
“ပွဲခါေညာင်ေရ သွန််းြမဲေပတည့်၊ ြမစ်ေရဝန်းလည် ြမိုင်ေတာဆီက၊ ေရွှြပည်ကိုသာ တ ရှာေတာ့မိ၊ မိုးရှိရှိလျှင်…“
လို့ မဲဇာေတာင်ေြခရတု ထဲမှာ ေရးခဲ့တယ်။ မနှစ်ကတုန်းကေတာ့ ကဆုန်လရဲ့ သစ်သစ်ဆန်းဆန်း လှပံုေတွကို ြကည့်ြပီး သမီးဆီကို ေအာင့်ေမ့တဲ့စိတ်နဲ့
“လကဆုန် နဲ့ ြမရဂံု“
ဆိုြပီး ေရးခဲ့ေသးတယ်။ ရန်ကုန််က ကဆုန်လကေတာ့ ေနရာကွက်ကျား မီးအနည်းငယ် လာရန်ရာနှုန်းေြခာက်ဆယ်ကလွဲလို့ သိပ်လွမ်းေလာက်စရာ မရှိပါဘူး။ ေရွှတိဂံုဘုရား၊ ဗိုလ်တစ်ေထာင်ဘုရားမှာေတာ့ မနက်ခင်း ညေနေစာင်းေတွမှာ ေညာင်ေရသွန်းတဲ့သူေတွနဲ့ စည်တယ်။
နယ်ေတွမှာေတာ့ ညေနဘက်ဆို ေရအိုးေလးေတွရွက်ြပီး အိုးစည်ဗံုေမာင်းေတွနဲ့ ေရေလာင်းထွက်ြကတယ်။ ထံုးစံကေတာ့ ကဆုန််လြပည့်ေန့ဆိုရင် မိုးကေလး တေဖျာက်နှစ်ေဖျာက်ကျေလ့ရှိတာ ပံုမှန်ပဲ။ သည်နှစ်ေတာ့ သမီးကလည်း ေငွ့ေငွ့ကေလးဖျားေန၊ ကိုယ်ကလည်း မျက်စိနာေနတာနဲ့ သားအဖနှစ်ေယာက် အိမ်တွင်းပုန်းေနြဖစ်တယ်။
ကဆုန်လအေြကာင်းကို သမီးေလး နားလည်ေအာင် ဘယ်လိုသရုပ်ေဖာ်ြပရေကာင်းမလဲ လို့ စဉ်းစားြကည့်မိတယ်။ တေပါင်းလလို သာယာလွမ်းေမာစရာေကာင်းတဲ့လလည်း မဟုတ်ဘူး။ တန်ခူးလလို ေပျာ်ရွှင်ြမူးတူးဖွယ်ရာ နှစ်ဆန််းချိန် အခါသမယလည်း မဟုတ်ဘူး။ ကဆုန်လကေတာ့ ေဖတို့ြမန်မာဗုဒ္ဓဘာသာေတွအတွက် ဘာသာေရးနဲ့ ပတ်သက်ြပီး အထွဋ်အြမတ်ထားရမယ့် လတစ်လလို့ ဆိုရမယ်။
ခရစ်ယာန်ဘာသာဝင်ေတွ ေယရှုခရစ်ေတာ်ဖွားြမင်တဲ့ေန့ကို ခရစ်စမတ်ေန့အြဖစ် ကျင်းပြကသလိုပဲ ကဆုန်လြပည့်ေန့ကေတာ့ တို့ ဗုဒ္ဓဘုရားရှင်ရဲ့ ဖွားေတာ်မူရာ ေန့တစ်ေန့ ြဖစ်ပါတယ်။ ဒါတင်ဘယ်ကမလဲ။ သုေမဓာ ရှင်ရေသ့ဘဝက ဘုရားဆုကိုပန်လို့ ဒီပကင်္ရာဘုရားရှင်ထံေတာ်မှာ ဗျာဓိတ်ပန်း ဆင်ြမန်းခဲ့ရတာလည်း ကဆုန်လြပည့်၊ ပထမေအာင်ြခင်းမဂင်္လာ ြဖစ်တဲ့ မာရ်နတ်မင်းကို ေအာင်ေတာ်မူြပီး သဗ္ဗညုတေရွှဉာဏ်ေတာ်ကို ရေတာ်မူခဲ့တာလည်း ကဆုန်လြပည့်၊ ကုသိနာရံုြပည်က မလ္လာမင်းတို့ရဲ့ ဥယျာဉ်ေတာ်မှာ ပရိနိဗ္ဗာန်စံေတာ်မူခဲ့တာဟာလည်း ကဆုန်လြပည့်ေန့ပဲေလ။ ဒါေြကာင့် ကဆုန်လြပည့် ဗုဒ္ဓေန့ လို့လည်း ေခါ်ြကတယ်။
