• `အင်ဒိုချိုင်း​​နား​​ တို့​​အမျိုး​​သား​ ​(၂)´

    ​​ေလာက်ကိုင်အ​​ေြကာင်း​​​ေြပာလိုက်၊​ ဘူး​​သီး​​​ေတာင်​​ေမာင်း​​​ေတာကို ​​ေရာက်သွား​​လိုက်နဲ့​​ ပထဝီ​​ေြမပံုြကီး​​ကို ဟိုဘက်ထိပ် ဒီဘက်ထိပ် ကူး​​ြပီး​​ြကည့​်​​ေနရာက သမိုင်း​​ကိုလည်း​​ တလှည့​်​ြပန်​​ေရာက် သွား​​ပါ​​ေသး​​တယ်။ အုတ်ကျင်း​​နား​​က သမိုင်း​​ကို ​​ေြပာတာမဟုတ်ပါဘူး​​။ ရာဇဝင် သမိုင်း​​​ေြကာင်း​​​ေတွပါ။ တကယ်​​ေတာ့​​ အဲဒီ​​ေဒသနှစ်ခုစလံုး​​မှာ လူမျိုး​​ြခား​​​ေတွ ဝင် အ​​ေြခချ​​ေနနိုင်တာက ​​ေြမမျိုလို့​​လည်း​​ မဟုတ်၊​ လူမျိုလို့​​၊​ ​​ေငွမျိုလို့​​ တစ်ခုမှ မဟုတ်ပဲ မဲမျိုလို့​​ ြဖစ်ရတာဆိုပဲဗျ။

    ဟိုး​​အရင် ၁၉၅၈ ​​ေလာက်က ဦး​​နုအစိုး​​ရ မတက်ခင် မဲဆွယ်ရင်း​​ ပါသွား​​တာ​​ေတွလို့​​​ေတာင် ​​ေြပာြကတယ်။ ဒါက​​ေတာ့​​ အရင် အစိုး​​ရအ​​ေြကာင်း​​ကို ​​ေြပာတာကိုး​​ဗျ။ ​​ေြပာချင်တိုင်း​​ ​​ေြပာလို့​​ရတာပ။ ဦး​​နုမ​​ေကာင်း​​ဘူး​​။ ​​ေြပာ ရတယ်။ ဦး​​​ေနဝင်း​​ မ​​ေကာင်း​​ဘူး​​။ ​​ေြပာဦး​​။ ရ​​ေသး​​တယ်။ နှစ်ငါး​​ဆယ်စံနစ်ဆိုး​​ ဘာြဖစ်တယ် ညာြဖစ်တယ်။ ​​ေြပာချင်တိုင်း​​​ေြပာ။ ရတယ်။ သူတို့​​မှ မရှိ​​ေတာ့​​တာ။ ဦး​​သန်း​​​ေရွှြကီး​​ မ​​ေကာင်း​​​ေြပာချင်သလား​​. နည်း​​နည်း​​​ေစာင့​်​ဦး​​။ လူသာမရှိတာ အရိပ်က ကျန်ချင်ကျန်နိုင်တယ်။ ဒီလိုသာဆို လက်ရှိအစိုး​​ရကို​​ေရာ မ​​ေကာင်း​​​ေြပာချင်​​ေသး​​လား​​။ နည်း​​နည်း​​ ထပ်​​ေစာင့​်​လိုက်​​ေလ။ ​​ေနာက်အစိုး​​ရတက်​​ေတာ့​​ ​​ေြပာချင်တိုင်း​​​ေြပာ၊​

    ထင်တိုင်း​​သာ က​​ေလာ်​​ေတာ့​​ ရဦး​​မှာ။ (သူတို့​​ပဲ ြပန်မတက်ရင်​​ေပါ့​​)။ ဒီနည်း​​အတိုင်း​​ သမိုင်း​​လက်တံြကီး​​ကို တွန်း​​တွန်း​​​ေရွှ့​​သွား​​မယ်ဆိုရင်ြဖင့​်​ ကျုပ်တို့​​တိုင်း​​ြပည် ဘယ်​​ေသာအခါမျှ ​​ေကာင်း​​စား​​လိမ့​်​မယ် မထင်​​ေပါင်။ တကယ့​်​တကယ်က ကိုယ်လည်း​​ပဲ ပါချင်ပါ​​ေနနိုင်တဲ့​​ သူ့​​​ေအာက်က တစ်ဖွဲ့​​လံုး​​ မ​​ေကာင်း​​သမျှကို တစ်ဦး​​တစ်​​ေယာက်အ​​ေပါ် အြပစ်ပံုချြပီး​​ ​​ေနာက်ထပ် ဒီအမှား​​ကိုပဲ ထပ်ကာထပ်ကာ မှား​​​ေနသလို ြဖစ်​​ေနတာ​​ေပါ့​​။ နိုင်ငံတစ်ခု၊​ လူမျိုး​​တစ်စု ​​ေကာင်း​​စား​​ဖို့​​ဆိုတာ နိုင်ငံသား​​ တစ်ဦး​​ချင်း​​ အမျိုး​​သား​​ထု တစ်ဦး​​ချင်း​​ တစ်​​ေယာက်ချင်း​​စီမှာလည်း​​ တာဝန်ရှိတယ် မဟုတ်ဘူး​​လား​​။ အဲဒီအတွက် မှန်ကန်တဲ့​​ အသိစိတ်ဓါတ်ရှိဖို့​​ အရင်လိုအပ်တာ​​ေပါ့​​။ ခိုး​​သား​​ငါး​​ရာ ကိုယ်လည်း​​ပါ​​ေနသ​​ေရွ့​​​ေတာ့​​ တစ်ဗိုလ်ကျြပီး​​ တစ်ဗိုလ်တက်လာတာပဲ ကွာမယ်။ သူခိုး​​ကျင့​်​ သူခိုး​​ြကံ​​ေတွက​​ေတာ့​​ ဘယ်​​ေပျာက်သွား​​မလဲ။ ကိုယ်ကစ ြပင်လိုက်ရင်​​ေတာ့​​ အရင်ဆံုး​​ ကိုယ်ကိုယ်တိုင် သူခိုး​​ဓါး​​ြပဘဝက လွတ်သွား​​ြပီ။ ​​ေနာက်​​ေတာ့​​ တစ်​​ေယာက်အစ တစ်ရာအဆံုး​​ ပါလာသမျှ အြမတ်ချည့​်​ပဲ။

    ဒါက ​​ေြပာ​​ေတာ့​​သာ လွယ်တာ​​ေလ။ မာရသွန်​​ေြပး​​​ေနတဲ့​​ လူအုပ်ြကီး​​ထဲ ကိုယ်တစ်​​ေယာက်ထဲ ငုတ်တုတ်ထိုင်ချြကည့​်​လိုက်ပါလား​​။ ​​ေနာက်လူ​​ေတွ တက်နင်း​​တာနဲ့​​တင် ဖွတ်ဖွတ်ညက်ညက် ​​ေကျသွား​​မယ်။ အရှိန်မပျက်က​​ေလး​​ ဆက်​​ေြပး​​ရင်း​​က လမ်း​​မှား​​​ေနမှန်း​​သိရင် လမ်း​​မှန်​​ေပါ်ကို တ​​ေြဖး​​​ေြဖး​​ ဘယ်လို​​ေရာက်​​ေအာင် သွား​​မလဲ ​​ေရွှ့​​​ေရွှ့​​ယူရတာ။ ဒီအတိုင်း​​ဆက်​​ေြပး​​​ေနရင် ​​ေသ​​ေတာင် မ​​ေရာက်ဘူး​​။ ဘယ်သူမဆို အမှား​​​ေတွ လုပ်ပါများ​​လို့​​ အကျင့​်​ပါလာတဲ့​​အခါ အဲဒီအမှား​​ကိုပဲ အမှန်လို့​​ထင်သွား​​တတ်တာ ဓမ္မတာပါ။ အဲဒါကို ​​ေမာဟ လို့​​ ​​ေခါ်ပါသတဲ့​​။ အဲဒီ​​ေမာဟ​​ေတွ သိပ်ြကီး​​လာြပန်​​ေတာ့​​ ြကည့​်​စမ်း​​ပါဦး​​။ ငါက မှန်​​ေနလျက်သား​​နဲ့​​။ `နား​​လည်​​ေပး​​ပါ ပရိသတ်ြကီး​​ရယ်။ ကျွန်​​ေတာ် ဒီ​​ေလာက်ထိ ​​ေကာင်း​​တဲ့​​ ဟာကို…´ဆို ရက်ပ်ပိုက်​​ေတွ ​​ေရာက်ကုန်​​ေရာ။ မျက်ရည်​​ေတွ ဘာ​​ေတွ​​ေတာင်လည်လို့​​။ ​​ေနာက်​​ေတာ့​​ `ရင်မှာခံစား​​ သူမြမင်နိုင်​​ေဘ။ အသည်း​​ထဲက … အတွန်း​​​ေဂျ´ ဆို ဖီး​​ချား​​ရင်း​​ လိုက်ယူရတယ်။ (ဟိ ဟိ၊​ ငါ့​​​ေတာ့​​ သတ်​​ေတာ့​​မှာပဲ။ လစ်မှ)

