• “ဘဝ​​ေရှး​​​ေဟာင်း​​က အ​​ေြကာင်း​​ကံဆံုတယ်”

    လျှာအရိုး​​မရှိတိုင်း​​ ​​ေလျှာက်​​ေရး​​​ေနလိုက်တာ။ ဟို​​ေနရာ​​ေရာက်လည်း​​ ​​ေပျာ်စရာြကီး​​။ ဒီ​​ေနရာ​​ေရာက်​​ေတာ့​​လည်း​​ ​​ေပျာ်စရာြကီး​​နဲ့​​။ `မှန်မှန်​​ေြပာစမ်း​​ပါ။ ဘယ်​​ေနရာမှာ အ​​ေပျာ်ဆံုး​​လဲ။´ လို့​​ ​​ေမး​​လာတဲ့​​အခါကျ​​ေတာ့​​ ဟုတ်သား​​ပဲ။ ငါ့​​လည်း​​ ​​ေချး​​ကျရာ​​ေပျာ်တဲ့​​ သတ္တဝါြဖစ်​​ေနပါ​​ေပါ့​​လား​​။ ဥစ္စာ​​ေစာင့​်​များ​​ လူစား​​လဲသလို ကိုယ့​်​​ေနရာအစား​​ထိုး​​မယ့​်​လူ မရမချင်း​​ ဘိုး​​ဘိုး​​ြကီး​​တို့​​က ပွင့​်​​ေတာ်မူမည့​်​ ဘုရား​​ရှင်လက်ထက်တိုင်​​ေအာင် ​​ေပလာယျကံ ပစ်ထား​​မယ်ဆိုတာသိလို့​​ သူများ​​​ေတွ ကိုယ့​်​​ေနရာလာချင်​​ေအာင် လာပါတွတ်ပါ လပွတ္တာစာ​​ေတွ ​​ေရး​​​ေနတာများ​​လား​​လို့​​ ထင်တဲ့​​သူက ထင်ကုန်ြပီဗျ။ ဘုရား​​​ေပး​​​ေပး​​ ကျမ်း​​​ေပး​​​ေပး​​ပါဗျာ။ ကိုယ့​်​စိတ်ထဲမယံုြကည်ပဲနဲ့​​ အများ​​သူငါလှည့​်​စား​​ဖို့​​ စာ​​ေရး​​ရတဲ့​​ဘဝမျိုး​​​ေတာ့​​ ဘယ်​​ေသာအခါမှ မ​​ေရာက်ရပါ​​ေစနဲ့​​။

    တကယ်ြကီး​​ကို ​​ေပျာ်တာပါ။ အဟုတ်ြကီး​​ကို ​​ေပျာ်တာပါ။ ဘယ်​​ေနရာမဆို အ​​ေကာင်း​​ချည့​်​ပဲ မရှိသလို အဆိုး​​ချည့​်​ပဲလည်း​​ မရှိပါဘူး​​။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ မ​​ေကာင်း​​တဲ့​​ အနိဋ္ဌာရံု​​ေတွကို​​ေတာ့​​ ​​ေမ့​​ပစ်လိုက်တယ်​​ေလ။ ချစ်စရာ​​ေကာင်း​​တဲ့​​မိတ်​​ေဆွ​​ေတွ လုပ်​​ေဖာ်ကိုင်ဘက်​​ေတွ။ ​​ေပျာ်စရာ​​ေကာင်း​​တဲ့​​ အမှတ်တရ​​ေတွကို​​ေတာ့​​ ခနခန ြပန်သတိရတာ​​ေပါ့​​။ အတူတူပါပဲ​​ေလ။ သူတို့​​လည်း​​ ကိုယ့​်​ကိုြပန်​​ေအာင့​်​​ေမ့​​ြကတဲ့​​အခါကျရင် ​​ေကာင်း​​ကွက်က​​ေလး​​​ေတွ ြပန်အစ​​ေဖာ်နိုင်​​ေအာင် ကိုယ်ကိုယ်တိုင်ကလည်း​​ သူတို့​​အ​​ေပါ်​​ေကာင်း​​ခဲ့​​ဖို့​​ လိုတာ​​ေပါ့​​။ နို့​​မို့​​ သူသတိရ​​ေနမှာက `အဲဒီ​​ေကာင် ငါ့​​ဆီက ပိုက်ဆံ​​ေချး​​ြပီး​​ ြပန်လည်း​​မ​​ေပး​​ဘူး​​။´ ဆိုတာမျိုး​​​ေတွ ြဖစ်​​ေနရင် ဘယ်​​ေကာင်း​​ပါ့​​မလဲ​​ေနာ်။

