• “​​ေညာင်ပင်တ​​ေစ္ဆ ​​ေဝ​​ေလ​​ေလ”

    တရုတ်လူမျိုး​​​ေတွက ခွဲစိတ်ဆရာဝန်ကို `ဝှိုက်​​ေကာ်ရီစင်း​​´ လို့​​​ေခါ်ြက​​ေပမယ့​်​ ​​ေလာက်ကိုင်မှာတုန်း​​က​​ေတာ့​​ ဘယ်သူကမှ ကိုယ့​်​ကို အဲသလိုမ​​ေခါ်ြကပါဘူး​​။ လူြကီး​​နဲ့​​မိတ်ဆက်​​ေပး​​တဲ့​​အခါကလွဲလို့​​ သူတို့​​​ေခါ်တဲ့​​နာမ်စား​​က​​ေတာ့​​ `ခိုက်​​ေတာင်း​​ရီစင်း​​´ ပါတဲ့​​။ ြမန်မာလို လှ​​ေအာင်ြပန်ရင်​​ေတာ့​​ `​​ေရွှဓါး​​ဗိုလ်´ ဆိုပါ​​ေတာ့​​။

    ​​ေတာ်ပါ​​ေသး​​ရဲ့​​ ခွဲခန်း​​ြပင်ခိုင်း​​တဲ့​​အခါမှာ​​ေတာ့​​ ​​ေပါင်ချိန်ြကီး​​ ဓါး​​စက်ြပင်သလို `ခိုက်… တာ…´ လို့​​ မ​​ေအာ်ရဘူး​​။ အဲဒီ ခိုက်​​ေတာင်း​​ရိစင်း​​​ေတွရဲ့​​ဘဝဟာ အြခား​​အြခား​​​ေသာ တာ့​​ရိစင်း​​ြကီး​​​ေတွနဲ့​​ မတူပါဘူး​​။ တမျိုး​​တဘာသာ​​ေတာ့​​ ြခား​​နား​​ပါတယ်။ ဘွဲ့​​လွန်တက်ဖို့​​ အင်တာဗျူး​​​ေြဖတုန်း​​က `ဘာြဖစ်လို့​​ ဒီဘာသာကို ​​ေရွး​​ရတာလဲလို့​​​ေမး​​တဲ့​​အခါ `ယူပစ်လို့​​ရတဲ့​​​ေရာဂါ​​ေတွကို ယူပစ်လိုက်လိုက်ရတဲ့​​ အရသာကို ြကိုက်လို့​​´ လို့​​ ​​ေြဖခဲ့​​တယ်။ (မဟုတ်ဘူး​​လား​​။ ယူပစ်လိုက်သလို ​​ေပျာက်သွား​​မှာ​​ေပါ့​​။ ယူကိုယူပစ်လိုက်တာကိုး​​။ ပိုက်ဆံ​​ေတွ​​ေလ။ ခွိ ခွိ )

    အမှန်​​ေတာ့​​ အဲသလိုလဲ မဟုတ်​​ေသး​​ပါဘူး​​။ ခွဲစိတ်ဆရာဝန်ဆိုတာ ၉၆ပါး​​​ေရာဂါအ​​ေပါင်း​​ကို ြဖန့​်​ကျက်​​ေဝဆာ ​​ေဆး​​ပ​​ေဒသာြကီး​​နဲ့​​ မည်သို့​​လုပ်လိုက်သည်မသိ။ ​​ေကာင်း​​သွား​​​ေလသည်သိုင်း​​ကွက်နဲ့​​ ကုလို့​​မရဘူ မဟုတ်လား​​။ အ​​ေတွး​​​ေတွကို ပိရမစ်​​ေဆာက်သလို တစတစ စူး​​ရှလာ​​ေစြပီး​​ ​​ေရ​​ေရရာရာသိမှ၊​ ​​ေသ​​ေသချာချာလုပ်မှ၊​ လက်စလက်န စိတ်ချရမှ လူတန်း​​​ေစ့​​ရံုရှိတာ။ ဘာမှန်း​​ညာမှန်း​​မသိပဲ ထင်တစ်လံုး​​နဲ့​​ သူများ​​ဗိုက်ြကီး​​သွား​​ခွဲြပီး​​ အထဲကျမှ မနိုင်ရင်ကာ ​​ေရာဂါြကီး​​​ေတွက `ကဲ .. ဘာလုပ်မှာလဲ .. ​​ေြပာ´ ဆို တူတူ​​ေရ ဝါး​​ လို့​​ လုပ်လာရင် ​​ေရွှဥရှိနိုး​​နိုး​​နဲ့​​ ငန်း​​ကိုဝမ်း​​ခွဲရှာသူထက် ဆိုး​​​ေတာ့​​မ​​ေပါ့​​။

    ဒါ​​ေြကာင့​်​မို့​​လို့​​ ခွဲစိတ်အထူး​​ကုဆရာဝန်ဆိုတာ`စာအုပ်ထဲမှာ သင်တယ်။ မယ်သီတာခိုး​​တာ ဘယ်သူလဲ´ ​​ေတွကို နှုတ်တက်အာဂံု​​ေဆာင်နိုင်ဖို့​​ဆိုတာက တဝက်ပဲ ကိစ္စြပီး​​ပါတယ်။ ကျွမ်း​​ကျင်ရာ လိမ္မာတဲ့​​အဆင့​်​လည်း​​ ပါဦး​​မှ။ ​​ေနာက်​​ေြကာင်း​​​ေနာက်ရာ ြပဿနာ​​ေတွကိုလည်း​​ ​​ေြဖရှင်း​​တတ်ဦး​​မှ။ ဆရာ​​ေကာင်း​​သမား​​​ေကာင်း​​​ေတွဆီမှာ နည်း​​နာနိဿယ​​ေတွခံယူလိုက်၊​ ဆပ်ြပာ​​ေကာင်း​​မှ ​​ေခါင်း​​​ေပါင်း​​ြဖူသဟဲ့​​ လို့​​ ငဖယ်​​ေတ​​ေတခံလိုက်၊​ ဒီလိုနဲ့​​ ပညာ​​ေတွ စံုလာဦး​​​ေတာ့​​ ပုဇွန်ဆိတ်က​​ေလး​​ ဘယ်လိုငယ် ပင်လယ်ကူး​​တတ်တယ် သွား​​မလုပ်နဲ့​​။ ပင်လယ်က မကျယ်ဘူး​​လား​​ လို့​​ ​​ေြပာြပိး​​ ဓါး​​ြပအတိုက်ခံချင် ခံရ​​ေသး​​တာ။

