ့။
ဦးေကာင်းကေတာ့ သူ့တိုင်းြပည်တိုးတက်ရာတိုးတက်ေြကာင်းကို သူကိုယ်တိုင်ပဲ ဦးစီးဦးေဆာင် ထမ်းရွက်လိုပံုရပါတယ်။ ကိုယ့်ေြခကိုယ့်လက်ြဖစ်ဖို့ ဆင်ြဖူမရှင်မိဖုရားြကီးနဲ့ေပါင်းြပီးမှ မင်းတုန်းမင်းြကီးအလွန်မှာ သူ့ဩဇာေညာင်းမယ့် ရုပ်ေသးမင်းေလာင်းကို ဖုတ်သွင်းရထားမလွှတ်ပဲ ကျူခုတ်ေတာရှင်းတဲ့ အတတ်နဲ့ စီရင်ပါတယ်။ အဲဒီအချိန်ကစလို့ သူကိုယ်တိုင်စထားတဲ့ နိုင်ငံေရးဇာတ်ကို ဆံုးေအာင်လိုက်ကရတာ ေနာက်ဆံုးမှာ သူကိုယ်တိုင်ေတာင် ဘဝဇာတ်ဆရာအလိုကျ ငိုကရတဲ့ လူြကမ်းြကီး အမျိုးသားသစ္စာေဖာက်ြကီးဘဝနဲ့ ဇာတ်သိမ်းရပါတယ်။ ဦးေကာင်းလိမ်ထုတ် သီေပါြပုတ် လို့လည်း ကမ္ဗည်းအတင်ခံရတယ်။
ကဲ .. ချစ်စွာေသာ ပညာရှိ၊ သူေတာ်ေကာင်း၊ အမျိုးေကာင်းသား၊ အမျိုးေကာင်းသမီး စာရှုသူအေပါင်းတို့ေရ။ (ဘုရား ဘုရား၊ တစ်ခုေလာက် မစစ်ဘူးလို့ြငိသွားရင် အဆဲခံရသလိုနာမယ့် ဂုဏ်ပုဒ်ေတွပါလား) ဦးဘိုးလှိုင်ကိုလည်း ေကျာ်ြပီးြကည့်ပါရဲ့။ ဦးေကာင်းကိုလည်း လွန်ြပီး ြမင်ပါရဲ့။ ဒါနဲ့များေတာင် ပညာရှိ ဂုဏ်ရည်ဆိုတာကို မြမင်ေသးပဲ ဆန့်ကျင်ဘက်အရည်အချင်းရှိတဲ့ ဟိုလူဒီလူေတွကို မေထာ်မနမ်း လှမ်းလှမ်းြပီး ြမင်ေယာင်လာရင်ေတာ့ သားသား ပေယာဂ မပါဘူးေနာ်။ သူတို့ကိုလည်း ေကျာ်ြကည့်ပလိုက်ပါကွယ်။
ဒါမှပဲ စိတ်ချမ်းသာေပလိမ့်မယ်။ ေတာစပယ်ပန်းကေလးေတွများ ဖက်နဲ့ထုပ်ထားရင်ေတာင် အဲဒီဖက်ချည့်သက်သက်မှာ အနံ့စွဲကျန်ခဲ့သတဲ့။ ပညာရှိ အဆံုးအမစကားဆိုတာလည်း စာထဲေပထဲ ဖတ်ရရံုနဲ့ေတာင် အသိဉာဏ်အလင်းဓါတ် ရေစနိုင်သတဲ့။ ေခွးေသေကာင်ပုပ်ေတွနဲ့ေတာ့ ကွာေပမေပါ့ကွယ်။
(ကျမ်းကိုး ။ ကုန်းေဘာင်ရှာပံုေတာ် / ညိုြမ)
ဆရာြငိမ်းရဲ့ သီချင်းအတိုင်းဆိုရင်ေတာ့ ဝန်ြကီးြဖစ်ဖို့ဆိုတာ ဥပဓိရုပ်ကေလးကလည်း ခန့်ညားဦးမှ ြဖစ်မှာေပါ့ေနာ်။ ဟိုးအရင်တုန်းက မန္တေလးမှာ အာရံုေတာ်ဝတ်အသင်းက ဆွမ်းခံလှည့်တဲ့အခါ ဆင်ြဖူေတာ်ရုပ်ြကီးနဲ့အတူ ဆင်ဝန်မင်း ခန့်ခန့်ေချာေချာြကီးေတွကို ြမင်ရတာ ကျက်သေရရှိလွန်းလို့ လူေတွ ြကိတ်ြကိတ်တိုးေတာင် ေစာင့်ြကည့်ယူရသတဲ့။ ဒီကေန့ေခတ်မှာေတာ့ တကယ့်ဝန်အစစ်ြကီးေတွ မဂင်္လာရှိရှိ ကျိုင်းနဲ့ ဝိုင်းနဲ့ သိုင်းဖွဲ့လို့ လွှတ်သဘင်ဆင်ယင်ေနြကတာေတွ မျက်ဝါးထင်ထင် ြကည့်လို့ရေနြပီဗျို့။
