• “တချစ်တည်း​​ချစ် / ဝင်း​​ဦး​​၊​ တင်တင်ြမ”

    ဒီသီချင်း​​က​​ေလး​​က ဆရာြမို့​​မြငိမ်း​​​ေရး​​ခဲ့​​ြပိး​​ ​​ေလပါတီမြမရင် ဆိုခဲ့​​တဲ့​​ သီချင်း​​က​​ေလး​​ပါ။ အင်မတန်လိုက်ဖက်တဲ့​​ ​​ေတး​​​ေရး​​ နဲ့​​ ​​ေတး​​ဆို မို့​​ အနှစ်တစ်ရာတိုင်​​ေအာင် မပစ်ပယ်နိုင်တဲ့​​ သီချင်း​​က​​ေလး​​​ေတွအများ​​ြကီး​​ထဲက တစ်ပုဒ်​​ေပါ့​​။ လူငယ်​​ေတွထဲက ဘယ်သူမှ​​ေတာ့​​ ြကား​​ဖူး​​လိမ့​်​မယ် မထင်ပါဘူး​​။ သို့​​​ေသာ်လည်း​​ ကိုယ်လို ​​ေခတ်​​ေဆွး​​ဂီတ ဝါသနာရှင်များ​​က​​ေတာ့​​ နှစ်သက်ြက​​ေပလိမ့​်​မယ်။ `အချို့​​အဆင်း​​လှ အချို့​​အဆင်း​​မလှ´ နံမည်နဲ့​​ ဝတ္ထုရှိခဲ့​​သလို ဆရာြကီး​​ဦး​​သံစစ်​​ေရး​​တဲ့​​ ​​ေဆာင်း​​ပါး​​တစ်ပုဒ်ကို `​​ေကျး​​ဇူး​​တင်စရာ ​​ေကာင်း​​သည်၊​ အြပစ်တင်စရာ ​​ေကာင်း​​သည်´ လို့​​ ​​ေခါင်း​​စဉ်တပ်ခဲ့​​ပံု​​ေထာက်ရင် သူလည်း​​ပဲ ဒီသီချင်း​​ကို ြကိုက်ခဲ့​​ပံု​​ေပါ်ပါတယ်။ တစ်ခါ​​ေလာက် နား​​​ေထာင်ြပီး​​ `နား​​လည်း​​မစွဲပဲနဲ့​​ ဘယ်မှာ​​ေကာင်း​​လို့​​လဲ´ လို့​​ အ​​ေြပာမ​​ေစာပါနဲ့​​​ေလ။

    ဆယ်ခါ​​ေလာက် နား​​​ေထာင်ြပီး​​ရင် ​​ေနာက်အဲဒီသံစဉ်က​​ေလး​​​ေတွ နား​​ထဲက​​ေဖျာက်မရ​​ေတာ့​​ သိလိမ့​်​မယ်။ ကိုဝင်း​​ဦး​​ြကီး​​ ရှာရှာ​​ေဖွ​​ေဖွ ြပန်လည်​​ေဖာ်ထုတ်ထား​​တယ်ဆိုကတည်း​​က ​​ေတာ်ရိ​​ေလျာ်ရိသီချင်း​​တစ်ပုဒ်​​ေတာ့​​ မဟုတ်​​ေလာက်ဘူး​​ လို့​​ သိသာပါတယ်။ ဟိုး​​အရင်က ​​ေရး​​ခဲ့​​တဲ့​​ `တြကိုက်တည်း​​ြကိုက်´ ဆိုတဲ့​​ ြမို့​​မ​​ေတး​​က​​ေလး​​ဟာလည်း​​ ဒီတချစ်တည်း​​ချစ်ဆိုတာ​​ေနာက်ကို လိုက်ထား​​တယ်ထင်ပါတယ်။ အ​​ေြကာင်း​​အရာက​​ေတာ့​​ အချစ်သီချင်း​​ ရိုး​​ရိုး​​​ေလး​​တစ်ပုဒ်​​ေပါ့​​။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ `တြကိုက်တည်း​​ြကိုက်´ ထဲကအတိုင်း​​ ​​ေြပာရရင် `ရိုး​​​ေပမယ့​်​ က​​ေလး​​ြကိုက်၊​ မင်း​​ြကိုက်စိုး​​ြကိုက်၊​ ဘုန်း​​ြကီး​​လည်း​​ြကိုက်၊​ လူမျိုး​​တစ်ရာ့​​တစ်ပါး​​ ကုလား​​တရုတ် ပန်ချာပီလည်း​​ြကိုက်၊​ မာရဝါရီလည်း​​ြကိုက်´ လို့​​ ဆိုရ​​ေလာက်​​ေအာင် အြကိုက်ချင်း​​ညီပါလိမ့​်​မယ်။

    ဦး​​လှထွတ်​​ေရး​​ခဲ့​​ဖူး​​တဲ့​​ `အချစ်ဘယ်ကစ´ ဆိုတဲ့​​ သီချင်း​​က​​ေလး​​နဲ့​​လည်း​​ အ​​ေြကာင်း​​အရာတူတူပါပဲ။ သူက​​ေတာ့​​ ဘိုဆန်ဆန်အသံက​​ေလး​​နဲ့​​ `​​ေကာင်း​​ကင်ြပာကို ဘယ်သူများ​​ ​​ေဆး​​​ေရာင်ြခယ်´ လို့​​ စတယ်။ ​​ေနာက်ကျ​​ေတာ့​​မှ `ြမန်မာလို အယူအဆက​​ေတာ့​​ြဖင့​်​ကွယ် ြဗဟ္မာ​​ေတွ ကမ္ဘာဦး​​ကတည်း​​ကရယ် ဒါ​​ေပမယ့​်​ နား​​မရှင်း​​ပါကွယ်´ လို့​​ ပွင့​်​ပွင့​်​လင်း​​လင်း​​ ဝန်ခံသွား​​တယ်။ ဒီ​​ေနရာမှာ သမ္ဘာချင်း​​က စကား​​​ေြပာလာြပီကိုး​​။ ဟိုက အိုး​​ဆား​​ဗစ် အိုး​​ဆား​​ဗစ် စစ်စစ်ြကီး​​။ တစ်ဦး​​တည်း​​​ေသာချစ်ဇနီး​​နဲ့​​ က​​ေလး​​ချည့​်​ပဲ ရှစ်​​ေယာက်​​ေမွး​​​ေအာင် တချစ်တည်း​​ချစ်လာခဲ့​​တာကိုး​​။ ဒါ​​ေတာင် အ​​ေြကွ​​ေစာသွား​​လို့​​။ သူက​​ေတာ့​​ အချစ်ဘယ်ကစသလဲဆိုတာ တစ်ခွန်း​​တည်း​​နဲ့​​ လိုရင်း​​​ေရာက်​​ေအာင် ​​ေြဖသွား​​ပါတယ်။ ြဗဟ္မာြကီး​​​ေတွဟာ ကြမင်း​​ြပိး​​​ေတာ့​​ စတာတဲ့​​ခင်ဗျ။ မှတ်က​​ေရာ။

    ခု​​ေနများ​​ ရှိများ​​ရှိရင် အကယ်ဒမီ​​ေပး​​ပွဲက မင်း​​သမီး​​က​​ေလး​​​ေတွ အာဗွား​​ရှလူး​​သလို ဂုဏ်ြပုအနမ်း​​​ေတွ တရစပ် ​​ေပး​​လိုက်ချင်ပါရဲ့​​။ မဟုတ်ဘူး​​လား​​ဗျာ။ ဘယ်ဘာသာစကား​​ထဲမှာမှ ဒီ့​​ထက်ပို ကွက်တိအဓိပ္ပါယ်​​ေပါက်တဲ့​​ စကား​​လံုး​​မျိုး​​ ယိုး​​စွဲရှိမှာပါလိမ့​်​။ ြဗဟ္မာြကီး​​​ေတွကလည်း​​ တကတည်း​​မှပဲ​​ေနာ်။

