• “မနုသီဟ ဖင်နှစ်ခွ”

    ​​ေရွှတိဂံုဘုရား​​​ေပါ်​​ေရာက်​တဲ့​အခါ က​​ေလး​​​ေတွနဲ့​ နိုင်ငံြခား​​သား​​​ေတွ စိတ်​ဝင်စား​​တတ်​တာက ြဂိုလ်တိုင်​​ေတွ အ​​ေနာက်​နား​​ဆီက မနုသီဟရုပ်ထုြကီး​​​ေတွပါ။ ​​

    ေရှ့​ဘက်​က ဦး​​​ေခါင်း​​က လူ​မျက်​နှာ မကိုဋ်​​ေဆာင်း​​ထား​​ြပီး​​ နတ်​ရုပ်ြကီး​​နဲ့​မြခား​​ ရှိ​​ေပမယ့်​ ြခ​​ေသင့်္​ထိုင်ထိုင်ထား​​တဲ့​ ကိုယ်လံုး​​ြကီး​​​ေတွက ​​ေစာင်း​​တန်း​​အဆင်း​​ မုခ်ဦး​​ဆီက ြခ​​ေသင့်္​ရုပ်ြကီး​​​ေတွနဲ့​ ထပ်တူ​ပါပဲ။

     ထူ​း​​ဆန်း​​တာက ​​ေကျာကုန်း​​​ေလာက်​က​​ေန ဖင်က ဟိုဘက်​တစ်ြခမ်း​​ သည်ဘက်​တစ်ြခမ်း​​ နှစ်ခွြဖာသွား​​တာဆို​​ေတာ့​ ​​ေစတီ​​ေတာ်ရဲ့​ အုတ်​ဘိနပ် ပလ္လင်​​ေထာင့်​မှာ အံဝင်ခွင်ကျ တင့်​တင့်​တယ်တယ်​​ေလး​​ ရှိ​​ေနတာ​​ေပါ့​။ နံမယ်ကိုက မနုဿ + သီဟ၊​ လူ​ နဲ့​ ြခ​​ေသင့်္​ စပ်ထား​​တဲ့​ သတ္တဝါ လို့​ဆို​​ေသာ်ြငား​​လည်း​​ စကင်္ာပူ​က ​​ေရသူ​ြခ​​ေသင့်္​ (Merlion) ြကီး​​လို စိတ်​ကူ​း​​ယဉ် တီထွင်ထား​​​ေသာ ဒဏ္ဍာရီသတ္တဝါမျိုး​​ (Mythical Animal) မဟုတ်​ပဲနဲ့​ ဗုဒ္ဓဘာသာကျမ်း​​ဂန်လာ တံခိုး​​ြပာဋိဟာဖန်ဆင်း​​မှုတစ်ခု (Miraculous Creation) ြဖစ်ပါတယ်။

    ဗုဒ္ဓဝင်စာ​​ေပ​​ေတွထဲမှာ တကယ်ရှိတယ်လို့​ ဆိုတဲ့​ နဂါး​​၊​ ဂဠုန်၊​ ကုမ္ဘာန်၊​ ယက္ခိုက်​၊​ ဘီလူ​း​​၊​ ကိန္နရီ စတဲ့​ သတ္တဝါ​​ေတွလို သတ္တဝါမျိုး​​နွယ်စုတစ်ခုအြဖစ် အများ​​အြပား​​ရှိခဲ့​တာလည်း​​ မဟုတ်​ပါဘူ​း​​။

    “တစ်​​ေကာင်တည်း​​ပဲ။ ြခ​​ေသင့်္​လည်း​​ ပါတယ်။ ဒါ​​ေပမယ့်​ ဖင်နှစ်ခွ။”

    လို့​ ​​ေြပာရမှာ ြဖစ်ပါတယ်။

    မနုသီဟြကီး​​ ြဖစ်လာပံု သမိုင်း​​​ေြကာင်း​​က​​ေတာ့​ ကိုယ်ြကား​​ဖူ​း​​တာတင် မူ​ကွဲနှစ်မျိုး​​ ြဖစ်​​ေနပါတယ်။ ြမတ်​စွာဘုရား​​ ပရိနိဗ္ဗာန် စံဝင်သွား​​တဲ့​အခါ ဘုရား​​ကလွဲရင် ဘယ်သူ​့​မှ မ​​ေြကာက်​တဲ့​ မာရ်နတ်​မင်း​​ြကီး​​က ငုတ်​တုတ်​ြကီး​​ ကျန်​​ေနရစ်ခဲ့​ပါတယ်။ အဲ့​ဒီမာရ်နတ်​ြကီး​​က နှယ်နှယ်ရရ​​ေတာ့​ မဟုတ်​ပါဘူ​း​​။ ဘုရား​​​ေတာင် စစ်ခင်း​​ြပီး​​ ပလ္လင်လုလာခဲ့​တဲ့​ ပထမဦး​​ဆံုး​​​ေအာင်ြခင်း​​ြကီး​​ပါ။

    သူ​က နတ်​ဆို​​ေပမယ့်​ နတ်​ြပည်​​ေြခာက်​ထပ်ကို ပိုင်စိုး​​တယ်ဆိုတဲ့​ နတ်​တို့​သနင်း​​ သိြကား​​မင်း​​ရဲ့​ ဩဇာ​​ေအာက်​မှာ မရှိပါဘူ​း​​။ (တို့​ဆီက သမ္မတြကီး​​ နဲ့​ စာဖတ်​​​ေနသူ​ြကီး​​ လို ​​ေနမှာ​​ေပါ့​​ေနာ်) သူ​​​ေနတဲ့​ ပရနိမ္မိတ ဝဿဝတီနတ်​ြပည်ဆိုတာ နတ်​ြပည်​​ေြခာက်​ထပ်မှာ အြမင့်​ဆံုး​​ြဖစ်ြပီး​​ နံမယ်ကို ပါဠိအနက်​ြပန်လိုက်​ရင် ကာမဂုဏ်မှန်သမျှကို အလိုရှိတိုင်း​​ ခံစား​​နိုင်​​ေသာ နတ်​ြပည် လို့​ အဓိပ္ပါယ်ထွက်​တယ်။ သူ​့​ထက်​ြမင့်​သွား​​တဲ့​ ြဗဟ္မာ့​ဘံု​​ေတွမှာ ကာမဂုဏ်​​ေတွ မရှိ​​ေတာ့​ဘူ​း​​။

