• `ချာလီရဲ့​​ ​​ေချာကလက်စက်ရံု´

    ဘယ်လိုမှ ြဖစ်လာနိုင်စရာမရှိဘူး​​လို့​​ ထင်ခဲ့​​တာ​​ေတွ မ​​ေမျှာ်လင့​်​ပဲ ြဖစ်လာရတဲ့​​အထဲမှာ စကင်္ာပူနိုင်ငံကို သွား​​လည်ဖို့​​ဆိုတာလည်း​​ ပါပါတယ်။ ​​ေကျာင်း​​ြပီး​​ကတည်း​​က သူငယ်ချင်း​​​ေတွ အလည်​​ေခါ်ြက​​ေပမယ့​်​ ကိုယ်နဲ့​​ မတန်မရာ ကိစ္စပဲ​​ေလ လို့​​ပဲ သ​​ေဘာထား​​ခဲ့​​တာပါ။ အိပ်မက်ထဲထည့​်​မက်ဖို့​​​ေတာင် ယုတ္တိမှ မရှိပဲနဲ့​​။ သို့​​​ေသာ်လည်း​​ ဘဝဆိုတာ အဲလိုြကီး​​ ယတိြပတ်​​ေြပာလို့​​ ရရိုး​​လား​​။

    ခု​​ေတာ့​​ အရှင်လတ်လတ်ြကီး​​ကို ​​ေရာက်လာပါြပီ​​ေကာ။ မျက်စိသူငယ် အာ​​ေမဋိတ်​​ေတွ ပါး​​စပ်ြကီး​​အ​​ေဟာင်း​​သား​​နဲ့​​​ေြပာမကုန်တာ​​ေတွက​​ေတာ့​​ ဒီကလူ​​ေတွ ရိုး​​​ေနြပီမို့​​ ဝါး​​နုက ဝါး​​ရင့​်​ကိုပတ်ြပီး​​ ရှင်း​​မြပ​​ေတာ့​​ပါဘူး​​။ မိတ်​​ေဆွသူငယ်ချင်း​​များ​​ကို ​​ေကျး​​ဇူအထူး​​တင်​​ေြကာင်း​​​ေတွကိုလည်း​​ စား​​​ေကာင်း​​​ေသာက်​​ေကာင်း​​ ​​ေဖာ​​ေရှာလုပ်ြပီး​​ မ​​ေရး​​ချင်ပါဘူး​​။ ဒါ​​ေပမယ့​်​လို့​​ အရင်က တခါမှ မ​​ေတွ့​​ဖူး​​​ေသး​​ပဲ ခင်​​ေနရတဲ့​​သူ​​ေတွကို အြပင်မှာ နဖူး​​​ေတွ့​​ဒူး​​​ေတွ့​​ ​​ေတွ့​​ရတာရယ် အဲဒီ​​ေတာ့​​မှ သူတို့​​ဘယ်သူဘယ်ဝါမှန်း​​ ​​ေသ​​ေသချာချာ သိရတာရယ်က​​ေတာ့​​ အရမ်း​​ဝမ်း​​သာမိပါတယ်။

    သူတို့​​နဲ့​​ ​​ေသ​​ေသချာချာ စကား​​စြမည်​​ေြပာရတာ၊​ သူ့​​အ​​ေြကာင်း​​ကိုယ့​်​အ​​ေြကာင်း​​၊​ သူ့​​အြမင် ကိုယ့​်​အြမင်ချင်း​​ဖလှယ်ရတာလည်း​​ အကျိုး​​ရှိတာ​​ေပါ့​​။ ပို့​​သ​​ေသာ​​ေမတ္တာ၊​ ထား​​ရှိ​​ေသာ ​​ေစတနာ​​ေြကာင့​်​ ကလျာဏမိတ္တများ​​နဲ့​​သာ ​​ေတွ့​​ဆံုရတာ ကံထူး​​ပါ​​ေပတယ်။ အစကတည်း​​က စိတ်သ​​ေဘာချင်း​​တူရာလူ​​ေတွ စုမိတဲ့​​သ​​ေဘာရှိလို့​​ထင်ပါရဲ့​​။ ဘယ်သူနဲ့​​​ေတွ့​​​ေတွ့​​ ​​ေြပာလို့​​ဆိုလို့​​​ေကာင်း​​ ​​ေပါင်း​​လို့​​သင်း​​လို့​​​ေကာင်း​​၊​ (စား​​လို့​​​ေသာက်လို့​​​ေကာင်း​​လည်း​​ ပါတာ​​ေပါ့​​​ေလ) `ဒီလိုအြဖစ်အပျက်မျိုး​​ရှိတယ်။

