• `​​ေအဘီစီဒီ မတပ်ပဲနဲ့​​ အရပ်ထဲကိုဝင်´

    `ကိုဘီ​​ေအ အုပ်​​ေပါင်း​​​ေပါင်း​​လို့​​ တုတ်တစ်​​ေချာင်း​​နဲ့​​ လမ်း​​ကို​​ေလျှာက်တယ်။´ဆိုတဲ့​​ မြကည်​​ေအာင်တို့​​​ေခတ်ကလို မဟုတ်​​ေတာ့​​ပဲ ​​ေအဘီစီဒီ တစ်ခုခု တပ်တပ်ြပီး​​မှ အရပ်ထဲကို ဝင်ဝင်လာတဲ့​​သူ​​ေတွ ​​ေတွ့​​ရတဲ့​​အခါ `တမျိုး​​ြကီး​​ပါလား​​ အရပ်ကတို့​​ရဲ့​​´လို့​​ ​​ေတွး​​မိတာ ြကာပါြပီ။ အရပ်ဘက်ကလူ​​ေတွက​​ေတာ့​​ ကျွန်​​ေတာ် စာလံုး​​​ေပါင်း​​သတ်ပံုမမှား​​မှန်း​​ သိြကပါလိမ့​်​မယ်။

    `ဪ .. မင်း​​က ဒီလိုလား​​။ သွား​​ သွား​​ သွား​​။ တို့​​အနား​​မလာနဲ့​​ ​​ေတာ်ရာသွား​​​ေန´ လို့​​ ​​ေြပာချင်တဲ့​​သ​​ေဘာလား​​။ ​​ေြခ​​ေတွလက်​​ေတွထိခိုက်သွား​​တဲ့​​ `ဒီ´ ဆရာ​​ေတွလို ​​ေစာင်မြကည့​်​ရှုတဲ့​​သ​​ေဘာလား​​ ​​ေတာ့​​ ​​ေြပာရခက်ပါတယ်။ တချို့​​ဆို ​​ေစာ​​ေစာစီး​​စီး​​ စိုင်​​ေကာ်သလို ြခံု​​ေပါ်​​ေရာက်သွား​​ြကလို့​​ အ​​ေနြကပ်​​ေနတဲ့​​သူ​​ေတွက `တို့​​လည်း​​ပဲ အား​​ကျပါရဲ့​​ မင်း​​လိုပံုနှယ်´ ဆို အတု​​ေကာက်တပ်ရ​​ေတာ့​​မလိုလည်း​​ ြဖစ်ြကသတဲ့​​။ ဒါ​​ေတွက သတ္တဝါတစ်ခု ကံတစ်ခုနဲ့​​ပဲ ဆိုင်တာ​​ေလ။ သို့​​​ေသာ်ြငား​​လည်း​​ မဆိုင်တဲ့​​အ​​ေပါက် ဂလိုင်နဲ့​​​ေခါက်ဆိုသလို အသိမှား​​ အြမင်မှား​​​ေလး​​​ေတွက အယူမှား​​အစွဲမှား​​ြကီး​​​ေတွ ြဖစ်လာမှာစိုး​​လို့​​ ဒါး​​ခုတ်ရာ လက်ဝင်လျှိုလိုက်ြကပါစို့​​။ ကျန်း​​မာ​​ေရး​​နဲ့​​ ပတ်သက်တဲ့​​ ကိစ္စကိုပဲ ​​ေြပာတာ​​ေနာ်။ ကျန်တာ​​ေတွ သား​​သား​​ နား​​မလည်။

    ကျုပ်တို့​​ကိုက မ​​ေယာင်ရာဆီလူး​​ြပီး​​ တလွဲဆံပင်​​ေကာင်း​​ ​​ေနာက်​​ေစ့​​​ေခါင်း​​​ေပါင်း​​ ​​ေပါင်း​​တတ်တဲ့​​​ေနရာမှာ အိတ်စပတ် မဟုတ်လား​​။

    ခပ်ငယ်ငယ်က​​ေလး​​ဘဝတုန်း​​က လက်မှာဝဲ​​ေတွ ​​ေပါက်ခဲ့​​ဖူး​​ပါတယ်။ သူငယ်ချင်း​​တစ်​​ေယာက်ရဲ့​​အ​​ေမက ​​ေတွ့​​သွား​​​ေတာ့​​ `ဟယ်.. အဲဒါ ဝဲ​​ေတွ´ လို့​​ အလန့​်​တြကား​​​ေအာ်ြပီး​​ ကိုယ့​်​​ေရှ့​​မှာတင် သူ့​​သား​​ကို အရက်ပျံ​​ေတွနဲ့​​ ​​ေရပတ်တိုက်​​ေပး​​ပါတယ်။´ ယား​​ကျိကျိက​​ေန စပ်ဖျဉ်း​​ဖျဉ်း​​ြဖစ်သွား​​တာက​​ေတာ့​​ အရက်ပျံမသလပ်တဲ့​​ ကိုယ်ကိုယ်တိုင်ပါပဲ။ ကိုယ့​်​ထက်စာရင် ကျန်း​​မာ​​ေရး​​ အသိပညာရှိြပီး​​ ကူး​​စက်​​ေရာဂါ​​ေတွကို ကာကွယ်ရ​​ေကာင်း​​မှန်း​​သိလို့​​ ပညာတတ်၊​ အဆင့​်​ြမင့​်​လူတန်း​​စား​​လို့​​ ဆိုနိုင်​​ေပမယ့​်​ သူ့​​အိမ်မှာ ပိုလီယို​​ေရာဂါသည်က​​ေလး​​ရှိ​​ေနြပီး​​ `အဲဒါ ဟိုဆရာဝန် ​​ေဆး​​ထိုး​​မှား​​လို့​​ ြဖစ်သွား​​ရတာ​​ေလ´ လို့​​ ရင်ထုမနာ တဖွဖွ​​ေြပာတတ်တာကို က​​ေလး​​ဘဝတုန်း​​က​​ေတာ့​​ `ဟုတ်မှာ​​ေပါ့​​´ လို့​​ ထင်ခဲ့​​မိသား​​။ အခုြပန်​​ေတွး​​မိတဲ့​​အခါ သူ့​​ခမျာ`ြခင်နဲ့​​ဆင်ကို ယရစ်နဲ့​​ ဝလံုး​​က​​ေလး​​ပဲ ကွာတာပါ´ လို့​​ မှတ်​​ေနပံုပါပဲ။`သူများ​​အတင်း​​​ေတွ ငယ်ကျိုး​​ငယ်နာ​​ေဖာ်ြပီး​​ တုပ်လိုက်ြပန်ပဟ´ လို့​​​ေတာ့​​ မ​​ေတွး​​​ေစချင်ပါဘူး​​။

