• “​ေစာင့်​ေလမျိုး​နွယ် ကိုယ်နား​လည်သ​ေလာက်”

    “​ေနအရုဏ် ​ေရာင်နီကျင်း​ ကွင်း​တစ်ဘက်က​ေနာ် လင်း​ြကက်က​ေအာ်သရှင့်​။ ကျုပ်တို့​ရွာထိပ်တ​ေခါ်​ေလး​ဆီက အ​ေဝး​ေကျာင်း​ေပါ် ​ေရှး​ေခါင်း​ေလာင်း​သံ​ေဆာ် တ​ေဒါက်​ေဒါက်ပါ့​ေနာ် ​ေခါက်​ေခါက်ြက​ေသာ် ရွာဘက် အိမ်ဘက် ကုလား​တက် ​ေခါက်သံ​ေမာ်”

    တဲ့​။

    အညာမှာ ရွာမှာဆိုရင်​ေတာ့​ မနက်လင်း​အား​ြကီး​ မျက်စိနှစ်လံုး​ပွင့်​တယ်ဆိုတာနဲ့​ အရင်ဆံုး​ ြကား​ရတဲ့​အသံဟာ ဘုန်း​ြကီး​ေကျာင်း​က ကုလား​တက်​ေခါက်သံ။ အရင်ဆံုး​ လုပ်ရတဲ့​အလုပ်က ဆွမ်း​ချက်ဖို့​။ အဖွား​တို့​ဆိုရင်​ေတာ့​ မျက်နှာသစ်၊​ သနပ်ခါး​လိမ်း​ြပီး​တာနဲ့​ ဘုရား​ရှိခိုး​ အမျှအတမ်း​ေဝဖို့​ပါပဲ။ ြပီး​တာနဲ့​ ​ေဈး​သွား​တဲ့​သူကသွား​၊​ ပရိတ်​ေခွက​ေလး​ဖွင့်​ြပီး​ အိမ်မှာ တံြမက်စည်း​လှဲတဲ့​သူကလှဲ။ ​ေန့​တစ်​ေန့​ရဲ့​ အစကို ကျက်သ​ေရ မဂင်္လာရှိရှိနဲ့​ စြကသတဲ့​။

    ညအိပ်ယာဝင်​ေတာ့​လည်း​ပဲ ​ေြခလက်​ေဆး​၊​ ဘုရား​ရှိခိုး​ြပီး​မှ ​ေခါင်း​အံုး​နဲ့​ေခါင်း​နဲ့​ထိရင် လက်က​ေလး​ချိုး​ကာချိုး​ကာ ဂုဏ်​ေတာ်ကိုး​ပါး​၊​ ၂၄ ပစ္စည်း​ တတ်သ​ေရွ့​မှတ်သ​ေရွ့​ ပုတီး​ဝတ်က​ေလး​ြဖည့်​ြပီး​မှ အိပ်​ေပျာ်ြကရတာဟာ ကိုယ့်​လူြကီး​မိဘများ​က သွန််သင်​ေလ့​ကျင့်​ေပး​ထား​တဲ့​ အ​ေလ့​အထပါပဲ။

    ဘယ်အရွယ်ကတည်း​က စသင်ထား​သလဲ မသိပါဘူး​။ မှတ်မိ​ေလာက်တဲ့​ အချိန်မှာ အား​လံုး​ အသား​ေသ​ေနြပီ။ အဖွား​နဲ့​အ​ေမဟာ သူတို့​မိဘဘက်က မိဆိုင်ဖဆိုင် ရိုး​ရာနတ်ကိုး​တဲ့​ အလုပ်ကို ဝါဝင်ဝါထွက် ဝတ်မပျက် လုပ်​ေပမယ့်​ ကိုယ်​ေတွကျ​ေတာ့​ ရတနာသံုး​ပါး​ကလွဲရင် နတ်ကိုး​ကွယ်တာ၊​ ဘိုး​ေတာ်ဝိဇ္ဇာ ကိုး​ကွယ်တာကို အကျင့်​မလုပ်ဘူး​။ သရဏဂံုကို ညစ်နွမ်း​ေစတယ် လို့​ အြမဲ​ေြပာတယ်။ အိမ်မှာဆိုရင် နတ်အုန်း​လည်း​ မရှိဘူး​။

    ဦး​ရှင်ြကီး​လည်း​ မတင်ဘူး​။ ​ေရွှဘုန်း​ပွင့်​ဘုရား​မှာ လုပ်တဲ့​ တရား​ပွဲ​ေတွကို မပျက်မကွက် နာ​ေလ့​ရှိသလို စူပါဟိုက်ကထွက်တဲ့​ တရား​ေခွ​ေတွကိုလည်း​ အိမ်မှာ မြကာခဏ ဖွင့်​ြပီး​နာ​ေလ့​ရှိတယ်။ ဒါ​ေြကာင့်​ ကိုယ်တို့​ဟာ စာလာရယ် ဥပစာလာရယ် သီသုပစာလာရယ်ဆိုတဲ့​ ရှင်သာရိပုတ္တရာ ကိုယ်​ေတာ်ြကီး​ရဲ့​ နှမ​ေတွကို နံမယ်နဲ့​တကွ အလွတ်ရတယ်။ ကျန်တာ​ေတွဆိုရင်​ေတာ့​ ​ေြပာမ​ေနနဲ့​။ အိမ်မှာ စကား​ေြပာတဲ့​အခါမှာလည်း​ ဘယ်အခါမဆို ပံုတိုပတ်စ ဇာတ်နိပတ်များ​နဲ့​ သိုင်း​ကာဝိုင်း​ကာ ​ေြပာ​ေလ့​ရှိတယ်။