    ​​ေပါက်​​ေသး​​ဘူး​​လား​​။ ကဲ သီချင်း​​အဓ်ပ္ပါယ်က​​ေလး​​ ြမန်မာလိုြပန်​​ေပး​​မယ်။ ကျုပ်တို့​​ ဗုဒ္ဓဘာသာြမန်မာလူငယ်များ​​ဟာ​​ေလ `ထာဝရဘုရား​​သခင်က ကမ္ဘာြကီး​​ကို ခုနစ်ရက်နဲ့​​ ဖန်ဆင်း​​လိုက်တယ်´ ဆိုတာလည်း​​ သိတာပဲ။ ​​ေြမမှုန့​်​ကဖန်ဆင်း​​ထား​​တဲ့​​ အာဒံက​​ေလး​​ကို သနား​​လို့​​ သူ့​​နံရိုး​​တစ်​​ေချာင်း​​ယူြပီး​​ မဧဝ ကို ဖန်ဆင်း​​လိုက်တာလည်း​​ သိတာပဲ။ မာရ်နတ်ရဲ့​​ ​​ေသွး​​​ေဆာင်မှု​​ေြကာင့​်​ တား​​ြမစ်ထား​​တဲ့​​ ပန်း​​သီး​​ကိုစား​​မိြပီး​​ ဧဒင်ဥယျာဉ်ထဲက နှင်ထုတ်ခံလိုက်ရတယ်ဆိုတာလည်း​​ ခ​​ေရ​​ေစ့​​တွင်း​​ကျ ြပန်​​ေြပာတတ်ပါလိမ့​်​မယ်။ ဓမ္မ​​ေဟာင်း​​ကျမ်း​​ကို ကိုး​​ကား​​ရမလား​​။ ဓမ္မသစ်ကျမ်း​​က ြကား​​နာချင်သလား​​။ ဆရာ​​ေတာ်​​ေလး​​တို့​​ ​​ေဟာရင် ​​ေမာ​​ေနဦး​​မယ်။ သား​​သား​​ မီး​​မီး​​တို့​​က အကုန်လံုး​​ ​​ေနာ​​ေကျြပီး​​သား​​။ မင်း​​တို့​​ ဗုဒ္ဓဘာသာမှာ​​ေရာ အချစ်ဘယ်က စသလဲ ဆိုရင် ​​ေစာ​​ေစာက ဦး​​လှထွတ်ြကီး​​​ေတာင် `ဒါ​​ေပမယ့​်​ နား​​မရှင်း​​ပါကွယ်´ လို့​​ ​​ေလျှာချသွား​​ရတာ။

    ကမ္ဘာအသစ်ြကီး​​တည်လို့​​ လူသား​​မျိုး​​နွယ်ရယ်လို့​​ မစခင်မှာ ြဗဟ္မာ့​​ဘံုက ြဗဟ္မာြကီး​​​ေတွဟာ ဈာန်အဟုန်နဲ့​​ ဆင်း​​လာြပီး​​ ဟိုဒီ​​ေလျှာက်သွား​​ လမ်း​​သလား​​ြကပါသတဲ့​​။ အဲဒီအခါမှာ ​​ေပါ်ဦး​​သစ်စ ကမ္ဘာ​​ေြမြကီး​​ရဲ့​​ ​​ေြမဆီ​​ေြမသား​​က​​ေလး​​​ေတွက နူး​​ညံ့​​အိစက်လို့​​​ေနတာ​​ေြကာင့​်​ လက်နဲ့​​ကိုင်ြကည့​်​ ​​ေြခနဲ့​​နင်း​​ြကည့​်​ရံုနဲ့​​ အား​​မရ​​ေတာ့​​ပဲ ပါး​​စပ်ထဲကိုထည့​်​လို့​​ မျိုြကည့​်​ပါသတဲ့​​။ ကမ္ဘာ​​ေြမရဲ့​​ ပထဝီဓါတ်ရုပ်ဟာ ြဗဟ္မာ​​ေတွအတွက်ဆိုရင် ြကမ်း​​တမ်း​​လှတာမို့​​ သူတို့​​ရဲ့​​ ခန္ဓာကိုယ်​​ေတွကလည်း​​ ရုန့​်​ရင်း​​ြကမ်း​​တမ်း​​လာြပီး​​ ဝင်သွား​​တဲ့​​ပမာဏကိုလိုက်လို့​​ အချို့​​ကအဆင်း​​လှ အချို့​​က အဆင်း​​မလှ ြဖစ်ကုန်သတဲ့​​။

    ဒီအခါ အဆင်း​​လှတဲ့​​သူ​​ေတွက မလှတဲ့​​သူ​​ေတွကို ပျက်ရယ်ြပုြပီး​​ မာနစိတ်​​ေတွ​​ေပါ်လာတာမို့​​ နဂိုက ဈာန်အဟုန်နဲ့​​ ​​ေနြကတဲ့​​ ကိုယ်​​ေရာင်ကိုယ်ဝါ​​ေတွ ​​ေပျာက်ကွယ်ကုန်ြပီး​​ ပထဝီ​​ေြမဆီရသများ​​လည်း​​ ကွယ်​​ေပျာက်သွား​​သတဲ့​​။ ဈာန်​​ေလျှာသွား​​ြပီမို့​​ ြဗဟ္မာ့​​ဘံုကိုလည်း​​ ြပန်လို့​​မရ​​ေတာ့​​ပဲ အိုဗာစ​​ေတး​​ြဖစ်ကုန်တာ​​ေပါ့​​။

    ဒီလိုနဲ့​​ ရြဖူဂျီလုပ်​​ေနခိုက်မှာ အဖုး​​အခိုင်အခက်အလက်​​ေတွနဲ့​​ ​​ေတာင်ပို့​​သဏ္ဍာန် ​​ေြမစိုင်ခဲ​​ေတွကို ဆက်အား​​​ေပး​​ြကြပန်တယ်။ ဒီမှာလည်း​​ အချင်း​​ချင်း​​ စား​​ခွက်လုြပီး​​ ရန်လိုစိတ်​​ေတွ ​​ေပါ်လာလို့​​ ကွယ်ြပန်တာပဲ။ ပဋာလတာလို့​​​ေခါ်တဲ့​​ နွယ်ချိုပင်​​ေပါက်​​ေတွကို ​​ေြပာင်း​​စား​​ြကတာ​​ေပါ့​​။ ဘာခက်တာလိုက်လို့​​။ တ​​ေြဖး​​​ေြဖး​​နဲ့​​ တက်​​ေဈး​​ရ​​ေအာင် ဝယ်​​ေလှာင်ချင်တဲ့​​ စိတ်​​ေတွ ​​ေပါက်လာလို့​​ သူလည်း​​ကွယ်ြပန်​​ေရာ။ ​​ေနာက်ဆံုး​​​ေတာ့​​ အခွံအ​​ေမှး​​ဖွဲ မကပ်တဲ့​​ သ​​ေလး​​ဆန်ကို ကျိုချက်စား​​ရတဲ့​​ဘဝ​​ေရာက်လာတယ်။ အဲဒီလို ပါး​​စပ်ြကိး​​ထဲ ဟိုတာ​​ေတွ ​​ေလျှာက်ထည့​်​၊​ ဒီဟာ​​ေတွ ​​ေလျှာက်ထည့​်​နဲ့​​ဆို​​ေတာ့​​ ထုတ်ကုန်​​ေလး​​လည်း​​ ရှိမှြဖစ်ရမှာ​​ေပါ့​​ဆိုြပီး​​ ကျင်ြကီး​​စွန့​်​ရာ ကျင်ငယ်စွန့​်​ရာ အဂင်္ါဇာတ်​​ေတွ ဖွံ့​​ြဖိုး​​လာလို့​​ ​​ေယာကင်္ျား​​ နဲ့​​ မိန်း​​မ ဆိုတာလည်း​​ ​​ေပါ်လာရြပန်သတဲ့​​ကွယ်။

