• "ြဖတ်ကာသွား​​တယ် မနား​​တယ် / စိုင်း​​ထီး​​ဆိုင်၊​ စိုင်း​​ခမ်း​​လိတ်"

    တစ်​​ေခတ်မှာ တစ်​​ေယာက် ​​ေပါ်ထွန်း​​ခဲ့​​တဲ့​​ အနုပညာရှင်​​ေတွထဲမှာ ဆရာစိုင်း​​ခမ်း​​လိတ်ကိုလည်း​​ ချန်ထား​​လို့​​ ရမှာမဟုတ်ပါဘူး​​။ ​​ေရှး​​​ေရှ့​​က ​​ေရး​​ခဲ့​​​ေလသမျှ သီချင်း​​က​​ေလး​​​ေတွရဲ့​​ ဖန်တီး​​ရှင်အများ​​စုဟာ ကွယ်လွန်သွား​​နှင့​်​ြပီြဖစ်​​ေပမယ့​်​ ဒီတခါ​​ေတာ့​​ သက်ရှိထင်ရှား​​ရှိ​​ေနဆဲ ​​ေတး​​ြပုစာဆိုြကီး​​တစ်​​ေယာက်အ​​ေြကာင်း​​ ​​ေရး​​ခွင့​်​ရလို့​​ ဝမ်း​​သာမိပါတယ်။

    မြကာ​​ေသး​​ခင်က စိုင်း​​ခမ်း​​လိတ်​​ေဖာင်​​ေဒး​​ရှင်း​​ပွဲ လုပ်သွား​​တယ် ဆိုတာ သိလိုက်ရ​​ေတာ့​​ စိတ်ထဲမှာ သွား​​ချင်လိုက်တာများ​​​ေလ။ လူကိုယ်တိုင်ြမင်ဖူး​​ဖို့​​ဆိုတာထက် သူ့​​သီချင်း​​​ေလး​​​ေတွထဲက ဘယ်ဟာ​​ေတွကိုများ​​ ဘယ်သူ​​ေတွက ြပန်လည်​​ေဖာ်ထုတ်သီဆိုြကမှာပါလိမ့​်​လို့​​ သိချင်၊​ နား​​​ေထာင်ချင်၊​ ခံစား​​ချင်တာကိုး​​။ အား​​လံုး​​ တစ်မျိုး​​စီ ​​ေကာင်း​​ခဲ့​​တာ​​ေတွချည့​်​ပဲ​​ေလ။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ သူနဲ့​​ ဖွား​​ဘက်​​ေတာ်လို့​​ ဆိုရမ​​ေလာက် လမိုင်း​​ကပ်၊​ တစ်သား​​တည်း​​ကျ​​ေအာင်ဆိုနိုင်တဲ့​​ ကိုထီး​​ြကီး​​တစ်​​ေယာက် မရှိ​​ေတာ့​​တဲ့​​အတွက် စိတ်ထဲမှာ `ဟာတာတာ ရင်မှာကျန်သလိုပဲ ​​ေမာင်မ​​ေနတတ်ဘူး​​´ လို့​​ တတြပီး​​ ငိုရ​​ေလာက်​​ေအာင် သတိရမိပါတယ်။

    ဆရာ့​​သီချင်း​​​ေတွကို သူ့​​​ေလာက်​​ေကာင်း​​​ေအာင် ဆိုနိုင်တဲ့​​သူ မရှိခဲ့​​သလို သူဆိုတဲ့​​သီချင်း​​ထဲမှာလည်း​​ ဆရာလိတ်​​ေလာက် ​​ေကာင်း​​​ေအာင် ​​ေရး​​​ေပး​​နိုင်ခဲ့​​သူ မရှိသလိုပဲ​​ေနာ်။ နှစ်​​ေယာက်စလံုး​​ဟာ ြမန်မာ့​​ဂီတသမိုင်း​​မှာ မှတ်တိုင်ခိုင်ခိုင်ြမဲြမဲ စိုက်သွား​​နိုင်တဲ့​​ တိုင်း​​ရင်း​​သား​​ အနုပညာရှင်ြကီး​​​ေတွြဖစ်ပါတယ်။ ငယ်သူငယ်ချင်း​​အရင်း​​ြကီး​​​ေတွလည်း​​ ြဖစ်မှာ​​ေပါ့​​​ေနာ်။ ​​ေမွး​​သည်က​​ေန ​​ေသသည်အထိ
    ြဖတ်သန်း​​ရာဘဝလမ်း​​တစ်​​ေလျှာက်မှာ ရှစ်ပါး​​​ေသာ​​ေလာကဓံတရား​​​ေတွကို ဟိုဘက်စွန်း​​ကပ်လိုက် ဒီဘက်စွန်း​​ကပ်လိုက်နဲ့​​ ကျင်လည်လာခဲ့​​ရင်း​​က​​ေန ချန်ရစ်သူနဲ့​​ ကျန်ရစ်သူ အြဖစ် စည်း​​ြခား​​သွား​​ခဲ့​​​ေပမယ့​်​ အတူတူ ဖန်တီး​​ခဲ့​​တဲ့​​ အနုပညာလက်ရာမွန်​​ေတွ အမှတ်တရထား​​ရစ်ခဲ့​​နိုင်တာကို​​ေတွး​​ြကည့​်​ရင် လူြဖစ်ရကျိုး​​နပ်ပါ​​ေပတယ် လို့​​ ဆိုရမ​​ေလာက်ပါပဲ။

    က​​ေလး​​ဘဝကတည်း​​က သူတို့​​သီချင်း​​က​​ေလး​​​ေတွနဲ့​​ ြကီး​​ြပင်း​​ခဲ့​​ရလို့​​ ဘာကိုဆိုလိုမှန်း​​မသိပဲ အလွတ်ရလာတဲ့​​ သီချင်း​​က​​ေလး​​​ေတွဟာ လူလား​​​ေြမာက်ရာက​​ေန လူအိုလူမင်း​​အရွယ်​​ေတာင် ​​ေရာက်​​ေတာ့​​မယ်။ ခုထိ တစတစ သ​​ေဘာ​​ေပါက် နား​​လည် နှစ်ြခိုက်လို့​​ မဆံုး​​​ေသး​​ဘူး​​။ ​​ေရး​​တဲ့​​သူကလည်း​​ သူ့​​အသက်အရွယ် အ​​ေတွ့​​အြကံုအလိုက် ​​ေရး​​ခဲ့​​သလို ကိုယ်ကလည်း​​ ကိုယ့​်​အသက်အရွယ် အ​​ေတွ့​​အြကံုအလိုက် ခံစား​​နား​​လည် သ​​ေဘာ​​ေပါက်လာရတာက​​ေတာ့​​ ထူး​​ြခား​​တယ်လို့​​ ​​ေြပာရမလား​​ပဲ။ `မာကျူရီမီး​​လံုး​​​ေအာက်မှာ ကိုယ်အိပ်ထဲလက်နှိုက်ရှာြကည့​်​၊​ ​​ေငွရယ်ဆိုလို့​​ တစ်ဆယ်တန်နဲ့​​ အ​​ေြကွတချို့​​ ရင်ခွင်မှာ​​ေတာ့​​ ​​ေမျှာ်လင့​်​ချက်ြကီး​​တစ်ခု´ ဆိုတာလည်း​​ ခိုက်ခဲ့​​တာပဲ။