    ဒါ​ေပမယ့်​ သူတို့​လူြကီး​ေတွ ​ေသလို့​သာသွား​ေရာ နင်ဘယ်ဘာသာကို မ​ေြပာင်း​နဲ့​။ ဘာသာြခား​နဲ့​ မယူနဲ့​ တစ်ခွန်း​တစ်​ေလ​ေတာင် မှာြကား​ မသွား​ဖူး​ပါဘူး​။ ​ေစာင့်​ေလမျိုး​နွယ်ဆိုတဲ့​ ကိစ္စဟာ ကိုယ်တို့​အမျိုး​ေတွထဲမှာ စကား​ထဲထည့်​ေြပာစရာ မလိုသ​ေလာက်ကို ရှိတယ်။ အ​ေဖ့​ဘက် အ​ေမ့​ဘက် ဘယ်အမျိုး​ထဲရှာြကည့်​ြကည့်​ တရုတ်၊​ ကုလား​၊​ ဘာသာြခား​ဆိုတာ မူး​လို့​ေတာင် ရှူစရာ မရှိဘူး​။ သိမှီ​ေမး​ြမန််း​ထား​လို့​ရတဲ့​ ​ေဆွစဉ်ခုနစ်ဆက် မတိုင်ခင်ကတည်း​က ​ေနှာလာရင်​ေတာ့​ ဘယ်တတ်နိုင်မလဲ။ လူသား​မျိုး​နွယ်ဆိုတာ သည်လိုပဲ ​ေရာ​ေနှာစီး​ဆင်း​တဲ့​အခါလည်း​ ရှိမှာပဲ။

    မ​ေရာရဘူး​ မ​ေနှာရဘူး​လို့​ အတင်း​ြကီး​ တား​ြမစ်ပိတ်ပင်ထား​လို့​ မဟုတ်ပါဘူး​။ ယဉ်​ေကျး​မှု၊​ ဓ​ေလ့​ထံုး​စံ၊​ အယူဝါဒချင်း​ မျိုး​မတူ ဇာတ်ြခား​တဲ့​အခါ ကိုယ်နဲ့​ အတူတူလို မခံစား​ရလို့​၊​ ကိုယ်​ေတွနား​လည်တဲ့​စကား​နဲ့​ပဲ ​ေြပာရရင် အထံု​ေရစက် အတူမပါခဲ့​လို့​ ဖူး​စာဆံုတဲ့​ အထိ​ေတာ့​ မ​ေရာက်ခဲ့​တာ ထင်ပါတယ်။ (​ေနာက်ကျမှ ​ေမာ်နီကာဘလူး​ချီး​တို့​၊​ နာအိုမီကင်း​ဘဲလ်တို့​က အတင်း​လာယူခိုင်း​ရင်​ေတာ့​ ဒုက္ခပါပဲ။)

    သူငယ်ချင်း​ အ​ေပါင်း​အသင်း​ထဲမှာ​ေတာ့​ လည်ပင်း​ဖက်ြပီး​ ရင်း​ရင်း​နှီး​နှီး​ေပါင်း​ေနတဲ့​ ဘာသာမတူ လူမျိုး​မတူတဲ့​သူ​ေတွ ​ေတာ်​ေတာ်များ​များ​ အရှိသား​ပဲ။ သူတို့​ေတွနဲ့​လိုက်ြပီး​ ဘုရား​ေကျာင်း​လည်း​ တက်ဖူး​တယ်။ စမိုင်လည်း​ စား​ဖူး​တယ်။ အိမ်ကလူြကီး​ေတွ အ​ေနနဲ့​ အဲသည်ကိစ္စများ​ ​ေခါင်း​ထဲထည့်​စိတ်ပူစရာကို မလိုခဲ့​ဘူး​။ ဘုရား​ေရှ့​ ကား​ြဖတ်​ေမာင်း​သွား​ရင်​ေတာင် အလိုလို လက်အုပ်ချီြပီး​သား​ အကျင့်​ပါ​ေနမှပဲဟာ။ သူများ​ေတွ မဟုတ်တရုတ် က​ေလာ်တုတ်​ေနသလို

    “မင့်​နှမ​ေတွ ကုလား​နဲ့​ညား​ကုန်မှာ​ေပါ့​”

    တို့​ ဘာတို့​လည်း​ ကိုယ့်​ဘက်က​ေတာ့​ အပူမရှာမိပါဘူး​။ သူတို့​လည်း​ သူတို့​အသက်နဲ့​သူတို့​ အိမ်ကဓ​ေလ့​စရိုက်​ေတွ အရိုး​စွဲ​ေနြကြပီပဲ။ ဘုရား​ တရား​ သံဃာ မပါတဲ့​ ​ေန့​စဉ်ဘဝကို ဘယ်လိုမှ မြဖတ်သန်း​နိုင်​ေတာ့​ဘူး​။ အခု​ေတာ့​ ကိုယ်လည်း​ သမီး​တစ်​ေကာင် နွား​တစ်​ေထာင်ကို လံု​ေအာင် အြမဲ ​ေစာင့်​နိုင်ခဲတဲ့​ အ​ေဖတစ်​ေယာက် ြဖစ်လာြပီဆို​ေတာ့​ ကိုယ့်​သမီး​က​ေလး​ကိုယ် သွန်သင်ဆံုး​မတဲ့​ေနရာမှာ မလုပ်နဲ့​။