    ဈာန်အဟုန်နဲ့​သာ ​​ေနြကတာ။ ကိုယ်တို့​လို ကာမဘံုသား​​ ဆံုလည်နွား​​​ေတွ အတွက်​​​ေတာ့​ မာရ်နတ်​မင်း​​ြကီး​​ရဲ့​ တိုင်း​​ြပည်ဆိုတာ ၃၁ဘံုမှာ ဇိမ်အရှိဆံုး​​ စည်း​​စိမ်အခံစား​​နိုင်ဆံုး​​ အရပ်လို့​ဆိုရင် မမှား​​ဘူ​း​​။

    အဲ့​​ေလာက်​စည်း​​စိမ်ခံစား​​​ေနနိုင်တဲ့​အရပ်မှာ အုပ်ချုပ်​​ေရး​​ စီမံခန့်​ခွဲ​​ေရး​​တာဝန်​​ေတွကို ဘာြဖစ်လို့​ အချိန်ကုန် အလုပ်ရှုပ်ခံြပီး​​ လုပ်​​ေနရမှာတုန်း​​။ ဟိုး​​​ေအာက်​ ဒုတိယထပ်မှာ​​ေနတဲ့​ ကိုမာဃကို သိြကား​​မင်း​​ခန့်​ြပီး​​

    “အရှုပ်ထုပ်မှန်သမျှ မင်း​​ဘာမင်း​​ ရှင်း​​​ေတာ့​ ငါ့​ဆီ လာလာ မရှုပ်​​ေစနဲ့​။”

    ဆို အာဏာကုန် လွှဲ​​ေပး​​လိုက်​ဟန် တူ​ပါတယ်။ လူ​့​ြပည်မှာ ဘုရား​​ပွင့်​​ေတာ့​မယ်ဆိုြပီး​​ ဗုဒ္ဓ​​ေကာလာဟလထွက်​​​ေတာ့​ မာရ်နတ်​ြကီး​​က သူ​့​ကို အာဏာသိမ်း​​မယ်မှတ်​လို့​ ဝန်တိုမ​​ေစ္ဆရိယစိတ်​​​ေတွြဖစ်ြပီး​​ ြပင်း​​ြပစွာ ပူ​​​ေလာင်လာပါသတဲ့​။

     ဒါ​​ေြကာင့်​ အ​​ေစာြကီး​​ကတည်း​​က ​​ေတာထွက်​မယ်ြကံ​​ေတာ့​လည်း​​ အတန်တန်တား​​၊​ ဒုက္ကရစရိယာကျင့်​​ေတာ်မူ​​​ေတာ့​လည်း​​ ချစ်သမီး​​​ေချာက​​ေလး​​​ေတွနဲ့​ ြမှူ​ဆွယ်ြဖား​​​ေယာင်း​​၊​ ​​ေနာက်​ဆံုး​​​ေတာ့​ အပရာဇိတပလ္လင်​​ေတာ်ြကီး​​ ​​ေပါ်လာ​​ေတာ့​ မ​​ေနနိုင်​​ေတာ့​ဘူ​း​​။ တပ်​​ေထာင်တာ ဗိုလ်ထုနဲ့​ လူ​စုြပီး​​ အဲ​​ေလ နတ်​စုြပီး​​ကို စစ်ခင်း​​တိုက်​ခိုက်​​​ေလ​​ေတာ့​သတဲ့​။

    အဲသ​​ေလာက်​ဆိုး​​တဲ့​ မာရ်နတ်​မင်း​​ြကီး​​မို့​လို့​ ြကံု​​ေတာင့်​ြကံုခဲ ဘုရား​​ပွင့်​​ေတာ်မူ​တဲ့​ အခိုက်​မှာ ပက်​ပင်း​​ြကီး​​ဆံုပါ​​ေသာ်လည်း​​ မဂ်​​ေစာ်ဖိုလ်​​ေစာ်မနံ၊​ ​​ေသာတာပန်​​ေလာက်​မှ မတည်နိုင်၊​ အချည်း​​နှီး​​ ြဖစ်ရရှာ​​ေလတယ်။ ဘုရား​​ရှင်ကို ပရိနိဗ္ဗာန် ြပု​​ေတာ်မူ​ပါ​​ေတာ့​လို့​ အြကိမ်ြကိမ် ​​ေလျှာက်​ထား​​ ​​ေတာင်း​​ပန်တာလည်း​​ ဒင်း​​ပဲ။ ဘုရား​​ရှင် မရှိ​​ေတာ့​တဲ့​ ​​ေနာက်​မှာ​​ေတာ့​ ဒင်း​​ရန်ကို နှိမ်နှင်း​​မယ့်​သူ​လည်း​​ မရှိ​​ေတာ့​ဘူ​း​​။

