• “အရပ်ထဲ ဇာတ်ပွဲရယ်တဲ့​ ြကည့်​ရ​ေအာင်”

    ဦး​ရာဇတ် နဲ့​ ရဲ​ေဘာ်​ေမာင်​ေထွး​ကို ြမန်မာမဟုတ်ဘူး​။ အ​ေလး​မြပုနိုင်ဘူး​ ​ေြပာတဲ့​သူ​ေတွကို ဘယ်လိုနား​လည်ရမှန်း​ မသိ​ေတာ့​ပါဘူး​။ သူတို့​တ​ေတွက​ေရာ ြမန်မာမှ ဟုတ်ပါ့​မလား​။ ြမန်မာဆိုတာ ဘာြကီး​ပါလိမ့်​။

    ဦး​နု​ေတာင်မှ ဗုဒ္ဓဘာသာကို နိုင်ငံ​ေတာ်ဘာသာ လုပ်သွား​လို့​ မရခဲ့​ဘူး​ေလ။ ဘာသာ​ေရး​ ကိုး​ကွယ်ယံုြကည်မှုဆိုတာ နိုင်ငံသား​နဲ့​ ​ေရာ​ေထွး​ပစ်လို့​မှ မရပဲ။ ြမန်မာလို့​ ​ေြပာလိုက်ရင် သူ့​ဘာသူ ဘာဘာသာကိုး​ကွယ်ကိုး​ကွယ် ြပည်​ေထာင်စု ြမန်မာနိုင်ငံအတွင်း​ မှီတင်း​ေနထိုင်ြက​ေသာ တိုင်း​ရင်း​သား​ေပါင်း​စံုပါ အကျံုး​ဝင်တယ်။ ြမန်မာနိုင်ငံသား​ မိဘနှစ်ပါး​က ​ေမွး​ဖွား​လာခဲ့​သူအား​လံုး​ ြမန်မာနိုင်ငံသား​ ြဖစ်ခွင့်​ရှိတယ်။

    တိုင်း​ရင်း​သား​အား​လံုး​ ဘယ်တိုင်း​ရင်း​သား​မဆို လူမျိုး​အ​ေနနဲ့​သာ ကွဲြပား​စွာ ရပ်တည်လို့​ရတယ်။ နိုင်ငံသား​က​ေတာ့​ ြမန်မာနိုင်ငံသား​သာ ြဖစ်တယ်။ ဒီ့​ထက်ရှင်း​တာလည်း​ မရှိဘူး​။ ဒီ​ေလာက်သပွတ်အူလိုက်ြပီး​ ရှင်း​လို့​ မဆံုး​တဲ့​ ကိစ္စလည်း​ မရှိဘူး​။ ဘာလို့​ဆို​ေတာ့​ အမှန််အမှား​ မသံုး​သပ်၊​ သူများ​စကား​ နား​မ​ေထာင်ပဲ ကိုယ်လိုချင်တာတစ်ခုတည်း​ကိုပဲ မျက်စိပိတ် နား​ပိတ်ြငင်း​ေနြကတာကိုး​။

    နား​ရင်း​ေလး​ တစ်ချက်နှစ်ချက် ပိတ်အုပ်ပလိုက်မှပဲ ဂ​ေယာင်ဂတမ်း​ ​ေအာ်​ေနတာ​ေတွ ရပ်သွား​ြပီး​ လူလိုသူလို နား​လည်​ေအာင် ရှင်း​့​ြပလို့​ရမယ် ထင်ပါရဲ့​။

