• “​​ေနရာဟာမတည်ြငိမ်ြခင်း​​ အချိန်ဆိုတာမတည်ြမဲြခင်း​​လို့​​ ယူဆြကရင်..”

    ထမင်း​​အသက် ခုနစ်ရက် ​​ေရအသက်တစ်မနက်လို့​​ ဆိုသလို ​​ေဖ့​​စ်ဘုတ်ြကီး​​ရဲ့​​ အသက်ဟာလည်း​​ တစ်ရက်စာ​​ေလာက်​​ေတာ့​​ ခံမယ်ထင်ပါတယ်။ ​​ေနာက်တ​​ေန့​​မနက်​​ေရာက်လို့​​ ရာသီ​​ေလက​​ေလး​​ တစ်မျိုး​​​ေြပာင်း​​သွား​​ရင် အာရံုက​​ေလး​​​ေတွက လိုက်လိုက်​​ေြပာင်း​​သွား​​ြကတာကိုး​​။

    ဘူတန်မှာကတည်း​​က တ​​ေန့​​တ​​ေန့​​ အဲဒီအ​​ေပါ်မှာချည့​်​ပဲ အချိန်ကုန်ခဲ့​​တာ နှစ်​​ေြပာင်း​​လရှည် ြကာခဲ့​​ြပီ ​​ေမာင်​​ေရ ဆို​​ေတာ့​​ ခဏတြဖုတ်ဝင် ြကည့​်​လိုက်ရင်ကိုပဲ ဒီက​​ေန့​​ဘာဂဏန်း​​ထွက်မလဲ မှန်း​​လို့​​ရ​​ေန​​ေပါ့​​။ ကိုယ့​်​ဘဝရဲ့​​ အ​​ေြပာင်း​​အလဲထဲမှာ​​ေတာ့​​ ဒီ​​ေဖ့​​စ်ဘုတ်ြကီး​​လည်း​​ ပါခဲ့​​တာ​​ေပါ့​​​ေလ။ သူ့​​​ေပါ်မှာမှ စာ​​ေတွ စ​​ေရး​​ြဖစ်လာတာ မဟုတ်လား​​။ စာ​​ေရး​​ဆရာြဖစ်ရချည်​​ေသး​​ရဲ့​​လို့​​လည်း​​ မ​​ေမျှာ်ခဲ့​​ပါဘူး​​။ (ခုလည်း​​ ြဖစ်မှ မြဖစ်​​ေသး​​တာ)။ ​​ေပါ်ြပူလာြဖစ်ရချည်​​ေသး​​ရဲ့​​လို့​​လည်း​​ မ​​ေအာင့​်​​ေမ့​​ပါဘူး​​။ အခုလုပ်​​ေနမိတဲ့​​အလုပ်အ​​ေပါ်မှာ ​​ေကျနပ်မိတာ တစ်ခုပဲ ရှိတယ်။ ​​ေတွး​​မိလာတာ​​ေပါ့​​။ အရင်ကဆို မစဉ်း​​မစား​​ မ​​ေတွး​​မ​​ေတာ ထင်ရာလုပ်၊​

    ထင်ရာ​​ေြပာ ​​ေမာင့​်​သ​​ေဘာဗျ။ အစက​​ေရး​​ခဲ့​​တဲ့​​စာ​​ေတွနဲ့​​ အခု​​ေနာက်ပိုင်း​​​ေရး​​ြဖစ်တဲ့​​စာ​​ေတွ ကွာလာတာလည်း​​ ကိုယ့​်​ဘာသာ သတိထား​​မိလာတယ်။ ြမင်း​​ရိုင်း​​များ​​ တစတစယဉ်လာသလို​​ေပါ့​​။ တစ်သက်လံုး​​ အကျက်အမှတ်နဲ့​​ လူြဖစ်လာခဲ့​​တာ ခုခါမှ ဦး​​​ေဏှာက်ြကီး​​က အ​​ေတွး​​အ​​ေတာဘက်ကို ​​ေရာက်လာသလိုပဲ။ အသက်အရွယ်နဲ့​​များ​​ ဆိုင်မလား​​မသိ။

    ​​ေနာက်တစ်ခုသတိထား​​မိြပန်တာက အြပင်​​ေလာကြကီး​​ဟာလည်း​​ အရင်ကနဲ့​​မတူ ​​ေြပာင်း​​လဲလာပံု​​ေတွကို​​ေပါ့​​။ သခင်္ါရ​​ေလာကြကီး​​ လို့​​ ​​ေြပာြကတာ ဒါ့​​​ေြကာင့​်​ထင်ပါရဲ့​​။ ကိုယ်က​​ေရာ အရင်အတိုင်း​​​ေနလို့​​လား​​။ ရက်စွဲနဲ့​​ ဓါတ်ပံုအ​​ေဟာင်း​​​ေတွ ြပန်ြကည့​်​လိုက်ရင် သံ​​ေဝဂရစရာြကီး​​။ ကိုယ့​်​ထက်ပိုြပီး​​ သံ​​ေဝဂရတဲ့​​သူ​​ေတွကငတာ့​​ မဂင်္လာ​​ေဆာင်ဓါတ်ပံု​​ေတွ တင်လိုက်ြက၊​ ဟိုစ​​ေတး​​တပ်က​​ေလး​​ြပင်လိုက်ြကနဲ့​​ ​​ေမာင်အရင်လို မဟုတ်​​ေတာ့​​ဘူး​​လို့​​ လူသိရှင်ြကား​​ ဝင့​်​ဝါြကတယ်။ ဒါဆိုရင် နိုင်ငံ​​ေတာ်ြကီး​​က​​ေရာ မ​​ေြပာင်း​​လဲပဲ အရင်အတိုင်း​​ရှိ​​ေနမယ်လို့​​ ​​ေလှနံဓါး​​ထစ် မှတ်ထား​​တာ ဟုတ်ချင်မှ ဟုတ်မှာ​​ေပါ့​​​ေနာ်။ တစ်သက်လံုး​​ခွတိုက်ြပီး​​ အပုပ်ချလာခဲ့​​တာ အခု​​ေကာင်း​​လာြပီ။

