လဝန်းတကာ့လဝန်းထဲမှာေတာ့ တန်ေဆာင်မုန်းလြပည့်ည လဝန်းြကီးေလာက် ဝိုင်းစက်ြကီးမား ကျက်သေရရှိတာ မရှိပါဘူးတဲ့။ ေဆးေပါင်းခတဲ့ညလို့လည်း ေြပာြကတယ်။ ဇာတ်ြကီးဆယ်ဘွဲ့ထဲက နာရဒဇာတ်ေတာ်ထဲမှာေတာ့ တန်ေဆာင်မုန်းလြပည့်ည လဝန်းြကိးကိုြကည့်ြပီး သူေတာ်ေကာင်းများကို ဖူးေြမှာ်ရေသာ် ေကာင်းေလစွလို့ ေတာင့်တမိတာေြကာင့် မင်းခမ်းမင်းနား ဆင်ြမင်းရထား အစံုအလင်နဲ့ ကိုးကွယ်ရာ အရှာထွက်ခဲ့တဲ့ မင်းြကီးခမျာ သာသနာပ ကာလမို့လို့ ဒိဋ္ဌိတက္ကဒွန်းများထံေမှာက်သာ ေရာက်ခဲ့ြပီး ေနာက်ဘဝမရှိ၊ သံသရာမရှိ၊ ကုသိုလ် အကုသိုလ်မရှိ၊ ေသရင်ြပီးြပီ အယူဝါဒကိုနာယူမိတာ သံသရာေမှာက်လုနီး ြဖစ်ခဲ့ဖူးသတဲ့။ သမိးေတာ် ရုစာေဒဝီက သစ္စာတိုင်တယ်လိုက်လို့သာ ဘုရားအေလာင်း နာရဒ ရေသ့ြကီးက ြကွလာ ကယ်ချွတ်ေတာ်မူရတယ်။
ဥတုအခါ ရာသီသဘာဝကလည်း ြကည်ြကည်လင်လင် လန်းလန်းရွှင်ရွှင်၊ မပူလွန်းမေအးလွန်း သပ္ပါယမျှတတဲ့အချိန်မို့ လရိပ်ေအာက်က လူေတွစိတ်ထဲမှာလည်း အြကည်ဓါတ် အေအးဓါတ်ကေလးေတွ ကူးစက်ေနသလားမသိ။ ေတာမှာေတာ့ ပိုသိသာတာပေလ။ လမင်းထိန်ထိန်သာသေလ့ဆိုတာ မီးမလာေလ ပိုလင်းေလကိုးဗျ။ `လေရာင်ကို မေြကာင်ဝံ့လို့ သစ်ရိပ်ေအာက်မှာ ေမှာင်ခိုကာရယ်..´ ဆိုတာ ဆရာြငိမ်းေရးခဲ့တဲ့ တူနှစ်ကိုယ်သီချင်း။ `စန်းလယုန်ကေလး ခုန်ေြပးခိုဝင် မန်ကျည်းပင်ထိပ်ြဖား ဟိုအနားမှာပင်´ ဆိုတာ ကိုဝင်းဦးလက်ရာ ဖွဲနဲ့ဆန်ကွဲသီချင်း၊ မရှို့မြဖစ်မီး ဝတ္ထုထဲမှာလည်း လေရာင်ရဲ့ ြဖားေယာင်းမှုေြကာင့် ဘာြဖစ်တယ် ညာြဖစ်တယ် ရမယ်ရှာခဲ့ေသးတာပဲ။ သာေတာင့်သာယာ အခါေကာင်းအခါမွန်မှာ ေကာင်းရာေကာင်းေြကာင်းေလးေတွ နှလံုးသွင်းနိုင်ြကရင်ြဖင့် စိတ်ရဲ့အြကည်ဓါတ်ခံမှာ ပီတိစိတ်ကေလးေတွပွားလာြပီး ကျက်သေရမဂင်္လာြပည့်စံုလာမှာ မလွဲပါဘူး။ (သိန်းလှေမာ်လုပ်စားရင်ေတာင် ရေလာက်ြပီေနာ်။)
ြမန်မာပီပီ မယ်ဇလီဖူးသုပ်ကေလးေတွလည်း စားြကတာေပါ့။ ခါးသက်သက်အရသာေလးမို့ ဆီးချိုသမားေတွနဲ့လည်း တည့်ေပလိမ့်မယ်။ ေပါ်ဦးေပါ်ဖျား လတ်ဆတ်တဲ့အဖူးအညွန့်ေလးေတွမို့ မမ ၀၀ ထထကြကီးေတွ အတွက်ဆိုရင်လည်း ကယ်လိုရီ သိပ်မများဘူး။ အမယ် သူကလည်း မဂင်္လာအချိန်အခါ ေစာင့်စားရတာဗျား။ ညဘက် နက္ခတ်စံုမှစားရင် ပိုေဆးဘက်ဝင်သတဲ့။ တန်ေဆာင်မုန်းလမှာ ြကိတ္တိကာနက္ခတ်နဲ့ ယှဉ်တယ်ဆိုလား။ ြမင်ေတာ့မြမင်ဖူးဘူး။ ခုေခတ်လူေတွက ေမာင်ရင်ဆိုင်းထမ်းေတာင် ြမင်ဖူးတာမှ မဟုတ်ပဲနဲ့။ `ြကယ်တာရာေတွ ြဂိုလ်ြကီးကိုးလံုးနဲ့ နက္ခတ်ပွဲသဘင် ဆင်ယင်မှာမို့ ဒီတညေတာ့ လမင်းေရ သင်မလာနဲ့ဦး´ လို့ ခင်ေမာင်တိုးသီချင်းေလးနဲ့ လမင်းြကီးကို ကျီစယ်ြပီးစားစား။ `ေဆးေပါင်းခတဲ့ညေပါ့ကွယ်..´ ဆိုြပီး ကိုညီထွဋ်ရဲ့သီချင်းနဲ့ပဲစားစား၊ စားြဖစ်ေအာင်ေတာ့ စားလိုက်စမ်းပါဗျာ။ အဂင်္လိပ်နှစ်ကူးထိုင်ေစာင့်ြပီး ဟက်ပီးနယူးယား ေအာ်တာထက်စာရင် ြမန်မာမဆန်ေပဘူးလား။
နက္ခတ်မစံုခင် စိတ်ချမ်းသာစရာေကာင်းတဲ့အလုပ်တစ်ခုလည်း လုပ်စရာကျန်ပါေသးတယ်။ ေရွှတိဂံုဘုရားေပါ်တက်တာေလ။ ဓါတ်ပံုဆရာေတွ ကင်မရာအမျိုးမျိုး ရှုေထာင့်အမျိုးမျိုးက ဖန်တီးထားတဲ့ ရုပ်ပံုလွှာေတွဟာ အြပင်က သဘာဝအလှကို ဘယ်မှီမှာတုန်း။ ရန်ကုန်ြမို့ြကီး ေရာက်ေနလျက်သားနဲ့ အဲဒီအရသာ မခံစားလိုက်ရရင် သိပ်နှေြမာစရာေကာင်းတာေနာ်။ မေြပာမရှိနဲ့။ ဘုရားရိပ်ေအးေအးမှာ လရိပ်ေဖွးေဖွးေလးနဲ့ဆိုေတာ့ ညစ်ေနတာေတွအားလံုး လစ်သွားမှာ။ မသိုးသကင်္န်းယက်ြပိုင်ပွဲေတွလည်း ရှိလိမ့်မယ်။ ဗိုလ်တေထာင်ဘုရားမှာလည်းရှိတယ်။ အဲဒီေရာက်သွားလို့ ကိုြမြကီးရဲ့ `ြမိုင်ြမိုင်ဆိုင်ဆိုင် ြမိုင်ြမိုင်ဆိုင်ဆိုင် လတန်ေဆာင်တိုင်´ ဆိုတာေလးြကားရင် က ချင်စိတ်နဲ့ ေြခေတွလက်ေတွ လှုပ်ရွလာလိမ့်မယ်။ ဒီေခတ်ြကီးမှာ ယက္ကန်းစင်ကေလးေတွ ြမင်နိုင်တာဆိုလို့ အဲဒီမှာပဲ ရှိေတာ့တယ်။
