ဦးရာဇတ် နဲ့ ရဲေဘာ်ေမာင်ေထွးကို ြမန်မာမဟုတ်ဘူး။ အေလးမြပုနိုင်ဘူး ေြပာတဲ့သူေတွကို ဘယ်လိုနားလည်ရမှန်း မသိေတာ့ပါဘူး။ သူတို့တေတွကေရာ ြမန်မာမှ ဟုတ်ပါ့မလား။ ြမန်မာဆိုတာ ဘာြကီးပါလိမ့်။
ဦးနုေတာင်မှ ဗုဒ္ဓဘာသာကို နိုင်ငံေတာ်ဘာသာ လုပ်သွားလို့ မရခဲ့ဘူးေလ။ ဘာသာေရး ကိုးကွယ်ယံုြကည်မှုဆိုတာ နိုင်ငံသားနဲ့ ေရာေထွးပစ်လို့မှ မရပဲ။ ြမန်မာလို့ ေြပာလိုက်ရင် သူ့ဘာသူ ဘာဘာသာကိုးကွယ်ကိုးကွယ် ြပည်ေထာင်စု ြမန်မာနိုင်ငံအတွင်း မှီတင်းေနထိုင်ြကေသာ တိုင်းရင်းသားေပါင်းစံုပါ အကျံုးဝင်တယ်။ ြမန်မာနိုင်ငံသား မိဘနှစ်ပါးက ေမွးဖွားလာခဲ့သူအားလံုး ြမန်မာနိုင်ငံသား ြဖစ်ခွင့်ရှိတယ်။
တိုင်းရင်းသားအားလံုး ဘယ်တိုင်းရင်းသားမဆို လူမျိုးအေနနဲ့သာ ကွဲြပားစွာ ရပ်တည်လို့ရတယ်။ နိုင်ငံသားကေတာ့ ြမန်မာနိုင်ငံသားသာ ြဖစ်တယ်။ ဒီ့ထက်ရှင်းတာလည်း မရှိဘူး။ ဒီေလာက်သပွတ်အူလိုက်ြပီး ရှင်းလို့ မဆံုးတဲ့ ကိစ္စလည်း မရှိဘူး။ ဘာလို့ဆိုေတာ့ အမှန််အမှား မသံုးသပ်၊ သူများစကား နားမေထာင်ပဲ ကိုယ်လိုချင်တာတစ်ခုတည်းကိုပဲ မျက်စိပိတ် နားပိတ်ြငင်းေနြကတာကိုး။
နားရင်းေလး တစ်ချက်နှစ်ချက် ပိတ်အုပ်ပလိုက်မှပဲ ဂေယာင်ဂတမ်း ေအာ်ေနတာေတွ ရပ်သွားြပီး လူလိုသူလို နားလည်ေအာင် ရှင်း့ြပလို့ရမယ် ထင်ပါရဲ့။
နိုင်ငံတစ်နိုင်ငံကို ကိုးကွယ်တဲ့ ဘာသာတစ်ခုတည်း အေြခခံြပီး ပိုင်းြခားခွဲထွက်ပစ်လို့ မရဘူးဆိုတဲ့စကားဟာ လွတ်လပ်ေရးရကာစ အိန္ဒိယမှာ ေနရူးြကီး တဖွဖွေြပာခဲ့တဲ့စကားပါ။ သူအတန်တန် တားဆီးေစ့စပ်ေနတဲ့ြကားကမှ ဘဂင်္လားေဒ့ရှ် နဲ့ ပါကစ္စတန်က ကွဲထွက်သွားပါတယ်။ အဓိကအေြကာင်းြပချက်ကေတာ့ ဟိန္ဒူ နဲ့ မူဆလင် ဘာသာချင်း မတူလို့ အတူတူတွဲမေနနိုင်ပါဘူး ဆိုတဲ့အေြကာင်းရင်း။ ပဲေလှာ်ြကားဆားညပ်သလို အေချာင်နှစ်ြခမ်းကွဲသွားရတဲ့ ြပည်နယ်ကေတာ့ ဆစ်ခ်လူမျိုးေတွေနတဲ့ ပန်ဂျပ်ြပည်နယ်ပါ။
ဟိန္ဒူလည်းမဟုတ်၊ မူဆလင်လည်းမဟုတ်ပဲ ပါကစ္စတန်ထဲတစ်ြခမ်း၊ အိန္ဒိယထဲတစ်ြခမ်း ပဲ့ပါသွားတယ်။ သူတို့မှာလည်း သူတို့အယူသူတို့ဘာသာ သီးြခားရှိတဲ့အခါမှာ ဘာသာေရးပွဲေတွ ကျင်းပတိုင်း မေခါ်တဲ့ အိမ်နှစ်အိမ် တစ်ဘက်စီပါသွားတဲ့ ဖိနပ်တစ်ရံ ြပန်ြပန်စုသလို စုစုေနရတာေြကာင့် ေနာက်ဆံုးမှာ သူတို့လည်း သီးြခားခွဲထွက်ခွင့်ေတာင်းလာပါတယ်။ အဲသလို ဘာသာေရးေြကာင့် နိုင်ငံေရးေတွ ခက်နွယ်ရှုတ်ေထွးလာတဲ့အခါ တစ်နိုင်ငံလံုးကချစ်တဲ့ အမျိုးသားေခါင်းေဆာင်ေတွေတာင်မှ လုပ်ြကံခံခဲ့ရတာ အိန္ဒိယသမိုင်းထဲက ေသွးကွက်ြကီးေတွက သက်ေသပါပဲ။
မဟတ္တမဂန္ဓိကို လုပ်ြကံတဲ့သူဟာ မွတ်ဆလင် မဟုတ်ပါဘူး။ သူနဲ့ဘာသာတူ ဟိန္ဒူအမျိုးသားတစ်ေယာက်ပါ။ အင်ဒီယာဂန္ဒီကို လုပ်ြကံတာ လံုြခံုေရးေတွ အထပ်ထပ်ချမထားလို့ မဟုတ်ပါဘူး။ သူ့လံုြခံုေရးအတွက် ခန့်ထားတဲ့ သက်ေတာ်ေစာင့်ေတွက လုပ်ြကံတာပါ။ ရာဂျစ်ဂန္ဒီကို ဗံုးခွဲတာ ငယ်ရွယ်တဲ့ တမီလ်မိန်းမပျိုကေလးတစ်ေယာက်ပါ။ နိုင်ငံနဲ့အဝှမ်း လူအေြမာက်အများ ေသေြကပျက်စီးြကရတဲ့ အြကမ်းဖက်မှုေတွအလယ်မှာ စစ်တိုက်သလို သူ့ဘက်ကိုယ့်ဘက် ေကျာဘက်မျက်နှာမေရွး၊ လုပ်ြကံမှုြကီးေတွ အေတာမသတ် ထွက်ေပါ်လာခဲ့ပါတယ်။