    ဟုတ်လား​​´ လို့​​ ​​ေမး​​ရမ​​ေလာက်ပါပဲ။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ တကယ်ပါ။ အား​​လံုး​​နဲ့​​ ရင်း​​ရင်း​​နှီး​​နှီး​​ စကား​​​ေြပာဆိုနှုတ်ဆက်ြပီး​​တဲ့​​အခါမှာ​​ေတာ့​​ သူတို့​​နှုတ်က ဖွင့​်​​ေြပာသည်ြဖစ်​​ေစ၊​ မ​​ေြပာသည်ြဖစ်​​ေစ၊​ အား​​လံုး​​ရဲ့​​ ရင်ထဲကစကား​​တစ်ခွန်း​​ကို နှလံုး​​သား​​နဲ့​​ ခံစား​​မိခဲ့​​တာက​​ေတာ့​​ ´ အိမ်ြပန်ချင်တယ် ...ဝူး​​...´ ဆိုတဲ့​​ အသံပါ။ အား​​လံုး​​ အဆင်​​ေြပ အ​​ေြခကျသ​​ေလာက် ရှိ​​ေနသူ​​ေတွချည့​်​​ေပမယ့​်​၊​ အစစအရာရာ ြပည့​်​စံု၊​ အဆင့​်​အတန်း​​ချင်း​​ မယှဉ်သာ​​ေအာင် တိုး​​တက်​​ေနတဲ့​​အရပ်မှာ ​​ေရာက်​​ေနြက​​ေပမယ့​်​ အိုး​​​ေမ့​​အိမ်​​ေမ့​​ ​​ေပျာ်​​ေနတဲ့​​သူ တစ်​​ေယာက်မှ မ​​ေတွ့​​ခဲ့​​ပါဘူး​​။ အိပ်မက်က​​ေလး​​​ေတွ လွှတ်ချမရ​​ေသး​​လို့​​၊​ နိုး​​လာတဲ့​​အခါ ​​ေပျာက်သွား​​မှာစိုး​​လို့​​ အတင်း​​ဆက်မက်​​ေနရတဲ့​​ ပံုပါ။ `ချာလီရဲ့​​​ေချာကလက်စက်ရံု´ဆိုတဲ့​​ ရုပ်ရှင်က​​ေလး​​ကို သတိရမိပါတယ်။ က​​ေလး​​​ေတွရဲ့​​ အသည်း​​စွဲဟာ ​​ေချာကလက်ပဲ မဟုတ်လား​​။

    ကစား​​ဖို့​​၊​ ​​ေဆာ့​​ဖို့​​ပဲ မဟုတ်လား​​။ က​​ေလး​​တိုင်း​​ရဲ့​​ အိမ်မက်ကမ္ဘာကို ချာလီက ဖန်ဆင်း​​​ေပး​​ထား​​ပါတယ်။ အင်မတန်မှလည်း​​ ​​ေပျာ်စရာ​​ေကာင်း​​ပါတယ်။ ြပဿနာက အိမ်မြပန်ပဲ ဘယ်နှစ်ရက်​​ေပျာ်နိုင်မလဲ။ တစ်သက်လံုး​​ အဲဒီစက်ရံုြကီး​​ထဲမှာ ​​ေပျာ်နိုင်ပါ့​​မလား​​ဆိုတာပါ။ တကယ်​​ေတာ့​​ ချာလီဟာ က​​ေလး​​​ေတွကို ​​ေချာ့​​ကလက်နဲ့​​​ေသွး​​​ေဆာင်ြပီး​​ သူ့​​အကျိုး​​စီး​​ပွား​​ကိုသာ နည်း​​မျိုး​​စံုနဲ့​​ ​​ေဖာ်​​ေဆာင်မှာ မဟုတ်ဘူး​​လား​​။

