• “​​ေရွှြမိုင်မှာပင် ​​ေန​​ေတာ့​​မည်”

    ​​ေလ​​ေပွ​​ေနှာက်ခိုက် စိုက်စိုက်ပါသွား​​တဲ့​​ သစ်ရွက်​​ေြကွဆိုတာ ​​ေလဟုန်စီး​​လာတဲ့​​ ငှက်က​​ေလး​​​ေတွနဲ့​​​ေတွ့​​ြပီး​​ ​​ေရာ​​ေယာင်​​ေပျာ်ပါး​​လို့​​ရလှ တခဏပါပဲ။ အချိန်တန်​​ေတာ့​​ ကိုယ့​်​​ေနရာကိုယ် ြပန်လဲ​​ေလျာင်း​​ရစမြမဲ မဟုတ်လား​​။ ဆရာခမ်း​​လိတ်ရဲ့​​ သီချင်း​​​ေတွနဲ့​​ချည့​်​ လုပ်စား​​​ေနသလို ြဖစ်​​ေနမှာစိုး​​လို့​​ စာသား​​​ေလး​​​ေတာ့​​ ြပန်မတင်​​ေတာ့​​ပါဘူး​​။ လက်ရှိကိုယ့​်​အြဖစ်နဲ့​​ တိုက်ဆိုင်​​ေနလို့​​ ခံစား​​ြကည့​်​တာပါ။ သူများ​​ရပ်ရွာမှာ နတ်မကလည်း​​ ကျီး​​က​​ေတာ့​​ ​​ေမာခဲ့​​တာအမှန်။

    ငှက်က​​ေလး​​​ေတွ ပျံတာ အား​​ကျ​​ေသာ်ြငား​​ က်ုယ့​်​ဘဝနဲ့​​ကိုယ် အိပ်မက်က နိုး​​ထရြပန်သ​​ေပါ့​​​ေလ။ အိမ်မှာကျန်ခဲ့​​တဲ့​​ ဖတ်သီဖတ်သီ လူနာက​​ေလး​​​ေတွကို ​​ေတွး​​မိ​​ေတာ့​​ အလည်မလွန်မိ​​ေသာ်ြငား​​ “အား​​နာလိုက်တာ အချစ်ရယ်..” ဆို အတင်း​​တွန်း​​ြပီး​​ ြပန်ချင်စိတ်​​ေတွ ​​ေပါက်လာပါြပီ။ ​​ေြပာချင်တာ​​ေတွလည်း​​ ​​ေြပာြကပါ​​ေစကွယ်၊​ လုပ်ချင်တာ​​ေတွလည်း​​ လုပ်ြကပါ​​ေစကွယ်။ ကိုယ့​်​ဘာသာကိုယ် ဘယ်သူမှလုပ်မယ့​်​သူမရှိတဲ့​​ အလုပ်​​ေတွပဲ ြပန်လုပ်​​ေနတာ​​ေကာင်း​​ပါတယ်။ ​​ေမာင်ပိုလည်း​​ ​​ေမာင်ပို့​​​ေနရာမှာပဲ ​​ေနပါ့​​မယ်။ ကျား​​ြကီး​​​ေတွလည်း​​ ​​ေပျာ်ရာမှာသာ ​​ေန​​ေတာ်မူြကပါ။ ​​ေမာင်ြကီး​​တို့​​ နွှဲ​​ေပျာ်ြကတဲ့​​ ပွဲ​​ေတာ်ည​​ေတွဟာ ရင်ခုန်စရာလည်း​​ ​​ေကာင်း​​လှပါ​​ေပရဲ့​​။ ယစ်မူး​​စရာလည်း​​ ​​ေကာင်း​​လှပါ​​ေပရဲ့​​။ “သူ့​​ချည့​်​သာ​​ေလာ” ဆိုရင်​​ေတာ့​​ “ပိုက်ဆံနှင့​်​ပါဘုရား​​” လို့​​ ​​ေြဖရလိမ့​်​မယ်။

