• “​​ေသခါနီး​​တစ်​​ေယာက်၏ ဂ​​ေယာက်ဂယက်အ​​ေတွး​​များ​​"

    ​​ေဖ့​​စ်ဘုတ်ပရိုဖိုင်း​​ပံုမှာ လိ​​ေမ္မာ်​​ေရာင်တီရှပ်နဲ့​​ ငယ်ငယ်တုန်း​​ကပံုြကီး​​ တင်ထား​​တယ် လို့​​ ​​ေြပာြကတာကို မခံနိုင်လို့​​

    “ဘယ်ကဟုတ်ရမှာလဲ။ အဲဒါ ဘူ​တန်​​ေရာက်စက မီး​​ပူ​တိုက်ရင်း​​ ဝက်ကင်နဲ့​​ ရိုက်တင်ထား​​တာ။"

    လို့​​ မြကွား​​​ေသာ်ဝါရာရှိ ြပန်ြပန်​​ေချခဲ့​​တာ​​ေတာင်မှ အခုဆို ​​ေလး​​နှစ်​​ေကျာ်လာခဲ့​​ြပီ​​ေကာ။ ​​ေလး​​နှစ်ဆိုတဲ့​​အချိန်ဟာ လူ​တစ်​​ေယာက်ကို ​​ေကာင်း​​​ေကာင်း​​ြကီး​​ ​​ေြပာင်း​​လဲသွား​​​ေစနိုင်သား​​ပဲ။ အဲသည်အ​​ေရှ့​​က ၁၆ နှစ်စာမှာ မသိသာ​​ေပမယ့်​​ သူ​့​​​ေနာက်ပိုင်း​​ ​​ေလး​​နှစ်တာက​​ေတာ့​​ ​​ေတာ်​​ေတာ်သိသာသွား​​ခဲ့​​ြပီ။ ရုပ်ဆင်း​​သွင်ြပင်က ​​ေန့​​တိုင်း​​မှန်ထဲမှာ ြမင်​​ေနကျမို့​​ သိပ်မ​​ေြပာင်း​​လဲပါဘူ​း​​ဆိုတာ​​ေတာင် သိသိသာသာ ​​ေြပာင်း​​လဲလာတာ​​ေတွကိုလည်း​​ မသိချင်​​ေယာင်​​ေဆာင်ထား​​လို့​​ မရ​​ေတာ့​​ဘူ​း​​။

    ခန္ဓာကိုယ်ကို တည်​​ေဆာက်ထား​​တဲ့​​ ဆဲလ်​​ေတွအား​​လံုး​​ အကျပိုင်း​​ကို ​​ေရာက်လာြပီ။ အရင်တုန်း​​ကဆို တစ်လတစ်ခါ မညှပ်ြဖစ်ရင် ဘုတ်သိုက်ြကီး​​ြဖစ်လာတဲ့​​ ဆံပင်​​ေတွလည်း​​ နှစ်လ​​ေလာက် မညှပ်ြဖစ်တာ​​ေတာင် သိပ်မသိသာ​​ေတာ့​​ဘူ​း​​။ လက်သည်း​​​ေြခသည်း​​ညှပ်ရတဲ့​​ အချိန်အပိုင်း​​အြခား​​​ေလး​​​ေတွ​​ေတာင်မှ ပိုပိုြခား​​လာတယ်။ ခုရက်ပိုင်း​​ မျက်စိနာြဖစ်​​ေတာ့​​ ဆယ်ရက်​​ေလာက်ြကာတာ​​ေတာင် မ​​ေပျာက်​​ေသး​​ဘူ​း​​။ ​​ေဆး​​မျိုး​​ကိုစံုလို့​​။

    ငယ်ငယ်ကဆို ပွဲြကည့်​​မီ ​​ေလး​​နာရီမျက်စဉ်း​​ နဲ့​​ ​​ေလး​​ငါး​​ခါ​​ေလာက် ခပ်လိုက်ရံုပဲ။ (ည​​ေန​​ေလး​​နာရီက ခပ်လိုက်ရင် ညပွဲြကည့်​​အမီ ြပန်​​ေကာင်း​​သတဲ့​​) ဟိုး​​တ​​ေလာက လက်ကျိုး​​တုန်း​​ကလည်း​​ ​​ေတာ်​​ေတာ်နဲ့​​ ြပန်မ​​ေကာင်း​​ဘူ​း​​။ ငယ်ငယ်ကြကာတဲ့​​အချိန်ထက် နှစ်ဆမကပိုြကာတယ်။ အပွန်း​​အပဲ့​​ ဒဏ်ရာက​​ေလး​​​ေတွကအစ အနာရွတ်​​ေပျာက်​​ေအာင် တစ်လ​​ေကျာ်ြကာတယ်။ ​​ေရွှတိဂံုဘုရား​​​ေပါ်သွား​​တဲ့​​အခါ သား​​အဖနှစ်​​ေယာက် ဘုရား​​ဝတ်ြပုြပီး​​ ြပန်အထမှာ ကိုယ်ကသူ​့​​လို ဝုန်း​​ကနဲဆတ်ကနဲ ခုန်မထနိုင်​​ေတာ့​​ဘူ​း​​။

    လက်က​​ေလး​​နဲ့​​​ေထာက်ကာ၊​ ဒူ​း​​က​​ေလး​​ကိုကိုင်ကာနဲ့​​ မသိမသာ ထူ​ြပီး​​ထရတယ်။ ​​ေြခလက်ခန္ဓာက အဆစ်အြမစ်​​ေတွဟာ သံ​​ေချး​​ကိုက်စြပု​​ေနတဲ့​​ တံခါး​​ပတ္တာများ​​လို အဖွင့်​​အပိတ် ြကပ်တပ်တပ် ြဖစ်​​ေနြပီ။ ကိုယ့်​​သက်တမ်း​​ကိုယ် ​​ေြခာက်ဆယ်နဲ့​​တွက်ထား​​တာမို့​​ အခုဆိုရင် ​​ေနာက်ဆံုး​​ကျန်တစ်စိတ်ထဲဝင်လာခဲ့​​ြပီ။ မ​​ေကာင်း​​​ေတာ့​​တဲ့​​၊​ မချိုြမိန်​​ေတာ့​​တဲ့​​၊​ မလတ်ဆတ်​​ေတာ့​​တဲ့​​ ​​ေလး​​စိတ်တစ်စိတ် လို့​​​ေတာ့​​ သ​​ေဘာမထား​​​ေသာ်လည်း​​ပဲ အဲဒါ​​ေတွအား​​လံုး​​ အမှန်တရား​​အြဖစ် လက်ခံရ​​ေတာ့​​မယ်။