ေနာက်ဆို ဗိုင်းေတာင့်တို့ ရစ်ဘီးတို့ လွန်းတို့ဆိုတာ ြပတိုက်မှာ သွားြကည့်ရေတာ့မှာ။ `လွန်းထိုးသလို´ တို့၊ `အတိုင်အေဖာက်ညီတယ်´ တို့၊ `အမယ်ဘုတ်ကဲ့ သူ့ချည်ခင်´ တို့ဆိုတာ ယက္ကန်းကလာတဲ့ ြမန်မာစကားေလးေတွေလ။ ဘယ်ေလာက်ချစ်စရာေကာင်းလဲ။ စင်နံမယ်ကေလးေတွေပးထားတာလည်း ဝိသာခါတဲ့၊ ယေသာ်ဓရာတဲ့၊ ေဂါတမီတဲ့။ ဗုဒ္ဓဘာသာအမျိုးသမီးေလးေတွကို မှတ်မှတ်ရရေပးထားတာမို့ ြမန်မာအမျိုးေကာင်းသမီးေလးေတွလည်း အဲဒါ ဘယ်သူဘယ်ဝါေတွပါလိမ့်လို့ ြကားဖူးနားဝရှိသွားရတာေပါ့။ `ဝါကာ ဝါကာ ေအ့ေအ့´ ေတာ့ သိြပီး သူတို့ြကမှ `ဘူေလးလဲ´ ဆိုရင် ရှက်စရာြကိးကွယ်။
ဆွဲလက်စနဲ့ တေန့စာ အာဂျန်ဒါကေလး ြပည့်ေအာင်ဆက်ဆွဲေပးရမှာြဖင့် ရံုးကေလးဘာေလးပိတ်တုန်း အဲဒီတေန့တာမှာ ဘုန်းြကိးေကျာင်းကေလးဘာေလးလည်း တစ်ေခါက်ေလာက်ေတာ့ လှည့်ဝင်လိုက်ပါဦးေလ။ ကထိန်ပွဲေတွရှိသပ။ ဒီရက်မျိုးမှာ ေကျာင်းေအာက်ကေခွးေတွေတာင် ထန်းလျက်ခဲြပလို့ လှည့်မြကည့်ပဲ စိတ်ြကီးဝင်ေနြကတာ။ ဆရာေတာ်ဘုရားကို ဦးချနှုတ်ဆက်ြပီးတာနဲ့ ေကျာင်းမှာရှိတဲ့ အေကျွးအေမွးအစီအစဉ်ေတွကို မှီရာက ဝင်လိုက်သွားလို့ရတယ်။ ကိုယ်ေရာသူငါ လာလာသမျှ ပရိသတ်ေတွအားလံုး ဒါနပန်းေတွ ေဝေနတာေတွ့ရမယ်။ အများနဲ့ သိုင်းဝိုင်းလှူဒါန်းြကတဲ့ ဘံုကထိန်ြကီးေတွမို့ ဒကာလည်း မပင်ပန်းဘူး။ ဆရာလည်း ရွှင်လန်းတယ်ေလ။ စိန်ေပါေကျာင်းမှာတုန်းကဆိုရင် ပေဒသာပင်ြကီးေတွ ထမ်းြပိး အရပ်ထဲလှည့်ြကေသးတာ။ ကိုယ့်အလှူေရာ သူများအလှူေတွပါ ြကည့်လို့ကိုမဝဘူး။ ပုဗ္ဗေစတနာတို့၊ မုဥ္စေစတနာတို့၊ အပရေစတနာတို့ဆိုတာ ဘယ်ဟာမှ မလစ်ဟင်းေတာ့ဘူးေပါ့။ ေပျာ်ေပျာ်ပါးပါး သိုက်သိုက်ဝန်းဝန်း ြပုရတဲ့ကုသိုလ်ဆိုေတာ့ အကျိုးေပးတဲ့အခါမှာလည်း ေငါင်းစင်းစင်းေလးမေနပဲ အများသူငါ ေရစက်ေတွဆံုလို့ အံုလိုက်ကျင်းလိုက်ြကီးကို ေဝေဝဆာဆာြကီး ချမ်းသာရွှင်လန်းရမှာ မဟုတ်ပါလား။
ဒီလို ပေဒသာပင်သီးတဲ့အလှူဆိုတာ ကိုယ့်ရှိတဲ့ပိုက်ဆံကေလးနဲ့ ေကျာင်းကဆရာေတာ် သံဃာေတာ်ေတွ ဘာများ လိုအပ်မှာပါလိမ့်လို့ စဉ်းစားြပီး ရှာေဖွရည်စူး လှူဒါန်းတာမို့ အမှုမဲ့အမှတ်မဲ့ အလှူခံလာလို့ လူြကည့်ေကာင်းရံုလှူြပိး ြဖတ်ပိုင်းေလးြပန်ေတာင်းတာမျိုးထက်ေတာ့ ေစတနာေတွပိုြပီး ထက်သန်ေနမှာ မလွဲပါဘူး။ ဒီအထဲကမှ အရပ်ချင်း၊ စင်ချင်း အပင်ချင်း ြပိုင်လာြကတဲ့အခါ အားကျမခံ အဖိုးထိုက်အဖိုးတန်ပစ္စည်းေတွကိုလည်း ကိုယ့်ဘက်က အေလးသာေအာင် မျက်နှာမငယ်ေအာင် ြကိုးစားအားခဲြကတာပါပဲ။ စာေရးတံမဲေပါက်လို့ ကိုယ်လှူတဲ့ပေဒသာပင်ေရာက်သွားတဲ့ ေကျာင်းတိုက်ကို သိရြပန်ေတာ့လည်း ဒီဘုန်းဘုန်းေတွ ငါတို့လှူလိုက်တဲ့ ဒါနဝတ္ထုေတွ သံုးေဆာင်ရဦးေတာ့မှာပဲရယ်လို့ အလှူခံပုဂ္ဂိုလ်ကို ြကည်ညိုသဒ္ဒါပွားနိုင်တာပါပဲ။
စီးပွားေရးအရကလည်း ေပါ်ချိန်သီးချိန်မဟုတ်လား။ အများစုက လယ်သမားေတွဆိုေတာ့ မိုးထဲေရထဲ နွားနဲ့ဖက်ရုန်းေနရာကေန ဒီအချိန်ကေလးကျမှ လူလူသူသူ ဝတ်စားပလွှားြကရတာကိုး။ ဒါေြကာင့်မို့ ပေဒသာပင်လှည့်တဲ့အဖွဲ့ထဲြကည့်လိုက်ရင် ပုဆိုးအသစ်နဲ့ ကဖိုးချစ်ေတွလည်း ေတွ့ရမယ်။ အပျိုမ အလန်းဇယားေလးေတွလည်း လမ်းသလားြကလိမ့်မယ်။ ဝါသနာရှင်မိုက်ခဲြကီးေတွကိုလည်း ဆိုလို့ကလို့ ေတွ့ရလိမ့်မယ်။ အဘိုးြကိးအို ခါးကုန်းကုန်းများကိုေတာင် ေနာက်နှစ်ခါတန်ေဆာင်မုန်း ပွဲြကည့်ပါဦးလို့ မေသချင်ေအာင် ေချာ့ေမာ့ေသွးေဆာင်ေနြကတယ်။ ဒီေလာက်ချစ်စရာေကာင်းတဲ့လကိုများ ဘယ်သူက တန်ေဆာင်မုန်းလို့ မှည့်သွားေလတယ် မသိပါဘူး။