     တကယ်​​ေတာ့​​ စကင်္ာပူမှာ ကျွန်​​ေတာ်နဲ့​​​ေတွ့​​ခဲ့​​တဲ့​​သူ​​ေတွဆိုတာ အလုပ်နဲ့​​အကိုင်နဲ့​​၊​ ​​ေနထိုင်ခွင့​်​ပါမစ်နဲ့​​၊​ အ​​ေသအလဲ ရုန်း​​ကန်ခဲ့​​ရတယ်ဆိုရင်​​ေတာင် အဲဒီအချိန်​​ေတာ့​​ ​​ေကျာ်ြဖတ်ခဲ့​​ြပီး​​တဲ့​​သူ​​ေတွပါ။ စလံုး​​ရဲ့​​ တစ်​​ေထာင့​်​တစ်ည မာယာပံုြပင်​​ေတွ​​ေြကာင့​်​ မအိပ်နိုင် မစား​​နိုင်စိတ်ဖိစီး​​ြပီး​​ ​​ေငွကုန်စိတ်ပန်း​​ မိသား​​စုပါနွမ်း​​ရတဲ့​​အြဖစ်​​ေတွ ကိုယ်တိုင်ခံစား​​ဖူး​​ပါတယ်။ ဒီလိုဘဝမျိုး​​​ေရာက်ဖို့​​ဆိုတာ
    ြပည်တွင်း​​မှာကျန်ခဲ့​​တဲ့​​သူ​​ေတွ​​ေရာ၊​ ​​ေရာက်ကာစ ရုန်း​​ကန်​​ေနဆဲသူ​​ေတွ​​ေရာ မက်​​ေနဆဲ အိပ်မက်တစ်ခု မဟုတ်ဘူး​​လား​​။ ဒီလူ​​ေတွဟာ ချာလီရဲ့​​ ​​ေချာကလက်စက်ရံုထဲက ဘာလို့​​များ​​ အိမ်ြပန်ချင်​​ေနရပါလိမ့​်​​ေနာ်။

    ​​ေပျာ်ရာမှ မ​​ေနရ ​​ေတာ်ရာမှာ​​ေနရမှာမို့​​ ပဋိရူပ ​​ေဒသဝါ​​ေသာစ မဂင်္လာတရား​​​ေတာ်ကို လက်ကိုင်ထား​​ြကသူများ​​ အတွက်စဉ်း​​စား​​ြပန်​​ေတာ့​​လည်း​​ ငယ်ဘဝ၊​ ငယ်စရိုက်၊​ ဇာတိ ​​ေဆွမျိုး​​၊​ မိတ်​​ေဆွသူငယ်ချင်း​​​ေတွကို ​​ေြမွအရခွံလဲသလို စွန့​်​ပစ်ြပီး​​ လဲယူရ​​ေတာ့​​မှာမို့​​ `တခါတ​​ေလ​​ေတာ့​​လည်း​​ လွမ်း​​​ေတာ့​​အလွမ်း​​မိသား​​။´ ဆိုတဲ့​​ ြပည်​​ေတာ်မြပန်နိုင်တဲ့​​ မင်း​​ခ​​ေယာကင်္ျား​​များ​​ဘဝပါ။

    နှစ်​​ေတွြကာလာ​​ေတာ့​​မှ အဲဒီ​​ေချာကလက်ြမို့​​​ေတာ်ြကီး​​ဟာ `တကယ်ဆို မချိုပါဘူး​​ အချစ်ဟာ´ လို့​​ သိလာရတာ​​ေပါ့​​။ `ဘဝဆိုတာ ဒီလိုပါပဲ​​ေလ´ လို့​​ ကိုယ့​်​ကိုယ်ကိုယ် တရား​​ချရင်း​​ `မနက်ြဖန်မနက် အလုပ်တက်မယ်´ လို့​​ သံပတ်ြပန်တင်း​​ရဦး​​မှာကိုး​​။
     ကိုယ့​်​နိုင်ငံရဲ့​​ ​​ေတာ်​​ေပ့​​၊​ ြကိုး​​စား​​​ေပ့​​ ဆိုတဲ့​​ ပညာတတ်အလွှာ​​ေတွ သူတို့​​ဆီ​​ေရာက်ကုန်တာမို့​​ သူတို့​​ကို ဦး​​​ေဏှာက်ယိုစီး​​မှုလို့​​ ရုပ်ဝတ္ထုဆန်ဆန် ​​ေခင်း​​စဉ်တပ်ထား​​​ေပမယ့​်​ တကယ့​်​တကယ်မှာ အဲဒီထက်ပိုတဲ့​​ ဘဝ​​ေတွ ယိုစီး​​သွား​​တာပါ။

    အိမ်မှာကျန်ခဲ့​​တဲ့​​ မိသား​​စုအ​​ေဟာင်း​​​ေတွကလည်း​​ ြကာ​​ေလ​​ေလ​​ေဝး​​ြဖစ်ရသလို၊​ ဟိုမှာတည်​​ေထာင်တဲ့​​ ဘဝသစ်​​ေလး​​​ေတွကလည်း​​ မပိုင်ဝက်​​ေမွး​​ြဖစ်ရ​​ေတာ့​​မှာပါ။ `ချဉ်​​ေပါင်ကို ကာြပန်လို့​​ ဝက်သား​​ထံ ​​ေြခကန်ရုန်း​​တယ် သွား​​​ေရာ့​​ ကတံုး​​´ လို့​​ လွှတ်​​ေပး​​လိုက်ရ​​ေအာင်ကလည်း​​ သူတို့​​က သာရာကိုကူး​​တဲ့​​ အခွင့​်​အ​​ေရး​​သမား​​များ​​ မဟုတ်ပဲ စင်ရှိရာနွယ်ရတဲ့​​ဗူး​​များ​​လို ကိုယ့​်​​ေြမမှာ ရပ်တည်ရှင်သန်စရာ အခွင့​်​အလမ်း​​မရှိလို့​​ ကိုယ့​်​ဒူး​​ကိုယ်ချွန်ြကရတဲ့​​သူချည့​်​ပါ။