    အဲဒီအမူအကျင့​်​​ေတွက အခုအခါ သူသူကိုယ်ကိုယ် ဆရာဝန်ဆရာမ ​​ေဆး​​​ေလာကသား​​​ေတွထဲမှာပါ ​​ေတွ့​​လာရတဲ့​​အခါ အြပင်လူ​​ေတွက သည့​်​ထက်ဆိုး​​မှာစိုး​​လို့​​ အ​​ေတွး​​စက​​ေလး​​​ေတွ​​ေဖာ်​​ေပး​​လိုက်မယ်။ ဆက်​​ေဆွး​​​ေနွး​​​ေတွး​​​ေတာြကည့​်​ရင် မ​​ေကာင်း​​ဘူး​​လား​​။

    ကူး​​စက်​​ေရာဂါဆိုတာ သီး​​ြခား​​ဆက်ဆံ ကုသမှု​​ေပး​​ရတာ မှန်​​ေပမယ့​်​ ခွဲြခား​​ဆက်ဆံ တိမ်း​​​ေရှာင်တာက​​ေတာ့​​ ဆရာဝန်​​ေတွအတွက်ဆို တာဝန်ဝတ္တရား​​ပျက်ကွက်မှုတစ်ခုပါပဲ။ ​​ေဝဒနာသည်ဆီက​​ေန ကိုယ့​်​ကို မကူး​​စက်​​ေအာင်၊​ တြခား​​သူ​​ေတွကို မကူး​​စက်​​ေအာင် သတိြပု​​ေဆာင်ရွက်ရတာက​​ေတာ့​​ မ​​ေမ့​​မ​​ေလျာ့​​ မ​​ေပါ့​​မဆ သတိထား​​ရမှာ​​ေပါ့​​။ သို့​​​ေသာ်လည်း​​ ​​ေဝဒနာရှင်အ​​ေရှ့​​မှာ တည်ြကား​​ြကမ်း​​ြကုတ် စက်ဆုပ်အံဩ​​ေတွ သိသာ​​ေစြပီး​​ `သူ့​​ကိုဟိုး​​ဘက်​​ေထာင့​်​က အိမ်သာနား​​ကို​​ေရွှ့​​လိုက်´ လို့​​ စီမံပံုက​​ေတာ့​​ ဟုတ်​​ေသး​​ပါဘူး​​ ​​ေနာ့​​။ ခက်တာက အဲသလိုမှ မထား​​ြပန်ရင်လည်း​​ အ​​ေဆာင်ထဲမှာ ထား​​စရာ​​ေနရာကမရှိ။ ဆိုး​​တာက ဆရာဝန်​​ေလး​​​ေတွ​​ေရာ၊​ ​​ေဟာက်ဆာဂျင်​​ေလး​​​ေတွ​​ေရာ၊​ သူနာြပုက​​ေလး​​​ေတွပါ အဲဒီအနား​​ကို​​ေရာက်သွား​​မိရင် အလကား​​​ေနရင်း​​ လူနာကို ညိုညိုညင်ညင်နဲ့​​ မထိချင်သလို မကိုင်ချင်သလို ​​ေထာင်ထဲကထမင်း​​ချက် ပဲဟင်း​​ပံု​​ေပး​​တဲ့​​အမူအရာနဲ့​​ ြပုစု​​ေပး​​ြကတာပါ။ (ကျုပ်က​​ေတာ့​​ ရုပ်ရှင်ထဲမှာပဲ ​​ေတွ့​​ဖူး​​တယ်။ အြပင်မှာ အဲလိုဟုတ်သည် မဟုတ်သည် ပူပူ​​ေနွး​​​ေနွး​​ အိမ်ြပန်လမ်း​​ကလူ​​ေတွ ​​ေမး​​ြကည့​်​ြက​​ေပါ့​​။)

    ​​ေဝဒနာသည်တိုင်း​​ဟာ မိုက်​​ေြကွး​​မိုက်ြပစ်​​ေြကာင့​်​ မဟုတ်ပါဘူး​​။ သို့​​​ေသာ်လည်း​​ တစ်​​ေယာက်​​ေယာက် ​​ေအကိုက်ြပီဆိုရင် ဟုတ်ဟုတ် မဟုတ်ဟုတ် `အ​​ေြခာက်ြကီး​​လား​​။ ဘိန်း​​စား​​လား​​၊​ မ​​ေကာင်း​​တာလုပ်စား​​သလား​​´ ဆိုတဲ့​​ သံသယဟာ ဂီလာနရဟန်း​​များ​​ကို​​ေတာင် ချမ်း​​သာမ​​ေပး​​ပါဘူး​​။ `အရှင်ဘုရား​​ ငယ်ြဖူလား​​´ လို့​​​ေတာ့​​ တိုတိုတုတ်တုတ် ​​ေမး​​ြကတာချည့​်​ပါ။ အြပင်လူ​​ေတွ ​​ေြပာပါနဲ့​​​ေလ။ လင်မယား​​ချင်း​​​ေတာင် ဒီ​​ေရာဂါရှိလာရင် `အဲဒါ ဘယ်သူနဲ့​​ ရခဲ့​​တာလဲ ​​ေြပာ´ ဆို ထသတ်တတ်ြကလို့​​ နှစ်​​ေယာက်စလံုး​​မှာ ရှိ​​ေနမှ အိမ်​​ေထာင်ြမဲတတ်တဲ့​​သ​​ေဘာရှိပါတယ်။ မရှိအတူ ရှိအတူ​​ေပါ့​​ ဟုတ်ဘူး​​လား​​။ ​​ေရာဂါ​​ေြကာင့​်​ လူနာမှာ ခုခံအား​​​ေတွ ကျဆင်း​​ရတာမှန်​​ေပမယ့​်​ ဂုဏ်သိက္ခာ​​ေတွပါ ကျဆင်း​​ရတာက​​ေတာ့​​ အဲဒီဗိုင်း​​ရပ်စ်နဲ့​​ ဘာမှ မဆိုင်ပါဘူး​​။ ​​ေနမ​​ေကာင်း​​​ေနတဲ့​​သူလည်း​​ြဖစ်တယ်။