    ​​ေခတ်အခါြကီး​​ကလည်း​​ အရင်ကနဲ့​​ မတူ​​ေတာ့​​ပါဘူး​​။ ဆရာဝန်ဆိုတာနဲ့​​ပဲ `ဆရာ့​​ကို ယံုလို့​​ ပံုအပ်ပါတယ် ဆရာ´ ဆိုတာ ပံုြပင်ထဲမှာ ကျန်ခဲ့​​ြပီ မဟုတ်လား​​။ `ရီး​​တီး​​ရား​​တား​​​ေတာ့​​ မလုပ်နဲ့​​ဆရာ။ ပိုက်ဆံကုန်တာ အ​​ေြကာင်း​​မဟုတ်ဘူး​​။ အသက်နဲ့​​​ေတာ့​​ မရင်း​​နိုင်ဘူး​​ ဆရာရဲ့​​´ လို့​​ ​​ေြပာလာရင် ​​ေြပာတဲ့​​သူ အလွန်မှ မဟုတ်တာ။ ဒါ​​ေြကာင့​်​မို့​​လို့​​ ဂျာ​​ေအး​​သူ့​​အ​​ေမရိုက်တဲ့​​ ဆရာဝန်ဖာတ်လမ်း​​​ေတွဟာ ပွင့​်​လင်း​​တဲ့​​ မီဒိယာ​​ေခတ်ြကီး​​ထဲမှာ အရင်ကထက်စာရင်​​ေတာ့​​ ​​ေတာ်​​ေတာ်ကို လူသိရှင်ြကား​​ြဖစ်လာြပိလို့​​ ဆိုနိုင်ပါတယ်။ ဟိုတခါ​​ေြပာတဲ့​​ `ခပ်ဖုန်း​​ဖုန်း​​ြကွပါ​​ေတာ့​​ ဘုရား​​´ ဆိုတဲ့​​ ပံုြပင်လိုပဲ အသစ်အသစ်​​ေသာ ြပဿနာ​​ေတွကလည်း​​ လာဆဲ လာလတ္တံ့​​။ ဒီအခါမှာ ဘာကိုဆက်​​ေတွး​​မိသလဲဆို​​ေတာ့​​ ဘယ်လို အ​​ေြဖရှာြကမလဲ။ အလား​​တူြပဿနာမျိုး​​​ေတွ သူများ​​နိုင်ငံ​​ေတွမှာ​​ေရာ မြဖစ်လို့​​လား​​။ ြဖစ်ရင် ဘယ်လို ​​ေြဖရှင်း​​ြကသလဲ။ မြဖစ်ရင် ဘယ်လိုကာကွယ်ထား​​ြကသလဲ။ ​​ေလ့​​လာြကည့​်​ဖို့​​ မ​​ေကာင်း​​ပါလား​​။

    ြမန်မာနိုင်ငံ​​ေဆး​​ပညာရဲ့​​ ြမစ်ဖျား​​ခံရာ အဂင်္လန်ြပည်ြကီး​​မှာ​​ေတာ့​​ ဒီလိုြပဿနာမျိုး​​ မ​​ေပါ်ရ​​ေလ​​ေအာင် ကုသ​​ေရး​​ကွပ်ကဲမှု (Clinical Governance) ဆိုတာကို ကျင့​်​သံုး​​သတဲ့​​။ မထသ လိုမျိုး​​ ဆထသဆိုပါ​​ေတာ့​​ဗျာ။ သူတို့​​ရဲ့​​ အမျိုး​​သား​​ကျန်း​​မာ​​ေရး​​​ေစာင့​်​​ေရှာက်မှုစံနစ်ြကီး​​ (National Health Services) အတွင်း​​မှာ အဲဒီ​​ေလ့​​အထကို ​​ေြပာင်း​​လဲလက်ခံတည်​​ေဆာက်ယူပါသတဲ့​​။ ဘာြဖစ်လို့​​ဆို​​ေတာ့​​ အဲဒါြကီး​​တစ်ခုလံုး​​ရဲ့​​ အမူအကျင့​်​နဲ့​​ အ​​ေလ့​​အထ​​ေတွကို အဓိက​​ေြပာင်း​​လဲပစ်နိုင်မှ ​​ေအာင်ြမင်မှာမို့​​လို့​​ပါတဲ့​​။ အဂင်္လန်က သူငယ်ချင်း​​​ေတွက​​ေတာ့​​ အ​​ေသး​​စိတ် ဝင်​​ေဆွး​​​ေနွး​​နိုင်ြကမယ် ထင်တယ်​​ေနာ်။ ကုသ​​ေရး​​ပိုင်း​​မှာ လူနာနဲ့​​လူနာရှင်​​ေတွဆီက ယံုြကည်မှုရချင်တယ်ဆိုရင် သူတို့​​နဲ့​​ ထိ​​ေတွ့​​ဆက်ဆံရတဲ့​​ လုပ်ငန်း​​ခွင်ပတ်ဝန်း​​ကျင်​​ေတွမှာ ကိုယ်ကသူတို့​​ကို အရည်အ​​ေသွး​​မီ အဆင့​်​အတန်း​​မီတဲ့​​ ကုသမှု၊​ ြပုစု​​ေစာင့​်​​ေရှာက်မှု​​ေပး​​​ေနပါတယ်။ ​​ေကာင်း​​သထက်​​ေကာင်း​​​ေအာင်လည်း​​ ြကိုး​​စား​​​ေနပါတယ်ဆိုတာ သူတို့​​ကိုယ်တိုင် ခံစား​​သိရှိလာ​​ေအာင် လုပ်​​ေပး​​ဖို့​​လည်း​​ တာဝန်ရှိပါသတဲ့​​။

