• “ပညာ​​ေရး​​။ ​​ေဝး​​သည်။ မရှိ။”

    သည်ရက်ပိုင်း​​က​​ေလး​​မှာ တိုင်း​​ရင်း​​သား​​တစ်​​ေယာက်ရဲ့​ ရင်တွင်း​​ြဖစ် စကား​​တစ်ခွန်း​​ကို ြကား​​လိုက်ရတဲ့​အခါ စိတ်ထဲမှာ ​​ေတာ်​​ေတာ်​​ေလး​​ စာနာသနား​​မိရင်း​​က သူ​့​အ​​ေြကာင်း​​ ကိုယ့်​အ​​ေြကာင်း​​ တ​​ေစ့​တ​​ေစာင်း​​ ြပန်​​ေြပာင်း​​လို့​ ​​ေတွး​​မိြပန်ပါ​​ေရာ။

    သူ​​​ေြပာတာက သူ​့​မှာ အရွယ်​​ေရာက်လာတဲ့​ သမီး​​​ေလး​​တစ်​​ေယာက် ရှိပါတယ်တဲ့​။ မူ​ြကို​​ေရာက်ကတည်း​​က ​​ေကျာင်း​​ထား​​လာခဲ့​တာ ခု​​ေတာ့​ ရှစ်တန်း​​​ေအာင်လာြပီတဲ့​။ ကိုး​​တန်း​​ဆယ်တန်း​​ ဆက်ထား​​ဖို့​ကျမှ ဒုက္ခ​​ေတွ​​ေရာက်ရပါသတဲ့​။ အစိုး​​ရ​​ေကျာင်း​​​ေတွကလည်း​​ စာ​​ေကာင်း​​​ေကာင်း​​မသင်။

    အြပင် ပုဂ္ဂလိက​​ေကျာင်း​​​ေတွကျြပန်​​ေတာ့​ တစ်နှစ်ကို ​​ေအာက်ထစ် သိန်း​​​ေလး​​ငါး​​ဆယ် ကုန်တာမို့​ သူ​့​တစ်သက်လံုး​​ရှာစာ​​ေဖွစာ​​ေတာင် အဲသ​​ေလာက်များ​​များ​​ မရှိတာ​​ေြကာင့်​ ​​ေအာင်ချင်​​ေအာင် မ​​ေအာင်ချင်​​ေန။ ​​ေတာ​​ေကျာင်း​​မှာပဲ ဒံုး​​​ေပကတ်သတ် ​​ေပြပီး​​​ေနရပါတယ်တဲ့​။ သမီး​​ြဖစ်သူ​က​​ေတာ့​ သူ​့​ကိုယ်သူ​​​ေြဖသိမ့်​တာ

    “အ​​ေဖချင်း​​မှ မတူ​တာ။”

    လို့​ဆို​​ေတာ့​ ဖ​​ေအြကီး​​ငုတ်တုတ်​​ေမ့​သွား​​ပံုရပါတယ်။ တကယ်​​ေတာ့​ ခက်​​ေနတာက ​​ေတာြကိုအံုြကား​​က​​ေန ပညာ​​ေရး​​ကိုအ​​ေလး​​ထား​​​ေနတဲ့​ သူ​တို့​သား​​အဖရဲ့​စိတ်ဓါတ်​​ေြကာင့်​ပါ။ သူ​များ​​​ေတွလို ​​ေကျာင်း​​ဆိုတာ တက်လို့​ရသ​​ေလာက်တက်။ မတက်နိုင်​​ေတာ့​တဲ့​တစ်​​ေန့​ ကိုယ့်​ထမင်း​​ကိုယ်ရှာစား​​ဆိုရင် ဘာမှ စိတ်ပူ​စရာ မလို​​ေတာ့​ဘူ​း​​။ ဆက်တက်နိုင်တယ်ပဲ ထား​​ပါဦး​​​ေလ။

    တက္ကသိုလ်ပညာ​​ေရး​​ကျရင် သည့်​ထက်ရင်နာစရာ​​ေတွ ဆက်ြကံုလာရဦး​​မှာ လို့​​ေြပာရင် မညှာမတာ မစာမနာ ​​ေြပာတယ်လို့​ထင်မှာပဲ။ ပညာ​​ေရး​​ဆိုတာ ဆင်း​​ရဲသား​​​ေတွအတွက်​​ေတာ့​ အလှမ်း​​နည်း​​နည်း​​​ေဝး​​​ေသး​​တယ်။ သူ​တို့​အတွက် ပညာ​​ေရး​​ပန်း​​တိုင်ဆိုတာကလည်း​​ ရှိချင်မှ ရှိတယ် လို့​ ြမင်လာပါတယ်။

    သူ​​​ေြပာတဲ့​စကား​​ ဟုတ်မဟုတ်ဆိုတာ ကိုယ့်​ဘာသာ အရင်ဆံုး​​ ြပန်​​ေတွး​​ြကည့်​ရ​​ေအာင်။ အမ်း​​မှာတုန်း​​က ကိုး​​တန်း​​ဆယ်တန်း​​​ေကျာင်း​​သား​​​ေလး​​​ေတွ ဘယ်လို ပညာသင်​​ေနြကသလဲဆိုတာ ြပန်​​ေတွး​​မိပါတယ်။