    `အပျံသင်စ တြဖစ်လဲတဲ့​​အခါ ကိုယ်လည်း​​ပဲ အတွဲ​​ေလး​​နဲ့​​ြငိ၊​ မဒီ၊​ ကိန္နရီ စံချိန်မမီ​​ေပမယ့​်​ ဟာ​​ေနတာကို မဟာ​​ေအာင် သူြဖည့​်​​ေပး​​´ ဆိုတာလည်း​​ ဟတ်ထိတာပဲ။ အခုလက်ရှိ​​ေတာင်မှပဲ `ဒီအရွယ်မှာမှ ကိုယ်ဘာ​​ေကာင်မှန်း​​မသိရင် ကိုယ်ထင်တာထက် ကိုယ်ဟာ ပိုအ ​​ေပါ့​​´ ဆိုတာအထိ တည့​်​တိုး​​တုန်း​​ပဲ။ တွတ်​​ေတာင်မဟုတ်ဘူး​​။ ဟိုတ​​ေလာဆီက အလုပ်ကိစ္စနဲ့​​ ခရီး​​သွား​​ရင်း​​လည်း​​ `​​ေခါင်မိုး​​က မလံု​​ေတာ့​​ မိုး​​ဒဏ်ကို ကိုယ်ခံ​​ေနရတာအမှန်ပဲ။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ မိုး​​ရွာတဲ့​​အ​​ေြကာင်း​​ဟာ ကိုယ်တစ်​​ေယာက်တည်း​​​ေြကာင့​်​​ေတာ့​​ မဟုတ်ဘူး​​´ လို့​​ နား​​ထဲမှာ အပ်​​ေြကာင်း​​ထပ်လာပါတယ်ဆို။ (အဲ​​ေလာက်ဆို ဘယ်ကိုသွား​​မှန်း​​ သ​​ေဘာ​​ေပါက်​​ေတာ့​​) ဆရာ့​​သီချင်း​​က​​ေလး​​​ေတွဟာ အ​​ေြကာင်း​​အရာပိုင်း​​မှာသာ လက်​​ေတွ့​​ဘဝနဲ့​​ နီး​​စပ်တာ မဟုတ်ပါဘူး​​။

    သံစဉ်က​​ေလး​​​ေတွ ယူတဲ့​​အခါမှာလည်း​​ `ရိုး​​ရင့​်​ရွက်ရှည်၊​ တိုး​​ြမင့​်​ကျက်သ​​ေရ၊​ ဂိုး​​ဂွင့​်​ဂွက်​​ေဂွ´ ဆိုတာမျိုး​​ ကာရံကိုငဲ့​​ြပီး​​ စာသား​​​ေတွရွဲ့​​ကုန်တာမျိုး​​ မရှိဘူး​​ဗျ။ `လက္ခဏာဆရာက​​ေြပာတယ် ​​ေမရယ်။ နှလံုး​​လမ်း​​​ေြကာင်း​​မှာ ကျွန်း​​ခံ​​ေနတယ်။ မိန်း​​မနဲ့​​ပတ်သက်လာရင် အြမဲတမ်း​​ပဲ ကံဆိုး​​မယ်တဲ့​​။ အခန့​်​မသင့​်​ရင် အချစ်​​ေရး​​အတွက် ကိုယ့​်​အသက်​​ေတာင် ရန်ရှာလိမ့​်​မတဲ့​​။ မျက်ကန်း​​အချစ်သမား​​တဲ့​​။´ ဆိုတဲ့​​ စကား​​​ေြပာအရှည်ြကီး​​ကို​​ေတာင် သာယာနာ​​ေပျာ်ဖွယ် ​​ေတး​​သံြဖစ်​​ေအာင် သီကံုး​​နိုင်ပါတယ်။ ရှမ်း​​အမျိုး​​သား​​စစ်စစ်ြကီး​​​ေတွြဖစ်​​ေပမယ့​်​ အသံ​​ေတွဝဲရံုသာရှိြပီး​​ ြမန်မာစကား​​စစ်စစ်ကို အသံပီပီ စာ​​ေဘာင်ပဲ့​​ပဲ့​​ ​​ေရး​​နိုင်ဆိုနိုင်တာလည်း​​ ထူး​​ြခား​​တာပဲ။ `ခင်မင်တယ်။ အား​​လံုး​​ကို​​ေလ လာလည်​​ေရှရှင်ဒဲ..´ ဆိုတဲ့​​ အသံမျိုး​​၊​ `တူ့​​အတံ​​ေလး​​ ြကား​​​ေယာင်ဒယ်။ ညို့​​မ​​ေမာင်ရဲ အနား​​မှာကွယ်´ ဆိုတဲ့​​ အသံမျိုး​​လည်း​​ မဟုတ်ဘူး​​ဗျ။ (ဒါက​​ေတာ့​​ ဆိုတဲ့​​သူကို ချီး​​မွှမ်း​​ရမှာပ) `​​ေပျာ်နိုင်မှာလား​​။ ြကား​​ဖဲ​​ေလး​​ တစ်ချပ်တည်း​​ကို​​ေရွး​​ြပီး​​ ​​ေစာင့​်​ရတဲ့​​ဘဝ၊​ ​​ေြဖသာမှာလား​​။