    ကပ်​​ေစး​​နည်း​​တဲ့​​သ​​ေဘာနဲ့​​ ​​ေြပာတာမဟုတ်ပါဘူး​​။ ဘာ​​ေတွကို ဘယ်လိုပဲ ​​ေပျာ်ချင်​​ေပျာ်ချင် ကျန်း​​မာ​​ေရး​​က​​ေလး​​ ​​ေကာင်း​​မှ ​​ေပျာ်လို့​​ရမှာ​​ေပါ့​​။ အဲဒီကျန်း​​မာ​​ေရး​​​ေလး​​ ​​ေကာင်း​​​ေနဖို့​​ကလည်း​​ “ပိုက်ဆံနှင့​်​ပါဘုရား​​”ထဲမှာ ပါ​​ေနြပန်​​ေရာ။ အဲဒီကိုယ်နဲ့​​ဆိုင်တဲ့​​ ကျန်း​​မာ​​ေရး​​ကိစ္စ​​ေတွမှာ “ဘရာသာ​​ေရ ​​ေဇပါတယ်။ ​​ေငွသာအရင် မစပါ” ဆိုတာမျိုး​​ ြကား​​ရြမင်ရတဲ့​​အခါ “​​ေတာ်ြပီ။ ​​ေတာ်ြပီ။ နင်တို့​​မျက်နှာ ငါမြကည့​်​ချင်​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ငါ့​​မျက်နှာလည်း​​ ငါမြကည့​်​ချင်​​ေတာ့​​ဘူး​​” ဆို ဖီလင်​​ေတွ အကုန်​​ေအာက်ြပီး​​ ​​ေဂါက်​​ေတာက်​​ေတာက်ြဖစ်လာပါသဗျို။

    တကယ်​​ေတာ့​​ ရန်ကုန်နဲ့​​ အိုး​​စား​​ကွဲြပီး​​ ဧည့​်​သွား​​ဧည့​်​လာြဖစ်​​ေနခဲ့​​တာ ​​ေြခာက်နှစ်​​ေြခာက်မိုး​​​ေလာက် ြကာခဲ့​​မှပဲ။ အဲဒီမတိုင်ခင်ကတည်း​​ကလည်း​​ မဟာ့​​မဟာ ​​ေပါ်လီကလင်း​​နစ်ြကီး​​​ေတွနား​​ ကား​​​ေလာက်ပဲ ြဖတ်​​ေမာင်း​​ဖူး​​တာမို့​​ ထဲထဲဝင်ဝင် သိပ်မသိခဲ့​​ပါဘူး​​။ သူများ​​​ေတွ ဂျာနယ်မှာ​​ေရး​​သ​​ေလာက်၊​ ဖွသ​​ေလာက်က​​ေလး​​တင် အပ်ဒိတ်လုပ်လုပ်​​ေနရတာပါ။ ရန်ကုန်ြမို့​​ြကီး​​ဟာ စကင်္ာပူကို ဘယ်​​ေသာအခါမှ မီ​​ေလမယ် မ​​ေြပာတတ်​​ေပမယ့​်​ မဟာရန်ကုန်က စူပါကလင်း​​နစ်ြကီး​​​ေတွက​​ေတာ့​​ အဲဒီအဆင့​်​အတန်း​​မီ​​ေနတာ အ​​ေတာ်​​ေတာင် ြကာခဲ့​​ြပီ​​ေမာင်။ စက်ပစ္စည်း​​ကိရိယာ နဲ့​​ ပညာရှင်ကျွမ်း​​ကျင်သူ​​ေတွပါမကျန် ဟိုကဒီလာကုရမလား​​။

    ဒီကလူ ဟို​​ေခါ်သွား​​ရမလား​​။ ဟိုကကုထံုး​​အတိုင်း​​လည်း​​ ဒီကဆရာြကီး​​​ေတွက တတ်လွန်လွန်း​​လို့​​။ အစစ အရာရာ ဟိုမှာနဲ့​​ဒီမှာ ဘာဆိုဘာမှ မြခား​​သလိုပါပဲ​​ေနာ်။ သူ့​​ချည်း​​သာ​​ေလာ ဆိုရင်​​ေတာ့​​ ဆား​​နှင့​်​ပါဘုရား​​။ ဆား​​မှ ​​ေတာ်​​ေတာ်ဆား​​တဲ့​​ဆား​​၊​ ​​ေသာက်ကျိုး​​နည်း​​ဆား​​၊​ ဝက်ဝက်ကွဲဆား​​၊​ ​​ေမွး​​​ေမ​​ေလ့​​ဆား​​​ေတွပါပဲ။ ​​ေနာက်ဆံုး​​ကျ​​ေတာ့​​ ​​ေြခာက်တံုး​​မကျတာ ငါတစ်​​ေယာက်တည်း​​ပါလား​​​ေနာ်။