    တကယ်​​ေတာ့​​ တစ်​​ေယာက်နဲ့​​တစ်​​ေယာက် အခိုက်အတန့​်​အား​​ြဖင့​်​ ဆံုြက​​ေတွ့​​ြကတယ်ဆိုတာ ​​ေရစက်ပါလို့​​ ဘဝ​​ေရှး​​​ေဟာင်း​​က အ​​ေြကာင်း​​ကံဆံုတယ်လို့​​သာ သ​​ေဘာထား​​လိုက်ြကပါစို့​​။ အချိန်တန်လို့​​ ခွဲြကခွာြကတဲ့​​အခါ သူ့​​ဆီပါသွား​​မယ့​်​ ကိုယ့​်​ပံုရိပ်က​​ေလး​​ဟာ ​​ေသာက်ညင်ကပ်စရာ၊​ ​​ေအာ်ဂလီဆန်စရာ၊​ မဲ့​​မဲ့​​ရွဲရွဲ့​​ အတင်း​​​ေြပာချင်စရာြဖစ်မ​​ေနဖို့​​ လိုတာ​​ေပါ့​​။ ဓါတ်ပံုရိုက်တဲ့​​အခါမှာ​​ေတာင် ဘယ်သူမှ ရုပ်ဆိုး​​ြကီး​​ ပံုပျက်ပန်း​​ပျက်ြကီး​​ ြဖစ်မ​​ေနချင်ြကဘူး​​ မဟုတ်လား​​။ အခုဟာက သူ့​​မှတ်ဉာဏ်ထဲမှာ တစ်သက်လံုး​​ထင်​​ေနမယ့​်​ ကိုယ့​်​ပံုရိပ်က​​ေလး​​ဆို​​ေတာ့​​ လက်လွတ်စပယ် သ​​ေဘာမထား​​လိုက်ပါနဲ့​​​ေလ။

    ဘယ်သူဘယ်လိုထင်ထင် ကိုယ့​်​ရှိမှ ကိုယ်စား​​ရတာလို့​​ သ​​ေဘာထား​​ရင်​​ေတာ့​​ မ​​ေသမချင်း​​ ကိုယ့​်​ထမင်း​​ကိုယ်ရှာစား​​ရတဲ့​​ဘဝ ​​ေရာက်သွား​​ပါလိမ့​်​မယ်။ ကျား​​စီး​​ဖား​​စီး​​ ရှာစား​​ရတဲ့​​ဘဝဆိုတာ မရှိအတူ ရှိအတူ ​​ေဝငှ​​ေဖး​​မ​​ေပး​​ြကတဲ့​​ ဘဝမျိုး​​​ေလာက်​​ေတာ့​​ ​​ေပျာ်စရာ မ​​ေကာင်း​​တာ အမှန်ပါ။ ဒါ​​ေြကာင့​်​ ဒီတခါ​​ေတာ့​​ ကိုယ်​​ေြမှာက်​​ေပး​​ထား​​လို့​​ အစိုး​​ရအလုပ်ဝင်ချင်တဲ့​​ ညီငယ်ညီမငယ်​​ေတွအတွက် ​​ေရာက်တဲ့​​အရပ်မှာ ​​ေပျာ်​​ေအာင်​​ေနနိုင်ဖို့​​ လျှို့​​ဝှက်ချက်က​​ေလး​​ လက်​​ေဆာင်​​ေပး​​ချင်ပါတယ်။

    တ​​ေကာင်း​​ရာဇဝင်ထဲက ​​ေမာင်​​ေပါက်ကျိုင်း​​ဟာ တက္ကသိုလ်ြပည်မှာ ပညာသွား​​သင်တဲ့​​အခါ အဋ္ဌာရသ ၁၈ ရပ်ကို များ​​လွန်း​​လို့​​ မလိုက်နိုင်ဘူး​​ဆို ​​ေဈး​​ဆစ်တာနဲ့​​ တက္ကသိုလ်ဆရာြကီး​​က ဇာတာက​​ေလး​​ဘာ​​ေလး​​ ြပန်စစ်ြကည့​်​သတဲ့​​။ ဒီအခါမှာ လူြကီး​​သား​​ မဟုတ်​​ေသာ်ြငား​​ တ​​ေန့​​​ေသာအခါ မင်း​​ြဖစ်မယ့​်​ဇာတာပါကလား​​လို့​​ ြမင်မိ​​ေတာ့​​ ဆပ်ပလီ ဒီဘား​​များ​​ဆွဲမိရင် အြငိုး​​ခံရ​​ေတာ့​​မှာပဲဆို စကား​​ြကီး​​သံုး​​ခွန်း​​ စ​​ေပါ့​​ရိုက်​​ေပး​​လိုက်သတဲ့​​။ ြကား​​ဖူး​​တယ်မဟုတ်လား​​။ ​​ေမး​​ပါများ​​ စကား​​ရ၊​ သွား​​ပါများ​​ ခရီး​​​ေရာက်၊​ မအိပ်မ​​ေန အသက်ရှည်၊​ ဆိုတာ​​ေလ။

    အခုလည်း​​ ​​ေဆး​​​ေကျာင်း​​က ဆင်း​​ကာစ အ​​ေမာင်တို့​​ အမိတို့​​ကို အလုပ်ထဲဝင်တဲ့​​အခါမှာပဲြဖစ်ြဖစ်၊​ အြပင်မှာပဲ လုပ်လုပ်၊​ နိုင်ငံြခား​​ကိုပဲ ထွက်ထွက်၊​ ​​ေရာက်တဲ့​​အရပ်မှာ အဆင်​​ေြပ စိတ်ချမ်း​​သာ​​ေစဖို့​​ သိပ်အများ​​ြကီး​​ မှာစရာမရှိပါဘူး​​။ တစ်ခွန်း​​တည်း​​​ေသာ စကား​​ကိုပဲ မှာပါ့​​မယ်။ `စိတ်​​ေကာင်း​​က​​ေလး​​​ေမွး​​နိုင်ရင် ဘယ်​​ေနရာမှာမဆို အဆင်​​ေြပပါလိမ့​်​မယ်´ လို့​​။