    ​​ေလာကနိယာမသ​​ေဘာအရ ရှင်သန်​​ေအာင် ရပ်တည်နိုင်တဲ့​​သူသာ တင်ကျန်ရစ်ခဲ့​​ရိုး​​ ထံုး​​စံရှိပါတယ်။ တရုတ်​​ေတွ ကုလား​​​ေတွ ြမန်မာြပည်တွင်း​​မှာ လာြပီး​​ အ​​ေစ့​​ကျရာ အပင်​​ေပါက်နိုင်​​ေအာင် ြကိုး​​စား​​ြကတဲ့​​အခါ အိမ်ခံြမန်မာလူမျိုး​​​ေတွထက်​​ေတာ့​​ ပိုြပီး​​ ခက်ခက်ခဲခဲ ရုန်း​​ကန်ြကိုး​​စား​​ရတာ မြငင်း​​နိုင်ပါဘူး​​။ တို့​​ြမန်မာ​​ေတွလည်း​​ နိုင်ငံြခား​​အလုပ်သွား​​လုပ်တဲ့​​အခါ ဒီလိုပဲ ရုန်း​​ကန်ရင်ဆိုင်ရတာပဲ ဆိုတာ​​ေတာ့​​ မှန်ပါတယ်။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ အဲဒီလူ​​ေတွ ဟိုကို မ​​ေရာက်ခင်က အဲ​​ေလာက်ရုန်း​​ကန်မှုမျိုး​​နဲ့​​ ြကိုး​​စား​​ခဲ့​​လို့​​လား​​။ အများ​​အား​​ြဖင့​်​​ေတာ့​​ နို့​​သက်ခံစို့​​ြကတာ များ​​ပါတယ်။ ​​ေနာက်တစ်ခုက​​ေတာ့​​ အလုပ်အကိုင် အခွင့​်​အလမ်း​​နဲ့​​ ပတ်သက်လို့​​ပါ။ ဘယ်နိုင်ငံမှာပဲ ြဖစ်ြဖစ် အလုပ်ရာထူး​​​ေကာင်း​​​ေကာင်း​​ ခန့​်​​ေတာ့​​မယ်ဆို ကိုယ့​်​လူမျိုး​​ကိုယ် ဦး​​စား​​​ေပး​​စြမဲပါ။ နိုင်ငံြခား​​မှာမှ ြမန်မာ​​ေတွအတွက် အလုပ်အကိုင် အခွင့​်​အလမ်း​​​ေကာင်း​​လိမ့​်​မယ် မထင်ပါဘူး​​။ လခပို​​ေကာင်း​​တာက​​ေတာ့​​ ​​ေသချာတယ်။ ဒီမှာအလုပ်လုပ်ရင် ဝါး​​တီး​​မှန်​​ေအာင် ကုလီကုမာလုပ်ရတာ​​ေတွကို စိတ်ကုန်တာလည်း​​ ြဖစ်ချင်ြဖစ်မယ်။ ဒီ​​ေနရာမှာ ြမန်မာ​​ေတွနဲ့​​ သူတို့​​နဲ့​​ မတူတာက ကိုယ်​​ေတွက ပညာတတ်​​ေအာင်သင်၊​ တတ်တဲ့​​ပညာနဲ့​​ လခစား​​အမှုထမ်း​​အလုပ်ကို ပိုမက်ြကြပီး​​ သူတို့​​က​​ေတာ့​​ ကိုယ့​်​လက်ကိုယ့​်​​ေြခ တပိုင်တနိုင် အလုပ်က​​ေလး​​​ေတွနဲ့​​ စလို့​​ တ​​ေြဖး​​​ေြဖး​​ ချဲ့​​ယူြကပါတယ်။

