• `ြမစ်ြကီး​​ဧရာဝတီ / ြမင့​်​ြမင့​်​ခင်´

    သီချင်း​​က​​ေလး​​​ေတွအ​​ေြကာင်း​​ မ​​ေရး​​ြဖစ်တာ ​​ေတာ်​​ေတာ်ြကာပါြပီ။ ဘူတန်မှာတုန်း​​ကှန်မှ စာအုပ်စာတမ်း​​ ​​ေြခမဲ့​​လက်မဲ့​​နဲ့​​​ေပမယ့​်​ အင်တာနက်ထဲက ​​ေမွှ​​ေနှာက်လို့​​ တစ်​​ေန့​​တစ်ပုဒ်​​ေလာက် မှန်မှန်တင်ြဖစ်​​ေသး​​တယ်။ ြမန်မာြပည်လည်း​​ ြပန်​​ေရာက်​​ေရာ သီချင်း​​တစ်ပုဒ်ကို သံုး​​လ​​ေလာက် တင်ယူရတယ်။ ​​ေနာက်ဆံုး​​​ေရး​​တဲ့​​ သီချင်း​​နှစ်ပုဒ်ဟာ တကယ်ကို သံုး​​လ​​ေကျာ်ြကာ​​ေအာင် တင်ယူရတာပါ။ ​

    ​ေရး​​ထား​​တဲ့​​အချိန်နဲ့​​ ဖတ်ရတဲ့​​အချိန် သိပ်ကွာသွား​​ရင် မပုပ်မသိုး​​သွား​​ဘူး​​ဆိုရင်​​ေတာင် မလတ်ဆတ်​​ေတာ့​​တာမို့​​ ဆက်မ​​ေရး​​ချင်​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ဟိုကသည်က သီချင်း​​နုတ်စ် ဖတ်ချင်ပါတယ်ဆိုတဲ့​​စူ​​ေတွကို အား​​နာနာနဲ့​​ပဲ ရှင်း​​ြပရတယ်။ ကိုယ်တိုင်ကလည်း​​ အင်တာနက်နဲ့​​ အိုး​​စား​​ကဲါခဲ့​​ြပီကိုး​​။ မြကာ​​ေသး​​ခင်က စိတ်ထဲမှာ တမ်း​​တမ်း​​တတ နား​​​ေထာင်ချင်လာတဲ့​​ သီချင်း​​က​​ေလး​​ကို စ​​ေတး​​တပ်စ်မှာ ချဉ်ြခင်း​​တပ်လိုက်တဲ့​​အခါ တင်ြပီး​​သား​​ သီချင်း​​လင့​်​ခ် ​​ေပး​​လာသူ​​ေတွ ​​ေတာ်​​ေတာ်များ​​များ​​ရှိလို့​​ ဒီတခါ​​ေတာ့​​ ဝမ်း​​သာအား​​ရ သီချင်း​​က​​ေလး​​​ေတွအ​​ေြကာင်း​​ ြပန်လှည့​်​လိုက်ရ​​ေအာင်​​ေနာ်။ အလွမ်း​​​ေြပ​​ေပါ့​​။ လွမ်း​​စရာ​​ေကာင်း​​ချက်က​​ေတာ့​​ ဘာ​​ေြပာ​​ေကာင်း​​မတုန်း​​ဗျာ။ နံမယ်ကိုက ြမစ်ြကီး​​ဧရာဝတီပါတဲ့​​။ အံတီ​​ေဘဘီြကီး​​ဆိုထား​​တဲ့​​ ရုပ်ရှင်သီချင်း​​က​​ေလး​​ ထင်ပါရဲ့​​။ က​​ေလး​​ဘဝတုန်း​​က​​ေတာ့​​ `​​ေအ … ဧရာဝတီ..။ ြမစ်ြကီး​​ဧရာဝတီ…။ မိြကီး​​ ​​ေလနာသည်..´ လို့​​ ဖျက်ဆိုခဲ့​​တယ်။

    မိြကီး​​ မိငယ်ဆိုတဲ့​​ သူငယ်ချင်း​​နှစ်​​ေယာက် ရှိတယ်​​ေလ။ အခုချိန်မှာ​​ေတာ့​​ သူများ​​​ေတွ ပါး​​စပ်ဖျား​​မှာ ​​ေတာ်​​ေတာ် ​​ေရပန်း​​စား​​လာလို့​​ သံ​​ေယာင်လိုက်ြပီး​​ ငါး​​ပွက်ရာ ငါး​​စာချတာမဟုတ်ပါဘူး​​။ ဧရာဝတီဆိုတဲ့​​အသံြကား​​ရင် တကယ်ကို လွမ်း​​လွမ်း​​​ေဆွး​​​ေဆွး​​ ​​ေြမ့​​​ေြမ့​​ြကင်ြကင် ြဖစ်လာလို့​​ တ​​ေထာင့​်​တနား​​က​​ေန လှိုက်လှိုက်လှဲလှဲ လွမ်း​​စာ​​ေရး​​လိုက်ပါရ​​ေစ။

    ြမန်မာြပည်မှာ လူလာြဖစ်ခဲ့​​ရတဲ့​​ကိုယ်ဟာ အရင့​်​အရင် ဘဝ​​ေပါင်း​​ဘယ်​​ေလာက်ကတည်း​​က ဒီအရပ်ဒီ​​ေဒသမှာ ကျင်လည်ခဲ့​​ရသလဲ​​ေတာ့​​ မသိပါဘူး​​။ ဧရာဝတီလို့​​ ​​ေြပာလိုက်ရင်ြဖင့​်​ ​​ေရှး​​​ေရှး​​ ဘဝဘဝက လှည့​်​လည်​​ေနထိုင်ကျက်စား​​ရာ သံသရာအိမ်တိုင်ြကီး​​တစ်ခုလို ရင်း​​ရင်း​​နှီး​​နှီး​​ ခံစား​​ရပါတယ်။ ​​ေကျာင်း​​​ေနဖူး​​တဲ့​​သူတိုင်း​​၊​ ပထဝီသင်ဖူး​​တဲ့​​သူတိုင်း​​ ဧရာဝတီဟာ တို့​​နိုင်ငံရဲ့​​ အသက်​​ေသွး​​​ေြကာြကီး​​ပါလား​​ လို့​​ အလွယ်တကူ သ​​ေဘာ​​ေပါက်နိုင်ပါလိမ့​်​မယ်။ မယံုရင် သူမပါပဲနဲ့​​ ြမန်မာြပည်​​ေြမပံုကို တစ်ခါ​​ေလာက် ဆွဲြကည့​်​ပါလား​​။ ဘယ်​​ေလာက် ဟာလာဟင်း​​လင်း​​နဲ့​​ အဂင်္ါအစံုြဖစ်လိုက်မလဲလို့​​။ အဲဒါ ပထဝီပဲ ရှိ​​ေသး​​တာ။ လူ​​ေတွ မပါ​​ေသး​​ဘူး​​။ လူ​​ေတွနဲ့​​ အသက်ဝင်လာ​​ေအာင် သမိုင်း​​နဲ့​​ ြကည့​်​ချင်လည်း​​ ြကည့​်​လိုက်ပါဦး​​​ေလ။ ဘယ်မင်း​​ဧကရာဇ်တစ်ပါး​​တ​​ေလကမှ ဘယ်လိုပဲ နိုင်ငံကိုချဲ့​​ထွင်ချဲ့​​ထွင် ဧရာဝတီကို ခွာမသွား​​ခဲ့​​ဘူး​​။ မဏ္ဍိုင်ြပုထား​​တာချည့​်​ပဲ။

    ထား​​ပါ​​ေလ။ ဒါ​​ေတွက လူတိုင်း​​သိြပီး​​သား​​​ေတွ။ မ​​ေြပာချင်ပါဘူး​​။​​ေလာ​​ေလာဆယ်​​ေြပာချင်တာက သီချင်း​​​ေလး​​​ေတွထဲက ဧရာဝတီကို နည်း​​နည်း​​ပါး​​ပါး​​ တီး​​​ေခါက်ြကည့​်​ရ​​ေအာင်။

    `ြမသား​​ငယ်တဲ့​​ ​​ေရယမုန်
    ​​ေငွလှိုင်း​​​ေတွ ြဖူစွာနှင့​်​
    ြမစ်ဧရာနဒီ​​ေြကာမှာ
    ​​ေြမာြကဒိုက်ပံု။
    ကျူဝါး​​ရံု
    တူစံုကွဲ့​​​ေဖာ်​​ေနှာ
    ​​ေရွှဥ​​ေဒါင်း​​ငယ်တို့​​
    ြမိုင်​​ေစာင်း​​မှာတွန်သံချိုလှတယ်
    ကွန်း​​ခိုတဲ့​​​ေတာ ။ ။´ တဲ့​​..။

    က​​ေလး​​ဘဝတုန်း​​က ဖတ်စာအုပ်ထဲမှာ သင်ရတဲ့​​ ခွန်း​​​ေထာက်ကဗျာက​​ေလး​​ပါ။ ဒိုက်ပံု​​ေတွ ကျူ​​ေတာ​​ေတွ​​ေတာ့​​ ရှိပါရဲ့​​။ ဘာဥ​​ေဒါင်း​​မှလည်း​​ မရှိပဲနဲ့​​ လို့​​​ေတာင် ​​ေအာင့​်​​ေမ့​​မိ​​ေသး​​တယ်။ ​​ေနာက်​​ေတာ့​​မှ ြမန်မာဆိုတာ အတိတ်တ​​ေဘာင် စနည်း​​​ေတွနဲ့​​ ​​ေရး​​ြကဆိုြကတယ်လို့​​ သိလာရမှ ​​ေရွှဥ​​ေဒါင်း​​ဆိုတာ ြမန်မာကို ဆိုလိုပါလား​​လို့​​ အဓိပ္ပါယ် ​​ေကာက်တတ်လာပါတယ်။