     အမ်း​​ြမို့​မှာ အထက်တန်း​​​ေကျာင်း​​ နှစ်​​ေကျာင်း​​ရှိတယ်။ စစ်တပ်ရှိတဲ့​ တိုင်း​​မှာတစ်​​ေကျာင်း​​၊​ အရပ်သား​​ဝန်ထမ်း​​​ေတွရှိတဲ့​ ြမို့​သစ်မှာတစ်​​ေကျာင်း​​။ အနား​​ပတ်ဝန်း​​ကျင် ရွာြကီး​​​ေတွြဖစ်တဲ့​ ကမ်း​​​ေထာင်း​​ြကီး​​တို့​၊​ တပ်​​ေတာင်တို့​မှာလည်း​​ အထက်တန်း​​​ေကျာင်း​​​ေတွရှိပါတယ်။ ဘယ်​​ေကျာင်း​​မှာပဲ တက်တက်၊​ အဲဒါ​​ေန့​​ေကျာင်း​​လို့​ ​​ေခါ်တယ်။

    ညဘက်​​ေရာက်ရင် စာကျက်ဝိုင်း​​ လို့​​ေခါ်တဲ့​ ည​​ေကျာင်း​​​ေတွကိုပါ ဆက်တက်မှ စာရတာမရတာ အပထား​​၊​ စာ​​ေမး​​ပွဲဝင်​​ေြဖရဲတဲ့​ သတ္တိရှိတာ။ ​​ေခတ်ကိုက စာသင်​​ေပး​​ရံုနဲ့​ မြပီး​​​ေတာ့​ဘူ​း​​။ စာပါဝိုင်း​​ကျက်​​ေပး​​​ေနရတဲ့​​ေခတ် ြဖစ်သွား​​ြပီ။ ​​ေန့​လည်ကဆရာ​​ေလး​​​ေတွကပဲ ညဘက်မှာဆက်သင်၊​ စာကျက်ြဖစ်​​ေအာင် လိုက်​​ေစာင့်​​ေပး​​ရြပန်တယ်။ အရင်နှစ်က ​​ေအာင်ထား​​တဲ့​က​​ေလး​​​ေတွက ဂိုက်ြပန်လုပ်တဲ့​အခါလည်း​​ လုပ်ြကတယ်။ စိန်​​ေပါ​​ေကျာင်း​​​ေခတ်တုန်း​​ကလို ​​ေကျာင်း​​အိပ်​​ေကျာင်း​​စား​​စံနစ်ြကီး​​ကို အစိုး​​ရက ဘယ်လိုပဲ ​​ေဖျာက်ဖျက်ပစ်​​ေပမယ့်​ လိုအပ်ချက်အရ ​​ေတာြကိုအံုြကား​​အထိ ဆက်ရှိ​​ေန​​ေသး​​တယ်။ ပိုက်ဆံတတ်နိုင်မှ မတတ်နိုင်မှရယ်လည်း​​ မဟုတ်ပါဘူ​း​​။

    ဆန်ဆီဆား​​ မိဘကတတ်နိုင်သ​​ေလာက်​​ေထာက်၊​ မ​​ေထာက်နိုင်​​ေတာ့​လည်း​​ သည်လိုပဲ မျှတစား​​​ေသာက်သင်ြကား​​ြကတယ်။ သူ​့​အတိုင်း​​အတာနဲ့​​ေတာ့​ အ​​ေကာင်း​​ဆံုး​​ြဖစ်​​ေအာင် သင်ြကား​​ကျက်မှတ်​​ေနြက​​ေပမယ့်​ အမ်း​​ြမို့​ကထွက်တဲ့​ ဆယ်တန်း​​​ေအာင်ချက်ဟာ ရန်ကုန်၊​ မန္တ​​ေလး​​နဲ့​ ယှဉ်စရာ​​ေတာ့​ မဟုတ်ဘူ​း​​။

    အမ်း​​မှာ​​ေတာင် အနည်း​​အကျဉ်း​​ ​​ေငွ​​ေြကး​​တတ်နိုင်သူ​​​ေတွအတွက်ကျ​​ေတာ့​ ကျူ​ရှင်​​ေတွ၊​ စာသင်ဝိုင်း​​​ေတွ သူ​့​​ေြကး​​နဲ့​သူ​ ရှိတယ်။ ြမို့​ြကီး​​​ေတွနဲ့​စာရင် မ​​ေြပာပ​​ေလာက်တဲ့​ လခဆို​​ေပမယ့်​လည်း​​ ​​ေတာသူ​​​ေတာင်သား​​​ေတွအတွက်​​ေတာ့​ ​​ေတာ်​​ေတာ်​​ေလး​​ အား​​ခဲယူ​ရတဲ့​ ကျူ​ရှင်​​ေကျာင်း​​က​​ေလး​​​ေတွမှာ အဓိကအား​​ြဖင့်​​ေတာ့​ က​​ေလး​​​ေတွ ညဘက်ဆို စာမှန်မှန်ကျက်နိုင်တယ်။ အိမ်မှာဆို ညဘက်မီး​​က နှစ်နာရီပဲလာတာ။ သူ​့​တစ်​​ေယာက်တည်း​​ မီး​​ထွန်း​​​ေပး​​ရတဲ့​စား​​ရိတ်ထက် ကျုရှင်စား​​ရိတ်က ပိုသက်သာတယ်။ ဟိုမှာဆို သင်ြပ​​ေပး​​မယ့်​သူ​လည်း​​ ရှိတယ်။