     နိုင်ငံတစ်နိုင်ငံကို ကိုး​ကွယ်တဲ့​ ဘာသာတစ်ခုတည်း​ အ​ေြခခံြပီး​ ပိုင်း​ြခား​ခွဲထွက်ပစ်လို့​ မရဘူး​ဆိုတဲ့​စကား​ဟာ လွတ်လပ်​ေရး​ရကာစ အိန္ဒိယမှာ ​ေနရူး​ြကီး​ တဖွဖွ​ေြပာခဲ့​တဲ့​စကား​ပါ။ သူအတန်တန် တား​ဆီး​ေစ့​စပ်​ေနတဲ့​ြကား​ကမှ ဘဂင်္လား​ေဒ့​ရှ် နဲ့​ ပါကစ္စတန်က ကွဲထွက်သွား​ပါတယ်။ အဓိကအ​ေြကာင်း​ြပချက်က​ေတာ့​ ဟိန္ဒူ နဲ့​ မူဆလင် ဘာသာချင်း​ မတူလို့​ အတူတူတွဲမ​ေနနိုင်ပါဘူး​ ဆိုတဲ့​အ​ေြကာင်း​ရင်း​။ ပဲ​ေလှာ်ြကား​ဆား​ညပ်သလို အ​ေချာင်နှစ်ြခမ်း​ကွဲသွား​ရတဲ့​ ြပည်နယ်က​ေတာ့​ ဆစ်ခ်လူမျိုး​ေတွ​ေနတဲ့​ ပန်ဂျပ်ြပည်နယ်ပါ။

    ဟိန္ဒူလည်း​မဟုတ်၊​ မူဆလင်လည်း​မဟုတ်ပဲ ပါကစ္စတန်ထဲတစ်ြခမ်း​၊​ အိန္ဒိယထဲတစ်ြခမ်း​ ပဲ့​ပါသွား​တယ်။ သူတို့​မှာလည်း​ သူတို့​အယူသူတို့​ဘာသာ သီး​ြခား​ရှိတဲ့​အခါမှာ ဘာသာ​ေရး​ပွဲ​ေတွ ကျင်း​ပတိုင်း​ မ​ေခါ်တဲ့​ အိမ်နှစ်အိမ် တစ်ဘက်စီပါသွား​တဲ့​ ဖိနပ်တစ်ရံ ြပန်ြပန်စုသလို စုစု​ေနရတာ​ေြကာင့်​ ​ေနာက်ဆံုး​မှာ သူတို့​လည်း​ သီး​ြခား​ခွဲထွက်ခွင့်​ေတာင်း​လာပါတယ်။ အဲသလို ဘာသာ​ေရး​ေြကာင့်​ နိုင်ငံ​ေရး​ေတွ ခက်နွယ်ရှုတ်​ေထွး​လာတဲ့​အခါ တစ်နိုင်ငံလံုး​ကချစ်တဲ့​ အမျိုး​သား​ေခါင်း​ေဆာင်​ေတွ​ေတာင်မှ လုပ်ြကံခံခဲ့​ရတာ အိန္ဒိယသမိုင်း​ထဲက ​ေသွး​ကွက်ြကီး​ေတွက သက်​ေသပါပဲ။

    မဟတ္တမဂန္ဓိကို လုပ်ြကံတဲ့​သူဟာ မွတ်ဆလင် မဟုတ်ပါဘူး​။ သူနဲ့​ဘာသာတူ ဟိန္ဒူအမျိုး​သား​တစ်​ေယာက်ပါ။ အင်ဒီယာဂန္ဒီကို လုပ်ြကံတာ လံုြခံု​ေရး​ေတွ အထပ်ထပ်ချမထား​လို့​ မဟုတ်ပါဘူး​။ သူ့​လံုြခံု​ေရး​အတွက် ခန့်​ထား​တဲ့​ သက်​ေတာ်​ေစာင့်​ေတွက လုပ်ြကံတာပါ။ ရာဂျစ်ဂန္ဒီကို ဗံုး​ခွဲတာ ငယ်ရွယ်တဲ့​ တမီလ်မိန်း​မပျိုက​ေလး​တစ်​ေယာက်ပါ။ နိုင်ငံနဲ့​အဝှမ်း​ လူအ​ေြမာက်အများ​ ​ေသ​ေြကပျက်စီး​ြကရတဲ့​ အြကမ်း​ဖက်မှု​ေတွအလယ်မှာ စစ်တိုက်သလို သူ့​ဘက်ကိုယ့်​ဘက် ​ေကျာဘက်မျက်နှာမ​ေရွး​၊​ လုပ်ြကံမှုြကီး​ေတွ အ​ေတာမသတ် ထွက်​ေပါ်လာခဲ့​ပါတယ်။