    မသွား​နဲ့​။ မ​ေခါ်နဲ့​။ မ​ေြပာနဲ့​။ ဆိုတဲ့​ တား​ြမစ်ပိတ်ပင်မှု​ေတွအစား​ ကိုယ့်​ရိုး​ရာ ကိုယ့်​စရိုက် ဓ​ေလ့​ဘာဝကို ​ေြခ​ေြခြမစ်ြမစ် နှစ်နှစ်ကာကာ ြမတ်နိုး​တတ်သွား​ေအာင် အား​ြကိုး​မာန်တက် သင်ရြပရဦး​ေတာ့​မှာပါပဲ။

    က​ေလး​ဘဝမှာ ပထမဦး​ဆံုး​ အ​ေြကာက်တရား​က အ​ေမှာင်​ေပါ့​။ အိပ်ယာဝင်တဲ့​အခါ လူြကီး​ေတွက မီး​ေတွ ပိတ်လိုက်လို့​ ​ေမှာင်သွား​တဲ့​အခါ မ​ေြကာက်​ေအာင် အိပ်ယာထဲမှာ ဘုရား​စာ​ေလး​ေတွဆိုလို့​ လက်ချိုး​ပုတီး​က​ေလး​ စိတ်ရင်း​ အိပ်​ေပျာ်သွား​ရ​ေတာ့​ စိတ်​ေအး​ေအး​ချမ်း​ချမ်း​လည်း​ ရှိခဲ့​တယ်။ သရဲ တ​ေစ္ဆ ဘီလူး​ သဘက်​ေတွဆိုတာ ကိုယ်ရွတ်ဖတ်​ေနတဲ့​ ဘုရား​နှုက္ခပတ်​ေတာ်​ေတွကို ​ေြကာက်တယ်ဆို​ေတာ့​ ယိုး​ဒယား​ သရဲကား​ေတွထဲကလို ဘုန်း​ြကီး​ေကျာင်း​ေြပး​စရာ မလိုဘူး​။

    ငါ့​လာ​ေြခာက်လို့​က​ေတာ့​ လက်ညှိုး​ေငါက်​ေငါက်ထိုး​ြပီး​ ရွတ်ပလိုက်မယ် ဆို သတ္တိ​ေတွ ရှိသွား​တယ်။ ​ေနာက်​ေတာ့​ ​ေသြခင်း​တရား​အ​ေြကာင်း​ သိလာတဲ့​အခါ ြကက်သီး​ြဖန်း​ြဖန်း​ထ​ေအာင် ​ေြကာက်လွန်း​လို့​ အ​ေမ့​ဆီသွား​ြပီး​

    “အ​ေမ​ေရ အညာကို ထွက်​ေြပး​ြကရ​ေအာင်”

    လို့​ဆို​ေတာ့​ အ​ေမ​ေတွအဖွား​ေတွက ​ေသြခင်း​တရား​ကို ရင်ဆိုင်နိုင်ဖို့​ လက်နက်က​ေလး​ ​ေပး​တယ်။ ဝင်​ေလထွက်​ေလကိုမှတ် တဲ့​။ အဲဒီအရွယ်တုန်း​က​ေတာ့​ ​ေတာ်​ေတာ် ​ေြကာက်တာပါ။ ရုပ်ရှင်ထဲမှာ တစ်​ေယာက်​ေယာက် ​ေသတဲ့​အခန်း​ပါရင်ကို မြကည့်​ရဲဘူး​။ လူဆိုတာ ​ေသြပီး​ရင် သရဲြဖစ်သွား​ေရာ လို့​ ထင်တာကိုး​။

    ဒါ​ေပမယ့်​ ကိုယ့်​အိမ်က ပထမဦး​ဆံုး​ နာ​ေရး​ေပါ်တဲ့​အခါမှာ မ​ေြကာက်​ေတာ့​ဘူး​။ ​ေသသွား​တာက ကိုယ့်​အ​ေဖ​ေလ။ ရက်လည်တဲ့​မနက်မှာ သူလာနှုတ်ဆက်မှာပဲ ဆိုြပီး​ အိပ်​ေတာင် မအိပ်နိုင်ဘူး​ ​ေမျှာ်မိတယ်။ အဖွား​ဆံုး​ေတာ့​လည်း​ေမျှာ်တာပဲ။ သူကလာ​ေတာ့​ လာပါတယ်။ ကိုယ့်​ဆီမဟုတ်ဘူး​။ သူလှူထား​တဲ့​ ဘုန်း​ြကီး​ေကျာင်း​ေပါ်သွား​၊​ ဘုရား​ကန်​ေတာ့​ြပီး​ ြပန်ဆင်း​သွား​တယ်တဲ့​။ ​ေကျာင်း​ေပါ်က ကိုရင်​ေလး​က ဆင်း​ေြပး​သွား​တယ်။

    ဆရာ​ေတာ်ြကီး​က​ေတာ့​ စကား​လှမ်း​ေမး​တာ ြပန်မ​ေြဖဘူး​တဲ့​။ စိတ်ထဲ​ေတာ်​ေတာ် မ​ေကာင်း​တာက အဖွား​က ငါ့​ကိုချစ်တယ်လည်း​ဆို​ေသး​ရဲ့​ ငါ့​ဆီလည်း​ မလာပါလား​ လို့​ ဝမ်း​နည်း​မိတယ်။ တခါတခါ အိပ်မက်ထဲမှာ​ေတွ့​လို့​ စကား​ေလး​ဘာ​ေလး​ေြပာရရင် ​ေပျာ်လိုက်တာ။ ြပန်နိုး​လာရင်​ေတာင် အတင်း​ြပန်အိပ်တယ်။ အခန််း​ဆက်များ​ မက်လို့​ရမလား​ လို့​။ နိုင်ငံြခား​ေရာက်​ေနတုန်း​ VZO နဲ့​ chat ရသလို​ေပါ့​ကွယ်။ ​ေသြပီး​သား​လူနဲ့​ဆိုတာ အိပ်မက်ကမ္ဘာမှာပဲ ြပန်​ေတွ့​ြကရတာ မဟုတ်လား​။ ငယ်ငယ်တုန်း​က အသစ်ဖျက်မ​ေဆာက်ရ​ေသး​တဲ့​ အိမ်ြကီး​ကိုလည်း​ ြပန်​ေရာက်သွား​လို့​ရတယ်။ ​ေနရာ​ေဟာင်း​ေလး​ေတွကလည်း​ အကုန် အရင်အတိုင်း​ပဲ​ေလ။ အြပင်မှာသာ ဘာမှမကျန်​ေတာ့​တာ။

