• `ြပံုး​​တံုး​​ြပံုး​​တံုး​​ တန်​​ေဆာင်မုန်း​​´

    လဝန်း​​တကာ့​​လဝန်း​​ထဲမှာ​​ေတာ့​​ တန်​​ေဆာင်မုန်း​​လြပည့​်​ည လဝန်း​​ြကီး​​​ေလာက် ဝိုင်း​​စက်ြကီး​​မား​​ ကျက်သ​​ေရရှိတာ မရှိပါဘူး​​တဲ့​​။ ​​ေဆး​​​ေပါင်း​​ခတဲ့​​ညလို့​​လည်း​​ ​​ေြပာြကတယ်။ ဇာတ်ြကီး​​ဆယ်ဘွဲ့​​ထဲက နာရဒဇာတ်​​ေတာ်ထဲမှာ​​ေတာ့​​ တန်​​ေဆာင်မုန်း​​လြပည့​်​ည လဝန်း​​ြကိး​​ကိုြကည့​်​ြပီး​​ သူ​​ေတာ်​​ေကာင်း​​များ​​ကို ဖူး​​​ေြမှာ်ရ​​ေသာ် ​​ေကာင်း​​​ေလစွလို့​​ ​​ေတာင့​်​တမိတာ​​ေြကာင့​်​ မင်း​​ခမ်း​​မင်း​​နား​​ ဆင်ြမင်း​​ရထား​​ အစံုအလင်နဲ့​​ ကိုး​​ကွယ်ရာ အရှာထွက်ခဲ့​​တဲ့​​ မင်း​​ြကီး​​ခမျာ သာသနာပ ကာလမို့​​လို့​​ ဒိဋ္ဌိတက္ကဒွန်း​​များ​​ထံ​​ေမှာက်သာ ​​ေရာက်ခဲ့​​ြပီး​​ ​​ေနာက်ဘဝမရှိ၊​ သံသရာမရှိ၊​ ကုသိုလ် အကုသိုလ်မရှိ၊​ ​​ေသရင်ြပီး​​ြပီ အယူဝါဒကိုနာယူမိတာ သံသရာ​​ေမှာက်လုနီး​​ ြဖစ်ခဲ့​​ဖူး​​သတဲ့​​။ သမိး​​​ေတာ် ရုစာ​​ေဒဝီက သစ္စာတိုင်တယ်လိုက်လို့​​သာ ဘုရား​​အ​​ေလာင်း​​ နာရဒ ရ​​ေသ့​​ြကီး​​က ြကွလာ ကယ်ချွတ်​​ေတာ်မူရတယ်။

    ဥတုအခါ ရာသီသဘာဝကလည်း​​ ြကည်ြကည်လင်လင် လန်း​​လန်း​​ရွှင်ရွှင်၊​ မပူလွန်း​​မ​​ေအး​​လွန်း​​ သပ္ပါယမျှတတဲ့​​အချိန်မို့​​ လရိပ်​​ေအာက်က လူ​​ေတွစိတ်ထဲမှာလည်း​​ အြကည်ဓါတ် အ​​ေအး​​ဓါတ်က​​ေလး​​​ေတွ ကူး​​စက်​​ေနသလား​​မသိ။ ​​ေတာမှာ​​ေတာ့​​ ပိုသိသာတာပ​​ေလ။ လမင်း​​ထိန်ထိန်သာသ​​ေလ့​​ဆိုတာ မီး​​မလာ​​ေလ ပိုလင်း​​​ေလကိုး​​ဗျ။ `လ​​ေရာင်ကို မ​​ေြကာင်ဝံ့​​လို့​​ သစ်ရိပ်​​ေအာက်မှာ ​​ေမှာင်ခိုကာရယ်..´ ဆိုတာ ဆရာြငိမ်း​​​ေရး​​ခဲ့​​တဲ့​​ တူနှစ်ကိုယ်သီချင်း​​။ `စန်း​​လယုန်က​​ေလး​​ ခုန်​​ေြပး​​ခိုဝင် မန်ကျည်း​​ပင်ထိပ်ြဖား​​ ဟိုအနား​​မှာပင်´ ဆိုတာ ကိုဝင်း​​ဦး​​လက်ရာ ဖွဲနဲ့​​ဆန်ကွဲသီချင်း​​၊​ မရှို့​​မြဖစ်မီး​​ ဝတ္ထုထဲမှာလည်း​​ လ​​ေရာင်ရဲ့​​ ြဖား​​​ေယာင်း​​မှု​​ေြကာင့​်​ ဘာြဖစ်တယ် ညာြဖစ်တယ် ရမယ်ရှာခဲ့​​​ေသး​​တာပဲ။ သာ​​ေတာင့​်​သာယာ အခါ​​ေကာင်း​​အခါမွန်မှာ ​​ေကာင်း​​ရာ​​ေကာင်း​​​ေြကာင်း​​​ေလး​​​ေတွ နှလံုး​​သွင်း​​နိုင်ြကရင်ြဖင့​်​ စိတ်ရဲ့​​အြကည်ဓါတ်ခံမှာ ပီတိစိတ်က​​ေလး​​​ေတွပွား​​လာြပီး​​ ကျက်သ​​ေရမဂင်္လာြပည့​်​စံုလာမှာ မလွဲပါဘူး​​။ (သိန်း​​လှ​​ေမာ်လုပ်စား​​ရင်​​ေတာင် ရ​​ေလာက်ြပီ​​ေနာ်။)