    ​​ေသချာတာက​​ေတာ့​​ အဲသည်တစ်စိတ်ကို ​​ေသခါနီး​​တစ်စိတ်လို့​​ ​​ေခါ်ရင် မမှား​​ဘူ​း​​။ ​​ေခါက်ကနဲ နဲ့​​ ရုတ်တရက် မဟုတ်လို့​​က​​ေတာ့​​ ဒါြပီး​​ရင် ​​ေသဖို့​​ပဲ ကျန်​​ေတာ့​​မယ်။ ဘယ်လိုပဲ ြဖစ်ြဖစ် ​​ေသခါနီး​​ြပီဆို ရိက္ခာယူ​ဖို့​​ စဉ်း​​စား​​ရ​​ေတာ့​​မှာ​​ေပါ့​​​ေလ။ ​​ေန့​​ဖို့​​ညစာ​​ေတာင် နပ်မမှန်ရတဲ့​​အထဲ ဘယ်ဆီ​​ေနမှန်း​​မသိတဲ့​​ ​​ေနာက်ဘဝအတွက် မြပင်နိုင်ြကတာက​​ေတာ့​​ သူ​သူ​ကိုယ်ကိုယ်ပါပဲ။ ​​ေခတ်ကာလ ​​ေရွှညီအကိုများ​​ အား​​လံုး​​လိုလို မနက်ြဖန်ကို မယံုြကည်ြကသူ​များ​​ချည့်​​ ြဖစ်ကုန်ြပီ။

    ကိုယ့်​​ဆီမှာရှိတဲ့​​ ​​ေသခါနီး​​ြကီး​​​ေတွ ဘယ်​​ေနရာမှာ ရိက္ခာယူ​​​ေနြကသလဲ ဆိုတာ​​ေတာ့​​ ​​ေြပာစရာမလို။ လူ​တိုင်း​​သိ​​ေနတယ် မဟုတ်လား​​။ သူ​တို့​​ယူ​တဲ့​​ရိက္ခာက ​​ေသရင်ထား​​ပစ်ခဲ့​​ရမှာစိုး​​လို့​​ ရှိသမျှစည်း​​စိမ် အကုန်ခံစား​​ြပီး​​ သည်ဘဝသည်ကိုယ်နဲ့​​ ရသ​​ေလာက် စံသွား​​မယ်ဆိုတဲ့​​အယူ​။ ​​ေနာက်ဘဝတင်မယ့်​​​ေြကွး​​ကို ​​ေနာက်ကိုယ်နဲ့​​ခံမယ် လို့​​ သ​​ေဘာထား​​ြကတာ။ ခု​​ေတာ့​​ ကိုယ့်​​အလှည့်​​​ေရာက်​​ေတာ့​​မယ်။ မ​​ေသခင် ဘာရိက္ခာ​​ေတွ ြပင်ဆင်ထား​​ရမလဲ။ ဘာ​​ေတွထား​​ခဲ့​​ြပီး​​ ဘာ​​ေတွသယ်သွား​​မလဲဆိုတာ ဖဲသမား​​များ​​ ဝမ်နင်​​ေခါ်တဲ့​​အချိန် အပံုထိန်း​​ရိုက်သလို ထိန်း​​ထိန်း​​သိမ်း​​သိမ်း​​​ေလး​​ သံုး​​သပ်မိပါတယ်။

    လူ​့​​သက်တမ်း​​ သံုး​​ချိုး​​နှစ်ချိုး​​မှာ ဘာ​​ေတွစုမိထား​​ြပီလဲ။ ဘာ​​ေတွြဖစ်လာခဲ့​​ြပီလဲ။ လို့​​ ြပန်​​ေတွး​​ြကည့်​​​ေတာ့​​ ဥစ္စာပစ္စည်း​​အ​​ေနနဲ့​​ြကည့်​​ရင် ဘာတစ်ခုမှ ဟုတ်ဟုတ်ြငား​​ြငား​​ မရှိပါဘူ​း​​။ လစဉ်ဝင်​​ေငွနဲ့​​ထွက်​​ေငွကို အလျဉ်မီရံုက​​ေလး​​ ချင့်​​ချိန်သံုး​​​ေနရတယ်။ မတ်တတ်စာအြပင် တံုး​​လံုး​​စာ​​ေတာင် မရှိ။ ပူ​ပင်​​ေနရတဲ့​​ဘဝ မဟုတ်တာပဲ ရှိတယ်။

    ဒါ​​ေပမယ့်​​ သည်အသက်သည်အရွယ်ထိ​​ေအာင် မလုပ်သင့်​​မလုပ်ထိုက်ဘူ​း​​လို့​​ ကိုယ့်​​ဘာသာယူ​ဆထား​​တဲ့​​အလုပ်​​ေတွကို ​​ေငွ​​ေြကး​​အတွက်​​ေရာ၊​ အ​​ေြကာက်တရား​​နဲ့​​ပါ မလုပ်ခဲ့​​မိ​​ေသး​​ဘူ​း​​လို့​​ ​​ေတွး​​လိုက်ရင် လက်ခ​​ေမာင်း​​​ေတာင် ခတ်လိုက်ချင်​​ေသး​​။ ​​ေနာက်ဘဝမှာ ​​ေပး​​ဆပ်စရာ ငရဲကို စစ်စစ်​​ေပါက်​​ေပါက် ြပန်​​ေတွး​​ြကည့်​​ရင် ​​ေဆး​​​ေကျာင်း​​သား​​ဘဝတုန််း​​က ပိုး​​ဟပ်က​​ေလး​​​ေတွ၊​ ဖား​​က​​ေလး​​​ေတွ သတ်ခဲ့​​ဖူ​း​​တယ်။ ြခင်တဖတ်ဖတ်ရိုက်ဖူ​း​​တယ်။ သွန်သင်ဆံုး​​မ​​ေပး​​​ေသာ မိဘဘိုး​​ဘွား​​ ဆရာသမား​​များ​​ ဂုဏ်​​ေကျး​​ဇူ​း​​​ေြကာင့်​​ သည်ဘဝမှာ

    “​​ေကာက်ကျစ်​​ေသာ"၊​

    “ယုတ်မာ​​ေသာ"၊​

    “ကိုယ့်​​အကျိုး​​စီး​​ပွား​​အတွက် လူ​တဘက်သား​​ ဒုက္ခ​​ေရာက်​​ေစတတ်​​ေသာ"၊​

    “လှည့်​​ပတ်လိမ်ညာတတ်​​ေသာ"၊​

    “ဟန်​​ေဆာင် ရက်စက်တတ်​​ေသာ"

