• “ဒဂင်္ါး​​ြပား​​၏အြခား​​မျက်နှာ”

    ဝူခုန်း​​ကား​​​ေတွ ြကည့​်​လိုက်ရင် ​​ေမျာက်မင်း​​စွန်း​​ဝူခုန်း​​တစ်​​ေကာင် ​​ေကာင်း​​ကင်ဘံုကို တက်တက်သွား​​တဲ့​​အခါ ဗုဒ္ဓဘုရား​​ရှင်အပါး​​မှာ ခန့​်​ခန့​်​ြကီး​​ ခစား​​​ေနြကတဲ့​​ ကွမ်ရင်မယ်​​ေတာ်တို့​​ အန်း​​ကုန်း​​ဘိုး​​ဘိုး​​ြကီး​​တို့​​လို သာဝကြကီး​​​ေတွကို ြကာပလ္လင်ြကီး​​​ေတွနဲ့​​ တိမ်စိုင်​​ေတွအြကား​​ ဈန်သမာပတ်ဝင်စား​​ရင်း​​က စကား​​စြမည်​​ေြပာလိုက်ြက၊​ သိုင်း​​ကွက်​​ေတွတန်ခိုး​​ြပာဋိဟာ​​ေတွ နဲ့​​ ဆံုး​​မလိုက်ြကလုပ်​​ေနြကတာ ြကည့​်​ဖူး​​ပါတယ်။

    အမ်း​​ကုန်း​​​ေြမြမင့​်​မှာ ​​ေတွး​​မိ​​ေတွး​​ရာ ထင်ရာြမင်ရာ​​ေတွကို ​​ေတာင်စဉ်​​ေရမရ ​​ေလျှာက်​​ေရး​​ထား​​သမျှ အင်တာနက်ရှိရာ ြမို့​​ြကီး​​ြပြကီး​​​ေတွ ​​ေရာက်ရင် ကူး​​တို့​​ဆိပ်က မှို့​​အိပ်​​ေတွ ဖွင့​်​ဖွင့​်​ချလိုက်မိတဲ့​​အခါ ဟိုလူဖတ်လိုက် ဒီလူရှဲလိုက်နဲ့​​ မျက်စိ​​ေနာက်လာြက​​ေရာ့​​မယ်​​ေနာ်။ သို့​​​ေသာ်လည်း​​ပဲ ဒီက​​ေန့​​အထိကိုယ့​်​စာ တစ်ပိုဒ်တ​​ေလ​​ေတာင်မှ စာရွက်​​ေပါ်မှာ ပံုနှိပ်စာလံုး​​ြကီး​​နဲ့​​ မြမင်ရ​​ေသး​​တာမို့​​ စာ​​ေပနယ်က အထင်ကရ ဝါစဉ်ြကီး​​ပုဂ္ဂိုလ်များ​​အဖို့​​​ေတာ့​​ ကိုယ်​​ေရး​​တဲ့​​စာ​​ေတွဟာ ​​ေသာင်ြပင်​​ေပါ်မှာ ဝူခုန်း​​တစ်​​ေကာင် ​​ေတာင်ြခစ်​​ေြမာက်ြခစ် ​​ေရး​​ထား​​သ​​ေလာက်ပဲ ရှိပါလိမ့​်​မယ်။ ကိုယ့​်​မှာသာ သူတို့​​အား​​လံုး​​ကို တိမ်စိုင်​​ေပါ်က သာဝကြကီး​​များ​​သဖွယ် ြကည်ညို​​ေနရတာ​​ေပါ့​​။ ဟုတ်ဘူး​​လား​​။