    နင် မသိချင်​​ေယာင်​​ေဆာင်ြပီး​​ ပါး​​စပ်ြကီး​​ပိတ်​​ေနတာလား​​ လို့​​ ဆို​​ေနပါဦး​​မယ်။ အရင်ကလည်း​​ အပုပ်ချချင်လို့​​ မ​​ေကာင်း​​​ေြကာင်း​​ရှာ​​ေရး​​​ေနခဲ့​​တာမဟုတ်၊​ သူများ​​​ေြမှာက်​​ေပး​​လို့​​ ​​ေရး​​ခဲ့​​တာမဟုတ်၊​ (တကယ်​​ေတာ့​​ အတန်တန် တား​​ြကပါတယ်) ကိုယ့​်​စိတ်ထဲမှာ ခံစား​​လာရတဲ့​​အတိုင်း​​၊​ ​​ေတွး​​မိတဲ့​​အတိုင်း​​ မျှ​​ေဝ​​ေရး​​လိုက်တာပဲ။ အခုလည်း​​ ရင်ထဲမှာ ခံစား​​လာရရင် ​​ေရး​​မှာ​​ေပါ့​​။ သုမန​​ေကျာမှာ ဒဏ်ရာ​​ေတွမှ မကျက်​​ေသး​​ပဲနဲ့​​။ ​​ေချာင်ပိတ်ရိုက်လို့​​ဝမှ ထန်း​​လျက်ခဲက​​ေလး​​ြပြပီး​​ အို့​​ အို့​​ လို့​​​ေခါ်ရင် ​​ေအာင်နက်​​ေတာင် ချက်ချင်း​​ ထွက်မလာရဲဘူး​​​ေလ။ စိုး​​ြမတ်သူဇာြကီး​​ အ​​ေမြကီး​​ကား​​က ပထမတစ်​​ေခါက်ြပန်လာလို့​​ အယ်စတံုဂွမ်ြကီး​​ ြဖစ်လာတဲ့​​အခါ စ​​ေတွ့​​​ေတွ့​​ချင်း​​ ​​ေဒွး​​က​​ေြပာတဲ့​​ စကား​​က​​ေလး​​တစ်ခွန်း​​ကို ​​ေြပာြပချင်ပါတယ်။ “ဪ .. သူများ​​​ေတွ ​​ေြပာ​​ေနသ​​ေလာက်ြကီး​​လဲ မဆိုး​​​ေသး​​ပါဘူး​​​ေနာ့​​..”တဲ့​​။ ဝတာက​​ေတာ့​​ တကယ်ဝ​​ေနတာ ြမင်ဖူး​​တယ် မဟုတ်လား​​။ သို့​​​ေသာ်လည်း​​ အချင်း​​ချင်း​​ဆို​​ေတာ့​​ အား​​​ေပး​​ရတာ​​ေပါ့​​​ေအ။ ​​ေနာက်​​ေတာ့​​လည်း​​ ပိန်သွား​​တာပဲ ဟုတ်တယ်ဟုတ်။ အခုလည်း​​ပဲ ကျုပ်တို့​​အစိုး​​ရြကီး​​ကို နဖူး​​​ေတွ့​​ ဒူး​​​ေတွ့​​ ​​ေတွ့​​မိရင် နှုတ်ဆက်ချင်တာက​​ေတာ့​​ ”ဪ .. သူများ​​​ေတွ ​​ေြပာ​​ေနသ​​ေလာက်ြကီး​​လည်း​​ မဆိုး​​​ေသး​​ပါဘူး​​ ​​ေနာ့​​…” လို့​​။


    ဘာပဲ​​ေြပာ​​ေြပာ ​​ေြပာင်း​​လဲမှုြဖစ်စဉ်ြကီး​​ထဲမှာ သူတို့​​လည်း​​ ဘာသား​​နဲ့​​ထုထား​​တာမို့​​လို့​​ ထာဝစဉ်တည်ြမဲ​​ေနမလဲ။ လိုက်​​ေလျာညီ​​ေထွြဖစ်​​ေအာင် ​​ေြပာင်း​​လဲနိုင်မှ ရှင်သန်ကျန်ရစ်တယ်ဆိုတာ ကမ္ဘာဦး​​အစကတည်း​​က နိယာမပဲဟာ။ လူ​​ေတွက​​ေတာ့​​ ဒီလူ​​ေတွပဲ။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ အရင်ကနဲ့​​မတူ​​ေတာ့​​ဘူး​​ မဟုတ်လား​​။ တကယ်​​ေြပာင်း​​လဲတာ ဟုတ်မဟုတ်ဆိုတာ သူတို့​​အ​​ေပါ်မှာ မတည်ပါဘူး​​။ ြပည်သူ​​ေတွ အား​​လံုး​​အ​​ေပါ်မှာပဲ တည်ပါတယ်။ ြပည်သူ​​ေတွကိုယ်တိုင်က တကယ်​​ေြပာင်း​​လဲမှ သူတို့​​လည်း​​ပဲ သူတို့​​ရှင်သန်​​ေနထိုင်​​ေရး​​အတွက် လိုက်ြပီး​​ ​​ေြပာင်း​​လဲယူြကမှာ​​ေပါ့​​။ အခုမှ ခက်​​ေတာ့​​တာပါပဲဗျာ။ ြပည်သူ​​ေတွက မ​​ေြပာင်း​​လဲ​​ေသး​​ဘူး​​ဗျ။ အရင်​​ေသာက်ကျင့​်​​ေတွ အတိုင်း​​ပဲရှိ​​ေသး​​တယ်။