ကဆုန်လြပည့်ေန့မှာ အေကာင်းဆံုး တစ်ေန့တာကေလး ေရးဆွဲရမယ်ဆိုရင် မနက်ေစာေစာစီးစီး မဂင်္လာရှိတဲ့ ဓမ္မေတးသီချင်းေလးေတွ နားေထာင်တာနဲ့ စ ရမှာပဲ။ ေဒါ်ြကည်ေအာင်ြကီးဆိုတဲ့
“ေဗာဓိပင် နဲ့ ေရွှပလ္လင်“
ဆို ဘယ်ေလာက်ေကာင်းသလဲ။ ဘဂဝါဇိနအရှင်ဟာ တဏှာရှိသမျှစင်လို့ အပရာဇိတပလ္လင်ကို ေအာင်ေတာ်မူြခင်း ြဖစ်ပါသတဲ့။ အဲဒါအေလာင်းေတာ် သိဒ္ဓတ္ထမင်းသားဟာ ဘုရားအြဖစ်ကို ရရှိဖို့ ကိုယ့်အတွင်းမှာ ရှိရှိသမျှေသာ တဏှာေတွကို အရင် နှိမ်နှင်းေအာင်ြမင်ရတယ်လို့ဆိုလိုတာ။
သံုးေလာကထွဋ်ထား ြမတ်စွာဘုရားရှင်ေတာင်မှပဲ ကိုယ်တွင်းက အတွင်းရန်ကို အရင်နှိမ်နှင်းြပီးမှ အြပင်ရန်ကို ဆက်လက်နှိမ်နှင်းရတယ် လို့ သေဘာေပါက်လိုက်ပါေလ။ ဘုန်းြကီးေကျာင်းပညာေရးကလာတဲ့ ေဖတို့ဘိုးဘွားများကေတာ့ သင်ပုန်းြကီးကုန်တာနဲ့ အဲသည် အတွင်းေအာင်ြခင်း အြပင်ေအာင်ြခင်းေတွကို နှုတ်တိုက်ကျက်မှတ် သင်ြကားခဲ့ရေလသတဲ့။ သမီးေလးတို့ေခတ်မှာေတာ့ ဒါေတွ မသင်ရေတာ့ဘူး။
“မနှစ်က ခရစ်စမတ်တုန်းက ကိုယ့်အသည်းေလး ေပးထားတာ ေနာက်တစ်ေန့ေတာင်မခံဘူး။ လွှင့်ပစ်လိုက်ပါေလေရာ။“
ဆိုတဲ့ သီချင်းမျိုးကို နားရည်ဝေနြကြပီ။
ေနာက်ထပ်သီချင်းေကာင်းကေလးေတွ ထပ်မိတ်ဆက်ေပးရပါဦးမယ်။ ေဒါ်ေမရှင်ရဲ့ ေအာင်ြခင်းရှစ်ပါး ဆိုတာ ြမန်မာမှန်ရင် မြကားဖူးဘူးလို့ ေြပာရတာ ရှက်စရာေကာင်းတယ် သမီးရဲ့။ နို့မို့ဆို လူပျက်ြကီးေတွက
“ေအာင်သိန်းဟာ ေအာင်ြငိမ်းေယာက္ခမပါ“
လို့ ေြပာရင် သမီး ရယ်တတ်မှာ မဟုတ်ဘူး။ ေစာေစာက ေဒါ်ြကည်ေအာင် သီချင်းထဲမှာလည်း
“မာရ်နတ်မင်းမှာ အေြကွးတစ်ေထာင် ရှိသည်“