    ဒါ​​ေြကာင့်​ ​​ေအာက်​​ေြခဆင်း​​ရဲသား​​လူ​တန်း​​စား​​ဆိုတာ​​ေတာင် ကျူ​ရှင်နဲ့​​ေတာ့​ ဘယ်သူ​မှ မကင်း​​ဘူ​း​​။ မနှစ်တုန်း​​က ​​ေဆး​​​ေကျာင်း​​တက်ဖို့​ အလှူ​ရှင်ရှာ​​ေပး​​လိုက်တဲ့​ က​​ေလး​​​ေလး​​​ေတာင် ပိုက်ဆံမတတ်နိုင်​​ေသာ်ြငား​​ ဆယ်တန်း​​မှာ ဝိုင်း​​ကျူ​ရှင်နဲ့​ စာကျက်တယ်။ စာ​​ေတာ်တဲ့​သူ​မို့​ အလကား​​သင်​​ေပး​​သတဲ့​။ ​​ေကာင်း​​တာ​​ေပါ့​။ ဂုဏ်ထူ​း​​​ေတွ အများ​​ြကီး​​နဲ့​​ေအာင်​​ေတာ့​ ကိုယ့်​​ေကျာင်း​​လည်း​​ ​​ေြကာ်ြငာြပီး​​သား​​ရ၊​ ​​ေကျာင်း​​မဖွင့်​ခင် အလုပ်သင်ဂိုက်က​​ေလး​​လည်း​​ တစ်​​ေယာက်ရတာ​​ေပါ့​။

    အမ်း​​မှာ​​ေနတိုင်း​​ ​​ေငွ​​ေြကး​​မတတ်နိုင်တဲ့​သူ​ချည့်​ပဲ​​ေတာ့​ မထင်ပါနဲ့​။ ဆယ်ဘီး​​ကား​​​ေတွ ​​ေထာင်စား​​တဲ့​သူ​​​ေတွ၊​ ဂဏန်း​​ဒိုင်၊​ ငါး​​ဒိုင်​​ေတွလည်း​​ အမ်း​​ကပါပဲ။ သူ​​​ေဌး​​​ေတွတက်တဲ့​ နံမယ်ြကီး​​စာသင်​​ေကျာင်း​​​ေတွ အမ်း​​မှာ​​ေရာ၊​ တပ်​​ေတာင်မှာပါ ရှိတယ်၊​ ​​ေကျာင်း​​သား​​တစ်ရာနှစ်ရာ ​​ေနစရာ​​ေရာ၊​ စား​​စရာပါ ​​ေပး​​ြပီး​​ သင်နိုင်တယ်။ ​​ေစာ​​ေစာကလူ​ြကီး​​​ေြပာတဲ့​ တစ်နှစ် သိန်း​​​ေလး​​ဆယ်ဆိုတာ အဲ့​လို​​ေကျာင်း​​မျိုး​​​ေြပာတာ​​ေနမှာ။ ဒါ​​ေတာင် အမ်း​​​ေလာက်အဆင့်​ပဲ ရှိ​​ေသး​​တယ်​​ေနာ်။

     ြပင်ဦး​​လွင်က နံမယ်​​ေကျာ်စာသင်ဝိုင်း​​ြကီး​​​ေတွ မပါ​​ေသး​​ဘူ​း​​။ စစ်​​ေတွမှာ စစ်​​ေတွ​​ေဈး​​ရှိတယ်။ ​​ေကျာက်ြဖူ​မှာ ​​ေကျာက်ြဖူ​​​ေဈး​​ရှိတယ်။ ​​ေကျာင်း​​သား​​ရှိတဲ့​​ေနရာမှန်သမျှ ပညာ​​ေရး​​​ေဈး​​ကွက်ဆိုတာ ခပ်​​ေသး​​​ေသး​​​ေတာ့​ မမှတ်​​ေလနဲ့​။ ဆရာဝန်ဘွဲ့​ြကီး​​ရြပီး​​​ေနတာ​​ေတာင် ​​ေဆး​​ကုမစား​​ပဲ ဆယ်တန််း​​ကိုး​​တန်း​​က​​ေလး​​​ေတွအတွက် ​​ေကျာင်း​​​ေထာင်ြပီး​​သင်စား​​​ေနတဲ့​သူ​​​ေတွဟာ နံမယ်​​ေကျာ်ဆရာဝန်ြကီး​​​ေတွထက် ဝင်​​ေငွ​​ေကာင်း​​သတဲ့​။ ပညာ​​ေရး​​ဆိုတာ အနာဂတ်အတွက် အရင်း​​အနှီး​​ဆိုတဲ့​သ​​ေဘာကို ​​ေကျာင်း​​သား​​မိဘတိုင်း​​ သ​​ေဘာ​​ေပါက်တယ်။ ကိုယ့်​မိဘလည်း​​ သည်လိုပဲ အား​​ခဲြပီး​​ သား​​သမီး​​​ေတွ ပညာ​​ေရး​​ အား​​ခဲလာခဲ့​တာ။