    က​​ေလး​​ဘဝတုန်း​​က သြကင်္န်သံချပ်​​ေတွထဲမှာ ​​ေမာင်​​ေြကး​​မံုတို့​​ ​​ေအာ်ခဲ့​​တဲ့​​ ြခင်း​​ြကီး​​ထဲက ြကက်​​ေတွလိုပဲဆိုတာ အခု အနှစ်​​ေလး​​ဆယ်ြပည့​်​​ေတာ့​​မယ်။ ဒီအတိုင်း​​ပဲရှိ​​ေသး​​တာ။ ​​ေဟာရင်း​​မတ်တပ်က ပျံ​​ေတာ်မူခဲ့​​တဲ့​​ ဘုန်း​​ြကီး​​​ေတွလည်း​​ မနည်း​​​ေတာ့​​ဘူး​​။ “လိမ္မာရစ်ြကပါ” ဆိုတာ ဦး​​ဝိစာရကတည်း​​က မှာသွား​​ခဲ့​​တာမဟုတ်လား​​။ လူလိမ္မာလုပ်ြကပါလို့​​ အနက်ြပန်ထား​​ြကသလား​​မသိ။ တို့​​က​​ေတာ့​​ တို့​​က​​ေတာ့​​ နဲ့​​ သိုး​​မည်း​​​ေဟာင်း​​ြကီး​​​ေတွ ဘဝက မကျွတ်​​ေသး​​ဘူး​​။

    ဘာလို့​​ မ​​ေြပာင်း​​လဲရမတုန်း​​ ​​ေမာင်ရာ၊​ အရင်ကလို ထီး​​ဖုန်း​​​ေအာက်က​​ေန “ရင်ထဲကို ​​ေအး​​ြမသွား​​မယ် ​​ေရခဲ​​ေရ။ ​​ေသာက်မလား​​ကို့​​” ဆိုတဲ့​​အသံနဲ့​​အြပိုင် ကျူတဲ့​​အစား​​မျိုး​​မဟုတ်​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ဘတ်စကား​​​ေပါ် ဟန်း​​ဖုန်း​​​ေြပာရင် ဟိုလူြကည့​်​ဒီလူြကည့​်​ အြကည့​်​မခံရ​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ဝတ်ထား​​စား​​ထား​​တာကအစ လန်ထွက်​​ေနတယ် မဟုတ်လား​​။ ဆံပင်​​ေတွ​​ေတာင် ​​ေဆး​​ဆိုး​​ြပီး​​ နား​​​ေပါက်​​ေတွ​​ေဖာက်ထား​​တာ မြမင်ဘူး​​လား​​။ အရင်အတိုင်း​​ပဲလို့​​ လာမ​​ေြပာပါနဲ့​​ သနား​​တယ်လို့​​ ဆိုချင်ဆိုမယ်။ ဟုတ်ပါတယ်။ လူတစ်ကိုယ်လံုး​​​ေြပာင်း​​လဲသွား​​တာက​​ေတာ့​​ တ​​ေသွး​​တ​​ေမွး​​ကိုြဖစ်လို့​​။

    မှတ်မိချင်မှ​​ေတာင် မှတ်မိမယ်။ မ​​ေြပာင်း​​လဲတာက စိတ်ဓါတ်နဲ့​​ အကျင့​်​​ေတွ။ သွား​​​ေလသူြကီး​​​ေတွဟာ လူထုဆက်ဆံ​​ေရး​​နဲ့​​ စိတ်ဓါတ်စစ်ဆင်​​ေရး​​ဆိုတာကို သိပ်အ​​ေလး​​ထား​​ြကပါတယ်။ သူတို့​​ ​​ေမ့​​​ေနြကတာက လူမှုကျင့​်​ဝတ်နဲ့​​ စိတ်ဓါတ်ြမှင့​်​တင်​​ေရး​​ဆိုတာ ဘာမှန်း​​သိ​​ေအာင် ​​ေလ့​​ကျင့​်​မ​​ေပး​​ခဲ့​​ဘူး​​။ ခုချိန်အထိ ြမန်မာြပည်မှာ လူတစ်​​ေယာက်ကို အဆင့​်​အတန်း​​ခွဲြခား​​မယ်ဆိုရင် သူစီး​​တဲ့​​ကား​​၊​ သူ​​ေနတဲ့​​အိမ်၊​ သူ့​​မိဘဘာလုပ်သလဲ ဆိုတာနဲ့​​ပဲ တန်ဖိုး​​ြဖတ်ြကတယ်။ သူ့​​အ​​ေနအထိုင်၊​ အကျင့​်​စာရိတ္တ၊​ စိတ်​​ေနသ​​ေဘာထား​​ ဆိုတာ​​ေတွက တစ်ြပား​​မှ တန်​​ေြကး​​မရှိဘူး​​။ လူရိုး​​ဆိုတာ သင်း​​ချိုင်း​​မှာ​​ေတာင် မရှိ​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ြကံ​​ေတာ​​ေနရာက ပွဲစား​​တန်း​​မှာ သွား​​ြကည့​်​။ အကို​​ေရ ဘာကား​​ရိုက်ချင်သလဲ ​​ေြပာ။ ​​ေအာက်ကား​​လား​​ အထက်ကား​​လား​​။ ဘယ်​​ေလာက်သံုး​​မှာလဲ နဲ့​​ သွက်သွက်လည်သွား​​မယ်။