    ဒီအခါ​​ေတာ့​​ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ ​​ေရွှြပည်ြကီး​​က စီး​​ပွား​​​ေရး​​လုပ်ငန်း​​ငယ်က​​ေလး​​​ေတွ ဖွံ့​​ြဖိုး​​ဖို့​​အတွက် ​​ေရခံ​​ေြမခံက စကား​​​ေြပာလာ​​ေရာ။ မ​​ေကာင်း​​ပါဘူး​​။ တစက်မှ မ​​ေကာင်း​​တာ။ လုပ်စား​​မိုး​​​ေခါင် ခိုး​​စား​​​ေခွး​​​ေဟာင်နဲ့​​။ အ​​ေရး​​အ​​ေြကာင်း​​ရှိလာရင် ´ဖုန်း​​ဆက်လိုက်ရမလား​​´ တို့​​၊​ “လုပ်ပါဦး​​ .. ဒီမှာ..” တို့​​ မလုပ်နိုင်တဲ့​​သူ​​ေတွဆို အ​​ေသအလဲနှိပ်စက်မယ့​်​ ြကီး​​ြကီး​​ငယ်ငယ် အသွယ်သွယ်​​ေသာ ဖိအား​​​ေပး​​​ေတာင်း​​ဆိုမှု​​ေတွ ရှိပါတယ်။ ဥပမာ မိတ္တူစက်က​​ေလး​​ထား​​ြပီး​​ အိုး​​မကွာ အိမ်မကွာ ​​ေဈး​​ဖိုး​​​ေလး​​​ေလာက်ရှာမယ်ြကံရင် ညဆယ်နာရီ မှ မနက်ငါး​​နာရီအထိသာ မီး​​လာပါသည် ဆိုတာမျိုး​​နဲ့​​ ​​ေတွ့​​ရမယ်။ မီး​​စက်နှိုး​​ချင် ပတ်ဝန်း​​ကျင် ဆယ်အိမ်ြပည့​်​​ေအာင် လက်မှတ်ထိုး​​ခဲ့​​၊​ လုပ်ငန်း​​လိုင်စင်၊​ ဝင်​​ေငွခွန်၊​ အြမတ်​​ေတာ်​​ေြကး​​၊​ အမှိုက်ခွန်၊​ ဆိုင်း​​ဘုတ်ခွန် ​​ေရး​​ြပလို့​​မဆံုး​​နိုင်တဲ့​​ စိတ်ဆင်း​​ရဲဖွယ်မျိုး​​စံု​​ေြကာင့​်​ ြမန်မာလုပ်ငန်း​​ရှင်အများ​​စုဟာ ပတ်စာခွာ၊​ ဖျာသိမ်း​​ြပီး​​၊​ အတိုး​​​ေပး​​စား​​၊​ အခန်း​​ငှား​​စား​​တာကမှ နား​​​ေအး​​လိမ့​်​မယ်လို့​​ အား​​မတန် မာန်​​ေလျှာ့​​လိုက်ြကပါတယ်။ ​​ေမာင်မင်း​​ြကီး​​သား​​တို့​​တ​​ေတွကျ​​ေတာ့​​ ဘယ်​​ေလာက်​​ေနာက်ကျမှ​​ေမွး​​​ေမွး​​ ​​ေမာင်ဦး​​​ေတာ့​​ တခါတည်း​​မှည့​်​ြပီး​​သား​​ပါ။

    ပိုက်ဆံနဲ့​​ ဝယ်လို့​​မရ​​ေသး​​တဲ့​​သူ ြမန်မာြပည်မှာ ရှိ​​ေသး​​လို့​​လား​​။ အကုန်ဝယ်ြပီး​​ အိပ်ထဲထည့​်​ပလိုက်မယ်။ အဲသလို ကာလံ​​ေဒသံ အရိပ်အကဲကို ​​ေစာ​​ေဖတို့​​က ​​ေနာ​​ေကျလို့​​လည်း​​ သူတို့​​အဖို့​​​ေတာ့​​ ​​ေငွတွင်း​​က မနက်တာပါ။ ြခံုြပီး​​​ေြပာလိုက်ရင် သူတို့​​က ပိုြပီး​​ လူရည်လည်တယ်လို့​​ ဆိုနိုင်ပါတယ်။ အဂင်္လိပ်​​ေတွ ြမန်မာနိုင်ငံကို