• “ရတနာ ​ေြမမှာ ရှာမတဲ့​လား​”

    ြပီး​ခဲ့​တဲ့​ ရက်ပိုင်း​အတွင်း​က ရံုး​ကိစ္စတစ်ခုနဲ့​ ​ေနြပည်​ေတာ်ကိုသွား​တဲ့​အခါ မနက်အာရံုမတက်ခင် ​ေရာက်သွား​တာမို့​ ​ေကျာတစ်ခင်း​စာနား​ေနရ​ေအာင် စည်ပင်ဧည့်​ရိပ်သာကို ဝင်ြဖစ်ပါတယ်။

    အချိန်မ​ေတာ်​ေဝလီ​ေဝလင်း​ြကီး​မှာ​ေတာင် ဝင်း​ြပင် အ​ေဆာင်​ေရှ့​ ငုတ်တုတ်က​ေလး​ေတွ ထိုင်ငိုက်​ေနရတဲ့​သူ​ေတွအများ​ြကီး​ ​ေတွ့​ရတာမို့​ အခန်း​မရနိုင်ဘူး​ဆိုတာ ​ေသချာသ​ေလာက်ပါပဲ။ ဒါနဲ့​ပဲ မင်း​ေနြပည်ထဲက ရှိရှိသမျှ တည်း​ခို​ေဆာင် ​ေဟာ်တယ်​ေတွမှာ ဘယ်​ေနရာမှာမှ အခန်း​လွတ်မကျန်​ေတာ့​ဘူး​ ဆိုလို့​ ​ေတာ်​ေတာ် အံ့​ဩမိသွား​တယ်။

     ပျဉ်း​မနား​ဘက်​ေတာ့​ ရ​ေကာင်း​ရဲ့​ဆို ကား​တစ်စီး​နဲ့​ ြမို့​ပတ်ြပီး​ရှာတာ​ေတာင် အစွန်အဖျား​ ​ေချာင်က​ေလာင်ထဲက တည်း​ခိုခန်း​က​ေလး​ေတွပါမကျန် ကား​ရပ်စရာ ​ေနရာမရှိ​ေအာင် စည်ကား​ြပည့်​ြကပ်​ေနတာ ​ေတွ့​လိုက်ရပါတယ်။ ဘယ်လိုများ​ ြဖစ်ရြပန်ပါလိမ့်​။ ရံုး​ကိစ္စ​ေတွက အဲသည်​ေလာက်​ေတာင် စည်ကား​ေနရသလား​ဆို အိမ်ခံဝန်ထမ်း​တစ်​ေယာက်ကို စကား​စပ်ြကည့်​ေတာ့​မှ

    “နှစ်တိုင်း​ ​ေကျာက်မျက်ပွဲရှိရင် အဲသလိုပဲ ြဖစ်​ေနကျ”

    လို့​ ​ေြပာပါတယ်။ ပုဂ္ဂလိက​ေဆး​ရံု​ေတွမှာ​ေတာင် ​ေဆး​မကုပဲ အခန်း​ယူ ​ေဆး​ရံုအတက်ြပြပီး​ တည်း​ေနြကရတဲ့​အြဖစ် လို့​ သိရတယ်။ ြကည့်​စမ်း​ပါဦး​။ သတ္တုတွင်း​ ဝန်ြကီး​ဌာနတစ်ခုတည်း​ကလုပ်တဲ့​ ပွဲက​ေလး​တစ်ပွဲနဲ့​ေတာင် အဲ​ေလာက် လူ​ေတွ ကျပ်ပိတ်သိပ်​ေနတာဆို​ေတာ့​ ​ေဟာ်တယ်​ေတွက နည်း​နည်း​ေလး​မို့​လား​ လို့​ မထင်လိုက်နဲ့​။ ​ေဟာ်တယ်ဇံုဆိုတာြကီး​ကိုပဲ မျက်စိထဲ ြမင်ြကည့်​စမ်း​ပါ။ အဲ​ေလာက်များ​တဲ့​လူ​ေတွ အဲသ​ေလာက် ဒုက္ခခံြပီး​ လာြကတာ ကိုယ်​ေတွ Shopping Mall ပတ်သလို မဝယ်ပဲနဲ့​ ဟိုြကည့်​သည်ြကည့်​ လုပ်ဖို့​ သက်သက်​ေတာ့​ ဘယ်ဟုတ်ပါ့​မလဲ။