    နိုင်ငံတစ်နိုင်ငံက လူ​​ေတွရဲ့​​ အဆင့​်​အတန်း​​ကို အကဲြဖတ်တဲ့​​အခါမှာ ​​ေစာ​​ေစာက​​ေြပာတဲ့​​ ပဲလည်း​​​ေလှာ်မရ သဲလည်း​​​ေကာ်မရတဲ့​​ နတ်အိုး​​ကွဲလို တ​​ေနကုန်ထိုင်ြပီး​​ တစိမ့​်​စိမ့​်​ြကည့​်​လို့​​မှ နှစ်ြပား​​ထွက်မလာတဲ့​​ စိတ်​​ေနစိတ်ထား​​၊​ စာရိတ္တ၊​ ဓ​​ေလ့​​စရိုက်ဆိုတာ​​ေတွက စကား​​​ေြပာလာပါတယ်။ ဥပမာတစ်ခု ​​ေြပာြပပါ့​​မယ်။ လူမျိုး​​​ေရး​​​ေတွ ပါလာတယ်ထင်ရင် ခွင့​်​လွှတ်ြကပါ။ ရည်ရွယ်ချက်က အဲဒီမှာ မရှိပါဘူး​​။ ကာလကတ္တား​​ဟာ ကမ္ဘာမှာ လူဦး​​​ေရ အသိပ်သည်း​​ဆံုး​​ ြမို့​​ြကီး​​​ေတွထဲမှာ အဂင်္လိပ်​​ေခတ်ကတည်း​​က ဗိုလ်စွဲထား​​ပါတယ်။

    အိန္ဒိယဟာလည်း​​ ကမ္ဘာ​​ေပါ်မှာ ​​ေရှး​​အကျဆံုး​​ ြမို့​​ြပနိုင်ငံ​​ေတွထဲမှာ မဇ္ဖိမတိုင်း​​ရယ်လို့​​ အစဉ်အလာြကီး​​မား​​ခဲ့​​တာပါ။ အခုလည်း​​ အာရှတိုက်မှာ အြကီး​​မား​​ဆံုး​​ ဒီမိုက​​ေရစီနိုင်ငံပါတဲ့​​။ ကာလကတ္တား​​က ဘဂင်္ါလီသား​​များ​​ရဲ့​​သဘာဝက​​ေတာ့​​ ​​ေရာက်ဖူး​​သူ​​ေတွကို ​​ေမး​​ြကည့​်​ြကပါ။ ကျွန်​​ေတာ်​​ေြပာတဲ့​​အတိုင်း​​ ဟုတ်မဟုတ်။ ကာလကတ္တား​​မှာ အဂင်္လိပ်လို​​ေြပာြပီး​​ အငှား​​ကား​​စီး​​လို့​​မရပါဘူး​​။ ဒရိုင်ဘာ​​ေတွ အဂင်္လိပ်လို မတတ်လို့​​ မဟုတ်။ အဂ်လိပ်လို​​ေြပာတတ်တဲ့​​ ဒရိုင်ဘာ​​ေတွဆို ပို ​​ေြကာက်ရလို့​​ပါ။ သွား​​ရမယ့​်​လိပ်စာကို ကဒ်ြပား​​ြကီး​​နဲ့​​​ေပး​​လိုက်ြပီး​​ ပိုက်ဆံအရွက်လိုက်​​ေထာင်ြပ ဒီ​​ေဈး​​နဲ့​​​ေနာ်လို့​​ ဘယ်လိုပဲ ​​ေြပာထား​​​ေြပာထား​​။ ဟို​​ေတွ ဒီ​​ေတွ ထင်သလို ​​ေလျှာက်​​ေမာင်း​​ လမ်း​​မှား​​တယ် လမ်း​​ပိတ်တယ် ထင်သလို​​ေြပာြပီး​​ သံုး​​​ေလး​​ဆထပ်​​ေတာင်း​​တာ ထံုး​​စံပါ။ တစ်ခါလည်း​​မဟုတ်။ နှစ်ခါလည်း​​မဟုတ်၊​ ကိုယ်တစ်​​ေယာက်တည်း​​ ြကံုရတာလည်း​​မဟုတ်။ ​​ေနာက်ပိတ်ဆံုး​​ ​​ေလဆိပ်က​​ေန ​​ေဘာက်ချာနဲ့​​ြဖတ်​​ေပး​​တဲ့​​ ြကိုတင်​​ေပး​​အငှား​​ကား​​​ေတွ စီး​​တာ​​ေတာင်မှ ​​ေဘာက်ဆူး​​မ​​ေပး​​ရင် အထုပ်မ​​ေပး​​ဘူး​​ ဆိုတဲ့​​သူ​​ေတွနဲ့​​ချည့​်​ ​​ေတွ့​​ရပါတယ်။ ဟိုတယ်က ကုလား​​စကား​​​ေြပာတတ်တဲ့​​လူနဲ့​​ ကား​​ငှား​​စီး​​လည်း​​ လွတ်မယ်မထင်နဲ့​​။ ငါး​​ဆယ်​​ေပး​​ရတယ်ဆိုတဲ့​​ကား​​ဟာ လမ်း​​​ေရာက်ရင် နှစ်ရာြဖစ်သွား​​​ေရာ။ မက်ထရိုစီး​​တတ်သွား​​​ေတာ့​​ အဲဒါ ​​ေလး​​ကျပ်ပဲ တန်တဲ့​​ခရိး​​။

    ပို​​ေတာင်ြမန်​​ေသး​​တာ။ ​​ေလဆိပ်က​​ေငွလဲတဲ့​​ဆိုင်နဲ့​​ ြမို့​​ထဲကဆိုင်​​ေတွကလည်း​​ ရူပီး​​သံုး​​ရာ​​ေလာက် ​​ေဈး​​ကွာပါတယ်။ ြမို့​​ထဲမှာလည်း​​ လဲ​​ေနြကဆိုင်မဟုတ်ရင် ​​ေသ​​ေသချာချာ ​​ေဈး​​​ေမး​​ြပီး​​လဲ​​ေလမှ။ မဟုတ်ရင် ​​ေနာက်​​ေကျာက ဝှိုက်ဘုတ်​​ေပါ်မှာ ​​ေရး​​ထား​​တဲ့​​​ေဈး​​နဲ့​​ သံုး​​ရာ​​ေလာက် ကွာြပန်တာပဲ။ အဲဒါ ​​ေရာင်း​​​ေဈး​​ ဝယ်​​ေဈး​​မဟုတ်ဘူး​​ လို့​​ ​​ေြပာင်ြငင်း​​ပါတယ်။ တကယ်​​ေတာ့​​ ဇယား​​ကွက်မှာ ​​ေန့​​စွဲ​​ေရာ ဝယ်​​ေဈး​​​ေရာ၊​ ​​ေရာင်း​​​ေဈး​​ပါ အ​​ေြကွ​​ေဈး​​ပါမကန် ​​ေရး​​ထား​​ြပီး​​သား​​။ ဒါမျိုး​​လာ​​ေကျာလို့​​ ဘာရမလဲဆိုတဲ့​​စိတ်ဓါတ်နဲ့​​​ေတာ့​​ မလာ​​ေလနဲ့​​။ တ​​ေနကုန် ​​ေတွ့​​သမျှလူနဲ့​​ ရန်ြဖစ်​​ေနရလို့​​ ထမင်း​​​ေတာင် စား​​ရလိမ့​်​မယ် မဟုတ်။