လာြပီး​​ ကျွန်ြပုသွား​​တာ ​​ေဂျာ့​​ဘုရင်ြကီး​​လည်း​​လာမတိုက်၊​ ဝိတိုရိယဘုရင်မြကီး​​လည်း​​ လာမသိမ်း​​ပါဘူး​​။ အ​​ေရှ့​​အိန္ဒိယကုမ္ပဏီက​​ေလး​​တစ်ခုကသာပါ။ တရုတ်​​ေတွ ြမစ်ဆံုကိုဝယ်ချင်တယ်ဆိုတာကလည်း​​ ဟူကျင်း​​​ေတာင်ြကီး​​​ေြပာတာ ဟုတ်ပါ့​​မလား​​။ ကုမ္ပဏီတစ်ခုခုက မဟုတ်ဘူး​​လား​​။ ကိုယ့​်​မှာသာ နိုင်ငံနဲ့​​ချီြပီး​​ ခုခံ​​ေနရတာကို ြကည့​်​ရင် လက်ရည်မညီဘူး​​လို့​​ ​​ေြပာရမလိုပဲ။ တို့​​လည်း​​ပဲ `​​ေရာမြမို့​​ကို အ​​ေြကွး​​နဲ့​​ဝယ်မယ်´ လို့​​ ပုလဲက​​ေြပာလိုက် ထွန်း​​အိန္ဒာဘိုက​​ေြပာလိုက် ​​ေြပာခဲ့​​ဖူး​​ပါတယ်။ ​​ေတာ်ပါ​​ေသး​​ရဲ့​​။ ​​ေဇာ်ဝင်း​​ထွဋ်က `​​ေနပါ​​ေစ ပဲရစ်ြမို့​​ကို မရချင်ပါဘူး​​´ လို့​​ ြငင်း​​လိုက်​​ေပလို့​​။ နို့​​မို့​​ အဲဒါြကီး​​​ေတွ ဘယ်နား​​သွား​​ထား​​ရမှန်း​​မသိ၊​ ဘယ်လို မီး​​​ေပး​​ရမှန်း​​မသိ ြဖစ်​​ေနမယ်။

    တစ်ဦး​​ချင်း​​တစ်​​ေယာက်ချင်း​​စီ ကိုယ်ရည်ကိုယ်​​ေသွး​​လိုပဲ ​​ေနာက်အ​​ေရး​​ြကီး​​တာတစ်ခုက အချင်း​​ချင်း​​စည်း​​လံုး​​ညီညွတ်မှုပါ။ သူများ​​လူမျိုး​​​ေတွ ဘယ်​​ေလာက်စည်း​​လံုး​​တယ် မစည်း​​လံုး​​တယ်​​ေတာ့​​ မသိပါဘူး​​။ ြမန်မာ​​ေတွ မစည်း​​လံုး​​တာ​​ေတာ့​​ အမှန်ပါ။ ြပည်တွင်း​​မှာပဲ ြဖစ်ြဖစ်၊​ ြပည်ပမှာပဲြဖစ်ြဖစ် ငါး​​​ေယာက်ရှိရင် ​​ေြခာက်မျိုး​​ကွဲပါတယ်။ တစ်​​ေယာက်က ခုတစ်မျိုး​​ ​​ေတာ်ြကာတစ်မျိုး​​ ​​ေြပာင်း​​သွား​​လို့​​။ ဘာြဖစ်လို့​​ မစည်း​​လံုး​​သလဲဆို​​ေတာ့​​ ကိုယ့​်​ထက်နိမ့​်​တဲ့​​သူ ဒုက္ခ​​ေရာက်​​ေနတဲ့​​သူ​​ေတွ့​​ရင် လွှတ်ဝမ်း​​သာတာ။ မြဖစ်စ​​ေလာက်က​​ေလး​​ အကူအညီ​​ေပး​​ြပီး​​ တသက်လံုး​​ `ဒီ​​ေကာင် ငါမကယ် ​​ေသဖွယ်သာ ရှိ​​ေတာ့​​တာ´ လို့​​ လူစံုတိုင်း​​ ဖွချင်တတ်တာ။ ကိုယ့​်​ထက်သာသူ​​ေတွ့​​ြပန်​​ေတာ့​​ `ဒီ​​ေကာင် အခုမှ ဒီလိုြဖစ်လာတာပါကွာ။ အရင်တုန်း​​ကများ​​ဆို..´ ဘယ်လို ဘယ်ချမ်း​​သာနဲ့​​ ငယ်ကျိုး​​ငယ်နာ​​ေဖာ်ချင်​​ေရာ။