လို့ ေြပာရင် လူတိုင်း ပွဲကျတယ်။ အင်မတန် ြမန်မာေရလည်ေနတဲ့ ဘိုေတွေတာင် ဒီစကားေတွကိုေတာ့ နားလည်ဖို့ခက်တယ်။ သမီးက ြမန်မာမဟုတ်လား။ နားမေထာင်ဖူးဘူးဆိုတာ ဂုဏ်ယူစရာ မဟုတ်ေလဘူး။ ေနာက်တစ်ပုဒ် ရှိေသးတယ်။
“သဲြဖူ နဲ့ ရာဇမတ်၊ ဪ ြကာယပ် နဲ့ ငှက်ေပျာပင်၊ မေနာရွှင်လျက် ေဇာကေကာင်း၊ ေဂါတမအေလာင်းေတာ် နုေတာ်မူစဉ်အခါ“
ဆိုတာ သုေမဓာရှင်ရေသ့ ဆိုတဲ့ သီချင်းကေလး။ ဒီသီချင်းေတွဟာ ကဆုန်လြပည့် ဗုဒ္ဓေန့မှာ အင်မတန်နားေထာင်လို့ ေကာင်းမယ့် လိုက်ဖက်တဲ့ သီချင်းကေလးေတွဆိုရင် မမှားပါဘူး။
“ြမတ်စွာဘုရားြဖင့် ပရိနိဗ္ဗာန် စံေတာ်မူြပီ။ ဘဂဝါခန္ဓာအြကွင်း နံသာထင်းထပ်ပါလို့ မလပ်ေအာင် ပူေဇာ်ေလသည်။ ပရေမဘုရား၏ အေရအသားတို့သည် ပုလဲဥပမာလို အခဲစုကာ လျှံထိန်ြကွေလြပီ။ သမ္ဗိန္တ အသမ္ဗိန္တ ရှစ်ကျိပ်ေသာ ဓါတ်ေမွသရီ ြကွင်းရစ်ခဲ့သည်။“
ဆိုတဲ့ သီချင်းကေတာ့ ကုသိနာရံု တဲ့။ ဘုရားရှင်ရဲ့ ြဖစ်ေတာ်မူစဉ် ဗုဒ္ဓဝင်ကို ေတးဂီတကေလးေတွနဲ့ ပူေဇာ်သက္ကာယြပုထားတာေလးေတွမို့ ဆိုရသူေရာ၊ ြကားရသူပါ မဂင်္လာလည်းရှိ၊ ဗုဒ္ဓာနုဿတိကုသိုလ် စိတ်ကေလးေတွလည်း ပွားများရတာေပါ့။
ဘုရားဖူးရင်း လိပ်ဥကေလးပါ တူးချင်သူေတွအတွက်လည်း ကဆုန်သီချင်းေလးေတွ ရှိေသးတယ်။
“ေရအိုးကေလး ရွက်လာတယ်။ ဘယ်ကိုသွားမလဲကွဲ့ ခင်ရယ်။“
ဆိုတာ ြပည်လှေဖဆိုတဲ့ လကဆုန် တဲ့။
“ပွဲခါေညာင်ေရ သွန်းြမဲေပတည့်။ ြကည်ြဖူသဒ္ဒါ“
ဆိုတာက ေမြမင့်ဆိုတာ။ ဒါေြကာင့် ညေနေနေအးလို့ ေြခခင်းလက်ခင်းကေလး သာတဲ့အချိန်ကျရင် ေညာင်ေရသွန်းဖို့ ထွက်ြကရဦးမှာ။ ေြပာေတာ့သာ ေညာင်ေရသွန်းတယ်။ ဟိုေရာက်ေတာ့ ေဗာဓိေညာင်က ဘယ်ဟာ၊ ပေညာင်ပင်က ဘယ်မှာ၊ လင်းလွန်းပင်က ဘယ်နား ကွဲကွဲြပားြပားလည်း သိတာလည်း မဟုတ်ပဲနဲ့။ သူများေတွ ေလာင်းတဲ့ေနရာ ေရအိုးကေလးသွန်ခဲ့တာပဲ မဟုတ်လား။