    များ​​​ေသာအား​​ြဖင့​်​​ေတာ့​​ ဝူခုန်း​​​ေကာင်း​​ကင်ဘံုကို တက်တက်သွား​​ရတဲ့​​အ​​ေြကာင်း​​ဟာ သာဝကြကီး​​များ​​ရဲ့​​ အချစ်​​ေတာ်တိရစ္ဆာန်က​​ေလး​​​ေတွ လူ့​​ြပည်ကို ဆင်း​​ဆင်း​​ြပီး​​ ​​ေမွှြကလွန်း​​လို့​​ လိုက်လိုက်ဖမ်း​​ရတာြဖစ်ပါတယ်။ ဘာပဲ​​ေြပာ​​ေြပာ ​​ေမျာက်လက်ထဲကို စုတ်တံနဲ့​​ မင်အိုး​​​ေရာက်​​ေနြပီဆို​​ေတာ့​​ (သူတို့​​တရုတ်စာက အဲသလို​​ေရး​​ရပါသ​​ေလ) မင်စင်မှာ ​​ေြကာက်တဲ့​​သူ​​ေတွကိုလည်း​​ အြပစ်မ​​ေြပာသာပါဘူး​​​ေလ။ ဘန်​​ေကာက်မှာတုန်း​​ကဆို ​​ေဖ့​​စ်ဘုတ်ထဲထည့​်​​ေရး​​မှာစိုး​​လို့​​`မ​​ေရး​​နဲ့​​​ေနာ်။ မ​​ေရး​​နဲ့​​​ေနာ်´ အတန်တန်တား​​ြပီး​​ ဘာစကား​​မှ ​​ေရ​​ေရရာရာ မ​​ေြပာပဲ ြပန်​​ေြပး​​သွား​​တဲ့​​သူ​​ေတာင် ရှိပါတယ်။ `စာ​​ေရး​​တဲ့​​ဆရာ​​ေတာင် အိမ်မလာရ​​ေအာင် ​​ေမာင်​​ေြပာထား​​​ေလသလား​​။ ခင်တပါး​​မသိ​​ေပါင်´ ဆိုတာ ဒါမျိုး​​​ေပါ့​​။

    (ခု​​ေတာ့​​ ​​ေရး​​ြဖစ်​​ေအာင်ကို ထည့​်​​ေရး​​လိုက်ြပီ​​ေလ။ မင်း​​ဘာတတ်နိုင်​​ေသး​​တုန်း​​။ ဘူး​​ တွား​​ .. ဟား​​ .. ဟား​​)။

    ​​ေြမှာက်​​ေပး​​တဲ့​​သူ​​ေတွကလည်း​​ ​​ေြမှာက်​​ေပး​​ြက၊​ ထုတ်​​ေပး​​မယ့​်​သူ​​ေတွကလည်း​​ ထုတ်​​ေပး​​ြက​​ေတာ့​​မယ်ဆို​​ေတာ့​​ မြကာခင်​​ေလာက်​​ေတာ့​​ ကသာခင်တစ်​​ေယာက် ရွာအဝင်​​ေပါက်က ဝင်လာတဲ့​​သူစိမ်း​​ကို ရွာသား​​​ေတွ ဝိုင်း​​ြကည့​်​ြကသလိုမျိုး​​ `ဒီ​​ေကာင် ဘာလဲ။ ဘယ်လဲ´ ရယ်နဲ့​​ ​​ေစ့​​ငုလာြကတာ​​ေတွ ခံရပါ​​ေတာ့​​မယ်။ `ဒီ​​ေကာင်​​ေလး​​ မဆိုး​​ဘူး​​ ​​ေတာ်တယ်။ လာ။ ငါ့​​တပည့​်​လုပ်လှည့​်​´ တို့​​၊​ `ဘရာသာြကီး​​က ​​ေရှ့​​​ေနအလိုက်​​ေကာင်း​​တယ်။ အ​​ေနာ်တို့​​ ဏှာ​​ေရး​​ကူညီမှုအသင်း​​မှာ အမှု​​ေရှာင်လူြကီး​​လုပ်ပါလား​​´ တို့​​၊​(ချစ်လို့​​စတာ စိတ်ဆိုး​​နဲ့​​​ေနာ်)၊​ `သား​​​ေရ။မာမီ့​​ဆီလာခဲ့​​။ ငါ့​​သား​​က လိပ်ြပာလှတယ်။

    မာမီတို့​​နဲ့​​မှ ပဋ္ဌာန်း​​ဆက်ရှိတာ´ တို့​​၊​အဲလို အဲလို ချစ်ြကတဲ့​​သူ​​ေတွ ရှိသလို၊​ `ဒီ​​ေကာင် ဟိုကြမင်း​​မသား​​​ေတွနဲ့​​ ​​ေပါင်း​​​ေနတာ။ ဒီ​​ေကာင့​်​ကို ဘ​​ေလာက်လုပ်ပစ်လိုက်´ တို့​​၊​ `ဒီငနဲ တ​​ေန့​​က ငါ့​​​ေဘာ်ဒါ​​ေတွကို ဘလိုင်း​​ြကီး​​ခွပ်သွား​​တယ်။ အန်ဖရန်း​​လုပ်ပစ်လိုက်´ တို့​​၊​ `ဒီ​​ေကာင့​်​စာ​​ေတွကို ငါ့​​ဆီလာမတင်နဲ့​​။ ဒီ​​ေကာင့​်​ကို ဆဲတဲ့​​စာ​​ေတွရှိရင် လာတင်။ မရှိရင် ကိုယ့​်​ဘာသာ ဆဲြပိး​​လာတင်´ တို့​​၊​ ဂလိုဂလို ​​ေမတ္တာထား​​ြကတဲ့​​သူ​​ေတွလည်း​​ နည်း​​မယ်မထင်ပါဘူး​​။