     ြမန်မာနိုင်ငံမှာလည်း​ ဘာသာ​ေရး​ကို အ​ေြခြပုတဲ့​ အမုန်း​မီး​ေတာက်​ေတွ တြငီး​ြငီး​ေတာက်​ေလာင်​ေနတာ ​ေတွ့​ရတဲ့​အတွက် ​ေရှး​က​ေတာ့​ သူများ​နိုင်ငံ​ေတွမှာ သည်လိုစလိုက်ရင် အဲသလိုပဲ ြဖစ်ြဖစ်ကုန်ပါတယ် လို့​ သတိ​ေပး​ချင်တာပါ။

     သည်ြပဿနာအား​လံုး​ရဲ့​အစဟာ အြကိမ်ြကိမ်အခါခါ ​ေြပာခဲ့​ြပီး​သလိုပဲ အ​ေမျှာ်အြမင်မဲ့​တဲ့​ တိုင်း​ြပည်ကို​ေရာင်း​စား​ချင်တဲ့​သူ​ေတွ မသိချင်​ေယာင်​ေဆာင်​ေနခဲ့​ေသာ နယ်စပ်ြဖတ်​ေကျာ်​ေနထိုင်ြခင်း​ ​ေြကာင့်​ လို့​ ဆိုချင်ပါတယ်။ အခု​ေတာ့​ ​ေခါင်း​လျှိုဝင်လာတဲ့​ ကုလား​အုပ်​ေတွက တဲရှင်ကို ​ေမာင်း​ထုတ်​ေနြပီ။ ကိုယ်​ေတွမှာသာ တစ်ခုတစ်ခု ြဖစ်လာတဲ့​ ြပဿနာ​ေတွကို ​ေနာက်က က​ေသာက​ေမျာ အတင်း​လိုက်လိုက် ​ေြဖရှင်း​ေနတာ။

    သူတို့​ဘက်က​ေတာ့​ သည်အချိန်မှာ ဘယ်အကွက်နဲ့​စြပီး​ ဘယ်အကွက်ဆက်နင်း​ရမယ်။ ဘယ်ဘူတာကိုဆိုက်ရင် ဘယ်ရထား​ကို ​ေြပာင်း​စီး​ရမယ်။ အစစအရာရာ ြကိုတင်စီမံ အကွက်ချထား​ြပီး​သား​ ြဖစ်ပါတယ်။ ရှို့​ေနတာလည်း​ သူတို့​ပဲ။ အနိုင်ကျင့်​ေနတာလည်း​ သူတို့​ပဲ။ ခုတ်ထစ်သတ်ြဖတ်​ေနတာလည်း​ သူတို့​ပဲ။ လစ်ရင်လစ်သလို ကုလား​ကျင့်​ကုလား​ြကံ ဘာမှမချန်ပဲ အကုန်လုပ်ြပီး​တာနဲ့​ နိုင်ငံတကာအလယ်မှာ သူတို့​ကဦး​ေအာင် ဖင်​ေထာင်ြပီး​ ကယ်​ေတာ်မူပါ ​ေအာ်ြကပါတယ်။

    တကယ်ဆိုစဉ်း​စား​ြကည့်​ရင် သူတို့​လူမျိုး​ဟာ တစ်မိတည်း​ေပါက်တဲ့​ ​ေမာင်နှမသား​ချင်း​ချင်း​ေတာင် စိတ်ချလက်ချ အတူထား​မရတဲ့​ ဗီဇပါလာတယ်ဆိုတာ ဘဂင်္လား​ေမာင်နှမဆိုတဲ့​စကား​ကို နား​လည်သူတိုင်း​ သိြကြပီး​သား​။ သမီး​ရီး​စား​ေတွက ကိုယ့်​နှမ​ေလး​ပါ။ ကိုယ့်​အကိုပါ။ လို့​ ညာ​ေြပာရင်

    “ဘဂင်္လား​ကလား​။”

    လို့​ ​ေမး​ြကတယ် မဟုတ်ဘူး​လား​။ အင်မတန်ရင့်​သီး​ရိုင်း​ြပတဲ့​ စကား​လံုး​ေတွကို ​ေရး​ရတဲ့​အ​ေြကာင်း​ရင်း​က​ေတာ့​ စာဖတ်သူ​ေတွထဲက ဘယ်သူ​ေတွ ဆတ်ဆတ်ခါ နာကျည်း​ကုန်ြကသလဲဆိုတာကို သိ​ေစချင်လို့​ပါ။