ြမန်မာနိုင်ငံမှာလည်း ဘာသာေရးကို အေြခြပုတဲ့ အမုန်းမီးေတာက်ေတွ တြငီးြငီးေတာက်ေလာင်ေနတာ ေတွ့ရတဲ့အတွက် ေရှးကေတာ့ သူများနိုင်ငံေတွမှာ သည်လိုစလိုက်ရင် အဲသလိုပဲ ြဖစ်ြဖစ်ကုန်ပါတယ် လို့ သတိေပးချင်တာပါ။
သည်ြပဿနာအားလံုးရဲ့အစဟာ အြကိမ်ြကိမ်အခါခါ ေြပာခဲ့ြပီးသလိုပဲ အေမျှာ်အြမင်မဲ့တဲ့ တိုင်းြပည်ကိုေရာင်းစားချင်တဲ့သူေတွ မသိချင်ေယာင်ေဆာင်ေနခဲ့ေသာ နယ်စပ်ြဖတ်ေကျာ်ေနထိုင်ြခင်း ေြကာင့် လို့ ဆိုချင်ပါတယ်။ အခုေတာ့ ေခါင်းလျှိုဝင်လာတဲ့ ကုလားအုပ်ေတွက တဲရှင်ကို ေမာင်းထုတ်ေနြပီ။ ကိုယ်ေတွမှာသာ တစ်ခုတစ်ခု ြဖစ်လာတဲ့ ြပဿနာေတွကို ေနာက်က ကေသာကေမျာ အတင်းလိုက်လိုက် ေြဖရှင်းေနတာ။
သူတို့ဘက်ကေတာ့ သည်အချိန်မှာ ဘယ်အကွက်နဲ့စြပီး ဘယ်အကွက်ဆက်နင်းရမယ်။ ဘယ်ဘူတာကိုဆိုက်ရင် ဘယ်ရထားကို ေြပာင်းစီးရမယ်။ အစစအရာရာ ြကိုတင်စီမံ အကွက်ချထားြပီးသား ြဖစ်ပါတယ်။ ရှို့ေနတာလည်း သူတို့ပဲ။ အနိုင်ကျင့်ေနတာလည်း သူတို့ပဲ။ ခုတ်ထစ်သတ်ြဖတ်ေနတာလည်း သူတို့ပဲ။ လစ်ရင်လစ်သလို ကုလားကျင့်ကုလားြကံ ဘာမှမချန်ပဲ အကုန်လုပ်ြပီးတာနဲ့ နိုင်ငံတကာအလယ်မှာ သူတို့ကဦးေအာင် ဖင်ေထာင်ြပီး ကယ်ေတာ်မူပါ ေအာ်ြကပါတယ်။
တကယ်ဆိုစဉ်းစားြကည့်ရင် သူတို့လူမျိုးဟာ တစ်မိတည်းေပါက်တဲ့ ေမာင်နှမသားချင်းချင်းေတာင် စိတ်ချလက်ချ အတူထားမရတဲ့ ဗီဇပါလာတယ်ဆိုတာ ဘဂင်္လားေမာင်နှမဆိုတဲ့စကားကို နားလည်သူတိုင်း သိြကြပီးသား။ သမီးရီးစားေတွက ကိုယ့်နှမေလးပါ။ ကိုယ့်အကိုပါ။ လို့ ညာေြပာရင်
လို့ ေမးြကတယ် မဟုတ်ဘူးလား။ အင်မတန်ရင့်သီးရိုင်းြပတဲ့ စကားလံုးေတွကို ေရးရတဲ့အေြကာင်းရင်းကေတာ့ စာဖတ်သူေတွထဲက ဘယ်သူေတွ ဆတ်ဆတ်ခါ နာကျည်းကုန်ြကသလဲဆိုတာကို သိေစချင်လို့ပါ။
ကိုယ်က အဲသလိုေရးလိုက်တဲ့အခါမှာ ကိုယ့်တိုင်းြပည်တွင်းမှာေနြကတဲ့ မူဆလင်ဘာသာဝင်ေတွေတာ်ေတာ်များများက သူတို့ကို ေစာ်ကားသလို နင့်နင့်သည်းသည်း နာကျည်းြကပါတယ်။ အဓိက ေထာက်ြပချင်တဲ့အချက်က အဲဒါပါပဲ။ အစ္စလာမ်ဘာသာ ကိုးကွယ်တာ တူရံုကေလးတစ်ခုတည်းနဲ့ ြမန်မာနဲ့ ဘဂင်္ါလီကို အတူတူ ေရာေထွးပစ်ေတာ့မလို့လား။ ကိုယ့်ဘက်က အခါခါ နစ်နာတာပါ။
သူတို့တေတွ အတင်းဝင်လာြပီး ဆိုးခိုးလုယက် လူသတ်ဖျက်ဆီးသမျှလည်း ခံရတယ်။ သူတို့ေသွးထိုးေပးလို့ မျိုးရိုးစဉ်ဆက် အတူယှဉ်တွဲေနလာတဲ့သူေတွနဲ့လည်း ပဋိပက္ခြဖစ်ရတယ်။ နိုင်ငံတကာမှာလည်း ြမန်မာေတွဟာ လူမျိုးတံုးသတ်ြဖတ်ေနပါတယ် လို့ မဟုတ်တမ်းတရား စွပ်စွဲခံရတယ်။
အစပိုင်းမှာ ြပထားတဲ့ နမူနာပဲ ြပန်ေကာက်ြပပါ့မယ်။ ဦးရာဇတ်ကို ြမန်မာတစ်ေယာက်လို့ မြမင်ပဲ မူဆလင်တစ်ေယာက်လို့ ြမင်တာ ဘာေြကာင့်လဲ။ ြမန်မာ့လွတ်လပ်ေရးြကိုးပမ်းမှုသမိုင်းမှာ သူ့လုပ်ေဆာင်ချက်ေတွကို မြမင်ဘူးလား။ သူ့အိမ်မှာ သူ့ဘာသူ ယံုြကည်တဲ့ ဘုရားကို ရှိခိုးပါလိမ့်မယ်။ တိုင်းြပည်အတွက်ေတာ့ သူဟာ ြမန်မာပညာရှင်တစ်ေယာက်အြဖစ် တစ်ေရွးသားမှ မေလျာ့ပါဘူး။ မန်းေလးမှာ အင်မတန်မှ နံမယ်ြကီးတဲ့ ြမန်မာမူဆလင်ြကီးေတွ ရှိခဲ့တယ်။