    ဒီလို​​ေြပာ​​ေတာ့​​ အဆင်မ​​ေြပ ဒုက္ခ​​ေရာက်​​ေနသူ​​ေတွကို စိတ်​​ေကာင်း​​မရှိဘူး​​လို့​​ ဆိုလိုတာမဟုတ်ဘူး​​​ေနာ်။ အဆင်​​ေြပြခင်း​​ မ​​ေြပြခင်း​​က ကံ၊​ ဉာဏ်၊​ ဝီရိယ သံုး​​ပါး​​စလံုး​​နဲ့​​ဆိုင်တာ။ စိတ်​​ေကာင်း​​ရှိရင်​​ေတာ့​​ အဆင်​​ေြပသည်ြဖစ်​​ေစ၊​ မ​​ေြပသည်ြဖစ်​​ေစ၊​ စိတ်မညစ်ရ​​ေတာ့​​ဘူး​​။ အဲဒီထက်ပိုလို့​​ တကယ့​်​စိတ်​​ေကာင်း​​ ​​ေစတနာ​​ေကာင်း​​ ဝင်လာတဲ့​​အခါမှာ​​ေတာ့​​ ​​ေစတနာအကျိုး​​​ေပး​​​ေြကာင့​်​ အဆင်မ​​ေြပဘူး​​ဆိုတာ ရှိကို မရှိ​​ေတာ့​​ဘူး​​။ အ​​ေြပာ​​ေကာင်း​​တယ်။ ​​ေတာ​​ေြပာင်း​​ြပီး​​ စ​​ေကာ​​ေရာင်း​​ပါလား​​ဦး​​ရယ်။ ​​ေလာကြကီး​​မှာ စိတ်​​ေကာင်း​​မရှိတဲ့​​သူဆိုတာ ရှိလို့​​လား​​။ လူဆိုတာ အကျည်း​​တန်​​ေလ မှန်ြကိုက်​​ေလ။ ရုပ်ရှင်ထဲက ြမင့​်​နိုင်ြကီး​​​ေတာင် သူများ​​သား​​သမီး​​ နသား​​ပါယား​​ြကံတဲ့​​အခါ `အကိုြကီး​​က ချစ်လွန်း​​လို့​​ပါကွယ်။´ လို့​​ပဲ​​ေြပာတာ။ `ငါစိတ်ယုတ်မာ​​ေမွး​​ြပီး​​ လူယုတ်မာြကီး​​လုပ်လိုက်ဦး​​မယ်´ လို့​​ ဘယ်သူကမှ မ​​ေြပာဘူး​​။

    ဒီလိုလည်း​​ ​​ေတွး​​မယ်ဆို ​​ေတွး​​နိုင်ပါ​​ေသး​​တယ်။ ဒီလိုဆိုရင် ကိုယ်ကိုယ်တိုင် တကယ်ပဲ စိတ်​​ေကာင်း​​ရှိ​​ေနြပီလား​​။ လူ့​​​ေရှ့​​သူ့​​​ေရှ့​​မို့​​ ဟန်​​ေဆာင်ြပီး​​ အမှတ်​​ေတွယူ​​ေနတာလား​​ ြပန်ဆန်း​​စစ်ြကည့​်​ဖို့​​ လိုတာ​​ေပါ့​​။ ​​ေကာင်း​​ပါြပီ​​ေလ။ ပထမအဆင့​်​အ​​ေနနဲ့​​​ေတာ့​​ လူ့​​​ေရှ့​​သူ့​​​ေရှ့​​ အထင်ြကီး​​ခံချင်လို့​​ စိတ်​​ေကာင်း​​ရှိသ​​ေယာင် အ​​ေရြခံုတယ်ဆိုပါစို့​​။ အဲဒါ `ငါ့​​ပိုက်ဆံနဲ့​​ ငါ​​ေသာက်တာ ဘယ်သူ့​​မှ ​​ေြခာက်ဂရုမစိုက်ဘူး​​ကွ´ ဆိုတဲ့​​ လမ်း​​​ေဘး​​က အရက်သမား​​ထက်​​ေတာ့​​ သာသွား​​ြပီ။ အလုပ်ထဲမှာ စိတ်ထဲကမပါပဲနဲ့​​ နှုတ်က​​ေလး​​ချိုချို၊​ လူတဘက်သား​​အ​​ေပါ် ​​ေစတနာ​​ေတွထား​​ချင်​​ေယာင်​​ေဆာင်ြပီး​​ တဘက်လှည့​်​နဲ့​​ အ​​ေကာက်ြကံမယ့​်​သူ​​ေတွလည်း​​ ရှိချင်ရှိမှာ​​ေပါ့​​။ အဲဒါမျိုး​​ကို ​​ေစတနာ အတုအ​​ေယာင်လို့​​ ​​ေခါ်တယ်​​ေလ။ အတုဆိုတာ အစစ်မရနိုင်လို့​​၊​ အစစ်က​​ေဈး​​ြကီး​​လို့​​၊​ အ​​ေပါ်ယံက​​ေလး​​ကပဲ တုပလို့​​ရရ၊​ သူများ​​ကို လှည့​်​ဖျား​​ထား​​ရတာ​​ေပါ့​​။ ​