    ကိုယ်က အဲသလို​ေရး​လိုက်တဲ့​အခါမှာ ကိုယ့်​တိုင်း​ြပည်တွင်း​မှာ​ေနြကတဲ့​ မူဆလင်ဘာသာဝင်​ေတွ​ေတာ်​ေတာ်များ​များ​က သူတို့​ကို ​ေစာ်ကား​သလို နင့်​နင့်​သည်း​သည်း​ နာကျည်း​ြကပါတယ်။ အဓိက ​ေထာက်ြပချင်တဲ့​အချက်က အဲဒါပါပဲ။ အစ္စလာမ်ဘာသာ ကိုး​ကွယ်တာ တူရံုက​ေလး​တစ်ခုတည်း​နဲ့​ ြမန်မာနဲ့​ ဘဂင်္ါလီကို အတူတူ ​ေရာ​ေထွး​ပစ်​ေတာ့​မလို့​လား​။ ကိုယ့်​ဘက်က အခါခါ နစ်နာတာပါ။

    သူတို့​တ​ေတွ အတင်း​ဝင်လာြပီး​ ဆိုး​ခိုး​လုယက် လူသတ်ဖျက်ဆီး​သမျှလည်း​ ခံရတယ်။ သူတို့​ေသွး​ထိုး​ေပး​လို့​ မျိုး​ရိုး​စဉ်ဆက် အတူယှဉ်တွဲ​ေနလာတဲ့​သူ​ေတွနဲ့​လည်း​ ပဋိပက္ခြဖစ်ရတယ်။ နိုင်ငံတကာမှာလည်း​ ြမန်မာ​ေတွဟာ လူမျိုး​တံုး​သတ်ြဖတ်​ေနပါတယ် လို့​ မဟုတ်တမ်း​တရား​ စွပ်စွဲခံရတယ်။

     အစပိုင်း​မှာ ြပထား​တဲ့​ နမူနာပဲ ြပန်​ေကာက်ြပပါ့​မယ်။ ဦး​ရာဇတ်ကို ြမန်မာတစ်​ေယာက်လို့​ မြမင်ပဲ မူဆလင်တစ်​ေယာက်လို့​ ြမင်တာ ဘာ​ေြကာင့်​လဲ။ ြမန်မာ့​လွတ်လပ်​ေရး​ြကိုး​ပမ်း​မှုသမိုင်း​မှာ သူ့​လုပ်​ေဆာင်ချက်​ေတွကို မြမင်ဘူး​လား​။ သူ့​အိမ်မှာ သူ့​ဘာသူ ယံုြကည်တဲ့​ ဘုရား​ကို ရှိခိုး​ပါလိမ့်​မယ်။ တိုင်း​ြပည်အတွက်​ေတာ့​ သူဟာ ြမန်မာပညာရှင်တစ်​ေယာက်အြဖစ် တစ်​ေရွး​သား​မှ မ​ေလျာ့​ပါဘူး​။ မန်း​ေလး​မှာ အင်မတန်မှ နံမယ်ြကီး​တဲ့​ ြမန်မာမူဆလင်ြကီး​ေတွ ရှိခဲ့​တယ်။