    သီချင်း​​ြကီး​​သင်ရိုး​​ထဲက သာနိုး​​​ေပျာ်ဖွယ် ြကိုး​​​ေတွထဲမှာလည်း​​ `ဧရာ ဧရာ သီတာြကီး​​။ ​​ေမျှာ်တည့​်​​ေမျှာ်မနီး​​..´ တဲ့​​။ ဧရာဝတီတစ်ခွန်း​​မှ မပါပဲ ဧရာဝတီအ​​ေြကာင်း​​ဖွဲ့​​ခဲ့​​တဲ့​​ သီချင်း​​​ေတွက​​ေတာ့​​ ​​ေြပာလို့​​​ေတာင် ကုန်စရာမရှိပါဘူး​​။ `​​ေအာက်​​ေြပကို ​​ေလှ​​ေတာ်ထိုး​​ ပိုး​​မှာလိုက်တယ် ​​ေလ​​ေလ့​​..´ တို့​​၊​ `​​ေကာက္ကလံ ​​ေြမာက်ကိုလှည့​်​ခါမှ ြပန်ခဲ့​​မယ် ​​ေရွှညာသူရဲ့​​ ​​ေငွရှာသူမ​​ေအး​​..´ တို့​​၊​ အစရှိတဲ့​​ ြမစ်ရိုး​​တ​​ေလျှာက်ဘဝ​​ေတွကို သရုပ်​​ေဖာ်ထား​​တာ​​ေတွ​​ေပါ့​​။ သူများ​​​ေတွ​​ေတာ့​​ အရသာခံတတ်မယ်မထင်ပါဘူး​​. ကိုယ့​်​ဘာသာ​​ေတာ့​​ ြကက်သီး​​ြဖန်း​​ြဖန်း​​ထ​​ေအာင် နား​​အရသာရှိတဲ့​​ သီချင်း​​ြကီး​​တစ်ပုဒ်ရှိ​​ေသး​​တယ်။ `စိန်ြခယ်ညီး​​ လင်း​​​ေရာင်နွယ် ​​ေရယာဉ်နန်း​​ ြမန်း​​စံပါယ် သံုး​​​ေရွညာမယ်​​ေလ ငယ်​​ေဆး​​​ေလး​​ သင်း​​သင်း​​​ေမွှး​​´တဲ့​​။ ´စိန်ြခယ်ညီး​​လင်း​​´ လို့​​​ေခါ်တဲ့​​ မွန်သီချင်း​​ပါ။ သူနဲ့​​အစံုလိုက်ရှိတဲ့​​ ​​ေနာက်သီချင်း​​ြကီး​​တစ်ပုဒ်က​​ေတာ့​​ `စိန်ြမရံချယ်´တဲ့​​။ စုန်​​ေတာ်မူ နဲ့​​ ဆန်​​ေတာ်မူ ဆိုြပီး​​ ြမန်မာဘုရင်​​ေတွ ဧရာဝတီြမစ်ရိုး​​တ​​ေလျှာက် ​​ေဖာင်​​ေတာ်ြကီး​​နဲ့​​ ​​ေြခစြကာြဖန့​်​ရင်း​​ အိမ်ြပန်ချင်လာ​​ေအာင် ဖွဲ့​​ဖွဲ့​​နွဲ့​​နွဲ့​​ ​​ေရး​​ထား​​တဲ့​​ ဧရာဝတီဂီတ​​ေတး​​​ေတွပါ။ ​​ေရွှဘို၊​ အင်း​​ဝ၊​ အမရပူရ၊​

    ရတနာပံုက ြမန်မာမင်း​​များ​​ တိဂံုဆံ​​ေတာ်ရှင်ကို ဖူး​​​ေြမှာ်ချင်လာရင်လည်း​​ ဧရာဝတီကပဲ ချီ​​ေတာ်မူရတယ်။ ဟံသာဝတီ နဲ့​​ အင်း​​ဝ သမီး​​​ေယာက်ဖတ​​ေတွ သိြကား​​နဲ့​​အသူရာလို စစ်ြပိုင်ြက​​ေတာ့​​လည်း​​ ဧရာဝတီတလင်း​​မှာပဲ။ နရသီဟပ​​ေတ့​​ြကီး​​ တရုတ်လက်က စစ်​​ေြပး​​လုပ်တာပဲ ြဖစ်ြဖစ် ​​ေနာက်ဆံုး​​ အရှင်နှစ်ပါး​​ ပါ​​ေတာ်မူသွား​​ခဲ့​​တာ​​ေတာင် ဧရာဝတီနဲ့​​ လွတ်ကို မလွတ်ခဲ့​​တာ။ ​​ေနာက်ပိတ်ဆံုး​​ ဧရာဝတီနဲ့​​လည်း​​ ဘာမှမဆိုင်ပဲနဲ့​​ ဧရာဝတီကို နင့​်​​ေန​​ေအာင်လွမ်း​​သွား​​​ေစတဲ့​​ သီချင်း​​ြကီး​​တစ်ပုဒ်ရှိ​​ေသး​​တယ်။ `ယမံုနာ.. သီတာ​​ေသာင်​​ေြခဦး​​မှာလ​​ေလး​​ …။ သနား​​ဖွယ် လူနှယ်​​ေခါ်သံ ထူး​​လို့​​​ေလး​​…´ တဲ့​​။ တြပည်သူမ​​ေရွှထား​​ ဇာတ်ကား​​ထဲမှာ စန္ဒယား​​ဦး​​လှထွတ်ကိုယ်တိုင်ဆိုထား​​တဲ့​​ အဲဒီသီချင်း​​အပိုဒ်က​​ေလး​​ကို ဧရာဝတီြမစ်ကိုြဖတ်ြပီး​​ အ​​ေနာက်ဘက်ကမ်း​​ကူး​​ြကတဲ့​​ စစ်​​ေြပး​​ဒုက္ခသည် အိန္ဒိယတိုင်း​​သား​​​ေတွနဲ့​​ ရိုက်ြပသွား​​တာ နား​​ထဲက​​ေရာ မျက်စိထဲကပါ မထွက်နိုင်​​ေအာင် ​​ေကာင်း​​လိုက်တာ​​ေလ။