ေထာင်မလဲသဲေကာ် တစ်ကျပ်ြပည့်ြပည့်လူေတွကို အသာထားလိုက်ပါဦးေလ။ အိုင်စီေလာင်လို့ ေြကာင်ေတာင်ေတာင်ြဖစ်ေနတဲ့သူေတွေတာင် တန်ေဆာင်မုန်းမှာ ေမာင်ဖုန်းလာြပီရယ်လို့ မှတ်မှတ်သားသား ေပျာ်ြကြမူးြကတယ်။ တခါက သုဿာန်ဇရပ်မှာ မီးေသွးခဲနဲ့ `ကျွတ် မုန်း ဝင်´ လို့ ေရးထားတဲ့တေဘာင်စာကို ရွာလံုးကုန်းပတ် အနက်မြပန်တတ်လို့ လက်မှိုင်ချေနြကတာ ေနာက်ဆံုး စာဆိုရှင် ကိုေကျာက်ရူးနဲ့ေတွ့မှပဲ အဓိပ္ပါယ်လင်းေတာ့သတဲ့။ `သီတင်းကျွတ်ြပီ။ တန်ေဆာင်မုန်းလေရာက်ရင် ဝကင်္ပါပွဲမှာ စတုဒီသာစားရေတာ့မယ်´ ဆိုပဲ။ ကွက်တိ ကွက်တိ။ တချို့အရပ်ေတွမှာ နိဗ္ဗာန်ေဈးေရာင်းပွဲတို့၊ ဝကင်္ပါပွဲတို့ လုပ်ြကေသးတယ်။ အိမ်ေပါက်ေစ့ တစ်အိမ်တစ်အိုး စားစရာေသာက်စရာေတွ ြပင်ဆင်ချက်ြပုတ်ြပီး လာသမျှဧည့်သည်ေတွကို မကုန်မချင်းေကျွးေမွးြကပါတယ်။ တစ်အိမ့်တစ်အိမ် လှည့်ပတ်စားရေသာက်ရတာလည်း လွှတ်ေပျာ်ဖို့ေကာင်းတာေပါ့။ ေကျွးြကေမွးြကတာလည်း ြမန်မာမုန့်ေလးေတွချည့်ပဲ။ တချို့က ဘူးသီးငါးေပါင်းေြကာ်၊ တချို့က ြကာဆံဟင်းခါး ေရှာက်သီးသုပ်၊ တချို့က ေရွှရင်ေအး မုန့်လုပ်ေဆာင်း၊ စံုလို့ စံုလို့။
ငယ်ငယ်တုန်းက လူအရှင်ြကိးေတွ ေကျာက်ရုပ်ြကိးေတွလို မလှုပ်မရှက် ြပူးေြကာင်ေြကာင် အိုက်တင်လုပ်ြပိး သရုပ်ေဖာ်တဲ့ ရုပ်ေသြပပွဲံေတွလည်း ြကည့်ခဲ့ဖူးတယ်။ ဥမ္မာဒန္တီကိုငမ်းြပီး ဆင်ေပါ်က ဟပ်ထိုးြကီး သွားရည်တြမားြမားကျေနတဲ့ သိဝိမင်းြကီးဆို အရမ်းရယ်စရာေကာင်းတာ။ ရန်ကုန်အေနာပ်ပိုင်းမှာေတာ့ ဦးဘဂျမ်းလမ်းဆိုြပီး ကာတွန်းြပပွဲလုပ်တာ လူြကိတ်ြကိတ်တိုး စည်ပါတယ်။ ဒီအသက်ဒီအရွယ်သာေရာက်ေရာ။ ရေသ့ြကီးဦးေဖျာက်ဆိပ်ေလာက် ထိထိမိမိ ကလိတတ်တဲ့သူ မေတွ့ဖူးေသးဘူး။ ကာတွန်းမျက်နှာနဲ့ မှတ်ထားတဲ့ကာတွန်းဆရာြကီးေတွဟာ အြပင်မှာ လူမျက်နှာြကီးေတွနဲ့ပါေကာ လို့ ေအာင့်ေမ့မိခဲ့ဖူးတယ်။
တန်ေဆာင်မုန်းလမှာ ေပျာ်ြကြမူးြကတဲ့အထဲမှာ မိုးြကိုးပစ်မယ့် ငှက်ငယ်ကေလးေတွလည်း ပါတာပဲ။ အဲဒီတုန်းက စီးတီးအက်ဖ်အမ်တို့ မယ်လိုဒီေဝါတို့ မှာ ဆုရမှ ေရာင်းအေကာင်းဆံုး တစ်နှစ်တာအတွက် အေကျာ်ြကားဆံုး ေတးစီးရီးြဖစ်တာ မဟုတ်ဘူးဗျ။ တန်ေဆာင်တိုင်ေတးသရုပ်ေဖာ်မှာ မာမီတို့ စင်တင်ေပးတဲ့သီချင်းကသာ အဲဒီနှစ် တစ်နှစ်တာအတွက် ေပါက်သီချင်း ေဟာ့သီချင်း ဟစ်ြဖစ်တဲ့သီချင်းပါ။ အဆိုေတာ်အသစ်ကေလးေတွက “မာမီ ကျွန်ေတာ့်သီချင်းေလး နားေထာင်ေပးပါဦး” လို့ အေခွလက်ေဆာင်သွားေပးရင်ေတာင် “ထားခဲ့ေလ။ မာမီ ေအးေဆးနားေထာင်ြကည့်ြပီး အဆင်ေြပေတာ့ ယူသံုးေပးထားလိုက်မယ်။ ဟုတ်ပလား။” လို့ အေြခြကီးနဲ့ အိုက်တင်ခံတတ်တာ။ အဲ .. သူတို့ဆီေရာက်သွားရင်ေတာ့ သီချင်းကို ရစရာမရှိေအာင် ပျက်ြပီမှတ်။ ပါေဖာမန့်စ်ေတွ အားရပါးရလုပ်ြပလိုက်တာ စာသားေလးေတွ တစ်စစီ လိုက်ေကာက်ယူရမယ်။
သူများနိုင်ငံေတွမှာ Drag Queen ဆိုြပီး ေခတ်စားေနတဲ့ ေဖျာ်ေြဖမှုတစ်မျိုးဟာ ကိုယ့်ဆီမှာေတာ့ တန်ေဆာင်တိုင်မီးထွန်းပွဲ ေတးသရုပ်ေဖာ်အြဖစ်နဲ့ ေနရာယူထားတာကလား။ ေမျာက်ဖိုးစိန်ထက်ေတာ့ လူြကိုက်များတာေပါ့ေလ။ အတုြကီးေတွကို အစစ်မှတ်မသွားရင် ြပီးတာပဲ။ တချို့အတုေတွကေတာ့ အစစ်ေတာင်ရှံုးသတဲ့။
မီးထွန်းပွဲက ြပန်လာလို့ အိပ်ယာဝင်ရင်ေတာ့ ေနာက်တစ်ေန့မနက်ေစာေစာနိုးဖို့ သတိ ဝီရိယနဲ့ အိပ်ရတယ်။ အိမ်ြပင်အိမ်ေအာက် ဥစ္စာေပျာက်ရှာသလို ရှာရတာ။ အဘွားက ပံ့သကူပစ်ထားမှာေလ။ ဘယ်သူဘယ်ဝါ ရေစချင်လို့ မုန့်ဖိုးေပးတယ်ဆိုတာမျိုးမဟုတ်ဘူး။ အမှုမဲ့ အမှတ်မဲ့ ဘယ်သူြဖစ်ြဖစ် ထိုက်တဲ့သူ ရပါသံုးပါေစဆိုြပီး ဟိုနားဒီနား မသိမသာ ချထားတတ်တာ။ ေကာက်ရရင်လည်း “အဲဒါ ငါ ပံ့သကူပစ်ထားတာ” လို့ ဘယ်ေတာ့မှ မေြပာဘူး။ “ဟုတ်လား။ ငါေတာင် မေတွ့မိဘူး” လို့ ေြပာတတ်တယ်။ ကေလးပါးဝလာလို့ သူပံ့သကူပစ်တတ်မှန်း သိတဲ့အရွယ်ေရာက်လာေတာ့ လြပည့်ေကျာ်တစ်ရက်ေန့မနက်ဆို အိမ်ြပင် အိမ်ေအာက် ေဒါင်းေတာက်ေအာင် ေမွှတာပဲ။ သူက လမ်းမှ ေဈးမှာလည်း သွားရင်းလာရင်း ပစ်တတ်တယ်။ မေမှာ်လင့်ပဲ ေကာက်ရတဲ့သူ ဝမ်းသာေစချင်လို့ေပါ့။ ခင်ေချာဆွိေလသံြကိးနဲ့ေြပာရရင် ဒါလည်းအဆင်ေြပတာပဲ။