    ကျား​ဘြငိမ်း​ဆိုတဲ့​ လက်​ေဝှ့​ဆရာြကီး​ဟာ ြမန်မာ့​ဂုဏ်ကို​ေဆာင်ခဲ့​တဲ့​ အား​ကစား​သမား​ စစ်စစ်ြကီး​ပဲ။ သူက​ေမွး​တဲ့​ သား​ထဲက ဦး​ဝင်း​ြငိမ်း​ဆိုတာ ြမန်မာစာ​ေပ​ေလာကထဲက အင်တာဗျူး​ဆရာ​ေတွအ​ေြကာင်း​ေြပာရင် သူ့​ကိုချန်ထား​လို့​ မရဘူး​။ သည်က​ေန့​ ြမန်မာစာ​ေပ​ေလာကကို တဘက်တလမ်း​က ကျား​ကန်​ေပး​တဲ့​ ​ေရွှအြမု​ေတဆိုတဲ့​ စာ​ေပအသိုင်း​အဝန်း​ြကီး​ကို သူဦး​ေဆာင်တယ်။ သူ့​ကိုသွား​ေမး​ြကည့်​ပါလား​ ြမန်မာြမန်မာနဲ့​ စစ်စစ် စစ်စစ် ကိုြမည်​ေအာင် စစ်တယ်။ အြပင်က ဝင်လာတဲ့​ ဘဂင်္ါလီလူမျိုး​ြခား​ေတွကို​ေတာ့​ မသိချင်​ေယာင်​ေဆာင်ြပီး​ ကိုယ့်​ြမန်မာြပည်သား​အချင်း​ချင်း​ကျမှ နင်တို့​ဘာသာဝင်​ေတွကဆိုြပီး​ ရမယ်ရှာတာ ဘယ်လိုဦး​ေနှာက်မျိုး​နဲ့​ ​ေတွး​ေခါ်ဆံုး​မထား​လို့​ပါလိမ့်​။

    တစ်ခုပဲ ​ေြပာစရာရှိတယ်။ အဲဒီြပည်တွင်း​ေနမူဆလင်ြကီး​များ​က ခိုး​ဝင်လာတဲ့​ ဘဂင်္ါလီ​ေတွကို ငါတို့​ အစ္စလာမ်သာသနာ​ေတာ်ြကီး​ စည်ပင်ြပန့်​ပွား​ဖို့​အတွက်ဆိုြပီး​ သူခိုး​ဓါး​ရိုး​ကမ်း​လုပ်​ေနရင်​ေတာ့​ တမျိုး​ေပါ့​။ သူတို့​ဘက်ကလည်း​ ြမန်မာအ​ေနနဲ့​ရပ်တည်ဖို့​လိုတာ ​ေြပာစရာ မလို​ေတာ့​ဘူး​ေနာ်။ အဲလိုရပ်တည်နိုင်ဖို့​အတွက် ကိုယ့်​ဘက်ကလည်း​ သူတို့​ကို ြမန်မာအ​ေနနဲ့​ပဲ အသိအမှတ်ြပုထား​ရမယ် ဆိုတာ သည်က​ေန့​ ​ေြပာချင်တဲ့​ ဆိုလိုရင်း​အချက်ပါပဲ။ အ​ေမှာင့်​ပ​ေယာဂ​ေတွ ဝင်လာတဲ့​အခါ ကိုယ့်​လူသူ့​လူ ကွဲကွဲြပား​ြပား​ သိထား​ဦး​မှ ြဖစ်မယ်ဗျ။

     လက်ခုပ်ဆိုတာ နှစ်ဘက်တီး​မှ ြမည်သတဲ့​။ ကိုယ့်​ဘက်မှာလည်း​ သည်ြပဿနာ​ေတွ အကျယ်အကျယ် မြငိမ်း​ဖွယ်ြဖစ်လာ​ေအာင် မီး​ေလာင်ရာ​ေလပင့်​ေပး​ ဖွ​ေပး​ဆွ​ေပး​တဲ့​သူ​ေတွ မရှိပဲ ဘယ်​ေနပါ့​မလဲ။ နိုင်ငံြခား​သတင်း​စာ​ေတွကဆို အ​ေထာက်အထား​နဲ့​တကွ State Sponsored Riots လို့​ ဆိုတယ်။ ဥက္ကံမှာ အိမ်​ေတွဖျက်​ေတာ့​ တစ် ​ေနရာယူ၊​ နှစ် ကျည်ဆန်ထည့်​၊​ သံုး​ အသင့်​ြပင်။ ဆိုတာမျိုး​ ခရာသံနဲ့​ အဆုတ်အတက် ညီညီညာညာ ဘူဒိုဇာပါတက်​ေမာင်း​တဲ့​ ဘုန်း​ဘုန်း​ေတွရှိပါတယ် လို့​ မျက်ြမင်​ေတွက အခိုင်အမာဆိုတယ်။ ​