    ြမန်မာပီပီ မယ်ဇလီဖူး​​သုပ်က​​ေလး​​​ေတွလည်း​​ စား​​ြကတာ​​ေပါ့​​။ ခါး​​သက်သက်အရသာ​​ေလး​​မို့​​ ဆီး​​ချိုသမား​​​ေတွနဲ့​​လည်း​​ တည့​်​​ေပလိမ့​်​မယ်။ ​​ေပါ်ဦး​​​ေပါ်ဖျား​​ လတ်ဆတ်တဲ့​​အဖူး​​အညွန့​်​​ေလး​​​ေတွမို့​​ မမ ၀၀ ထထကြကီး​​​ေတွ အတွက်ဆိုရင်လည်း​​ ကယ်လိုရီ သိပ်မများ​​ဘူး​​။ အမယ် သူကလည်း​​ မဂင်္လာအချိန်အခါ ​​ေစာင့​်​စား​​ရတာဗျား​​။ ညဘက် နက္ခတ်စံုမှစား​​ရင် ပို​​ေဆး​​ဘက်ဝင်သတဲ့​​။ တန်​​ေဆာင်မုန်း​​လမှာ ြကိတ္တိကာနက္ခတ်နဲ့​​ ယှဉ်တယ်ဆိုလား​​။ ြမင်​​ေတာ့​​မြမင်ဖူး​​ဘူး​​။ ခု​​ေခတ်လူ​​ေတွက ​​ေမာင်ရင်ဆိုင်း​​ထမ်း​​​ေတာင် ြမင်ဖူး​​တာမှ မဟုတ်ပဲနဲ့​​။ `ြကယ်တာရာ​​ေတွ ြဂိုလ်ြကီး​​ကိုး​​လံုး​​နဲ့​​ နက္ခတ်ပွဲသဘင် ဆင်ယင်မှာမို့​​ ဒီတည​​ေတာ့​​ လမင်း​​​ေရ သင်မလာနဲ့​​ဦး​​´ လို့​​ ခင်​​ေမာင်တိုး​​သီချင်း​​​ေလး​​နဲ့​​ လမင်း​​ြကီး​​ကို ကျီစယ်ြပီး​​စား​​စား​​။ `​​ေဆး​​​ေပါင်း​​ခတဲ့​​ည​​ေပါ့​​ကွယ်..´ ဆိုြပီး​​ ကိုညီထွဋ်ရဲ့​​သီချင်း​​နဲ့​​ပဲစား​​စား​​၊​ စား​​ြဖစ်​​ေအာင်​​ေတာ့​​ စား​​လိုက်စမ်း​​ပါဗျာ။ အဂင်္လိပ်နှစ်ကူး​​ထိုင်​​ေစာင့​်​ြပီး​​ ဟက်ပီး​​နယူး​​ယား​​ ​​ေအာ်တာထက်စာရင် ြမန်မာမဆန်​​ေပဘူး​​လား​​။

    နက္ခတ်မစံုခင် စိတ်ချမ်း​​သာစရာ​​ေကာင်း​​တဲ့​​အလုပ်တစ်ခုလည်း​​ လုပ်စရာကျန်ပါ​​ေသး​​တယ်။ ​​ေရွှတိဂံုဘုရား​​​ေပါ်တက်တာ​​ေလ။ ဓါတ်ပံုဆရာ​​ေတွ ကင်မရာအမျိုး​​မျိုး​​ ရှု​​ေထာင့​်​အမျိုး​​မျိုး​​က ဖန်တီး​​ထား​​တဲ့​​ ရုပ်ပံုလွှာ​​ေတွဟာ အြပင်က သဘာဝအလှကို ဘယ်မှီမှာတုန်း​​။ ရန်ကုန်ြမို့​​ြကီး​​ ​​ေရာက်​​ေနလျက်သား​​နဲ့​​ အဲဒီအရသာ မခံစား​​လိုက်ရရင် သိပ်နှ​​ေြမာစရာ​​ေကာင်း​​တာ​​ေနာ်။ မ​​ေြပာမရှိနဲ့​​။ ဘုရား​​ရိပ်​​ေအး​​​ေအး​​မှာ လရိပ်​​ေဖွး​​​ေဖွး​​​ေလး​​နဲ့​​ဆို​​ေတာ့​​ ညစ်​​ေနတာ​​ေတွအား​​လံုး​​ လစ်သွား​​မှာ။ မသိုး​​သကင်္န်း​​ယက်ြပိုင်ပွဲ​​ေတွလည်း​​ ရှိလိမ့​်​မယ်။ ဗိုလ်တ​​ေထာင်ဘုရား​​မှာလည်း​​ရှိတယ်။ အဲဒီ​​ေရာက်သွား​​လို့​​ ကိုြမြကီး​​ရဲ့​​ `ြမိုင်ြမိုင်ဆိုင်ဆိုင် ြမိုင်ြမိုင်ဆိုင်ဆိုင် လတန်​​ေဆာင်တိုင်´ ဆိုတာ​​ေလး​​ြကား​​ရင် က ချင်စိတ်နဲ့​​ ​​ေြခ​​ေတွလက်​​ေတွ လှုပ်ရွလာလိမ့​်​မယ်။ ဒီ​​ေခတ်ြကီး​​မှာ ယက္ကန်း​​စင်က​​ေလး​​​ေတွ ြမင်နိုင်တာဆိုလို့​​ အဲဒီမှာပဲ ရှိ​​ေတာ့​​တယ်။ ​