အရင်တုန်းကလို `ေမာ်ဖူးချင်ရင် သံေတာ်ဦးတင်လှည့်။အမိန့်ေတာ်ချမှ အခွင့်ရကာ ြကည်ြဖူ´ ဆိုတာမျိုး မဟုတ်ေတာ့ဘူး။ တိုင်းေရးြပည်ေရးေတွေဆွးေနွးေနတာကိုလည်း ခေရေစ့တွင်းကျ နားဆင်လို့ရေနြပီ။ တစ်ေန့နားမေထာင်မိလိုက်ရင် တစ်ေန့စာ ေခတ်နဲ့ မျက်ေြခြပတ်သွားမယ်။ ေနာက်မှ နတ်ကေတာ်ြကီးေတွလို `ဝါး … ဘာေြပာသွားေသးတုန်း ဟင်´ လို့ လာလာမေမးနဲ့။ ြဖူြဖူေကျာ်သိန်းအသံနဲ့ `စကားေြပာတုန်းမှာ အိပ်အိပ် မသွားနဲ့ေလ..´ လို့ ြပန်ေြဖလိုက်မှာ။ ေဒါက်တာဘေမာ်ြကီးတုန်းက ဘယ်လိုခန့်တာ။ စဝ်ေရွှသိုက်ြကီးနဲ့ မဟာေဒဝီက ဘယ်လိုကျက်သေရရှိတာနဲ့ သတင်းစာထဲက ဓါတ်ပံုေလာက်ြကည့်ြပီး မစားရ ဝခမန်း ချီးမွှန်းခန်းဖွင့်တတ်တဲ့ တို့ဘိုးတို့ဘွားများ ြမင်ေစချင်လိုက်တာကွယ်။ ေြမးတို့ေခတ်မှာလည်း ညံ့ပါဘူးဗျာ လို့။ အဆင်းထယ်သလို အချင်းဘယ်လိုရှိေလမလဲဆိုတာေတာ့ ပိတ်ကားေပါ်မှာပဲ ကိုယ်တိုင် ရှုစားြကေတာ့ေနာ်။ အနှိပ်သည်ငတိုးေြပာရင် ေသာတာမှတ်ေနဦးမယ်။
ဒီအချိန်ကျမှေတာ့ ယုန်ကေလး နှာေစးြပေနလို့လည်း မထူးေတာ့ပါဘူး။ သို့ေသာ်လည်း “အသက်ဉာဏ်ေစာင့်၊ ဥစ္စာကံေစာင့်၊ ေြမေဈးေကာင်းေတာ့ မီးကင်းေစာင့်” ဆိုသလို လွန်ေလြပီးေသာ အတိတ်ကာလက ြခေသင့်္ြကီးေတွရဲ့ ခံတွင်းရနံ့အေြကာင်းပဲ ေြပာြကရေအာင်ေလ။ အန္တရယ်ကင်း၊ ေဘးရှင်း၊ ြဂိုလ်ေြပနံေြပ။ ထံုးစံအတိုင်း သင်ခန်းစာယူစရာ အတုယူစရာ ပံုပမာကေလးေတွလည်း ခိုင်းနှိုင်းရင်းေပါ့။
ြမန်မာရာဇဝင်ေတွ ြပန်ဖတ်လိုက်ရင် ေရွှဘုန်းေတာ် ေနနှုန်းေလျှာ်က အစချီလို့ ဘဝရှင်မင်းတရားြကီးေတွ အဆက်ဆက် တိုင်းကားြပည်ရွာ သာယာဝေြပာေစဖို့၊ ဘာသာ၊ သာသနာ ေရာင်ဝါထွန်းလင်းေစဖို့ ြကိုးပန်းခဲ့ြကြပီး မေအာင်ြမင် ကျရှံုးသူတိုင်းကေတာ့ တိုင်းြပည်ရန်ေညှာင့် အဖျက်အေမှာက်ေတွ အြဖစ် မှတ်တမ်းတင်ထားတာ ေတွ့ရမှာပါ။ နိုင်သူေရးစတမ်းမို့ ထင်ပါရဲ့။ ဆရာြကီးနိုင်ပန်းလှရဲ့ ရာဇာဓိရာဇ်အေရးေတာ်ပံုကျမ်းထဲက မွန်ရာဇဝင်မှာေတာ့ အသည်သား၊ အရပ်သား၊ စစ်သည်ရဲမက်များပါမကျန် ဇာတ်ေကာင်စရိုက်စံုစံုလင်လင်နဲ့ဖတ်ရလို့ ကိုရီးယားနန်းတွင်း ရာဇဝင်ကားြကီးေတွထက်ေတာင် စိတ်ဝင်စားဖို့ေကာင်းပါတယ်။