    ေနာက်ကွယ်က ြကိုး​ကိုင်သူဆိုတာ​ေတွကို ဘယ်သူကမှ လက်ပူး​လက်ြကပ် ​ေဖာ်ထုတ်မြပနိုင်ဘူး​။ ရခိုင်မှာ လက်နက်မျိုး​စံုနဲ့​ လက်ပူး​လက်ြကပ်မိတဲ့​သူ​ေတွ​ေတာင် ဘာသံမှမထွက်ဘူး​။ မီး​ခိုး​ြကွက်မ​ေလျှာက်နိုင်တဲ့​အြပင် အြပစ်မရှိလို့​ အခုချက်ြခင်း​ ြပန်လွှတ်​ေပး​ပါ အ​ေတာင်း​ခံရတယ်။

     နား​ြကီး​မျက်စိြကီး​ အလံုး​စံု ြကား​သိနိုင်တဲ့​သူ​ေတွ​ေတာင် ​ေရငံု​ေနြကဆဲမို့​ ကိုယ့်​ဘက်ကလည်း​ ဘယ်သူဘယ်ဝါ ရမ်း​သမ်း​စွပ်စွဲစရာ အ​ေြကာင်း​ မရှိပါဘူး​။ ဒါ​ေပမယ့်​ ဘာအတွက် ဘာ​ေြကာင့်​ လုပ်​ေနသလဲဆိုတာ​ေတာ့​ ​ေတွး​ေတာသံုး​သပ်မိတာ​ေပါ့​။ ြမန်မာြပည်တွင်း​မှာ လူမျိုး​ေရး​ အဓိကရိုဏ်း​ေတွ ြဖစ်လာရင် ဘယ်သူ​ေတွအတွက် အကျိုး​အြမတ်ရှိသလဲ။ ​ေမစုတို့​ ဘစိန်တို့​က​ေတာ့​ မလုပ်တာ​ေသချာပါတယ်။ ခု​ေတာင် သူတို့​ခမျာ ဆုတ်လည်း​စူး​ စား​လည်း​ရူး​၊​ စကား​များ​များ​ေတာင် မ​ေြပာရဲဘူး​။ ပါချင်တဲ့​ဘက်ပါ ​ေနာက်တစ်ဘက်က မုန်း​မှာ။

    အလယ်မှာ တည့်​တည့်​ထိုင်​ေန တို့​ဘက်မပါရ​ေကာင်း​လား​ဆို နှစ်ဘက်စလံုး​ မုန်း​မှာ။ ဘာမှ မ​ေြပာလည်း​ ဘာမှမ​ေြပာလို့​ဆို မုန်း​မှာ။ ​ေတာ်ပါ​ေတာ့​ ​ေြပာလည်း​ မုန်း​မှာ။ ဘာလုပ်လုပ် ဘာ​ေြပာ​ေြပာ မုန်း​တယ် မုန်း​တယ် မုန်း​တယ် အ​ေြမာက်တစ်သိန်း​နဲ့​ မလွတ်ဘူး​။ ဒါြကီး​ရှိ​ေနသ​ေရွ့​ သူတို့​မှာ မီး​ခဲ​ေခါင်း​ရွက်ထား​သလို ဘုန်း​ရှိန် ဂုဏ်သိန် ကျက်သ​ေရ ဂုဏ်သတင်း​ ဘယ်ဟာမှ တိုး​တက်ဖို့​ မရှိဘူး​။ အခုပိုဆိုး​လာတာက လူ​ေတွချည့်​ပဲ မဟုတ်​ေတာ့​ဘူး​။

    ဘုန်း​ြကီး​ေတွလည်း​ နွယ်လာြပီ။ ရှင်း​လို့​ကို မရ​ေတာ့​ဘူး​။ တကယ်လို့​များ​ ဒီကိစ္စဟာ သူတို့​ကို မုန်း​တဲ့​သူတစ်​ေယာက်​ေယာက် သူတို့​ေနရာ ဝင်ထိုင်ချင်တဲ့​သူ တစ်​ေယာက်​ေယာက်က လုပ်ထား​တာဆိုရင် အိမ်မှာ ကျွမ်း​ထိုး​ေန​ေလာက်ြပီ။ ​ေပျာ်လွန်း​လို့​ ရူး​သွား​နိုင်တယ်။