    အခု​​ေတာ့​​ ဗုဒ္ဓဟူး​​ဇာတ်၊​ ြကာသပ​​ေတး​​ဇာတ်​​ေတွ ဆက်ဖွံြဖိုး​​လာလို့​​ မိန်း​​မရှာ ​​ေယာကင်္ျား​​ရှာ​​ေတွ ဆက်​​ေပါ်လာသလား​​ မဆိုနိုင်ဘူး​​။ နဂိုကတည်း​​က ကြမင်း​​တတ်တဲ့​​ ြဗဟ္မာြကီး​​​ေတွက ဆင်း​​သက်လာတာဆို​​ေတာ့​​ ဒီ​​ေယာကင်္ျား​​နဲ့​​ မိန်း​​မ​​ေတွကလည်း​​ ဘာသား​​နဲ့​​ ထုထား​​တာလိုက်လို့​​ကွယ်။ ဆက်ဆက်ြပီး​​ ကြမင်း​​လာလိုက်ြကတာမို့​​ ဒီက​​ေန့​​ထိ ရင်နဲ့​​​ေမာင်နဲ့​​လည်း​​ တချစ်တည်း​​ချစ် ​​ေနြကတာ မဟုတ်ဘူး​​လား​​ တဲ့​​။ ကိုယ့​်​ဘာသာ ​​ေကျး​​ဇူး​​တင်ချင်လည်း​​တင် အြပစ်တင်ချင်လည်း​​တင်။ သ​​ေဘာ တဲ့​​။ ကဲ ဒါမှ မ​​ေပါက်​​ေသး​​ရင်​​ေတာ့​​ တစ်ဦး​​ချင်း​​စီ သီး​​သန့​်​ကျူရှင်​​ေပး​​ရံုပဲ ကျန်​​ေတာ့​​တယ်။

    ပဂိုး​​ဒါး​​ ပဂိုး​​ဒါး​​။ ဒီအချစ်သီချင်း​​ြကီး​​ကလည်း​​ မြကား​​ဝံ့​​မနာသာ ရှိလိုက်​​ေလ လို့​​​ေတာ့​​ မဆိုနိုင်​​ေပါင်။ အချစ်ဆိုတဲ့​​ သ​​ေဘာဟာ သူ့​​ဘာသာ ရုန့​်​ရင်း​​ြကမ်း​​တမ်း​​ရိုး​​ မရှိဘူး​​ဗျ။ လူပံုအလယ်မှာ ထုတ်​​ေဖာ်​​ေြပာဆိုြပုမူတဲ့​​အခါမှာသာ ယဉ်တယ် ရိုင်း​​တယ်။ ကလက်တယ်။ အြမင်မ​​ေတာ်ဘူး​​။ ရှက်စရာ​​ေကာင်း​​တယ် လို့​​ အများ​​က သတ်မှတ်ြကတာ။ သိသာသိ​​ေစ မြမင်​​ေစနဲ့​​ ဆိုတဲ့​​သ​​ေဘာရှိတယ်။ ခု​​ေတာ့​​ ​​ေနပ​​ေစ လူ​​ေတွသိ​​ေလ ပို​​ေကာင်း​​​ေလဆိုတဲ့​​ အ​​ေခွ​​ေတွပလူပျံလာလို့​​ `အချစ်မှာ ​​ေရှာ့​​ခ်ရှိတယ်´ လို့​​ သတိ​​ေပး​​ချင်ပါတယ်။

    `ဘာ​​ေရှာ့​​ခ်လဲ´ ဆိုရင် `cultural shock´ ​​ေပါ့​​။ ကမ္ဘာနဲ့​​ြမန်မာ တိုက်ရိုက်အ​​ေတွ့​​မှာ သူတို့​​ယဉ်​​ေကျး​​မှု​​ေတွက လှိုင်း​​လံုး​​ြကီး​​များ​​လို တလိမ့​်​လိမ့​်​တက်လာတဲ့​​အခါ ကိုယ့​်​ဘက်က သဲ​​ေသာင်ြပင်က​​ေလး​​လို အလွယ်တကူ လက်ခံနိုင်ရင်​​ေတာ့​​ ဘာမှ တုန်လှုပ်စရာမရှိဘူး​​​ေပါ့​​။ ဗယ်လင်တိုင်း​​​ေဒး​​​ေရာက်ရင် ချစ်သူကို ​​ေချာကလက်ဝယ်​​ေပး​​ရမယ်။ အရုပ်ဝယ်​​ေပး​​ရမယ် ဆိုတာ နထို့​​ပလို့​​က တချို့​​တချို့​​ ​​ေတွလည်း​​ ဓါတ်ြပီး​​သား​​။ တို့​​ရွာသား​​​ေတွ အား​​လံုး​​ ဓူဝံအင်ဗာတာသာ မသံုး​​ရင်​​ေနမယ်။ စကင်္ာပူ မ​​ေလး​​ရှား​​မှာ​​ေတာ့​​ ပံုလို့​​။ ဂ​​ေလာက်​​ေတာ့​​ ​​ေခတ်မီပါတယ်။ သို့​​​ေသာ်လည်း​​ ဘိုး​​စဉ်​​ေဘာင်ဆက်က အံုနဲ့​​ကျင်း​​နဲ့​​ ​​ေဆာက်တည်လာခဲ့​​တဲ့​​ ​​ေကျာက်သား​​​ေကျာက်​​ေဆာင်လို အမာခံ အစွဲ​​ေတွနဲ့​​ကျ​​ေတာ့​​ ရိုက်ခတ်မှုက ြပင်း​​ထန်တယ်။

    ဥပမာ ​​ေရနှူး​​ရရင်​​ေတာ့​​ ဟိုး​​တခါြဖစ်ခဲ့​​တဲ့​​ နိုင်ငံ​​ေကျာ်မင်း​​သမီး​​က​​ေလး​​နဲ့​​ သတင်း​​​ေထာက်မက​​ေလး​​အမှုကို အစြပန်​​ေဖာ်ြကတာ​​ေပါ့​​။ ဘယ်လိုပဲ ယဉ်ယဉ်​​ေကျး​​​ေကျး​​​ေမး​​​ေမး​​ သူ​​ေမး​​တဲ့​​​ေမး​​ခွန်း​​က ြမန်မာအမျိုး​​သမီး​​တစ်​​ေယာက်အ​​ေနနဲ့​​ လူပံုအလယ်မှာ မ​​ေမး​​အပ်တဲ့​​​ေမး​​ခွန်း​​၊​ လင်​​ေြကာင်း​​သား​​​ေြကာင်း​​ဆိုတာ မိန်း​​မချင်း​​​ေြပာရင်​​ေတာင် သူများ​​​ေတွြကား​​မှာစိုး​​လို့​​ နှစ်ကိုယ်ြကား​​​ေြပာရတာ။ (နန္ဒာလှိုင်နဲ့​​ ​​ေအး​​​ေအး​​ခိုင်လို​​ေပါ့​​။ ​​ေြပာလို့​​ဝမှ လိုင်း​​​ေပါ်တင်လိုက်တာ) သူ့​​ဟာက လူလယ်​​ေခါင်မှာလည်း​​​ေမး​​တယ်။ ပိတ်သတ်ြကီး​​က ​​ေြပာကုန်ြပီ ဆိုတာလည်း​​ပါတယ်။ ြပီး​​ အဲဒါြကီး​​ကို သူကဒီလို​​ေြပာသ​​ေတာ့​​ ဆို ဂျာနယ်ထဲထည့​်​ဦး​​မှာ။ `ငါသာ သူ့​​​ေနရာမှာဆိုရင် လူလယ်​​ေခါင် အဲသလို အ​​ေမး​​ခံရရင် ဘယ်လိုခံစား​​ရမှာပါလိမ့​်​´ ဆိုတဲ့​​ ​​ေမး​​ခွန်း​​ကို သူ့​​ဘာသူ အရင်​​ေြဖြကည့​်​သင့​်​တာ။