    သူ​တစ်​​ေယာက်​​ေတာ့​​ ဘယ်တုန်း​​ကမှ မြဖစ်ခဲ့​​ဘူ​း​​။ ခုမှ ​​ေသ​​ေသချာချာ ြပန်စဉ်း​​စား​​ြကည့်​​မိတာ။ အဲလိုလူ​​​ေတွ အများ​​ြကီး​​ ြကံု​​ေတွ့​​ခဲ့​​ရဖူ​း​​တယ်။ အခုလည်း​​ မျက်စိ​​ေအာက်မှာ ြမင်​​ေနရတယ်။ သူ​တို့​​တ​​ေတွ ဘာ​​ေြကာင့်​​ ဘာအတွက် သည်လိုလုပ်​​ေနြကသလဲ​​ေတာ့​​ မ​​ေတွး​​တတ်ဘူ​း​​။ ဒါ​​ေပမယ့်​​ ဘယ်လိုအ​​ေြကာင်း​​နဲ့​​မှ သူ​တို့​​လုပ်​​ေနတဲ့​​အလုပ်​​ေတွကို မလွှဲသာမ​​ေရှာင်သာ အတူ​ပါဝင် လုပ်​​ေဆာင်​​ေနရတဲ့​​ဘဝမှာ ကိုယ်မပါဘူ​း​​ ဆိုတဲ့​​အသိဟာ ဘယ်​​ေလာက် ဝမ်း​​သာစရာ​​ေကာင်း​​သလဲ။

    အတိတ်ဘဝက ကုသိုလ်ကံ​​ေြကာင့်​​ သည်ဘဝမှာ အကုသိုလ်ကင်း​​​ေသာ လူ​မှုအသိုင်း​​အဝိုင်း​​မှာ အကုသိုလ်ကင်း​​ရာကင်း​​​ေြကာင်း​​ အဆံုး​​အမနဲ့​​ ြကီး​​ြပင်း​​ခွင့်​​ရခဲ့​​တယ်။ လူ​ြဖစ်မရှံုး​​တဲ့​​ ဘဝကိုရခဲ့​​တယ်။ သံသရာအတွက် အ​​ေြကွး​​မတင်ဘူ​း​​။ သည်နှစ်ခုနဲ့​​တင် ခုဘဝကို ​​ေကျနပ်စရာ​​ေကာင်း​​​ေနြပီ​​ေပါ့​​။

    လူ​ဆိုတာ ကိုယ့်​​ကိုယ်ကိုယ်​​ေတာ့​​ ဘုရား​​ဒကာထင်ြကတာချည့်​​ပါပဲ။ ​​ေသ​​ေတာ့​​မှသာ မယား​​ဘယ်နှစ်​​ေယာက် အ​​ေမွလုရသလဲ လူ​သိရှင်ြကား​​ ြဖစ်လာတာ။ ဒါ​​ေတာင် ခိုး​​စား​​တဲ့​​ အိမ်ကမိ​​ေအး​​​ေတွ မပါ​​ေသး​​ဘူ​း​​။ လူ​တစ်​​ေယာက်ရဲ့​​ သီလ နဲ့​​သိက္ခာကို လူ​ပံုအလယ်မှာ ြမင်ရတဲ့​​အတိုင်း​​၊​ သူ​့​​ပါး​​စပ် သူ​များ​​ပါး​​စပ်က ထုတ်​​ေဖာ်​​ေြပာဆို​​ေနတဲ့​​အတိုင်း​​ ယံုလို့​​ ဘယ်ရမလဲ။ ဘယ်သူ​မှ မ​​ေတွ့​​တဲ့​​ ဆိတ်ကွယ်ရာမှာ သူ​ဘယ်လို​​ေစာင့်​​စည်း​​သလဲ။

    စိတ်ရင်း​​အမှန်​​ေပါ်လာတဲ့​​အချိန်မှာ သူ​ဘယ်လို ြပုမူ​သလဲဆိုတာကို ြကည့်​​ရပါသတဲ့​​။ ဒါ​​ေပမယ့်​​ ဘယ်သူ​​​ေတွ သိသိ မသိသိ ကိုယ့်​​ဘာသာကိုယ်​​ေတာ့​​ မသိပဲ ဘယ်​​ေနပါ့​​မလဲ။ ကိုယ့်​​စရိုက်အမှန်ကို သူ​များ​​​ေတွသိမှာစိုး​​လို့​​ ဖံုး​​ဖိလိမ်ညာရတဲ့​​သူ​​​ေတွဟာ သူ​များ​​​ေတွ ယံုတာ မယံုတာအပထား​​၊​ သူ​့​​ဘာသူ​အရင်ဆံုး​​ ယံုြကည်သွား​​ြပီး​​ ငါက အမှန်၊​ ​​ေစတနာနဲ့​​လုပ်​​ေနတာ၊​ ဘာ​​ေြကာင့်​​ ဘာအတွက် လုပ်​​ေနတာဆိုြပီး​​ ဆင်​​ေြခ​​ေတွနဲ့​​ ဖံုး​​ဖိလှည့်​​စား​​မိပါတယ်။

     ​​ေဒဝဒတ်​​ေတာင် သူ​့​​ကိုယ်သူ​အဟုတ်ြကီး​​မှတ်ြပီး​​ သံဃာသင်း​​ခွဲတဲ့​​အထိ မိုက်တွင်း​​နက်​​ေသး​​တယ် မဟုတ်လား​​။ ကိုယ်လည်း​​ပဲ ကိုယ့်​​ဘဝကိုယ် သံုး​​သပ်တဲ့​​အခါမှာ ငါ့​​ခမျာက​​ေလး​​ ဘာြဖစ်လို့​​ သည်အမှား​​​ေတွ ကျူ​း​​လွန်လိုက်ရပါတယ် ဆိုတဲ့​​ အ​​ေြကာင်း​​ြပချက်​​ေတွကို မရှာပဲ ငါဘာ​​ေတွ လုပ်ခဲ့​​မိပါလိမ့်​​လို့​​ ​​ေဘး​​ကထွက်ြပီး​​ ြပန်​​ေတွး​​ပါတယ်။ တမင်မဟုတ်​​ေသာ်လည်း​​ သူ​များ​​ကို စိတ်ညစ်​​ေအာင် လုပ်ခဲ့​​မိတာ​​ေတွက​​ေတာ့​​ ရှိ​​ေပလိမ့်​​မယ်။