    ​ေစတနာအမှန် ထား​​တယ်ဆိုတာ အဲဒီလို ဟန်​​ေဆာင်ရတဲ့​​အလုပ်​​ေလာက် မပင်ပန်း​​ဘူး​​ဗျ။ အကျင့​်​ရသွား​​ဖို့​​ပဲ လိုတာ။ စိတ်​​ေကာင်း​​​ေမွး​​ရတာ သူများ​​အတွက် တဘက်လူရဲ့​​ အကျိုး​​စီး​​ပွား​​အတွက် ကိုယ့​်​ထဲက ဖဲ့​​​ေပး​​လိုက်ရတာ မဟုတ်ပါဘူး​​။ သူများ​​ကို အမှီြပုြပီး​​ ကိုယ့​်​အတွက်ကိုယ် ​​ေအး​​ချမ်း​​မှုရှာတာပါ။ ကိုယ့​်​​ေစတနာ သူများ​​အကျိုး​​​ေပး​​တယ်လို့​​ ြကား​​ဖူး​​လို့​​လား​​။

    အများ​​အား​​ြဖင့​်​ ​​ေကျာင်း​​သား​​ဘဝမှာ မိဘအရိပ်​​ေအာက် ​​ေနလာခဲ့​​ြကတာဆို​​ေတာ့​​ က​​ေလး​​စိတ်က မ​​ေပျာက်တ​​ေပျာက်​​ေပါ့​​​ေလ။ ဘယ်​​ေနရာမှာမဆို ကိုယ်ကသာမှ။ အတင်စီး​​မခံချင်ဘူး​​။ အ​​ေြကာမခံချင်ဘူး​​ဆိုတဲ့​​စိတ်က ရှိ​​ေနတာ​​ေပါ့​​။ အ​​ေကာင်း​​ဆံုး​​​ေနရာမှာ ​​ေနချင်တယ်။ အသက်သာဆံုး​​ဂျူတီကို ယူချင်တယ်။ လူလည်ြကီး​​ပဲ လုပ်ချင်တာ လူအ ြကီး​​​ေတာ့​​ ဘယ်သူမှ မြဖစ်ချင်ြကဘူး​​ မဟုတ်လား​​။ ဒီအခါမှာ လုပ်​​ေဖာ်ကိုင်ဘက်အချင်း​​ချင်း​​ ကိုယ်ကချည့​်​အနိုင်ယူ ဗိုလ်ကျြပီး​​ အခွင့​်​အ​​ေရး​​မှန်သမျှ သိမ်း​​ြကံုး​​ယူ​​ေနလို့​​ရှိရင် လူချစ်လူခင် ​​ေပါနိုင်ပါဦး​​မလား​​။ ြကာလာရင် လူ​​ေပါ်လူ​​ေဇာ်လုပ်ချင်တဲ့​​ အကျင့​်​စွဲသွား​​မယ်။ လူညွန့​်​ခူး​​စား​​ရတာ အရသာ​​ေတွ့​​လာမယ်။ ကတံုး​​​ေပါ်ထိပ်ကွက်ဖို့​​ပဲ အြမဲစဉ်း​​စား​​​ေန​​ေတာ့​​မယ်။ ဒီလိုဆိုရင် အြမတ်အစွန်း​​​ေတွ အကျိုး​​စီး​​ပွား​​​ေတွ​​ေတာ့​​ ရှိ​​ေကာင်း​​ရှိလာပါလိမ့​်​မယ်။

    စိတ်​​ေကာင်း​​​ေစတနာ​​ေကာင်း​​ဆိုတာက​​ေတာ့​​ ကုန်း​​​ေကာက်စရာမရှိ​​ေအာင် ဆင်း​​ရဲသွား​​လိမ့​်​မယ်။ လက်​​ေတွ့​​သိချင်ရင် ကား​​ပွဲစား​​တန်း​​ကို ပိုက်ဆံအိတ်အြကီး​​ြကီး​​ ချိုင်း​​ြကား​​ညှပ်ြပီး​​ ဟိုကား​​​ေမး​​ ဒီကား​​​ေမး​​လုပ်၊​ နီး​​စပ်ရာ လက်ဘက်ရည်ဆိုင် ဝင်ထိုင်ြကည့​်​လိုက်ပါလား​​။ ဟိုလူက ကား​​လာရိုက်၊​ ဒီလူက ကား​​လာရိုက်နဲ့​​ ​​ေနတိုး​​တို့​​ ဟိန်း​​​ေဝယံတို့​​ ထိုင်ငိုသွား​​မယ်။ `အလှူလုပ်ချင် ဘုန်း​​ြကီး​​​ေကျာင်း​​ြကွ၊​ စီး​​ပွား​​​ေရး​​ကို စီး​​ပွား​​​ေရး​​လိုပဲ လုပ်ရမယ်။ တစ်ကန့​်​စီ။ လာမ​​ေရာနဲ့​​´ လို့​​ လူတိုင်း​​က လက်ခံထား​​ြကတယ်။ သူတို့​​ချင်း​​လည်း​​ ခင်ခင်မင်မင် ရင်း​​ရင်း​​နှီး​​နှီး​​ပါပဲ။