    ရှား​​ဖဲ​​ေလး​​ တြခား​​တစ်​​ေယာက်ထဲပါတာ မသိလိုက်တဲ့​​ဘဝ´ ဆိုတာမျိုး​​ကျ​​ေတာ့​​လည်း​​ ဘဝစံုမှန်း​​ သိသာလိုက်တာ။ ​​ေဆး​​​ေကျာင်း​​သား​​ ဘဝ​​ေလ။ `ကိုယ်​​ေခါ်ချင်တယ် အို … လိုက်ခဲ့​​​ေတာ့​​ မိန်း​​က​​ေလး​​ရာ သာယာလို့​​ ြငိမ်း​​ချမ်း​​တဲ့​​ကမ္ဘာ ဘာမှ မ​​ေဝး​​ဘူး​​ အနီး​​​ေလး​​မှာ´ ဆိုတာကျ​​ေတာ့​​ ဆရာဝန်ဘဝ ြဖစ်မှာ​​ေပါ့​​​ေနာ်။ လူနာအ​​ေနနဲ့​​ ​​ေတွ့​​ရတာကိုး​​။ (အ​​ေလျှာက်မ​​ေကာင်း​​ရင် ဆရာမ​​ေဒါ်နွဲ့​​တင် နဲ့​​ ​​ေတွ့​​သွား​​ဦး​​မယ်)

    တချို့​​သီချင်း​​​ေတွမှာ​​ေတာ့​​ အနက်ရင်း​​အြပင် ဆိုလိုချင်တဲ့​​ အနက်ပွား​​က​​ေလး​​​ေတွကို လိုက်ြပီး​​ ခံစား​​ရတာက အရသာပါ။ အင်မတန်မုန်း​​စရာ​​ေကာင်း​​တဲ့​​ ပါပီမဇာတ်ကား​​ထဲမှာ ​​ေကျာင်း​​သား​​​ေတွ ​​ေတာခိုကုန်​​ေတာ့​​ သဘာဝရဲ့​​ရင်​​ေသွး​​ငယ်များ​​ သီချင်း​​ကို ပ​​ေလး​​ဘက်ဖွင့​်​ြပတာ မျက်ရည်​​ေတာင်လည်ပါတယ်။ ဒါက​​ေတာ့​​ ဆင့​်​ပွား​​ခံစား​​သူအ​​ေပါ် တည်ချင်တည်မှာပါ​​ေလ။ တချို့​​လူ​​ေတွက ဘီး​​က​​ေလး​​ကိုစီး​​ သီချင်း​​နား​​​ေထာင်ြပီး​​ သူ​​ေတွး​​ချင်တာ​​ေတွ ​​ေလျှာက်​​ေတွး​​​ေတာ့​​ ​​ေတွး​​တဲ့​​သူအြပစ်လား​​ ​​ေရး​​တဲ့​​သူအြပစ်လား​​ စဉ်း​​စား​​ြကည့​်​​ေပါ့​​။

    ဆရာ့​​သီချင်း​​က​​ေလး​​​ေတွကို ခံစား​​မိသ​​ေလာက်​​ေတာ့​​ သူကိုယ်တိုင် သိမိမှတ်မိတဲ့​​ အ​​ေတွး​​စက​​ေလး​​​ေတွ သင်ခန်း​​စာက​​ေလး​​​ေတွကို သီချင်း​​နား​​​ေထာင်ခံစား​​တဲ့​​သူ​​ေတွလည်း​​ သူ့​​နည်း​​တူ ခံစား​​နား​​လည်လာ​​ေစဖို့​​ အရိုး​​ရှင်း​​ဆံုး​​ ဖွဲ့​​နွဲ့​​ထား​​တယ်လို့​​ ြမင်ပါတယ်။ သူရည်ရွယ်တဲ့​​ ပရိသတ်ထဲမှာ သူ့​​ချစ်ဇနီး​​သည်​​ေရာ သမီး​​ငယ်ပါ ပါ​​ေနတာြဖစ်တဲ့​​အတွက် နား​​​ေထာင်သူကို အဆိပ်အ​​ေတာက်ြဖစ်​​ေစတဲ့​​ အ​​ေတွး​​အြမင်​​ေတွကို​​ေတာ့​​ ဘယ်​​ေရး​​ဖွဲ့​​ပါ့​​မလဲ။ `အပင်ထက်ြမင့​်​တဲ့​​ တစ်ပွင့​်​ပန်း​​ကို ပန်ဆင်ချင်လာတတ်တဲ့​​ တစ်​​ေန့​​ကျရင် မင်း​​ကမ္ဘာဟာ တ​​ေြဖး​​​ေြဖး​​ ရှုပ်​​ေထွး​​လို့​​လာမယ်´ ဆိုတဲ့​​သီချင်း​​ကို နား​​​ေထာင်မိရင် သူ့​​သ​​ေဘာထား​​ ဘယ်​​ေလာက်ြဖူစင်သလဲ သိနိုင်ပါတယ်။

    အခု​​ေရး​​တဲ့​​ သီချင်း​​က​​ေလး​​က​​ေတာ့​​ ြကား​​ဖူး​​ြကလိမ့​်​မယ် မထင်ပါဘူး​​။ မူရင်း​​ ကိုထီး​​ဆိုခဲ့​​တယ်ဆို​​ေပမယ့​်​ အခုရထား​​တာက ြပန်ဆိုမူပါတဲ့​​။ စာသား​​က​​ေလး​​​ေတွက ဆိတ်စာသာ လွတ်ချင်လွတ်လိမ့​်​မယ်။ အဝှာ​​ေတာ့​​ ြပုလိမ့​်​မယ် မဟုတ်ဘူး​​​ေနာ့​​။ ​​ေသချာ တစ်​​ေခါက်ြပန် နား​​​ေထာင်ြကည့​်​လိုက်ပါဦး​​။ ​​ေပါက်ြပီ။ ​​ေပါက်ြပီ။ ဒီသီချင်း​​​ေလး​​ ဖွင့​်​ြပြပီး​​ ခါတိုင်း​​​ေြပာ​​ေနကျဟာကိုပဲ ထပ်​​ေြပာဦး​​မလို့​​လား​​ ဆိုရင်​​ေတာ့​​ လွဲြပန်ြပီ။ အ​​ေြကာင်း​​အရာက​​ေတာ့​​ အဲဒီအ​​ေြကာင်း​​အရာပါပဲ။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ ​​ေတွး​​မိတာက​​ေတာ့​​ အဲဒါနဲ့​​ မဆိုင်ြပန်ဘူး​​။ ဒီတခါ​​ေြပာချင်လာတာက တိုင်း​​ရင်း​​သား​​စည်း​​လံုး​​ညီညွတ်​​ေရး​​အ​​ေြကာင်း​​ပါ။ `ဘယ်လို​​ေကာင်​​ေလး​​တစ်​​ေယာက်ပါလဲ။ ဇွတ်တရွတ်ဆိုး​​ပံု ကမ်း​​ကုန်ဖွယ်..´ ဆိုြပီး​​ ´​​ေပါက်​​ေနြပီ။ ​​ေပါက်​​ေနြပီ။´ လို့​​ ​​ေသာင်း​​​ေသာင်း​​ဖျဖျ အား​​​ေပး​​ခံရ​​ေတာ့​​မှာ ​​ေသချာတယ်​​ေနာ်။ ​​ေနာက်ထပ်တစ်​​ေခါက်​​ေလာက်
    ြပန်နား​​​ေထာင်ြကည့​်​လိုက်ရင်​​ေတာ့​​ ​​ေရး​​​ေတး​​​ေတး​​​ေလး​​ ြမင်လာပါလိမ့​်​မယ်။ ကိုထီး​​ကို ခန​​ေမ့​​ထား​​လိုက်။