    ​ေနာက်ဆို ဗိုင်း​​​ေတာင့​်​တို့​​ ရစ်ဘီး​​တို့​​ လွန်း​​တို့​​ဆိုတာ ြပတိုက်မှာ သွား​​ြကည့​်​ရ​​ေတာ့​​မှာ။ `လွန်း​​ထိုး​​သလို´ တို့​​၊​ `အတိုင်အ​​ေဖာက်ညီတယ်´ တို့​​၊​ `အမယ်ဘုတ်ကဲ့​​ သူ့​​ချည်ခင်´ တို့​​ဆိုတာ ယက္ကန်း​​ကလာတဲ့​​ ြမန်မာစကား​​​ေလး​​​ေတွ​​ေလ။ ဘယ်​​ေလာက်ချစ်စရာ​​ေကာင်း​​လဲ။ စင်နံမယ်က​​ေလး​​​ေတွ​​ေပး​​ထား​​တာလည်း​​ ဝိသာခါတဲ့​​၊​ ယ​​ေသာ်ဓရာတဲ့​​၊​ ​​ေဂါတမီတဲ့​​။ ဗုဒ္ဓဘာသာအမျိုး​​သမီး​​​ေလး​​​ေတွကို မှတ်မှတ်ရရ​​ေပး​​ထား​​တာမို့​​ ြမန်မာအမျိုး​​​ေကာင်း​​သမီး​​​ေလး​​​ေတွလည်း​​ အဲဒါ ဘယ်သူဘယ်ဝါ​​ေတွပါလိမ့​်​လို့​​ ြကား​​ဖူး​​နား​​ဝရှိသွား​​ရတာ​​ေပါ့​​။ `ဝါကာ ဝါကာ ​​ေအ့​​​ေအ့​​´ ​​ေတာ့​​ သိြပီး​​ သူတို့​​ြကမှ `ဘူ​​ေလး​​လဲ´ ဆိုရင် ရှက်စရာြကိး​​ကွယ်။

    ဆွဲလက်စနဲ့​​ တ​​ေန့​​စာ အာဂျန်ဒါက​​ေလး​​ ြပည့​်​​ေအာင်ဆက်ဆွဲ​​ေပး​​ရမှာြဖင့​်​ ရံုး​​က​​ေလး​​ဘာ​​ေလး​​ပိတ်တုန်း​​ အဲဒီတ​​ေန့​​တာမှာ ဘုန်း​​ြကိး​​​ေကျာင်း​​က​​ေလး​​ဘာ​​ေလး​​လည်း​​ တစ်​​ေခါက်​​ေလာက်​​ေတာ့​​ လှည့​်​ဝင်လိုက်ပါဦး​​​ေလ။ ကထိန်ပွဲ​​ေတွရှိသပ။ ဒီရက်မျိုး​​မှာ ​​ေကျာင်း​​​ေအာက်က​​ေခွး​​​ေတွ​​ေတာင် ထန်း​​လျက်ခဲြပလို့​​ လှည့​်​မြကည့​်​ပဲ စိတ်ြကီး​​ဝင်​​ေနြကတာ။ ဆရာ​​ေတာ်ဘုရား​​ကို ဦး​​ချနှုတ်ဆက်ြပီး​​တာနဲ့​​ ​​ေကျာင်း​​မှာရှိတဲ့​​ အ​​ေကျွး​​အ​​ေမွး​​အစီအစဉ်​​ေတွကို မှီရာက ဝင်လိုက်သွား​​လို့​​ရတယ်။ ကိုယ်​​ေရာသူငါ လာလာသမျှ ပရိသတ်​​ေတွအား​​လံုး​​ ဒါနပန်း​​​ေတွ ​​ေဝ​​ေနတာ​​ေတွ့​​ရမယ်။ အများ​​နဲ့​​ သိုင်း​​ဝိုင်း​​လှူဒါန်း​​ြကတဲ့​​ ဘံုကထိန်ြကီး​​​ေတွမို့​​ ဒကာလည်း​​ မပင်ပန်း​​ဘူး​​။ ဆရာလည်း​​ ရွှင်လန်း​​တယ်​​ေလ။ စိန်​​ေပါ​​ေကျာင်း​​မှာတုန်း​​ကဆိုရင် ပ​​ေဒသာပင်ြကီး​​​ေတွ ထမ်း​​ြပိး​​ အရပ်ထဲလှည့​်​ြက​​ေသး​​တာ။ ကိုယ့​်​အလှူ​​ေရာ သူများ​​အလှူ​​ေတွပါ ြကည့​်​လို့​​ကိုမဝဘူး​​။ ပုဗ္ဗ​​ေစတနာတို့​​၊​ မုဥ္စ​​ေစတနာတို့​​၊​ အပရ​​ေစတနာတို့​​ဆိုတာ ဘယ်ဟာမှ မလစ်ဟင်း​​​ေတာ့​​ဘူး​​​ေပါ့​​။ ​​ေပျာ်​​ေပျာ်ပါး​​ပါး​​ သိုက်သိုက်ဝန်း​​ဝန်း​​ ြပုရတဲ့​​ကုသိုလ်ဆို​​ေတာ့​​ အကျိုး​​​ေပး​​တဲ့​​အခါမှာလည်း​​ ​​ေငါင်း​​စင်း​​စင်း​​​ေလး​​မ​​ေနပဲ အများ​​သူငါ ​​ေရစက်​​ေတွဆံုလို့​​ အံုလိုက်ကျင်း​​လိုက်ြကီး​​ကို ​​ေဝ​​ေဝဆာဆာြကီး​​ ချမ်း​​သာရွှင်လန်း​​ရမှာ မဟုတ်ပါလား​​။