    ​​ေသ​​ေလာက်တဲ့​​ ​​ေရာဂါမှန်း​​လည်း​​သိတယ်။ ​​ေသမင်း​​ကိုရှာ​​ေဖွရသမျှ အကူအညီ အ​​ေထာက်အပံ့​​ရသမျှ ဆက်​​ေြကး​​​ေပး​​နိုင်မှ သက်ဆိုး​​ရှည်မယ့​်​သ​​ေဘာလည်း​​ ရှိတယ်။ ဒီလိုလူ​​ေတွကို နှိမ့​်​ချခွဲြခား​​ဆက်ဆံတာဟာ ကိုယ့​်​အတွက် အန္တရာယ်ပိုမြကီး​​ဘူး​​လား​​။ ကိုယ်​​ေတာင်ဝဲ​​ေကျာ်ဘဝတုန်း​​က ´ငါ… တယ်…. သူ့​​တို့​​မျက်နှာကို ​​ေဟာဒီလက်ြကီး​​နဲ့​​ ပွတ်ထည့​်​လိုက်ရ မ​​ေကာင်း​​ရှိ​​ေတာ့​​မယ်´ လို့​​ ​​ေတွး​​ခဲ့​​မိ​​ေသး​​တာ။ အဲဒီလူ​​ေတွဆီမှာ `ဘယ်သူ့​​အတွက်ကို ဆင်ြခင်​​ေနစရာလို​​ေသး​​လို့​​လဲ။´ လို့​​ အ​​ေတွး​​ဝင်သွား​​ရင် မခက်ပါလား​​။

    `သတိမထား​​လို့​​​ေတာ့​​ ဘယ်ြဖစ်မှာလဲ ဆရာရယ်။ ဒီလခက​​ေလး​​နဲ့​​ ​​ေရာဂါရသွား​​ရင် ကိုယ့​်​ဘာသာကိုယ်​​ေတာင် ​​ေဆး​​မကုနိုင်ဘူး​​။´ လို့​​ ြပန်အ​​ေြပာခံရတာ အခါခါ ြကား​​ဖူး​​ပါတယ်။ အဲသလိုပဲ ​​ေတွး​​ချင်လည်း​​ ​​ေတွး​​လိုက်​​ေပါ့​​။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ ​​ေရာဂါမရ​​ေအာင် သတိထား​​ကာကွယ်​​ေနတဲ့​​ နည်း​​လမ်း​​က​​ေတာ့​​ မှား​​​ေန​​ေသး​​တာပဲ။ ​​ေရာဂါရှိမှန်း​​သိြပီး​​သား​​လူ​​ေတွကို ကျင်း​​ရှိ​​ေကွ့​​​ေရှာင် တုန်း​​ြမင့​်​ခုန်​​ေရှာင် လုပ်နိုင်​​ေပမယ့​်​ အလတ်ြကီး​​​ေတွကျ​​ေတာ့​​ ဖလန်း​​ဖလန်း​​ကိုထလို့​​။ အဲဒီထင်ရက်စရာ မရှိဘူး​​​ေတွ​​ေြကာင့​်​ ဒုက္ခ​​ေရာက်ကုန်ြကတာပါ။ တကယ့​်​တကယ်က လူတိုင်း​​ကို ​​ေရာဂါရှိနိုင်တဲ့​​သူအြဖစ် သတိထား​​ ဆက်ဆံြကရမှာ ြဖစ်ပါတယ်။ အထူး​​သြဖင့​်​​ေတာ့​​ ကိုယ်လိုသူများ​​အသား​​ကို ​​ေသွး​​စိမ်း​​ရှင်ရှင်ထွက်​​ေအာင် လှီး​​ရြဖတ်ရတဲ့​​ ခွဲစိတ်ခန်း​​က ဆရာဝန်ဆရာမများ​​ပါပဲ။ ခွဲခန်း​​ထဲမှာ အဲဒီလူနာ​​ေတွကို ခွဲစိတ်ဖို့​​ ပစ္စည်း​​ကိရိယာ​​ေတွကို သီး​​သန့​်​ခွဲထုတ်လိုက်တဲ့​​အခါ အ​​ေဆာင်ထဲက​​ေန ခွဲလူနာ​​ေတွကို ​​ေအဘီစီဒီ မတပ်ပဲနဲ့​​ ခွဲခန်း​​ထဲကို မသွင်း​​ဖို့​​ စီမံလိုက်ပါသတဲ့​​။