    အလုပ်ြဖစ်ရင် ဘီယာဆိုင်မှာ ကာရာအို​​ေကမှာ လည်ပင်း​​ဖက် ခင်​​ေနြကသား​​။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ သူတို့​​​ေလာကမှာ ဘရာသာ​​ေရ ​​ေဇပါတယ်။ ​​ေငွသာအရင် မစပါပဲ။ သား​​အဖချင်း​​​ေတာင် ​​ေဘာ်ဒါ​​ေြကး​​ ချန်ထား​​ခိုင်း​​တတ်တယ်။ ဆရာဝန်အလုပ်ဟာ အဲဒီစိတ်ထား​​မျိုး​​နဲ့​​ မအပ်စပ်ဘူး​​လို့​​ ​​ေြပာရင် လွန်များ​​သွား​​မလား​​။ (ဘယ်အပ်စပ်မလဲ။ ဒီလခနဲ့​​ တစ်သက်လံုး​​ ကား​​ဝယ်စီး​​နိုင်မှာမှ မဟုတ်တာ​​ေနာ့​​။)

    အဲဒီ​​ေတာ့​​ ​​ေစာ​​ေစာက စကား​​ြပန်​​ေကာက်ရရင် ဘယ်အရပ်ကိုပဲ ​​ေရာက်​​ေရာက်၊​ လုပ်​​ေဖာ်ကိုင်ဘက်အချင်း​​ချင်း​​၊​ အြပန်အလှန် ​​ေလး​​စား​​မှု၊​ သိတတ်မှု၊​ အနစ်နာခံမှုနဲ့​​ ဆက်ဆံမိရင် ​​ေနာင်ကို ဘယ်​​ေတာ့​​မှ မ​​ေမ့​​တဲ့​​ မိတ်ရင်း​​​ေဆွရင်း​​​ေတွ တိုး​​ပွား​​လာပါလိမ့​်​မယ်။ ကိုယ့​်​အ​​ေပါ်​​ေကာင်း​​မှ ကိုယ်ကြပန်​​ေကာင်း​​နိုင်မယ်။ ပါး​​ရိုက်ရင် နား​​ြပန်ကိုက်မယ်ဆိုတာ​​ေတာင် မထား​​သင့​်​တဲ့​​စိတ်ထား​​ပါ။ သူ​​ေကာင်း​​တာ မ​​ေကာင်း​​တာ သူ့​​အလုပ်​​ေလ။ သူသွား​​​ေလရာ ပါသွား​​မယ့​်​ အထုပ်၊​ ကိုယ်​​ေကာင်း​​ဖို့​​ မ​​ေကာင်း​​ဖို့​​ဆိုတာက ကိုယ့​်​ဆီပါလာမယ့​်​အထုပ်။ လူဆိုတာ ကိုယ့​်​အထုပ်ကိုယ် သယ်ြကရတာချည့​်​ပါ။ မ​​ေကာင်း​​တဲ့​​သူတစ်​​ေယာက်​​ေတွ့​​တိုင်း​​ သူ့​​လိုပဲတုန့​်​ြပန်ရမှ ​​ေြကနပ်နိုင်မယ်ဆိုလို့​​ရှိရင် လုပ်သက်​​ေတွြကာလာတဲ့​​တ​​ေန့​​ ကိုယ်ဘာ​​ေကာင်ြကီး​​ ြဖစ်သွား​​မလဲဆိုတာ စဉ်း​​စား​​ြကည့​်​လိုက်စမ်း​​ပါ။ ​​ေကာင်း​​တဲ့​​သူပဲြဖစ်ြဖစ် ဆိုး​​တဲ့​​သူပဲြဖစ်ြဖစ် သိပ်မြကာခင် ခွဲခွာြပီး​​ ကိုယ့​်​လမ်း​​ကိုယ် ဆက်​​ေလျှာက်ြကရဦး​​မှာပဲ​​ေလ။

    လုပ်​​ေဖာ်ကိုင်ဘက်​​ေတွလိုပဲ၊​ ​​ေရစက်ရှိလို့​​ ဆံု​​ေတွ့​​ရသူ​​ေတွထဲမှာ ​​ေဒသခံ​​ေတွ လူနာ​​ေတွလည်း​​ ပါတာပါပဲ။ ကိုယ်​​ေတွကသာ သူတို့​​ဆီ တစ်နှစ်တန်သည် နှစ်နှစ်တန်သည် အလုပ်လာလုပ်ြကရတာ သူတို့​​အဖို့​​​ေတာ့​​ ကိုယ့​်​လိုဆရာဝန်​​ေတွ ဆံုဖူး​​​ေပါင်း​​ များ​​လှြပီ​​ေလ။ အ လိမ့​်​မယ်မထင်နဲ့​​။ အ ချင်​​ေယာင်သာ ​​ေဆာင်ချင်​​ေဆာင်မယ်။ ​​ေရာက်လာတဲ့​​ဆရာဝန် ဘယ်လို ဘယ်အချိုး​​ဆိုတာ ကိုယ်တိုင်ခံစား​​ရသူ​​ေတွမို့​​ အသိဆံုး​​​ေပါ့​​။ လိုက်မလာနိုင်လို့​​ အိမ်မှာကျန်ခဲ့​​တဲ့​​ မိန်း​​မထက်​​ေတာင် ကိုယ့​်​အ​​ေြကာင်း​​ ပိုသိဦး​​မယ်။ ဒီအချိန်ဆို အဲဒီဆရာဝန် ဘယ်ဆိုင်မှာ သွား​​ရှာရမလဲ​​ေတာင် သိတယ်။ ကိုယ်ကသာ ငါ့​​ကို ဘယ်သူမှ မသိဘူး​​ကွဆိုြပီး​​ ထင်ရာစိုင်း​​​ေနတာ။