အဲဒါ စာေရးြခင်း အနုပညာ သက်သက်ေြကာင့်မဟုတ်ပဲ မူးြကီးမတ်ရာ၊ ေသနာပတိ၊ မင်းညီမင်းသားများသာမက တိုင်းသူြပည်သား ရဟန်းရှင်လူများရဲ့စရိုက်ကိုပါ အေရးအရာေပးြပီး မှတ်တမ်းတင်ထားလို့ ြဖစ်ပါတယ်။ ဒါေြကာင့် နိုင်ငံတည်ေထာင်တဲ့အခါမှာ ဘုန်းလက်ရံုး တန်ခိုးထွားတဲ့ ဘုရင်မင်းတရားြကီးရဲ့ ဦးေဆာင်မှုအရည်အချင်းက မရှိမြဖစ်လိုအပ်သလို စည်ပင်ဖွံြဖိုးဖို့ရာကေတာ့ မူးြကီးမတ်ရာ ဝန်ေတာ်လွှတ်ေတာ်တို့ရဲ့ အခန်းကဏ္ဍက အေရးပါလာပါတယ်။ တိုင်းြပည်ဥေသျှာင်ြဖစ်တဲ့ မင်းတရားြကီးနဲ့ တိုင်းြပည်ဦးေနှာက်ြဖစ်တဲ့ ဝန်မင်း အမတ်မင်းများဟာ မနှီးေနှာလို့ မရပါဘူး။
မေဟာ်သထာသုခမိန်ရှိတဲ့ မိတ္ထီလာြပည်ဟာ ေကးဝဋ်ပုဏ္ဏားရှိတဲ့ စူဠနီြဗဟ္မဒတ်မင်းြကီးရဲ့ တစ်ရာေသာ ထီးေဆာင်းမင်းတို့ကို ြကံ့ြကံ့ခံနိုင်တာ အနုြမူလက်နက်ြကီးရှိလို့၊ တရုတ်က ဗီတိုအာဏာနဲ့ ကာကွယ်ေပးထားလို့မဟုတ်ပါဘူး။ သုခမိန်တစ်ဦးရဲ့ ဉာဏ်ပညာ အေြမှာ်အြမင် သက်သက်ေြကာင့်သာ ြဖစ်ပါတယ်။ (ဒါေြကာင့်မို့ တို့လည်း အေြမှာ်အြမင်ရှိရှိ ေြမေအာက်ဥမင်ြကီးေတွ တူးေနတာေပါ့ကွာ။ ဒီအကွက်ေတွက ဘုန်းြကီးေကျာင်းမှာ သင်ပုန်းြကီးကုန်ကတည်းက တတ်ြပီးသား) ရုပ်ေသးပွဲကလို့ တိုင်းေတာ်ြပည်ေတာ်တည်ရင်ေတာင် ဝန်ေလးပါးက အရင်စထွက်ရတာမို့ ဘယ်မင်းလက်ထက်မှာပဲြဖစ်ြဖစ် ဝန်မပါပဲ ြပည်တည်လို့ ဘယ်ရလိမ့်မလဲ။ (အခုေတာ့ ြပည်ေတာင် မှည့်ေလာက်ြပီ) ဒါေြကာင့် ြကံုတုန်းြကံုခိုက် ြမန်မာရာဇဝင်ထဲက အင်မတန်ထင်ရှားတဲ့ သုခမိန်ြကီးနှစ်ဦးအေြကာင်းကို ေြပာြပချင်ပါတယ်။ ကုန်းေဘာင်ဆက်ထဲမှာ ဝန်ြကီးေတွအေြကာင်း သိပ်မြကားဖူးဘူးဆိုရင်ေတာင် အဲဒီနှစ်ေယာက်ကိုေတာ့ သိကိုသိရမှာပါ။ ကင်းဝန်မင်းြကီးဦးေကာင်း နဲ့ ေယာအတွင်းဝန်ဦးဘိုးလှိုင်ပါတဲ့။
ေယာမင်းြကီးဦးဘိုးလှိုင်ကေတာ့ မျိုးရိုးကိုက မူးရိုးမတ်ရိုး ြပည်ေစာင့်ြပည်စိုး ဘမျိုးဘိုးတူ အနွယ်ထဲက ြဖစ်ပါတယ်။ အဘိုးြဖစ်သူ ေရွှြပည်ဝန်ဦးေတာဟာ ဘိုးေတာ်ဘုရားရဲ့ လက်ဝဲဝင်းမှူး ြဖစ်ပါသတဲ့။ အေဖြဖစ်သူ ယင်းေတာမင်းြကီးဦးတုတ်ကေတာ့ ဘြကီးေတာ်မင်းတရားရဲ့ စစ်သူြကီးြဖစ်ြပီး သာယာဝတီမင်းနဲ့အတူ ထီးနန်းအရိုက်အရာကို ြကိုးပမ်းေပးခဲ့သူြဖစ်ပါတယ်။ သူလည်းပဲ ေရွှြပည်ဝန်ြဖစ်ခဲ့သလို ေနာက်ဆံုး ေြမးြဖစ်သူဦးဘိုးလှိုင်လက်ထက်အထိ ေရွှြပည်ဝန်ြကီးရာထူးနဲ့ ဆက်ခံေြမှာက်စားခဲ့ြကပါတယ်။ ဒီလို သားစဉ်ေြမးဆက်ေကာင်းစားတာများ ဘာဆန်းသလဲ။ လူြကီးသားသမီးေတွ ေကာင်းစားတာ ထံုးစံပဲဟာ လို့ ထင်ရင်ေတာ့ တက်တက်စင်ေအာင် မှားပါလိမ့်မယ်။ ဘိုးေတာ်လက်ထက်က ဝန်ြကီးသားဟာ ဘြကီးေတာ်လက်ထက်မှာ စစ်သူြကီးြဖစ်ခဲ့တာေတာ့ မှန်ပါရဲ့။
နန်းမေတာ်မယ်နုနဲ့ စလင်းစားေမာင်အိုတို့ နန်းတွင်းမှာ ေမွှေနှာက်ခေလာက်ဆန်လာတဲ့အခါမှာ သာယာဝတီမင်းသားနဲ့အတူ ပုန်စားြခားနားတဲ့အထဲမှာ သူ့အသက်ကို ဖက်နဲ့ထုပ်ခဲ့ရပါတယ်။ ေနာက်ေတာ့ သူဖက်နဲ့ထုပ်ြပီး ထီးနန်းယူေပးတဲ့ သာယာဝတီမင်းကပဲ သူ့အသက်ကို လှံနဲ့ထိုးလို့ နှုတ်ယူသွားတာကေတာ့ ကျပင်းမိဖုရားက သူ့သားေတာ် ပုဂံမင်းသားကို နန်းတက်ေစချင်တာေြကာင့် ကျူပင်ေတွ လိုက်လိုက်ခုတ်ရာမှာ စြကာမင်းသား၊ ြပည်မင်းသား၊ အေနာက်နန်းမေတာ် မြမကေလးတို့နဲ့အတူ မျက်စိစပါးေမွှးစူးသွားလို့ပါတဲ့။
အဲဒီအချိန်က ေမာင်ဘိုးလှိုင်ကေလးေတာင် မဲထီးဆရာေတာ်က ဝှက်ထားေပးြပိး ကိုရင်ဝတ်ေပးလိုက်လို့ အသက်ချမ်းသာရာရရှာပါသတဲ့။ အင်မတန်ဆိုးတဲ့ရာဇဝင်ြကီးကို ေအာ်ဂလီဆန်စွာ ေနာက်ေြကာင်းလှန်ရတဲ့ အေြကာင်းကေတာ့ အေဖဝန်ြကီးမို့လို့ သားကဆက်ခံလိုက်တာမဟုတ်ဘူး။ ေြခမဲ့လက်မဲ့ ခိုကိုးရာမဲ့ဘဝကေန ကိုယ့်ပညာ ကိုယ့်အရည်အချင်းနဲ့ မိေမွဘေမွကို ဆက်ခံနိုင်ေအာင် ြကိုးစားခဲ့တဲ့ ပညာရှိ၊ သူေတာ်ေကာင်း၊ အမျိုးေကာင်းသားစစ်စစ် ြဖစ်တယ်ဆိုတာကို ထင်ရှားေစချင်လို့ပါ။
ကင်းဝန်မင်းြကီးဦးေကာင်းကေတာ့ ချင်းတွင်းအေနာက်ဘက် ဗန့်ကျီနယ်က ြဖစ်ပါသတဲ့။ မျိုးရိုးအမည်အရည် ထင်ရှားတဲ့အထဲကမဟုတ်ပဲ ပုဂံမင်းလက်ထက်က ဗားကရာဆရာေတာ်ထံမှာ စာသင်လာတဲ့ ကိုရင်တစ်ပါးသာြဖစ်ပါသတဲ့။ မင်းတုန်းမင်းသား အထွဋ်အထိပ်ေရာက််တဲ့အခါ ငယ်ဆရာကို လူြပန်ေတာ်ြဖစ်ေစြပီး ပခန်းမင်းြကီးခန့်အပ်ခဲ့သလို ဆရာေတာ်ရဲ့ တပည့် ရှင်အာသဘကိုပါ အိမ်ေတာ်ဘဏ္ဍာစာေရးအြဖစ်ကစလို့ တစတစ ေြမှာက်စားလာခဲ့ပါသတဲ့။ စာေပကျမ်းဂန် အေြမှာ်အြမင်နဲ့ ဂုဏ်သတင်းေကျာ်ေစာမှုချင်းမှာ မတိမ်းမယိမ်းရှိေကာင်းရှိနိုင်ေပမယ့် ဝန်မင်းနှစ်ပါးမှာ ေြဖာင့်ေြဖာင့်ြကီးဆန့်ကျင်ေနတဲ့ အချက်ကိုလည်း သွားေတွ့မိပါတယ်။ ဆက်ြပီး ေဆွးေနွးြကည့်ရေအာင်ေနာ်။