    ဦး​​လိတ်ကိုလည်း​​ ခန​​ေဖျာက်ထား​​လိုက်။ ရှမ်း​​တိုင်း​​ရင်း​​သား​​​ေလး​​နှစ်​​ေယာက်က သူတို့​​ခံစား​​ချက်က​​ေလး​​​ေတွကို သီချင်း​​အြဖစ်ဆိုြပ​​ေနတယ်လို့​​ သ​​ေဘာထား​​လိုက်ြကရ​​ေအာင်။ `ြမန်မာ့​​အသံမှ အသံလွှင့​်​​ေနပါတယ်ရှင်´ ဆိုတာချည့​်​ပဲ တစ်သက်လံုး​​ နား​​စွဲလာခဲ့​​ြကတာမဟုတ်လား​​။ ဘီဘီစီ၊​ ဗွီး​​အို​​ေအ၊​ အာရ်အက်ဖ်​​ေအ ​​ေတွလည်း​​ မဖွင့​်​နဲ့​​ဆို မဖွင့​်​ပါဘူး​​။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ ြပည်​​ေထာင်စုတိုင်း​​ရင်း​​သား​​​ေတး​​သံက​​ေလး​​​ေတာ့​​ နား​​​ေထာင်ြကည့​်​ြကပါစို့​​။

    ဟိုး​​အရင် က​​ေမ္ဗာဇ သီချင်း​​က​​ေလး​​ အ​​ေြကာင်း​​​ေရး​​​ေတာ့​​ ရှမ်း​​တိုင်း​​ရင်း​​သား​​​ေတွအ​​ေြကာင်း​​၊​ ​​ေကာင်း​​ချီး​​သခင်္ါ သီချင်း​​​ေရး​​​ေတာ့​​ မွန်တိုင်း​​ရင်း​​သား​​​ေတွ အ​​ေြကာင်း​​၊​ တို့​​​ေတာင်ယာ​​ေတာ မှာ ကရင်​​ေတွ အ​​ေြကာင်း​​၊​ သာစွဌာနီ ရခိုင်ြပည်မှာ ရခိုင်​​ေတွ အ​​ေြကာင်း​​ ​​ေရး​​ြဖစ်​​ေတာ့​​ ကိုယ်နဲ့​​ တ​​ေြမတည်း​​ ြကီး​​ြပင်း​​ခဲ့​​ြကတဲ့​​ သူတို့​​​ေတွ အ​​ေြကာင်း​​​ေတွကို တီး​​မိ​​ေခါက်မိရှိ​​ေအာင် ဖတ်ြဖစ် မှတ်ြဖစ် ​​ေလ့​​လာြဖစ်ပါတယ်။ အဲဒီအခါမှာ ကိုယ့​်​ကိုယ်ကိုယ် ြမန်မာဆိုတာ ခန​​ေမ့​​ထား​​ြပီး​​ သူတို့​​အရပ်​​ေဒသ​​ေတွမှာ သူတို့​​ အ​​ေတွး​​အြမင်နဲ့​​ အသံ​​ေတွကို နား​​​ေထာင်ြဖစ်ပါတယ်။ စိတ်ထဲမှာ ဘယ်လိုခံစား​​ရသလဲဆို​​ေတာ့​​ အရင်လို ဘာသိဘာသာ မျက်မှန်း​​တန်း​​မိရံုမျိုး​​ မဟုတ်​​ေတာ့​​ပဲ ထဲထဲဝင်ဝင် ခင်မင်ရင်း​​နှီး​​လာသလိုပါပဲ။ လျှာအရိုး​​မရှိတိုင်း​​ ပါး​​စပ်ြကီး​​နဲ့​​ စား​​​ေကာင်း​​​ေသာက်​​ေကာင်း​​ ​​ေြပာြပီး​​ ညာတာပါ​​ေတး​​နဲ့​​ နှပ်ချလာခဲ့​​တာ​​ေတွ များ​​လွန်း​​လို့​​ ​​ေစာ​​ေဖတို့​​က
    ​​ေနာ​​ေကျ​​ေနြပီ။ ြပည်​​ေထာင်စုစိတ်ဓါတ် ြပည်​​ေထာင်စုစိတ်ဓါတ်နဲ့​​လည်း​​ အပ်​​ေြကာင်း​​ထပ်ခဲ့​​ြပီ။