     ​ေနာက်ထပ်စဉ်း​စား​စရာတစ်ခုက သည်အချိန်ဟာ ကပ္ပိလြပည်ဘက် ဘီး​တဝက်နင်း​တဲ့​အချိန်။ သူတို့​သက်တမ်း​ တဝက်ကျိုး​ြပီ။ ​ေနာက်သက်တမ်း​အတွက် ခုကတည်း​က ြပင်ဆင်ြကရမှာ​ေပါ့​။ နီး​ကာမှ လမ်း​ခင်း​မီး​လင်း​ ထမင်း​ေကျွး​နင်း​ေပး​ လိုက်ဖား​လို့​ မရဘူး​။ ဒီအချိန်မှာကတည်း​က နံမယ်တစ်ခု တည်​ေဆာက်ထား​ရ​ေတာ့​မယ်။ တစ်ခါမှ နံမယ်​ေတာင်မြကား​ဖူး​တဲ့​သူကို ဘယ်သူက မဲထည့်​မှာလဲ။ အဲသလို ကိုယ့်​နံမယ်က​ေလး​ လူသိဖို့​ဆိုတာ အခုလို ပွဲလန့်​တုန်း​က​ေလး​ ဖျာခင်း​လို့​ အ​ေကာင်း​ဆံုး​ပဲ။

     ​ေကျာက်ဂူထဲမှာ ၃ နှစ်တိတိ ဝဇီပိတ်တရား​ကျင့်​တဲ့​ မိုင်း​ပုန်း​ဆရာ​ေတာ်ဆိုတာ ခုမနက်မှာ တစ်ခါပဲ ​ေဖ့​စ်ဘုတ်​ေပါ်မှာ ဖတ်ဖူး​ေသး​တယ်။ မန်း​ေလး​ မစိုး​ရိမ်တိုက်သစ်ကဆရာ​ေတာ်​ေလး​က​ေတာ့​ သူ့​နံမယ် မပါတဲ့​ ​ေဖ့​စ်ဘုတ်စာမျက်နှာဆိုတာ တစ်ရက်မှ မရှိဘူး​။ ကမ္ဘာသိ၊​ နိုင်ငံတကာသိ၊​ သမိုင်း​ဝင်၊​ အုတ်ကျင်း​ဝင်၊​ ​ေပါ်ထင်ချက်က​ေတာ့​ မ​ေြပာပါနဲ့​။ ဥပမာ​ေြပာြပတာပါ။ ဆိုလိုတာက ဒီအချိန် ဒီအ​ေရး​ဟာ နိုင်ငံ​ေရး​စင်ြမင့်​ေပါ်မှာ ကိုယ့်​နံမယ် ထင်ရှား​လာ​ေအာင်​ေြကာ်ြငာဖို့​ အ​ေကာင်း​ဆံုး​ Billboard ြကီး​ပဲ။

    သန်း​ေြခာက်ဆယ်မှာ ၅၉.၉သန်း​ေလာက် ပိန်း​တဲ့​ ြမန်မာြပည်ြကီး​မှာ လူြပိန်း​ြကိုက် နိုင်ငံ​ေရး​လှုပ်ရှား​မှုများ​နဲ့​သာလျှင် ရာဇပလ္လင်​ေပါ်တက်နိုင်လိမ့်​မယ်။ လက်တစ်ဆုပ်စာ ပညာရှင်​ေတွကို ဂရုစိုက်စရာ မလို။ သူတို့​မှာ အသံမရှိ။ အာဏာရ​ေတာ့​ ဒင်း​တို့​ကို လည်စိကကိုင်ထား​လို့​ရတယ်။