    `ကမ်း​​ဆိပ်ရိပ်သာ သီတာ​​ေရယာဉ် ဧရာ​​ေခွဝန်း​​ ​​ေသာင်ထွန်း​​တဲ့​​ တဘက်ကျွန်း​​ဆီ´ ဆိုတာက​​ေတာ့​​ စစ်အတွင်း​​က​​ေရး​​ခဲ့​​တဲ့​​ ​​ေရချိုး​​ဆိပ်သီချင်း​​က​​ေလး​​ပါ။ `ြမစ်မင်း​​ဧရာ ​​ေခွကာဝိုင်း​​တဲ့​​ စစ်ကိုင်း​​ ​​ေအာင်ချာ​​ေြမ။ ​​ေရလှိုင်း​​က​​ေလး​​​ေတွ သွင်သွင်ြမူး​​​ေတာ့​​ ​​ေငွ​​ေရာင်ြဖူး​​ကာ​​ေန..´ ဆိုတာက ကိုအံ့​​ြကီး​​ရဲ့​​ စစ်ကိုင်း​​​ေတာင်၊​ `​​ေလ​​ေြပက​​ေလး​​ တြဖူး​​ြဖူး​​ ​​ေြပာင်း​​ခင်း​​က​​ေလး​​​ေတွ တြငိမ့​်​ြငိမ့​်​လူး​​ ဧရာဝတီ ြမစ်​​ေရသင်ြဖူး​​..´ ဆိုတာက​​ေတာ့​​ ချစ်ခရီး​​ဧရာ တဲ့​​။ `မိုး​​ြမူရစ်ဝိုင်း​​ မှိုင်း​​ြပ​​ေမှာင် ဝါဆိုဝါ​​ေခါင် မုတ်သုန်ဦး​​..။ ဧရာ ​​ေရဇလာ လှိုင်း​​လွန့​်​လူး​​ နာဝါ​​ေလှငယ်က​​ေလး​​နဲ့​​ကူး​​ အညာပုဂံဘုရား​​ဖူး​​..´ ဆိုတာလည်း​​ ရှိ​​ေသး​​တယ်။ `လှိုင်း​​က​​ေလး​​​ေတွ​​ေဖွး​​တဲ့​​ ြမစ်ဧရာြပင်ဝယ် ခင်နဲ့​​​ေမာင် ​​ေလာင်း​​က​​ေလး​​စီး​​ကာ ​​ေလျာင်း​​​ေမွ့​​စို့​​ကွယ်´ ဆိုတာက ​​ေဒါ်​​ေမရှင်ရဲ့​​ ​​ေရွှမိုး​​ညိုသီချင်း​​က​​ေလး​​​ေပါ့​​။ ဧရာဝတီသီချင်း​​က​​ေလး​​​ေတွစုြပီး​​ ဂီတပွဲ​​ေတာ်လုပ်လိုက်ရင် ခုနှစ်ရက် ခုနှစ်လီ​​ေတာင် ြပီး​​မယ်မထင်​​ေပါင်ဗျာ။
    မြကာ​​ေသး​​ခင်က ကိုယ်တိုင်ကိုယ်ကျ ​​ေရာက်ခဲ့​​ြမင်ဖူး​​ခဲ့​​တဲ့​​ ဧရာဝတီက​​ေတာ့​​ မန္တ​​ေလး​​၊​ စစ်ကိုင််း​​၊​ အင်း​​ဝ၊​ ပတ်ပတ်လည်က ဧရာဝတီပါ။ အဲဒီအထက်ကို​​ေတာ့​​ မ​​ေရာက်ဖူး​​​ေသး​​ဘူး​​။ စစ်ကိုင်း​​၊​ မင်း​​ကွန်း​​၊​ အင်း​​ဝ၊​ တံတား​​ဦး​​လမ်း​​​ေတွ မျက်စိလည်လည်သွား​​လို့​​ ​​ေြမပံုနဲ့​​ြကည့​်​ြကည့​်​ယူရတယ်။