    ဒီလို ပ​​ေဒသာပင်သီး​​တဲ့​​အလှူဆိုတာ ကိုယ့​်​ရှိတဲ့​​ပိုက်ဆံက​​ေလး​​နဲ့​​ ​​ေကျာင်း​​ကဆရာ​​ေတာ် သံဃာ​​ေတာ်​​ေတွ ဘာများ​​ လိုအပ်မှာပါလိမ့​်​လို့​​ စဉ်း​​စား​​ြပီး​​ ရှာ​​ေဖွရည်စူး​​ လှူဒါန်း​​တာမို့​​ အမှုမဲ့​​အမှတ်မဲ့​​ အလှူခံလာလို့​​ လူြကည့​်​​ေကာင်း​​ရံုလှူြပိး​​ ြဖတ်ပိုင်း​​​ေလး​​ြပန်​​ေတာင်း​​တာမျိုး​​ထက်​​ေတာ့​​ ​​ေစတနာ​​ေတွပိုြပီး​​ ထက်သန်​​ေနမှာ မလွဲပါဘူး​​။ ဒီအထဲကမှ အရပ်ချင်း​​၊​ စင်ချင်း​​ အပင်ချင်း​​ ြပိုင်လာြကတဲ့​​အခါ အား​​ကျမခံ အဖိုး​​ထိုက်အဖိုး​​တန်ပစ္စည်း​​​ေတွကိုလည်း​​ ကိုယ့​်​ဘက်က အ​​ေလး​​သာ​​ေအာင် မျက်နှာမငယ်​​ေအာင် ြကိုး​​စား​​အား​​ခဲြကတာပါပဲ။ စာ​​ေရး​​တံမဲ​​ေပါက်လို့​​ ကိုယ်လှူတဲ့​​ပ​​ေဒသာပင်​​ေရာက်သွား​​တဲ့​​ ​​ေကျာင်း​​တိုက်ကို သိရြပန်​​ေတာ့​​လည်း​​ ဒီဘုန်း​​ဘုန်း​​​ေတွ ငါတို့​​လှူလိုက်တဲ့​​ ဒါနဝတ္ထု​​ေတွ သံုး​​​ေဆာင်ရဦး​​​ေတာ့​​မှာပဲရယ်လို့​​ အလှူခံပုဂ္ဂိုလ်ကို ြကည်ညိုသဒ္ဒါပွား​​နိုင်တာပါပဲ။

    စီး​​ပွား​​​ေရး​​အရကလည်း​​ ​​ေပါ်ချိန်သီး​​ချိန်မဟုတ်လား​​။ အများ​​စုက လယ်သမား​​​ေတွဆို​​ေတာ့​​ မိုး​​ထဲ​​ေရထဲ နွား​​နဲ့​​ဖက်ရုန်း​​​ေနရာက​​ေန ဒီအချိန်က​​ေလး​​ကျမှ လူလူသူသူ ဝတ်စား​​ပလွှား​​ြကရတာကိုး​​။ ဒါ​​ေြကာင့​်​မို့​​ ပ​​ေဒသာပင်လှည့​်​တဲ့​​အဖွဲ့​​ထဲြကည့​်​လိုက်ရင် ပုဆိုး​​အသစ်နဲ့​​ ကဖိုး​​ချစ်​​ေတွလည်း​​ ​​ေတွ့​​ရမယ်။ အပျိုမ အလန်း​​ဇယား​​​ေလး​​​ေတွလည်း​​ လမ်း​​သလား​​ြကလိမ့​်​မယ်။ ဝါသနာရှင်မိုက်ခဲြကီး​​​ေတွကိုလည်း​​ ဆိုလို့​​ကလို့​​ ​​ေတွ့​​ရလိမ့​်​မယ်။ အဘိုး​​ြကိး​​အို ခါး​​ကုန်း​​ကုန်း​​များ​​ကို​​ေတာင် ​​ေနာက်နှစ်ခါတန်​​ေဆာင်မုန်း​​ ပွဲြကည့​်​ပါဦး​​လို့​​ မ​​ေသချင်​​ေအာင် ​​ေချာ့​​​ေမာ့​​​ေသွး​​​ေဆာင်​​ေနြကတယ်။ ဒီ​​ေလာက်ချစ်စရာ​​ေကာင်း​​တဲ့​​လကိုများ​​ ဘယ်သူက တန်​​ေဆာင်မုန်း​​လို့​​ မှည့​်​သွား​​​ေလတယ် မသိပါဘူး​​။