    `အြပင်​​ေဆး​​ခန်း​​ြကီး​​​ေတွ အား​​လံုး​​မှာ၊​ နိုင်ငံြခား​​မှာလည်း​​ အဲသလိုပဲ လုပ်​​ေနြကတာ မဟုတ်ဘူး​​လား​​။ ခွဲခန်း​​ထဲက က​​ေလး​​​ေတွက မိုး​​လင်း​​မိုး​​ချုပ် ​​ေသွး​​​ေတွသံ​​ေတွ ကိုင်တွယ်ြပီး​​ အလုပ်လုပ်​​ေနရတာ။ ဘာမှန်း​​မသိ ညာမှန်း​​မသိနဲ့​​ ကူး​​ကုန်မှြဖင့​်​..´ လို့​​ဆို​​ေတာ့​​ ဟုတ်သလိုလိုပါပဲ။ ြပဿနာက အဲဒါ​​ေတွစစ်တာ အလကား​​မှ မရပဲနဲ့​​။ ​​ေဆး​​ဖိုး​​​ေတာင် အနိုင်နိုင်လူနာ​​ေတွဆို ဘယ့​်​နှယ်လုပ်မတုန်း​​။ `ဒါဆိုလည်း​​ မစစ်ပဲနဲ့​​ ဟိုအထုပ်ထဲက ပစ္စည်း​​​ေတွနဲ့​​ပဲ သံုး​​လိုက်´ ဆိုရင်​​ေကာ တရား​​ပါ့​​မလား​​။ ဒီ့​​ထက်ပိုဆိုး​​တာက​​ေတာ့​​ ပိုး​​ရှိတဲ့​​သူ​​ေတွ ခွဲခန်း​​ဝင်ရင် `ထင်ချင်သလိုထင် တို့​​​ေတာ့​​ မဝင်နိုင်ဘူး​​။´ လို့​​ ​​ေြပာင်​​ေြပာင်တင်း​​တင်း​​ ​​ေရှာင်တဲ့​​သူ​​ေတွနဲ့​​၊​ `ဒီ​​ေဆး​​ခန်း​​မှာ ဒီ​​ေဝဒနာရှင်​​ေတွ လာခွဲ​​ေနရင် အြပင်လူ​​ေတွက ​​ေြကာက်လို့​​ ဘယ်လာပါ့​​မလဲ´ ဆိုြပီး​​ `​​ေလး​​လံုး​​​ေတွ့​​က ​​ေဆး​​ရံုြကွ´ဆိုတဲ့​​ အြပင်​​ေဆး​​ခန်း​​ြကီး​​များ​​ရဲ့​​ မူဝါဒ​​ေတွကို မရှိဘူး​​လို့​​များ​​ ထင်ပါသလား​​။ (ပိုက်ဆံ​​ေတွ နင့​်​​ေန​​ေအာင် ​​ေပး​​နိုင်ရင်​​ေတာ့​​ သူတို့​​ပဲ တိုး​​တိုး​​သား​​လုပ်ြပီး​​ လက်ခံြကတယ်။)

    ပိုး​​​ေတွ့​​လူနာ​​ေတွကို ခွဲခန်း​​ကို ြကိုတင်အ​​ေြကာင်း​​ြကား​​ြပီး​​ သီး​​သန့​်​ြပင်ဆင်မှု​​ေတွလုပ်ရတာ မှန်​​ေပမယ့​်​ အဲဒီလို ြပင်ဆင်နိုင်ဖို့​​ရာ လူတိုင်း​​ကို မြဖစ်မ​​ေန ​​ေသွး​​စစ်ြပီး​​မှ ခွဲခန်း​​ဝင်ခိုင်း​​တာက​​ေတာ့​​ မှား​​ပါတယ်။ ပိုက်ဆံ​​ေြကာင့​်​ချည်း​​ သက်သက် မဟုတ်ပါဘူး​​။ ​​ေဝဒနာရှင်ရဲ့​​ဆန္ဒဆိုတာလည်း​​ ထည့​်​စဉ်း​​စား​​ရဦး​​မှာ​​ေပါ့​​။ ​​ေသွး​​မစစ်မီ ​​ေသွး​​စစ်ြပီး​​ အြကံ​​ေပး​​​ေဆွး​​​ေနွး​​ြခင်း​​ရှိရတယ် ဆိုတာကျ​​ေတာ့​​ အလုပ်ရှုပ်မခံနိုင်ပဲနဲ့​​။ `ရပ်ကွက်ထဲမှာ သည်လိုပဲ ရှိတယ်` ဆိုတဲ့​​ နိုင်ငံြခား​​ြပန် ဩဝါဒများ​​ကို​​ေတာ့​​ ဉာဏ်မမီပါဘူး​​။ ကိုယ်ခန္ဒာမှာ တစ်​​ေရွး​​သား​​မှ ​​ေလျှာ့​​သွား​​တာ ပိုလာတာ မရှိ​​ေပမယ့​်​ မသိြခင်း​​နဲ့​​ သိြခင်း​​အြကား​​က စိတ်ဖိစီး​​မှုက တနင့​်​တပိုး​​ရှိပါတယ်။ ပတ်ဝန်း​​ကျင်ရိုက်ခတ်မှုလည်း​​ ရှိတာမို့​​ ဒီစစ်​​ေဆး​​မှု​​ေတွကို ကာယကံရှင်ဆန္ဒ မပါပဲ မြပုသင့​်​ပါဘူး​​။ သို့​​​ေသာ်လည်း​​ ခွဲ​​ေနတုန်း​​ ကိုယ့​်​လက်ကို အပ်စူး​​ြကည့​်​ပါလား​​။ `အခုချက်ချင်း​​ ​​ေသွး​​​ေဖာက်ပို့​​လိုက်´ လို့​​ ​​ေြပာမယ့​်​သူချည့​်​ပဲ။ လူနာ​​ေတာင် သိလိုက်ရမှာ မဟုတ်ဘူး​​။ ဒါလည်း​​ `ကျုပ်ြဖစ်သွား​​ရင် ညီး​​လာကု​​ေပး​​မှာလား​​´ တစ်ခွန်း​​တည်း​​နဲ့​​တင် ခွင့​်​လွှတ်​​ေနရတာပါပဲ။