    ဒီလိုနဲ့​ ကိုယ်ကိုယ်တိုင်လည်း​ ဇာတိကစခဲ့​တာ ဇရာ၊​ ဗျာဓိ၊​ မရဏ​ေတွ လာ​ေတာ့​မယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ ငယ်ငယ်ကလို​ေတာ့​ သိပ်မ​ေြကာက်​ေတာ့​ဘူး​။ ဟိုဘက်ကမ်း​မှာ ြပန်​ေတွ့​ချင်တဲ့​လူ​ေတွ အများ​ြကီး​ပဲ​ေလ။ အဲဒီလူ​ေတွနဲ့​ ြပန်​ေတွ့​ဖို့​ဆိုတာ တူမျှ​ေသာသဒ္ဒါ၊​ တူမျှ​ေသာကုသိုလ်၊​ တူမျှ​ေသာသရဏဂံုတို့​ ရှိမှ ြဖစ်မှာ မဟုတ်လား​။ ဒါ​ေြကာင့်​မို့​ ကိုယ့်​ဘဝမှာ ဗုဒ္ဓဘာသာဆိုတာ ​ေမွး​သည်က​ေန ​ေသသည်အထိ အြကား​မလပ်​ေအာင် သက်ဝင်စိုး​မိုး​ေနတယ်။ သူများ​ဟာ မှန်တယ်။ ကိုယ့်​ဟာမှ မှန်တယ် ဘယ်သူနဲ့​မှ အြငင်း​မပွား​လိုဘူး​။ မှား​မှား​မှန်မှန် တယူသန်​ေနြပီး​သား​။ သူတို့​လည်း​ သူတို့​အယူနဲ့​သူတို့​ပဲ။ ​

    ေလာက်ကိုင်တုန်း​ကဆို သူတို့​ဘိုး​ဘွား​ေတွလည်း​ ​ေသဖို့​ြပင်ဆင်ရင်ဆိုင်ထား​ြကတာပဲ။ ​ေြမကွက် တစ်စံု၊​ အုတ်ဂူအစံု နဲ့​ အိပ်ယာ​ေဘး​ အ​ေခါင်း​ထား​အိပ်တယ်။ ​ေသြပီး​ေနာက်မှာ မ​ေမ့​မ​ေလျာ့​ ကန်​ေတာ့​ ​ေကျွး​ေမွး​ဖို့​ ​ေနာက်မျိုး​ဆက် သတ်သတ်မှတ်မှတ် ချန်ရစ်တယ်။ အဲဒါ သူတို့​အယူပဲဟာ မှား​တယ် မှန််တယ်။ သမ္မာ၊​ မိစ္ဆာ သတ်မှတ်​ေနစရာ မလိုပါဘူး​။ ကိုယ်လည်း​ အဲဒီ​ေနရာမှာ ​ေမွး​ဖွား​ြကီး​ပျင်း​ရင် အဲဒီအယူပဲ ယူမှာ။

    ဘာသာ​ေရး​ကို အိမ်ကထက်ပိုြပီး​ သက်ဝင်ယံုြကည်လာ​ေအာင် ပံ့​ပိုး​ေပး​သူ​ေတွက​ေတာ့​ ဘုန်း​ဘုန်း​ေတွပါပဲ။ က​ေလး​ဘဝကတည်း​က ဘုန်း​ြကီး​ေကျာင်း​ ဆွမ်း​ပို့​တဲ့​အလုပ်ကို မပျက်မကွက် အလုပ်ခိုင်း​ခဲ့​တယ်။ ရွာ​ေကျာင်း​မှာ သူငယ်တန်း​ တက်တုန်း​ကဆို ဆွမ်း​ခံ​ေတာင် လိုက်ရတယ်။ အ​ေဒါ်​ေတွက သူ့​တူ​ေလး​ ဆွမ်း​ေတာ်ဗျို့​ ​ေအာ်ရင် ဘယ်​ေတာ့​မှ ကန်​ေတာ့​ဆွမ်း​ပါဘုရား​ မရှိဘူး​။ ြမန်မာမိဘများ​ထံုး​စံ သား​ရှင်ြပုဖို့​ဆိုတာ ကျား​ကုတ်ကျား​ခဲ စု​ေဆာင်း​ရည်သန်ြကြပန်​ေတာ့​ ရွာမှာြပန်ရှင်ြပုတဲ့​အခါ ​ေနွ​ေကျာင်း​ပိတ်ကတည်း​က ဘုန်း​ြကီး​ေကျာင်း​လွှတ်ြပီး​ သကင်္န်း​ေတာင်း​၊​ ကမ္မဌာန်း​ေတာင်း​၊​ ဆံချ​ေတာ့​ရွတ်စရာ၊​ ပစ္စည်း​ေလး​ပါး​ သံုး​ေဆာင်​ေတာ့​ ရွတ်စရာ၊​ သီလယူ၊​ သီလ​ေပး​၊​ ​ေရဒဏ်၊​ သဲဒဏ် အကုန် သင်အံ​ေလ့​ကျက်ထား​ရတယ်။