    ​​ေတာကတက်လာတဲ့​​သူဆို​​ေတာ့​​ ​​ေတာကျင့​်​​ေတာြကံ​​ေတွက မ​​ေပျာက်ဖူး​​ မဟုတ်လား​​။ ​​ေဈး​​ဝယ်မယ်ြကံတိုင်း​​ ဂဏန်း​​​ေပါင်း​​စက်ြကီး​​ နှိပ်ြပီး​​ ​​ေြမှာက်​​ေြမှာက်​​ေနသလိုပဲ။ ​​ေဆး​​ခန်း​​ြပမယ်ြကံ၊​ ​​ေဆး​​ဝယ်မယ်ြကံ၊​ ​​ေဆး​​ရံုတက်မယ်ြကံလို့​​ ကုန်ကျစား​​ရိတ်​​ေဘာက်ချာ​​ေတွ ြမင်ရတဲ့​​အခါ ကိုယ့​်​ဆီက အမ်း​​​ေဈး​​နဲ့​​ စား​​စား​​ြကည့​်​မိပါတယ်။ မတန်မရာကွယ်။ ရာရာသသ။ နှိုင်း​​စရာရှား​​လို့​​။ ခက်တာက အကျင့​်​ပါ​​ေနလို့​​ “ဒါမျိုး​​ ဟိုမှာဆိုရင်..” က ​​ေဖျာက်လို့​​ကို မရဘူး​​။

    ခုမှပဲ ငါ့​​မှာ ​​ေတာ်​​ေတာ် မ​​ေကာင်း​​တဲ့​​ အကျင့​်​ြကီး​​ စွဲ​​ေနပါ​​ေပါ့​​လား​​ လို့​​ သတိထား​​မိတယ်။ ကိုယ့​်​ဘာသာ ​​ေဆး​​ကုမှာ မကုဘူး​​​ေလ။ လူနာဘက်က ဘယ်​​ေလာက်ပွန်း​​သွား​​သလဲကို ကိုယ်နဲ့​​လည်း​​ မဆိုင်ပဲနဲ့​​ လိုက်လိုက်တွက်​​ေနမိတယ်။ ဒါ​​ေတွ ဒါ​​ေတွ စစ်လိုက်ရင် ဒီ​​ေလာက်ကုန်သွား​​မှာ​​ေပါ့​​။ ဟိုဟာဒီဟာ ဝယ်ခိုင်း​​လိုက်ရင် ဒီ​​ေလာက်​​ေြမာက်သွား​​မှာ​​ေပါ့​​နဲ့​​။ ကိုယ့​်​အလုပ်လား​​ အဲဒါ။ ြပီး​​ကျ မ​​ေနနိုင်မထိုင်နိုင် လိုက်ြခိုး​​ြခံ​​ေနမိြပန်​​ေရာ။ ကိုယ့​်​အရပ် ကိုယ့​်​ဇာတ်နဲ့​​ နင့​်​ဘာနင် ပစ္ဆန္တရာဇ်မှာ ဝါသနာပါလို့​​ အမ်း​​စိန်ြကီး​​ပဲ လုပ်​​ေန​​ေန၊​ ​​ေရာမ ​​ေရာက်ရင်​​ေတာ့​​ ​​ေရာမထံုး​​၊​ ​​ေရာမမူ၊​ ​​ေရာမ​​ေဈး​​ ဆိုလည်း​​ နား​​လည်နိုင်ပါတယ်။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ အမ်း​​ကလူနာ​​ေတွကို “ဒါ ဒီမှာ ခွဲလို့​​မရဘူး​​။ ရန်ကုန်သွား​​ခွဲ​​ေချ” လို့​​ လွယ်လွယ်​​ေလး​​ လွှဲစာ​​ေရး​​​ေရး​​​ေပး​​တဲ့​​အလုပ်ဟာ ဘယ်​​ေလာက်ငရဲြကီး​​သလဲဆိုတာ ခုမှ ကိုယ်​​ေတွ့​​နား​​လည်မိပါ​​ေတာ့​​တယ်။ ရန်ကုန်ကို အချိန်မီ လွှဲလိုက်လို့​​ မ​​ေသပဲ၊​ ဒုက္ခိတမြဖစ်ပဲ ြပန်လာတဲ့​​သူ​​ေတွ အများ​​ြကီး​​ပါ။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ ကိုယ်က မနိုင်လို့​​ လွှဲ​​ေပး​​ပါလျက်နဲ့​​ ​​ေပကပ်ြပီး​​ မသွား​​ပဲ​​ေနတဲ့​​လူနာ​​ေတွကို နင်ပဲငဆ ​​ေြပာဆိုခဲ့​​မိတာ ​​ေနာင်တရလို့​​ မဆံုး​​ပါဘူး​​။