    ပါတီနံမည်​​ေတာင် တ​​ေသွမတိမ်း​​ ထည့​်​မှည့​်​ထား​​ကမင့​်​ဟာ ​​ေြပာတိုင်း​​ယံုတဲ့​​ ပုတ်သင်ညိုလိုချင်ရင် ​​ေအဇက်ဂျီကိုြကွ လို့​​ ြပန်ဘု​​ေတာြကလိမ့​်​မယ်။ ဒီစကား​​စုဟာ ကိုယ့​်​ကိုယ်ကိုယ်ကလွဲလို့​​ ဘယ်သူ့​​ကိုမှ မရည်ရွယ် မ​​ေစာင်း​​​ေြမာင်း​​ထား​​ဘူး​​​ေနာ်။ အ​​ေြပာ​​ေတွကို ခနရပ်ြပီး​​ အလုပ်​​ေတွနဲ့​​ သက်​​ေသြပမှ ြဖစ်​​ေတာ့​​မယ်လို့​​ ထင်ရှား​​​ေစချင်လို့​​။ တ​​ေြမတည်း​​​ေန တ​​ေရတည်း​​​ေသာက်လို့​​ ​​ေရှး​​ဦး​​မဆွကတည်း​​ကအတူတကွ ယှဉ်တွဲ​​ေနထိုင်ြကသူချင်း​​ စိတ်ဝမ်း​​မကွဲြပား​​ဖို့​​ဆိုတာ အြပန်အလှန်​​ေလး​​စား​​ ယံုြကည်မှုကို အ​​ေြခခံရမှာ မဟုတ်ပါလား​​။ အဲဒီသ​​ေဘာတရား​​အတိုင်း​​ သူတို့​​ဘက်ကရှိပါ့​​မလား​​။ ကိုယ့​်​ဘက်က​​ေရာ ရှိလို့​​လား​​။ အဲဒါမပါပဲနဲ့​​ ​​ေရွှဘုန်း​​​ေတာ်ရှိန်​​ေြကာင့​်​ အမင်း​​မင်း​​ခယလို့​​ သမီး​​ကညာ ပဏ္ဏာဆက်သွင်း​​သမျှ လက်ခံြပီး​​ သစ္စာ​​ေရက​​ေလး​​ တိုက်လွှတ်လိုက်တယ်ဆိုတဲ့​​ အ​​ေလ့​​အထ အ​​ေတွး​​အ​​ေခါ်​​ေဟာင်း​​​ေတွကို မစွန့​်​ပစ်နိုင်​​ေသး​​သ​​ေရွ့​​​ေတာ့​​ ရာဇဝင်ထဲမှာပဲ ​​ေမာင့​်​ဘာသာ​​ေနရစ်ပါ​​ေတာ့​​​ေမာင်။
    ကိုယ်တို့​​ဆရာဝန်​​ေတွ လူနာကုတဲ့​​အခါမှာ​​ေတာင်မှ ဒီဟာငှက်ဖျား​​လူနာ၊​ တီဘီလူနာဆိုြပိး​​ အလုပ်သ​​ေဘာအရ သိမှတ်ဆက်ဆံတာထက်စာရင် ဦး​​တန်ဦး​​ ​​ေဒါ်တန်​​ေဒါ်၊​ ကာယကံရှင်တစ်ဦး​​ချင်း​​စီကို အမည်နာမနဲ့​​ မှတ်မှတ်သား​​သား​​ ​​ေြပာဆိုကုသတာက ​​ေဆး​​ပိုစွမ်း​​တယ်လို့​​ လူနာဘက်က ခံစား​​ရပါလိမ့​်​မယ်။ ဒီဆရာက​​ေလး​​ဟာ သူ့​​ကို မှတ်မိသား​​ပဲ။ အမှတ်တမဲ့​​နဲ့​​ ​​ေမ့​​မထား​​​ေလဘူး​​ဆိုတဲ့​​ လံုြခံုမှုရတာ​​ေပါ့​​။ အရီး​​ရယ် အဘရယ် ရင်း​​ရင်း​​နှီး​​နှီး​​ဆက်ဆံရင်​​ေတာ့​​ ​​ေနွး​​​ေထွး​​မှုကိုလည်း​​ ခံစား​​ြကရမှာပဲ။ အဲဒီ​​ေနာက်မှာ​​ေတာ့​​ သူ့​​အတွက် အထိ​​ေရာက်ဆံုး​​ကုထံုး​​ကို ​​ေစတနာနဲ့​​ ဂရုတစိုက်ကုသ​​ေပး​​တယ်ဆိုတာကို လူနာဘက်က ခံစား​​လာရြပီဆိုရင်​​ေတာ့​​ ယံုြကည်မှုကိုပါရလို့​​ သ​​ေဘာရှိပါ​​ေမာင် ြဖစ်သွား​​မယ်​​ေလ။ တိုင်း​​ရင်း​​သား​​အ​​ေရး​​​ေတွမှာလည်း​​ အဲသလိုပါပဲ။

    သူတို့​​​ေတွကို ဂရုတစိုက် တ​​ေလး​​တစား​​နဲ့​​ ထဲထဲဝင်ဝင် ဆက်ဆံြကည့​်​ဖို့​​က ပထမ၊​ မတူကွဲြပား​​တဲ့​​ ​​ေရ​​ေြမသဘာဝ ယဉ်​​ေကျး​​မှု​​ေတွကို နား​​လည်​​ေပး​​ဖို့​​က ဒုတိယ၊​ သူတို့​​အကျိုး​​စီး​​ပွား​​နဲ့​​ ကိုယ့​်​အကျိုး​​စီး​​ပွား​​ဟာ တစ်ဘက်ကဖဲ့​​ယူလိုက်ရင် ကျန်တစ်ဘက်က ပဲ့​​ပါသွား​​တာမျိုး​​ မဟုတ်ပါဘူး​​။ နှစ်ဦး​​နှစ်ဘက် အြပန်အလှန် အကျိုး​​ရှိ​​ေစမယ့​်​ အမှုတို့​​ကိုသာ ဦး​​စား​​​ေပး​​ြကပါစို့​​ လို့​​ နား​​လည်မှုရလာတာက တတိယ။ ဒီနည်း​​နဲ့​​ တစ်လှမ်း​​ချင်း​​တက်သွား​​မယ်ဆိုရင် ဘာခရီး​​မ​​ေရာက်စရာရှိသလဲ။