    တချို့​​ကျ​​ေတာ့​​လည်း​​ ` ​​ေဟ့​​လူ။ ခင်ဗျား​​ကို ဟိုစာမျက်နှာမှာ က​​ေလာ်ထား​​တယ်။ မခံနဲ့​​။ ြပန်သာ​​ေဆာ်´ တို့​​၊​`ဗျို့​​ ဆရာ။ ခင်ဗျား​​ ဟိုကိစ္စ​​ေရး​​လိုက်တာ ဟိုလူ့​​ကို တီး​​ထား​​တာမဟုတ်လား​​။ ရိုက်ချက်က​​ေတာ့​​ ြပင်း​​တယ်ဗျာ´ စသည်ြဖင့​်​ ပွဲ​​ေတာင်း​​သူ သက်သက်သာ ြဖစ်​​ေပလိမ့​်​မယ်။ ထိုထိုဤဤ​​ေသာ ပရိသတ်တို့​​အြပင် `ဒီငနာ ဘယ်ထိ​​ေအာင် ​​ေြပး​​နိုင်မလဲ။ ​​ေစာင့​်​ြကည့​်​ထား​​။ ကျွံလာတာနဲ့​​ ဆွဲစိပလိုက်´ ဆိုတဲ့​​ မျက်​​ေြခမြပတ်ဆား​​ပုလင်း​​လုပ်​​ေနသူ ချစ်ပိတ်သတ်ြကီး​​​ေတွလည်း​​ ရှိ​​ေနလိမ့​်​ဦး​​မှာ ​​ေသချာပါတယ်။ မည်သို့​​ပင်ဆို​​ေစကာမူ … (ချာ​​ေရး​​ချာ ြဖစ်​​ေတာ့​​မှာဆို​​ေတာ့​​ စာသံ​​ေပသံနဲ့​​ ချီထည့​်​လိုက်မယ်။ ဟတ်ချိုး​​ ဆိတ်ဖွား​​ အသက်တစ်ရာ အနာမရှိ။ ဟိ ဟိ) ကိုယ့​်​ရဲ့​​ ရပ်တည်ချက်ကို​​ေတာ့​​ အလံုး​​စံုကုန်​​ေသာ ပရိသတ်ြကီး​​အား​​ အသိ​​ေပး​​ဖို့​​ရာ အချိန်တန်ြပီ မဟုတ်ပါလား​​။

    ဒီစာကို ​​ေရး​​ရြခင်း​​အ​​ေြကာင်း​​က​​ေတာ့​​ ကျွန်​​ေတာ့​်​စာ​​ေတွဖတ်ြပီး​​ `ဒဂင်္ါး​​ြပား​​ရဲ့​​ အြခား​​တစ်မျက်နှာကိုလည်း​​ ြမင်လှည့​်​ ​​ေရး​​လှည့​်​ပါဦး​​´လို့​​ ဆိုလာသူ​​ေတွ​​ေြကာင့​်​ ကိုယ့​်​စာ​​ေတွ ကိုယ်ြပန်ဖတ်ြပီး​​၊​ `ငါ​​ေရး​​ထား​​တာ တဘက်​​ေစာင်း​​နင်း​​များ​​ သိပ်ကျ​​ေနသလား​​´ လို့​​ ဆန်း​​စစ်ရပါတယ်။ အနည်း​​ဆံုး​​​ေတာ့​​ ကိုယ့​်​စာဖတ်ြပီး​​ချိန်မှာ ဒီဘက်က​​ေရး​​ထား​​တယ်။ ဟိုဘက်ကို​​ေဆာ်ထား​​တယ်လို့​​ နှစ်ဘက်ကွဲြပီး​​ ြမင်လာပံုရပါတယ်။ စ​​ေရး​​ကတည်း​​က `ဆရာဝန်ဘက်က ​​ေရှ့​​​ေနလိုက်မယ်´ လို့​​ အတိအလင်း​​ ​​ေြကညာထား​​​ေသာ်ြငား​​ ​​ေရး​​ရင်း​​​ေရး​​ရင်း​​နဲ့​​ သူ့​​အြမင်ကိုယ့​်​အြမင်​​ေတွ မှာ ဘက်နှစ်ဘက်ကွဲလာတယ် ထင်ပါရဲ့​​။