ဘူတန်မှာတုန်းက သူတို့လည်း ဗုဒ္ဓဘာသာနိုင်ငံဆိုေတာ့ ပံ့သကူပွဲလုပ်ြကတာ ြကံုခဲ့ဖူးပါတယ်။ ေကာက်သစ်စပါး၊ ပဲ ေြပာင်း တစ်ချင် တစ်နိုင်သယ်လာြကတယ်။ မုန့်ပဲသွားေရစာ စားစရာေလးေတွလည်း ပါမယ်။ အ်မ်မှာရှိတဲ့ အဝတ်ပုဆိုး ခပ်လတ်လတ်ကေလးေတွလည်း ေလျှာ်ဖွတ်သန့်စင်ြပိး ယူလာြကမယ်။ ဘုန်းြကိးေကျာင်းေရာက်ေတာ့ ကိုယ့်ဆီက ပေဒသာပင်ေတွမှာ ပန်းစက္ကူ ရုပ်လံုးေတွလုပ်ထားသလိုမျိုး အရုပ်ြကီးသံုးခုလုပ်ထားတယ်။ သာသနာပိုင်ဆရာေတာ်၊ ဘုရင်မင်းြမတ် နဲ့ ခမည်းေတာ် မင်းတရားြကိးရဲ့ ရုပ်လံုးေတာ်ေတွတဲ့။ လာသမျှလူအေပါင်းက အေမွှးနံ့သာဆီမီးပူေဇာ်ြပီး ြပားေနေအာင် ရှိခိုးလို့ ကျန်းမာပါေစ ချမ်းသာပါေစ။ ဘုန်းြကိးသက်ရှည်ပါေစ ဆုေတာင်းေပးြကတာ။ ပါလာသမျှ လှူဖွယ်ပစ္စည်းေတွအားလံုး အမျိုးအစားခွဲြပီး ပံုထားတယ်။ မရှိဆင်းရဲသား လိုချင်တဲ့သူ လိုအပ်တဲ့သူ ြကိုက်သေလာက်ယူ။ ကုန်ေအာင်သာယူ။ မကုန်ရင် မီးရှိုြပိး ြမစ်ထဲေမျှာမှာ။ ဒါေပမယ့် သူတို့ဆီမှာ ယူတဲ့သူနဲ့ စွန့်တဲ့သူ၊ စွန့်တဲ့သူက ပိုများတယ်။ ပံ့သကူပစ္စည်းနဲ့အတူ မေကာင်းေသာြဂိုလ်စီးြဂိုလ်နင်း အခိုက်ြကမ္မာေတွကိုပါ စွန်ွှပစ်လိုက်တာ လို့ ေြပာြကတယ်။ ဒါြဖင့် ယူတဲ့သူေတွမှာေကာ အဲဒါြကီးေတွပါ ရကုန်မှာလား” ဆိုေတာ့ “မဟုတ်ပါဘူး။” တဲ့။
“ေကာင်းမှုကုသိုလ်လုပ်တဲ့အခါ မေကာင်းတဲ့ အကုသိုလ်ကံေတွ လာြပီး အကျိုးမေပးနိုင်ေတာ့ဘူးေပါ့” တဲ့။ တကယ်တမ်းေတာ့ သူတို့ဟာ ယူလိုက်ရတာထက် ေပးလိုက်ရတဲ့ အရသာက ပိုြပီးေကာင်းတယ်ဆိုတာ လက်ေတွ့သိေနြကလို့ ြဖစ်ပါလိမ့်မယ်။ အကုသိုလ်ကံ ကိုယ့်ဆီအဝင်မခံပဲ ြမန်ြမန်စွန့်ပစ်ချင်တဲ့ စိတ်အစွဲလည်း ြကိးြကတယ်။ ဘုန်းြကိးေကျာင်းအဝမှာ ဘုရားပွဲ မုခ်ဦးမှာ အလှူခံဌာနေလးေတွရှိတယ်။ ေငွေြကး ဝတ္ထုကာမနဲ့အတူ အိမ်က ကေလးေတွရဲ့ ဆံပင်ဆံစကေလးေတွ လှူထားတာလည်း အများြကိးပဲ။ ကေလးေနမေကာင်းရင် ထိပ်ကဆံပင်ြဖတ်ြပီး ဘုန်းြကိးေကျာင်းေြပးလှူြကတာ သူတို့ယြတာထင်ပါရဲ့။
လြပည့်ေကျာ်တစ်ရက်ေန့ ညကျရင်ေတာ့ နက္ခတ်က ချက်ချင်းကို ေြပာင်းသွားေတာ့တာ။ ေစာရနက္ခတ် ဝင်သွားပတဲ့။ ဒါေြကာင့် စတိအြဖစ် ကျီးမနိုးပွဲေတွ လုပ်ြကတာလို့ဆိုတယ်။ သတိုးမင်းဖျားြကီး မိဖုရားေစာဥမ္မာ အေတာင်းခံလိုက်ရလို့ ေြကာက်ေြကာက်နဲ့ ေရွှတိုက်စိုး ခန့်လိုက်တဲ့ သူခိုးြကိး ငတက်ြပားဆိုတာ အဲဒီနက္ခတ်နဲ့ ယှဉ်ေမွးသတဲ့။ တချို့ကေတာ့ အဲဒီနက္ခတ်မှာ ေဆးမင်ေြကာင်ထိုးလိုက်တာလို့ ေြပာြကတာပဲ။ ေဆးဘက်ဝင်တဲ့နက္ခတ်ြပီးရင် ဥစ္စာေပျာက်တဲ့နက္ခတ်ေပါ်လာတာ ဘယ်လိုသေဘာပါလိမ့်ေနာ်။ စကားအေကာင်းေြပာရင်း စေကာအေကာင်းြပားေတာ့မှာပဲ။ ဆင်နင်းလို့။ အြငိမ့်မင်းသမီးများလို “ေတာ်ြကပါေတာ့ ဦးေလးတို့ရယ်” ဆိုြပီး စကားနည်းရန်စဲ ြဖတ်လိုက်ေတာ့မယ်။ တစ်ပုဒ်တစ်ေလေတာ့လည်း လွတ်လွတ်ကင်းကင်း ေရးစမ်းပါရေစ ေနာ့။
ဒီနှစ်တန်ေဆာင်မုန်းမှာ ထူးထူးြခားြခား သာဓုအနုေမာဒနာ ေခါ်ချင်တဲ့ အလှူကေလးကေတာ့ ပခုက္ကူြမို့ ေရေဘးဒုက္ခသည်များအတွက် လူအားေငွအား တတ်စွမ်းသမျှ ဝိုင်းြကဝန်းြကတဲ့ အလှူရှင်များပါပဲ။ လိုအပ်တဲ့ေနရာမှာ လိုရာနဲ့ ြဖည့်ေပးတဲ့ ပေဒသာပင်ြကီးများလိုပ။ အတိဒုက္ခေရာက်ေနသူများကို တနိုင်တမ ေဖးမတာဟာလည်းပဲ ကာလဒါနတစ်မျိုးပဲေပါ့။ ကိုယ်ချင်းစာတရားေခါင်းပါးတဲ့ အတ္တကန္တာရြကီးအလယ်မှာ အိုေအစစ်ေလးေတွ ေရချမ်းစင်ကေလးေတွ ေတွ့လိုက်ရသလိုပဲ လူေရာစိတ်ပါ ေအးချမ်းရွှင်လန်းသွားေစပါတယ်။ ေနာင်ကာလ အကျိုးေပးလာမယ့် ကုသိုလ်တရားေတွကို ဖယ်ထားလိုက်ပါဦးေလ။ မျက်ေမှာက် တဒဂင်္အတွင်းမှာတင် ေမတ္တာစိတ်၊ ေစတနာစိတ်၊ ဂရုဏာစိတ်ေတွေြကာင့် ြပုသူလည်းဝမ်းေြမာက်၊ လက်ခံသူလည်းချမ်းသာ၊ နံေဘးက ြကည့်ရြမင်ရသူေတွေတာင် ပီတိစိတ်ေတွ ကူးစက်လာြပိး ကုသိုလ်ရပါေသးတယ်။