    `စကင်္ာပူ မ​​ေလး​​ရှား​​မှာ အလုပ်သွား​​လုပ်ချင် အဲဒါ​​ေတွစင်ဖို့​​လိုတယ်´ ဆိုတာကလည်း​​ တမျိုး​​ြကီး​​ထဲမှာ ပါပါတယ်။ သူတို့​​ဆီ​​ေရာက်မှ ပိုး​​​ေတွ့​​လာတာ​​ေတွကျ​​ေတာ့​​ ြပန်မလွှတ်ပဲ ထား​​လို့​​လား​​။ အလုပ်လိုချင်လို့​​ မြဖစ်မ​​ေန သ​​ေဘာတူ စစ်​​ေဆး​​လိုက်ရတာကို မလှုပ်စိတ်တူ ြကည်ြဖူတယ်လို့​​ ယူဆြကမှာလား​​။ အလုပ်လုပ်​​ေနရင်း​​ ပိုး​​​ေတွ့​​ရင် အနား​​​ေပး​​တယ်ဆိုတာက​​ေတာ့​​ သူတို့​​ဆီမှာ​​ေတာင် တရား​​စွဲလို့​​ ​​ေကာင်း​​တုန်း​​ရှိပါ​​ေသး​​တယ်။ လူကုန်ကူး​​တယ်ဆိုတဲ့​​ ကိစ္စ​​ေတွမှာက​​ေတာ့​​ ဘာ​​ေြပာ​​ေကာင်း​​မလဲ။ သူတို့​​ပဲ ​​ေရာဂါမရမချင်း​​ ခိုင်း​​စား​​ြပီး​​ ​​ေရာဂါလည်း​​ရ​​ေရာ `နင့​်​အိမ်နင်ြပန်ကု​​ေချ´ လို့​​ ရိုက်​​ေမာင်း​​ပုတ်​​ေမာင်း​​ မလုပ်ရံုတမယ် ြပန်လွှတ်ြကသတဲ့​​။ စုစု​​ေဆာင်း​​​ေဆာင်း​​ကလည်း​​ မရှိ၊​ မ​​ေသခင် ​​ေန​​ေရး​​စား​​​ေရး​​ ကုသ​​ေရး​​​ေတွအတွက် ​​ေငွကလည်း​​ ​​ေသာက်​​ေသာက်လဲကုန်ဦး​​မှာဆို​​ေတာ့​​ သူတို့​​လည်း​​ တတ်သည့​်​ပညာ မ​​ေနသာနဲ့​​ပဲ ဆက်အသက်​​ေမွး​​ြကရတာ​​ေပါ့​​။ ဒီဘက်က​​ေမာင်ြကီး​​တို့​​ကလည်း​​ နိုင်ငံြခား​​ြပန် အစင်က​​ေလး​​ အလန်း​​က​​ေလး​​ဆို လွှတ်​​ေြကွတတ်ပါဘိသနဲ့​​။

    အဲဒီမှာကျ​​ေတာ့​​ သူများ​​ကိုယံုလွန်း​​လို့​​ ဘာအကာအကွယ်မှ မယူပဲနဲ့​​ အလုပ်ထဲကျမှ ပဲများ​​​ေနတာ​​ေတာ့​​ ဘယ်​​ေကာင်း​​ပါ့​​မလဲ ဦး​​​ေလး​​ရယ်။
    ​​ေလာက်ကိုင်မှာတုန်း​​က​​ေတာ့​​ ပြခုပ်သည်​​ေတွအား​​လံုး​​ကို ကိုး​​ကန့​်​ဘက်က ​​ေြခာက်လတစ်ခါ အလကား​​ ​​ေဆး​​စစ်​​ေပး​​တယ်။ ဒါ​​ေတာင်မှ က​​ေလး​​မ​​ေလး​​​ေတွက သူတို့​​စစ်မှ​​ေတွ့​​ရင် အထုပ်ြပင်ရမှာစိုး​​လို့​​ ​​ေဆး​​စစ်ချိန် စ​​ေတး​​​ေရှာင်လို့​​ရ​​ေအာင် ြကိုြကိုတင်ငတ် ​​ေဆး​​ခန်း​​မှာ အရင်လာစစ်ြကတယ်။ ရာဇာဓိရာဇ်ြကီး​​​ေတာင် ဇာတာ​​ေတာ် မသန့​်​တဲ့​​အခါ ယာယီတဲနန်း​​ ​​ေြပာင်း​​စံရ​​ေသး​​တာပဲ။ မီး​​အိမ်ြပန်တာ ဘာြကာတာလိုက်လို့​​။ ​​ေဖာက်သည်ပျက်လှ ခဏ​​ေပါ့​​။

    ထား​​ပါ​​ေလ။ သူတို့​​အလုပ်က ​​ေရာဂါကူး​​တတ်တဲ့​​သ​​ေဘာရှိလို့​​ စစ်ရတာ။ စီး​​တီး​​အက်ဖ်အမ်မှာ ရန်ကုန်ပူရံ မ​​ေနာရမ္မံရွတ်ဖို့​​ အဲဒါ​​ေတွ စစ်ခိုင်း​​မယ်ဆိုရင်​​ေကာ ဘယ်လိုသ​​ေဘာရသလဲ။ ဥပမာ​​ေြပာတာပါ။ အဲဒီပိုး​​​ေတွက `​​ေလလှိုင်း​​ြကား​​က ခွန်း​​ဆင့​်​ပါရဲ့​​ အ​​ေဆွ´ လုပ်တတ်လို့​​လား​​။ အခုဟာက အဲဒီပိုး​​​ေတွရှိရင်ပဲ ဗီဇာ​​ေတာင် မ​​ေပး​​​ေတာ့​​ဘူး​​လိုလို။ ဇီဇာ​​ေြကာင်တတ်ပံုများ​​ ​​ေြပာပါတယ်။ ​​ေနာက်ကျ​​ေတာ့​​ သူတို့​​ဆီမှာ ​​ေရာဂါသည်​​ေတွ အဖတ်တင်​​ေနမှာစိုး​​လို့​​ သူ့​​နိုင်ငံသား​​​ေတွအတွက် သူ့​​ဘာသာကာကွယ်တာ ထင်ပါရဲ့​​။ ငါ .. တယ် .. မျက်နှာ လက်ြကီး​​ နဲ့​​ ပွတ်ထည့​်​လိုက်ရ မ​​ေကာင်း​​ရှိ​​ေတာ့​​မယ်။