ဘယ်အပင်ပဲြဖစ်ြဖစ် ေရမေလာင်းေကာင်းတဲ့အပင်ေတာ့ မရှိပါဘူး။ ပူြပင်းတဲ့ဥတုမို့ အရွက်ကေလးေတွ ေြကွေနတဲ့ အပင်သေယာင်းြကီးကို ေရချိုေရချမ်းကေလးေတွ ေလာင်းေပးရတာ ဘာသာေရးအရ ကုသိုလ်ရယံုတင် မဟုတ်ဘူး။ သဘာဝပတ်ဝန်းကျင် စိမ်းလန်းစိုေြပေအာင်လည်း တစ်ခွက်တစ်ဖလား မှတ်မှတ်သားသား ကူညီရာ ေရာက်တယ်။
အပင်ဆိုတာက သတ္တဝါေတွလို ေရရှိရာ ေြခလှမ်းလို့ရတာမဟုတ်ေတာ့ မိုးမလာေသးခင် ခမျာေတွမယ် ေရဆာေနရှာမှာေပါ့။ သူတို့တေတွ ေဝေဝဆာဆာရှိေတာ့ ကိုယ်ေတွလည်း ခိုစရာနားစရာ အရိပ်ရမယ် မဟုတ်လား။
ေညာင်ပင်ဆိုတာကေတာ့ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်ေတွ အထွဋ်အြမတ်ထားေလ့ရှိတဲ့ အပင်ထဲမှာပါတယ်။ ေတာ်ရံုတန်ရံုနဲ့ မချိုင်ရဲ မခုတ်ရဲြကဘူး။ ဓါတ်ြကိုးနဲ့မလွတ်ရင်ေတာင် ကန်ေတာ့ပွဲေလးေပး၊ ေတာင်းပန်ြပီးမှ ခုတ်ဝံ့တယ်။ အပင်တိုင်းအပင်တိုင်းမှာ ရုက္ခစိုးနတ်ေတွ ရှိြကတယ် လို့ ယံုြကည်ထားေပမယ့် ေညာင်ပင်က ရုက္ခစိုးကျေတာ့ သူြကီးခန့်ထားသလား မသိပါဘူး။ ဘိုးဘိုးြကီး လို့ ေခါ်ြကတယ်။
နယ်ေတွမှာဆို ေညာင်ပင်မှန် နတ်စင်ရှိတာချည့်ပဲ။ ေနရာေကာင်းမယ်ဆိုရင် သူ့အရိပ်ေအာက်မှာ ကွမ်းယာဆိုင်၊ လက်ဘက်ရည်ဆိုင်ကေလးေတွပါ ရှိလိမ့်မယ်။ နံမယ်ကလည်း ေမးမေနနဲ့ ေရွှေညာင်ပင်ချည့်ပဲသာမှတ်။ လူေတွက ကျန််တဲ့အပင်သာ ဂရုမစိုက်ချင်ေနမယ်။
ေညာင်ပင်ဆိုရင်ေတာ့ အေမွှးတိုင်ကေလး ဖေယာင်းတိုင်ကေလးကစ ရှံပန်းထည်အနီစကေလး၊ ြမင်းရုပ် ပစ်တိုင်းေထာင်ရုပ်ကေလးေတွ ချိတ်လို့ ေတွ့ရမယ်။ ရွာထိပ်ကေညာင်ပင်မှာ အရက်နဲ့ြကက် ဆက်ထားတာေတွ့ရင် အဲသည်ရွာ သည်ည ဓါးြပတိုက်ြကမလို့ ဆိုတာ သိနိုင်တယ်။ ဒါေြကာင့် ေညာင်ပင်လို့ဆိုရင် စတုမဟာရာဇ်နတ်ေတွအတွက် တန််ဖိုးနည်းအိမ်ယာလို့ သတ်မှတ်ထားပံုရတယ်။