    ​​ေနာက်ထပ်နား​​လည်လွယ်​​ေအာင် ဥပမာတစ်ခုထပ်​​ေပး​​ရဦး​​မယ်ဆိုရင်​​ေတာ့​​ ခန္ဓာကိုယ်ရဲ့​​ ​​ေရာဂါြပီး​​ကာကွယ်မှုစံနစ်ြကီး​​ တစ်ခုလို​​ေပါ့​​။ ကိုယ့​်​ခန္ဓာက ထုတ်လုပ်ထား​​တဲ့​​ အရာမှန်သမျှ မှတ်မိတတ်တဲ့​​ မှတ်ဉာဏ်အဖွဲ့​​အစည်း​​ြကီး​​ဟာ ကိုယ်ြမင်​​ေတွ့​​​ေနကျ ကိုယ့​်​ဆီကမဟုတ်ဘူး​​ဆိုတဲ့​​ အရာ​​ေတွနဲ့​​ ထိ​​ေတွ့​​လာရရင် ချက်ချင်း​​ လက်ခံ​​ေလ့​​မရှိပါဘူး​​။ `ယူသန် .. ယူသန်´ လို့​​ ​​ေအာ်ြပီး​​ တိုက်ဖျက်​​ေရး​​တပ်သား​​​ေတွနဲ့​​ ​​ေချမှုန်း​​ပလိုက်ြပီး​​မှ အဲဒါဘယ်လိုအရာမျိုး​​လဲဆိုတာကို မှတ်သား​​ထား​​သတဲ့​​။ ​​ေနာက်တခါ ဒါမျိုး​​နဲ့​​ ြပန်​​ေတွ့​​ရတဲ့​​အခါ `ဪ အ​​ေစာက လူြကီး​​ပဲ။ ဒဏ်​​ေငွ​​ေဆာင်ြပီး​​သား​​​ေလ´ လို့​​ ​​ေြပာလို့​​မရပဲ အသစ်လာရင် အမှုသစ်နဲ့​​ ထပ်ဆွဲြပန်ပါတယ်။ သူ့​​ဆီမှာ လူဆိုး​​စာရင်း​​ ဝင်ြပီး​​သား​​ရှိ​​ေတာ့​​ ဒိ​​ေကာင်လာရင် ဘာမှုြဖစ်မလဲ တန်း​​သိတာ​​ေပါ့​​။ သို့​​​ေသာ်လည်း​​ပဲ ကိုယ့​်​ဆီက မဟုတ်​​ေသာ်ြငား​​ ကိုယ်နဲ့​​ တစ်သက်လံုး​​ အတူ​​ေနလာြကသူ​​ေတွ ဆိုရင်​​ေတာ့​​ အဲဒီမှတ်ဉာဏ်စံနစ်ြကီး​​က ဒါ​​ေတွဟာ တစိမ်း​​​ေတွ မဟုတ်ဘူး​​။

    ကိုယ်ချင်း​​ကိုယ်ချင်း​​​ေတွ ဆိုတာမျိုး​​ြဖစ်​​ေအာင် ​​ေြပာင်း​​လဲမှတ်သား​​လက်ခံရပါတယ်။ ဒီလိုမှ လက်မခံရင် စစ်ခင်း​​လို့​​ ဘယ်ခါြပီး​​မှာတုန်း​​။ မ​​ေသမချင်း​​ အတူတူ​​ေနြပီး​​ ​​ေသ​​ေတာ့​​လည်း​​ အတူတူ​​ေသြကရမယ့​်​ဟာ။ တိုင်း​​ရင်း​​သား​​အ​​ေရး​​ဟာလည်း​​ သည်သို့​​ပဲ ရှိ​​ေပလိမ့​်​မယ်။ သူသူကိုယ်ကိုယ် အတူတူပဲ​​ေလ ဆိုတဲ့​​ စိတ်ထား​​နိုင်မှ တစ်ဘက်နဲ့​​တစ်ဘက် သည်း​​ညည်း​​ခံနိုင်မှာ​​ေပါ့​​။ မယံုရင် ​​ေတာင်ြကီး​​သား​​ ြမိတ်သား​​များ​​ကိုြကည့​်​။ ရန်ကုန်​​ေရာက်​​ေရာက်၊​ မန္တ​​ေလး​​​ေရာက်​​ေရာက်၊​ အဲဒါ သူ့​​အိမ်သူ့​​ယာပဲ။ ဘယ်သွား​​သွား​​ စိမ်း​​တယ်လို့​​ မရှိဘူး​​။
    `ကိုယ့​်​ြပည်နယ်ကထွက်တဲ့​​ အဆီအနှစ်​​ေတွကို ဝါး​​ြမိုြပီး​​ ြကီး​​ပွား​​ချမ်း​​သာ​​ေနတာ ကိုယ့​်​ကိုြကီး​​​ေတွပဲ​​ေလ´ လို့​​ သ​​ေဘာထား​​ြကီး​​ခိုင်း​​ရ​​ေအာင် ​​ေရွှြပည်​​ေအး​​တရား​​ လာ​​ေဟာ​​ေနတာက​​ေတာ့​​ မတရား​​ရာကျမှာ​​ေပါ့​​​ေလ။

    ြပည်နယ်ပဲြဖစ်ြဖစ် ြပည်မပဲြဖစ်ြဖစ် မတရား​​မှုတစ်ခုနဲ့​​ အနိုင်ကျင့​်​ခံလာရရင် အတူတကွလက်တွဲြပီး​​ တွန်း​​လှန်ရမှာ​​ေပါ့​​။ ြပည်နယ်ကဟာမို့​​ လုပ်ချင်သလို လုပ်လို့​​ရတယ်။ ြပည်မကဟာမို့​​ လာမထိနဲ့​​မခံဘူး​​ ဆိုတဲ့​​ ခွဲြခား​​ခွဲြခား​​စိတ်​​ေတွကိုပဲ ​​ေလျှာ့​​ခိုင်း​​တာပါ။ ြပည်နယ်ကလူ​​ေတွ ခံစား​​​ေနရတဲ့​​ ဆင်း​​ရဲဒုက္ခမျိုး​​ကို ြပည်မကလူ​​ေတွက​​ေရာ မခံစား​​ရလို့​​လား​​။ ဒါ​​ေြကာင့​်​မို့​​လို့​​ ြပည်မသား​​​ေတွက
    ြပည်နယ်က​​ေလး​​​ေတွအ​​ေပါ် အနိုင်ကျင့​်​တယ်လို့​​ ခွဲြခား​​မြမင်ပဲ ြပည်မ​​ေရာ ြပည်နယ်ပါ အတူတူ ခံစား​​​ေနရတဲ့​​ မတရား​​မှု​​ေတွကို အတူလက်တွဲတိုက်ဖျက်သင့​်​တယ်ဆိုတဲ့​​စိတ်ပဲ ​​ေမွး​​ရ​​ေတာ့​​မှာ​​ေပါ့​​။ လက်သည်း​​ဆိပ်တာ​​ေပမယ့​်​ လက်ထိပ်က မနာချင်​​ေယာင်​​ေဆာင်​​ေနရင် မြကာခင် လက်တစ်​​ေချာင်း​​လံုး​​ ပုပ်လိမ့​်​မယ် မဟုတ်လား​​။