    ကိုယ့်​​စိတ်ညစ်​​ေအာင် လာလုပ်တဲ့​​သူ​​​ေတွလည်း​​ အများ​​ြကီး​​ပဲ ဥစ္စာ။ (သူ​များ​​ ​​ေသာက်ြမင်ကပ်​​ေအာင် လုပ်တဲ့​​​ေနရာမ​​ေတာ့​​ ြပိုင်စံရှား​​ဗျ) ဒါ​​ေပမယ့်​​ သူ​များ​​ဒုက္ခ​​ေရာက်​​ေအာင်​​ေတာ့​​ တစ်ခါမှ မလုပ်ဖူ​း​​တာ ​​ေသချာတယ်။ ကိုယ့်​​ကိုဒုက္ခ​​ေရာက်​​ေအာင် လာလုပ်တဲ့​​သူ​​​ေရာ မရှိဘူ​း​​လား​​ လို့​​ စဉ်း​​စား​​ြကည့်​​လိုက်​​ေတာ့​​ မရှိပါဘူ​း​​။ လူ​ဆိုတာ ကိုယ်နဲ့​​ ကိုယ့်​​ရဲ့​​ အတိတ်ကံကသာ ကိုယ့်​​ကို ဒုက္ခ​​ေပး​​လို့​​ရတာ လို့​​ ယံုြကည်တာကိုး​​။ ဒါ​​ေြကာင့်​​ သည်ဘဝမှာ အမုန်း​​​ေြကွး​​ ဘယ်သူ​့​​ကိုမှ မတင်ဘူ​း​​။ ​​ေကျး​​ဇူ​း​​​ေြကွး​​၊​ ​​ေမတ္တာ​​ေြကွး​​​ေတွ ဆပ်မကုန်​​ေအာင် တင်ခဲ့​​တာပဲ ရှိတယ်။

    ဘာ​​ေတွထား​​ခဲ့​​မလဲ ဆိုြပန်​​ေတာ့​​လည်း​​ ခုချိန်ထိ ဟုတ်ဟုတ်ြငား​​ြငား​​ ထား​​ရစ်စရာ ဘာမှ မရှိပါဘူ​း​​။ ​​ေြကွး​​​ေဟာင်း​​မဆပ်နိုင်ရံုတင် မဟုတ်ဘူ​း​​။ ​​ေြကွး​​သစ်လည်း​​ ြဖစ်ြဖစ်​​ေြမာက်​​ေြမာက် မချနိုင်​​ေသး​​ဘူ​း​​။ ကိုယ်မရှိတဲ့​​​ေနာက် သမီး​​အတွက် ဘာ​​ေတွချန်ထား​​ချင်သလဲဆိုရင် အ​​ေတွး​​အ​​ေခါ်နဲ့​​ ဆင်ြခင်တံုတရား​​​ေတွ ထား​​ခဲ့​​ချင်တယ်။ ဘာသာ​​ေရး​​အဆံုး​​အမနဲ့​​ ြမန်မာစရိုက်က​​ေလး​​​ေတွ ​​ေပး​​ခဲ့​​ချင်တယ်။ ​​ေရွှ​​ေပါ်ြမတင် တပင်တိုင်ြမနန်း​​ နဲ့​​ မထား​​ခဲ့​​ချင်ဘူ​း​​။

    ကိုယ့်​​အား​​ကိုယ်ကိုး​​ လွတ်လွတ်လပ်လပ် ​​ေပျာ်ရွှင်ကျန်း​​မာတဲ့​​ မိန်း​​မပျိုက​​ေလး​​တစ်​​ေယာက်ပဲ ြဖစ်​​ေစချင်တယ်။ ဘာပဲ​​ေြပာ​​ေြပာ ကိုယ်မရှိတဲ့​​​ေနာက် သမီး​​​ေလး​​ဖတ်ဖို့​​စာ​​ေတွ အထိုက်အ​​ေလျာက် ​​ေရး​​ခဲ့​​ြပီး​​ြပီ။ ​​ေြပာချင်တဲ့​​စကား​​၊​ ထား​​ချင်တဲ့​​အမှာ​​ေတွလည်း​​ နား​​လည်နိုင်လာတဲ့​​ တစ်​​ေန့​​​ေသာအခါအတွက် ​​ေရး​​ရစ်ခဲ့​​ြပီ။ တစ်​​ေန့​​ကျရင် အဲသည်စာ​​ေတွဖတ်ြပီး​​ သမီး​​​ေလး​​ ရယ်တဲ့​​အခါလည်း​​ ရယ်လိမ့်​​မယ်။ ြပံုး​​တဲ့​​အခါလည်း​​ ြပံုး​​လိမ့်​​မယ်။ ငိုချင်လည်း​​ ငို​​ေပါ့​​။ သူ​့​​အ​​ေဖြဖတ်သန်း​​ခဲ့​​တဲ့​​ ​​ေခတ်အခါက သည်လိုကိုး​​ လို့​​ သ​​ေဘာ​​ေပါက်လာမှာ​​ေတာ့​​ အမှန်ပဲ။ ​​ေလာ​​ေလာဆယ်မှာ​​ေတာ့​​

    “ဘာ​​ေတွ​​ေရး​​ထား​​မှန်း​​မသိပါဘူ​း​​။"

    “ဖတ်လို့​​လည်း​​ မ​​ေကာင်း​​ပဲနဲ့​​။"

    “ကာတွန်း​​ပဲ ​​ေရး​​ပါလား​​။"

    လို့​​ အား​​​ေပး​​​ေနတဲ့​​သမီး​​​ေလး​​ဟာ သူ​့​​အ​​ေဖကို စာ​​ေတွဆက်​​ေရး​​​ေန​​ေစဖို့​​ တွန်း​​အား​​လည်း​​​ေပး​​တယ်။ အဲသည်စာ​​ေတွထဲမှာ အဆိပ်အ​​ေတာက်​​ေတွ မပါ​​ေစဖို့​​ အသိတရား​​ကိုလည်း​​ ​​ေပး​​တယ်။ အမှန် နဲ့​​အမှား​​၊​ တရား​​မှု နဲ့​​ မတရား​​မှု​​ေတွ အြကား​​မှာ ဘယ်လိုရပ်တည်ရသလဲဆိုတာ သူ​ကိုယ်တိုင်ြဖတ်သန်း​​ခဲ့​​ရတဲ့​​ ဘဝအ​​ေတွ့​​အြကံုအရ သိလာပါလိမ့်​​မယ်။ သူ​့​​အ​​ေဖ ဘယ်လိုလူ​စား​​မျိုး​​လဲ ဆိုတာကို​​ေတာ့​​ အဲဒီစာ​​ေတွကတဆင့်​​ အကဲခတ်နိုင်လိမ့်​​မယ် ​​ေမျှာ်လင့်​​ရတာပဲ။

    ​​ေနာက်ဘဝအတွက် သယ်သွား​​စရာ ​​ေကာင်း​​မှုကုသိုလ်​​ေတွ​​ေကာ ဘယ်​​ေလာက်လုပ်ခဲ့​​ြပီလဲ လို့​​ သယ်စရာအထုပ်က​​ေလး​​ကို တစ်ခါြပန်ချိန်ြကည့်​​ြပန်​​ေတာ့​​ တယ်ြပီး​​ အား​​ရ​​ေကျနပ်​​ေလာက်စရာ မရှိပါဘူ​း​​။ မဟုတ်တာ မလုပ်ရံုပဲ ရှိ​​ေသး​​တယ်။ ဟုတ်တာ​​ေတွလည်း​​ မလုပ်ရ​​ေသး​​ဘူ​း​​။ ဒါန​​ေရာ သီလ​​ေရာ ဘာဝနာပါ သူ​ငယ်တန်း​​အဆင့်​​က မတက်​​ေသး​​ဘူ​း​​။