    ​​ေနာက်ထပ်​​ေြပာချင်တာတစ်ခုက​​ေတာ့​​ ပိုး​​​ေတွ့​​တယ်ဆိုတာရယ် ​​ေရာဂါရှိတယ်ဆိုတာရယ်က အတူတူ ြဖစ်ချင်မှ ြဖစ်တာပါ။ တချို့​​​ေရာဂါ​​ေတွဆို ပိုး​​​ေတွ့​​တိုင်း​​ ကူး​​စက်နိုင်တာ​​ေတာင် မဟုတ်ဘူး​​။ သူ့​​ကိုယ်ထဲကို အဲဒီပိုး​​က​​ေလး​​ ​​ေရာက်ဖူး​​တယ်ဆိုတာကိုပဲ ​​ေြပာနိုင်တယ်။ ဘယ်​​ေတာ့​​မှ ရှိလာမယ်မှန်း​​ မသိတဲ့​​ ​​ေရာဂါအတွက် အခုကတည်း​​က အလုပ်မခန့​်​ဘူး​​ဆိုတာက​​ေတာ့​​ `ကိုကိုရယ် စဉ်း​​စား​​စမ်း​​ပါရှင်´ လို့​​ ​​ေြပာရမှာ​​ေပါ့​​။ ကျန်း​​မာ​​ေရး​​အသိပညာ​​ေပး​​တာ​​ေတာင် ကာကွယ်လိုတဲ့​​​ေစတနာထက် ​​ေြခာက်လှန့​်​ြပီး​​ ​​ေဆး​​​ေြကာ်ြငာတဲ့​​ ​​ေစတနာကဲသွား​​ရင် မ​​ေကာင်း​​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ဘီပိုး​​​ေတွ့​​တာနဲ့​​ `ကျွန်​​ေတာ် အသည်း​​ကင်ဆာြဖစ်​​ေတာ့​​မှာ​​ေပါ့​​​ေနာ်။ ဘယ်​​ေလာက်ခံနိုင်ဦး​​မလဲ ဆရာ´ လို့​​ မုန်း​​ပါတယ်​​ေမာင့​်​ကို ထဲက ဝင်း​​ဦး​​လို လာ​​ေမး​​တဲ့​​လူနာ​​ေတွ ​​ေတာ်​​ေတာ်များ​​ပါတယ်။ ခု​​ေတာ့​​ ကို​​ေသာ်တာဆီ မှန်​​ေခါင်း​​မှာစရာမလို​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ​​ေဒါက်တာဦး​​​ေကျာ်သူ ဖုန်း​​နံပါတ်က​​ေလး​​ မှတ်ထား​​လိုက်ရင် ရြပီ။ တို့​​က​​ေတာ့​​ ပဲြပုတ်သည် ​​ေဒါ်စန်း​​ြကီး​​လို ထီး​​မရှိလည်း​​ ခ​​ေမာက်က​​ေလး​​​ေဆာင်း​​ြပီး​​ လိုက်ဖွမှာ။ ​​ေဖ့​​စ်ဘုတ်​​ေပါ်မှာ။

    ကဲ.. လာြပန်ြပီ။ ​​ေနာက်တမျိုး​​။ `လျှို့​​ဝှက်အပ်သည်များ​​ကို..´ ဆိုတဲ့​​ ကျင့​်​ဝတ်။ ​​ေဝဒနာရှင်က `ဘယ်သူ့​​မှ မ​​ေြပာပါနဲ့​​​ေနာ်´ လို့​​ စကား​​ပိတ်ထား​​ရင် သူ့​​ဘာသူ ရွာ​​ေဆာ်​​ေမာင်း​​ထုလုပ်ကာမှ လုပ်​​ေရာ ဆရာဝန်ဆီက​​ေတာ့​​ ​​ေသ​​ေတာင်မ​​ေြပာြပဘူး​​။ သတ်ရင်သတ် ြဖစ်​​ေနရမှာပါတဲ့​​။ တရား​​ရံုး​​က မျက်ကွယ်ထွက်ဆိုဖို့​​ မဆင့​်​မချင်း​​။ ခု​​ေတာ့​​ ဘယ်သူမှ ရိုက်စစ်စရာမလိုပါဘူး​​။ အ​​ေြဖထွက်လာရင် ချတ်​​ေပါ်မှာ မင်နီြကီး​​နဲ့​​ ြပူး​​​ေန​​ေအာင် ​​ေရး​​ထား​​တာ မြမင်ချင်မှ အဆံုး​​။ တစ်​​ေဆာင်လံုး​​ `အဲဒီလူနာ ဘာ​​ေရာဂါဆိုတာ မသိတဲ့​​သူရှိပါ​​ေသး​​လား​​ ခင်ဗျာ´ လို့​​ လိုက်​​ေမး​​ြကည့​်​။ ရှိမှာကို မဟုတ်ဘူး​​။ ဒါ​​ေြကာင့​်​မို့​​ အရပ်သံုး​​စကား​​ ​​ေအကိုက်တယ်တို့​​ ​​ေလး​​လံုး​​ြငိတယ်တို့​​​ေတာင် မသံုး​​ပါဘူး​​။ အချင်း​​ချင်း​​ နား​​လည်​​ေအာင် R+ လို့​​ ​​ေြပာချင်​​ေြပာ၊​ Retro လို့​​ ​​ေြပာချင်​​ေြပာတယ်။ တို့​​က​​ေတာ့​​ ြမန်မာဆန်ဆန် ရီရီချိုလို့​​ပဲ​​ေခါ်တယ်။ နံမယ်တူရှိရင် ချိုး​​ချိုး​​နီ ​​ေသွး​​ပုချိ။