    ရန်ကုန်က ကား​​စပါယ်ယာ​​ေတွ အ​​ေြကွြပန်မအမ်း​​တာ​​ေလာက်က​​ေတာ့​​ သူတို့​​ဆီက တို့​​များ​​ရိုး​​ရာ တို့​​ရိုး​​ရာပဲ။ ​​ေန့​​တိုင်း​​စား​​​ေနကျ ထမင်း​​ဆိုင်​​ေတာင် ​​ေဘာက်ချာထဲကအတိုင်း​​​ေပး​​ြပီး​​ ​​ေဘာက်ဆူး​​မ​​ေပး​​ရင် ​​ေရခွက် ၊​ ခက်ရင်း​​လာချမ​​ေပး​​ဘူး​​။ ​​ေခါ်ရင် မြကား​​ချင်​​ေယာင်​​ေဆာင်မယ်။ လူတဘက်သား​​​ေြပာရမယ်ဆိုရင် ရစရာမရှိဘူး​​။ အတံုး​​လိုက်အတစ်လိုက် လို့​​ မထင်ပါနဲ့​​။ ​​ေြပာချင်တာက အဲဒီစိတ်ဓါတ်အဆင့​်​အတန်း​​မျိုး​​ ြမန်မာ​​ေတွမှာ ရှိလာရင် ဘယ်​​ေလာက်ရှက်စရာ​​ေကာင်း​​သလဲဆိုတာ သတိြပုမိ​​ေစချင်လို့​​ပါ။ နီး​​​ေတာ့​​ နီး​​စပ်လာြပိလား​​ မသိပါဘူး​​။ အဲဒါ အြမီး​​ကျက် အြမီး​​စား​​ ​​ေခါင်း​​ကျက်​​ေခါင်း​​စား​​ စိတ်ဓါတ်လို့​​​ေခါ်ပါတယ်။ ​​ေနာက်တခါ အ​​ေြကာင်း​​ြကံုြကိုက်လို့​​ သူများ​​က ကိုယ့​်​ကို အဲသလို မှတ်ချက်​​ေပး​​လာရင် ဆဲတာထက် နာလိုက်ြကပါ​​ေနာ်။ ( ငါကချည့​်​ပဲ ဦး​​​ေအာင် မှတ်ချက်​​ေပး​​ပလိုက်မယ် လို့​​လည်း​​ မှတ်မ​​ေနနဲ့​​။ အဲဒါ အတူတူပဲ) နို့​​ အခု အဲဒီစိတ်က ကျုပ်တို့​​ဆီမှာ ရှိ​​ေနလို့​​လား​​ လို့​​ ​​ေမး​​ရင်​​ေတာ့​​ ​​ေဒွး​​​ေြပာသလို “ဪ .. သူများ​​​ေတွ ​​ေြပာသ​​ေလာက်ြကီး​​လည်း​​ မဆိုး​​​ေသး​​ပါဘူး​​ ​​ေနာ့​​ …” ​​ေပါ့​​။

    တကယ်​​ေတာ့​​ ကိုယ်ကိုယ်တိုင်ကလည်း​​ အဆင့​်​ြမင့​်​ြမင့​်​ ြကယ်ငါး​​ပွင့​်​​ေဟာ်တယ်ြကီး​​​ေတွမှာ တည်း​​ြပီး​​ လီမူစင်း​​ကား​​ြကီး​​​ေတွ ငှား​​မစီး​​နိုင်တဲ့​​ အစား​​မို့​​လို့​​ပါ။ ကာလကတ္တား​​မှာလည်း​​ မွန်မွန်ရည်ရည် အထက်တန်း​​ကျကျ လူယဉ်​​ေကျး​​ ပညာတတ်​​ေတွ ​​ေပါလွန်လွန်း​​လို့​​။ ကိုယ်က ​​ေနာက်​​ေဖး​​လမ်း​​ြကား​​ လမ်း​​သလား​​​ေတာ့​​ ​​ေခွး​​​ေချး​​နင်း​​မိတာ ဘာဆန်း​​သလဲ။ သူတို့​​ဆီမှာ​​ေတာ့​​ ရဲရဲသာနင်း​​ပစ်လိုက် လူ​​ေချး​​မှ လူ​​ေချး​​ လို့​​ တစ်ခါ ​​ေြပာခဲ့​​ဖူး​​ြပီ​​ေရာ။ အခု​​ေြပာတာက ြမန်မာ​​ေတွ​​ေခွး​​​ေချး​​မြဖစ်ဖို့​​ အဲဒါြကီး​​​ေတွက ရွံစရာြကီး​​​ေတွ ​​ေအာ့​​​ေအာ့​​ကျိကျိ လို့​​ ဥပမာ​​ေပး​​တာပါ။ သူများ​​ကို ​​ေစာ်ကား​​သလိုြဖစ်ရင် ကန်​​ေတာ့​​ပါ​​ေသး​​ရဲ့​​။ အဲ ခုမှ ပိုဆိုး​​သွား​​ြပီ။ ကန်​​ေတာ့​​ ကန်​​ေတာ့​​။ ဒီမှာ အဲဒါမျိုး​​ရှိမရှိ ​​ေလဆိပ်က​​ေန၊​ ​​ေအာင်မဂင်္လာက​​ေန ကား​​ငှား​​စီး​​ဖူး​​ရင် သိြကလိမ့​်​မယ်။ အဲဒါြကွား​​စရာမဟုတ်ဘူး​​။ (ကိုယ့​်​ဂိုး​​​ေတာ့​​ ကိုယ် အ​​ေသကာရတာပ)
    ​​ေပါက်ကရရှစ်ဆယ်စာ​​ေတွ ​​ေလျှာက်​​ေရး​​တဲ့​​အခါ တချို့​​သူ​​ေတွက လူမျိုး​​​ေရး​​ခွဲြခား​​လွန်း​​တယ်။ ကျဉ်း​​​ေြမာင်း​​တဲ့​​ အြမင်ရှိတယ် လို့​​ မှတ်ချက်​​ေပး​​ပါတယ်။ ​​ေတာ်​​ေတာ် စိတ်မ​​ေကာင်း​​မိပါဘူး​​။ ကိုယ်အ​​ေြပာခံရလို့​​ မဟုတ်ပါ။