    ဒါ​​ေြကာင့​်​မို့​​လို့​​ ဒီတခါ​​ေတာ့​​ ြပတ်ြပတ်သား​​သား​​ ဘယ်ဘက်ကရပ်တည်ြပီး​​ စာ​​ေရး​​သလဲဆိုတာကို လိပ်ပတ်လည်​​ေအာင် ရှင်း​​ြပရပါ​​ေတာ့​​မယ်။ ကျွန်​​ေတာ်​​ေရး​​တဲ့​​စာ​​ေတွမှာ ဘက်နှစ်ဘက်ကွဲတယ်ဆိုရင် အဲဒါ အမှန်နဲ့​​အမှား​​၊​ တရား​​မှုနဲ့​​မတရား​​မှု၊​ ကိုယ်ကျင့​်​သိက္ခာနဲ့​​ အကျင့​်​ပျက်ြခစား​​မှု ဆိုတဲ့​​ တရား​​ကိုယ်သ​​ေဘာအရ ကွဲြပား​​ဆန့​်​ကျင်တဲ့​​ဘက်​​ေတွသာြဖစ်ြပီး​​ ဘယ်သူဘယ်ဝါ၊​ ဘယ်ဟာဘယ်ဒင်း​​စတဲ့​​ ပုဂ္ဂလဒိဋ္ဌာန်၊​ သမဂ္ဂဒိဋ္ဌာန်မျိုး​​ မပါပါဘူး​​။

    ဓမ္မဒိဋ္ဌာန်ကျ​​ေအာင် အတတ်နိုင်ဆံုး​​ ြကိုး​​စား​​ခဲ့​​ပါတယ်။ ကိုယ်လုပ်သမျှသာအမှန်၊​ သူများ​​လုပ်ရင် ကိုယ်နဲ့​​တူမှ အမှန် လို့​​ တယူသန် တဘက်သတ်ဝါဒမျိုး​​လည်း​​ မထား​​ပါဘူး​​။ ဒီစာ​​ေတွ​​ေြကာင့​်​ အနာ​​ေပါ်တုတ်ကျသလို ြဖစ်ရတယ်ဆိုရင်လည်း​​ တုတ်ကိုခွင့​်​လွှတ်ြပိး​​ အနာကို သတိြပုတာ မ​​ေကာင်း​​ဘူး​​လား​​။ “ဘာြဖစ်ြဖစ်​​ေပါ့​​​ေအ။ ဒင်း​​က ဒီမှာ အနာ​​ေလး​​ရှိ​​ေနတယ်​​ေနာ် လို့​​ ရွယ်ရံုက​​ေလး​​ရွယ်ြပိး​​ ြပလည်း​​ ရသား​​နဲ့​​။ ခု​​ေတာ့​​ မညှာမတာ၊​ ရပ်​​ေကျာ်ရွာ​​ေကျာ်၊​ သူလာခံြကည့​်​ပါလား​​ ဟဲ့​​” လို့​​ မျက်မာန်​​ေတာ်ြငှိုး​​ြကမယ်ဆိုရင်ြဖင့​်​ ​​ေရှး​​ကလိုပဲ `ရှိခိုး​​​ေကာ်​​ေရာ် ပူ​​ေဇာ်အကျွန်၊​ ပန်ခဲ့​​တံု၏။´ လို့​​ မျက်​​ေြဖလကင်္ာက​​ေလး​​ကို ​​ေကာ်ပီကက်လုပ်ြပီး​​ စ​​ေတး​​တပ်မတ်စိ တင်ခဲ့​​ပါရ​​ေစ။