    တခါက ​​ေဆး​​ရံုကို လည်ပင်း​​မှာ ကင်ဆာနာ​​ေဟာက်ပက်ြကီး​​နဲ့​​ အမယ်ြကီး​​တစ်​​ေယာက် လာြပပါတယ်။ “​​ေမ့​​​ေဆး​​ဆရာဝန်လည်း​​ မရှိဘူး​​။ ဒီမှာခွဲဖို့​​မြဖစ်နိုင်ဘူး​​။ အနီး​​ဆံုး​​ မ​​ေကွး​​၊​ မင်း​​ဘူး​​၊​ ဒါမှမဟုတ် စစ်​​ေတွ၊​ ရန်ကုန်၊​ အဆင်​​ေြပရာမှာ သွား​​ခွဲပါ။” လို့​​ ​​ေသ​​ေသချာချာ လွှဲ​​ေပး​​​ေပမယ့​်​ မသွား​​ပဲ ​​ေပကပ်​​ေနြပီး​​ ​​ေန့​​တိုင်း​​ လာလာြပ​​ေနပါတယ်။ ကိုယ်လုပ်​​ေပး​​လို့​​ရတာလည်း​​ ဘာမှ မရှိ​​ေတာ့​​ စိတ်ကတိုလာပါတယ်။ ဘယ်လူနာကိုပဲ ြဖစ်ြဖစ် “နင်တို့​​ ဘာလို့​​ ဒီ​​ေလာက် ​​ေနာက်ကျမှ လာရသလဲ။ ဘာြဖစ်လို့​​ လွှတ်တဲ့​​ဆီ မသွား​​သလဲ” ဆိုရင် “ပိုက်သာမဟိလို့​​“ ဆိုတာက လူတိုင်း​​​ေြပာ​​ေနကျ လက်သံုး​​စကား​​ပါ။ ကိုယ်မြကား​​ချင်ဆံုး​​စကား​​လည်း​​ မှန်တာ​​ေပါ့​​။ ​​ေန့​​တိုင်း​​ မြကား​​ရပဲမ​​ေနတဲ့​​ စကား​​လည်း​​ ြဖစ်တယ်။ စိတ်တိုမိလို့​​ ပိုက်ဆံက​​ေလး​​ သံုး​​​ေသာင်း​​ ထုတ်​​ေပး​​ြပီး​​ “အဘ၊​ အ​​ေမြကီး​​ကို ​​ေရာက်​​ေအာင်ပို့​​၊​ မပို့​​လို့​​ ဒီ​​ေရာဂါနဲ့​​ အ​​ေမြကီး​​​ေသရင် အဘတာဝန်” လို့​​ ​​ေြပာမိပါတယ်။ ​​ေရး​​​ေနရင်း​​ကို ရှက်မိပါရဲ့​​။