ဦးဘိုးလှိုင်ဟာ မူးရိုးမတ်ရိုး ထီးထဲနန်းထဲမှာ လူြဖစ်လာရတာမို့ ထီးဓေလ့ နန်းဓေလ့ေတွဟာ သူ့အတွက် အထူးအဆန်းေတာ့ မဟုတ်ပါဘူး။ ေကာင်းတာေတွ အကုန်သိသလို ဆိုးတာေတွလည်း ဘဝနဲ့ရင်းလို့ နင့်ေနေအာင် သိြပီးသားြဖစ်ပါတယ်။ မင်းပါးခစား ကမ်းနားသစ်ပင်ဆိုတဲ့သေဘာကိုလည်း ေနာေကျေနေအာင် သိတာေပါ့။ ြကက်ဥအေရာင် တိမ်ေတာင်သဖွယ် မင်းေရးကျယ်တဲ့ သေဘာကိုလည်း ၁၆နှစ်သားဘဝက ြမဝတီမင်းြကီးဦးစနဲ့အတူ စြကာေဒဝီမိဖုရားြကီးအိမ်ေတာ်မှာ ခိုလှံုရစဉ်ကတည်းက သိခဲ့ြပီးသားေပါ့။ ကုန်းေဘာင်မင်းဆက်ရဲ့ နန်းတွင်းအရှုပ်အေထွးေတွကို သူ့ေလာက်အတွင်းကျကျ သိနိုင်မယ့်သူ ရှားပါတယ်။
ရာထူး၊ ဩဇာ၊ အာဏာဆိုတဲ့ သေဘာေတွကို လှစ်လျူရှုြပီး တိုင်းြပည်ေကာင်းစားဖို့ တစ်ခုတည်းကိုသာ စဉ်းစားေတွးေတာခဲ့ပါတယ်။ ဒီအတွက် အြကိမ်ြကိမ် အခါခါ ရာထူးကျခဲ့ြပီး အိမ်သူြဖစ်တဲ့ မင်းြကီးကေတာ်ကိုယ်တိုင် ေဈးေရာင်းေဈးဝယ်၊ ဗိုင်းငင် ဝါဖတ်၊ ယက္ကန်းခတ်ေစသလို သူကိုယ်တိုင်လည်း ဥယျာဉ်စိုက်စားတတ်ပါသတဲ့။ တကယ့်ပညာရှိအစစ်တို့ရဲ့ ပညာမာနဆိုတာ ဒါကိုမှ မေခါ်ရင် ဘာကိုသွားေခါ်ရမလဲဗျာ။ `မှန်နင်းကီးေြကာင်းပါဖရား´ ဆိူတဲ့ ပုဏ္ဏားေတာ်ေတွထဲမှာ မပါတာေတာ့ ေသချာပါတယ်။
ဦးေကာင်းကေတာ့ ဦးဝိသုဒ္ဓဆီမှာ ပညာသင်ဆဲ၊ မင်းတုန်းမင်းသားက စာတတ်သာမေဏတစ်ပါး လာပင့်ကတည်းက ြကီးပွားစရာ အမှီေကာင်းေတာ့ ရပဟဲ့လို့ နန်းေတာ်ထဲကို ဒိုင်ဗင်ပစ်ဝင်ခဲ့သူပါ။ ပညာပိုင်းမှာေတာ့ သူလည်းချို့တဲ့တယ်လို့ မြကားဖူးပါဘူး။ သို့ေသာ် ေဗာင်းေတာ်ညှိတ် စိတ်ေတာ်သိတဲ့ အရာမှာေတာ့ ေမာင်ဘိုးလှိုင်တို့ အများြကီးေနာက်ေကာက်ကျပါတယ်။ မင်းတုန်းမင်းက ဘုန်းြကီးလူထွက် လူပျိုသိုးဝန်ြကီးြဖစ်ေနတာ ြကည့်မရလို့ ကွယ်လွန်သွားတဲ့ သူ့တရားသူြကီးကေတာ် ဆင်ြကန်မယ်ဆိုတာနဲ့ ေနရာချေပးတဲ့အခါ အဲဒီအသက်ေြခာက်ဆယ်နီးနီး မုဆိုးမအဘွားြကီးကို တရိုတေသကို ေပါင်းပါသတဲ့။
ေကာင်းချစ်တဲ့မမြကီး အသက် ၇၀ ေကျာ်ေတာ့မှ ေြခဆုပ်လက်နယ်ြပုစုဖို့ လူလိုပါတယ်ဆိုြပီး အရွယ်ေတာ် သူငယ်မေလးတစ်ေယာက်ကို ေဆးေပးမီးယူ ထပ်ေပါင်းရှာသတဲ့။ ဒါမျိုးေတွက ဝန်ြဖစ်သွားရင် လူမတတ်လည်း လက်ဖက်ထုပ်ကတတ်သွားတာ အခုမှ မဟုတ်ဘူးေနာ်။