    တစ်နှစ်တစ်နှစ်ကို ​ေရာင်း​ရတဲ့​ ြမန်မာ​ေငွ နိုင်ငံြခား​ေငွဆိုတာ ​ေြကာက်ခမန်း​လိလိ ရှိ​ေပလိမ့်​မယ်။ ဂလိုဂလို ြကွယ်ဝ​ေသာတိုင်း​ြပည်ြကီး​မှာ တိုင်း​သူြပည်သား​အများ​စုက ငတ်တလှည့်​ြပတ်တလှည့်​ ဆင်း​ရဲတွင်း​က မတက်ဘူး​ဆိုတာက​ေတာ့​ အတိတ်ဘဝက ဒါနမျိုး​ေစ့​နည်း​ခဲ့​လို့​ ဆိုတာထက် လက်ငင်း​ဘဝ အသိဉာဏ်နံုနဲ့​လို့​က ပိုလိမ့်​မယ် ထင်ပါတယ်။ အလကား​ေနရင်း​ မသိသူ​ေကျာ်သွား​ သိသူ​ေဖာ်စား​တာကို မနာလိုလို့​ေတာ့​ ဘယ်ဟုတ်မလဲ။ ကိုယ့်​အိမ်​ေအာက်က ​ေရွှတွင်း​ကိုလိုချင်လို့​ အတင်း​အကျပ် ​ေခွး​ေမာင်း​သလို ​ေမျာက်​ေမာင်း​သလို ​ေမာင်း​ထုတ်ြပီး​ မျက်စိ​ေအာက်တင် မရဒဿကချိုင်။ နင်တို့​ေတွ အ လို့​ခံရတာ ခံြကဆိုတာမျိုး​ အနိုင်အထက် ြပုသလို ခံစား​ရတာမို့​ မခံချိမခံသာ ြဖစ်ရတာပါ။

    ဟိုး​ေရှး​ေရှး​ သက်ဦး​ဆံပိုင်ဘုရင်​ေတွ​ေခတ်တုန်း​က​ေတာ့​ တစ်နိုင်ငံလံုး​ကလူ​ေတွရဲ့​ အသက်အိုး​အိမ် စည်း​စိမ်မှန်သမျှ ဘုရင်ကပိုင်တယ် လို့​ သတ်မှတ်ထား​တာမို့​လို့​ ဘယ်သူကမှ အထွန့်​မတက်ခဲ့​ြကပါဘူး​။ ကိုယ့်​ဘာသာ တူး​လို့​ရတဲ့​ေကျာက်လည်း​ ဘုရင်ကိုဆက်သရတယ်။ ဘုရင်က ဆု​ေတာ်လာဘ်​ေတာ် ​ေပး​သမျှနဲ့​ ​ေကျနပ်ရတယ်။

    ခုထက်ထိ ြမန်မာ​ေတွ ဂုဏ်​ေဖာ်ြပီး​ ​ေြပာ​ေြပာ​ေနတဲ့​ င​ေမာက်ပတ္တြမား​ြကီး​မှာ အင်မတန် ရင်နာစရာ​ေကာင်း​တဲ့​ ဇာတ်လမ်း​က​ေလး​ရှိတဲ့​အ​ေြကာင်း​ ဘယ်သူမှ မသိြကဘူး​။ နို့​ငါး​ပိဿာ၊​ ဝါဂွမ်း​တစ်ပိဿာထဲထည့်​ထား​ရင်​ေတာင် မီး​မထွန်း​ပဲ လင်း​ထိန်လာသတဲ့​။ ြဗိတိသျှအဝယ်​ေတာ်များ​ေတာင် ​ေဈး​စကား​ဆို တန်ဖိုး​မြဖတ်နိုင်လို့​ မိုး​ကုတ်​ေကျာက်တွင်း​ အ​ေရာင်း​အဝယ်စာချုပ် ပျက်သွား​တယ် ဆိုတာ​ေလာက်ပဲ မှတ်မိြကတယ်။ င​ေမာက်ပတ္တြမား​လို့​ေခါ်တာက မိုး​ကုတ်သား​ င​ေမာက်ဆိုတဲ့​သူ တူး​ေဖာ်ရလို့​ သူ့​နံမယ်ကို ​ေပး​ထား​တာပါတဲ့​။ ြမန်မာမင်း​အဆက်ဆက် တန်ဖိုး​ထား​ဆင်ြမန်း​ခဲ့​ရတဲ့​ တန်ဖိုး​အြကီး​ဆံုး​ နန်း​စဉ်ရတနာတစ်ပါး​ြဖစ်တယ်။