    `ြပည်တွင်း​​မှာလည်း​​ အခွင့​်​အလမ်း​​​ေတွ ပံုလို့​​ပါ​​ေမာင်ရာ´ လို့​​ ​​ေြပာလာရင် `အဲဒါ ဘယ်သူ​​ေတွအတွက် အခွင့​်​အ​​ေရး​​လဲ။ ဘယ်လိုလူ​​ေတွပဲ ရြကသလဲ´ ဆိုတာ ြပန်​​ေမး​​ပါရ​​ေစ။ လူချင်း​​တူတူ အခွင့​်​အ​​ေရး​​မရလို့​​ လူလူသူသူြဖစ်​​ေအာင် ​​ေသချင်ကာမှ​​ေသ​​ေရာ၊​ ​​ေတာမ​​ေြပာင်း​​လို့​​​ေတာ့​​မြဖစ်​​ေချဘူး​​ဆိုြပီး​​ ခံပန်း​​ခိုင်ယာယီ​​ေရွ့​​ြကရတာပါ။ ဒီ​​ေရစီး​​​ေြကာင်း​​ဟာ ကိုယ့​်​တိုင်း​​ြပည်တစ်ခုတည်း​​ကို တိုက်စား​​​ေနတာမဟုတ်ပါဘူး​​။ ပတ်ဝန်း​​ကျင်တိုင်း​​ြပည်အား​​လံုး​​မှာလည်း​​ ဒီအတိုင်း​​ရှိပါတယ်။ မုတ်သန်​​ေလလို ​​ေြမာက်ြပန်​​ေလလိုမဟုတ်​​ေပမယ့​်​ ဦး​​တည်ရာတစ်ရပ်နဲ့​​ လူ​​ေတွစီး​​​ေမျာသွား​​တာက​​ေတာ့​​ အသိသာြကီး​​ပါ။

     တကယ်လို့​​များ​​ တ​​ေန့​​​ေသာအခါမှာ စီး​​ပွား​​​ေရး​​၊​ နိုင်ငံ​​ေရး​​​ေတွ တည်ြငိမ်လို့​​၊​ ြပည်ပမှာ ဆည်း​​ပူး​​ထား​​​ေသာ အတတ်ပညာများ​​နဲ့​​ ကိုယ့​်​တိုင်း​​ြပည်မှာကိုယ် အလုပ်လုပ်လို့​​ ရမယ်ဆိုရင် ြပန်မလာမယ့​်​သူတစ်​​ေယာက်မှ မရှိပါဘူး​​။ (ြပန်သာလာခဲ့​​ပါသား​​ရယ်။ တို့​​ဆီမှာ ​​ေထာင်ထွက်​​ေတွ​​ေတာင် လခ​​ေကာင်း​​မှ​​ေကာင်း​​´ လို့​​ ြမှူဆွယ်ရမလား​​မသိဘူး​​​ေနာ်။)

    အဲဒီအလုပ်​​ေလာက် မ​​ေသချာတာ မရှိ​​ေြကာင်း​​ကို ကိုယ်​​ေတွ့​​မျက်ြမင် သက်​​ေသတစ်ခု​​ေြပာြပပါ့​​မယ်။ တစ်ခါက ကမ္ဘာလှည့​်​ခွဲစိတ်အဖွဲ့​​ြကီး​​တစ်ခုနဲ့​​အတူ ြမန်မာဆရာဝန်က​​ေလး​​တစ်​​ေယာက်ဟာ ြမန်မာြပည်ကို ြပန်​​ေရာက်လာြပီး​​ သူတတ်ကျွမ်း​​တဲ့​​ အဆင့​်​ြမင့​်​နည်း​​ပညာများ​​နဲ့​​ ြမန်မာလူနာများ​​ကို ခွဲစိတ်ကုသ​​ေပး​​ပါတယ်။ ဘိုး​​​ေတာ်ြကီး​​တစ်ပါး​​က ` ြမန်မာဆရာဝန်တစ်​​ေယာက်မို့​​ ကိုယ့​်​တိုင်း​​ြပည်မှာ ကိုယ်ြပန် အလုပ်မလုပ်ချင်ဘူး​​လား​​´ လို့​​ ​​ေခါ်ပါတယ်။ ဘယ်လိုများ​​ ​​ေမး​​လိုက်ပါလိမ့​်​ဗျာ။ မန်း​​​ေလး​​သား​​ စစ်စစ်ြကီး​​ပါ။