    တန်း​​တူချင်း​​က​​ေတာ့​​ လာမ​​ေြကာ​​ေလနဲ့​​ တဲ့​​။ ကဲ ဘယ်သူနဲ့​​ တည့​်​မှာတုန်း​​။ မုဒိတာပိုင်း​​ ​​ေတာ်​​ေတာ် အား​​နည်း​​ပါတယ်။ အကုန်လံုး​​မဟုတ်ပါဘူး​​လို့​​သာ ​​ေြပာချင်​​ေြပာ။ အများ​​စုက​​ေတာ့​​ အဲဒီအတိုင်း​​ပဲ ကွက်တိ။ အဘိုး​​​ေတွ အဘွား​​​ေတွ​​ေခတ်တုန်း​​ကလို ကိုယ့​်​ရပ်ကိုယ့​်​ရွာ အသိုင်း​​အဝိုင်း​​နဲ့​​ သိုင်း​​သိုင်း​​ဝန်း​​ဝန်း​​ မ​​ေနတတ်​​ေတာ့​​ပဲ ကိုယ့​်​မိသား​​စုနဲ့​​ကိုယ် သီး​​သန့​်​ဆန်လာပါတယ်။ အရပ်​​ေကာင်း​​မှ အ​​ေလာင်း​​လှတဲ့​​​ေခတ်ကုန်သွား​​ြပီး​​ ကိုယ့​်​ရှိမှကိုယ်စား​​ရတဲ့​​​ေခတ် ​​ေရာက်လာတာကိုး​​။ ကိုယ့​်​အမျိုး​​သား​​အချင်း​​ချင်း​​ စည်း​​လံုး​​​ေစာင့​်​​ေရှာက်တဲ့​​စိတ်ဆိုတာ ကျဉ်း​​​ေြမာင်း​​တဲ့​​ လူမျိုး​​​ေရး​​စိတ်ဓါတ်၊​ အဓိကရံုး​​လှံု့​​​ေဆာ်တဲ့​​ လူမျိုး​​ြခား​​ မုန်း​​တီး​​​ေရး​​စိတ်ဓါတ်နဲ့​​မတူပါဘူး​​။ သူများ​​က ကိုယ့​်​ထက်သာတာ မခံချင်ရင် `အဲဒီ​​ေကာင် သွား​​ရိုက်​​ေချကွာ´ လို့​​အုပ်စုဖွဲ့​​ဖို့​​ မဟုတ်ပါဘူး​​။ ကိုယ်က သူတို့​​ထက် သာနိုင်​​ေကျာနိုင်​​ေအာင် ြပန်ြကိုး​​စား​​ရမှာ​​ေပါ့​​။ ဘာဘူြကီး​​ပဲ ြဖစ်ြဖစ် ​​ေပါက်​​ေဖာ်ြကီး​​ပဲြဖစ်ြဖစ် ဘယ်သူ့​​ကို​​ေတာ့​​ြဖင့​်​ မ​​ေပါင်း​​နဲ့​​ကွာ လို့​​ ရန်သူရှာတတ်တဲ့​​သူ တစ်​​ေယာက်မှ မပါဘူး​​။ ဘယ်သူ့​​ကို အဆင်​​ေြပ​​ေအာင် ​​ေပါင်း​​နိုင်မှ အကျိုး​​ရှိလိမ့​်​မယ်ဆိုြပီး​​ မိတ်​​ေဆွကိုပဲ ရှာပါတယ်။ အား​​လံုး​​နဲ့​​ တည့​်​​ေအာင်​​ေပါင်း​​ြပီး​​ ​​ေထာက်ပံ့​​စရာရှိ​​ေတာ့​​ ကိုယ့​်​အချင်း​​ချင်း​​ကျိတ်​​ေထာက်ပံ့​​တယ်။ အဲဒါ အတုယူစရာ မ​​ေကာင်း​​ပါလား​​။