    ကိုယ့​်​ဟာကိုယ်​​ေကာင်း​​ချင်သ​​ေလာက်​​ေကာင်း​​​ေန သူတို့​​စိတ်ထဲမှာ ​​ေကာင်း​​တယ်လို့​​မခံစား​​ရရင် ပိုက်ဆံ​​ေပး​​ရတာ တန်တယ်ထင်မှာမဟုတ်ဘူး​​ လို့​​ ဆိုချင်တာလား​​မသိ။ မျက်လံုး​​​ေလး​​​ေတွ ကလယ်ကလယ်ြဖစ်ကုန်ြပီ။ အဲသလို မသိတဲ့​​စကား​​ တစ်လံုး​​မှ မပါပဲ တစ်လံုး​​မှ နား​​မလည်​​ေအာင် ​​ေြပာတတ်တာကိုက ြပည်သူ့​​ကျန်း​​မာ​​ေရး​​​ေဆး​​ပညာလို့​​ ​​ေခါ်ပါသတဲ့​​။ အဟတ် အဟတ်။ မတတ်​​ေသး​​ရင် ဆက်ရွှီး​​ရ​​ေသး​​တာပ။

    ကျုပ်တို့​​ ခိုက်​​ေတာင်း​​ရီစင်း​​​ေတွအတွက်ဆိုရင်​​ေတာ့​​ ကိုယ့​်​ရဲ့​​ ကုသမှုအရည်အ​​ေသွး​​ကို မျက်​​ေြခမြပတ် ​​ေစာင့​်​ြကည့​်​​ေဝဖန်​​ေပး​​နိုင်တဲ့​​ ​​ေမာ်နီတာစံနစ်ြကီး​​တစ်ခုလိုြပီး​​ အဲဒါြကီး​​ကလည်း​​ ​​ေယာင်ဝါး​​ဝါး​​မဟုတ်၊​ အမှန်တကယ် အလုပ်လုပ်​​ေနရပါမတဲ့​​။ ကုထံုး​​​ေတွကို မှန်မှန်ကန်ကန်သံုး​​သပ်ြပိး​​ ရလာဒ်​​ေတွတိုး​​တက်လာ​​ေအာင် အစဉ်ြကိုး​​စား​​​ေနရပါမတဲ့​​။ သူများ​​နိုင်ငံ​​ေတွကို သွား​​မယှဉ်နိုင်​​ေတာင် ကိုယ့​်​ဆီက ကိုယ်ချင်း​​ကိုယ်ချင်း​​​ေတွထက်​​ေတာ့​​ မညံ့​​သင့​်​ပါဘူး​​တဲ့​​။ (ခု​​ေတာ့​​ အကုန် ပိန်မသာ လိန်မသာ​​ေတွချည့​်​ပဲ မဟုတ်လား​​။ ဒီ့​​ထက်သာ မကျ​​ေအာင်ထိမ်း​​ထား​​) အဲလိုြဖစ်လာ​​ေစဖို့​​အတွက် ​​ေဒါက်တိုင်ြကီး​​ ခုနစ်ခုရှိပါသတဲ့​​။စာအုပ်ထဲမှာ ပါတဲ့​​အတိုင်း​​ ​​ေြပာြပတာ​​ေနာ်။

    နံပါတ်တစ်က​​ေတာ့​​ ကုထံုး​​ကလည်း​​ ထက်ြမက်ရပါမတဲ့​​။ နိုင်ငံတကာက လက်ခံြပီး​​ `ဒီ​​ေရာဂါအတွက် ဒီကုထံုး​​ဟာြဖင့​်​ အ​​ေကာင်း​​ဆံုး​​ပါပဲ´လို့​​ သက်​​ေသသက္ကာယနဲ့​​ စာတမ်း​​ြပုစု​​ေလ့​​လာလက်ခံထား​​ြပိး​​ ြဖစ်ရမှာ​​ေပါ့​​။ စူလာနဖာတို့​​ ဘိစပ်ရွက်တို့​​ ဘယ်​​ေလာက်​​ေကာင်း​​​ေကာင်း​​ ​​ေမာင်ရင် အဲဒါနဲ့​​ ကုလိုက်လို့​​ အီအီး​​ပန်း​​သွား​​ရင်​​ေတာင် တရား​​စွဲခံရမှာ။ ဒီလိုအြဖစ်အပျက်မျိုး​​​ေတွ ရှိပါတယ်။ ကိုယ်​​ေတွ့​​ဆိုရင်လည်း​​ ဒီအတိုင်း​​​ေတာ့​​ ကုလို့​​မရ။ ​​ေသ​​ေသချာချာ စာနဲ့​​​ေပနဲ့​​ ကျမ်း​​ြပုြပီး​​တင်။ ခိုင်လံုလို့​​က​​ေတာ့​​ လက်ခံရံုတင်မကဘူး​​။ ပါရဂူဘွဲ့​​ပါ ​​ေပး​​လိုက်ဦး​​မှာ။ ​​ေရွှ​​ေပလွှာ​​ေဝသလိုမျိုး​​ ဘယ်သူ​​ေသာက်၍​​ေပျာက်သွား​​သည်။ ဘယ်သူမ​​ေသာက်၍ ​​ေဂါက်သွား​​သည်​​ေတွ လာမ​​ေြပာနဲ့​​။