    ဟိုဘက်ကိုြကည့​်​ြပန်​​ေတာ့​​ သူ့​​​ေခတ်သူ့​​အခါမှာ သူ့​​ကိုမီတဲ့​​ စန်း​​မျိုး​​မရှိခဲ့​​ဘူး​​။ ဘာလုပ်ြပလုပ်ြပ အကုန်လံုး​​က ချစ်တယ်။ ​​ေငွ​​ေြကး​​အား​​ြဖင့​်​​ေရာ ​​ေအာင်ြမင်မှုအား​​ြဖင့​်​​ေရာ ဘယ်သူ့​​ကိုမှ ဂရုစိုက်စရာမလိုဘူး​​။ အဲသလိုလူမျိုး​​​ေတာင်မှ မွှန်ထူြပီး​​ လူလည်​​ေခါင် ထမီခါး​​​ေထာင်း​​ကျိုက်မိ​​ေအာင် သူ့​​အား​​နည်း​​ချက်အတွက် အရှက်ရ​​ေနတာ သိသာတယ်။ မင်း​​သမီး​​ပဲ လင်ဘယ်နှစ်​​ေယာက်ယူယူ၊​ ဘယ်သူ့​​အပူမှမပါဘူး​​။ သူ့​​မတိုင်ခင်ကလည်း​​ ဒီလိုပဲ ယူခဲ့​​ြကတဲ့​​သူ​​ေတွ ရှိတာပဲ။ ခက်တာက ဖံုး​​ဖံုး​​ဖိဖိ၊​ လူမသိသင့​်​တာကို ခနခန ​​ေြကာ်ြငာထိုး​​ထား​​မိ​​ေတာ့​​ လူလယ်​​ေခါင် ဖ​​ေနာင့​်​နင်း​​ခံရ​​ေရာ။ အယ်လစ်ဇဘက်​​ေတလာ​​ေလာက်လည်း​​ အ​​ေရမထူပဲနဲ့​​။

    စိုင်း​​ထီး​​ဆိုင်ဆိုသလို `အချစ်ဆိုတာ လျှို့​​ဝှက်ချက်တစ်ခုပါ´ လို့​​ မဆိုနိုင်​​ေပမယ့​်​ တချို့​​ကိစ္စ​​ေတွကို လူသိရှင်ြကား​​ မြဖစ်​​ေစအပ်ဘူး​​။ အခု​​ေတာ့​​ အဲဒီလူြကား​​မ​​ေကာင်း​​ သူြကား​​မ​​ေကာင်း​​ အချစ်အလွမ်း​​ စွန့​်​စား​​ခန်း​​​ေတွက အရုပ်ဖိုင်အသံဖိုင်​​ေတွနဲ့​​ အင်တာနက်​​ေပါ်​​ေရာက်။ ဘလူး​​တုသ်နဲ့​​ပို့​​ ပလူကိုပျံ​​ေရာ။ ရင်နဲ့​​​ေမာင်နဲ့​​ တချစ်တည်း​​ချစ်တာ ရင်တို့​​နှစ်ဦး​​ြကား​​မှာပဲ ထား​​ရမှာ​​ေပါ့​​။ ​​ေပတရာဆီ​​ေလျှာက်ပါလို့​​ ြမင်သ​​ေလာက် ြပလိုက်ချင်ပါသည်လို့​​​ေတာ့​​ မသင့​်​​ေတာ်ဘူး​​ မဟုတ်လား​​။

    `​​ေအာင်မယ်။ အခုမှ လာ အသံ​​ေကာင်း​​ဟစ်​​ေနြပန်ပါြပီ။ အီး​​​ေမး​​က ​​ေဖာ်ဝဒ်လုပ်လိုက်တုန်း​​က သူ​​ေရာ မြကည့​်​ပဲ ​​ေနလို့​​လား​​။´ ဆိုရင် `ဟုတ်ကဲ့​​။ ြကည့​်​ပါတယ်။´ ဒါမျိုး​​ဆိုတာ ြကိုတ်တတ်ရင် တစ်​​ေယာက်တည်း​​ ြကည့​်​ရတာပါ။ (နှစ်​​ေယာက်ြကည့​်​တဲ့​​အထဲ​​ေတာ့​​ မပါ​​ေသး​​ဘူး​​) ဘယ်သူက လမ်း​​ထိပ်က လက်ဘက်ရည်ဆိုင်မှာ ပရိုဂျက်တာနဲ့​​ထိုး​​ြကည့​်​လို့​​လဲ။ လူြမင်ရင် ရှက်စရာ​​ေကာင်း​​တယ် မဟုတ်ဘူး​​လား​​ဗျ။ ခု​​ေခတ်လူငယ်​​ေြခတက်များ​​က​​ေတာ့​​ လက်လန်ပါတယ်။ ြမို့​​လယ်​​ေခါင် မီး​​ထိန်ထိန်နဲ့​​ အင်တာနက်ဆိုင်ထဲမှာ ခံုချင်း​​ကပ်လျက် လူ​​ေတွရှိ​​ေနပါလား​​ လို့​​ လံုး​​ဝဂရုမစိုက်ပဲ ြပုချင်တိုင်း​​အမှုတို့​​ကို ထင်တိုင်း​​ကျဲလို့​​ ထထ​​ေြပး​​ရပါတယ်။

    ြမန်မာမျက်စိ ြမန်မာနား​​နဲ့​​ အြမင်မ​​ေတာ် အြကား​​မ​​ေတာ်ဘူး​​လို့​​ ရှိခဲ့​​တဲ့​​ အ​​ေနအထိုင်၊​ အ​​ေြပာအဆို၊​ အြပုအမူ​​ေတွဟာ ဒီဘက်​​ေခတ်မှာ​​ေတာ့​​ ​​ေတာ်​​ေတာ်​​ေလး​​ မျက်စိယဉ် နား​​ယဉ်လို့​​ လာပါြပီ။ တစတစနဲ့​​ တိုက်စား​​ယိုင်ရွဲ့​​ ချိနဲ့​​သွား​​တာက​​ေတာ့​​ `အို​​ေအာင်မင်း​​​ေအာင်​​ေပါင်း​​ရ​​ေစသား​​´ ဆိုတဲ့​​ အိမ်​​ေထာင်​​ေရး​​​ေရစက်ြကီး​​ပါပဲ။ အတူတူ ​​ေပါင်း​​ဖက်ြကဖို့​​အတွက် အိမ်​​ေထာင်ြပုစရာ မလို​​ေတာ့​​တဲ့​​​ေခတ်၊​ ပိုက်ဆံရှိ၊​ ဂုဏ်ရှိရင် လင်သက်​​ေစ့​​ မယား​​သက်​​ေစ့​​ယူလို့​​ တင့​်​တယ်တဲ့​​​ေခတ်၊​ အိမ်​​ေထာင်တည်ြမဲ​​ေရး​​အတွက် စိတ်ဆင်း​​ရဲ့​​ခံြပီး​​ ဘာကိုမှ ငံ့​​ညှာစရာမလို​​ေတာ့​​တဲ့​​​ေခတ် ကို ​​ေရာက်​​ေနပါြပီ။ ဒီအတိုင်း​​ ​​ေရှ့​​ဆက်သွား​​ရင် ဘာ​​ေတွ ြဖစ်လာမလဲ ​​ေတွး​​ြကည့​်​ဖူး​​သလား​​။ ​​ေတွး​​ြကည့​်​ရ​​ေအာင်​​ေလ။ အလွယ်တကူ အိမ်​​ေထာင်ြပုလို့​​ရ၊​ ​​ေကာက်ကာငင်ကာ အိမ်​​ေထာင်ကွဲလို့​​လွယ်၊​