    ပညာ​​ေရး​​လို့​ ​​ေြပာလိုက်ရင် ကျူ​ရှင်ဆိုတာြကီး​​ကို ြပစ်ြပစ်နှစ်နှစ် မလိုတမာ ရှံုချ​​ေြပာဆို​​ေနတာ ငါ့​စကား​​နွား​​ရ ​​ေြပာရာ​​ေတာ့​ ​​ေရာက်ပါတယ်။ တကယ်တမ်း​​ကျ​​ေတာ့​ ကျူ​ရှင်ဆိုတာကလည်း​​ လိုအပ်ချက်အရ ​​ေပါ်လာတာ မဟုတ်လား​​။ ငယ်ငယ်ကတည်း​​က ကျူ​ရှင်မတက်ချင်တဲ့​ ကိုယ်ကိုယ်တိုင်​​ေတာင်မှ အိမ်မှာရှုပ်လို့​ လူ​ြကီး​​​ေတွက မျက်စိ​​ေနာက်သက်သာြပီး​​​ေရာ ကျူ​ရှင်ပို့​တဲ့​အခါ ကိုယ်ကလည်း​​ အိမ်မှာမ​​ေနရြပီး​​​ေရာ ကျူ​ရှင်​​ေတွ တက်ခဲ့​ဖူ​း​​ပါတယ်။

    ကျူ​ရှင်မှာသင်တာနဲ့​ ​​ေကျာင်း​​မှာသင်တာ ဘာကွာသလဲဆို​​ေတာ့​ ​​ေကျာင်း​​သား​​ ဆရာအချိုး​​ က အဓိကကျပါတယ်။ ​​ေကျာင်း​​မှာတုန်း​​က ကိုယ့်​ကို ဂရုမစိုက်မိတဲ့​ဆရာ​​ေတာင် ကျူ​ရှင်မှာ​​ေတာ့​ သတိထား​​မိလာပါတယ်။ သည်လို​​ေြပာတာ ဆရာက ​​ေကျာင်း​​မှာ ဂရုမစိုက်ဘူ​း​​။ ကျူ​ရှင်မှာပဲ ဂရုစိုက်တယ် မဆိုလိုပါဘူ​း​​။ ကျူ​ရှင်မှာ​​ေတာ့​ သူ​​​ေရာကိုယ်​​ေရာ ပိုအကျွမ်း​​တဝင်ြဖစ်သွား​​တာ​​ေပါ့​။

     ​​ေကျာင်း​​မှာလို တြခား​​အာရံု​​ေတွ မများ​​ဘူ​း​​။ ဆရာတစ်​​ေယာက်အ​​ေနနဲ့​ ​​ေကျာင်း​​သား​​တစ်ဦး​​ချင်း​​ရဲ့​ လိုအပ်ချက်​​ေတွကို ​​ေကျာင်း​​မှာထက် ကျူ​ရှင်မှာ ပိုသိြမင်လွယ်ပါတယ်။ ​​ေကျာင်း​​ဆရာတစ်​​ေယာက် ကျူ​ရှင်​​ေပး​​တာဟာ အလုပ်ခွင်ြပင်ပဝန်​​ေဆာင်မှု (Extra Serrvice) ြဖစ်တဲ့​အတွက် ဆရာဝန်​​ေတွ ​​ေဆး​​ခန်း​​ထိုင်သလိုပဲ သ​​ေဘာထား​​လို့​ ရပါတယ်။ သည်အ​​ေပါ်မှာ အ​​ေကာင်း​​အဆိုး​​က​​ေတာ့​ သက်ဆိုင်ရာဆရာတစ်ဦး​​ချင်း​​စီနဲ့​ပဲ သက်ဆိုင်မှာ​​ေပါ့​။

    ရှစ်တန်း​​​ေလာက်ကို​​ေရာက်တဲ့​အခါမှာ ကိုယ့်​အသက်အရွယ်နဲ့​ဆိုရင် ​​ေြကာက်စရာြကီး​​လို့​ ဆိုရမယ့်​ ​​ေရွး​​ချယ်စရာ လမ်း​​ခွဲ​​ေတွ ြကံုလာပါတယ်။ အရင်တုန်း​​က​​ေတာ့​ ဝိဇ္ဇာတွဲ၊​ သိပ္ပံတွဲ​​ေတွကို ရှစ်တန်း​​​ေအာင်တာနဲ့​ အမှတ်နဲ့​ြဖတ်ြပီး​​ ခွဲလိုက်တာကိုး​​။

    ဒီအခါမှာ ပထဝီ၊​ ​​ေဘာဂ၊​ သမိုင်း​​၊​ ဓါတု၊​ ရူ​ပ၊​ အစရှိတဲ့​ အဆင့်​ြမင့်​ ပညာရပ်​​ေတွကို နား​​လည်နိုင်ဖို့​ ကျူ​ရှင်​​ေကာင်း​​​ေကာင်း​​ မရှိရင် မြဖစ်နိုင်ဘူ​း​​လို့​ အလိုလိုကို သ​​ေဘာ​​ေပါက်​​ေနပါ​​ေတာ့​တယ်။ ​​ေကျာင်း​​ကဆရာ​​ေတွ ​​ေကာင်း​​​ေကာင်း​​ မသင်လို့​​ေတာ့​ ဘယ်ဟုတ်မလဲ။ ကျူ​ရှင်မယူ​ပဲ အဲသည်ဘာသာ​​ေတွကျက်ရတာ စိတ်လံုြခံုမှုကို မရှိလို့​ ယူ​ရတာ။