    ဒါမျိုး​​​ေလာက်နဲ့​​ ရွာရိုး​​​ေလျှာက်လို့​​ မရဘူး​​။ အ​​ေရး​​ြကီး​​တာက ကိုယ့​်​ဘက်က နိုင်ငံတကာက လက်ခံထား​​တဲ့​​ အ​​ေကာင်း​​ဆံုး​​ကုထံုး​​​ေတွ​​ေပး​​​ေနဖို့​​နဲ့​​ အဲဒီလို​​ေပး​​ထား​​​ေြကာင်း​​ လူနာသိ​​ေစဖို့​​။ `အရီး​​​ေရ.. အရီး​​ဝမ်း​​ချုပ်​​ေနရင် ကျွန်​​ေတာ် ြမန်မာြပည်ြဖစ် သ​​ေဘင်္ာရိုး​​ကို ယိုး​​ဒယား​​ဆပ်ြပာက​​ေလး​​နဲ့​​ အဂင်္လန်က နည်း​​ပညာအတိုင်း​​ ချူ​​ေပး​​မယ်။ အရီး​​လည်း​​ ဝမ်း​​နာလာရင် ဘွတ်.. ရွှတ် .. ဒိုင်း​​ ဆို ငပိသံြကီး​​နဲ့​​ မထုတ်လိုက်နဲ့​​။ ြဗစ်တစ်သျှ .. ြဗစ်တစ်သျှ.. ဆို ဘိုဆန်ဆန်​​ေလး​​ ပန်း​​ထည့​်​လိုက်…ဟုတ်ပလား​​..´ ။ အဲသလိုြဖစ်​​ေနရမယ်။

    ဒုတိယက​​ေတာ့​​ ​​ေဘး​​ကင်း​​ရန်ကွာလည်း​​ ြဖစ်ရမတဲ့​​။ အခန့​်​မသင့​်​လို့​​တို့​​၊​ မ​​ေတာ်တဆမို့​​တို့​​၊​ ​​ေတာ်ပါ​​ေသး​​ရဲ့​​ ကံ​​ေကာင်း​​လို့​​တို့​​ဆိုတာ တခါတရံသာ ​​ေကာင်း​​တာ။ ခနခနဆိုရင် ဘယ်ဟုတ်​​ေတာ့​​မလဲ။ ဒါ​​ေြကာင့​်​မို့​​ အဲဒါ​​ေတွကို နည်း​​နိုင်သမျှနည်း​​​ေစရမယ်။ မရှိရင်​​ေတာ့​​ အ​​ေကာင်း​​ဆံုး​​​ေပါ့​​။ မ​​ေတာ်လို့​​ ကိုယ်က အမှတ်တမဲ့​​နဲ့​​ ခလုတ်တိုက်သွား​​တယ်ဆိုရင်လည်း​​ ​​ေနာက်မြဖစ်​​ေအာင် အဲဒိခလုတ်ကို ဖယ်ရင်ဖယ်။ မဖယ်နိုင်ရင် ​​ေဟာဒိနား​​ ခလုပ်တိုက်တတ်သည် ဆိုတာ​​ေလာက်​​ေတာ့​​ ​​ေနာက်လူ​​ေတွကို သတိ​​ေပး​​ထား​​ခဲ့​​သင့​်​ပါတယ်။ နို့​​မို့​​ ဆယ်​​ေယာက်ရှိ ဆယ်​​ေယာက်လံုး​​ ခလုတ်တိုက်​​ေန​​ေတာ့​​ မခက်ပါလား​​။ အတိုင်အ​​ေတာတို့​​ ဟိုး​​​ေလး​​တ​​ေကျာ်တို့​​ဆိုတာလည်း​​ ​​ေနာက်လူအတွက် ​​ေစတနာလို့​​သာ သ​​ေဘာထား​​လိုက်ြကရ​​ေအာင်​​ေလ။ အာစင်နယ်​​ေတွ လာြပီး​​ မတိုက်ခိုက်မချင်း​​​ေပါ့​​။ (တို့​​က မန်ယူကွ)။

    တတိယက​​ေတာ့​​ ကုထံုး​​စစ်တမ်း​​ပါတဲ့​​။ `ြကည့​်​စမ်း​​ပါဦး​​။ ငါကုလိုက်တာ အကုန်​​ေကာင်း​​သွား​​ြပီ။ တယ်​​ေတာ်တဲ့​​ငါပါလား​​။ ​​ေနာက်ဆို ​​ေဈး​​တက်ယူလိုက်ဦး​​မှ။´ ဆိုြပိး​​ ကုထံုး​​စစ်တမ်း​​ကို သံုး​​သပ်ြပုြပင် အဆင့​်​ြမှင့​်​တင်သွား​​မယ်ဆိုရင်​​ေတာ့​​ ပဲခူး​​​ေရာက်​​ေရာက် စစ်ကိုင်း​​​ေရာက်​​ေရာက်​​ေတွပဲ ​​ေရာက်လိမ့​်​မယ်။ ဤခရီး​​နီး​​သလား​​ဆိုရင် ​​ေရ​​ေဝး​​နဲ့​​​ေတာ့​​ နီး​​ဦး​​မှာ​​ေပါ့​​။ များ​​​ေသာအား​​ြဖင့​်​​ေတာ့​​ ကိုယ့​်​ဘာကိုယ် မှတ်မှတ်သား​​သား​​ ဘာမှမရှိပဲနဲ့​​ ဖိတ်တဝက်စင်တဝက်ရှိ​​ေနတာ​​ေတွကို ​​ေကာင်း​​တာ​​ေလး​​​ေတွချည့​်​မှတ်ထား​​ြပီး​​ ပီတိ​​ေတွြဖာ ဘဝင်​​ေတွြမင့​်​၊​ မ​​ေကာင်း​​တာ​​ေတွကျ အတင်း​​​ေမ့​​ပစ်ြပိး​​ သတ္တဝါတစ်ခု ကံတစ်ခုလို့​​ ပစ်ပစ်ချလာလိုက်တာ သတ္တဝါ အနန္တ ကံ​​ေတွ အနန္တရှိလာ​​ေတာ့​​မှ ဆရာဝန်အြဖစ်က​​ေန ဘုရား​​သခင်ထံ​​ေမှာက် ပို့​​​ေဆာင်သူ တမန်​​ေတာ်ြကီး​​အြဖစ် လူနာ​​ေတွက အသိအမှတ်ြပုလာ​​ေရာ။ Clinical Audit ဆိုတာကလည်း​​ ​​ေဆး​​ရံုမှာ စာရင်း​​စစ်ဝင်သလို `ဘာမှ မလုပ်ထား​​ရ​​ေသး​​ဘူး​​။ ​​ေရာ့​​ ..