    ​​ေထာင်မလဲသဲ​​ေကာ် တစ်ကျပ်ြပည့​်​ြပည့​်​လူ​​ေတွကို အသာထား​​လိုက်ပါဦး​​​ေလ။ အိုင်စီ​​ေလာင်လို့​​ ​​ေြကာင်​​ေတာင်​​ေတာင်ြဖစ်​​ေနတဲ့​​သူ​​ေတွ​​ေတာင် တန်​​ေဆာင်မုန်း​​မှာ ​​ေမာင်ဖုန်း​​လာြပီရယ်လို့​​ မှတ်မှတ်သား​​သား​​ ​​ေပျာ်ြကြမူး​​ြကတယ်။ တခါက သုဿာန်ဇရပ်မှာ မီး​​​ေသွး​​ခဲနဲ့​​ `ကျွတ် မုန်း​​ ဝင်´ လို့​​ ​​ေရး​​ထား​​တဲ့​​တ​​ေဘာင်စာကို ရွာလံုး​​ကုန်း​​ပတ် အနက်မြပန်တတ်လို့​​ လက်မှိုင်ချ​​ေနြကတာ ​​ေနာက်ဆံုး​​ စာဆိုရှင် ကို​​ေကျာက်ရူး​​နဲ့​​​ေတွ့​​မှပဲ အဓိပ္ပါယ်လင်း​​​ေတာ့​​သတဲ့​​။ `သီတင်း​​ကျွတ်ြပီ။ တန်​​ေဆာင်မုန်း​​လ​​ေရာက်ရင် ဝကင်္ပါပွဲမှာ စတုဒီသာစား​​ရ​​ေတာ့​​မယ်´ ဆိုပဲ။ ကွက်တိ ကွက်တိ။ တချို့​​အရပ်​​ေတွမှာ နိဗ္ဗာန်​​ေဈး​​​ေရာင်း​​ပွဲတို့​​၊​ ဝကင်္ပါပွဲတို့​​ လုပ်ြက​​ေသး​​တယ်။ အိမ်​​ေပါက်​​ေစ့​​ တစ်အိမ်တစ်အိုး​​ စား​​စရာ​​ေသာက်စရာ​​ေတွ ြပင်ဆင်ချက်ြပုတ်ြပီး​​ လာသမျှဧည့​်​သည်​​ေတွကို မကုန်မချင်း​​​ေကျွး​​​ေမွး​​ြကပါတယ်။ တစ်အိမ့​်​တစ်အိမ် လှည့​်​ပတ်စား​​ရ​​ေသာက်ရတာလည်း​​ လွှတ်​​ေပျာ်ဖို့​​​ေကာင်း​​တာ​​ေပါ့​​။ ​​ေကျွး​​ြက​​ေမွး​​ြကတာလည်း​​ ြမန်မာမုန့​်​​ေလး​​​ေတွချည့​်​ပဲ။ တချို့​​က ဘူး​​သီး​​ငါး​​​ေပါင်း​​​ေြကာ်၊​ တချို့​​က ြကာဆံဟင်း​​ခါး​​ ​​ေရှာက်သီး​​သုပ်၊​ တချို့​​က ​​ေရွှရင်​​ေအး​​ မုန့​်​လုပ်​​ေဆာင်း​​၊​ စံုလို့​​ စံုလို့​​။

    ငယ်ငယ်တုန်း​​က လူအရှင်ြကိး​​​ေတွ ​​ေကျာက်ရုပ်ြကိး​​​ေတွလို မလှုပ်မရှက် ြပူး​​​ေြကာင်​​ေြကာင် အိုက်တင်လုပ်ြပိး​​ သရုပ်​​ေဖာ်တဲ့​​ ရုပ်​​ေသြပပွဲံ​​ေတွလည်း​​ ြကည့​်​ခဲ့​​ဖူး​​တယ်။ ဥမ္မာဒန္တီကိုငမ်း​​ြပီး​​ ဆင်​​ေပါ်က ဟပ်ထိုး​​ြကီး​​ သွား​​ရည်တြမား​​ြမား​​ကျ​​ေနတဲ့​​ သိဝိမင်း​​ြကီး​​ဆို အရမ်း​​ရယ်စရာ​​ေကာင်း​​တာ။ ရန်ကုန်အ​​ေနာပ်ပိုင်း​​မှာ​​ေတာ့​​ ဦး​​ဘဂျမ်း​​လမ်း​​ဆိုြပီး​​ ကာတွန်း​​ြပပွဲလုပ်တာ လူြကိတ်ြကိတ်တိုး​​ စည်ပါတယ်။ ဒီအသက်ဒီအရွယ်သာ​​ေရာက်​​ေရာ။ ရ​​ေသ့​​ြကီး​​ဦး​​​ေဖျာက်ဆိပ်​​ေလာက် ထိထိမိမိ ကလိတတ်တဲ့​​သူ မ​​ေတွ့​​ဖူး​​​ေသး​​ဘူး​​။ ကာတွန်း​​မျက်နှာနဲ့​​ မှတ်ထား​​တဲ့​​ကာတွန်း​​ဆရာြကီး​​​ေတွဟာ အြပင်မှာ လူမျက်နှာြကီး​​​ေတွနဲ့​​ပါ​​ေကာ လို့​​ ​​ေအာင့​်​​ေမ့​​မိခဲ့​​ဖူး​​တယ်။

    တန်​​ေဆာင်မုန်း​​လမှာ ​​ေပျာ်ြကြမူး​​ြကတဲ့​​အထဲမှာ မိုး​​ြကိုး​​ပစ်မယ့​်​ ငှက်ငယ်က​​ေလး​​​ေတွလည်း​​ ပါတာပဲ။ အဲဒီတုန်း​​က စီး​​တီး​​အက်ဖ်အမ်တို့​​ မယ်လိုဒီ​​ေဝါတို့​​ မှာ ဆုရမှ ​​ေရာင်း​​အ​​ေကာင်း​​ဆံုး​​ တစ်နှစ်တာအတွက် အ​​ေကျာ်ြကား​​ဆံုး​​ ​​ေတး​​စီး​​ရီး​​ြဖစ်တာ မဟုတ်ဘူး​​ဗျ။ တန်​​ေဆာင်တိုင်​​ေတး​​သရုပ်​​ေဖာ်မှာ မာမီတို့​​ စင်တင်​​ေပး​​တဲ့​​သီချင်း​​ကသာ အဲဒီနှစ် တစ်နှစ်တာအတွက် ​​ေပါက်သီချင်း​​ ​​ေဟာ့​​သီချင်း​​ ဟစ်ြဖစ်တဲ့​​သီချင်း​​ပါ။ အဆို​​ေတာ်အသစ်က​​ေလး​​​ေတွက “မာမီ ကျွန်​​ေတာ့​်​သီချင်း​​​ေလး​​ နား​​​ေထာင်​​ေပး​​ပါဦး​​” လို့​​ အ​​ေခွလက်​​ေဆာင်သွား​​​ေပး​​ရင်​​ေတာင် “ထား​​ခဲ့​​​ေလ။ မာမီ ​​ေအး​​​ေဆး​​နား​​​ေထာင်ြကည့​်​ြပီး​​ အဆင်​​ေြပ​​ေတာ့​​ ယူသံုး​​​ေပး​​ထား​​လိုက်မယ်။ ဟုတ်ပလား​​။” လို့​​ အ​​ေြခြကီး​​နဲ့​​ အိုက်တင်ခံတတ်တာ။ အဲ .. သူတို့​​ဆီ​​ေရာက်သွား​​ရင်​​ေတာ့​​ သီချင်း​​ကို ရစရာမရှိ​​ေအာင် ပျက်ြပီမှတ်။ ပါ​​ေဖာမန့​်​စ်​​ေတွ အား​​ရပါး​​ရလုပ်ြပလိုက်တာ စာသား​​​ေလး​​​ေတွ တစ်စစီ လိုက်​​ေကာက်ယူရမယ်။