ကဲ ဗျာ။ ပီယဝါစာ ချစ်ဖွယ်ေသာ စကားေလးေတွလည်း ဆိုြပီးြပီ။ ေယာနိေသာ မနသီကာယ နှစ်လိုဖွယ်ေသာ အေြကာင်းအရာကေလးများကိုလည်း သင့်တင့်ေလျှာက်ပတ်စွာ နှလံုးသွင်းြပီးြပီ။ သုနက္ခတ္တံ သုမဂင်္လံ ေကာင်းြမတ်ေသာနက္ခတ်နဲ့ ြကံုြကိုက်တုန်း ကျက်သေရမဂင်္လာရှိေသာ အမှုများကိုလည်း ြပုြပီးြပီ။ ဥတုသပ္ပါယကေလးကလည်း မျှတလို့။ သီတဂူေငွဝန်းြကီးကလည်း ရွှန်းရွှန်းလက်လက်နဲ့။ စိတ်ချမ်းသာလက်ချမ်းသာ ြပံုးတံုးတံုးကေလး အဆံုးသတ်လိုက်ရေအာင်လား။
ဥတုအခါ ရာသီသဘာဝကလည်း ြကည်ြကည်လင်လင် လန်းလန်းရွှင်ရွှင်၊ မပူလွန်းမေအးလွန်း သပ္ပါယမျှတတဲ့အချိန်မို့ လရိပ်ေအာက်က လူေတွစိတ်ထဲမှာလည်း အြကည်ဓါတ် အေအးဓါတ်ကေလးေတွ ကူးစက်ေနသလားမသိ။ ေတာမှာေတာ့ ပိုသိသာတာပေလ။ လမင်းထိန်ထိန်သာသေလ့ဆိုတာ မီးမလာေလ ပိုလင်းေလကိုးဗျ။ `လေရာင်ကို မေြကာင်ဝံ့လို့ သစ်ရိပ်ေအာက်မှာ ေမှာင်ခိုကာရယ်..´ ဆိုတာ ဆရာြငိမ်းေရးခဲ့တဲ့ တူနှစ်ကိုယ်သီချင်း။ `စန်းလယုန်ကေလး ခုန်ေြပးခိုဝင် မန်ကျည်းပင်ထိပ်ြဖား ဟိုအနားမှာပင်´ ဆိုတာ ကိုဝင်းဦးလက်ရာ ဖွဲနဲ့ဆန်ကွဲသီချင်း၊ မရှို့မြဖစ်မီး ဝတ္ထုထဲမှာလည်း လေရာင်ရဲ့ ြဖားေယာင်းမှုေြကာင့် ဘာြဖစ်တယ် ညာြဖစ်တယ် ရမယ်ရှာခဲ့ေသးတာပဲ။ သာေတာင့်သာယာ အခါေကာင်းအခါမွန်မှာ ေကာင်းရာေကာင်းေြကာင်းေလးေတွ နှလံုးသွင်းနိုင်ြကရင်ြဖင့် စိတ်ရဲ့အြကည်ဓါတ်ခံမှာ ပီတိစိတ်ကေလးေတွပွားလာြပီး ကျက်သေရမဂင်္လာြပည့်စံုလာမှာ မလွဲပါဘူး။ (သိန်းလှေမာ်လုပ်စားရင်ေတာင် ရေလာက်ြပီေနာ်။)
ြမန်မာပီပီ မယ်ဇလီဖူးသုပ်ကေလးေတွလည်း စားြကတာေပါ့။ ခါးသက်သက်အရသာေလးမို့ ဆီးချိုသမားေတွနဲ့လည်း တည့်ေပလိမ့်မယ်။ ေပါ်ဦးေပါ်ဖျား လတ်ဆတ်တဲ့အဖူးအညွန့်ေလးေတွမို့ မမ ၀၀ ထထကြကီးေတွ အတွက်ဆိုရင်လည်း ကယ်လိုရီ သိပ်မများဘူး။ အမယ် သူကလည်း မဂင်္လာအချိန်အခါ ေစာင့်စားရတာဗျား။ ညဘက် နက္ခတ်စံုမှစားရင် ပိုေဆးဘက်ဝင်သတဲ့။ တန်ေဆာင်မုန်းလမှာ ြကိတ္တိကာနက္ခတ်နဲ့ ယှဉ်တယ်ဆိုလား။ ြမင်ေတာ့မြမင်ဖူးဘူး။ ခုေခတ်လူေတွက ေမာင်ရင်ဆိုင်းထမ်းေတာင် ြမင်ဖူးတာမှ မဟုတ်ပဲနဲ့။ `ြကယ်တာရာေတွ ြဂိုလ်ြကီးကိုးလံုးနဲ့ နက္ခတ်ပွဲသဘင် ဆင်ယင်မှာမို့ ဒီတညေတာ့ လမင်းေရ သင်မလာနဲ့ဦး´ လို့ ခင်ေမာင်တိုးသီချင်းေလးနဲ့ လမင်းြကီးကို ကျီစယ်ြပီးစားစား။ `ေဆးေပါင်းခတဲ့ညေပါ့ကွယ်..´ ဆိုြပီး ကိုညီထွဋ်ရဲ့သီချင်းနဲ့ပဲစားစား၊ စားြဖစ်ေအာင်ေတာ့ စားလိုက်စမ်းပါဗျာ။ အဂင်္လိပ်နှစ်ကူးထိုင်ေစာင့်ြပီး ဟက်ပီးနယူးယား ေအာ်တာထက်စာရင် ြမန်မာမဆန်ေပဘူးလား။
နက္ခတ်မစံုခင် စိတ်ချမ်းသာစရာေကာင်းတဲ့အလုပ်တစ်ခုလည်း လုပ်စရာကျန်ပါေသးတယ်။ ေရွှတိဂံုဘုရားေပါ်တက်တာေလ။ ဓါတ်ပံုဆရာေတွ ကင်မရာအမျိုးမျိုး ရှုေထာင့်အမျိုးမျိုးက ဖန်တီးထားတဲ့ ရုပ်ပံုလွှာေတွဟာ အြပင်က သဘာဝအလှကို ဘယ်မှီမှာတုန်း။ ရန်ကုန်ြမို့ြကီး ေရာက်ေနလျက်သားနဲ့ အဲဒီအရသာ မခံစားလိုက်ရရင် သိပ်နှေြမာစရာေကာင်းတာေနာ်။ မေြပာမရှိနဲ့။ ဘုရားရိပ်ေအးေအးမှာ လရိပ်ေဖွးေဖွးေလးနဲ့ဆိုေတာ့ ညစ်ေနတာေတွအားလံုး လစ်သွားမှာ။ မသိုးသကင်္န်းယက်ြပိုင်ပွဲေတွလည်း ရှိလိမ့်မယ်။ ဗိုလ်တေထာင်ဘုရားမှာလည်းရှိတယ်။ အဲဒီေရာက်သွားလို့ ကိုြမြကီးရဲ့ `ြမိုင်ြမိုင်ဆိုင်ဆိုင် ြမိုင်ြမိုင်ဆိုင်ဆိုင် လတန်ေဆာင်တိုင်´ ဆိုတာေလးြကားရင် က ချင်စိတ်နဲ့ ေြခေတွလက်ေတွ လှုပ်ရွလာလိမ့်မယ်။ ဒီေခတ်ြကီးမှာ ယက္ကန်းစင်ကေလးေတွ ြမင်နိုင်တာဆိုလို့ အဲဒီမှာပဲ ရှိေတာ့တယ်။
ေနာက်ဆို ဗိုင်းေတာင့်တို့ ရစ်ဘီးတို့ လွန်းတို့ဆိုတာ ြပတိုက်မှာ သွားြကည့်ရေတာ့မှာ။ `လွန်းထိုးသလို´ တို့၊ `အတိုင်အေဖာက်ညီတယ်´ တို့၊ `အမယ်ဘုတ်ကဲ့ သူ့ချည်ခင်´ တို့ဆိုတာ ယက္ကန်းကလာတဲ့ ြမန်မာစကားေလးေတွေလ။ ဘယ်ေလာက်ချစ်စရာေကာင်းလဲ။ စင်နံမယ်ကေလးေတွေပးထားတာလည်း ဝိသာခါတဲ့၊ ယေသာ်ဓရာတဲ့၊ ေဂါတမီတဲ့။ ဗုဒ္ဓဘာသာအမျိုးသမီးေလးေတွကို မှတ်မှတ်ရရေပးထားတာမို့ ြမန်မာအမျိုးေကာင်းသမီးေလးေတွလည်း အဲဒါ ဘယ်သူဘယ်ဝါေတွပါလိမ့်လို့ ြကားဖူးနားဝရှိသွားရတာေပါ့။ `ဝါကာ ဝါကာ ေအ့ေအ့´ ေတာ့ သိြပီး သူတို့ြကမှ `ဘူေလးလဲ´ ဆိုရင် ရှက်စရာြကိးကွယ်။