    ကိုယ့်​​ေခတ်တုန်း​​က ဆယ်တန်း​​ဆိုတာ သူ​သူ​ကိုယ်ကိုယ် ဘယ်​​ေတာ့​မှ တစ်ခါတည်း​​​ေအာင်တာ မဟုတ်ဘူ​း​​လို့​​ေတာင် ထင်​​ေနတယ်။ သည်လိုနဲ့​ ကိုး​​တန်း​​ဆယ်တန်း​​နှစ်​​ေတွမှာ မနက်အ​​ေစာြကီး​​ အိပ်ယာထ၊​ လွယ်အိပ်ထဲကထီး​​က​​ေလး​​ ကျစ်ကျစ်ပါ​​ေအာင်ဆုပ်၊​ ဘတ်စကား​​​ေလး​​တိုး​​စီး​​ြပီး​​ ဟိုနား​​သည်နား​​က ကျူ​ရှင်​​ေတွယူ​တတ်လာပါတယ်။ ​​ေကာင်း​​တာ မ​​ေကာင်း​​တာ​​ေတာ့​ ကိုယ့်​ဘာသာလည်း​​ မသိပါဘူ​း​​။ အိမ်က​​ေနြပီး​​ အြပင်​​ေလာကထဲကို စထွက်ြဖစ်လာတာမို့​ ​​ေပျာ်​​ေတာ့​​ေပျာ်ပါတယ်။

    ​​ေကျာင်း​​မှာသင်တာနဲ့​ ကျူ​ရှင်မှာသင်တာ ဘယ်ဟာက ပို​​ေကာင်း​​သလဲလို့​​ေမး​​ရင်​​ေတာ့​ အတူ​တူ​ပါပဲလို့​ ​​ေြဖရမယ်။ နှစ်​​ေနရာစလံုး​​မှာ ဆရာ​​ေတွက ​​ေစတနာနဲ့​သင်ြကပါတယ်။ ဒါ​​ေပမယ့်​ ​​ေကျာင်း​​ကဆရာ​​ေတွက ပိုက်ဆံမရပဲ အစိုး​​ရလစာသက်သက်နဲ့​ သင်​​ေနတာမို့​ သူ​တို့​ကို ပို​​ေကျး​​ဇူ​း​​တင်ရမှာ​​ေပါ့​။ ကျူ​ရှင်တက်ရတာ​​ေပျာ်လွန်း​​လို့​ ဆယ်တန်း​​နှစ်မှာ တသက်လံုး​​ လှည့်​မြကည့်​ခဲ့​တဲ့​ ြမန်မာစာကို​​ေတာင် ဆရာြကီး​​ဦး​​သိန်း​​နိုင်ဆီမှာ ငါး​​လြပတ်ကျူ​ရှင်သွား​​တက်ပါတယ်။ ရယ်လိုက်ရတာဆိုတာ မ​​ေြပာပါနဲ့​။

    စာလည်း​​တတ်ပါတယ်။ မတူ​တာက သူ​က စာ​​ေမး​​ပွဲ​​ေြဖဖို့​ အဆင်သင့်​ြဖစ်​​ေအာင် ​​ေလ့​ကျင့်​​ေပး​​တယ်။ တစ်ပတ်မှာ နှစ်ရက်စာသင်ြပီး​​ရင် အိမ်စာအ​​ေနနဲ့​ စာစီစာကံုး​​တစ်ပုဒ်​​ေပး​​လိုက်တယ်။ ဘယ်သူ​မှ မ​​ေရး​​ဘူ​း​​။ ကိုယ်က​​ေတာ့​ မပျက်မကွက်​​ေရး​​တယ်။ ဆရာမြကီး​​​ေတွက အမှား​​အမှန်စစ်ြပီး​​ ​​ေဝဖန်ချက်နဲ့​ ြပန်​​ေပး​​တယ်။ သည်က​​ေန့​ထိ​​ေရး​​​ေနတဲ့​ ပလီစိ​​ေချာက်ချက်​​ေတွအား​​လံုး​​ အဲဒီတုန်း​​ကစိုက်ခဲ့​တဲ့​ အသီး​​အပွင့်​ပဲ။ အဂင်္လိပ်စာသင်ခဲ့​တာကလည်း​​ သူ​များ​​နဲ့​​ေတာ့​မတူ​ပါဘူ​း​​။ ကိုး​​တန်း​​နှစ်မှာ ကျူ​ရှင်သင်တဲ့​ဆရာြကီး​​ဟာ ဟိုတုန်း​​​ေခတ်က ဆယ်တန်း​​ပဲ​​ေအာင်သတဲ့​။ အဂင်္လိပ်လို​​ေတာ့​ မွှတ်​​ေနတာ။