ရှင်ဘုရင်ေြပာသမျှ ဗျာဒိတ်ပန်းလို ဦးထိပ်ပန်ဆင်ြပီး ဘာတစ်ခုမှမေြပာရဲ မဆိုရဲနဲ့ ပျပ်ဝပ်ကျိုးနွံ ေနတာမျိုးေတာ့ မဟုတ်ပါဘူး။ တခါတခါေတာ့ အထွန့်တက်တတ်ပါတယ်။ တိန္တုကဇာတ်ေတာ်ပျို့ အေရးေကာင်းတာနဲ့ ပခန်းြကီးနယ် သေြပငါးရွာစားေပးတဲ့အခါ `အဲဒါမလိုချင်ပါဘူး။ ရွာသစ်ြကီးရွာစားပဲေပးပါ´ လို့ ေတာင်းမိတုန်းကတစ်ခါ၊ ဒဂံုြမို့ဝန်ဘဝတုန်းက သူလည်းပဲ ေရွှထီးေဆာင်းချင်ပါတယ်။ `အခွင့်ေပးသနားပါ´ လို့ ပူဆာတုန်းကတစ်ခါ၊ မုန်တိုင်ပင်ရွာက သူ့ေဆွမျိုးေတွ ေဝပံုကျ ေသနတ်စုအမှုထမ်းအြဖစ် ေချာဆွဲခံရတုန်းက `လွတ်ြငိမ်းခွင့်ေပးပါ´ လို့ ေလျှာက်တင်တုန်းကတစ်ခါ၊ အေငါက်အငမ်းခံရတာနဲ့ `မှားပါြပီဖျား။ ေနာက်မလုပ်ေတာ့ပါဖျား။ ချမ်းသာေပးေတာ်မူပါဖျား။´ နဲ့ ဒိုးဆလံ တင်းဆလံ သ ခဲ့ရပါသတဲ့။
ဒီအမှားမျိုးကေတာ့ မေထာင်းတာပါဘူး။ ေြပာမှားဆိုမှားေလာက်ရှိတာ။ သို့ေသာ်လည်း တခါမေတာ့ ရှင်ဘုရင်ကိုယ်တိုင်ေတာင် မေငါက်နိုင်မငမ်းနိုင်၊ ငိုင်ဆင်းသွားရတဲ့ ေသာက်ကျိုးနည်းအမှားြကီးတစ်ခုကိုလည်း ကျူးလွန်မိပါေသးတယ်။ ထံုးစံအတိုင်း နိုင်ငံြခားခရီးစဉ်တစ်ခုမှာေပါ့။ ဥေရာပတိုက်ကို ြမန်မာသံအဖွဲ့ေခါင်းေဆာင်အြဖစ်နဲ့ ေရာက်သွားတာဆိုေတာ့ မျက်စိေတွ နားေတွ ပွင့်သွားြပီး စီးပွားေရးအကွက်ေတွြမင်သွားေလေတာ့ အဂင်္လန်က ဘုရင်မြကီးနဲ့ မိုးကုတ်ေကျာက်တွင်း အေရာင်းအဝယ်စာချုပ် ချုပ်ခဲ့သတဲ့။ ရှင်ဘုရင်က `မင့် အဲဒီအာဏာ ငါအပ်နှင်းေတာ်မူလိုက်သလား။´ လို့ တစ်ခွန်းတည်းမိန့်ြပီး မိဖုရားြကီးငယ်ေတွ အကုန်ေခါ်၊ `ေဈးေတာင်းေခါင်းရွက်ဖို့ ြပင်ြကေတာ့ မမတို့´ လို့ ဆိုပါသတဲ့။ ေကျာက်တွင်းေလးတစ်တွင်းနဲ့များ ြဖစ်ေနလိုက်ြကတာေနာ်။
ကမ်းလွန်ေရနံေတွ၊ သဘာဝဓါတ်ေငွ့ေတွ၊ ေရအားလျှပ်စစ်ေတွဆိုရင် ငုတ်တုတ်များ နတ်ရွာစံသွားမလား မသိပါဘူး။ ဘာမှမပူပါနဲ့။ ဘာဘူဆိုတာ ကုလား၊ ဟစ်ေဟာ့ပ်မှာ စတား။ ကယ်မယ့်သူရှိပါတယ်။ အမရပူရမှာ အရာကျလို့ အကျယ်ချုပ်နဲ့ ြခံစိုက်စားေနတဲ့ ဦးဘိုးလှိုင်ကို `ကိုကိုကယ်ရင် လွတ်ေြမာက်ခွင့်ရမယ့် အချစ်ပါကွယ်´ ဆို ြပန်ေခါ်လိုက်တာေပါ့။