    အဲဒီသံုး​​​ေသာင်း​​ဟာ ရန်ကုန်မှာ ဘာလုပ်လို့​​ရသလဲ မစဉ်း​​မစား​​၊​ အဘိုး​​ြကီး​​အဘွား​​ြကီး​​ခမျာ ​​ေနာက်ထပ်လည်း​​ လာမြပရဲ၊​ ဟိုဘက်လည်း​​ ဆက်မသွား​​နိုင်နဲ့​​။ အလို​​ေလး​​​ေလး​​၊​ ကိုယ်ြပုမိတဲ့​​ အကုသိုလ်ဟာ အဲသ​​ေလာက်ြကီး​​မှန်း​​ အစက မသိပါဘူး​​။ ရန်ကုန်က ​​ေဆး​​ကုစား​​ရိတ်​​ေတွဟာ​​ေလ အမ်း​​ကလူနာ​​ေတွ မ​​ေြပာပါနဲ့​​။ ခွဲစိတ်ကုဆရာဝန်ပါဆိုတဲ့​​ ကိုယ်ကိုယ်တိုင် ​​ေနထိုင်မ​​ေကာင်း​​ြဖစ်ရင်​​ေတာင် အ​​ေမကယ်ပါ၊​ ​​ေယာက္ခမ ကူပါ မလုပ်ပဲ ကိုယ့​်​စား​​ရိတ်နဲ့​​ကိုယ် မကုနိုင်​​ေလာက်ဘူး​​ဗျ။ ​​ေခတ်နဲ့​​ ဘယ်​​ေလာက်များ​​ မျက်​​ေြခြပတ်သွား​​မိပါလိမ့​်​​ေနာ်။ ပထမဆံုး​​ ြပင်ပလူနာြပတဲ့​​​ေန့​​မှာတင် စမ်း​​သပ်စစ်​​ေဆး​​စား​​ရိတ်ဟာ ​​ေသာင်း​​အိပ်နဲ့​​လာရင် အိမ်ြပန်ယူပါ​​ေချဦး​​ပဲ။ ​​ေဆး​​ဖိုး​​က သပ်သပ်။ ဘယ်မှာ ဘာ​​ေတွ စစ်ြပီး​​ခဲ့​​ြပီး​​ခဲ့​​။ လျှာမရှည်နဲ့​​။ တစ်ကမစပဲ တစ်ရာမ​​ေရာက်ဘူး​​။ ​​ေဆး​​ရံုတက်ရမယ်ဆိုရင်၊​ ခွဲစိတ်ကုသဖို့​​လိုမယ်ဆိုရင်.. ဘုရား​​။ ဘုရား​​။ ငါက ဦး​​​ေနဝင်း​​ လဲ​​ေပး​​တဲ့​​ တစ်​​ေဒါ်လာ ဆယ့​်​​ေြခာက်ကျပ်​​ေခတ်မှာ ကျန်​​ေနခဲ့​​ပါ​​ေပါ့​​။

    ဆိုက်ကား​​ဘီး​​ဖာတဲ့​​​ေဈး​​နဲ့​​ ပါဂျဲရိုး​​ဘီး​​​ေရ​​ေဆး​​တဲ့​​​ေဈး​​ဟာ ယှဉ်စရာမှ မဟုတ်တာ။ လူချင်း​​အတူတူ၊​ အသက်တစ်​​ေချာင်း​​ချင်း​​ အတူတူ​​ေပမယ့​်​၊​ အသက်ရှူချင်း​​မှ မတူတာ၊​ ​​ေဆး​​ကုသစား​​ရိတ်ချင်း​​ ဘယ်တူမလဲ။ ဘုရား​​လက်ထက်တုန်း​​က​​ေတာင် ဗိုက်ဝတာချင်း​​ အတူတူ အဖိုး​​တစ်သိန်း​​ထိုက်တဲ့​​ ဂဏှာနို့​​ဆွမ်း​​တို့​​ ဘာတို့​​ ရှိခဲ့​​သား​​ပဲ။