     ဝိပဿနာဘက်မှာဆို သမာဓိ​​ေတာင် မတည်​​ေသး​​ဘူ​း​​။ (​​ေသာတာပန်တည်​​ေနြပီဆိုတဲ့​​ အဆို​​ေတာ်ရုပ်ရှင်မင်း​​သမီး​​​ေတွကို အား​​ကျမိပါရဲ့​​) ခု​​ေနများ​​ ​​ေသသွား​​လို့​​က​​ေတာ့​​ ငရဲ​​ေတာ့​​ ကျချင်မှကျမယ်။ နတ်ြပည်​​ေတာ့​​ မ​​ေရာက်နိုင်တာ ​​ေသချာတယ်။ ​​ေမ့​​ပင်​​ေအာက်မဝင်ခင် ​​ေသ​​ေသချာချာ စဉ်း​​စား​​တာ​​ေတာင်မှ ​​ေလာက်​​ေလာက်လား​​လား​​ ြပစရာကုသိုလ် ဘာတစ်ခုမှ မရှိဘူ​း​​။ ​​ေညာင်​​ေစ့​​က​​ေလး​​​ေတွ မွစာကျဲြပီး​​ ဘယ်ဟာကိုမှ အမည်​​ေဖာ်လို့​​ မရတာ။

    ဘယ်​​ေညာင်​​ေစ့​​မှ အပင်​​ေပါက်လာတာလည်း​​ မြမင်မိဘူ​း​​။ သည်​​ေတာ့​​မှ မ​​ေသခင် ​​ေတာ်​​ေတာ်စု​​ေဆာင်း​​ယူ​ရမယ့်​​ ကုသိုလ်​​ေြကွး​​​ေတွကို ြမင်မိပါ​​ေတာ့​​တယ်။ အဖိုး​​ြကီး​​အို ခါး​​ကုန်း​​ကုန်း​​ မ​​ေသပါနဲ့​​ဦး​​ဆို ​​ေသမင်း​​ကို အချိန်ပို​​ေတာင်း​​ြပီး​​ လုပ်ကိုလုပ်ရမယ့်​​အလုပ်က​​ေတာ့​​ တရုတ်အား​​ထား​​ရဦး​​မယ်ဆိုတဲ့​​ အလုပ်ပါပဲ။ ​​ေနာင်ဆိုတဲ့​​ကိစ္စ​​ေတွဟာ ​​ေနာက်တစ်နာရီ​​ေတာင် ​​ေသချာတာမဟုတ်ဘူ​း​​။ ဒါမပါပဲ သံသရာ​​ေလျှာက်ခဲ့​​​ေပါင်း​​များ​​ြပီ။

     ​​ေနာင်ဘဝမှာ ငရဲမကျဖို့​​ ​​ေသချာ​​ေပါက်​​ေြပာနိုင်ရ​​ေအာင် ကိုယ်လည်း​​ ဘယ်တုန်း​​ကမှ ​​ေသာတာပန်တည်ထား​​တာ မဟုတ်ဘူ​း​​။ ​​ေနာင်မှလို့​​ ​​ေြပာ​​ေြပာြပီး​​ ​​ေန့​​​ေရွှ့​​ည​​ေရွှ့​​ ​​ေရွှ့​​လာခဲ့​​တာ ဘယ်လိုမှ မ​​ေသချာ​​ေတာ့​​ဘူ​း​​ဆိုတဲ့​​အသိက ခုရက်ပိုင်း​​အတွင်း​​မှာ ​​ေတာ်​​ေတာ်ခိုင်မာလို့​​ လာပါတယ်။ ဘာြဖစ်လို့​​ဆို​​ေတာ့​​ ကိုယ်တို့​​ ဗုဒ္ဓသာသနာ​​ေတာ်ြကီး​​က ​​ေနာင်ဘဝထိ​​ေအာင် မ​​ေစာင့်​​နိုင်​​ေတာ့​​တာ သိသာထင်ရှား​​လာမှကိုး​​။

    အဘွား​​​ေတွလက်ထက်တုန်း​​က​​ေတာ့​​ ြမန်မာ​​ေတွ တစ်​​ေယာက်နဲ့​​တစ်​​ေယာက် ​​ေတွ့​​ြကဆံုြကရင် ြမန်မာ့​​အသိုင်း​​အဝိုင်း​​လယ်မှာ မျက်နှာပန်း​​လှတဲ့​​ဘဝက ​​ေကျာင်း​​ဒကာ ​​ေကျာင်း​​အမ၊​ ဘုရား​​ဒကာ ဘုရား​​အမ ဘဝပါပဲ။ အနည်း​​ဆံုး​​​ေတာ့​​ ရဟန်း​​ဒကာ ရဟန်း​​အမြဖစ်မှ ​​ေသရင်​​ေတာင် ​​ေရွှထီး​​က​​ေလး​​ ရံလို့​​ရတယ်။ ရွာမှာ အမယ်ြကီး​​အိုမှန်ရင် ဥပုသ်​​ေန့​​ ဘုန််း​​ြကီး​​​ေကျာင်း​​ မ​​ေရာက်တဲ့​​သူ​ မရှိဘူ​း​​။ ရွာမှာ ဘုန်း​​ြကီး​​ဆိုတာ သူ​ြကီး​​အထက်က အာဏာတည်တယ်။ သွား​​ရင်း​​လာရင်း​​ ဘုန်း​​ြကီး​​ရဟန်း​​​ေတွ့​​ရင် အရိပ်​​ေတာင် မနင်း​​မိ​​ေအာင် ​​ေရှာင်တယ်။

     အ​​ေဖအ​​ေမလက်ထက်ကျ​​ေတာ့​​ အိမ်မှာ ခံဆွမ်း​​ရပ်ဆွမ်း​​ ရှိတယ်။ ​​ေကျာင်း​​ကို ပို့​​ဆွမ်း​​ရှိတယ်။ အိမ်မှာ မနက်လင်း​​တာနဲ့​​ ပရိတ်​​ေခွ တရား​​​ေခွဖွင့်​​တယ်။ အပတ်စဉ်မပျက် ဘုရား​​တက် ပုတီး​​စိတ်တယ်။ ကိုယ့်​​လက်ထက်​​ေရာက်တဲ့​​အခါမှာ​​ေတာ့​​ အိမ်ကဘုရား​​​ေတာင် ​​ေရဆွမ်း​​ပဲ ကပ်နိုင်တယ်။ ဘုန်း​​ြကီး​​ဆိုတာ ဆွမ်း​​​ေကျွး​​ရှိမှ အိမ်ပင့်​​ကပ်နိုင်တဲ့​​ဘဝ ​​ေရာက်လာတယ်။ ညအိပ်ယာဝင် ပုဆိန်​​ေပါက် ဦး​​သံုး​​ြကိမ်ချဖို့​​ ​​ေမ့​​တယ်။