    သူများ​​နိုင်ငံ​​ေတွမှာ Drag Queen ဆိုြပီး​​ ​​ေခတ်စား​​​ေနတဲ့​​ ​​ေဖျာ်​​ေြဖမှုတစ်မျိုး​​ဟာ ကိုယ့​်​ဆီမှာ​​ေတာ့​​ တန်​​ေဆာင်တိုင်မီး​​ထွန်း​​ပွဲ ​​ေတး​​သရုပ်​​ေဖာ်အြဖစ်နဲ့​​ ​​ေနရာယူထား​​တာကလား​​။ ​​ေမျာက်ဖိုး​​စိန်ထက်​​ေတာ့​​ လူြကိုက်များ​​တာ​​ေပါ့​​​ေလ။ အတုြကီး​​​ေတွကို အစစ်မှတ်မသွား​​ရင် ြပီး​​တာပဲ။ တချို့​​အတု​​ေတွက​​ေတာ့​​ အစစ်​​ေတာင်ရှံုး​​သတဲ့​​။

    မီး​​ထွန်း​​ပွဲက ြပန်လာလို့​​ အိပ်ယာဝင်ရင်​​ေတာ့​​ ​​ေနာက်တစ်​​ေန့​​မနက်​​ေစာ​​ေစာနိုး​​ဖို့​​ သတိ ဝီရိယနဲ့​​ အိပ်ရတယ်။ အိမ်ြပင်အိမ်​​ေအာက် ဥစ္စာ​​ေပျာက်ရှာသလို ရှာရတာ။ အဘွား​​က ပံ့​​သကူပစ်ထား​​မှာ​​ေလ။ ဘယ်သူဘယ်ဝါ ရ​​ေစချင်လို့​​ မုန့​်​ဖိုး​​​ေပး​​တယ်ဆိုတာမျိုး​​မဟုတ်ဘူး​​။ အမှုမဲ့​​ အမှတ်မဲ့​​ ဘယ်သူြဖစ်ြဖစ် ထိုက်တဲ့​​သူ ရပါသံုး​​ပါ​​ေစဆိုြပီး​​ ဟိုနား​​ဒီနား​​ မသိမသာ ချထား​​တတ်တာ။ ​​ေကာက်ရရင်လည်း​​ “အဲဒါ ငါ ပံ့​​သကူပစ်ထား​​တာ” လို့​​ ဘယ်​​ေတာ့​​မှ မ​​ေြပာဘူး​​။ “ဟုတ်လား​​။ ငါ​​ေတာင် မ​​ေတွ့​​မိဘူး​​” လို့​​ ​​ေြပာတတ်တယ်။ က​​ေလး​​ပါး​​ဝလာလို့​​ သူပံ့​​သကူပစ်တတ်မှန်း​​ သိတဲ့​​အရွယ်​​ေရာက်လာ​​ေတာ့​​ လြပည့​်​​ေကျာ်တစ်ရက်​​ေန့​​မနက်ဆို အိမ်ြပင် အိမ်​​ေအာက် ​​ေဒါင်း​​​ေတာက်​​ေအာင် ​​ေမွှတာပဲ။ သူက လမ်း​​မှ ​​ေဈး​​မှာလည်း​​ သွား​​ရင်း​​လာရင်း​​ ပစ်တတ်တယ်။ မ​​ေမှာ်လင့​်​ပဲ ​​ေကာက်ရတဲ့​​သူ ဝမ်း​​သာ​​ေစချင်လို့​​​ေပါ့​​။ ခင်​​ေချာဆွိ​​ေလသံြကိး​​နဲ့​​​ေြပာရရင် ဒါလည်း​​အဆင်​​ေြပတာပဲ။