    င​ေမာက်ကို ဆု​ေတာ်လာဘ်​ေတာ် ဘယ်​ေလာက် ​ေပး​ခဲ့​သလဲ​ေတာ့​ မဖတ်ဖူး​ပါဘူး​။ ဒါ​ေပမယ့်​ င​ေမာက်တို့​မိသား​စုအား​လံုး​ ​ေဆွခုနစ်ဆက် မျိုး​ခုနစ်ဆက် အသတ်ခံရတယ် လို့​ေတာ့​ ပါတယ်။ အြပစ်က​ေတာ့​ င​ေမာက်ပတ္တြမား​ ကွမ်း​သီး​လံုး​ထက်ြခမ်း​အရွယ်ြဖစ်​ေနတာ င​ေမာက်က ထက်ြခမ်း​ြခမ်း​ြပီး​ ဘုရင်ကို တစ်ြခမ်း​ပဲ ဆက်တာမို့​လို့​ လို့​ ​ေြပာတယ်။ ​ေနာက်တစ်ြခမ်း​က တရုတ်ကို ထုတ်​ေရာင်း​တာတဲ့​။ တစ်ြခမ်း​အလကား​ရတာ​ေတာင် ​ေကျး​ဇူး​မတင်ပဲ ​ေဆွစဉ်မျိုး​ဆက် သတ်ပစ်တဲ့​  ြမန်မာရှင်ဘုရင်စိတ်ထား​က သည်က​ေန့​ထိများ​ အြမစ်တွယ်​ေန​ေသး​သလား​ မ​ေြပာတတ်ပါဘူး​။

    င​ေမာက်တို့​မိသား​စုထဲက မနန်း​ဆိုတဲ့​ အမျိုး​သမီး​တစ်​ေယာက်ပဲ ထွက်​ေြပး​လို့​ လွတ်ပါသတဲ့​။ ဒါ​ေပမယ့်​ သူလည်း​ မိုး​ကုတ်ကအထွက်မှာ သူ့​ေဆွမျိုး​ေတွ မီး​ေလာင်တိုက်သွင်း​တဲ့​ မီး​ခိုး​ေတွကို လှမ်း​ြမင်​ေတာ့​ ရင်ကွဲနာကျသွား​တယ် လို့​ ဆိုတယ်။ ဒါ​ေြကာင့်​ သူ အ​ေပါ်က လှမ်း​ြကည့်​တဲ့​ေတာင်ကို နန့်​ြကည့်​ေတာင် လို့​ ​ေခါ်ြကတယ် လို့​ ပံုြပင်ဆန်ဆန် ​ေြပာြက​ေလရဲ့​။ ဒီအြဖစ်အပျက်ကို ဟုတ်ပါတယ် မှန်ပါတယ် အတင်း​ မြငင်း​ဘူး​ေနာ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ ဒီအြဖစ်အပျက်နဲ့​ အလား​တူ ြဖစ်ရပ်မျိုး​ ကိုယ်​ေတွ့​ြကံုလာရတဲ့​အခါကျရင် မယံုရင် ပံုြပင်မှတ် လို့​ ပါး​စပ်​ေြပာက​ေလး​နဲ့​ ​ေြပာဖို့​ မလွယ်​ေတာ့​ဘူး​။

    ပတ္တြမား​ဆန်ကျိုး​ အဖိုး​ြပည်တန်မို့​ ဘယ်​ေလာက်ပဲ တန်ဖိုး​ြကီး​ပါ​ေစ​ေလ။ ကိုယ့်​တိုင်း​ြပည်ြကီး​ သူ့​ကျွန်ဘဝ​ေရာက်သွား​ေတာ့​ အဲသဟာြကီး​က လမ်း​ခင်း​ထား​တဲ့​ ​ေကျာက်စရစ်ခဲတစ်ခဲ​ေလာက်မှ အဖိုး​မတန် အသံုး​မဝင် ြဖစ်သွား​ရတယ်။ ရှင်ဘုရင်ကိုယ်တိုင်က သူ့​လာဖမ်း​တဲ့​ ကာနယ်စ​ေလဒင်ကို ယံုယံုြကည်ြကည်နဲ့​ပဲ အပ်အပ်၊​ ​ေြကာက်​ေြကာက်လန့်​လန့်​နဲ့​ပဲ အပ်အပ်၊​ ​ေနာင်လာ​ေနာက်သား​ြပစရာ အမှတ်တရ ဓါတ်ပံုက​ေလး​ေတာင် မကျန်ရစ်ဘူး​။