ဆွဲလက်စနဲ့ တေန့စာ အာဂျန်ဒါကေလး ြပည့်ေအာင်ဆက်ဆွဲေပးရမှာြဖင့် ရံုးကေလးဘာေလးပိတ်တုန်း အဲဒီတေန့တာမှာ ဘုန်းြကိးေကျာင်းကေလးဘာေလးလည်း တစ်ေခါက်ေလာက်ေတာ့ လှည့်ဝင်လိုက်ပါဦးေလ။ ကထိန်ပွဲေတွရှိသပ။ ဒီရက်မျိုးမှာ ေကျာင်းေအာက်ကေခွးေတွေတာင် ထန်းလျက်ခဲြပလို့ လှည့်မြကည့်ပဲ စိတ်ြကီးဝင်ေနြကတာ။ ဆရာေတာ်ဘုရားကို ဦးချနှုတ်ဆက်ြပီးတာနဲ့ ေကျာင်းမှာရှိတဲ့ အေကျွးအေမွးအစီအစဉ်ေတွကို မှီရာက ဝင်လိုက်သွားလို့ရတယ်။ ကိုယ်ေရာသူငါ လာလာသမျှ ပရိသတ်ေတွအားလံုး ဒါနပန်းေတွ ေဝေနတာေတွ့ရမယ်။ အများနဲ့ သိုင်းဝိုင်းလှူဒါန်းြကတဲ့ ဘံုကထိန်ြကီးေတွမို့ ဒကာလည်း မပင်ပန်းဘူး။ ဆရာလည်း ရွှင်လန်းတယ်ေလ။ စိန်ေပါေကျာင်းမှာတုန်းကဆိုရင် ပေဒသာပင်ြကီးေတွ ထမ်းြပိး အရပ်ထဲလှည့်ြကေသးတာ။ ကိုယ့်အလှူေရာ သူများအလှူေတွပါ ြကည့်လို့ကိုမဝဘူး။ ပုဗ္ဗေစတနာတို့၊ မုဥ္စေစတနာတို့၊ အပရေစတနာတို့ဆိုတာ ဘယ်ဟာမှ မလစ်ဟင်းေတာ့ဘူးေပါ့။ ေပျာ်ေပျာ်ပါးပါး သိုက်သိုက်ဝန်းဝန်း ြပုရတဲ့ကုသိုလ်ဆိုေတာ့ အကျိုးေပးတဲ့အခါမှာလည်း ေငါင်းစင်းစင်းေလးမေနပဲ အများသူငါ ေရစက်ေတွဆံုလို့ အံုလိုက်ကျင်းလိုက်ြကီးကို ေဝေဝဆာဆာြကီး ချမ်းသာရွှင်လန်းရမှာ မဟုတ်ပါလား။
ဒီလို ပေဒသာပင်သီးတဲ့အလှူဆိုတာ ကိုယ့်ရှိတဲ့ပိုက်ဆံကေလးနဲ့ ေကျာင်းကဆရာေတာ် သံဃာေတာ်ေတွ ဘာများ လိုအပ်မှာပါလိမ့်လို့ စဉ်းစားြပီး ရှာေဖွရည်စူး လှူဒါန်းတာမို့ အမှုမဲ့အမှတ်မဲ့ အလှူခံလာလို့ လူြကည့်ေကာင်းရံုလှူြပိး ြဖတ်ပိုင်းေလးြပန်ေတာင်းတာမျိုးထက်ေတာ့ ေစတနာေတွပိုြပီး ထက်သန်ေနမှာ မလွဲပါဘူး။ ဒီအထဲကမှ အရပ်ချင်း၊ စင်ချင်း အပင်ချင်း ြပိုင်လာြကတဲ့အခါ အားကျမခံ အဖိုးထိုက်အဖိုးတန်ပစ္စည်းေတွကိုလည်း ကိုယ့်ဘက်က အေလးသာေအာင် မျက်နှာမငယ်ေအာင် ြကိုးစားအားခဲြကတာပါပဲ။ စာေရးတံမဲေပါက်လို့ ကိုယ်လှူတဲ့ပေဒသာပင်ေရာက်သွားတဲ့ ေကျာင်းတိုက်ကို သိရြပန်ေတာ့လည်း ဒီဘုန်းဘုန်းေတွ ငါတို့လှူလိုက်တဲ့ ဒါနဝတ္ထုေတွ သံုးေဆာင်ရဦးေတာ့မှာပဲရယ်လို့ အလှူခံပုဂ္ဂိုလ်ကို ြကည်ညိုသဒ္ဒါပွားနိုင်တာပါပဲ။
စီးပွားေရးအရကလည်း ေပါ်ချိန်သီးချိန်မဟုတ်လား။ အများစုက လယ်သမားေတွဆိုေတာ့ မိုးထဲေရထဲ နွားနဲ့ဖက်ရုန်းေနရာကေန ဒီအချိန်ကေလးကျမှ လူလူသူသူ ဝတ်စားပလွှားြကရတာကိုး။ ဒါေြကာင့်မို့ ပေဒသာပင်လှည့်တဲ့အဖွဲ့ထဲြကည့်လိုက်ရင် ပုဆိုးအသစ်နဲ့ ကဖိုးချစ်ေတွလည်း ေတွ့ရမယ်။ အပျိုမ အလန်းဇယားေလးေတွလည်း လမ်းသလားြကလိမ့်မယ်။ ဝါသနာရှင်မိုက်ခဲြကီးေတွကိုလည်း ဆိုလို့ကလို့ ေတွ့ရလိမ့်မယ်။ အဘိုးြကိးအို ခါးကုန်းကုန်းများကိုေတာင် ေနာက်နှစ်ခါတန်ေဆာင်မုန်း ပွဲြကည့်ပါဦးလို့ မေသချင်ေအာင် ေချာ့ေမာ့ေသွးေဆာင်ေနြကတယ်။ ဒီေလာက်ချစ်စရာေကာင်းတဲ့လကိုများ ဘယ်သူက တန်ေဆာင်မုန်းလို့ မှည့်သွားေလတယ် မသိပါဘူး။
ေထာင်မလဲသဲေကာ် တစ်ကျပ်ြပည့်ြပည့်လူေတွကို အသာထားလိုက်ပါဦးေလ။ အိုင်စီေလာင်လို့ ေြကာင်ေတာင်ေတာင်ြဖစ်ေနတဲ့သူေတွေတာင် တန်ေဆာင်မုန်းမှာ ေမာင်ဖုန်းလာြပီရယ်လို့ မှတ်မှတ်သားသား ေပျာ်ြကြမူးြကတယ်။ တခါက သုဿာန်ဇရပ်မှာ မီးေသွးခဲနဲ့ `ကျွတ် မုန်း ဝင်´ လို့ ေရးထားတဲ့တေဘာင်စာကို ရွာလံုးကုန်းပတ် အနက်မြပန်တတ်လို့ လက်မှိုင်ချေနြကတာ ေနာက်ဆံုး စာဆိုရှင် ကိုေကျာက်ရူးနဲ့ေတွ့မှပဲ အဓိပ္ပါယ်လင်းေတာ့သတဲ့။ `သီတင်းကျွတ်ြပီ။ တန်ေဆာင်မုန်းလေရာက်ရင် ဝကင်္ပါပွဲမှာ စတုဒီသာစားရေတာ့မယ်´ ဆိုပဲ။ ကွက်တိ ကွက်တိ။ တချို့အရပ်ေတွမှာ နိဗ္ဗာန်ေဈးေရာင်းပွဲတို့၊ ဝကင်္ပါပွဲတို့ လုပ်ြကေသးတယ်။ အိမ်ေပါက်ေစ့ တစ်အိမ်တစ်အိုး စားစရာေသာက်စရာေတွ ြပင်ဆင်ချက်ြပုတ်ြပီး လာသမျှဧည့်သည်ေတွကို မကုန်မချင်းေကျွးေမွးြကပါတယ်။ တစ်အိမ့်တစ်အိမ် လှည့်ပတ်စားရေသာက်ရတာလည်း လွှတ်ေပျာ်ဖို့ေကာင်းတာေပါ့။ ေကျွးြကေမွးြကတာလည်း ြမန်မာမုန့်ေလးေတွချည့်ပဲ။ တချို့က ဘူးသီးငါးေပါင်းေြကာ်၊ တချို့က ြကာဆံဟင်းခါး ေရှာက်သီးသုပ်၊ တချို့က ေရွှရင်ေအး မုန့်လုပ်ေဆာင်း၊ စံုလို့ စံုလို့။