    တကယ်​​ေြပာတာလား​​ဆို က ​​ေတာင် ြပန်လာလိုက်​​ေသး​​။ သူအလုပ်လုပ်တဲ့​​အဖွဲ့​​အစည်း​​ြကီး​​က `မင်း​​ပညာက စက်ကိရိယာပါမှ ခွဲလို့​​စိတ်လို့​​ရတာ အဲဒါမရှိပဲ ဘာနဲ့​​သွား​​ အလုပ်လုပ်မှာတုန်း​​´ လို့​​ မဆွဲသာ ဆွဲသာ ဆွဲထား​​​ေသာ်ြငား​​ ဟိုခမျာကလည်း​​ အစက​​ေြပာခဲ့​​တဲ့​​ `အိမ်ြပန်ချင်တယ် .. ဝူး​​´ ​​ေရာဂါ​​ေြကာင့​်​ ´ သွား​​မှာပဲ.. သွား​​မှာပဲ.. ငါ့​​ကိုလာ မတား​​နဲ့​​´ ြဖစ်​​ေနပါတယ်။ ​

    ​ေနာက်ဆံုး​​​ေတာ့​​ အတူတူအလုပ်လုပ်ခဲ့​​တဲ့​​ သံ​​ေယာဇဉ်​​ေြကာင့​်​လား​​။ အသစ်ဝယ်ချင်တာနဲ့​​ မ​​ေကာင်း​​​ေကျာင်း​​ပို့​​ လုပ်​​ေလသလား​​​ေတာ့​​ မသိပါ။ သူသံုး​​​ေနတဲ့​​ စက်ကိရိယာြကီး​​တစ်ခုလံုး​​ ဟိုအဖွဲ့​​ြကီး​​က လှူဒါန်း​​လိုက်ပါသတဲ့​​။ သား​​​ေရွှအိုး​​ထမ်း​​ြပီး​​ ြပန်လာတဲ့​​ကိန်း​​​ေပါ့​​ခင်ဗျာ။ အဲဒီမှာတင် ြမနဲ့​​​ေမာင်နဲ့​​ ခုမှ​​ေတွ့​​တာပါပဲ ခင်ဗျ။

    `လာပါတွတ်ပါ လပွတ္တာ´ဆိုတဲ့​​ ဘိုး​​​ေတာ်ြကီး​​က ဂိန်း​​သွား​​တယ်။ ြမန်မာနိုင်ငံဆိုတာက တရား​​ဥပ​​ေဒစိုး​​မိုး​​တဲ့​​နိုင်ငံ​​ေလ။ ဥပ​​ေဒကို လက်တစ်လံုး​​ြခား​​ လုပ်ခွင့​်​မှ မရှိတာ။ ဒီလို ​​ေဒါ်လာသိန်း​​ချီတန်တဲ့​​ စက်ပစ္စည်း​​ကိရိယာြကီး​​တစ်ခုကို ပုဂ္ဂလိကပိုင်အ​​ေနနဲ့​​ တင်သွင်း​​ခွင့​်​ မရှိဘူး​​တဲ့​​။