ကျားဘြငိမ်းဆိုတဲ့ လက်ေဝှ့ဆရာြကီးဟာ ြမန်မာ့ဂုဏ်ကိုေဆာင်ခဲ့တဲ့ အားကစားသမား စစ်စစ်ြကီးပဲ။ သူကေမွးတဲ့ သားထဲက ဦးဝင်းြငိမ်းဆိုတာ ြမန်မာစာေပေလာကထဲက အင်တာဗျူးဆရာေတွအေြကာင်းေြပာရင် သူ့ကိုချန်ထားလို့ မရဘူး။ သည်ကေန့ ြမန်မာစာေပေလာကကို တဘက်တလမ်းက ကျားကန်ေပးတဲ့ ေရွှအြမုေတဆိုတဲ့ စာေပအသိုင်းအဝန်းြကီးကို သူဦးေဆာင်တယ်။ သူ့ကိုသွားေမးြကည့်ပါလား ြမန်မာြမန်မာနဲ့ စစ်စစ် စစ်စစ် ကိုြမည်ေအာင် စစ်တယ်။ အြပင်က ဝင်လာတဲ့ ဘဂင်္ါလီလူမျိုးြခားေတွကိုေတာ့ မသိချင်ေယာင်ေဆာင်ြပီး ကိုယ့်ြမန်မာြပည်သားအချင်းချင်းကျမှ နင်တို့ဘာသာဝင်ေတွကဆိုြပီး ရမယ်ရှာတာ ဘယ်လိုဦးေနှာက်မျိုးနဲ့ ေတွးေခါ်ဆံုးမထားလို့ပါလိမ့်။
တစ်ခုပဲ ေြပာစရာရှိတယ်။ အဲဒီြပည်တွင်းေနမူဆလင်ြကီးများက ခိုးဝင်လာတဲ့ ဘဂင်္ါလီေတွကို ငါတို့ အစ္စလာမ်သာသနာေတာ်ြကီး စည်ပင်ြပန့်ပွားဖို့အတွက်ဆိုြပီး သူခိုးဓါးရိုးကမ်းလုပ်ေနရင်ေတာ့ တမျိုးေပါ့။ သူတို့ဘက်ကလည်း ြမန်မာအေနနဲ့ရပ်တည်ဖို့လိုတာ ေြပာစရာ မလိုေတာ့ဘူးေနာ်။ အဲလိုရပ်တည်နိုင်ဖို့အတွက် ကိုယ့်ဘက်ကလည်း သူတို့ကို ြမန်မာအေနနဲ့ပဲ အသိအမှတ်ြပုထားရမယ် ဆိုတာ သည်ကေန့ ေြပာချင်တဲ့ ဆိုလိုရင်းအချက်ပါပဲ။ အေမှာင့်ပေယာဂေတွ ဝင်လာတဲ့အခါ ကိုယ့်လူသူ့လူ ကွဲကွဲြပားြပား သိထားဦးမှ ြဖစ်မယ်ဗျ။
လက်ခုပ်ဆိုတာ နှစ်ဘက်တီးမှ ြမည်သတဲ့။ ကိုယ့်ဘက်မှာလည်း သည်ြပဿနာေတွ အကျယ်အကျယ် မြငိမ်းဖွယ်ြဖစ်လာေအာင် မီးေလာင်ရာေလပင့်ေပး ဖွေပးဆွေပးတဲ့သူေတွ မရှိပဲ ဘယ်ေနပါ့မလဲ။ နိုင်ငံြခားသတင်းစာေတွကဆို အေထာက်အထားနဲ့တကွ State Sponsored Riots လို့ ဆိုတယ်။ ဥက္ကံမှာ အိမ်ေတွဖျက်ေတာ့ တစ် ေနရာယူ၊ နှစ် ကျည်ဆန်ထည့်၊ သံုး အသင့်ြပင်။ ဆိုတာမျိုး ခရာသံနဲ့ အဆုတ်အတက် ညီညီညာညာ ဘူဒိုဇာပါတက်ေမာင်းတဲ့ ဘုန်းဘုန်းေတွရှိပါတယ် လို့ မျက်ြမင်ေတွက အခိုင်အမာဆိုတယ်။
ေနာက်ကွယ်က ြကိုးကိုင်သူဆိုတာေတွကို ဘယ်သူကမှ လက်ပူးလက်ြကပ် ေဖာ်ထုတ်မြပနိုင်ဘူး။ ရခိုင်မှာ လက်နက်မျိုးစံုနဲ့ လက်ပူးလက်ြကပ်မိတဲ့သူေတွေတာင် ဘာသံမှမထွက်ဘူး။ မီးခိုးြကွက်မေလျှာက်နိုင်တဲ့အြပင် အြပစ်မရှိလို့ အခုချက်ြခင်း ြပန်လွှတ်ေပးပါ အေတာင်းခံရတယ်။
နားြကီးမျက်စိြကီး အလံုးစံု ြကားသိနိုင်တဲ့သူေတွေတာင် ေရငံုေနြကဆဲမို့ ကိုယ့်ဘက်ကလည်း ဘယ်သူဘယ်ဝါ ရမ်းသမ်းစွပ်စွဲစရာ အေြကာင်း မရှိပါဘူး။ ဒါေပမယ့် ဘာအတွက် ဘာေြကာင့် လုပ်ေနသလဲဆိုတာေတာ့ ေတွးေတာသံုးသပ်မိတာေပါ့။ ြမန်မာြပည်တွင်းမှာ လူမျိုးေရး အဓိကရိုဏ်းေတွ ြဖစ်လာရင် ဘယ်သူေတွအတွက် အကျိုးအြမတ်ရှိသလဲ။ ေမစုတို့ ဘစိန်တို့ကေတာ့ မလုပ်တာေသချာပါတယ်။ ခုေတာင် သူတို့ခမျာ ဆုတ်လည်းစူး စားလည်းရူး၊ စကားများများေတာင် မေြပာရဲဘူး။ ပါချင်တဲ့ဘက်ပါ ေနာက်တစ်ဘက်က မုန်းမှာ။
အလယ်မှာ တည့်တည့်ထိုင်ေန တို့ဘက်မပါရေကာင်းလားဆို နှစ်ဘက်စလံုး မုန်းမှာ။ ဘာမှ မေြပာလည်း ဘာမှမေြပာလို့ဆို မုန်းမှာ။ ေတာ်ပါေတာ့ ေြပာလည်း မုန်းမှာ။ ဘာလုပ်လုပ် ဘာေြပာေြပာ မုန်းတယ် မုန်းတယ် မုန်းတယ် အေြမာက်တစ်သိန်းနဲ့ မလွတ်ဘူး။ ဒါြကီးရှိေနသေရွ့ သူတို့မှာ မီးခဲေခါင်းရွက်ထားသလို ဘုန်းရှိန် ဂုဏ်သိန် ကျက်သေရ ဂုဏ်သတင်း ဘယ်ဟာမှ တိုးတက်ဖို့ မရှိဘူး။ အခုပိုဆိုးလာတာက လူေတွချည့်ပဲ မဟုတ်ေတာ့ဘူး။
ဘုန်းြကီးေတွလည်း နွယ်လာြပီ။ ရှင်းလို့ကို မရေတာ့ဘူး။ တကယ်လို့များ ဒီကိစ္စဟာ သူတို့ကို မုန်းတဲ့သူတစ်ေယာက်ေယာက် သူတို့ေနရာ ဝင်ထိုင်ချင်တဲ့သူ တစ်ေယာက်ေယာက်က လုပ်ထားတာဆိုရင် အိမ်မှာ ကျွမ်းထိုးေနေလာက်ြပီ။ ေပျာ်လွန်းလို့ ရူးသွားနိုင်တယ်။