    သဒ္ဒါ သြဂင်္ိုလ်၊​ ပါဠိပါဋ်္ဌသား​ နား​မ​ေဝး​ေအာင် သင်ြပ​ေပး​တယ်။ ​ေနာင်အခါ​ေတွကျ​ေတာ့​ ကိုရင်ဝတ်နဲ့​ ရိပ်သာဝင်ြပီး​ တရား​ထိုင်ကျင့်​ရ​ေအာင် ြကိုး​စား​ရတယ်။ မ​ေအဆိုတာ ရှင်​ေလာင်း​အ​ေမ ြဖစ်ြပီး​ေတာ့​လည်း​ ပဥ္ဇင်း​အမ ြဖစ်ချင်​ေသး​တာပဲ။ ဒီလိုနဲ့​ သာသနာ့​ေဘာင်ဆိုတာ ဒုလ္လဘဘဝနဲ့​ ဝင်ချည်ထွက်ချည် ကျင်လည်ခဲ့​ဖူး​တယ်။ တရား​ထူး​တရား​ြမတ်​ေတာ့​ မရ​ေသး​တာ အမှန်ပါ။ ဒါ​ေပမယ့်​ တရား​ကင်း​ကွာတဲ့​ ဘဝ​ေတာ့​ မ​ေရာက်​ေသး​ဘူး​။ တရား​လက်လွတ် ငှက်​ေတာင်ကျွတ်လည်း​ မြဖစ်​ေတာ့​ဘူး​။

    စိတ်မှာထင်လာတဲ့​ ကိ​ေလသာ အညစ်အ​ေြကး​ေတွကို Beaty Spa သွား​ြပီး​ ​ေချး​ချွတ်သန့်​စင်သလို စိတ်တည်ြငိမ်​ေအာင် လုပ်​ေပး​ရာဌာန၊​ စိတ်၏ချမ်း​သာြခင်း​ကို ရှာ​ေဖွရာဌာန လို့​ေတာ့​ ြမင်လာတယ်။ ​ေလာကဓံနဲ့​ ဘဝရဲ့​ဒုက္ခ​ေတွကို မခံစား​နိုင်​ေတာ့​ရင် စိတ်သစ်လူသစ် ြပန််လည်​ေမွး​ဖွား​ဖို့​ ခဏ​ေလာက် ထွက်ထွက်​ေြပး​သွား​တဲ့​ ​ေအး​ရိပ်ဆာယာ​ေပါ့​။

    အလုပ်တဘက်နဲ့​မို့​ အခါအား​ေလျာ်စွာမှ ရိပ်သာဝင်နိုင်တဲ့​အခါ တစ်ခါထက်တစ်ခါ သမာဓိအား​ေတွ ​ေကာင်း​လာပါတယ် လို့​ မဆိုနိုင်​ေပမယ့်​ ဘယ်အခါမဆို ​ေလာင်လာတဲ့​ မီး​ေတွကို ​ေရနဲ့​သတ်လိုက်သလို​ေတာ့​ ​ေအး​ေအး​သွား​တာ အမှန်ပဲ။ ​ေနာက်​ေြကာင်း​မ​ေအး​တဲ့​ ​ေမျာက်​ေလာင်း​က​ေလး​မို့​ ခွင့်​ေစ့​ကာနီး​ရင် ြပန်​ေြပး​ဖို့​တာစူရ​ေပမယ့်​ စိတ်ထဲမှာ ငယ်ငယ်ကတည်း​က ကိုရင်ဝတ်၊​ ပဥ္ဇင်း​တက်၊​ တရား​ထိုင်နဲ့​ သာသနာ့​ေဘာင်မှာ ​ေပျာ်နိုင်ခဲ့​ရင် ငါ့​ဘဝဟာ အခုလက်ရှိထက် အများ​ြကီး​ ြငိမ်း​ေအး​မှာ အမှန်ပဲ လို့​ ​ေတာင့်​တမိတယ်။

    လူ့​ဘဝမှာ အဆံုး​မရှိတဲ့​ လိုချင်တပ်မက်မှု​ေတွ​ေနာက်ကို မ​ေသမချင်း​ လိုက်​ေနြကရတယ်။ ရဟန်း​ဘဝမှာ ပရိက္ခရာ ရှစ်ပါး​၊​ ပစ္စည်း​ေလး​ပါး​ ြပည့်​စံုရင် ဘာမှ မလို​ေတာ့​ဘူး​။ သာသနာ့​ေဘာင်မှာ ​ေလာင်​ေနတဲ့​မီး​ေတွ တဟုန်း​ဟုန်း​ ​ေတာက်​ေနတာလည်း​ မသိ မဟုတ်။ သိပါတယ်။ တရုတ်လို ဘုန်း​ြကီး​ကို ဘယ်လို​ေခါ်တယ် မှတ်သလဲ။ ​ေကျာင်း​ေလာင် တဲ့​။ ဘုန်း​ြကီး​အမှုက ရွာပတ်ရင် ရှင်း​မရ​ေတာ့​ဘူး​။ ဒါ​ေပသိ ကိုယ်ဆိုရင်​ေတာ့​ တို့​ဘုရား​သာသနာြကီး​ကို ​ေလာင်ြမိုက်တဲ့​မီး​ေတွပါဟ ဆိုတာမျိုး​ထက် ကိုယ့်​အတွင်း​ထဲမှာ ​ေလာင်ြမိုက်​ေနတဲ့​ ကိ​ေလသာမီး​ေတွကို အရင်သတ်မှာပဲ။