    ဒီမှာ မနှစ်ကဟာနဲ့​​ ဒီနှစ် အဝင်အထွက်​​ေတွ။ အြပီး​​လုပ်​​ေပး​​သွား​​ပါဦ။။ ​​ေဈး​​က​​ေတာ့​​ မနှစ်က အတိုင်း​​ပဲ ယူ´ ဆိုတာမျိုး​​ မဟုတ်တာ ခက်လှသကွယ်။ (ဟုတ်​​ေအာင်လုပ်နိုင်သူ​​ေတွအတွက်​​ေတာ့​​ လွယ်မှလွယ်)။

    ​​ေနာက်တစ်ခုက​​ေတာ့​​ စဉ်ဆက်မြပတ် ပညာသင်ြကား​​​ေရး​​ နဲ့​​ ​​ေလ့​​ကျင့​်​သင်တန်း​​​ေပး​​​ေရး​​ပါတဲ့​​။ နိုင်ငံတကာအဆင့​်​မီချင်ရင် နိုင်ငံြခား​​ကို ပညာ​​ေတာ်သင်များ​​များ​​ လွှတ်ရတယ်ဆိုလား​​လို့​​။ အိုး​​.. ​​ေဖတို့​​​ေမတို့​​ .. အတည်း​​နာ နွန်း​​နွန်း​​နို့​​။ စာအုပ်ြကီး​​ထဲကအတိုင်း​​ဆိုရင်​​ေတာ့​​ လုပ်ငန်း​​ခွင်က ကျွမ်း​​ကျင်သူ​​ေတွအား​​လံုး​​ မိမိတို့​​ရဲ့​​ သက်ဆိုင်ရာ အရည်အ​​ေသွး​​​ေတွ တိုး​​တက်လာ​​ေစဖို့​​၊​ ​​ေခတ်နဲ့​​အမီ ရင်​​ေပါင်တန်း​​နိုင်ဖို့​​၊​ နိုင်ငံတကာမှာ မျက်နှာမငယ်ရ​​ေစဖို့​​ ​​ေလ့​​ကျင့​်​သင်ြကား​​​ေရး​​နဲ့​​ အ​​ေထာက်အပံ့​​​ေတွ ​​ေပး​​သင့​်​တယ်ဆိုပဲ။ တရား​​နာပရိသတ်တို့​​​ေရ..။ မိမိရဲ့​​ အသက်​​ေမွး​​ဝမ်း​​​ေကျာင်း​​မှုနယ်ပယ်ြကိး​​ တိုး​​တက် အဆင့​်​အတန်း​​ြမင့​်​လာ​​ေစ​​ေရး​​အတွက် စဉ်ဆက်မြပတ် ြကိုး​​ပန်း​​အား​​ထုတ် ​​ေနသင့​်​ပါသတဲ့​​။

    ဘုရား​​ သိြကား​​ မ လို့​​ ငါ့​​ဆရာြကီး​​ ဆရာမြကီး​​၊​ စွမ်း​​​ေဆာင်နိုင်သူြကီး​​​ေတွ ဒီစာပိုဒ်ကို ဖတ်မိြကပါ​​ေစဗျာ။ ဒါမှမဟုတ်လည်း​​ ဒီစာကိုဖတ်ထား​​တဲ့​​ ငါ့​​ဆရာြကီး​​၊​ ဆရာမြကီး​​​ေတွ စွမ်း​​​ေဆာင်နိုင်သူြကီး​​​ေတွ ြဖစ်ြကပါ​​ေစဗျာ။ (ဘယ်သူမှ မြကား​​ဖူး​​မယ့​်​ ​​ေမတ္တာပို့​​နည်း​​ အသစ်​​ေပါ့​​ကွယ်။ ကူး​​​ေတာ့​​မချနဲ့​​။ ​​ေကာ်ပီရိုက် ရှိသကွဲ့​​) အဲဒီ​​ေနာက်မှာ လာတာက ဝန်ထမ်း​​အင်အား​​နှင့​်​ ဝန်ထမ်း​​စီမံခန့​်​ခွဲမှုတဲ့​​။ အနှစ်​​ေတွချည့​်​ပါပဲလား​​။

    လံု​​ေလာက်တဲ့​​ ဝန်ထမ်း​​အ​​ေရအတွက်နဲ့​​ ထိ​​ေရာက်တဲ့​​ လုပ်ငန်း​​ခွင်ဝန်း​​ကျင်တစ်ခု ဖန်တီး​​​ေပး​​ထား​​ြပိး​​ အံဝင်ခွင်ကျ အလုပ်လုပ်​​ေန​​ေစရမတဲ့​​။ `ရှာ​​ေလဦး​​​ေတာ့​​ ထမင်း​​ထုပ်ြကီး​​နဲ့​​. လူပါ မသိုး​​ရံုြဖင့​်​ မှာလိုက်ချင်သည်..´ ဆိုတဲ့​​ မြမရင် အသံက​​ေလး​​ ြကား​​​ေယာင်မိတယ်။ ခု​​ေနများ​​ ဘုရား​​ ပ​​ေစ္စကဗုဒ္ဓာတို့​​ထံ ဆုပန်လို့​​ရရင် `ဘာမှ မရှိပဲနဲ့​​ ဘယ်သူမှ မရှိပဲနဲ့​​ ဘာမဆို ကိုယ့​်​ဘာသာ အကုန်လုပ်​​ေနရ​​ေသာအရာတွင် ဧတဒဂ် ရရပါလို၏` လို့​​ ဆုပန်လိုက်​​ေတာ့​​မယ်။