    သာသနာ​​ေတာ်ကို ​​ေနှာက်​ယျက်​ဖျက်​ဆီး​​မယ့်​ြကံရင်ြဖင့်​ ခက်​ရ​​ေချရဲ့​လို့​ ရဟန္တာမ​​ေထရ်ြမတ်​ြကီး​​​ေတွက ပူ​ပူ​ပင်ပင် ဆင်ြခင်ြကည့်​တဲ့​အခါ ​​ေနာင်နှစ်​​ေပါင်း​​ ၂၃၀ ​​ေလာက်​ြကာရင် မဇ္ဇိမအရပ်မှာ သီရိဓမ္မာ​​ေသာကမင်း​​ြကီး​​ ( King Asoka) ရှစ်​​ေသာင်း​​​ေလး​​​ေထာင် အလှူ​​​ေတာ်ြကီး​​​ေပး​​တဲ့​အခါ လာ​​ေရာက်​​​ေနှာက်​ယှက်​ဦး​​လတ္တံ့​ လို့​ ြမင်​​ေတာ်မူ​သတဲ့​။ ဘယ်သူ​ကများ​​ နှိမ်နှင်း​​တား​​ဆီး​​နိုင်မှာပါလိမ့်​လို့​ ဆင်ြခင်ြကည့်​တဲ့​အခါ ​​ေတာင်သမုဒ္ဒရာ ​​ေရြပင်အလယ်မှာ ​​ေြကး​​ြပဿဒ်နဲ့​ သီတင်း​​သံုး​​​ေတာ်မူ​​​ေသာ ရှင်ဥပဂုတ္တ ရဟန္တာ မ​​ေထရ်ကို ြမင်​​ေတာ်မူ​တယ်။

    သည်ကိုယ်​​ေတာ်က သံဃာ့​ကိစ္စများ​​မှာ မပါမဝင် သူ​့​ဘာသူ​ တစ်သီး​​ပုဂ္ဂလစံြမန်း​​​ေနတာမို့​ ပဝါရနာ မြပုတဲ့​အတွက်​ ဒဏ်ထား​​ြပီး​​ မာရ်နတ်​ကို နှိမ်နှင်း​​ဖို့​ တာဝန်​​ေပး​​ယူ​ရပါသတဲ့​။ ရှင်ဥပဂုတ္တမ​​ေထရ် မာရ်နတ်​မင်း​​ကို နှိမ်နှင်း​​တဲ့​အခါ သတ္တဝါ​​ေတွ အမျိုး​​မျိုး​​ ဖန်ဆင်း​​တိုက်​ခိုက်​ြကြပီး​​ ​​ေနာက်​ဆံုး​​မှာ မ​​ေထရ်ြကီး​​က မနုသီဟအသွင် ဖန်ဆင်း​​လိုက်​​​ေတာ့​မှ မာရ်နတ်​မင်း​​လည်း​​ အဘား​​အဘား​​​ေအာ်လို့​ ​​ေြကာက်​လန့်​ြခင်း​​ြကီး​​စွာနဲ့​ အရှံုး​​​ေပး​​လိုက်​ရသတဲ့​။ ဒါ​​ေြကာင့်​ ဘုရား​​​ေြခရင်း​​မှာ မနုသီဟအရုပ်​​ေတွထား​​တယ်ဆိုတာ တို့​ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်​​ေတွရဲ့​ အလှူ​မှာ မာရ်နတ်​မင်း​​ လာမဖျက်​ဆီး​​နိုင်​​ေအာင် သူ​​​ေြကာက်​တဲ့​ အရုပ်ြကီး​​​ေတွ ထုြပီး​​ ထား​​တာလား​​ မသိပါဘူ​း​​။

    ​​ေနာက်​တစ်မျိုး​​ ​​ေြပာြကြပန်တာက​​ေတာ့​ အာ​​ေသာကမင်း​​ြကီး​​က ကိုး​​တိုင်း​​ကိုး​​ဌာန သာသနာြပုဖို့​​ေစလွှတ်​လိုက်​တဲ့​ အရှင် ​​ေသာန နဲ့​ အရှင်ဥတ္တရ ရဟန္တာမ​​ေထရ်နှစ်ပါး​​ဟာ သုဝဏ္ဏဘူ​မိတိုင်း​​ကို ​​ေရာက်​လာ​​ေတာ့​ တိုင်း​​သူ​ြပည်သား​​များ​​ကို အရပ်နီး​​ပါး​​က ဘီလူ​း​​သူ​ရဲများ​​ လာ​​ေရာက်​ဖမ်း​​စား​​လို့​ ထိတ်​ထိတ်​လန့်​လန့်​ ရှိ​​ေနရှာြကသတဲ့​။ ဒါနဲ့​ပဲ ကိုယ်​​ေတာ်နှစ်ပါး​​ ပူ​း​​​ေပါင်း​​လို့​ သတ္တဝါြကီး​​တစ်​​ေကာင် ဖန်ဆင်း​​ြပတဲ့​အခါ ဘီလူ​း​​​ေတွ ​​ေြကာက်​လန့်​ထွက်​​​ေြပး​​ြပီး​​ တိုင်း​​ြပည်သာယာသွား​​သတဲ့​။ ရဟန်း​​နှစ်ပါး​​က တရုတ်​နဂါး​​ပူ​း​​ကသလို ဖန်ဆင်း​​ြကလို့​လား​​ မသိပါဘူ​း​​။ ​​