    ကိုယ်​​ေရး​​တဲ့​​စာ​​ေြကာင့​်​ တဘက်သား​​မှာ အမျိုး​​နဲ့​​ချီ နာသွား​​ရလို့​​ စိတ်မ​​ေကာင်း​​တာပါ။ အခါခါ​​ေြပာခဲ့​​သလိုပဲ ပုဂ္ဂိုလ်​​ေရး​​မရည်ရွယ်တဲ့​​စာမို့​​ တရား​​ကိုယ်သ​​ေဘာကို ြမင်​​ေအာင် ြကည့​်​​ေစချင်ပါတယ်။ ကာလကတ္တား​​သား​​​ေတွအ​​ေပါ်ြမင်တဲ့​​ အြမင်ဟာ ကျွန်​​ေတာ်တစ်​​ေယာက်တည်း​​ အဲဒီလို ြမင်တာ မဟုတ်ပါဘူး​​။ A Passage to India ဆိုတဲ့​​ ကမ္ဘာ​​ေကျာ်ဝတ္ထုြကီး​​ကို ြပန်ရိုက်ထား​​တဲ့​​ ရုပ်ရှင်ြကည့​်​ဖူး​​ပါတယ်။ (နည်း​​နည်း​​​ေလာက် လျှာရှည်လိုက်ဦး​​မယ်​​ေနာ်။ မြကည့​်​ဖူး​​​ေသး​​တဲ့​​သူ​​ေတွ နား​​မလည်မှာစိုး​​လို့​​) ​​ေစ့​​စပ်ထား​​တဲ့​​ အဂင်္လိပ်စစ်ဗိုလ်က​​ေလး​​ရှိရာ အိန္ဒိယကို ​​ေယာက္ခမ​​ေလာင်း​​နဲ့​​အတူ အလည်လိုက်သွား​​တဲ့​​ မိန်း​​မပျိုက​​ေလး​​ဟာ ​​ေရှး​​ကျလှတဲ့​​ အိန္ဒိယရိုး​​ရာ အံဖွယ်အဆန်း​​တကျယ်​​ေတွကို စိတ်ဝင်စား​​မိလို့​​ လမ်း​​ြပစကား​​ြပန်လုပ်​​ေပး​​တဲ့​​ ဘဂင်္ါလီဆရာဝန်က​​ေလး​​နဲ့​​ ​​ေြမာက်ပိုင်း​​​ေဒသက ​​ေကျာက်ဂူြကီး​​​ေတွကို လိုက်​​ေလ့​​လာပါသတဲ့​​။ အဘွား​​ြကီး​​က ဦး​​​ေဆာင်တာကို အ​​ေဖာ်လိုက်ရတာြဖစ်​​ေပမယ့​်​ တစ်​​ေန့​​​ေတာ့​​ ​​ေနမ​​ေကာင်း​​လို့​​ မလိုက်နိုင်တဲ့​​ အဘွား​​ြကီး​​မပါပဲ ရင်း​​နှီး​​စြပု​​ေနတဲ့​​ အဲဒီသူငယ်နဲ့​​ ​​ေတာင်​​ေပါ်ကဂူ​​ေတွထဲ အလည်လိုက်သွား​​မိပါ​​ေရာ။