တကယ့်ပညာရှိအစစ်ဆိုတာ အကျယ်ပဲချုပ်ချုပ်၊ အကျဉ်းပဲချချ၊ ကွန့်ြမူးတတ်တဲ့ ဦးေနှာက်နဲ့ အသိဉာဏ်ကိုေတာ့ ချုပ်လို့ေနှာင်လို့ မရဘူးေလ။ အရာကျလို့လည်း သိမ်ငယ်မေနခဲ့ဘူး။ အေရးေတာ်ေပါ်လို့ ရာထူးြပန်ရေတာ့လည်း `ငါမပါ ဘယ်ဟာမှ မြဖစ်ပဲကိုး။ ခုေတာ့ ငါ့တန်ဖိုးသိြပီ မဟုတ်လား´ လို့လည်း ေဈးကိုင်ြပီး မာန်တက်မေနပါဘူး။ ဘယ်ေလာက်ြကည်ညိုစရာေကာင်းလိုက်သလဲ။ စာချုပ်ချုပ်ဖို့ ေရာက်လာတဲ့ ကိုယ်စားလှယ်ေတာ်ေတွကို နန်းစဉ်ပတ္တြမားေတွ တစ်လံုးြပီးတစ်လံုး ထုတ်ြပြပီး ေဈးြဖတ်ခိုင်းသတဲ့။ ေနာက်ဆံုးေတာ့ တန်ဖိုးမြဖတ်နိုင်တဲ့ သက်ေသကို ငေမာက်ပတ္တြမားြကီးနဲ့ အခိုင်အမာြပြပီးတဲ့ေနာက် `ဒီေကျာက်ကေလး ေလးငါးလံုးေလာက်ကိုေတာင် ေဈးမြဖတ်နိုင်ပဲနဲ့၊ ဒါမျိုးေကျာက်ေတွ ရာေထာင်ချီထွက်တဲ့ ေကျာက်တွင်းတစ်တွင်းလံုးက ဘာနဲ့ဝယ်ြကမှာတုန်း´ လို့ ပွဲသိမ်းလိုက်ပါသတဲ့။ အဂင်္လိပ်ေတွကပဲ အာရေက မေပးတတ်လို့လား။ ပွဲစားလုပ်မယ့် တရုတ်၊ကုလားေတွ မရှိလို့လားေတာ့ မသိပါဘူး။ အေရာင်းအဝယ်ြကီးကေတာ့ ေအာင်ြမင်စွာ ပျက်သွားေလသတည်းေပါ့။
သူတို့နှစ်ေယာက်အေြကာင်းယှဉ်ြပီးေရးေနလို့ ဦးဘိုးလှိုင်ကိုေတာ့ ေြမှာက်ပင့်ထားလိုက်တာ၊ ဦးေကာင်းကျေတာ့ ဘယ်လိုနှိပ်ကွပ်ထားတာ လို့ေတာ့ မြမင်ေစချင်ပါဘူး။ အဲဒီဦးေကာင်းကိုေရာ ဦးဘိုးလှိုင်ကိုပါ လွန်ြပီး ပညာရှိတို့ရဲ့ ဂုဏ်ရည်ဆိုတာကို ြမင်ေအာင်ေတွးြကည့်လိုက်ပါ။ ဘယ်ဘုရင် ဘယ်မင်းလက်ထက်မှာပဲြဖစ်ြဖစ် ပညာရှိစစ်စစ်၊ သူေတာ်ေကာင်းစစ်စစ်၊ အမျိုးေကာင်းသားစစ်စစ်ဆိုတာ ဘယ်လိုေနရထိုင်ရ၊ ရပ်တည်ကျင့်သံုးရသလဲဆိုတာကို သင်ခန်းစာယူြကည့်ရေအာင်လား။
သူ့နည်းသူ့ဟန်နဲ့ ကိုယ်စီကိုယ်စီ အစွမ်းအစရှိရှိ ြကိုးစားခဲ့ြကတဲ့ ြမန်မာပညာရှိြကီးနှစ်ေယာက်ဆီမှာ တူညီတဲ့ ရည်ရွယ်ချက်တစ်ရပ်လည်း ရှိပါေသးတယ်။ ြမန်မာြပည်ြကီး တိုးတက်ေကာင်းစားဖို့ပါ။ သို့ေသာ် ြကိုးပန်းြကတဲ့ လမ်းစဉ်ချင်းကေတာ့ ေြဖာင့်ေြဖာင့်ြကီး ဆန့်ကျင်ေနေလရဲ့။ ဦးဘိုးလှိုင်က ရှင်ဘုရင့်မျက်ေစာင်း အေြကာင်းသံုးပါးမေရွးမှန်း ေကာင်းေကာင်းသိထားသူမို့ အရာကျဖို့ အကျဉ်းကျတာခံနိုင်ဖို့ အြမဲြပင်ဆင်ထားြပီး မှန်ကန်တဲ့ဘက်က အြမဲရပ်တည်ခဲ့ပါတယ်။ အထုပ်အထည်စုေဆာင်း၊ စပွန်ဆာေကာင်းရှာေဖွ၊ ထွက်ေြပးစရာ ဂယ်ေပါက်ရှာြပီး ြပင်ဆင်တာမဟုတ်ဘူးေနာ်။ သားမယားများကိုယ်တိုင် ေဈးေတာင်းေခါင်းရွက်လို့ ကိုယ်တိုင်လည်း ဓါးမဦးချ စိုက်ပျိုးလုပ်ကိုင်စားတာ။ ြခေသင့်္မှန်ရင် ြမက်မစားဘူးဆိုတာ သူတစ်ေယာက်ပဲ ေတွ့ဖူးေသးတယ်။ အဲဒီလိုေနရင်းကမှ ေနာင်လာေနာက်သား ေလ့လာမှတ်သားစရာ ကျမ်းအေစာင်ေစာင်ကို ေရးသားြပုစုခဲ့ပါတယ်။