    လက်​​ေထာက်ဆရာဝန်ဘဝက ကျီး​​နဲ့​​ဖုတ်ဖုတ် ​​ေဆး​​ခန်း​​က​​ေလး​​မှာ ငုတ်တုတ်ထိုင်တုန်း​​ကမှ ပရိတ်ြကီး​​ ၁၁ သုတ်ကို ကုန်​​ေအာင် ရွတ်ြဖစ်​​ေသး​​တယ်။ ြပန််​​ေတွး​​ြကည့်​​​ေတာ့​​ ကိုယ့်​​ကိုယ်ကိုယ်သာ ဟုတ်လှြပီ မှတ်​​ေနတာ။ ဘုရား​​​ေဝး​​ တရား​​​ေဝး​​ နဲ့​​ ြကီး​​​ေလမိုက်​​ေလ ြကီး​​မိုက်​​ေတွထဲမှာ ကိုယ်​​ေရှ့​​ဆံုး​​က ပါ​​ေနတယ်။ ကိုယ့်​​သမီး​​လက်ထက်ကို​​ေရာက်တဲ့​​အခါ အိမ်မှာအာရံုဆွမ်း​​ကပ်ရင် သူ​က အိပ်ယာက မထ​​ေသး​​ဘူ​း​​။ ​​ေမွး​​​ေန့​​ နဲ့​​ နာ​​ေရး​​မဟုတ်ရင် ဘုန်း​​ြကီး​​​ေကျာင်း​​ဆိုတာ သွား​​စရာလို့​​ သူ​မထင်ဘူ​း​​။ နှစ်​​ေတွ ြကာလာတာနဲ့​​အမျှ ကိုယ်တို့​​ဘဝဟာ သာသနာနဲ့​​ ကင်း​​ကွာလာတယ် မဟုတ်ဘူ​း​​လား​​။

    သာသနာဘက်ကလည်း​​ သိသိသာသာြကီး​​ကို ​​ေြပာင်း​​လဲလာတာ ​​ေြကာက်ခမန်း​​လိလိပါပဲ။ ဆရာဒကာဆက်ဆံ​​ေရး​​​ေတွက ဆန်​​ေပး​​​ေဆး​​ရတဲ့​​ Service Business ြဖစ်မှန်း​​မသိြဖစ်လာတယ်။ အိမ်ပင့်​​ဆွမ်း​​ကပ်၊​ ဝတ္ထုသကင်္န်း​​လှူ​၊​ ပရိတ်နာ၊​ ​​ေရစက်ချြပီး​​ရင် ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်တစ်​​ေယာက်အ​​ေနနဲ့​​ တာဝန်​​ေကျသွား​​ြပီ လို့​​ ယူ​ဆတယ်။ ပရိတ်ရွတ် တရား​​နာအလုပ်​​ေလာက်ကို အာရံုမစိုက်ပဲ ြငိမ်ြငိမ်ထိုင်နား​​​ေထာင်လိုက်ရံုနဲ့​​ အန္တရာယ်ကင်း​​ ​​ေဘး​​ရှင်း​​သွား​​မယ် လို့​​ ယံု​​ေနတယ်။ ယံုြကည်မှ အကျိုး​​​ေပး​​တာ​​ေတာ့​​ မှန်ပါတယ်။

    ဒါ​​ေပမယ့်​​ အဲဒီလိုမျိုး​​ တရား​​နာပရိသတ်ြကီး​​ရဲ့​​သ​​ေဘာထား​​အမှန်ကို ဘူ​တန်​​ေရာက်တုန်း​​က သ​​ေဘာ​​ေပါက်ခဲ့​​တယ်။ သူ​တို့​​က အိမ်မှာ အန္တရာယ်ကင်း​​​ေအာင် ဘုန်း​​ြကီး​​​ေတွပင့်​​ြပီး​​ သံုး​​ရက်လံုး​​လံုး​​ ပဌာန်း​​ရွတ်သလိုရွတ်​​ေစတယ်။ ဆွမ်း​​ကွမ်း​​ အ​​ေဖျာ်ယမကာ လို​​ေလ​​ေသး​​မရှိ ြဖည့်​​ဆည်း​​ြပီး​​ အိမ်ရှင်​​ေရာ ဧည့်​​သည်ပါ ကုန်း​​​ေန​​ေအာင် ရှိခိုး​​တယ်။ ဧည့်​​သည်ထမင်း​​​ေကျွး​​ြပီး​​တာနဲ့​​ ​​ေဘး​​ချင်း​​ကပ်အခန်း​​ထဲမှာ ကက်ဆက်ဖွင့်​​ြပီး​​ ဒစ္စကိုကြက​​ေရာ။

    ဘုန်း​​ြကီး​​​ေတွက သူ​တို့​​ဘာသူ​တို့​​ဆက်ရွတ်​​ေနရံုနဲ့​​ သူ​တို့​​အိ်မ်ထဲ သရဲမိစ္ဆာ မလာနိုင်​​ေတာ့​​ဘူ​း​​​ေပါ့​​​ေလ။ တို့​​ဆီမှာလည်း​​ နှစ်ဆန်း​​တစ်ရက်​​ေန့​​ဆိုရင် ကိုယ့်​​အရပ်ထဲ သရဲမလာ​​ေအာင် ဘုန်း​​ြကီး​​​ေတွပင့်​​ြပီး​​ ကမ္မဝါဖတ်ြကတာ သည်သ​​ေဘာပါပဲ။

    သည်က​​ေန့​​​ေခတ် တရား​​ပွဲ​​ေတွ စည်ကား​​လာပံုမျိုး​​ကလည်း​​ ဝမ်း​​သာမိ​​ေသာ်ြငား​​ စိတ်ထဲမှာ ​​ေြကာက်​​ေြကာက်လာတယ်။ ြကာနီကန်ဆရာ​​ေတာ် ဘယ်လိုအြဖစ်ဆိုး​​ရရှာသလဲဆိုတာ အဲသည် ဓမ္မကထိကဆရာ​​ေတာ်က​​ေလး​​​ေတွကို ​​ေြပာြပချင်မိတယ်။ အ​​ေဟာအ​​ေြပာ​​ေကာင်း​​တာ သံသယမရှိ​​ေပမယ့်​​ ကံထရိုက်စံနစ်နဲ့​​ တစ်ပွဲပုတ်ြပတ် ဘယ်​​ေဈး​​ဆိုတာမျိုး​​ြကီး​​ ြကား​​မိ​​ေတာ့​​ ြပည်တန်ပတ္တြမား​​ ရက်တက်ရည်နဲ့​​ လဲစား​​တဲ့​​ ​​ေကာသလ္လအိပ်မက်ကို ​​ေမ့​​လို့​​မရြပန်ဘူ​း​​။