    ေနာက်​ဘက်​က ဖင်ပိုင်း​​မှာ နှစ်ခွြဖစ်​​ေနတယ် မဟုတ်​ဘူ​း​​လား​​။ ဒါလည်း​​ပဲ ယုတ္တိနဲ့​ မလွတ်​ပါဘူ​း​​။ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်နိုင်ငံ​​ေတွထဲမှာ မနုသီဟအရုပ်ဆိုတာ ကိုယ်တို့​ ြမန်မာ​​ေတွဆီမှာပဲ ရှိတာ​​ေလ။ သုဝဏ္ဏဘူ​မိဆိုလို့​ ​​ေလဆိပ်ြကီး​​ရှိတဲ့​ အိမ်နီး​​ချင်း​​​ေတွဆီပဲ သွား​​မမှတ်​နဲ့​ဦး​​။ အဲဒါ သူ​တို့​လည်း​​ ကိုယ့်​ဆီက ကူ​း​​ချထား​​တာ။ လွန်ခဲ့​တဲ့​ နှစ်​​ေပါင်း​​ ၂၅၀၀ ​​ေကျာ်က ​​ေြမပံုကို အခု​​ေြမပံုနဲ့​ Google Map ​​ေပါ်ရှာရင်​​ေတာ့​ ရွာလည်သွား​​မှာ။

    ဘယ်လိုပဲြဖစ်ြဖစ် မနုသီဟ ဖင်နှစ်ခွဆိုတဲ့​ အရုပ်ြကီး​​​ေတွဟာ ကိုယ်တို့​ ြမန်မာပိုင် ြမန်မာ့​မူ​ပါလို့​ ​​ေရစစ္စြတီ လုပ်လိုက်​ြကပါစို့​။ သူ​့​ရဲ့​အစွမ်း​​က​​ေတာ့​ အြမင်မှာ လှပတင့်​တယ်​​ေသာ်ြငား​​ အင်မတန် ​​ေြကာက်​မက်​ဖွယ်​​ေကာင်း​​တယ် လို့​ ဆိုရမှာ​​ေပါ့​​ေနာ်။ ဘီလူ​း​​​ေတွ မာရ်နတ်​​​ေတွ​​ေတာင် လန့်​​ေြပး​​ြကရတယ် မဟုတ်​ဘူ​း​​လား​​။

    ဟုတ်​​​ေပလိမ့်​မယ်။ ဟုတ်​​​ေပလိမ့်​မယ်။ ​​ေမာင်စံဖား​​က​​ေလး​​လည်း​​ သည်က​​ေန့​​ေခတ်​​​ေရာက်​ကာမှ မနုသီဟ ဖင်နှစ်ခွနဲ့​ သတ္တဝါ​​ေတွ ​​ေတွ့​​ေတွ့​​ေနရတာ အြကိမ်​​ေပါင်း​​ မနည်း​​​ေတာ့​ဘူ​း​​။ သူ​တို့​ကို ဘယ်သူ​​​ေတွက ​​ေြကာက်​ြကလန့်​ြကသလဲ​​ေတာ့​ မ​​ေြပာတတ်​ပါဘူ​း​​။ ကိုယ်က​​ေတာ့​ သူ​တို့​ဖင်နှစ်ခွြကီး​​​ေတွ ြမင်လိုက်​တိုင်း​​ တယ်​​ေြကာက်​စရာ​​ေကာင်း​​​ေပသကိုး​​ လို့​ ထိတ်​လန့်​မိတယ်။

     ​​ေကာသလ္လမင်း​​အိပ်မက်​ ၁၆ ချက်​ထဲက ဦး​​​ေခါင်း​​နှစ်လံုး​​ပါတဲ့​ ြမင်း​​ြကီး​​​ေတွထက်​ ပိုဆိုး​​​ေတာ့​တယ်။ အဲ့​ဒါက ​​ေနာင်​​ေသာအခါဝယ် တရား​​လိုဘက်​မှ​​ေရာ၊​ တရား​​ခံဘက်​မှပါ နှစ်ဘက်​စလံုး​​ကို ခွတုပ်ြဖတ်​အုပ်လုပ်တတ်​​​ေသာ တရား​​သူ​ြကီး​​များ​​ ​​ေပါ်လာလတ္တံ့​ လို့​ဆိုတာ မဟုတ်​လား​​။ ဒါမျိုး​​က​​ေတာ့​ ရိုး​​ ဟိုး​​ ဟိုး​​ ဟိုး​​ ​​ေနပါြပီ​​ေမာင်။ စာမဖွဲ့​ပါဘူ​း​​။ အ​​ေမရိကန်က တရား​​စီရင်​​ေရး​​မဏ္ဍိုင်​​ေတာင် ချိန်ခွင်ရုပ်က​​ေလး​​နဲ့​ ြပတာ မဟုတ်​ဘူ​း​​လား​​။ တို့​ဆီက တရား​​သူ​ြကီး​​များ​​လည်း​​ပဲ နှစ်ဘက်​စလံုး​​ကို ချိန်ခွင်ထဲထည့်​ချိန်၊​ သာတဲ့​ဘက်​ကို အနိုင်​​ေပး​​မှာ​​ေပါ့​။ ဝင်း​​ဦး​​သီချင်း​​​ေလး​​​ေတာင် ရှိ​​ေသး​​တယ်​​ေလ။

    “ဖျား​​စူ​း​​ကျိန်မယ်။ ကျမ်း​​စူ​း​​ကျိန်မယ်။ ချိန်ဆကာပင် ​​ေတွး​​လို့​ အ​​ေရး​​ယူ​ပါ​​ေတာ့​ကွယ်။”

    တဲ့​။ (အမှန်တရား​​ အချက်​အလက်​​​ေတွကို ချိန်တာပါ​​ေနာ်။) အခုဟာက​​ေတာ့​ ဖင်နှစ်ခွဆို​​ေတာ့​ နှစ်ဘက်​ခွစား​​တာမဟုတ်​ရင် ဘာလုပ်တာလဲ လို့​ လိုက်​မ​​ေတွး​​နဲ့​ဦး​​။ ဟိုဘက်​သည်ဘက်​ ​​ေလှနံနှစ်ဘက်​နင်း​​ထား​​တဲ့​သူ​​​ေတွကို ​​ေြပာတာ။