    သူခိုး​လက်က သူဝှက်​ေတွ အဆင့်​ဆင့်​ လုြကရင်း​ ဘယ်​ေရာက်သွား​မှန်း​မသိ စုပ်စြမုတ်စ ​ေပျာက်သွား​ေပမယ့်​ ကိုယ်​ေတွက​ေတာ့​ လွမ်း​လည်း​မလွမ်း​ နှ​ေြမာလည်း​ နှ​ေြမာမ​ေနပါဘူး​။ ရတနာဆိုတာ ထိုက်သူစံ​ေလ။ တိုင်း​ြပည်ထီး​နန်း​မှ ြမဲ​ေအာင် မအုပ်စိုး​နိုင်တဲ့​ ရှင်ဘုရင်က နန်း​စဉ်ရတနာနဲ့​ ထိုက်တန်တဲ့​ ဦး​ေနှာက် ဘယ်ရှိပါ့​မလဲ။ နန်း​ကျဘုရင်ချင်း​အတူတူ မနူဟာတုန်း​ကမှ ပတ္တြမား​မျက်ရှင်တစ်လံုး​တည်း​နဲ့​ ဘုရား​အြကီး​ြကီး​တစ်ဆူ တည်သွား​နိုင်​ေသး​တယ်။

    ဒါ​ေြကာင့်​ ​ေကျာက်မျက်ရတနာရဲ့​တန်ဖိုး​ဆိုတာ လူ့​အသိဉာဏ် ဦး​ေနှာက်နဲ့​ ​ေပါင်း​လိုက်မှသာ တန်ဖိုး​ေတွ တက်တက်လာတာ လို့​ ​ေြပာခဲ့​ဖူး​ပါတယ်။ တန်ဖိုး​မထား​တတ်တဲ့​ ရှင်ဘုရင်လက်ထဲက သယံဇာတ အ​ေမွအနှစ်ဆိုတာ တိုင်း​တပါး​သား​ေတွ နှပ်ချသမျှ ခံရတဲ့​ ငအလက်ထဲက ​ေရွှခွက်နဲ့​ အတူတူပဲ။

    ခု​ေခတ်မှာ​ေတာ့​ င​ေမာက်ပတ္တြမား​ဆိုတာ ပျင်း​ေတာင် ပျင်း​ေသး​တယ် ြဖစ်သွား​ြပီ။ ကမ္ဘာ​ေပါ်မှာ အြကီး​ဆံုး​ နဝတပတ္တြမား​ြကီး​ဆိုတာ ြမန်မာြပည်ကထွက်တာ။ ဦး​ေနဝင်း​ေခတ်တုန်း​က တန်ချိန်နဲ့​ချီတဲ့​ ​ေကျာက်စိမ်း​တံုး​ြကီး​ကိုလည်း​ နယ်စပ်က ြပန်သိမ်း​လာခဲ့​သတဲ့​။ မူဆယ်အထက် ြကယ်​ေဂါင်မှာတင် ​ေကျာက်စိမ်း​နန်း​ေတာ်ြကီး​ကို ဒဏ္ဍာရီမဟုတ်ပဲ မျက်ဝါး​ထင်ထင် ​ေတွ့​ခဲ့​တယ်။

    မိုင်း​ရှူး​တစ်တွင်း​ထဲကတင် ြမန်မာြပည်မှာ အချမ်း​သာဆံုး​ ခရိုနီနဲ့​ သူ့​ဘိုး​ေတာ်ြကီး​ကို ​ေမွး​ထုတ်​ေပး​ခဲ့​တယ်။ ​ေရွှကျင်ဘက်က တစ်​ေန့​ကို တန်ချိန်နဲ့​ချီတဲ့​ ​ေရွှ​ေတွထွက်တာ​ေရာ မယံုဘူး​လား​။ ကိုယ်နဲ့​ ကိုယ့်​ပတ်ဝန်း​ကျင်ကလူ​ေတွ ငတ်ြပတ်​ေနတိုင်း​ ငါတို့​တိုင်း​ြပည်ြကီး​က အငတ်တိုင်း​ြပည်ြကီး​လို့​ ထင်​ေနရင် ကိုယ့်​အသိဉာဏ်က ငတ်ဖို့​ေလာက်သာ တန်တယ် လို့​ သ​ေဘာ​ေပါက်လိုက်ပါ​ေလ။