    အဆင်​​ေြပသလို အိမ်​​ေထာင်ထပ်ြပုလို့​​ လူမကဲ့​​ရဲ့​​ဘူး​​ဆိုရင် အိမ်​​ေထာင်ြပုတယ်ဆိုတာ ခရီး​​တူသ​​ေလာက် လမ်း​​ြကံုလိုက်တဲ့​​သ​​ေဘာပဲ ြဖစ်မှာ​​ေပါ့​​။ တသား​​တည်း​​ ​​ေပါင်း​​စည်း​​ဖို့​​ဆိုတာ ဘယ်လွယ်ပါ့​​မလဲ။ လင်ရယ် မယား​​ရယ်ဆိုတာ ြဖုတ်လို့​​တပ်လို့​​ရတဲ့​​ ကပ်ခွာသ​​ေဘာမျိုး​​လား​​။ ရုပ်ရှိလို့​​ ​​ေရလျှံလို့​​ စန်း​​​ေကာင်း​​လို့​​ (တချို့​​က​​ေတာ့​​ ဘာမှမရှိလည်း​​ ဝါသနာအရ ​​ေနကိုမ​​ေနနိုင်လို့​​) မယား​​​ေတွ အများ​​ြကီး​​ယူထား​​တဲ့​​သူ​​ေတွ ​​ေတွ့​​ဖူး​​​ေပါင်း​​ များ​​လှပါြပီ။ မယား​​​ေြခာက်​​ေယာက်ယူလို့​​ ​​ေယာက္ခမသာ တစ်ဒါဇင်ြပည့​်​မယ်။ ဘယ်အိမ်မှာမှ တည်း​​မရ ​​ေနမရပဲ တည်း​​ခိုခန်း​​ဝင်အိပ်ရတယ်။ (ဝါသနာပါလို့​​ ရမယ်ရှာသလား​​​ေတာ့​​မသိ) ​​ေသရင် ဘယ်အိမ်က သပိတ်သွပ်ရမှန်း​​မသိ။ စဉ်း​​စား​​ြကည့​်​စမ်း​​ပါ။ မင်း​​တုန်း​​မင်း​​ြကီး​​ကို ဘယ်သား​​သမီး​​က အ​​ေဖရယ်လို့​​ ချစ်သလဲ။ အ​​ေသ​​ေတာင်သတ်ဖို့​​ ြကိုး​​စား​​လို့​​ မ​​ေအက ဝင်ြဖန်​​ေြဖတဲ့​​အခါ `လင်ချစ်မြကီ။ ကာဆီး​​ကာဆီး​​ တက်မလာနဲ့​​။ ခများ​​ြကီး​​ပါ ​​ေသချင်လို့​​လား​​´ လို့​​ ြကိမ်း​​သတဲ့​​။ ရာ​​ေကျာ်​​ေအာင်​​ေမွး​​ထား​​တဲ့​​ သား​​​ေတွမှာ ​​ေလး​​ဆယ်​​ေကျာ်က အချင်း​​ချင်း​​သတ်လို့​​ ​​ေသရတယ်။ ကိုယ့​်​ဘာသာ သတ်လိုက်ရတာ​​ေတွလည်း​​ရှိတယ်။ ကိုယ့​်​သတ်ချင်တဲ့​​သူ​​ေတွက ဘယ်နှစ်​​ေယာက် ရှိမှန်း​​မသိ။

    ဒီလိုအိမ်​​ေထာင်မျိုး​​​ေတွမှာ သား​​သမီး​​ကို မျိုး​​​ေစ့​​ကလွဲလို့​​ ဘာ​​ေတွ လက်ဆင့​်​ကမ်း​​နိုင်မှာပါလိမ့​်​။ Liza Minelli ရဲ့​​ ကမ္ဘာ​​ေကျာ် Cabaret ဆိုတဲ့​​ ရုပ်ရှင် ြကည့​်​ဖူး​​တယ်။ အဲဒီထဲမှာ သူ့​​ချစ်သူနဲ့​​ မြဖစ်နိုင်မှန်း​​သိလို့​​ ကိုယ်ဝန်ဖျက်ချြပိး​​တဲ့​​အခါ နှစ်​​ေယာက်သား​​ စကား​​များ​​ြက​​ေတာ့​​ မင်း​​သမီး​​က `ဘာ​​ေတွများ​​ ဒီ​​ေလာက် နှ​​ေြမာ​​ေနသလဲ။ ရာသီ​​ေပါ်တုန်း​​က ​​ေြကွသွား​​တဲ့​​ မျိုး​​ဥက​​ေလး​​တစ်ဥ မဟုတ်ဘူး​​လား​​´ တဲ့​​။ အဲဒါ တစ်လင်တစ်မယား​​စံနစ်ကို တန်ဖိုး​​မထား​​ရင် ​​ေရာက်သွား​​မယ့​်​ဘူတာ​​ေပါ့​​။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ ​​ေြပာခဲ့​​ြပီး​​သလို လင်များ​​တဲ့​​ မိန်း​​မ၊​ ဇယား​​ရှုပ်တဲ့​​ ​​ေယာကင်္ျား​​​ေတွဟာ ဘာ​​ေတွနဲ့​​ ဘယ်လိုဖံုး​​ကွယ်ဖံုး​​ကွယ်။ သူတို့​​ကိုယ်တိုင်ကိုက မသိစိတ်မှာ အရှက်ရြပီး​​သား​​။ မျက်နှာငယ်ြပီး​​သား​​အြပင်မှာ သူတို့​​​ေြကာင့​်​ ​​ေမွး​​လာတဲ့​​ သား​​သမီး​​​ေတွမှာလည်း​​ မျက်နှာမလှ သိက္ခာကျတဲ့​​ အ​​ေမွကို ဆက်ခံရပါတယ်။ ြမန်မာ​​ေတွ အြမင်မှာ​​ေတာ့​​ ဒါကို အား​​နည်း​​ချက်လို့​​ပဲ ြမင်တယ်။ ပက်ပုန်း​​တို့​​၊​ ​​ေခါက်စံတို့​​မှာ အလုပ်သွား​​​ေလျှာက်ရင်​​ေတာ့​​ အား​​သာချက်ဆို ဦး​​စား​​​ေပး​​ချင် ​​ေပး​​မှာ​​ေပါ့​​။

    တချစ်တည်း​​ချစ်တယ်ဆိုတာ အိမ်​​ေထာင်သည်​​ေတွမှ မဟုတ်ပါဘူး​​။ အပျိုလူပျို​​ေတွမှာလည်း​​ `လူမှန်ရင် အချစ်နဲ့​​ မကင်း​​​ေပ´ဆို​​ေတာ့​​ ဒီဂယက်မှာ သူတို့​​လည်း​​ တဝဲလည်လည် ​​ေြမာြကပါတယ်။ ကိုယ်​​ေမွး​​ထား​​တဲ့​​ သမီး​​​ေတာင် သိပ်မြကာခင် အဲဒီအရွယ်​​ေရာက်​​ေတာ့​​မှာဆို​​ေတာ့​​ သူတို့​​ကို ရည်ရွယ်ြပီး​​​ေတာ့​​လည်း​​ သတိ​​ေပး​​စရာ​​ေတွ ရှိပါတယ်။ အရွယ်​​ေရာက်လာ တို့​​​ေကျာင်း​​မှာ ပညာသင်ြကား​​ြက ဆိုတာ ပညာသာ မတတ်ရင် ရှိရမယ်။ ရည်း​​စား​​သနာ ထား​​စရာဆိုတာက​​ေတာ့​​ ဘယ်သူမှ သင်စရာမလို၊​ အလိုလို တတ်သ​​ေလ။ ြဗဟ္မာြကီး​​​ေတွက ဆင်း​​သက်လာပါတယ်လို့​​ ဆို​​ေနမှ။ သို့​​​ေသာ်လည်း​​ ​​ေခတ်ကာလ သမီး​​ရည်း​​စား​​များ​​က ​​ေရှး​​​ေရှး​​က လင်စံုမယား​​ဘက်​​ေတွကို သနား​​ဦး​​မှာ။ အပျိုစင်​​ေလး​​​ေတွဆိုတာ တရုတ်ြပည်မှာပဲ ​​ေဈး​​ကွက်ရှိ​​ေတာ့​​သတဲ့​​။ အ​​ေနာက်တိုင်း​​က လူ​​ေတွအတွက် ဟာသစစ်စစ်ြကီး​​။ အဲဒါရှက်စရာ​​ေကာင်း​​တဲ့​​ ချွတ်ယွင်း​​ချက်ြကီး​​တစ်ခုလို့​​​ေတာင် သူတို့​​စိတ်ထဲမှတ်ြကတယ်။