    `ဒါြဖင့​်​ရင် အဲဒီလူနာကို ​​ေနာင်ကျ​​ေတာ့​​ ​​ေဆး​​ကုမယ့​်​ဆရာဝန်​​ေတွက​​ေရာ သိခွင့​်​မရှိဘူး​​လား​​။´ ဆိုတာလာြပန်​​ေရာ။ အြပင်လူကိုသာ မသိ​​ေစရတာ ဆရာဝန်ဆရာမ အချင်း​​ချင်း​​ကို​​ေတာ့​​ အသိ​​ေပး​​ထား​​ရမတဲ့​​။ ခက်ပဲ ခက်ရချည်​​ေသး​​။ လျှို့​​ဝှက်ချက်လည်း​​ဆို​​ေသး​​။ အဲဒါက​​ေတာ့​​ လူနာကိုယ်တိုင်ကို ​​ေနာက်​​ေနာင် ​​ေဆး​​ကုသမှုခံယူတဲ့​​အခါ အခုလိုပဲ `ဘယ်သူ့​​မှ မ​​ေြပာပါနဲ့​​​ေနာ်´ ဆိုြပီး​​ ကိုယ်တိုင်ဖွင့​်​​ေြပာဖို့​​ မှာထား​​ရပါတယ်။ ​​ေဆး​​မှတ်တမ်း​​စာအုပ်မှာ ဆရာဝန်အချင်း​​ချင်း​​ သိတဲ့​​ စကား​​လံုး​​နဲ့​​ မှတ်သား​​​ေပး​​ထား​​ရပါတယ်။ ြပဿနာတစ်ခုက ​​ေသွး​​လှူရှင်​​ေတွကို ​​ေသွး​​စစ်ရင်း​​ ပိုး​​​ေတွ့​​တဲ့​​အခါ နှစ်သိမ့​်​​ေဆွး​​​ေနွး​​ဖို့​​လိုအပ်တာ၊​ လျှို့​​ဝှက်ထား​​ဖို့​​လိုအပ်တာမို့​​ ​​ေရာဂါ​​ေဗဒဆရာဝန်မရှိတဲ့​​​ေဆး​​ရံု​​ေတွမှာ ဓါတ်ခွဲကျွမ်း​​ကျင်သူက ကာယကံရှင်ကို​​ေတာင် အသိမ​​ေပး​​​ေတာ့​​ပဲ ​​ေသွး​​ချင်း​​ဓါတ်မတဲ့​​လို့​​လို့​​ ဝါး​​တား​​တား​​​ေြပာြပီး​​ ြငင်း​​လွှတ်လိုက်ြကပါတယ်။

    ကိုယ့​်​ကိုယ်ကို ပိုး​​ရှိမှန်း​​မသိတဲ့​​ ​​ေစတနာရှင်ြကီး​​ဟာ ​​ေဆး​​ရံုက ​​ေသွး​​လိုတယ်ဆိုတိုင်း​​ လက်​​ေမာင်း​​ြကီး​​ လာလာထိုး​​​ေပး​​လို့​​ ဒိုနာရီဂျက်​​ေတွများ​​ရင် လူနာရှင်ဘက်က တစ်မျိုး​​ြမင်ြပန်တာ မဆန်း​​ပါဘူး​​။ ပါး​​စပ်က ထုတ်မ​​ေြပာရင်ြပီး​​​ေရာ။ သူ့​​ဘာသာ တစ်နည်း​​နည်း​​နဲ့​​ သိ​​ေအာင်လုပ်​​ေပး​​လိုက် ဆိုတာကျ​​ေနတာပဲ။ ​​ေစာ​​ေစာက​​ေြပာတဲ့​​ `လျှို့​​ဝှက်အပ်သည့​်​ အတွင်း​​​ေရး​​ကိစ္စအဝဝတို့​​ကို..` ဆိုတဲ့​​​ေနာက်မှာ `ဖွင့​်​ဆိုအပ်သည်တို့​​မှ လွဲ၍´ ဆိုတဲ့​​ စကား​​​ေလး​​ ကယ်​​ေပလို့​​။ တတ်လည်း​​တတ်နိုင်ြကပါ​​ေပတယ်​​ေနာ်။

    ဒါထက် စကား​​မစပ် ဆရာ​​ေလး​​တို့​​ ဆရာမ​​ေလး​​တို့​​​ေရ။ ချစ်ကိုြကီး​​​ေြပာ​​ေနတဲ့​​ စကား​​လံုး​​က​​ေလး​​​ေတွကို မြကား​​ဖူး​​​ေသး​​သလို အသစ်အဆန်း​​ြကီး​​​ေတာ့​​ မှတ်မ​​ေနြကနဲ့​​ဦး​​ဗျား​​။ ဘွဲ့​​ယူတုန်း​​က ​​ေခါင်း​​​ေပါ်​​ေဆာင်း​​ထား​​တဲ့​​ တွဲ​​ေလာင်း​​မည်း​​မည်း​​ြကီး​​ကို ဟိုဘက်ဒီဘက် မ​​ေြပာင်း​​ခင် ဘလား​​ဘလား​​ ဘလား​​ဘလား​​လုပ်ခဲ့​​ြကတဲ့​​ ကျမ်း​​သစ္စာထဲမှာ ပါတာ​​ေတွ​​ေပါ့​​ကွယ်။ ဟစ်ပိုပို​​ေတး​​မပ်စ်အုပ်သ် လို့​​​ေြပာဦး​​မလား​​။ ဆရာဝန်​​ေတွဆိုရတဲ့​​ ဟစ်​​ေဟာ့​​ပ်လို့​​ မှတ်ထား​​မလား​​မသိ။ အဲဒါြကီး​​ရဲ့​​အဆံုး​​မှာ ပါတာက​​ေတာ့​​ `ကျွန်ုပ်တို့​​သည် ဤကတိသစ္စာကို လိုက်နာ​​ေစာင့​်​ထိန်း​​ပါက ​​ေကာင်း​​ကျိုး​​ချမ်း​​သာအြဖာြဖာနှင့​်​ ြပည့​်​စံုပါ​​ေစသား​​။´ လို့​​ပါတယ်။ အဲဒါနဲ့​​ ဆက်စပ်ြပီး​​​ေြပာချင်တာက​​ေတာ့​​ ဟိုတခါ ဖန်ရည်ကျိုဆရာဝန် ​​ေရး​​ခဲ့​​တုန်း​​က ကူး​​စက်​​ေဆး​​ရံုက ဆရာ​​ေလး​​က သူ့​​​ေဆး​​ရံုမှာ ​​ေဝဒနာသည်​​ေတွကို မရွံမရှာ မညည်း​​မညူ ကိုင်တွယ်ကုသ​​ေပး​​​ေနြကတဲ့​​ ဆရာဝန် ဆရာမ ကျန်း​​မာ​​ေရး​​လုပ်သား​​က​​ေလး​​​ေတွခမျာ ဘာအကျိုး​​အြမတ်မှလည်း​​ မရပဲနဲ့​​ အနစ်နာခံြပီး​​ ကျား​​ရဲရာ ြကမ္မာမယိုး​​သာ ကုသြပုစု​​ေပး​​​ေနတဲ့​​အ​​ေြကာင်း​​ မှတ်ချက်​​ေပး​​ရင်း​​ အ​​ေတွး​​စက​​ေလး​​ ဆွဲထုတ်သွား​​တယ်။ ​​ေြပာအား​​ရှိလိုက်တာ​​ေလ။ ဂုဏ်ယူစရာြကီး​​။