    ဒါက ကိုယ့်​ြမန်မာအချင်း​ချင်း​ အား​လံုး​အတူတူထား​ြပီး​ စဉ်း​စား​တာပဲ ရှိ​ေသး​တယ်။ တကယ်လို့​များ​ ဖက်ဒရယ်ဆန််ဆန် တိုင်း​ရင်း​သား​ေတွကို ြပည်နယ်ြပည်မ ခွဲြခား​ြပီး​ ​ေတွး​လိုက်မယ်ဆိုရင် ဘယ်​ေလာက်များ​ အသည်း​နာစရာ ​ေကာင်း​သလဲ။ ငါတို့​ြပည်နယ်ကထွက်တဲ့​ သယံဇာတ​ေတွကို ဗမာ​ေတွက အကုန် လက်ဝါး​ြကီး​အုပ် အပိုင်သိမ်း​ြပီး​ ငါတို့​ကို ​ေကျာင်း​ေလး​ ​ေဆး​ရံု​ေလး​မှ ​ေလာက်ငှ​ေအာင် စီစဉ်မ​ေပး​၊​ လျှပ်စစ်မီး​၊​ ကား​လမ်း​က​ေလး​မှ လူစဉ်မှီ​ေအာင် ​ေဆာင်ရွက်မ​ေပး​ဘူး​ လို့​ ​ေတွး​မိရင် သူတို့​လည်း​ နန့်​ြကည်​ေတာင်​ေပါ်က ြမင်ရသလို ခံစား​ရမှာပဲ။ ​

    ေြပာ​ေတာ့​ြဖင့်​ ဗမာတစ်ကျပ် ရှမ်း​တစ်ကျပ် နဲ့​ မဲဆွယ်ထား​ြပီး​။ ဟုတ်ပါရဲ့​ ဘရာသာတို့​ရယ်။ တကယ်​ေတာ့​ ခင်ဗျား​တို့​ တစ်ြပား​မှ မရသလို ဗမာ​ေတွလည်း​ တစ်ြပား​မှ မရပါဘူး​။ ဘယ်သူ​ေတွ ရ​ေနသလဲဆိုတာ လူအ​ေနနဲ့​ပဲ သီး​ြခား​ ြမင်​ေပး​ြကပါ။ ဗမာ​ေတွ ရ​ေနတယ် မထင်ပါနဲ့​။ ကျုပ်လည်း​ပဲ ဗမာစစ်စစ် စစ်စစ်နဲ့​ ြမည်​ေနတာကို အရိုး​အရင်း​ေတာင် ကိုက်ရတာ မဟုတ်ပါဘူး​။ ဒါ​ေြကာင့်​မို့​လို့​ အဲသည်အခွင့်​အ​ေရး​ေတွကို ကာကွယ်ြကရ​ေအာင် ခင်ဗျား​တို့​ဘက်က ​ေဆာ်ဩ​ေနတာပါ။ (ရရင်​ေတာ့​ ြငိမ်​ေနမှာ​ေပါ့​။ ဟုတ်ဘူး​လား​။)

    ဒါြဖင့်​ရင် ဘာလုပ်ရမှာလဲ။ ထမင်း​မစား​ပဲ ဆန္ဒ​ေဖာ်ထုတ်​ေနရမှာလား​။ ငတ်လို့​မ​ေသခင် မီး​ေလာင်ဗံုး​စာ မိသွား​မှာ​ေပါ့​ေနာ်။ ကိုယ့်​အ​ေပါ်မှာ မတရား​အနိုင်ကျင့်​လာတယ် လို့​ ခံစား​ရရင် တရား​သြဖင့်​ ြဖစ်​ေစဖို့​အတွက် တရား​ဥပ​ေဒစိုး​မိုး​ေရး​ကို အရင် အ​ေလး​ထား​ရမှာ​ေပါ့​။ ဥပ​ေဒ​ေတွ ရှိသား​ပဲ။ အဲသည်ဥပ​ေဒနဲ့​အညီ ြဖစ်​ေစရမှာ​ေပါ့​။ သည်အတွက်​ေတာ့​ ဥပ​ေဒအရ ကိုယ့်​ရဲ့​ ပိုင်ခွင့်​က ဘယ်အတိုင်း​အတာထိ ရှိသလဲ။

    သူများ​မတရား​လာသိမ်း​တာကို ဥပ​ေဒနဲ့​ ဘယ်လို ကာကွယ်ရမလဲ ဆိုတာကို စဉ်း​စား​ရမှာ​ေပါ့​။ ြပဿနာက သည်​ေနရာမှာတင်လည်း​ ြပီး​ မသွား​ပါဘူး​။ အနိုင်ကျင့်​တဲ့​သူ​ေတွကို တရား​ဥပ​ေဒအရ အ​ေရး​ မယူနိုင်ဘူး​။ အဲဒီတရား​ဥပ​ေဒဆိုတာြကီး​က ကိုယ့်​ကို အကာအကွယ် မ​ေပး​နိုင်ဘူး​ ဆိုပါ​ေတာ့​။ (ဆိုပါ​ေတာ့​ ​ေနာ် ဆိုပါ​ေတာ့​) ဒါဆိုရင် တစ်စံုတစ်​ေယာက် သို့​မဟုတ် အဖွဲ့​အစည်း​တစ်ခုခုက တရား​ဥပ​ေဒရဲ့​ အထက်မှာ ရှိ​ေနတယ် လို့​ ​ေခါ်တယ်။