ေညာင်ပင်ချင်းတူေပမယ့် ေဗာဓိေညာင်ပင်ကျေတာ့ မတူဘူး။ တတ်နိုင်သူေတွက အိန္ဒိယက ဘုရားပွင့်ေတာ်မူရာအရပ် မဟာေဗာဓိေညာင်ပင်ဆီကေန ကိုင်းကူးမျိုးပွားြပီး ကိုယ့်ဆီက ဘုရားတန်ေဆာင်း ေကျာင်းကန်ဇရပ်မှာ ေရွှရည်ေငွရည်ေလာင်းလို့ အြမတ်တနိုးစိုက်ထားတာ။
“လဲ့လဲ့စိမ်းေရာင် ေဗာဓိေညာင်၊ အေတာင်တစ်ရာ သာစွေလး။ သာသည့်ေညာင်ေအာက် ပလ္လင်ေပါက်၊ ေြမာက်ခွင်အေရှ့ယွန်း။“
တဲ့။ မဇ္ဇိမအရပ်က မဟာေဗာဓိေညာင်ပင်ြကီးဟာ သိဒ္ဓတ္ထမင်းသားရဲ့ ဖွားဘက်ေတာ်ြကီး ြဖစ်တာမို့ ကဆုန်လြပည့် ေမွးေန့ရှင်ထဲမှာ သူလည်း ပါတယ်ေလ။ အဲသည် မဟာေဗာဓိပင်နဲ့ တစ်လံအကွာမှာ ြမက်ရှစ်ဆုပ်ကို အဓိဋ္ဌာန်နဲ့ ကျဲလိုက်ေတာ့မှ ၁၄ေတာင် အကျယ်ရှိတဲ့ ေရွှပလ္လင်ေတာ်ြကီး ေပါ်လာတာ။ မာရ်နတ်ကေတာင် လာလုလို့ မရခဲ့ဘူး။
လင်းလွန်းပင်ြကီးက ဘယ်ကပါလာတာတုန်းဆိုေတာ့ ဘုရားြဖစ်ြပီးေနာက် သတ္တဌာန ခုနစ်ေန့ ခုနစ်ေနရာ စံြမန်းတဲ့အခါ တစ်ခုေသာ လင်းလွန်းပင်ြကီးေအာက်မှာ ခုနစ်ရက် စံြမန်းေတာ်မူခဲ့တယ်။ အဲသည် လင်းလွန်းပင်ြကီးရဲ့ေအာက်မှာပဲ ြမန်မာြပည်ကလာတဲ့ တဖုဿ ဘလ္လိက ကုန်သည်ညီေနာင်က ပထမဦးဆံုး ဥပသကာအြဖစ်နဲ့ ဆံေတာ်အေမွကို ေလျှာက်ထားေတာင်းပန် ကိုးကွယ်ခဲ့တာဟာ ေရွှတိဂံုေစတီေတာ်ြကီးရဲ့ အစပဲ။ ဒါေြကာင့် လင်းလွန်းပင်ဆိုတာလည်း ဗုဒ္ဓဝင်လာ သစ်ပင်ြကီးတစ်မျိုးပါပဲ။
သည်အေြကာင်းေတွကို အေဖက ေရေရရာရာသိသေလာက် သမီးကျေတာ့မှ ြကားဖူးနားဝေတာင် ရှိေအာင် သင်မေပးခဲ့ဘူးဆိုရင် သည်အေဖေလာက် တာဝန်မဲ့တဲ့သူ သည်ေလာကြကီးမှာ ေနာက်တစ်ေယာက် ရှိနိုင်ပါဦးမလား။ ကိုရီးယားကားေတွထဲကလို ေြပာရရင်
“အြပစ်စိုးရွံ့မိပါတယ်“
ေပါ့။ ကိုယ့်တုန်းက ကိုယ်မိဘဘိုးဘွားက အရိုးထဲမှာေတာင် စွဲေနေအာင် သင်ထားေပးခဲ့တယ်။ အေဖ့အေဖ ဆံုးကာနီးမှာ ေဖတို့သားအဖ အေလာင်းအစားတစ်ခု လုပ်ြဖစ်တယ်။ ဘုရားရှိခိုးစာအုပ်ထဲမှာရှိတဲ့ ေရာင်ြခည်ေတာ်ေြခာက်သွယ်ဖွဲ့ ဘုရားရှိခိုးြကီးဟာ စာအုပ်တဝက်ေလာက်ထူတယ်။ သိဖူးသမျှထဲမှာ အရှည်ဆံုး ဘုရားရှိခိုးပဲ။