    အပူရှိန်ြပင်း​​လွန်း​​လို့​​ မူး​​ရိပ်ရိပ်ြဖစ်လာလို့​​ ဂူထဲမှာ မျက်စိ​​ေတွ ြပာလာခိုက်မှာ ဘသား​​​ေချာက အမုန်း​​ဆွဲပလိုက်တာ ခမျာမှာ ​​ေဆး​​ရံု​​ေရာက်သွား​​ပါ​​ေလ​​ေရာ။ လူသိရှင်ြကား​​နဲ့​​ မီး​​ခိုး​​ြကွက်​​ေလျှာက်သွား​​တဲ့​​အခါ တိုင်း​​သိြပည်သိ အဓိကရုဏ်း​​​ေတွပါ စလာပါ​​ေတာ့​​တယ်။ အြဖူ​​ေတွတစ်နိုင်ငံလံုး​​ သိမ်း​​ထား​​ချိန်မှာ ရာရာစစ အမည်း​​ကများ​​ မတန်မရာဆိုြပီး​​ ​​ေဒါသး​​ပုန်ထလို့​​ နှိမ်လိုက်နှိမ်လိုက်တာများ​​​ေလ။ ြကည့​်​တဲ့​​သူ​​ေတာင် မခံချင်ဘူး​​။ အဲဒီသူငယ်က မိန်း​​မနဲ့​​ က​​ေလး​​​ေတွနဲ့​​ ​​ေကျာင်း​​ကလည်း​​ မြပီး​​​ေသး​​တာလား​​မသိ။ တမိသား​​စုလံုး​​ ဒုက္ခ​​ေရာက်ကုန်​​ေတာ့​​မှာမို့​​ သူမဟုတ်​​ေတာ့​​သလို ရှိခိုး​​ဦး​​တင် ​​ေတာင်း​​ပန်ပါတယ်။ ​​ေသချာြပန်စဉ်း​​စား​​ြကည့​်​ပါဦး​​​ေလ။ သူမှ ဟုတ်ရဲ့​​လား​​။ လူတူတာများ​​လား​​။ တို့​​လူမျိုး​​​ေတွက အ​​ေမွှး​​တထူထူ သူလိုလို ကိုယ်လိုလို ခပ်ဆင်ဆင်​​ေတွ မဟုတ်ဘူး​​လား​​တဲ့​​။ တရား​​ရံုး​​​ေရာက်​​ေတာ့​​ အမည်း​​​ေရှ့​​​ေန​​ေတွက အဲဒီသံသယကို အတင်း​​နင်း​​ြပီး​​ ​​ေသချာလို့​​လား​​ဆိုတာကိုချည့​်​ပဲ ဟိုလိုလှည့​်​​ေမး​​လိုက် ဒီလိုလှည့​်​​ေမး​​လိုက် ​​ေမး​​ပါတယ်။ မူး​​​ေနတယ်ဆို။ ြပာ​​ေဝ​​ေနတယ်ဆို။ ဟုတ်ကဲ့​​လား​​ က​​ေလး​​မရယ်။ စိတ်ထင်လို့​​ြဖစ်မှာပါ နဲ့​​။ ဟိုကြဖင့​်​ ​​ေဆး​​ရံု​​ေတာင် ​​ေရာက်ရှာတယ်။ သူတို့​​က တကယ်လား​​ အိမ်မက်လား​​ လုပ်​​ေကာင်း​​တုန်း​​။ စီရင်ချက်ချခါနီး​​က​​ေလး​​မှာ ဘိုမက​​ေလး​​က ဂရုဏာသက်သွား​​လို့​​လား​​ အား​​နာသွား​​တာလား​​မသိ။ သိပ်​​ေတာ့​​ မ​​ေသချာပါဘူး​​​ေလ ဆိုလိုက်​​ေတာ့​​ အမှုက ​​ေဇာက်ထိုး​​ဆင်း​​သွား​​ပါ​​ေတာ့​​တယ်။ ဒင်း​​တို့​​ အြဖူမ​​ေတွဟာ အိ​​ေြန္ဒကို မရဘူး​​။ သူတို့​​ဟာသူတို့​​ မူလကျီသွန်နီလာလုပ်ြပီး​​​ေတာ့​​ တို့​​အမျိုး​​သား​​​ေတွကို မှိုချိုး​​မျှစ်ချိုး​​ စွပ်စွဲတယ်။

    အခုြကည့​်​စမ်း​​ ငါတို့​​လူမျိုး​​ ပညာတတ်က​​ေလး​​ သူ​​ေတာ်​​ေကာင်း​​က​​ေလး​​။ ကံြကီး​​​ေပလို့​​​ေပါ့​​။ နို့​​မို့​​ သွား​​ြပီ သူ့​​ဘဝ ဆိုြပီး​​ တွန်း​​တင်လိုက်ြကတာ ​​ေန့​​ချင်း​​ညချင်း​​ နိုင်ငံ​​ေရး​​သူရဲ​​ေကာင်း​​ြကီး​​၊​ အမျိုး​​သား​​လူစွမ်း​​​ေကာင်း​​ြကီး​​ ြဖစ်သွား​​ပါ​​ေလ​​ေရာ။ က​​ေလး​​မ​​ေလး​​ခမျာမ​​ေတာ့​​ ဘို​​ေတွ​​ေလာကမှာ ငါတို့​​အရှက်ခွဲတဲ့​​ မိန်း​​မ၊​ ဒီ​​ေလာက် ချည်ြပီး​​တုပ်ြပီး​​ တွန်း​​လှဲရံုက​​ေလး​​ စီမံထား​​တာကို ​​ေသတ္တာ​​ေဖာက်တဲ့​​ဟာမဆိုြပီး​​ ဝိုင်း​​ကျဉ်ြကလို့​​ အိမ်မြပန်နိုင်​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ​​ေတာရွာတစ်ရွာက ​​ေရကန်က​​ေလး​​နံ​​ေဘး​​မှာ အရိုး​​ထုတ်သွား​​ရတယ်။ ဘယ်သူမှ ​​ေဆး​​​ေဖာ်​​ေကျာဘက်လုပ်မယ့​်​သူ မရှိဘူး​​။ တ​​ေန့​​​ေသာအခါမှာ​​ေတာ့​​ နိုင်ငံ​​ေရး​​သူရဲ​​ေကာင်း​​ြကီး​​မှာ အကုသိုလ်တ​​ေစ္ဆ​​ေြခာက်ရှာတယ်။ အမှန်တရား​​ဆိုတာကို ဘယ်သူသိသိ မသိသိ သူတို့​​နှစ်​​ေယာက်​​ေတာ့​​ သိထား​​ြပီး​​သား​​။ သူလွန်ကျူး​​တဲ့​​ ပစ်မှု၊​ သူလိမ်ညာလိုက်တဲ့​​ အကုသိုလ်​​ေြကာင့​်​ ဟိုခမျာဘယ်​​ေလာက် ဘဝပျက်သွား​​ရသလဲဆိုတာလည်း​​ သူ့​​မျက်စိ​​ေရှ့​​တင်​​ေလ။ ​​ေနာက်ဆံုး​​​ေတာ့​​ လိုက်သွား​​ြပီး​​ ​​ေတာင်း​​ပန်ရတယ်။