    လူခံနဲ့​​ လူစိမ်း​​​ေလ။ ဆရာဝန်တစ်​​ေယာက် တကယ်စိတ်​​ေကာင်း​​ရှိမရှိ၊​ ​​ေစတနာပါမပါ ဆိုတာလည်း​​ သူတို့​​က ပိုသိပါတယ်။ ညာလို့​​ရမယ်ထင်ရင် ညာြကည့​်​လိုက်၊​ သူတို့​​ကလည်း​​ ကိုယ့​်​ကို ​​ေရှ့​​တင်ြပံုး​​ြပြပီး​​ ကွယ်ရာမှာ အတင်း​​တုပ်လိမ့​်​မယ်။ ​​ေနာင်ကျ ကိုယ်ကသာ သူတို့​​ဆီက​​ေြပာင်း​​သွား​​တာ။ သူတို့​​က​​ေတာ့​​ သား​​စဉ်​​ေြမး​​ဆက် ဘယ်ဆရာဝန်လာတုန်း​​က ဘယ်လိုဆို မှတ်မှတ်ရရ ​​ေဖာက်သည်ချြက​​ေရာ။ ကဲ.. ဘယ်လို​​ေလး​​များ​​ အ​​ေြပာခံရချင်ပါသလဲဗျာ။

    တကယ်​​ေတာ့​​ သူများ​​​ေတွကိုယ့​်​အ​​ေြကာင်း​​ အ​​ေကာင်း​​​ေြပာဖို့​​၊​ သူများ​​​ေတွအြမင်မှာ ကိုယ့​်​ကို စိတ်​​ေကာင်း​​ရှိတယ်လို့​​ထင်ဖို့​​က အဓိကမဟုတ်ပါဘူး​​။ အဲဒါပံုရိပ်ပဲ ရှိတာ။ အတုပဲ​​ေလ။ ကိုယ်ကိုယ်တိုင် ကိုယ့​်​ဆီမှာ တကယ်​​ေကာင်း​​တဲ့​​စိတ်ရှိ​​ေနမှ အနှစ်သာရအစစ်ပါ။ ဒါ​​ေြကာင့​်​ သူများ​​​ေြပာတာ ဂရုမစိုက်ဘူး​​။ ဘယ်သူ​​ေတွ ဘယ်လိုထင်ထင်ဆို​​ေပမယ့​်​ ကိုယ်ဘာြဖစ်​​ေနသလဲဆိုတာ​​ေတာ့​​ ကိုယ့​်​ဘာသာ ဂရုစိုက်ရမှာ မဟုတ်ပါလား​​။ ဘယ်သူသိသိ မသိသိ၊​ ကိုယ့​်​ကိုယ်ကိုယ်​​ေတာ့​​ အသိဆံုး​​​ေလ။ ကိုယ့​်​အ​​ေြကာင်း​​မှ ကိုယ် အမှန်အတိုင်း​​ မသိဘူး​​ဆိုရင် ဘယ်အရာကိုမှ အမှန်အတိုင်း​​ မသိနိုင်​​ေတာ့​​ဘူး​​ မဟုတ်လား​​။ လူတဘက်သား​​အ​​ေပါ်မှာ စိတ်​​ေကာင်း​​ထား​​တယ်လို့​​ဆိုရင် စိတ်​​ေကာင်း​​ရှိတယ်ဆိုတဲ့​​သူက အထား​​ခံရတဲ့​​သူမှာ မဟုတ်ပဲ၊​ ထား​​လိုက်တဲ့​​သူဆီမှာဆိုတာ သတိြပုလိုက်ပါဦး​​။