    ပါရမီ​​ေတွက​​ေတာ့​​ ​​ေတာ်​​ေတာ်​​ေတာင် ရင့​်​သန်​​ေနပါ​​ေပါ့​​။ ​​ေလာက်ကိုင်မှာတုန်း​​ကဆို ​​ေပါက်​​ေနတဲ့​​ အူအတက်က ြပည်​​ေတွထွက်လာလို့​​ပါ ဆိုြပီး​​ တစ်ဦး​​တည်း​​​ေသာ အကူသူနာြပုက ​​ေမ့​​လဲသွား​​လို့​​ ကိုယ့​်​ဘာသာ ထိုး​​ထား​​ရတဲ့​​​ေမ့​​​ေဆး​​အတွက် ​​ေသွး​​​ေပါင်ချိန်​​ေပး​​တဲ့​​တစ်​​ေယာက်က နှာနှပ်ယူ​​ေနတုန်း​​ ကပ်​​ေကျး​​ဗန်း​​ ဓါး​​ဗန်း​​ြကီး​​ လှမ်း​​ဆွဲြပီး​​ ဖရန်ကင်စတိန်း​​လို တစ်ကိုယ်​​ေတာ် ကျဲဖူး​​တယ်။ ​​ေအာင်မယ် သူ​​ေတာ်​​ေြကာင်း​​ ဝင်အမှတ်ယူ​​ေနတယ်လို့​​ အထင်မမှား​​လိုက်နဲ့​​။ အဲဒါ ကိုယ်ဘယ်​​ေလာက်ညံ့​​​ေြကာင်း​​ အထုပ်​​ေြဖြပ​​ေနတာ။ အဖွဲ့​​နဲ့​​လုပ်ရတဲ့​​အလုပ်ကို တပင်တိုင်ချည့​်​ထွက်​​ေနရတယ်ဆိုကတည်း​​က စည်း​​ရံုး​​​ေရး​​ ဘယ်​​ေလာက်ညံ့​​သလဲ သ​​ေဘာ​​ေပါက်လိုက်။ `ကိုယ့​်​ထမင်း​​ကိုယ်စား​​ြပီး​​ ဘြကီး​​နွား​​ မ​​ေကျာင်း​​နိုင်ဘူး​​။´ လို့​​ အ​​ေြပာခံရတယ်။ ကိုယ့​်​နွား​​လည်း​​ တစ်​​ေကာင်တစ်ြမီး​​မှ မပါရိုး​​ အမှန်။

    ဟာဟ..။ ​​ေနာက်တစ်ချက်က​​ေတာ့​​ ဟတ်ထိတယ်ဗျို့​​။ သတင်း​​အချက်အလက်​​ေတွကိုလည်း​​ စု​​ေဆာင်း​​ အသံုး​​ြပုရမတဲ့​​။ ဒီအတွက် ဆာဂျင်ြကီး​​​ေတွဆီမှာ ​​ေဖ့​​စ်ဘုတ် အ​​ေကာင့​်​​ေလး​​ တစ်ခုစီ​​ေတာ့​​ ရှိသင့​်​တယ် မထင်ဘူး​​လား​​။ ဗံုး​​ကွဲသလား​​။ ​​ေရြကီး​​သလား​​။ တံတား​​ကျိုး​​ြပီလား​​။ ​​ေန့​​မကူး​​ခင် အကုန်သိရမယ်။ ပျင်း​​ရင် ကိုယ့​်​ဘာသာ ​​ေလျှာက်ဖွလည်း​​ရတယ်။ ဟိုလူ့​​​ေြမှာက်​​ေပး​​ ဒီလူ့​​နှိပ်ကွပ် လုပ်လည်း​​ရတာပဲ။ ​​ေပျာ်ဖို့​​​ေကာင်း​​သလား​​ မ​​ေမး​​ပါနဲ့​​။ ​​ေဆး​​ပညာနဲ့​​​ေကာ မဆိုင်ပဲ ရှိပါ့​​မလား​​။ ဟိုမ​​ေရာက်ဒိမ​​ေရာက်ကိစ္စနဲ့​​ ကတံုး​​မ​​ေဘဘီြကီး​​ အသံုး​​မကျလို့​​​ေသြပီ အ​​ေြကာင်း​​ မသိလို့​​ ဘာမှ မြဖစ်ဘူး​​။ ြမန်မာြပည်​​ေဆး​​​ေလာကြကီး​​ရဲ့​​ မိုး​​​ေလဝသ အ​​ေြခအ​​ေန​​ေလး​​မှ မမှန်း​​တတ်ရင်​​ေတာ့​​ ဇယား​​မရှုပ်ပဲ ပျား​​တုပ်သွား​​မယ်။ ပါဝါအချိန်း​​မှာ ​​ေရ​​ေလာင်း​​မှား​​ရင် ပလံု စွပ် ​​ေတာင် ြကား​​လိုက်ရမှာ မဟုတ်ဘူး​​​ေနာ်။