    ဒီတ​​ေခါက် ဒီအ​​ေြကာင်း​​​ေတွ ​​ေရး​​ရတာ ဂုတ်​​ေပါ်ဓါး​​မိုး​​ထား​​သလိုပါပဲ။ အတိမ်း​​အ​​ေစာင်း​​ရှိသွား​​ရင် ပုဒ်မြကီး​​လွန်လွန်း​​လို့​​။ ကိုယ်ဉာဏ်မမီတဲ့​​ အုပ်ချုပ်​​ေရး​​ပိုင်း​​​ေတွ နိုင်ငံ​​ေရး​​ပိုင်း​​​ေတွကို လက်​​ေရှာင်ြပီး​​ ကိုယ်နဲ့​​တိုက်ရိုက် ထိ​​ေတွ့​​ပတ်သက်ရတဲ့​​ ရှု​​ေထာင့​်​ကပဲ သံုး​​သပ်ြကရ​​ေအာင်​​ေနာ်။ (ဂ​​ေလာက်​​ေြပာြပီး​​မှများ​​။ လာလာချည်​​ေသး​​) ဟိုး​​မိုး​​​ေပါ်မှာ သိြကား​​နဲ့​​အသူရာတို့​​ စစ်ပွဲြကီး​​​ေတွက​​ေတာ့​​ ကိုယ်လည်း​​ မိုး​​​ေပါက်က​​ေလး​​​ေတွ လျှပ်စီး​​က​​ေလး​​​ေတွကတဆင့​်​ ြမင်ယံုြကား​​ကာမျှ ရှိတာပါ။ ​​ေြမြကီး​​​ေပါ်မှာ တိုင်း​​ရင်း​​သား​​​ေလး​​​ေတွနဲ့​​ ြမန်မာက​​ေလး​​​ေတွ ​​ေတွ့​​ြကဆံုြကရတာက​​ေတာ့​​ အစိုး​​ရဝန်ထမ်း​​ဘဝနဲ့​​​​ေစညွှန်ရာ ​​ေရာက်သွား​​ြကရတဲ့​​အခါမှာ​​ေပါ့​​။ များ​​​ေသာအား​​ြဖင့​်​​ေတာ့​​ ြမန်မာဝန်ထမ်း​​က​​ေလး​​​ေတွ ​​ေဒသခံတိုင်း​​ရင်း​​သား​​​ေလး​​​ေတွနဲ့​​​​ေတွ့​​ဆံု ခင်မင်ြကရတာ​​ေပါ့​​။ အဲဒီဆက်ဆံ​​ေရး​​က​​ေလး​​​ေတွဟာ တိုင်း​​ရင်း​​သား​​စည်း​​လံုး​​ညီညွတ်​​ေရး​​အတွက် လက်​​ေတွ့​​ကျတဲ့​​ အ​​ေြခခံအုတ်ြမစ်က​​ေလး​​​ေတွလို့​​ ြမင်ပါတယ်။

    ရိုင်း​​ပင်း​​ချစ်ြကည်စွာ ဆက်ဆံဖို့​​ လိုအပ်တဲ့​​​ေနရာဟာလည်း​​ အဲဒီ​​ေနရာပါပဲ။ `ဒီ​​ေြမမှာ ​​ေရွှကျင်မယ်။ ရသ​​ေလာက် သဲ့​​ယူမယ်။ ​​ေရလာတဲ့​​​ေနရာ​​ေရာက်ဖို့​​ ​​ေရ​​ေလာင်း​​ထား​​ရတာ အရင်း​​​ေကျရံုနဲ့​​ ဘယ်ြဖစ်ပါ့​​မလဲ´ ဆိုတဲ့​​ စိတ်​​ေတွ မ​​ေမွး​​​ေစချင်ပါဘူး​​။ (သူြဖင့​်​လာ​​ေကျွး​​ထား​​မှာ မဟုတ်ပဲနဲ့​​။ အာလူး​​​ေကာင်ြကီး​​​ေလ) တစ်​​ေယာက်တည်း​​ပဲလာလာ၊​ မိသား​​စုက​​ေလး​​နဲ့​​ပဲလာလာ၊​ အြပန်အလှန်​​ေမတ္တာနဲ့​​ ​​ေနထိုင်ရတဲ့​​အရပ်မှာ လံုြခံုတယ်။ ​​ေစတနာနဲ့​​ စား​​ရ​​ေသာက်ရတဲ့​​အစာဟာ ချိုြမိန်တယ်။ စစ်အင်အား​​ဗိုလ်​​ေြခသိန်း​​​ေသာင်း​​ရှိဦး​​​ေတာ့​​ ြပည်သူတရပ်လံုး​​ ​​ေမတ္တာမဲ့​​တဲ့​​ဘဝမှာ​​ေတာ့​​ ဘယ်​​ေနရာသွား​​သွား​​ သူ့​​စိတ်နဲ့​​သူကို မလံုြခံုလို့​​ ​​ေြပး​​စရာ​​ေတာင် ​​ေြမမရှိဘူး​​။ (ကဒါဖီး​​ြကီး​​ကို​​ေြပာတာ​​ေနာ်။ ​​ေလျှာက်မ​​ေတွး​​​ေကာင်း​​ဘူး​​။ ငရဲြကီး​​တတ်တယ်။) အဲဒီသ​​ေဘာတရား​​​ေတွကို ​​ေဖာင်ြကီး​​မှာ သင်ြကား​​​ေပး​​လိုက်ရင် အ​​ေကာင်း​​သား​​ဗျ။ အထက်တန်း​​​ေကျာင်း​​မှာ​​ေတာ့​​ သင်တယ်​​ေလ။ နီတိ လို့​​​ေခါ်သတဲ့​​။ စာ​​ေမး​​ပွဲမှာ မ​​ေမး​​​ေတာ့​​ ဘယ်မှတ်မိပါ​​ေတာ့​​မလဲ။