    လူဆိုတာ ကိုယ်နဲ့​​ တန်ရာတန်ရာ ​​ေနရာကို သိရင်ြပီး​​တာပဲ ဟုတ်ဘူး​​လား​​။ လက်ခံပါရဲ့​​ဗျာ။ သို့​​​ေသာ်ြငား​​ လူနာြကည့​်​တဲ့​​အခါ ကိုယ့​်​ရဲ့​​ ချိုသာ​​ေပျာ့​​​ေြပာင်း​​မှု မီတာကို လူနာလက်ထဲက ပိုက်ဆံအိပ်နဲ့​​ချိန်ြပီး​​ အတိုး​​အ​​ေလျာ့​​​ေတာ့​​ြဖင့​်​ မလုပ်ချင်ပါဘူး​​။ ပိုက်ဆံမရှိတဲ့​​လူနာမို့​​လို့​​ နင်ပဲငဆ​​ေြပာမိတယ်ဆိုရင် သူတို့​​ခမျာလည်း​​ ​​ေတာ်​​ေတာ် အသည်း​​နာရှာမှာပဲ။ ဝိသာခါတို့​​ အနာတပိဏ်တို့​​၊​ သုဇာတာတို့​​အတွက်​​ေတာ့​​ အ​​ေရး​​မြကီး​​ပါဘူး​​။ သူတို့​​ နာနိုး​​ဖျား​​နိုး​​​ေစာင့​်​လို့​​ ကု​​ေရး​​လည်း​​ မြပင်ချင်ပါဘူး​​။ မရှိဆင်း​​ရဲသား​​များ​​ ​​ေသ​​ေရး​​ရှင်​​ေရး​​ကိုြဖင့​်​ ​​ေမခလာလည်း​​ လာမကယ်နိုင်၊​ ဗဟုသုန္ဒရီလည်း​​ မျက်နှာလွှဲ​​ေန၊​ ဒီလိုပဲ ြကည့​်​​ေနြက​​ေတာ့​​မှာလား​​ဗျို့​​။ ထိုင်း​​မှာ​​ေတာ့​​ ဘတ်သံုး​​ဆယ်​​ေဆး​​​ေပး​​ခန်း​​ဆိုတာ အယုတ် အလတ် အြမတ်မ​​ေရွး​​ ဘတ်သံုး​​ဆယ်ထည့​်​ဝင်လို့​​ ​​ေဆး​​ကုသမှုခံနိုင်ပါသတဲ့​​။ တကာ​​ေတာ်​​ေရ​​ေြမ့​​ရှင် မင်း​​တရား​​ြကီး​​များ​​ဟာ အလှူ​​ေရစက် လက်နဲ့​​မကွာ သဒ္ဒါတရား​​ထက်သန်ြကတာ မှန်ပါရဲ့​​။

    တံတား​​​ေဆာက်၊​ ​​ေညာင်​​ေထာက်၊​ ​​ေရစစ်လှူ၊​ လျက်ဆား​​ကပ် ဒါန​​ေလး​​များ​​အြပင် ဇီဝိတဒါန ​​ေဆး​​စား​​ရိတ် အလှူက​​ေလး​​များ​​ စိတ်ဝင်စား​​မလား​​လို့​​ စကား​​​ေခါ်ြကည့​်​ချင်ပါတယ်။ အသက်ရှည်ရာ အနာမဲ့​​​ေရး​​ ရန်​​ေဘး​​ကင်း​​​ေြကာင်း​​ ​​ေကာင်း​​မှုမဂင်္လာ ြဖစ်​​ေစတယ် ဆိုပဲ။ အ​​ေနာတတ္ထ​​ေရအိုင်ဆိုတာ ဆင်လိုသတ္တဝါြကီး​​​ေတွမှ ​​ေသာက်ချိုး​​သံုး​​စွဲ ​​ေအး​​ချမ်း​​ရတာမဟုတ်ပါဘူး​​တဲ့​​။ ပျား​​လိုသတ္တဝါက​​ေလး​​​ေတွလည်း​​ သူ့​​အထွာနဲ့​​သူ ဝလင်​​ေအာင် သံုး​​စွဲနိုင်ပါသတဲ့​​။ ြပည်သူ့​​ကျန်း​​မာ​​ေရး​​​ေစာင့​်​​ေရှာက်မှုဆိုတာြကီး​​လည်း​​ အလား​​တူဆို ဘယ်​​ေလာက် ​​ေကာင်း​​လိုက်မလဲ​​ေနာ်။