    ြမန်မာ့​​ဆိုရှယ်လစ်လမ်း​​စဉ်ပါတီလက်ထက်ကတည်း​​က တား​​ြမစ်ထား​​တာထင်ပါရဲ့​​။ အလှူရှင်ဘက်ကလည်း​​ အစိုး​​ရကို​​ေတာ့​​ လှူခွင့​်​မရှိြပန်ပါဘူး​​ကွယ်။ စီး​​ပွား​​​ေရး​​ပိတ်ဆို့​​ထား​​တာမို့​​ သူတို့​​ဘက်ကလည်း​​ ​​ေပါ်လစီနဲ့​​ ြငိပါသတဲ့​​။ ရှဉ့​်​လည်း​​​ေလျှာက်မရ ပျား​​လည်း​​စွဲမရ။ အဲဒီ​​ေနာက်​​ေတာ့​​ အဲဒီစက်ြကီး​​ ဘယ်ကို​​ေရာက်သွား​​ြပီး​​ ဘယ်သူ​​ေတွခွဲ​​ေနသလဲ​​ေတာ့​​ မ​​ေြပာတတ်​​ေတာ့​​ပါဘူး​​ကွယ်။ ြကာြပီဆို​​ေတာ့​​ သား​​သား​​လည်း​​ ​​ေမ့​​သွား​​ြပီ။ အသက်ြကီး​​​ေတာ့​​ မှတ်ဉာဏ်က သိပ်မ​​ေကာင်း​​ဘူး​​​ေလ။ ြပန်လာြပီး​​သား​​ ဆရာ​​ေလး​​ခမျာမ​​ေတာ့​​ သစ်ကိုင်း​​လွတ်ရြပန်ပါတယ်။ ဒီမှာ နဂိုထိုင်​​ေနတဲ့​​သူနဲ့​​ သုကျိတ် နဲ့​​ ဘာလီဇာတ်ခင်း​​လို့​​ ဘယ်ရမလဲ။ ​​ေပါ်​​ေတာ်မူက ထီး​​အရင်တင်ရိုး​​ ထံုး​​စံမှ မရှိတာ။ သူလား​​။

    ဘာြဖစ်သွား​​လဲ သိပ်မမှတ်မိ​​ေတာ့​​ပါဘူး​​ကွယ်။ အသက်ြကီး​​​ေတာ့​​ မှတ်ဉာဏ်​​ေတွကလည်း​​ သိပ်မ​​ေကာင်း​​​ေတာ့​​ဘူး​​​ေလ။ ခွင့​်​လွှတ်​​ေနာ်။

     `ဤဥပမာ.. လူဆိုသည်မှာ...´ ဆို ​​ေဒါ်မာမာ​​ေအး​​အသံနဲ့​​ ဆက်ဆိုရမှာြဖင့​်​ ြပန်​​ေတာ်ဝင် စ​​ေန​​ေမာင်​​ေမာင်တို့​​ဟာ သူများ​​ရပ်ရွာမှာ အလုပ်အကိုင် အခွင့​်​အလမ်း​​ စန်း​​ပွင့​်​သ​​ေလာက် ကိုယ့​်​ဆီမှာ​​ေတာ့​​ ​​ေကျာက်စရစ်​​ေတာ မာ​​ေခါင်​​ေခါင်မှာ အ​​ေတာင်ကျွတ်​​ေသာြကိုး​​ြကာ ​​ေရရှာ၍မရသကဲ့​​သို့​​ ဆိုတာမျိုး​​ြဖစ်ြကရပါတယ်။ ဟိုတုန်း​​က အြဖစ်​​ေတွ လာမ​​ေြပာနဲ့​​​ေမာင်ရာ။ အခု ​​ေြပာင်း​​လဲခဲ့​​ြက​​ေပါ့​​ မဟုတ်လား​​။

    ဘယ်သူ​​ေတွ ​​ေြပာင်း​​လဲသလဲ။ ဘယ်နှစ်​​ေယာက်​​ေြပာင်း​​လဲသလဲ။ လူတစ်ဦး​​ချင်း​​ တစ်ဦး​​ချင်း​​ ​​ေြပာင်း​​လဲရံုနဲ့​​ ရပါ့​​မလား​​။ စံနစ်စည်း​​ကမ်း​​ဆိုတာြကီး​​က အရင်အတိုင်း​​ပဲ ရှိ​​ေနရင် လှံမင်း​​သား​​​ေလး​​ဝင်သွား​​တဲ့​​ ဂူထဲက လှံဘီလူး​​ြကီး​​ထွက်လာဦး​​မှာပဲ။ ​​ေလး​​မင်း​​သား​​​ေလး​​ဝင်သွား​​တဲ့​​အခါ ​​ေလး​​ဘီလူး​​ြကီး​​ထွက်လာဦး​​မှာပဲ။ ကိုယ်ကိုယ်တိုင်​​ေကာင်း​​​ေအာင် မကျိုး​​စား​​ပဲနဲ့​​ အစိုး​​ရ​​ေြပာင်း​​ရင် ​​ေကာင်း​​သွား​​လိမ့​်​မယ် လို့​​​ေမျှာ်လင့​်​​ေနတာဟာ ထီမထိုး​​ပဲ ထီ​​ေပါက်စဉ်တိုက်​​ေနတဲ့​​သူလိုပါပဲ။ လိုရင်း​​ကို ြပန်​​ေကာက်ရရင်ြဖင့​်​ ြပန်လာတဲ့​​သူ​​ေတွအတွက် သူတို့​​အတတ်ပညာနဲ့​​ ​​ေလျှာ်ညီတဲ့​​ နိုင်ငံ့​​တာဝန်က​​ေလး​​များ​​ ထမ်း​​ခွင့​်​ရရင်၊​ ဒီမှာရှိတဲ့​​သူ​​ေတွဘက်ကလည်း​​ ငါ့​​ထမင်း​​ခွက် ဝင်လုမယ့​်​သူ​​ေတွလို့​​ သ​​ေဘာမထား​​ရင် မိမိ၊​ သူတပါး​​၊​ တိုင်း​​ြပည် သံုး​​ဦး​​သံုး​​ဖလှယ် အကျိုး​​ရှိတာပ။