    `​​ေဝ့​​လည်​​ေြကာင်ပတ်​​ေတွ ​​ေလျှာက်​​ေရး​​မ​​ေနပါနဲ့​​​ေလ။ ြပတ်ြပတ်သား​​သား​​ ​​ေြပာစမ်း​​ပါ။ မင်း​​ ဘယ်ဘက်ကတုန်း​​။ ငါတို့​​နဲ့​​ ရန်သူလား​​။ မိတ်​​ေဆွလား​​၊​ သူ့​​လူကိုယ့​်​ဘက်သား​​မလုပ်နဲ့​​´ လို့​​ ဆိုလာရင်​​ေတာ့​​ `ဘယ်ဘက်ကမှ မဟုတ်ပါဘူး​​´ လို့​​ ​​ေြဖရမှာပါပဲ။ ဒီအခါမှာ ြပဿနာ​​ေပါ်လာတာက `ရန် ငါ မြပတ်ဘူး​​´ ဆိုတဲ့​​ စကား​​​ေလး​​ပါ။ ဟိုတ​​ေလာက ဝက်ဝက်ကွဲ ဝိုင်း​​သမြကတဲ့​​ ​​ေပါ်လစီကား​​ြကီး​​ထဲမှာ ြကား​​ဖူး​​လိုက်တာ။ ကွန်ြမူနစ်​​ေတွက ​​ေတာထဲမှာ ြဖုတ် ထုတ် သတ် လုပ်ရင် အဲဒီပုဒ်မြကီး​​ကို သံုး​​ပါသတဲ့​​။ `ရဲ​​ေဘာ်။ မင်း​​ရန်သူလား​​။ ငါတို့​​ဘက်ကလား​​။ ြပတ်သား​​စမ်း​​ပါ´ တဲ့​​။ ဒီစကား​​မှာ ကိုယ်ရလိုက်တဲ့​​ သင်ခန်း​​စာက​​ေတာ့​​ သွား​​​ေလသူဒါရိုက်တာြကီး​​ သိရင် ရင်ခံသွား​​မလား​​။ ဒါမှမဟုတ် သူကိုယ်တိုင်က အဲဒီမတ်စိကို ကိုယ့​်​ဘာသာ​​ေတွး​​ယူတတ်​​ေအာင် အနုပညာ​​ေြမာက်​​ေြမာက်နဲ့​​ ​​ေပး​​ခဲ့​​တာလား​​​ေတာ့​​မသိပါဘူး​​။

    ြဖုတ် ထုတ် သတ်ဆိုတာ ကွန်ြမူနစ်မှလုပ်တဲ့​​အကျင့​်​လို့​​ ဘယ်သူ​​ေြပာသတုန်း​​။ ကွန်ြမူနစ်​​ေတွထက် ရန်ငါြပတ်တဲ့​​သူ​​ေတွ မရှိ​​ေတာ့​​ဘူး​​လား​​။ မျက်စိထဲမှာ ြမင်​​ေယာင်လာလိုက်ပံုများ​​ ကွက်ကွက်ကွင်း​​ကွင်း​​ပဲ။ ရှင်း​​မြပချင်ပါဘူး​​။ ကိုယ့​်​ဘာသာပဲ ​​ေတွး​​ယူြက​​ေတာ့​​။ ​​ေြပာချင်တာက ဘယ်သူဘယ်ဝါကမှ မ​​ေကာင်း​​တာလုပ်တာ ဆိုတဲ့​​အြမင်ကိုစွန့​်​ြပီး​​ ဘယ်သူပဲြဖစ်ြဖစ် မ​​ေကာင်း​​တာလုပ်ရင် ​​ေကာင်း​​ကိုမ​​ေကာင်း​​ဘူး​​ဆိုတဲ့​​အြမင်ကို လက်ခံနိုင်​​ေအာင် မြကိုး​​စား​​သင့​်​ပါလား​​။

    တခါတုန်း​​က ဘုရား​​​ေဝး​​ တရား​​​ေဝး​​နဲ့​​ ငါတ​​ေကာ​​ေကာ​​ေနတဲ့​​သူြကီး​​ကို သူြကီး​​က​​ေတာ်က `ဘုရား​​​ေကျာင်း​​ကန်က​​ေလး​​များ​​ သွား​​​ေချပါလား​​´ လို့​​ ​​ေချာ့​​​ေမာ့​​လွှတ်သတဲ့​​။ ရွာဦး​​​ေကျာင်း​​ဆရာ​​ေတာ်က အ​​ေဟာအ​​ေြပာ​​ေကာင်း​​တယ် နံမယ်ြကီး​​​ေတာ့​​ `ဘာရယ်လို့​​ဟုတ်ဘူး​​​ေလ။ လူရှိန်တာ​​ေပါ့​​´ ဆိုြပီး​​ တရား​​ပွဲသွား​​ထိုင်ပါသတဲ့​​။ ြကား​​သား​​မိုး​​ြကိုး​​။ သူြကီး​​မင်း​​ကိုယ်တိုင် တရား​​နာလာသခိုက်မို့​​ ဆရာ​​ေတာ်လည်း​​ အကုသိုလ်အမှုတို့​​ရဲ့​​ ​​ေြကာက်စရာ​​ေကာင်း​​ပံုကို ငရဲခန်း​​​ေတွ အကျယ်တဝင့​်​ရှင်း​​လို့​​ ​​ေဟာ​​ေလသတဲ့​​။ ထိချက်က​​ေတာ့​​ ဒါရိုက်ပါပဲ။