ဥတုေဘာဇနေဆးကျမ်း၊ ရာဇဓမ္မသဂင်္ဟကျမ်း၊ လီပိဒီပိကာေခါ် ြမန်မာဘာသာြဖင့် ေြကးနန်းရိုက်နည်းကျမ်း စတာေတွ အြပင် မန္တေလးြမို့မှာ အထင်ကရြမင်နိုင်တဲ့ မဟာအတုလေဝယန် ေခါ် အတုမရှိေရွှေကျာင်းေတာ်ြကီးကို တာဝန်ယူေဆာက်လုပ်ခဲ့တဲ့ ပိသုကာအေကျာ်ြကီးလည်း ြဖစ်ပါသတဲ့။
ဦးေကာင်းကေတာ့ သူ့တိုင်းြပည်တိုးတက်ရာတိုးတက်ေြကာင်းကို သူကိုယ်တိုင်ပဲ ဦးစီးဦးေဆာင် ထမ်းရွက်လိုပံုရပါတယ်။ ကိုယ့်ေြခကိုယ့်လက်ြဖစ်ဖို့ ဆင်ြဖူမရှင်မိဖုရားြကီးနဲ့ေပါင်းြပီးမှ မင်းတုန်းမင်းြကီးအလွန်မှာ သူ့ဩဇာေညာင်းမယ့် ရုပ်ေသးမင်းေလာင်းကို ဖုတ်သွင်းရထားမလွှတ်ပဲ ကျူခုတ်ေတာရှင်းတဲ့ အတတ်နဲ့ စီရင်ပါတယ်။ အဲဒီအချိန်ကစလို့ သူကိုယ်တိုင်စထားတဲ့ နိုင်ငံေရးဇာတ်ကို ဆံုးေအာင်လိုက်ကရတာ ေနာက်ဆံုးမှာ သူကိုယ်တိုင်ေတာင် ဘဝဇာတ်ဆရာအလိုကျ ငိုကရတဲ့ လူြကမ်းြကီး အမျိုးသားသစ္စာေဖာက်ြကီးဘဝနဲ့ ဇာတ်သိမ်းရပါတယ်။ ဦးေကာင်းလိမ်ထုတ် သီေပါြပုတ် လို့လည်း ကမ္ဗည်းအတင်ခံရတယ်။
ကဲ .. ချစ်စွာေသာ ပညာရှိ၊ သူေတာ်ေကာင်း၊ အမျိုးေကာင်းသား၊ အမျိုးေကာင်းသမီး စာရှုသူအေပါင်းတို့ေရ။ (ဘုရား ဘုရား၊ တစ်ခုေလာက် မစစ်ဘူးလို့ြငိသွားရင် အဆဲခံရသလိုနာမယ့် ဂုဏ်ပုဒ်ေတွပါလား) ဦးဘိုးလှိုင်ကိုလည်း ေကျာ်ြပီးြကည့်ပါရဲ့။ ဦးေကာင်းကိုလည်း လွန်ြပီး ြမင်ပါရဲ့။ ဒါနဲ့များေတာင် ပညာရှိ ဂုဏ်ရည်ဆိုတာကို မြမင်ေသးပဲ ဆန့်ကျင်ဘက်အရည်အချင်းရှိတဲ့ ဟိုလူဒီလူေတွကို မေထာ်မနမ်း လှမ်းလှမ်းြပီး ြမင်ေယာင်လာရင်ေတာ့ သားသား ပေယာဂ မပါဘူးေနာ်။ သူတို့ကိုလည်း ေကျာ်ြကည့်ပလိုက်ပါကွယ်။
ဒါမှပဲ စိတ်ချမ်းသာေပလိမ့်မယ်။ ေတာစပယ်ပန်းကေလးေတွများ ဖက်နဲ့ထုပ်ထားရင်ေတာင် အဲဒီဖက်ချည့်သက်သက်မှာ အနံ့စွဲကျန်ခဲ့သတဲ့။ ပညာရှိ အဆံုးအမစကားဆိုတာလည်း စာထဲေပထဲ ဖတ်ရရံုနဲ့ေတာင် အသိဉာဏ်အလင်းဓါတ် ရေစနိုင်သတဲ့။ ေခွးေသေကာင်ပုပ်ေတွနဲ့ေတာ့ ကွာေပမေပါ့ကွယ်။
(ကျမ်းကိုး ။ ကုန်းေဘာင်ရှာပံုေတာ် / ညိုြမ)
0 comments:
Post a Comment