    ဒီအခါမှာ အသက်အရွယ် ​​ေတာ်​​ေတာ်ရ​​ေနြပီြဖစ်တဲ့​​ အဲဒီအမျိုး​​သမီး​​က ရန်လည်း​​မ​​ေတွ့​​ဘူး​​။ စိတ်လည်း​​မဆိုး​​ဘူး​​။ ​​ေအး​​​ေအး​​သက်သာပဲ ြပန်​​ေြပာပါတယ်။ အြဖစ်အပျက်ရဲ့​​ ​​ေနာက်ပိုင်း​​မှာ ဘဝပျက်သွား​​တာက သူမဟုတ်ပါဘူး​​တဲ့​​။ သူက သူ့​​ဘဝအစစ်အမှန်အတိုင်း​​ပဲ ရှိ​​ေနပါတယ်တဲ့​​။ လိမ်ညာလိုက်ရတဲ့​​သူမျာသာ တကယ်အစစ်အမှန်မဟုတ်တဲ့​​ ဘဝတုြကီး​​နဲ့​​ တစ်သက်လံုး​​ဆက်​​ေနသွား​​ရတာပါတဲ့​​။ ြကည့​်​ထား​​မိတာ ဆယ်နှစ်​​ေလာက်ြကာြပီမို့​​ လံုး​​​ေစ့​​ပတ်​​ေစ့​​​ေတာ့​​ မမှတ်မိ​​ေတာ့​​ပါဘူး​​။ ရင်ထဲကို​​ေတာ့​​ ​​ေတာ်​​ေတာ်က​​ေလး​​ထိသွား​​တဲ့​​ ကား​​တစ်ကား​​ပါ။

    ​​ေလာကြကီး​​ဟာ မာယာ​​ေတွက အများ​​သား​​ပါ​​ေလ။ မျက်စိနဲ့​​ တပ်အပ်​​ေတွ့​​လို့​​လည်း​​ ယံုရတာမဟုတ်၊​ နား​​နဲ့​​ဆတ်ဆတ်ြကား​​လို့​​လည်း​​ စိတ်ချရတာမဟုတ်လို့​​ မှန်တယ် မမှန်တယ်ဆိုတာ ပါး​​စပ်က​​ေြပာ​​ေနတဲ့​​ လက်က လုပ်ြပ​​ေနတဲ့​​အတိုင်း​​ ယူဆလို့​​ ရတာမှ မဟုတ်ပဲ။ သူများ​​ကို လိမ်ညာလှည့​်​ြဖား​​ြပီး​​ ဟန်​​ေဆာင်ထား​​တဲ့​​သူဟာ မဖံုး​​နိုင်လို့​​ ကုန်း​​ကုန်း​​ြကီး​​ ြဖစ်တဲ့​​အခါ ​​ေပါ်ချင်​​ေပါ်၊​ မ​​ေပါ်လည်း​​ပဲ သူတစ်သက်လံုး​​ ဘဝအတုြကီး​​နဲ့​​ ဟန်လုပ်​​ေနရ​​ေတာ့​​မှာ​​ေပါ့​​။ ကိုယ့​်​ကိုယ်ကိုယ်သာ အသိဆံုး​​မဟုတ်လား​​။ ကိုယ့​်​ကိုယ်ကိုယ်မသိရင်​​ေရာ ဘာြဖစ်မလဲ။ အဲဒါ ​​ေမာဟလို့​​​ေခါ်တယ်​​ေလ။ ဘာကိုမှ မြမင်နိုင်​​ေတာ့​​ဘူး​​။ အမိုက်တိုက်ြကီး​​ ဖံုး​​သလိုပဲတဲ့​​။

    သံသရာမှာ လမ်း​​​ေပျာက်ြပီး​​ မျက်ကန်း​​ခရီး​​သည်ြဖစ်ရတာ အဲဒိ​​ေမာဟ​​ေြကာင့​်​​ေပါ့​​ကွယ်။ ​​ေလာဘဆိုတာက ြမင်လွယ်တယ်။ ကိုယ့​်​ဘာသာ​​ေရာ ​​ေဘး​​လူက​​ေရာသိနိုင်တယ်။ ​​ေဒါသလည်း​​ ထိုနည်း​​လည်း​​​ေကာင်း​​ပဲ။ ​​ေမာဟက​​ေတာ့​​ ပညာမျက်စိနဲ့​​မှ ြမင်နိုင်သတဲ့​​။ အဲဒါ ဘုရား​​​ေဟာ​​ေတွ​​ေလ။ အုန်း​​ကျွန်း​​တစ်လံုး​​မှ မပါဘူး​​။ ငါ​​ေတာ့​​ ​​ေဟာရင်း​​​ေဟာရင်း​​ ဘုန်း​​ြကီး​​​ေကျာင်း​​နဲ့​​​ေတာ့​​ ​​ေတာ်​​ေတာ်နီး​​လာြပီ။ ဘုရား​​ ဘုရား​​။ မဟနြကီး​​နဲ့​​​ေတွ့​​ရင် ​​ေြကာက်စရာ။

    ဪ … သူများ​​​ေတွ ​​ေြပာ​​ေနြကသ​​ေလာက်​​ေတာ့​​ ဆိုး​​မယ်မထင်ပါဘူး​​​ေနာ့​​။

    ကဲ .. လာြပီဗျာ။ တရား​​သိမ်း​​ြကရ​​ေအာင် လိုက်ဆိုလိုက်စမ်း​​ပ..။ (မီး​​ြခစ်က​​ေလး​​​ေတွ ထွန်း​​ြပီး​​ ယိမ်း​​ြကမယ်ဗျို့​​… )

    “ဟန်​​ေဆာင်ြကင်နာမှုများ​​အလယ် ​​ေပျာ်ရွှင်မိုက်မဲ အိမ်မက်​​ေနဆဲ….”

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.