ေနာက်ထပ်စဉ်းစားစရာတစ်ခုက သည်အချိန်ဟာ ကပ္ပိလြပည်ဘက် ဘီးတဝက်နင်းတဲ့အချိန်။ သူတို့သက်တမ်း တဝက်ကျိုးြပီ။ ေနာက်သက်တမ်းအတွက် ခုကတည်းက ြပင်ဆင်ြကရမှာေပါ့။ နီးကာမှ လမ်းခင်းမီးလင်း ထမင်းေကျွးနင်းေပး လိုက်ဖားလို့ မရဘူး။ ဒီအချိန်မှာကတည်းက နံမယ်တစ်ခု တည်ေဆာက်ထားရေတာ့မယ်။ တစ်ခါမှ နံမယ်ေတာင်မြကားဖူးတဲ့သူကို ဘယ်သူက မဲထည့်မှာလဲ။ အဲသလို ကိုယ့်နံမယ်ကေလး လူသိဖို့ဆိုတာ အခုလို ပွဲလန့်တုန်းကေလး ဖျာခင်းလို့ အေကာင်းဆံုးပဲ။
ေကျာက်ဂူထဲမှာ ၃ နှစ်တိတိ ဝဇီပိတ်တရားကျင့်တဲ့ မိုင်းပုန်းဆရာေတာ်ဆိုတာ ခုမနက်မှာ တစ်ခါပဲ ေဖ့စ်ဘုတ်ေပါ်မှာ ဖတ်ဖူးေသးတယ်။ မန်းေလး မစိုးရိမ်တိုက်သစ်ကဆရာေတာ်ေလးကေတာ့ သူ့နံမယ် မပါတဲ့ ေဖ့စ်ဘုတ်စာမျက်နှာဆိုတာ တစ်ရက်မှ မရှိဘူး။ ကမ္ဘာသိ၊ နိုင်ငံတကာသိ၊ သမိုင်းဝင်၊ အုတ်ကျင်းဝင်၊ ေပါ်ထင်ချက်ကေတာ့ မေြပာပါနဲ့။ ဥပမာေြပာြပတာပါ။ ဆိုလိုတာက ဒီအချိန် ဒီအေရးဟာ နိုင်ငံေရးစင်ြမင့်ေပါ်မှာ ကိုယ့်နံမယ် ထင်ရှားလာေအာင်ေြကာ်ြငာဖို့ အေကာင်းဆံုး Billboard ြကီးပဲ။
သန်းေြခာက်ဆယ်မှာ ၅၉.၉သန်းေလာက် ပိန်းတဲ့ ြမန်မာြပည်ြကီးမှာ လူြပိန်းြကိုက် နိုင်ငံေရးလှုပ်ရှားမှုများနဲ့သာလျှင် ရာဇပလ္လင်ေပါ်တက်နိုင်လိမ့်မယ်။ လက်တစ်ဆုပ်စာ ပညာရှင်ေတွကို ဂရုစိုက်စရာ မလို။ သူတို့မှာ အသံမရှိ။ အာဏာရေတာ့ ဒင်းတို့ကို လည်စိကကိုင်ထားလို့ရတယ်။
လူစွမ်းေကာင်း ဟီးရိုးမှန်ရင် ကယ်တင်ြခင်းအမှုကို လူသိရှင်ြကား ြပုြပရတယ်။ ဘယ်သူ့ကိုမှ ကယ်တင်စရာမရှိရင် ဇာတ်လမ်းမစနိုင်ဘူး။ တသက်လံုးက လူြကမ်းေနရာမှာ ဗီလိန်လုပ်လာတဲ့သူေတွကလည်း ဇာတ်သိမ်းကာနီးရင် သူတို့အတွက် ေြဖေပးဖို့ တစ်ကွက်နှစ်ကွက်ေလာက်ေတာ့ လိုတာပဲ။ ဒါေြကာင့် ကိုယ့်တပည့်ေတွထဲက မင်းတို့ေကာင်မေလးကို သွားဆွဲြက။ ခဏေနရင် ငါလာကယ်မယ်။
လက်သီးတစ်ချက်နှစ်ချက်ထိုးလိုက်ရင် ေမှာက်ြပြပီး ထွက်ေြပးြက။ ကျန်တာ မင်းသမီးနဲ့ ငါနဲ့ ဆက်ကမယ်ဆိုတဲ့ နှစ်ကျပ်ကွက်ေတွကလည်း ေတာကဗီဒီယိုရံုေတွမှာ ခုချိန်ထိ ြပေကာင်းေနတုန်းပါပဲ။ ကိုယ်ဝင်မယ့် နယ်မှာ ဘယ်ဘက်ကမဲရနိုင်သလဲ အရိပ်အေြခြကည့်ြပီး မီးစင်ြကည့်ကေပးမယ့်သူေတွက ေပါမှေပါ။ လူြကမ်းေတွလဲရင်ြကိုက်လား။ အြကမ်းအရမ်းဆံုးေတာ့ လွမ်းခန်းြပန်ြဖစ်လိမ့်မယ်။
တလိမ်နှစ်လိမ် ေပွလိမ်ရှုပ် အမယ်ဘုတ်ကယ့် သူ့ချည်ခင်တဲ့။ အစီအစဉ်တကျ ေနရာဝင်လုလာတဲ့ ကျူးေကျာ်သူေတွရှိတယ်။ အချိန်ကိုက် ညာသံေပးေတာေြခာက်မယ့် ြပည်တွင်းြပည်ပ အသားထဲကေလာက်ေတွ ရှိတယ်။ ပွဲလန့်တုန်းဖျာခင်း၊ ြပိုင်ဘက်ကို ေြခထိုးြပီး၊ ယိုးဒယားကွက်နင်းမယ့် မျက်နှာဖံုးရှင် သမင်လိုက်ခွင်ရိုက်လိုသူ ရာမမင်းသားေတွလည်း ရှိတယ်။
ဆိုးဝိုင်းကနတ်သံပစ်လိုက်ရင် ကိုြကီးေကျာ်မှန်း အေမဂျမ်းမှန်းမသိပဲ မျက်စိစံုမှိတ် ထိပ်ေပါ်လက်တင်ြပီး ခုန်ေပါက်စံုေြမာက်လို့ ပူေနာင်ချပ်ချိန်း ဒိန်းဒလိန်းကမယ့် လူြပိန်းြကီးများလည်း ရှိတယ်။ ဟဲ့ ဟဲ့ ဘာေတွြဖစ်ေနလဲ။ သူတို့မှာ ေပါင်မုန့်မရှိဘူးလား။
နင်တို့အိမ်က ကိတ်မုန့်ေတွ ထုတ်ေပးလိုက်ေလ လို့ ဘုမသိဘမသိ တေရးနိုးထအြကံေပးမယ့် ေယာင်ချာချာ အန်တွိုင်းနက်ြကီးလည်း ရှိတယ်။ ရံုေတာ်မဂင်္လာမှာ ပံုေဖာ်ဆင်ကာသာ ရှုစားေတာ်မူြကပါေတာ့။