    မြကာ​​ေသး​​ခင်က တို့​​ေမြကီး​​အနီး​​နား​​မှာ​​ေနတဲ့​ အတွင်း​​စည်း​​ထဲက လူ​ငယ်​​ေြခတက်​​​ေလး​​တစ်​​ေယာက်​နဲ့​ အမှတ်​မထင် ဆံုမိပါတယ်။ (ဘယ်သူ​ဘယ်ဝါလို့​ မ​​ေတွး​​ရဘူ​း​​​ေနာ်။ သူ​လိုလူ​စား​​အများ​​ြကီး​​​ေပမယ့်​ မဟုတ်​တဲ့​သူ​​​ေတွ အထင်ခံရရင် သနား​​ပါတယ်။) သူ​့​ခမျာ အင်မတန် အလုပ်များ​​ရှာတာပါ။ ပါတီတာဝန် တိုင်း​​ြပည်တာဝန်​​ေတွအြပင် အဘတို့​က ​​ေပး​​အပ်​​ေသာတာဝန်များ​​ပါ မနား​​မ​​ေန လုပ်​​ေဆာင်​​ေနရရှာတာဆို​​ေတာ့​ စကား​​​ေတာင် မနည်း​​လုလုြပီး​​ ​​ေြပာ​​ေနရရှာတယ်။ ​​ေြပာရင်း​​​ေြပာရင်း​​နဲ့​ သူ​ကသာ အရှိန်​​ေတွရလာတယ်။

     ကိုယ့်​မှာြဖင့်​ ပါး​​စပ်ြကီး​​အ​​ေဟာင်း​​သား​​ ြဖစ်လာ​​ေရာ။ သူ​ဝတ်​ထား​​တာက ပင်နီပါ။ ဒါ​​ေပသိ သူ​့​ပါး​​စပ်ကထွက်​သမျှ အဘက ဘယ်လို၊​ ဗိုလ်ချုပ်က ဘယ့်​နှယ်။ တစ်ခွန်း​​မှ မလွတ်​ဘူ​း​​။ အစိမ်း​​​ေရာင်စကား​​​ေတွချည့်​ ​​ေြပာသွား​​တယ်။ ဗိုလ်ချုပ်ခိုင်း​​ထား​​လို့​ မ​​ေန့​ကတင် ဘယ်နိုင်ငံက ြပန်လာတယ်။ ဟိုတစ်ခါလည်း​​ ဘယ်နိုင်ငံသွား​​ရ​​ေသး​​တယ်။ ြမန်မာြပည်ြကီး​​​ေတာ့​ အများ​​ြကီး​​ ​​ေနာက်​ကျကျန်ခဲ့​ပါြပီ။ သူ​များ​​တစ်လှမ်း​​လှမ်း​​ရင် ကိုယ်က ​​ေလး​​ငါး​​ဆယ်လှမ်း​​ လှမ်း​​နိုင်မှာ ​​ေတာ်ကာကျမယ် ဆိုလား​​။ ​​ေြပာရင်း​​​ေြပာရင်း​​နဲ့​ ထ​​ေတာင်​​ေြပး​​​ေတာ့​မယ့်​ပံုပဲ။ ကိုယ်က အ​​ေမ ​​ေန​​ေကာင်း​​လား​​။ ဘာ​​ေတွလုပ်​​ေနသလဲ ​​ေမး​​ချင်တာ​​ေတာင် စကား​​ဘယ့်​နှယ် စရမှန်း​​မသိဘူ​း​​။ ​​

    ေနာက်​ဆံုး​​​ေတာ့​ အတင်း​​ြကီး​​ စကား​​လမ်း​​​ေြကာင်း​​လွှဲြပီး​​ ပင်နီ​​ေချာ နဲ့​ ​​ေယာထမီ ဇာတ်​​​ေြကာင်း​​ခင်း​​​ေတာ့​ ပိုလို့​​ေတာင် အံ့​ဩစရာ​​ေတွ ြကား​​ခဲ့​ရတယ်။ တို့​​ေမက သူ​့​ဘာသူ​သာ တစ်ကိုယ်တည်း​​ရုန်း​​​ေနတာ။ ပါတီမှာ သူ​ကလွဲရင် ​​ေလာက်​​​ေလာက်​လား​​လား​​ ဘယ်သူ​မှ မရှိဘူ​း​​တဲ့​။ သူ​့​အသက်​ကလည်း​​ ငယ်​​ေတာ့​တာ မဟုတ်​​​ေတာ့​ သူ​မရှိရင် ပါတီလည်း​​ တာ့​တာပဲတဲ့​။ ဖျား​​ဖျား​​။ ​​ေြပာရက်​လိုက်​တာ။ ြကား​​မိတဲ့​ကိုယ်​​ေတာင် မနုသီဟြမင်ရတဲ့​ မာရ်နတ်​မင်း​​လိုပဲ ြကက်​သီး​​​ေမွး​​ညင်း​​ထ​​ေအာင် ​​ေြကာက်​မိတယ်။ အဲ့​လိုလူ​ အနား​​​ေခါ်ထား​​ရတဲ့​ တို့​အ​​ေမ​​ေတာ့​ ဒုက္ခနဲ့​ လှလှနဲ့​ ​​ေတွ့​ရ​​ေချ​​ေသး​​ရဲ့​။