ငယ်ငယ်တုန်းက လူအရှင်ြကိးေတွ ေကျာက်ရုပ်ြကိးေတွလို မလှုပ်မရှက် ြပူးေြကာင်ေြကာင် အိုက်တင်လုပ်ြပိး သရုပ်ေဖာ်တဲ့ ရုပ်ေသြပပွဲံေတွလည်း ြကည့်ခဲ့ဖူးတယ်။ ဥမ္မာဒန္တီကိုငမ်းြပီး ဆင်ေပါ်က ဟပ်ထိုးြကီး သွားရည်တြမားြမားကျေနတဲ့ သိဝိမင်းြကီးဆို အရမ်းရယ်စရာေကာင်းတာ။ ရန်ကုန်အေနာပ်ပိုင်းမှာေတာ့ ဦးဘဂျမ်းလမ်းဆိုြပီး ကာတွန်းြပပွဲလုပ်တာ လူြကိတ်ြကိတ်တိုး စည်ပါတယ်။ ဒီအသက်ဒီအရွယ်သာေရာက်ေရာ။ ရေသ့ြကီးဦးေဖျာက်ဆိပ်ေလာက် ထိထိမိမိ ကလိတတ်တဲ့သူ မေတွ့ဖူးေသးဘူး။ ကာတွန်းမျက်နှာနဲ့ မှတ်ထားတဲ့ကာတွန်းဆရာြကီးေတွဟာ အြပင်မှာ လူမျက်နှာြကီးေတွနဲ့ပါေကာ လို့ ေအာင့်ေမ့မိခဲ့ဖူးတယ်။
တန်ေဆာင်မုန်းလမှာ ေပျာ်ြကြမူးြကတဲ့အထဲမှာ မိုးြကိုးပစ်မယ့် ငှက်ငယ်ကေလးေတွလည်း ပါတာပဲ။ အဲဒီတုန်းက စီးတီးအက်ဖ်အမ်တို့ မယ်လိုဒီေဝါတို့ မှာ ဆုရမှ ေရာင်းအေကာင်းဆံုး တစ်နှစ်တာအတွက် အေကျာ်ြကားဆံုး ေတးစီးရီးြဖစ်တာ မဟုတ်ဘူးဗျ။ တန်ေဆာင်တိုင်ေတးသရုပ်ေဖာ်မှာ မာမီတို့ စင်တင်ေပးတဲ့သီချင်းကသာ အဲဒီနှစ် တစ်နှစ်တာအတွက် ေပါက်သီချင်း ေဟာ့သီချင်း ဟစ်ြဖစ်တဲ့သီချင်းပါ။ အဆိုေတာ်အသစ်ကေလးေတွက “မာမီ ကျွန်ေတာ့်သီချင်းေလး နားေထာင်ေပးပါဦး” လို့ အေခွလက်ေဆာင်သွားေပးရင်ေတာင် “ထားခဲ့ေလ။ မာမီ ေအးေဆးနားေထာင်ြကည့်ြပီး အဆင်ေြပေတာ့ ယူသံုးေပးထားလိုက်မယ်။ ဟုတ်ပလား။” လို့ အေြခြကီးနဲ့ အိုက်တင်ခံတတ်တာ။ အဲ .. သူတို့ဆီေရာက်သွားရင်ေတာ့ သီချင်းကို ရစရာမရှိေအာင် ပျက်ြပီမှတ်။ ပါေဖာမန့်စ်ေတွ အားရပါးရလုပ်ြပလိုက်တာ စာသားေလးေတွ တစ်စစီ လိုက်ေကာက်ယူရမယ်။
သူများနိုင်ငံေတွမှာ Drag Queen ဆိုြပီး ေခတ်စားေနတဲ့ ေဖျာ်ေြဖမှုတစ်မျိုးဟာ ကိုယ့်ဆီမှာေတာ့ တန်ေဆာင်တိုင်မီးထွန်းပွဲ ေတးသရုပ်ေဖာ်အြဖစ်နဲ့ ေနရာယူထားတာကလား။ ေမျာက်ဖိုးစိန်ထက်ေတာ့ လူြကိုက်များတာေပါ့ေလ။ အတုြကီးေတွကို အစစ်မှတ်မသွားရင် ြပီးတာပဲ။ တချို့အတုေတွကေတာ့ အစစ်ေတာင်ရှံုးသတဲ့။
မီးထွန်းပွဲက ြပန်လာလို့ အိပ်ယာဝင်ရင်ေတာ့ ေနာက်တစ်ေန့မနက်ေစာေစာနိုးဖို့ သတိ ဝီရိယနဲ့ အိပ်ရတယ်။ အိမ်ြပင်အိမ်ေအာက် ဥစ္စာေပျာက်ရှာသလို ရှာရတာ။ အဘွားက ပံ့သကူပစ်ထားမှာေလ။ ဘယ်သူဘယ်ဝါ ရေစချင်လို့ မုန့်ဖိုးေပးတယ်ဆိုတာမျိုးမဟုတ်ဘူး။ အမှုမဲ့ အမှတ်မဲ့ ဘယ်သူြဖစ်ြဖစ် ထိုက်တဲ့သူ ရပါသံုးပါေစဆိုြပီး ဟိုနားဒီနား မသိမသာ ချထားတတ်တာ။ ေကာက်ရရင်လည်း “အဲဒါ ငါ ပံ့သကူပစ်ထားတာ” လို့ ဘယ်ေတာ့မှ မေြပာဘူး။ “ဟုတ်လား။ ငါေတာင် မေတွ့မိဘူး” လို့ ေြပာတတ်တယ်။ ကေလးပါးဝလာလို့ သူပံ့သကူပစ်တတ်မှန်း သိတဲ့အရွယ်ေရာက်လာေတာ့ လြပည့်ေကျာ်တစ်ရက်ေန့မနက်ဆို အိမ်ြပင် အိမ်ေအာက် ေဒါင်းေတာက်ေအာင် ေမွှတာပဲ။ သူက လမ်းမှ ေဈးမှာလည်း သွားရင်းလာရင်း ပစ်တတ်တယ်။ မေမှာ်လင့်ပဲ ေကာက်ရတဲ့သူ ဝမ်းသာေစချင်လို့ေပါ့။ ခင်ေချာဆွိေလသံြကိးနဲ့ေြပာရရင် ဒါလည်းအဆင်ေြပတာပဲ။