    အတတ်​​ေကာင်း​​​ေတွ သင်မ​​ေပး​​ချင်ပါဘူး​​။ အပ်ပ်ဒိတ်ြဖစ်ြကစမ်း​​ပါလို့​​ပဲ လိုရင်း​​အ​​ေရာက် ရုန်း​​လိုက်​​ေတာ့​​မယ်။ ဒီက​​ေန့​​​ေခတ် ကုထံုး​​​ေတွဆိုတာက ​​ေဖ့​​စ်ဘုတ်​​ေပါ်က စ​​ေတး​​တပ်စ်​​ေတွလိုပဲ။ အြမဲတမ်း​​ အသစ်အသစ်​​ေတွ တက်လာတာမို့​​ အမီမလိုက်နိုင်ရင် ​​ေခတ်နဲ့​​ မျက်​​ေြခြပတ်သွား​​လိမ်ခ့​​မယ်။ လူနာ​​ေတွ ကိုယ်တိုင်လည်း​​ ​​ေသာက်​​ေနကျ​​ေဆး​​အ​​ေဟာင်း​​ထက်စာရင် အသစ်​​ေပါ်လာတဲ့​​ ​​ေဆး​​​ေတွကိုသာ အဖျား​​တက် အမှည့​်​စား​​ရနိုး​​နိုး​​ ခံုမင်တယ်။ ​​ေဆး​​အ​​ေဟာင်း​​ြကီး​​​ေတွချည့​်​ ထပ်တလဲလဲ​​ေပး​​​ေနရင် ဒီဆရာ​​ေလး​​ ဒိတ်​​ေအာက်သွား​​ြပီ ထင်တတ်တာ။

    ​​ေနာက်ဆံုး​​ပိတ် အိပ်နဲ့​​လွယ်ထား​​တဲ့​​ အမှာစကား​​က​​ေတာ့​​ လူနာ​​ေတွကိုယ်တိုင် ြပည်သူလူထုကိုယ်တိုင် ကုထံုး​​​ေရွး​​ချယ်တဲ့​​ထဲမှာ ပါဝင်​​ေနပါ​​ေစတဲ့​​။ အ​​ေကာင်း​​အဆိုး​​ကိုလည်း​​ သူတို့​​ဘာသာ လက်​​ေတွ့​​ ဆံုး​​ြဖတ်ပါ​​ေစတဲ့​​။ ဒါမှ မ​​ေကာင်း​​ရင်လည်း​​ ငါအစက သ​​ေဘာတူလို့​​ လိုက်လုပ်ခဲ့​​တာပဲ​​ေလ လို့​​ ချည်ြပီး​​တုပ်ြပီး​​ ြဖစ်သလို၊​ ​​ေကာင်း​​တဲ့​​အခါကျ​​ေတာ့​​လည်း​​ ငါ​​ေတာ်လို့​​ကွ။ ဆရာ​​ေလး​​လည်း​​​ေတာ်လို့​​ဆိုြပိး​​ တစ်အိမ်တက်ဆင်း​​ ​​ေြကာ်ြငာ​​ေပး​​​ေတာ့​​မှာ။ ဘယ်အရာမဆို ​​ေကာင်း​​ကျိုး​​ဆိုး​​ြပစ်ဆိုတာဒွန့​်​တွဲပါြပီး​​သား​​။ အဲဒီအကျိုး​​ဆက်​​ေတွရဖို့​​ အ​​ေြကာင်း​​တရား​​​ေတွ ဖန်တီး​​ကတည်း​​က လူနာကိုယ်တိုင် ပါဝင်ဆံုး​​ြဖတ်ခွင့​်​​ေပး​​ထား​​ရင် တခုခုြဖစ်လာ​​ေတာ့​​ ကိုယ့​်​အ​​ေပါ်မှာ ြငိုြငင်ြပီး​​ အြပစ်ပံုချတာ နည်း​​နည်း​​ပါး​​ပါး​​ ​​ေလျှာ့​​မသွား​​​ေပဘူး​​လား​​။ အနည်း​​ဆံုး​​​ေတာ့​​ “ငါ့​​ကိုက ဆတ်​​ေဆာ့​​ြပီး​​ ဒီဆရာနဲ့​​ ြပမိတာပါ​​ေလ” လို့​​ ခွင့​်​လွှတ်​​ေြဖသိမ့​်​နိုင်တာ​​ေပါ့​​။ ဆွဲထည့​်​ထား​​။ ဆွဲထည့​်​ထား​​။ အမှုတွဲဆိုတာ ရှည်​​ေလ။ များ​​​ေလ။ မျှခံလိုက်​​ေတာ့​​ သက်သာ​​ေလ။

    ကဲ.. အခုရှင်း​​ြပခဲ့​​သမျှအား​​လံုး​​ဟာ အဂင်္လန်ကဘုရင်မြကီး​​​ေတာင် ​​ေြကွသွား​​တဲ့​​ သီအိုရီသက်သက်​​ေတွပါ ခင်ဗျာ။ အခုလက်​​ေတွ့​​ ကိုယ့​်​ဆီမှာ ဘယ်လိုစခန်း​​သွား​​​ေနြကသလဲ ဆိုတာ​​ေလး​​​ေရာ မသိချင်ဘူး​​လား​​။ ဒါကျ သီအိုရီမဟုတ်​​ေတာ့​​ဘူး​​။ အိတ်ဇမ်ပ​​ေလ ြဖစ်သွား​​ြပီ။ `အလဲ့​​ .. ခုမှ နွှာ​​ေတာ့​​မှာပါကလား​​။ ပွဲ​​ေကာင်း​​ြပီ​​ေဟ့​​´ လို့​​ မတွက်နဲ့​​။ ကိုယ့​်​ဆီမှာ အဆင့​်​အတန်း​​မမီဘူး​​ ထင်​​ေနလို့​​လား​​။ မီတဲ့​​အြပင် ဟိုဘက်လွန်​​ေနတာ​​ေတွ​​ေတာင် ရှိ​​ေသး​​။ သူတို့​​ဟာသူတို့​​ ဘယ်လိုပဲ ခွဲြခမ်း​​စိတ်ြဖာထား​​​ေစကာမူ အဓိကရည်ရွယ်ချက်က​​ေတာ့​​ တစ်ခုပဲ ရှိတယ်။ ဆရာဝန်​​ေတွကို ကျူစီဝင်ဖို့​​။ ကွာလတီကွန်တရိုး​​တဲ့​​။ ကွမ်တတီက​​ေတာ့​​ မထိန်း​​​ေတာ့​​ဘူး​​။ လွှတ်​​ေပး​​ထား​​တာ။ အား​​ြကီး​​ဘိုလိုမှုတ်တာပဲ။ ဗမာလို ပလိစ် လို့​​ ​​ေြပာကုန်ြပီ။ ဘာသာြပန်လိုက်ရင် အဲဒါြကီး​​​ေတွက သူစိမ်း​​သိပ်ဆန်တာ။ အား​​လံုး​​က ဘိုလိုပဲ ယုစ်တူြဖစ်​​ေန​​ေတာ့​​​ေလ။ အဟစ် အဟစ်။ အ​​ေသး​​စိတ်သိချင် `​​ေပါလွန်လွန်း​​လို့​​ သံုး​​မကုန်နိုင်ပါသည်´ ြပန်ဖတ်ြကည့​်​။ (ဤကား​​ ​​ေြကာ်ြငာ။)