    ဒီလိုဆိုရင် စိတ်​​ေကာင်း​​ထား​​တယ်ဆိုတာ ကိုယ့​်​ရဲ့​​အတ္တကို ဦး​​စား​​မ​​ေပး​​ပဲ တဘက်လူကို ဦး​​စား​​​ေပး​​တာက စ ရမှာ​​ေပါ့​​။ ကိုယ့​်​ဘက်က တဘက်သတ်အြမင်ကိုစွန့​်​ြပီး​​ သူ့​​ဘက်က တလှည့​်​ စာနာစဉ်း​​စား​​​ေပး​​ရမှာ​​ေပါ့​​။ ြဖစ်နိုင်ရင် ရှဉ့​်​လည်း​​​ေလျှာက်သာ၊​ ပျား​​လည်း​​စွဲသာ၊​ နှစ်ဦး​​နှစ်ဘက်လံုး​​ အကျိုး​​ရှိတဲ့​​အမှုကို ြပုြကရမှာ​​ေပါ့​​။ (​​ေဝစား​​မျှစား​​ လုပ်ရမယ်လို့​​ ​​ေြပာတာ မဟုတ်ဘူး​​​ေနာ်။) ​​ေလာကတ္ထစရိယံ၊​ ဉာတတ္ထစရိယံ နဲ့​​ စွန့​်​ြခင်း​​ြကီး​​ငါး​​ပါး​​စလံုး​​ စွန့​်​ရမယ်လို့​​လည်း​​ မဆိုလိုပါဘူး​​။ တစ်ထစ်က​​ေလး​​ပဲ ​​ေလျှာ့​​လိုက်ပါ။ ကိုယ့​်​အတ္တကို ဒုတိယ​​ေနရာမှာပဲ ထား​​လိုက်၊​။ (ကိုယ့​်​မိန်း​​မအတွက် အတ္တက ပထမ​​ေလ လို့​​​ေတာ့​​ လာမ​​ေြပာနဲ့​​) ဒီလိုလုပ်ြခင်း​​အား​​ြဖင့​်​ တဘက်လူရဲ့​​ ​​ေမတ္တာကို ကိုယ်က ရလိုက်တာ​​ေပါ့​​။ မရလည်း​​ မပူပါနဲ့​​။ ကုသိုလ်​​ေတာ့​​ရမယ်။ (​​ေမတ္တာြဖစ်ြဖစ် ကုသိုလ်ြဖစ်ြဖစ် လူ​​ေကာင်း​​တစ်​​ေယာက်မှမပါဘူး​​။

    လူပျက်​​ေတွချည့​်​ပဲ) ​​ေနာက်တစ်ချက် သတိထား​​မိြပန်တာက ​​ေမတ္တာဆိုတာကလည်း​​ ကိုယ့​်​ကိုယ်ကိုယ်ထား​​လို့​​ရလို့​​လား​​။ ငါ့​​ခမျာ ကျန်း​​မာပါ​​ေစ။ ချမ်း​​သာပါ​​ေစ။ ဘုန်း​​ြကီး​​သက်ရှည်ပါ​​ေစ။ ချစ်စရာ​​ေလး​​ဟဲ့​​၊​ ြကည်ညိုစရာ​​ေလး​​ဟဲ့​​လို့​​ မှန်ြကည့​်​ြပီး​​ ​​ေမတ္တာပို့​​ဖူး​​သလား​​။ ကိုယ်ကသူများ​​ကိုထား​​မှ သူများ​​က ကိုယ့​်​အ​​ေပါ်တုန့​်​ြပန်မှာ​​ေလ။

    ဒီ​​ေနရာမှာလည်း​​ အတုနဲ့​​အစစ်ဆိုတာ ကွဲြပန်တာပါပဲ။ ​​ေပး​​ကမ်း​​ြခင်း​​​ေအာင်ြမင်ရာမို့​​ ​​ေထာင်ြမင်ရာစွန့​်​လုပ်တဲ့​​ အရင်း​​အနှီး​​မျိုး​​ကို ဘယ်အစစ်လို့​​ ဆိုလို့​​ရပါ့​​မလဲ။ ​​ေစတနာ၊​ ​​ေမတ္တာ အစစ်ဆိုတာ အလကား​​​ေပး​​လိုက်တာ။ အ​​ေရာင်း​​အဝယ် အလဲအလှယ်မဟုတ်ဘူး​​။ သူ့​​ဘက်က ြပန်လာချင်လာ မလာချင်​​ေန။ အြပန်​​ေစာင့​်​တဲ့​​သ​​ေဘာမပါရဘူး​​။ လူသိရှင်ြကား​​ ထုတ်​​ေဖာ် ြကွား​​ဝါ​​ေနဖို့​​လည်း​​ မလိုဘူး​​။ ယုတ်စွအဆံုး​​ ငါ့​​ကို မုချ အကျိုး​​​ေပး​​မှာပဲလို့​​​ေတာင် ​​ေမျှာ်လင့​်​မ​​ေနရဘူး​​။ သို့​​​ေသာ်လည်း​​ အကျိုး​​​ေပး​​တာက​​ေတာ့​​အမှန်။ ဘယ်သူကမှ တုန့​်​ြပန်စရာမလိုပဲကို အကျိုး​​​ေပး​​တာ။ ကိုယ့​်​စိတ်မှာြဖစ်​​ေပါ်​​ေနတဲ့​​ ​​ေမတ္တာစိတ်ဆိုတာ အင်မတန်​​ေအး​​ချမ်း​​ြပီး​​ ြဗဟ္မာ​​ေတွ ဈာန်ဝင်စား​​တဲ့​​ စည်း​​စိမ်အစစ်ြဖစ်ပါသတဲ့​​။ လူသား​​​ေတွအ​​ေနနဲ့​​ ပီတိ လို့​​​ေခါ်တဲ့​​ စိတ်ချမ်း​​သာြကည်နူး​​မှုကို ​​ေမတ္တာစိတ်က​​ေန အများ​​ဆံုး​​ရနိုင်တာ​​ေပါ့​​။