    `ခုနှစ်​​ေခွရစ် ​​ေတာင်ြမင့​်​သတ္တရဘန်ငယ်မှာ အာလိန်ငါး​​တန် ​​ေဝယန်နှုန်း​​မယွင်း​​သည်သို့​​​ေလး​​..´ လို့​​ ​​ေရး​​ခဲ့​​ြကတာကို နည်း​​နည်း​​ သ​​ေဘာ​​ေပါက်သွား​​တယ်။ `ြကက်ညီ​​ေနာင် ​​ေရဝယ်​​ေမျာ​​ေစ​​ေတာ့​​´ လို့​​ ကျိန်ဆိုသစ္စာတိုင်ခဲ့​​တဲ့​​ ​​ေရွှြကက်ယက် ​​ေရွှြကက်ကျ ဘုရား​​​ေတွ၊​ `မှန်လှပါ။ ဘုန်း​​​ေတာ်​​ေြကာင့​်​ တဘက်ကမ်း​​သို့​​ ခုန်ကူး​​​ေတာ့​​မည့​်​နှယ်ပါဘုရား​​´ လို့​​ ဦး​​​ေပါ်ဦး​​ြကီး​​ ​​ေငါ့​​ခဲ့​​တဲ့​​ ြခ​​ေသင့​်္​ရုပ်ြကီး​​​ေတွ၊​ အင်း​​ဝက​​ေန တံတား​​ဦး​​ထိ​​ေရာက်တဲ့​​ အုတ်တံတား​​ရှည်ြကီး​​​ေတွနဲ့​​ ဧရာဝတီပတ်လည်ရှုခင်း​​​ေတွဟာ ြမင်ရသူ မင်တက်မိ​​ေစရံုတင် မကပါဘူး​​။ စာထဲ​​ေပထဲ ဖတ်ဖူး​​မှတ်ဖူး​​ထား​​ခဲ့​​တဲ့​​ ြကား​​ဖူး​​နား​​ဝက​​ေလး​​​ေတွက ဒီဟာ​​ေတွကို ​​ေြပာတာပါလား​​ရယ်လို့​​လည်း​​ တ​​ေအာင့​်​​ေမ့​​​ေမ့​​ြဖစ်ရပါတယ်။ နံမည်ြကီး​​လွန်း​​တဲ့​​ ​​ေဂါဝိန်ကိုလည်း​​ ​​ေရာက်ခဲ့​​​ေသး​​တာပဲ။ ​​ေနကုန်​​ေနခမ်း​​ထိုင်လို့​​ ပန်း​​ချီဆွဲချင်စရာ၊​ ဓါတ်ပံုရိုက်ချင်စရာ​​ေကာင်း​​လှတဲ့​​ ​​ေဂါဝိန်ဟာ `သံုး​​​ေတာင်ထွာ ​​ေကရှင်ကံုး​​ ​​ေြကာ့​​ထံုး​​လို့​​ တစ်ပွင့​်​ပန် ယဉ်​​ေပ့​​ဟန်´ ဆိုတဲ့​​ သနပ်ခါး​​အ​​ေဖွး​​သား​​နဲ့​​ အညာသူမက​​ေလး​​ရဲ့​​ အလှကို ြကည့​်​ရသလိုပါပဲ။

    မန္တ​​ေလး​​ ​​ေရွှြမို့​​​ေတာ်ြကီး​​က​​ေတာ့​​ ဝတ်မှုန်​​ေရွှရည်တို့​​ ​​ေဖွး​​​ေဖွး​​တို့​​နဲ့​​ တူချင် တူလိမ့​်​မ​​ေပါ့​​။ သစ်တာဆန်း​​တာ၊​ ငယ်တာနုတာ နဲ့​​ ယဉ်တာ​​ေအး​​တာ ဘဝင်ြငိမ်း​​တာ တဘာသာစီဆိုတာ ကိုယ်တိုင်သွား​​ြကည့​်​လိုက်ရင် သ​​ေဘာ​​ေပါက်သွား​​ပါလိမ့​်​မယ်။ ဒါ​​ေြကာင့​်​မို့​​ ဧရာဝတီဟာ ပုဂံရဲ့​​အသည်း​​နှလံုး​​၊​ အင်း​​ဝနဲ့​​ ဟံသာဝတီရဲ့​​ အသည်း​​နှလံုး​​ြဖစ်ခဲ့​​ရံုတင်မကဘူး​​။ ရတနာပံု မန္တ​​ေလး​​ရဲ့​​ ရင်နှစ်သည်း​​ချာအစစ်လည်း​​ ြဖစ်ခဲ့​​​ေသး​​တာပဲ။

    ကိုယ်ကိုယ်တိုင် အြကိမ်ြကိမ် အခါခါ ​​ေရာက်ခဲ့​​ဖူး​​ထဲ့​​ ဧရာဝတီရဲ့​​ အဆစ်အပိုင်း​​က​​ေလး​​က​​ေတာ့​​ မ​​ေကွး​​၊​ မင်း​​ဘူး​​၊​ ​​ေရနံ​​ေချာင်း​​ပတ်ဝန်း​​ကျင်က ​​ေြမလတ်ပိုင်း​​က​​ေလး​​ပါ။ ​​ေရနံ​​ေချာင်း​​နား​​ ​​ေညာင်လှက ကူး​​ရင် ​​ေမာ်​​ေတာ်နဲ့​​ဆို သံကိုင်း​​ လို့​​​ေခါ်တဲ့​​ ကုန်း​​​ေစာင်း​​နား​​ကဆိပ်ကို ​​ေရာက်တယ်။ ​​ေလှနဲ့​​ဆိုရင်​​ေတာ့​​ ထူး​​တို့​​၊​ ​​ေလး​​အိမ်တို့​​လို ြမစ်နား​​စုလို့​​​ေခါ်တဲ့​​ ရွာက​​ေလး​​​ေတွဆီ​​ေရာက်တယ်။ အခု​​ေတာ့​​ မ​​ေကွး​​တံတား​​ြကီး​​က ရွှတ်ကနဲ​​ေရာက်သွား​​တဲ့​​ ဧရာဝတီခရီး​​ဟာ ​​ေပါ့​​ရွှတ်ရွှတ်နိုင်လိုက်တာများ​​​ေလ။ ​​ေသာင်ြပင်ကျယ်ြကီး​​လည်း​​ မြဖတ်ရဘူး​​။ ြမစ်​​ေရြကည်ြကည်​​ေအး​​​ေအး​​​ေလး​​​ေတွကိုလည်း​​ လက်နဲ့​​မထိရဘူး​​။ ြမစ်လယ်​​ေခါင်က ​​ေသာင်ခံုကျွန်း​​ြကီး​​​ေပါ်မှာ ​​ေလှသမား​​က ြကိုး​​​ေလး​​နဲ့​​ဆွဲလိုက်၊​ ထိုး​​ဝါး​​က​​ေလး​​နဲ့​​​ေထာက်တွန်း​​လိုက်၊​ ​​ေလလာ​​ေတာ့​​ ရွက်က​​ေလး​​ြဖန့​်​လိုက်နဲ့​​ သယ်သွား​​တာလည်း​​ ဇိမ်မခံရဘူး​​။ ြမစ်ထဲကိုြဖတ်တိုက်လာတဲ့​​ ​​ေလနု​​ေအး​​​ေလး​​​ေတွလည်း​​ မရှူရဘူး​​။ ​