    တို့​​ဆီမှာလည်း​​ ကိုယ့​်​ထက် အဆ​​ေပါင်း​​များ​​စာ ဉာဏ်ရည်သာတဲ့​​ ဆရာြကီး​​ ဆရာမြကီး​​များ​​ကိုယ်တိုင် စီမံခန့​်​ခွဲ​​ေနြကတဲ့​​ဥစ္စာ။ ကိုယ်တို့​​ အရည်အ​​ေသွး​​​ေတွ စုတ်ြပတ်သတ်​​ေနတယ်ဆိုရင်​​ေတာင် ကိုယ့​်​ဘာသာ ​​ေြခာက်တံုး​​မကျလို့​​ဗျို့​​။ သူတို့​​က​​ေတာ့​​ ညံ့​​ကို မညံ့​​တာ။ ဒါြဖင့​်​ ဘာလို့​​ ခနခန သခွပ်ပင်က မီး​​တကျီကျီ အ​​ေရး​​ခံ​​ေနရသလဲဆိုရင် ြဖင့​်​ .. ဒီ​​ေနရာမှာ နည်း​​နည်း​​​ေလာက်​​ေတာ့​​ နား​​​ေထာင်ြကည့​်​ပါ ဟစ်​​ေဟာ့​​ပ် သီချင်း​​။ စကား​​လံုး​​များ​​နဲ့​​ ပစ်​​ေဖာက်ခွင်း​​ ဆိုြပီး​​ ဦး​​ချစ်​​ေကာင်း​​ြကိး​​ကို ​​ေခါ်လိုက်ရ​​ေအာင်ဗျာ။ `ဘာ​​ေတွြဖစ်တာလဲ။ ဘယ်မှာြဖစ်တာလဲ။ ဘယ်သူက ြဖစ်တာလဲ။ ဘယ်လို ြဖစ်တာလဲ။´ ဆို ​​ေစ့​​ငုြကည့​်​လိုက်တဲ့​​အခါကျ​​ေတာ့​​ ​​ေထာင်သား​​များ​​လိုပဲ ​​ေနရာနှစ်​​ေနရာ ကွဲြပီး​​ ြမင်လာပါတယ်။အထဲလား​​။ အြပင်လား​​​ေပါ့​​။

    ငယ်ငယ်တုန်း​​က ​​ေညာင်ပင်တ​​ေစ္ဆလုပ်တမ်း​​ ကစား​​ြကတဲ့​​အခါ နင်ဘယ်ကိုင်း​​မှာ ​​ေနသလဲ။ ဘာသီး​​စား​​လဲ။ ဘာ​​ေရ​​ေသာက်လဲ။ ​​ေသချာ​​ေစာ​​ေြကာြပီး​​တဲ့​​အခါကျ​​ေတာ့​​ အဲဒီ​​ေညာင်ပင်တ​​ေစ္ဆြကီး​​ကို ကစား​​ပွဲ စဖို့​​ အ​​ေရး​​ြကီး​​တဲ့​​​ေမး​​ခွန်း​​တစ်ခု ထပ်​​ေမး​​ရြပန်ပါတယ်။ `အထဲလား​​။ အြပင်လား​​´ တဲ့​​။ ကျုပ်တို့​​ ခိုက်​​ေတာင်း​​ရိစင်း​​​ေတွမှာလည်း​​ပဲ `ဘယ်သူတုန်း​​ဟဲ့​​။ ဘာြဖစ်တာလဲဟဲ့​​။ ဘယ်​​ေလာက်ြကာြပီလဲဟဲ့​​´ စသည်ြဖင့​်​ ​​ေမး​​ရင်း​​ြမန်း​​ရင်း​​ ခွဲစိတ်ကုသဖို့​​ လိုအပ်တဲ့​​ ​​ေဝဒနာမှန်း​​လည်း​​သိ။ လူနာကလည်း​​ ခွဲစိတ်ဖို့​​သ​​ေဘာတူြပီဆိုရင် ​​ေညာင်ပင်တ​​ေစ္ဆြကီး​​လိုပဲ ဆက်​​ေမး​​ြကရြပန်သတဲ့​​။ `ဘယ်မှာ ခွဲမှာလဲ။ အထဲလား​​ အြပင်လား​​။´ ​​ေပါ့​​။

    မုန်း​​စရာ​​ေကာင်း​​လိုက်ပံုများ​​။ ကဲ .. ​​ေကာင်း​​ခန်း​​​ေတာ့​​ ​​ေရာက်ြပီ။ ပထမပိုင်း​​ ​​ေလး​​ဆယ့​်​ငါး​​မိနစ် ကန်ြပီး​​လို့​​ ​​ေြကာ်ြငာဝင်လိုက်ြကဦး​​စို့​​။ ဒုတိယပိုင်း​​ မြကာမီ လာမည် ​​ေမျှာ် …….။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.