    ဒီက သမီး​​တစ်​​ေကာင် နွား​​တစ်​​ေထာင်ဆိုတဲ့​​ မိဘ​​ေတွဆို လူငယ်အခွင့​်​အ​​ေရး​​ချိုး​​​ေဖာက်မှု။ တား​​ဆီး​​ပိတ်ပင်မှု​​ေတွနဲ့​​ တရား​​များ​​စွဲြကမလား​​ မဆိုနိုင်။ ၁ဂနှစ်​​ေကျာ်ရင် အိမ်​​ေပါ်ကဆင်း​​၊​ ချစ်ချင်ရာနဲ့​​ ချစ်လို့​​ရြပီတဲ့​​။ ငယ်ရွယ်တဲ့​​ မိန်း​​မပျိုက​​ေလး​​အ​​ေနနဲ့​​ မယဉ်ပါး​​သင့​်​တာ​​ေတွကို အ​​ေစာြကီး​​ ယဉ်ပါး​​သွား​​ခဲ့​​ရင် ဘယ်လိုလုပ်မလဲ။ သူတို့​​လည်း​​ ပုဇွန်ဆိတ်က​​ေလး​​ ဘယ်လိုငယ် ပင်လယ်ကူး​​တတ်တယ် ဆိုြပီး​​ အင်တာနက်​​ေပါ် အ​​ေစာြကီး​​ ​​ေရာက်ကုန်ပါ​​ေလ​​ေရာ။ ဘယ်လို​​ေနထိုင်သွား​​လာရင်ြဖင့​်​ မတင့​်​တယ်ဘူး​​လို့​​ စိုး​​ရွံ့​​မှု လံုး​​ဝမရှိ​​ေတာ့​​တဲ့​​​ေခတ်မှာ သမီး​​မိန်း​​က​​ေလး​​ အိမ်ြပန်မအိပ်တာ၊​ သူငယ်ချင်း​​​ေတွနဲ့​​ ခရီး​​ယာယီ ခနခနသွား​​တာ စိတ်ပူစရာ မဟုတ်​​ေတာ့​​ဘူး​​တဲ့​​။ သမီး​​က သူ့​​ကိုယ်သူ ထိန်း​​တတ်ရံုတင်မဟုတ်ဘူး​​။ သူ့​​​ေကာင်​​ေလး​​​ေတွကိုလည်း​​ ထိန်း​​ထား​​နိုင်မှ​​ေတာ့​​ ပူစရာရှိ ဟိုသူငယ်​​ေလး​​​ေတွက ပူရမှာ မဟုတ်ပါလား​​။ ဒီ​​ေခတ်ြကီး​​မှာ သမီး​​ရည်း​​စား​​နဲ့​​ လင်မယား​​ြကား​​မှာ စည်း​​တစ်ခုချန်ထား​​သင့​်​တယ် ဆိုတာ ရယ်စရာအ​​ေကာင်း​​ဆံုး​​ ြပက်လံုး​​တစ်ခုလို့​​ ဘယ်သူ့​​​ေမး​​​ေမး​​ အဲဒီအတိုင်း​​​ေြပာြကလိမ့​်​မယ်။

    ​​ေတာ်ပါ​​ေသး​​ရဲ့​​။ ငါ့​​မှာ သား​​​ေယာကင်္ျား​​​ေလး​​​ေတွချည့​်​ပဲ လို့​​လည်း​​ စိတ်​​ေအး​​မ​​ေနနဲ့​​ဦး​​။ ခု​​ေခတ်မှာ သား​​​ေယာကင်္ျား​​​ေလး​​​ေတွဟာလည်း​​ ဆွဲစား​​ခံရတတ်တဲ့​​အထဲ ပါသွား​​ြပီ။ ချစ်တတ်တဲ့​​ အသည်း​​နှလံုး​​နဲ့​​ မမ​​ေတွ ပံုလို့​​။ စပွန်ဆာဆိုတာ မင်း​​သမီး​​​ေတွမှာပဲ ရှိတယ် မှတ်လို့​​လား​​။ ဂိုး​​သွင်း​​နိုင်တိုင်း​​ အရှံုး​​မရှိဘူး​​လို့​​မှတ်ရင် ​​ေတာ်​​ေတာ် ​​ေခတ်​​ေနာက်ကျကျန်ခဲ့​​ြပီဗျ။ အဲဒီစရိုက်တစ်ခု ပျက်သွား​​ရင် တစ်သက်လံုး​​ အဖတ်ဆည်ဖို့​​ လွယ်တာမှတ်လို့​​။ အဲဒါ​​ေြကာင့​်​ စဉ်း​​စား​​ဆင်ြခင်နိုင်စွမ်း​​အား​​နည်း​​တဲ့​​ မရင့​်​ကျက်​​ေသး​​ခင်မှာ မယဉ်ပါး​​သင့​်​တာ​​ေတွကို ယဉ်ပါး​​​ေအာင် မ​​ေနတာက ​​ေကာင်း​​သလား​​၊​ ဒါမှမဟုတ် ​​ေနာင်ကျမှ အရိုင်း​​သက်သက်ြဖစ်​​ေနရင် ထိန်း​​မနိ်ုင်သိမ်း​​မရြဖစ်မှာစိုး​​လို့​​ ဒါ​​ေတွဟာ မထူး​​ဆန်း​​ဘူး​​လို့​​ ရင်း​​နှီး​​သွား​​​ေအာင် ​​ေလ့​​ကျင့​်​​ေပး​​မလား​​ဆိုတာ ကိုယ့​်​ဘာသာပဲ စဉ်း​​စား​​ြကည့​်​ပါ။

    အ​​ေကာင်း​​ဆံုး​​က​​ေတာ့​​ သူတို့​​ဘာသာ စဉ်း​​စား​​တတ်တဲ့​​ ဦး​​​ေနှာက်ကို အရင် ထည့​်​​ေပး​​တာပါပဲ။ ဘယ်​​ေလာက်ပဲ အ​​ေနာက်တိုင်း​​ဆန်တယ်​​ေြပာ​​ေြပာ ​​ေခတ်ဆန်တယ်​​ေြပာ​​ေြပာ၊​ မိဘအိမ် ရည်း​​စား​​​ေခါ်အိပ်တာ မသိချင်​​ေယာင်​​ေဆာင်​​ေပး​​ဖို့​​က​​ေတာ့​​ ​​ေတာ်​​ေတာ် ခက်လိမ့​်​မယ် ထင်ပါရဲ့​​။ ​​ေဒး​​ဗစ်ဘက်ခမ်း​​လည်း​​ သူ့​​ဂိုး​​​ေတာ့​​ သူ အ​​ေသကာတာပဲဥစ္စာ။ တကယ်​​ေတာ့​​ အပျိုစင်က​​ေလး​​၊​ လူပျိုစင်က​​ေလး​​ဆိုတာ သူများ​​နဲ့​​ အိပ်ဖူး​​တာ မအိပ်ဖူး​​တာထက် သူ့​​ခန္ဓာကိုယ်၊​ သူ့​​အချစ်အ​​ေပါ်မှာ သူကိုယ်တိုင် ဘယ်​​ေလာက် တန်ဖိုး​​ထား​​ ​​ေစာင့​်​ထိန်း​​နိုင်သလဲဆိုတဲ့​​အ​​ေပါ်မှာပဲ တည်ပါတယ်။ `ြကည်ြဖူပါ ြကည်ြဖူပါ ​​ေမရယ်။ ဒီညလည်း​​ ကိုယ်​​ေလ အိပ်မ​​ေပျာ်နိုင်´ ဆိုရံုနဲ့​​ `ဒါ​​ေလး​​များ​​ ဒါ​​ေလး​​များ​​။ လာြပီး​​ ​​ေြပာ​​ေနရတယ် အချစ်ရယ်´ ဆိုတဲ့​​ အပျိုလူပျို သမီး​​ရည်း​​စား​​များ​​ကို အလွန်ပဲ ​​ေလး​​စား​​မိပါရဲ့​​။