     တကယ်​​ေတာ့​​ အဲဒီသူ​​ေတွဟာ ​​ေချာကလက်စက်ရံုြကီး​​က မိုး​​ပျံ​​ေမျှာ်စင်ြကီး​​​ေတွ ​​ေဆာက်တဲ့​​အထဲမှာလည်း​​ ပါခဲ့​​ြကတယ်။ ​​ေြမ​​ေအာက်ရထား​​လမ်း​​​ေတွ ၊​ ဘူတာရံု​​ေတွ ​​ေဆာက်တဲ့​​​ေနရာမှာလည်း​​ ပါခဲ့​​ြကတယ်။ စက်ရံုတစ်ခုလံုး​​ သူတို့​​​ေြခရာလက်ရာ​​ေတွချည့​်​ပဲ။ အိမ်ကိုြပန်လာရင် အဲဒီအတတ်ပညာ​​ေတွနဲ့​​ ကိုယ့​်​အိမ်ကိုယ် အလှဆင်လို့​​ရတယ်။ ဦး​​ချာလီမှာြဖင့​်​ ဒီလို လူ့​​မလိုင် အဆီအနှစ်​​ေတွ သူ့​​ဆီမှာ အဖတ်တင်ကျန်​​ေစချင်လို့​​ အိမ်က​​ေလး​​ဝယ်မလား​​၊​ ကား​​က​​ေလး​​ဝယ်မလား​​။ သား​​သမီး​​​ေတွ ​​ေကျာင်း​​ထား​​မလား​​၊​ ​​ေချာကလက်က​​ေလး​​​ေတွ တန်း​​စီ​​ေကျွး​​လို့​​ မ​​ေပျာ်​​ေပျာ်​​ေအာင်ထား​​ြပီး​​ ဦး​​​ေဏှာက်​​ေတွ လုပ်အား​​​ေတွကို ြကံြကိတ်စက်နဲ့​​ ညှစ်သလို ညှစ်ထုတ်​​ေနြပီ။ ကိုယ့​်​ဆီမှာ​​ေတာ့​​ ဒလံပွဲစား​​များ​​နဲ့​​ ထုခွဲရင်း​​နှီး​​ လို့​​ ​​ေခါင်း​​​ေရာကိုယ်ပါ လိုရာသံုး​​​ေစ လည်စင်း​​​ေပး​​ရတယ်။

    မြကိတ်ရင် ငိုလိုက်မှာ​​ေနာ် ဆိုတာမျိုး​​။ ဘယ်သူ့​​​ေြကာင့​်​၊​ ဘာ့​​​ေြကာင့​်​​ေတွ ​​ေနာက်​​ေြကာင်း​​လှန်​​ေနရင် ​​ေရှ့​​ခရီး​​မတွင်မှာစိုး​​လို့​​ ရာဇဝင်ထဲမှာ ဒင်း​​တို့​​ကိုထား​​ရစ်ခဲ့​​ရ​​ေအာင်​​ေလ။ အခု ရွာကို ​​ေမာင်ြကီး​​ြပန်လာြပီ။ လက်ချည့​်​ပဲ မဟုတ်ဘူး​​။ စု​​ေဆာင်း​​ထား​​တဲ့​​ဥစ္စာ​​ေတွလည်း​​ပါတယ်။ ဆည်း​​ပူး​​ခဲ့​​တဲ့​​ ပညာ​​ေတွလည်း​​ ပါတယ်။ အ​​ေမတို့​​အဘတို့​​ကို တိုက်နဲ့​​ထား​​မယ်။ ကား​​နဲ့​​သွား​​မယ်။ သို့​​​ေသာ် ကံထရိုက်တိုက်ရဲ့​​ ဘိလပ်​​ေြမအချိုး​​ကို​​ေတာ့​​ ဒီအတိုင်း​​ဆက်ထား​​ဦး​​မှာလား​​။ ​​ေမာ်​​ေတာ်ပီကယ်​​ေတွ့​​ရင် လက်က​​ေလး​​လှမ်း​​ထုတ်ြပီး​​ တစံုတရာနဲ့​​ `အို​​ေကဆရာ။