ဦးနုေတာင်မှ ဗုဒ္ဓဘာသာကို နိုင်ငံေတာ်ဘာသာ လုပ်သွားလို့ မရခဲ့ဘူးေလ။ ဘာသာေရး ကိုးကွယ်ယံုြကည်မှုဆိုတာ နိုင်ငံသားနဲ့ ေရာေထွးပစ်လို့မှ မရပဲ။ ြမန်မာလို့ ေြပာလိုက်ရင် သူ့ဘာသူ ဘာဘာသာကိုးကွယ်ကိုးကွယ် ြပည်ေထာင်စု ြမန်မာနိုင်ငံအတွင်း မှီတင်းေနထိုင်ြကေသာ တိုင်းရင်းသားေပါင်းစံုပါ အကျံုးဝင်တယ်။ ြမန်မာနိုင်ငံသား မိဘနှစ်ပါးက ေမွးဖွားလာခဲ့သူအားလံုး ြမန်မာနိုင်ငံသား ြဖစ်ခွင့်ရှိတယ်။
တိုင်းရင်းသားအားလံုး ဘယ်တိုင်းရင်းသားမဆို လူမျိုးအေနနဲ့သာ ကွဲြပားစွာ ရပ်တည်လို့ရတယ်။ နိုင်ငံသားကေတာ့ ြမန်မာနိုင်ငံသားသာ ြဖစ်တယ်။ ဒီ့ထက်ရှင်းတာလည်း မရှိဘူး။ ဒီေလာက်သပွတ်အူလိုက်ြပီး ရှင်းလို့ မဆံုးတဲ့ ကိစ္စလည်း မရှိဘူး။ ဘာလို့ဆိုေတာ့ အမှန််အမှား မသံုးသပ်၊ သူများစကား နားမေထာင်ပဲ ကိုယ်လိုချင်တာတစ်ခုတည်းကိုပဲ မျက်စိပိတ် နားပိတ်ြငင်းေနြကတာကိုး။
နားရင်းေလး တစ်ချက်နှစ်ချက် ပိတ်အုပ်ပလိုက်မှပဲ ဂေယာင်ဂတမ်း ေအာ်ေနတာေတွ ရပ်သွားြပီး လူလိုသူလို နားလည်ေအာင် ရှင်း့ြပလို့ရမယ် ထင်ပါရဲ့။
နိုင်ငံတစ်နိုင်ငံကို ကိုးကွယ်တဲ့ ဘာသာတစ်ခုတည်း အေြခခံြပီး ပိုင်းြခားခွဲထွက်ပစ်လို့ မရဘူးဆိုတဲ့စကားဟာ လွတ်လပ်ေရးရကာစ အိန္ဒိယမှာ ေနရူးြကီး တဖွဖွေြပာခဲ့တဲ့စကားပါ။ သူအတန်တန် တားဆီးေစ့စပ်ေနတဲ့ြကားကမှ ဘဂင်္လားေဒ့ရှ် နဲ့ ပါကစ္စတန်က ကွဲထွက်သွားပါတယ်။ အဓိကအေြကာင်းြပချက်ကေတာ့ ဟိန္ဒူ နဲ့ မူဆလင် ဘာသာချင်း မတူလို့ အတူတူတွဲမေနနိုင်ပါဘူး ဆိုတဲ့အေြကာင်းရင်း။ ပဲေလှာ်ြကားဆားညပ်သလို အေချာင်နှစ်ြခမ်းကွဲသွားရတဲ့ ြပည်နယ်ကေတာ့ ဆစ်ခ်လူမျိုးေတွေနတဲ့ ပန်ဂျပ်ြပည်နယ်ပါ။
ဟိန္ဒူလည်းမဟုတ်၊ မူဆလင်လည်းမဟုတ်ပဲ ပါကစ္စတန်ထဲတစ်ြခမ်း၊ အိန္ဒိယထဲတစ်ြခမ်း ပဲ့ပါသွားတယ်။ သူတို့မှာလည်း သူတို့အယူသူတို့ဘာသာ သီးြခားရှိတဲ့အခါမှာ ဘာသာေရးပွဲေတွ ကျင်းပတိုင်း မေခါ်တဲ့ အိမ်နှစ်အိမ် တစ်ဘက်စီပါသွားတဲ့ ဖိနပ်တစ်ရံ ြပန်ြပန်စုသလို စုစုေနရတာေြကာင့် ေနာက်ဆံုးမှာ သူတို့လည်း သီးြခားခွဲထွက်ခွင့်ေတာင်းလာပါတယ်။ အဲသလို ဘာသာေရးေြကာင့် နိုင်ငံေရးေတွ ခက်နွယ်ရှုတ်ေထွးလာတဲ့အခါ တစ်နိုင်ငံလံုးကချစ်တဲ့ အမျိုးသားေခါင်းေဆာင်ေတွေတာင်မှ လုပ်ြကံခံခဲ့ရတာ အိန္ဒိယသမိုင်းထဲက ေသွးကွက်ြကီးေတွက သက်ေသပါပဲ။
မဟတ္တမဂန္ဓိကို လုပ်ြကံတဲ့သူဟာ မွတ်ဆလင် မဟုတ်ပါဘူး။ သူနဲ့ဘာသာတူ ဟိန္ဒူအမျိုးသားတစ်ေယာက်ပါ။ အင်ဒီယာဂန္ဒီကို လုပ်ြကံတာ လံုြခံုေရးေတွ အထပ်ထပ်ချမထားလို့ မဟုတ်ပါဘူး။ သူ့လံုြခံုေရးအတွက် ခန့်ထားတဲ့ သက်ေတာ်ေစာင့်ေတွက လုပ်ြကံတာပါ။ ရာဂျစ်ဂန္ဒီကို ဗံုးခွဲတာ ငယ်ရွယ်တဲ့ တမီလ်မိန်းမပျိုကေလးတစ်ေယာက်ပါ။ နိုင်ငံနဲ့အဝှမ်း လူအေြမာက်အများ ေသေြကပျက်စီးြကရတဲ့ အြကမ်းဖက်မှုေတွအလယ်မှာ စစ်တိုက်သလို သူ့ဘက်ကိုယ့်ဘက် ေကျာဘက်မျက်နှာမေရွး၊ လုပ်ြကံမှုြကီးေတွ အေတာမသတ် ထွက်ေပါ်လာခဲ့ပါတယ်။
ြမန်မာနိုင်ငံမှာလည်း ဘာသာေရးကို အေြခြပုတဲ့ အမုန်းမီးေတာက်ေတွ တြငီးြငီးေတာက်ေလာင်ေနတာ ေတွ့ရတဲ့အတွက် ေရှးကေတာ့ သူများနိုင်ငံေတွမှာ သည်လိုစလိုက်ရင် အဲသလိုပဲ ြဖစ်ြဖစ်ကုန်ပါတယ် လို့ သတိေပးချင်တာပါ။