    တကယ်​​ေတာ့​ နိုင်ငံ​​ေရး​​ဆိုတာ မိတ်​​​ေဆွမရှိ၊​ ရန်သူ​မရှိ၊​ တိုင်း​​ြပည်အတွက်​ဆိုရင် ဘယ်သူ​နဲ့​မဆို အတူ​တကွ လက်​တွဲအလုပ်လုပ်နိုင်ရမယ်။ အ​​ေမ့​ကို ချစ်တဲ့​သူ​ဟာ အဘနဲ့​​ေတာ့​ ကဏ္ဍ​​ေကာစြဖစ်​​ေနရမယ် လို့​ မဆိုလိုပါဘူ​း​​။ တည့်​​ေလ​​ေကာင်း​​​ေလ​​ေပါ့​။ ဒါ​​ေပမယ့်​ ကိုယ်က ဘယ်​​ေလှ​​ေပါ်မှာ စီး​​​ေနတာလဲ​​ေတာ့​ ​​ေမ့​သွား​​ဖို့​ မသင့်​ပါဘူ​း​​။

    သူ​့​ဟာက ​​ေလှနံနှစ်ဘက်​နင်း​​ထား​​ရံုတင် မဟုတ်​ဘူ​း​​။ သည်ဘက်​​​ေလှ နစ်မယ်ြကံရင် ကန်ပစ်ခဲ့​ြပီး​​ ဟိုဘက်​ကို ကူ​း​​လိုက်​ဖို့​ အသင့်​ြပင်ထား​​တယ်။ သစ္စာရှိသလား​​ လို့​ ​​ေမး​​ရင် သစ်စာတင်မက၊​ ​​ေရ​​ေပါ်စာ ​​ေရာ လွှစာပါ ရှိြပီး​​သား​​ လို့​ ​​ေြပာမယ်ထင်တယ်။ ​​ေခတ်​က​​ေြပာင်း​​လာတဲ့​အတွက်​ သူ​တို့​ကိုလည်း​​ အြပစ်ဆိုစရာ​​ေတာ့​ မရှိဘူ​း​​​ေပါ့​။ ဘုရင်ကို သစ္စာခံရတဲ့​​ေခတ်​ မဟုတ်​ဘူ​း​​​ေလ။ ပလ္လင်ကိုပဲ သစ္စာခံရတာ မဟုတ်​ဘူ​း​​လား​​။ (ဒါ​​ေြကာင့်​ မာရ်နတ်​ြကီး​​က ပလ္လင်ကို လာလုတာ ြဖစ်မယ်။) ​​ေလာ​​ေလာဆယ်မှာ တို့​​ေမ​​ေမက ထီး​​လိုမင်း​​လိုပဲ ရှိ​​ေသး​​တယ်။ ဥကင်ဘံုြမင့်​ မ​​ေရာက်​​​ေသး​​ဘူ​း​​။ ဒါ​​ေြကာင့်​ အမတ်​ဒိန်လို့​ တံခါး​​တစ်ြခမ်း​​ပဲ ဖွင့်​ထား​​​ေပး​​တာ ​​ေနပါလိမ့်​မယ်။

    သည်မှာဘက်​ကမ်း​​ကမှ ​​ေရွှကိုင်း​​တဘက်​ ကျွန်း​​သန်လျက်​ကို လှမ်း​​ြကွ​​ေတာ်မူ​ဖို့​ ​​ေြခလှမ်း​​ြပင်ထား​​တာ မဟုတ်​ပါဘူ​း​​။ ဟိုမှာဘက်​ကမ်း​​ကလည်း​​ ြကက်​ယက်​ဘုန်း​​​ေခါင် နန်း​​နတ်​​​ေတာင်ဆီကို ချီ​​ေတာ်မူ​ဖို့​ ဖဝါး​​စြကာ​​ေတာ် ကား​​ယား​​ြကီး​​ခွထား​​တဲ့​သူ​​​ေတွ ရှိပါ​​ေသး​​တယ်။ ​​ေဘး​​ချင်း​​များ​​ ယှဉ်ထိုင်မိလိုက်​ရင် ခင်မာလာမင်း​​များ​​ မျက်​စပစ်ြပြပီး​​ ဂျာနယ်ထဲ ဓါတ်​ပံုနဲ့​တကွ ပါသွား​​ဖို့​ ​​ေလာ​​ေဆာ်​​ေနသူ​​​ေတွ အများ​​ြကီး​​ပဲ။ ဟိုတုန်း​​က မုန်း​​လှပါချည်ရဲ့​ဆို နံမယ်​​ေတာင် မြကား​​ချင်ဘူ​း​​ လုပ်​​ေနတာလည်း​​ သူ​တို့​ပဲ။ ခုကျမှ

    “ကျုပ်နှမများ​​ရယ် ဖိတ်​ြကား​​ချင်ပါတယ် တစ်ခါ”

    ဆို

    “ြကား​​စကား​​များ​​ မယံုနဲ့​ ​​ေဘး​​ဖယ်ထား​​”

    လုပ်တာလည်း​​ သူ​တို့​ပဲ။ တတ်​နိုင်ချက်​က​​ေတာ့​ ကိုး​​​ေလာက်​​​ေတာင် မက။ ကျုပ်တို့​ဘဘ ဖင်နှစ်ခွ။

    “ဘယ်ကစွမ်း​​အား​​ရှင်​​ေတွလဲ။ ြကား​​ဖူ​း​​​ေပါင်ကွယ်။ စွပ်စွပ်စွဲစွဲ။ အဲဒါ ကျုပ် မဟုတ်​ဘူ​း​​။ ဟို​​ေကာင်​​ေလ။ ဟို​​ေကာင်။ ဘယ်​​ေရာက်​သွား​​ပတုန်း​​၊​ အဲ့​​ေကာင်။ ငါ​​ေနာ်။ ​​ေတွ့​များ​​​ေတွ့​လို့​က​​ေတာ့​ အဲ့​​ေကာင် ​​ေသြပီသာမှတ်​။”