    ​ေညာင်လှဆိပ််က နံမယ်ြကီး​​ တမင်း​​သုပ်စပ်စပ်က​​ေလး​​နဲ့​​ အမဲ​​ေြကာ်ပူပူ​​ေလး​​​ေတွလည်း​​ မစား​​ရဘူး​​။ ြမန်​​ေတာ့​​ ြမန်ပါရဲ့​​။ ဘာအရသာမှလည်း​​ မခံစား​​ရ​​ေတာ့​​ဘူး​​။ လူ​​ေတွလူ​​ေတွ၊​ အ​​ေြပး​​အလွှား​​ အ​​ေလာသံုး​​ဆယ်နဲ့​​ စား​​သုတ်သုတ်၊​ သွား​​သုတ်သုတ်၊​ လာသုတ်သုတ် လုပ်​​ေနြကတာ​​ေသမင်း​​နဲ့​​ အ​​ေစာြကီး​​​ေတွ့​​ရဖို့​​​ေတာ့​​ ဟုတ်မထင်ပါဘူး​​။ ကိုယ့​်​ဘာသာြဖင့​်​ ​​ေရာက်ချင်တဲ့​​အချိန်မှ​​ေရာက်၊​ ဘာအ​​ေရး​​လဲ။ ြမစ်ထဲကရတဲ့​​ ရင်​​ေဘာင်စာငါး​​​ေြကာ်က​​ေလး​​​ေတွဆိုလည်း​​ ချိုလွန်း​​လို့​​ အဘွား​​ဆို လူြကံုရှိတိုင်း​​မှာတတ်တယ်။ မုန်း​​​ေရ ြမစ်​​ေရက​​ေလး​​များ​​လည်း​​ တခုတ်တရ မှာ​​ေသာက်တတ်တယ်။ အလွမ်း​​​ေြပတဲ့​​။ အ​​ေဖတို့​​ အ​​ေဒါ်တို့​​ ငယ်ငယ်တုန်း​​က စစ်​​ေြပး​​ြကတဲ့​​အခါ အဘိုး​​ဇာတိ ကျံုမ​​ေငး​​က​​ေန အဘွား​​ဇာတိ ​​ေပ​​ေတာ၊​ ပန်း​​တုန်း​​ ​​ေရာက်တဲ့​​အထိ ဧရာဝတီြမစ်​​ေြကာင်း​​က​​ေန ​​ေလှတစ်စင်း​​နဲ့​​ ဆန်တက်တာ တစ်လကိုး​​သီတင်း​​မက ြကာသတဲ့​​။ ​​ေပျာ်စရာြကီး​​​ေနမှာပဲ​​ေနာ်။