သည်ြပဿနာအားလံုးရဲ့အစဟာ အြကိမ်ြကိမ်အခါခါ ေြပာခဲ့ြပီးသလိုပဲ အေမျှာ်အြမင်မဲ့တဲ့ တိုင်းြပည်ကိုေရာင်းစားချင်တဲ့သူေတွ မသိချင်ေယာင်ေဆာင်ေနခဲ့ေသာ နယ်စပ်ြဖတ်ေကျာ်ေနထိုင်ြခင်း ေြကာင့် လို့ ဆိုချင်ပါတယ်။ အခုေတာ့ ေခါင်းလျှိုဝင်လာတဲ့ ကုလားအုပ်ေတွက တဲရှင်ကို ေမာင်းထုတ်ေနြပီ။ ကိုယ်ေတွမှာသာ တစ်ခုတစ်ခု ြဖစ်လာတဲ့ ြပဿနာေတွကို ေနာက်က ကေသာကေမျာ အတင်းလိုက်လိုက် ေြဖရှင်းေနတာ။
သူတို့ဘက်ကေတာ့ သည်အချိန်မှာ ဘယ်အကွက်နဲ့စြပီး ဘယ်အကွက်ဆက်နင်းရမယ်။ ဘယ်ဘူတာကိုဆိုက်ရင် ဘယ်ရထားကို ေြပာင်းစီးရမယ်။ အစစအရာရာ ြကိုတင်စီမံ အကွက်ချထားြပီးသား ြဖစ်ပါတယ်။ ရှို့ေနတာလည်း သူတို့ပဲ။ အနိုင်ကျင့်ေနတာလည်း သူတို့ပဲ။ ခုတ်ထစ်သတ်ြဖတ်ေနတာလည်း သူတို့ပဲ။ လစ်ရင်လစ်သလို ကုလားကျင့်ကုလားြကံ ဘာမှမချန်ပဲ အကုန်လုပ်ြပီးတာနဲ့ နိုင်ငံတကာအလယ်မှာ သူတို့ကဦးေအာင် ဖင်ေထာင်ြပီး ကယ်ေတာ်မူပါ ေအာ်ြကပါတယ်။
တကယ်ဆိုစဉ်းစားြကည့်ရင် သူတို့လူမျိုးဟာ တစ်မိတည်းေပါက်တဲ့ ေမာင်နှမသားချင်းချင်းေတာင် စိတ်ချလက်ချ အတူထားမရတဲ့ ဗီဇပါလာတယ်ဆိုတာ ဘဂင်္လားေမာင်နှမဆိုတဲ့စကားကို နားလည်သူတိုင်း သိြကြပီးသား။ သမီးရီးစားေတွက ကိုယ့်နှမေလးပါ။ ကိုယ့်အကိုပါ။ လို့ ညာေြပာရင်
“ဘဂင်္လားကလား။”
လို့ ေမးြကတယ် မဟုတ်ဘူးလား။ အင်မတန်ရင့်သီးရိုင်းြပတဲ့ စကားလံုးေတွကို ေရးရတဲ့အေြကာင်းရင်းကေတာ့ စာဖတ်သူေတွထဲက ဘယ်သူေတွ ဆတ်ဆတ်ခါ နာကျည်းကုန်ြကသလဲဆိုတာကို သိေစချင်လို့ပါ။
ကိုယ်က အဲသလိုေရးလိုက်တဲ့အခါမှာ ကိုယ့်တိုင်းြပည်တွင်းမှာေနြကတဲ့ မူဆလင်ဘာသာဝင်ေတွေတာ်ေတာ်များများက သူတို့ကို ေစာ်ကားသလို နင့်နင့်သည်းသည်း နာကျည်းြကပါတယ်။ အဓိက ေထာက်ြပချင်တဲ့အချက်က အဲဒါပါပဲ။ အစ္စလာမ်ဘာသာ ကိုးကွယ်တာ တူရံုကေလးတစ်ခုတည်းနဲ့ ြမန်မာနဲ့ ဘဂင်္ါလီကို အတူတူ ေရာေထွးပစ်ေတာ့မလို့လား။ ကိုယ့်ဘက်က အခါခါ နစ်နာတာပါ။
သူတို့တေတွ အတင်းဝင်လာြပီး ဆိုးခိုးလုယက် လူသတ်ဖျက်ဆီးသမျှလည်း ခံရတယ်။ သူတို့ေသွးထိုးေပးလို့ မျိုးရိုးစဉ်ဆက် အတူယှဉ်တွဲေနလာတဲ့သူေတွနဲ့လည်း ပဋိပက္ခြဖစ်ရတယ်။ နိုင်ငံတကာမှာလည်း ြမန်မာေတွဟာ လူမျိုးတံုးသတ်ြဖတ်ေနပါတယ် လို့ မဟုတ်တမ်းတရား စွပ်စွဲခံရတယ်။
အစပိုင်းမှာ ြပထားတဲ့ နမူနာပဲ ြပန်ေကာက်ြပပါ့မယ်။ ဦးရာဇတ်ကို ြမန်မာတစ်ေယာက်လို့ မြမင်ပဲ မူဆလင်တစ်ေယာက်လို့ ြမင်တာ ဘာေြကာင့်လဲ။ ြမန်မာ့လွတ်လပ်ေရးြကိုးပမ်းမှုသမိုင်းမှာ သူ့လုပ်ေဆာင်ချက်ေတွကို မြမင်ဘူးလား။ သူ့အိမ်မှာ သူ့ဘာသူ ယံုြကည်တဲ့ ဘုရားကို ရှိခိုးပါလိမ့်မယ်။ တိုင်းြပည်အတွက်ေတာ့ သူဟာ ြမန်မာပညာရှင်တစ်ေယာက်အြဖစ် တစ်ေရွးသားမှ မေလျာ့ပါဘူး။ မန်းေလးမှာ အင်မတန်မှ နံမယ်ြကီးတဲ့ ြမန်မာမူဆလင်ြကီးေတွ ရှိခဲ့တယ်။
ကျားဘြငိမ်းဆိုတဲ့ လက်ေဝှ့ဆရာြကီးဟာ ြမန်မာ့ဂုဏ်ကိုေဆာင်ခဲ့တဲ့ အားကစားသမား စစ်စစ်ြကီးပဲ။ သူကေမွးတဲ့ သားထဲက ဦးဝင်းြငိမ်းဆိုတာ ြမန်မာစာေပေလာကထဲက အင်တာဗျူးဆရာေတွအေြကာင်းေြပာရင် သူ့ကိုချန်ထားလို့ မရဘူး။ သည်ကေန့ ြမန်မာစာေပေလာကကို တဘက်တလမ်းက ကျားကန်ေပးတဲ့ ေရွှအြမုေတဆိုတဲ့ စာေပအသိုင်းအဝန်းြကီးကို သူဦးေဆာင်တယ်။ သူ့ကိုသွားေမးြကည့်ပါလား ြမန်မာြမန်မာနဲ့ စစ်စစ် စစ်စစ် ကိုြမည်ေအာင် စစ်တယ်။ အြပင်က ဝင်လာတဲ့ ဘဂင်္ါလီလူမျိုးြခားေတွကိုေတာ့ မသိချင်ေယာင်ေဆာင်ြပီး ကိုယ့်ြမန်မာြပည်သားအချင်းချင်းကျမှ နင်တို့ဘာသာဝင်ေတွကဆိုြပီး ရမယ်ရှာတာ ဘယ်လိုဦးေနှာက်မျိုးနဲ့ ေတွးေခါ်ဆံုးမထားလို့ပါလိမ့်။