    လူငယ်​​ေတွက ထိန်း​​သိမ်း​​​ေစာင့​်​စည်း​​ြပီး​​​ေနလာလို့​​ အပျိုြကီး​​ လူပျိုြကီး​​ဘဝ ​​ေရာက်လာြပန်​​ေတာ့​​လည်း​​ လူြကီး​​​ေတွက ြငိမ်ြငိမ်မ​​ေနနိုင်ြပန်ဘူး​​။ မတင့​်​တယ်ဘူး​​တဲ့​​။ လာြပန်​​ေချ​​ေသး​​။ ပူ ပူနိုင်လွန်း​​တယ်။ `မ​​ေတာ်တ​​ေရာ်​​ေတွနဲ့​​များ​​​ေတွ့​​ရင် တရား​​လက်လွတ် ငှက်​​ေတာင်ကျွတ်ြဖစ်ြပိး​​ အရူး​​အမဲသား​​​ေကျွး​​မိသလို ​​ေနလိမ့​်​မယ်´ လို့​​ ဆင်ဝန်က​​ေတာ် ​​ေြကာင့​်​ြကြကီး​​ြကတယ်။ သူများ​​​ေတွ အြမင်မှာလည်း​​ `ဘာြဖစ်လို့​​ပါလိမ့​်​´ ဆိုတာြကီး​​က ​​ေဖျာက်မရဘူး​​။ ရုပ်ရည်၊​ ပညာ၊​ ဥစ္စာ ြပည့​်​စံု​​ေနလို့​​က​​ေတာ့​​ ပို​​ေတာင်ဆိုး​​​ေသး​​။ `တစံုတရာ​​ေတာ့​​ မုချချွတ်ယွင်း​​​ေနတာ အမှန်´ လို့​​ တစ်ထစ်ချ ကိုယ့​်​ဘာသာ ​​ေကာက်ချက်ဆွဲသွား​​ြကတယ်။ ခဲမှန်ဖူး​​တဲ့​​ စာသူငယ်​​ေနမှာ​​ေပါ့​​လို့​​ အ​​ေတွး​​ခံရရင်ပဲ ​​ေတာ်လှြပီ။

    သူများ​​​ေတွ ဘယ်လိုထင်ထင် ဂရုစိုက်စရာမလိုတာ မှန်​​ေပမယ့​်​၊​ ကာယကံရှင်ကိုယ်တိုင်မှာ တစ်သက်လံုး​​ အမှား​​ကင်း​​​ေအာင် ထိန်း​​နိုင်ဖို့​​ဆိုတာ သိပ်​​ေတာ့​​ မလွယ်ပါဘူး​​။ နဂိုကမှ ြဗဟ္မာြကီး​​​ေတွရဲ့​​ ဗီဇက ပါ​​ေနရတဲ့​​အထဲ။ တချိန်ချိန်မှာ​​ေတာ့​​ တချိန်ချိန်မှာ​​ေပါ့​​။ ခုဟာက မလိုချင်လို့​​ကို မယူ​​ေသး​​တာ​​ေလ။ ဟုတ်ဘူး​​လား​​။ (အဲသလိုပဲ ​​ေြပာြကလိမ့​်​မယ်။ မယံု ​​ေမး​​ြကည့​်​) သို့​​​ေသာ်လည်း​​ ဘဝြကိး​​မှာ တစ်​​ေယာက်တည်း​​ ​​ေနတာ အ​​ေတာ်အတန် ​​ေနသား​​ကျလာ​​ေတာ့​​ သူတို့​​ဆီမှာ ​​ေနာက်တစ်​​ေယာက် လက်ခံစရာ ​​ေနရာမကျန်တာလည်း​​ ြဖစ်တတ်​​ေသး​​တယ်။ နှစ်​​ေယာက်တစ်ဘဝ ထူ​​ေထာင်ရင် တစ်ဝက်စီပဲရမှာကို မလိုချင်​​ေတာ့​​ဘူး​​။ `ဘာအတွက်နဲ့​​ အိမ်​​ေထာင်ြပုစရာလိုသလဲ။

    ​​ေြပာ..´ ဆို မာ​​ေရ​​ေကျာ​​ေရ ြဖစ်လာ​​ေတာ့​​ သည်း​​ညည်း​​ခံနိုင်စွမ်း​​က ​​ေလျာ့​​လာ​​ေရာ။ အမှတ်မထင် မသိလိုက်မသိဘာသာနဲ့​​ အဲဒီဘဝ​​ေရာက်သွား​​ရင်​​ေတာ့​​ ဘယ်တတ်နိုင်ပါ့​​မလဲ။ ဒါ​​ေပသိ ကိုယ့​်​သား​​သမီး​​ကို​​ေတာ့​​ အပျိုြကီး​​ လူပျိုြကီး​​ မလုပ်ခိုင်း​​ရက်ပါဘူး​​။ မျိုး​​ဆက်​​ေြကာင့​်​၊​ ဘာ​​ေြကာင့​်​ ညာ​​ေြကာင့​်​ မဟုတ်ပါဘူး​​။ သူတို့​​ ​​ေနမှုထိုင်မှုအတွက်ပါ။ ကိုယ်လည်း​​ သား​​သမီး​​ယူတုန်း​​က ငါအသက်ြကီး​​တဲ့​​အခါ လုပ်​​ေကျွး​​မယ့​်​သူ မရှိမှာစိုး​​လို့​​ လို့​​မှ မ​​ေတွး​​ခဲ့​​တာ။ ကိုယ်က​​ေပး​​ဆပ်ရတဲ့​​ အ​​ေဖာ်ဆိုတာ သူ့​​မှာလည်း​​ ရှိ​​ေစချင်လို့​​​ေပါ့​​။ အဲဒီထက်ပိုြပီး​​ မတင့​်​တယ်တာက​​ေတာ့​​ အိမ်​​ေထာင်မကျဖူး​​​ေသး​​တာ တစ်ခုတည်း​​နဲ့​​ ကိုယ့​်​ကိုယ်ကို လူပျိုြကီး​​။ အပျိုြကီး​​အြဖစ်က တစ်ြပား​​သား​​မှ အ​​ေလျှာ့​​မခံလိုသူများ​​အတွက်ပါ။ ဒီအချိန်​​ေရာက်လာလို့​​ ကျွန်​​ေတာ့​်​စိတ်​​ေတွ ​​ေဖာက်​​ေဖာက်လာတယ် ဆိုရင် ကုရာနတ္ထိ ​​ေဆး​​ကလည်း​​ မရှိ။