    သူြကီး​​မင်း​​လည်း​​ သူ့​​အကုသိုလ်​​ေတွ သူြပန်​​ေတွး​​ြပီး​​ ​​ေြကာက်လာတာနဲ့​​ လူကုန်​​ေအာင်​​ေစာင့​်​ြပီး​​မှ `ငရဲမကျ​​ေအာင် ဘာလုပ်ရသလဲ` လို့​​ ဘုန်း​​ြကိး​​ကို ဒိုင်လျှိုက​​ေလး​​ ​​ေမး​​ပါသတဲ့​​။ ဒါနဲ့​​ ဘုန်း​​ြကီး​​လည်း​​ `တယ်ခက်တဲ့​​ ဒကာကွယ်။ ငရဲမကျချင် မှန်မှန်လာ တရား​​နာ။ ​​ေသာတာပန်ြဖစ်​​ေအာင်ကျင့​်​။ ​​ေသာတာပန်ြဖစ်သွား​​ရင် အပါယ်မလား​​ဘူး​​´ လို့​​ မနည်း​​ အကျဉ်း​​ရံုး​​လိုက်ရတယ်။ ကျွတ်ချိန်တန်လို့​​ထင်ပါရဲ့​​။ သူြကီး​​ခမျာ ​​ေန့​​တိုင်း​​​ေကျာင်း​​လာြပီး​​`အရှင်ဘုရား​​၊​ ကျုပ်ကို ​​ေသာတာပန်ြဖစ်မယ့​်​တရား​​​ေဟာစမ်း​​ပါ´ လို့​​ပူဆာ​​ေလ​​ေတာ့​​သတဲ့​​။ ခက်တာက ​​ေဟာသမျှတရား​​ဆံုး​​​ေအာင်နာြပီး​​တာနဲ့​​ `မှန်ပါ။ တရား​​နာလို့​​ြပီး​​ြပီ။ တပည့​်​​ေတာ် ​​ေသာတာပန်ြဖစ်ပလား​​ ဘုရား​​´ လို့​​ ​​ေလျှာက်သတဲ့​​။ ဘုန်း​​ြကီး​​ခမျာလည်း​​ သူြကီး​​အမှု ​​ေကျာင်း​​ပတ်​​ေနြပီမို့​​ အမျိုး​​မျိုး​​ ရှင်း​​ြပရှာပါတယ်။ သူြကီး​​မင်း​​က ​​ေတာ်​​ေတာ့​်​ဇွဲမှ မဟုတ်ပဲ။

    `ကဲပါ​​ေလ။ ဒီ​​ေန့​​မြဖစ်​​ေသး​​လည်း​​ ​​ေနာက်​​ေန့​​ဆက်နာရတာပ´ဆိုြပီး​​ ​​ေန့​​ရှိသ​​ေရွ့​​ ဘုန်း​​ြကီး​​ကို ဒုက္ခ​​ေပး​​​ေလ​​ေတာ့​​တာ။ ​​ေနာက်ဆံုး​​ ဘယ်လိုမှ သည်း​​မခံနိုင်​​ေတာ့​​တဲ့​​ ဘုန်း​​ြကီး​​က ဆိတ်ဆိတ်​​ေန​​ေသာ်လည်း​​ မရ၊​ တဂျီဂျီ​​ေမး​​​ေနတာနဲ့​​ `​​ေအး​​လကွာ။ မင့​််​ ဒီ​​ေလာက်​​ေတာင်ြဖစ်ချင်​​ေနမှြဖင့​်​ ြဖစ်ပဟ ြဖစ်ပဟ´ လို့​​ ခွတိုက်လွှတ်လိုက်ရတယ်။ ဘုန်း​​ြကီး​​ကစိတ်တို​​ေပမယ့​်​ သူြကီး​​က​​ေတာ့​​ စိတ်မတိုပါဘူး​​။ ​​ေသာတာပန်ဆိုတာ စိတ်မတိုဘူး​​တဲ့​​။ ြပန်​​ေတာ့​​လည်း​​ အသွား​​တုန်း​​ကနဲ့​​မတူ။ အိ​​ေြန္ဒ​​ေလး​​နဲ့​​ဆိုပဲ။ အိမ်ဝ​​ေရာက်​​ေတာ့​​ သား​​​ေတာ်​​ေမာင်က ခမည်း​​​ေပး​​ထား​​တဲ့​​ ြကက်က​​ေလး​​ ဧည့​်​သည်လာလို့​​ အိုး​​ထဲထည့​်​ရ​​ေအာင် လိုက်ဖမ်း​​​ေနတာ​​ေတွ့​​​ေတာ့​​ သူြကီး​​မင်း​​က မခံစား​​နိုင်ဘူး​​​ေလ။