    ကျွတ်ထိုက်သသူ​ နတ်လူ​ြဗဟ္မာ​​ေတွ ဘယ်​​ေလာက်များ​​မများ​​ မသိ​​ေပမယ့်​​ လမ်း​​ပိတ်ကား​​ပိတ် ကိုယ်စိတ်အ​​ေနှာက်အယှက်ြဖစ်မယ့်​​သူ​​​ေတွက ဘာသာြခား​​​ေတွချည့်​​ပဲ​​ေတာ့​​ ဟုတ်မယ် မထင်ပါဘူ​း​​။ ဒီအြဖစ်အပျက်ကို ကိုယ်ချင်း​​စာမိသွား​​တာက​​ေတာ့​​ ကာလကတ္တား​​ ြမန်မာဘုန်း​​ြကီး​​​ေကျာင်း​​မှာတည်း​​တုန်း​​က ​​

    ေကျာင်း​​ပတ်ပတ်လည် ​​ေလာ်စပီကာအြကီး​​ြကီး​​​ေတွ ဟိုဘက်ကလာဖွင့်​​ သည်ဘက်ကလာဖွင့်​​လုပ်ြကတဲ့​​ ဝတ်ြပုဆု​​ေတာင်း​​ပွဲ​​ေတွ​​ေြကာင့်​​ ဆရာ​​ေတာ်ခမျာ ထွက်လည်း​​​ေြပး​​လို့​​မရနဲ့​​ ဒုက္ခြကီး​​စွာ ​​ေရာက်တဲ့​​အ​​ေြကာင်း​​ ​​ေြပာြပတဲ့​​အခါမှာပါ။ ကိုယ်တိုင်လည်း​​ လမ်း​​သွား​​​ေနရင်း​​က ြမို့​​လည်​​ေခါင် လူ​အစည်ဆံုး​​​ေနရာ​​ေတွမှာ ​​ေဖွး​​​ေဖွး​​လှုပ်​​ေန​​ေအာင် လမ်း​​ပိတ်ြပီး​​ ဝတ်ြပုပွဲလုပ်​​ေနြကတဲ့​​အခါမှာ ဘာသာ​​ေရး​​အထွဋ်အြမတ်ဆိုတဲ့​​သ​​ေဘာထက် အင်အား​​ြပတဲ့​​ရည်ရွယ်ချက်က ​​ေတာ်​​ေတာ်သိသာထင်ရှား​​​ေနတာ ​​ေတွ့​​လိုက်ရပါတယ်။ ကိုယ့်​​ဆီမှာ သည်လို အ​​ေလ့​​အထမျိုး​​နဲ့​​

    “​​ေသွး​​​ေအး​​လို့​​ မ​​ေနသင့်​​ြပီ။"

    ဆိုြပီး​​ ​​ေသွး​​မဆူ​ဆူ​​​ေအာင် နှိုး​​​ေဆာ်​​ေနတာလည်း​​ ဟိုဘက်ကလူ​​​ေတွနဲ့​​ ဘာမှ မြခား​​သလိုပါပဲ။

    သာသနာ​​ေတာ် မြငှိုး​​နွမ်း​​ရ​​ေအာင် ထိန်း​​သိမ်း​​​ေစာင့်​​​ေရှာက်ဖို့​​ အ​​ေရး​​တြကီး​​ လိုအပ်​​ေနတာက​​ေတာ့​​ ြငင်း​​စရာ မရှိပါဘူ​း​​။ ဒါ​​ေပမယ့်​​ အခုထိန်း​​သိမ်း​​​ေနတဲ့​​နည်း​​က​​ေတာ့​​ မဟုတ်​​ေသး​​ပါဘူ​း​​။ ြမန်မာလူ​မျိုး​​​ေတွဟာ ဘာသာတရား​​ကိုင်း​​ရှိုင်း​​တာက​​ေတာ့​​ ဘယ်​​ေကျာက်စာရှာဖတ်ဖတ် သိသာပါလိမ့်​​မယ်။ ဒါ​​ေပမယ့်​​ ​​ေကျာက်စာ​​ေတွရဲ့​​ အဆံုး​​သတ်မှာ သူ​ြပုတဲ့​​ ကုသိုလ်ကို ​​ေနှာက်ယှက်ဖျက်ဆီး​​မယ့်​​သူ​​​ေတွအတွက် ကျိန်စာ​​ေတွ တိုက်ထား​​ခဲ့​​တာလည်း​​ ဖတ်ရမှာပါ။

    ဘုရား​​ရှင်ရဲ့​​သာသနာ​​ေတာ်မှာ ငါဘုရား​​ထား​​ခဲ့​​​ေသာ သာသနာအား​​ ​​ေနှာက်ယှက် ဖျက်ဆီး​​ပိတ်ပင်သူ​တို့​​အား​​ ဘယ်လိုဆိုး​​ကျိုး​​ငရဲ ခံစား​​ရ​​ေစဆိုတဲ့​​ စကား​​မျိုး​​ကို ဘယ်ကျမ်း​​ဂန်ကမှ မထွက်ပါဘူ​း​​။ ဘယ်ဘာသာကို ကိုး​​ကွယ်ယံုြကည်သူ​ပဲြဖစ်ြဖစ် သံသရာမှ လွတ်ရာလွတ်​​ေြကာင်း​​ကို ရှာလိုလျှင် မည်သူ​မဆို

    “လာလှည့်​​၊​ ြကည့်​​လှည့်​​၊​ ကျင့်​​လှည့်​​"

    လို့​​ပဲ ဖိတ်​​ေခါ်ပါတယ်။

    အိန္ဒိယမှာ သာသနာကွယ်​​ေပျာက်လို့​​ သံဃာ​​ေတာ်​​ေတွ ဘယ်လိုထိန်း​​သိမ်း​​ ​​ေစာင့်​​​ေရှာက်ခဲ့​​ရတယ်ဆိုတာကို ​​ေသွး​​​ေချာင်း​​စီး​​​ေနတဲ့​​ သမိုင်း​​မှတ်တမ်း​​​ေတွမှာ ဖတ်လို့​​ ရနိုင်ပါ​​ေသး​​တယ်။ ဒါ​​ေပမယ့်​​ သာသနာ​​ေတာ်ဆိုတာ အင်ပါယာများ​​လို ​​ေြမပံု​​ေပါ်မှာ အ​​ေရာင်ြခယ်ြပီး​​ သိမ်း​​ပိုက်ချဲ့​​ထွင်လို့​​ ရတဲ့​​အရာမျိုး​​လို့​​ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်​​ေတွက မယံုြကည်ပါဘူ​း​​။ နှလံုး​​သား​​ထဲမှာ အ​​ေသွး​​အသား​​ထဲမှာ သား​​စဉ်​​ေြမး​​ဆက် လက်ဆင့်​​ကမ်း​​ ထိန်း​​သိမ်း​​လာရမယ့်​​ ယံုြကည်မှုတစ်ခုလို့​​သာ သ​​ေဘာ​​ေပါက်ပါတယ်။

    ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်​​ေတွရဲ့​​ စိတ်နှလံုး​​မှာ ဘုရား​​၊​ တရား​​၊​ သံဃာကို ယံုြကည်သက်ဝင်ြခင်း​​ ကင်း​​မဲ့​​သွား​​တဲ့​​​ေန့​​ဟာ သာသနာကွယ်​​ေပျာက်တဲ့​​​ေန့​​ပါပဲ။ အဲဒီရက်ကို​​ေရာက်ဖို့​​ သိပ်​​ေတာ့​​ မလို​​ေတာ့​​ပါဘူ​း​​။ အဲဒါ သူ​များ​​ဘာသာ​​ေတွက အတင်း​​ဝင်လာြပီး​​ ဝါး​​ြမိုအနိုင်ကျင့်​​လို့​​ မထင်ပါနဲ့​​။ မိမိကိုယ်၌က သက်ဝင်ယံုြကည်မှု သဒ္ဒါတရား​​ အား​​နည်း​​သွား​​လို့​​ပါ။

     ​​ေမတ္တာသုတ်ရွတ်တဲ့​​ ဘုန်း​​ြကီး​​​ေတွကို လမ်း​​မ​​ေပါ်တုတ်နဲ့​​ရိုက်တာလည်း​​ ြမန်မာ​​ေတွပါပဲ။ ​​ေငွြကာရံ မစိုး​​ရိမ်ကို ​​ေြမလှန်သလိုလှန်ြပီး​​ ထမီစုတ်ရှာ တီဗီထဲရိုက်ြပတာလည်း​​ ြမန်မာ​​ေတွပါပဲ။ အခုလက်ရှိမှာ ြကည့်​​ဦး​​မလား​​။ ဝီစီသံနဲ့​​ အဆုတ်အတက် သွက်လက်ညီညာစွာ ဘူ​ဒိုဇာပါ တမဟုတ်ချင်း​​တက်​​ေမာင်း​​ြပီး​​ ၁၅မိနစ်နဲ့​​ အိမ်အြပီး​​ြဖိုနိုင်တဲ့​​ ဥက္ကံဆရာ​​ေတာ်များ​​ဟာလည်း​​ ​​ေထရဝါဒသကင်္န်း​​များ​​နဲ့​​ ြဖစ်ပါတယ်။

     သိန္နီနယ် လား​​ရှိုး​​က ရွာြဖိုး​​အံု့​​ဆင် ခါမိုး​​ဟုတ်မထင်ဆိုတဲ့​​ ဘုန်း​​ဘုန်း​​များ​​က​​ေရာ ကံဦး​​၊​ မန်ဆူ​၊​ ပန်အုပ်က ​​ေတွ့​​​ေနကျရုပ်​​ေတွလည်း​​ မဟုတ်ပဲနဲ့​​။ ဒီပံုစံနဲ့​​ဆိုရင်​​ေတာ့​​ ​​ေနာက်ဘဝ ​​ေန​​ေနသာသာ ၂၀၁၅ ထိ​​ေအာင် သာသနာတည်ဖို့​​ မနည်း​​ြကိုး​​စား​​ရဦး​​မယ် ထင်ပါတယ်။ (အာဏာနဲ့​​ သာသနာကို လက်မရွံ့​​တမ်း​​ လဲဝံ့​​သူ​​​ေတွ ဒု နဲ့​​ ​​ေဒး​​) စု​​ေတစိတ်ကျလို့​​ ​​ေနာင်ဘဝကျမှဆိုရင်​​ေတာ့​​ မရှိ​​ေတာ့​​ဖို့​​များ​​ပါတယ်။

    ကိုယ့်​​ကိုယ်ကိုယ် ​​ေသခါနီး​​ြပီလို့​​ သတိထား​​မိလို့​​ တရား​​ဓမ္မနှလံုး​​သွင်း​​ြပီး​​ ြငိမ်း​​​ေအး​​ရာရှာချင်တဲ့​​သူ​အဖို့​​ အခွင့်​​အ​​ေရး​​ဆိုတာ ​​ေနာက်တစ်ခါ လာစရာ မကျန်​​ေတာ့​​ပါလား​​ လို့​​ ​​ေတွး​​မိတာပါ။ သူ​များ​​အ​​ေြကာင်း​​လည်း​​ မ​​ေြပာတတ်ပါ။ စပ်မိစပ်ရာ ကွိစိကွစ​​ေတာ့​​ ြဖစ်ကုန်ပါြပီ။

    သည်စာကိုဖတ်ြပီး​​ ​​ေသခါနီး​​ြကီး​​​ေတွကို မျက်စိထဲြမင်​​ေယာင်လာမယ် ဆိုရင်​​ေတာ့​​ ဟိုး​​အ​​ေပါ်​​ေထာင့်​​က လိ​​ေမ္မာ်​​ေရာင်တီရှပ်ဝတ်ထား​​တဲ့​​ က​​ေလး​​ရုပ်မ​​ေပျာက်တ​​ေပျာက် ​​ေသခါနီး​​က​​ေလး​​ကိုပဲ ြမင်​​ေယာင်ြပီး​​ က​​ေလာ်တုပ်လိုက်ပါ​​ေနာ်။ တြခား​​လူ​​​ေတွ ​​ေလျှာက်​​ေလျှာက် မ​​ေတွး​​နဲ့​​။ သူ​တို့​​က ​​ေနဦး​​မှာ အြကာြကီး​​။ အခုမှ အကွက်​​ေတွက ခင်း​​လို့​​​ေကာင်း​​တုန်း​​။ ငါး​​တန်း​​နဲ့​​ြပိုင် ဘယ်သူ​နိုင်လည်း​​ လုပ်တယ်။ ချစ်စရာ့​​အရွယ် ဆွဲစား​​မယ်လည်း​​ တတ်တယ်။ ဘယ်သူ​့​​ကိုမဆို

    “ဟဲ့​​အ​​ေကာင်။ လူ​့​​ြပည်ြငီး​​ပလား​​။ နတ်ထီး​​​ေပျာ်​​ေတာ့​​။"

    လို့​​ မိန့်​​လိုက်ရင် တစ်ခွန်း​​ရယ်။ ​​ေသြပီဆရာ​​ေတာင် ဆက်​​ေရး​​နိုင်မှာ မဟုတ်ဘူ​း​​။ ​​ေသ​​ေဖာ်သွား​​မညှိပါနဲ့​​။ ကွကိုယ် ​​ေအး​​​ေဆး​​​ေသတာပဲ ​​ေကာင်း​​ပါတယ်​​ေနာ့​​။ အပံုမ​​ေဝး​​ဘု ​​ေရာက်လုပါြပီ​​ေလ။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.