    သူတို့​​စိတ်ထဲမှာလည်း​​ ဒါအတွက်များ​​ အိမ်​​ေထာင်ြပုစရာမှ မလိုတာ လို့​​ ထင်ပါလိမ့​်​မယ်။ မှန်ပါတယ်။ တကယ်​​ေတာ့​​ အိမ်​​ေထာင်ြပုတယ်ဆိုတာ တချစ်တည်း​​ချစ်​​ေနြကဖို့​​ သက်သက်လည်း​​ မဟုတ်ဘူး​​။ လူမှုစီး​​ပွား​​ အဆင့​်​အတန်း​​​ေတွ ညီမျှြခင်း​​ထိုး​​ြပီး​​ အတက်အဆင်း​​ညှိဖို့​​လည်း​​ မဟုတ်ဘူး​​။ နန်း​​ရိုး​​နန်း​​ဆက် မပျက်​​ေအာင် ​​ေစာင့​်​​ေရှာက်ဖို့​​လည်း​​ မဟုတ်ဘူး​​။ ပိုက်ဆံရှာ​​ေပး​​ဖို့​​​ေယာကင်္ျား​​ နဲ့​​ အိမ်​​ေထာင်ထိန်း​​သိမ်း​​ဖို့​​ မိန်း​​မ လိုအပ်လို့​​လည်း​​ မဟုတ်ဘူး​​။ ဆက်လက် ြဖတ်သန်း​​ရမယ့​်​ လူ့​​ဘဝမှာ အိမ်​​ေထာင်စုက​​ေလး​​တစ်ခု မိသား​​စုက​​ေလး​​တစ်ခု ြပုလုပ်ြပီး​​ ​​ေရှ့​​ဆက်သွား​​မလို့​​ သ​​ေဘာတူတဲ့​​ ဘဝနှစ်ခုကို ​​ေပါင်း​​စည်း​​လိုက်တာသာ ြဖစ်လိမ့​်​မယ် ထင်ပါတယ်။

    အက်ထား​​မိတဲ့​​ အပျိုြကီး​​ လူပျိုြကိး​​​ေဘာ်ဒါများ​​အတွက်​​ေတာ့​​ ဒီစာဖတ်ြပီး​​ အစိမ်း​​လိုက် ဝါး​​စား​​ချင်စိတ်​​ေတွ ​​ေပါက်​​ေနြက​​ေရာ့​​မယ်။ ​​ေစာင်း​​လည်း​​ မ​​ေြပာပါဘူး​​။ တည့​်​တည့​်​လည်း​​ မ​​ေြပာပါဘူး​​။ ဒီလိုအစား​​မျိုး​​ မဟုတ်မှန်း​​ သိြပိး​​သား​​ပါဗျ။ လူငယ်လူရွယ် ဆယ်​​ေကျာ်သက်ကတည်း​​က ထိန်း​​သိမ်း​​လာသမျှ အခါလွန်မိုး​​မို့​​ အညှိုး​​နဲ့​​ ရွာမယ်ြကံရင် သတိထား​​နိုင်​​ေအာင်​​ေပါ့​​။ မ​​ေြကာ်လည်း​​ မ​​ေြကာ်၊​ မ​​ေလှာ်လည်း​​ မ​​ေလှာ်ရင် ​​ေညှာ်လည်း​​ ဘယ်​​ေညှာ်ပါ့​​မလဲဗျာ။ ​​ေဆာ်ပဲ​​ေဆာ်နိုင်လွန်း​​တယ် မထင်ပါနဲ့​​။

    ဘာြဖစ်လို့​​ မတင့​်​တယ်ဘူး​​လို့​​ ြမင်ရသလဲဆိုတာကို ရှင်း​​ြပတာပါ။ ကဲ.. အခု​​ေလာက်ဆိုရင်ြဖင့​်​ တချစ်တည်း​​ချစ်တာ ဘာပ​​ေြကာင့​်​ဆိုသည် ဆိုတာ သ​​ေဘာ​​ေပါက်​​ေလာက်ြပီ ​​ေနာ့​​။ ဆရာြငိမ်း​​သံုး​​သွား​​တဲ့​​ စကား​​လံုး​​က​​ေလး​​ကို​​ေရာ ကန့​်​ကွက်မယ့​်​သူ ရှိပါ​​ေသး​​သလား​​ဗျာ။ ြဗဟ္မာြကီး​​​ေတွတင်မကဘူး​​။ ​​ေဟာဒီ​​ေကာင်က​​ေလး​​ကလည်း​​ ကြမင်း​​ြပီး​​​ေတာ့​​ ပဒူအံုကို တုတ်နဲ့​​ထိုး​​မိြပန်ပါ​​ေရာ။ ​​ေကျး​​ဖူး​​တင်စရာလည်း​​ မ​​ေကာင်း​​၊​ အြပစ်တင်စရာလည်း​​ မ​​ေကာင်း​​၊​ က​​ေလာ်တုတ်ဖို့​​သာ ​​ေကာင်း​​​ေတာ့​​တယ် မဟုတ်လား​​။ ကျား​​ကျား​​ မမ သပ္ပုရိသ အ​​ေပါင်း​​တို့​​လည်း​​ တချစ်တည်း​​ချစ်နိုင်ြက​​ေစကုန်သတည်း​​။

    တချစ်တည်း​​ချစ်တာ ဘာ့​​​ေြကာင့​်​ဆိုသည် ဟိုယခင် ြဗဟ္မာကအတည် ကမ္ဘာစသည် ​​ေြမဆီ​​ေြမလွှာ ဆင်း​​ရနံ့​​ အရသာ..
    ြဗဟ္မာြကီး​​​ေတွဟာ ကြမင်း​​ြပီး​​​ေတာ့​​ ခံတွင်း​​သွင်း​​လို့​​ စား​​မျိုရှာသည်။ ကိုယ်ရုန့​်​ရင်း​​လို့​​ အချို့​​အဆင်း​​လှ အချို့​​အဆင်း​​မလှနဲ့​​။ လှတဲ့​​သူက မဲ့​​မထီ၊​ အတိမာန​​ေြကာင့​်​ ကိုယ်​​ေရာင်ညှိုး​​​ေပျာက် ရသပထဝီကွယ်သည်။

    တချစ်တည်း​​ချစ်တာ ထွင်တဲ့​​ြဗဟ္မာ​​ေတွ ​​ေကျး​​ဇူး​​တင်စရာ​​ေကာင်း​​သည်။ အြပစ်တင်စရာ​​ေကာင်း​​သည်။ ဆံုး​​ြဖတ်ဖို့​​တတ်တဲ့​​လူသည်..
    သူတို့​​​ေြကာင့​်​ပဲ ရှင်နဲ့​​ ြမနဲ့​​ မပစ်ပဲ နှစ်လသံသရာရှည်။ တချစ်တည်း​​ ချစ်ရြပန်ပါသည်။

    ဖူး​​​ေရွှ​​ေြမငံု ဘူမိပဗ္ဗတ ​​ေတာင်ပို့​​သဏ္ဍာန်လို​​ေပါ်သည်။ စား​​ြကြပန်​​ေတာ့​​ ယခင်နည်း​​တူ မာန်မူြခင်း​​​ေြကာင့​်​​ေပျာက်သည်။
    ပဋာလတာ​​ေခါ် နွယ်ချိုပင်​​ေပါက် စား​​​ေသာက်ြပန်လို့​​ ​​ေပျာက်ကွယ်ြပန်သည်။ အခွံမအုပ်မှီ ဖွဲလည်း​​မကပ်ပဲ သ​​ေလး​​ဆန်ကိုတဲ့​​ အိုး​​နဲ့​​ ကျိုသည်။ ဒါ​​ေတွ စား​​ြကလို့​​ ကျား​​မလို့​​ ြဖစ်​​ေပါ်လာြပန်သည်။

    တချစ်တည်း​​ချစ်တာ ထွင်တဲ့​​ြဗဟ္မာ​​ေတွ ​​ေကျး​​ဇူး​​တင်စရာ​​ေကာင်း​​သည်။ အြပစ်တင်စရာ​​ေကာင်း​​သည်။ ဆံုး​​ြဖတ်ဖို့​​တတ်တဲ့​​လူသည်..
    သူတို့​​​ေြကာင့​်​ပဲ ရှင်နဲ့​​ ြမနဲ့​​ မပစ်ပဲ နှစ်လသံသရာရှည်။ တချစ်တည်း​​ ချစ်ရြပန်ပါသည်။


  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.