ဘူတန်မှာတုန်းက သူတို့လည်း ဗုဒ္ဓဘာသာနိုင်ငံဆိုေတာ့ ပံ့သကူပွဲလုပ်ြကတာ ြကံုခဲ့ဖူးပါတယ်။ ေကာက်သစ်စပါး၊ ပဲ ေြပာင်း တစ်ချင် တစ်နိုင်သယ်လာြကတယ်။ မုန့်ပဲသွားေရစာ စားစရာေလးေတွလည်း ပါမယ်။ အ်မ်မှာရှိတဲ့ အဝတ်ပုဆိုး ခပ်လတ်လတ်ကေလးေတွလည်း ေလျှာ်ဖွတ်သန့်စင်ြပိး ယူလာြကမယ်။ ဘုန်းြကိးေကျာင်းေရာက်ေတာ့ ကိုယ့်ဆီက ပေဒသာပင်ေတွမှာ ပန်းစက္ကူ ရုပ်လံုးေတွလုပ်ထားသလိုမျိုး အရုပ်ြကီးသံုးခုလုပ်ထားတယ်။ သာသနာပိုင်ဆရာေတာ်၊ ဘုရင်မင်းြမတ် နဲ့ ခမည်းေတာ် မင်းတရားြကိးရဲ့ ရုပ်လံုးေတာ်ေတွတဲ့။ လာသမျှလူအေပါင်းက အေမွှးနံ့သာဆီမီးပူေဇာ်ြပီး ြပားေနေအာင် ရှိခိုးလို့ ကျန်းမာပါေစ ချမ်းသာပါေစ။ ဘုန်းြကိးသက်ရှည်ပါေစ ဆုေတာင်းေပးြကတာ။ ပါလာသမျှ လှူဖွယ်ပစ္စည်းေတွအားလံုး အမျိုးအစားခွဲြပီး ပံုထားတယ်။ မရှိဆင်းရဲသား လိုချင်တဲ့သူ လိုအပ်တဲ့သူ ြကိုက်သေလာက်ယူ။ ကုန်ေအာင်သာယူ။ မကုန်ရင် မီးရှိုြပိး ြမစ်ထဲေမျှာမှာ။ ဒါေပမယ့် သူတို့ဆီမှာ ယူတဲ့သူနဲ့ စွန့်တဲ့သူ၊ စွန့်တဲ့သူက ပိုများတယ်။ ပံ့သကူပစ္စည်းနဲ့အတူ မေကာင်းေသာြဂိုလ်စီးြဂိုလ်နင်း အခိုက်ြကမ္မာေတွကိုပါ စွန်ွှပစ်လိုက်တာ လို့ ေြပာြကတယ်။ ဒါြဖင့် ယူတဲ့သူေတွမှာေကာ အဲဒါြကီးေတွပါ ရကုန်မှာလား” ဆိုေတာ့ “မဟုတ်ပါဘူး။” တဲ့။
“ေကာင်းမှုကုသိုလ်လုပ်တဲ့အခါ မေကာင်းတဲ့ အကုသိုလ်ကံေတွ လာြပီး အကျိုးမေပးနိုင်ေတာ့ဘူးေပါ့” တဲ့။ တကယ်တမ်းေတာ့ သူတို့ဟာ ယူလိုက်ရတာထက် ေပးလိုက်ရတဲ့ အရသာက ပိုြပီးေကာင်းတယ်ဆိုတာ လက်ေတွ့သိေနြကလို့ ြဖစ်ပါလိမ့်မယ်။ အကုသိုလ်ကံ ကိုယ့်ဆီအဝင်မခံပဲ ြမန်ြမန်စွန့်ပစ်ချင်တဲ့ စိတ်အစွဲလည်း ြကိးြကတယ်။ ဘုန်းြကိးေကျာင်းအဝမှာ ဘုရားပွဲ မုခ်ဦးမှာ အလှူခံဌာနေလးေတွရှိတယ်။ ေငွေြကး ဝတ္ထုကာမနဲ့အတူ အိမ်က ကေလးေတွရဲ့ ဆံပင်ဆံစကေလးေတွ လှူထားတာလည်း အများြကိးပဲ။ ကေလးေနမေကာင်းရင် ထိပ်ကဆံပင်ြဖတ်ြပီး ဘုန်းြကိးေကျာင်းေြပးလှူြကတာ သူတို့ယြတာထင်ပါရဲ့။
လြပည့်ေကျာ်တစ်ရက်ေန့ ညကျရင်ေတာ့ နက္ခတ်က ချက်ချင်းကို ေြပာင်းသွားေတာ့တာ။ ေစာရနက္ခတ် ဝင်သွားပတဲ့။ ဒါေြကာင့် စတိအြဖစ် ကျီးမနိုးပွဲေတွ လုပ်ြကတာလို့ဆိုတယ်။ သတိုးမင်းဖျားြကီး မိဖုရားေစာဥမ္မာ အေတာင်းခံလိုက်ရလို့ ေြကာက်ေြကာက်နဲ့ ေရွှတိုက်စိုး ခန့်လိုက်တဲ့ သူခိုးြကိး ငတက်ြပားဆိုတာ အဲဒီနက္ခတ်နဲ့ ယှဉ်ေမွးသတဲ့။ တချို့ကေတာ့ အဲဒီနက္ခတ်မှာ ေဆးမင်ေြကာင်ထိုးလိုက်တာလို့ ေြပာြကတာပဲ။ ေဆးဘက်ဝင်တဲ့နက္ခတ်ြပီးရင် ဥစ္စာေပျာက်တဲ့နက္ခတ်ေပါ်လာတာ ဘယ်လိုသေဘာပါလိမ့်ေနာ်။ စကားအေကာင်းေြပာရင်း စေကာအေကာင်းြပားေတာ့မှာပဲ။ ဆင်နင်းလို့။ အြငိမ့်မင်းသမီးများလို “ေတာ်ြကပါေတာ့ ဦးေလးတို့ရယ်” ဆိုြပီး စကားနည်းရန်စဲ ြဖတ်လိုက်ေတာ့မယ်။ တစ်ပုဒ်တစ်ေလေတာ့လည်း လွတ်လွတ်ကင်းကင်း ေရးစမ်းပါရေစ ေနာ့။
ဒီနှစ်တန်ေဆာင်မုန်းမှာ ထူးထူးြခားြခား သာဓုအနုေမာဒနာ ေခါ်ချင်တဲ့ အလှူကေလးကေတာ့ ပခုက္ကူြမို့ ေရေဘးဒုက္ခသည်များအတွက် လူအားေငွအား တတ်စွမ်းသမျှ ဝိုင်းြကဝန်းြကတဲ့ အလှူရှင်များပါပဲ။ လိုအပ်တဲ့ေနရာမှာ လိုရာနဲ့ ြဖည့်ေပးတဲ့ ပေဒသာပင်ြကီးများလိုပ။ အတိဒုက္ခေရာက်ေနသူများကို တနိုင်တမ ေဖးမတာဟာလည်းပဲ ကာလဒါနတစ်မျိုးပဲေပါ့။ ကိုယ်ချင်းစာတရားေခါင်းပါးတဲ့ အတ္တကန္တာရြကီးအလယ်မှာ အိုေအစစ်ေလးေတွ ေရချမ်းစင်ကေလးေတွ ေတွ့လိုက်ရသလိုပဲ လူေရာစိတ်ပါ ေအးချမ်းရွှင်လန်းသွားေစပါတယ်။ ေနာင်ကာလ အကျိုးေပးလာမယ့် ကုသိုလ်တရားေတွကို ဖယ်ထားလိုက်ပါဦးေလ။ မျက်ေမှာက် တဒဂင်္အတွင်းမှာတင် ေမတ္တာစိတ်၊ ေစတနာစိတ်၊ ဂရုဏာစိတ်ေတွေြကာင့် ြပုသူလည်းဝမ်းေြမာက်၊ လက်ခံသူလည်းချမ်းသာ၊ နံေဘးက ြကည့်ရြမင်ရသူေတွေတာင် ပီတိစိတ်ေတွ ကူးစက်လာြပိး ကုသိုလ်ရပါေသးတယ်။
ကဲ ဗျာ။ ပီယဝါစာ ချစ်ဖွယ်ေသာ စကားေလးေတွလည်း ဆိုြပီးြပီ။ ေယာနိေသာ မနသီကာယ နှစ်လိုဖွယ်ေသာ အေြကာင်းအရာကေလးများကိုလည်း သင့်တင့်ေလျှာက်ပတ်စွာ နှလံုးသွင်းြပီးြပီ။ သုနက္ခတ္တံ သုမဂင်္လံ ေကာင်းြမတ်ေသာနက္ခတ်နဲ့ ြကံုြကိုက်တုန်း ကျက်သေရမဂင်္လာရှိေသာ အမှုများကိုလည်း ြပုြပီးြပီ။ ဥတုသပ္ပါယကေလးကလည်း မျှတလို့။ သီတဂူေငွဝန်းြကီးကလည်း ရွှန်းရွှန်းလက်လက်နဲ့။ စိတ်ချမ်းသာလက်ချမ်းသာ ြပံုးတံုးတံုးကေလး အဆံုးသတ်လိုက်ရေအာင်လား။
0 comments:
Post a Comment