တစ်ခုပဲ ေြပာစရာရှိတယ်။ အဲဒီြပည်တွင်းေနမူဆလင်ြကီးများက ခိုးဝင်လာတဲ့ ဘဂင်္ါလီေတွကို ငါတို့ အစ္စလာမ်သာသနာေတာ်ြကီး စည်ပင်ြပန့်ပွားဖို့အတွက်ဆိုြပီး သူခိုးဓါးရိုးကမ်းလုပ်ေနရင်ေတာ့ တမျိုးေပါ့။ သူတို့ဘက်ကလည်း ြမန်မာအေနနဲ့ရပ်တည်ဖို့လိုတာ ေြပာစရာ မလိုေတာ့ဘူးေနာ်။ အဲလိုရပ်တည်နိုင်ဖို့အတွက် ကိုယ့်ဘက်ကလည်း သူတို့ကို ြမန်မာအေနနဲ့ပဲ အသိအမှတ်ြပုထားရမယ် ဆိုတာ သည်ကေန့ ေြပာချင်တဲ့ ဆိုလိုရင်းအချက်ပါပဲ။ အေမှာင့်ပေယာဂေတွ ဝင်လာတဲ့အခါ ကိုယ့်လူသူ့လူ ကွဲကွဲြပားြပား သိထားဦးမှ ြဖစ်မယ်ဗျ။
လက်ခုပ်ဆိုတာ နှစ်ဘက်တီးမှ ြမည်သတဲ့။ ကိုယ့်ဘက်မှာလည်း သည်ြပဿနာေတွ အကျယ်အကျယ် မြငိမ်းဖွယ်ြဖစ်လာေအာင် မီးေလာင်ရာေလပင့်ေပး ဖွေပးဆွေပးတဲ့သူေတွ မရှိပဲ ဘယ်ေနပါ့မလဲ။ နိုင်ငံြခားသတင်းစာေတွကဆို အေထာက်အထားနဲ့တကွ State Sponsored Riots လို့ ဆိုတယ်။ ဥက္ကံမှာ အိမ်ေတွဖျက်ေတာ့ တစ် ေနရာယူ၊ နှစ် ကျည်ဆန်ထည့်၊ သံုး အသင့်ြပင်။ ဆိုတာမျိုး ခရာသံနဲ့ အဆုတ်အတက် ညီညီညာညာ ဘူဒိုဇာပါတက်ေမာင်းတဲ့ ဘုန်းဘုန်းေတွရှိပါတယ် လို့ မျက်ြမင်ေတွက အခိုင်အမာဆိုတယ်။
ေနာက်ကွယ်က ြကိုးကိုင်သူဆိုတာေတွကို ဘယ်သူကမှ လက်ပူးလက်ြကပ် ေဖာ်ထုတ်မြပနိုင်ဘူး။ ရခိုင်မှာ လက်နက်မျိုးစံုနဲ့ လက်ပူးလက်ြကပ်မိတဲ့သူေတွေတာင် ဘာသံမှမထွက်ဘူး။ မီးခိုးြကွက်မေလျှာက်နိုင်တဲ့အြပင် အြပစ်မရှိလို့ အခုချက်ြခင်း ြပန်လွှတ်ေပးပါ အေတာင်းခံရတယ်။
နားြကီးမျက်စိြကီး အလံုးစံု ြကားသိနိုင်တဲ့သူေတွေတာင် ေရငံုေနြကဆဲမို့ ကိုယ့်ဘက်ကလည်း ဘယ်သူဘယ်ဝါ ရမ်းသမ်းစွပ်စွဲစရာ အေြကာင်း မရှိပါဘူး။ ဒါေပမယ့် ဘာအတွက် ဘာေြကာင့် လုပ်ေနသလဲဆိုတာေတာ့ ေတွးေတာသံုးသပ်မိတာေပါ့။ ြမန်မာြပည်တွင်းမှာ လူမျိုးေရး အဓိကရိုဏ်းေတွ ြဖစ်လာရင် ဘယ်သူေတွအတွက် အကျိုးအြမတ်ရှိသလဲ။ ေမစုတို့ ဘစိန်တို့ကေတာ့ မလုပ်တာေသချာပါတယ်။ ခုေတာင် သူတို့ခမျာ ဆုတ်လည်းစူး စားလည်းရူး၊ စကားများများေတာင် မေြပာရဲဘူး။ ပါချင်တဲ့ဘက်ပါ ေနာက်တစ်ဘက်က မုန်းမှာ။
အလယ်မှာ တည့်တည့်ထိုင်ေန တို့ဘက်မပါရေကာင်းလားဆို နှစ်ဘက်စလံုး မုန်းမှာ။ ဘာမှ မေြပာလည်း ဘာမှမေြပာလို့ဆို မုန်းမှာ။ ေတာ်ပါေတာ့ ေြပာလည်း မုန်းမှာ။ ဘာလုပ်လုပ် ဘာေြပာေြပာ မုန်းတယ် မုန်းတယ် မုန်းတယ် အေြမာက်တစ်သိန်းနဲ့ မလွတ်ဘူး။ ဒါြကီးရှိေနသေရွ့ သူတို့မှာ မီးခဲေခါင်းရွက်ထားသလို ဘုန်းရှိန် ဂုဏ်သိန် ကျက်သေရ ဂုဏ်သတင်း ဘယ်ဟာမှ တိုးတက်ဖို့ မရှိဘူး။ အခုပိုဆိုးလာတာက လူေတွချည့်ပဲ မဟုတ်ေတာ့ဘူး။
ဘုန်းြကီးေတွလည်း နွယ်လာြပီ။ ရှင်းလို့ကို မရေတာ့ဘူး။ တကယ်လို့များ ဒီကိစ္စဟာ သူတို့ကို မုန်းတဲ့သူတစ်ေယာက်ေယာက် သူတို့ေနရာ ဝင်ထိုင်ချင်တဲ့သူ တစ်ေယာက်ေယာက်က လုပ်ထားတာဆိုရင် အိမ်မှာ ကျွမ်းထိုးေနေလာက်ြပီ။ ေပျာ်လွန်းလို့ ရူးသွားနိုင်တယ်။