    တကယ်တမ်း​​​ေတာ့​​ တရုတ်ပဲြဖစ်ြဖစ် ကုလား​​ပဲြဖစ်ြဖစ် လူချင်း​​အတူတူမို့​​ ​​ေပါင်း​​လို့​​သင်း​​လို့​​ ​​ေကာင်း​​ပါတယ်။ ဘာလူမျိုး​​ပဲြဖစ်ြဖစ် အတ္တြကီး​​တဲ့​​သူ၊​ ကိုယ်ကျိုး​​ရှာတဲ့​​သူ၊​ အနိုင်ကျင့​်​တတ်တဲ့​​သူ​​ေတွသာ ​​ေပါင်း​​လို့​​သင်း​​လို့​​မ​​ေကာင်း​​တာ။ အဲဒီလူ​​ေတွ​​ေတာင်မှ ကိုယ်လိုချင်တာရှိတဲ့​​အခါ မချစ်​​ေသာ်လည်း​​ ​​ေအာင့​်​ကာနမ်း​​ရတာပဲ မဟုတ်လား​​။ ြပဿနာက ​​ေပါင်း​​သင်း​​ဆက်ဆံ​​ေရး​​မှာ မရှိပါဘူး​​။ ဧည့​်​သည်ြကီး​​​ေတွ အ​​ေနြကာြပီး​​ အိမ်ရှင်​​ေလး​​​ေတွ ဘံု​​ေပျာက်သွား​​တဲ့​​အခါမှာ​​ေတာ့​​ ြပဿနာရှိတာ​​ေပါ့​​။ ဒါ​​ေြကာင့​်​မို့​​ ဧည့​်​ဝတ် အိမ်ဝတ်ကို ခွဲခွဲြခား​​ြခား​​နား​​လည်​​ေအာင်ရယ်၊​ အိမ်ြကီး​​ရှင်တို့​​ ကိုယ့​်​ဂရမ်​​ေလး​​ကိုယ် တန်ဖိုး​​ထား​​ြပီး​​ မှတ်မှတ်သား​​သား​​ရှိ​​ေစချင်လို့​​ရယ်​​ေြကာင့​်​ ဒီစာကို ​​ေရး​​ရပါတယ်။ ငယ်​​ေပါင်း​​သူငယ်ချင်း​​​ေတွထဲမှာ အင်မတန်ချစ်စရာ​​ေကာင်း​​တဲ့​​ တရုတ်က​​ေလး​​​ေတွ ကုလား​​က​​ေလး​​​ေတွ အများ​​ြကီး​​ရှိတာ​​ေပါ့​​။ သူတို့​​တ​​ေတွကို ထိခိုက်နစ်နာ​​ေစလိုတဲ့​​ ရည်ရွယ်ချက် တစိုး​​တစိမျှ မပါ​​ေပါင်။ ဘုရား​​စူး​​ရ​​ေစ့​​။

    သူငယ်ချင်း​​တစ်​​ေယာက်က​​ေတာ့​​ ​​ေြပာဖူး​​သား​​။ ငါတို့​​ြမန်မာဆိုတာတရုတ်နဲ့​​ ကုလား​​က ဆင်း​​သက်လာတာတဲ့​​။ တို့​​ဝတ်တဲ့​​ ပုဆိုး​​က ကုလား​​ဆီကရြပီး​​ တိုက်ပံုက​​ေတာ့​​ တရုတ်ြကီး​​​ေတွဆီက ရတာပါတဲ့​​။ ဟုတ်ပါ့​​မလား​​ ​​ေမာင်ရယ်။ တို့​​အသား​​အ​​ေရက တရုတ်ြကီး​​​ေတွလို ​​ေဖွး​​ဆုတ်ဆုတ်ြကီး​​လည်း​​ မြဖူဘူး​​။ ကုလား​​ြကီး​​​ေတွလို နက်ကျုတ်ကျုတ်ြကီး​​လည်း​​ မြပာဘူး​​။ အညို​​ေရာင် ​​ေြပ​​ေြပက​​ေလး​​ပါ။ မိန်း​​က​​ေလး​​​ေတွဆို နုဖတ်ဝင်း​​ညက်​​ေနတာပဲ။ ပိုလှတယ်လို့​​ မထင်ဘူး​​လား​​။ ဘူတန်မှာဆို သူတို့​​နိုင်ငံသား​​ထဲမှာကိုက အနွယ်အား​​ြဖင့​်​ နှစ်မျိုး​​ကွဲပါတယ်။ အာရီး​​ယန်း​​နွယ်နဲ့​​ မွန်ဂိုလွိုက်နွယ်တဲ့​​။ တချို့​​ဘူတန်လူမျိုး​​​ေတွက တိဘက်ရုပ်ထွက်ြပီး​​ တချို့​​က​​ေတာ့​​ ကုလား​​ရုပ် သိသိသာသာထွက်တယ်။ အဲဒီနှစ်မျိုး​​ တစ်နိုင်ငံတည်း​​မှာ​​ေနှာ​​ေန​​ေပမယ့​်​ ရုပ်ထွက်ချင်း​​​ေရာမသွား​​ဘူး​​။ အိန္ဒိယတိုင်း​​ရင်း​​သား​​ထဲမှာ​​ေတာင် ြမန်မာနဲ့​​​ေတာ်​​ေတာ်​​ေလး​​တူတဲ့​​ ကုလား​​မျိုး​​နွယ်​​ေတွရှိပါတယ်။