    စသည် စသည်ြဖင့်​ ြကည့်​ရြကား​​ရတဲ့​သူ​​​ေတွ မျက်​စိ​​ေတွကိုလည်လို့​။ ဝင်း​​ဦး​​ ရှစ်ကိုယ်ခွဲကား​​ ရိုက်​​​ေနသလိုပဲ။ ဇာတ်​​​ေကာင်စရိုက်​​​ေတွကြဖင့်​ ​​ေဆး​​စက်​ကျရာ အရုပ်ထင်တယ်။ မျက်​ခွက်​ြကီး​​ကသာ အကုန်ချွတ်​စွပ် ြဖစ်​​ေနတာ။

    သူ​တို့​လိုမျိုး​​ ဟိုဘက်​တိုး​​လိုက်​ သည်ဘက်​တိုး​​လိုက်​၊​ တိုး​​ရင်း​​နဲ့​ ကလိုက်​၊​ ကရင်း​​နဲ့​တိုး​​လိုက်​ လုပ်​​ေနတဲ့​သူ​​​ေတွဟာ သူ​တို့​ကိုယ်သူ​တို့​​ေတာ့​ ​​ေတာ်​​ေတာ်ကို နိုင်ငံ​​ေရး​​ပါး​​ဝ​​ေနတဲ့​သူ​​​ေတွ လို့​ ထင်ပါလိမ့်​မယ်။ အမှန်မှာ​​ေတာ့​ အဲဒါ လံုး​​ဝ နိုင်ငံ​​ေရး​​ပါး​​ မဝလို့​ လုပ်​​ေနတဲ့​အလုပ်ဗျ။ ဘဝဆိုတာ ဗံုလံုတစ်လှည့်​ ငါး​​ပျံတစ်လှည့်​ပဲ။

    ဘယ်သူ​မှ အထက်​မှာ အြမဲ မ​​ေနနိုင်ဘူ​း​​။ ကိုယ်အ​​ေပါ်​​ေရာက်​​​ေနတုန်း​​ ဖိ​​ေထာင်း​​ထား​​ရင် ကိုယ်​​ေအာက်​ြပန်​​ေရာက်​တဲ့​ အလှည့်​ကျရင်လည်း​​ မသက်​သာဘူ​း​​။ တက်​သမျှလူ​ ဘုရား​​ထူ​း​​လို့​ အထက်​မှာချည့်​ပဲ ထိုင်​​ေနနိုင်တဲ့​သူ​ဆိုတာ ဘယ်တုန်း​​ကမှ မရှိခဲ့​ဘူ​း​​။ ​​ေဝး​​​ေဝး​​သွား​​ မြကည့်​ပါနဲ့​။ ကိုယ့်​မျက်​စိ​​ေအာက်​မှာတင် ပလ္လင်​​ေပါ်က ဆင်း​​ဆင်း​​သွား​​ရသူ​​​ေတွ အများ​​ြကီး​​ ရှိလာြပီ။ အ​​ေရး​​ရယ် အ​​ေြကာင်း​​ရယ်ကျ​​ေတာ့​ တရား​​နဲ့​မ​​ေြဖရင် ကုလား​​နဲ့​​ေသရ​​ေတာ့​မယ်။ (​​ေမာ်ကျူ​ရီမှာ အပ္ပနား​​ပဲ ရှိသဗျ။)

    ပန်း​​ချစ်သူ​ ဘဘြကီး​​နဲ့​ အင်တာဗျူ​း​​တစ်ခု ဖတ်​လိုက်​ရပါတယ်။ သူ​့​ရင်ထဲကလာတဲ့​စကား​​ ဟုတ်​မဟုတ်​​​ေတာ့​ မသိဘူ​း​​​ေပါ့​​ေလ။ (​​ေတာ်​​ေနြကာ ​​ေလာ်ဘီလုပ်တယ် ြဖစ်​​ေနမစိုး​​လို့​) စာမျက်​နှာ​​ေပါ် ဖတ်​လိုက်​ရတာ​​ေတာ့​ြဖင့်​ သံ​​ေဝဂြကီး​​စွာ ရမိတယ်။

    “တကယ်​​ေတာ့​ဗျာ။ ကျွန်​​ေတာ်တို့​ ​​ေထာက်​လှမ်း​​​ေရး​​​ေတွဆိုတာ ဘယ်​​ေခတ်​ကမှ ဇာတ်​သိမ်း​​​ေကာင်း​​ခဲ့​တာ မဟုတ်​ပါဘူ​း​​။”

    တဲ့​။ အင်း​​။ ဟုတ်​ပါ့​မလား​​ ​​ေမာင်ကာဠုရဲ့​လို့​ ြပန်စဉ်း​​စား​​ြကည့်​မိပါတယ်။ ကိုယ်တို့​ဆီမယ်လည်း​​ အဲသည်က လာတာ တစ်​​ေယာက်​ ရှိခဲ့​တယ်​​ေလ။ ြကမ်း​​သလား​​ မ​​ေမး​​နဲ့​။ ရံုထဲမှာ ဘွဲ့​လွန်ဆရာဝန်တစ်​​ေယာက်​ကို ​​ေလး​​ဘက်​​​ေထာက်​ြပီး​​ ​​ေလျှာက်​ခိုင်း​​ခဲ့​တယ်။ ဇာတ်​သိမ်း​​ခန်း​​နီး​​​ေတာ့​ သူ​ဘာ​​ေတွြဖစ်လာသလဲ မ​​ေြပာချင်​​ေတာ့​ပါဘူ​း​​။