    သူ​က အိမ်စာ​​ေတွ​​ေပး​​လိုက်ရင် ကိုယ်က မြပီး​​ြပိး​​​ေအာင် လုပ်သွား​​လိုက်။ သူ​့​ဘက်ကစမ်း​​ြပီး​​ တိုး​​​ေပး​​လိုက်၊​ ကိုယ်ကလည်း​​ မခံချင်စိတ်နဲ့​ ြပီး​​​ေအာင်လုပ်သွား​​လိုက်နဲ့​ဆို​​ေတာ့​ သီတင်း​​ကျွတ်​​ေကျာင်း​​မပိတ်ခင်မှာ ကိုး​​တန်း​​ဖတ်စာအုပ်က ကုန်သွား​​တယ်။ သူ​ကလည်း​​ ဂရမ်မာ​​ေတွ ​​ေကျ​​ေအာင် လှိမ့်​လုပ်ခိုင်း​​ရင်း​​က ဆယ်တန်း​​စာ ဆက်သင်မလား​​လို့​ ​​ေမး​​​ေတာ့​ ကိုယ်ကလည်း​​ ဘာလို့​မသင်ရမှာလဲ သင်မယ်ဆို ကိုး​​တန်း​​မြပီး​​ခင် ဆယ်တန်း​​စာပါကျွတ်ကုန်​​ေရာ။ သိတယ်မဟုတ်လား​​။ ြမန်မာသင်သင်တာဆို​​ေတာ့​ ​​ေရး​​တတ်ဖတ်တတ်​​ေတာ့​ရတယ်။ ​​ေြပာတတ်ဆိုတတ်​​ေတာ့​ မရဲဘူ​း​​။

    အမှား​​အမှန်ြခစ်၊​ ကွက်လပ်ြဖည့်​က​​ေတာ့​ ချန်ပီယံ​​ေပါ့​။ ဆယ်တန်း​​​ေရာက်​​ေတာ့​ ဆရာက သင်ရိုး​​ကုန် ​​ေအာင်လက်မှတ်​​ေပး​​လိုက်လို့​ ဆက်မသင်​​ေတာ့​​ေပမယ့်​ တစ်နှစ်လံုး​​လံုး​​ အဂင်္လိပ်စာကျူ​ရှင်မယူ​ပဲ စာ​​ေမး​​ပွဲခန်း​​ထဲ ဝင်မထိုင်ရဲတာနဲ့​ အနား​​နီး​​မှ တစ်လြပတ်ကျူ​ရှင်တစ်ခု ​​ေြပး​​တက်လိုက်​​ေသး​​တယ်။ ရယ်စရာ​​ေကာင်း​​ပံုများ​​ မ​​ေြပာပါနဲ့​။ အဲဒီမှာသင်တာက ဘာစာကိုမှ နား​​လည်​​ေအာင် မဖတ်ခိုင်း​​ဘူ​း​​။ သည်လိုစာလံုး​​တစ်လံုး​​​ေတွ့​ြပီလား​​။ ဒါဆိုရင် ဒီအ​​ေြဖကိုထည့်​လိုက်။ တတ်စရာလည်း​​ မလိုဘူ​း​​။ ဖတ်စရာလည်း​​ မလိုဘူ​း​​။ ​​

    ေအာင်မှတ်​​ေတာ့​ ရ​​ေစရမယ်။ (လိုက်လုပ်ြကည့်​တယ်။ ဟုတ်သင့်​သ​​ေလာက်​​ေတာ့​ ဟုတ်သား​​။) ​​ေနာက်ဆံုး​​​ေတာ့​ ​​ေတာသား​​ပီပီ ဆယ်တန်း​​ြပဋ္ဌာန်း​​စာအုပ် တစ်အုပ်လံုး​​ အစအဆံုး​​ ​​ေအာ်ကျက်ပလိုက်တယ်။ ​​ေအး​​​ေရာ။ အချိန်ဇယား​​ ဆွဲထား​​ြပီး​​သား​​​ေလ။ ဒီ​​ေန့​ အဂင်္လိပ်စာကျက်ရမယ့်​​ေန့​ဆို အဂင်္လိပ်စာသံ​​ေတွ​​ေတာ့​ ထွက်​​ေနမှရမှာ​​ေပါ့​။

    ကိုယ့်​အရှိန်​​ေလး​​နဲ့​ ကိုယ်လိမ့်​​ေကာင်း​​​ေနတုန်း​​ ြဗုန်း​​ဆို အလန့်​ထညက်ြဖစ်သွား​​ခဲ့​တာက​​ေတာ့​ သီတင်း​​ကျွတ်​​ေကျာင်း​​ပိတ်ရက်ကုန်လို့​ ​​ေကျာင်း​​​ေတွ ြပန်ဖွင့်​တဲ့​အခါမှာပါ။

    “နင်​​ေကျာင်း​​ကို ဘာလာလုပ်တာတုန်း​​။”