    အရင်တုန်း​က​ေတာ့​ အဲဒါ မထူး​ဆန်း​ဘူး​။ ဥပ​ေဒဆိုတာ ဘုရင်က ြပဌာန်း​တာ။ သူ့​စိတ်ြကိုက် ြပုြပင်စီရင်လို့​ရတယ်။ အခု​ေခတ်မှာ​ေတာ့​ ဥပ​ေဒြပုလွှတ်​ေတာ်ဆိုတာ ရှိတယ်​ေလ။ အသစ်ဖွဲ့​စည်း​ထား​တဲ့​ နိုင်ငံြကီး​မို့​ လူ​ေတွ သိန်း​ချီ​ေသတဲ့​ နာဂစ်မုန်တိုင်း​ြကား​မှာ​ေတာင် ၉၈%​ေလာက် ​ေထာက်ခံမှုရယူထား​တဲ့​ ဖွဲ့​စည်း​ပံု အ​ေြခခံဥပ​ေဒဆိုတာြကီး​ ရှိတယ်။ အဲဒီဖွဲ့​စည်း​ပံုအရ နိုင်ငံ​ေတာ်ကို အာဏာ​ေထာက်တိုင်ြကီး​ သံုး​ခုနဲ့​ ထူ​ေထာင်ထား​တယ်။ အုပ်ချုပ်​ေရး​အာဏာ၊​ တရား​စီရင်​ေရး​အာဏာ၊​ ဥပ​ေဒြပုအာဏာတဲ့​။

    အဲသည်သံုး​ခု တစ်ခုကိုတစ်ခု အြပန်အလှန် ​ေထာက်ပံ့​ြပုြပင်သွား​နိုင်​ေတာ့​မှသာ ကိုယ်လိုချင်တဲ့​ တရား​ဥပ​ေဒစိုး​မိုး​ေရး​ကို ြကပ်မတ်ြပုြပင်နိုင်လိမ့်​မယ်။ အခုချိန်မှာ တရား​ဥပ​ေဒအထက်မှာ တစ်​ေယာက်​ေယာက် ရှိ​ေန​ေသး​ရင် အဲသည်​ေထာက်တိုင်ြကီး​ေတွ လှုပ်ရှား​သက်ဝင်မလာ​ေသး​ပဲ ဟန်ြပသက်သက် မို့​ လို့​ ဆိုရမယ်။ (ရှိ​ေန​ေသး​ရင် လို့​ပဲ ​ေြပာတာ​ေနာ်။ ရှိ​ေနတယ် လို့​ မဆိုလိုဘူး​။ သား​သား​က ​ေဒါက်တာဆိတ်ဖွား​ မဟုတ်။ ရှိ မရှိ ကိုယ့်​ဘာသာ စဉ်း​စား​)

    ဒါမျိုး​ကိစ္စ​ေတွမှာ လူ​ေတွက ရတာကိုပဲ ြမင်တာပါ။ ကုန်​ေနရတာ​ေတွကျ​ေတာ့​ ဘယ်သူမှ စိတ်ဝင်စား​တာ မဟုတ်ဘူး​ေလ။ နှစ်စဉ် နိုင်ငံ​ေတာ်က ကုန်ကျခံရတဲ့​ အသံုး​စား​ရိတ်က ဘယ်​ေလာက်ြကီး​တယ် မှတ်လဲ။ လူတစ်​ေယာက်စာအတွက် တစ်ရက်မှာတစ်ရာဖိုး​ အကုန်အကျခံရင်​ေတာင် လူသန်း​ေြခာက်ဆယ်အတွက် ​ေန့​စဉ် သန်း​ေြခာက်​ေထာင် စား​ရိတ်ရှိမယ်။ မယံုရင် ဘဏ္ဍာ​ေရး​ဝန်ြကီး​ဌာနကို ​ေအာဒစ်ဝင်ြကည့်​။