    ဥပမာအား​​ြဖင့​်​ သား​​တို့​​ရုပ်ရည် ဆိုတာမျိုး​​​ေလ။ ဒါ​​ေြကာင့​်​ စိတ်​​ေကာင်း​​​ေမွး​​ဖို့​​ဆိုတာ သူများ​​​ေတွအတွက် ကိုယ့​်​စိတ်ထဲကမပါပဲ ဟန်​​ေဆာင်​​ေအာင့​်​အည်း​​ြပီး​​ သည်း​​ခံ​​ေနရတာမျိုး​​ မဟုတ်ပါဘူး​​။ ကိုယ်ကိုယ်တိုင် စိတ်​​ေအး​​ချမ်း​​သာ ​​ေပျာ်​​ေပျာ်ရွှင်ရွှင်​​ေနနိုင်ဖို့​​ လိုအပ်တာပါ။ တရပ်တ​​ေကျး​​ကိုသွား​​လို့​​ ​​ေသတ္တာြကီး​​ တစ်ဒါဇင်နဲ့​​ အဝတ်၊​ ဘိနပ်၊​ ​​ေစာင်၊​ ြခင်​​ေထာင်​​ေတွ သယ်သွား​​ဖို့​​ထက်စာရင် ဘာမှ အပန်း​​မြကီး​​ ဝန်မပိုတဲ့​​ စိတ်​​ေကာင်း​​က​​ေလး​​ပါ​​ေအာင် သယ်သွား​​နိုင်လို့​​ရှိရင် ြပည့​်​စံုလာပါလိမ့​်​မယ်။

    ကိုယ်တကယ် စိတ်​​ေကာင်း​​ရှိသလား​​ မရှိဘူး​​လား​​ ဆိုတာ မှန်ြကည့​်​​ေနစရာလည်း​​ မလိုဘူး​​။ ​​ေတွ့​​သမျှလူ လက်ဖက်ရည်တိုက်ြပီး​​ `ကျွန်​​ေတာ့​်​ကို ဘယ်လိုြမင်သလဲ ​​ေြပာ´ ဆို အင်တာဗျူး​​စရာလည်း​​ မလိုဘူး​​။ ကိုယ်နဲ့​​ ဆက်ဆံရတဲ့​​သူ​​ေတွ​​ေရာ ကိုယ်အပါအဝင် စိတ်ချမ်း​​သာ လက်ချမ်း​​သာနဲ့​​ အလုပ်လုပ်လို့​​ အဆင်​​ေြပ​​ေနတယ်ဆိုရင် အဲဒါ စိတ်​​ေကာင်း​​ရှိလို့​​​ေပါ့​​။ အဲလိုစိတ်​​ေကာင်း​​ရှိတဲ့​​လူချင်း​​ အတူတူ တွဲအလုပ်လုပ်ဖူး​​တယ်ဆိုရင်လည်း​​ တစ်သက်မ​​ေမ့​​​ေတာ့​​ဘူး​​။ အခုဆိုရင် ဟိုး​​အရင် အလုပ်ဝင်ကာစက ဂျပန်​​ေဆး​​ရံုမှာ အတူတူလုပ်ခဲ့​​ဖူး​​တဲ့​​ သူငယ်ချင်း​​​ေတွ၊​ ဆရာမ​​ေတွကိုလည်း​​ လွမ်း​​တာပဲ။ ​​ေြမာက်ဥက္ကလာ​​ေဆး​​​ေကျာင်း​​မှာ စာသင်ခဲ့​​ဖူး​​တဲ့​​ တပည့​်​​ေတွနဲ့​​ ဌာနက ဆရာ၊​ ဆရာမ​​ေတွကိုလည်း​​ လွမ်း​​တာပဲ။

    ဘွဲ့​​လွန်တက်တုန်း​​က၊​ အလုပ်သမား​​​ေဆး​​ရံုမှာ လုပ်ခဲ့​​တုန်း​​က၊​ ​​ေလာက်ကိုင်က၊​ ဘူတန်က၊​ အား​​လံုး​​ အား​​လံုး​​၊​ အကုန်လံုး​​ကို သတိရပါတယ်။ ဘယ်မှာ အ​​ေပျာ်ဆံုး​​လဲလို့​​​ေတာ့​​ မ​​ေမး​​နဲ့​​။ အကုန်​​ေပျာ်တယ်။ အမ်း​​မှာလည်း​​ ​​ေပျာ်တယ်။ ​​ေနာက်ကျရင် ဘယ်ကို ပို့​​ဦး​​မယ်​​ေတာ့​​ မသိဘူး​​​ေပါ့​​ဗျာ။ အခုကတည်း​​ကကို ြကိုြပီး​​ ​​ေပျာ်ထား​​တယ်​​ေလ။ ဟုတ်ပလား​​။

    (ဤကား​​ ကိုယ့​်​ကိုယ်ကိုယ် စိတ်​​ေကာင်း​​ရှိပါ​​ေပတယ်ဟု သွယ်ဝိုက်၍ မဲဆွယ်​​ေြကာ်ြငာ​​ေသာ အ​​ေရး​​အသား​​မျိုး​​ ြဖစ်ပါသည်။ ​​ေနာင်လာမည့​်​ ငါး​​နှစ်ကာလအတွက် ရည်ရွယ်ချက်ထား​​သူများ​​ မှတ်သား​​ရစ်ြက​​ေစကုန်သတည်း​​။)

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.