    ခု​​ေလး​​တင် ​​ေသာတာပန်ြဖစ်လာတာ မဟုတ်လား​​။ `ငါ့​​သား​​ရယ်။ မိုက်ပါဘိ။ သူများ​​အသက်​​ေတွသတ်ရင် မင့​်​မှာ ငရဲငအံု​​ေတွ ြကီး​​ကုန်မှာ​​ေပါ့​​။ ​​ေပး​​ ​​ေပး​​။ အ​​ေဖ့​​​ေပး​​ အဲဒီြကက်က​​ေလး​​။ အ​​ေဖသတ်​​ေပး​​မယ်။ အ​​ေဖက ​​ေသာတာပန်ြဖစ်ြပီး​​ြပီ။ ငရဲမြကီး​​​ေတာ့​​ဘူး​​။´ တဲ့​​။ မရယ်နဲ့​​။ အဲလိုလူ​​ေတွ အြပင်မှာ တကယ်မရှိဘူး​​လို့​​များ​​ ထင်​​ေနလား​​။ ငါ​​ေလ ြမင်နိုင်ရင် မင်း​​ကို ြပချင်တယ်။ ဂယ်ဘဲ ဂယ်ဘဲ။ မရ​​ေသး​​​ေသာ စည်း​​စိမ်ဥစ္စာများ​​ လက်ဝယ်ရရှိဖို့​​၊​ ရြပီး​​​ေသာ ဩဇာအာဏာများ​​ ဆက်လက်တည်ြမဲဖို့​​ဆိုရင် `ဘာပဲလုပ်ရ လုပ်ရ​​ေလ။ အသက်များ​​ပင်ဆံုး​​​ေတာ့​​ မတုန်လှုပ်ပါ​​ေမ´ ဆိုတဲ့​​သူ​​ေတွ ​​ေပါလွန်း​​လို့​​။ (ဘယ်တုန်လှုပ်မလဲ။ သူများ​​အသက်​​ေတွဟာကို) `အခုလည်း​​ခိုင်း​​ရဲခိုင်း​​ြကည့​်​​ေလ´ ​​ေတာင် ဆက်မဆိုဝံ့​​ဘူး​​။

    ကိုင်း​​။ ခု​​ေလာက်ဆိုရင်​​ေတာ့​​ စွန်း​​ဝူခုန်း​​​ေလး​​ ​​ေဆာင့​်​​ေဆာင့​်​ထိုင် မင်အိုး​​မင်တံကိုင်ဆိုတာ ဘာလဲ ဘယ်လဲ သ​​ေဘာ​​ေပါက်​​ေလာက်ြပီ ထင်ပါရဲ့​​။ ဒီထက်ပိုြပီး​​ မ​​ေရာက်​​ေရာက်​​ေအာင် ပို့​​ချင်ရှာတဲ့​​ ချစ်လွန်လွန်း​​သူ ဂျာနယ်လစ်ြကီး​​များ​​က ဒဲ့​​​ေမး​​ခွန်း​​​ေလး​​​ေတွ ထပ်​​ေမး​​လာဦး​​မယ် ဆိုရင်လည်း​​ ဆက်​​ေြဖရပါဦး​​မယ်။ ဥပမာ ` ဟို... အ​​ေပါ် ဘယ်လိုသ​​ေဘာထား​​ပါသလဲ။ ဘယ်လို ြမင်ပါသလဲ၊​´ ဆိုရင် ` ဟို​​ေပါ့​​​ေနာ်။ ဘယ်လို​​ေြပာရမလဲ​​ေပါ့​​​ေနာ်။ ဆင်မ​​ေြကာက် ဖိနပ်ြဖစ်သွား​​မှာ​​ေပါ့​​လို့​​ ြမင်ပါတယ်။ ဟုတ်။´ `ဟိုအထဲက အကိုြကီး​​​ေတွ ညီ​​ေလး​​​ေတွကို​​ေရာ ဘယ်လို သ​​ေဘာထား​​သလဲ´ ဆိုရင် ` အတူတူပဲ​​ေလ။ သူတို့​​လည်း​​ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​နဲ့​​ ဘာမှ မထူး​​ဘူး​​။ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ထက်​​ေတာင် ပိြပား​​ြပီး​​ အသံ​​ေတာင် မထွက်နိုင်တဲ့​​ ချည်ြပီး​​တုပ်ြပီး​​ ဂဏန်း​​​ေကာင်​​ေလး​​​ေတွလို ြမင်ပါတယ်။ ဟုတ်…´။