    အဘိုး​​က ကျံုမ​​ေငး​​ဇာတိဆို​​ေတာ့​​ အဘိုး​​တို့​​ အဘွား​​တို့​​ ​​ေမွး​​ချင်း​​များ​​ရှိတဲ့​​ ြမစ်ဝကျွန်း​​​ေပါ်ဘက်က ဧရာဝတီကိုလည်း​​ က​​ေလး​​ဘဝတုန်း​​က ​​ေရာက်ဖူး​​ခဲ့​​တာပဲ။ ကိုယ်က ြမစ်ဝကျွန်း​​​ေပါ်ပဲ ​​ေခါ်တဲ့​​အရပ်ကို သူတို့​​က ဧရာဝတီတိုင်း​​လို့​​ ​​ေခါ်ြက​​ေတာ့​​ `​​ေအာင်မယ် သူတို့​​က ဧရာဝတီကို ​​ေမာင်ပိုင်စီး​​ချင်​​ေနြကတယ်´ လို့​​ က​​ေလး​​အ​​ေတွး​​နဲ့​​ အြမင်ကပ်မိ​​ေသး​​တယ်။ အဲဒီဘက်မှာ သ​​ေဘင်္ာြကီး​​နဲ့​​ ခရီး​​သွား​​ရတာလည်း​​ ​​ေပျာ်စရာ​​ေကာင်း​​တာပဲ။ သ​​ေဘင်္ာ​​ေပါ်မှာ အိပ်ယာလိပ်၊​ ​​ေစာင်၊​ ြခင်​​ေထာင်၊​ ​​ေခါင်း​​အံုး​​ပါမကျန် သယ်သွား​​သလို ချိုင့​်​ြကီး​​ချိုင့​်​ငယ်​​ေတွနဲ့​​ စား​​စရာ​​ေသာက်စရာ​​ေတွဆိုတာလည်း​​ ဘယ်နည်း​​မလဲ။ ဒါနဲ့​​များ​​​ေတာင် သ​​ေဘင်္ာဆိပ်တစ်ခု ကပ်တိုင်း​​ကပ်တိုင်း​​ တက်လာတဲ့​​ မုန့​်​သည်​​ေတွ မုန့​်​သည်​​ေတွဆိုတာများ​​ အကုန်လံုး​​ စား​​ချင်စရာချည့​်​ပဲ။ ​​ေဈး​​ကလည်း​​ ချိုချက်။ အခု ရန်ကုန်မှာ ဆိုင်ြကီး​​ကန္နား​​ြကီး​​​ေတွနဲ့​​ ​​ေရာင်း​​​ေနတဲ့​​ နံမယ်​​ေကျာ် ဟသင်္ာတမုန့​်​ဟင်း​​ခါး​​၊​ ပုသိမ်မုန့​်​ဟင်း​​ခါး​​၊​ အိမ်မဲမုန့​်​ဟင်း​​ခါး​​၊​ ဖျာပံုမုန့​်​ဟင်း​​ခါး​​တို့​​ဆိုတာ အရင်က​​ေတာ့​​ အဲဒီအရပ်ကို​​ေရာက်မှ တကူး​​တက စား​​ရတာ​​ေတွပါ။ သ​​ေဘာ်​​ေပါ်တက်တက်​​ေရာင်း​​တဲ့​​ ပုဇွန်ချဉ်၊​ က​​ေရကရာ၊​ တရုတ်မ​​ေရွး​​၊​ ​​ေကာက်ညှင်း​​ထုပ်၊​ ဟာလဝါ​​ေတွအား​​လံုး​​ သူ့​​ြမို့​​နဲ့​​သူ နံမယ်ြကီး​​တယ်။ အဲဒီဘက်က ဧည့​်​သည်လာရင် စား​​စရာ​​ေသာက်စရာ လက်​​ေဆာင်​​ေတွ တနင့​်​တပိုး​​ပဲ။ ဒါ​​ေတာင် ငါး​​​ေြခာက်ငါး​​ြခမ်း​​ နဲ့​​ ​​ေြကာ်​​ေလှာ်လာတဲ့​​ ငါး​​ ပုဇွန်​​ေတွ မပါ​​ေသး​​ဘူး​​။ အဲဒီအချိန်က​​ေတာ့​​ ြမစ်ဝကျွန်း​​​ေပါ်ဆိုတာ ြကွယ်ပိုး​​ြကွယ်ဝရှိတဲ့​​ အရပ်​​ေပါ့​​​ေလ။ ထွက်ကုန်မှန်သမျှ ြပည်တွင်း​​မှာပဲ စား​​သံုး​​ြကတာကိုး​​။ အခု ြပည်ပကို အ​​ေရာက်ပို့​​နိုင်တဲ့​​ ​​ေခတ်​​ေရာက်မှ ချဉ်သီး​​ပင်​​ေအာက် ချဉ်သီး​​ရှား​​​ေတာ့​​တာ။ လူ​​ေတွကျ​​ေတာ့​​လည်း​​ တိုး​​ချမ်း​​သာမလာပါဘူး​​။ ြမင်တဲ့​​အတိုင်း​​ပဲ။

    `နှစ်ဆူကမ္ဘာ​​ေန၊​ ြမစ်ငယ်ငါး​​ရာကုန်နဒီ နှမ်း​​တစ်​​ေပါက်မကျန် ခမ်း​​​ေြခာက်ြပန်သည့​်​​ေရ။ သံုး​​​ေတာင်သူရိန်ပူရှိန် ငါး​​ခုမဟာနဒီ မြကာြပီ ကုန်​​ေချ။ ​​ေလး​​စင်း​​ြပိုင်ကာမီး​​ အိုင်ြကီး​​ခုနှစ်​​ေထွ၊​ ပဥ္စသူရိ​​ေယာ ခိ​​ေနာသာဂ​​ေရ..´တဲ့​​။ အဋ္ဌကထာကျမ်း​​အလာ ကမ္ဘာပျက်ပံု ဇာတိအာဏာ ပတ်စာပိုး​​ ယိုး​​ဒယား​​ထဲမှာ ​​ေရး​​ထား​​ခဲ့​​တာက​​ေတာ့​​ ​​ေနနှစ်စင်း​​ထွက်လာရင် ြမစ်ငယ်ငါး​​ရာက ​​ေရ​​ေတွ ခမ််း​​လို့​​ကုန်ပါသတဲ့​​။ သံုး​​စင်း​​ထွက်​​ေတာ့​​ ြမစ်ြကီး​​ငါး​​သွယ်ကုန်၊​ ​​ေလး​​စင်း​​မှာ အိုင်ြကီး​​ခုနှစ်စင်း​​ ခမ်း​​ြပီး​​၊​ ငါး​​စင်း​​​ေြမာက်​​ေတာ့​​ ကမ္ဘာ့​​အလယ်က မဟာသာဂရ​​ေရအိုင်ြကီး​​ပါ ကုန်ရသတဲ့​​။ အခု​​ေတာ့​​ ​​ေနက​​ေလး​​တစ်စင်း​​တည်း​​နဲ့​​ကိုပဲ တို့​​ဧရာဝတီြမစ်ြကီး​​ရဲ့​​ အ​​ေြခအ​​ေနဟာ ​​ေတာ်​​ေတာ်က​​ေလး​​ စိုး​​ရိမ်​​ေနရတယ် ဆိုပါပ​​ေကာ။ ြမစ်ဆံုမှာရှိတဲ့​​ ​​ေတာရိုင်း​​တိရစ္ဆာန်​​ေတွ၊​ ရှား​​ပါး​​လိပ်ြပာ​​ေတွ နဲ့​​ သစ်ခွမျိုး​​နွယ်​​ေတွဟာလည်း​​ မျိုး​​တုန်း​​​ေပျာက်ကွယ်​​ေတာ့​​မယ့​်​ အန္တရာယ်ြကံု​​ေနရတယ်လို့​​ ဖတ်လိုက်ရပါတယ်။ ြမန်မာစာသင်ရိုး​​ထဲက `ချိုတကူး​​ နဲ့​​ ဂုဏ်ရည်မတူ´ ဆိုတဲ့​​ ​​ေဆာင်း​​ပါး​​က​​ေလး​​ကို သတိရမိသား​​။ ဂုဏ်ရည်မတူကား​​ထဲက ​​ေမသစ်က​​ေလး​​ကို သနား​​လွန်း​​လို့​​ မိဘမဲ့​​ ဆင်း​​ရဲသား​​ ကုလား​​က​​ေလး​​ ချိုတကူး​​က ငိုလိုက်တာ ြကူြကူကိုပါ​​ေရာတဲ့​​။ တို့​​လည်း​​ ဘာထူး​​လဲ​​ေနာ်။ ကိုယ်မြမင်ဖူး​​တဲ့​​ သတ္တဝါမျိုး​​စိတ်က​​ေလး​​​ေတွကို သနား​​လို့​​ငို​​ေနတဲ့​​ ြမန်မာက​​ေလး​​​ေတွမှာလည်း​​ မျိုး​​တုန်း​​​ေပျာက်ကွယ်မယ့​်​အန္တရာယ်ရှိ​​ေနတာကို သတိများ​​ ​​ေမ့​​​ေလျာ့​​​ေနြက​​ေရာ့​​သလား​​ကွယ်။ အမိဧရာဝတီြမစ်ြကီး​​က​​ေတာ့​​ သူ့​​တနံတလျား​​မှာ ကျင်လည်ကျက်စား​​​ေနတဲ့​​ လူသတ္တဝါက​​ေလး​​​ေတွကို သနား​​လို့​​ ငိုများ​​ငို​​ေန​​ေလ​​ေရာ့​​သလား​​ မဆိုနိုင်။ သူ့​​မျက်ရည်​​ေတွက ခုထက်ထိ​​ေတာ့​​ စီး​​​ေနဆဲ မဟုတ်ပါလား​​။