    ဘူတန်မှာတုန်း​​က သူတို့​​လည်း​​ ဗုဒ္ဓဘာသာနိုင်ငံဆို​​ေတာ့​​ ပံ့​​သကူပွဲလုပ်ြကတာ ြကံုခဲ့​​ဖူး​​ပါတယ်။ ​​ေကာက်သစ်စပါး​​၊​ ပဲ ​​ေြပာင်း​​ တစ်ချင် တစ်နိုင်သယ်လာြကတယ်။ မုန့​်​ပဲသွား​​​ေရစာ စား​​စရာ​​ေလး​​​ေတွလည်း​​ ပါမယ်။ အ်မ်မှာရှိတဲ့​​ အဝတ်ပုဆိုး​​ ခပ်လတ်လတ်က​​ေလး​​​ေတွလည်း​​ ​​ေလျှာ်ဖွတ်သန့​်​စင်ြပိး​​ ယူလာြကမယ်။ ဘုန်း​​ြကိး​​​ေကျာင်း​​​ေရာက်​​ေတာ့​​ ကိုယ့​်​ဆီက ပ​​ေဒသာပင်​​ေတွမှာ ပန်း​​စက္ကူ ရုပ်လံုး​​​ေတွလုပ်ထား​​သလိုမျိုး​​ အရုပ်ြကီး​​သံုး​​ခုလုပ်ထား​​တယ်။ သာသနာပိုင်ဆရာ​​ေတာ်၊​ ဘုရင်မင်း​​ြမတ် နဲ့​​ ခမည်း​​​ေတာ် မင်း​​တရား​​ြကိး​​ရဲ့​​ ရုပ်လံုး​​​ေတာ်​​ေတွတဲ့​​။ လာသမျှလူအ​​ေပါင်း​​က အ​​ေမွှး​​နံ့​​သာဆီမီး​​ပူ​​ေဇာ်ြပီး​​ ြပား​​​ေန​​ေအာင် ရှိခိုး​​လို့​​ ကျန်း​​မာပါ​​ေစ ချမ်း​​သာပါ​​ေစ။ ဘုန်း​​ြကိး​​သက်ရှည်ပါ​​ေစ ဆု​​ေတာင်း​​​ေပး​​ြကတာ။ ပါလာသမျှ လှူဖွယ်ပစ္စည်း​​​ေတွအား​​လံုး​​ အမျိုး​​အစား​​ခွဲြပီး​​ ပံုထား​​တယ်။ မရှိဆင်း​​ရဲသား​​ လိုချင်တဲ့​​သူ လိုအပ်တဲ့​​သူ ြကိုက်သ​​ေလာက်ယူ။ ကုန်​​ေအာင်သာယူ။ မကုန်ရင် မီး​​ရှိုြပိး​​ ြမစ်ထဲ​​ေမျှာမှာ။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ သူတို့​​ဆီမှာ ယူတဲ့​​သူနဲ့​​ စွန့​်​တဲ့​​သူ၊​ စွန့​်​တဲ့​​သူက ပိုများ​​တယ်။ ပံ့​​သကူပစ္စည်း​​နဲ့​​အတူ မ​​ေကာင်း​​​ေသာြဂိုလ်စီး​​ြဂိုလ်နင်း​​ အခိုက်ြကမ္မာ​​ေတွကိုပါ စွန်ွှပစ်လိုက်တာ လို့​​ ​​ေြပာြကတယ်။ ဒါြဖင့​်​ ယူတဲ့​​သူ​​ေတွမှာ​​ေကာ အဲဒါြကီး​​​ေတွပါ ရကုန်မှာလား​​” ဆို​​ေတာ့​​ “မဟုတ်ပါဘူး​​။” တဲ့​​။

    “​​ေကာင်း​​မှုကုသိုလ်လုပ်တဲ့​​အခါ မ​​ေကာင်း​​တဲ့​​ အကုသိုလ်ကံ​​ေတွ လာြပီး​​ အကျိုး​​မ​​ေပး​​နိုင်​​ေတာ့​​ဘူး​​​ေပါ့​​” တဲ့​​။ တကယ်တမ်း​​​ေတာ့​​ သူတို့​​ဟာ ယူလိုက်ရတာထက် ​​ေပး​​လိုက်ရတဲ့​​ အရသာက ပိုြပီး​​​ေကာင်း​​တယ်ဆိုတာ လက်​​ေတွ့​​သိ​​ေနြကလို့​​ ြဖစ်ပါလိမ့​်​မယ်။ အကုသိုလ်ကံ ကိုယ့​်​ဆီအဝင်မခံပဲ ြမန်ြမန်စွန့​်​ပစ်ချင်တဲ့​​ စိတ်အစွဲလည်း​​ ြကိး​​ြကတယ်။ ဘုန်း​​ြကိး​​​ေကျာင်း​​အဝမှာ ဘုရား​​ပွဲ မုခ်ဦး​​မှာ အလှူခံဌာန​​ေလး​​​ေတွရှိတယ်။ ​​ေငွ​​ေြကး​​ ဝတ္ထုကာမနဲ့​​အတူ အိမ်က က​​ေလး​​​ေတွရဲ့​​ ဆံပင်ဆံစက​​ေလး​​​ေတွ လှူထား​​တာလည်း​​ အများ​​ြကိး​​ပဲ။ က​​ေလး​​​ေနမ​​ေကာင်း​​ရင် ထိပ်ကဆံပင်ြဖတ်ြပီး​​ ဘုန်း​​ြကိး​​​ေကျာင်း​​​ေြပး​​လှူြကတာ သူတို့​​ယြတာထင်ပါရဲ့​​။