    ဒါ​​ေပမယ့​်​လည်း​​ အထက်မှာက ဆင်သတ်ြပီး​​ အရပ်​​ေဝ​​ေနရတာ ြကာလှပါ​​ေပါ့​​။ သမင်​​ေမွး​​ရင်း​​ ကျား​​​ေတွစား​​ခဲ့​​ြကတာလည်း​​ ရိုး​​လှပါ​​ေပါ့​​။ ဘယ်​​ေရာက်လို့​​ ဘယ်​​ေပျာက်ကုန်တာတုန်း​​ဆိုတာ မသိလို့​​​ေမး​​တာလည်း​​ မဟုတ်၊​ သိလျက်နဲ့​​​ေမး​​တာလည်း​​ မဟုတ်ရ​​ေပါင်။ ဆရာဝန်တိုင်း​​ ဆရာဝန်တိုင်း​​ဟာ ြဖူစင်​​ေစတနာ အြကင်နာစိတ်ထား​​နဲ့​​ချည့​်​ပါပဲ။ ဒါ​​ေပသိ ကိုယ့​်​ကိုယ်ကိုယ် ခွင့​်​လွှတ်​​ေတွး​​က​​ေလး​​ လှည့​်​ပတ်​​ေတွး​​​ေနတတ်ြကတာချည့​်​ပဲ။ ပန်း​​ပန်လျက်ပါထဲက မ​​ေဗဒါစကား​​ကို ငှား​​ြပီး​​ ​​ေြပာရရင် “လူဆိုတာ ကိုယ့​်​ဖို့​​ကျ​​ေတာ့​​ တစ်ကွက်ချန်ြပီး​​ ​​ေတွး​​စြမဲပါ​​ေလ” (ကိုယ်လည်း​​ပါတယ်ဗျာ။ အဲဒီအထဲမှာ) ကိုယ်လုပ်တဲ့​​အလုပ်ဆို ဂ​​ေလာက်​​ေတာ့​​ ရှိမှာ​​ေပါ့​​။ ဒီလိုမှ မလုပ်ရင် ဘယ်ြဖစ်မလဲနဲ့​​ ဆင်​​ေြခတစ်​​ေထာင်ဗျ။ ဥပမာတစ်ခု​​ေြပာြပမယ်ဗျာ။ အရမ်း​​ဆင်း​​ရဲတဲ့​​တိုင်း​​ြပည်က အရမ်း​​ချမ်း​​သာတဲ့​​ နိုင်ငံ​​ေခါင်း​​​ေဆာင်ထွက်လာလို့​​ရှိရင် အင်မတန် ရှက်စရာ​​ေကာင်း​​ပါသတဲ့​​။ (မူဂါဘီြကီး​​ကို​​ေြပာတာ​​ေနာ်။

    တြခား​​​ေလျှာက်မ​​ေတွး​​နဲ့​​။ သား​​သား​​ပါဘူး​​) အလား​​တူ​​ေပါ့​​ဗျာ။ အရမ်း​​ဆင်း​​ရဲတဲ့​​ အရပ်မှာ လုပ်​​ေနတဲ့​​ဆရာဝန်တစ်​​ေယာက်က လင်ခရုဆာြကီး​​ ဝယ်စီး​​​ေနတယ်ဆိုရင် ထီ​​ေပါက်လို့​​​ေနမှာလို့​​ ဘယ်သူမှ မ​​ေတွး​​ဘူး​​။ အမ်း​​မှာ​​ေတွ့​​ရတဲ့​​ လူနာမျိုး​​​ေတွ​​ေနတဲ့​​တိုင်း​​ြပည်မှာ အဲလို​​ေဆး​​ခန်း​​ြကီး​​​ေတွရှိ​​ေနတာက​​ေရာ ရှက်စရာ မ​​ေကာင်း​​လို့​​လား​​။ အီသီယိုး​​ပီး​​ယား​​လာြပီး​​ ဘယ်သူ့​​မှမ​​ေကျွး​​ပဲ ဒန်​​ေပါက်ထိုင်စား​​ြပ​​ေနသလို​​ေပါ့​​။ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ဆရာ​​ေတွ နိုင်ငံတကာအဆင့​်​ကိုမီတာ ဘယ်တုန်း​​ကမှ သံသယမရှိပါဘူး​​။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​တိုင်း​​ြပည်က ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ဆရာ​​ေတွအဆင့​်​ကို လိုက်မမီ​​ေသး​​ဘူး​​ဗျာ။ အနား​​​ေတာင် မသီဝံ့​​ဘူး​​။ ဒါထက် စကား​​မစပ်၊​ ဒီစာကို အမ်း​​ကလူ​​ေတွ ဖတ်မိရင်​​ေတာ့​​ “တို့​​ဆရာကလည်း​​ ငရို့​​ကို နှိမ်လိုက်တာ​​ေအ” လို့​​မှတ်​​ေနဦး​​မယ်။ အဲဒီအစား​​ထဲ ကျွန်​​ေတာ်လည်း​​ ပါတယ်ဗျ။ ကျွန်​​ေတာ့​်​​ေဆွမျိုး​​​ေတွလည်း​​ပါတယ်။ ြမန်မာလူမျိုး​​ အများ​​စုက အဲဒီအဆင့​်​အတန်း​​လို့​​ ​​ေြပာချင်တာပဲ။ တတ်နိုင်သူ​​ေတွကလည်း​​ ြမန်မာ​​ေတာ့​​ ြမန်မာ​​ေပါ့​​ဗျာ။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ ြမန်မာ​​ေပါ့​​။ သ​​ေဘာ​​ေပါက်။