    လို့​ အ​​ေမး​​ခံရတဲ့​အထိလည်း​​ သ​​ေဘာမ​​ေပါက်​​ေသး​​ပါဘူ​း​​။ အတန်း​​ထဲမှာ ​​ေကျာင်း​​သား​​တစ်​​ေယာက်မှလည်း​​ မ​​ေတွ့​​ေတာ့​ တစ်​​ေနရာရာမှာ ပွဲတစ်ခုခုလုပ်​​ေနတာ ကိုယ်မသိလိုက်ဘူ​း​​မှတ်လို့​ လိုက်ရှာပါတယ်။ ​​ေနာက်မှ သိတာ အဲဒါ ပရိုက်ဗိတ်စတာဒီ စြပီတဲ့​။ ကိုယ့်​ဘာသာ အိမ်မှာ စာကျက်​​ေချ​​ေတာ့​တဲ့​။ လွန်ခဲ့​တဲ့​ အနှစ် ၃၀ တုန်း​​က ရန်ကုန်ြမို့​မှာ ကိုယ်တိုင်ြကံုခဲ့​ရတဲ့​အြဖစ်မျိုး​​ဟာ သည်က​​ေန့​ နယ်​​ေကျာင်း​​​ေတွမှာ အလား​​တူ​ြဖစ်ပျက်​​ေနဆဲဆိုရင် သိပ်​​ေတာ့​ အံ့​ဩစရာ မ​​ေကာင်း​​ပါဘူ​း​​။ ဘယ်သူ​မှ မလာတဲ့​​ေကျာင်း​​မှာ ကိုယ်တစ်​​ေယာက်တည်း​​ ငုတ်တုတ်လာတက်စရာလား​​။ သူ​များ​​​ေတွက ဘယ်​​ေရာက်ကုန်ပါလိမ့်​လို့​ စပ်စု​​ေတာ့​ တိုင်း​​ရင်း​​သူ​က​​ေလး​​မ​​ေလး​​​ေြပာတဲ့​

    “အ​​ေဖချင်း​​မှ မတူ​ပဲကိုး​​”

    ဆိုတဲ့​ ခံစား​​ချက်က​​ေလး​​ ကိုယ်တိုင်ခံစား​​ခဲ့​ရပါတယ်။ ​​ေနွရာသီကတည်း​​ကစတဲ့​ ဝိုင်း​​ကျူ​ရှင်​​ေတွမှာ အရှိန်ရ​​ေနြပီတဲ့​။ ခုမှ​​ေတာ့​ ြဖတ်တက်လို့​မရ​​ေတာ့​ဘူ​း​​။ အိမ်​​ေတွလည်း​​ ြပည့်​​ေနြပီ။ မြပည့်​လည်း​​ သူ​တို့​ကျူ​ရှင်လခက ကိုယ်တက်နိုင်​​ေလာက်တဲ့​ ပမာဏလည်း​​ မဟုတ်ပါဘူ​း​​။ ငယ်​​ေပါင်း​​သူ​ငယ်ချင်း​​တစ်​​ေယာက်က​​ေတာ့​ အဲသည်​​ေခတ်ကတည်း​​က နံမယ်​​ေကျာ်​​ေနတဲ့​ ြပင်ဦး​​လွင်က ​​ေကျာင်း​​အိပ်​​ေကျာင်း​​စား​​ဝိုင်း​​ကို ချီတက်သွား​​တဲ့​အခါ ကိုယ့်​စိတ်ထဲမလည်း​​ ​​ေစာ​​ေစာက​​ေြပာသလိုပဲ ခံစား​​ခဲ့​ရတယ်။ တတ်နိုင်ပါဘူ​း​​။ ကိုယ်လည်း​​ကိုယ်မှီတာနဲ့​ ပညာ​​ေရး​​ ​​ေဝး​​သည်မရှိ​​ေအာင် ြကိုး​​စား​​ရတာ​​ေပါ့​။

    ကိုယ့်​​ေခတ်တုန်း​​က ဘာလို့​ ဆယ်တန်း​​ကို အသည်း​​အသန်ြဖစ်​​ေနရသလဲဆို​​ေတာ့​ ဆယ်တန်း​​​ေအာင်တဲ့​အမှတ်နဲ့​ ကိုယ်လိုချင်တဲ့​ တက္ကသိုလ်တက်ရတာဆိုတဲ့​ စံနစ်​​ေြကာင့်​​ေလ။ လူ​ငယ်တစ်​​ေယာက်ဟာ ဘဝမှာ ဆရာဝန်ြဖစ်သွား​​မှာလား​​။ အင်ဂျင်နီယာြဖစ်သွား​​မှာလား​​။ ​​ေရှ့​​ေနြဖစ်သွား​​မှာလား​​။ အစရှိတာ​​ေတွကို ဆယ်တန်း​​က အမှတ်နဲ့​ ဆံုး​​ြဖတ်တယ်။

    ဒီ​​ေတာ့​ ​​ေကျာင်း​​သား​​မိဘ​​ေတွရဲ့​ ပညာ​​ေရး​​ရည်မှန်း​​ချက်ပန်း​​တိုင်ဟာ ဆယ်တန််း​​မှာရှိ​​ေနတယ်။ သည်ကလွန်ရင် တက္ကသိုလ်ပညာ​​ေရး​​က သူ​့​ဘာသူ​ ဆက်​​ေလျှာက်သွား​​လိမ့်​မယ်။ ကိုယ်က ဒီ​​ေနရာမှာ တည့်​​ေပး​​လိုက်ဖို့​ပဲ လိုတယ် လို့​ သ​​ေဘာ​​ေပါက်ြကတယ်။ (ပိုက်ဆံက​​ေတာ့​ ဘယ်​​ေကျာင်း​​တက်တက် လိုက်ရမှာချည့်​ပဲ) ဒါ​​ေြကာင့်​ ဆယ်တန်း​​အတွက်ဆိုရင် မနှ​​ေြမာဘူ​း​​။ အကုန်သွန်ထုတ်ရ ထုတ်ရ။