    ပိုသမျှ​ေပး​မယ် လိုရင် ခင်ဗျား​စိုက်မလား​ လို့​ ​ေမး​လိမ့်​မယ်။ ဒီအခါမှာကျ​ေတာ့​ သူတို့​တ​ေတွ ဂုဏ်​ေဖာ်ြပီး​ ​ေြပာ​ေြပာ​ေနတဲ့​ စတုတ္ထ​ေထာက်တိုင်ြကီး​ကိုလည်း​ အား​ကိုး​ရြပန်တယ်။ ြမင်သာထင်သာ မရှိတဲ့​ ဘယ်ကရြပီး​ ဘာ​ေတွသံုး​တယ်ဆိုတဲ့​ဟာကို ပွင့်​လင်း​ြမင်သာမှု နဲ့​ ထား​ရင် စကား​ေြပာစရာ မလို​ေတာ့​ဘူး​ေပါ့​။ (ရိုး​သား​တယ်ဆိုရင်​ေပါ့​ေလ) ဟိုး​တ​ေလာက အဝှာြပုလို့​ ြပုတ်​ေတာ်မူသွား​တဲ့​ ဘဘြကီး​တစ်​ေယာက်အိမ်က သိန်း​ ၃ဝဝဝတန်ကား​ အစီး​၂ဝ​ေကျာ်ကို သူတို့​အချင်း​ချင်း​ထဲ ြပန်ြပီး​ေလလံပစ်တယ်ဆိုတဲ့​ သတင်း​မျိုး​ ​ေရး​ရဲရင် အဲဒီဘတ်ဂျက်​ေတွ ဘယ်​ေရာက်သွား​သလဲ အရိပ်အြမွက် သိရမယ် မဟုတ်လား​။

    ဘဘြကီး​က​ေတာ် စပွန်ဆာ​ေပး​တဲ့​ တစ်​ေယာက်အိမ်မှာ သိန်း​ေထာင်ချီတဲ့​ ပန်း​ချီကား​ေပါင်း​များ​စွာ စု​ေဆာင်း​ထား​တယ်ဆိုတာကို အတိအကျ သတင်း​လိုက်ချင်​ေသး​ရင် လိပ်စာ​ေပး​ဦး​မဗျား​။ (သူတို့​လည်း​ သိြပီး​သား​ပါ။ ​ေရး​သာ မ​ေရး​ရဲလို့​) အဲသလိုမျိုး​ မျက်စိ​ေထာက်​ေထာက် ​ေချာက်ချမယ့်​သူ​ေတွ ရှိရင် ​ေြပာင်​ေတာ့​ စား​ရဲ​ေတာ့​မှာ မဟုတ်ဘူး​ေပါ့​။ ဆင်း​ရဲသား​ေတွ စု​ေဆာင်း​ြပီး​ ကား​ဝယ်စီး​ရင်

    “ဘယ်ကရသလဲ။ ဘယ်ကရသလဲ”

    နဲ့​ အနံခံလာသူြကီး​ေတွ ဘနဲ့​ကျ​ေတာ့​ နှာ​ေစး​ေနတာ ထံုး​စံပဲ။

    တိုင်း​ြပည်ကထွက်တဲ့​ သယံဇာတ​ေတွက တိုင်း​ြပည်ဘဏ္ဍာထဲ မ​ေရာက်ပဲ ဘယ်သူဘယ်ဝါ​ေတွက ြဖတ်ဘံုး​သွား​တယ် လို့​ မဆိုလိုပါဘူး​။ စီး​တဲ့​ေရ​ေတွက ဆည်တဲ့​ကန်သင်း​အဆင့်​ဆင့်​နဲ့​ ကုန်သွား​ြပီး​ လယ်ထဲ ​ေရမ​ေရာက်တဲ့​အြဖစ်ကိုပဲ ​ေြပာတာပါ။ လူ​ေတွက ဆင်တစ်​ေကာင်လံုး​ ဘယ်​ေလာက်ြကီး​တယ်သာ ြမင်တာ ဆင်သတ်ြပီး​ အရပ်​ေဝလိုက်ရင် ဘယ်​ေလာက်မှ မရဘူး​ဆိုတာ မသိဘူး​။ သို့​ေသာ်လည်း​ ဆင်ြမီး​က​ေလး​မှ လက်စွပ်ကွင်း​ေလာက်​ေအာင် မရတဲ့​သူက​ေတာ့​ သူများ​တကာ​ေတွ ဆင်​ေခါင်း​ေခွး​မချီနိုင်ြဖစ်​ေနတာ ​ေတွ့​ရင် မတရား​ဘူး​လို့​ စိတ်ထဲမှာ ခံစား​ရမှာ အမှန်ပဲ။