“ဘုန်းေတာ်ေအာင်ပန်း ေညာင်နန်းမဏ္ဍိုင် ပလ္လင်ဘူမိ ေဗာဓိခရိုင် ြပိုင်ဆိုင်ရန်ေလှး မာရ်ေဘးခုတ်ချိုင် သစ္စာပန်းဆင်ြမန်း ေရွှလက်ကိုင်။“
ဆိုတာနဲ့စတယ်။ အေလာင်းအစားနဲ့ တစ်ထိုင်တည်းကျက်ြပီး အလွတ်ြပန်ြပလိုက်တဲ့အခါ သူက တအံ့တဩနဲ့
“သည်မှတ်ဉာဏ်နဲ့ဆိုရင် ဆရာဝန်ြဖစ်ေလာက်ပါတယ်“
လို့ ေြပာတယ်။ ဆယ့်ေြခာက်နှစ်သားတစ်ေယာက် ကိုယ့်အေဖကိုယ် ြပန်ြကွားနိုင်တဲ့အရသာ ဆိုတာ သူများေတွ နားလည်ချင်မှနားလည်ပါလိမ့်မယ်။ ဒါေပမယ့် ခုအချိန်မှာ ြပန်ေတွးမိေနတာက
“ငါနိုင်တယ်။ ငါမှတ်မိတယ်။ ငါကျက်နိုင်တယ်။“
ဆိုတာေတွထက်
“ငါ နဲ့ ငါ့အေဖ အတူတူ ကုသိုလ်ရသွားတယ်။“
ဆိုတာကေလးကို ြကည်နူးမိတယ်။ အဲဒီဘုရားရှိခိုးအရှည်ြကီးဟာ အခုထက်ထိလည်း မှတ်မိေနတယ်။ ေသရွာပါေအာင်လည်း မှတ်မိသွားမှာ။ ေရစက်ဆိုတာ အဲဒါေတွကို ေခါ်တာေပါ့။ ေဖ နဲ့ သမီး နဲ့ ြကားမှာ အဲသလို ေရစက်ေတွ ထံုလာေအာင်ေတာ့ အေဖ မလုပ်နိုင်ေသးတာ အမှန်ပဲ။ ေဖတို့သားအဖ ဘုရားေပါ်မှာ ပုဆိန်ေပါက်ြကတာတစ်ခုပဲ ကုသိုလ်တူတူရမှာ။
ဒုက္ခပါပဲ။ အဲဒါေတွကို သမီးနားလည်သေဘာေပါက်လွယ်ေအာင် ဘယ်လိုဘယ်ပံု သင်ြကားယဉ်ပါးေပးရပါ့။ ဗုဒ္ဓဝင်ရုပ်စံုကေလးေတွ ကာတွန်းကေလးေတွေတာ့ သမီးြကိုက်သား။ ဦးေဖသိန်း ရဲ့ ပံုပမာေလးေတွကို ထိုင်ေတာင် ရှိခိုးချင်မိတယ်။ နို့မို့သာဆိုရင် စွန်းဝူခုန်းတို့ရဲသံုးေဖာ် ရှီးေဖာေနာက်ကို ေကာက်ေကာက်ပါသွားသေလာက်ေတာင် ထဲထဲဝင်ဝင် သိလိမ့်မယ် မထင်ဘူး။ လက်ခုပ်ကေလးတစ်ြခမ်းနဲ့ ေအာ်မီေတာ်ေဖာ်ပဲ လုပ်တတ်လာလိမ့်မယ်။
ကိုယ့်တုန်းက ဘယ်လိုများ အသင်ခံခဲ့ရပါလိမ့်လို့ အြပန်ြပန်အလှန်လှန် ေတွးြကည့်မိတယ်။ ဘယ်သူကမှ တဗျစ်ေတာက်ေတာက် ေငါက်ကာငမ်းကာ သင်လာတာေတာ့ မဟုတ်ပါဘူး။ ြကီးြပင်းလာတဲ့ ေန့စဉ်ဘဝမှာကိုက ဗုဒ္ဓဘာသာ အမူအကျင့်ေတွက ထံုမွှမ်းလာခဲ့တာ။ မနက်အိပ်ယာနိုးရင် အဘွားက ဘုရားရှိခိုးတယ်။