    လြပည့​်​​ေကျာ်တစ်ရက်​​ေန့​​ ညကျရင်​​ေတာ့​​ နက္ခတ်က ချက်ချင်း​​ကို ​​ေြပာင်း​​သွား​​​ေတာ့​​တာ။ ​​ေစာရနက္ခတ် ဝင်သွား​​ပတဲ့​​။ ဒါ​​ေြကာင့​်​ စတိအြဖစ် ကျီး​​မနိုး​​ပွဲ​​ေတွ လုပ်ြကတာလို့​​ဆိုတယ်။ သတိုး​​မင်း​​ဖျား​​ြကီး​​ မိဖုရား​​​ေစာဥမ္မာ အ​​ေတာင်း​​ခံလိုက်ရလို့​​ ​​ေြကာက်​​ေြကာက်နဲ့​​ ​​ေရွှတိုက်စိုး​​ ခန့​်​လိုက်တဲ့​​ သူခိုး​​ြကိး​​ ငတက်ြပား​​ဆိုတာ အဲဒီနက္ခတ်နဲ့​​ ယှဉ်​​ေမွး​​သတဲ့​​။ တချို့​​က​​ေတာ့​​ အဲဒီနက္ခတ်မှာ ​​ေဆး​​မင်​​ေြကာင်ထိုး​​လိုက်တာလို့​​ ​​ေြပာြကတာပဲ။ ​​ေဆး​​ဘက်ဝင်တဲ့​​နက္ခတ်ြပီး​​ရင် ဥစ္စာ​​ေပျာက်တဲ့​​နက္ခတ်​​ေပါ်လာတာ ဘယ်လိုသ​​ေဘာပါလိမ့​်​​ေနာ်။ စကား​​အ​​ေကာင်း​​​ေြပာရင်း​​ စ​​ေကာအ​​ေကာင်း​​ြပား​​​ေတာ့​​မှာပဲ။ ဆင်နင်း​​လို့​​။ အြငိမ့​်​မင်း​​သမီး​​များ​​လို “​​ေတာ်ြကပါ​​ေတာ့​​ ဦး​​​ေလး​​တို့​​ရယ်” ဆိုြပီး​​ စကား​​နည်း​​ရန်စဲ ြဖတ်လိုက်​​ေတာ့​​မယ်။ တစ်ပုဒ်တစ်​​ေလ​​ေတာ့​​လည်း​​ လွတ်လွတ်ကင်း​​ကင်း​​ ​​ေရး​​စမ်း​​ပါရ​​ေစ ​​ေနာ့​​။

    ဒီနှစ်တန်​​ေဆာင်မုန်း​​မှာ ထူး​​ထူး​​ြခား​​ြခား​​ သာဓုအနု​​ေမာဒနာ ​​ေခါ်ချင်တဲ့​​ အလှူက​​ေလး​​က​​ေတာ့​​ ပခုက္ကူြမို့​​ ​​ေရ​​ေဘး​​ဒုက္ခသည်များ​​အတွက် လူအား​​​ေငွအား​​ တတ်စွမ်း​​သမျှ ဝိုင်း​​ြကဝန်း​​ြကတဲ့​​ အလှူရှင်များ​​ပါပဲ။ လိုအပ်တဲ့​​​ေနရာမှာ လိုရာနဲ့​​ ြဖည့​်​​ေပး​​တဲ့​​ ပ​​ေဒသာပင်ြကီး​​များ​​လိုပ။ အတိဒုက္ခ​​ေရာက်​​ေနသူများ​​ကို တနိုင်တမ ​​ေဖး​​မတာဟာလည်း​​ပဲ ကာလဒါနတစ်မျိုး​​ပဲ​​ေပါ့​​။ ကိုယ်ချင်း​​စာတရား​​​ေခါင်း​​ပါး​​တဲ့​​ အတ္တကန္တာရြကီး​​အလယ်မှာ အို​​ေအစစ်​​ေလး​​​ေတွ ​​ေရချမ်း​​စင်က​​ေလး​​​ေတွ ​​ေတွ့​​လိုက်ရသလိုပဲ လူ​​ေရာစိတ်ပါ ​​ေအး​​ချမ်း​​ရွှင်လန်း​​သွား​​​ေစပါတယ်။ ​​ေနာင်ကာလ အကျိုး​​​ေပး​​လာမယ့​်​ ကုသိုလ်တရား​​​ေတွကို ဖယ်ထား​​လိုက်ပါဦး​​​ေလ။ မျက်​​ေမှာက် တဒဂင်္အတွင်း​​မှာတင် ​​ေမတ္တာစိတ်၊​ ​​ေစတနာစိတ်၊​ ဂရုဏာစိတ်​​ေတွ​​ေြကာင့​်​ ြပုသူလည်း​​ဝမ်း​​​ေြမာက်၊​ လက်ခံသူလည်း​​ချမ်း​​သာ၊​ နံ​​ေဘး​​က ြကည့​်​ရြမင်ရသူ​​ေတွ​​ေတာင် ပီတိစိတ်​​ေတွ ကူး​​စက်လာြပိး​​ ကုသိုလ်ရပါ​​ေသး​​တယ်။

    ကဲ ဗျာ။ ပီယဝါစာ ချစ်ဖွယ်​​ေသာ စကား​​​ေလး​​​ေတွလည်း​​ ဆိုြပီး​​ြပီ။ ​​ေယာနိ​​ေသာ မနသီကာယ နှစ်လိုဖွယ်​​ေသာ အ​​ေြကာင်း​​အရာက​​ေလး​​များ​​ကိုလည်း​​ သင့​်​တင့​်​​ေလျှာက်ပတ်စွာ နှလံုး​​သွင်း​​ြပီး​​ြပီ။ သုနက္ခတ္တံ သုမဂင်္လံ ​​ေကာင်း​​ြမတ်​​ေသာနက္ခတ်နဲ့​​ ြကံုြကိုက်တုန်း​​ ကျက်သ​​ေရမဂင်္လာရှိ​​ေသာ အမှုများ​​ကိုလည်း​​ ြပုြပီး​​ြပီ။ ဥတုသပ္ပါယက​​ေလး​​ကလည်း​​ မျှတလို့​​။ သီတဂူ​​ေငွဝန်း​​ြကီး​​ကလည်း​​ ရွှန်း​​ရွှန်း​​လက်လက်နဲ့​​။ စိတ်ချမ်း​​သာလက်ချမ်း​​သာ ြပံုး​​တံုး​​တံုး​​က​​ေလး​​ အဆံုး​​သတ်လိုက်ရ​​ေအာင်လား​​။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.