    အရာရာကို စွန့်​လွှတ်ထား​ခဲ့​လို့​ နိက္ခမပါရမီပါဆို​ေနမှ ြမို့​ေကျာင်း​မစွဲ ​ေတာ​ေကျာင်း​စွဲ​ေနစရာလည်း​ အ​ေြကာင်း​မရှိဘူး​။ ငါ၊​ သူတပါး​၊​ ​ေယာကင်္ျား​၊​ မိန်း​မ၊​ ပုဂ္ဂိုလ် သတ္တဝါ မစွဲရပါဘူး​ လို့​ ရှင်​ေတာ်ြမတ်ဘုရား​ ​ေဟာြကား​ေတာ်မူထား​တာမို့​ သူလည်း​ပဲ

    “ငါဘုရား​၏ သာသနာ”

    လို့​ တမ်း​တမ်း​စွဲ စွဲ​ေနမှာ မဟုတ်ပါဘူး​။

    ရိပ်သာမှာ ​ေရစက်ရှိလို့​ ခင်မင်ရင်း​နှီး​သွား​တဲ့​ ဦး​ပဥ္ဇင်း​ေလး​ေကျာင်း​မှာ ဒုလ္လဘ ဝတ်ြဖစ်တဲ့​အခါမှာ​ေတာ့​ သာသနာ့​ေဘာင်က သံဃာအစစ်​ေတွရဲ့​ ဝတ္တရား​ေတွ၊​ ဝဋ်တရား​ေတွကို ပိုသိလာရပါတယ်။ သံဃာဆိုတာ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်​ေတွအတွက် ​ေမွး​သည်မှသည် ​ေသသည်အထိ အ​ေရး​ဆို ​ေြပး​ေြပး​ပင့်​စရာ မရှိရင် အ​ေနလည်း​ မ​ေြဖာင့်​သလို အ​ေသလည်း​ မ​ေြဖာင့်​ဘူး​။ ဘယ်​ေလာက်ပဲ ဆင်း​ရဲဆင်း​ရဲ၊​ ဘယ်​ေလာက်ပဲ ချမ်း​သာချမ်း​သာ အလှူရယ်အတန်း​ရယ် ြပုတဲ့​အခါမှသာ

    “​ေကာင်း​မှုကုသိုလ်တို့​ကို စိုက်ပျိုး​ရန် လယ်ယာ​ေြမ​ေကာင်း​သဖွယ် ြဖစ်​ေသာ”

    ဆိုြပီး​ ပလာမပါ ကံစမ်း​မဲြကီး​လို ပင့်​ရတာ မဟုတ်ဘူး​။ ရပ်​ေရး​ရွာ​ေရး​၊​ သာ​ေရး​နာ​ေရး​။ အကုန်လံုး​ အမှူး​ထား​ တိုင်တည်ရတယ်။ သာသနာပနိုင်ငံ​ေတွမှာရှိတဲ့​ ဗုဒ္ဓဘာသာ​ေကျာင်း​ေတာ်ြကီး​ေတွမှာဆို သီတင်း​သံုး​မယ့်​ သံဃာ မရှိလို့​ ခက်ခက်ခဲခဲ ​ေတာင်း​ေတာင်း​ပန်ပန် ပင့်​ေလျှာက်ပူ​ေဇာ်ြကရတယ်။ သံဃာမရှိရင် ဝါဆို ကထိန်လည်း​ ဘယ်ရှိပါ့​မလဲ။

    တစ်နှစ်ပတ်လံုး​ ဘုရား​ေဝး​ တရား​ေဝး​နဲ့​ေနရတာ ဆွမ်း​ကပ်၊​ သကင်္န်း​ကပ်၊​ သီလယူစရာမှ မရှိရင် ​ေသရင်​ေတာင် ဘယ်လို အမျှ​ေဝြကမတုန်း​။ ​ေစတနာ့​ဝန်ထမ်း​အလုပ်​ေတွ ဘယ်​ေလာက်ပဲ လုပ်လုပ်၊​ ဘုန်း​ြကီး​ရဟန်း​မှ မလှူရမတန်း​ရရင် ြမန်မာလူမျိုး​ေတွရဲ့​စိတ်ဟာ ကုသိုလ်ပါတယ် လို့​ေတာင် မထင်ဘူး​။ ဒါ​ေြကာင့်​ တို့​ဘဝမှာ သံဃာဆိုတာ မရှိလို့​ မြဖစ်ပါဘူး​။

    ဒါ​ေပမယ့်​ အခုတ​ေလာမှာ​ေတာ့​ ကိုး​ကွယ်ရာ သံဃာကို အတုအ​ေယာင်လုပ် အသံုး​ချ​ေနသူ​ေတွ​ေြကာင့်​ သာသနာ​ေတာ်ြကီး​ရဲ့​ ဂုဏ်သိက္ခာ ညစ်နွမ်း​ရ​ေလတယ် လို့​ ကိုယ်တို့​ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်​ေတွအား​လံုး​ စိတ်ဝမ်း​မသာ ရှိြကရ​ေလတယ်။ သကင်္န်း​ေတွကို မျက်လှည့်​ြပသလို လျှပ်တြပက် လူဝတ်လဲြပတဲ့​ ဗီဒီယို​ေတွ၊​ ခုတ်ထစ်သတ်ြဖတ်ြပ​ေနတာ​ေတွ လူြမင်သူြမင် ြဖစ်ကုန်တယ်။ မဂ္ဂဇင်း​မျက်နှာဖံုး​ေတွမှာ အြကမ်း​ဖက်တဲ့​ မျက်နှာဆိုြပီး​ ဘုန်း​ြကီး​ပံု​ေတွ တင်လာြကတယ်။