    ​​ေအ ...ဧရာဝတီ။ ြမစ်ြကီး​​ဧရာဝတီ။ ​​ေအး​​ ... ဧရာဝတီ။ ြမစ်ြကီး​​ဧရာဝတီ။

    (​​ေရဇလာနဒီ ​​ေလဝိုင်း​​​ေတာ့​​ ​​ေငွလှိုင်း​​​ေတွ ​​ေဖွး​​ ​​ေဖွး​​) ၂ ။

    တဘက်ကမ်း​​​ေြခက ​​ေဗဒါပင်ဆီ လက်လှမ်း​​​ေဝသပ မ​​ေြခွသာချင်ြပီ။ ​​ေလှ​​ေလာင်း​​​ေပါ်က အို​​ေရွှတံငါသည်။

    ဟိုမ​​ေလ လာြပီ ပိုက်ကွန်တချီချီ။ ​​ေရ​​ေြကာင်း​​​ေပါ်ကျ အို ​​ေလ ဟာ ြမည်။ ယို​​ေလ ယီး​​​ေလ ယိုယီး​​​ေလ ​​ေလး​​​ေလး​​ ​​ေလး​​​ေလ။

    ​​ေတာင်​​ေလ​​ေပွ ဆင်သွား​​​ေတာ့​​ ​​ေယာင်​​ေပ​​ေပ အြမင်သား​​နဲ့​​။ ဪ ခက်သကိုကွာ အြပင်ယိုင်မသွား​​ဖို့​​၊​ ​​ေလှာ်တက်ကိုသာ အတွင်ကိုင်ထား​​သဗျို့​​ (နိုင်ပါ့​​မလား​​ဟရို ... ဗျို ဗျို) ၂ ။

    မျိုး​​တံငါအရ သဘာဝကျင်လည် ​​ေရမှာ အြမဲကျက်စား​​သ​​ေလ​​ေလ။

    ​​ေသာင်ြပင်ဆီတဖန်သွား​​ြပီ ရင်​​ေဘာင်ချီ ရင်​​ေဘာင်ချီ။ ​​ေဒါင်ဒင်ြမည်သံ ြကား​​မည် ြမင်​​ေယာင်ြပီ ​​ေဟ့​​ ြမင်​​ေယာင်ြပီ။

    ည ည ည ညအခါမီ။ လ လ လ လဝဠာလည်၊​ တစတစတစ နှစ်ဆသာသည်။ လှ လှ လှ လှလာြပီ။

    (ချိန်သန်း​​​ေကာင် ြကယ်က​​ေလး​​​ေတွက တိမ်ပန်း​​​ေရာင် ဘယ်​​ေဆး​​​ေတွသ) ၂ ။ ြကည့​်​ြကည့​်​လို့​​မဝနိုင်​​ေသး​​ လှနိုင်​​ေရး​​ ပနိုင်​​ေရး​​ ခနထိုင်​​ေတွး​​ ​​ေငး​​ ​​ေငး​​​ေမာမိသည် ြမစ်ြကီး​​ ဧရာဝတီ။ ​​ေဟ့​​လာ ​​ေယာကင်္ျား​​ဘသား​​​ေလ​​ေလ့​​..။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.