    သိတဲ့​သူ​သာ ​​ေမး​​ြကည့်​ပါ​​ေတာ့​။ မျက်​မှန်တင်ဦး​​ဆိုတဲ့​ ဘဘြကီး​​လက်​ထက်​ကို ကိုယ်​​ေကာင်း​​​ေကာင်း​​မမှီလိုက်​​​ေသာ်လည်း​​ပဲ အဆံုး​​သတ်​ မ​​ေကာင်း​​တဲ့​အထဲ သူ​လည်း​​ ပါသတဲ့​။ လက်​ရှိအချိန်တုန်း​​က သူ​တို့​​ေလာက်​ ဖိန့်​ဖိန့်​တုန်​​ေအာင် ​​ေြကာက်​ခဲ့​ရတာလည်း​​ မရှိသလို လက်​မဲ့​အချိန်​​ေရာက်​​​ေတာ့​ သူ​တို့​​ေလာက်​ သနား​​စရာ​​ေကာင်း​​တာလည်း​​ မရှိဘူ​း​​။ (ဆင်း​​ရဲချမ်း​​သာကိစ္စ ဆင်ပိန်ကျွဲကို ဆိုလိုတာ မဟုတ်​ပါ) အ​​ေသာကံ၊​ ဝိရဇံ၊​ ​​ေခမံ အစရှိတဲ့​ ြငိမ်း​​​ေအး​​ချမ်း​​သာြခင်း​​​ေတွ ပိန်း​​ြကာဖက်​​​ေရမတင်သလို ကွယ်​​ေပျာက်​သွား​​ြပီး​​ ​​ေနာင်တ၊​ ​​ေသာက၊​ ဗျာပါဒ၊​ (​​ေဒါသလည်း​​ ကုန်ဦး​​မယ် မဟုတ်​ပါ) အစရှိ​​ေသာ ကိ​​ေလသာ​​ေလာင်မီး​​​ေတွ တြငီး​​ြငီး​​ ​​ေတာက်​​​ေလာင်​​ေနရတာ​​ေပါ့​။

    သည်လိုအချိန်မျိုး​​မှာ အာဏာြပန်ရရာရ​​ေြကာင်း​​ မ​​ေကာင်း​​သြဖင့်​​ေတွ ြပန်လည်ြကံစည်ဖို့​ဆိုတာ စဉ်း​​စား​​ဆင်ြခင်ဉာဏ်ရှိတဲ့​သူ​အဖို့​ ဘယ်​​ေတာ့​မှ ြပန်မကျိုး​​စား​​​ေတာ့​မှာ အ​​ေသအချာပါပဲ။ ငရဲပန်း​​ကို ​​ေရွှပန်း​​မှတ်​လို့​ ပန်ခဲ့​ြပီး​​ြပီ။ ​​ေခါင်း​​မှာလည်း​​ ​​ေသွး​​အလိမ်း​​လိမ်း​​နဲ့​ ဒဏ်ရာ​​ေတွ အြပည့်​။ ​​ေနာက်​တစ်ြကိမ်ြပန်မိုက်​ဦး​​မလား​​ လို့​ ​​ေမး​​မှ​​ေမး​​တတ်​ပ​​ေလ။ ခုပဲ အသက်​ခုနှစ်ဆယ်နား​​ကပ်​​ေနမှ ဘယ်နှစ်နှစ်နန်း​​စံဖို့​ ငရဲယူ​​​ေနရဦး​​မှာလဲ။ မိုက်​ချင်း​​မိုက်​ရင် အဲသည် ဘာမှန်း​​မသိ ညာမှန်း​​မသိ မနုသီဟက​​ေလး​​​ေတွသာ တွင်း​​တူ​း​​ြပီး​​ မိုက်​ဖို့​ ရှိ​​ေပလိမ့်​မယ်။

    ပညာရှိဦး​​​ေပါ်ဦး​​​ေသ​​ေတာ့​ လက်​ဖဝါး​​နှစ်ဘက်​ အ​​ေခါင်း​​အြပင်ထုတ်​ခဲ့​ လို့​ မှာတာဟာ ကျန်ရစ်သူ​ မနုသီဟ​​ေလး​​များ​​ သင်ခန်း​​စာယူ​နိုင်ဖို့​အတွက်​ လို့​ အခုမှပဲ သ​​ေဘာ​​ေပါက်​မိပါတယ်။ ဘာမှ ပါမသွား​​ဘူ​း​​ အ​​ေမာင်တို့​ အမိတို့​ရဲ့​။ ချန်ထား​​ခဲ့​တာ​​ေတွ​​ေတာ့​ အများ​​ြကီး​​ပဲ။ စည်း​​စိမ်ဥစ္စာလား​​။ သူ​့​သား​​​ေတာင် ချမ်း​​သာတယ် မြကား​​မိဘူ​း​​။ သူ​့​မျိုး​​ရိုး​​အဆက်​အနွယ် ဘယ်သူ​ဘယ်ဝါ လို့​လည်း​​ မြကား​​ဖူ​း​​​ေတာ့​ဘူ​း​​။ နံမယ် ဂုဏ်သတင်း​​ဆိုရင်​​ေတာ့​ ခုထက်​ထိ ကျန်​​ေသး​​တယ်​​ေလ။

    ကိုယ်ယံုြကည်တဲ့​ဘက်​က ခိုင်ြမဲစွာ ရပ်တည်ပါ။ သူ​များ​​ကို သစ္စာခံချင်ခံ မခံချင်​​ေန။ ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ်​​ေတာ့​ သစ္စာမ​​ေဖာက်​ပါနဲ့​။ ဖင်ဆိုတာ နှစ်ခွရှိရင် အိမ်သာတက်​ရလည်း​​ ခက်​လိမ့်​မယ်။ အိမ်​​ေထာင်ြပုရလည်း​​ ခက်​လိမ့်​မယ်။ ​​ေြကာက်​ချာြကီး​​။ ​​ေြကာက်​ချာြကီး​​။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.