    `မ​​ေတာ်တဆြကီး​​ကိုမှ မ​​ေတာ်တဆ၊​ မိုး​​​ေြမ​​ေြပာင်း​​ြပန် ကျွမ်း​​သဒ္ဒါလန်လို့​​ တ​​ေန့​​​ေသာအခါ အဲလို​​ေနရာမျိုး​​​ေတွမှာ ကိုယ်ကိုယ်တိုင် ​​ေရာက်သွား​​မယ်ဆိုရင်​​ေကာ အခုလို စကား​​မျိုး​​​ေတွ ဆက်​​ေြပာနိုင်ဦး​​မှာလား​​´ ဆိုရင် `မြဖစ်နိုင်တာ​​ေလာက် ​​ေသချာတာ မရှိပါဘူး​​။ သို့​​​ေသာ် အထက်နဲ့​​​ေအာက်ဆိုတာမျိုး​​ဟာ ပက်လက်နဲ့​​ ​​ေမှာက်လျက်​​ေြပာင်း​​လိုက်တာပဲ ရှိတာပါ။ သိပ်​​ေတာ့​​ မကွာလှပါဘူး​​။ ​​ေအာက်ကလူက အထက်ကို ြပား​​ြပား​​ဝပ်​​ေြကာက်​​ေနရသလို အထက်ကလူကလည်း​​ ​​ေအာက်​​ေြခကို အလစ်မ​​ေပး​​ရဲ​​ေအာင် ​​ေြကာက်​​ေနြကရတာပါပဲ။

    အင်မတန် ဩဇာြကီး​​မား​​ တန်ခိုး​​ထွား​​တဲ့​​ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ဆရာြကီး​​တစ်​​ေယာက် ဂိမ်း​​အိုဗာသွား​​တာဟာ ​​ေအာက်လက်ငယ်သား​​များ​​ မစမှု​​ေြကာင့​်​ပါ။ မလစ်ရင်ဘာမှ မလုပ်တဲ့​​ ချစ်တပည့​်​များ​​ဟာ လစ်ရင် လစ်သလို အကုန်လုပ်တတ်တာကို သတိလစ်သွား​​တဲ့​​ ဆရာြကီး​​ခမျာ ​​ေအာက်ကတင်ထား​​တဲ့​​ စာရွက်​​ေပါ်က အ​​ေထာက်အထား​​များ​​ကို ရဲရဲဝံ့​​ဝံ့​​ ယံုယံုြကည်ြကည် (မယံုလို့​​လည်း​​ မရဘူး​​​ေလ။ အကုန် သူ့​​လက်မှတ်နဲ့​​ချည့​်​ပဲ) ပရိသတ်ဗိုလ်ပံုအလယ်မှာ အခိုင်အမာ ထွက်ဆိုလိုက်တဲ့​​အခါ သူ့​​​ေအာက်ဖဲြကီး​​က သူများ​​ဆီမှာ​​ေရာက်​​ေနတာမို့​​ ရယ်ရတယ်​​ေတာ့​​ ြဗဲ…. ဆို ဂွမ်း​​သွား​​ခဲ့​​ဖူး​​ပါတယ်။ ဒါ​​ေြကာင့​်​မို့​​လို့​​ အထက်ပဲ​​ေရာက်​​ေရာက် ​​ေအာက်မှာပဲ ရှိရှိ၊​ ​​ေသာတာပန်ြဖစ်သွား​​ြပီ။ ြကက်သတ်၊​ ဖား​​ရိုက်၊​ ဂဏန်း​​နှိုက်လုပ်ြကရ​​ေအာင် လို့​​​ေတာ့​​ မ​​ေတွး​​မိပါ​​ေြကာင်း​​။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.