ြပီးရင် ပရိတ်ေခွတစ်ေခွ ဆံုးေအာင်ဖွင့်တာပဲ။ ကိုယ်ေတွကလည်း တစ်ခါမှ နားစိုက်ေထာင်မေနခဲ့ဖူးပါဘူး။ ဒါေပမယ့် ဟိုတေလာက လက်ပံေတာင်းကဓါတ်ပံုေတွ ေတွ့လိုက်တဲ့အခါ အဲသည်စာသားေတွ ေခါင်းထဲက အလိုလိုြပန်ထွက်လာတယ်။
“အသည်းအူနှုတ် ရိုက်ပုတ်ချည်ေနှာင် ကေယာင်ကတမ်း ေယာင်ယမ်းငိုေြကွး ပူေဆွးဆူပွက် မနှစ်သက်ဖွယ်ေသာ အိပ်မက်တို့သည်လည်းေကာင်း၊ အနှုတ်အဖွဲ အစွဲအလမ်း အြကမ်းအနု ြပုြပုသမျှ မေကာင်းေသာ လံု့လပေယာဂတို့သည်လည်းေကာင်း“
တဲ့။ လင်းနို့သားငါးရာ ပဋ္ဌာန်းတရားအသံြကားကာမျှနှင့် နတ်ြပည်ေရာက်တယ်ဆိုတာ အဲေတာ့မှပဲ ယံုသွားပါေတာ့တယ်။ ကျက်လည်းကျက်မထားပဲ နားလည်းလည်မထားပဲနဲ့ အဲသည်အသံေတွက နားထဲမှာကျန်ေနတုန်းပဲ။ အိမ်မှာေန့တိုင်းဆွမ်းခံကိုယ်ေတာ် ဆွမ်းေလာင်းတယ်။ ဆွမ်းချိုင့်ကို ကိုယ်တိုင်သွားပို့ခိုင်းတယ်။ တရားပွဲသွားရင် အေဖာ်လိုက်ရတယ်။
ြကာနီကန်ဆရာေတာ် တရားေခွမှန်သမျှ မနာဖူးတာ မရှိဘူး။ အဲဒါ သူတို့ ကိုယ့်အေပါ် ဘာသာေရးမျိုးေစ့ချတဲ့ ပံုစံပါပဲ။ ကိုယ့်လက်ထက်ကျေတာ့မှ ကိုယ့်သမီးေရှ့မှာ အိပ်ယာဝင် ပုဆိန်ေပါက် ဘုရားရှိခိုးမြပမိခဲ့ဘူး။ အိမ်မှာဆွမ်းကပ်လို့ ေရစက်ချ တရားနာ အိပ်ယာကထြပီး လာထိုင်ခိုင်းမထားမိဘူး။ ဥပုသ်သီလ ကိုယ်ကေတာင် ေစာင့်မြပခဲ့ဖူးဘူး။ လမ်းထဲမှာ တရားပွဲေတွလာလို့ သမီးက နားဆူတယ်ဆိုရင် ရုပ်ရှင်ြကည့်ဖို့ အြပင်လိုက်ပို့မိတယ်။
ဒါနဲ့များမှ တစ်ေန့ေသာအခါ သူယူချင်ရာနဲ့ ယူမယ်လို့ ေြပာလာရင်လည်း သူ့အြပစ်ဘယ်ဟုတ်ေတာ့မလဲ။ ကိုယ့်အြပစ် စစ်စစ်ြကီး။ ကိ်ုယ်က ဘာမှ ေပးမထားတဲ့အတွက် သူေကာင်းမယ်ထင်တာကို သူ့ဘာသူယူသွားတာ မဟုတ်လား။