     လူစွမ်း​ေကာင်း​ ဟီး​ရိုး​မှန်ရင် ကယ်တင်ြခင်း​အမှုကို လူသိရှင်ြကား​ ြပုြပရတယ်။ ဘယ်သူ့​ကိုမှ ကယ်တင်စရာမရှိရင် ဇာတ်လမ်း​မစနိုင်ဘူး​။ တသက်လံုး​က လူြကမ်း​ေနရာမှာ ဗီလိန်လုပ်လာတဲ့​သူ​ေတွကလည်း​ ဇာတ်သိမ်း​ကာနီး​ရင် သူတို့​အတွက် ​ေြဖ​ေပး​ဖို့​ တစ်ကွက်နှစ်ကွက်​ေလာက်​ေတာ့​ လိုတာပဲ။ ဒါ​ေြကာင့်​ ကိုယ့်​တပည့်​ေတွထဲက မင်း​တို့​ေကာင်မ​ေလး​ကို သွား​ဆွဲြက။ ခဏ​ေနရင် ငါလာကယ်မယ်။

    လက်သီး​တစ်ချက်နှစ်ချက်ထိုး​လိုက်ရင် ​ေမှာက်ြပြပီး​ ထွက်​ေြပး​ြက။ ကျန်တာ မင်း​သမီး​နဲ့​ ငါနဲ့​ ဆက်ကမယ်ဆိုတဲ့​ နှစ်ကျပ်ကွက်​ေတွကလည်း​ ​ေတာကဗီဒီယိုရံု​ေတွမှာ ခုချိန်ထိ ြပ​ေကာင်း​ေနတုန်း​ပါပဲ။ ကိုယ်ဝင်မယ့်​ နယ်မှာ ဘယ်ဘက်ကမဲရနိုင်သလဲ အရိပ်အ​ေြခြကည့်​ြပီး​ မီး​စင်ြကည့်​က​ေပး​မယ့်​သူ​ေတွက ​ေပါမှ​ေပါ။ လူြကမ်း​ေတွလဲရင်ြကိုက်လား​။ အြကမ်း​အရမ်း​ဆံုး​ေတာ့​ လွမ်း​ခန်း​ြပန်ြဖစ်လိမ့်​မယ်။

     တလိမ်နှစ်လိမ် ​ေပွလိမ်ရှုပ် အမယ်ဘုတ်ကယ့်​ သူ့​ချည်ခင်တဲ့​။ အစီအစဉ်တကျ ​ေနရာဝင်လုလာတဲ့​ ကျူး​ေကျာ်သူ​ေတွရှိတယ်။ အချိန်ကိုက် ညာသံ​ေပး​ေတာ​ေြခာက်မယ့်​ ြပည်တွင်း​ြပည်ပ အသား​ထဲက​ေလာက်​ေတွ ရှိတယ်။ ပွဲလန့်​တုန်း​ဖျာခင်း​၊​ ြပိုင်ဘက်ကို ​ေြခထိုး​ြပီး​၊​ ယိုး​ဒယား​ကွက်နင်း​မယ့်​ မျက်နှာဖံုး​ရှင် သမင်လိုက်ခွင်ရိုက်လိုသူ ရာမမင်း​သား​ေတွလည်း​ ရှိတယ်။

    ဆိုး​ဝိုင်း​ကနတ်သံပစ်လိုက်ရင် ကိုြကီး​ေကျာ်မှန်း​ အ​ေမဂျမ်း​မှန်း​မသိပဲ မျက်စိစံုမှိတ် ထိပ်​ေပါ်လက်တင်ြပီး​ ခုန်​ေပါက်စံု​ေြမာက်လို့​ ပူ​ေနာင်ချပ်ချိန်း​ ဒိန်း​ဒလိန်း​ကမယ့်​ လူြပိန်း​ြကီး​များ​လည်း​ ရှိတယ်။ ဟဲ့​ ဟဲ့​ ဘာ​ေတွြဖစ်​ေနလဲ။ သူတို့​မှာ ​ေပါင်မုန့်​မရှိဘူး​လား​။

    နင်တို့​အိမ်က ကိတ်မုန့်​ေတွ ထုတ်​ေပး​လိုက်​ေလ လို့​ ဘုမသိဘမသိ တ​ေရး​နိုး​ထအြကံ​ေပး​မယ့်​ ​ေယာင်ချာချာ အန်တွိုင်း​နက်ြကီး​လည်း​ ရှိတယ်။ ရံု​ေတာ်မဂင်္လာမှာ ပံု​ေဖာ်ဆင်ကာသာ ရှုစား​ေတာ်မူြကပါ​ေတာ့​။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.