    သိုင်း​​ကျူး​​ဆရာ´ လုပ်ဦး​​မှာလား​​။ ဒံုရင်း​​အ​​ေရာက်ကို တို့​​ခရီး​​​ေပါက်ရမည် လို့​​ ဦး​​တည်ြကမလား​​။ ဘယ်သူ့​​ကိုမှလည်း​​ မပုတ်ခတ်လိုပါဘူး​​။ ဘယ်သူ့​​ဆီမှလည်း​​ မတိုင်တည်ချင်ပါဘူး​​။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ လူတိုင်း​​လူတိုင်း​​​ေတာ့​​ စဉ်း​​စဉ်း​​စား​​စား​​ ​​ေတွ့​​​ေစ့​​ချင်ပါတယ်။ အနည်း​​ဆံုး​​​ေတာ့​​ ဒီစာကို ဖတ်မိတဲ့​​သူ​​ေတွအတွက်​​ေပါ့​​။ သူများ​​​ေတွ လှတာြမင်ရ​​ေလ။ ငါ့​​ရုပ်ြကီး​​ငါ ​​ေသာက်ြမင်ကပ်​​ေလ ဆိုတာလိုပဲ တိုး​​တက်တဲ့​​ ​​ေခတ်မီတဲ့​​ သူများ​​ရပ်ရွာ​​ေတွ ​​ေရာက်တိုင်း​​ ကိုယ့​်​ဆီမှာလည်း​​ ဒီလိုြဖစ်ချင်လိုက်တာဆိုတဲ့​​ စိတ်က​​ေပါ်လာတာပဲ။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ ​​ေပါင်က​​ေသး​​​ေြကာင်း​​ြကီး​​ ​​ေရမ​​ေဆး​​ပဲ သနပ်ခါး​​​ေလး​​လိမ်း​​မှ ​​ေဘး​​ကလူ​​ေတွ ြကည်ြဖူနိုင်မယ် လုပ်လို့​​ မရနိုင်ပါဘူး​​။

    အ​​ေဖလာ​​ေဆး​​​ေပး​​နိုး​​ အ​​ေမလာ​​ေဆး​​​ေပး​​နိုး​​ ​​ေစာင့​်​​ေနလည်း​​ အလကား​​ပဲ။ သူတို့​​လည်း​​ သူ့​​အလုပ်နဲ့​​သူ။ စည်း​​ကမ်း​​တစ်စက်မှ မရှိပဲနဲ့​​များ​​ ရန်ကုန်ြမို့​​ြကီး​​ကို ​​ေဝဇယန္တာ နန်း​​ဘံုတည်ရင် တီဗီရိုက်ြပီး​​တာနဲ့​​ ြပိုကျလိမ့​်​မယ်မှတ်။ (ကိစ္စမရှိပါဘူး​​။ သတင်း​​ထဲထည့​်​ြပီး​​ရင် သူ့​​ဘာသူ ပက်လက်ပဲ လန်လန်။ ကိုယ်​​ေနတာမှ မဟုတ်ပဲ)

     ကိုယ့​်​ရဲ့​​ ြဖုတ်​​ေချး​​​ေလာက် ဦး​​​ေဏှာက်က​​ေလး​​နဲ့​​ ​​ေဘး​​က​​ေန အာ​​ေချာင်ရံုပဲ တတ်နီုင်ပါတယ်။ တကယ့​်​တကယ် တိုင်း​​ြပည်ကို ဦး​​​ေဆာင်ထုဆစ်သူြကီး​​များ​​လက်ထဲမှာမှ တိုင်း​​ြပည်ြကီး​​ရဲ့​​ အဆင်း​​အသွင် ဂုဏ်အင်လက္ခဏာ​​ေတွ ပီြပင်လာမှာ​​ေပါ့​​။ စကင်္ာပူနိုင်ငံြကီး​​ဟာ လီကွမ်ယုြကီး​​ရဲ့​​ လက်ရာလို့​​ ဘယ်သူမှ မြငင်း​​နိုင်ပါဘူး​​။ ြမန်မာနိုင်ငံဟာ​​ေရာ ဘယ်သူ့​​လက်ရာ​​ေြကာင့​်​လို့​​ ​​ေြပာစရာမလိုတာကို အချင်း​​ချင်း​​ လက်ညှိုး​​​ေတွ လှည့​်​ထိုး​​​ေနမယ့​်​အစား​​ ြပုြပင်ဖို့​​ ြကိုး​​စား​​ြကည့​်​ြကပါစို့​​လား​​ဗျာ။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.