    သူများ​နိုင်ငံက လူ​ေတွ ြမင်ရင် ကိုယ်တို့​ ဗုဒ္ဓဘာသာကို အထင်​ေသး​အြမင်​ေသး​ ြဖစ်ကုန်မှာ​ေပါ့​ ဆိုြပီး​ ယမ်း​ပံုမီး​ကျ ​ေဒါသူပုန်ထ​ေနသူ​ေတွလည်း​ ရှိတယ်။ ကိုယ့်​အဖို့​က​ေတာ့​ ယံုြကည်မှု။ သဒ္ဓါတရား​ ဆိုတာ သူများ​က ြမင်တဲ့​ အြမင် လို့​ မခံယူပါဘူး​။ သူများ​ေတွ အထင်ြကီး​သည်ြဖစ်​ေစ၊​ အထင်​ေသး​သည်ြဖစ်​ေစ၊​ သူတို့​လည်း​ သူတို့​ဘာသာပဲ သူတို့​ ကိုး​ကွယ်ြကမှာ။ အ​ေရး​ြကီး​တာက ကိုယ့်​ဘာသာကိုယ် ြပန်အထင်​ေသး​ြပီး​ သဒ္ဓါတရား​ေတွ ကုန်ခမ်း​သွား​မှာပဲ စိုး​ရတာ။

    ကိုယ်တို့​ဗုဒ္ဓဘာသာဆိုတာက ယံုြကည်သူ​ေတွကပဲ ပံ့​ပိုး​ေထာက်ပံ့​တာ။ ဘယ်လက်နက်ကိုင်အဖွဲ့​အစည်း​ဆီကမှ အခွန်ဆက်​ေြကး​ ပူ​ေဇာ်ပသ​ေနတာ မဟုတ်ဘူး​။ ကိုယ့်​ဘုန်း​ြကီး​ကိုယ် အတုလား​ အစစ်လား​ သံသယပွား​ြပီး​ ြကည်ညိုသဒ္ဓါမပွား​နိုင်​ေတာ့​ရင် ​ေရ​ေဝး​တဲ့​ြကာလို့​ ြဖစ်ကုန်လိမ့်​မယ်။

    သံဃာအတုအ​ေယာင် မရှိဘူး​ လို့​ မဆိုလိုဘူး​ေနာ်။ ရှိတာမှ အများ​ြကီး​ကို ရှိတယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ အဲဒါ​ေတွကို ဘယ်လိုသ​ေဘာထား​ြကမလဲဆိုတာကို ဟိုး​အရင်တစ်ခါ
    သကင်္န်း​ဂုဏ်ရည်
    ​ေရး​တုန်း​က တစ်ခါ ​ေြပာြပီး​ြပီ။ သည်တစ်ခါ​ေတာ့​ မနုသီဟဇာတ်လမ်း​ကို ထပ်ဆက်​ေပး​မယ်။ ရှစ်​ေသာင်း​ေလး​ေထာင် အလှူပွဲြကီး​မှာ မာရ်နတ်မင်း​ကို နှိမ်နှင်း​လိုက်နိုင်တဲ့​ ရဟန္တာမ​ေထရ်ြမတ်ြကီး​ဟာ မှတ်​ေလာက်သား​ေလာက်​ေအာင်ဆိုြပီး​ မာရ်နတ်မင်း​ရဲ့​လည်မှာ ​ေခွး​ေသ​ေကာင်ပုပ်ြကီး​ ဆွဲ​ေပး​လိုက်သတဲ့​။ သူအဓိဋ္ဌာန်နဲ့​ ဆွဲ​ေပး​လိုက်တာမို့​ ဘယ်သူကမှ ြပန်ြဖုတ်မ​ေပး​ရဲပဲ မာရ်နတ်ခမျာ အလှူမြပီး​မချင်း​ ​ေခွး​ေသ​ေကာင်ပုပ်ြကီး​တစ်​ေကာင်နဲ့​ ဒုက္ခြကီး​စွာ​ေရာက်ြပီး​ မာန်စွယ်ကျိုး​သွား​သတဲ့​။ ​

    ေနာက်ဆံုး​ေတာ့​ ရဟန္တာမ​ေထရ်ြကီး​ထံမှာ ရှိခိုး​ဦး​တင် ​ေတာင်း​ပန်ြပီး​ ြပန်ြဖုတ်ခိုင်း​တဲ့​အခါမှာ မ​ေထရ်ြကီး​လည်း​ မာရ်နတ်မင်း​ကို အနူး​အညွတ်​ေတာင်း​ပန်ြပီး​ အကူအညီတစ်ခု​ေတာင်း​သတဲ့​။ သူက ြမတ်စွာဘုရား​ရှင်ကို ကိုယ်တိုင်မမှီလိုက်တာမို့​ မှီလိုက်တဲ့​ မာရ်နတ်မင်း​ကို ဘုရား​အသွင် ဖန်ဆင်း​ြပပါ လို့​ ​ေတာင်း​ပန်သတဲ့​။ မာရ်နတ်မင်း​က ကတိတစ်ခု​ေပး​ရင် ဖန်ဆင်း​ြပမယ် ဆိုတာက​ေတာ့​

    “သူ့​ကို လံုး​ဝ မကန်​ေတာ့​ရဘူး​။”