တကယ်ေတာ့ ကိုယ့်အမျိုး ဘာသာ သာသနာကို ေစာင့်ေရှာက်ချင်တယ်ဆိုရင် ကိုယ်ကိုယ်တိုင်က ေန့စဉ်ဘဝေတွမှာ ဘာသာေရးအဆံုးအမ၊ ယဉ်ေကျးမှု ဓေလ့ထံုးစံေတွကို တေလးတစား လိုက်နာ လက်ခံကျင့်သံုးေနရမယ်။ ကိုယ့်သားသမီးေတွလည်းပဲ အဲသည်အရာေတွနဲ့ ယဉ်ပါးရင်းနှီးေနေအာင် အကျွမ်းတဝင်ထားသင့်တယ်။
ကိုယ့်ဘာသာ နဲ့ ပတ်သက်လာရင် ကိုယ်ကိုယ်တိုင်ကလည်း မသိတာ မရှင်းတာ ေသေသချာချာ သေဘာေပါက်ေအာင် ဖတ်ရှုေလ့လာထားရမယ်။ ကေလးေတွက ေမးလာြမန်းလာတဲ့အခါမှာလည်း အမှန်အမှား ကွဲကွဲြပားြပား ဂဃနဏ ေြပာြပတတ်ရမှာေပါ့။ သူများဘာသာေတွကို လှည့်ပတ်ရန်ရှာေနရံုနဲ့ သာသနာေတာ်အတွက်လို့ ေခါင်းစဉ်တပ်ရတာ ရှက်စရာေကာင်းလှပါတယ်။ အေမွဆိုကတည်းက ကိုယ့်ဆီမှာ ရှိတဲ့အရာေတွကိုသာ ဆက်ခံသူကိုေပးလို့ရတာေလ။ ကိုယ့်ဆီမှာေတာင်မရှိတဲ့ ဘာသာေရးအသိအလိမ္မာေတွကို ေပးခဲ့ချင်တယ်ဆိုတာကေတာ့ ဘယ်လိုလုပ်ြဖစ်နိုင်ပါ့မလဲ။ ဒီေန့ ကဆုန််လြပည့် ဗုဒ္ဓေန့ေလ။
ကိုယ်ကိုယ်တိုင်ကေရာ ဗုဒ္ဓဝင်နဲ့ ပတ်သက်လာရင် ဘယ်ေလာက်ထိ ထဲထဲဝင်ဝင် နှိုက်နှိုက်ချွတ်ချွတ်သိသလဲ။ ကိုယ့်သားသမီးေလးေတွကိုေရာ အဲသည်သိထားတာကေလးေတွ ေြပာြပဖူးသလား။ မုန္စလိန္ဒာအိုင်မှာ ြပန်လည်ဆံုမယ် ေဟာတဲ့ေဗဒင် ဆိုတာ ဘာေြပာတာလဲ။ အဇပါလ ဆိတ်ေကျာင်းေညာင်ပင်ဆိုတာ ဘယ်လိုဟာမျိုးလဲ။ ပါဋလိပုတ် နဲ့ ေကာသမ္ဘီ ဆိုတာ ဘယ်ေနရာမှာလဲ။ ကာသိတိုင်းက ဘာေတွထွက်လို့ နံမယ်ြကီးတာလဲ။ ေသချာပါတယ်။ အဲဒါေတွအားလံုးက အိန္ဒိယမှာ နီေပါမှာ ရှိတယ်။
ဒါေပမယ့် သူတို့ေတွက ရှိသာရှိတယ် မသိြကေတာ့ဘူး။ ကိုယ်ေတွကေတာ့ မရှိေပမယ့် သိေနေသးတယ်။ ကိုယ့်သားသမီးလက်ထက် ေရာက်တဲ့အခါ သိလည်းသိမှာ ရှိလည်း ရှိေတာ့မှာ မဟုတ်ေတာ့ဘူးေနာ်။ သာသနာကွယ်တယ်ဆိုတာ ဒါမျိုး ထင်ပါရဲ့။ အရင်ဆံုးက ကိုယ့်ကိုယ်၌မှာ ကျန်ေနေသးတဲ့ သာသနာပမာဏကို အရင် ထိန်းသိမ်းရစ်ြကပါဦးေလ။
ေဗာဓိပင် နဲ့ ေရွှပလ္လင်
ေအာင်ြခင်းရှစ်ပါး
သုေမဓာရှင်ရေသ့
0 comments:
Post a Comment