    တြခား​​မြကည့​်​ပါနဲ့​​​ေလ။ အိုဘား​​မား​​ြကီး​​ကို ြကည့​်​ပါလား​​။ သူ့​​အနွယ် ကပ္ပလီ​​ေတွလို ​​ေပါ်ြပူလာ ဘလူး​​ဘလက် နက်ြပာ​​ေမှာင် မဟုတ်ပဲ ညိုစိမ့​်​စိမ့​်​နဲ့​​ အညာသား​​​ေရာင်​​ေလး​​ရှိတယ် မဟုတ်ဘူး​​လား​​။ နံမယ်မှာ အိုဘား​​မား​​လို့​​မှည့​်​ထား​​ပံု​​ေထာက်ရင် သူ့​​အ​​ေမနှယ် ​​ေတာ်ရို့​​ ​​ေမွး​​တတ်ပ​​ေလ လို့​​ဆိုရမလား​​မသိ။ အ​​ေမရိကန်​​ေရာက် ြမန်မာအမျိုး​​သား​​ြကီး​​များ​​ကလည်း​​ ​​ေခ​​ေသာသူ​​ေတွမှ မဟုတ်တာ​​ေလ။ (ဒီတခါ​​ေတာ့​​ စီအိုင်​​ေအက ငါ့​​​ေနာက်လိုက်လာ​​ေတာ့​​မယ်)

    ကဲ .. ကဲ..။ နိဂံုး​​ချုပ်ြကပါစို့​​။ ချစ်စွာ​​ေသာ ြမန်မာအမျိုး​​​ေကာင်း​​သား​​၊​ အမျိုး​​​ေကာင်း​​သမီး​​တို့​​​ေရ။ အဂင်္လိပ်လက်​​ေအာက်မှတုန်း​​က ဖိနှိပ်ခံရလွန်း​​လို့​​ အံုြကွထွက်​​ေပါ်လာခဲ့​​တဲ့​​ တို့​​ဘိုး​​တို့​​ဘွား​​များ​​ရဲ့​​ ဝံသာနုရက္ခိတ ဆိုတဲ့​​ စိတ်ဓါတ်က​​ေလး​​ကို အ​​ေမာင်တို့​​ အမိတို့​​​ေခတ်မှာ ဘယ်​​ေချာင်ကပ်​​ေနပါလိမ့​်​လို့​​ ြပန်လည်ရှာ​​ေဖွ ​​ေဖာ်ထုတ်ြပီး​​ ဖုန်သုတ် အ​​ေရာင်တင်​​ေပး​​ဖို့​​ အချိန်ကို ​​ေရာက်​​ေနပါြပီကွယ်။ ထမင်း​​ ဘယ်ဆီ​​ေနမှန်း​​မသိ။ မီး​​ ဘယ်ချိန်လာလို့​​ ​​ေရ ဘယ်ခါ​​ေစာင့​်​တင်ရမှန်း​​ မသိရတဲ့​​အထဲ ဗူး​​​ေလး​​ရာ ဖရံုဆင့​်​ခိုင်း​​တာ မဟုတ်ပါဘူး​​။ လုပ်ြမဲ​​ေသာအလုပ် ြပုြမဲ​​ေသာအမှုတို့​​ကို ဆက်လက်​​ေဆာင်ရွက်ရင်း​​ အဲဒီစိတ်က​​ေလး​​ တချက်တချက် သတိကပ်လိုက်နိုင်တယ်ဆိုရင်ြဖင့​်​ ​​ေတာ်​​ေလာက်ပါြပီကွယ်။ ဒီစာ​​ေတွ​​ေရး​​လို့​​ ဘာပဲြဖစ်ြဖစ်ရ ​​ေရး​​ရကျိုး​​နပ်ပါ​​ေပါ့​​။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.