    ဆိုတဲ့​ ကတိပါ။ တန်ခိုး​ြကီး​တဲ့​ ရဟန္တာမ​ေထရ်က ကန်​ေတာ့​လိုက်ရင် ပုထုဇဉ်ြဖစ်တဲ့​ မာရ်နတ်ြကီး​ ဂျွမ်း​ပစ်သွား​မှာကိုး​။ ​ေသ​ေသချာချာ ကတိ​ေပး​ြပီး​မှ ​ေသ​ေသချာချာ ဖန်ဆင်း​အြပမှာ ဟိုကလည်း​ ​ေသ​ေသချာချာြကီး​ကို ကန်​ေတာ့​လိုက်ပါတယ်။ အ​ေြကာင်း​ြပချက်က​ေတာ့​

    “သင့်​အား​ ကန်​ေတာ့​ြခင်း​ မဟုတ်၊​ ​ေဂါတမဘုရား​ရှင်အား​ ရည်မှန်း​ဖူး​ေမျှာ် ကန်​ေတာ့​ြခင်း​ ြဖစ်ပါသတည်း​”

    ဟူလို။ ဆိုလိုချင်တာက ရဟန္တာပုဂ္ဂိုလ်ရင့်​မြကီး​ေတာင်မှ ဘုရား​ရှင်ကို ရည်မှန်း​ြပီး​ မာရ်နတ်ကို ဦး​ချနိုင်​ေသး​ရင် ကိုယ်​ေတွ ပုထုဇဉ်အချင်း​ချင်း​မှာ ရဟန်း​ေယာင်​ေတွကို ရဟန်း​စစ်အမှတ်နဲ့​ ကိုး​ကွယ်မိြငား​လည်း​ သဒ္ဒါတရား​ မချို့​တဲ့​ရင် ကုသိုလ်မရစရာ အ​ေြကာင်း​မရှိဘူး​ဗျ။ သံဃိကဒါန သံဃာကို ရည်မှန်း​လှူဒါန်း​တာကိုး​။ အတုအစစ်ကိစ္စက အဲသည်ကာယကံရှင်နဲ့​သာ သက်ဆိုင်​ေပလိမ့်​မယ်။

    တစ်ခုပဲ ရှိတယ်။ အဲသည် ရဟန်း​ေယာင်​ေတွက ရှင်​ေဒဝဒတ်လို ဘုရား​ရှင်ရဲ့​ အဆံုး​အမနဲ့​ ဖီလာဆန့်​ကျင်တဲ့​ အကုသိုလ်ဒုစရိုက်အမှုများ​ကို တိုက်တွန်း​ကျူး​လွန်ခိုင်း​လို့​ စိတ်လိုက်မာန်ပါ ရှိခဲ့​မယ် ဆိုရင်​ေတာ့​ ကိုယ့်​ေဒါသနဲ့​ကိုယ်ပဲဗျို့​။ ဒါ​ေြကာင့်​မို့​လို့​ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်​ေတွအ​ေနနဲ့​ ကိုယ့်​အမျိုး​ဘာသာ သာသနာကို ကိုယ်ကိုယ်တိုင် ​ေစာင့်​ေရှာက်ချင်ြကတယ်ဆိုရင် တစ်ဆယ့်​ေြခာက် ​ေခါဘဏီတပ်ြကီး​လည်း​ မလိုပါဘူး​။ ဘူတာဝါဟန ယန္တရား​ေတွ မရှိလည်း​ ရပါတယ်။ ခိုင်မာ​ေသာ သဒ္ဓါတရား​နဲ့​၊​ ခိုင်ြမဲ​ေသာ ယံုြကည်မှုပဲ လိုပါလိမ့်​မယ်။

    အဲဒါ မယိမ်း​ယိုင်သ​ေရွ့​ ဘယ်သူကမှ လာနှဲ့​လို့​ မရပါဘူး​။ ချင့်​ယံုြက​ေပါ့​။ အထူး​သြဖင့်​ေတာ့​ အင်တာနက်​ေပါ်မှာ သူများ​ေယာင်တိုင်း​ လိုက်​ေဟာင်တာ ကိုက်တာမျိုး​ မလုပ်နဲ့​ေပါ့​ဗျာ။ ြကား​ဖူး​ဘူး​လား​။ မာရ်နတ်မင်း​မှာ လက်ရံုး​တစ်​ေထာင် ရှိသည် တဲ့​။ အ​ေကာင့်​ပုန်း​ေတွ အများ​ြကီး​ေနမှာ။ ​ေစတနာရှင်တစ်ဦး​တို့​၊​ ဆရာဝန်တစ််ဦး​တို့​၊​ ဒီမိုဘာညာ၊​ မျိုး​ချစ်ဘာညာ၊​ ​ေပး​ချင်ရာ နံမယ်​ေပး​ြပီး​ တင်ချင်ရာ ပံု​ေတွ တင်ထား​လို့​ရတယ်။ အခုဖတ်​ေနတဲ့​စာ​ေတာင် တစံုတ​ေယာက်က အ​ေကာင့်​ထဲဟက်ြပီး​ လာ​ေရး​သွား​ေတာ့​ ဘယ့်​နှယ်လုပ်မလဲ။

    အစစ်နဲ့​တူ​ေအာင် မ​ေရး​တတ်ဘူး​ထင်လို့​လား​။ ငိ ငိ ငိ တို့​၊​ ခွိ ခွိ ခွိ တို့​။ ဒချိ ဒချိ တို့​ပါ အကုန် တုထား​လို့​ရတယ် ဘာမှတ်သလဲ။ အဟက် အဟက်။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.