    ဒါ​ေြကာင့်​ ဆင်ဖျက်တဲ့​ မုဆိုး​ြကီး​များ​ လူြမင်သူြမင် ​ေဝပါခွဲပါ​ေြကာင်း​ ပွင့်​လင်း​ြမင်သာ​ေစဖို့​ ​ေကာင်း​တာပါ။ ခုလည်း​ ပွင့်​ပွင့်​လင်း​လင်း​ပါပဲ။ ရန်ကုန်က ​ေကျာက်မျက်ြပတိုက်မှာ​ေရာ ​ေနြပည်​ေတာ်က ြပပွဲြကီး​ေတွမှာပါ ထိပ်ထိပ်ကျဲ ​ေကျာက်ကုန်သည် လုပ်တဲ့​သူ​ေတွဆိုတာ လူြကီး​နဲ့​ ​ေဆွမ​ေတာ်မျိုး​မ​ေတာ် တစ်​ေယာက်မှ မပါဘူး​။ အရင်း​အချာြကီး​ေတွချည့်​ပဲ။ အ​ေမြကီး​ကား​မှာ​ေတာင် စိန်တိုက်ဖွင့်​ဦး​မတဲ့​။ ဝမ်း​ေြမာက်ဝမ်း​သာ သာဓု​ေခါ်ြကရံုသာ ရှိ​ေတာ့​တယ်။

    ဆရာဝန်​ေတွဆီက တစ်နှစ်ကို သိန်း​သံုး​ေလး​ဆယ် အခွန်​ေကာက်သင့်​ပါတယ်ဆိုတဲ့​ ​ေစတနာရှင်ြကီး​ေတာင် အဲသည်​ေကျာက်ကုန်သည်​ေတွနဲ့​ေတာ့​ အမျိုး​ေတာ်လို့​လား​ မသိပါဘူး​။ ​ေရလည်း​ငံုလို့​ နှုတ်လည်း​ပိတ်လို့​။ ြပပွဲမှာ ​ေရာင်း​သမျှ ပွဲခွန်ပါြပီး​ လို့​ ​ေဘာက်ချာထဲ​ေရး​ထား​တာ​ေတာ့​ ​ေတွ့​ပါရဲ့​။ ကျုပ်တို့​ အခွန်​ေဆာင်​ေတာ့​စစ်သလို ဘယ်က ပိုက်ဆံဝင်​ေငွနဲ့​ ဝယ်တာလဲ။ မိသား​စု ဘယ်နှစ်​ေယာက်စား​တာမို့​ ပိုလျှံ​ေနတာလဲ အစစ်အ​ေဆး​ အ​ေမး​အြမန်း​မရှိ။

     စိန်ခွန်​ေကျာက်ခွန် လွတ်ြပီး​ ကိုယ်​ေတွသာ ​ေဆး​ရိုး​ခွန်နဲ့​ ​ေထာင်ကျရမယ့်​ ကိန်း​ပဲ။ (​ေရ​ေရရာရာ မြပနိုင်ရင် ပစ္စည်း​တန်ဖိုး​ရဲ့​ ၅၀% ​ေဆာင်ရမတဲ့​) လူ​ေတွဟာ ဆင်း​ရဲလွန်း​ရင် ကွန်ြမူနစ်စိတ်ဝင်တတ်သလား​ မသိပါဘူး​။ သူများ​တကာ​ေတွက အရမ်း​ချမ်း​သာ၊​ ကိုယ်​ေတွက တ​ေန့​တြခား​ ဆင်း​ရဲလာဆို​ေတာ့​ ခု​ေနခါများ​ သိြကား​မင်း​ြကီး​က ဗိုလ်​ေအာင်ဆန်း​ နဲ့​ ဗိုလ်​ေနဝင်း​ ဘယ်သူ့​ြပန်ယူမလဲလို့​ ​ေမး​ရင် ​ေနာက်လူကိုပဲ ယူ​ေတာ့​မယ်ဗျာ။ မုန်း​လွန်း​လို့​ ​ေနာင်မှ ဘာနဲ့​ပဲ ငံု​ေထွး​ရ ငံု​ေထွး​ရ။

     ​ေလာ​ေလာဆယ်​ေတာ့​ သူလာရင် အကုန်ြပည်သူပိုင်သိမ်း​ြပီး​ သမဆိုင်က​ေန တန်း​စီ​ေဝပစ်မှာ မဟုတ်လား​။ အိမ်း​ အခုမှပဲ တကယ် ​ေနာက်​ေြကာင်း​ြပန်လှည့်​ချင်​ေနတဲ့​ တရား​ခံအစစ်ကို ​ေတွ့​ရ​ေပ​ေတာ့​တယ်။ ဆဲချင်ဆိုချင်သူများ​ အား​ပါး​တရ ဆဲနိုင်ြက​ေစကုန်သတည်း​။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.