    နဂိုတုန်း​​က​​ေတာ့​​ ​​ေပါ်လစီဇာတ်ကား​​​ေတွဆို ဘယ်တုန်း​​ကမှ မြကိုက်ခဲ့​​တာ ဘုရား​​စူး​​ရ​​ေစ့​​။ ​​ေတာရွာမှာ ​​ေဆး​​ကု​​ေပး​​တဲ့​​ ​​ေစတနာဆရာဝန်က​​ေလး​​ဆိုတာ ကျွန်​​ေတာ့​်​အတွက် ဟာသပဲ။ တို့​​မယံုဘူး​​။ ကိုယ်မသွား​​နိုင်တိုင်း​​ က​​ေလး​​​ေတွကို နား​​လှည့​်​ပါး​​ရိုက် ညာညာြပီး​​လွှတ်​​ေနတာ လို့​​ ြမင်တယ်။ အခုလည်း​​ အဲလိုပဲ ြမင်ပါတယ်။

    ဒါ​​ေပမယ့​်​ တိရစ္ဆာန်များ​​ ​​ေတာကိုြပန်​​ေရာက်သွား​​ရင် အရိုင်း​​စိတ်ဝင်သလို ဝင်သွား​​ြပီလား​​ မ​​ေြပာတတ်ပါဘူး​​။ ရန်ကုန်ြပန်​​ေရာက်သွား​​မှာ၊​ အဲဒီ​​ေဆး​​ရံုြကီး​​​ေတွမှာ အလုပ်လုပ်ရမှာကို ​​ေြကာက်သွား​​ြပီ။ (​​ေြကာက်မ​​ေနနဲ့​​။ ဒီပံုစံနဲ့​​ တစ်သက်လံုး​​လည်း​​ လုပ်ရလိမ့​်​မယ် မထင်ပါဘူး​​။)

    ကိုယ်မတတ်နိုင်တဲ့​​ ကိစ္စ​​ေတွမှာလည်း​​ အလကား​​​ေန ​​ေဝဖန် ​​ေလကန်လုပ်မ​​ေနချင်​​ေတာ့​​ဘူး​​။ (ြဖစ်လာမှာလည်း​​ ဟုတ်ပဲနဲ့​​) ကိုယ်နဲ့​​တန်ရာတန်ရာမှာ ကိုယ့​်​အလုပ်ကိုယ် လုပ်​​ေနတာသာ အ​​ေကာင်း​​ဆံုး​​ပဲ။ အရူး​​လည်း​​စိတ်ချမ်း​​သာ ကမ္ဘာြကီး​​လည်း​​ ​​ေအး​​ချမ်း​​ပါ​​ေစ​​ေတာ့​​။

    “ဒီတခါလာရင် မြပန်ဘူး​​အတည် … ​​ေရွှြမိုင်မှာပင် ​​ေန​​ေတာ့​​မည်” ဆိုပါ​​ေတာ့​​။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.