    ဒါ​​ေပမယ့်​ ဘယ်​​ေလာက်​​ေကာင်း​​တဲ့​​ေကျာင်း​​မှာပဲထား​​ထား​​။ ကာယကံရှင်ကသာ အဓိကကျတာလည်း​​ ကိုယ်​​ေတွ့​​ေတွ အများ​​ြကီး​​ရှိပါတယ်။ ​​ေကျာင်း​​​ေကာင်း​​​ေကာင်း​​ထား​​​ေတာ့​ ပတ်ဝန်း​​ကျင်ဖိအား​​ Peer Pressure နဲ့​ ကျွဲကူ​း​​​ေရပါပါသွား​​မှာ​​ေပါ့​။ ဒါက မှား​​တယ်လို့​​ေတာ့​ ​​ေြပာလို့​မရဘူ​း​​။ မှား​​​ေနတာက ပညာ​​ေရး​​လို့​ ​​ေြပာလိုက်ရင် သင်ရိုး​​​ေတွရယ်၊​ အ​​ေြဖလွှာ​​ေတွရယ်၊​ ရမှတ်​​ေတွရယ်ကိုပဲ အဓိကထား​​​ေနတာက​​ေတာ့​ ​​ေတာ်​​ေတာ့​ကိ်ု မဟုတ်​​ေသး​​ဘူ​း​​။

    က​​ေလး​​တစ်​​ေယာက် ြကီး​​ြပင်း​​သွား​​ရတဲ့​ ပတ်ဝန်း​​ကျင်ြကီး​​တစ်ခုဆိုတာကို ​​ေမ့​​ေနြကတယ်။ အဲသည်ပတ်ဝန်း​​ကျင်မှာ သူ​့​အတွက် အတုယူ​စရာ​​ေတွ ရှိမယ်။ အား​​ကျစရာ​​ေတွ ရှိမယ်။ လိုက်နာမှတ်သား​​စရာ​​ေတွ ရှိမယ်။ ချစ်ခင်ရင်း​​နှီး​​သူ​​​ေတွ၊​ ယံုြကည်စိတ်ချရသူ​​​ေတွ၊​ ဘဝသင်ခန်း​​စာ​​ေတွ၊​ ​​ေရး​​မယ်ဆိုရင် အများ​​ြကီး​​ပဲ။ စာသင်တာဟာ စာ​​ေမး​​ပွဲ​​ေအာင်ဖို့​ တစ်ခုတည်း​​​ေတာ့​ မဟုတ်ဘူ​း​​။ အဲဒီအချက်ဟာ ​​ေကျာင်း​​သား​​​ေရာ၊​ မိဘ​​ေရာ၊​ ဆရာ​​ေရာ သတိမထား​​မိြကဘူ​း​​ထင်ပါရဲ့​။

    ဘယ်တက္ကသိုလ်​​ေနာက်ခံ ဝတ္ထုဇာတ်လမ်း​​ကများ​​ သင်ရိုး​​ညွှန်း​​တမ်း​​​ေတွကို ရှင်း​​လင်း​​ဖွဲ့​နွဲ့​​ေနတာ ြကား​​ဖူ​း​​သလဲ။ ြမကျွန်း​​ညိုညို ကွန်း​​ခိုရာ တက္ကသိုလ်မှာ​​ေတာင် စာ​​ေပဂီတနဲ့​သာ အနုပညာ အစစမှာလည်း​​စံုတဲ့​။ စာအ​​ေြကာင်း​​ တစ်လံုး​​မှ ထည့်​မဆိုဘူ​း​​။ လူ​က​​ေလး​​​ေတွ လုပ်ြကမှာ​​ေလ။ စာရွက်က​​ေလး​​​ေတွ​​ေပါ်မှာ နံမယ်တပ်ရံုသက်သက် မဟုတ်ဘူ​း​​။ တကယ်တမ်း​​​ေတာ့​ ​​ေကျာင်း​​ဆိုတာ မိဘရင်ခွင်ကထွက်ရင် ​​ေနွး​​​ေထွး​​စွာ သင်ြကား​​နား​​ခိုစရာ ရင်ခွင်သစ်တစ်ခုပဲ ြဖစ်ရမယ် မဟုတ်ဘူ​း​​လား​​။

    ပညာကို စာရွက်​​ေတွ မကွယ်ပါ​​ေစနဲ့​​ေလ။ စာပု​​ေလွ ​​ေမာင်း​​မှာပိုက်လို့​ ​​ေကျာင်း​​​ေတာ်ကိုတဲ့​ လိုက်မယ်ြပင်ရင် ဘယ်စာကိုဘယ်နှစ်ဝါပဲ ​​ေမာင်သင်သင် ​​ေမွး​​​ေမ​​ေလး​​ကို​​ေတာ့​ သံချို​​ေနှာလို့​ ​​ေြပာြပတတ်ပါ​​ေစသား​​ လို့​ ဆု​​ေတာင်း​​​ေပး​​လိုက်ပါတယ်။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.