ေနာက်ထပ်စဉ်းစားစရာတစ်ခုက သည်အချိန်ဟာ ကပ္ပိလြပည်ဘက် ဘီးတဝက်နင်းတဲ့အချိန်။ သူတို့သက်တမ်း တဝက်ကျိုးြပီ။ ေနာက်သက်တမ်းအတွက် ခုကတည်းက ြပင်ဆင်ြကရမှာေပါ့။ နီးကာမှ လမ်းခင်းမီးလင်း ထမင်းေကျွးနင်းေပး လိုက်ဖားလို့ မရဘူး။ ဒီအချိန်မှာကတည်းက နံမယ်တစ်ခု တည်ေဆာက်ထားရေတာ့မယ်။ တစ်ခါမှ နံမယ်ေတာင်မြကားဖူးတဲ့သူကို ဘယ်သူက မဲထည့်မှာလဲ။ အဲသလို ကိုယ့်နံမယ်ကေလး လူသိဖို့ဆိုတာ အခုလို ပွဲလန့်တုန်းကေလး ဖျာခင်းလို့ အေကာင်းဆံုးပဲ။
ေကျာက်ဂူထဲမှာ ၃ နှစ်တိတိ ဝဇီပိတ်တရားကျင့်တဲ့ မိုင်းပုန်းဆရာေတာ်ဆိုတာ ခုမနက်မှာ တစ်ခါပဲ ေဖ့စ်ဘုတ်ေပါ်မှာ ဖတ်ဖူးေသးတယ်။ မန်းေလး မစိုးရိမ်တိုက်သစ်ကဆရာေတာ်ေလးကေတာ့ သူ့နံမယ် မပါတဲ့ ေဖ့စ်ဘုတ်စာမျက်နှာဆိုတာ တစ်ရက်မှ မရှိဘူး။ ကမ္ဘာသိ၊ နိုင်ငံတကာသိ၊ သမိုင်းဝင်၊ အုတ်ကျင်းဝင်၊ ေပါ်ထင်ချက်ကေတာ့ မေြပာပါနဲ့။ ဥပမာေြပာြပတာပါ။ ဆိုလိုတာက ဒီအချိန် ဒီအေရးဟာ နိုင်ငံေရးစင်ြမင့်ေပါ်မှာ ကိုယ့်နံမယ် ထင်ရှားလာေအာင်ေြကာ်ြငာဖို့ အေကာင်းဆံုး Billboard ြကီးပဲ။
သန်းေြခာက်ဆယ်မှာ ၅၉.၉သန်းေလာက် ပိန်းတဲ့ ြမန်မာြပည်ြကီးမှာ လူြပိန်းြကိုက် နိုင်ငံေရးလှုပ်ရှားမှုများနဲ့သာလျှင် ရာဇပလ္လင်ေပါ်တက်နိုင်လိမ့်မယ်။ လက်တစ်ဆုပ်စာ ပညာရှင်ေတွကို ဂရုစိုက်စရာ မလို။ သူတို့မှာ အသံမရှိ။ အာဏာရေတာ့ ဒင်းတို့ကို လည်စိကကိုင်ထားလို့ရတယ်။
လူစွမ်းေကာင်း ဟီးရိုးမှန်ရင် ကယ်တင်ြခင်းအမှုကို လူသိရှင်ြကား ြပုြပရတယ်။ ဘယ်သူ့ကိုမှ ကယ်တင်စရာမရှိရင် ဇာတ်လမ်းမစနိုင်ဘူး။ တသက်လံုးက လူြကမ်းေနရာမှာ ဗီလိန်လုပ်လာတဲ့သူေတွကလည်း ဇာတ်သိမ်းကာနီးရင် သူတို့အတွက် ေြဖေပးဖို့ တစ်ကွက်နှစ်ကွက်ေလာက်ေတာ့ လိုတာပဲ။ ဒါေြကာင့် ကိုယ့်တပည့်ေတွထဲက မင်းတို့ေကာင်မေလးကို သွားဆွဲြက။ ခဏေနရင် ငါလာကယ်မယ်။
လက်သီးတစ်ချက်နှစ်ချက်ထိုးလိုက်ရင် ေမှာက်ြပြပီး ထွက်ေြပးြက။ ကျန်တာ မင်းသမီးနဲ့ ငါနဲ့ ဆက်ကမယ်ဆိုတဲ့ နှစ်ကျပ်ကွက်ေတွကလည်း ေတာကဗီဒီယိုရံုေတွမှာ ခုချိန်ထိ ြပေကာင်းေနတုန်းပါပဲ။ ကိုယ်ဝင်မယ့် နယ်မှာ ဘယ်ဘက်ကမဲရနိုင်သလဲ အရိပ်အေြခြကည့်ြပီး မီးစင်ြကည့်ကေပးမယ့်သူေတွက ေပါမှေပါ။ လူြကမ်းေတွလဲရင်ြကိုက်လား။ အြကမ်းအရမ်းဆံုးေတာ့ လွမ်းခန်းြပန်ြဖစ်လိမ့်မယ်။
တလိမ်နှစ်လိမ် ေပွလိမ်ရှုပ် အမယ်ဘုတ်ကယ့် သူ့ချည်ခင်တဲ့။ အစီအစဉ်တကျ ေနရာဝင်လုလာတဲ့ ကျူးေကျာ်သူေတွရှိတယ်။ အချိန်ကိုက် ညာသံေပးေတာေြခာက်မယ့် ြပည်တွင်းြပည်ပ အသားထဲကေလာက်ေတွ ရှိတယ်။ ပွဲလန့်တုန်းဖျာခင်း၊ ြပိုင်ဘက်ကို ေြခထိုးြပီး၊ ယိုးဒယားကွက်နင်းမယ့် မျက်နှာဖံုးရှင် သမင်လိုက်ခွင်ရိုက်လိုသူ ရာမမင်းသားေတွလည်း ရှိတယ်။
ဆိုးဝိုင်းကနတ်သံပစ်လိုက်ရင် ကိုြကီးေကျာ်မှန်း အေမဂျမ်းမှန်းမသိပဲ မျက်စိစံုမှိတ် ထိပ်ေပါ်လက်တင်ြပီး ခုန်ေပါက်စံုေြမာက်လို့ ပူေနာင်ချပ်ချိန်း ဒိန်းဒလိန်းကမယ့် လူြပိန်းြကီးများလည်း ရှိတယ်။ ဟဲ့ ဟဲ့ ဘာေတွြဖစ်ေနလဲ။ သူတို့မှာ ေပါင်မုန့်မရှိဘူးလား။
နင်တို့အိမ်က ကိတ်မုန့်ေတွ ထုတ်ေပးလိုက်ေလ လို့ ဘုမသိဘမသိ တေရးနိုးထအြကံေပးမယ့် ေယာင်ချာချာ အန်တွိုင်းနက်ြကီးလည်း ရှိတယ်။ ရံုေတာ်မဂင်္လာမှာ ပံုေဖာ်ဆင်ကာသာ ရှုစားေတာ်မူြကပါေတာ့။
0 comments:
Post a Comment