    ဒီသီချင်း​​က​​ေလး​​ကို နား​​​ေထာင်မိတဲ့​​အခါ ကိုယ်လည်း​​ပဲ အ​​ေမှာင်မှာ​​ေနတာ ကျင့​်​သား​​ရသူချင်း​​မို့​​လို့​​ စာနာနား​​လည်တဲ့​​စိတ်က​​ေလး​​ ခံစား​​မိပါတယ်။ ​​ေစတနာစိတ်ရင်း​​နဲ့​​ ဖိတ်​​ေခါ်​​ေနတဲ့​​သူက​​ေလး​​​ေတွကို အား​​နာခင်မင်စွာနဲ့​​ပဲ တ​​ေထာက်တနား​​ စကား​​​ေြပာဆို ဘာအကူအညီလိုပါလိမ့​်​လို့​​ ​​ေဖး​​မချင်တဲ့​​စိတ်လည်း​​ ြဖစ်မိတာပဲ။ ကျွန်​​ေတာ့​်​မှာ​​ေတာ့​​ ဖ​​ေယာင်း​​တိုင်​​ေလး​​​ေတွပါတယ်။ လိုရင်ယူထား​​ဦမလား​​ လို့​​ မျှ​​ေဝချင်တဲ့​​ သဒ္ဒါလည်း​​ ​​ေပါက်​​ေလရဲ့​​။ `ြကည့​်​စမ်း​​ ြကည့​်​စမ်း​​။ ငါတို့​​ကို ​​ေဝဖန်ပုတ်ခတ်ထား​​တယ်။ အြကည်ညိုပျက်​​ေအာင်လုပ်တယ်။ ငါ့​​ကို ဘာမှတ်သလဲ။ ဟွင်း​​ဟွင်း​​..´ ဆိုတဲ့​​ အ​​ေတွး​​နဲ့​​​ေတာ့​​ ဘယ်လိုလုပ် ရင်ြကား​​​ေစ့​​ရပါ့​​မလဲ​​ေနာ်။ ​​ေြပာခွင့​်​​ေပး​​ပါ။ နား​​​ေထာင်ပါ။ စာနာပါ။ မကူညီနိုင်​​ေတာင်မှ သူ့​​အတွက် အ​​ေဖာ်က​​ေလး​​​ေတာ့​​ ရသွား​​ပါ​​ေစလား​​။ ​​ေစတနာ​​ေတွကို အြပန်အလှန် ခံစား​​သိရှိ လာနိုင်တဲ့​​တစ်​​ေန့​​။ ဘာမှ ြဖစ်မလာခဲ့​​ရင်​​ေတာင်မှ ဘာအ​​ေရး​​လဲ ​​ေနာ့​​။ လာ​​ေလ။ အတူတူ ဆက်ဆိုြကရ​​ေအာင်။

    ​​ေတာင်ကို​​ေကျာ်လို့​​ ​​ေတာကိုြဖတ်ကာရယ် ​​ေနြခည်မှာ ​​ေငွရည်​​ေသာက်တဲ့​​ဘိနပ်နဲ့​​ ဘယ်ဆီကို ခရီး​​သွား​​လည်မယ် ြကံသလဲ။ ရှမ်း​​ြပည်သား​​ အိုဘယ့​်​ ခရီး​​သည်။

    အိမ်မှာ ခန​​ေလး​​ြဖစ်ြဖစ် နား​​ပါကွယ်။ ြဖူစင်​​ေစတနာ စိတ်ထား​​ ဖိတ်မိခဲ့​​။ တွင်တွင်သာ သူ​​ေခါင်း​​ခါကာ ​​ေြဖတယ်။ ြဖတ်ကာသွား​​တယ် မနား​​တယ်။

    အ​​ေရှ့​​ဘက်က ထွက်တဲ့​​ကုန်​​ေတွ ပါရင်ဝယ်ဦး​​မယ်။ မ​​ေလာင်​​ေပမယ့​်​ ​​ေတာက်တဲ့​​မီး​​စာရယ်။ ​​ေရာင်း​​ခွင့​်​မရ​​ေသး​​ရင်လည်း​​ ​​ေနပ​​ေစ​​ေတာ့​​ကွယ်။ အ​​ေမှာင်မှာ​​ေနတာ ကျင့​်​သား​​ရြပီပဲ။

    ​​ေတာင်ကို​​ေကျာ်လို့​​ ​​ေတာကိုြဖတ်ကာရယ် ​​ေနြခည်မှာ ​​ေငွရည်​​ေသာက်တဲ့​​ဘိနပ်နဲ့​​ ဘယ်ဆီကို ဘုရား​​ဖူး​​လည်မယ် ြကံသလဲ။ ​​ေလာပိတ အိုဘယ့​်​ ခရီး​​သည်။

    အိမ်မှာခန​​ေလး​​ြဖစ်ြဖစ် နား​​ပါကွယ်။ ြဖူစင်​​ေစတနာ စိတ်ထား​​ ဖိတ်မိခဲ့​​။ တွင်တွင်သာ သူ​​ေခါင်း​​ခါကာ ​​ေြဖတယ်။ ြဖတ်ကာသွား​​တယ် မနား​​တယ်။

    (အ​​ေရှ့​​ဘက်ကထွက်တဲ့​​ကုန်​​ေတွ ပါရင်ဝယ်ဦး​​မယ်။ မ​​ေလာင်​​ေပမယ့​်​ ​​ေတာက်တဲ့​​မီး​​စာရယ်။ ​​ေရာင်း​​ခွင့​်​မရ​​ေသး​​ရင်လည်း​​ ​​ေနပ​​ေစ​​ေတာ့​​ကွယ်။ အ​​ေမှာင်မှာ​​ေနတာ ကျင့​်​သား​​ရြပီပဲ) ၂ ။

    မှတ်ချက်။ ။ ဒီသီချင်း​​က​​ေလး​​ကို က​​ေလး​​ဘဝက ပထမဆံုး​​ြကား​​ဖူး​​ခဲ့​​တဲ့​​အခါ ကိုထီး​​ဆိုြပီး​​ ဆရာလိတ် ​​ေရး​​တယ် လို့​​ ​​ေခါင်း​​ထဲမှာ စွဲ​​ေနပါတယ်။ ကိုဆိုင်​​ေမာဝ် ဆိုတဲ့​​ ြဖတ်သာသွား​​မယ် မနား​​တယ် က​​ေတာ့​​ ဆရာလိတ်လက်ရာြဖစ်ြပီး​​ သံတူ​​ေြကာင်း​​ကွဲသီချင်း​​ပါ။ တကယ်လို့​​များ​​ ဆိုသူ​​ေရး​​သူ​​ေတွက မဟုတ်ပါဘူး​​ ဆိုလာရင်​​ေတာ့​​ သား​​သား​​ရဲ့​​ မှတ်ဉာဏ်​​ေတွ ချွတ်​​ေချာ်တိမ်း​​ပါး​​လို့​​သာ ြဖစ်ပါလိမ့​်​မယ်။

  • 1 comments:

    1. ကၽြန္ေတာ္ဖတ္ဖူးတာလည္းဆရာေရးတဲ့အတိုင္းပါ။ ဘိုးထီအမွတ္တရေတြေျပာၾကေရးၾတဲ့အထဲမွာပါ။

      ReplyDelete

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.