    ဟစ်ပိုက​​ေရး​​တီး​​စ်ြကီး​​ရဲ့​​ကျမ်း​​သစ္စာကို​​ေစာင့​်​ထိန်း​​ြကတဲ့​​အခါ ​​ေကာင်း​​ကျိုး​​ချမ်း​​သာအြဖာြဖာနဲ့​​ ြပည့​်​ဝလာတယ်ဆိုတာ တကယ်ပါလား​​။ အဲဒါ မ​​ေတာင်း​​ပဲနဲ့​​ ြပည့​်​တဲ့​​ဆု​​ေခါ်တယ်။ နိုင်ငံ​​ေတာ်က အသိအမှတ်ြပုြပီး​​ မုန့​်​ဖိုး​​ပဲဖိုး​​ လစာတိုး​​​ေပး​​မှ မဟုတ်ဘူး​​။ လူနာ​​ေတွက ခိုင်း​​​ေကာင်း​​​ေစ​​ေကာင်း​​ သဒ္ဒါ​​ေြကး​​က​​ေလး​​​ေပး​​သွား​​မှ မဟုတ်ဘူး​​။ နံမည်​​ေရှ့​​မှာ သီရိသုဓမ္မ မဏိ​​ေဇာတဓရ​​ေတွ တပ်​​ေပး​​လိုက်စရာလည်း​​ မလိုဘူး​​။ ကျွန်​​ေတာ့​​မျက်စိထဲ အ​​ေတွး​​ထဲမ​​ေတာ့​​ အဲဒီလူ​​ေတွဟာ အ​​ေရာင်တဝင်း​​ဝင်း​​ထွက်​​ေနတဲ့​​ နတ်သား​​နတ်သမီး​​​ေလး​​များ​​လို ကျက်သ​​ေရရှိလှပါတယ်။ (ထမင်း​​ငတ်​​ေသာ နတ်မိမယ်​​ေလး​​များ​​​ေပါ့​​) ဒါ​​ေတာင် ြမင်ရတာ မဟုတ်ဘူး​​။ ြကား​​ရံုပဲ ြကား​​ရတာ။ အား​​ကျမိပါရဲ့​​။

    တကယ်လို့​​များ​​ အဲဒီ​​ေဆး​​ရံုမှာ ရီရီချိုလူနာ​​ေတွကို ခွဲစိတ်ကုသဖို့​​လိုတဲ့​​အခါ တြခား​​ဘယ်ဆာဂျင်မှ မသွား​​ချင်ရင်လည်း​​ ကျွန်​​ေတာ်သွား​​ပါ့​​မယ်ဗျာ။ (မလိမ့​်​တပါတ်နဲ့​​ ရန်ကုန်ြပန်​​ေတာင်း​​​ေနတာ မဟုတ်​​ေပါင်) လူဆိုတာ ​​ေသတစ်​​ေန့​​ ​​ေမွး​​တစ်​​ေန့​​မဟုတ်လား​​။ အဲဒီ​​ေရာဂါနဲ့​​ ​​ေသဖို့​​ပါလာရင် လကမ္ဘာ​​ေပါ်ထွက်​​ေြပး​​လို့​​လည်း​​ မလွတ်ဘူး​​။ ဘာပဲ​​ေြပာ​​ေြပာ ကိုယ်က ဆရာဝန်ဆို​​ေတာ့​​ ြဖစ်လာရင် ရမယ်ရှာစရာ ယိုး​​မယ်ဖွဲ့​​စရာ ရတာ​​ေပါ့​​။ ဟီး​​ဟီး​​။ လူနာနဲ့​​ဆရာဝန်လည်း​​ပဲ မရှိအတူ ရှိအတူဆို​​ေတာ့​​ မ​​ေကာင်း​​ဘူး​​လား​​။ ကဲ .. ရိုး​​ရာမပျက် သီချင်း​​​ေလး​​နဲ့​​ နှုတ်ဆက်ြကရ​​ေအာင်။

    `မင်း​​နဲ့​​တို့​​ နှစ်​​ေယာက် အ​​ေြကာင်း​​များ​​ ရှင်း​​​ေနြပီ။ ​​ေအာင်သွယ်​​ေတွ မလို​​ေဒါဘီ။ ြကား​​စကား​​များ​​ မယံုနဲ့​​ ​​ေဘး​​ဖယ်ထား​​..။ ခပ်မိုက်မိုက် ချစ်ြကစို့​​..။´

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.